(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 9 بهمن  1391 - شماره 20417

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رئيس جمهور در كنفرانس بين المللي وحدت:
بشريت بايد عليه شيطان صفتان و مستكبران وحدت كنند
درپرتو وحي
اخبار ادبي و هنري
در همايش بصيرت افزايي بسيج
مدير مسئول كيهان: شعار انتخابات آزاد پيام بي ريشه ها به دشمنان بيروني است
رئيس مجلس شوراي اسلامي در همايش نكوداشت آيت الله تسخيري:
امروز بيش از گذشته بايد به تقريب مذاهب اسلامي توجه شود
هديه به خوانندگان
با حضور وزير دفاع
خط توليد سامانه پدافند هوايي «يا زهرا(س)» افتتاح شد
دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش:
ترك تحصيلي هاي اول متوسطه مي توانند روزانه تحصيل كنند
افزايش 50 درصدي وام زيارت دانشجويان
ديروز در سايت سازمان سنجش
نتايج آزمون دوره هاي فراگير پيام نور منتشر شد
دريادار سياري عنوان كرد
 138 مورد درگيري تفنگداران نيروي دريايي ارتش با دزدان دريايي
صدور مجوز احداث سد غازان چاي در خوي
اختتاميه جشنواره ملي صنايع دستي با مضامين قرآني در يزد برگزار شد
مديرعامل شركت آب منطقه اي آذربايجان غربي خبر داد
افزايش 35 سانتيمتري ارتفاع آب درياچه اروميه
ديدار وزير آموزش و پرورش
ازدانش آموزان حادثه ديده مدرسه شين آباد
3 كيهاني در هيئت مديره خانه مطبوعات آذربايجان غربي
وعده تكميل شدن سد بار نيشابور تا پايان دولت دهم
قائم مقام صندوق توسعه ملي كشور اعلام كرد
قرارداد بانكي 30 ميليارد دلاري كشوراز صندوق توسعه ملي
امام جمعه اهل سنت نيكشهر:
سيستان و بلوچستان نماد وحدت شيعه و سني است


رئيس جمهور در كنفرانس بين المللي وحدت:

بشريت بايد عليه شيطان صفتان و مستكبران وحدت كنند

دكتر محمود احمدي نژاد ظهر يكشنبه در بيست وششمين كنفرانس وحدت اسلامي با بيان اينكه پيامبران براي ايجاد وحدت بين انسان ها و زدودن كينه و دشمني ها مبعوث شده اند، اظهار داشت: امروز با تأسي به وجود نوراني پيامبر اكرم(ص) كه دردانه هستي، زيباترين و محبوب ترين خلق خداست، عقل كل، واسطه خلقت عالم و انسان كامل و تجلي اكمل خود خداست براي وحدت و همدلي دور هم جمع شده ايم.
رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه نبايد بدنبال بازگشت به گذشته بود، گفت: نمي خواهيم به گذشته برگرديم، ضمن اينكه وحدت در گذشته، تقريبا محال است. امروز با اينكه وسايل ارتباط جمعي آنچنان گسترش يافته كه همگان مي توانند بصورت لحظه اي از حوادث دنيا مطلع شوند شاهد تحريف، دروغ پردازي، باطل را حق جلوه دادن و بالعكس هستيم و اتفاقي در گوشه اي از دنيا مي افتد حتي از زبان ناظران و شاهدان آنها ده ها روايت متناقض و متضاد وجود دارد، چطور مي توان به گذشته برگشته و غبارها، تعصبات، تحريف ها، خودخواهي ها را از تاريخ پاك كرد، البته تلاش ها بايد ادامه پيدا كند اما معتقدم وحدت براي آينده سهل الوصول تر و مفيدتر از وحدت براي گذشته و در گذشته است.
رئيس جمهور تصريح كرد: ما بايد دنبال توحيد و استقرار توحيد در عالم باشيم چرا كه همه زيبايي ها و كمالات و سعادت در سايه استقرار توحيد است؛ اولين دعوت پيامبران لااله الا الله و توحيد و عبوديت خدا، خداپرستي و يگانه پرستي بوده است و اين رمز كمال و سعادت انسان است. محال است با غير توحيد يعني با شرك، كسي به سعادت و كمال برسد و تنها مسير رسيدن به سعادت توحيد است.
دكتر احمدي نژاد هدف ديگر وحدت را استقرار عدالت دانست و گفت: اگر عدالت مستقر نشود فرصتي براي كمال انسان ها و جامعه بشري بوجود نخواهد آمد؛ كساني كه در تاريخ شعار عدالت دادند، فراوانند همين ماركسيست ها و كمونيست ها با شعار عدالت روي كار آمدند و حكومت مستقر كردند، اما نتيجه و فايده اي براي بشريت نداشت.
رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه عدالت جز در سايه توحيد نمي تواند سعادت انسان را تضمين كند، خاطرنشان كرد: عدالت عينيت انديشه توحيدي در زندگي اجتماعي است تا زماني كه فاصله ها، ظلم ها و چپاول ها هست، عدالت كامل مستقر نخواهد شد.
وي افزود: سلطه گران براي اينكه مشكل اصلي را از نگاه ملت ها دور نگه دارند ديكتاتورها و انديشه هاي خود را حاكم مي كنند و ملت ها را در ضعف نگه مي دارند و چنين تبليغ مي كنند كه اشكال از خود ملت هاست.
وي گفت: ماموريت يك مسلمان ماموريت جهاني است هر جا ظلم است، بايد باشيم و اين كلام امام(ره) است كه فرمود در هر كجا كه ظلم است ما هستيم و ما مدافع مظلومين و بدنبال استقرار عدالت هستيم.
دكتر احمدي نژاد در ادامه با نگاه سياسي به موضوع وحدت اظهار داشت: دشمنان بشريت ادعاي مديريت جهان را دارند، مي گويند براي ملت ها بدنبال حقوق بشر، آزادي و دموكراسي هستند و با همين شعارها در كشورها دخالت مي كنند و در پاكستان، افغانستان، عراق و سوريه دخالت مي كنند و با همين شعارها كل دنيا را استثمار مي كنند اگر نگاه ديني نداشته و صرفا نگاه سياسي داشته باشيم نيز بايد ماموريتمان را جهاني تعريف كنيم و الا شكست حتمي است. دشمنان موضوع نجات همه ملت ها را مطرح مي كنند در مقابل ما اگر بگوييم فقط مسلمانها را نجات دهيم، شكست خواهيم خورد بنابراين حتي بايد براي نجات مردم آمريكا و اروپا هم تلاش كنيم. امروز مردم اروپا از ظلم به ستوه آمده اند و فريادرسي برايشان وجود ندارد.
دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه دايره دين اسلام جهاني است، اظهار داشت: البته عده اي در دنيا اصرار دارند كه مرزبندي بين مسيحيان و مسلمانان باقي بماند و اصرار دارند حتي بين مسلمانان مرزبندي وجود داشته باشد و تفرقه بين آحاد مردم، كار شيطان است، شيطان با تفرقه بين انسانها حكومت مي كند.
رئيس جمهور وحدت در رهبري را از ديگر عوامل تحقق وحدت دانست و گفت: مگر مي شود بدون رهبري كاري به انجام رسانيد به فرض همه ملت ها دنبال عدالت و توحيد باشند چه كسي بايد آن را هدايت، مستقر و مديريت كند. در اختلاف ها به چه كسي بايد پناه برد؟ 5/1 ميليارد مسلمان در جهان اكثريت عاشق قرآن، پيامبر و اهل تلاوت قرآن هستند ولي چرا متحد نيستند؟ بعضي وقت ها بايد با اشك و گريه بعضي مسائل را يادآوري كرد. اينكه كسي به ظاهر مسلمان، به خودش بمب مي بندد در حالي كه مدعي است عاشق پيامبر است مي رود كه عده اي ديگر در حال قرائت قرآن هستند، خودش را منفجر مي كند. چطور مي شود معتقد به پيامبر و قرآن بود ولي اختلاف و تفرقه باشد پاسخ روشن است و آن به فهم مسلمانان از پيامبر و قرآن مربوط مي شود.
رئيس جمهور تصريح كرد: همه بشريت بايد عليه شيطان و شيطانيان و مستكبران وحدت كنند نبايد اجازه داد كه ملت ها را از هم جدا كنند. 7 ميليارد انسان عليه زورگويان و قلدران عالم متحد باشند و نبايد چنين باشد كه چند صهيونيست فاسد، بي فرهنگ، آدم كش كشوري را اشغال و مردم آن را قتل عام كنند و سايرين نظاره گر باشند.
دكتر احمدي نژاد تصريح كرد: يك هدف بايد اين باشد كه همه دست به دست هم اين ماجراي صهيونيست ها را تمام كنند.
 


