(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 12 بهمن  1391 - شماره 20419

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
در آستانه دهه مبارك فجرصورت گرفت
حضور رهبر معظم انقلاب در مرقد مطهر امام(ره) و مزار شهدا
چشم به راه سپيده
اخبار ادبي و هنري
زنگ «گلبانگ انقلاب» در مدارس سراسر كشور نواخته شد
هديه به خوانندگان
ديدار ولايتي با رئيس جمهور و 5 وزير پاكستان
ادعاي واهي كلينتون درباره تحريم عليه ملت ايران
گاف وزير خارجه امارات با اظهار نظر هسته اي در مورد ايران
مهاجرت 6 هزار قطعه قو به تالاب هاي صومعه سرا
آخرين جزئيات پرونده فساد بزرگ بانكي
معاون ميراث فرهنگي كشور خبر داد
ثبت ملي ورود امام(ره) به فرودگاه مهرآباد و محل ترور رهبر معظم انقلاب
خليفه كل ارامنه آذربايجان:
انقلاب اسلامي نويدبخش مردم سالاري در كشورهاي منطقه است
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:
جرم خبرنگاران بازداشت شده مطبوعاتي نيست
كوتاه از دهه فجر
همايش وحدت شيعه و سني در قشم برگزار شد
به گفته عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس
اجراي شتابزده فاز دوم هدفمندي يارانه ها شوك جديد به بازار است
نخستين جشنواره شعر كردي قرآني
با معرفي برترين ها پايان يافت
اختصاص 330 ميليارد ريال براي بهزراعي باغ هاي چاي
آغاز دومين جشنواره زمستاني در شهر گردشگري سرعين
رونمايي از سكه منقش به بارگاه حضرت شاهچراغ(ع)
برتر ي هنرمند جهرمي در مسابقه بين المللي كارتون چين
ادارات روابط عمومي استانداري هاي كشور به اداره كل ارتقا يافت
جانباز اردبيلي به ياران شهيد خود پيوست


در آستانه دهه مبارك فجرصورت گرفت

حضور رهبر معظم انقلاب در مرقد مطهر امام(ره) و مزار شهدا

در آستانه ايام الله دهه فجر انقلاب اسلامي و سالروز ورود تاريخ ساز امام خميني(ره) به ميهن اسلامي، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي، روز چهارشنبه با حضور در مرقد مطهر امام راحل(ره)، ضمن قرائت فاتحه، ياد بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران را گرامي داشتند.
رهبر انقلاب اسلامي همچنين با حضور بر مزار شهداي هفتم تير و گلزار شهداي بهشت زهرا، براي ارواح طيبه شهدا علو درجات مسئلت كردند.
تجديد ميثاق رئيس جمهور و هيئت دولت
با آرمان هاي امام
در آستانه فرا رسيدن دهه مبارك فجر، رئيس جمهور و اعضاي هيئت دولت با حضور در مرقد مطهر حضرت امام خميني(ره) با آرمان هاي والاي بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي تجديد ميثاق كردند.
محمود احمدي نژاد به همراه هيئت وزيران در آستانه سي و چهارمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران و ايام الله دهه فجر در مرقد مطهر حضرت امام خميني(ره) حضور يافت و با اهداي تاج گل و قرائت فاتحه اي به مقام شامخ بنيانگذار انقلاب اسلامي ايران اداي احترام كرد.
در اين مراسم حجت الاسلام والمسلمين سيدحسن خميني توليت آستان امام خميني(ره) از رئيس جمهور و هيئت دولت استقبال كرد.
احمدي نژاد و همراهان پس از اداي احترام به مقام شامخ بنيانگذار كبير نظام جمهوري اسلامي ايران بر سر مزار شهيدان رجايي، باهنر، بهشتي و شهداي دولت نيز حاضر شدند و با قرائت فاتحه اي ياد و خاطره آنان را گرامي داشتند.
حركت عزتمند و رو به جلو انقلاب اسلامي
رئيس جمهور در اين مراسم با اشاره به اينكه امسال دهه فجر انقلاب اسلامي با ولادت پيامبر گرامي اسلام مقارن شده است، گفت: اين مسئله پربركت بر نورانيت دهه فجر امسال افزوده است.
وي با بيان اينكه مردم ايران با پيروزي انقلاب عزتشان را بازيافتند، اظهار كرد: خدا را شكر كه امروز انقلاب اسلامي با تمام توطئه هاي شياطين در مسير خود و با افتخار به سمت جلو حركت مي كند.
احمدي نژاد خاطرنشان كرد: خادمان ملت در دولت تا لحظه آخر خدمتگزاري به ملت ايران از راه و انديشه اي كه امام (ره) ترسيم كرده اند پيروي خواهند كرد.
 


چشم به راه سپيده


Email: SEPIDEH@kayhannews.ir
تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضرنبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله»، در آستانه آدينه اي ديگر با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.

چشم واژه ها
هزار چشم به راه سوار مي گريد
زمين، زمان ز تب انتظار مي گريد
بيا بيا چو نسيمي ز دشت ها بگذر
كه لاله هر طرفي داغدار مي گريد
به اختيار سرودم غزل ولي ديدم
كه چشم واژه چه بي اختيار مي گريد
براي آمدنت عاشقان همه رفتند
بيا كه بي تو زمان بي قرار مي گريد
ميان خطه گلگون ما چه روييده ست
كه چشم بهت افق سوگوار مي گريد
نگاه ژرف كفن جامگان خطه عشق
به پاره هاي تن سربدار مي گريد
به چشم بدرقه بنگر كه غرق در بد رود
به راه قافله اي رهسپار مي گريد
عروس ابر فلك در ميان حجله باد
به سوگ لاله خونين تبار مي گريد
بيا بيا كه نگاه عميق ناجي پير
به دوردست ره انتظار مي گريد
پرويز بيگي حبيب آبادي
¤¤¤

جمعه موعود
جز او به هيچ واقعه اي دل نبسته ايم
موعود جمعه، «جمعه موعود» مي رسد
¤¤¤

ناي بنفشه ها
دل ها همه منتظر براي فرج است
در ناي بنفشه ها نواي فرج است
ذكري كه حجاب غيب از او مي گيرد
اي عاشق منتظر، دعاي فرج است
¤¤¤

كوچه هاي باران
روزي تو خواهي آمد از كوچه هاي باران
تا از دلم بشوئي اندوه روزگاران
¤¤¤

