(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 17 بهمن  1391 - شماره 20423

حديث دشت عشق
425 بازيكن، داور و دست اندركار فوتبال در اين پرونده دست دارند
فساد بزرگ در فوتبال اروپا تباني گسترده در مسابقات مقدماتي جام جهاني
اخبار كوتاه از فوتبال
يك مدال برنز حاصل تلاش جودوكاران در گرجستان
عنوان چهارمي فرنگي كاران
اعزام 10 آزادكار به جام ياشاردوغو تركيه
موج جديد تغييرات در فدراسيون هاي ورزشي
ميهماني مدعيان درليگ برتر بسكتبال
ايران ميزبان رقابت هاي واليبال زير 23 سال آسيا
برنامه هاي فدراسيون فوتبال براي شركت در انتخابات AFC
كفاشيان: تحت هر شرايطي بايد در آسيا پست بگيريم
انتشار اخبار ضد و نقيض در خصوص محمدعلي كلي
خواندني از ورزش ايران


حديث دشت عشق

به ياد دانشجوي شهيد «محمد زارعين»
حديث عشق تو با خون نوشته اي بر خاك
شهيد «محمد زارعين»، سال 1343 در يكي از محلات جنوب شهر تهران و در دامان خانواده اي مذهبي متولد شد. مقطع ابتدايي را با موفقيت پشت سر نهاد. اواخر دوره راهنمايي وي مصادف شد با اوج گيري انقلاب اسلامي. محمد، همگام با تحصيل، در پايگاه مقاومت مسجد موسي بن جعفر و مسجد باب الجنه، فعاليت خود را آغاز كرد. سال 1361 بعد از اتمام دوران متوسطه وارد سپاه پاسداران شد و در همان اوائل شروع خدمت، به مدت 6 ماه مامور خدمت در دادستاني اروميه گرديد و بقيه خدمت خود را در تهران گذراند. براي اولين بار در سال 65 به مدت 6 ماه به جبهه اعزام شد و در منطقه عملياتي مهران و فاو حضور يافت. بار ديگر در همان سال به مدت 3 ماه به جبهه هاي جنوب عزيمت و در عمليات كربلاي 8 شركت كرد و نهايتا در مورخه 21/1/66 نداي حق را لبيك گفت و به درجه رفيع شهادت نائل آمد.
 


425 بازيكن، داور و دست اندركار فوتبال در اين پرونده دست دارند

فساد بزرگ در فوتبال اروپا تباني گسترده در مسابقات مقدماتي جام جهاني

مقام هاي پليس اروپا از كشف بزرگ ترين شبكه شرط بندي غيرقانوني در تاريخ خبر دادند؛ گزارش هاي اوليه از تباني در 400 مسابقه از جمله ليگ قهرمانان اروپا و مقدماتي جام جهاني حكايت دارد.
يك بازي برگزار شده در ليگ قهرمانان اروپا كه در انگليس برگزار شده، از جمله بازي هايي است كه پليس اروپا به انجام تباني در آن مظنون است. پليس اروپا (يوروپل) بيش از 380 بازي مشكوك به تباني را در 15 كشور اروپايي رديابي كرده است. در بين اين 380 بازي يك مسابقه در ليگ قهرمانان اروپا وجود دارد كه در سه يا چهار سال گذشته برگزار شده است. پليس اروپا نام اين دو تيم را كه در ليگ قهرمانان بازي كردند، به دلايل حقوقي اعلام نكرد.بازي هاي ديگري كه در فهرست بازي هاي مشكوك به تباني وجود دارد، بازي هاي مقدماتي جام جهاني، مقدماتي جام ملت هاي اروپا و دو بازي در ليگ قهرمانان اروپا وجود دارد. گفته مي شود 425 بازيكن، داور و دست اندركار فوتبال در اين پرونده دست دارند.
راب واين رايت، رييس پليس اروپا ديروز اعلام كرد: «تحقيقات آنها باعث شده است كه فعاليت هاي تباني در فوتبال با حجم بسيار زيادي كه تا به حال سابقه نداشته است، كشف شود. اين تباني از سوي بنگاهي مستقر در آسيا كه اكنون تعطيل شده، سازمان يافته و به دست شبكه هاي غيرقانوني در سراسر اروپا انجام گرفته است. تحقيقات نشان مي دهد، 9.6 ميليون پوند در شرط بندي و 7.1 ميليون پوند در رشوه به بازيكنان و داوران پرداخت شده است و اين بازيكنان و داوران در حال حاضر تحت پيگرد قانوني قرار دارند. اين گونه جرايم سازماندهي شده مشكل بزرگي را در فوتبال اروپا نشان مي دهد.» رييس پليس اروپا همچنين اعلام كرد: «براي ما كاملا روشن است كه اين بزرگ ترين تحقيقات صورت گرفته در زمينه تباني در فوتبال بوده و نتايج مهمي براي ما داشته است كه مشكل بزرگ فوتبال در قاره اروپا را نشان مي دهد. ما در اين زمينه شبكه تبهكاري بزرگي را كشف كرديم.»
واين رايت اعلام كرد كه به دلايل قضايي نمي تواند بازي انجام شده در انگليس را بيان كند. او با اين حال اعلام كرد، انگليس جزو كشورهايي نيست كه تباني زيادي در آن صورت گرفته اما به دور از تباني هم نيست. ما از گستردگي اين شبكه تباني در اروپا بسيار شگفت زده شده ايم.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

