(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 16 بهمن  1391 - شماره 20422

نيروهاي امدادي مسافران گرفتار در برف و كولاك را نجات دادند
آتش سوزي در محدوده بازار تهران
طوفان گردوخاك يزد را درنورديد
سلطانخواه خبر داد
تصويب جايزه جهاني پيامبر اعظم(ص)
جزئيات جديد معافيت سرباز قهرمان و فرزندان آنان
به اتهام گرانفروشي و عدم درج قيمت
 32 داروخانه در تهران كارت زرد گرفتند
رئيس پليس راهور اعلام كرد
ممنوعيت تردد در ميدان آزادي از ساعت 23 روز شنبه
حوادث كوتاه از كشور
ارائه بسته اجباري شدن آزمايش ژنتيك قبل از ازدواج به دولت
با حضور وزير آموزش و پرورش
دانشگاه فرهنگيان رسما آغاز به كار كرد
قطع برق در چين به 15 روز رسيد
در محور خوزستان- شهركرد
واژگوني اتوبوس 3 كشته برجاي گذاشت
آوارگي هزاران عراقي در سيل
قاتل صدها عراقي در تيراندازي كشته شد
برگزاري «روز مسلمان» در تگزاس
80 درصد عربستاني ها مستاجرند


نيروهاي امدادي مسافران گرفتار در برف و كولاك را نجات دادند

سرويس شهرستان ها-
بارش برف و باران سبب تعطيلي مدارس در برخي شهرها، قطع راه هاي ارتباطي و آبگرفتگي منازل شد.
به گزارش خبرنگار كيهان از تبريز، بارش برف در شنبه شب و كاهش دماي هوا در آذربايجان شرقي سبب شد تا مدارس تمام مقاطع تحصيلي در نوبت هاي صبح و عصر ديروز در شهرهاي تبريز، جلفا، هريس، ورزقان، صوفيان، خواجه، خاروانا، چاراويماق، بستان آباد، كليبر، هوراند، مرند، اسكو و شهر جديد سهند، شوند.
براساس اعلام اداره كل آموزش و پرورش آذربايجان شرقي، مدارس روستاهاي شهرستان هشترود، اهر نيز به دليل بارش شديد برف و يخبندان معابر عمومي تعطيل شدند.
به گزارش ايسنا، از اردبيل آموزش و پرورش استان اردبيل به دليل سردي هوا و بارش برف ديروز مدارس در مقاطع تحصيلي پيش دبستاني و ابتدايي نوبت صبح در مشگين شهر، مدارس در مقاطع پيش دبستاني، ابتدايي و راهنمايي در گرمي، ارشق و انگوت و مدارس در تمام مقاطع تحصيلي در لاهرود را تعطيل اعلام كرد.
مركز كنترل راه اداره كل راه و شهرسازي استان اردبيل نيز از يخ زدگي و لغزنده بودن بيشتر محورهاي مواصلاتي استان اردبيل خبر داد و اعلام كرد: داشتن زنجير چرخ براي رانندگان برون شهري الزامي است.
به گزارش فارس، اداره كل آموزش و پرورش استان ايلام با اشاره به بارش شديد برف در اين استان و يخ زدگي معابر اعلام كرد: تمام مدارس ابتدايي اين شهر در نوبت صبح يكشنبه تعطيل شد. مديركل آموزش و پرورش استان نيز به خبرنگار ايرنا گفت: به دليل بارش برف و سردي هوا مدارس ابتدايي نوبت صبح در ناحيه يك و سه كرج و شهرستان طالقان تعطيل شدند. بخشدار كجور مازندران با اشاره به بارش شديد برف در اين منطقه گفت: ارتفاع برف در كجور به نيم متر رسيد. با وجود اين، تمام رده هاي ارتباطي اين منطقه باز است. به گزارش فارس، سيد نادر موسوي زاده خاطرنشان كرد: رانندگاني كه قصد تردد در جاده هاي كوهستاني كجور را دارند حتما خودروي خود را به زنجير چرخ و ديگر تجهيزات زمستاني مجهز كنند و پوشاك گرم نيز با خود به همراه داشته باشند. هلال احمر دامغان از نجات يك زوج جوان گرفتار در كولاك خبر داد.
اين زوج جوان كه از ديباج راهي گرگان بودند، در كيلومتر 75 محور دامغان- گلوگاه گرفتار كولاك شده و خودروي آنها در برف و كولاك متوقف شده بود.
امدادگران هلال احمر شهرستان دامغان پس از حضور در محل حادثه، اين خانواده دو نفره را نجات دادند و به وسيله آمبولانس هلال احمر، آنان را با سلامت به شهر ديباج انتقال دادند.
رئيس اداره راه و شهرسازي چالوس به ايرنا گفت: بارش شديد برف و ريزش بهمن در منطقه «پيچ سرهنگ» در محور كرج- چالوس سبب مسدود شدن اين محور در ديروز شد. بابعلي نائيج افزود: بارش شديد برف و كولاك از پل زنگوله تا تونل كندوان سبب كاهش ديد رانندگان شد. به گفته مسئولان، محور كرج- چالوس توسط نيروهاي راهداري بازگشايي شد. از سوي ديگر مديركل اداره راه شهرسازي جنوب سيستان و بلوچستان گفت: در پي بارندگي شنبه شب تا صبح يكشنبه محور ارتباطي شهرستان هاي دلگان- زهتلوت و بنادر كنارك- جاسك به علت طغيان رودخانه مسدود شدند.
وي با بيان اين كه عوامل راهداري با تمام امكانات و تجهيزات لازم در اين محورها مستقرند گفت: تا زماني كه آب هاي سطحي فروكش نكند هرگونه تلاشي بي نتيجه خواهد بود. سرپرست فرمانداري شهرستان قلعه گنج استان كرمان با اشاره به بارندگي اخير در اين شهرستان گفت: اين بارش باعث شد تا 30 روستا دچار آبگرفتگي و راه ارتباطي 15 روستاي ديگر هم قطع شود. ايوب فلاحي اظهار داشت: جريان سيلاب به 20 حلقه چاه خسارت زد و بخشي از زمين كشاورزي نخيلات منطقه در معرض طغيان رودخانه هاي فصلي قرار گرفتند. وي افزود: بارش باران سبب قطع برق در 12 روستا، تخريب سقف 3 باب منزل مسكوني در روستاي زيادت بچه و خسارت به يك هزار سرويس بهداشتي شد. همچنين بر اثر آبگرفتگي بيش از 80 درصد از منازل روستايي دچار خسارت شدند.
رئيس اداره راه و شهرسازي آوج به خبرنگار فارس در اين شهر گفت: يك دستگاه اتوبوس با 40 مسافر در گردنه آوج به علت نقص فني متوقف و در برف و كولاك گرفتار شد. وي افزود: اين مسافران با كمك نيروهاي راهداري، هلال احمر و سپاه به پايگاه هاي امدادي آوج منتقل شدند.
جمعيت هلال احمر استان زنجان نيز اعلام كرد در پي گزارش رسيده از خودرو در راه مانده در محور جاده طارم جاده روستاي قلعه چاي با هماهنگي هاي صورت گرفته امدادگران به منطقه اعزام و موفق شدند ساعت 23 شنبه شب چهار سرنشين خودرو در راه مانده را سالم به همراه خودرو به راهدارخانه روستاي سولي چاي برسانند.
 