علامت تقويم
تا كي سخن از شوق وصالت بزنيم
هر گوشه تقويم علامت بزنيم
از بين تمام هفته ها، كي بايد
اين جمعه غربت زده را خط بزنيم
¤¤¤

بلندترين ارتفاع
بلندترين ارتفاع براي سقوطمان، افتادن از نگاه حضرت مهدي صاحب الزمان(عج) است.
¤¤¤

بي قراري جمعه ها
چشمه هاي نور را از ديده جاري مي كنيم
تا بيايي جمعه ها را بي قراري مي كنيم
در شقايق زارها با اشك سرداران عشق
رد پاي خسته ات را مشكباري مي كنيم
 


اخبار ادبي و هنري

بيانات رهبر انقلاب درباره زبان و ادب فارسي رونمايي مي شود
كتاب «كلمه طيبه» كه گزيده اي از بيانات مقام معظم رهبري در اهميت و گسترش زبان و ادبيات فارسي در جهان است روز شنبه 14 بهمن با حضور جمعي از مترجمان، نويسندگان، اديبان و پژوهشگران در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي رونمايي مي شود.
مرگز گسترش زبان و ادبيات فارسي، به عنوان متولي گسترش اين ميراث كهن در خارج از كشور، به منظور تدوين نقشه راه پنج ساله، در تلاش براي جمع آوري اسناد فرادستي، به عنوان اولين اقدام، به جمع آوري نقطه نظرات مقام معظم رهبري مبادرت كرده است. اين مجموعه كه از بين سخنان ايشان از سال 1369 تا شش ماهه اول سال 1390 جستجو شده، مرامنامه اي است كه اين مركز را در ادامه راهمان ياري خواهد رساند. اين جستجو براساس لوح فشرده «حديث ولايت» كاري از مركز تحقيقات كامپيوتري علوم اسلامي، سايت دفتر مقام معظم رهبري و كتاب «رهنمون» مجموعه بيانات مقام معظم رهبري درباره اصول و مباني فعاليت ها در حوزه بين الملل انجام شده است.
كتاب «كلمه طيبه» از سوي مركز گسترش زبان و ادبيات فارسي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي تهيه و توسط موسسه فرهنگي، هنري و انتشارات بين المللي الهدي وابسته به اين سازمان براي نخستين بار در شمارگان 1500 نسخه چاپ و منتشر شد.
بنابراين گزارش، ترجمه كتاب «مردم سالاري ديني» مجموعه مقالات مردم سالاري ديني كه به اهتمام محمدباقر خرمشاد، رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي گردآوري و توسط مركز ساماندهي ترجمه و نشر معارف اسلامي و علوم انساني به دو زبان انگليسي و عربي ترجمه و منتشر شده است، نيز روز شنبه 14 بهمن ماه رونمايي مي شود.
اعتراض مورخان به تحريف تاريخ
در 3 فيلم تاريخي هاليوود
سه فيلم به اصطلاح تاريخي «آرگو»، «سي دقيقه پس از نيمه شب» و «لينكلن» از نظر وفاداري به حقايق تاريخي به شدت مورد انتقاد قرار گرفته اند.
به گزارش فارس، مجله آمريكايي «ويك» مي نويسد: تنها در هاليوود ممكن است كه يك فيلم براساس واقعيت ساخته شود اما به دليل غيرواقعي بودن به شدت مورد انتقاد واقع شود و با اين حال جوايز زيادي به آن اختصاص يابد!
فيلم هاي «سي دقيقه پس از نيمه شب»، «لينكلن» و «آرگو» كه هر سه در رقابت هاي امسال اسكار شركت كرده و در بخش هاي زيادي نيز نامزد شده اند، از اين دست فيلم ها هستند كه بنا به ادعاي سازندگان براساس حقايق تاريخي ساخته شده اند ولي زماني كه از تشويق منتقدان سينمايي مي گذريم مي بينيم كه مورخان، گزارشگرها و حتي مقامات سياسي اصرار دارند كه اين فيلم ها عجولانه ساخته شده اند و در اين ميان بسياري از حقايق ناديده گرفته شده يا حتي نابود شده اند. شايد زماني كه يك روايت تاريخي تبديل به فيلم مي شود، پرهيز از تركيب آن با داستاني درام ناممكن باشد ولي در نهايت اين مسئله نبايد به قرباني شدن يك حقيقت بيانجامد.
«نادا باكاس» مامور سابق سازمان سيا در مجله «پسفيك استاندارد» درباره فيلم «سي دقيقه پس از نيمه شب» مي نويسد: حقيقت اين فيلم؛ ساعت ها كار طولاني براي فيلم سفارشي است (از سوي اوباما) كه به هيچ عنوان حتي با استانداردهاي روايي نيز منطبق نيست. بسياري از سياستمداران آمريكا و سران ارشد سازمان سيا با اين مسئله موافقند، آنها به صراحت گفته اند كه اين فيلم به سفارش «اوباما» در آستانه انتخابات رياست جمهوري آمريكا با هدف قهرمان نشان دادن او در جريان كشته شدن بن لادن ساخته شده است.
فيلم «لينكلن» نيز روايتي سينمايي از زندگي «آبراهام لينكلن»، شانزدهمين رئيس جمهور آمريكا و همچنين تلاش او براي براندازي قانون برده داري در اين كشور است. فيلم با آنكه از سوي منتقدان سينمايي بسيار ستوده شده و حتي در هشتاد و پنجمين دوره از رقابت هاي اسكار، با نامزدي در 12 بخش از جوايز، صدرنشين ديگر نامزدها شده است ولي از سوي مورخان با انتقادهاي زيادي روبروست. مورخان آمريكايي، اين فيلم را به گزافه گويي و اغراق درباره خدمات رئيس جمهور آمريكا متهم كرده اند. به عقيده آنها در رابطه با نقش «آبراهام لينكلن» در پايان دادن به برده داري، بسيار اغراق شده و در عوض نقش خود برده ها و زجرهايي كه آنها براي براندازي اين قانون متحمل شده اند، همه و همه تحت الشعاع نقش رئيس جمهور، به طرز غيرمنصفانه اي ناديده گرفته شده است.
فيلم سينمايي «آرگو» نيز نه تنها به خاطر ساده انگاري، بلكه به خاطر اضافه كردن رواياتي غيرواقعي به داستان، كه آ ن را بيش از حد به اثري درام تبديل كرده، مورد انتقاد قرار گرفته است. اين فيلم در ابتدا به صورت روايي توضيح مي دهد كه ايراني ها بر اثر ظلم و ستم حكومت محمدرضا شاه، به ستوه آمده، انقلاب مي كنند و در نهايت حكومت جمهوري اسلامي ايران شكل مي گيرد. البته به عقيده «كوين بي.لي»، منتقد، فيلمساز و تهيه كننده هاليوود و يكي از نويسندگان روزنامه «شيكاگو سان تايمز»، اگر فيلم «آرگو»، همين روال را در طول فيلم حفظ مي كرد، شايد فيلم موفقي از آب درمي آمد و شايد مي توانست بخشي از تاريخ را به تصوير بكشد ولي اين فيلم خيلي سريع تغيير موضع مي دهد و ايرانيان را مردماني بي تمدن، بي منطق و بدوي معرفي مي كند كه همانند گروه خون آشام هاي فيلم هاي هاليوودي حمله ور مي شوند. اين منتقد آمريكايي در ادامه مي نويسد: اين فيلم به جاي آنكه نگاهش را بر تصوير بزرگ انقلاب ايران متمركز كند، وارد سير قهقرايي اين خط داستاني مي شود كه «آمريكايي هاي سفيدپوست در خطرند»!
پاكستاني ها فيلم تبليغاتي كاخ سفيد را
بايكوت كردند
نمايش فيلم هاليوودي «سي دقيقه پس از نيمه شب» ساخته «كاترين بيگلو» در پاكستان ممنوع شد.
به گزارش فارس، توزيع كنندگان محصولات سينمايي و شبكه تلويزيوني در پاكستان به منظور جلوگيري از به وجود آمدن هرگونه جو خشونت آميز در پاكستان، نمايش فيلم هاليوودي «سي دقيقه پس از نيمه شب»، يكي از نامزدهاي اسكار بهترين فيلم سال جاري، را ممنوع كردند. گرچه پاكستاني ها در فيلم «سي دقيقه پس از نيمه شب» نقش پررنگي دارند ولي سينماهاي اين كشور به اين دليل كه شايد اين فيلم باعث رنجاندن مردم شود، از نمايش آن خودداري كرده اند.
«محسن ياسين»، سخنگوي كمپاني پخش فيلم «سينه پكس» گفت: نه ما نه هيچ يك از ديگر همكاران ما فيلم «سي دقيقه پس از نيمه شب» را نخواهند خريد. ياسين گفت: علي رغم جنجال هايي كه در آمريكا بر سر صحنه هاي شكنجه اين فيلم به پا شده است ولي اين فيلم يك فيلم جانبدارانه به نفع آمريكاست. وي افزود: در اين فيلم صحنه هاي متعددي وجود دارد كه به گونه اي توهين به ما محسوب مي شود و از نظري نيز ترويج دهنده احساسات ضد پاكستاني است.
ارج نهادن به هنر ديني
هدف جشنواره تجسمي فجر
سرپرست مركز هنرهاي تجسمي ارج نهادن به هنر ديني، اسلامي، ايراني و سنتي را يكي از اهداف جشنواره تجسمي فجر دانست.
به گزارش خبرنگار كيهان اصغر اميرنيا در نشست خبري پنجمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر ديگر اهداف اين جشنواره را شناسايي نظري ارزش هاي انقلاب، ايجاد زمينه مناسب براي اعتلاي هنر معاصر، شناسايي هنرمندان معاصر عرصه انقلاب، دستيابي و معرفي آخرين دستاوردهاي معاصر و ارتقاء ارتباط ميان هنرمندان و جهان به خصوص جهان اسلام جزء برشمرد.
دبيركل پنجمين جشنواره هنرهاي تجسمي فجر گفت: اين دوره از جشنواره در رشته هاي نقاشي، عكس، پوستر، نگارگري، سفال و سراميك، مجسمه سازي، كاريكاتور، تصويرسازي، خوشنويسي، مقالات و فيلم هاي مستند هنرهاي تجسمي به صورت رقابتي برگزار مي شود.
ميرهاشمي افزود: رشته هاي كاريكاتور، عكس و پوستر همچون گذشته به صورت بين المللي برگزار مي شود، در اين سه رشته آثار هنرمنداني از 54 كشور جهان به دست ما رسيد.
دبير هنري جشنواره در اين نشست اظهار داشت: در بخش ويژه امسال در موزه هاي هنرهاي معاصر 130 اثر از 119 هنرمند با موضوع پيامبر(ص) به معرض نمايش گذاشته مي شود.
دبير اجرايي جشنواره هنرهاي تجسمي فجر نيز گفت: در اين دوره جشنواره آثاري از بخش هاي عكس، پوستر، كاريكاتور و تصويرسازي همزمان علاوه بر تهران در 11 استان كشور برگزار مي شود.
در اين دوره از جشنواره ضمن نكوداشت زنده ياد محمود جوادي پور، نمايشگاهي از آثار اين هنرمند در موزه هنرهاي معاصر تهران برپا خواهد شد.
پنجمين جشنواره هنرهاي تجسمي فجر روز شنبه 14 بهمن ماه آغاز و تا روز يكشنبه 13 اسفند ماه ادامه خواهد داشت.
 