درپرتو وحي

بلايي كه بر سر
تكذيب كنندگان حق مي رسد
قرآن عظيم:
و كساني كه آيات ما را تكذيب كردند (دروغ مي دانند)( بدانند و آگاه باشند كه:)
كم كم از جايي كه نمي دانند ( و فكرش را هم نمي كنند) گرفتار مجازاتشان خواهيم كرد!
سوره اعراف
آيه 182

 


اخبار ادبي و هنري

سي و يكمين جشنواره فيلم فجر
چهارشنبه افتتاح مي شود
دبير سي و يكمين جشنواره فيلم فجر گفت: 11بهمن افتتاحيه جشنواره در تالار وحدت برگزار مي شود.
محمدرضا عباسيان در نشستي خبري گفت: جشنواره فيلم فجر با شروع 12بهمن در 12 سالن سينماي تهران آغاز مي شود و در مركز همايش ها و 10 استان نيز فيلم ها به نمايش درخواهد آمد و به احترام و ياد شهداي عزيز هسته اي به صورت نمادين در دو سايت نطنز و فردو نيز كار جشنواره آغاز مي شود.
وي ادامه داد: 15 فيلم در بخش نگاه نو و 25 فيلم در بخش مسابقه سينماي ايران و 9 فيلم در خارج از مسابقه همچنين 132 فيلم در بخش هاي مختلف بين الملل به نمايش درمي آيد.
عباسيان ادامه داد: در بخش بين الملل 193 مهمان خارجي از 42 كشور كه نمايندگان جشنواره ها و كمپاني هاي مختلف هستند در جشنواره حضور دارند. سه هيئت عالي رتبه از كشورهاي چين، لهستان و روسيه با حضور معاون وزير فرهنگ چين، رئيس راديو و تلويزيون لهستان و تعدادي از هنرمندان و بازيگران اين سه كشور در جشنواره حضور خواهند داشت.
وي گفت: 110 كمپاني در بازار بين المللي فيلم فجر حاضر مي شوند كه 75 كمپاني غرفه دارند و 40خريدار بين المللي در بازار حضور دارند.
دبير سي و يكمين جشنواره فيلم فجر توضيح داد: اختتاميه بخش بين الملل 16بهمن خواهد بود و اختتاميه سينماي ايران 22 بهمن ماه در مركز همايش ها خواهد بود.
وي درباره بخش فني جشنواره و نمايش فيلم ها به صورت ديجيتال گفت: بخش فني و ديجيتال روند خوبي را دارد. تجربه جديدي بود و سالن ها تجهيز شد و مشكلي در اين زمينه نخواهيم داشت.
در اين نشست همچنين از نخستين سيمرغ بلورين حجمي، پوستر و آرم جشنواره رونمايي شد.
كاهش 50درصدي بينندگان تلويزيوني تحليف اوباما
تعداد مخاطبين تلويزيوني مراسم تحليف «باراك اوباما» با كاهش تقريبي 50درصدي در مقايسه با دوره قبل مواجه شد.
به گزارش ايسنا، طبق آمار اعلام شده، حدود 6/20 ميليون نفر مراسم تحليف رياست جمهوري آمريكا را از تلويزيون تماشا كرده اند كه در مقايسه با مراسم تحليف دوره نخست رياست جمهوري وي، حاكي از كاهش 50 درصد است. پخش مراسم تحليف «باراك اوباما» در دور اول انتخاب او در سال 2009 به عنوان رئيس جمهور 8/37 ميليون نفر مخاطب داشت. براساس آمار اعلام شده، تعداد مخاطبين تلويزيوني دومين مراسم تحليف رياست جمهوري «اوباما» پس از مراسم سال 1969 كمترين مقدار مخاطبين را داشته است و تنها موفق به پيشي گرفتن از 5/15ميليون مخاطب مراسم تحليف «جورج بوش» در سال 2005 شد.
تجليل از سازنده سرود
«خميني اي امام» در دهه فجر
مراسم تجليل از سيدحميد شاهنگيان سازنده سرودهاي ملي «خميني اي امام»، «برخيزيد اي شهيدان راه خدا» و در ايام دهه فجر برگزار مي شود.
حسين دلاوري مدير خانه سرود انقلاب اسلامي ايران در گفت وگو با فارس، اظهار داشت: مراسم تجليل از سيدحميد شاهنگيان سازنده سرودهاي ملي «خميني اي امام»، «برخيزيد اي شهيدان راه خدا» و در ايام دهه فجر در موسسه هنري رسانه اي اوج برگزار مي شود.
وي ادامه داد: در اين مراسم افرادي كه در خواندن اين سرود با شاهنگيان همراهي داشته اند هم حضور خواهند داشت و اين سرود به همراهي گروهي از جوانان نسل جديد اجرا خواهد شد.
سيدحميد شاهنگيان، از اولين آهنگسازان سرودهاي انقلابي هستند كه پيش از انقلاب كار خود را آغاز كرد. وي فارغ التحصيل كارشناسي ارشد مديريت از دانشگاه شيكاگو هست اما به طور ذوقي و بنابر احساس دروني و ضرورت ايجاد سرود براي وحدت بخشيدن بر حركت هاي مردمي در انقلاب به ساختن سرود پرداخته است.
 


