(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 18 بهمن  1391 - شماره 20424

بارش برف در قلعه گنج پس از 25 سال
آغاز انتقال شيميايي فروشان ناصرخسرو از تهران
برگزاري دادگاه رسيدگي به پرونده قمه كشي خيابان شهيد مدني
نشت نفت از ويلاي شخصي رودخانه كرج را آلوده كرد
آغاز مكان يابي رايانه اي اسكان نوروزي فرهنگيان از اول اسفند
هوا دوباره آلوده شد
حوادث كوتاه از كشور
شوراي اسلامي شهر تهران:
افزايش بودجه سازمان تاكسيراني تا حل مشكلات رانندگان غيرممكن است
انهدام باند قاچاق سلاح در ايلام
توقف صدور طرح ترافيك خودروهاي فرسوده
ورود 123دستگاه اتوبوس دوكابين به ناوگان اتوبوسراني
انبار بنزين خانه اي را منفجر كرد
رئيس سازمان ثبت احوال:
ارائه خدمات دولتي براساس آدرس خود اظهاري ممنوع شد
اسكلت پادشاه انگليسي در پاركينگ
جاسوسي با زنبور سياه
تعداد تازه مسلمانان فرانسه 2 برابر شد
حبس 8 كودك به اتهام شكستن شيشه


بارش برف در قلعه گنج پس از 25 سال

سرويس شهرستان ها-
بارش برف و باران موجب شادماني مردم نقاط مختلف كشور، از جمله كشاورزان شد.
به گزارش خبرگزاري فارس بارش برف پس از 25 سال در بخش «چاه دادخدا» در شهرستان قلعه گنج استان كرمان خوشحالي مردم اين بخش را در پي داشت.
بخشدار بخش شهيون نيز از اعزام بيماران به بيمارستان هاي دزفول با بالگرد خبر داد و گفت: 10 هزار عشاير در محاصره برف هستند.
شكرالله قارم ديروز پس از بازگشت از منطقه «شهيون» با بالگرد اظهار كرد: همه بيماران اين منطقه مداوا شده اند و به اين بخش دارو ارسال شده است.
وي ادامه داد: چند تن از بيماران اين بخش كه از نظر سلامت در وضعيت بدي قرار داشتند به بيمارستان هاي دزفول اعزام شده اند و مشكلي از اين نظر وجود ندارد.
همچنين مديرعامل شركت توزيع نيروي برق چهارمحال و بختياري گفت: برق روستاي چين از توابع شهرستان كوهرنگ كه به علت برف و كولاك شديد قطع شده بود با اعزام نيروهاي عملياتي اين شركت وصل شد.
رحمت الله حماميان علت قطعي برق را شكسته شدن پايه برق در گردنه صالح كوتاه و اتصالي خط شيخ عليخان اعلام كرد و گفت: به دليل مسدود شدن راه ها نيروهاي عملياتي اين شركت مسير 8 كيلومتري خوبه تا گردنه صالح كوتاه را در سرماي شديد برف و كولاك پياده پيمودند تا برق روستاي چين را وصل كنند.
به گزارش ايسنا فرماندار شهرستان چالدران گفت: با تلاش نيروهاي امدادي 19 نفر گرفتار در بهمن و كولاك در اين شهرستان نجات يافتند.
احمدرضا قلي پور اظهار كرد: به دنبال بارش هاي سنگين برف در روزهاي گذشته و شدت كولاك در ارتفاعات كه سرعت آن بيش از 40 كيلومتر در ساعت مي رسيد، راه ارتباطي 50 روستاي بخش هاي مركزي و دشتك بسته شد كه راهداران شهرستان توانستند راه هاي ارتباطي 50 روستاي مسدود را بازگشايي كنند.
مديركل جمعيت هلال احمر خوزستان نيز به ايرنا گفت: به ساكنان 50 روستا در شمال خوزستان كه همچنان در محاصره برف هستند با استفاده از يك فروند بالگرد امدادرساني شد.علي عسكر ظاهري ديروز گفت: اين كمك رساني به دنبال ريزش برف سنگين در روزهاي گذشته در مناطق كوهستاني بخش سردشت در شمال دزفول، عصر روز دوشنبه صورت گرفت.
وي گفت: با بسته شدن راه هاي ارتباطي روستاهاي «احمد فداله» و «دره كايد» بخش سردشت، گروه داوطلبان امدادرساني جمعيت به همراه 2 نفر پزشك به اين مناطق اعزام شدند.
وي افزود: در اين امدادرساني كه با همكاري جمعيت هلال احمر، مركز بهداشت دزفول و فرمانداري دزفول انجام شد، مقدار زيادي دارو، پوشاك، پتو و كنسرو، بين اهالي توزيع شد.

