(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 12 بهمن  1391 - شماره 20419

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
دريا ، درياست ! (يادداشت روز)
مسائل خانوادگي (گفت و شنود)
در نشست خبري مشترك با همتاي عماني:
صالحي : خواستار توقف مذاكرات با 1+5 نبوده ايم
طي بيانيه اي از سوي وزارت اطلاعات اعلام شد
جزئيات دستگيري عوامل يك شبكه رسانه اي وابسته به استكبار
محمد نجار خبر داد
توافق وزارت كشور و شوراي نگهبان براي كاهش حجم انتخابات رايانه اي
به امامت حجت الاسلام والمسلمين صديقي برگزار مي شود
اقامه نماز جمعه اين هفته تهران در مصلاي امام خميني (ره)
كيهان و خوانندگان
وزارت اطلاعات به هدف زد صداي انگليس درآمد (خبر ويژه)
حلقه لندن حكم به خيانت فتنه گران داد (خبر ويژه)
2 محاسبه غلط و شكست نتانياهو در كمتر از 6ماه (خبر ويژه)
محسن هاشمي: در انتخابات مجلس با علي مطهري هماهنگ شده بوديم (خبر ويژه)


دريا ، درياست ! (يادداشت روز)

براي نگارنده نيز اشاره به نكته اي كه در اين يادداشت خواهد آمد، تلخ و ناگوار است و اگر پاي مصالح شخص آيت الله هاشمي رفسنجاني در ميان نبود، ناگفتن آن بايسته تر بود، چرا...؟! شايد تعجب آور باشد ولي واقعيت دارد كه برخي از مواضع اين روزهاي جناب هاشمي نه فقط آسيب و زيان چنداني به نظام اسلامي و حركت پويا و پرشتاب آن نمي رساند، بلكه گواه ديگري بر حقانيت حركت و مواضع نظام در مقابل كينه توزي دشمنان بيروني و داخلي نيز هست و حكايت از آن دارد كه جمهوري اسلامي ايران در مسيري كه امام راحل(ره) ترسيم فرموده و رهبر معظم انقلاب پرچمداري مي كند، تمامي موانع پيش روي را پشت سر مي گذارد، حتي اگر اين موانع در پوشش سوءاستفاده از شخصيتي نظير آيت الله هاشمي رفسنجاني تدارك شده باشد. شخصيتي كه بيشترين سال هاي عمر خود را از جواني تا دوران كهنسالي در خدمت اسلام و انقلاب گذرانده و مخصوصا در بزنگاه هاي تعيين كننده و در عبور از عقبه هاي سخت و نفس گير در تراز يكي از استوانه هاي انقلاب ظاهر شده و به شايستگي نقش آفريني كرده باشد، چرا كه در انقلاب اسلامي برخلاف ساير انقلاب ها نظير انقلاب كبير فرانسه و انقلاب اكتبر 1917 شوروي سابق، نسخه انقلاب فقط در اختيار انقلابيون و شخصيت هاي انقلابي نيست تا به ميل و سليقه خود- حتي بدون آن كه متوجه باشند و يا نظر سوئي داشته باشند- در آن دستكاري كنند. مباني انقلاب اسلامي، يعني اسلام ناب محمدي(ص) در باورهاي عميق مردم جاي دارد و نسخه كاربردي آن به همت حضرت امام(ره) نه فقط در ساختار نظام- قانون اساسي- نهادينه شده بلكه اجزاء آن نيز با رهنمودهاي امام راحل(ره) و خلف حاضر او، براي مردم خالي از ابهام است بنابراين، بديهي است كه شخصيت هاي انقلابي، حتي اگر از استوانه ها نيز باشند با اين نسخه تثبيت شده ارزيابي مي شوند و به قول حضرت امير عليه السلام؛ افراد را با حق مي سنجند و نه حق را با افراد. و اما، از سوي ديگر، امروزه و در جريان پيدايش و دوام انقلاب اسلامي، برخلاف صدر اسلام، نگاه مردم به خواص نيست كه اگر خداي نخواسته يكي از خواص دچار لغزش شود، شماري از مردم را با خود بلغزاند. مردم در انقلاب اسلامي بارها نشان داده اند كه نگاهشان به رهبري و نسخه انقلاب است، بنابراين، خواص و استوانه ها مادام كه در بستر شناخته شده انقلاب حركت مي كنند از اقبال و اعتماد مردم برخوردارند و چنانچه - به هر علت- از اين بستر فاصله بگيرند، به همان اندازه كه فاصله گرفته اند از اعتماد و اقبال مردم به آنان كاسته مي شود و به بيان ديگر، امروزه اگر يكي از خواص بلغزد، ديگران در پي او نمي لغزند، بلكه خود او رفوزه شده و خداي نخواسته سقوط مي كند. كاربرد اين فرمول را فقط با نگاهي گذرا به تاريخ 34 ساله و پرماجراي انقلاب اسلامي، به وضوح و بدون كمترين ابهام مي توان ديد. آنچه همگان در جريان فتنه آمريكايي- اسرائيلي 88 شاهد بوده اند، يكي از گوياترين نمونه هاي آن است.
