(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 21 بهمن  1391 - شماره 20426

تدارك عمومي براي راهپيمايي شكوهمند 22بهمن
مديرعامل هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران:
تقاضاي سفر با هواپيما كمتر شده است
احمدي مقدم:
تلاش دشمن درگير كردن قشر ضعيف با بدنه انقلاب است
حوادث كوتاه از كشور
رئيس سازمان زندان ها اعلام آمادگي كرد
استفاده از «پابند الكترونيك» به جاي مجازات حبس
سرپرست وزارت بهداشت:
تعيين تعرفه ها در نظام پزشكي اشتباه بزرگي بود
مدير كل دفتر آمار و جمعيت ثبت احوال:
تك فرزندي كشور را در سال 1415 در بحران قرار مي دهد
اعدام و هلاكت 7 قاچاقچي مواد مخدر در شهرهاي اصفهان و كرمان
توفان مرزن آباد را در نورديد
ترافيك 7 كيلومتري در جاده خاوران
فروش گوشت اسب به جاي گاو
شورش زندانيان مكزيكي
دختر 9 ساله مادر شد
پيراهن منسوب به پيامبر(ص)
تلفات خودكشي بيش از ميدان جنگ


تدارك عمومي براي راهپيمايي شكوهمند 22بهمن

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران گفت: اتوبوسراني، مترو و تاكسيراني با به كارگيري تمام توان خود نسبت به جابه جايي راهپيمايان به مقصد ميدان آزادي اقدام خواهند كرد.
مهندس سيد جعفر تشكري هاشمي افزود: سرويس هاي ويژه شركت واحد اتوبوسراني از ساعت 7 صبح 22بهمن در 54 مبدا از جمله ميادين، پايانه ها و شهرك ها آماده اند تا شهروندان را به صورت رايگان به ميدان آزادي برده و بازگردانند.
وي با اعلام اين كه به منظور رفاه حال شهروندان جهت حضور در راهپيمايي 22بهمن از آغاز فعاليت در نخستين ساعات صبح تا پايان مراسم راهپيمايي تمامي خطوط مترو به صورت رايگان در خدمت شهروندان خواهد بود، اظهار كرد: به منظور تسريع و تسهيل در جابه جايي انبوه مسافران، سر فاصله حركت قطارها در خطوط 2 و 4 به عنوان خطوط اصلي مسير راهپيمايي كاهش خواهد يافت.
تشكري هاشمي با اعلام اين كه حركت قطارها در خط دو از 7 دقيقه روزهاي تعطيل به 4 دقيقه و در خط چهار از 10 دقيقه روزهاي تعطيل به 5 دقيقه كاهش خواهد يافت، تصريح كرد: به اين ترتيب شاهد افزايش جابه جايي مسافر به ميزان 43درصد در خط دو و 50درصد در خط چهار نسبت به ايام عادي خواهيم بود و حركت قطارها در خطوط 1 و 5 نيز برابر برنامه زمان بندي است.
وي از پيش بيني 10خط تاكسيراني از ساعت 7صبح 22بهمن با اختصاص 200دستگاه ون براي جابه جايي رايگان شهروندان در راهپيمايي خبر داد و اضافه كرد: اين خطوط به سمت ميدان انقلاب اسلامي و ميدان آزادي پيش بيني شده اند، ضمن اين كه ساير خطوط تاكسيراني به صورت عادي به فعاليت هاي خود ادامه مي دهند.
تشكري هاشمي اين 10مسير را به اين شرح اعلام كرد: ميدان هفت تير به ميدان انقلاب اسلامي، ميدان امام حسين(ع) به ميدان فردوسي، ابتداي حافظ به چهارراه كالج، ميدان حضرت ولي عصر(عج) به چهارراه حضرت ولي عصر(عج)، ميدان حر به بزرگراه شهيد نواب صفوي، ميدان توحيد به ميدان آزادي، ميدان جمهوري اسلامي به خيابان آزادي، ميدان سپاه به خيابان انقلاب اسلامي، ابتداي شادمان به خيابان آزادي و بزرگراه شهيد ستاري به سه راه فرودگاه.
معاون شهردار تهران با اعلام اين كه در روز 22بهمن ساير امكانات و ظرفيت هاي ترافيكي پايتخت در جهت برگزاري هرچه باشكوه تر راهپيمايي به كار گرفته خواهد شد، خاطرنشان كرد: مركز كنترل ترافيك شهرداري تهران وضعيت ترافيك شهر را در اين روز كنترل خواهد كرد تا در صورت بروز كوچك ترين مشكل ترافيكي نسبت به برطرف كردن آن هماهنگي هاي لازم را به عمل آورد.
گفتني است 45 مبدا كه ناوگان اتوبوسراني از ساعت 7 صبح 22بهمن سرويس هاي ويژه به مقصد ميدان آزادي در آن ها پيش بيني گرديده، به شرح زير اعلام شده اند:
تهران پارس، خاقاني، ميدان امام حسين(ع)، ميدان شمشيري، ميدان رازي، ميدان محمديه، ميدان قيام، ميدان خراسان، ميدان شوش، ميدان راه آهن، ميدان ابوذر، ميدان جليلي، ميدان نازي آباد، خاني آباد، خليج فارس، شهرك حضرت ولي عصر(عج)، يافت آباد، شادآباد، تهرانسر، كارگر شمالي، ميدان صادقيه، كوي نصر، اسدآبادي، شهران، شهر زيبا، كن، پونك، جنت آباد، شهرك شهيد باقري، ميدان صنعت، شهرري، 13آبان، دولت آباد، خزانه، ميدان رسالت، سيد خندان، هفت حوض، شهرك شهيد محلاتي، تجريش، قدس، لويزان، ميدان شهدا، پيروزي، ميدان شهيد كلاهدوز و شهرك شهيد بروجردي.
آمادگي كامل پليس راهور
براي پوشش راهپيمايي 22 بهمن
رئيس پليس ترافيك شهري راهنمايي و رانندگي از استفاده از تمام منابع و امكانات براي بهتر برگزار شدن راهپيمايي هاي سراسر كشور در روز 22 بهمن خبر داد.
سرهنگ مهرايي گفت: با بررسي كامل تمام جوانب و در نظر گرفتن موقعيت هاي شهرستانهاي كشور، در محل هايي كه محل تجمع و راهپيمايي بزرگ 22 بهمن براي شهروندان است طرح هاي ترافيكي در نظر گرفته شده و همچنين در اطراف مسيرهاي تعيين شده طرح هاي مناسبي در جهت پاركينگ خودرو راهپيمايان نيز در نظر گرفته شده است.
وي افزود: همچنين هماهنگي هاي لازم با سازمان هاي حمل و نقل عمومي مانند اتوبوسراني، تاكسيراني و مترو درخصوص جابجايي راهپيمايان به مسيرهاي اصلي راهپيمايي در تمام شهرستان ها انجام گرفته شده است.
رئيس پليس ترافيك شهري راهور ناجا ادامه داد: ضمنا مصادف شدن اين ايام با تعطيلات پايان هفته و تمايل مردم به مسافرت به شهرهاي شمالي كشور جدا از تمهيدات ترافيكي روز 22 بهمن ماموران راهور اين شهرستانها آمادگي لازم براي استقبال از مسافران را دارند.