زنگ «گلبانگ انقلاب» در مدارس سراسر كشور نواخته شد

زنگ «گلبانگ انقلاب» صبح ديروز به مناسبت فرا رسيدن سي و چهارمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي همزمان در مدارس سراسر كشور نواخته شد.
به گزارش خبرگزاري ها در مراسم نواخته شده زنگ انقلاب كه در تهران با حضور وزير آموزش و پرورش در مدرسه پسرانه شاهد كوثر منطقه 19 برگزار شد حاجي بابايي گفت: قبل از انقلاب و زماني كه سلطه آمريكا حاكم بود بسياري از دانش آموزان موفق به ادامه تحصيل نمي شدند و از تحصيل در دانشگاه ها باز مي ماندند اما به بركت انقلاب اسلامي اكثر دانش آموزان مدارج تحصيلي عالي را طي كرده و در دنيا افتخار آفريدند.
وزير آموزش و پرورش رمز پيروزي انقلاب را سرلوحه قرار دادن دستورات ديني، رهبري خوب و مردم خوب عنوان كرد و گفت: دشمنان در هر برهه اي تلاش مي كنند اين سه عنصر را از هم جدا كنند اما مردم ايران هيچگاه چنين اجازه اي را به آنها نداده و نخواهند داد.
حقوق معوقه حق التدريسي هاي شاهد بزودي پرداخت مي شود
وزير آموزش و پرورش از پرداخت حقوق معوقه حق التدريسي هاي شاهد در آينده نزديك خبر داد.
دكتر حميدرضا حاجي بابايي ديروز در حاشيه مراسم زنگ انقلاب درباره حقوق معلمان حق التدريسي شاهد كه چند ماهي است به تعويق افتاده است تاكيد كرد: يك گرفتاري مالي پيش آمده است كه البته هيچ ربطي به وزارتخانه ندارد و علت به تعويق افتادن اين پرداخت ها به خاطر اين گرفتاري است.
وي اين مشكل را مربوط به مجموعه بانك مركزي، وزير اقتصاد، امور دارايي و معاونت نظارت راهبردي رياست جمهوري دانست و گفت: در حال پيگيري موضوع هستيم و بزودي قسمت عمده اين ديون پرداخت خواهد شد.
 