اكنون و بعد از مقدمه فوق- كه ضروري به نظر مي رسيد- بايد خطاب به آيت الله هاشمي رفسنجاني گفت؛ نيم نگاهي به آنچه اين روزها، افراد و جريانات به ظاهر حامي حضرتعالي و رسانه هاي تابلودار دشمنان بيروني درباره جايگاه شما و چرايي رويكرد خود به جنابعالي بر زبان و قلم و قدم دارند، بيندازيد! آنها به صراحت و بدون پرده پوشي اعلام مي كنند كه حضرتعالي جايگاه قبلي خود در ميان مردم را از دست داده ايد و نقش موثر و تعيين كننده اي در معادلات سياسي نظام نداريد. ممكن است بپرسيد- و كاش بپرسيد- كه اگر چنين باوري دارند چرا اطراف شما پرسه مي زنند و هر از چند گاه جماعتي اندك و كم شمار و غالبا، ورشكسته و بدنام را به ملاقات حضرتعالي مي آورند و از شما با تعريف و تمجيدهاي سالوسانه، اظهاراتي چندپهلو مي گيرند و بلافاصله با شيپور رسانه هاي تابلودار بيگانه در آن مي دمند؟! پاسخ اين سؤال را بايد از زبان خود آنان شنيد. آنها با صراحت- و نه دوپهلو و مبهم- اعلام مي كنند كه قصد دارند از حضرتعالي به عنوان «پرچم» براي فتنه انگيزي استفاده- سوءاستفاده- كنند. آنها از يكسو تاكيد مي كنند كه حضرتعالي نمي توانيد در معادلات سياسي نظام نقش موثري داشته باشيد چرا كه پايگاه قبلي خود را در ميان مردم از دست داده ايد و از سوي ديگر حمايت آشكار از شما را براي فضاسازي عليه انقلاب و نظام ضروري ارزيابي مي كنند و به صراحت مي گويند، از آنجا كه نظام روي آقاي هاشمي ملاحظات ويژه اي دارد، مي توان زير پرچم ايشان قرار گرفته و براي زير سؤال بردن انتخابات پيش روي زمينه سازي كرد.
برخي از كساني كه اين روزهابه ديدار آقاي هاشمي مي روند و از ايشان به عنوان يك شخصيت برجسته و اثرگذار در چرخه حركت نظام ياد مي كنند، در سايت ها و رسانه هاي خود با صراحت مي نويسند «هاشمي از قدرت افتاده و توان تاثيرگذاري خويش را از دست داده است ولي بايد از فضايي كه مي سازد استفاده كنيم»! و در جاي ديگر درباره علت تظاهر به حمايت از آقاي هاشمي مي نويسند «ممكن است اين پرسش مطرح شود كه آيا هنوز هم مي توان روي هاشمي حساب باز كرد؟ در پاسخ مي گوئيم؛ بستگي به شرايط دارد و اين كه ما چه چيز را مي خواهيم؟... براي وحدت هاي استراتژيك- توجه شود يعني با آقاي هاشمي هيچ وحدت استراتژيكي نداريم- بايد به وفاداري افراد توجه كرد، اما براي استفاده از فضا نيازي به اين نيست. كما اين كه هاشمي هم نمي آيد با دموكراسي خواه ها جبهه تشكيل دهد. ممكن است كه قطار همسو شود و ايستگاه هاي مشتركي داشته باشد. همان طور كه سخنان وي در خطبه هاي نماز جمعه 88 با استقبال مواجه شد.»!
با عرض پوزش از جناب آقاي هاشمي رفسنجاني بايد گفت؛ برخلاف آنچه جماعت ياد شده به سالوس و تظاهر در پي القاي آن به شما هستند، حضرتعالي نمي توانيد در مسير حركت نظام تغييري متناسب با خواست آنها پديد آوريد و اين نكته را كساني كه اين روزها اطراف شما پرسه مي زنند نيز به خوبي مي دانند چرا كه هويت و شخصيت حضرتعالي با انقلاب و نظام اسلامي گره خورده است و فقط در همين بستر و چارچوب قابل تعريف است و نه در هيچ بستر و چارچوب ديگر.
كاش آيت الله هاشمي رفسنجاني مي پرسيد شعار «هاشمي 2005» كه در جريان انتخابات رياست جمهوري نهم شكل گرفت و بلافاصله روي تراكت ها، ساق پاي برخي از هواداران آنچناني و خروجي خبرگزاري ها نشست، از كجا آمده بود و چرا دشمن، آنهمه روي تبليغ و ترويج آن اصرار داشت؟! «هاشمي 2005» يعني جدا كردن آيت الله هاشمي رفسنجاني از شخصيت انقلابي ايشان كه در جريان مبارزه و مجاهدت هاي چندده ساله شكل گرفته بود و... دشمن فقط در پي بهره گيري از شماست و به آسيب بيشتر و خطرناكتري كه متوجه حضرتعالي است نه تنها توجهي ندارد بلكه از آن استقبال نيز مي كند!
در خاتمه اگرچه گفتني هاي ديگري نيز هست ولي تنها به اين نكته بسنده مي كنيم كه آيت الله هاشمي رفسنجاني مانند گذشته فقط در همراهي با مردم، آيت الله هاشمي رفسنجاني موثر و اثرگذار است و...
قطره درياست اگر با درياست
ورنه او، قطره و دريا درياست

حسين شريعتمداري
 


مسائل خانوادگي (گفت و شنود)

گفت: سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا كه از پرتاب كاوشگر ايراني به فضا بدجوري عصباني شده و حرفي براي گفتن نداشت براي «ميمون» فضانورد دلسوزي كرده و گفته بود؛ «آه! ميمون بيچاره»!
گفتم: خب! انتظار داشتي چه بگويد؟!
گفت: چه عرض كنم؟! حالا چرا در اين ميان براي ميمون فضانورد دلسوزي كرده است؟!
گفتم: كشيش كليسا در حال موعظه خطاب به دانش آموزان گفت؛ «بله، همه ما از نسل آدم و حوا هستيم» در اين هنگام يكي از دانش آموزان گفت؛ ولي پدر من مي گويد كه ما از نسل ميمون هستيم. و كشيش گفت؛ ببين پسر جان! ما در اينجا به مسائل خانوادگي شما كاري نداريم!
 


