(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 12 بهمن  1391 - شماره 20419

تمهيدات اتوبوسراني براي برگزاري نماز جمعه در مصلاي تهران
برف و كولاك بيشتر مناطق كشور را فرا گرفت
به دليل شرايط نامساعد جوي انجام شد
زمين گير شدن 2 هواپيما در شيراز و زاهدان
نامساعد بودن شرايط جوي مانع از دو پرواز شد.
برنامه اي براي فروش، بخشش يا معافيت خدمت سربازي نداريم
رويداد هاي خارجي
مرغ دريايي پيام صلح پاپ را نشنيده گرفت!
انفجار در كاشان 2 قرباني گرفت
فقدان فيلتر حين تزريق مشكل جديد بيماران تالاسمي
100 هزار ريال هزينه صدورشناسنامه جديد و المثني
توقيف خودرو با 2ميليون تومان جريمه در اصفهان
يزديخواه خبر داد
جمع آوري بخاري هاي گازي مدارس تهران تا پايان سال
منطقه زيباشهر دزفول را آب گرفت
اشد مجازات براي قاتل همسر و فرزند
جلوگيري از خروج غيرمجاز 22 تن برنج از استان اصفهان
ريزش ساختمان 3طبقه در حين تخريب
پليس راهور:
فقط اعتراض به جرايم دو برگي و الصاقي بررسي مي شود
راه اندازي 2 خط جديد بي آرتي در جنوب و شمال تهران
اجراي سناريوي جديد پزشك خانواده در 2 استان
حكم اعدام براي عوامل توليد فيلم موهن
مگس سمج
كنسرو هواي تازه
تير غيب!
گروگانگيري اين بار در آلاباما


تمهيدات اتوبوسراني براي برگزاري نماز جمعه در مصلاي تهران

شركت واحد اتوبوسراني تمهيدات خاصي براي حضور نمازگزاران از ساعت 10 صبح روز 13 بهمن از ميادين و پايانه هاي بزرگ پايتخت به سمت مصلاي تهران در نظر گرفته است.
بنابر گزارش روابط عمومي شركت واحد اتوبوسراني محل استقرار اتوبوس ها به قرار زير است:دولت آباد شهر ري- سيزده آبان- پايانه شهيد سروري- پايانه آزادي- ميدان خراسان- ميدان رسالت- ميدان قدس- پايانه علم و صنعت- شهرك شهيد باقري- فلكه دوم صادقيه- جنت آباد- تهرانسر- شهرك وليعصر- بلوار ابوذر- شهرك شهيد محلاتي- يافت آباد- ميدان راه آهن- شهر ري- نازي آباد
خطوط منتهي به پايانه شهيد بهشتي از جمله:(بيمارستان امام خميني- پايانه شهيد بهشتي)- (ميدان امام حسين- پايانه شهيد بهشتي)- (خاقاني- پايانه شهيد بهشتي).ضمناً در پايان مراسم نماز جمعه، اتوبوس هاي شركت واحد در ضلع جنوبي خيابان شهيد بهشتي (پاركينگ لجستيك) مستقر بوده و نمازگزاران را به مبادي اوليه برگشت خواهند داد.
 


