(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 21 بهمن  1391 - شماره 20426

حديث دشت عشق
جدال پرسپوليس با نفت براي چند پله صعود
پيروزي تمام مدعيان قهرماني
استقلال به صدرجدول بازگشت
سرپرست آزادكاران از مشكلات مالي فدراسيون كشتي مي گويد
 پول سفر به تركيه نداشتيم پول قبلي ها را هم خادم تهيه مي كرد!
تلاش براي بازپس گيري قهرماني در رقابت هاي بسكتبال غرب آسيا
اخبار كوتاه از فوتبال
پايان اجراي طرح منشور اخلاقي در فوتبال
نبرد صبا با الشباب براي افزايش سهميه ايران در آسيا


حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «مسعود كريميان ريزي»
شاگرد مدرسه امام خميني(ره)
... بي سيم چي گردان بود و همواره سيم ارتباطش با خداوند وصل بود. هم درس مي خواند و هم تدريس مي كرد و اتفاقا آخرين درسش در جبهه هاي نور، درس شهادت بود. در تاريخ دهم اسفندماه شصت و پنج.
به همراه خانواده اش سال 57 بود كه از آبادان به زرين شهر اصفهان آمد و در آنجا مقيم گشت. فعاليت هايش را در پايگاه حضرت ابوالفضل(ع) شروع كرد. دو سالي در مدرسه علميه امام خميني(ره) بود. بعدها هم در مركز تربيت معلم امتحان داد و به صف فرهنگيان پيوست و در سنگر علم و دانش و تعليم و تربيت خدمت ها نمود.
شهيد كريميان از سال 62 تا 65 در عمليات هاي مختلف شركت مي كرد.
طلبه بسيجي شهيد «مسعود كريميان ريزي»، سال 1349 در آبادان متولد شد و در 10/12/1365 در عمليات كربلاي پنج به شهادت رسيد.
 


