(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 17 بهمن  1391 - شماره 20423

سردار مؤمني خبر داد
 افزايش 46 درصدي نقل و انتقال خودروها در بهمن
كوير كرمان و يزد سفيد پوش شد
جمع آوري مكمل هاي قاچاق بدنسازي و لوازم آرايشي تقلبي
تقديم بودجه در جلسه علني، بررسي آن در جلسه غيرعلني!
شوراي شهر بودجه 92 شهرداري را با كاهش 2هزار ميلياردي تصويب كرد
محتكر برنج در اصفهان 50ميليارد ريال جريمه شد
بزرگراه شهيد بابايي به بزرگراه شهيد باقري وصل شد
توزيع كنندگان گوشت الاغ در كرمان دستگير شدند
توقيف كاميون با 56 ميليون ريال جريمه
كوسه نهنگ 2 تني از تور صياد نجات يافت
گروگان گيري يك زن باردار
براي سرقت 3 كيلو طلا و جواهرات 700 ميليون توماني
سيل ويرانگر در افغانستان
اقامت يخي !
دندان هايتان را بكشيد تا خوش تيپ شويد!
پدربزرگ كارمندهاي دنيا!
كودك ايراني كوچكترين نابغه جهان
سوء استفاده پليس انگليس از مدارك كودكان مرده


سردار مؤمني خبر داد

افزايش 46 درصدي نقل و انتقال خودروها در بهمن

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي از افزايش 46درصدي نقل و انتقال خودروها در بهمن ماه خبر داد و گفت: براين اساس ساعت كار مراكز تعويض پلاك از اول اسفند ماه تا ساعت 22 افزايش مي يابد.
سردار اسكندر مؤمني با اشاره به كاهش شماره گذاري خودروهاي نو شماره در سال جاري نسبت به سال گذشته، گفت: با توجه به نزديكي به پايان سال و افزايش تقاضا براي تعويض پلاك، ساعت كار مراكز تعويض پلاك از 7 صبح تا 30:16 در روزهاي عادي و پنجشنبه ها تا 14 افزايش يافته است و ارائه خدمات در اين مراكز براي خودروهايي كه تا ساعت ياد شده وارد مركز شده باشند، تا ساعت 18 انجام مي شود.
وي با اشاره به اينكه در 10 ماهه سال جاري حدود دو ميليون و 300 هزار دستگاه خودرو تعويض پلاك شده اند، افزود: اين آمار در مقايسه با سال گذشته حدود 23 درصد افزايش نشان مي دهد. مؤمني از افزايش قابل توجه نقل و انتقال خودروها از اول بهمن ماه خبر داد و گفت: آمارها نشان مي دهد از ابتداي بهمن ماه تاكنون حدود 46 درصد نقل و انتقال خودروها در كشور افزايش يافته است كه پيش بيني مي كنيم هر چه به پايان سال نزديك تر مي شويم، شاهد افزايش تقاضا براي خدمات نقل و انتقال و شماره گذاري خودروها باشيم كه براين اساس از ابتداي اسفند ماه ساعت كار مراكز تعويض پلاك در كشور تا ساعت 22 افزايش خواهد يافت. وي همچنين از ممنوعيت نقل و انتقال خودروها و موتورسيكلت ها به صورت قولنامه اي خبر داد و به ايسنا گفت: صدور سند نقل و انتقال وسايل نقليه در دفاتر اسناد رسمي پيش از مراجعه دارندگان آنها به ادارات راهنمايي و رانندگي و يا مراكز تعويض پلاك ممنوع شده است.
 