برف و كولاك بيشتر مناطق كشور را فرا گرفت

بارش برف و كولاك در استان هاي چهارمحال و بختياري، آذربايجان غربي و خراسان شمالي باعث مسدود شدن برخي از راه هاي ارتباطي و نيز تعطيلي برخي از مدارس را به همراه داشت.
به گزارش خبرگزاري ها، رئيس شوراي هماهنگي مديريت بحران چالدران گفت: بارش برف سنگين و كولاك، راه دسترسي 105 روستاي شهرستان چالدران را مسدود كرد.
وي اضافه كرد: ارتفاع برف در محدوده شهري چالدران بيش از 30سانتيمتر و در ارتفاعات حدود 60 سانتي متر گزارش شده است.
احمدرضا قلي پور افزود: در پي بارش برف سنگين عبور و مرور خودروهاي شخصي و عمومي در سطح شهر نيز به سختي و كندي صورت مي گيرد. وي از شهروندان خواست براي تردد در جاده هاي چالدران از خودروهاي مجهز به تجهيزات زمستاني استفاده كنند.
در ادامه، مدير راهداري اداره كل راه و شهرسازي خراسان شمالي گفت: تردد در محور بجنورد- اسفراين به ويژه گردنه اسدلي، تنها با زنجير چرخ امكان پذير است.
علي اصغر بديعي مقدم افزود: بر اثر بارش برف و لغزندگي جاده هم اكنون تردد خودروها در اين محور به كندي انجام مي شود.
وي از رانندگاني كه قصد تردد در اين محور را دارند، خواست تا خودروهاي خود را به تجهيزات ايمني زمستاني مجهز كنند.
بر پايه اين گزارش، معاون فرماندار شهرستان خلخال با حضور درگردنه الماس و بازديد از اين منطقه اظهار داشت: با توجه به شرايط جوي موجود رانندگان بايد در هنگام تردد از اين مسير وسايل ايمني و زمستاني را به همراه داشته باشند تا با مشكلي مواجه نشوند.
وي خاطر نشان كرد: بارش برف به همراه باد شديد در اين محور و عدم ديد مناسب از مهمترين مشكلات اين گردنه در حال حاضر است كه تلاش راهداران در راستاي باز نگه داشتن محور ارتباطي خلخال- اسالم ادامه دارد و كليه محورهاي مواصلاتي شهرستان خلخال باز است.
اين مسئول يادآور شد: روز گذشته نيز بيش از 30خودروي گرفتار در برف و كولاك توسط راهداران، امدادگران جمعيت هلال احمر و نيروهاي پليس راه از ميان كولاك و برف نجات يافتند.
لازم به ذكر است، روابط عمومي اداره كل آموزش و پرورش چهارمحال و بختياري، مدارس كليه مقاطع تحصيلي در تمامي شهرستان هاي استان ديروز در نوبت صبح و عصر تعطيل اعلام كرد. بارش شديد برف و باران كه از روز گذشته در چهارمحال و بختياري آغاز شده، باعث لغزندگي محورهاي مواصلاتي بين شهري و معابر درون شهري شده است.
پيش از اين مديركل راه و شهرسازي چهارمحال و بختياري از مسدود شدن برخي جاده هاي كوهستاني شهرستان هاي كوهرنگ و لردگان خبر داده بود.
162 راس گوسفند
در خلخال تلف شدند
بر اثر استمرار بارش باران از سه شنبه شب در خلخال 162 راس گوسفند در اين شهرستان زير آوار تلف شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، بارش باران كه از 3 روز پيش در خلخال آغاز شده، در روستاهاي شهرستان خلخال مشكلات فراواني را براي روستائيان به وجود آورده است.
در ادامه اين بارش ها در 27 كيلومتري خلخال در روستاي كلي از توابع بخش مركزي، با فرو ريختن سقف يكي ار محل هاي بزرگ نگهداري دام بيش از 162 راس گوسفند، بز و بزغاله در زير آوار مانده و تلف شدند.
صاحب احشام تلف شده در محل حادثه اظهار داشت: فصل زمستان فصل زاد و ولد گوسفندان است و به دليل اينكه از وضعيت محل مطلع شوم به اين مكان مراجعه كردم و پس از دقايقي كل محل نگهداري دام به يكباره فرو ريخت و اگر من نيز فورا محل حادثه را ترك نمي كردم، زير آوار گرفتار مي شدم.
صاحب احشام تلف شده گفت: به دنبال اين حادثه همسايه ها را مطلع كردم و از آنها كمك خواستم و در عرض چند دقيقه همه اهالي روستا به كمك آمدند، اما به دليل سنگيني آوار و استفاده از مصالح خشت و گل در روستا براي ساخت محل نگهداري دام ها نجات دام هاي زير آوار مانده ممكن نشد و لاشه هاي بي جان گوسفندان از زير آوار بيرون آمد.
نجات 3800 نفر از برف و كولاك
امدادگران هلال احمر طي 24 ساعت گذشته موفق به نجات 3800 نفر گرفتار در برف و كولاك 11 استان كشور شدند.
بنابراظهارات محمود مظفر، رئيس سازمان امداد و نجات كشور، امدادگران هلال احمر با حضور در 135 عمليات امدادي كه 99 عمليات جاده اي و 21 عمليات برف و كولاك بود، توانستند 290 نفر مصدوم را به بيمارستان منتقل و يا سرپايي درمان كنند.
به گفته وي در شبانه روز گذشته 560 حادثه ديده توسط امدادگران اسكان اضطراري داده شدند.
 


به دليل شرايط نامساعد جوي انجام شد

زمين گير شدن 2 هواپيما در شيراز و زاهدان
نامساعد بودن شرايط جوي مانع از دو پرواز شد.