در نشست خبري مشترك با همتاي عماني:

صالحي : خواستار توقف مذاكرات با 1+5 نبوده ايم

وزير خارجه كشورمان با بيان اينكه جمهوري اسلامي هيچ گاه خواستار توقف مذاكرات با 1+5 نبوده تصريح كرد همواره طرف مقابل، مذاكرات را معلق كرده است.
علي اكبر صالحي در نشست خبري مشترك با يوسف بن علوي در پاسخ به سوالي درباره مكان و زمان مذاكرات ايران و گروه 1+5 با بيان اينكه رايزني ها بين دو طرف در حال انجام است، يادآور شد: ما بارها اعلام كرديم كه هيچ گاه خواستار توقف مذاكرات نبوده ايم و از همان ابتدا همواره بر اين عقيده بوده ايم كه مذاكرات بايد ادامه يابد تا به نتيجه مرضي الطرفيني برسد.
وي اظهار داشت: همواره طرف مقابل بوده كه مذاكرات را معلق كرده و ما اعلام كرده ايم كه آماده مذاكره هستيم ولي آنها با استفاده از قدرت رسانه اي به ا فكار عمومي جهان القا مي كنند كه اين ايران است كه از مذاكره فرار مي كند تا بدين صورت ايران را وادار به مذاكره كنند اما افكار عمومي جهان متوجه اين مسئله شده اند.
وي با اشاره به برگزاري مذاكرات قبلي در ژنو، استانبول، بغداد و مسكو اظهار داشت: كشورهاي متعددي علاقمند ميزباني اين دور از گفت وگوها هستند از جمله قزاقستان، تركيه، سوئد و سوئيس.
وزير خارجه با اشاره به سفر اخيرش به قاهره عنوان كرد: به درخواست سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي به مقامات مصري اعلام كرديم با توجه به جايگاه مصر در عرصه منطقه اي و بين المللي، قاهره مي تواند در صورت آمادگي مكان مناسبي براي اين دور از مذاكرات باشد كه دوستان مصري پذيرفتند و آمادگي خود را اعلام كردند كه البته ضرورت داشت طرف مقابل (1+5) نيز بپذيرد كه گويا طرف مقابل بنا به ملاحظاتي تا به امروز با اين پيشنهاد موافقت نكرده است.
رئيس دستگاه ديپلماسي درخصوص اخبار منتشره مبني بر برگزاري اين دور از مذاكرات در هفته آخر فوريه در قزاقستان گفت: اطلاعي در اين زمينه ندارم اما به نظر مي آيد تا اين لحظه مكان و زمان مذاكرات مشخص نشده است.
صالحي در بخش ديگري از سخنان خود در پاسخ به سوالي در زمينه سوريه با اشاره به تخريب نيروگاه ها و سيلوهاي گندم در اين كشور پرسيد اگر كسي دلش به حال مردم سوخته باشد آيا حاضر است كابل هاي برق و سيلوهاي گندم را تخريب كند؟ اين چه گونه اظهار علاقه به مردم است؟ براي همه روشن شده كه اين گونه اقدامات در راستاي اغراض سياسي است.
وي ادامه داد: براي مردم سوريه روشن شده كه چه كسي به نفع آنها كار مي كند و چه كسي به ضررشان.
صالحي به نشست ژنو اشاره كرد و افزود: در حال حاضر شاهد رشد معارضه مسالمت جو در سوريه هستيم كه به دنبال راه حل عقلاني عملگرا و در جهت منافع مردم خود هستند، اميدواريم اين معارضه مسالمت جو به گونه اي اقدام كند كه در راستاي منافع سوريه و مردم آن باشد.
اذعان به نقش تأثيرگذار ايران
وزير خارجه عمان نيز در اين نشست خبري مشترك بر نقش تأثيرگذار ايران در حل مسائل منطقه تاكيد كرد.
وزير خارجه عمان در اين نشست خبري ضمن ابراز خرسندي از حضور در تهران، عنوان كرد: ما سنت خوبي داريم كه به صورت دوره اي يك بار در تهران و يك بار در مسقط با يكديگر ديدار و در خصوص مسائل دوجانبه به مشورت و رايزني مي پردازيم.
يوسف بن علوي روابط دو كشور را از شفافيت و صداقت برخوردار دانست و افزود: ما در مورد مسائل مربوط به منطقه، خاورميانه و عرصه بين الملل به گفت وگو پرداختيم و معتقديم بايد براي خاموش كردن آتش در هر جايي تلاش صورت گيرد و زمينه هاي مناسب ايجاد، تا اختلاف نظرها برطرف شود.
 