تجهيز و آماده باش
نيروهاي امدادي هوايي و زميني
رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر از تجهيز و آماده باش نيروهاي اين سازمان براي خدمات رساني به مردم طي امروز و فردا بويژه در روز 22بهمن خبر داد.
محمود مظفر با بيان اين مطلب افزود: اين سازمان طبق دستورالعمل كاري خود در ايام خاص برنامه هايي را در قالب تيم هاي عملياتي زميني و هوايي به صورت آماده باش درنظر مي گيرد.
وي با اشاره به كشيك هاي ويژه شنبه و يكشنبه 22 بهمن ماه ادامه داد: تيم هاي عملياتي امداد و نجات دو برابر ظرفيت روزهاي معمولي تجهيز مي شوند.
رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر تصريح كرد: اگر در تعطيلات عادي يك هزار نيروي امدادي در تهران آماده باش باشند اين تعداد براي روز 22بهمن به دو هزار نفر و يك بالگرد به دو بالگرد و ساير دستگاه ها و ملزومات امداد و نجات در اين روزها دو برابر شده اند.
سرويس دهي رايگان 200 ون
در 10مسير
200 دستگاه ون تاكسي روز 22 بهمن شهروندان پايتخت را در 10مسير پيش بيني شده به ميادين انقلاب و آزادي جابه جا مي كنند.
بر اين اساس ده خط به مقصد ميدان انقلاب و ميدان آزادي از منتهي اليه شرق و غرب شهر پيش بيني شده كه به طور ميانگين در هر خط 20 ون سرويس رساني مي كند. تعداد ون ها در هر خط براساس كم و زيادي مسافران تغيير مي كند.
به گفته نماينده سازمان تاكسيراني در كميته ترافيكي ستاد برگزاري يوم الله 22بهمن علاوه بر ون هاي رايگان ساير خطوط تاكسيراني نيز در اين روز فعاليت خود را از ساعت 6 صبح آغاز مي كنند.
مسيرهاي ون هاي تاكسي براي يوم الله 22بهمن سال 91 شامل ميدان هفت تير- ميدان انقلاب، ميدان امام خميني، ميدان فردوسي خيابان كريم خان (تقاطع حافظ)- چهارراه كالج، ميدان وليعصر- چهارراه وليعصر(عج)، ميدان حر- ميدان نواب، ميدان توحيد- ميدان آزادي، ميدان جمهوري- تقاطع خيابان آزادي، ميدان سپاه- خيابان انقلاب، خيابان ستارخان (شادمان)- آزادي و بزرگراه شهيد ستاري تا سه راه فرودگاه است.
آتش نشاني تهران در آمادگي كامل
سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران با استقرار 112 ايستگاه سيار در مسيرهاي مختلف راهپيمايي از تامين ايمني راهپيمايان تهراني در روز 22بهمن خبر داد.
در روز 22بهمن، ناوگان خودرويي و آتش نشانان با استقرار 51 دستگاه خودروهاي سبك و سنگين آتش نشاني و 61دستگاه موتورسيكلت عملياتي همراه با 400 آتش نشان در قالب گروه هاي مختلف اطفايي و امداد و نجات و نيز تجهيزات ايمني در نقاط مختلف مسير راهپيمايي، آماده خدمت رساني هستند.
علاوه بر آن چند ايستگاه ثابت آتش نشاني كه در مسيرهاي شرق به غرب خيابان هاي آزادي و انقلاب قرار دارد و همچنين تمامي 100 ايستگاه آتش نشاني موجود در سطح پايتخت در همه ايام به شهروندان خدمت رساني مي كنند به عنوان پايگاه هاي پشتيباني آماده انجام خدمت هستند.
آتش نشانان داوطلب نيز در روز 22بهمن ضمن حضور در راهپيمايي يوم الله 22بهمن در ارائه خدمات ايمني به شهروندان با آتش نشانان همكاري مي كنند.
اعمال محدوديت ترافيكي
در محور منتهي
به حرم عبدالعظيم(ع)
معاون حمل ونقل و ترافيك شهرداري منطقه 20 از اعمال محدوديت ترافيكي چهارراه چشمه علي تا ميدان حرم حضرت عبدالعظيم حسني(ع) در روز 22 بهمن خبر داد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 20، عليرضا اسفرايني نژاد با اشاره به اينكه راهپيمايي 22 بهمن در شهرري به صورت مستقل و با محوريت حرم حضرت عبدالعظيم حسني(ع) برگزار مي شود گفت: به منظور برگزاري باشكوه اين مراسم با همكاري و هماهنگي پليس راهور محدوديت ترافيكي در تقاطع خيابان فدائيان اسلام و بزرگراه شهيد كريمي(چهارراه چشمه علي) تا ميدان حرم حضرت عبدالعظيم حسني(ع) از ساعت 9 صبح 22 بهمن اعمال مي شود.
اسفرايني نژاد به تقويت ناوگان حمل ونقل عمومي و پايانه هاي مسافربري سطح منطقه اشاره كرد و اظهار داشت: 70 دستگاه اتوبوس براي جابجايي راهپيمايي كنندگان در مساجد، محورهاي اصلي، ميادين و مراكز فرهنگي مستقر هستند و به شهروندان خدمات رايگان ارائه مي كنند.
وي در پايان به تمهيدات ترافيكي محورهاي اصلي منطقه 20 نيز اشاره كرد و افزود: به منظور ايمن سازي محورهاي مواصلاتي اين منطقه 65 بشكه ايمني و يك هزار و صد استوانه ايمني، 18 كوشينگ تانك و يك هزار گل گاردريل در بزرگراه هاي شهيد آويني و شهيد كريمي نصب شده است.
افزايش ايستگاه هاي دانش آموزي در راهپيمايي
22 بهمن
قائم مقام معاون وزير در سازمان دانش آموزي، از افزايش ايستگاه هاي ارائه كننده برنامه هاي فرهنگي در مسير راهپيمايي 22 بهمن خبر داد.
داود روستايي، قائم مقام معاون وزير در سازمان دانش آموزي در گفت وگو با فارس در خصوص برنامه هاي اين سازمان در راهپيمايي 22 بهمن گفت: هر ساله ايستگاه هاي آموزش و پرورش در مسير راهپيمايي 22 بهمن به دانش آموزان و والدين آنها بسته هاي فرهنگي ارائه مي دهد و برنامه هاي متنوعي نيز اجرا مي كند.
روستايي به برگزاري مسابقات متعدد در ايستگاه هاي آموزش و پرورش اشاره كرد و افزود: براي كودكان و دانش آموزان، مسابقاتي در نظر گرفته شده و جوايزي به آنها اهدا مي شود.
وي افزود: جوايز برخي از مسابقات مانند برگزاري مسابقه نقاشي براي خردسالان در ايستگاه هاي آموزش و پرورش اهدا مي شود و جوايز برخي از مسابقات كه نياز به تصحيح سوالات يا قرعه كشي دارد، حداكثر 10 روز پس از راهپيمايي 22 بهمن اهدا مي شود.
 