هديه به خوانندگان

حضرت امام خميني (ره): ملت ايران و ما مقصدمان اين نيست و نبود كه فقط محمدرضا برود، رژيم سلطنتي از بين برود، دست اجانب كوتاه بشود، اينها همه مقدمه بود، مقصد اسلام است.
 


ديدار ولايتي با رئيس جمهور و 5 وزير پاكستان

دكتر علي اكبر ولايتي مشاور مقام معظم رهبري و دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي كه در اسلام آباد به سر مي برد با «آصف علي زرداري» رئيس جمهور پاكستان ديدار و گفت وگو كرد.
در اين ديدار وزراي خارجه، دارائي، انرژي، كشور و نفت پاكستان نيز حضور داشتند. رئيس جمهور پاكستان در اين ديدار براهميت روابط دوكشور و تصميم راهبردي دولت پاكستان در توسعه همه جانبه روابط با جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد.
زرداري اتمام خط لوله انتقال گاز از ايران به پاكستان را از اولويت هاي جدي كشور خود دانست و از تصميم پاكستان براي افزايش خريد برق تا 1000 مگاوات و بيشتر خبر داد.
وي با اشاره به اينكه بزودي به ايران سفر خواهد كرد اظهار اميدواري كرد كه در اين سفر نيز بتواند افتخار ديدار با مقام معظم رهبري را داشته باشد.
لازم به ذكر است كه هيئت دولت پاكستان ديروز و قبل از اين ديدار، اتمام پروژه خط انتقال گاز از ايران به پاكستان را از تصويب نهايي گذراند.
ناظران، حضور 5 وزير و تعدادي از معاونان وزراي پاكستاني در اين ملاقات را نشانه اهميت رئيس جمهور و دولت پاكستان براي روابط راهبردي كشورشان با جمهوري اسلامي ايران مي دانند.
اين ديدار بلافاصله پس از تصويب نهائي پروژه انتقال گاز در هيئت دولت پاكستان صورت گرفت.
ولايتي بعد از ديدار با رييس جمهور پاكستان، با «سيد نير حسين بخاري» رئيس مجلس سناي پاكستان ديدار و گفت وگو كرد. وي نيز از تصويب نهائي پروژه انتقال گاز در هيئت دولت اظهار رضايت نمود و تاكيد كرد كه هر دو پارلمان سنا و شورا از توسعه روابط با جمهوري اسلامي ايران در اين پروژه و طرح انتقال گاز استقبال و حمايت مي كنند.
رئيس مجلس سناي پاكستان رابطه بين جمهوري اسلامي ايران و پاكستان را رابطه اي راهبردي ميان دو كشور با تاريخ، دين و ميراث مشترك دانست و بر همكاري هاي منطقه اي ميان ايران و پاكستان و با افغانستان و همچنين تقويت همكاري هاي سه جانبه ميان سه كشور در جهت ثبات منطقه تاكيد كرد.
 


ادعاي واهي كلينتون درباره تحريم عليه ملت ايران

وزير امور خارجه سابق آمريكا در ادعايي بي اساس اظهار كرد: تحريم هاي آمريكا عليه ايران، تحريم عليه ملت اين كشور نيست.
هيلاري كلينتون وزير امور خارجه سابق آمريكا در گفت وگويي تلويزيوني در واشنگتن در اظهاراتي ادعا كرد: ما نمي خواهيم كه ملت ايران متحمل رنج شود اما جهان از اقدامات مسئولان ايراني بسيار نگران است.
وي در اظهارات بي اساس كه در هر سخنراني اش عليه ايران تكرار مي كند، مدعي شد: ما مي دانيم آنها (ايراني ها) از تروريسم حمايت مي كنند و به برنامه هسته اي شان ادامه مي دهند و اين بسيار نگران كننده است.
ادعاهاي كلينتون درباره حمايت از تروريست در حالي بيان مي شود كه اين كشور و هم پيمانانش به وضوح از تروريست ها در سوريه حمايت مي كنند و براي آنان پول و اسلحه ارسال مي كنند. همچنين اين كشور چندي پيش در اقدامي نام گروهك تروريستي منافقين كه جنايت هاي متعددي را در ايران، عراق و حتي اروپا انجام داده بود را از فهرست گروه هاي تروريستي اش خارج كرد.
 


گاف وزير خارجه امارات با اظهار نظر هسته اي در مورد ايران

وزير خارجه امارات در اظهاراتي كه بيانگر جهل كامل او از مسائل هسته اي بين المللي است، خواستار پيوستن جمهوري اسلامي ايران به توافقنامه «امنيت هسته اي» شد!
به گزارش شبكه العالم، «عبدالله بن زايد آل نهيان» روز سه شنبه در ديدار با «يوكيا امانو» مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي و هيئت همراهش «از ايران خواست به توافقنامه امنيت هسته اي» بپيوندد.
وزارت امورخارجه امارات اعلام كرد كه بن زايد در اين ديدار از حمايت هاي پي گير آژانس بين المللي انرژي اتمي از برنامه مسالمت آميز هسته اي امارات قدرداني كرد.
اظهار نظر وزير خارجه امارات درباره ضرورت پيوستن ايران به توافقنامه «امنيت هسته اي» درحالي است كه چنين توافقنامه اي وجود خارجي نداشته؛ و تنها معاهده معتبر بين المللي «ان پي تي» است كه جمهوري اسلامي ايران عضو آن بوده و همواره به مفاد آن پايبند بوده است.
درحاليكه همه فعاليت هاي مسالمت آميز هسته اي جمهوري اسلامي ايران كاملا زير نظر بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي بوده و ايران حتي فراتر از تعهدات خود با آژانس همكاري كرده است، سكوت اين مسئول اماراتي درديدار با مديركل آژانس درباره زرادخانه هاي هسته اي رژيم صهيونيستي، و خطر بزرگ فعاليت هاي محرمانه هسته اي اين رژيم كه تحت نظر و كنترل هيچ سازماني قرار ندارد؛ سئوالات بسياري را در خصوص دليل مواضع متناقض امارات در خصوص «امنيت هسته اي» مطرح مي كند.
 