طي بيانيه اي از سوي وزارت اطلاعات اعلام شد

جزئيات دستگيري عوامل يك شبكه رسانه اي وابسته به استكبار

وزارت اطلاعات در بيانيه اي به تشريح جزئيات دستگيري عوامل يك شبكه رسانه اي وابسته به استكبار خبر داد.
متن كامل اين بيانيه به اين شرح است:
در آستانه دهه مبارك فجر و با عرض تبريك به مناسبت فرا رسيدن سي و چهارمين سالگرد پيروزي انقلاب عظيم اسلامي، به استحضار ملت شريف و سرافراز ايران مي رساند كه اين وزارتخانه در چارچوب وظايف و مسئوليت هاي قانوني خويش در مبارزه با هرگونه نفوذ و دخالت بيگانگان و بدخواهان ملّت آزاده ايران اسلامي، موفق به كشف يكي از بزرگترين شبكه هاي رسانه اي متصل به اردوگاه رسانه اي استكبار گرديد.
اين شبكه كه توسط سازمان عمليات رواني دولت انگليس (موسوم به بي بي سي) با بهره برداري از تجارب مقطع فتنه 88 احداث و با همكاري چند دولت غربي اداره مي شد، بدليل چند لايه بودن، گستردگي، بهره برداري از ابزار و روشهاي خاص ارتباطي در ارسال اخبار و دريافت خطوط كاري از عوامل بيگانه، ماهها تحت نظر و تعقيب سربازان گمنام امام زمان (عج) قرار داشت تا سرانجام با تكميل چرخه شناسايي عوامل داخلي، عوامل مستقر در خارج از كشور، گردآوري اطلاعات و فراهم نمودن مستندات قضايي لازم، مورد اقدام قانوني قرار گرفت. در اين راستا مواردي را متذكر مي گردد:
1-بدليل حساسيت ويژه پرونده و ملاحظات متعدد اطلاعاتي، امنيتي و قضايي، اطلاعات گردآمده از ارتباط افراد بازداشت شده با شبكه عمليات رواني دولتي انگليس، كاملاً مستند و مستحكم بوده و حتي فارغ از اقارير متهمان، گوياي نوع و ماهيت سازماندهي رسانه اي بيگانگان مي باشد.
2-بدليل تعدد عناصر مرتبط با اين شبكه (در داخل و خارج از كشور) و با توجه به تفاوت هاي موجود در نوع و سطح تماس عناصر مورد نظر با شبكه موصوف و اطلاعات ارائه شده و احتمالاً عدم آگاهي تعدادي از مرتبطين نسبت به منشأ خارجي شبكه، لذا ضمن استمرار تحقيقات در روزهاي آينده، ممكن است تعدادي ديگر از مرتبطين شبكه احضار يا بازداشت و عده اي از بازداشت شدگان قبلي، مرخص شوند. بنابراين اطمينان ميدهد كه اين روند تا تحقيق از آخرين فرد وابسته به اين شبكه استمرار خواهد يافت و جنجال هاي رسانه اي ماشين جنگ رواني استكبار سازمان هاي به اصطلاح حقوق بشري وابسته به آن اردوگاه، و بيانيه هاي انبوه سازمان هاي متعدد جعلي و خلق الساعه، كمترين تأثيري بر اراده سربازان گمنام امام زمان(عج) و روند اقدامات جاري نخواهد گذاشت.
در پايان، ضمن تشكر صميمانه از همكاري بي شائبه رسانه هاي مختلف در مراحل تحقيقات و جمع آوري هاي اطلاعاتي و با سپاس فراوان از مساعدت و همدلي هاي مرجع محترم قضايي، تأكيد مي گردد كه در اولين زمان مقتضي، اطلاعات مهمي پيرامون ابعاد مختلف اين پرونده منتشر خواهد گرديد.
 


محمد نجار خبر داد

 توافق وزارت كشور و شوراي نگهبان براي كاهش حجم انتخابات رايانه اي

وزير كشور از توافق بين وزارت كشور و شوراي نگهبان براي كم كردن حجم بحث رايانه اي در انتخابات پيش رو خبر داد.
مصطفي محمد نجار وزير كشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالي درباره ارائه زمان بندي جديد انتخابات مطابق با قانون جديد تصويب شده در مجلس شوراي اسلامي گفت: به زودي جزئيات جديد برنامه زمان بندي انتخابات را اعلام خواهيم كرد.
نجار با بيان اين كه ما در اين دوره، علاوه بر انتخابات رياست جمهوري، انتخابات شوراها و انتخابات ميان دوره اي مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري را نيز داريم، افزود: به دليل اين كه اين انتخابات با هم در حال انجام است جداول زمان بندي و كارهاي اجرايي ما نيز در حال تعريف شدن است.
وزير كشور ادامه داد: يكي از مهمترين مسائل، آموزش مجريان در سطح منطقه اي و استاني و توجيه مسئولين است، تهيه تنظيمات و مدارك نيز بخش ديگري از كار است كه همه آنها در حال انجام است.
نجار در پاسخ به سؤال ديگري درباره برگزاري انتخابات رياست جمهوري به صورت رايانه اي گفت: ما از نظر فني اين آمادگي را به طور كامل داريم چرا كه در دوره هاي قبلي نيز اين كار انجام شد.
وي افزود: اما با مشورت هايي كه با شوراي نگهبان داشتيم، ممكن است ما از لحاظ تجهيزاتي امكان برگزاري انتخابات را در اين حجم و گستردگي نداشته باشيم از اين رو با توافقي كه با شوراي محترم نگهبان داشته ايم قرار شده است در درصدي از حوزه هاي انتخاباتي انتخابات به صورت رايانه اي برگزار شود.
نجار اظهار داشت: البته تمام مراحل برگزاري انتخابات به صورت رايانه اي برگزار مي شود اما ما در بعضي از شعبه ها انتخابات را به صورت رايانه اي برگزار مي كنيم كه همان بحث راي الكترونيكي است.
 


به امامت حجت الاسلام والمسلمين صديقي برگزار مي شود

اقامه نماز جمعه اين هفته تهران در مصلاي امام خميني (ره)