به گزارش ايرنا از بوشهر، مديركل فرودگاه هاي استان بوشهر گفت: پرواز شماره 409 ايران اير كه صبح چهارشنبه از تهران عازم بوشهر بود به دليل نامساعد بودن شرايط جوي در فرودگاه شيراز به زمين نشست.
مرتضي گچكوب افزود: ديد افقي خلبان صبح ديروز در فرودگاه بوشهر يك هزار و 800 متر بود كه حداقل ديد در اين فرودگاه كه مجهز به سيستم هاي پيشرفته ناوبري نيست بايد دو هزار و 500 متر باشد.
به گزارش همين منبع خبري از زاهدان، مديركل فرودگاه هاي سيستان و بلوچستان گفت: پرواز صبح ديروز تهران-زاهدان شركت هواپيمايي ماهان به علت شرايط بد جوي در استان در ساعت مقرر انجام نشد.حسن اعرابي مقدم افزود: اين پروازها قرار بود در ساعت 6 و 15 دقيقه چهارشنبه از فرودگاه مهرآباد تهران به زاهدان انجام شود اما به علت وزش باد شديد و غلظت ريزدگردهاي ناشي از گرد و خاك در جنوب شرق كشور انجام نشد.هواشناسي سيستان و بلوچستان سرعت وزش باد را كه از اوايل وقت ديروز در نواحي مركزي اين استان شدت گرفته، افزون بر 80 كيلومتر در ساعت اعلام كرد.
 


برنامه اي براي فروش، بخشش يا معافيت خدمت سربازي نداريم

جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح اخبار و شايعات مربوط به تغيير قوانين خدمت سربازي يا فروش و معافيت و بخشودگي آن را رد كرد.
سردار موسي كمالي در اين رابطه گفت:براي اينكه خيال همه را راحت كنيم، اعلام مي كنيم كه هيچ برنامه اي براي بخشش يا معافيت خدمت سربازي كساني كه خدمت سربازي نرفته اند وجود ندارد و آخرين گروهي كه معاف شدند، متولدين تا سال 55 بودند و متولدين سال 55 به بعد بايد خود را براي انجام خدمت سربازي معرفي كنند.
وي افزود: همچنين خبرهايي كه به تازگي به صورت شايعه مطرح شده مبني بر اينكه موضوع فروش خدمت سربازي مجدداً از سر گرفته مي شود، تكذيب مي شود و هيچ برنامه اي براي فروش سربازي وجود ندارد.جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح با بيان اينكه هيچ برنامه اي هم براي معافيت گروه هاي مشمول حتي غايبين نداريم، گفت: خبرهايي كه بعضاً از سوي افراد غيرمسئول يا به صورت شايعه مبني بر تغيير قوانين خدمت سربازي مطرح شده نيز تكذيب مي شود.
 


رويداد هاي خارجي

مرغ دريايي پيام صلح پاپ را نشنيده گرفت!

پرنده صلح امسال پاپ بنديكت شانزدهم به سرنوشت شومي دچار شد.
به گزارش ايسنا، به نوشته روزنامه ديلي ميل، پس از آنكه پاپ بنديكت شانزدهم، رهبر كاتوليك هاي جهان به رسم هر سال كبوتر سفيد صلح را از بالكن ساختماني در ميدان سنت پيتر واتيكان آزاد كرد، يك مرغ دريايي پس از حمله به اين پرنده او را تكه تكه كرد.
گويا اين مرغ دريايي به سخنان پدر روحاني درباره صلح گوش نكرده بود چرا كه به محض آزاد شدن كبوتر صلح به آن حمله كرد و آن را در چنگال خود گرفت.
هزاران تن از زائران پاپ در حالي كه در پايين بالكن تجمع كرده بودند شاهد اين صحنه بودند. حدود 2 هزار تن از جوانان رم تا ميدان سنت پيتر راهپيمايي كردند تا شاهد آزاد شدن «پرنده صلح» باشند. اين راهپيمايي سالانه با عنوان «كاروان صلح» در آخرين يكشنبه ماه ژانويه انجام مي شود و با آزاد شدن دو كبوتر سفيد توسط پاپ به پايان مي رسد.
اين اولين بار نيست كه اتفاق هاي ناخوشايند براي پرندگان صلح رخ مي دهد. سال گذشته نيز پس از آنكه پاپ دو پرنده را آزاد كرد، دو پرنده به سمت پنجره پشت سرپاپ پرواز كردند.پاپ پس از اين واقعه گفت: قطعاً آنها مي خواهند در خانه پاپ بمانند!
 


