(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 21 بهمن  1391 - شماره 20426

ارتش لبنان در پي تجاوزهاي مكرر اسرائيل به حال آماده باش درآمد
رايزني هاي خالد مشعل، محمود عباس و رمضان عبدالله در نشست قاهره
راهپيمايي سراسري زنان بحرين عليه رژيم آل خليفه
تظاهرات گسترده ضد دولتي در اسپانيا، بلژيك و پرتغال
كودكان،قربانيان اصلي پهپادهاي آمريكايي
31 شهيد و 91 مجروح در تازه ترين عمليات تروريستي در عراق
اعلام حمايت روسيه از مبارزات ملت بحرين
هزاران نفر در عربستان خواستار آزادي آيت الله نمر شدند
راشد الغنوشي:
دشمنان مي خواهند در تونس حمام خون به راه اندازند
افشاي ديدار رهبر مخالفان سوريه با وزير دفاع اسرائيل
مخالفان جنگ و شكنجه جلسه مجلس سناي آمريكا را به هم ريختند
آشوب بار ديگر قاهره را فرا گرفت
انفجار بمب در پاكستان 10كشته و 20 مجروح برجاي گذاشت


ارتش لبنان در پي تجاوزهاي مكرر اسرائيل به حال آماده باش درآمد

منابع امنيتي لبنان از آماده باش ارتش و مقاومت اين كشور در جنوب لبنان همزمان با نقض هاي مكرر حريم هوايي اين كشور توسط جنگنده هاي اسرائيلي خبر دادند.
به گزارش خبرگزاري ايسنا به نقل از روزنامه القدس العربي، منابع امنيتي در جنوب لبنان اعلام كردند ارتش اين كشور و مقاومت لبنان در حالت آماده باش قرار دارند تا با هرگونه تجاوز احتمالي جنگنده هاي اسرائيلي و پياده شدن كماندوهاي اين رژيم براي ربودن رهبران مقاومت مقابله كنند.منابع امنيتي اظهار داشتند، اخيرا تهديدات مسئولان اسرائيلي عليه رهبران حزب الله لبنان افزايش يافته است به ويژه آن كه حزب الله به دست داشتن در انفجار خودروهاي تروريست هاي اسرائيلي در بلغارستان متهم شده است.در همين رابطه، شيخ نعيم قاسم معاون دبيركل حزب الله گفت، رژيم اسرائيل حزب الله هراسي را در سراسر جهان در دستور كار خود قرار داده است.
 


رايزني هاي خالد مشعل، محمود عباس و رمضان عبدالله در نشست قاهره

رئيس دفتر سياسي حماس، رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين و دبيركل جنبش جهاد اسلامي فلسطين با يكديگر ديدار و درباره بررسي پرونده آشتي ملي رايزني كردند.
خالد مشعل در ديدار با محمود عباس و رمضان عبدالله شلح درباره زمان برگزاري انتخابات ويژه سازمان آزاديبخش فلسطين و تعيين مكان انتخابات در سراسر فلسطين گفت وگو كرد.در اين ديدار كه در قاهره پايتخت مصر برگزار شد دبيران كل گروه هاي فلسطيني و افراد مستقل نيز حضور داشتند و قرار شد فردا نيز نشستي براي بررسي پنج پرونده مربوط به آشتي ملي اعم از تشكيل دولت، برگزاري انتخابات، ساختار سازمان آزاديبخش فلسطين، پرونده امنيت و آشتي ملي و آزادي هاي عمومي برگزار شود.
همچنين قرار است نشست سه جانبه اي بين محمد مرسي رئيس جمهور مصر، محمود عباس و خالد مشعل به منظور رفع موانع بر سر آشتي ملي برگزار شود.
 