مهاجرت 6 هزار قطعه قو به تالاب هاي صومعه سرا

رشت-خبرنگار كيهان:
تعداد 6 هزار قطعه قو در تالاب هاي سلكه و سياكيشم صومعه سرا فرود آمده اند كه اين تعداد 2 برابر سال گذشته است.
مديركل حفاظت محيط زيست گيلان با اعلام اين خبر با اشاره به اينكه مهاجرت پرندگان به تالابهاي شهرستان صومعه سرا از اواخر آبان آغاز شده است افزود: جلوگيري از ورود شكارچيان و استفاده از دوربين به جاي قايق براي گشت زني مأموران حفاظت محيط زيست از مهمترين دلايل كاهش صدا و در نتيجه افزايش مهاجرت قوها به تالابهاي اين شهرستان بوده است.
امير عبدوس گفت: اين قوها از سيبري و اروپاي شمالي به تالابهاي سلكه و سياكيشم شهرستان صومعه سرا كه 12 هزار هكتار وسعت دارد مهاجرت كرده اند.
 


آخرين جزئيات پرونده فساد بزرگ بانكي

قاضي شعبه اول دادگاه انقلاب با بيان اين كه هنوز آراي ديوان عالي درباره پرونده فساد بزرگ بانكي كشور اعلام نشده است گفت: تا نيمه بهمن ماه به طور حتم اين اتفاق خواهد افتاد.
ناصر سراج قاضي رسيدگي كننده به پرونده فساد بزرگ بانكي درباره سرنوشت تاييد احكام صادره در پرونده فساد 3 هزار ميلياردي در ديوان عالي كشور گفت: هنوز پرونده به دادگاه بازنگشته است.وي به فارس گفت: به محض اين كه پرونده از ديوان عالي كشور بازگردد به طور قطع به اطلاع عموم مردم خواهد رسيد.سراج خاطرنشان كرد: تا نيمه بهمن ماه به طور حتم اين اتفاق خواهد افتاد.
 


معاون ميراث فرهنگي كشور خبر داد

ثبت ملي ورود امام(ره) به فرودگاه مهرآباد و محل ترور رهبر معظم انقلاب

معاون ميراث فرهنگي كشور از بررسي ثبت ملي 70 مكان و رخداد در كشور خبر داد و گفت: از جمله اين پرونده ها ثبت ملي محل ترور رهبر معظم انقلاب، ورود تاريخي امام(ره) به فرودگاه مهرآباد و محل ترور شهداي هسته اي است.
مسعود علويان صدر در گفت و گو با فارس اظهار داشت: در جلسه شوراي سياستگذاري ثبت ملي كه شانزدهم و هفدهم بهمن ماه برپا مي شود 240 پرونده ثبت ملي مورد بررسي قرار خواهد گرفت كه حدود 70 پرونده آنها متعلق به ثبت مكان- رخدادها است.
وي افزود: در قانون ثبت آثار، مقوله شان ملي وجود دارد كه درباره آثار غيرمنقولي است كه وجاهت دارد يكي از اين موارد رويدادهاي سرنوشت ساز تاريخي است يعني در يك زمان و مكان، بخشي از سرنوشت مملكت متحول شده است.
معاون ميراث فرهنگي كشور ادامه داد: اين مكان رخدادها مي تواند درباره شخصيت هاي مذهبي يا افرادي كه داراي وجاهت ملي هستند، ثبت شود.
علويان صدر از جمله اين پرونده هاي ثبتي براي مكان- رخدادها را مكان ترور رهبر معظم انقلاب و محل سخنراني حضرت امام خميني(ره) در بهشت زهرا(س) عنوان كرد.
وي محل ترور دانشمندان هسته اي در تهران، مدرسه زينبيه تبريز، دانشكده فني تبريز، مسجد اعظم اردبيل، ميدان شهداي اردبيل، فرودگاه مهرآباد تهران (به دليل ورود تاريخي امام به كشور و وقوع بمباران هاي متعدد) را از جمله مكان هاي مورد ثبت عنوان كرد.
 


خليفه كل ارامنه آذربايجان:

انقلاب اسلامي نويدبخش مردم سالاري در كشورهاي منطقه است

خليفه كل ارامنه آذربايجان گفت: پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي مردم ايران نويدبخش ظهور و بروز دموكراسي در منطقه است.
«گريگور چيفتچيان» ديروز در گفت و گو با ايرنا، از انقلاب اسلامي به عنوان عظيم ترين خيزش مردم ايران عليه ظلم و استبداد در قرن 20 ياد كرد و افزود: اين انقلاب از نظر دستاوردهاي آزادمنشانه نتايج بسيار مثبت و مفيدي براي مردم ايران و كشورهاي مختلف جهان داشت.
وي اظهار كرد: سقوط رژيم سلطنتي و برپايي نظام سياسي جمهوري اسلامي كه مبتني بر تعاليم الهي و دنيوي است، باعث توسعه و پيشرفت هاي چشمگير در 33 سال گذشته در ايران شده است.
چيفتچيان ادامه داد: انقلاب اسلامي مردم ايران و تداوم، تثبيت و تقويت آن در سال هاي اخير باعث شد توازن قوا در سطح معادلات بين المللي سياسي حاكم بر جهان برهم بخورد كه اين امر نشان از قدرت و نفوذ انقلاب اسلامي در اقصي نقاط جهان دارد.
وي گفت: انقلاب اسلامي با پشتوانه عظيم مردمي به پيروزي رسيد و همچنان با حمايت هاي مردمي به راه پرصلابت خود ادامه مي دهد.
خليفه كل ارامنه آذربايجان با اشاره به نقش ارامنه ايران در پيروزي انقلاب اسلامي اظهار كرد: هموطنان ارمني همانند مسلمانان اين مرز و بوم عليه ظلم، استبداد و زور به پا خاسته و در برقراري نظام جمهوري اسلامي نقش مهمي بر عهده داشتند. چيفتچيان افزود: بر همين اساس ارامنه ايران و آذربايجان به تمام وظايف خود در پيوند با انقلاب اسلامي و حفظ و حراست از آرمان هاي آن آشنا و پايبند هستند.