غيبت عجيب مربيان تيم ملي
تمرين تيم ملي فوتبال براي بازي با لبنان در حالي بعد از ظهر ديروز پيگيري شده كه چهار دستيار كارلوس كي روش به شكل عجيبي در تمرين غيبت داشتند تا وي به همراه مربي بدنساز اين تمرين را برگزار كند. در تمرين ديروز اشكان دژاگه بر خلاف اعلام قبلي فدراسيون فوتبال ، حضور نداشت. نبي در خصوص غيبت اين لژيونر گفت: دژاگه ساعت چهار صبح به تهران رسيد و به خاطر بازي سنگيني كه برابر منچستر يونايتد انجام داد، كي روش به وي استراحت داده است.
سقوط تيم هاي ايراني در رده بندي باشگاه هاي جهان
سايت فدراسيون بين المللي تاريخ و آمار فوتبال، ديروز رده بندي بهترين تيم هاي باشگاهي فوتبال جهان در فاصله زماني اول فوريه 2012 تا 31 ژانويه 2013 را اعلام كرد كه بر اين اساس تيم فوتبال بارسلوناي اسپانيا با كسب 307 امتياز همچنان در صدر اين رده بندي قرار دارد. در رده بندي بهترين تيم هاي باشگاهي دنيا تنها نام سه تيم ايراني قرار دارد كه تيم استقلال با 106 امتياز و 24 پله سقوط، بعد از رم ايتاليا به رده 131 جهان رسيد. سپاهان اصفهان با 100 امتياز و 8 پله سقوط رده 154 جهان را از آن خود كرد و پرسپوليس با 69 امتياز و 52 پله سقوط از رده 295 به رده 340 جهان تنزل كرد.
لبنان مثل آلمان قديم!
قلعه نويي سرمربي استقلال روز گذشته به اظهار نظر درباره بازي ايران و لبنان پرداخت و گفت: من بازي تداركاتي تيم ملي قطر با لبنان را ديدم. لبناني ها فوتبالي قدرتي با دفاع چند لايه را انجام مي دهند همانند نوع بازي تيم ملي آلمان در بازي گذشته.
بازگشت شمسايي به تيم ملي فوتسال
رئيس كميته فوتسال از حضور وحيد شمسايي در تيم ملي به عنوان بازيكن يا مربي خبر داد. او همچنين از قطعي بودن حضور هاشم زاده در تورنمنت روسيه گفت. البته روز گذشته شمسايي در مصاحبه اي مدعي شد هرگز به عنوان مربي با تيم ملي فوتسال همكاري نمي كند.
نوجوانان از 21 بهمن در اردو
اردوي تيم ملي زير 17 سال در كمپ تيم هاي ملي از 21 بهمن آغاز مي شود. اين اردو تا بيست و هشتم بهمن ماه زير نظر علي دوستي مهر برگزار مي شود.
عرضه اوليه 5 تا 10 درصد سهام سرخابي ها تا پايان سال
رئيس سازمان خصوصي سازي از عرضه اوليه 5 تا 10 درصد سهام يكي از دو باشگاه استقلال و پرسپوليس تا پايان سال خبر داد. احمدوند گفت: در پي همكاري مسئولان و مديران اين دو باشگاه و همچنين اصلاح ساختار مالي و واگذاري دو ورزشگاه درفشي فر و مرغوب كار به پرسپوليس و استقلال هر كدام به ارزش 30 ميليارد تومان، تراز مالي اين دو باشگاه مثبت و زمينه واگذاري آنها مهيا شد. به اين ترتيب بعد از پذيرش در بازار سهام اين دو باشگاه برنامه داريم 5 تا 10 درصد سهام يكي از اين دو باشگاه را تا پايان سال از طريق فرابورس عرضه اوليه كنيم. باقي سهام بلوكي هم با مصوبه هيئت واگذاري در سال آينده انجام خواهد شد.
جدايي نايب رئيس اول جدي تر شد
به نظر مي رسد جدايي نايب رئيس نخست فدراسيون فوتبال از تيم كاري كفاشيان جدي تر از قبل شده است. روز گذشته آيت اللهي دراين باره گفت: من كارمند وزارت ورزش و جوانان هستم و هر موقع كه اين وزارتخانه صلاح بداند و تصميم بگيرد كه من در جاي ديگري كار كنم، آن را مي پذيرم. لازم به يادآوري است كه وزارت ورزش تا به امروز با تمديد مجوز حضور آيت اللهي در فدراسيون فوتبال موافقت نكرده است.
پيروزي استقلال با حضور پسر قلعه نويي
استقلال در حالي پيكان را در يك ديدار تداركاتي پشت سر گذاشت كه امير قلعه نويي در اواخر اين مسابقه فرزندش را هم به تركيب آبي ها اضافه كرد! در اين ديدار كه ديروز برگزار شد، استقلال با سه گل برابر پيكان برنده شد. عباس محمدرضايي (7 و 11) و ايمان موسوي(32) گل زنان آبي ها در اين مسابقه بودند.
مورينيو خواستار حضور در چلسي شد
سرمربي حال حاضر تيم فوتبال رئال مادريد خواستار بازگشت به استمفوردبريج براي نجات چلسي شده است. به گزارش سان آقاي خاص منتظر تماسي از مالك ميلياردر باشگاه چلسي، رومن آبراموويچ است تا بتواند جايگزين مربي موقت اين تيم، شود. مورينيو اطمينان دارد تابستان از رئال مادريد جدا مي شود و پيش از اين پيشنهادهاي متعددي براي مربيگري را دريافت كرده است. اما اين مربي پرتغالي با بيان اينكه مي خواهد به خانه بازگردد، به همه آنها پاسخ رد داده است .
 