راهپيمايي سراسري زنان بحرين عليه رژيم آل خليفه

زنان بحريني در آستانه سالگرد انقلاب 14فوريه تظاهرات گسترده اي برگزار و بر سرنگوني رژيم آل خليفه تاكيد كردند.
به گزارش شبكه خبري العالم، زنان بحريني عصر روز پنجشنبه در منامه و ديگر شهرهاي اين كشور تظاهرات گسترده اي برگزار كردند و خواستار تحقق خواسته هاي انقلابي خود شدند.زنان آمادگي خود را براي حضور در فعاليت هاي دومين سالگرد انقلاب 14فوريه (26بهمن) اعلام و تاكيد كردند كه دوشادوش مردان براي ادامه انقلاب تا محقق شدن همه مطالباتشان تلاش خواهند كرد.اين در حالي است كه نيروهاي رژيم آل خليفه با يورش به ده ها منزل در بحرين 25 نفر از شهروندان را بازداشت كردند.نيروهاي آل خليفه پس از يورش به منازل ساكنان و حتي كودكان را مورد ضرب و شتم قرار دادند. اكثر بازداشت شدگان كودك هستند.
نيروهاي رژيم بحرين در اين اقدامات تجاوزكارانه خسارت هايي را به دارايي هاي شهروندان بحريني وارد كردند.در همين رابطه گروه هاي مخالف بحريني از جمله جمعيت الوفاق، وعد، تجمع ملي، تجمع وحدت و برادري با انتشار بيانيه اي اعلام كردند، راه حل برون رفت از بحران، تشكيل حكومت انتقالي و توقف خشونت و حملات امنيتي است.در اين بيانيه تاكيد شده است، مقابله با مطالبات مردمي وقت كشي و تعلل در تحقق خواسته هاي مخالفان به تنش هاي بيشتري منجر خواهد شد و مردم عزم خود را براي تغيير نظام جزم كرده اند.
 