آتش سوزي در محدوده بازار تهران

يك كارگاه توليد البسه و پوشاك مردانه ظهر ديروز در محدوده بازار تهران آتش گرفت.
بنابر گزارش روابط عمومي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران، اين حادثه در ساعت 31/12 دقيقه ظهر ديروز رخ داد و آتش نشانان سه ايستگاه 67، 7 و فرعي هفت پس از حضور در محل حادثه مشاهده كردند كه طبقه دوم يك ساختمان چهار طبقه به مساحت حدود 120مترمربع كه از آن به عنوان كارگاه توليد پوشاك مردانه استفاده مي شد، دچار حريق شده است.
بنابراين گزارش اين كارگاه مملو از البسه و پارچه بود و شعله هاي آتش در حال سرايت به ديگر نقاط كارگاه و همچنين اماكن مجاور بود كه آتش نشانان با قطع برق و گاز اين كارگاه اقدام به خاموش كردن آتش كردند.
يك كارگر 28 ساله در جريان اين حادثه دچار سوختگي شد. اين كارگر از ناحيه پا و كمر دچار سوختگي شده بود كه عوامل اورژانس وي را به بيمارستان انتقال دادند.عمليات اطفاي حريق در ساعت 04/13 دقيقه ظهر به پايان رسيد.
 


طوفان گردوخاك يزد را درنورديد

طوفان گرد وخاك با سرعت 90 كيلومتر برخي شهرهاي استان يزد از جمله مركز اين استان را درنورديد.
«محمدرضا شيرغلامي»، كارشناس هواشناسي استان يزد در گفت وگو با ايسنا منطقه يزد، در اين باره گفت: اين طوفان پس از گذشتن از شهرهاي عقدا و ميبد با سرعتي معادل 90 كيلومتر در ساعت به شهر يزد رسيد.
وي افزود: سرعت اين طوفان گرد وخاك در شهر يزد 85 كيلومتر برآورد شده است و به سمت جنوب استان حركت كرد.
 