كوير كرمان و يزد سفيد پوش شد

استان هاي كويري كرمان و يزد با بارش برف زمستاني سفيدپوش شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، با بارش برف در استان كرمان، مدارس مقاطع ابتدايي، راهنمايي و دبيرستان در بخش ماهان روز گذشته تعطيل شدند.
در شهرستان زرند نيز مدارس مقاطع ابتدايي و راهنمايي ديروز تعطيل شدند و مدارس مقطع ابتدايي منطقه گلباف و شهرستان بافت نيز به تعطيلي كشيده شد.
ريزش برف، مدارس ابتدايي و راهنمايي بخش هاي فيض آباد و كوهساران شهرستان راور را نيز ديروز به تعطيلي كشاند و مدارس بخش لاله زار شهرستان بردسير هم تعطيل شدند.
امدادگران هلال احمر خودروهاي گرفتار در برف و كولاك را يكشنبه شب گذشته در محور ماهان- بم به كرمان نجات دادند.
علي معين الديني مسئول هلال احمر ماهان كرمان اظهار داشت: محور ماهان، بم به كرمان از ساعت 20 يكشنبه شب گذشته به دليل برف و كولاك شديد بسته شد و توسط امدادگران هلال احمر خودروهاي گرفتار در برف و كولاك نجات يافتند.
وي افزود: با توجه به اينكه چند خودروي سنگين به علت لغزندگي قيچي كرده بودند، اين محور بسته و منجر به ترافيك سنگين شد و با توجه به امكانات كم در ساعت هاي اوليه تعداد 20 دستگاه خودرو كه از محور خارج شده بودند، توسط هلا ل احمر ماهان امدادرساني شدند.
مسئول هلال احمر ماهان خاطرنشان كرد: با كمك هلال احمر و بخشداري ماهان تعدادي مسجد و سالن به صورت اضطراري براي مسافران گرفتار در برف و كولاك در جاده در نظر گرفته شد.
وي تصريح كرد: بيش از 500 دستگاه خودرو در برف و كولاك گرفتار شده بودند.
همچنين بارش برف در عرض كمتر از يك ساعت، شهر يزد و برخي ديگر از مناطق استان را سفيدپوش كرد.
وضعيت هوا در روز يكشنبه مردم يزد را به شدت غافلگير كرد و در حالي كه در اوايل روز به ناگاه طوفان شن همه شهر را فرا گرفت و لايه اي از خاك همه شهر را پوشاند، ناگهان بارش برف آغاز شد. برف نيز در طول حدود يك ساعت، زمين به ويژه درختان را به شكل بسيار زيبايي سفيدپوش كرد.
بارش 13سانتي متر برف در شهر تفت مردم اين شهر به ويژه كشاورزان را خوشحال كرد.
دبير ستاد مديريت بحران در نكا گفت: بارش شديد برف وكولاك در مناطق روستايي هزار جريب نكا تمامي راه هاي ارتباطي روستاهاي بالادست و كوهستاني نكا را مختل كرد.
محمد محمديان اظهار داشت: بارش برف در مناطق كوهستاني هزار جريب نكا موجب بسته شدن راه ها در بسياري از نقاط شده و تردد در اين محور را كند كرد.
بارش برف در برخي از نقاط اين منطقه كوهستاني تا 50 سانتي متر گزارش شده است.
تولد نوزاد كرمانشاهي
در آمبولانس
سرپرست مركز مديريت و حوادث پزشكي استان كرمانشاه، از تولد نوزاد روستايي به دليل شدت برف و برودت هوا در آمبولانس فوريت هاي پزشكي خبر داد.
عبدالرحمن پرنا اعلام كرد: طي تماس تلفني اهالي روستاي بوژان در حدود 60 كيلومتري شهرستان كرمانشاه در حدود ساعت 4 بامداد ديروز مبني بر دردهاي زايماني مادر باردار و ناتواني در انتقال مادر باردار به علت بسته شدن راه روستايي با توجه به شدت بارش برف و برودت هوا، يك دستگاه آمبولانس به محل اعزام شد.
وي افزود: به دنبال اعزام اين گروه معلوم شد كه امكان ورود به روستا وجود ندارد و هيچ گونه امكاناتي هم براي باز كردن راه روستايي موجود نيست.
وي خاطرنشان كرد: همكاران اورژانس توسط خودروهاي ويژه و با استفاده از زنجير چرخ به روستا رفته و مادر باردار را به داخل آمبولانس اورژانس منتقل كردند.
سرپرست مركز مديريت و حوادث پزشكي استان كرمانشاه، گفت: زايمان مادر باردار نزديك به 15كيلومتري كرمانشاه داخل آمبولانس انجام شد و پس از اقدامات اوليه زايماني و گرم نگه داشتن نوزاد و مراقبت بعد از زايمان از مادر، هر دو سالم تحويل بيمارستان معتضدي كرمانشاه شدند.
 


