(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 12 بهمن  1391 - شماره 20419

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
راه عبور از فتنه ها در نگاه امام(ره)- قسمت اول
بصيرت حزب الله ،كوري فتنه گران
رئيس سازمان فضايي ايران خبر داد
آزمايش ها تا پرتاب انسان به فضا ادامه مي يابد
در مكتب امام
زلال بصيرت
محسن صباغ اعلام كرد
 اجراي 1600 عنوان برنامه سراسري در گراميداشت دهه فجر
لاريجاني مصوبه ابقاي مرتضوي با حكم رحيمي را باطل كرد
سخنگوي دولت:
نيازي به بودجه چند دوازدهم نخواهد بود
پس از اعتراف آمريكا صورت گرفت
اذعان آژانس به غيرواقعي بودن انفجار فردو
آيت الله نوري همداني:
 بيداري امت اسلام ثمره آموزه هاي امام است
دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا:
 با روند رو به رشد كشور، در تمام زمينه هاي صنعت دريانوردي به خودكفايي مي رسيم
ثبت نام پذيرفته شدگان آزمون دكتراي وزارت بهداشت از 15 بهمن
نمايندگان سابق آمريكا در سازمان ملل:
كاهش تحريم ها و پذيرش غني سازي الزامات توافق با ايران است
با نام فتح 91 و به مدت 3 روز
رزمايش دريايي سپاه در خليج فارس آغاز شد


راه عبور از فتنه ها در نگاه امام(ره)- قسمت اول

بصيرت حزب الله ،كوري فتنه گران

ابراهيم حاجي محمدزاده
«منطق ملت ما، منطق مؤمنين، منطق قرآن «انا لله و انا اليه راجعون»(1) است با اين منطق هيچ قدرتي نمي تواند مقابله كند. جمعيتي كه- ملتي كه- خود را از خدا مي دانند و همه چيز خود را از خدا مي دانند و رفتن از اينجا را به سوي محبوب خود مطلوب خود مي دانند با اين ملت نمي توانند مقابله كنند آنكه شهادت را در آغوش همچون عزيزي مي پذيرد آن كوردلان نمي توانند مقابله كنند اينها يك اشتباه دارند و آن اينكه شناخت از اسلام و شناخت از ايمان و شناخت از ملت اسلامي ما ندارند... ملتي كه قيام كرده است در مقابل همه قدرتهاي عالم، ملتي كه براي اسلام قيام كرده است براي خدا قيام كرده است. براي پيشرفت احكام قرآن قيام كرده است اين ملت را با ترور نمي شود عقب راند. آنها گمان مي كنند كه افكار مؤمنين و ملت به پاخاسته ما همچون افكار غربزده ها و غرب است كه جز به دنيا فكر نمي كنند و جز متاع دنيا را نمي بينند، آنها هم آنطورند.»(2)
حضرت امام (ره) در مجموعه بي بديل و سياسي الهي(3) صحيفه امام بيشترين تكرار آيات قرآني كه در مجموعه فوق مقام اول و دوم و سوم را دارند عبارتند از:
1- آيه انا لله و انا اليه راجعون (40 مرتبه) آيه اي كه در صدر به آن اشاره شد
2- آيه قل انما اعظكم بواحده ان تقوموالله(4) (28 مرتبه)
3- آيه ان تنصروا الله ينصركم و يثبت اقدامكم(5) (27 مرتبه)
هر كس با رهنمودهاي سياسي الهي امام (ره) آشنايي اندكي داشته باشد به خوبي درمي يابد كه معمار عارف و مبارزه جوي انقلاب اسلامي با تعهد كامل به وراثت راه انبيا و اوليا با تكرار و تأكيد فراوان بر آيات فوق از دوران جواني تا آخرين روزهاي حيات خويش تداوم انقلاب اسلامي و تنها راه گذار از فتنه هاي گوناگون را در دلدادگي و تعهد عملي به آيات فوق مي دانند. بنابراين قبل از آغاز انقلاب اسلامي در 15 خرداد تا پيروزي انقلاب اسلامي و پس از آن همواره در تمامي توطئه ها و فتنه ها و فجايع مصيبت باري كه شاه و عوامل داخلي انگليس و آمريكا و اسرائيل در ايران راه مي انداختند ايشان با استشهاد به آيه «انا لله و انا اليه راجعون» با مردم سخن مي گفتند و براساس آيه فوق همواره مردم را به صبر و استقامت و بشارت نصرت الهي نويد مي دادند. به طور مثال در پي فاجعه 17 شهريور 1357 خطاب به امت شهيد پرور و داغدار ايران اسلامي اينگونه تسليت مي دهند؛
بسم الله الرحمن الرحيم