انفجار در كاشان 2 قرباني گرفت

مديرعامل سازمان آتش نشاني كاشان از كشته شدن دو نفر در حادثه انفجار ناشي از تجمع گاز در اين شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از كاشان، مسعود چايچي در گفت وگو با خبرنگار فارس در كاشان اظهار داشت: در اين حادثه كه حدود ساعت 22 و 30 دقيقه سه شنبه شب در يكي از منازل قديمي اين شهرستان اتفاق افتاد تجمع گاز شهري موجب انفجار شديد شد و علاوه بر اينكه تخريب بخش اعظمي از اين واحد مسكوني دو طبقه را به همراه داشت دو نفر از شهروندان اين شهرستان را به كام مرگ فرستاد.
وي تعداد افراد حاضر در محل حادثه در زمان وقوع انفجار را 9 نفر ذكر كرد و خاطرنشان كرد: چهار نفر از اين تعداد از حادثه جان سالم به در بردند، سه نفر مصدوم و دو نفر نيز كشته شدند.
اين مسئول افزود: يكي از كشته شدگان اين انفجار مهيب، دختري 14 ساله و جان باخته ديگر حادثه پيرمردي 80 ساله بوده است.
چايچي همچنين عنوان كرد: يكي از مصدومان حادثه نيز كه زني 30 ساله بوده به طور معجزه آسايي از مرگ نجات يافته و اكنون كارهاي درماني روي وي انجام مي گيرد.
 


فقدان فيلتر حين تزريق مشكل جديد بيماران تالاسمي

دبير انجمن تالاسمي ايران از عدم دسترسي بيماران تالاسمي به فيلتر حين تزريق انتقاد كرد و گفت: افزايش قيمت ارز به افزايش قيمت پمپ هاي تزريق داروي دفروكسامين منجر شده است.
محمدرضا مشهدي در گفت وگو با فارس با اعلام اين مطلب كه خوني كه به بيماران تالاسمي تزريق مي شود بايد عاري از لكوسيت باشد افزود: اين كار به دو روش پيش از ذخيره سازي و تزريق انجام مي شود.
وي ادامه داد: روش پيش از ذخيره سازي توسط سازمان انتقال خون ايران انجام مي پذيرد و روش حين تزريق با استفاده از فيلترهاي تزريق خون انجام مي گيرد.
مشهدي اضافه كرد: در حال حاضر شركت توليدكننده فيلترهاي تزريق خون اعلام كرده كه قيمت فيلترها را تغيير داده است و اين مسئله موجب شده كه برخي از مراكز درماني از تهيه و استفاده از اين فيلترها خودداري كنند.
 


100 هزار ريال هزينه صدورشناسنامه جديد و المثني

معاون امور اسناد هويتي سازمان ثبت احوال كشور، هزينه صدور شناسنامه جديد و المثني براي ايرانيان را 100 هزار ريال عنوان كرد.
«محسن اسماعيلي» در گفت وگو با ايرنا افزود: هم اكنون شناسنامه جديد فقط براي افراد با 15 سال تمام، نوزادان و افراد 30 ساله كه عكس شان قديمي بوده يا داراي آب رفتگي، پارگي و مفقودي باشد صادر مي شود.
وي با بيان اينكه بيش از چهار ميليون و 500 هزار شناسنامه جديد از سوي سازمان ثبت احوال طي دو سال اخير صادر شده است، گفت: صدور اين شناسنامه با ارايه مدارك و تكميل فرم در دفاتر پيشخوان دولت و ادارات ثبت احوال استانها انجام مي شود.
اسماعيلي ادامه داد: اسنادي مانند شناسنامه كه از سوي ثبت احوال صادر مي شود، از اهميت بالايي برخوردار بوده و اتقان آن از ضرورت هاي نظام ثبتي كشور به شمار مي رود.
به گفته وي، استفاده از اوراق مرغوب و با كيفيت، ضد جعل بودن و ضريب امنيتي بالا از جمله اقدامات مهم اين سازمان براي افزايش ضريب اتقان اسناد هويتي مانند شناسنامه است.