مديرعامل هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران:

تقاضاي سفر با هواپيما كمتر شده است

مديرعامل هواپيمايي هما گفت: با توجه به افزايش قيمت بليت، تقاضاي سفر با هواپيما به ويژه در مسيرهاي كوتاه نسبت به سال هاي قبل كمتر شده است.
فرهاد پرورش در گفت و گو با ايرنا با بيان اينكه شركت هاي هواپيمايي خصوصي خودشان مسيرشان را تنظيم مي كنند، افزود:اما هما در مواردي حتي با 40 درصد ظرفيت نيز پروازهاي خود را انجام مي دهد؛ هر چند هواپيما مي تواند در مسيرهاي ديگر نيز به كارگرفته شود.
پرورش در ادامه با اشاره به واگذاري هما گفت: سازمان تأمين اجتماعي با در اختيار داشتن شركت هايي همچون قطارهاي مسافري «رجا» و «هما» مي تواند هلدينگ بخش حمل و نقل را تشكيل دهد.
وي افزود: مصوبه هيئت وزيران در مورد واگذاري شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي، تصويب و ابلاغ شده و فرايند واگذاري هما در حال طي مراحل اجرايي بين سازمان تأمين اجتماعي و سازمان خصوصي سازي است.
وي ادامه داد: از مجموعه هما، هواپيمايي ايران ايرتور در سال 1389 و گروه هتل هاي هما در سال 1390 به بخش خصوصي واگذار شد و اميدواريم تا پايان امسال هواپيمايي هما هم واگذار شود.پرورش ابراز اميدواري كرد: با واگذاري هواپيمايي جمهوري اسلامي، موانع و مشكلاتي كه از نظر قانوني در فعاليت هاي هما وجود دارد، برطرف شود و اين مجموعه هرچه سريعتر خود را بازسازي كند.
مديرعامل هواپيمايي جمهوري اسلامي با اشاره به خدمات تكليفي هما گفت: بخش مهمي از هزينه هواپيمايي هما ناشي از انجام پروازهاي تكليفي و تخفيفاتي بوده كه تاكنون ارائه شده است، در حالي كه با واگذاري آن، اگر هم قرار باشد تخفيفي ارائه شود، بايد هزينه هاي آن به نوعي جبران شود.
وي همچنين درباره توان فني و تخصصي سازمان تأمين اجتماعي براي اداره هواپيمايي هما اظهار داشت: سازمان تأمين اجتماعي تشكيلات ثروتمندي است كه در بخش هاي مختلف اقتصادي از قبيل فعاليت هاي بانكي و نيروگاهي فعال است و مي تواند گره گشاي مشكلات مالي هما نيز باشد.
پرورش ادامه داد: تا قبل از اين، هواپيمايي جمهوري اسلامي به دليل دولتي بودن نمي توانست منابع مالي مورد نياز خود را تأمين كند.مديرعامل هواپيمايي هما اضافه كرد: علاوه بر هما، شركت قطارهاي مسافري رجا و شركت هواپيمايي آسمان هم- متعلق به صندوق بازنشستگي كشوري- تحت پوشش سازمان تأمين اجتماعي قرار گرفتند و اين سازمان مي تواند هلدينگي در بخش حمل و نقل راه اندازي كند.
وي يادآور شد: ممكن است فعاليت هاي هما از جهت واگذاري به سازمان تأمين اجتماعي بي تأثير نباشد اما در هر صورت اين وضعيت بهتر از دولتي بودن است.
پرورش همچنين درباره راه اندازي مسيرهاي جديد هوايي گفت: مسيرهاي جديد قرار است به فراخور نياز بازار و برآورد بخش بازرگاني راه اندازي شود و امسال هم مسيرهايي از اروميه و تبريز به عتبات راه اندازي شده است.