جمع آوري مكمل هاي قاچاق بدنسازي و لوازم آرايشي تقلبي

طرح ضربتي برخورد و جمع آوري مكمل هاي بدنسازي قاچاق در بازار مروي خيابان ناصرخسرو با حضور سرزده 160 مامور نيروي انتظامي و سازمان غذا و دارو به طور ناقص انجام شد.
اين پاساژ يكي از مراكز بزرگ و اصلي توزيع مكمل هاي بدنسازي در كشور است كه بخش زيادي از محصولات عرضه شده در اين بازار به گفته مسئولان سازمان غذا و دارو قاچاق، غيرمجاز و تقلبي است كه مي تواند آسيبهاي جدي و جبران ناپذير به افراد و ورزشكاران بزند.
رئيس بازرسي ويژه سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از توقف اجراي طرح ضربتي برخورد و جمع آوري مكمل هاي دارويي در بازار مروي ناصرخسرو تهران خبر داد.
دكتر «حيدر محمدي» گفت: طبق هماهنگي هاي به عمل آمده با نيروي انتظامي قرار بود ديروز با حضور 160 نفر از بازرسان سازمان غذا و دارو، بازرسان دانشگاه هاي علوم پزشكي تهران و شهيد بهشتي و ماموران نيروي انتظامي طرح ضربتي برخورد و جمع آوري مكمل هاي دارويي غيرمجاز در بازار تهران اجرا شود كه فروشندگان اين مواد غيرمجاز به دليل حضور نيروهاي انتظامي در بازار متوجه عمليات شده و درب مغازه هاي خود را بستند.
وي با بيان اين كه از صبح ديروز تمام مغازه داران در يك اقدام هماهنگ مغازه هاي خود را بسته بودند گفت: با دستور فرماندهي نيروي انتظامي مبني بر نشكستن قفل ها، اجراي اين طرح ضربتي متوقف شد. محمدي در عين حال افزود: محصولات سه مغازه فروشنده غيرمجاز مكمل هاي دارويي كه از اجراي اين طرح خبر نداشتند توقيف شد.
 


تقديم بودجه در جلسه علني، بررسي آن در جلسه غيرعلني!