 


آغاز انتقال شيميايي فروشان ناصرخسرو از تهران

مديرعامل شركت ساماندهي مشاغل شهر تهران از آغاز انتقال شيميايي فروشان ناصرخسرو از تهران خبر داد.
رضا قديمي در گفت وگو با فارس افزود: اين صنف به مركز كيميا در حاشيه شهر تهران منتقل مي شود.
وي ادامه داد: ظرف 10 روز به صورت كامل اين صنف از ناصرخسرو خارج مي شوند.
قديمي در بخش ديگر سخنانش افزود: از ميان واحدهاي تعطيل شده، تعدادي در شهر جابجا شده و در مكان مناسب و استاندارد مستقر شده اند و براي حدود 15 هزار واحد نيز انتقال به شهرك هاي صنعتي و مجتمع هاي صنفي، خدماتي پيش بيني شده است.به گفته وي، هم اكنون بالغ بر 20 هزار نفر در شهرك صنعتي خاوران مشغول به كار هستند.
قديمي اضافه كرد: واحدهاي صنعتي جديدي كه در اطراف شهر احداث شده اند به كم كردن مشكل مشاغل مزاحم شهري كمك مي كند.

 


برگزاري دادگاه رسيدگي به پرونده قمه كشي خيابان شهيد مدني

دادگاه رسيدگي به پرونده قمه كشي در خيابان شهيد مدني صبح ديروز برگزار شد.
به گزارش واحد مركزي خبر، در ابتداي جلسه كه با حضور وكيل تسخيري متهم و جمعي از شاكيان پرونده و اولياي دم مقتول برگزار شد آقاي صيفي نماينده دادستان با استناد به كيفرخواست صادر شده در دادسرا، اتهام متهم پرونده را محاربه و افساد في الارض اعلام كرد و افزود: متهم در تاريخ 24/7/91 با استفاده از يك قبضه چاقو در اقدامي هولناك 11 نفر از شهروندان تهراني را زخمي كرده كه يكي از آنها براساس شدت جراحات وارده به قتل رسيده است.
نماينده دادستان گفت: براساس گزارش اوليه پليس، شهادت شهود و نظريه پزشكي قانوني درباره علت تامه فوت مقتول، تقاضاي رسيدگي و صدور اشد مجازات براي متهم پرونده را دارم.
در ادامه، متهم با حضور در جايگاه به دفاع از خود پرداخت و گفت: در آن لحظه، جنون به من دست داد و بدون انگيزه دست به اين اقدام زدم هيچكدام از مضروبان و مجروحان را نمي شناختم و بعد از ارتكاب جرم نيز به محل ساخت ضريح امام حسين(ع) در قم مراجعه و توبه كردم و خود را تحويل ماموران حاضر در محل دادم.
در ادامه شاكيان پرونده با حضور در جايگاه با اعلام اينكه كماكان در شكايت خود باقي هستند براي متهم پرونده تقاضاي اشد مجازات كردند.
همچنين اولياي دم مقتول عليقلي علي ياري براي متهم پرونده تقاضاي قصاص و اشد مجازات كردند.
وكيل تسخيري متهم پرونده نيز در دفاع از موكلش گفت: موكلم تحت تاثير نوعي اختلال رواني قرار گرفته و مرتكب بزه شده و به ويژه آن كه موكلم سابقه بيماري رواني داشته است.
وي افزود: در نظريه پزشكي قانوني نيز آمده است كه اختلال متهم در حدي نبود كه بتواند مرتكب جنون شود اما در ادامه اعلام شده كه اختلال رواني در ارتكاب عمل موثر بوده است كه تقاضاي بررسي مجدد جنون متهم در كميسيون پزشكي دارم.
وي گفت: در كل براي موكلم تقاضاي عفو و صدور راي مبني بر رفع محاربه را تقاضا دارم.
قاضي پرونده نيز بعد از دفاعيات وكيل مدافع متهم پرونده اعلام كرد: متهم دو ماه در بيمارستان مورد روانكاوي، روانشناسي و معاينات پزشكي در كميسيون پزشكي قانوني قرار گرفته كه براساس نظريه كميسيون پزشكي قانوني اختلال متهم در حدي نبوده است كه بتواند منجر به جنون شود بنابراين جنون وي محرز نيست.
متهم پرونده نيز در آخرين دفاع خود گفت: پشيمانم.
با ختم رسيدگي به اين پرونده قاضي دادگاه گفت: كشيدن سلاح سرد يا گرم به قصد سلب آسايش و امنيت مردم محاربه محسوب مي شود و دادگاه با آن به شدت برخورد خواهد كرد.
وي افزود: در مهلت قانوني راي متهم پرونده صادر خواهد شد.
 