ستاد نمازجمعه تهران اعلام كرد: نماز عبادي سياسي جمعه اين هفته تهران به امامت حجت الاسلام صديقي اقامه مي شود.
در اين مراسم كه از ساعت 30/10 در مصلي امام خميني(ره) آغاز مي شود حجت الاسلام سيدرضا تقوي مسئول شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور در خصوص مناقب و فضايل رسول اكرم(ص) پيش از خطبه سخنراني خواهد كرد.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 30002323
¤ شعار انتخابات آزاد يا حركت هاي برخي گروهكها و جريانات منحرف حول برخي افراد و طرح تشكيل دولت وحدت ملي توطئه سازماندهي شده و بازي در زمين دشمن است. شب پره ها و كرم هاي آفتاب خورده اي كه در نشست هاي اخير مدعيان اصلاح طلبي به طرح برخي موضوعات حاشيه اي و فتنه انگيز تن داده اند فراموش نكنند كه چه تهمت ها و افتراهايي در دوره انتخابات ششم مجلس به برخي كانديداها زدند و مارك عاليجناب سرخ پوش هنوز از خاطره ها پاك نشده است. مردم چهره نفاق و سايه هاي فتنه و جريانات منحوس را خوب به خاطر دارند، بصيرت مردم را ناديده نگيريد.
طالعي
¤ در پاسداري از بركات هفته وحدت انتظار مي رود تمامي مسلمين با پايداري و اتحاد و همبستگي دشمنان اسلام را روز به روز ذليل و سرافكنده تر كنند.
6263---0938
¤ به آقاي عسگراولادي كه براي بازگشت و توبه سران فتنه آبروي چندين ساله خودشان را به ميدان آورده اند عرض مي كنم آيا آنان براي ايشان احترامي قائل شدند و نشانه اي از پشيماني از گذشته و خيانت هايشان ديده مي شود؟
4587---0912
¤ جوابيه استاد عزيز جناب آقاي عسگراولادي و پاسخ برادر متعهد جناب آقاي شريعتمداري را خواندم و لذت بردم اطمينان دارم كه استاد عزيز نيز از اين پس سران فتنه را فتنه زدگان ياد نخواهد كرد و افرادي كه ستون پنجم استكبار جهاني بودند و هستند را سران فتنه در داخل نام خواهند برد.
جانباز و فرزند شهيد از بهشهر
¤ همراه اول در يك اقدام مبارك تا پايان ماه ربيع الاول مدت انتظار را به ذكر صلوات مزين نموده است با توجه به حمله هاي ناجوانمردانه استكبار و صهيونيسم جهاني به مقدسات اسلامي و پيامبر اعظم(ص) و قرآن كريم شايسته است كه همراه اول ماه ربيع الاول را به طول سال گسترش دهد.
احمدزاده
¤ براي دريافت گواهي نامه يا گذرنامه، هر شهروندي بايد در زمان پرداخت مبالغ ناچيز به شماره حساب هاي مربوط، مرخصي بگيرد و به يك بانك مراجعه داشته باشد. با توجه به پيشرفت بانكداري چرا نيروي انتظامي مثل زمان قديم خدمات ارائه مي دهد و اين خدمات را هم در قالب پليس + 10 سازماندهي نمي كند؟
0820---0917
¤ اين حرف كه پول نقد اگر دست مردم باشد تورم ايجاد مي كند درست ولي پول يارانه دست مردم باقي نمي ماند كه باعث تورم شود چون بعد از دريافت بلافاصله از طريق هزينه پرداخت اقساط و پول آب و برق و گاز و ... به بخش دولتي اقتصاد باز مي گردد. پس علت تورم پول يارانه ها نيست بلكه جاي ديگر بايد جست وجو كرد.
5972---0911
¤ برخي افرادي كه اقدام به استفاده از ماهواره مي نمايند علت آن را بهره مندي از شبكه هاي تمام استانها اعلام مي كنند. شايسته است مسئولين رسانه ها نياز دريافت شبكه هاي استاني از طريق دستگاه ديجيتال را مرتفع نمايند.
احمدي از شاهين شهر اصفهان
¤ صاحب يك قطعه زمين در يكي از شهرستان هاي كشور هستم. اعلام كردند اگر دور زمين را ديواركشي نكنم مصادره خواهد شد. براي ديواركشي گفتند شهرداري بايد مجوز بدهد. براي گرفتن اجازه به شهرداري مراجعه كردم مبلغ كلاني را مطالبه كردند. آيا همه اين گيردادن ها براي دريافت پول است؟ وقتي ساختماني احداث نمي شود دريافت چنين پولي چه توجيهي دارد؟
0767---0912
¤ در بلوار گلها در تهرانسر تمام مغازه هاي شرق شهرك پاسداران به تعميرگاه ماشين تبديل شده و از پياده رو بلوار براي تعمير خودروها استفاده مي شود. تعجب ما از مسئولين شهرداري منطقه 3 مي باشد كه ناظر و شاهد اين دهن كجي به قانون و حقوق شهروندان هستند و كاري نمي كنند.
8361---0912
¤ از شهرداري منطقه 13 درخواست مي شود نسبت به احداث پاركينگ در كنار ايستگاه مترو شهيد كلاهدوز اقدام نمايد. بسياري از افراد كه امكان تردد با وسيله شخصي خود به داخل شهر را ندارند ابتداي صبح با پارك در كنار ايستگاه مترو به اميد خدا خودروي خود را رها كرده به محل كار خود مي روند كه در صورت پيش بيني پاركينگ با اطمينان خاطر بيشتر افراد به محل كار و كاسبي خود خواهند رفت. مضافاً اينكه اين كار باعث اشتغالزايي براي چند نفر نيز خواهد شد.
سيد حبيب الله تديني
¤ ضمن تشكر از نمايندگان در تصويب ممنوعيت دو شغله ها، تقاضا مي شود به كارگيري مجدد بازنشستگان را در ادارات و نهادها و ارگانها نيز ممنوع نمايند تا جوانان بتوانند مشغول به كار شوند.
علي زماني
¤ چرا نماد سهام بانك شهر را در بورس باز نمي كنند تا كساني كه نياز به پول دارند بتوانند سهام خود را به فروش رسانند؟ از مسئولين شهرداري درخواست مساعدت دارم.
يك هموطن سهامدار بانك شهر
¤ از آنجا كه اجراي مرحله اول طرح هدفمندي يارانه ها خوب مديريت نشد شاهد افزايش سرسام آور قيمت ها بوديم. تصور بفرماييد با اجرايي شدن مرحله دوم چه خواهد شد. به همين دليل از نمايندگان مجلس مي خواهيم خيلي محكم اجازه ندهند مرحله دوم هدفمندي يارانه اجرا بشود. به ويژه اينكه چون در ماههاي پاياني دولت دهم هستيم مسئولين فعلي از تحمل بار عواقب سوء طرح معاف خواهند بود.
پرتو
¤ اگر منظور از اجراي مرحله دوم هدفمندي يارانه ها گراني و تورم سرسام آور مجدد اجناس در بازار است بهتر است اجرا نشود. زيرا در مرحله اول هم وعده هاي قشنگي دادند كه برعكس شد و اي كاش گراني ها پلكاني مي شد، نه اينكه قيمتها اين چنين سير تند صعودي داشته باشد؟
8575---0937
 


