(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 12 بهمن  1391 - شماره 20419

حديث دشت عشق
پايان هفته بيست و چهارم با يك تساوي ديگر
فقرگل در ديدار پرسپوليس - فولاد
اخبار كوتاه از فوتبال
در پي 2 برابر شدن جوايز جام جهاني
 مشكلات مالي فدراسيون كشتي به اوج خود مي رسد
علي رغم تكذيب مسئولان صورت گرفت
محروميت فدراسيون قايقراني تا اطلاع ثانوي
واليبال پيكان باز هم مقابل ورامين كم آورد
دعوت از 16 بازيكن به اردوي تيم ملي بسكتبال
خواندني از ورزش ايران


حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «سيد رجبعلي موسوي»
تو به درجه بالاتر رسيدي!
در يكي از شب هاي تابستان سال 55 خواب مي بيند كه در محضر مرحوم آيت الله العظمي گلپايگاني است و از ايشان مي خواهد كه دعا كنند تا او به درجه اجتهاد برسد و آن مرجع عاليقدر مي فرمايند: «غصه نخور! تو به درجه بالاتري مي رسي.»
سنش كم بود اما از ظلم و ظالم بدش مي آمد. از همان اوايل نوجواني از طاغوت ها و خوانين محلي تنفر داشت و عليه آنان موضعگيري مي كرد. در دبيرستان نظام وفاي شهرضا با يكي از متصديان مدرسه كه مانع از كار او در ترويج انقلاب اسلامي مي شد، درگير شد و اعلاميه هاي امام خميني(ره) را بين دانش آموزان پخش كرد. در ايام پانزده خرداد 65 به پخش وسيع اعلاميه و شب نامه عليه طاغوت در ميان مردم اقدام كرد كه با دوستش حجت الاسلام سبحاني توسط ساواك دستگير شدند و شش ماه تحت شكنجه قرار گرفتند.
وقتي از زندان آزاد شد براي ادامه تحصيل به حوزه علميه قم رفت. در حوزه هم از دريافت شهريه خودداري كرد و براي امرار معاش، بعضي از روزها به كارگري مي پرداخت. راه اندازي اولين كتابخانه روستا در يكي از اتاق هاي خانه پدريش و كارهاي فرهنگي براي بچه ها از جمله فعاليت هاي اوست.
اين مجاهد بزرگ در حالي كه در حال پاكسازي ميدان مين بود، خمپاره هاي دشمن فرود آمد و با انفجار مين توأم گرديد و بدنش را پاره پاره كرد. طلبه بسيجي شهيد «سيد رجبعلي موسوي»، سال 6133 در سميرم متولد شد و در 4/3/0136 در سوسنگرد به شهادت رسيد.
 