 


احمدي مقدم:

تلاش دشمن درگير كردن قشر ضعيف با بدنه انقلاب است

فرمانده نظامي نيروي انتظامي گفت: دشمن همواره به دنبال نقطه ضعف هاي ما است كه البته آدرس اين چالش ها توسط افرادي از داخل ايران به قصد و يا از روي غفلت در اختيار دشمنان انقلاب قرار مي گيرد.
به گزارش پايگاه خبري پليس، سردار اسماعيل احمدي مقدم در مراسم ترفيع تعدادي از فرماندهان در ستاد ناجا اظهار كرد: در حال حاضر برخي از افراد معتقدند كه آزادي وجود ندارد، البته براي جاسوسان و خبرنگاراني كه براي دشمن كار كرده و اقدام به سوژه و خوراك سازي براي آنها مي كنند و دنباله رو خط آنان هستند، اين جمله صحيح است.
وي افزود: البته منتشر كردن هر واقعيتي نيز ضرورت ندارد چرا كه انتشار يكسري از واقعيت ها باعث بروز موجي كاذب در جامعه مي شود.
فرمانده ناجا با اشاره به اينكه آزادي به معناي بي بندوباري در كشور وجود ندارد، اظهار داشت: ما با پيروزي انقلاب اسلامي ايران از قيد اسارت طاغوت رها شديم؛ كساني كه سركشي مي كنند، در اسارت شيطان هستند.
احمدي مقدم با اشاره به اينكه هدف غربي ها از طرح خاورميانه بزرگ مديريت تغيير حكومت ها در اين منطقه بود، عنوان داشت: بيداري اسلامي تمام معادلات دشمنان را بهم ريخت و اين مديريت را از دست غرب خارج كرد و در حال حاضر نيت دشمنان نابودي ما نيست، چرا كه توان اين كار را ندارند و در برنامه ريزي هاي خود تصميم گرفتند از راه عراق و حمله به آن كشور وارد ايران شوند كه البته در آنجا زمين گير شدند.
وي با بيان اينكه دشمن با حمله به كشورهاي افغانستان و عراق در نهايت نتيجه را به ايران واگذار كرد، اظهار داشت: دشمن در هر كجا كه پا مي گذارد اعم از سوريه، شمال آفريقا و آمريكاي جنوبي و ديگر كشورها با ايران برخورد مي كند.
احمدي مقدم با اشاره به اينكه دشمن به دنبال از بين بردن استقلال كه همانا ركن اساسي انقلاب ما است، گفت: آنها مي خواهند ما در پازل تعريف شده آنان قرار بگيريم و با افزايش فشارها تلاش دارند مستضعفين و قشر ضعيف را با بدنه انقلاب درگير كنند، اين در حالي است كه در فتنه 88 سرمايه گذاري دشمن بر روي گروه نخبگان، اصحاب قلم و صاحبان تريبون متمركز بود.
اين مقام ارشد انتظامي با اشاره به اينكه رسانه هاي دشمن فعاليت هاي خرابكارانه خود را براي انتخابات سال آينده از ابتداي تيرماه سال جاري آغاز كرده اند، اظهار داشت: دشمن مي خواهد با فشار اقتصادي بر مردم آنان را به عصيان مدني و خستگي از استمرار اين نظام بكشانند.
به گفته فرمانده نيروي انتظامي، دشمن همواره به دنبال نقطه ضعف هاي ما است كه البته آدرس اين چالش ها توسط افرادي از داخل ايران به قصد و يا از روي غفلت در اختيار دشمنان انقلاب قرار مي گيرد و باعث موج سواري آنان مي شود.
احمدي مقدم با اشاره به اينكه در رسانه ها مسابقه اي براي نشان دادن چالش هاي موجود در كشور شروع شده است، اظهار داشت: بزرگ نمايي و سياه نمايي مشكلات در رسانه ها شرايط را براي دشمنان فراهم و در مقابل مردم را نيز دلسرد مي كند.
وي ادامه داد: با وجود فشارها نيز مي توانيم به توليد بپردازيم و نبايد دائم با بيان اينگونه مسائل مردم را نااميد كرد در اين ميان نيروي انتظامي نه تنها هيچ كدام از خدمات خود را كاهش نداد بلكه براي مثال، عملكرد عمراني خود را امسال دو برابر كرد.
گفتني است هفته گذشته فرمانده ناجا ضمن اشاره به برنامه جديد دشمن براي انتخابات سال آينده و افزايش فشارهاي اقتصادي براي متشنج كردن اوضاع داخلي از راه اندازي پليس افتخاري يگان ويژه در آستانه سال جديد و انتخابات 92 خبر داد.
وي يگان ويژه را، يگاني در كنار مردم براي حفظ نظم، امنيت ، آرامش و مبارزه با مخلان نظم دانست و خاطرنشان كرد: يگان ويژه يگاني آماده براي حمايت از مردم است.
 