در همايش بصيرت افزايي بسيج

مدير مسئول كيهان: شعار انتخابات آزاد پيام بي ريشه ها به دشمنان بيروني است

مدير مسئول روزنامه كيهان در جمع بسيجيان با تشريح وضعيت كنوني كشور، به تحليل اهداف و برنامه هاي دشمن براي انتخابات آتي پرداخت.
حسين شريعتمداري كه در سلسله همايش هاي بصيرت افزايي سازمان بسيج شهرداري تهران با موضوع «شايسته گزيني در انتخابات» صحبت مي كرد، با مورد توجه قرار دادن نقش بسيج و بسيجيان، گفت: در جريان فتنه 78 گفتيم كه بسيج بي ترمز است يعني تعلقات و وابستگي هايي نظير باغ، خانه و ماشين كه در حركت انقلابي ديگران نقش ترمز را بازي مي كند، براي بسيج ترمز نيست و اين ويژگي و پاكباختگي است كه بسيج را به يكي از اصلي ترين كانون هاي قدرت نظام تبديل كرده است.
وي با اشاره به برخي از شاخصه هاي سياسي و اجتماعي امروز كشورمان گفت: ما امروزه در شرايط حساسي به سر مي بريم. اين حساسيت از اقتدار نظام و نقش تعيين كننده آن در تحولات عظيم و سرنوشت ساز منطقه ريشه مي گيرد و به خاطر عبور از عقبه اي است كه افزايش اقتدار و نقش آفريني جمهوري اسلامي ايران را در پي دارد.
وي گفت: حجم انبوه و همه جانبه دشمني ها براي مقابله با اين عبور مقتدرانه است. شريعتمداري گفت: بنابراين بر خلاف آنچه دشمنان بيروني و برخي دنباله هاي داخلي آنها القاء مي كنند شرايط نه فقط بحراني نيست بلكه نشانه حركت به جلو و فتح قله هاي ديگري از اقتدار است.
وي چالش هسته اي را ميدان ديگري از درگيري ماهوي ايران و نظام سلطه و بهانه اي براي تحريم ها دانست و با اشاره به اظهارات صريح مقامات رسمي آمريكايي و اروپايي گفت؛ دشمن به دو علت به چالش هسته اي ادامه مي دهد و اين پرونده را نمي بندد. اول اينكه اگر آنها در برنامه هسته اي با ما به توافق برسند، مجبورند تحريم ها را بردارند و دوم آن كه اگر پرونده هسته اي بسته شود، نتيجه اش اين خواهد بود كه يك الگوي ديگري از پيروزي ناشي از مقاومت به نفع ما ثبت خواهد شد و اين موضوع در شرايط كنوني براي دشمن سم مهلكي است.
مدير مسئول كيهان از شعار «انتخابات آزاد» با عنوان عمليات فريب دشمن ياد كرد و گفت: طراحان اين شعار مي دانند كه انتخابات در ايران همواره آزاد بوده و با سلامت برگزار شده است ولي از آنجا كه همه توان و سرمايه خود را روي ادعاي تقلب در انتخابات سال 88 هزينه كرده اند، با طرح شعار «انتخابات آزاد» قصد دارند ادعاي دروغين قبلي را زنده نگه دارند و از سوي ديگر با طرح اين شعار زمينه آشوب را براي انتخابات بعدي فراهم آورند كه مي دانند خيال باطل است چرا كه فريب خوردگان قبلي دوباره فريب نمي خورد و حزب الله به راحتي آنها را براي هميشه از اينگونه وطن فروشي ها پشيمان خواهد كرد. شريعتمداري گفت و اما از همه مهم تر، در پي آنند كه با طرح شعار انتخابات آزاد مانع از آن شوند كه بار ديگر فقدان پايگاه مردمي آنها برملا شود. بايد بگويند انتخابات آزاد نيست تا نتيجه آن كه بدون ترديد نشانه بي ريشه بودن آنها خواهد بود، پنهان بماند. ضمن آن كه با اين شعار براي مثلث بيروني فتنه پالس مي فرستند. در ادامه اين نشست يكي از حاضرين از شريعتمداري در خصوص مواضع اخير عسگراولادي پرسيد كه وي اظهار كرد: آقاي عسگراولادي چه قبل و چه بعد از انقلاب يكي از استوانه هاي نظام و انقلاب بوده و هستند و نزديك به چهارده سال زندان بوده اند. همچنين يار وفادار و فداكار در خدمت اسلام و امام و رهبري بودند. برخي نظرات ايشان وارونه مطرح شد؛ چرا كه ايشان نمي گويند افرادي كه از آن نام بردند مجرم نيستند، بلكه مي گويند فتنه زده هستند كه البته با بخشي از نظرات ايشان موافق نيستم.
شريعتمداري در پاسخ به سؤالي مبني بر اين كه رويكرد ائتلاف 1+2 چيست، پاسخ داد: خود آقايان عنوان كردند اين ائتلاف به اين معنا نيست كه يكي از ما سه نفر مي خواهد رئيس جمهور شود، ممكن است نامزد ديگري به جز ما سه نفر از اين ائتلاف بيرون آيد.
وي ادامه داد: در اين ائتلاف معيارهاي تازه اي نيز مطرح شده است كه در صورت تحقق مي تواند گره گشا باشد، نظير آن كه نامزدها، معاون اول و تيم همراه خود را نيز معرفي كنند.
مدير مسئول روزنامه كيهان در ادامه درباره حضور اصلاح طلبان در انتخابات، اظهار كرد: اصلاح طلبان قطعا وارد انتخابات مي شوند و راي مي دهند، بعضي از چهره هاي شاخص شان كه در فتنه 88 نقش داشتند، قطعا رد صلاحيت مي شوند و افراد ديگري كه علنا در فتنه نبوده اند و تاكنون از آنها نام برده مي شود، جايگاه و پايگاهي براي جلب آراي مردم را ندارند. مخصوصا آن كه مردم نسبت به كساني كه قبل از فتنه نيز در طيف مدعيان اصلاحات بوده اند، با ترديد نگاه مي كنند.
 