«و بشرالصابرين الذين اذا اصابتهم مصيبه قالوا انا لله و انا اليه راجعون، اولئك عليهم صلوات من ربهم و رحمه و اولئك هم المهتدون»
وقتي شما را اي فرزندان عزيز اسلام، خداوند متعال تسليت مي دهد، آيا باز هم محتاج به تسليتيد؟ خداوند عزوجل مي فرمايد «بشارت بده صبركنندگان را، كساني كه هر مصيبتي مي بينند به حساب خدا تحمل مي كنند و مي گويند ما همه براي خدا خلق شده ايم. براي خدا زندگي مي كنيم و وقتي بميريم از بين نمي رويم بلكه به سوي خداي مهربان برمي گرديم، صلوات و رحمت خدا برايشان، اينها هستند كه به آرزوي انساني رسيده اند» مع ذالك من به نيابت حضرت ولي عصر امام زمان به همه مسلمانان جهان، مصيبت چهارم شوال سال 89 ه-ق(71 شهريور) را خاصه به خانواده هاي داغدار تسليت مي گويم و در عين حال تبريك و خدا شاهد است مصطفاي من تنها آن نبود كه سالش نزديك است(6) بلكه همه به خاك و خون كشيده هاي حادثه شوال مصطفاهاي من بوده اند. من اين استقامت را و اين فيض شهادت را كه خداوند متعال نصيب فرزندانم فرموده به پدران و مادران و همه بستگانشان تبريك مي گويم و چنين كشته شدني كه افتخار دارد، بزرگترين آرزوي من است و شايد نزديك باشد، امام فرج و پيروزي حق بر باطل، از آن نزديكتر است. و از اين پس جا دارد كه همه كارهاي خود را تعطيل كنيم- نه براي هميشه- كه به همين زودي ظالم جبار سرنگون مي شود. در باز كردن مغازه ها و كارخانه ها عجله نكنيد. در تقويت روحيه و ايمان كساني كه ضعيفند بكوشيد كه روزي دست خداست. چند روز تعطيل كسب و كار براي خدا كسي را از گرسنگي نمي كشد عزت و ثروت دست خداست از مرگ نترسيد كه حيات و ممات به دست خداست تعطيل را ادامه دهيد كه فرج نزديك است. روح الله الموسوي الخميني(7) در آغاز گفتيم كه حضرت امام (ره) آيه (انالله و انا اليه راجعون) را بيشتر از تمامي آيات در فتنه ها و دشواريها تكرار فرموده و به آن توسل جسته اند و مبتني بر آن رهنمود گذار مي دادند. جالب است متذكر شويم كه در تمامي آثار و نصايح عرفاني خويش نيز به اين شعر مولوي كه به آيه فوق اشاره مي كند بيشتر از همه اشعار اشاره مي كنند.
پس عدم كردم عدم چون ارغنون
گويدم انا اليه راجعون
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) سوره بقره آيه 64
(2) صحيفه امام ج 51 ص 135
(3) عنوان سياسي- الهي را حضرت امام(ره) به رهنمودهاي خود داده اند و در وصيت نامه خود خطاب به جميع ملل اسلامي مظلومان جهان مي فرمايند آنچه لازم است تذكر دهم آن است كه وصيت سياسي- الهي اينجانب اختصاص به ملت عظيم الشأن ايران ندارد، بلكه توصيه به جميع ملل اسلامي و مظلومان جهان از هر ملت و مذهب است «صحيفه امام وصيت نامه ج 1- به ص400»
(4) سوره سبا آيه 64
(5) سوره محمد(ص) آيه 7
(6) اشاره به شهادت حاج آقا مصطفي خميني فرزند امام در تاريخ 1/7/.1356 امام خميني در تاريخ شهادت ايشان مي نويسند «در روز نهم شهر ذي القعده الحرام 1397 مصطفي خميني، نور بصرم و مهجه قلبم. دار فاني را وداع كرد و به جوار رحمت حق تعالي رهسپار شد.» (صحيفه امام ج 3 ص 332) و در تاريخ 10/7/65 پيرامون شهادت حاج آقا مصطفي كه موجب اوج گيري بي سابقه انقلاب گرديد سخنراني نموده و مي فرمايند «اين طور قضايا مهم نيست، خيلي پيش مي آيد و خداوند تبارك و تعالي الطافي دارد ظاهر و الطافي خفيه، يك الطاف خفيه اي خداي تبارك و تعالي دارد كه ماها علم به آن نداريم. اطلاع بر او نداريم و چون ناقص هستيم از حيث علم، از حيث عمل در هر جهتي ناقص هستيم، از اين جهت در اين اموري كه پيش مي آيد جزع و فزع مي كنيم، صبر نمي كنيم اين براي نقصان معرفت ماست.» (صحيفه امام ج 3 ص 432)
(7) صحيفه امام ج 3 ص 264
 