سلطانخواه خبر داد

تصويب جايزه جهاني پيامبر اعظم(ص)

معاون علمي و فناوري رياست جمهوري از تصويب جايزه جهاني علم و فناوري با عنوان جايزه جهاني پيامبر اعظم(ص) در شوراي عالي انقلاب فرهنگي خبر داد.
نسرين سلطان خواه معاون علمي و فناوري رئيس جمهور صبح ديروز در نشست خبري گفت: جايزه اي با عنوان جايزه فناوري به صورت دو سالانه به فناوران برتر اعطاء مي شود كه آئين نامه آن در جلسات متوالي شوراي عالي انقلاب فرهنگي مصوب شد و همزمان با ميلاد پيامبر اكرم(ص) اين آئين نامه توسط رئيس جمهور و رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي تائيد و ابلاغ شد و بر اين اساس جايزه جهاني علم و فناوري تا سال آينده به عنوان جايزه جهاني پيامبر اعظم(ص) اعطاء مي شود.
وي افزود: هدف از برگزاري چنين جايزه اي با اين سطح اين است كه ايران در سال هاي گذشته پيشرفت هاي خوبي را در عرصه علم و فناوري داشته و بايد جايگاه اول منطقه را داشته باشد و براي تحقق اين امر بايد مقدمات سرآمدي ايران در منطقه به صورت هاي مختلف فراهم شود كه اين جايزه نيز در اين حوزه از فناوري ها قرار مي گيرد.
سلطان خواه اظهار داشت: جايزه جهاني پيامبر اعظم(ص) به دانشمندان برجسته دنيا اعطاء مي شود.
 


جزئيات جديد معافيت سرباز قهرمان و فرزندان آنان

رئيس تربيت بدني ستاد كل نيروهاي مسلح جزئيات معافيت هاي جديد قهرمانان ورزشي جهاني و فرزندان برخي از آنان از انجام خدمت سربازي را تشريح كرد.
قانون اصلاح قانون «سرباز قهرمان» كه سوم دي ماه سال جاري از سوي مجلس شوراي اسلامي تصويب و دوازدهم دي ماه نيز توسط شوراي نگهبان تأييد شد، رسماً ابلاغ شد.
به موجب اين قانون، قهرمانان المپيك و پارالمپيك، قهرمانان مسابقات قهرماني جهان و نفرات اول بازي هاي آسيايي از انجام خدمت دوره ضرورت معاف خواهند شد.
سردار مهرعلي باران چشمه، درباره شرايط و نحوه بهره مندي اين افراد از معافيت از خدمت دوره ضرورت به ايسنا مي گويد: براين اساس نفرات اول تا سوم قهرمانان المپيك، نفرات اول و دوم مسابقات جهان، نفرات اول بازي هاي آسيايي در رشته هاي ورزشي تحت پوشش كميته بين المللي المپيك و رتبه هاي اول تا سوم مسابقات جهاني فوتبال، بسكتبال و واليبال از انجام خدمت دوره ضرورت معاف مي شوند.
به گفته باران چشمه، يكي از فرزندان ذكور قهرمانان مسابقات پارالمپيك نيز به موجب اين قانون از انجام خدمت دوره ضرورت سربازي معاف خواهند شد.
رئيس تربيت بدني ستاد كل نيروهاي مسلح افزود: اين افراد پس از معرفي وزارت ورزش و جوانان و موافقت ستاد كل نيروهاي مسلح براي گذراندن دوره آموزشي در نيروهاي مسلح معرفي شد و پس از طي كردن آن، از انجام خدمت دوره ضرورت معاف خواهند شد.
به گفته باران چشمه تنها امكان بهره مندي فرزندان قهرمانان پارالمپيك از خدمت سربازي وجود دارد و مابقي معافيت ها مربوط به خود افراد است.
 