رئيس مجلس شوراي اسلامي در همايش نكوداشت آيت الله تسخيري:

امروز بيش از گذشته بايد به تقريب مذاهب اسلامي توجه شود

رئيس مجلس شوراي اسلامي در همايش بين المللي نكوداشت آيت الله تسخيري مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامي در امور جهان اسلام ، بر سنت خوب قدرداني از بزرگان علم و فرهنگ تأكيد كرد.
وي با بيان اينكه آيت الله تسخيري هم در علوم معقول تسلط دارد و هم در علوم منقول تتبعاتي داشته، تصريح كرد: ايشان در علوم تفسيري، اصول و كلام نيز تبحر دارند.
لاريجاني با اشاره به اينكه آيت الله تسخيري در خارج از كشور شهرت بيشتري دارند تا در داخل، گفت: وجه تمايز ايشان در زمينه گفت و گو با مذاهب گوناگون اسلامي است.
وي افزود: آيت الله تسخيري در هنگام گفت و گو با پيروان مذاهب مختلف اسلامي تلاش مي كردند تا ايجاد تقريب كرده و نظرات خود را ايضاح كنند. عضو كميسيون شوراها و امور داخلي كشور مجلس با بيان اينكه فعاليت تقريبي آيت الله تسخيري كار شاخص ايشان بود، ادامه داد: در دوره كنوني بيش از گذشته به اين گونه فعاليت ها نيازمنديم.
رئيس نهاد قانونگذاري تصريح كرد: اگر به جغرافيا، جهان اسلام نگاه كنيم، جدا از موذي هايي كه به دنياي اسلام ورود كرده اند، مشكلاتي نيز داريم.
وي ادامه داد: يكي از اين مشكلات كساني هستند كه افراط مي كنند و نگاه سطحي به اسلام دارند. اگر در گذشته اشاعره به ايجاد مشكل و تفرقه در جهان اسلام مي پرداختند، امروز اين گروه افراط گرا چنين مي كنند.
لاريجاني با تأكيد بر اينكه امروزه اين گروه افراطي علم تكفير را بلند كرده است، گفت: كاري به مذاهب گوناگون ندارند و همه مذاهب اسلامي اعم از حنبلي، شافعي و ... را تكفير مي كنند.
وي با بيان اينكه اين بداع يك مشكل دروني اسلام شده است، تصريح كرد: اين مشكل از مشكلات بيروني جهان اسلام بيشتر و سنگين تر است، چرا كه اين گروه افراطي با داشتن پول فراوان و مورد حمايت بودن از طرف برخي و نيز داشتن رسانه به ايجاد تفرقه در جهان اسلام مي پردازند.
نماينده مردم قم در مجلس نهم، فعاليت گروه هاي افراطي مسلمان را سبب برخي حركات سياسي در جهان اسلام دانست و افزود: اين افراد دنياي اسلام را دچار پراكندگي كرده اند و آنچه امروز در سوريه و نقاط ديگر جهان اسلام مي بينيم، نمونه اين تفكر افراطي است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه اين گروه افراطي اهل گفت و گو و مباحثه نيست، ادامه داد: اينجاست كه حضور كساني كه تجربه كافي دارند، بيش از هميشه نياز است.
وي افزود: آيت الله تسخيري عمر خود را صرف نزديك كردن مذاهب اسلامي و ارائه برداشت هاي عميق تر از اسلام كرد. رئيس مجلس اظهار داشت: آيت الله تسخيري قلبي خاشع و لساني ذاكر دارند.
علي اكبر رشاد نيز گزارشي از فعاليت هاي آيت الله تسخيري در زمينه تقريب مذاهب را مطرح كرد.
 