 


توقيف خودرو با 2ميليون تومان جريمه در اصفهان

اصفهان-خبرنگار كيهان:
مأموران پليس راه استان اصفهان يك دستگاه خودروي سواري بي ام و با 2ميليون و 314هزارتومان جريمه را توقيف كردند.
رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي استان اصفهان با اعلام اين خبر اظهار داشت: مأموران واحد گشت پليس راه اصفهان حين كنترل خودروهاي عبوري در آزاد راه اميركبير يك دستگاه سواري بي ام و كه با سرعت غيرمجاز در حال انجام سبقت غيرمجاز بود را متوقف كردند.
«سرهنگ علي نيكبخت» افزود: در بررسي سابقه تخلفات رانندگي خودرو مشخص شد اين خودرو داراي 23ميليون و 140هزار ريال معادل 2ميليون و 314هزارتومان جريمه است.
وي اضافه كرد: خودرو مذكور توقيف و براي سير مراحل قانوني به پليس راه استان معرفي شد.
رئيس پليس راه استان اصفهان افزود: راننده براي رفع توقيف خودروي خود مي بايست در كلاس هاي آموزشي پليس راه شركت كند.
 


يزديخواه خبر داد

جمع آوري بخاري هاي گازي مدارس تهران تا پايان سال

مديركل آموزش و پرورش شهر تهران از اختصاص هفت ميليارد ريال اعتبار براي جمع آوري بخاري هاي گازي مدارس تا پايان سال خبر داد.
سيد علي يزدي خواه در گفت وگو با مهر با بيان اين مطلب گفت: تا پايان سال جاري تمام مدارس شهر تهران كه از بخاري گازي استفاده مي كنند، بايد اقدام به جمع آوري اين بخاري ها كنند.
وي افزود: به همين منظور اعتباري هفت ميليارد ريالي اختصاص داده شده كه بخشي از آن تامين شده است و مدارسي كه اعتبار لازم را دريافت كرده اند بايد اقدام به نصب رادياتور و يا پكيج كنند تا شاهد وقايعي همچون حادثه شين آباد نباشيم.
يزدي خواه درباره اينكه در بسياري از مدارس حاشيه اي شهر تهران همچنان از بخاري چكه اي استفاده مي شود، گفت: در هيچ كدام از مدارس حاشيه اي و همچنين روستايي شهر تهران از بخاري چكه اي استفاده نشده است.
جذب سرباز معلم در تهران ممنوع است
يزديخواه در گفت وگو با فارس نيز از ممنوعيت جذب سرباز معلم در شهر تهران خبر داد و گفت: سرباز معلم ويژه مناطق محروم است و در شهر تهران جذب اين نوع سربازها ممنوع مي باشد.
 


منطقه زيباشهر دزفول را آب گرفت

بر اثر بارندگي شديد روز گذشته در دزفول جاده ماهور برنجي و منطقه زيباشهر را آب گرفت و موجب ويراني برخي از خانه ها شد.
به گزارش خبرگزاري فارس بارندگي بي امان در روز گذشته در شهرستان دزفول كه بيش از 80 ميليمتر اعلام شده است باعث تخريب كامل جاده ماهور برنجي در اين شهرستان شد.
مدير اداره راه و شهرسازي شهرستان دزفول با اعلام خبر فوق اظهار كرد: آبگرفتگي و تخريب به دليل شيب منطقه كوپيته به سوي اين جاده اتفاق افتاده است.وي با اشاره به اينكه در شرايط كنوني در حال برطرف كردن مشكلات در اين منطقه هستيم، افزود: جاري شدن سيلاب و تخريب اين جاده باعث آبگرفتگي منازل مردم در منطقه زيباشهر دزفول شده است.
سياهپوش نظري تصريح كرد: در حال حاضر از همه توان خودرويي و ماشين آلات راه سازي شهرستان دزفول براي رفع مشكلات در اين منطقه استفاده مي كنيم.شايان ذكر است، شهرستان دزفول در مجاورت رودخانه دز و سد تنظيمي علي كله قرار دارد و به اين دليل طغيان اين رودخانه در شامگاه گذشته تاكنون خسارت هاي جدي به بار آورده است.
 