وزارت اطلاعات به هدف زد صداي انگليس درآمد (خبر ويژه)

واكنش محافل خاص به بازداشت برخي عناصر نفوذي در مطبوعات نشان مي دهد وزارت اطلاعات در شناسايي و شكار شبكه جاسوسان به هدف زده است.
در حالي كه روز گذشته معاون وزير خارجه انگليس نسبت به بازداشت هاي شماري از عناصر فعال در فعاليت هاي ضدامنيتي ابراز نگراني مي كرد، شهابي از روزنامه نگاران فراري همكار شبكه هاي رسانه اي ضدانقلاب نيز موضع مشابهي اتخاذ كردند.
الستر برت معاون وزير خارجه انگليس در واكنش به بازداشت چند تن از همكاران نشريات زنجيره اي مرتبط گفت: از دريافت گزارش هايي درباره بازداشت شمار زيادي از روزنامه نگاران در ايران به صرف اتهام داشتن ارتباط با روزنامه نگاران خارجي به شدت نگران شدم. اين بازداشت هاي هدفمند بخشي از تلاش مقامات ايران براي محدود كردن آزادي بيان و خاموش كردن صداهاي مستقل در اين كشور است.
اين مقام انگليسي افزود: «من مكررا نگراني هاي خود را از رفتار رژيم ايران با روزنامه نگاران و رسانه هاي مستقل ابراز كرده ام. بريتانيا همچنين درباره روند قضايي، بازداشت ها، و استفاده رژيم ايران از اتهامات بي اساس عليه شهروندان خود نگراني هاي متمادي داشته و دارد. از حكومت ايران مي خواهم تمام روزنامه نگاراني را كه به ناحق بازداشت كرده آزاد كند و به اقدامات خود در جهت ايجاد رعب و وحشت و آزار صداهاي مستقل در ايران خاتمه دهد.»
برخي از همكاران روزنامه هاي زنجيره اي كه حدفاصل سال هاي 78 تا 88 با سرويس هاي اطلاعاتي آمريكا و انگليس در عرصه ايجاد آشوب و فتنه انگيزي فعاليت مي كردند، طي چند سال اخير به استخدام شبكه دولتي انگليس (وابسته به سرويس جاسوسي MI6 و وزارت خارجه انگليس) درآمده اند. اسم رمز كودتا در مرداد 32 را راديو دولتي انگليس اعلام كرده بود.
همزمان با دستپاچگي و آفتابي شدن معاون وزير خارجه انگليس، طيفي از عناصر شبه روزنامه نگار فراري نيز نسبت به بازداشت همكاران زنجيره اي خود ابراز نگراني كردند. اين گروه كه شماري از روزنامه نگاران سلطنت طلب، وابسته به حزب مشاركت و برخي گرايش هاي ماركسيستي را شامل مي شوند، هم اكنون در خارج كشور با راديو فردا، صداي آمريكا، بي بي سي، گويانيوز، جرس، راديو زمانه و برخي سايت ها و رسانه هاي مشابه همكاري مي كنند. اين عده نيز در نوشته اي مدعي شده اند قوه قضاييه و دادستاني بي طرف نيستند و داراي انگيزه هاي سياسي بوده اند.
 


حلقه لندن حكم به خيانت فتنه گران داد (خبر ويژه)

«درباره رابطه ايران و آمريكا نبايد سوءتفاهم داشت. آمريكا و غرب، ايدئولوژي ايران را رقيب و دشمن مي دانند».
اين مطلب را محمد برقعي از عناصر نزديك به گروهك نهضت آزادي عنوان كرد. وي با بيان اينكه اپوزيسيون دچار كج فهمي هايي درباره آمريكاست و از جمله اين ادعا كه «ايران از مذاكره سرباز مي زند وگرنه آمريكا خواستار مذاكره و راه حل سياسي است اما ايران فرصت سوزي مي كند» نوشت: ايران نظامي ايدئولوژيك است كه از نگاه غرب بايد به زانو درآيد تا به همگان معلوم شود كه اين ايدئولوژي هم مثل ديگر ايدئولوژي هايي كه در مقابل غرب سر برداشتند محكوم به شكست است و جهان، به ويژه كشورهاي اسلامي بدانند كه تنها راه رشد آنان پيروي و درست تر سرسپردگي غرب است. خطر اين ايدئولوژي كه توسط آقاي خميني به عمل در آمد و در صحنه قدرت جهاني عينيت يافت چنين است. ايجاد جنبش ها و حكومت هايي كه نه تنها خواستار اجراي احكام اسلام هستند بلكه وجودشان در ستيز با غرب معني پيدا مي كند. ايدئولوژيي كه معتقد است زمان سيطره غرب به پايان رسيده و جهان تشنه پيام استقلال طلبانه و دين مدارانه است. اين ايدئولوژي مردم محور، و از همين نظر خودكفا است و براي حركت نيازي به ياري كشورهاي قدرتمند ندارد. اين ايدئولوژي به سرعت فراگير شد و حتي فرزنداني آورد.
وي مي افزايد: گاه برخي از سياسيون مي گويند آمريكا و غرب بدنبال سركوب ايران نيستند زيرا اينان با بسياري از كشورها كه كاملاً نظامشان با ارزش هاي غرب در تضاد است رابطه برقرار مي كنند زيرا غرب منافع دارد نه ايدئولوژي. خطاي اين افراد در آن است كه توجه ندارند كه غرب هم يك نظام ارزشي دارد و تلاش فراواني دارد كه جهان را تابع آن ارزش ها كند و از اين طريق هژموني خود را گسترش دهد ضمن آن كه شديداً هم معتقد است كه اين تنها راه درست است و هر راه ديگري به جز ليبرال دموكراسي و مالكيت خصوصي راه به ناكجا آباد مي برد. بله غرب با حكومت هاي ديكتاتور و فاسد براي منافعش كنار مي آيد ولي نه با ايدئولوژي كه با آن رقيب و دشمن است.
با اين اوصاف گردانندگان سايت جرس (ارگان حلقه لندن) بايد توضيح دهند كه اگر آمريكا و غرب دنبال به زانو در آوردن ملت ايران و «سرسپرده كردن آنها»- به تعبير نويسنده اين سايت- هستند، پس چرا گردانندگان حلقه لندن در جبهه غرب ايستاده اند و با سياست هاي آنها همكاري مي كنند و در عين حال مدعي وطن دوستي و مسلماني هستند؟! همچنين مي توان سؤال كرد كه اگر غرب با ديكتاتورها و فاسدان كنار مي آيد اما با جمهوري اسلامي نه، جريان فتنه گر حاوي كدام مشخصه هاست كه مورد حمايت غرب قرار دارد؟
 