هديه به خوانندگان

حضرت امام خميني(ره): من با اطمينان مي گويم اسلام ابرقدرت ها را به خاك مذلت مي نشاند. اسلام موانع بزرگ داخل و خارج محدوده خود را يكي پس از ديگري برطرف و سنگرهاي كليدي جهان را فتح خواهد كرد.
 


با حضور وزير دفاع

خط توليد سامانه پدافند هوايي «يا زهرا(س)» افتتاح شد

با حضور وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح خط توليد سامانه پدافند هوايي برد كوتاه يا زهرا(س) افتتاح و تحويل دهي انبوه سامانه پدافند هوايي مرصاد به قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) صورت گرفت.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت دفاع، سرتيپ پاسدار «احمد وحيدي» طي سخناني در حاشيه اين مراسم در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: به حول و قوه الهي امروز شاهد يكي ديگر از دستاوردهاي درخشان فرزندان انقلاب و رشيد ملت ايران در سازمان صنايع هوافضاي وزارت دفاع هستيم، طراحي و ساخت سامانه سلاح پدافند هوايي كه در قالب پروژه اي با نام مقدس يا زهرا (س) آغاز و با همين نام مقدس نامگذاري شد، پروژه اي كه حلقه خودكفايي در طراحي و توليد سامانه هاي پدافند هوايي برد كوتاه را در كشورمان تكميل كرد.
وزير دفاع گفت: اين سلاح پدافندي قابليت شناسايي، رديابي و انهدام اهداف هوايي مانند انواع هواپيما، بالگرد و پهپاد را در بردكوتاه دارد.
وحيدي با بيان اين كه سامانه متحرك پدافند هوايي يا زهرا(س) قابليت اتصال به شبكه پدافندي كشور را دارد، گفت: اين سامانه قادر است در هر موقعيتي استقرار يافته و به طور موثري ماموريت خود را انجام دهد.
وزير دفاع، قابليت درگيري با چند هدف و انهدام آ نها به طور همزمان، سرعت عمل بالا و رديابي كاملا خودكار را از ديگر ويژگي هاي اين سامانه پدافندي برشمرد.
وحيدي همچنين درباره تحول دهي انبوه سامانه پدافند هوايي مرصاد گفت: سامانه موشكي زمين به هواي مرصاد يك سامانه پدافند هوايي پيشرفته و كارآمد با برد متوسط است كه قادر به انجام عمليات پدافند عليه انواع هواپيما هاي سريع، بالگرد، هواپيماي بدون سرنشين و موشك كروز را دارد.
وي افزود، سامانه مرصاد در شب و روز قادر به انجام عمليات است و به گونه اي طراحي شده كه در محيط جنگ الكترونيك مي تواند ماموريت خود را با موفقيت انجام دهد.
وحيد خاطرنشان كرد: اين سامانه در رزمايش هوايي مدافعان آسمان ولايت 4 كه در منطقه شرق كشور برگزار شد، توانست اهداف هوايي را با موفقيت منهدم و كارنامه اي موفق را ثبت كند.
وزير دفاع در ادامه تصريح كرد: به بركت انقلاب اسلامي ايران و همت دانشمندان و متخصصان وزارت دفاع امروز صنعت دفاعي جمهوري اسلامي ايران از حيث تنوع توليدات دفاعي جزو 5 كشور اول دنيا به شمار مي رود و اين توانمندي موجب شده است، تحريم هاي همه جانبه دشمنان، خللي در روند اقدامات و فعاليت هاي صنايع دفاعي كشورمان ايجاد نكند.
وحيدي با تبريك اين موفقيت هاي بزرگ به محضر فرمانده معظم كل قوا، ملت انقلابي ايران اسلامي و نيروهاي مسلح مقتدر و توانمند جمهوري اسلامي، گفت: وزارت دفاع در سال توليد ملي با تلاش و خلاقيت مديران لايق، كاركنان خدوم و متخصصان زبده خود، موفق شد دستاوردهاي بزرگي در عرصه هوايي، فضايي، موشكي، دريايي، زميني، الكترونيك و اپتيك، ضد زره، خودرويي، مهمات و تسليحات به ارمغان آورده، يك بار ديگر بالندگي و پويايي صنعت پرافتخار دفاعي ميهن عزيزمان را به اثبات رساند.
 


دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش:

ترك تحصيلي هاي اول متوسطه مي توانند روزانه تحصيل كنند

دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش از اصلاح آيين نامه آموزشي دوره متوسطه روزانه خبر داد و گفت: امكان ادامه تحصيل دانش آموزان ترك تحصيلي اول متوسطه فراهم شد.
مهدي نويد ادهم، در گفت وگو با فارس به اصلاح آيين نامه آموزشي دوره متوسطه روزانه اشاره كرد و گفت: قبل از اصلاح آيين نامه آموزشي دوره متوسطه، دانش آموزان پايه اول متوسطه كه در امتحانات نوبت اول شركت مي كردند اما به دلايلي مجبور به ترك تحصيل مي شدند، در صورت ادامه تحصيل بايد به مدارس شبانه يا بزرگسالان مي رفتند.
وي افزود: براساس مصوبه شوراي عالي آموزش و پرورش، اين دسته از دانش آموزان مي توانند در همان مسير روزانه ادامه تحصيل دهند؛ در حقيقت براي دانش آموزاني كه به دلايلي مجبور به ترك تحصيل مي شوند، اين فرصت ايجاد شده است كه بتوانند ادامه تحصيل دهند.
نويد ادهم تصريح كرد: اين ماده واحده در هشتصد و هفتاد و يكمين جلسه شوراي عالي آموزش و پرورش به تصويب رسيده است.
 