يك مدال برنز حاصل تلاش جودوكاران در گرجستان

رقابتهاي بين المللي جودو گرجستان با تك مدال برنز جواد محجوب براي تيم ملي كشورمان به پايان رسيد.
جواد محجوب آخرين نماينده ايران در اين دوره از مسابقات با شكست حريف مجاري خود به نشان برنز دست يافت. وي دور نخست استراحت داشت و سپس دو جودوكار از گرجستان و روسيه را شكست داد و به نيمه نهايي راه يافت. محجوب در اين مرحله با يك امتياز «وازاري» نتيجه را به «لاشا گورولي» نماينده ديگري از گرجستان واگذار كرد و به گروه بازنده ها رفت. وي در گروه بازنده ها به مصاف «سيرجنيكس» از مجارستان رفت و در 38 ثانيه حريف مجاري خود را ضربه فني كرد و به مقام سومي و مدال برنز مسابقات دست يافت.
امير قاسمي نژاد ديگر نماينده كشورمان در گروه بازنده ها به مصاف «سوكنياي» نفر 34 رنكينگ جهاني از مجارستان رفت و با كسب يك امتياز «يوكو» به يك قدمي مدال برنز رسيد، ولي در نهايت بدليل مصدوميت از ادامه مبارزه بازماند و به مقام پنجمي بسنده كرد. علي محمدنيا و محمد جمالي دو جودوكار ايران در وزن 90 كيلوگرم از دستيابي به مدال بازماندند. ملي پوشان جودو كشورمان از امروز در اردوي مشترك اين رقابتها با ملي پوشان گرجستان حضور پيدا خواهند كرد.