پايان هفته بيست و چهارم با يك تساوي ديگر

فقرگل در ديدار پرسپوليس - فولاد

آخرين ديدار از هفته بيست و چهارم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر در شرايطي به پايان رسيد كه ركوردهاي دو سرمربي دست نخورده باقي ماند. فولاد به شانزدهمين بازي بدون شكست رسيد و يحيي گل محمدي هم ركورد نباختنش با پرسپوليس را حفظ كرد.
در اين ديدار كه عصر ديروز (چهارشنبه) به قضاوت سعيد مظفري زاده و در حضور نزديك به 15 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادي تهران برگزار شد، دو تيم پرسپوليس و فولاد در پايان 90 دقيقه نمايش قابل قبول به تساوي بدون گل رضايت دادند.
يحيي گل محمدي كه تاكنون با پرسپوليس شكست نخورده است براي اين ديدار تغييراتي را در تركيب تيمش ايجاد كرده بود كه مهمترين آن نيمكت نشيني كريم انصاريفرد و مهدي مهدوي كيا در ابتداي بازي بود. با اين حال دو تيم در نيمه اول فوتبال قابل قبولي را به نمايش گذاشتند.
در نيمه دوم شاگردان حسين فركي كه 15 بازي بدون باخت را پشت سرگذاشته بودند عملكرد بهتري داشتند و حتي يكبار ديرك دروازه پرسپوليس را به لرزه در آوردند اما سرخپوشان تهراني هم حملات جسته و گريخته اي را روي دروازه حريف پي ريزي كردند اما كم دقتي مهاجمان هر دو تيم اجازه باز شدن دروازه ها را نداد.
در دقايق پاياني پرسپوليس كه از امتياز ميزباني سود مي برد نبض بازي را در اختيار گرفت و حملاتي را روي دروازه تيم سياه پوش فولاد انجام داد اما در پايان توپي از خط دروازه ها عبور نكرد تا ششمين تساوي بدون گل هفته بيست و چهارم رقم بخورد. پرسپوليس با اين تساوي 31 امتيازي شد و در رده يازدهم باقي ماند. فولاد هم با 42 امتياز به رده سوم جدول صعود كرد.
فركي: بازي، رضايت تماشاگران را جلب كرد
سرمربي تيم فوتبال فولاد خوزستان با بيان اينكه از نتيجه تساوي ديدار با پرسپوليس خوشحال نيست، گفت: با اين حال موضوع خوشحال كننده براي ما اين بود كه در نيمه اول فقط يك اوت دستي به حريف داديم.
حسين فركي پس از تساوي تيم هاي پرسپوليس با فولاد خوزستان با بيان مطلب فوق اظهار داشت: فكر كنم اين بازي توانست رضايت تماشاگران را جلب كند، هرچند من از تساوي بدون گل و اصلا از نتيجه تساوي خوشحال نيستم. ما به اميد پيروزي به تهران آمده بوديم و اگر بازيكنان بيشتر دقت مي كردند، سه امتياز را مي گرفتيم.وي خاطرنشان كرد: موضوع خوشحال كننده براي من اين بود كه در نيمه اول فقط يك اوت دستي به بازيكنان پرسپوليس داديم.در نيمه دوم هم فشار يكساني روي دو دروازه ايجاد شد ولي فرصت هاي ما خطرناك تر بود.فركي در ادامه به دفاع از عملكرد داوران پرداخت و گفت: نمي دانم اين چه عادتي است كه همه، از تيم هاي در حال سقوط تا تيم هاي صدرنشين و ميانه جدول با داور كار دارند.حالا اگر تيم هاي در حال سقوط در اين خصوص صحبت كنند قابل قبول است ولي اين برايم قابل قبول نيست كه ساير تيم ها اشتباهات خودشان را گردن يك اشتباه داور مي اندازند.سرمربي فولاد با انتقاد از بعضي تيم هاي ثروتمند يادآور شد: تيم هايي كه بازيكنان ميلياردي جذب مي كنند، تماشاگران زيادي دارند و از همه نوع امكاناتي برخوردارند تحمل يك باخت را ندارند. اين تفكر بدي است كه بر فوتبال ما حاكم شده است.
گل محمدي: مشكل گلزني را حل مي كنيم
سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس پس از تساوي تيمش برابر فولاد با بيان اينكه دو تيم نمايش زيبايي داشتند و مستحق رسيدن به پيروزي بودند گفت: بايد در فاصله تعطيلات ليگ تا بازي بعدي با تمرينات بيشتر مشكل گلزني پرسپوليس را حل كنيم. يحيي گل محمدي ضمن بيان اين مطلب به سطح كيفي اين بازي اشاره كرد و گفت: هر دو تيم مي توانستند برنده اين بازي باشند. به نظر تماشاگران فوتبال زيبايي را ديدند اما اي كاش يكي از دو تيم برنده مي شدند.وي با تبريك به كادر فني و بازيكنان فولاد خاطرنشان كرد: به نظرم فولاد مي تواند يكي از مدعيان قهرماني باشد و حتي قهرمان ليگ شود. آنها فوتبال خوب و رواني را به نمايش گذاشتند و من به بازيكنانم تذكر داده بودم كه در ضد حملات بسيار خطرناك و سرعتي هستند كه ديديد چند بار روي دروازه ما خطرساز شدند.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