حوادث كوتاه از كشور

كشف برنج احتكاري
اصفهان- خبرنگار كيهان: 23 تن برنج احتكار شده در دهاقان اصفهان كشف شد.
سرهنگ احمد مقامي فرمانده انتظامي شهرستان دهاقان افزود: در بازرسي از انبار موصوف مقدار 23 تن برنج به صورت كاملا احتكار شده و غيرقانوني كشف و در اين زمينه متصدي مربوطه دستگير و به يگان انتظامي منتقل شد.
وي اضافه كرد: براساس نظريه كارشناسان سازمان تعزيرات حكومتي ارزش ريالي كالاي احتكار شده بالغ بر 640 ميليون ريال برآورد شده است.
شايان ذكر است، كالاهاي احتكار شده به اداره تعزيرات تحويل شد.
كشف پوشاك قاچاق
فارس- اراك: 200 ميليون ريال كالاي قاچاق در اراك كشف شد.
سرهنگ مهدي حسني معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان مركزي گفت: ماموران گشت پليس راه اراك- فرمهين در محور شهرستان كميجان حين كنترل تخلفات، يك دستگاه خودروي سواري پژو را به علت ارتكاب تخلفات رانندگي متوقف كردند.
وي افزود: ماموران پس از بررسي مدارك خودرو متوجه وجود انواع پوشاك قاچاق در داخل خودرو شدند.
گفتني است، ارزش كالاي قاچاق كشف شده، 200 ميليون ريال است كه به همراه متهم براي سير مراحل قانوني تحويل پاسگاه انتظامي ساروق شد.
تصادف اتوبوس
بادرود- خبرنگار كيهان: بر اثر تصادف يك دستگاه اتوبوس با كاميون در آزادراه كاشان به اصفهان 12 نفر مجروح شدند.
حسين مخلصي رئيس مركز فوريت هاي پزشكي نطنز افزود: براي امدادرساني به مجروحان اين اتوبوس كه از تهران به مقصد شيراز در حركت بود، سه دستگاه آمبولانس از شهرهاي كاشان، نطنز و بادرود به محل حادثه اعزام شدند.
به گفته وي، مجروحان به بيمارستان هاي شهيدبهشتي، خاتم الانبيا و فاطميه در اين سه شهر انتقال داده شدند.
در اين سانحه رانندگي كه در كيلومتر 5 محور نطنز- كاشان روي داد 11 نفر از سرنشينان اتوبوس و راننده كاميون مجروح شدند.
دليل وقوع اين تصادف توسط كارشناسان راهنمايي و رانندگي در دست بررسي است.
سرنشينان مصدوم اتوبوس شامل چهار مرد و 6 زن و يك دختر بچه 3 ساله بودند كه از ناحيه سر و راننده 32 ساله كاميون نيز از ناحيه كتف و قفسه سينه دچار ضربه شده بودند.
 


رئيس سازمان زندان ها اعلام آمادگي كرد

استفاده از «پابند الكترونيك» به جاي مجازات حبس

رئيس سازمان زندان ها از تصويب قانوني در آينده نزديك خبر داد كه براساس آن به قضات اجازه داده مي شود در برخي مجازات ها به جاي حبس حكم مراقبت الكترونيكي صادر كنند.
غلامحسين اسماعيلي در گفت وگو با فارس، درخصوص اجراي طرح پابندهاي الكترونيكي گفت: موضوع پابندهاي الكترونيكي هنوز اجرايي نشده چرا كه هم از لحاظ قانوني منتظر تصويب قانون جديد مجازات اسلامي هستيم و هم براي اجرا نياز به اعتبار داريم.وي افزود: درحال حاضر آمادگي اجراي طرح پابند الكترونيك را داريم و در اين زمينه مطالعات زيادي را انجام داده ايم و حتي نمونه هايي را تهيه كرديم. اما بايد براي اجرا اعتبار مناسبي از سوي دولت و مجلس در اختيار سازمان زندان ها گذاشته شود.رئيس سازمان زندان ها و اقدامات تاميني و تربيتي كشور با تاكيد بر قانون جديد مجازات اسلامي گفت: در قانون جديد مجازات اسلامي كه هنوز به تصويب نرسيده مجازات هاي تعزيري حبس به 8 درجه تقسيم شده و به قضات اجازه داده شده تا در برخي مجازات ها به جاي حبس، حكم به مراقبت الكترونيكي را صادر كند، بنابراين ما نمي توانيم پيشداوري كنيم كه قضات چه تعداد از اين متهمان را مشمول اين طرح مي كند.اسماعيلي با تاكيد بر اينكه اين طرح تاكنون در 10 كشور از جمله آمريكا و انگليس به اجرا درآمده، خاطرنشان كرد: ما تقريبا از يك سال و نيم پيش بحث پابند الكترونيك را مطرح كرديم و تلاش داريم تا نمونه هاي وارد شده را بومي سازي كنيم.
 