شوراي شهر بودجه 92 شهرداري را با كاهش 2هزار ميلياردي تصويب كرد

شوراي اسلامي شهر تهران روز يكشنبه در جلسه غيرعلني خود پس از بحث و بررسي هاي زياد بودجه پيشنهادي سال 92 شهرداري تهران را با يك كاهش قابل توجه بيش از 2هزار ميليارد تومان تصويب كرد.
به گزارش اداره كل روابط عمومي شوراي شهر تهران، مهندس مهدي چمران رئيس اين شورا آغاز بررسي اين بودجه را مشروط به يك سري بايدها و نبايدها كرد و گفت: براي بررسي بودجه سال آينده شهرداري نياز به صورت هاي مالي سال هاي 89 تا 91 داريم كه موجود نيست.
وي تاكيد كرد: در اين رابطه همچنين بايد تكليف قراردادهاي باز شهرداري كه بالغ بر 36 هزار قرارداد مي باشد مشخص شود و گزارشي هم از عملكرد سازمان نوسازي شهرداري و چگونگي پرداخت ديون بانكي به شوراي شهر ارائه شود.
خاطر نشان مي شود، محمدباقر قاليباف شهردار تهران دوازده روز پيش بعد از مدتي وقفه در جلسه علني دو هفته پيش شوراي شهر به همراه چند نفر از معاونين خود حضور يافت و بودجه پيشنهادي خود را كه بالغ بر 7/12 هزار ميليارد تومان بود تقديم رئيس شوراي شهر براي بررسي نهايي و تصويب آن كرد.
وي در اين جلسه ضمن تاكيد بر سلامت بودجه اي و عمراني شهرداري و با به شهادت گرفتن خبرنگاران حاضر در جلسه چندين بار به مقايسه عملكرد شهرداري با عملكرد بخش هاي اجرايي و عمراني كشور پرداخت و دولت را متهم به عدم پرداخت بدهي هاي خود به شهرداري كرد، اما متاسفانه در پايان جلسه حاضر به گفت وگو با خبرنگاران نشد .
اين در حالي است كه اعضاي شوراي شهر در جلسه غيرعلني روز يكشنبه ضمن تحليل و نقد محتوايي عملكرد شهرداري با قيد شرايط و كاهش رقم قابل توجه 2هزار و 300 ميليارد تومان از كل بودجه پيشنهادي، آن را براي سال 92 تصويب كردند. عليرضا خادم رئيس كميسيون اقتصادي و برنامه و بودجه شورا با اشاره به آخرين سال فعاليت مديريت شورا و شهرداري گفت: اصرار بر اين است كه در بودجه سال 92 رويكردي انقباضي داشته باشيم و تا آنجايي كه مي شود اين بودجه صرف پروژه هاي نيمه تمام شود. بنا بر همين گزارش علت كاهش بودجه پيشنهادي با توجه به تغييراتي دانسته شده كه در ارقام رديف هاي درآمدي و منابع بودجه سال 92 به وجود آمده است.
خادم همچنين با اشاره به نتيجه حسابرسي ويژه شورا نسبت به عملكرد مالي شهرداري گفت: شهرداري هنوز نتوانسته صورت هاي تلفيقي بودجه را ارائه كند.
بنابراين گزارش، مهندس چمران رئيس شوراي شهر نيز ضمن ابراز تاسف از اين مسئله تاكيد كرد: تا تكليف مغايرت هاي مالي سال هاي 89 و 90 مشخص نشود نمي توان بودجه را بررسي كرد. اين در حالي است كه گفتني است پورزندي معاون مالي شهرداري در اين جلسه قول داد كه ظرف دو هفته آينده صورت هاي مالي را به شوراي شهر ارائه دهد.
هيچ دفاعي از مردم در برابر شهرداري صورت نمي گيرد
در ادامه اين جلسه حسن بيادي نايب رئيس شوراي شهر تهران نسبت به عملكرد برخي از كميسيون هاي حل اختلاف در شهرداري انتقاد كرد و گفت: متاسفانه در اين هيئت دقت كافي در احقاق حقوق مردم نمي شود و حتي بدون حضور طرف دعوا حكم صادر مي شود.
دكتر حمزه شكيب رئيس كميسيون توسعه و عمران شوراي شهر هم در تاييد سخنان مهندس بيادي تصريح كرد: وضعيت موجود شهر تهران به جايي رسيده است كه نمي توان پنهان كاري كرد و طبقاتي كه خارج از قاعده و قانون و اضافه بر طرح تفصيلي به افراد داده مي شود براي شهر مشكل ساز شده است.
در اين رابطه خسرو دانشجو سخنگوي شوراي شهر نيز با اشاره به اين كه ما در يك چرخه معيوب افتاده ايم گفت: ما در هر جلسه يك سري اشكالات و تخلفاتي كه در شهرداري صورت مي گيرد را مطرح مي كنيم اما در نهايت نتيجه اي ندارد بنابراين پيشنهاد مي دهم كه از ابزارهاي قانوني استفاده كرده و طرحي را كه بتواند از حقوق مردم حمايت كند تدوين كنيم. در همين حال پروين احمدي نژاد عضو كميسيون برنامه و بودجه اين شورا نيز با اشاره به اين كه ساز و كارهاي قانوني برخورد با تخلفات شهرداري را داريم گفت: مشكل ما اين است كه موارد اعلام شده را پيگيري نمي كنيم در حالي كه اگر مثل بحث جدايي ري از تهران شب تا صبح نخوابيم، مي توانيم جلوي تخلفات را بگيريم.
وي تاكيد كرد: در مناطق مختلف شهرداري از سازنده ها قبل از اين كه تخريب و نوسازي صورت گرفته باشد، عوارض 79 متر خلافي گرفته مي شود و تا پولش را هم ندهند جواز ساخت و ساز به آنها داده نمي شود اين يعني تشويق مردم به انجام خلاف لذا ما بايد جلوي اين كارها را بگيريم و از ابزار نظارتي خود به درستي استفاده كنيم.
 


محتكر برنج در اصفهان 50ميليارد ريال جريمه شد

معاون برنامه ريزي استاندار اصفهان گفت: يكي از احتكاركنندگان برنج در اصفهان 50ميليارد ريال جريمه نقدي شد.
«عليرضا همدانيان» روز يكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا بدون اشاره به ميزان احتكار برنج توسط فرد ياد شده افزود: پرونده اين محتكر اكنون در مراجع قضايي در حال بررسي است.
وي همچنين با بيان اينكه امسال بيش از دوميليون و 500هزار تن انواع برنج در داخل كشور توليد شد، اظهار كرد: نياز كشور به واردات فقط 500هزارتن است در حالي كه تاكنون بيش از يك ميليون تن برنج وارد شده است.
معاون برنامه ريزي استاندار اصفهان تصريح كرد: يكي از دلايل بروز وضعيت فعلي در بازار برنج، تغيير ذائقه مردم از مصرف برنج داخلي به خارجي است.
وي با بيان اينكه اكنون هيچ كمبودي در زمينه برنج در كشور و اين استان وجود ندارد، تصريح كرد: مشكل اصلي تاثير جو رواني منفي حاكم بر جامعه است.
وي با ناصحيح دانستن روش توزيع فعلي برنج اظهار كرد: امسال بيش از دو برابر نياز كشور، برنج خارجي وارد شده و بايد پرسيد اين برنج ها در كجا مصرف شده، يا در اختيار كيست.
همدانيان همچنين به تامين كليه اجناس و كالاهاي ضروري مردم در ايام نوروز 92 در كشور و استان اصفهان نيز اشاره كرد و گفت: ميوه، مرغ و ساير مواد خوراكي مورد نياز در اين ايام بيش از سال هاي گذشته در انبارها ذخيره شده است و از اوايل اسفند كار توزيع آنها آغاز خواهد شد.
 