جدال پرسپوليس با نفت براي چند پله صعود

پيروزي تمام مدعيان قهرماني
استقلال به صدرجدول بازگشت

سرويس ورزشي-
هفته بيست و پنجم رقابت هاي ليگ برتر با برتري مدعيان قهرماني آغاز شد.
روز دوم از هفته بيست و پنجم رقابت هاي ليگ با برگزاري سه ديدار پيگيري شد. در اين ديدارها تيم فوتبال سپاهان موفق شد در ورزشگاه فولاد شهر با پيروزي پرگل 3 بر صفر تيم صنعت نفت آبادان را شكست دهد تا اين تيم همچنان در قعر جدول رقابت هاي ليگ بر تر باقي بماند. گل هاي تيم سپاهان را در اين بازي امين جهان عاليان (21)، محرم نويد كيا( 44 و 53 ) به ثمر رساندند. در يكي ديگر از بازي هاي روز دوم تراكتورسازي در ورزشگاه يادگار امام تبريز مقابل تيم ملوان به برتري يك بر صفر رسيد. تك گل تيم تراكتورسازي در اين بازي را جواد كاظميان ( 63 ) به ثمر رساند. با اين تساوي تراكتورسازي 46 امتيازي شد تا براي صدرنشين شدن منتظر شكست استقلال مقابل راه آهن باشد. اين تيم موقتا به صدر جدول صعود كرد. ملوان نيز با 35 امتياز در جايگاه هفتم جدول باقي ماند. در بازي ديگر روز دوم هفته بيست و پنجم تيم فولاد خوزستان با برتري 2 بر يك مقابل تيم ذوب آهن به برتري رسيد. تك گل تيم ذوب آهن را فوفانو ( 9 ) و گل هاي تيم فولاد را ميلاد نوري ( 55 ) و لوسيانو پريرا ( 93 ) به ثمر رساند. اخراج فوفانو باعث شده بود تيم ذوب آهن از دقيقه 75 بازي را 10 نفره دنبال كند. با اين برد تيم فولاد براي هفدهمين بار پياپي طعم شكست را تجربه نكرد و جايگاهش با 45 امتياز در رتبه سوم جدول تثبيت شد. ذوب آهن نيز با 22 امتياز درهمان جايگاه پانزدهم ليگ باقي بماند. پيش از برگزاري اين 3 بازي تيم هاي فوتبال گهر دورود و صباي قم نخستين بازي هفته بيست و پنجم ليگ برتر را در روز يك شنبه انجام داده بودند كه اين ديدار در نهايت با تساوي يك بر يك به پايان رسيد.
پيروزي استقلال با گلزني مجيدي
اما در آخرين بازي ديروز استقلال در ورزشگاه آزادي به مصاف تيم راه آهن رفت. بازي با نتيجه يك بر صفر به نفع استقلال به پايان رسيد. فرهاد مجيدي در دقيقه 71 به ميدان آمد و 9 ثانيه پس از حضورش در تركيب آبي پوشان گلزني كرد. با اين گل فرهاد مجيدي استقلال 49 امتيازي شد و به صدر جدول بازگشت. پيش از اين بازي تراكتورسازي با پيروزي برابر ملوان به لطف تفاضل گل بهتر صدرنشين شده بود. روي گل راه آهن محمد محمدي دروازه بان اين تيم مرتكب اشتباه مسلمي شد. محمدي توپي را كه مهار كرده بود از دست داد تا توپ مقابل پاي فرهاد مجيدي قرار بگيرد و او با يك ضربه تك گل آبي پوشان را بزند. محسن تركي داور مسابقه در دقيقه 90 به فرهاد مجيدي از استقلال و بهادر عبدي در دقيقه 90 از راه آهن كارت زرد نشان داد. همين مسئله و نشان دادن كارت زرد به بازيكنان باعث اعتراض علي دايي و دستيارانش در جريان بازي شد و در نهايت بهزاد غلامپور مربي دروازه باني راه آهن از سوي تركي اخراج شد. علي دايي پيش از اين به قضاوت اين داور معترض بود و ديروز در پايان مسابقه وي براي اعتراض به نحوه قضاوت تركي وارد زمين شد و با وي جرو بحث كرد.
تساوي هاي متوالي به پايان مي رسد؟!
روز سوم و پاياني هفته بيست و پنجم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور در حالي شنبه با برگزاري چهار ديدار پيگيري مي شود كه پرسپوليس در ورزشگاه آزادي ميهمان نفت تهران است. داماش گيلان، سايپا البرز و آلومينيوم هرمزگان هم در حالي به ترتيب ميزبان فجر، مس و پيكان هستند كه برد در اين بازي آنها را از فانوس بدستان دورتر خواهد كرد.
نفت تهران- پرسپوليس
آخرين تقابل دو تيم در جام حذفي بود، مسابقه اي كه پرسپوليس شكست يك بر صفر را با نتيجه 4 بر يك عوض كرد و توانست موفقيتش در جام حذفي را پيگيري كند. آنها اين بار در شرايطي متفاوت برابر هم به ميدان مي روند. پرسپوليس در غياب علي كريمي و پس از دو مساوي متوالي در ورزشگاه آزادي، به مصاف نفتي مي رود كه در 4 بازي گذشته پيروز شده و با مربع قهرماني ليگ تنها 3 امتياز فاصله دارد. تيمي كه در 7 هفته گذشته شكست نخورده است. گل محمدي براي پايان دادن به تساوي هاي متوالي و در روزي كه رضا حقيقي را در اختيار دارد، به فكر پيروزي برابر نفت و رسيدن به جايگاه بهتري در جدول ليگ است اما ابراهيم زاده هم نمي خواهد نوار پيروزي هايش را قطع شده ببيند و با ادامه روند فعلي شانس آسيايي شدن خود را افزايش دهد. برنامه ديدارهاي پاياني از هفته بيست و پنجم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به اين شرح است:
شنبه - 21/11/91
¤ داماش گيلان- فجر سپاسي شيراز (ساعت 30:15) ¤ سايپا البرز- مس كرمان (ساعت 30:15) ¤ نفت تهران- پرسپوليس (ساعت 17).
 