به اتهام گرانفروشي و عدم درج قيمت

 32 داروخانه در تهران كارت زرد گرفتند

با همكاري نمايندگان تعزيرات حكومتي و بازرسان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي، طرح تشديد نظارت بر داروخانه ها در استان تهران به اجرا درآمد.
به گزارش روابط عمومي سازمان تعزيرات حكومتي، در چارچوب سياست هاي سازمان تعزيرات حكومتي و تشديد نظارت بر داروخانه ها، گشت مشتركي با همكاري نمايندگان تعزيرات حكومتي و بازرسان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي در قالب اكيپ هاي مشترك سيار در سطح شهر انجام شد.رؤساي شعب تعزيرات حكومتي در بازرسي از 74 واحد داروخانه ضمن دادن تذكر به 32 واحد، در ديگر موارد نسبت به صدور حكم جريمه و پلمب در محل اقدام كردند.گرانفروشي، عدم درج قيمت و عدم حضور مسئول فني از جمله تخلفات صورت گرفته بود.
 


رئيس پليس راهور اعلام كرد

ممنوعيت تردد در ميدان آزادي از ساعت 23 روز شنبه

رئيس پليس راهور تهران بزرگ در نشست كميته هماهنگي ترافيكي مراسم 22 بهمن به تشريح تمهيدات ترافيكي در نظر گرفته شده پرداخت.
سردار حسين رحيمي در اين رابطه اظهار كرد: از ساعت 23 روز شنبه 21 بهمن ماه دو مسير داخلي و خارجي ميدان آزادي به منظور برگزاري مراسم 22 بهمن مسدود و تردد در اين ميدان كاملا ممنوع است.
وي ادامه داد: سازمان تاكسيراني علاوه بر ون هايي كه براي تردد راهپيمايان در نظر گرفته است، قبل از شروع مراسم نيز خدمات ويژه اي را توسط تاكسي هاي محدوده مسير راهپيمايي به خردسالان و كهن سالان ارائه مي دهد.
به گفته سردار رحيمي اتوبوسراني نيز از ساعت 7 صبح در مسيرهاي ده گانه مستقر بوده تا راهپيمايان را به نزديك ترين محل راهپيمايي برساند. همچنين اتوبوس ها از ميدان آزادي تا قبل از ميدان انقلاب مستقر مي شوند پس از اتمام مراسم شهروندان حاضر را به شمال، جنوب، شرق و غرب تهران برسانند.
رئيس پليس راهور تهران با اشاره به فعاليت هاي مترو گفت: مترو نيز از 7 صبح آمادگي دارد تا راهپيمايان را از تمام مسيرها به خيابان آزادي يا نزديك ترين ايستگاه به محل راهپيمايي منتقل كنند. ضمن اينكه پس از اتمام مراسم نيز هر 5 دقيقه يك بار مترو آماده بازگرداندن مردم از ايستگاه آزادي است.
وي در ادامه با بيان اينكه محدوديت هاي تردد و توقف از ساعت 23 روز 21 بهمن ماه در رينگ اصلي ميدان آزادي و رينگ خارجي به اجرا در مي آيد، افزود: هرگونه تردد و توقف پس از اين ساعت ممنوع است.
سردار رحيمي با اعلام اينكه اين اولين مرحله محدوديت ها است، افزود: مرحله اول بيشتر در ميدان آزادي و چهار خيابان منشعب آن اجرا مي شود و مرحله بعد از ساعت 6 صبح روز 22 بهمن در خيابان آزادي و انقلاب اعمال مي شود. البته به تناسب تراكم خودروها محدوديت ها متفاوت است.
به گفته رئيس پليس راهور تهران شهرداري قول داده است كه محور جناح را قبل از 22 بهمن آماده كند تا راهپيمايان مسير صادقيه به آزادي از آنجا تردد كنند.
وي افزود: پليس تمهيدات امنيتي را در نظر گرفته است و تمام نيروها در آماده باش هستند ضمن اينكه از ساعت 6 صبح نمايندگان تام الاختيار دستگاه ها براي هماهنگي بيشتر در مركز كنترل ترافيك مستقر مي شوند.
 