تلاش كريمي براي رسيدن به جام حذفي
علي كريمي از ديروز تمريناتش را با بدنساز تيم آغاز كرد.علي كريمي به دليل پارگي رباط MCL حدوداً سه ماه با اعلام پزشكان بايد از ميادين فوتبال دور باشد، اما پس از بررسي هاي انجام شده اين بازيكن تمرينات خود را روزانه به مدت سه جلسه با فيزيوتراپي آغاز كرد كه خوشبختانه وضعيت او نسبت به گذشته بهتر شده است. كريمي از ديروز هم به مدت سه ساعت تمرينات خود را زير نظر بدنساز پرسپوليس شامل كارهاي تعادلي قدرتي آغاز كرده و تا آماده سازي كامل اين تمرينات را پيگيري خواهد كرد.اگر مشكل خاصي پيش نيايد از اواسط هفته آينده دويدن هايش را شروع خواهد كرد. كريمي عنوان كرده كه دوست دارد به بازي مقابل ذوب آهن در مرحله يك هشتم نهايي جام حذفي برسد. تلاش ها در اين زمينه ادامه دارد اما تصميم نهايي پس از تمرينات فشرده اين بازيكن مشخص خواهد شد.
احتمال اضافه شدن شمسايي به كادر فني
سرپرست كميته فوتسال از برگزاري جلسه با وحيد شمسايي در هفته آينده خبر داد و گفت: احتمال اضافه شدن شمسايي به كادر فني تيم ملي فوتسال وجود دارد.
سيدرضا افتخاري در خصوص انتخاب دستياران »خسوس كاندلاس« در تيم ملي فوتسال با بيان مطلب فوق اظهار داشت: روز شنبه هفته آينده با وحيد شمسايي جلسه اي برگزار خواهم كرد تا ببينم خودش چه وضعيتي دارد. مي خواهم بدانم شمسايي در كدام قسمت مي تواند به تيم ملي كمك كند.وي احتمال حضور شمسايي در كادر فني را هم رد نكرد و گفت: بايد با وحيد صحبت كنم و نظرش را بدانم. خودش بايد بگويد تمايل دارد در كدام قسمت كار كند. اگر او اعلام آمادگي كند، او را هم به كادر فني اضافه خواهيم كرد.
خداحافظي عابديني از فوتبال
مديرعامل باشگاه داماش نامه فسخ قرارداد خود با اين باشگاه را به مالك داماش داد.امير عابديني ديروز پس از شكست تيم داماش مقابل ملوان انزلي در هفته بيست و چهارم ليگ برتر نامه فسخ قرارداد خود با اين باشگاه را به امير قويدل مالك باشگاه تحويل داد.عابديني ضمن تاييد اين خبرگفت: مي خواهم از فوتبال باشگاهي كناره گيري كنم.وي سيستم مديريت فوتبال ايران ، نحوه داوري ها در كنار مشكلات عديده اي مثل بدهكاري به هيئت فوتبال و ... را علت اين تصميم عنوان كرد وگفت: نيمكت را هم به هر مربي بدهيم هيچ كس را غير از گوارديولا، مورينيو و فرگوسن قبول ندارد و فقط با آنها قهوه مي خورد در اين ميان ما ديگر خسته شده ايم.
دوستي مهر مدير فني تيم زير 15 سال
تيم فوتبال زير 15 سال ايران درحالي با هدايت مصطفي قنبرپور در مسابقات مقدماتي قهرماني نوجوانان آسيا سال آينده شركت مي كند كه دوستي مهر به عنوان مدير فني اين تيم انتخاب شد.
ميرشاد ماجدي سرپرست كميته جوانان فدراسيون فوتبال ضمن تاييد اين خبر گفت: هماهنگي هاي لازم با علي دوستي مهر صورت گرفته و با توجه به تجربيات دوستي مهر در اين رده سني، وي به عنوان مدير فني بر عملكرد تيم نوجوانان كشورمان نظارت خواهد كرد. قنبرپور علاوه بر هدايت تيم زير 14 سال در مرحله مقدماتي مسابقات قهرماني زير 14 سال (نونهالان) آسيا كه ارديبهشت ماه در مشهد برگزار مي شود، وظيفه هدايت تيم نوجوانان ايران در مرحله مقدماتي رقابتهاي انتخابي قهرماني نوجوانان آسيا را هم بر عهده خواهد داشت.
جريمه 30 هزار پوندي فرگوسن
سرمربي تيم فوتبال منچستريونايتد بخاطر رفتار غير ورزشي در بازي با تاتنهام هاتسپرز جريمه نقدي شد.سرآلكس فرگوسن در ديدار 10 روز قبل با تاتنهام (تساوي يك بر يك) به علت برخورد غير ورزشي كه با سيمون بك، كمك داور بازي داشت و حتي به وي تهمت زد كه تصميماتش به سود حريف لندني بوده، 30 هزار پوند جريمه شد.فرگي تا فردا فرصت دارد تا اين راي صادر شده توسط اتحاديه فوتبال انگليس را پذيرفته يا نسبت به آن اعتراض كند.
لاتزيو با شكست يوونتوس فيناليست شد
تيم فوتبال لاتزيو با پيروزي ديرهنگامي كه مقابل يووه به دست آورد به ديدار پاياني رقابت هاي جام حذفي فوتبال ايتاليا راه پيدا كرد. لاتزيو در ديدار برگشت مرحله نيمه نهايي جام حذفي ايتاليا با نتيجه 2 بر يك در المپيك رم مقابل يووه به برتري رسيد و در مجموع با برتري 3 بر 2 به ديدار پاياني راه يافت.لاتزيو در اين ديدار با گل »آلوارو گونزالز« در دقيقه 53 پيش افتاد اما »آرتورو ويدال« در دقيقه 90 بازي را به تساوي كشيد. »سرخيو فلوكاري« كه به عنوان بازيكن ذخيره لاتزيو وارد ميدان شده بود، گل برتري را در وقت هاي تلف شده به ثمر رساند و تيم خود را به فينال رساند.ديگر ديدار مرحله نيمه نهايي رقابت هاي كوپا ايتاليا بين تيم هاي اينتر و رم در تاريخ 17 آوريل در ورزشگاه جوزپه مئاتزا برگزار مي شود. رم در ديدار رفت با نتيجه 2 بر يك به برتري رسيده است.
 