بزرگراه شهيد بابايي به بزرگراه شهيد باقري وصل شد

سرويس اجتماعي
بزرگراه شهيد باقري حد فاصل خيابان استقلال تا بزرگراه شهيد بابايي صبح ديروز با حضور شهردار و جمعي از مديران شهري افتتاح شد.
محمدباقر قاليباف در مراسم افتتاح بزرگراه شهيد باقري با اشاره به ايام ا... دهه فجر گفت: دهه فجر نقطه عطفي در تاريخ ملت ماست كه باعث حيات مجدد اسلام و عزت مسلمين در دنيا شد.
وي با اشاره به احداث و توسعه بزرگراه هاي شهيدان ياسيني، بابايي، باقري، صياد شيرازي و توسعه مترو در شرقي ترين نقطه تهران به توسعه بزرگراه امام علي(ع) اشاره كرد و گفت: اين بزرگراه قبل از ماه رجب افتتاح خواهد شد و شهروندان از دارآباد تا حرم امام خميني(ره) را بدون توقف چراغ قرمز و تقاطع طي خواهند كرد. وي افزود: طول اين اتوبان 27 كيلومتر است و بيش از 7 هزار واحد مسكوني كه در مناطق فرسوده و محروم قرار داشتند، تملك شده است.
براساس اين گزارش، با تكميل بزرگراه شهيد باقري ارتباط سريع و مستقيم مبادي ورودي شمال شرق تهران با مبادي جنوب شرق آن برقرار مي شود و اين در حالي است كه خودروهايي كه از استان هاي شمالي و شمال شرق كشور وارد بزرگراه شهيد بابايي مي شوند، به راحتي مي توانند با استفاده از بزرگراه شهيد باقري به خيابان دماوند و خروجي هاي جنوب تهران همچون بزرگراه خليج فارس برسند و به سمت استان هاي جنوبي كشور ادامه مسير دهند.
به گفته مازيار حسيني معاون فني و عمراني شهرداري تهران براي ساخت اين بزرگراه 30 ميليارد تومان هزينه شده است.
 


توزيع كنندگان گوشت الاغ در كرمان دستگير شدند

بازپرس شعبه هفتم دادسراي عمومي و انقلاب كرمان گفت: سلاخان، قصابان و توزيع كنندگان گوشت الاغ در شهر كرمان دستگير و به توزيع اين نوع گوشت در بين رستوران ها و پيتزافروشي ها اعتراف كردند.
يدالله سپهري اظهار داشت: در پي گزارش هاي مردمي و تعقيب و مراقبت پليس اطلاعات نيروي انتظامي محل سلاخي و قصابي توزيع كنندگان گوشت الاغ در شهر كرمان شناسايي و چهار نفر نيز دستگير و بازداشت شدند.
وي بيان داشت: افراد دستگير شده به توزيع اين نوع گوشت به بعضي از كبابي ها، رستوران ها و پيتزافروشي هاي شهر كرمان اعتراف كردند.
سپهري خاطرنشان كرد: تمام مراكزي كه از اين گوشت ها استفاده كرده اند با حكم قضائي از سوي مركز بهداشت شهرستان پلمب شده و از ديگر مراكز هنوز دليلي بر ارتكاب عمل به دست نيامده است.
سپهري گفت: پرونده اين متهمان از جنبه كلاهبرداري و تهديد عليه بهداشت عمومي در حال رسيدگي است.
وي گفت: پيتزافروشي- ز، پيتزافروشي-ب، پيتزافروشي-ك در خيابان امام جمعه و كبابي-س به دليل استفاده از گوشت الاغ از سوي بهداشت كرمان تا اطلاع ثانوي پلمب شدند. شنيده ها حاكي از كشتار 75 الاغ است كه رستوران هاي «الف» در بلوار جمهوري و «گ» در خيابان شفا پلمب شد.
گفته شده گوشت الاغ به قيمت ارزان با مهر تقلبي وزارت بهداشت به اغذيه فروشي ها عرضه مي شد و پيتزافروشي «ز» در بلوار جمهوري حدود يك هزار كيلو از اين گوشت را به صورت فريز شده نگهداري مي كرد.
 