حوادث كوتاه از كشور

تصاوير خصوصي دردسرساز شد
فارس- سمنان: عامل انتشار تصاوير خصوصي در سمنان دستگير شد.
سرهنگ عليرضا ميراحمدي رئيس پليس فتا با اعلام خبر فوق افزود: فردي كه پس از سرقت فلش مموري شهروند سمناني، تصاوير خصوصي وي را در اينترنت منتشر كرده بود، دستگير شد.
دستگيري كلاهبردار فضاي مجازي
فارس- اراك: فردي كه در فضاي مجازي به بهانه فروش گوشي تلفن همراه اقدام به كلاهبرداري از يكي از شهروندان اراكي كرده بود دستگير شد.
سرهنگ نوروزي معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان مركزي اظهار داشت: در پي شكايت يكي از شهروندان اراكي مبني بر كلاهبرداري از وي به بهانه فروش گوشي تلفن همراه موضوع در دستور كار كارآگاهان اين پليس قرار گرفت.
وي افزود: پس از اقدامات فني، اين پليس توانست متهم را در شهرستان گرگان شناسايي و دستگير كند.
برق گرفتگي سارق سيم برق
ايرنا- گناوه: سارق سيم برق در هنگام سرقت در شهرستان گناوه دچار برق گرفتگي شد و جان سپرد.
سرهنگ كرم دشتيان فرمانده انتظامي گناوه با اعلام خبر فوق افزود: اين سارق كه با استفاده از دستكش و قيچي در حال سرقت از سيم هاي فشار قوي در نزديكي نيروگاه سيكل تركيبي گناوه بود، از ناحيه سينه دچار برق گرفتگي و سوختگي شد و در دم جان سپرد.
داماد مادرزنش را كشت
فارس- تالش: داماد عصباني با تفنگ شكاري مادرزن 70 ساله خود را به قتل رسانيد.
داماد قاتل در ادامه اعترافات خود گفت: به دليل اختلافات خانوادگي از همسرم جدا شده و براي پرداخت مهريه با آن مشكل داشتم به همين دليل يك روز قبل از حادثه به منزل پدرم واقع در ييلاق رفتم و اسلحه شكاري او را برداشتم و به منزل پدر زن سابقم رفتم اما همسرم و پدرش حضور نداشتند و با مادرزنم به مشاجره لفظي پرداختم و از اينكه آن ها موجب بدبختي من شده بودند با شليك يك گلوله شكاري مادرزنم را به قتل رساندم و متواري شدم.
كشف برنج احتكار شده
اصفهان- خبرنگار كيهان: 26 تن برنج و حبوبات احتكار شده در اصفهان كشف شد.
سرهنگ حسين حسين زاده رئيس پليس آگاهي استان اصفهان افزود: در بازرسي از محل موصوف مقدار 20 تن حبوبات، 6 تن و 400 كيلوگرم انواع برنج و 3 هزار قوطي روغن مايع به صورت كاملا احتكار شده و غيرقانوني كشف و ضبط شد.
وي ادامه داد: براساس نظريه كارشناسان سازمان تعزيرات حكومتي ارزش ريالي اقلام احتكار شده بالغ بر يك ميليارد ريال برآورد شد.
كشف پارچه هاي قاچاق
¤ پارچه هاي قاچاق شده به ارزش 300 ميليون ريال در اصفهان كشف شد. سرهنگ حسين حسين زاده رئيس پليس آگاهي استان اصفهان افزود: پس از بازرسي از يك انبار تعداد 148 طاقه پارچه خارجي و قاچاق به ارزش 300 ميليون ريال و بدون مجوز و مدارك قانوني را كشف و ضبط كردند.
 


ارائه بسته اجباري شدن آزمايش ژنتيك قبل از ازدواج به دولت

معاون امور خانواده مركز امور زنان و خانواده نهاد رياست جمهوري گفت: بسته پيشنهادي اين مركز مبني بر «اجباري شدن آزمايش ژنتيك و مشاوره روانشناختي پيش از ازدواج» در هفته جاري به منظور تصويب، به كميسيون فرهنگي دولت ارائه مي شود.
زهرا سجادي با بيان اينكه مقرر شده لايحه اجباري شدن آزمايش ژنتيك با مشاركت وزارتخانه هاي ورزش و جوانان، بهداشت، كار و رفاه اجتماعي و همچنين دادگستري و مركز امور زنان اجرايي شود، ادامه داد: در ابتدا وزارت كار و رفاه اجتماعي اين موضوع را به كميسيون فرهنگي دولت ارائه كرده بود، اما به علت امكان تداخل وظايف وزارتخانه هاي مشاركت كننده در اين لايحه، تدوين بسته پيشنهادي آن به مركز امور زنان و خانواده محول شد.
وي درباره علت پيشنهاد لايحه ضرورت اجباري شدن آزمايش ژنتيك و مشاوره روانشناختي پيش از ازدواج از سوي وزارت كار و رفاه اجتماعي تصريح كرد: با توجه به اينكه سازمان بهزيستي زير نظر وزارت كار و رفاه اجتماعي فعاليت مي كند، لذا اين وزارتخانه لايحه مذكور را ارائه كرد.