سرپرست آزادكاران از مشكلات مالي فدراسيون كشتي مي گويد

پول سفر به تركيه نداشتيم پول قبلي ها را هم خادم تهيه مي كرد!

تازه ترين صحبت هاي سرپرست تيم ملي كشتي آزاد پرده ديگري از مشكلات مالي فدراسيون كشتي را به نمايش درآورد.
اين روزها صحبت هاي زيادي در خصوص مشكلات مالي فدراسيون كشتي مي شود، هرچند كه در اين ميان فدراسيون نشينان علي الخصوص حجت الله خطيب تلاش دارند همه چيز را ايده آل نشان دهند. روز گذشته بيات سرپرست تيم ملي كشتي آزاد در گفت و گويي با خبرگزاري ايسنا به تشريح بخشي از مشكلات آزاداكاران پرداخت تا ثابت شود برخلاف ادعاهاي سرپرست فدراسيون، مشكلات مالي در كشتي بيداد مي كند. بيات در مورد لغو اعزام تيم ايران به جام ياشار دوغو گفت: هميشه ما با كمبود بودجه مواجه هستيم. قول هايي داده شد كه تا ظهر چهارشنبه پول برسد كه ما هم بچه ها را تا چهارشنبه در اردو نگه داشته بوديم، اما متأسفانه پولي نرسيد و اين سفر لغو شد كه دلگيري كشتي گيران اعزامي را به دنبال داشت. وي درباره ساير اعزام هاي تيم ملي كشتي تصريح كرد: چند سفري هم كه تيم به خارج از كشور اعزام شد با تأمين بودجه اي بود كه رسول خادم از منابع مختلف كسب كرد و حتي خود من پولي از جايي قرض گرفتم تا سفرها لغو نشود. بيات ادامه داد: مشكلات هميشه وجود داشته كه به طور مثال هنوز كيفيت غذاي اردونشينان زياد مناسب نيست، اما اميدواريم با حامي مالي جديد فدراسيون تا جام جهاني بتوانيم موانع را برطرف كنيم.
 


تلاش براي بازپس گيري قهرماني در رقابت هاي بسكتبال غرب آسيا

تيم ملي بسكتبال ايران با برد عراق به قهرماني در غرب آسيا نزديك تر شد.
تيم ملي بسكتبال ايران در دومين ديدار از رقابت هاي قهرماني غرب آسيا ديروز به مصاف عراق رفت و با نتيجه 94 بر 61 به پيروزي رسيد.ملي پوشان بسكتبال ايران در اين ديدار كه سراسر برتر بودند در كوارتر اول 31 بر 15 به پيروزي رسيدند و كوارتر دوم را نيز با نتيجه 24 بر 17 به سود خود به پايان رساندند. كواتر سوم اين مسابقه نيز با حساب 21 بر 17 به سود ايران بود. ملي پوشان ايراني كه با اين برد تنها يك گام با قهرماني در غرب آسيا فاصله دارند در كوارتر چهارم با نتيجه 18 بر 12 برنده شدند تا در نهايت به پيروزي 94 بر 61 برسند. با اين برد تيم ملي بسكتبال ايران تنها يك گام ديگر تا قهرماني در غرب آسيا فاصله دارد و امروز براي بازپس گيري جام غرب آسيا بايد به مصاف لبنان مدافع عنوان قهرماني برود. ايران در بازي اول خود اردن را 93 بر 55 از پيش رو برداشت.
بچيروويچ: غفلت نمي كنيم
اما در پايان اين بازي با عراق بچيروويچ سرمربي تيم ملي بسكتبال كشورمان گفت: با توجه به بازي دشواري كه امروز برابر لبنان داريم سعي كرديم در اين مسابقه به مهره هاي كليدي استراحت بدهيم. به همين دليل طبق برنامه بازي را خوب آغاز كرديم تا با ايجاد يك حاشيه امنيت مهره هاي جوان را به تيم تزريق كنيم كه خوشبختانه اين برنامه جواب داد. وي ادامه داد: به نظر من بازيكنان، با تمام برنامه هاي تيم هماهنگ شده اند و خيلي خوب وظايف شان را انجام مي دهند. از آنچه من در عملكرد تيمم مي بينم مطمئنم برابر لبنان نيز نتيجه قابل قبول كسب خواهيم كرد. البته تاكيد مي كنم كه نبايد برابر اين حريف قدرتمند غافل شويم چرا كه آن ها مي توانند از غفلت ما استفاده و به ما ضربه بزنند. سرمربي تيم ملي بسكتبال ايران با بيان اين مطلب كه لبنان برابر ما باانگيزه بازي مي كند ، گفت: لبناني ها همانند هر تيمي برابر بسكتبال ايران باانگيزه بازي مي كنند. آن ها بازيكنان باتجربه اي دارند كه براي شكست ايران به ميدان آمده اند و مي دانم براي هر برنامه ما تفكري منحصر به فرد براي خود ساخته اند. در اين بازه زماني كه مهره هاي باتجربه تيم مي توانند از سال ها بازي كردن خود استفاده كرده و اجازه خودنمايي به حريفان ندهند. خوشبختانه در دو بازي نخست نيز كارمان را خوب آغاز كرديم و با برد زمين را ترك كرديم. برابر لبنان نيز با تمام توان ظاهر مي شويم و مطمئنم با حمايت تماشاگران و هواداران قهرمان غرب آسيا مي شويم تا دل مردم شاد شود.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