توقيف كاميون با 56 ميليون ريال جريمه

اصفهان- خبرنگار كيهان:
رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي استان اصفهان از توقيف كاميون بنز در آزادراه اميركبير كاشان با 5 ميليون و 651 هزار تومان جريمه تخلفات رانندگي خبر داد.
«سرهنگ علي نيكبخت» افزود: ماموران واحد گشت پليس راه كاشان- اصفهان حين كنترل خودروهاي عبوري در آزادراه اميركبير، كاميون بنز متخلف را در اين محور متوقف كردند و در بررسي سوابق تخلفات رانندگي اين كاميون مشخص شد اين خودرو داراي 56 ميليون و 510 هزار ريال جريمه است. وي اظهار داشت: اين خودرو توقيف و براي سير مراحل قانوني به پاركينگ پليس راه استان منتقل شد.
 


كوسه نهنگ 2 تني از تور صياد نجات يافت

كيش - خبرنگار كيهان:
يك كوسه نهنگ دو تني كه در تور يكي از ماهيگيران كيش به دام افتاده بود با تلاش دوستداران محيط زيست از اين توررها و به خليج فارس بازگردانده شد.
يكي از ماهيگيران بومي جزيره كيش كه براي صيد ماهي به دريا رفته بود يك كوسه نهنگ در تورش گرفتار شد. داوود آبخيز تلاش كرد كه اين كوسه نهنگ را از تورش نجات دهد اما نتوانست و مجبور شد آن را تا ساحل جزيره كيش با خود همراه سازد. ماموران محيط زيست سازمان منطقه آزاد كيش با همكاري واحد اجرائيات، صيادان و غواصان محلي و دوستداران محيط زيست وارد عمل شده و با تلاش فراوان موفق شدند اين كوسه نهنگ دو تني را آزاد و به آب هاي نيلگون خليج فارس هدايت كنند. اداره محيط زيست كيش طي مراسمي از داوود آبخيز به عنوان صياد نمونه تقدير كرد. كوسه نهنگ از بزرگترين آبزيان به شمار مي رود كه طول بدنش به 20 متر مي رسد. اين جانور تنها از پلانكتون ها و ماهيان كوچك تغذيه مي كند و شكار آن ممنوع است.
 


گروگان گيري يك زن باردار

براي سرقت 3 كيلو طلا و جواهرات 700 ميليون توماني

چهار زن و مرد كه با به دست آوردن رمز درب خانه اي در تهران و گروگان گرفتن زن باردار و پسر 9 ساله اش، سه كيلوگرم طلا را از گاوصندوق به سرقت برده بودند در جريان تجسس هاي پليسي دستگير شدند.
عصر روز هفتم آذر امسال مأموران كلانتري 128 تهران نو در جريان يك فقره زورگيري از داخل خانه اي در فلكه دوم نيروي هوايي قرار گرفتند. در اين فقره زورگيري بيش از 3 كيلوگرم طلا و جواهرات به ارزش تقريبي 700 ميليون تومان به سرقت رفته است.
سرهنگ كارآگاه محمد اشراقي رئيس پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ دراين باره گفت: مالباخته پس از حضور در پايگاه ششم در اظهارات خود به كارآگاهان گفت: در حالي كه در داخل خانه در حال استراحت بودم، ناگهان متوجه حضور دو مرد نقابدار در بالاي سر خود شدم. آنها با وجود آنكه متوجه شده بودند كه من باردار هستم، بدون توجه به درخواست هاي من اقدام به بستن دست و دهانم كرده و با تهديد چاقو و شوكر، مجبورم كردند تا محل نگهداري كليد گاوصندوق خانه را به آنها نشان دهم. من كه نگران بودم تا در صورت هر گونه مقاومت در برابر آن ها اتفاقي براي فرزندم بيفتد، به ناچار و بدون هيچ گونه مقاومتي كليد گاوصندوق را در اختيار آنها گذاشتم.
به گفته مالباخته در همين حين پسر 9 ساله ام وارد خانه شد كه سارقان به قصد ترساندن، وي را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند به گونه اي كه پسرم از ناحيه سر با مبلمان خانه برخورد كرده و دچار شكستگي و خونريزي از ناحيه سر شد.
كارآگاهان با توجه به اظهارات مالباخته كه عنوان داشته بود سارقان بدون هيچگونه سرو صدايي وارد خانه شده اند در بازديد از محل متوجه شدند كه درب آپارتمان از نوع درب هاي ضدسرقت بوده و قطعا سارقين براي ورود به آپارتمان رمز ورود بايد داشته باشند.
بنابراين گزارش با بررسي تصاوير دوربين هاي مدار بسته پاركينگ مجتمع و اظهارات همسر مالباخته كه مدعي بود ريموت درب پاركينگ مجتمع وي مفقود شده است دو نفر مورد شناسايي قرار گرفتند كه يكي از آن ها مربوط به زني به نام «شكوه. الف» بود كه مالباخته معتقد بود او در نزديكي ميدان شهدا آرايشگري دارد.
بنابراين گزارش صاحب آرايشگاه به رغم جا به جايي كه در اين مدت صورت گرفته بود در عملياتي هماهنگ شده در خيابان گرگان دستگير شد.
وي پس از دستگيري در همان تحقيقات اوليه پرده از اين سرقت خانوادگي برداشت و همه سارقين را كه از منسوبين وي بودند افشا كرد.
صاحب آرايشگاه هم در اعترافات خود گفت: مالباخته از مشتري هاي قديمي من بود و به خاطر آشنايي كه با او پيدا كرده بود به تدريج اطلاعات دقيقي درخصوص وضعيت مالي، محل سكونت، شغل همسر و حتي ميزان طلاها و جواهراتي كه در آن خانه نگهداري مي شد به دست آوردم و حتي از همين طريق توانستم رمز درب ورودي آپارتمان را هم به دست آورم.
سرهنگ اشراقي در پايان با اشاره به دستگيري تعدادي از افراد به اتهام خريد اموال مسروقه و كشف مقاديري از طلا و جواهرات سرقتي از داخل مخفيگاه متهمان گفت: با توجه به اعترافات صريح متهمان، قرار قانوني براي هر 4 متهم پرونده صادر و براي انجام تحقيقات تكميلي در اختيار پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است.
 