 


با حضور وزير آموزش و پرورش

دانشگاه فرهنگيان رسما آغاز به كار كرد

دانشگاه فرهنگيان ديروز همزمان با چهارمين روز از ايام الله دهه فجر در تهران گشايش يافت.
در اين مراسم كه با حضور حميدرضا حاجي بابايي وزير آموزش و پرورش در سالن حجاب برگزار شد فعاليت رسمي اين دانشگاه در شهرك قدس تهران آغاز شد.
دانشگاه فرهنگيان از بهمن ماه سال جاري به صورت رسمي با جذب 25 هزار دانشجوي كارشناسي پيوسته و 31 هزار دانشجوي كارشناسي ناپيوسته در 16 رشته تحت پوشش قرار خواهد داد.
دانشجويان ديروز ميثاق نامه حضور در دانشگاه فرهنگيان را هم خواني كردند.
اين دانشگاه 64 پرديس دانشگاهي در سراسر كشور خواهد داشت كه در سال تحصيلي جاري فقط در مقطع كارشناسي دانشجو مي پذيرد و از سال آينده پنج رشته كارشناسي ارشد مرتبط با فعاليت معلمان در اين دانشگاه ايجاد خواهد شد.
رشته هاي آموزشي دانشگاه فرهنگيان شامل «آموزش و پرورش دبستاني و پيش دبستاني»، «دبيري زيست شناسي»، «دبيري فيزيك»، «دبيري شيمي»، «دبيري الهيات و معارف اسلامي»، «دبيري زبان و معارف اسلامي»، «راهنمايي و مشاوره گرايش فعاليت هاي پرورشي و مشاوره»، «آموزش و پرورش كودكان استثنايي»، «دبيري علوم اجتماعي»، «تربيت دبير جغرافيا»، «دبيري تاريخ»، «ارتباط تصويري»، «دبيري رياضي»، «تربيت دبير زبان انگليسي»، «آموزش زبان و ادبيات فارسي» و «دبيري تربيت بدني و علوم ورزشي» است.
بنابراين گزارش جهانبخش محبي نيا رئيس دانشگاه فرهنگيان در حاشيه اين مراسم درباره ويژگي اين دانشگاه گفت: هيئت علمي اين دانشگاه از مديران شايسته و تحول آفرين و باورمند به جامعه اهل جهاني هستند البته هر اندازه سرمايه گذاري براي تربيت نيروي زيرساختي بسيار كم است كه بايد همواره به اين موضوع توجه ويژه شود.
محبي نيا خاطرنشان كرد: دانشگاه فرهنگيان بيش از 144 فعاليت برنامه اي مدون علمي انجام داده و قطعا اين دانشگاه در اجرايي شدن سند تحول بنيادي در سال هاي آينده نقش بسزايي خواهد داشت.
 


قطع برق در چين به 15 روز رسيد

مردم روستاي چين از توابع شهرستان كوهرنگ استان چهارمحال و بختياري 15 روز است كه برق ندارند.
به گزارش خبرنگار مهر، روستاي چين در استان چهارمحال و بختياري كه يكي از محروم ترين روستاهاي كشور است. روستايي محصور شده در ميان برق است كه مردم آن با سخت ترين شرايط زندگي مي كنند و روزگار مي گذرانند.
افزون بر 250 مرد و زن سختكوش اين روستا در ميان رشته كوههاي زاگرس در ميان برف با ارتفاعي بيش از سه متر به سختي زندگي مي كنند و هم اكنون برق روستا 15 روز است كه قطع شده است و مشكلات بسياري براي مردم اين روستا به وجود آورده است.
عضو شوراي اسلامي روستاي چين در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برق روستا از ابتداي بهمن ماه تاكنون قطع شده است.
سيدحسينعلي درخشان ادامه داد: از ابتداي زمستان مشكلات زيادي درخصوص برق داشته ايم و بعضي روزها دو روز برق در روستا وجود داشت و دوباره قطع مي شد اما از ابتداي بهمن ماه برق تاكنون قطع است و مردم اين روستا از نعمت برق بي بهره هستند.
وي با اشاره به بارش شديد برف در منطقه موگويي شهرستان كوهرنگ، ادامه داد: بارش شديد برف موجب بسته شدن راههاي ارتباطي روستاي چين شده است.
درخشان ادامه داد: هم اكنون مردم اين روستا در محاصره برف هستند و در نبود برق مشكلات بسياري پيدا كرده اند.
وي اذعان داشت: دو خودرويي كه در حمل مسافر به استان لرستان از اين روستا خدمت رساني مي كرده اند در اثرمسدود شدن جاده در روستا مانده و رانندگان اين دو خودرو در روستا ساكن شده اند.
وي افزود: براي وصل كردن برق با ارگانهاي مختلف از جمله اداره برق تماس هاي فراواني گرفته شده است، اما تاكنون اين تماسها نتيجه اي نداشته است.