محروميت 6 ماهه دوپينگي ليگ برتر
دبير كميته پزشكي فدراسيون فوتبال از محروميت 6 ماهه يك بازيكن ليگ برتري خبر داد و گفت: اين بازيكن با توجه به نوع ماده مصرفي و مستندات پزشكي و همچنين با توجه به اثبات نياز به استفاده درماني و عدم ارائه فرم درخواست معافيت درماني به شش ماه محروميت از كليه مسابقات فوتبال محكوم شد و تا پايان روز دوشنبه حق اعتراض نسبت به حكم صادره را دارد.
انتقاد كرانچار از بازيكنان سپاهان
سرمربي تيم سپاهان با وجود برتري 3 بر صفر تيمش مقابل نفت آبادان از فرصت هاي زياد از دست رفته تيمش راضي نيست. كرانچار گفت: مي توان گفت كه از نظر نتيجه ما پيروز ميدان بوديم ولي از نظر رضايت من از بازيكنان، انتظارات من برآورده نشد و به هيچ عنوان راضي نبودم. قطعا در آناليز پس از بازي تذكرات لازم به همه بازيكنان داده خواهد شد. تعداد موقعيت هاي به دست آمده در اين بازي به هيچ عنوان با تعداد گل ها تناسب نداشت. بازيكنان سپاهان فكر مي كردند كه بازي 75 دقيقه است و به نوعي 15 دقيقه پاياني بازي را تمام شده دانسته بودند و به همين دليل تيم صنعت نفت در 15 دقيقه پاياني بازي موقعيت هاي متعددي بر روي دروازه سپاهان ايجاد كرد كه شايد آن ها سه موقعيت صددرصد گل را از دست دادند كه سپاهان با خوش شانسي هرچه تمام تر دروازه اش بسته ماند.
راضي نبودن احمدزاده از نتايج ملوان
سرمربي تيم ملوان مي گويد در نيم فصل دوم كيفيت بازي هاي تيمش خوب است ولي در زمينه نتيجه گيري وضعيت خوبي نيست. احمدزاده گفت: كيفيت بازي هاي ما مناسب بوده است ولي متاسفانه در كسب نتايج خوب عمل نكرده ايم. در بازي با تراكتورسازي نيز بر تراكتورسازي فشار آورديم ولي نتوانستيم به گل دست يابيم. راه هايي كه تراكتورسازي مي توانست به گل برسد را بسته بوديم به جز در يك صحنه كه به گل رسيدند موقعيت خيلي خوب ديگري نداشتند.
فركي: پيروزي حق فولاد بود
حسين فركي در نشست خبري پس از بازي فولاد و ذوب آهن در جمع خبرنگاران اظهار كرد: بازي خيلي خوب و زيبايي را به نمايش گذاشتيم. پيروزي در اين بازي حق ما بود و مي توانستيم با اختلاف بيش از يك گل از زمين مسابقه خارج شويم. وي ادامه داد: ذوب آهن تيم خوبي است ولي شرايط حساسي در جدول ليگ دارد و بازي كردن در مقابل چنين تيم هايي كه شرايط حساسي دارند، بسيار سخت است.
كاظمي: تيم ذوب آهن صددرصد در ليگ مي ماند