سيل ويرانگر در افغانستان

در پي ريزش باران و جاري شدن سيل در ولايات هرات و بادغيس در غرب افغانستان 10 تن كشته و زخمي و نزديك به هزار خانواده آسيب ديدند.
به گزارش ايسنا، طوفان و ريزش باران هاي چند روز گذشته حداقل يك تن را در زرغون از پاي درآورد و نزديك به 1000 منزل مسكوني را در ولسوالي هاي چشت، انجيل، گذره، اوبه، كشك كهنه، كهسان، غوريان و شيندند اين ولايت ويران كرد.جاري شدن سيل در منطقه نوآباد شهر هرات نيز چهار تن را به شدت زخمي كرده و خسارات هنگفت مالي را به بار آورد.به گفته والي هرات، غير استاندارد بودن منازل مسكوني، ساخت خانه در كنار رودخانه ها و استفاده از مصالح ساختماني غيراستاندارد از جمله علل اصلي خسارات وارده از باران و سيلاب است.
در همين حال گزارش ها از بادغيس حاكي از آن است كه در شهر قلعه نو مركز اين ولايت بر اثر فرو ريختن سقف يك منزل مسكوني دو تن از اعضاي يك فاميل كشته و سه تن ديگرشان مجروح شدند.
 


اقامت يخي !

سردترين هتل جهان در منطقه كبك كانادا كه از يخ ساخته شده، هر ساله ميزبان مشتاقان زيادي از سراسر جهان است كه قصد دارند يك دوره سرد را در آن اقامت كنند.
به گزارش ايسنا، اين هتل يخي كه شبيه به يك قلعه جادويي است. هر سال با يك طراحي جديد از صدها هزار تن يخ و برق بازسازي مي شود كه امسال معماري جالب آن با بازگشايي فصل سيزدهم اين هتل بسياري را شگفت زده كرد.تم امسال از سفر ژول ورن به مركز زمين الهام گرفته شده كه بر زيبايي طبيعي فصل زمستان تمركز دارد.
ديوارهاي اين هتل، با دقت بسيار ساخته شده تا بازديدكنندگان را به يك سرزمين عجايب زمستاني مناسب يك ملكه يخي با دكور و مبلمان آراسته ببرد.به دليل محبوبيت زياد اين هتل در ميان گردشگران براي اقامت يا حتي برگزاري جشن عروسي در كليساي كوچك آن، اين هتل تعداد اتاقهاي خود را از 36 به 44 مورد افزايش داده است.
اين هتل تا اواخر ماه مارس باز بوده و هزينه اقامت هر مسافر از 39 تا 55 دلار متفاوت است.
 