اشد مجازات براي قاتل همسر و فرزند

مرد جنايتكار كه پس از قتل همسر و پسرش به مالزي گريخته بود، با حكم قضات دادگاه كيفري به قصاص و 10 سال زندان محكوم شد.
متهم كه مهدي نام دارد شامگاه پنجشنبه 12 ارديبهشت 87 همسر 25ساله خود به نام الهام و كودك 2 ساله اش به نام عرشيا را به قتل رساند و از خانه شان واقع در خيابان رباط كريم تهران گريخت. اجساد قربانيان صبح روز بعد كشف و تحقيقات براي دستگيري مهدي آغاز شد.
در حالي كه شواهد نشان مي داد مهدي به خارج از كشور گريخته است، بازپرس شعبه سوم دادسراي جنايي طي دستوري از اينترپل خواست قاتل فراري را شناسايي و دستگير كند اما يك هفته بعد از اين ماجرا مهدي در حالي كه به خانه اش بازگشته بود از سوي مأموران پليس محاصره شد. وي سعي كرد با گروگان گرفتن پسر خاله اش كه آن زمان در منزل متهم بود راه فرار خود را باز كند ولي وقتي موفق به اين كار نشد اقدام به خودزني كرد و مأموران او را به بيمارستان منتقل كردند.
متهم در بازجويي به قتل همسر و پسرش اعتراف كرد و در جلسه دادگاه با اشاره به سابقه رفتارش با خانواده گفت: من با همسر و فرزندم رابطه خوبي داشتم. همسرم كارمند فرودگاه مهرآباد بود و من در يك شركت موتورسازي كار مي كردم. شب حادثه من و الهام بر سر محل كار من باهم درگير شديم. او مخالف كار كردنم در اين شركت بود. وقتي درگيري بالا گرفت جلوي دهان او را گرفتم تا سر و صدا نكند اما دقايقي بعد متوجه مرگ او شدم. دو ساعت بالاي سر جنازه گريه كردم و بعد براي اينكه پسرم بي پدر و مادر بزرگ نشود او را هم خفه كردم. صبح روز بعد به مالزي رفته و مدتي آنجا بودم. اما خيلي زود پولهايم تمام شد و مجبور به بازگشت شدم كه مأموران مرا دستگير كردند.
پس از آخرين دفاعيات متهم و وكيل مدافعش قضات دادگاه براي صدور حكم وارد شور شده و قضات شعبه 113 دادگاه كيفري، مهدي را به اتهام قتل همسرش به قصاص و به اتهام قتل پسر بچه خود به 10 سال زندان محكوم كردند.
 


جلوگيري از خروج غيرمجاز 22 تن برنج از استان اصفهان

اصفهان- خبرنگار كيهان:
افرادي كه قصد داشتند مقدار 22 تن برنج به ارزش 900 ميليون ريال را به صورت غيرمجاز از استان اصفهان خارج كرده و خارج از شبكه توزيع به فروش برسانند دستگير شدند.
رئيس پليس آگاهي استان اصفهان با اعلام اين خبر اظهار داشت: در پي كسب خبري مبني بر اينكه فردي با استفاده از يك دستگاه تريلر قصد خروج مقادير زيادي برنج از استان را دارد، اكيپي مشترك از كارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق كالا و ارز پليس آگاهي استان و سازمان صنعت، معدن و تجارت با هماهنگي معاونت اجرايي تعزيرات حكومتي، تريلر ياد شده را توقيف و راننده آن به نام «علي-ز» كه فاقد هرگونه مجوز تردد بود نيز دستگير شد.
سرهنگ حسين حسين زاده افزود: در تحقيقات به عمل آمده مشخص شد فردي به نام «حميد -ب» مالك 22 تن برنج توقيفي را از فردي به نام «اكبر-ج» در اصفهان به مبلغ هر كيلوگرم 40700 ريال خريداري و به فردي ديگر به نام «عبدالرسول-ك» به مبلغ 41 هزار و 200 ريال فروخته است.
وي اضافه كرد: «عبدالرسول-ك» نيز قصد فروش اين مقدار را در يكي از استان هاي همجوار داشته است كه در نهايت وي نيز توسط ماموران پليس آگاهي شناسايي و دستگير شد.

 


ريزش ساختمان 3طبقه در حين تخريب

سازمان آتش نشاني تهران از ريزش يك ساختمان در حال تخريب در غرب پايتخت خبر داد.
بنابر گزارش رسيده ساعت 45/10ديروز تعدادي از كارگران مشغول تخريب يك ساختمان سه طبقه بودند كه به دليل رعايت نكردن اصول ايمني و بي احتياطي در تخريب سقف طبقه دوم بر سر كارگران ريزش كرد.
خوشبختانه 3 كارگر محبوس در زير آوار با تلاش آتش نشانان زنده از زير آوار خارج و به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحويل داده شدند.
 