سرپرست وزارت بهداشت:

تعيين تعرفه ها در نظام پزشكي اشتباه بزرگي بود

سرپرست وزارت بهداشت گفت: واگذاري اختيار تعيين تعرفه هاي پزشكي به سازمان نظام پزشكي تصميمي اشتباه بود.
دكتر محمدحسن طريقت روز پنج شنبه در ششمين مجمع عمومي بسيج جامعه پزشكي در تالار امام خميني دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي گفت: تجويز بي مورد خدمات تخصصي يكي از آفتهاي حوزه سلامت است كه نمونه آن انجام 800 مورد آنژيوگرافي توسط يكي از همكاران در حوزه قلب طي سه ماه گذشته است.
سرپرست وزارت بهداشت تصريح كرد: سرانه درمان در كشور ما چند دلار بيشتر نيست، در حالي كه اروپا بيش از 3 هزار دلار و در آمريكا 10 هزار دلار است اما براي هر خدمتي در امر پزشكي راهنماي باليني مختص به آن نيز تعريف شده است.
وي با انتقاد از اينكه چرا بايد اجازه دهيم تا با اين سرانه محدود بي نهايت از امكانات تكنيكي و ارزبر توسط متخصصان استفاده شود تاكيد كرد: با تجويز بي مورد خدمات تخصصي، منابع را هدر مي دهيم در حالي كه بايد از توان علمي و باليني مان استفاده كنيم.
طريقت منفرد، سپس به موضوع تعرفه هاي پزشكي اشاره كرد و گفت: ما اشتباه بزرگي كرديم و در مجلس ششم اختيار تعيين تعرفه را به يك سازمان صنفي داديم و آن زمان بدون كار كارشناسي تعرفه ها 10 برابر شد.
افزايش 30 درصدي تعرفه ها
همچنين محمدحسن طريقت منفرد در گفت وگو با فارس در مورد افزايش احتمالي 30 درصدي تعرفه ها در سال جديد اظهار داشت: من نظري ندارم ولي هرچقدر امكانات كشور اجازه دهد و به ما سرانه بدهند، براساس آن تعرفه را تعيين مي كنيم.
وي در پاسخ به اينكه با افزايش نرخ تورم و تعيين تعرفه غيرواقعي زيرميزي ها افزايش خواهد يافت و چه تدبيري در اين راستا در نظر گرفته شده تصريح كرد: ما اگر بتوانيم سيستم دولتي را كارآمدتر كنيم نگران افزايش تورم نيستيم و اگر بتوانيم در سيستم دولتي خدمات با كيفيت ارائه كنيم تعرفه ها براي ما افزايش زيادي ندارد.
وي در پاسخ به اينكه چگونه با بودجه انقباضي سال جديد تعرفه را تعيين مي كنيد گفت: ما تحريم داريم و اول بايد سرمان را از زير برف بيرون بياوريم تا بفهميم چه خبر است.

 


مدير كل دفتر آمار و جمعيت ثبت احوال:

 تك فرزندي كشور را در سال 1415 در بحران قرار مي دهد

مديركل دفتر آمار و اطلاعات جمعيت و مهاجرت سازمان ثبت احوال نسبت به رواج تك فرزندي در جامعه هشدار داد و تاكيد كرد كه اگر شرايط بر اين منوال ادامه يابد جمعيت كشور تا سال 1415 بحراني خواهد شد.
علي اكبر محزون در گفت وگو با فارس تاكيد كرد: در صورت رواج تك فرزندي جمعيت كشور تا سال 1415 به حداكثر 85 ميليون نفر مي رسد و بعد از آن شاهد كاهش جمعيت خواهيم بود. وي درباره پيش بيني دو سناريوي جمعيتي در كشور تاكيد كرد: بررسي تك فرزندي و كاهش نرخ باروري به زير دو نفر از برنامه هايي است كه سازمان ثبت احوال براي سال هاي آينده با استفاده از نرم افزارهاي مربوطه پيش بيني كرده است.
محزون درباره كاهش نرخ باروري در كشور گفت: در حال حاضر نرخ باروري در كشور زير 2 و سطح جانشيني 7/1 است و تا پايان سال 1420 جمعيت كشور با اين روند بين 88 تا 90 ميليون نفر مي رسد و پس از اين دوره شاهد كاهش جمعيت در سال هاي بعد هستيم.
مديركل دفتر آمار و اطلاعات جمعيتي و مهاجرت سازمان ثبت احوال كشور افزود: اگر برنامه ريزي صحيح صورت بگيرد و مقداري بالاتر از سطح جانشيني كه 1/2 است هدف گذاري كنيم و در سال 1430 نرخ باروري به 5/2 برسد و به ازاي هر خانواده 2 تا 3 فرزند داشته باشيم جمعيت بيشتر به طور معادل 98 ميليون نفر خواهد شد و تركيب جمعيتي متعادل تري خواهيم داشت.
 