نشت نفت از ويلاي شخصي رودخانه كرج را آلوده كرد

رئيس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان كرج از آلودگي نفتي رودخانه اين شهر در اثر سهل انگاري ساكنان يكي از ويلاهاي محدوده «پوركان» خبر داد.
«بيژن قبايي» در گفت وگو با خبرنگار مهر، با اعلام اين خبر گفت: طي روزهاي گذشته گزارشي مبني بر مشاهده مواد نفتي «گازوئيل» در رودخانه كرج واقع در محدوده پوركان دريافت شد.وي افزود: پس از دريافت اين گزارش ماموران يگان حفاظت «ضابطان دادگستري» اين اداره مستقر در محيط باني «پوركان» بلافاصله در محل مذكور حاضر شدند و پس از بررسي هاي انجام شده براساس شواهد و مستندات مشخص شد محل نشت آلودگي نفتي از لوله آبرو، خروجي يكي از ويلاهاي شخصي است.
قبايي با بيان اينكه سهل انگاري سرايدار ويلا منجر به جاري شدن موادنفتي به رودخانه كرج شد، ادامه داد ماموران حفاظت محيط زيست بر حسب وظايف سازماني خود مبني بر پيشگيري از آلودگي منابع آبي به محل مذكور اعزام و با صدور اخطار و تذكر به سرايدار مانع از ادامه نشت موادنفتي شدند.
 


آغاز مكان يابي رايانه اي اسكان نوروزي فرهنگيان از اول اسفند

مديركل تعاون و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش از آغاز مكان يابي اينترنتي اسكان نوروزي سال 92 فرهنگيان از اول اسفند خبر داد.
فرشته سياري در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران گفت: فرهنگيان از اول اسفندماه مي توانند نسبت به مكان يابي اسكان نوروزي خود از طريق سايت اسكان به آدرس www.seskan.medu.ir اقدام كنند.مديركل تعاون و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: مقدمات رزرو 40 درصد ظرفيت هاي پيش بيني شده صورت گرفته و همچنين هماهنگي هاي لازم با دانشگاه فرهنگيان و معاونت پرورش انجام شده تا از ظرفيت مراكز تربيت معلم و اردوگاه ها جهت اسكان فرهنگيان استفاده شود.
وي خاطرنشان كرد: بخشنامه اسكان فرهنگيان و شيوه اجرايي ساماندهي و برنامه ريزي آن به استان ها ابلاغ خواهد شد.
 


هوا دوباره آلوده شد

آلودگي هواي زمستاني دوباره شروع شد و به طور ناگهاني هوا از وضعيت كاملا سالم به آستانه ناسالم براي همه گروه ها رسيد.
به گزارش شركت كنترل كيفيت هواي تهران، شاخص هواي تهران صبح ديروز آلودگي هوا، عدد 144 را نشان مي داد كه ناسالم براي گروه هاي حساس است.
اما اگر 6 واحد به آلودگي تهران افزوده شود، هوا براي همه مردم ناسالم مي شود، يعني در آستانه هشدار قرار مي گيرد.
طبق شاخص هاي كيفيت هوا، تا عدد 100، هوا در بازه سالم است، از 100 تا 150 در بازه ناسالم براي گروه هاي حساس و 150 تا 200 در بازه ناسالم براي همه گروه هاست. بيش از آن هم به شدت ناسالم شناخته مي شود.
بنابراين گزارش مناطقي كه بيشترين آلودگي را تا ظهر ديروز داشته اند، شامل 10 منطقه مي باشند كه در شمال، جنوب، شرق و غرب شهر پخش هستند.

 