پليس راهور:

فقط اعتراض به جرايم دو برگي و الصاقي بررسي مي شود

رئيس اداره حقوقي پليس راهور گفت: جرايم تسليمي و ثبت شده توسط دوربين قطعي است و جاي اعتراضي ندارد.
سرهنگ اصغر محبي افزود: براساس ماده پنج قانون رسيدگي به تخلفات رانندگي، رانندگان 60 روز پس از صدور قبض جريمه براي اعتراض يا پرداخت آن مهلت دارند و پس از اين مهلت جريمه دو برابر مي شود.
وي تاكيد كرد: البته جرايم تسليمي و ثبت شده توسط دوربين قطعي است و رانندگان مي توانند تنها به جرايم دوبرگي و الصاقي اعتراض كنند.
وي در مورد اينكه آيا 60 روز پس از صدور قبض مي توان به جريمه ها اعتراض كرد، افزود: رانندگان مي توانند براي اعتراض به جريمه هاي رانندگي دو برگي و الصاقي به واحدهاي رسيدگي به اعتراضات ناشي از تخلفات رانندگي كه با حضور كارشناسان پليس راهور و قاضي راه اندازي شده است، مراجعه و اعتراض خود را مطرح كنند.
رئيس اداره حقوقي پليس راهور در خصوص تصادفات منجر به فوت و بازداشت رانندگان مقصر به مهر گفت: براساس قانون بيمه قاضي در صورت تاييد اصالت بيمه نامه شخص ثالث مي تواند آن را به عنوان و ثيقه دريافت كرده و راننده نيز آزاد شود.
محبي با اشاره به انحلال بيمه شخص ثالث پارسيان گفت: براساس اعلام مديران بانك مركزي تمام تعهدات اين بيمه نامه تا زمان بيمه نامه به قوت خود باقي است.

 


راه اندازي 2 خط جديد بي آرتي در جنوب و شمال تهران

به زودي دو خط جديد اتوبوس هاي تندرو در حد فاصل پايانه جنوب تا ميدان آقانور و ديگري در امتداد بزرگراه طبقاتي صدر، افتتاح و مورد بهره برداري قرار مي گيرند.
جعفر تشكري هاشمي، معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران از نوسازي 56 ايستگاه فرسوده خط 2 بي آر تي حد فاصل ميدان آزادي تا پايانه خاوران تا پايان سال خبر داد و اضافه كرد: در برنامه ريزي هاي مديريت شهري از جمله در حوزه حمل و نقل و ترافيك، جنوب شهر از اهميت ويژه اي برخوردار است.
معاون شهردار تهران در پايان خاطرنشان كرد: بايد از تبديل تهران به جنگلي از آهن جلوگيري به عمل آورده و به سمت شهري كه شهروندان از قدم زدن و حركت كردن در آن احساس آرامش كرده و از آراستگي و زيبايي آن لذت ببرند، حركت كنيم.
 


اجراي سناريوي جديد پزشك خانواده در 2 استان

معاون بهداشتي وزارت بهداشت از تدوين سناريوي جديدي براي پزشك خانواده و اجراي پايلوت آن در دو استان كشور خبر داد.
دكتر عليرضا مصداقي نيا در اين رابطه گفت: با تغيير در برنامه قبلي پزشك خانواده سناريوي جديد نوشته مي شود و اين برنامه جديد قرار است در دو استان كشور به صورت پايلوت اجرايي شده و با برنامه فعلي پزشك خانواده كه در حال اجراست مقايسه شود.
به گفته وي برنامه جديد بعد از مقايسه با برنامه فعلي در تمام استان هاي كشور اجرايي خواهد شد.
 