تظاهرات گسترده ضد دولتي در اسپانيا، بلژيك و پرتغال

ده ها هزار نفر در اسپانيا، پرتغال و بلژيك در اعتراض به «سياست هاي رياضت اقتصادي» دولت هاي خود تظاهرات كردند.
كشورهاي مختلف اروپا ظرف دو روز گذشته شاهد برپايي تظاهرات ضد دولتي از سوي قربانيان سياست هاي رياضت اقتصادي بود.
به نوشته خبرگزاري فرانسه، در اسپانيا اين بار نوبت كشاورزان بود كه با بر تن كردن لباس حيوانات و پرتاب كردن ترقه و ايجاد سر و صدا در خيابان هاي مادريد طرح هاي رياضتي مورد نظر اتحاديه اروپا را محكوم كنند.
معترضان اسپانيايي اعلام مي كنند اين طرح هاي رياضتي همه ساله ميليون ها يورو زيان به آنها تحميل مي كند.
پيش از اين كارگران و كارمندان، كاركنان مراكز درماني، معلمان، استادان و دانشجويان و... بنا به دلايل مشابه اقدام به برپايي صدها تظاهرات و اعتصاب ضد دولتي كرده اند. با وجود برپايي اين ميزان اعتراضات، دولتمردان اسپانيايي همچنان اجراي دستورات تروئيكاي اروپايي را ترجيح داده اند.
همزمان با كشاورزان، ده ها هزار نفر از مردم «مادريد» و چند شهر ديگر اسپانيا نيز در چارچوب اعتراضات دانش آموزي و در محكوميت كاهش بودجه آموزشي تظاهرات كردند.
گزارش هاي دريافتي حاكي است در جريان اين تظاهرات بيش از 40 هزار معترض مقابل ساختمان وزارت آموزش اسپانيا تجمع كردند و خواستار استعفاي وزير آموزش و همه اعضاي دولت شدند.
به گفته دبير فدراسيون آموزش اتحاديه عمومي كارگران اسپانيا، لايحه اصلاحات آموزشي جديد اين كشور كه خشم مردم را برانگيخته است، به دنبال تفكيك دانش آموزان براساس توان اقتصادي خانواده ها است و چنين كاري پيامدهاي خطرناكي در جامعه به دنبال خواهد داشت.
سخنگوي اتحاديه كميته هاي كارگري اسپانيا نيز تصويب چنين لايحه اي را به معناي «زير پا گذاشتن حقوق بنيادي شهروندان» دانست و از نمايندگان كنگره اين كشور خواست با مخالفت با اين طرح اجازه ندهند «آموزش عمومي به يك تجارت» تبديل شود.
شماري ديگر از سخنرانان نيز تصويب لايحه مذكور را به معناي بازگشت اسپانيا به اواسط قرن بيستم ارزيابي كردند؛ زماني كه 70درصد فرزندان خانواده ها در همان آغاز، مدارس را رها مي كردند و فقط سه نفر از هر 10 دانش آموز به دانشگاه راه مي يافتند.شركت كنندگان در اين تظاهرات با اشاره به بحران اقتصادي اسپانيا كه موجب بيكاري بيش از 6 ميليون نفر شده و درآمد اقتصادي خانواده ها را به شدت كاهش داده است، لايحه اصلاحات آموزشي را كه به دنبال كاهش بودجه بخش آموزش، توجه به خصوصي سازي مدارس و افزايش هزينه هاي دانش آموزان است، به زيان اكثريت خانواده ها ارزيابي كردند.
«بارسلونا»، «اوبيدو»، «مورسيا»، «لاس پالماس در جزاير قناري» و «سگوويا» ديگر شهرهاي اسپانيا بودند كه در آنها تظاهرات برگزار شد.
بيش از 10 هزار نفر از كارمندان بلژيكي نيز روز پنجشنبه در خيابان هاي بروكسل عليه سياست هاي اقتصادي دولت تظاهرات كردند. به نوشته سايت شبكه خبري يورونيوز، وزير خارجه بلژيك اخيراً اعلام كرده پس از بازنشستگي نيروهاي دولتي، ديگر كارمندي به جاي آنها استخدام نخواهد شد! اين اظهارات خشم كارمندان دولتي اين كشور اروپايي را به شدت برانگيخته است.
رئيس يكي از اتحاديه هاي كارگري بلژيك در اين مورد گفت: «كاري كه آنها مي كنند اين است كه مردم را بازنشسته مي كنند و افراد جديد را به جاي آنها به كار نمي گيرند. به اين ترتيب ما با كاهش نيروي كار مواجه خواهيم شد. البته آنها با اين موضوع مشكلي ندارند چراكه معتقدند كه با به كارگيري فناوري اطلاعات مي توان اين مشكل را حل كرد.
معترضان همچنين به قطع پاداش ها از ژانويه سال آينده نيز معترضند. شماري از تظاهرات كنندگان اعلام كردند كه اين اقدام دولت مي تواند به بهاي ضرر سالانه 2 تا 3 هزار يورويي براي آنها تمام شود.
شمار زيادي از معلولان و مسئولان نظام آموزشي در پرتغال نيز عليه طرح هاي رياضت اقتصادي دولت تظاهرات كردند.
به نوشته واحد مركزي خبر، معلولان پرتغالي به همراه اقوام و نزديكان خود مقابل ساختمان وزارت دارايي اين كشور در ليسبون گرد آمدند تا به افزايش ماليات و ديگر طرح هاي رياضتي دولت اعتراض كنند.
ليسبون، سختگيري هاي اقتصادي را در ازاي دريافت كمك مالي 78 ميليارد يورويي از اتحاديه اروپا، بانك مركزي اروپا و صندوق بين المللي پول اجرا مي كند. سخنگوي جنبش «معلولان خشمگين» در پرتغال مي گويد هزينه هاي زندگي براي معلولان بالاتر است و آنها نمي توانند از اين نوع افزايش ماليات ها حمايت كنند. مبلغ پرداختي به اكثر معلولان به عنوان مستمري بسيار اندك و حدود 200 يورو در ماه است و گذران زندگي با اين پول امكان پذير نيست. بنا به گزارش مركز «معلولان خشمگين»، حدود 70 درصد از معلولان پرتغال كه توانايي كار كردن دارند، هم اكنون بيكارند.
 