افزايش 50 درصدي وام زيارت دانشجويان

قائم مقام صندوق رفاه دانشجويان از افزايش 50 درصدي وام زيارت دانشجويان خبر داد.
منصور حبيب پور گودرزي قائم مقام صندوق رفاه دانشجويان در گفت وگو با فارس، افزود: با توجه به افزايش قيمت سفرهاي زيارتي دانشجويان از سال آينده وام زيارت براي دانشجويان افزايش 50 درصدي خواهد داشت.
وي افزود: اعمال افزايش 50 درصدي وام زيارت دانشجويان از سال تحصيلي آينده خواهد بود.
قائم مقام صندوق رفاه دانشجويان خاطرنشان كرد: در حال حاضر مبلغ وام زيارت براي دانشجويان 400 هزار تومان است كه با افزايش 50 درصدي اين ميزان به 600 هزار تومان مي رسد.
 


ديروز در سايت سازمان سنجش

نتايج آزمون دوره هاي فراگير پيام نور منتشر شد

مشاور عالي رئيس سازمان سنجش و آموزش كشور از اعلام نتايج نهايي آزمون فراگير كارشناسي ارشد دانشگاه پيام نور خبرداد.
حسين توكلي گفت: نتايج اين آزمون از ديروز روي سايت سازمان سنجش قابل رويت است.
وي تاكيد كرد: در اين آزمون تعداد 22 هزار و 435 داوطلب پذيرفته مي شوند.
توكلي گفت: كارنامه داوطلبان اين آزمون و اطلاعيه نحوه ثبت نام پذيرفته شدگان همزمان با اعلام نتايج در سايت سازمان سنجش www.sanjesh.org منتشر مي شود.
به گفته توكلي، ثبت نام پذيرفته شدگان در آزمون هاي فراگير دانشگاه پيام نور از روز دوشنبه 23 بهمن ماه آغاز مي شود و تا 30 بهمن ماه ادامه دارد.
 


دريادار سياري عنوان كرد

138 مورد درگيري تفنگداران نيروي دريايي ارتش با دزدان دريايي

فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران از 138 مورد درگيري تفنگداران اين نيرو با دزدان دريايي خبر داد.
به گزارش روابط عمومي نيروي دريايي ارتش، دريادار حبيب الله سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران درخصوص برگزاري رزمايش هاي مشترك نيروي دريايي با كشورهاي منطقه اظهار داشت: ما رزمايش مشترك امداد و نجات با كشور عمان را با موفقيت انجام داديم و آمادگي انجام اين گونه رزمايش ها را با ساير كشورهاي همسايه نيز داريم.
سياري افزود: ما هم توانايي انجام اين رزمايش ها را داريم و هم از كشورهاي منطقه دعوت كرده ايم تا در رزمايش هاي مشترك شركت كنند كه پذيرش اين دعوت با آنها است. فرمانده نيروي دريايي ارتش در ادامه گفت: در حال حاضر به دليل اينكه نيروي دريايي جمهوري اسلامي ايران كنترل صد در صدي در منطقه دارد، دزدان دريايي جرات حركت به سمت كشتي هاي ما را ندارند.
 


صدور مجوز احداث سد غازان چاي در خوي

خوي-خبرنگار كيهان:
فرماندار خوي گفت: وزارت نيرو پس از تكميل مطالعات مجوز احداث اين سد را در شهرستان خوي صادر كرد.
غلامحسين عماري افزود: با توجه به كمبود منابع زيرزميني در خوي و هدر رفت آب هاي سطحي، احداث اين سد از نيازهاي اساسي اين شهرستان محسوب مي شود. وي تصريح كرد: اين سد 120 ميليون متر مكعب گنجايش دارد و با بهره برداري از آن آب زراعي بيش از 30 هزار هكتار از اراضي كشاورزي منطقه تامين خواهد شد.
فرماندار خوي سرمايه گذاري در اين سد را بالغ بر 2 هزار و 500 ميليارد ريال اعلام كرد و افزود: تا 3 ماه آينده عمليات اجرايي اين سد آغاز خواهد شد.
 


اختتاميه جشنواره ملي صنايع دستي با مضامين قرآني در يزد برگزار شد

يزد-خبرنگاركيهان:
در مراسمي با حضور معاون قرآن و عترت وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، از برگزيدگان دومين جشنواره ملي صنايع دستي با مضامين قرآني در يزد تجليل شدند.
حجت الاسلام والمسلمين حميد محمدي در مراسم اختتاميه دومين نمايشگاه ملي آثار صنايع دستي قرآن در يزد افزود: بايد با زبان هنر نسبت به ترويج و تبليغ دين و كلام وحي اقدام كرد.
به گفته وي برگزاري جشنواره هاي متعدد قرآني در قالب عرصه هاي فرهنگي و هنري از برنامه هاي مورد تاكيد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در رسيدن به اهداف متعالي است.
معاون قرآني وزير ارشاد و فرهنگ اسلامي افزود: برگزاري جشنواره هاي قرآني در عرصه هاي مختلف هنري، موجب شناسايي هنرمندان، ايجاد رقابت سازنده و تربيت هنرمندان جوان است و براي تحقق اين موضوع مهم در سال هاي گذشته كارهاي خوبي با همكاري مسئولان و هنرمندان صورت گرفته و قطعا با قدرت بيشتر ادامه مي يابد.
شايان ذكر است، در اين جشنواره كه با حضور بيش از 285 هنرمند قرآني از سراسر كشور برگزار شد، از نفرات اول تا سوم در بخش هاي منبت قرآني، مشبك قرآني، قلمزني ريز، قلمزني درشت، فلزكاري، معرق، گل و مرغ و هنرهاي چوبي قرآني تقدير شد.
براساس تصميم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و در راستاي ارتقاي هنر قرآني به نفرات اول تا سوم در هر بخش به ترتيب 20 ميليون ريال، 12ميليون ريال و 8ميليون ريال به همراه لوح تقدير و تنديس جشنواره اهدا شد.
 