رئيس سازمان فضايي ايران خبر داد

آزمايش ها تا پرتاب انسان به فضا ادامه مي يابد

رئيس سازمان فضايي كشورمان با تشريح ابعاد پرتاب موفق كاوشگر پيشگام به فضا، از ادامه يافتن آزمايش ها تا مرحله پرتاب انسان به فضا خبر داد.
حميد فاضلي در مورد برنامه هاي پيش روي سازمان فضايي گفت: تكميل حامل ماهواره بر سيمرغ و نيز تكميل آزمايش هاي مربوط و آماده كردن اين ماهواره بر براي پرتاب از برنامه هاي ما در سال آينده است.
وي اضافه كرد: ماهواره بر سيمرغ مي تواند ماهواره هاي تا 100 كيلوگرم مانند ماهواره هاي طلوع، ظفر و مصباح را تا ارتفاع 500 كيلومتر به فضا پرتاب كند.
فاضلي گفت: البته مأموريت ماهواره بر سفير يك در كلاس هاي A و B با پرتاب ماهواره هاي فجر و شريف ست پايان مي يابد و پس از آن مأموريت ماهواره برهاي كلاس سفير دو A (سيمرغ) آغاز مي شود كه در آن چهار موتور از نوع سفير يك با قرار گرفتن در كنار هم، نيروي جلوبرنده اي چهار برابر سفير يك توليد مي كنند.
وي افزود: ماهواره بر سفير يك A قابليت پرتاب ماهواره هايي با وزن 25كيلوگرم تا ارتفاع 250كيلومتري و ماهواره بر سفير يك B قابليت پرتاب ماهواره هايي تا وزن 65 كيلوگرم را داراست و ماهواره نويد نيز با وزن 48كيلوگرم با اين ماهواره بر به فضا پرتاب شد اما نياز به پرتاب ماهواره هاي سنگين تر به ارتفاع بالاتر موجب شد به سمت ماهواره بر سفير دو A (سيمرغ) برويم و تا پايان امسال به مأموريت ماهواره بر سفير يك خاتمه دهيم.
«پيشگام» در سلامت كامل
رئيس سازمان فضايي ايران در ادامه به واحد مركزي خبر گفت: «پيشگام» (نخستين ميمون فضا نورد ايراني) در سلامت كامل و نتايج آزمايش هاي انجام شده روي آن، رضايت بخش است.
فاضلي افزود: انتظار مي رفت «پيشگام» پس از سفر فضايي، بي حال و كم حوصله باشد اما اين ميمون هم اكنون سرحال است و به صورت عادي غذا مي خورد.
وي اضافه كرد: نتايج آزمايش هاي انجام شده روي «پيشگام» پس از سفر فضايي نشان مي دهد آموزش هاي در نظر گرفته شده براي اين ميمون موفق بوده است و «پيشگام» توانست تغييرات شتاب، صوتي و دمايي را تحمل كند و توليد اكسيژن و تجزيه CO2 نيز در كپسول به خوبي صورت گرفته است.
فاضلي گفت: شرايط خوبي كه «پيشگام» دارد اين امكان را به ما مي دهد تا نتايج حاصل از اين آزمايش را در آزمايش هاي بعدي كپسول و موجود بزرگتر تا پرتاب انسان به فضا استفاده كنيم.
وي افزود: بنا داريم طراحي ها را با قابليت اطمينان بالاتر تكميل كنيم و اگر چه نتايج به دست آمده خوب بوده است اما در صورت نياز آزمايش ها و پرتاب ها را تكرار خواهيم كرد.
رئيس سازمان فضايي ايران گفت: برنامه بعدي ما حركت به سمت حامل ها با سوخت مايع و قطر بيشتر به منظور افزايش ارتفاع پرتاب است كه وجود سامانه هدايت و كنترل از ويژگي هاي اين حامل ها خواهد بود و اين امكان را به ما خواهد داد پس از فرود كپسول ها به زمين، سريعتر آن را بازيابي كنيم.
فاضلي افزود: از آنجا كه تأمين امنيت موجود زنده و به ويژه انسان از اهميت بالايي در آزمايش هاي فضايي برخوردار است بنا داريم با تكرار پرتاب ها و آزمايش ها به قابليت اطمينان بالا برسيم و در اين باره تثبيت فناوري ها و استفاده از قطعات، زيرسيستم ها و تجهيزات با كيفيت نيز از الزامات است.
دانشمندان و متخصصان فضايي جمهوري اسلامي ايران موفق شدند سه روز پيش با برداشتن گام بلند ديگري در عرصه فناوري پيشرفته فضايي و فرستادن موجود زنده به فضا، فناوري ارسال حيات به فضا و تحقيقات زيستي را كه در انحصار چند كشور معدود است براي كشورمان به ارمغان آورند.
بازتاب هاي موفقيت ايران
پرتاب و بازيابي موجود زنده بازتاب گسترده اي نيز در رسانه ها داشت.
به نوشته روزنامه فرامنطقه اي «الشرق الاوسط»، تيسحاق بن يسرائيل، رئيس آژانس فضايي رژيم صهيونيستي در واكنش به اين خبر اظهار داشت ايران معروف به دارا بودن تكنولوژي برتر در بين كشورهاي جهان سوم است و تاكنون در عرصه هوا-فضا دستاوردهاي زيادي داشته است.
بن يسرائيل در ادامه با بيان اينكه آنچه محافل غربي و اسرائيل را نگران مي كند پروژه موشك هاي قاره پيما و بالستيك ايران است، گفته هاي پروفسور تال عنبار رئيس پژوهشكده فضايي «فيچر» را كه ايران به فعاليت هاي فضايي از سال 1998 تاكنون معروف است و به دستاوردهاي مهمي مانند ارسال سه ماهواره به فضا كه آخرين آن در سال گذشته بود را قبول داشته و به آن اذعان كرد.
روزنامه «واشنگتن پست» نيز با اذعان به موفقيت هاي فضايي ايران و ارسال يك ميمون از سوي كشورمان به فضا اظهار داشته «يك ميمون توسط ايران به فضا اعزام شد و با امنيت كامل به ايران بازگشت. اين پيشرفت گامي مثبت در رسيدن به اهداف پيشرفته تر در عرصه فضايي است.» اين روزنامه آمريكايي در ادامه اذعان كرده است كه «ايران با پيشرفت فضايي اخيرش در حال تبديل شدن به يك قطب مهم در عرصه فناوري در جهان اسلام است.»
اين روزنامه همچنين افزوده است «اين نخستين باري نيست كه ايران دست به اقداماتي از اين دست زده است پيش از اين نيز در سال 2010 ميلادي جمهوري اسلامي ايران يك لاك پشت و كرم هايي را به فضا فرستاده بود.»
خبرگزاري آسوشيتدپرس هم با اعلام خبر موفقيت پرتاب اين كاوشگر حامل موجود زنده به فضا، گزارش داد: اين كاوشگر، به ارتفاع 120 كيلومتري زمين رسيد.
اين خبرگزاري بدون اشاره به جزئيات ديگري درباره زمان يا مكان پرتاب پيشگام، اعلام كرد: مدتهاست ايران در چارچوب برنامه هاي خود در زمينه هوا-فضا، از جمله طرح ساخت يك مركز فضايي جديد، قصد دارد يك فضانورد به فضا بفرستد.
خبرگزاري رويترز هم خبر پرتاب موفق اين كاوشگر را نشان دهنده توانايي ايران در زمينه سامانه هاي موشكي دانست كه در كنار پيشرفت هاي اين كشور در زمينه فن آوري هسته اي، غرب را نگران كرده است.
شبكه تلويزيوني بي بي سي هم با پخش اين خبر اعلام كرد: دانشمندان ايراني از اعزام يك ميمون زنده به ارتفاع 120 كيلومتري از زمين توسط يك راكت و بازگرداندن موفقيت آميز اين حيوان خبر دادند كه در نوع خود يك موفقيت است. به اذعان اين شبكه، اين نخستين بار نيست كه مسئولان ايراني شگفتي آفرين شده اند و در سال 2009، نخستين ماهواره خود با نام اميد را به فضا پرتاب كردند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، اين شبكه در ادامه با اشاره به تحريم هاي عليه ايران اعلام كرد: با اين وجود ايراني ها به شگفتي آفريني هاي خود ادامه داده اند و اين اقدام ايراني ها در نوع خود خبر بزرگي است.
 


در مكتب امام

 ملت ما بايد اين روز را عيد بگيرند
صبحگاه 12 فروردين كه روز نخستين حكومت الله است از بزرگترين اعياد مذهبي و ملي ماست. ملت ما بايد اين روز را عيد بگيرند و زنده نگه دارند. روزي كه كنگره هاي قصر 2500 سال حكومت طاغوتي فرو ريخت، و سلطه شيطاني براي هميشه رخت بربست و حكومت مستضعفين كه حكومت خداست به جاي آن نشست.(1)
صحيفه نور، ج 3، ص 483
ـــــــــــــــ
1- پيام امام خميني در 12 فروردين 58
 