2 محاسبه غلط و شكست نتانياهو در كمتر از 6ماه (خبر ويژه)

محاسبات نتانياهو براي انتخابات زودرس پارلماني اشتباه از آب درآمد. او يك چهارم كرسي ها در كنست را از دست داد، همان گونه كه برآورد وي در حمايت از رقيب اوباما در انتخابات آمريكا اشتباه بود.
وبسايت راديوفردا در تحليلي نوشت: از دست دادن يك چهارم كرسي هايي كه دولت ائتلافي نتانياهو در كنست (پارلمان اسرائيل) در اختيار داشت، نخست وزير راستگراي آن كشور را در اتخاذ سياست خارجي تهاجمي عليه ايران با محدوديت روبرو خواهد ساخت. نتانياهو در 22ماه دسامبر گذشته اعلام داشت: «چنانچه آراء لازم را كسب كنم مقابله با برنامه اتمي ايران هدف اصلي من در دور بعدي نخست وزيري خواهد بود.»
اين تحليل مي افزايد: ايهود اولمرت نخست وزير سابق اسرائيل طي گفتگويي در 12 ماه ژانويه جاري با همان شبكه تلويزيوني (كانال2)، دولت نتانياهو را متهم ساخت كه 11ميليارد دلار طي 4سال گذشته صرف طرحهاي بي نتيجه مقابله با برنامه هاي اتمي ايران نموده است.
راديو فردا ادامه مي دهد: نخست وزير اسرائيل كه گفته مي شود داراي روابط شخصي سرد با باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا است، ضمن پشتيباني از ميت رامني، نامزد حزب جمهوري خواه در انتخابات رياست جمهوري آمريكا، قصد داشت در صورت شكست انتخاباتي رامني و راه يافتن دوباره اوباما به كاخ سفيد، به عنوان «طرح دوم»، موقعيت داخلي خود را از راه كسب اكثريت بزرگتر در مجلس (كنست) تقويت و از اين راه دولت آمريكا را به حمايت از طرحهاي سياست خارجي خود در رابطه با ايران و فلسطينيان غزه متقاعد و يا وادار سازد. با شكست رامني از اوباما، انتظار ابتدايي نتانياهو برآورده نشد. در يك نتيجه غيرمنتظره براي رئيس دولت اسرائيل، رأي دهندگان اسرائيلي طي انتخابات اخير، به جاي پرداختن به موضوع سياست خارجي، مسائل اقتصادي و سياست داخلي كشور را در انتخاب نمايندگان مورد نظر خود مورد توجه بيشتر قرار دادند.
در ادامه اين تحليل خاطر نشان شده است: به اين ترتيب انتظارات نتانياهو در هيچ يك از دو مسير برآورده نشد. با اعلام نتايج انتخابات، ائتلاف نتانياهو-آويگدور ليبرمن، يا مجبور به داشتن تركيب شكننده اي در پارلمان اسرائيل است و يا ناگزير از سازش با احزاب ميانه و چپ. در هر دو صورت اتخاذ سياست هاي افراطي، منجمله تدارك جنگ خارجي براي دولت وي و كسب حمايت پارلمان در اين زمينه براي وي بسيار دشوار خواهد بود.
نتانياهو در انتخابات اخير 11 كرسي پارلماني را از دست داد.
راديو فردا مي افزايد: اتباع اسرائيل كه تا ميانه سال گذشته به نظر مي رسيد از عملكرد دولت نتانياهو در مجموع راضي به نظر مي رسند، طي انتخابات اخير تا حدود زيادي از كنار مسائل خارجي گذشته و توجه اصلي را به مسائل داخلي خود معطوف ساختند. از اين جهت ضعيف شدن دولت ائتلافي نتانياهو در كنست، توام با بي علاقگي مردم اسرائيل به درگيري نظامي تحريك نشده عليه ايران، امكان پيگيري هر طرح نظامي جنجالي عليه ايران را از دولت نتانياهو سلب خواهد كرد.
در پايان اين تحليل آمده است به اين ترتيب، اشتباه محاسبه نتانياهو براي برگزاري انتخابات و تقويت موقعيت دولت ائتلافي، به جاي دست يافتن به نتايج مورد انتظار، به تضعيف موقعيت داخلي دولت و همچنين احتمال كاهش حمايت متحدان خارجي آن كشور منجر شده است.
 