دندان هايتان را بكشيد تا خوش تيپ شويد!

اين تيتري كه خوانديد نه دروغ است و نه شوخي بلكه طرز فكر جديد جوانان آفريقايي است كه به صورت مد درآمده است.
به گزارش مشرق اين مد، عجيب ترين نمونه در 60 سال صنعت مد به شمار مي رود.در حال حاضر مد دندان كشيدن بين جوانان كيپ تاون پايتخت آفريقاي جنوبي و چند منطقه ديگر رواج دارد و جوانان به هرقيمتي دنباله رو اين مد ابلهانه هستند و دندان هاي جلوي خود را مي كشند!
 


پدربزرگ كارمندهاي دنيا!


يك كارمند 100 ساله لقب پيرترين كارمند دنيا را گرفت.
«جيم كلمنتس» كارمند 100 ساله يك شركت امنيتي است كه اين روزها به عنوان پيرترين كارمند دنيا شناخته مي شود و قصد دارد نام خودش را در كتاب ركوردهاي گينس به ثبت برساند.
او از 14 سالگي در يك شركت امنيتي به نام «اسكس» شروع به كار كرد و بعد از 34 سال بازنشسته و بلافاصله در كار ديگري استخدام شد او تا به حال 86 سال كارمند بوده است و قصد دارد اين ركورد خود را وارد كتاب ركوردهاي گينس كند. بسياري او را پدربزرگ كارمندهاي دنيا مي دانند.
 


كودك ايراني كوچكترين نابغه جهان

انجمن بين المللي منسا كه به عنوان مشهورترين و قديمي ترين انجمن تيزهوشان شناخته مي شود، لقب كوچكترين نابغه جهان را به «شروين سرابي» كودك سه ساله ايراني اعطا كرد.
به گزارش پايگاه خبري فلسطين اليوم، تنها شرط پيوستن به اين انجمن، موفقيت در امتحان تيزهوشي Q است و به دليل اختلاف معيارهايي كه كشورها ايجاد كرده اند مركز اصلي اين انجمن مقرر كرد از هر 50 نفر قبولي در امتحان يك نفر برگزيده و به عضويت اين مركز درآيد و اين به معناي آن است كه عضويت در اين انجمن به ميزان 2 درصد از مردم هر كشور است.«شروين سرابي» نابغه ايراني كه داراي بهره هوشي بسيار بالايي است مي تواند تا شماره 200 بشمارد و اسم تمامي كشورهاي جهان را نام ببرد.شروين از 10 ماهگي شروع به سخن گفتن كرد و مي تواند نام اعضاي بدن و ستارگان منظومه شمسي را نام ببرد.انجمن منسا مشهورترين و قديمي ترين انجمن تيزهوشان است كه مقر آن در لندن است و در 80 كشور جهان شعبه و بيش از 100 هزار عضو دارد.
 


سوء استفاده پليس انگليس از مدارك كودكان مرده

يك روزنامه انگليسي از سوءاستفاده گسترده پليس انگليس در چند دهه گذشته، از مدارك كودكان مرده پرده برداشت.
به گزارش فارس به نقل از شبكه خبري «راشاتودي»، شواهدي در دست است كه نشان مي دهد، پليس انگليس بيش از 4 دهه با استفاده از اطلاعات هويتي كودكان مرده، از آنها براي سرپوش گذاشتن بر اقدامات خود استفاده كرده و در برخي موارد سوءاستفاده از اين اطلاعات بيش از 10 سال ادامه داشته است.
روزنامه انگليسي گاردين بنابر تحقيقاتي كه انجام داده پيش بيني كرده است حدود 80 مدرك در فاصله سالهاي 1968 و 1994 مورد استفاده پليس شهري قرار گرفته است. اين مدارك شامل گذرنامه، كارت هاي ملي و گواهينامه مي شوند.گفته مي شود اين اقدام پليس به دهه 1960، زماني كه نيروهاي پليس قصد داشتند در ميان گروه هاي مخالف نفوذ كنند، برمي گردد. اهميت موضوع زماني بيشتر مي شود كه بدانيم نيروهاي پليس اين اقدامات را بدون اطلاع به پدر و مادر كودكان مرده انجام داده اند.پليس اعلام كرد كه اين تحقيقات را گاردين پس از آن انجام داد كه دو تن از مقامات پيشين نيروي تظاهرات ويژه اعلام كردند كه با هويت جعلي و مدارك جعلي زندگي مي كردند.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10