حوادث كوتاه از كشور

كشف مكمل هاي غذايي غيربهداشتي
اصفهان-خبرنگار كيهان: مكمل هاي غذايي و غيربهداشتي به ارزش 2 ميليارد ريال در اصفهان كشف شد. سرهنگ حسين زاده رئيس پليس آكاهي استان اصفهان افزود: فردي كه قصد داشت 240 هزار عدد قرص مكمل غذايي فاقد مجوز بهداشتي را به ارزش 2 ميليارد ريال به استان اصفهان منتقل كند توسط كارآگاهان پليس آگاهي اصفهان شناسايي و دستگير شد.
دستگيري سارق حرفه اي پرايد
¤سارق حرفه اي 20 دستگاه خودروي پرايد در اصفهان دستگير شد. سرهنگ عبدالرضا آقاخاني فرمانده انتظامي استان اصفهان افزود: «ح-غ» 44 ساله با همدستي فردي مالخر به نام «مسعود-ر» پس از سرقت چندين دستگاه پرايد اكثرا از مناطق جنوب شهر اصفهان، آنان را به مخفيگاه خود در حاشيه شهر منتقل كرده و سپس آنان را به شكل اوراقي و غير قابل شناسايي تغيير داده و به فروش مي رساندند.
سارق و مالخر دستگير شده 10 سابقه كيفري از جمله سرقت، مواد مخدر در پرونده قبلي خود داشته و تاكنون 50 فقره سرقت داخل خودرو نيز از آنان كشف شده است.
توقيف پنيرهاي غيربهداشتي
5/2 تن شير و پنير تقلبي از كارگاهي در خميني شهر اصفهان كشف شد.
سرهنگ خسرو احمدي فرمانده انتظامي شهرستان خميني شهر اصفهان با بيان اين مطلب اظهار داشت: در پي كسب خبري مبني بر اينكه فردي به نام «ع-ر» 50 ساله با تاسيس يك كارگاه غيربهداشتي در حاشيه شهر اقدام به توليد پنير تقلبي مي كند موضوع در دستور كار پليس امنيت اين شهرستان قرار گرفت.
وي افزود: در اين زمينه متصدي مربوطه دستگير و كارگاه با حكم قضايي پلمب شد و از ادامه فعاليت آن جلوگيري به عمل آمد.
بازداشت قاچاقچي سيگار
تبريز-خبرنگار كيهان: بالغ بر 540 ميليون ريال سيگار قاچاق در تبريز كشف شد.
سرهنگ «قنبر مداحي»، رئيس پليس آگاهي آذربايجان شرقي گفت: «غ-ب» اقدام به ورود سيگار قاچاق و دپوي آن در منزل و سپس فروش در كشور مي كرد كه با حكم قضايي از منزل وي اين مقدار سيگار خارجي قاچاق كشف و ضبط شد و متهم نيز تحويل مقامات قضايي شد.
برخورد با سوداگران مرگ
فارس-زاهدان: مرزداران هنگ مرزي ميرجاوه از انتقال 300 كيلوگرم انواع موادمخدر به داخل كشور جلوگيري كردند.
سرهنگ ميرشكاري فرمانده هنگ مرزي ميرجاوه افزود: سوداگران مرگ نيز پس از مشاهده اقدام سريع مرزداران و تنگ ديدن عرصه رويارويي بر خود و نداشتن توان مقابله با ماموران، با بر جاي گذاشتن كوله ها و مقاديري مهمات به سمت كشور مقابل متواري شدند.
وي تصريح كرد: مرزداران در پاكسازي منطقه موفق شدند، تعداد 107 بسته به مقدار 107 كيلوگرم موادمخدر از نوع مرفين و 18 بسته به مقدار 182 كيلوگرم ترياك را كشف و ضبط كنند.
كلاهبرداري با وعده جايزه
فارس-كرمانشاه: فرمانده انتظامي شهرستان جوانرود از دستگيري دو كلاهبردار با فروش سيم كارت تلفن همراه به شهروندان و فريب آنان براي ارسال جايزه خبر داد.
سرهنگ بشيري افزود: طبق بررسي هاي انجام شده، 2 مرد جوان سوار بر يك دستگاه سواري پرايد در يكي از خيابان هاي شهر جوانرود در حال فروش سيم كارت تلفن همراه به شهروندان بوده و با اعلام اين مطلب كه شما برنده يك دستگاه آبميوه گيري هم شده ايد، اقدام به دريافت مبلغ 60 هزار ريال وجه نقد تحت عنوان هزينه پست جايزه از برخي خريداران مي كنند. كه با حضور به موقع نيروهاي انتظامي دستگير شدند.
كشف داروي قاچاق
فارس-قائمشهر: 85 هزار عدد داروي قاچاق در قائمشهر كشف شد سرهنگ محمودرضا قدمي فرمانده انتظامي قائمشهر افزود: در پي بازرسي از منزل متهم، 84 هزار و 956 عدد از انواع قرص هاي مسكن و آنتي بيوتيك، يك هزار و 875 عدد از انواع شربت آنتي بيوتيك، 11 هزار و 820 عدد از انواع سرم در اندازه هاي نيم ليتري و يك ليتري و يك هزار و 80 عدد از انواع آمپول كشف و ضبط شد.
دستگيري مامور قلابي
فارس-اهر: كلاهبردار مامور استخدام دستگاه هاي دولتي در اهر دستگير شد.
سرهنگ طاحوني فرمانده انتظامي اهر افزود: در پي مراجعه فردي و اعلام اينكه شخصي با هويت معلوم تحت عنوان نماينده يكي از دستگاه هاي دولتي با اخذ مدرك مبني بر اينكه وي را استخدام مي كند از وي كلاهبرداري كرده، بلافاصله بررسي موضوع در دستور كار ماموران پليس آگاهي اين شهرستان قرار گرفت.وي ابراز داشت: فردي به هويت «ص-ع» را دستگير كه در تحقيقات انجام گرفته نامبرده علاوه بر اين اتهام به چند مورد كلاهبرداري و جعل عنوان با دريافت مبلغي از افراد اعتراف كرد.
 