 


وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:

جرم خبرنگاران بازداشت شده مطبوعاتي نيست

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به دستگيري تعدادي فعالان رسانه اي گفت: جرم بازداشت شدگان مطبوعاتي نيست.
سيدمحمد حسيني در حاشيه مراسم اختتاميه جشنواره ملي داستانهاي قرآني آيات كه در محل تالار نور مشهد مقدس برگزار شد در ارتباط به جرم فعالان رسانه اي بازداشت شده اظهار كرد: تا آنجايي كه اطلاع پيدا كرديم جرم خبرنگاران بازداشت شده مطبوعاتي نبوده است، البته برخي از اين افراد نيز بازداشت نشده و تنها براي پاره اي توضيحات احضار شده اند.
وي با اشاره به ارتباط اين افراد با خارج از كشور به خبرنگار فارس گفت: البته چه بسا برخي افراد ندانسته و يا ناخواسته در اين ميسر قرار گرفتند، در حالي كه گمان مي كرده اند در راستاي انجام وظيفه خود در راستاي اطلاع رساني به مردم هستند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خاطرنشان كرد: برخي از اين افراد اطلاعات را جمع آوري كرده و به رسانه هاي خارج در كشور منتقل مي كردند و گاهي نيز اين افراد از سوي خارج از كشور در راستاي ايجاد اختلاف ميان مسئولان و غيره خط دهي مي شدند.
برگزاري جشنواره هاي قرآني آيات در 22 كشور
سيدمحمد حسيني ادامه داد: گسترش فرهنگ و معارف قرآني در سطوح ملي و بين المللي از جمله رويكردهاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است.
وي شعار اين وزارتخانه براي برگزاري جشنواره هاي قرآني آيات را «هنر، انسان و قرآن» ذكر كرد و گفت: براي برقراري گفتمان قرآني و جريان سازي فرهنگي در كشور بايد با برگزاري جشنواره هاي متعدد اين مسئله بصورت عملي تبيين شود.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: برگزاري اين جشنواره ها مي تواند ميداني براي طرح موضوعات مختلف قرآني و ايجاد ارتباط ناگسستني بين قرآن و هنرمندان باشد.
پرداخت يارانه مطبوعات در اواخر اسفند
حسيني در بخش پاياني سخنانش در مورد پرداخت يارانه به مطبوعات گفت: اميدواريم اواخر اسفند 91 يارانه مطبوعات پرداخت شود. وي با اشاره به وام مسكن خبرنگاران خاطرنشان كرد: وزارت ارشاد پيگير است اما خبرنگاران بايد از نهاد رياست جمهوري نيز پيگير باشند.
 


كوتاه از دهه فجر

اهواز - خبرنگار كيهان: 22 طرح عمراني و 6 واحد صنعتي به مناسبت دهه فجر در شهرك هاي صنعتي خوزستان به بهره برداري مي رسد.
مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي استان خوزستان گفت: 6 واحد صنعتي با اعتباري بالغ بر 453 هزار ميليون ريال و اشتغال بيش از 180 نفر دهه فجر امسال به بهره برداري خواهند رسيد.
رضا طاهري افزود: اين واحدهاي صنعتي توليدكننده محصولات لبني، دوده صنعتي سخت، تيرچه صنعتي و بتن آماده است.
قم - خبرنگار كيهان: طرح ساماندهي 7 گلزار شهيد استان قم در دهه فجر به اتمام مي رسد.
معاون مسكن بنيادشهيد و امور ايثارگران استان قم افزود: اين گلزارهاي در بخشهاي كهك و سلفچگان و مركزي شامل گلزار شهداي كرمجگان، ساريه خاتون، ميم، قباد بزن، امامزاده عبداله، امامزاده محسن و قبرستان نو مي باشد.
وي ادامه داد: همگي اين گلزارها تك مزاري بود و هزينه ساماندهي هر مزار 28 ميليون ريال است.
اروميه - خبرنگار كيهان: ايستگاه راه آهن مهاباد در دهه فجر افتتاح مي شود.
استاندار آذربايجان غربي افزود: راه آهن مراغه - اروميه از جمله مهم ترين طرح هاي مهر ماندگار در استان است كه بايد در كمترين زمان ممكن به بهره برداري برسد.
اصفهان - خبرنگار كيهان: جشن انقلاب در 14 منطقه شهر اصفهان برگزار مي شود.
مديرعامل سازمان فرهنگي تفريحي شهرداري اصفهان افزود: جشن انقلاب در 14 منطقه شهر اصفهان با عنوان برنامه هاي قصه محل ما با همكاري آموزش و پرورش از 9 تا 22 بهمن ماه برنامه ريزي شده است.
وي اضافه كرد: ورزشگاه نصرآباد، كوثر، قائميه، شمس آباد، ميثاق رهنان و سالن 17 شهريور براي برگزاري جشن انقلاب مناطق آماده شده است.
يزد - خبرنگار كيهان: همزمان با دهه فجر 333 پروژه عمراني در استان يزد مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
معاون عمراني استاندار يزد با اعلام خبر فوق از بهره برداري قطعه اول يزد - بافق و در حال كار بودن 40 كيلومتر از جاده علي آباد چهل گزي - مروست، محور بهاباد - دربند، راور - ديهوك در 7 قطعه، اردكان - چوپانان كمربندي الغدير و كمربندي ميبد - اردكان را خبر داد.
خورو بيابانك - خبرنگار كيهان: در سالروز ورود تاريخي امام خميني نواي گلبانگ انقلاب در مدارس خورو بيابانك طنين انداز شد.
اين مراسم كه با حضور مسئولان، معلمان و دانش آموزان به صورت نمادين در دبيرستان دخترانه هنرآيين شهر خور برگزار شد همزمان در ديگر مدارس شهرستان گلبانگ انقلاب به صدا در آمد.
جزيره كيش - خبرنگار كيهان: جشنواره بزرگ بهار در بهار در جزيره كيش برگزار شد.
بنابراين گزارش، اجراي برنامه هاي متنوع فرهنگي و هنري با حضور هنرمندان و مجريان مطرح كشور، اجراي موسيقي هاي سنتي، پاپ و محلي همچنين اجراي مسابقات فرهنگي و هنري و دهها برنامه شاد از جمله برنامه هاي جشنواره بهار در بهار در جزيره كيش است.
بناب - خبرنگار كيهان: 12 پروژه عمراني به مناسبت دهه فجر در شهرستان بناب به بهره برداري مي رسد.
مسئول ستاد دهه فجر انقلاب اسلامي در شهرستان بناب با بيان اينكه جهت اجرا و تكميل اين پروژه ها بالغ بر 20 ميليارد ريال اعتبار صرف شده است؛ افزود: افتتاح پمپاژ آب روستاي روشت بزرگ بناب و همچنين تعريض و آسفالت راه روستايي قره چپق از جمله اين طرحهاست.
 