در پي 2 برابر شدن جوايز جام جهاني

مشكلات مالي فدراسيون كشتي به اوج خود مي رسد

اعلام پرداخت جوايز 400 هزار دلاري براي مسابقات جام جهاني كشتي آزاد و فرنگي در تهران از سوي فدراسيون كشتي ايران در حالي عجيب به نظر مي رسد كه مقدار اين جايزه در سال گذشته بسيار كمتر بوده است.
مسابقات جام جهاني كشتي آزاد و فرنگي تهران از اول تا چهارم اسفند ماه امسال در حالي برگزار خواهد شد كه از سوي فدراسيون كشتي اعلام شده براي اين مسابقات 400 هزار دلار جايزه در نظر گرفته شده است. 200 هزار دلار براي كشتي آزاد و همين مبلغ براي كشتي فرنگي.
با اين شرايط در نظر گرفتن 400 هزار دلار جايزه در حالي است كه وزارت ورزش و فدراسيون كشتي ايران با مشكلات مالي فراواني دست و پنجه نرم مي كنند، كه استعفاي محمد بنا از مديريت تيم هاي ملي به خاطر كمبود امكانات تنها يكي از چالش هاي به وجود آمده براي فدراسيون كشتي در ماه گذشته بوده است. حال اين سؤال به وجود مي آيد كه جوايز 100 هزار دلاري سال گذشته مسابقات چطور به دو برابر افزايش پيدا كرده و فدراسيون ايران هم هيچ اعتراضي به اين قضيه نكرده است و حالا وزارت ورزش بايد اين 400 هزار دلار را در وضعيت نامناسب اقتصادي تقبل كند چرا كه خزانه فدراسيون كشتي خالي است.
ربطي: اين سياست فيلاست
دبير فدراسيون كشتي ايران درباره جوايز 400 هزار دلاري مسابقات جام جهاني گفت: اين مبلغي است كه فيلا تعيين كرده و ربطي به فدراسيون كشتي ندارد. زماني كه ايران براي آخرين بار مسابقات جام جهاني را برگزار كرد جوايز كمتر بود اما سال به سال افزايش پيدا كرد كه اين از سياست هاي فيلاست تا اين رقابت ها را به صورت حرفه اي در بياورد.
عارف ربطي در ادامه با بيان اينكه مقدمات برگزاري مسابقات جام جهاني كشتي را انجام داده ايم اظهار كرد: برآوردي كه از هزينه ها داشته ايم را به وزارت ورزش خواهيم گفت تا بودجه آن تأمين شود و به صورت آبرومندي اين مسابقات را برگزار كنيم. البته هنوز پولي براي فعاليت ها دريافت نكرده ايم.
 