شوراي اسلامي شهر تهران:

افزايش بودجه سازمان تاكسيراني تا حل مشكلات رانندگان غيرممكن است

سرويس اجتماعي -
شوراي شهر تهران ديروز در جريان بررسي بودجه جاري 92 شهرداري ضمن انتقاد از عملكرد سازمان تاكسيراني در قبال رانندگان خواستار عملياتي شدن وعده هاي داده شده در حمايت از تاكسي داران شد.
به گزارش خبرنگار كيهان گزارش ديروز ميثم مظفر مديرعامل سازمان تاكسيراني شهر تهران در جلسه علني شوراي شهر در خصوص بيمه تكميلي درمان رايگان تاكسي داران و خانواده هايشان نظر مثبت اعضاي شورا را به خود جلب نكرد به طوري كه با درخواست افزايش بودجه اين سازمان از 7 ميليارد به 13 ميليارد تومان مخالفت شد.
دكتر پروين احمدي نژاد عضو كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر در اين رابطه معتقد بود كه بودجه جاري منجر به بزرگ شدن سازمان تاكسيراني مي شود و در نتيجه كمتر به جيب رانندگان مي رود.مهندس خسرو دانشجو سخنگوي شوراي شهر نيز در پاسخ به اظهارات مديرعامل سازمان تاكسيراني تاكيد كرد: تاكسيراني هر ساله اعلام مي كند كه امكان پوشش بيمه تامين اجتماعي رانندگان وجود ندارد و هر بار شوراي شهر نيز تاكيد مي كند كه اين كار بايد از راه هاي ديگري به جز تامين اجتماعي دنبال شود اما متاسفانه به اين خواسته عمل نمي شود.
وي تصريح كرد: مديران اين سازمان هر سال وعده و وعيدهايي در حمايت از راننده هاي تاكسي داده اند و به خاطر اين وعده ها هر بار نيز بر بودجه تاكسيراني افزوده مي شود اما تاكنون هيچ يك از آن وعده ها عملياتي نشده است.
دانشجو تاكيد كرد: ادعا نمي كنيم كه اين بودجه به جيب كسي رفته اما مهم اين است كه مطمئن شويم اين بودجه در جاي خودش هزينه شده باشد.
سخنگوي شوراي شهر افزود: برخي اعضاي شورا معتقدند كه تاكسيراني 600 نيروي پرسنلي دارد كه حتي اگر عدد 350 نفر مورد ادعاي مديرعامل سازمان تاكسيراني هم صحت داشته باشد باز هم براي افزايش سهم رانندگان بايد از عرض و طول اين سازمان كاسته شود.
دكتر حمزه شكيب رئيس كميسيون عمران شوراي شهر هم در اين باره تاكيد كرد: تاكسيراني يكي از سازمان هايي است كه در چند سال گذشته نتوانسته تكاليف خود را انجام دهد، بنابراين افزايش بودجه آن بدون دليل امكان ندارد.
وي با اشاره به وجود شركت هاي خصوصي در مجموعه تاكسيراني، گفت: اين شركت ها وجوهي از رانندگان دريافت مي كنند و به درآمدهاي هنگفتي مي رسند كه تمام آن سود است، اما خدماتي را كه بايد، به آنها ارائه نمي كنند.
شكيب تاكيد كرد: از چند سال قبل كه قرار شد بخش خصوصي در تاكسيراني فعال شود، به دنبال كوچك سازي سازمان تاكسيراني بوديم، اما اكنون نه سازمان كوچك شده و نه شركت ها عملكرد قابل قبولي دارند.
رسول خادم رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر نيز در اين رابطه تاكيد كرد: 10 سال است كه در شوراي شهر تهران حضور داريم و در اين مدت با آرزوي حل مشكلات رانندگان تاكسي هر سال بودجه هايي را تصويب كرده ايم اما عملا هيچ قدمي در تحقق برنامه هاي مدنظر شورا برداشته نشده است.
قاليباف نيامد
دومين دستور جلسه شوراي شهر ارائه گزارش در خصوص دلايل عدم تخصيص اعتبار پرداخت سود اوراق مشاركت و فروش متري سازمان نوسازي شهر تهران بود كه قرار بود محمدباقر قاليباف شهردار تهران شخصا در اين جلسه حاضر شود. اما تا پايان جلسه خبري از وي نشد.
مهندس مهدي چمران رئيس شوراي شهر در قرائت دستور جلسه ديروز هيچ اشاره اي به جزئيات گزارشي كه قرار بود آقاي قاليباف ارائه كند نداد اما آنچه از شواهد و متن دستور برمي آيد اين گزارش مربوط به بافت هاي فرسوده تهران است كه سال هاست منتظر وعده هاي بر زمين مانده مسئولان شهري و شهرداري و سازمان نوسازي مي باشد.
مكاتبه با دولت درباره پرداخت سهم خود به مترو
به گزارش خبرنگار ما در ادامه جلسه ديروز شوراي شهر حمزه شكيب بر ضرورت تدوين نامه اي خطاب به دولت در رابطه با پرداخت سهم دولت در قبال هزينه هاي متروي تهران شد اما مهندس چمران ضمن تاكيد بر اين مطلب كه چنين مكاتبه اي چند روز پيش صورت گرفته و رئيس جمهور هم دستور اقدام صادر كرده است اما از آنجا كه سهم دولت به عنوان بودجه كمكي منظور مي شود بنابراين بايد تمامي بودجه هاي ديگر تخصيص يابد و در نهايت اگر پولي باقي ماند به عنوان بودجه كمكي به اين منظور اختصاص خواهد يافت. كه بر اين اساس پرداخت اين وجه در صورت امكان در دو ماه پاياني سال تحقق خواهد يافت.
 