اعدام و هلاكت 7 قاچاقچي مواد مخدر در شهرهاي اصفهان و كرمان

سرويس شهرستانها:
3 قاچاقچي مواد مخدر در شهر اصفهان اعدام و 4 قاچاقچي مسلح ديگر در كرمان به هلاكت رسيدند.
به گزارش خبرنگار كيهان از اصفهان به نقل از روابط عمومي دادگستري كل استان اصفهان، سه قاچاقچي مواد مخدر كه در امر مشاركت در خريد و فروش و نگهداري مواد مخدر فعاليت داشتند، در محوطه زندان مركزي اصفهان به دار مجازات آويخته شدند.
محكوم عليه اول سيد محبوب-ص فرزند سيد ميرزا متولد 1354به موجب راي شعبه چهارم دادگاه انقلاب اسلامي به جرم مشاركت در خريد و فروش و ارسال 78 كيلوگرم مرفين و مشاركت در نگهداري 29كيلو و 10گرم هرويين و يك كيلوگرم هرويين و كراك و 6 كيلو و 980 گرم هرويين و 2كيلو و 540 گرم كراك و نگهداري 130كيلو و 420 گرم ترياك به اعدام محكوم شد. همچنين محكوم عليه دوم سيد پاك-س فرزند سيد ميرزا، متولد 1362 به جرم مشاركت در خريد و فروش و ارسال 78 كيلوگرم مرفين و مشاركت در نگهداري 29كيلو و 10گرم هرويين و يك كيلوگرم هرويين و كراك و 6كيلو و 980گرم هرويين و 2كيلو و 540گرم كراك و نگهداري 130كيلو و 420گرم ترياك به موجب راي شعبه چهارم دادگاه انقلاب اسلامي اصفهان به اعدام محكوم شد. محكوم عليه سوم حسين آ-م فرزند علي، متولد 1365 به جرم خريد و فروش مواد مخدر و نگهداري 2 كيلو و 390 گرم كراك و پرتاب و اختفاي 2كيلوگرم كراك به موجب راي شعبه چهارم دادگاه انقلاب اسلامي اصفهان به اعدام محكوم شد.
احكام مذكور مورد تاييد دادستان كل كشور قرار گرفته و پس از انجام كليه تشريفات قانوني در محوطه زندان اصفهان به اجرا درآمد.
همچنين به گزارش ايرنا به نقل از فرمانده انتظامي كرمان چهار قاچاقچي و شرور مسلح در عملياتي به هلاكت رسيدند.
سرتيپ «حسين چناريان» افزود: در راستاي مبارزه با قاچاقچيان مواد افيوني، پليس كرمان پس از ماه ها كار اطلاعاتي يك باند مسلحانه تهيه و توزيع مواد مخدر را شناسايي كرد.
وي گفت: اين باند مواد مسلحانه چهارشنبه شب در كمين ماموران يگان تكاوري 145 ماهان در محور بم- كرمان قرار گرفت كه چهار نفر از آنها به هلاكت رسيدند و يك نفر ديگر نيز زخمي شد.
فرمانده انتظامي كرمان افزود: در اين عمليات 38كيلوگرم هرويين و مقاديري سلاح گرم غيرمجاز كشف شد.

 


توفان مرزن آباد را در نورديد

وزش باد شديد در مرزن آباد توفان به راه انداخت و خسارت زيادي را به ساختمانهاي مسكوني و تجاري وارد كرد.
فرماندار چالوس با تاييد اين خبر در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از ظهر پنج شنبه شاهد وزش باد شديد در شهر و بخش مرزن آباد بوديم كه خسارت زيادي را وارد كرده است.
سيدقدير رضايي افزود: بيشترين خسارت وارده به روستاي طوير است.
وي گفت: خوشبختانه در اين حادثه تلفات جاني نداشتيم و يك نفر در حوزه شهري مرزن آباد مجروح و بلافاصله به بيمارستان طالقاني اعزام شد.
رضايي بيان داشت: برق مرزن آباد 2 ساعت قطع شد.
وي گفت: باد شديد پنج شنبه به شهر مرزن آباد موجب افتادن 5 تير برق، 20 درخت شد و به سربندي 5 منزل مسكوني خسارت وارد كرد.
رضايي اظهار داشت: به تعداد 20 بيلبورد تبليغاتي، تعدادي از تابلوهاي راهنماي شهري و تاسيسات شهري خسارت وارد شد.
توفان با برآوردهاي انجام شده 300 ميليون تومان خسارت در حوزه شهري وارد كرد.
 


ترافيك 7 كيلومتري در جاده خاوران

يك پل عابر پياده در جاده خاوران سرنگون شد.
برخورد يك دستگاه كاميون با پل عابر باعث معلق شدن پل و بروز ترافيك سنگين 7 كيلومتري در جاده خاوران شد.
بعد از وقوع اين حادثه با توجه به وضعيت ناايمن پل، بلافاصله بزرگراه، بسته شد و آتش نشانان باحضور در محل عمليات ايمن سازي را آغاز كردند.
 


فروش گوشت اسب به جاي گاو

يك فروشگاه مشهور در انگليس به دليل فروش گوشت اسب به جاي گوشت گاو از مشتريانش عذرخواهي كرد.
به گزارش ايرنا فروشگاه زنجيره اي «فيندوس» اعتراف كرده است كه لازانياهاي آماده اين فروشگاه كه برچسب گوشت گاو بر روي آنها نصب شده در واقع محتوي 60 تا 100درصد گوشت اسب بوده اند.
مقامات اين فروشگاه ضمن عذرخواهي از مشتريان خود اعلام كرده اند تمام لازانياهاي آماده را از قفسه هاي فروشگاه ها جمع كرده اند.
پيش از اين فروشگاه هاي مشهور «تسكو» و «آيسلند» و رستوران زنجيره اي «برگر كينگ» در انگليس نيز پيدا شدن گوشت اسب در مواد غذايي گاوي خود را تاييد كرده بودند.
سازمان نظارتي «آژانس استانداردهاي مواد غذايي» از همه توليدكنندگان، فروشگاه ها و خرده فروشان مواد غذايي در انگليس خواست مواد غذايي گوشتي خود را مورد آزمايش قرار دهند تا از آلوده نبودن آنها اطمينان پيدا كنند.
اين سازمان اعلام كرده است كه به احتمال قريب به يقين اين آلودگي ها نتيجه فعاليت هاي مجرمانه بوده است.
مدير اجرايي آژانس استانداردهاي مواد غذايي انگليس، فروش گوشت اسب به جاي گوشت گاو را غيرقابل توجيه و وحشتناك توصيف كرده است.
 