همايش وحدت شيعه و سني در قشم برگزار شد

قشم و كيش-خبرنگاران كيهان:
همايش وحدت شيعه و سني با حضور علماي اهل تسنن و تشيع در قشم برگزار شد.
در اين مراسم كه در مركز بين المللي رشد سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد حجت الاسلام والمسلمين محسن قرائتي گفت: رحمت بصيرت و وحدت اساس تشكيل امت اسلامي است كه پيامبر اسلام(ص) نيز بر آنها بسيار تأكيد فرموده است.
وي كه در جمع علماي شيعه و سني و اقشار مختلف مردم قشم سخن مي گفت، تأكيد كرد: دشمنان به دنبال خدشه وارد كردن به اين سه اصل در امت اسلامي هستند و مي خواهند با ايجاد تفرقه ميان شيعه و سني، به اسلام ضربه وارد كنند.
حجت الاسلام والمسلمين قرائتي تصريح كرد: با رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب، اين نقشه دشمنان نقش بر آب شد و شيعه و سني بيش از پيش به وحدت رسيدند.
افتتاح شبكه تلويزيوني
همچنين به گزارش خبرنگار كيهان از كيش، همزمان با گراميداشت سالروز ميلاد پيامبر اسلام(ص) و امام جعفرصادق(ع) شبكه تلويزيوني كيش راه اندازي شد.
براساس اين گزارش، برنامه هاي اين شبكه هر روز از ساعت 15تا 21 براي ساكنان جزيره كيش بخش مي شود. براساس همين گزارش، با فرا رسيدن هفته وحدت و سالروز ميلاد پيامبر اعظم(ص) تمام مساجد، حسينيه ها و اماكن عمومي كيش آذين بندي شد و مردم اين جزيره با توزيع شيريني و شربت به استقبال اين رخداد خجسته رفتند.
گردشگران و اتباع كشورهاي هند، تركيه، فيليپين، مراكش، پاكستان و افغانستان به همراه ديگر مسلمانان شيعه و سني ساكن جزيره كيش در آئين گراميداشت ميلاد مسعود پيامبر اسلام(ص) شركت كردند.
 


به گفته عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس

اجراي شتابزده فاز دوم هدفمندي يارانه ها شوك جديد به بازار است

شيراز-خبرنگار كيهان:
اگر دولت در شرايط كنوني تحريم با يك شيب تند فاز دوم هدفمندي يارانه ها را اجرا كند اين رويكرد منجر به افزايش قيمت ها و ايجاد شوك جديد به بازار مي شود.
نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي با بيان اين مطلب گفت: در شرايط كنوني قدرت مانور توليدكنندگان محدود است و نمي توانند به فناوري روز دست پيدا كنند و از سوي ديگر نياز نقدينگي آنها بسيار زياد است بنابراين اگر در اين شرايط محدوديت هاي بيشتري از سوي دولت اعمال شود با مشكلات بيشتري روبرو خواهيم شد.
جعفر قادري اظهار داشت: با اين شرايط با اعداد و ارقامي كه دولت در نظر دارد و مي خواهد قيمت ها را افزايش دهد شوك جديدي به بازار وارد مي شود و نرخ تورم بالا مي رود. وي با اشاره به آمار اعلام شده از سوي دولت در خصوص نرخ تورم افزود: دولت نرخ تورم نقطه به نقطه را 37 درصد و نرخ تورم متوسط سالانه را 27 درصد اعلام كرده است اما معتقديم كه نرخ تورم خيلي بيشتر است.
 


نخستين جشنواره شعر كردي قرآني

با معرفي برترين ها پايان يافت

سنندج- خبرنگار كيهان:
نخستين جشنواره شعر كردي قرآني آيات با معرفي برترين هاي هر بخش در سنندج به پايان رسيد.
نخستين جشنواره شعر كردي قرآني آيات كه به مناسبات ميلاد مسعود پيامبر اكرم(ص) در سنندج برگزار شده بود با معرفي برترين هاي هر بخش به پايان رسيد.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي كردستان و دبير اين جشنواره گفت: جشنواره بين المللي قرآني آيات در ايام هفته وحدت در 32 نقطه از جهان و استانهاي كشور برگزار مي شود كه بخش شعر كردي اين جشنواره به استان كردستان سپرده شده است.
قباد ميمنت آبادي افزود: شاعران قرآني از هشت استان كشور آثار خود را به دبيرخانه جشنواره ارسال كردند. وي اظهار داشت 152 اثر از شعراي ايراني و دو اثر نيز از كشور عراق به اين جشنواره واصل شد كه پس از بررسي آثارها توسط داوران كه از استان كردستان بودند 10 اثر برتر كه شايسته تقدير بودند مشخص و معرفي شد. ميمنت آبادي اضافه كرد به پاس خدمات ارزنده فعالان قرآني كردستان از 7 تن از فعالان با دادن لوح و جوايز نقدي تجليل خواهد شد.
وي گفت: موضوعات اصلي اين جشنواره به ويژه در بخش اصلي «انسان از منظر قرآن، شامل سوره هاي انسان و والعصر با استفاده از كتاب انسان در قرآن استاد شهيد مرتضي مطهري و تفاسير معتبر اهل سنت با استفاده از تفسير الميزان بود.»
در پايان جشنواره برترين هاي بخش معرفي شدند. در گروه سني 15 الي 20 سال، راميار ديبانژاد از سنندج، گروه سني 20 الي 30 سال، كريم كريم پور از كرمانشاه، بخش اصلي گروه سني 30 سال به بالا، رتبه سوم محمدرشيد اميني از پاوه و شايسته تقدير حسين محمدي و گل افروز رحيم پور هر دو از دهگلان، در بخش ويژه 30 سال به بالا، شهين مجيدي از كامياران در بخش خاص، دو رشته خاص، توفيق مرادي از مريوان و عماد كريميان از سنندج، در بخش دل نوشته ها، فوزيه ميركي و كامل گلباغي هر دو از سنندج، همچنين 7 نفر فعال قرآني كردستان به نام هاي محمود احمدي از سنندج در بخش پژوهش و تحقيقات قرآني، وحيد باباصفري از كامياران قاري قرآن در بخش قرائت، ملا عمر صالحي صاحب از سقز در بخش آموزش قرآن، حامد اردواني از مريوان در بخش آموزش قرآن، رامين ابراهيمي از قروه در بخش قرائت قرآن، ناصر تمرخاني از ديواندره در بخش هنر قرآني و كمال حيدرزاده از بيجار در بخش خادم قرآني تقدير به عمل آمد.
 