انهدام باند قاچاق سلاح در ايلام

فرمانده نيروي انتظامي ايلام از شناسايي و انهدام يك باند قاچاق سلاح در اين شهرستان خبر داد.
شهاب عزيززاده ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در ايلام ضمن اعلام اين خبر افزود: اين باند 4 نفره اقدام به خريد و فروش سلاح قاچاق مي كردند كه با هوشياري پليس شناسايي و دستگير شدند.
وي افزود: پليس با اطلاع از فعاليت باندي كه اقدام به خريد و فروش سلاح مي كرد ضمن شناسايي افراد متهم محل مخفيگاه آنان را شناسايي و در عملياتي غافلگيرانه متهمان را دستگير كرد.
فرمانده انتظامي ايلام گفت: در بازرسي از مخفيگاه و منزل اين افراد يك قبضه سلاح شكاري غير مجاز فاقد مجوز از نوع پران، يك قبضه سلاح شكاري از نوع دو لول به همراه 3 تير فشنگ و يك تيغه شمشير يك و نيم متري و مقداري مواد مخدر كشف و ضبط شد.
وي ادامه داد: اعضاي اين باند قاچاق سلاح پس از تشكيل پرونده تحويل مقام قضايي استان ايلام شدند.
 


توقف صدور طرح ترافيك خودروهاي فرسوده

مشاور معاون شهرداري تهران: صدور طرح ترافيك اتوبوسهاي فرسوده دولتي، نظامي و دانشگاه ها متوقف مي شود.
وحيد نوروزي با اشاره به اين كه يكي از عوامل اصلي آلودگي هواي پايتخت منابع متحرك و خودروهاي دودزاست، افزود: بر اساس مصوبه دولت اتوبوس هاي شهري با سن 8 سال به بالا، اتوبوس هاي برون شهري با سن 12 سال به بالا و ميني بوس ها با سن 10 سال به بالا اجازه تردد در كلانشهر تهران را ندارند.
وي با بيان اين كه متاسفانه دستگاه هاي دولتي و نظامي در تهران اتوبوس هاي فرسوده، قراضه و از رده خارج را كه از سيستم تردد برون شهري خارج مي شوند را مجددا به عنوان سرويس در داخل تهران بكارگيري مي كنند، گفت: همين امر موجب شده است كه در ساعات آغاز و تعطيلي اين بخش ها شاهد دود غليظي در اطراف اين اماكن و متعاقب آن در تهران باشيم.
نوروزي تصريح كرد: براساس پيشنهاد ارائه شده از سال آينده هيچ يك از سرويس هاي دستگاه هاي دولتي، نظامي و دانشگاه ها كه براساس مصوبه دولت فرسوده باشند و اجازه تردد در تهران نداشته باشند، بدون توجه به دريافت يا عدم دريافت برگه معاينه فني، مجوز طرح ترافيك نمي گيرند.مشاور معاون ترافيك شهردار تهران با اشاره به اين كه مديريت شهري تهران قصد داشت به اين سرويس ها مجوز طرح ترافيك 92 را ندهد تصريح كرد: در عين حال با توجه به نزديكي آخر سال و قراردادي كه با رانندگان اين سرويس ها بود و پس از بررسي هاي انجام شده مقرر شد يكسال به اين ارگان ها مهلت داده شود تا نسبت به جايگزيني سرويس هاي خود اقدام كنند.وي تاكيد كرد: بديهي است در صورت عدم جايگزيني، هيچ يك از سرويس هاي فرسوده دستگاه هاي دولتي، نظامي و دانشگاهها در سال 93 مجوز تردد در محدوده طرح ترافيك دريافت نمي كنند.

 