زلال بصيرت

ربا در جامعه؛ واقعيت يا توهم؟(2)
حساسيت اسلام نسبت به ربا
مطلب يقيني ديگري كه ما بايد به آن توجه داشته باشيم اين است كه اسلام با ربا خيلي دشمن است. ما در قرآن نسبت به رفتارهاي مختلف انساني اعم از فردي و اجتماعي تعبيرات مختلفي داريم كه بعضي هايش خيلي تقبيح شده است. درباره كارهايي مي فرمايد: « نّه كان فاح شه ً و مقتاً و ساء سب يلاً»( نساء / 22؛ زيرا اين كاري است زشت و مبغوض (خدا) و بد راه و رسمي است). از اين تعبيرات داريم، اما من يادم نمي آيد درباره هيچ كاري فرموده باشد، اگر ترك نكنيد اعلان جنگ با خدا بدهيد. نفرموده اگر زنا يا فسادهاي ديگر راترك نكنيد اعلان جنگ با خدا بدهيد، اما در معامله ربا مي فرمايد:« اي كساني كه ايمان آورده ايد، از خدا بترسيد و زيادي ربا را رها كنيد اگر به راستي اهل ايمانيد. پس اگر ترك ربا نكرديد آگاه باشيد كه به جنگ خدا و رسول او برخاسته ايد»(بقره / 279) اگر بنا نيست بساط ربا را جمع كنيد اعلان جنگ با خدا و پيغمبر بدهيد. خيلي اين تعبير عجيبي است. هر چه درباره اهميت اين تعبير فكر بكنيم كم است. آن وقت تعبيرات ديگري كه در روايات آمده درباره گناه ربا مثل اينكه: يك درهم ربا چه آثار بدي دارد و اينكه با چه گناهاني مقايسه شده، بماند. همين تعبير قرآن براي ما بس است.
تفاوت ماهوي ربا با غير آن
يك نكته جالبي كه درباره اين موضوع است، غير از اين تهديد و اين تعبير شديد، اشاره به يك نكته اي است كه در زبان اقتصاددانان زياد گفته مي شود كه آقا مثلاً حالا اين بانكداري بدون ربايي كه شما طراحي كرديد با بانك داري هاي ديگر چه فرقي مي كند؟ يك اسمي فرق مي كند، يك تغيير شكلي است؛ فرق هاي بسيار ناچيزي است، اينها اينقدر اهميت ندارد كه درباره اش اين همه تحقيقات انجام بگيرد، اين همه بودجه ها صرف بشود، اين همه نيروي انساني از حوزه ها و دانشگاه ها صرف بشود براي يك چيزهاي جزئي كه حالا بگوييم اسمش عقود شرعيه هست يا نيست. اينها چه تفاوتي مي كند؟ بالاخره وقتي سرمايه اي در اختيار كسي قرار مي گيرد و مدتي از آن مي گذرد، بايد يك بهره اي از اين سرمايه ببرد، حالا تحت هر عنواني باشد. قرآن اشاره مي كند به اين مطلب كه كساني كه چنين سخني را مي گويند اينها دركشان ناقص است، آفت زده است: « ذل ك ب أنّهم قالوا نّما البيع م ثل الرّ بوا و أحلّ اللّه البيع و حرّم الرّ بوا» و آنان بدين سبب در اين عمل زشت افتند كه گويند فرقي بين تجارت و ربا نيست؛حال آنكه خدا تجارت را حلال و ربا را حرام كرده.( بقره / 275).گفتند اصلاً بيع با ربا فرقي نمي كند؛ اين چه اصراري است كه حالا ما بايد بگوييم اين اعلان جنگ با خداست و آن يكي احياناً ثواب هم دارد؟ اينها تفاوتي ندارد! البته نظيرش در جاهاي ديگر هم گفته مي شود، اما در اينجا بخصوص قرآن اين را هم مطرح فرموده است.
فرض كنيد در مورد نكاح و زنا هم گفته مي شود چه فرقي مي كند دو نفر وقتي راضي باشند با هم معاشرت جنسي داشته باشند حالا يك «انكحت» بگويند يا نگويند، اين چقدر فرق مي كند؟ اگر گفتند ثواب هم دارد، ملائكه هم مي آيند آب غسلشان را به عرش مي برند، اما اگر نگفتند بايد بياورند در جلوي مردم چوب و تازيانه شان بزنند، بعداً هم عذاب دردناك طولاني برايشان باشد؟ چقدر فرق يك كلمه است؟ اين هم يك مطلبي است كه درباره بسياري از احكام شرعي بخصوص در مورد ربا، قرآن اين را نقل مي كند:« الّذ ين يأكلون الرّ بوا لا يقومون لا كما يقوم الّذ ي يتخبّطه الشيطان م ن المس ذل ك ب أنّهم قالوا نّما البيع م ثل الرّ بوا»آن كساني كه ربا خورند (از قبر در قيامت) برنخيزند جز به مانند آن كه به وسوسه شيطان مخبّط و ديوانه شده و آنان بدين سبب در اين عمل زشت افتند كه گويند فرقي بين تجارت و ربا نيست( بقره / 275)
براي ما طلبه ها جاي تحقيق دارد كه چرا اسلام به اين مسائل اهميت داده و قرآن به ذكرش، به طرح سؤال و شبهه اش اين همه عنايت دارد. چرا درباره چيزهاي ديگر نگفته است كه مثلاً گفتند:«انما النكاح مثل السفاح»؛ اما در خصوص ربا اين را نقل مي كند، مطرح مي كند و بعد مي گويد اينها عقلشان آفت دارد كه اين حرف ها را مي زنند و مخبطند؟ اهتمام به اين مسئله شوخي نيست. تفاوت ربا از غير ربا به يك چيز ساده اي حل نمي شود. اينها فرق ماهوي دارند. در زندگي انسان اينها تأثير جدي دارد ، فقط يك كلمه نيست، يك امضاء نيست. اين هم يك نكته كه جا دارد محققين به آن توجه داشته باشند. البته طلبه ها را عرض مي كنم، اما محققين دانشگاهي وظيفه و رسالت ديگري در ساير جهات علمي اش دارند. ما بايد بيشتر به اين چيزها اهميت بدهيم.
سخنراني آيت الله مصباح يزدي(دامت بركاته)
در همايش ربا در نظريه وعمل ، 14/02/85
زلال بصيرت روزهاي پنج شنبه منتشر مي شود.
 