مديرعامل شركت آب منطقه اي آذربايجان غربي خبر داد

افزايش 35 سانتيمتري ارتفاع آب درياچه اروميه

اروميه- خبرنگار كيهان:
مديرعامل شركت آب منطقه اي آذربايجان غربي از افزايش آب سدهاي مخزني و درياچه اروميه خبر داد.
علي كريمي با اشاره به افزايش ميزان بارش برف و باران در مناطق مختلف به ويژه جنوب آذربايجان غربي طي ماه گذشته، افزود: افزايش ميزان بارش ها منجر به افزايش 35 درصدي آب پشت سدها نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته شده و ارتفاع آب درياچه اروميه نيز بيش از 35 سانتيمتر افزايش يافته است.
وي از در دست احداث بودن بيش از 10 سد مخزني در سطح استان خبر داد و با بيان اين كه براي اجراي اين طرح ها اعتباري بالغ بر 3 هزار ميليارد ريال هزينه شده است گفت: سدهاي ارس2 در پلدشت و آغ چاي چايپاره آماده بهره برداري هستند.
مديرعامل شركت آب منطقه اي آذربايجان غربي با اشاره به اجراي چندين طرح ملي و استاني ادامه داد: سدهاي غازان خوي، گرده بين پيرانشهر، بداولي ماكو، باروق مياندوآب، آجرلو شاهين دژ، فيشل ماكو و كرم آباد پلدشت از جمله اين طرح ها بوده كه با بهره برداري از آنها 300 ميليون ليتر به حجم ذخيره آب استان افزوده مي شود.
كريمي با بيان اين كه 14 رودخانه اصلي، 4 هزار و 374 چاه عميق و 29 هزار و 676 چاه نيمه عميق در آذربايجان غربي وجود دارد، گفت: درياچه اروميه بزرگترين سطح آبي كشور كه در حالت عادي عمق متوسط اين درياچه 5 و 4 دهم متر و حداكثر عمق 13 متر در شمال درياچه و حجم تقريبي آن 31 ميليارد مترمكعب است.
وي وجود 24 هزار حلقه چاه غيرمجاز، هدررفت 45 درصدي آب در بخش كشاورزي و پايين بودن بازده آب مصرفي در حوزه آبخيز درياچه اروميه را از جمله دلايل تشديد بحران اين زيست بوم دانست.
 


ديدار وزير آموزش و پرورش

ازدانش آموزان حادثه ديده مدرسه شين آباد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
وزير آموزش و پرورش شامگاه شنبه با حضور در مركز آموزشي درماني امام موسي كاظم(ع) از نزديك در جريان روند درمان دانش آموزان مدرسه روستاي شين آباد كه براي درمان به اصفهان اعزام شده اند، قرار گرفت.
«حميدرضا حاجي بابايي» ضمن عيادت از كودكان حادثه ديده مدرسه شين آباد و ملاقات با خانواده هاي آنان در جريان روند درمان آنان قرار گرفت.
وي با ابراز رضايت خانواده دانش آموزان تحت درمان در بيمارستان سوانح سوختگي شهر اصفهان و رضايت پزشكان معالج اين دانش آموزان، افزود: كار درمان اين دانش آموزان به سرعت در حال جريان است و اميدواريم زمينه مرخص شدن سه دانش آموز باقيمانده نيز به زودي فراهم شود.
به گزارش خبرگزاري فارس، وزير آموزش و پرورش با اشاره به اينكه بخاري نفتي هاي موجود در كلاس هاي درس بايد استاندارد باشند، گفت: مجلس و دولت بايد پيگيري هاي لازم را در راستاي استاندارد بودن وسايل گرمايشي موجود در مدارس انجام بدهند.
حاجي بابايي با اشاره به اينكه استاندارد شدن وسايل گرمايشي موجود در كلاس هاي درس جزو اولويت هاي نخست وزارتخانه آموزش و پرورش به شمار مي رود، گفت: جمهوري اسلامي تمام نيازهاي دانش آموزان حادثه ديده دبستان روستاي شين آباد را در زمينه درمان، دارو، ديه و بازگشت آنها به جامعه برطرف مي كند.
وي اظهار كرد: در صورتي كه به اعزام دانش آموزان پيرانشهري به هر نقطه اي از دنيا وجود داشته باشد وزارتخانه آموزش و پرورش شرايط لازم را براي اين موضوع فراهم مي كند.
شايان ذكر است، 6 دانش آموز مصدوم در حادثه آتش سوزي مدرسه شين آباد پيرانشهر به منظور تكميل دوره درمان از تبريز به بيمارستان سوانح سوختگي اصفهان منتقل شده و تحت درمان قرار گرفتند.
 


3 كيهاني در هيئت مديره خانه مطبوعات آذربايجان غربي

اروميه- خبرنگاركيهان:
خبرنگار و سرپرست روزنامه كيهان به عنوان اعضاي جديد هيئت مديره خانه مطبوعات استان انتخاب شدند.
در انتخابات اخير خانه مطبوعات آذربايجان غربي كه با حضور اعضا برگزار شد، سميه سجادي خبرنگار كيهان با اكثريت آرا به عنوان عضو هيئت مديره و حسن علم قليلو سرپرست روزنامه كيهان در استان به عنوان بازرس اصلي خانه انتخاب شدند.
همچنين عوض نادري، ايرج سليمان زاده، يوسف رحيمي، علي مصطفي زاده، رضا امين آذر و يدالله قرباني نيز توانستند براي 2سال عضويت هيئت رئيسه را به دست آورند.
گفتني است خانه مطبوعات آذربايجان غربي قديمي ترين تشكل صنفي اصحاب رسانه با بيشترين عضو است كه با تصويب اساسنامه در سال 77 فعاليت خود را اواخر سال 78 رسما با برگزاري نخستين مجمع عمومي و انتخاب اعضاي هيئت رئيسه و بازرس شكل بخشيد.
 