اختصاص 330 ميليارد ريال براي بهزراعي باغ هاي چاي

رحيم آباد رودسر- خبرنگار كيهان:
معاون بهبود توليدات چاي كشور از اختصاص 330 ميليارد ريال اعتبار در سال جاري براي بهزراعي باغ هاي چاي خبر داد و گفت: اين اعتبار از محل اعتبارات وزارت جهاد كشاورزي تامين و توسط بانك كشاورزي پرداخت مي شود.
گودرز خرداد پور اضافه كرد: امسال 110 هزار تن برگ سبز چاي از چايكاران شمال كشور خريداري شده كه ارزش اقتصادي اين ميزان برگ سبز چاي 510 ميليارد ريال مي باشد كه دولت در اين زمينه 285 ميليارد ريال آن را پرداخت كرده و 225 ميليارد ريال باقيمانده نيز توسط شركت صدرا تا 22 بهمن ماه سال جاري پرداخت مي شود.
 


آغاز دومين جشنواره زمستاني در شهر گردشگري سرعين

اردبيل-خبرنگار كيهان:
دومين جشنواره زمستاني شهر گردشگري سرعين با شعار «لذت زمستان در شهر چشمه هاي بهشتي» آغاز شد.
اين جشنواره به مدت 45 روز در سرعين داير است و در روزهاي آخر هر هفته برنامه هاي شاد، تفريحي و ورزشي برگزار خواهد شد.
در طول مدت برگزاري جشنواره هتل ها و مراكز اقامتي 70درصد، مواد غذايي 20درصد و آب درماني ها تخفيف ويژه اي خواهند داشت.
در مراسم افتتاح اين جشنواره كه با حضور مسئولان و در محوطه مجتمع آب درماني ايرانيان برگزار شد، مديركل ميراث فرهنگي استان در سخناني ضمن اشاره به موقعيت خاص سرعين در پذيرش گردشگر گفت: از چند سال گذشته تلاش ها بر اين استوار بوده است تا با اجراي برنامه هاي متنوعي در فصل زمستان بتوانيم از زمستان هاي سرعين و ويژگي هاي آن استفاده لازم را برده باشيم.
 


رونمايي از سكه منقش به بارگاه حضرت شاهچراغ(ع)

همزمان با سالروز ميلاد پيامبر گرامي اسلام(ص) و حضرت امام صادق(ع) از سكه يك هزار ريالي منقش به گنبد و بارگاه حضرت احمد بن موسي، شاهچراغ(ع) در شهر شيراز رونمايي شد.
به گزارش ايسنا، در اين مراسم كه در صحن مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، نمايندگان اين بانك و مسئولان و مديران فرهنگي و اجرايي استان فارس(آيت الله دستغيب؛ متولي آستان مقدس شاهچراغ، زحمتكش؛ رئيس شوراي شهر، زرين كلاه؛ فرماندار شيراز) حضور داشتند.
اين سكه از آلياژ مس، روي و نيكل است و براي اولين بار در كشور از اين آلياژ در توليد سكه استفاده شده است. همچنين وزن سكه 6/4 گرم و قطر آن 6/23 ميلي متر است.
پيشنهاد ضرب سكه منقش به بارگاه حضرت شاهچراغ(ع) از سوي توليت آستان مقدس ايشان مطرح و در سال جاري مراحل طراحي، قالب گيري و در نهايت ضرب آن انجام شد.
 


برتر ي هنرمند جهرمي در مسابقه بين المللي كارتون چين

محمد حسين اكبري هنرمند جهرمي در چهارمين مسابقه بين المللي كارتون چين برتر شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از جهرم، چهارمين مسابقه بين المللي كارتون چين با عنوان redman در چهار بخش كارتون، كاريكاتور، كميك استريپ و انيميشن در دو موضوع دلقك و آزاد با حضور هنرمندان مطرح جهان برگزار شد.
در اين مسابقات كه چند هنرمند ايراني نيز حضور داشتند، محمد حسين اكبري هنرمند كاريكاتوريست جهرمي مقام نخست بخش كارتون را كسب كرد.
محمد حسين اكبري در مدت سه سال فعاليت هنري خود توانسته است با شركت در جشنواره ها و نمايشگاه هاي داخلي و بين المللي و كاتالوگ كشورهاي تركيه، كره جنوبي، آلمان، سوريه، كوزووا، روماني، چين، آذربايجان و غيره حائز مقامات برتر بين المللي شود.
 


ادارات روابط عمومي استانداري هاي كشور به اداره كل ارتقا يافت

اصفهان- خبرنگار كيهان:
براساس ابلاغيه وزارت كشور، ادارات روابط عمومي استانداري هاي كشور به اداره كل ارتقا پيدا كرد.
به گزارش روابط عمومي استانداري اصفهان، عليرضا ذاكر اصفهاني استاندار اصفهان براساس نمودار ابلاغي، طي دو حكم مجزا مدير كل روابط عمومي استانداري و معاون وي را تعيين كرد.
به موجب اين حكم غلامرضا قائدي ها به سمت مشاور استاندار و مدير كل روابط عمومي استانداري اصفهان و «احمدرضا ضيايي» به سمت معاون مدير كل روابط عمومي استانداري اصفهان منصوب شدند.
 


جانباز اردبيلي به ياران شهيد خود پيوست

اردبيل-خبرنگار كيهان:
جانباز 70درصد جنگ تحميلي پس از تحمل 24 سال درد و رنج به خيل شهدا و همرزمان خود پيوست.
شهيد صديف نظام پور هنگام حضور در جبهه هاي نبرد حق عليه باطل از چند ناحيه مصدوم شده و درد و رنج ناشي از اين جراحات را 24 سال، و با افتخار تحمل كرد.
پيكر پاك و مطهر شهيد بزرگوار نظام پور كه در عمليات هاي مختلف در طول جنگ تحميلي حضور داشته است با شركت گسترده مردم، مسئولان و خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران از مقابل مسجد قدس اردبيل تشييع، و در گلزار شهداي ججين به خاك سپرده شد.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10