كودكان،قربانيان اصلي پهپادهاي آمريكايي

حملات نظامي آمريكا از جمله حملات هواپيماهاي بدون سرنشين در چهار سال گذشته باعث كشته شدن صدها كودك در افغانستان شده است.
به گزارش خبرگزاري آسيا، كميته حقوق كودكان در شهر ژنو كه وابسته به سازمان ملل است، اعلام كرد كودكان اولين قربانيان پهپادهاي آمريكايي هستند.
اين كميته براي نخستين بار از سال 2008 تاكنون به بررسي طيفي از سياست هاي آمريكا كه بر كودكان تاثيرگذار بوده، پرداخته است. كميته حقوق كودكان سازمان ملل در گزارش خود از آمريكا خواست اقدامات احتياطي موثر و ملموس اتخاذ كرده و از استفاده كوركورانه از زور جلوگيري كند تا تضمين شود ديگر كشتار و يا نقص عضو غيرنظاميان از جمله كودكان رخ ندهد.به نوشته روزنامه نيويورك پست، گروه هاي حامي حقوق بشر و آزادي هاي مدني يافته ها و توصيه هاي اين كميته سازمان ملل را تحسين كردند. سخنگوي وزارت خارجه آمريكا حاضر نشد جنايات آمريكا در افغانستان را بپذيرد و از گزارش تكان دهنده سازمان ملل اظهار بي اطلاعي كرد. وي گفته است كه در مورد اين گزارش تحقيق خواهد كرد.
 


31 شهيد و 91 مجروح در تازه ترين عمليات تروريستي در عراق

انفجار چهار خودرو بمب گذاري شده در مناطق شيعه نشين عراق 31 شهيد و بيش از 91 زخمي برجاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري ها ديروز به دنبال انفجار دو خودروي بمب گذاري شده در منطقه كاظميه بغداد 6 نفر شهيد و بيش از 44 نفر زخمي شدند.
مقامات امنيتي و بيمارستاني عراق اعلام كردند اين دو انفجار به فاصله چند دقيقه در يك بازار شلوغ در منطقه شيعه نشين كاظميه بغداد رخ داد.
در استان شيعه نشين بابل نيز انفجار دو خودروي بمب گذاري شده در شهر «الثومالي» 15 كشته و 47 زخمي برجاي گذاشت.
به گفته منابع امنيتي عراق نخستين انفجار در حومه شهر رخ داد اما بمب دوم در يكي از بازارهاي داخل شهر منفجر شد، در هر دو حمله زنان و كودكان در بين قربانيان وجود داشتند.
قطر و عربستان از حاميان مالي و تسليحاتي تروريست ها در عراق هستند.
همزمان با اين انفجارها يك مقام امنيتي در پليس عراق فاش كرد كه سازمان القاعده در راستاي افزايش حملات انتحاري خود مزدور سعودي و عرب وارد عراق مي كند.احمد الجباري در گفت وگو با فارس افزود: سازمان القاعده تلاش دارد، نقشه و استراتژي جديدي را براي فتنه انگيزي و ايجاد بحران در استان هاي مختلف عراق و هدف قرار دادن ساختارهاي زيربنايي حكومتي و عمومي از طريق حملات هماهنگ شده و سازمان يافته به اجرا بگذارد.
وي گفت: سازمان القاعده هم اكنون در صفوف بسياري از تظاهركنندگان استان هاي تكريت، نينوا و الانبار نفوذ كرده و خود را آماده فتنه انگيزي جديد مي كند، در بعد ميداني نيز القاعده با وارد كردن عناصر مسلح عرب از سوريه از اين ناآرامي ها براي دامن زدن به اختلاف طايفه اي و قبيله اي در عراق استفاده مي كند.اين گزارش حاكي است با گسترش ناآرامي ها در مناطق مختلف عراق رئيس مجلس اعلاي اسلامي اين كشور درباره صلح تجزيه عراق و زير سوال بردن حاكميت اين كشور هشدار داد.عمار حكيم گفت: ما از طرف هاي سياسي كه براي تجزيه عراق تلاش مي كنند و راهبرد خود را بر اين مسئله گذاشته اند، مي خواهيم كه شفاف عمل كنند و به دور از شعارهاي ساختگي، به مردم اعلام كنند كه چه مي خواهند.وي افزود: از گروه هاي سياسي عراق خواست تا بار ديگر به گفت وگوي صادقانه و سازنده روي آورند، زيرا ملت عراق به دليل مشكلاتي كه با آن مواجه شده، هوشيار و باتجربه شده است و مي تواند مقاصد هر طرفي را تحليل و بررسي كند.
 