ورود 123دستگاه اتوبوس دوكابين به ناوگان اتوبوسراني

معاون حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران با بيان اينكه تاكنون 172 دستگاه اتوبوس دوكابين وارد ناوگان اتوبوسراني پايتخت شده است گفت: 123 دستگاه اتوبوس دوكابين خارجي كه از استانداردهاي روز دنيا برخوردارند، هم اكنون در گمرك هستند كه در تلاشيم اين اتوبوس ها را تا آخر سال وارد ناوگان كنيم.
سيدجعفر تشكري هاشمي با بيان اين مطلب اظهار كرد: 123 دستگاه اتوبوس دوكابين خارجي به گمرك رسيده اند كه اكنون مراحل اداري آنها در حال طي كردن است و اميدواريم بتوانيم اين اتوبوس ها را تا پايان سال وارد ناوگان كنيم تا تعداد اتوبوس هاي دوكابين پايتخت به مرز 300دستگاه برسد.
معاون شهردار تهران همچنين درخصوص توسعه شبكه خطوط اتوبوس هاي BRT گفت: خط 8 اتوبوس هاي تندرو حدفاصل ترمينال جنوب تا ميدان آقا نور در دست اجرا قرار دارد، همچنين احداث خط اتوبوس هاي BRT در بزرگراه صدر در دستور كار است كه به محض اتمام عمليات نصب پل اين خط نيز آماده بهره برداري خواهد شد.
وي همچنين درخصوص توسعه خطوط مترو گفت: نيمه جنوبي خط 3مترو تهران در دست ساخت است و با كار 3 شيفته در تلاشيم كه بخشي از اين مسير را تا قبل پايان سال تكميل و آماده بهره برداري كنيم.تشكري با بيان اينكه احداث و تكميل بخشي از نيمه جنوبي خط3 حدفاصل چهارراه وليعصر(عج) تا ميدان راه آهن در اولويت كاري قرار دارد گفت: توسعه حمل و نقل عمومي همچنان از اصلي ترين اهداف و سياست هاي مديريت شهري در پايتخت است و تهران مسير خود را در جهت توسعه مترو با سرعت طي مي كند.

 


انبار بنزين خانه اي را منفجر كرد

انفجار يك منزل مسكوني در خيابان مولوي تهران به سوختگي 3 نفر منجر شد كه يكي از آنها 70 درصد دچار سوختگي شده و حالش وخيم است.
حادثه انفجار يك واحد مسكوني در خيابان بوربور در خيابان مولوي تهران به سوختگي 3 نفر منجر شد كه حال يكي از آنها با ميزان سوختگي 70 درصد وخيم است.
بنابر گزارش اورژانس تهران، اين حادثه ساعت 15 و 9 دقيقه به اورژانس تهران گزارش شد و بلافاصله 3 دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد و 3 مصدوم را كه يكي 70 درصد سوختگي دارد و دو نفر ديگر كه خانم هاي 16 و 24 ساله هستند با درجه سوختگي 35 و 30 درصد به بيمارستان سوانح سوختگي شهيد مطهري منتقل كردند.
گزارش هاي اوليه علت اين انفجار را وجود بنزين دراين خانه و اشتعال آن نشان مي دهد.
 


رئيس سازمان ثبت احوال:

ارائه خدمات دولتي براساس آدرس خود اظهاري ممنوع شد

رئيس سازمان ثبت احوال كشور گفت: دستگاه هاي دولتي موظف هستند خدمات خود را به مراجعه كنندگان از طريق كد پستي مندرج در كارت ملي ارائه كنند.
به گزارش روابط عمومي ثبت احوال، «محمد ناظمي اردكاني» افزود: خدمات دستگاه هاي دولتي از اين پس براساس آدرس خود اظهاري مشتريان ارائه نمي شود.وي با بيان اينكه ترويج كاربردي شدن شماره ملي در كشور، يكي از راهبردهاي اين سازمان است، افزود: كاربردي كردن شماره ملي و گسترش شبكه استعلام از جمله برنامه هاي سازمان در حفظ اسناد هويتي مردم است.
 


اسكلت پادشاه انگليسي در پاركينگ

گروه باستان شناسي «ليچستر» امروز رسما اعلام كرد اسكلتي كه سال گذشته در يك پاركينگ پيدا شده بود، قطعا مربوط به شاه ريچارد سوم است.
دانشمندان انگليسي اعلام كردند: اسكلتي كه در يك پاركينگ خودرو پيدا شده، مربوط به «ريچارد سوم» است. ريچارد سوم آخرين پادشاه انگليسي است كه در يك نبرد كشته شده است.با اعلام اين خبر معماي 500 ساله محل جسد اين پادشاه انگليسي حل شد. جمجمه اسكلتي كه گفته مي شود متعلق به ريچارد سوم است، شكسته است. ستون فقرات اين اسكلت نيز خميده است.
«ويليام شكسپير» ريچارد را به عنوان پادشاهي ظالم و ترسناك كه دو شاهزاده را در برج لندن به قتل رسانده، به تصوير كشيده است. وي در ميدان نبرد، «باسورث» و در جنگ با «هنري تودور» جانشين احتمالي اش در سال 1485 در مركز انگليس كشته شد.اين اسكلت سال گذشته در حين خاكبرداري يك صومعه مربوط به قرون وسطي كه اكنون در انتهاي يك پاركينگ قرار گرفته، پيدا شد. امروز يك گروه باستان شناس از دانشگاه «ليچستر» اعلام كرد شواهد نشان مي دهد كه اين اسكلت مربوط به ريچارد سوم است. به نوشته رويترز اين يكي از بزرگترين كشف هاي باستان شناسي در سال هاي اخير به شمار مي آيد.
 