وعده تكميل شدن سد بار نيشابور تا پايان دولت دهم

نيشابور- خبرنگاركيهان:
اجراي 23كيلومتر خطوط انتقال آب سد بار به محل هاي مورد نظر هنوز اجرا نشده و نيازمند 14ميليارد تومان اعتبار است.
مديركل طرح و برنامه شركت مديريت منابع آب ايران با اعلام خبر فوق گفت: شبكه انتقال آب اين سد جزو پروژه هاي مهر ماندگار تعريف شده است و پيش بيني مي شود تا قبل از پايان كار دولت دهم ساخته و بهره برداري شود.
وي افزود: پروژه سد بار با مساعدت بانك توسعه اسلامي ساخته شده و شركت مديريت منابع آب ايران مفتخر است كه وام دريافتي را در جاي خود مصرف و در وقت وعده داده شده، پروژه را افتتاح كرد.
شفيعي با تاكيد بر اينكه پروژه خط انتقال جزو وام تعريف نشده است، خاطرنشان كرد: در ديدار با دكتر محمد احمدعلي بسته پيشنهادي براي تعريف پروژه هاي جديد عمراني ارائه مي شود. به گفته وي، سد بار با 230 ميليارد ريال اعتبار از منابع ملي و استاني و 24 ميليون يورو معادل 300 ميليارد ريال از تسهيلات بانك توسعه اسلامي ساخته شده است.
سيد جلال هاشمي معاون استاندار و فرماندار نيشابور، افزود: با اجراي كامل ساخت سد و سازه هاي وابسته پيش بيني مي شود شرايط اكولوژي و گردشگري منطقه دچار تغييرات اساسي شود.
هاشمي اظهار داشت: اجراي 23 كيلومتر خطوط انتقال آب سد بار به محل هاي مورد نظر هنوز اجرا نشده و نيازمند 14ميليارد تومان اعتبار است.
اكبر علي پور، رئيس اداره منابع آب نيشابور نيز نوع سد را خاكي با هسته رسي به همراه پستوي آب بند با عرض تاج 10متر، طول 150متر، ارتفاع از بستر رودخانه 5/28متر و ارتفاع از پي 5/35متر عنوان كرد. وي بيان داشت: حجم مخزن در تراز مالي حدود 24ميليون مترمكعب، حجم آب تنظيمي بيش از 12ميليون مترمكعب و سيلاب ورودي 53 مترمكعب بر ثانيه است.
علي پور تصريح كرد: حجم خاكريزي پروژه 4ميليون و 423 هزار مترمكعب و حجم بتن ريزي پروژه 52 هزار و 300 مترمكعب بوده است.
 


قائم مقام صندوق توسعه ملي كشور اعلام كرد

قرارداد بانكي 30 ميليارد دلاري كشوراز صندوق توسعه ملي

قائم مقام صندوق توسعه ملي كشور گفت: از 45 ميليارد دلار موجودي صندوق توسعه ملي كشور 30 ميليارد دلار آن قرارداد با بانك ها است.
به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، محمد قاسم حسيني در جلسه شوراي برنامه ريزي استان اصفهان گفت: قرار بود نفت و ساير بخش ها 45 ميليارد دلار فاينانس بگيرند كه به دليل فشار تحريم ها نتوانستيم هيچ فاينانسي را بگيريم. وي تصريح كرد: به دليل فشارهاي آمريكا بسياري از كشورها از جمله چين نتوانستند به تعهدات خود عمل كنند و ما مجبور به استفاده از سرمايه داخلي در اين شرايط هستيم.
وي ادامه داد: در اين شرايط مديريت منابع بسيار مهم و سخت است و در وضعيت كنوني خاص و با نگاه خوش بينانه حداقل چهار سال طول مي كشد كه دوباره اين تحريم ها كاهش پيدا كند. حسيني گفت: آنچه به صندوق توسعه ملي مي توان كمك كرد، از منابع بانك مركزي است و ما اعتقاد داريم كه ايران در شرايط تنگنا و بحراني بسيار بهتر عمل مي كند.
وي با اشاره به ايجاد تقاضاي كاذب در برخي از واحدهاي توليدي افزود: 400 پروژه بزرگ در كشور در حال اجراست كه براي اين پروژه ها از اين صندوق بودجه گذاري شده است.

 


امام جمعه اهل سنت نيكشهر:

سيستان و بلوچستان نماد وحدت شيعه و سني است

امام جمعه اهل سنت نيكشهر گفت: سيستان و بلوچستان نمادي از وحدت غيورمردان و شيرزنان شيعه و سني است كه ساليان طولاني با صلح و صفا در كنار هم زندگي مي كنند.
به گزارش ايرنا از نيكشهر، مولوي عبدالله وحيدي فر، يكشنبه در آيين گراميداشت هفته وحدت كه با حضور روحانيان، طلاب و اقشار مختلف مردم نيكشهر در مسجد جامع اهل سنت اين شهرستان برگزار شد افزود: دشمنان بارها سعي كردند با اقدامات خصمانه بين برادران شيعه و سني در سيستان و بلوچستان تفرقه بيندازند اما تاكنون به مقصود خود نرسيده اند.
وي اظهار كرد: همه وظيفه دارند براي تحكيم وحدت بين شيعه و سني در سيستان و بلوچستان اهتمام ورزند و از انجام اقدامات و بيان كلمات تفرقه انگيز خودداري كنند.
امام جمعه اهل سنت نيكشهر گفت: مردم شيعه و سني استان با بهره گيري از بركات هفته وحدت و الگو قرار دادن سيره رسول الله(ص) همچون گذشته دشمنان را در رسيدن به اهداف پليدشان ناكام خواهند گذاشت.
اجراي سرود در وصف حضرت محمد(ص) از سوي طلاب حوزه علميه فاروقيه از جمله برنامه هاي آيين گراميداشت هفته وحدت در نيكشهر بود.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10