محسن صباغ اعلام كرد

اجراي 1600 عنوان برنامه سراسري در گراميداشت دهه فجر

رئيس كميته مراسم ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامي اظهار كرد: شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي با تشكيل هفتصد ستاد در هفتصد شهر و شهرستان در سراسر كشور و با تشكيل 25 كميته در ستاد مركزي و 900 كميته استاني، بيش از 1600 برنامه متنوع براي اقشار مختلف جامعه در نظر گرفته است.
به گزارش ايكنا، محسن صباغ، مسئول كميته مراسم ستاد دهه فجر انقلاب اسلامي روز گذشته در نشست خبري گفت :دهه فجر امسال را در حالي آغاز مي كنيم كه امواج بيداري اسلامي و منبعث از انقلاب اسلامي در ايران در آن سوي مرزهاي جغرافيايي، سياسي و نظامي در تمام بلاد و سرزمين هاي اسلامي و حتي غير اسلامي به گوش مي رسد و صداي خرد شدن استخوان هاي استكبار جهاني زير گام هاي استوار ملت هاي آزاده و مبارز و مسلمان شنيده مي شود.
وي شعار محوري دهه فجر امسال را «نهضت امام خميني(ره)، الگوي وحدت، مقاومت و پيروزي» عنوان كرد و افزود: بزرگداشت پيروزي انقلاب و ايام الله دهه فجر انقلاب به معناي بزرگداشت آرمان هاي اسلامي و اعتقادات ديني است كه جوهره انقلاب را تشكيل مي دهند، به عبارت ديگر حضور آگاهانه در صحنه هايي اين چنيني از مصاديق پاسداري از ريشه هاي انقلاب است.
صباغ در مورد برنامه هاي امسال گفت: شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي با تشكيل هفتصد ستاد در هفتصد شهر و شهرستان در سراسر كشور و با تشكيل 25 كميته در ستاد مركزي و 900 كميته استاني، بيش از 1600 برنامه متنوعي براي اقشار مختلف جامعه در نظر گرفته است.
وي افزود: يكي از مهمترين اهداف اين ستادها، گراميداشت ياد و خاطره بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي و روز 12 بهمن به عنوان روز ورود امام خميني(ره) به ميهن و ياد و خاطره شهداي گرانقدر انقلاب و تجديد بيعت با آرمان هاي انقلاب اسلامي است كه همزمان در هفتصد شهر برگزار مي شود.
رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان تهران اظهار كرد: مراسم آغازين جشن هاي دهه فجر انقلاب اسلامي همزمان با لحظه ورود حضرت امام خميني(ره) به ميهن اسلامي ساعت 33:9 صبح 12 بهمن ماه با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده شهدا، ايثارگران و مسئولان كشوري و لشكري در جوار مرقد مطهر بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي برگزار مي شود.
وي با بيان اينكه سخنران ويژه اين مراسم آيت الله سيداحمد خاتمي، امام جمعه موقت تهران و عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري است، گفت: اين مراسم با اجراي برنامه هاي متنوعي نظير شعرخواني، اجراي سرود، اجراي برنامه توسط گروه حاملان قرآن و همچنين قرائت پيام خانواده معظم شهدا توسط فرزند سردار شهيد حسن طهراني مقدم برگزار خواهد شد.
صباغ افزود: همزمان با اين مراسم، مراسم ديگري در ترمينال شماره يك فرودگاه مهرآباد با اجراي برنامه نمادين اعلام نشستن هواپيماي حامل حضرت امام (ره) و سخنراني حجت الاسلام ابوترابي فرد، نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي برگزار مي شود.
مسئول كميته مراسم ستاد دهه فجر انقلاب اسلامي خاطرنشان كرد: رژه موتورسواران نيروهاي مسلح و بسيج در مسير حركت امام خميني(ره) از مهرآباد تا بهشت زهرا و گلباران اين مسير توسط بالگردها نيز از ساعت 33:9 دوازدهم بهمن ماه برگزار مي شود.
وي در مورد مراسم ويژه محل جلوس امام خميني(ره) در بهشت زهرا نيز گفت: اين مراسم بعد از اقامه نماز ظهر و عصر آغاز مي شود و محمدحسين صفار هرندي در اين مراسم به سخنراني مي پردازد و سپس گلريزان مكان جلوس حضرت امام(ره) توسط مردم انجام خواهد شد.
به گفته محسن صباغ، پخش تلاوت قرآن كريم از مأذنه هاي مساجد، به صدا درآمدن ناقوس كليساها و كنيسه ها و اجراي برنامه هاي آييني در اماكن مذهبي اديان الهي، گلباران منزل امام (ره) در خمين، قم و محل حضورشان در نجف، تركيه و نوفل لوشاتو از ديگر برنامه هاي ستاد دهه فجر انقلاب اسلامي است كه امروز برگزار مي شود.
رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان تهران همچنين در مورد مراسم مهماني لاله ها اظهار كرد: همه ساله در اولين پنج شنبه دهه فجر مراسم غبارروبي، شستشو و گلباران مزار شهدا توسط مردم و بالگردها انجام مي شود كه امسال نيز اين مراسم روز پنج شنبه، 19 بهمن ماه از ساعت 14 در بهشت زهرا با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم در گلزار شهداي سراسر كشور و همچنين گلزار شهداي اقليت هاي ديني برگزار مي شود.
 