جاسوسي با زنبور سياه

ارتش انگليس هواپيماي پلاستيكي جديدي براي مقابله با طالبان طراحي كرده است.
به گزارش روزنامه ديلي ميل، سربازان مي توانند اين وسيله را به طور مستقيم و از طريق يك «جوي استيك» هدايت كنند و يا اينكه با دادن برنامه به آن و استفاده از سيستم GPS اين هواپيما را براي جاسوسي به مقر دشمن اعزام و سپس آن را به مقر باز گردانند.
 


تعداد تازه مسلمانان فرانسه 2 برابر شد

براساس يك گزارش، تغيير دين به اسلام به طور سالانه در فرانسه طي 25 سال گذشته دو برابر شده است.
برنارد گودار، مقام مسئول امور مذهبي در وزارت كشور فرانسه گفت، تصور مي شود حدود 100 هزار نفر از شش ميليون مسلمان حاضر در كشور فرانسه نوآيين (تغيير كيش داده از اديان ديگر) هستند و اين در حالي است كه اين رقم در سال 1986 ميلادي 50 هزار نفر بود.
اين گزارش روز يك شنبه (15 بهمن، 3 فوريه) توسط روزنامه نيويورك تايمز منتشر شد.
گودار گفت: «پديده تغيير مذهب بويژه از سال 2000 قابل توجه و چشمگير است» و افزود «ماهيت» تغيير آيين عوض شده است.
سمير امغار، جامعه شناس و كارشناس امور اسلامي در اروپا گفت، حتي افراد غير مسلمان كه ساكن مناطق مسلمان نشين هستند، مراسم ماه مبارك رمضان را به جا مي آورند زيرا «اثر جمعي و بعد آكنده از شادي اين ماه» را دوست دارند.
براساس اين گزارش، بسياري از مسلمانان در فرانسه مي گويند بيشتر اوقات با پيش داوري و تبعيض از سوي دولت روبرو مي شوند.
آنها همچنين ممنوعيت دولتي در استفاده از برقع در اماكن عمومي و افزايش نگراني ها در مورد گرويدن به اسلام را بازتاب تعصب و نابردباري دولت فرانسه قلمداد مي كنند.كارشناسان مي گويند، افزايش تغيير آيين به اسلام در فرانسه چالشي بزرگ براي دولت سكولار اين كشور به شمار مي رود زيرا پاريس همواره رويكردي غيردوستانه و گاه خصمانه در قبال مسلمانان داشته است.
 


حبس 8 كودك به اتهام شكستن شيشه

به گزارش پايگاه اينترنتي شبكه خبري الجزيره، سازمان هاي حقوقي و فعالان فلسطيني صدور حكم حبس و جريمه مالي هشت كودك فلسطيني را كه يك سال پيش بازداشت شدند، محكوم و اعلام كردند كه صدور حكم اين كودكان براساس اعترافات اين كودكان بوده كه بر اثر شكنجه و در شرايط سختي صورت گرفته است.
مسئولان رژيم صهيونيستي در مارس سال گذشته هشت كودك را از منطقه «بيت امر» در شمال شهر الخليل واقع در جنوب كرانه باختري بازداشت و هفته گذشته حكم هايي از 11 تا 27 ماه حبس و پرداخت جريمه مالي بين چهار تا پنج هزار شكل (واحد پول رژيم صهيونيستي) عليه آن ها صادر كردند.
محمد عيادعوض، سخنگوي رسانه اي كميته هاي مقاومت مردمي در قبال شهرك سازي ها در منطقه «بيت امر» اعلام كرد: دادگاه نظامي اسرائيل در زندان «عوفر» در غرب رام الله اين هشت كودك را به شكستن شيشه خودرو يك شهرك نشين متهم و اين احكام ظالمانه را عليه آن ها صادر كرد.
محمد الصليبي اعلام كرد كه احمد، برادر اسيرش براي سومين بار بازداشت شده و در بازداشت اخيرش در جريان بازجويي ها شكنجه شده است و در يكي از جلسه هاي محاكمه، پليس زندان وي را به شدت كتك زده است.
از سوي ديگر، مراكز حقوقي فلسطين و اسرائيل اعلام كردند كه 20 هزار كودك از قدس با اين ادعا كه يكي از والدينشان اهل كرانه باختري است، نمي توانند با خانواده هايشان در قدس زندگي كنند كه اين مسئله باعث رنج هاي بسيار اين كودكان شده است.
اين مراكز اعلام كردند كه دلايل اين اقدام به سال 2002 برمي گردد، چرا كه وزارت داخلي رژيم صهيونيستي براي خالي كردن قدس از ساكنان فلسطيني تصميم گرفت به درخواست خانواده هايي كه يكي از والدين كارت شناسايي آبي و ديگري كارت شناسايي كرانه باختري را داشته باشد، عمل نكند.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10