سرمربي تيم فوتبال ذوب آهن اصفهان با وجود شكست تيمش برابر فولاد همچنان معتقد است اين تيم در ليگ برتر باقي خواهد ماند. كاظمي گفت: ما بعد از 10 نفره شدن كمي در بحث رواني دچار مشكل شديم و تيم مان به هم ريخت. شايد اين استرس به خاطر آن است كه بازيكنانم فكر مي كنند در دقايق آخر حتما بايد گل بخوريم و هنوز نتوانسته اند باور كنند كه بايد گل بزنيم. سرمربي تيم فوتبال ذوب آهن اصفهان اضافه كرد: اين تيم صددرصد در ليگ مي ماند و پتانسيل اين كار را هم دارد. ما جلوي اين همه تماشاگر توانستيم خوب بازي كنيم. اما متاسفانه با بدشانسي موقعيت هاي خوب مان از دست رفت.
انتظار گل محمدي از مهاجمان پرسپوليس
گل محمدي سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس با تاكيد بر اينكه 3 امتياز بازي با نفت حياتي است، در خصوص مشكل گلزني اين تيم گفت: با توجه به هزينه اي كه باشگاه براي خريد مهاجمان طراز اول انجام داده انتظار داريم كه آنها در جريان بازي موقعيت ها را به راحتي از دست ندهند.
برتري انگليس و فرانسه، شكست برزيل و آلمان
رقابت هاي دوستانه ملي فوتبال چهارشنبه شب در نقاط مختلف جهان برگزار شد كه در يكي از مهمترين ديدارها، تيم انگلستان در ورزشگاه ومبلي با نتيجه 2 بر يك برابر برزيل ميزبان جام جهاني 2014 به پيروزي دست يافت.در اين مسابقه كه به مناسبت يكصد و پنجاهمين سالگرد تاسيس اتحاديه فوتبال انگلستان انجام شد، وين روني (26) و فرانك لمپارد (60) براي انگلستان و فرد (49) براي برزيل گل زدند. ضمن اينكه رونالدينهو در دقيقه 19 يك ضربه پنالتي را از دست داد تا شاگردان لوييز فليپه اسكولاري با شكست به خانه بازگردند. فرانسه در ديگر ديدار مهم چهارشنبه شب با هدايت ديديه دشان در خانه پيروزي برابر آلمان را با شكست عوض كرد. ماتيو والبوئنا در دقيقه 44 فرانسه را پيش انداخت اما مولر (51) و سامي خديرا (74) با گل هاي خود باعث پيروزي ارزشمند آلمان شدند. اسپانيا هم در دوحه با نتيجه 3 بر يك اروگوئه را شكست داد. سسك فابرگاس (16)، پدرو (51 و 74) براي اسپانيا و كريستين رودريگوئز(32) براي اروگوئه در اين بازي گل زدند. از ديگر نتايج جالب توجه اين مسابقات، هلند در خانه مقابل ايتاليا متوقف شد، كرواسي با 4 گل كره جنوبي را در هم كوبيد، مقدونيه با 3 گل برابر دانمارك پيروز شد، پرتغال در خانه با نتيجه 3 بر 2 مغلوب اكوادور شد و روماني هم با همين نتيجه استراليا را شكست داد.
 