لاريجاني مصوبه ابقاي مرتضوي با حكم رحيمي را باطل كرد

رئيس مجلس مصوبه اخير هيئت وزيران در تفويض اختيارات وزيركار، تعاون و رفاه اجتماعي به معاون اول رئيس جمهور را ابطال كرد.
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي ضمن ابلاغ خلاف قانون بودن مصوبه اخير هيئت دولت در تفويض اختيارات وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در امور تامين اجتماعي، به معاون اول رئيس جمهور، ادامه سرپرستي سعيد مرتضوي بر سازمان تامين اجتماعي را غيرقانوني دانست.
بر اين اساس، طبق قانون اين مصوبه در صورتي كه از سوي دولت اصلاح نشود، ابطال مي شود.
گفتني است طبق اصل 138 قانون اساسي تصويب نامه ها و آيين نامه هاي دولت ضمن ابلاغ براي اجرا به اطلاع رئيس مجلس شوراي اسلامي مي رسد تا در صورتي كه آنها را برخلاف قوانين بيابد با ذكر دليل براي تجديدنظر به هيئت وزيران بفرستند. مطابق تبصره (4) قانون الحاق پنج تبصره به قانون نحوه اجراي اصل (85 و 138) قانون اساسي مصوب سال 1387 نيز چنانچه تمام يا قسمتي از مصوبه مورد ايراد رئيس مجلس قرار گيرد و پس از اعلام ايراد به هيئت وزيران ، ظرف مدت مقرر در قانون، نسبت به اصلاح يا لغو آن اقدام نشود پس از پايان مدت مذكور حسب مورد تمام يا قسمتي از مصوبه مورد ايراد، ملغي الاثر خواهد بود.
نمايندگان تصميم مي گيرند
در همين رابطه محمدرضا باهنر نائب رئيس دوم مجلس در گفت وگو با فارس در واكنش به برخي اخبار منتشره مبني بر عزل مرتضوي تا روز يكشنبه هفته آينده گفت: بنده در اين زمينه اطلاع و خبر پشت پرده اي ندارم كه آن را مطرح كنم؛ امضاكنندگان طرح استيضاح عبدالرضا شيخ الاسلامي وزير كار، تعاون و رفاه اجتماعي تصميم گيري مي كنند كه موضوع استيضاح شيخ الاسلامي را ادامه دهند يا نه؟
وي همچنين در پاسخ به پرسشي در زمينه ادامه سرپرستي علي نيكزاد بر وزارت ارتباطات گفت: نيكزاد حق دخالت در مسائل مالي و اداري وزارت ارتباطات را ندارد.وي افزود: هم اكنون حضور نيكزاد به عنوان سرپرست بر اين وزارتخانه تخلف قانوني است و آقاي نيكزاد حق دخالت در مسائل اين وزارتخانه را ندارد، چه موضوعات مالي و چه مسائل اداري.
نايب رئيس دوم مجلس همچنين متذكر شد: مجلس منتظر است تا ببيند آقاي رئيس جمهور چه اقدامي در اين زمينه انجام مي دهد، اينكه آيا وزير براي اين وزارتخانه معرفي مي كند يا سرپرست جديد.
هدف دشمنان تضعيف جهان اسلام
با جنگ هاي فرقه اي است
رئيس مجلس در ديدار با عالم برجسته شيعي تركيه با اشاره به تحولات منطقه گفت: هدف قدرت هاي استكباري تضعيف جهان اسلام با ايجاد جنگ هاي فرقه اي است.
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در ديدار با «شيخ صلاح الدين اوزگندوز» از علماي برجسته شيعي تركيه، با يادآوري حضور خود در مراسم روز عاشوراي حسيني در استانبول، از برگزاري باشكوه اين مراسم قدرداني كرد و آن را حلقه اتصال محكم و عامل تحكيم پيوندهاي قلبي شيعيان دانست.
وي با يادآوري تحولات منطقه به ويژه مسئله سوريه، هدف صهيونيسم و قدرت هاي استكباري را تضعيف جهان اسلام از طريق ايجاد جنگ مذهبي و فرقه اي ميان مسلمانان خواند و افزود: ورود ناتو به منطقه به زيان مسلمانان و جهان اسلام است.
شيخ صلاح الدين اوزگندوز عالم شيعي و رئيس بنياد جعفري تركيه نيز در اين ديدار ضمن قدرداني از رئيس مجلس به خاطر حضور در مراسم عاشوراي حسيني سال جاري در استانبول، با يادآوري طرح آمريكايي خاورميانه بزرگ، گفت: هدف دشمنان اسلام، تضعيف كشورهاي مسلمان از طريق تجزيه اين كشورها و ايجاد درگيري مذهبي در منطقه است.
 


سخنگوي دولت:

نيازي به بودجه چند دوازدهم نخواهد بود

سخنگوي دولت از ارائه لايحه بودجه 92 در آينده نزديك به مجلس خبر داد و گفت: نيازي به بودجه چند دوازدهم نخواهد بود.
غلامحسين الهام در حاشيه مراسم تجديد بيعت اعضاي هيئت دولت با آرمانهاي بنيانگذار انقلاب در حرم مطهر امام اظهار داشت: احكام لايحه بودجه در هيئت دولت در حال بررسي است و به زودي به مجلس ارائه مي شود.
سخنگوي دولت در پاسخ به اين سوال كه آيا در بهمن ماه لايحه به مجلس فرستاده خواهد شد، گفت: ان شاء الله امسال لايحه بودجه كامل مي شود و به مجلس ارائه مي شود و نيازي به چند دوازدهم نيست و بودجه به موقع ارائه خواهد شد.
الهام در پاسخ به اين سوال كه منظور شما از لايحه به موقع به مجلس خواهد رسيد چيست، گفت: يعني از آغاز سال 1392 بودجه به طور كامل در اختيار دولت است و دولت به اين موضوع اميدوار است.
گفتني است طبق قانون لايحه بودجه بايستي تا 15 آذر تقديم مجلس مي شد و تاكنون چندين بار نمايندگان مجلس از عدم ارائه بموقع لايحه بودجه انتقاد كرده اند. در عين حال رئيس كميسيون حمايت از توليد ملي و نظارت بر سياست هاي كلي اصل 44 مجلس گفت: دولت مي گويد كه دليل تاخير در ارائه لايحه بودجه اين است كه نمي داند در مورد قيمت ارز چگونه بايد عمل شود.
حميدرضا فولادگر در گفت وگو با فارس اظهار داشت: ما خواسته ايم كه دولت بودجه را زودتر ارائه كند تا بعد در مورد رقم ارز به يك توافق برسيم.
رقم كمك معيشتي هنوز معلوم نيست
الهام در بخش ديگري از سخنان خود در پاسخ به اينكه ميزان كمك در نظر گرفته شده براي مردم تا قبل از پايان سال چه مقدار خواهد بود گفت: هنوز ميران اين كمك مشخص نيست.
وي در پاسخ به اين سوال كه نحوه پرداخت كمك به مردم چگونه خواهد بود، گفت: نحوه پرداخت هم هنوز مشخص نشده است.
الهام در اين زمينه كه جلسات دولت و مجلس چه زمان به نتيجه خواهد رسيد، گفت: ان شاءالله در اسرع وقت مجلس و دولت به نتيجه مي رسند و اين جلسات ادامه دارد.
 