 


عنوان چهارمي فرنگي كاران

اما در پايان رقابتهاي بين المللي كشتي فرنگي جام وهبي امره تركيه، جايزه بزرگ فيلا كه روزهاي 14 و 15 بهمن ماه و با حضور كشتي گيراني از 12 كشور دنيا در شهر استانبول تركيه برگزار شد، تيم منتخب ايران با كسب يك مدال نقره و چهار مدال برنز به كار خود خاتمه داد. اين 5 مدال نيز توسط فرنگي كاران اوزان اول بدست آمد، در حاليكه فرنگي كاران اوزان دوم در كسب مدال محروم ماندند. بدين ترتيب در وزن 66 كيلوگرم محمد كريمي صاحب مدال نقره شد، شيرزاد بهشتي در وزن 55 كيلوگرم، مهدي نوري در وزن 120 كيلوگرم و حسين نوري و علي قيطاسي در وزن 84 كيلوگرم به مدال برنز دست يافتند. بر اين اساس، در رده بندي تيمي اين رقابتها، تركيه ميزبان مسابقات با 60 امتياز به مقام قهرماني رسيد، روسيه با 53 امتياز دوم شد، بلاروس با 40 امتياز به مقام سوم رسيد و ايران با 39 امتياز چهارم شد.
 


اعزام 10 آزادكار به جام ياشاردوغو تركيه

تركيب تيم منتخب كشتي آزاد ايران براي شركت در رقابتهاي بين المللي جام ياشاردوغو مشخص شد.
تيم 10 نفره كشتي آزاد ايران طي روزهاي 21 و 22 بهمن ماه در رقابتهاي بين المللي جام ياشاردوغو در شهر آنكارا به ميدان خواهند رفت. بنا بر اين گزارش تركيب آزادكاران اعزامي ايران به شرح زير است:
60 كيلو: مسعود محمودي، 66 كيلو، مرتضي گودرزي، سيد احمد محمدي و ميثم حيدري، 74 كيلو: حسن طهماسبي، 84 كيلو: محمدجواد ابراهيمي و رضا بيات، 96 كيلو: اميرعباس مرادي گنجي، 120 كيلو: سيداحمد رسولي و جعفر شمس ناتري
 


موج جديد تغييرات در فدراسيون هاي ورزشي

پس از بركناري روساي چند فدراسيون پيش ازآغاز مسابقات المپيك به نظر مي رسد دور جديد عزل و نصب ها در ساير فدراسيون ها در راه است.
تنها چند روز از تغيير سرپرست فدراسيون شنا، شيرجه و واترپلو نگذشته است كه از راهروهاي وزارت ورزش خبر مي رسد كه تغييرات ديگري نيز در راه است. پس از مدت ها بحث، سرانجام شنبه برانوش نيك بين از سرپرستي فدراسيون شنا، شيرجه و واترپلو كنار رفت و محسن رضواني به عنوان سرپرست جايگزين او شد. البته علت كنار رفتن نيك بين از فدراسيون شنا، استعفاي وي عنوان شد، اين در حالي است كه شنيده مي شود وزارت ورزش و جوانان از عملكرد نيك بين در طول 6 ماه سرپرستي در اين فدراسيون رضايت نداشته و علت انتخاب رضواني هم روابط مناسب وي با حسين المسلم، دبير شوراي المپيك آسيا و نايب رئيس فدراسيون جهاني شنا براي حل مشكل ورزش ايران بوده است. در كنار اين تغيير، مدت هاست كه بحث هايي بر سر جابه جايي در راس چند فدراسيون ديگر هم وجود دارد كه از جمله آن مي توان به فدراسيون هاي نابينايان، هندبال و گلف اشاره كرد. البته، در كنار نام اين فدراسيون ها، از فدراسيون هاي پينگ پنگ و تنيس هم اسم برده مي شد كه گويا اخيرا مسئولان وزارت ورزش و جوانان نسبت به هر گونه تغييري در آن ها منصرف شدند و قصدي براي ايجاد جابه جايي ندارند.
 