 


در محور خوزستان- شهركرد

 واژگوني اتوبوس 3 كشته برجاي گذاشت

واژگوني اتوبوس محور شهركرد به خوزستان در چهارمحال و بختياري، سه كشته و 32مصدوم برجاي گذاشت.
به گزارش ايرنا، به نقل از مسئول روابط عمومي مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي چهارمحال و بختياري اين حادثه، روز گذشته در پنج كيلومتري شهر «گهرو» رخ داد.
«امير معتمدي» افزود: براساس نظر كارشناسان، لغزندگي جاده و ناتواني راننده در كنترل اتوبوس، دليل وقوع اين حادثه بوده است.
وي ادامه داد: هشت دستگاه آمبولانس اورژانس به محل حادثه اعزام و نسبت به انتقال مصدومان به مراكز درماني اقدام شد.
معتمدي اضافه كرد: در اين حادثه، برخي از مصدومان كه از وضعيت جسمي رضايت بخشي برخوردار بودند به درمانگاه شلمزار منتقل و به صورت سرپائي درمان شدند.
وي افزود: مصدوماني كه به آنها آسيب بيشتري وارد شده بود به بيمارستان آيت الله كاشاني شهركرد منتقل شدند.
مسئول حوادث مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي استان نيز گفت: براي آزادسازي مصدومان از زير اتوبوس، دو دستگاه جرثقيل و يك دستگاه لودر در محل حادثه حاضر و عمليات آزادسازي حادثه ديدگان انجام شد.

 


آوارگي هزاران عراقي در سيل

در اثر بارندگي هاي مداوم و وقوع سيل سدهاي شهر اربيل در شمال عراق فرو ريخت و صدها تن را وادار به ترك خانه و محل زندگي خود كرد.
گزارش هاي دريافتي از عراق حاكي است، سيل، دهها روستا را به ويژه در تكريت شمال بغداد ويران و صدها نفر را آواره كرد«احمد كريم» معاون استاندار صلاح الدين گفت: سيل مساحت زيادي از زمين هاي زراعي را ويران و خسارت هاي مالي زيادي به خانه ها و خودروها وارد ساخته است.
به دليل بارندگي هاي زياد در دو روز اخير، آب رودخانه دجله به ميزان 75 درصد بالا آمده است.
بر پايه اين گزارش، مقام هاي محلي در منطقه مندلي شرق بغداد درباره حركت مين هاي كاشته شده در نوار مرزي عراق و ايران بر اثر سيل هشدار دادند.
 


قاتل صدها عراقي در تيراندازي كشته شد

تك تيرانداز سابق نيروي دريايي آمريكا كه صدها نفر از مردم عراق را با گلوله از بين برده بود، در يك حادثه تيراندازي در «تگزاس» كشته شد .
به گزارش شبكه « سي ان ان »، » كريس كايل«، تك تيرانداز سابق نيروي دريايي آمريكا،39 ساله، يكي از دو مردي بود كه بعد از ظهر روز شنبه به وقت محلي در يك حادثه تيراندازي در 50 مايلي جنوب غربي«فورت ورث» تگزاس كشته شد . كايل در 4 تور رزمي در عراق فعاليت كرده است و دو نشان نقره و تقديرهايي بسيار زياد ديگري دريافت كرده است. او در سال 2009، نيروي دريايي آمريكا را ترك كرد و سپس روزهايي را كه بعنوان «تك تيرانداز آمريكا» فعاليت مي كرد را در كتابي توصيف كرد . در كتاب او آمده كه شبه نظاميان عراقي او را «شيطان«خطاب مي كردند و براي سر او جايزه تعيين كرده بودند و در كتابش همچنين آمده است كه بيش از 150 نفر را كشته است و پنتاگون نيز اين آمار را تأييد كرده است و خود كايل اين رقم را يك ركورد براي هر آمريكايي مي داند . حدود يكسال پيش روزنامه «ديلي ميل» در توصيف اين تك تيرانداز آمريكايي گفته بود كه اگر از كريس كايل بپرسيد كه اولين بار چه زماني انساني را با تفنگش مسافر آن دنيا كرد او بايد چند دقيقه اي فكر كند تا بتواند جواب شما را بدهد اما بعد از مدتي يادش مي آيد كه اولين قرباني او زني بود كه مي خواست با نارنجك به ملوانان آمريكايي حمله كند. روزهاي اولي كه آمريكايي ها وارد عراق شده بودند زني در يك حمله انتحاري قصد جان گروهي از آنها را كرده بود. وقتي فرمانده گروه متوجه نزديك شدن اين زن شد فوري به تك تيراندازش دستور داد كه فرد مهاجم را از پاي درآورد. كريس براي اينكه ماشه را فشار دهد، مردد بود اما فرياد دوم فرمانده آنقدر بلند بود كه كريس با دو بار شليك زن را همراه نارنجكش به هوا فرستاد. بعد از چند بار اعزام به عراق كريس ديگر براي كشتن كسي مردد نبود و خيلي راحت جان دشمنان آمريكا را مي گرفت. اين تك تيرانداز بازنشسته نيروي دريايي تبديل به مرگبار ترين تيرانداز ارتش كشورش شده است . كايل قبل از آنكه يك تك تيرانداز شود، يك گاوچران در تگزاس بود و از زمانيكه كودك بود و با پدرش به شكار رفته بود، تيراندازي را شروع كرد .
 