پس از اعتراف آمريكا صورت گرفت

اذعان آژانس به غيرواقعي بودن انفجار فردو

آژانس بين المللي انرژي اتمي گزارش هاي منتشر شده را در مورد وقوع انفجاري عظيم در نيروگاه فردو رد كرد.
«گيل تودور» سخنگوي آژانس بين المللي انرژي اتمي در مصاحبه با اسوشيتدپرس گفت: اقدام ايران به تكذيب وقوع چنين حادثه اي در مركز فردو مطابق با مشاهدات ماست.
برخي رسانه هاي خبري به نقل از گزارش هاي اطلاعاتي رژيم صهيونيستي اعلام كرده بودند در مركز فردو يك انفجار رخ داده است .
يك ديپلمات آشنا با اين مسئله كه خواست نامش فاش نشود، گفت اطلاعات آژانس بين المللي انرژي اتمي بطور مستقيم از طريق بازرسان آژانس كه در اين تاسيسات مستقر هستند به دست مي آيد.
ايران اين گزارش رسانه ها را بخشي از تبليغات غرب باهدف تحت تاثير قرار دادن مذاكرات هسته اي آينده بين ايران و 1+5(پنج كشور عضو دائم شوراي امنيت سازمان ملل متحد به اضافه آلمان) توصيف كرد
قدرت هاي غربي خواستار آن هستند كه ايران غني سازي اورانيوم خود را با غناي بيست درصد متوقف كند زيرا بر اساس ادعاي غرب اين سطح از غني سازي مي تواند ايران را به سطح مورد نياز براي ساخت بمب هسته اي نزديكتر كند؛ اين درحالي است كه ايران تاكيد دارد اورانيوم غني شده بيست درصد را براي توليد سوخت راكتور تحقيقاتي و پزشكي خود در تهران نياز دارد.
 


آيت الله نوري همداني:

بيداري امت اسلام ثمره آموزه هاي امام است


آيت الله حسين نوري همداني از مراجع تقليد، تاسيس حكومت اسلامي، ولايت فقيه، بيداري امت اسلام و مستضعفان جهان را ثمره آموزه هاي امام خميني(ره) دانست.
وي در درس خارج خود در مسجد اعظم قم با اشاره به فرارسيدن ايام الله دهه فجر گفت: دوازدهم بهمن يكي از روزهاي سرنوشت ساز و ماندگار براي ملت در نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران است.
وي در تشريح تفاوت هاي قيام آيت الله كاشاني و حضرت امام خميني(ره)گفت: حضرت امام(ره) فعاليت مرحوم كاشاني را مي پسنديدند اما وي همه تمركز خود را بر صنعت نفت و ملي كردن آن گذاشته بود و مردم نيز آمادگي قيام همه جانبه را در آن دوران نداشتند.
وي آماده سازي مردم براي انقلاب عمومي از سوي حضرت امام(ره) را يادآور شد و گفت: حضرت امام(ره) در تشريح ويژگي هاي انقلاب اسلامي بر اين باور بود كه در همه شهرها صداي الله اكبر و آزادي بگوش مي رسد و مردم خود را براي جانفشاني در مقابل گلوله ها آماده كرده اند.
آيت الله نوري همداني با بيان اينكه حكومت طاغوتيان، از راس تا پايين دست در خدمت استكبار و آمريكا بودند، اظهار كرد: امام فرمودند، اگر حكومت صالح بود و حقوق مردم را رعايت مي كرد، من از كار طلبگي ام دست نمي كشيدم.
 


دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا:

با روند رو به رشد كشور، در تمام زمينه هاي صنعت دريانوردي به خودكفايي مي رسيم

دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا گفت: به طور حتم با تداوم اين روند روبه رشد كشور، در آينده نزديك در تمام زمينه هاي صنعت دريانوردي به خودكفايي دست خواهيم يافت.
سردار سرلشگر پاسدار سيديحيي صفوي با حضور در دانشگاه دريانوردي و علوم دريايي چابهار از نزديك با توانمندي هاي علمي و تخصصي واحدهاي آزمايشگاهي، كارگاه هاي دريايي و ديگر واحدهاي اين دانشگاه به عنوان قطب دريانوردي كشور آشنا شد.
سردار صفوي در جريان اين بازديد با اشاره به توانمندي هاي نيروهاي متخصص دانشگاه دريانوردي و علوم دريايي چابهار در حوزه هاي دريايي و علوم مورد نياز صنعت دريانوردي، از روند تلاش هاي افتخار آميز به دست آمده در اين حوزه ها ابراز خرسندي كرد.
وي گفت: به طور يقين با تداوم اين روند، در آينده نزديك در بسياري از موارد مورد نياز صنعت دريانوردي به خودكفايي دست خواهيم يافت و اين دانشگاه در رسيدن به اين مهم مي تواند نقش پررنگ و هدفمندي را ايفا كند.
دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا يادآور شد: باتوجه به تحريم هاي جهان غرب ضد نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران، بايد درراستاي رسيدن به خودكفايي علمي و صنعتي با همه توان گام برداريم تا بتوانيم تحريم هاي غرب را با نبوغ و توانمندي هاي جوانان متخصص ايراني شكسته و در جهاد مقدس علمي به اهداف تعيين شده دست يابيم.
در ادامه اين بازديد رييس دانشگاه دريانوردي و علوم دريايي چابهار نيز ضمن بيان توانمندي هاي رو به رشد اين دانشگاه در صنعت دريانوردي، گفت: نيروهاي متخصص اين دانشگاه امروز به حدي در بومي سازي برخي فناوري هاي جديد پيشرفت كرده اند كه در آينده نزديك مي توانيم اين دستاوردهاي پيشرفته را كه محصول تلاش جوانان ايراني است، معرفي كنيم.
امين بهزاد مهر افزود: دستيابي به فناوري هاي نوين و بومي كردن اين فناوري ها توسط متخصصان دانشگاه دريانوردي و علوم دريايي چابهار مي تواند بسياري از معادلات در تحريم هاي دريايي را با شكست روبرو كرده و آغازي بر ايجاد بومي سازي صنعت دريايي در راستاي اهداف نظام مقدس جمهوري ايران باشد.
 