ميهماني مدعيان درليگ برتر بسكتبال

سازمان ليگ بسكتبال زمان مرحله پلي آف اين فصل از رقابت ها را اعلام كرد.
فدراسيون بسكتبال زمان و ساعت رقابت هاي مرحله پلي آف ليگ برتر بسكتبال را اعلام كرد به طوري كه در ديدار نخست، چهار تيم دوم جدول رده بندي ميزبان هستند.اگر هر كدام از اين مسابقات كه نياز به بازي سوم داشته باشد، اين مسابقه پنجشنبه سيزدهم اسفندماه به ميزباني تيمي كه ميانگين امتيازي بيشتر در دو مسابقه قبلي داشته باشد، برگزار خواهد شد. در صورتي كه هيچ كدام از اين بازي ها به مسابقه سوم كشيده نشوند، مرحله نيمه نهايي ليگ برتر از پنجشنبه سوم اسفند آغاز خواهد شد.
بازي نخست مرحله پلي آف، پنجشنبه 26بهمن:
¤ بندر كنگ- پتروشيمي بندر امام(ره) ¤ صنايع ماهشهر- فولاد ماهان ¤ دانشگاه آزاد- مهرام ¤ شهرداري
گرگان- همياري زنجان
بازي دوم مرحله پلي آف، دوشنبه، 30بهمن:
¤ پتروشيمي- بندر كنگ ¤ ماهان- صنايع ماهشهر ¤ مهرام -دانشگاه آزاد ¤ همياري- شهرداري گرگان
- تمام ديدارها ساعت 16 برگزار مي شود.

 


ايران ميزبان رقابت هاي واليبال زير 23 سال آسيا

مسئول كميته رويدادهاي بين المللي فدراسيون واليبال از موافقت با ميزباني ايران در رقابت هاي واليبال زير 23 سال آسيا در اجلاس AVC خبر داد.
سعيد درخشنده گفت: مسابقات زير 23 سال قهرماني جهان هم كه در برزيل برگزار مي شود به اين دليل كه فرصتي براي انتخابي وجود نداشت به كنفدراسيون قاره ها واگذار شد و آسيا هم تيم اعزامي به اين مسابقات را بر اساس رنكينگ جهاني تيم ها اعلام كرد كه استراليا، ايران، چين و ژاپن براي حضور در اين مسابقات معرفي شدند كه 2 تيم اول جواز حضور را پيدا مي كنند. همچنين پيشنهاد برگزاري اولين دوره مسابقات زير 23 سال قهرماني آسيا در ايران با موافقت اعضا مواجه شد و كشورمان در سال 2015 ميزبان اين مسابقات خواهد بود. وي ادامه داد: از اين پس در مسابقات رده هاي سني از واژه نوجوانان يا جوانان استفاده نمي شود و به جاي آن سن مشخص مي شود؛ مانند زير 23 سال. در اين بين هنوز هيچ كشوري درخواست ميزباني اين مسابقات را نداده است. ضمن اينكه مسابقات قهرماني باشگاه هاي جهان هم به دليل نداشتن ميزبان احتمالاً حذف خواهد شد.
 