برگزاري «روز مسلمان» در تگزاس

«روز مسلمان» 13 بهمن، با تجمع صدها نفر از مسلمانان ايالت تگزاس آمريكا در شهر «آستن»، مركز اين ايالت، برگزار شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، اين مراسم با هدف گردهم آوردن مسلمانان و قانونگذاران ايالت تگزاس، به همت شوراي روابط اسلامي- آمريكايي برگزار شد.مسلمانان در اين گردهمايي خواستار گفت وگو با قانونگذاران و مقامات قضايي در مورد تهديدات يك پايگاه اينترنتي ضداسلامي، عليه مسلمانان شدند.
«هادي جواد» يكي از اعضاي داوطلب دفتر شوراي روابط اسلامي - آمريكايي در تگزاس اعلام كرد: امروز مسلمانان بخشي از بافت آمريكا و تگزاس هستند و ما مي خواهيم به نمايندگان خود در حوزه قضايي يادآوري كنيم كه ما بخشي از اين جامعه هستيم و بايد از حقوق و امنيت ما حمايت شود.نتايج نظرسنجي موسسه پژوهشي گالوپ نشان مي دهد كه 43 درصد مردم آمريكا اذعان دارند كه حداقل «اندكي» تعصب عليه مسلمانان دارند.
 


80 درصد عربستاني ها مستاجرند

محمد الجاسر وزير اقتصاد و برنامه ريزي اين كشور اعلام كرد بيش از سه ميليون خانواده كه شصت درصد جمعيت اين كشور را تشكيل مي دهند فاقد مسكن هستند و فقط يك ميليون و هشتصد هزار خانواده داراي مسكن هستند.
آمارهاي منتشر شده در مطبوعات خارجي نشان مي دهد بيش از هفتاد درصد شهروندان عربستان زير خط فقر قرار دارند اما مقامات رياض چنين چيزي را تكذيب مي كنند.
فادي السيد گزارشگر اين شبكه در گزارشي به سخنان محمد الجاسر درباره آمار افراد بي خانمان در عربستان اشاره كرد و افزود: روزنامه اليوم نوشت كساني كه در منازل اجاره اي يا بيغوله ها زندگي مي كنند نيز بي خانمان محسوب مي شوند. اين روزنامه دولت را به ناكامي در برنامه ريزي جدي براي تامين نيازهاي اساسي مردم متهم كرد.در ادامه گزارش آمده است: اين خبرها در حالي منتشر مي شود كه روزنامه مرآه الجديده نيز پيش از اين اعلام كرده بود فرزند وليعهد عربستان زميني به مساحت يكصد و شصت ميليون متر مربع در غرب رياض دارد گزارش هاي بين المللي نشان دهنده فساد شاهزاده هاي خانواده پادشاهي عربستان و تعرض به اموال عمومي و در سيطره بر زمين هاست.
در همين حال روزنامه واشنگتن پست آمريكا اعلام كرد حدود سه ميليون شهروند عربستاني زير خط فقر زندگي مي كنند و اين در حاليست كه در يكي از قوي ترين اقتصادهاي جهان زندگي مي كنند. اين روزنامه افزود مقامات عربستان به اين آمار و ارقام هولناك توجهي ندارند و همه توجه خود را به بهره برداري و سوءاستفاده از ثروت هاي كشور در جهت منافع شخصي خود معطوف كرده اند.
روزنامه واشنگتن پست همچنين ثروت شخصي ملك عبدالله پادشاه عربستان را هجده ميليارد دلار ارزيابي كرده است كه وي را در جايگاه سومين پادشاه ثروتمند جهان قرار مي دهد.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10