علي رغم تكذيب مسئولان صورت گرفت

محروميت فدراسيون قايقراني تا اطلاع ثانوي

فدراسيون جهاني كانو در نامه اي به فدراسيون قايقراني با صراحت اعلام كرد كانوي ايران تا اطلاع ثانوي از حضور در ميادين بين المللي محروم است.
پس از بركناري احمد دنيامالي از رياست فدراسيون قايقراني مجامع جهاني اين رشته نسبت به اين تغيير موضع نشان دادند و بارها خواستار بازگشت وي به فدراسيون و لغو حضور اسبقيان در راس كار شدند. مخالفت باتصميم مسئولان ورزش تا جايي ادامه يافت كه فدراسيون جهاني كانو پس از اجلاس سن پترزبورگ در نامه اي به دبير فدراسيون اعلام كرد كه تمامي فعاليت هاي كانو ايران در سطح بين الملل تا اطلاع ثانوي تعليق است. در اين نامه آمده است: «پيرو نامه مورخ 3 دسامبر 2012 درباره وضعيت فدراسيون قايقراني ايران بايد به اطلاع شما برسانيم كه در كنگره اخير ICF در سن پترزبورگ تصميم گرفته شد كه فدراسيون قايقراني ايران تا اطلاع ثانوي محروم شود. اين محروميت به اين معناست كه هيچ ورزشكار ايراني حق شركت در هيچ يك از رقابت هاي كانو در سطح جهاني و قاره اي را ندارد. همچنين ايران هيچ نماينده اي در كنگره هاي ICF نخواهد داشت. هيچ بودجه بين المللي در اختيار فدراسيون قايقراني ايران قرار نخواهد گرفت و هيچ سرمربي خارجي نمي تواند در ايران مربي گري كند.»
در ادامه رفع تعليق كانو ايران منوط به بازگشت دنيامالي به فدراسيون اعلام شده و آمده است: «اين محروميت شامل بازي هاي آسيايي، بازي هاي جهاني، انتخابي المپيك و هر تورنمنت بين المللي خواهد بود. اين وضعيت تا اطلاع ثانوي پابرجا مي ماند. آقاي دنيامالي بايد بار ديگر به سمت خود به عنوان رئيس فدراسيون قايقراني ايران برگردد و اگر او شرايط كانو در ايران را تاييد كند ICF محروميت را لغو خواهد كرد.» در اين نامه در حالي كانوي ايران به صراحت از فعاليت در سطح بين المللي محروم شده است كه مسئولان فدراسيون قايقراني بارها خبر تعليق ايران را تكذيب كرده بودند.
 


واليبال پيكان باز هم مقابل ورامين كم آورد

هشتمين هفته دور برگشت رقابت هاي ليگ برتر واليبال با پيروزي تيم هاي متين ورامين و سايپاي البرز به ترتيب مقابل پيكان و پيشگامان پيگيري شد.
هفته هشتم دور برگشت رقابت هاي ليگ برتر واليبال از ساعت 30:15 ديروز با برگزاري 6 مسابقه در شهرهاي مختلف پيگيري شد.در مهم ترين بازي اين هفته پيكان، پرافتخارترين تيم ايران و آسيا در ورامين مهمان شاگردان مصطفي كارخانه بود. اين ديدار از حساسيت زيادي براي هر دو تيم برخوردار بود كه در پايان متين ورامين موفق شد حريف خود را همچون ديدار رفت در سه گيم متوالي شكست دهد و پيكان را دست خالي راهي تهران كند.
در ديگر بازي اين هفته نيز پيشگامان كوير قهرمان نيم فصل، در كرج مقابل سايپا به ميدان رفت و با نتيجه 3 بر يك مغلوب شد تا ششمين باخت متوالي اين تيم در دور برگشت رقم بخورد و نماينده واليبال يزد همچنان در حسرت صعود به پلي آف بماند. پيشگامان در اين بازي با هدايت وادي سرمربي جديد به مصاف سايپا رفته بود. نتايج كامل بازيهاي ديروزبه اين شرح است: ¤ متين ورامين 3 - پيكان صفر ¤ سايپا 3 - پيشگامان كوير يك¤كاله 3 - آلومينيوم المهدي 2 ¤ شهرداري اروميه 3 - شهرداري تبريز 2 ¤ نوين كشاورز 3 - جواهري گنبد 2 ¤ باريج اسانس 3 - ميزان خراسان يك
جدول رده بندي:1- پيكان تهران (42 امتياز)،2- متين ورامين (41 امتياز)،3- كاله مازندران (37 امتياز)،4- سايپا البرز (35 امتياز)،5- شهرداري اروميه (34 امتياز)،6- ميزان خراسان (31 امتياز)،7- پيشگامان كوير يزد (29 امتياز)،8- باريج اسانس كاشان (27 امتياز)و...
 