محسن هاشمي: در انتخابات مجلس با علي مطهري هماهنگ شده بوديم (خبر ويژه)

محسن هاشمي مي گويد هماهنگي شده بود كه وي در فهرست مشترك «اصولگرايان معتدل» و «اصلاح طلبان معتدل» در انتخابات مجلس نهم (اسفند 1390) باشد اما بنا به دلايلي اين تصميم به هم خورد.
پسر ارشد هاشمي رفسنجاني كه پيش از اين رئيس هيئت مديره و مديرعامل شركت مترو بوده و اكنون به تعبير خودش حقوق بگير شهرداري است، در مصاحبه با تسنيم مي گويد: در انتخابات مجلس در ذهنم بود كه كانديدا شوم اما در آن زمان شرايط به گونه اي ديگر رقم خورد و نزديك ثبت نام انتخابات مجلس نهم- درست در هفته ثبت نام- سه اتفاق افتاد كه من احساس كردم اين علائمي است كه ما شركت نكنيم. يكي از آنها فيلتر كردن سايت هاشمي رفسنجاني درست در همان هفته ثبت نام بود. بعد از آن سايت ها مدعي شدند كه مديريت اين سايت با محسن هاشمي بوده است. در صورتي كه از نظر اجرايي من اصلا مديريت سايت را به عهده نداشتم. در زماني كه سايت شكل گرفته بود، من رئيس دفتر حاج آقا (آيت الله هاشمي رفسنجاني) بودم. در آن زمان، نامه اي به سامان دهي سايت ها نوشتم و در آن درخواستي داشتم؛ همه با استناد به همان نامه مي گفتند كه من مدير سايت هستم در همين دوران، اتفاق دومي هم افتاد كه همانا صدور حكم فائزه هاشمي در همان هفته آخر بود. البته اجراي اين حكم طول كشيد ولي درست نزديك انتخابات (هفته ثبت نام) حكم را علني كردند. در همان تاريخ پسر مهدي براي ديدن پدرش از خارج كشور به ايران آمده بود در فرودگاه پاسپورتش را گرفتند. همه اين علايم باعث شد تا احساس كنم كه شايد اين نظر من كه خوب است كه در انتخابات شركت كنم، اشتباه بوده و به همين دليل كانديدا نشدم.
وي درباره اينكه قرار بوده سرليست باشد، مي گويد بحث سرليستي مطرح نبود. گروه هايي كه قرار بود شركت كنند، صحبت هايي با بنده كرده بودند. اما اينكه من سرليست شوم، نمي خواهم تعريف از خودم كنم، اما بحث ها و هماهنگي هاي خوبي حتي با اصول گرايان معتدل تر مثل علي مطهري و اصلاح طلبان معتدل شده بود تا اگر بياييم در ليست قرار بگيريم ولي به دلايلي كه گفتم ديگر ثبت نام نكردم.
محسن هاشمي درباره اين سوال كه «آيا بايد منتظر ورود جدي تر شما به عرصه سياسي باشيم يا ترجيح مي دهيد به همين ميزان سابق، از دور دستي بر آتش داشته باشيد؟»، گفت: طبيعي است كه اگر فضا در جهت اعتدال باز شود علاقه براي حضور بيشتر مي شود. البته اين بدين معني نيست كه حتما بايد در انتخابات رياست جمهوري كانديدا بود. مي توان در يكي از طيف هاي فعال حضور داشت و در سمتي كه لازم بود خدمت كرد. حضور در انتخابات به عنوان كانديدا اصولا مقدماتي دارد كه معمولا بايد فراهم شود. اين طور نيست كه خودتان بخواهيد و كانديدا شويد.
وي در بخش ديگري از اين مصاحبه درباره دارايي هاي خانواده خود اظهار داشت: مي شود گفت كه دارايي هاشمي رفسنجاني و خانواده نسبت به قبل از انقلاب حداقل بين 60 تا 80% بستگي به نوع قيمت گذاري كمتر شده است. اخيرا يكي از دارايي هاي مانده از قبل از انقلاب يعني زمين 1200مترمربعي با 8 آپارتمان آن در دزاشيب را به عنوان وثيقه براي آزادي مهدي گذاشته ايم. فكر مي كنم كه خداوند اين دارايي را كه از قبل از انقلاب خريداري شده بود و ايشان براي زندگي به بچه ها واگذار كرده بودند، خداوند براي رفع ظلمي كه به خانواده ما شد تا هم اكنون حفظ كرد. خداوند واقعا بزرگ است. اين ملك را پدر در سال 1353 مترمربعي 1000 تومان خريده بودند و بعد از نزديك به 40 سال با نظر و قدرت و كمك خداوند براي از بين بردن مكر ماكرين مورد استفاده قرار گرفت. واقعا خداوند بزرگ است كه اين ملك به نام فرزندان مي شود و براي آزادي مهدي از زندان هزينه مي شود.
اشاره محسن هاشمي به وثيقه 10 ميليارد توماني است كه براي آزادي موقت مهدي هاشمي از زندان به دادگاه ارائه شد.
محسن هاشمي به جرايم برادرش مهدي هاشمي مخصوصا جرايم مالي و امنيتي وي هيچ اشاره اي نكرد و توضيح نداد كه آيا به نظر ايشان، «خداوند بزرگ» آن زمين كذايي را براي حمايت از سوءاستفاده هاي مالي و آشوب و فتنه انگيزي عليه نظام جمهوري اسلامي ايران براي آنها ذخيره فرموده است؟!
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10