حكم اعدام براي عوامل توليد فيلم موهن

دادگاه قاهره هفت عامل توليد فيلم موهن «معصوميت مسلمانان» را به اعدام محكوم كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه خبر، دادگاه جنايي قاهره به رياست قاضي «سيف النصر سليمان»، پس از رسيدگي به پرونده متهمان توليد فيلم موهن به پيامبر اكرم(ص) و كسب موافقت مفتي مصر، كشيش «تري جونز» را به 5 سال حبس و 7 قبطي مقيم آمريكا را به اعدام با چوبه دار محكوم كرد.
دادگاه قاهره پيش از اين، پرونده هاي «موريس صادق جرجس عبد الشهيد»، وكيل و موسس انجمن ملي قبطي، «مرقص عزيز خليل»، مجري برنامه هاي ديني، «فكري عبد المسيح زقلمه» معروف به «عصمت زقلمه» پزشك، «نبيل أديب بساده موسي» هماهنگ كننده رسانه انجمن ملي آمريكا، «اليا باسيلي» معروف به «نقولا باسيلي نقولا» دارنده ليسانس ادبيات دانشگاه قاهره، «ناهد محمود متولي» معروف به «فيبي عبد المسيح بوليس صليب» پزشك مقيم سيدني و «نادر فريد فوزي نقولا» دارنده ليسانس بازرگاني و «تري جونز» كشيش آمريكايي را به مفتي مصر ارجاع داده بود.
 


مگس سمج

يك مگس سمج در كاخ سفيد آرامش اوباما را در جلسه وكلا برهم زد.
اين اتفاق در جلسه مشترك مقامات كاخ سفيد آمريكا با وكلاي سازمان بورس اوراق بهادار اتفاق افتاد و در آن مگسي ناخوانده مزاحم صحبت هاي اوباما شد.
وي ابتدا با لحني شوخي سعي در دور كردن اين مگس داشت اما وقتي صبرش لبريز شد، سعي در كشتن آن كرد.
 


كنسرو هواي تازه

يك تاجر ثروتمند چيني به علت آلودگي شهرهاي بزرگ اين كشور اقدام به توليد و فروش هواي تازه كنسرو شده در شهرهاي آلوده كرده است.
به گزارش فارس به نقل از هافينگتون پست، اين تاجر چيني تلاش مي كند از آلوده شدن هواي شهرهاي بزرگ اين كشور با فروش هواي تازه كنسرو شده درآمد به دست آورد.
«چن گوانگ بيائو» كه يكي از ثروتمندان چين است فروش هواي تازه بسته بندي شده در قوطي هاي نوشابه را به قيمت هر بطري 5 يوآن (حدود يك دلار) آغار كرده است.
اين هواي تازه با عطرهاي خوشبو همانند ساير عطرهاي معروف چين تركيب شده است.
گفتني است، هواي شهرهاي صنعتي چين طي هفته هاي اخير همواره در سطح خطرناك بوده است.اين موضوع باعث شده است كارخانه ها و توليدي ها در شهرهاي صنعتي در مواقعي تعطيل شوند.
 


تير غيب!

 يك تخته سنگ بزرگ در ايالت يوتاپس از كنده شدن از كوه بدون هيچ مانعي بر سر يك زن كه در خانه اش نشسته بود، فرود آمد و او را كشت.
اين زن 62 ساله، پس از برخورد با تخته سنگ بر اثر شدت جراحات و شكستگي ها جان خود را از دست داد.گروه هاي امداد موفق شدند پس از چهار ساعت تلاش بي وقفه جسد اين زن را از زيرسنگ بيرون بكشند.
همسر اين زن كه در زمان حادثه در خانه نبوده، گفت كه پيش از اين مقامات ايالتي نسبت به ناامن بودن منطقه به دليل ريزش آوار هشدار داده بودند.
 


گروگانگيري اين بار در آلاباما

گروگانگير آمريكايي پس از قتل راننده اتوبوس مدرسه، كودكان را به گروگان گرفت.
به گزارش فارس به نقل از شبكه خبري «راشاتودي»، در پي شليك مردي به اتوبوس سرويس مدرسه اي در شهر «ميدلند» در جنوب شرقي ايالت «آلاباما» راننده اتوبوس كشته و كودكان به گروگان گرفته شدند.بنابر گزارش هاي رسيده گروگان گير در محلي نزديك سكونت خود به همراه گروگان ها پنهان شد و به نيروهاي پليس اعلام كرد كه به كودكان آسيبي نخواهد رساند.
مقامات محلي از پليس فدرال آمريكا (اف بي آي) خواستند تا در آزادي گروگان ها كمك كنند. كلانتر منطقه اعلام كرد كه «جيمي لي ديكس» گروگان گير 56 ساله پس از آنكه راننده اتوبوس به وي اجازه نداد تا كودكي 6 ساله را از اتوبوس خارج كند، هدف گلوله قرار داد.
ديكس پيش از اين در دسامبر گذشته به دليل حمله با اسلحه و به اتهام تهديد دستگير شده بود.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10