دعوت از 16 بازيكن به اردوي تيم ملي بسكتبال

اردوي آماده سازي تيم ملي بسكتبال براي حضور در رقابت هاي قهرماني غرب آسيا از روز شنبه با حضور 16 بازيكن آغاز مي شود.
محمد صمد نيكخواه بهرامي، مهدي كامراني، امير صديقي، حامد آفاق، حامد سهراب نژاد، روزبه ارغوان، بهنام يخچالي، آرن داودي، اوشين ساهاكيان، جواد داوري، اصغر كاردوست، محمد جمشيدي، وحيد دليرزهان، صالح فروتن، يونس لاله زاده و محمد يوسف وند شانزده بازيكني هستند كه از سوي سازمان تيم هاي ملي بسكتبال و مهمد بچيروويچ، سرمربي تيم ملي به اردوي آماده سازي اين تيم دعوت شده اند.
اردوي تيم ملي بسكتبال ايران از شنبه هفته آينده 14 بهمن ماه آغاز مي شود و تا زمان آغاز رقابت هاي بسكتبال قهرماني غرب آسيا دنبال خواهد شد.
مسابقات بسكتبال قهرماني غرب آسيا طي روزهاي 19 تا 21 بهمن ماه در تهران برگزار خواهد شد. تيم هاي لبنان، اردن، سوريه و عراق براي شركت در اين رقابت ها اعلام آمادگي كرده اند. در پايان اين مسابقات دو تيم برتر- به غير از ايران- سهميه شركت در جام ملت هاي 2013 آسيا (فيليپين) را كسب مي كنند. تيم ملي بسكتبال ايران پيش از اين با قهرماني در رقابت هاي كاپ آسيا، سهميه حضور در اين رويداد را كسب كرده بود.
 


خواندني از ورزش ايران

¤ رقابت هاي انتخابي تيم ملي تكواندوي مردان به منظور حضور در مسابقات قهرماني جهان 2013 مكزيك و بازي هاي كشورهاي اسلامي با حضور 150 هوگوپوش برتر كشور در رده سني جوانان و بزرگسالان روز شنبه و يك شنبه هفته آينده در خانه تكواندو برگزار خواهد شد.
¤ هفته چهاردهم ليگ برتر هندبال امروز و فردا با برگزاري چهار مسابقه پيگيري مي شود كه در مهم ترين بازي اين هفته مس كرمان ميزبان تيم قدرتمند و صدرنشين ثامن الحجج(ع) مشهد است.
¤ تيم منتخب كشتي فرنگي ايران براي شركت در رقابتهاي بين المللي جام وهبي امره تركيه امروز راهي استانبول مي شود. اين مسابقات روزهاي 14 و 15 بهمن ماه و به عنوان مرحله اول رقابتهاي جايزه بزرگ فيلا در رشته كشتي فرنگي در شهر استانبول برگزار مي شود.
¤ افشين نوروزي كه از سوي كميته انضباطي فدراسيون تنيس روي ميز به محروميت يك ساله از حضور در ميادين ورزشي محكوم شده است ديروز در آخرين ساعت باقي مانده براي اعتراض به اين راي، درخواست تجديد نظر در مورد آن را به فدراسيون ارائه كرد.
¤ محمدرضا طالقاني رييس فدراسيون ورزش هاي زورخانه اي كشور از راه اندازي ليگ برتر كشتي پهلواني در كشور خبر داد وگفت: تا كنون 4 تيم آمادگي خود را براي شركت در اين مسابقات اعلام كرده اند.
¤ پيرو ربادنگو، مشاور ايتاليايي فدراسيون واليبال كه براي همكاري در زمينه برگزاري مسابقات ليگ جهاني به توافق رسيده است بامداد شنبه آينده (14 بهمن ماه)وارد تهران مي شود.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10