پايان اجراي طرح منشور اخلاقي در فوتبال

سرپرست سازمان ليگ برتر تأكيد كرد كه از اين پس چيزي به نام منشور اخلاقي در ليگ برتر وجود ندارد.
مهدي تاج در پاسخ به اين پرسش كه آيا فدراسيون فوتبال و سازمان ليگ همچنان بر فعاليت منشور اخلاقي اصرار دارند؟ گفت: با بررسي هايي كه صورت گرفته است ديگر از اين پس چيزي به اسم منشور اخلاقي در فدراسيون فوتبال نخواهيم داشت. ضمن اينكه سقف قرارداد هم ضرورتي بود كه ديگر خيلي مورد توجه نيست. تاج در حالي اين خبر را اعلام مي كند كه برخي بداخلاقي هاي موجود در فوتبال حتي پس از اجراي منشور اخلاقي كماكان به قوت خود باقيست و حالا مشخص نيست با اجرا نشدن اين منشور ديگر چه بلايي بر سر فوتبال خواهد آمد! بايد قبول كرد كه اجراي منشور اخلاقي تا حدودي شرايط را بهتر كرده بود كه يكي از آنها ممنوعيت فعاليت برخي دلالان مربي نما بود.
سرپرست سازمان ليگ در ادامه صحبت هاي خود به موضوع ديگري نيز اشاره كرد: «واقعيت فوتبال ما ين است كه با توجه به مشكلاتي كه وجود دارد نمي توانيم ليگ را با 18 تيم دنبال كنيم. بررسي هاي زيادي در اين مورد صورت گرفته و اكثر افرادي كه در اين مورد نظر داده اند به اين نتيجه رسيده اند كه بايد تعداد تيم هاي حاضر در ليگ برتر را كم كنيم. به همين خاطر فصل آينده ليگ را با 16 تيم برگزار خواهيم كرد. در پايان ليگ امسال چهار تيم به طور مستقيم و يك تيم هم در پلي آف به ليگ دسته اول سقوط خواهند كرد.»
 


نبرد صبا با الشباب براي افزايش سهميه ايران در آسيا

دور مقدماتي مسابقات ليگ قهرمانان آسيا در حالي امروز با برگزاري دو ديدار آغاز مي شود كه صباي قم براي حضور در مرحله گروهي اين مسابقات و افزايش تعداد سهميه هاي ايران، به مصاف الشباب امارات مي رود.
فصل جديد رقابت هاي فوتبال ليگ قهرمانان آسيا از امروز با انجام دو مسابقه آغاز مي شود كه صباي ايران در ورزشگاه يادگار امام(ره) قم ميزبان الشباب امارات است، مسابقه اي كه مي تواند سهميه ايران در ليگ قهرمانان آسيا را به عدد 4 برساند. صباي قم كه به عنوان تيم چهارم ليگ يازدهم آسيايي شد، در اين روزها با مشكلات مالي بسياري مواجه بوده و نتوانسته آنطور كه بايد و شايد خود را براي حضور در ليگ قهرمانان آسيا آماده كند. اين تيم با هدايت صمد مرفاوي از نظر نتيجه گيري نوسان داشته است و شايد تمركز خود را براي صعود از اين مرحله و موفقيت در مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا گذاشته اند. حريف صبا با كسب رده سوم ليگ فصل گذشته امارات جواز حضور در اين مسابقات را بدست آورد. آنها در 14هفته گذشته ليگ كشور خود از 14 بازي 7 پيروزي، 2 تساوي و 5 شكست را تجربه كرده و 23 امتيازي هستند و در جايگاه ششم قرار دارند. هدايت اين تيم در فصل جاري برعهده «ماركوس پاگونتا» برزيلي است. برنده ديدار صباي ايران و الشباب امارات در گروه B رقابت هاي مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا با لخويا قطر، پاختاكور ازبكستان و الاتفاق عربستان همگروه مي شود و برنده بازي النصر امارات و لوكوموتيو ازبكستان در گروه C با تيم هاي سپاهان ايران، الاهلي عربستان و الغرافه قطر رويارو مي شود.


 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10