اعلام حمايت روسيه از مبارزات ملت بحرين

رهبر جنبش الوفاق بحرين پس از مذاكره با معاون وزير خارجه روسيه در مسكو گفت، روسيه از تحولات دموكراتيك در بحرين حمايت مي كند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از خبرگزاري «نووستي»، «شيخ علي سلمان» رهبر جنبش «الوفاق» بحرين روز گذشته بعد از مذاكره با «ميخائيل بوگدانوف» معاون وزير خارجه روسيه در مسكو اعلام كرد كه مقامات مسكو از تحولات دموكراتيك در بحرين حمايت مي كنند.
اين رهبر انقلابي بحريني به همراه ديگر نمايندگان احزاب مخالف كشور در ديدار با معاون وزير خارجه روسيه به بررسي روند اوضاع كنوني در بحرين و راه هاي حل و فصل بحران سياسي در اين كشور پرداختند.
علي سلمان بعد از اين ديدار در كنفرانس مطبوعاتي در دفتر خبرگزاري «نووستي» به خبرنگاران گفت: معاون وزير خارجه روسيه همبستگي خود را با درخواست هاي قانوني ملت بحرين اعلام و تاكيد كرد كه روسيه از تمامي اقدامات در راه دموكراتيزه سازي بحرين حمايت خواهد كرد. وي همچنين تاكيد كرد كه روسيه مي تواند به يكي از عوامل مهم در اين مبارزه تبديل شود، مشروط بر آنكه مذاكرات جدي و موثري بين دولت و مخالفان در بحرين آغاز شود.
 


هزاران نفر در عربستان خواستار آزادي آيت الله نمر شدند

هزاران عربستاني با برگزاري تظاهرات مسالمت آميز آزادي روحاني زنداني را در اين كشور خواستار شدند.
به گزارش مهر به نقل از شبكه خبري «راشا تودي» هزاران نفر در شرق عربستان پنجشنبه شب با برگزاري تظاهراتي در «القطيف» خواستار آزادي «آيت الله نمر باقر النمر» روحاني مبارز شيعي از زندان شدند.
براساس اين گزارش در اين تظاهرات، معترضان با حمل تصاوير آيت الله نمر و ديگر افراد بازداشت شده، آزادي فوري آنها را از زندان رژيم آل سعود درخواست كردند.
معترضان شيعه شرق عربستان با سر دادن شعارهايي و حمل پارچه نوشته هايي با مضمون، «ما همه نمر هستيم»، «صداي نمر خاموش نخواهد شد»، «هيهات منا الذله» و حق پيروز خواهد شد، بر ادامه راه اين روحاني مبارز تاكيد كردند.
تظاهركنندگان عربستاني با به همراه داشتن تصاوير شهداي منطقه شرق عربستان، محاكمه و مجازات عاملان قتل فرزندان خود را خواستار شدند.
نيروهاي امنيتي سعودي آيت الله نمر را ژوئيه گذشته بازداشت كردند. اين روحاني سرشناس شيعي از منتقدان خانواده آل سعود است و به همين علت بازداشت و روانه زندان شد.
در همين حال «علي الاحمد» تحليلگر سياسي مسائل عربستان با اشاره به تظاهرات شيعيان در شرق اين كشور براي آزادي آيت الله نمر گفت: بازداشت نمر تظاهرات و اعتراضات ضد رژيم را در منطقه، نفت خيز استان شرقي تشديد كرد و سخنان او الهام بخش هزاران زن و مرد نه تنها در شرق عربستان بلكه در سراسر كشور شده است.
مردم عربستان در بسياري از شهرها با وجود ممنوعيت تجمع هاي سياسي، بارها راهپيمايي كرده اند و از رژيم سعودي آزادي افراد بازداشت شده را خواستار شده اند.
شبكه خبري العالم نيز با اشاره به روابط تنگاتنگ و نزديك «جان برنان» كانديداي رياست سازمان سيا و شاهزاده «محمد بن نايف بن عبدالعزيز» وزير كشور كنوني عربستان اعلام كرد: سازمان سيا پادشاه آينده عربستان را معرفي كرد.
برپايه اين گزارش جان برنان كه مدتي رئيس يكي از پايگاه هاي سازمان سيا در عربستان بود، در دوران ماموريت خود با محمدبن نايف روابط صميمانه اي برقرار كرد و اين امر باعث شد تا برنان، نايف را براي پادشاهي بر آل سعود نامزد كند.
همچنين «تركي بن بندرآل سعود» شاهزاده فراري به فرانسه، با افشاي مكالمه اي تلفني با «احمد العريفي» قاضي خاندان حاكم در عربستان، پرده از فساد دستگاه قضايي اين كشور برداشت.
تركي بن بندر با انتشار اين مكالمه تلفني، شماري از تخلفات شاهزادگان سعودي با كمك قضات در زمينه غصب املاك، تخلف از قوانين ارث و همچنين غصب غيرقانوني املاكي كه هر يك از شاهزادگان مدعي اولويت داشتن در مالكيت آن هستند، افشا كرده است.
 