ثبت نام پذيرفته شدگان آزمون دكتراي وزارت بهداشت از 15 بهمن

رئيس مركز سنجش آموزش پزشكي با اشاره به اعلام نتايج آزمون دكتراي تخصصي گفت: ثبت نام پذيرفته شدگان از 15 بهمن ماه آغاز مي شود.
جبرائيل نسل سراجي در گفت وگو با ايسنا، با بيان اينكه ثبت نام پذيرفته شدگان آزمون دكتراي تخصصي رشته هاي علوم پايه پزشكي و بهداشت، طب سنتي، مواد دنداني و سلامت دهان و دندانپزشكي اجتماعي از روز يكشنبه آغاز مي شود، اظهار داشت: كليه پذيرفته شدگان بايد براي ثبت نام با همراه داشتن مدارك مورد نياز طي روزهاي 15 و 16 بهمن ماه به اداره آموزش دانشگاه محل قبولي يا سايت دانشگاه مربوطه مراجعه كنند.
وي با تأكيد بر اينكه عدم مراجعه و ثبت نام هر يك از پذيرفته شدگان در زمان هاي مقرر به منزله انصراف است، خاطرنشان كرد: هيچگونه اعتراضي در اين مورد پذيرفته نيست، همچنين اعلام اسامي پذيرفته شدگان فقط براساس گزينش علمي بوده و انجام ساير مراحل توسط دانشگاه مربوطه انجام مي شود.
رئيس مركز سنجش آموزش پزشكي افزود: كساني كه به هر دليل ثبت نام نكنند يا پس از ثبت نام در دانشگاه انصراف دهند به مدت يكسال از شركت در امتحان دوره دكتراي تخصصي محروم مي شوند.
وي با بيان اينكه اسامي رتبه هاي برتر اول تا سوم هر رشته نيمه دوم اسفند ماه به دفاتر استعداد درخشان و معاونت هاي آموزشي دانشگاه هاي مربوطه ارسال مي شود، اظهار داشت: بنابراين متقاضيان استفاده از مزاياي رتبه هاي برتر مي توانند از نيمه اسفند ماه به بعد به واحدهاي فوق الذكر مراجعه كنند.

 


نمايندگان سابق آمريكا در سازمان ملل:

كاهش تحريم ها و پذيرش غني سازي الزامات توافق با ايران است

دو نماينده سابق آمريكا در سازمان ملل در مطلبي اذعان داشتند واشنگتن براي توافق با ايران لازم است طرحي براي كاهش تحريم ها داشته باشد و حق ايران براي غني سازي را به رسميت بشناسد.
به گزارش فارس، روزنامه «سانفرانسيسكو كرونيكل» در مطلبي به قلم «توماس پيكرينگ» و «ويليام لورز» كه هر دو از نمايندگان سابق آمريكا در سازمان ملل هستند، به نوع رابطه واشنگتن با تهران در دور دوم رياست جمهوري اوباما پرداخت و نوشت: يكي از بزرگترين چالش هاي امنيت ملي كه رئيس جمهور آمريكا و تيم جديد او طي چهار سال آينده با آن روبرو خواهند بود، مسئله هسته اي ايران است. طبق گزارش سازمان هاي جاسوسي اسرائيل، اروپا و آمريكا، مقامات ايران هنوز درباره دنبال كردن برنامه تسليحات هسته اي تصميم گيري نكرده اند. بنابراين چگونه تيم جديد رئيس جمهور آمريكا قادر خواهد بود، پيش از تصميم گيري ايران در اين باره، به اوباما كمك كند تا به توافق ديپلماتيك با تهران دست يابد در واقع، تيم هاي ديپلماتيك و نظامي براي حفظ منافع آمريكا چه نقشي مي توانند ايفا كنند؟
اين روزنامه آمريكايي سپس به بيان اقداماتي كه لازم است واشنگتن براي توافق با ايران انجام دهد، پرداخت و نوشت: آمريكا نيز بايد طرحي براي كاهش تحريم ها داشته باشد و نيز حق ايران براي غني سازي اورانيوم را به رسميت بشناسد. البته براي شروع اين كار نخست ايران بايد غني سازي اورانيوم 20 درصد خود را در ازاي كاهش تحريم ها متوقف كند. در طول زمان نيز لازم است، ساير مسائل كه اكنون موجب جدايي ايران و آمريكا و ايجاد بي اعتمادي و سوءتفاهم ميان آنها شده، مورد بررسي قرار گيرد از جمله نقش آتي ايران در خاورميانه.
به نوشته روزنامه سانفرانسيسكو كرونيكل، با توجه به تجارب تلخ و روابط متشنجي كه آمريكا با ايران داشته، شروع گفت وگو با ايران، خطراتي در بر خواهد داشت، با اين حال، تيم امنيت ملي جديد اوباما مي تواند به آمريكا كمك كند تا از اين سختي ها عبور كرده و به راه حل سياسي با ايران دست يابد.
 


با نام فتح 91 و به مدت 3 روز

 رزمايش دريايي سپاه در خليج فارس آغاز شد

رزمايش دريايي سپاه پاسداران با نام فتح 91 و به مدت 3 روز از ديروز در منطقه سوم دريايي سپاه در خليج فارس آغاز شد.
رزمايش منطقه اي نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با نام فتح 91 از ديروز به مدت سه روز در منطقه سوم دريايي سپاه در خليج فارس آغاز شد.
در اين رزمايش، طرح هاي عملياتي دفاعي براساس دكترين جنگ ناهمطراز و متناسب با زمان بحران و همچنين اقدامات لازم براي هماهنگي نيروها در محورهاي مختلف اجرايي مي شود.
به گزارش فارس، در اين رزمايش همچنين ضمن انتقال تجربيات به نسل هاي جديد، تاكتيك هاي دريايي واحدهاي شناوري، موشكي و تفنگداري نيروي دريايي سپاه مورد تست و ارزيابي قرار خواهد گرفت.
دريادار بختياروند فرمانده منطقه سوم ندسا نيز در اين باره با برشمردن ابعاد منطقه اي رزمايش بنا بر روش جاري در نيروي دريايي سپاه گفت: با تقسيم نيروها به دو بخش شرقي و غربي، قسمت هاي نخست رزمايش از ديروز آغاز شده است.
فرمانده قرارگاه امام حسين(عليه السلام) همچنين با اشاره به توانمندي نظامي جمهوري اسلامي ايران تصريح كرد: سپاه بعد از جنگ براساس راهبرد دفاعي همه جانبه، خود را تقويت و مبناي طرحهاي دفاعي را براساس بدبينانه ترين و خطرناك ترين احتمالات ممكن طراحي كرده است.
وي خاطرنشان كرد: اجراي عمليات آفندي و پدافندي به شيوه ناهمطراز دريايي با به كارگيري يگان هاي شناوري، موشكي و تفنگداري به منظور تامين خطوط مواصلاتي و پدافندي با استمرار گشت دريايي همراه با عمليات تفنگداران ويژه و پدافند هوايي نقطه اي از مقرها و تيم هاي خوداتكا در جهت آمادگي رزمي از ديگر برنامه هاي اين رزمايش است.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10