شورش زندانيان مكزيكي

شورش صدها زنداني در شمال غربي مكزيك موجب شده است مقام هاي محلي با اعزام گسترده نيروهاي امنيتي به محل، حالت اضطراري در ايالت كاليفرنياي جنوبي اعلام كنند.
خبرگزاري اروپا پرس گزارش داد: حدود 400 زنداني صبح جمعه در ندامتگاه «لس كابوس» در ايالت كاليفرنياي جنوبي مكزيك در اعتراض به كمبودهاي غذايي دست به شورش زدند.
براساس اين گزارش، شورش هنگامي آغاز شد كه حدود صدها زنداني در آشپزخانه اين مركز تجمع كرده و خواهان بهبود وضعيت تغذيه خود شدند.
مسئولان محلي اعلام كرده اند كه براي كنترل اوضاع زندان 360 نيروي پليس و ارتش اعزام شدند.
به گفته «ميگل ارويو» سخنگوي دولت محلي زندانيان قسمت هايي از آشپزخانه و كارگاه هاي ندامتگاه را به آتش كشيدند اما نيروهاي امدادي و امنيتي موفق شدند آتش را مهار كنند.
گفتني است: هنوز آمار قربانيان يا مجروحان احتمالي اين شورش معلوم نيست اما نيروهاي امدادي و آمبولانس ها در اطراف زندان مستقر شده اند.
 


دختر 9 ساله مادر شد

يك دختربچه 9 ساله مكزيكي نوزاد دختر سالمي به وزن 2كيلو و 700گرم را در «گوادالاخارا» به دنيا آورد.
به گزارش فارس به نقل از يو.اس.آ.تودي، «لينو گونزالس» سخنگوي دفتر دادستان ايالتي جاليسكو به خبرنگاران اي بي سي گفت: پليس در تعقيب پدر 17ساله اي است كه از دو ماه قبل فرار كرده است.
به گفته «انريكه راباگو»، مدير يك بيمارستان عمومي در مكزيك، نوزاد اين دختر بچه در 27 ژانويه به بخش سزارين تحويل داده شد.
مادر كه به نام «دافنا» شناخته شده است به همراه كودكش اواخر هفته از بيمارستان مرخص شدند.
راباگو همچنين گفت: اين دختربچه تحت مشاوره روانشناسي است و بايد از نزديك تحت نظر پزشكان قرار گيرد.
روزنامه واشنگتن پست آمريكا همچنين در اين باره نوشت: خانواده اين دختربچه مقامات را در جريان زايمان دخترشان و پسري كه ظاهرا پدر اين نوزاد است و در همسايگي آنها زندگي مي كند، قرار دادند.
به گفته پليس، اگر پدري اين نوجوان ثابت شود، وي به جرم سوءاستفاده جنسي متهم خواهد شد.
 


پيراهن منسوب به پيامبر(ص)

پيراهن منسوب به پيامبر(ص) در موزه توپكاپي شهر استانبول تركيه حفظ و نگهداري مي شود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، اين پيراهن به همراه ديگر اشياي تاريخي متعلق به صدر اسلام، طي فتح مصر توسط سلطان سليم عثماني به استانبول (پايتخت عثماني) آورده شده است.پيراهن فوق منسوب به پيامبر عظيم الشان اسلام است كه مدتها در موزه اي تاريخي جهان دست به دست چرخيده و اكنون در موزه توپكاپي استانبول قرار دارد.

 


تلفات خودكشي بيش از ميدان جنگ

نتايج هشداردهنده يك گزارش در آمريكا نشان مي دهد ميزان خودكشي در ارتش آمريكا رو به افزايش است. ثبت 350 خودكشي در طول سال 2012 در ارتش آمريكا نشان دهنده يك خودكشي در هر روز است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه خبر ارتش آمريكا تلاش مي كند با روند فزاينده خودكشي در ميان سربازان خود برخورد كند از اين رو برنامه هاي بهداشتي و درماني درنظر گرفته است كه به سربازان كمك مي كند در برابر احساس افسردگي، مصرف الكل، مواد مخدر و تمايلات خشن مقاومت كنند.
سلامت روحي و رواني سربازان آمريكايي هفته گذشته بار ديگر در راس اخبار قرار گرفت زيرا يك سرباز سابق به دست يك سرباز سابق ديگر كه از مشكلات رواني بعد از جنگ رنج مي برد، كشته شده است.
كارشناسان عامل اين حوادث را استرس هاي ناشي از جنگ مي دانند كه هيچ وقت پايان نمي يابد. حتي سربازاني كه از جنگ جان سالم به در مي برند، براي ورود مجدد به جامعه و زندگي عادي با مشكل روبرو هستند.
سازمان تحليل مرگ و مير نيروهاي نظامي آمريكا مطالعات مربوط به اين مسئله را انجام مي دهد. ارتش آمريكا در سال 2012 تقريبا 350 مورد خودكشي را ثبت كرده است كه معادل يك خودكشي در روز است. اين حتي از شمار تلفات در ميدان جنگ نيز فراتر رفته است. بسياري از سربازان كنوني و سابق ارتش آمريكا مبتلا به مشكلات روحي و رواني ناشي از جنگ تشخيص داده شده اند. ارتش آمريكا قرار است در هفته هاي آتي جزييات طرح خود را براي مقابله با اين معضل اعلام كند.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10