برنامه هاي فدراسيون فوتبال براي شركت در انتخابات AFC

كفاشيان: تحت هر شرايطي بايد در آسيا پست بگيريم


رئيس فدراسيون فوتبال مي گويد : تجربه اي كه براي علي سعيدلو اتفاق افتاد باعث شد كه ما از آن درس بگيريم و در انتخابات AFC براي كسب كرسي تلاش كنيم.
علي كفاشيان در تازه ترين صحبت هاي خود به تشريح آخرين شرايط فوتبال و همچنين تلاش براي گرفتن كرسي در كنفدراسيون فوتبال آسيا پرداخته است. گزيده اي از صحبت هاي وي در ادامه مي آيد:
¤ بازيكنان بايد جدي باشند و خودشان را در بازي با لبنان نشان دهند تا براي بازي هاي حساس تيم ملي در خرداد خودشان را آماده كنند تا ان شاءالله بتوانيم نتايج خوبي بگيريم. نه اينكه بخواهند بعضي از بازي هاي ضعيف قبلي خود را تكرار كنند.
¤ ما پتانسيل ميزباني در بازي هاي مختلف را داريم و بايد خودمان را باور كنيم و بدانيم كه از كشورهاي ديگر چيزي كم نداريم. ما در فوتسال در سطح جهاني بهترين سالن ها را داريم و مي توانيم ميزباني مسابقه هاي جام جهاني را نيز كسب كنيم. همچنين مي توانيم مسابقه هايي نظير جام ملت هاي آسيا را نيز برگزار كنيم. در چند استان ورزشگاه هاي بسيار خوبي داريم.
¤ در حال حاضر براي شركت در انتخابات كنفدراسيون آسيا در حال بررسي شرايط هستيم البته نه تنها رياست بلكه هر پستي ديگري كه شد را بگيريم. مهم اين است كه ما در AFC كرسي داشته باشيم. حالا چه رياست، چه پست نايب رئيسي و يا هر پست ديگر. اتفاقي كه براي علي سعيدلو رخ داد براي ما تجربه شد كه ديگر آن را تكرار نكنيم و بتوانيم در ارديبهشت آينده جبران كنيم.
¤ من وارد ماجراي اختلافات كي روش و رحمتي نمي شوم؛ كي روش يك تصميم شخصي گرفته كه رحمتي فعلا به تيم دعوت نشود. ممكن است كي روش در آينده تشخيص دهد كه رحمتي براي تيم مهم است و مجددا او را به تيم ملي دعوت كند.
 


انتشار اخبار ضد و نقيض در خصوص محمدعلي كلي

انتشار اخباري مبني بر مرگ احتمالي قهرمان افسانه اي بوكس جهان، نگراني علاقه مندان محمد علي كلي را به دنبال داشت.
روز گذشته رحمان، برادر محمدعلي اعلام كرده بود كه اسطوره بوكس جهان در چند روز آينده فوت خواهد كرد. اين خبر به سرعت در رسانه ها بازتاب يافت و هواداران وي پيام همدردي خود را با خانواده كلي در رسانه هاي اجتماعي منتشر كردند. اما ساعاتي پس از انتشار اين پيام ها خانواده محمدعلي كلي عكسي از وي در توئيتر منتشر كردند تا شايعات اخير پيرامون در آستانه مرگ بودن وي را تكذيب كردند. دختر محمدعلي كلي خبر وضعيت وخيم سلامتي پدرش را تكذيب و اعلام كرد كه او هم اكنون در خانه نشسته و در حال تماشاي برنامه تلويزيوني محبوبش است.
 


خواندني از ورزش ايران

¤ پس از باشگاه پرسپوليس، باشگاه پيكان تهران نيز براي تيمداري در ليگ وزنه برداري اعلام آمادگي كرد. اصغر ملكيان، مديرعامل باشگاه فرهنگي ورزشي پيكان و عضو هيئت رئيسه فدراسيون وزنه برداري با اعلام اين خبر گفت: قصد داريم از سال آينده با حضور در ليگ وزنه برداري بزرگسالان، در كنار رشته هاي فوتبال، واليبال، دوچرخه سواري، شمشيربازي، تنيس و اتومبيلراني سرمايه گذاري كنيم.
¤ طي حكمي از سوي مجيد شايسته رئيس فدراسيون تنيس ايران، سعيد احمدوند به عنوان سرمربي تيم ملي بزرگسالان اعزامي به رقابت هاي ديويس كاپ در سال 2013 منصوب شد.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10