راشد الغنوشي:

 دشمنان مي خواهند در تونس حمام خون به راه اندازند

رهبر اسلامگراي تونس خواستار هوشياري مردم كشورش براي مقابله با توطئه هاي جديد براي راه انداختن حمام خون در تونس شد.
به گزارش فارس به نقل از شبكه خبري «فرانس 24»، «راشد الغنوشي» رهبر اسلامگراي تونس و رئيس حزب النهضه تأكيد كرد، عاملان ترور، مي خواهند در تونس حمام خون راه بيندازند.
اين رهبر اسلامگراي تونسي، اتهام مخالفان دولت براي دست داشتن اسلامگراها در ترور «شكري بلعيد» را تكذيب كرد و گفت: قاتلان بلعيد با توطئه جديد خود عليه دولت مي خواهند.
الغنوشي پيش از اين نيز با انتقاد شديد از مخالفان دولت، آنها را مجري سياست كشورهاي استعماري براي بر هم زدن امنيت تونس عنوان كرده و نسبت به توطئه هاي رنگارنگ آنها هشدار داده بود.
يسري الغنوشي سخنگوي حزب النهضه تونس نيز در مصاحبه با شبكه تلويزيوني «اسكاي نيوز» اذعان كرد ما ترور شكري بلعيد را محكوم مي كنيم و مجرمان در حقيقت، دوران انتقال تونس به طرف دموكراسي و جريان دموكراتيك آن را ترور كردند.
دختر راشد الغنوشي با متهم كردن مخالفان دولت براي جلوگيري از روند دموكراسي در كشور تأكيد كرد: آنها تلاش مي كنند در برابر اين انتقال قانوني و دموكراتيك مانع ايجاد كنند.
وي درباره ادعاي برخي افراد كه دولت تونس را مسئول ترور شكري بلعيد دانسته اند متذكر شد: سخنان اين افراد فقط اظهاراتي غيرمسئولانه و بي اساس است و هرگز موجب آرامش و وحدت در جامعه تونس در اوضاع خطرناك كنوني نخواهد شد.
از سوي ديگر، يك سازمان مدافع حقوق و آزادي ها در تونس، نسبت به وجود طرح هاي برنامه ريزي شده براي اجراي ترورهاي سياسي در اين كشور هشدار داد.
به گزارش خبرگزاري آلمان، همزمان با ترور شكري بلعيد، سازمان آزادي و انصاف در اين كشور نسبت به وجود طرح هاي سازماندهي شده براي ترورهاي سياسي هشدار داد.
اين سازمان با صدور بيانيه اي اعلام كرد: ترس از وجود يك طرح منسجم براي اجراي چندين ترور، در سايه بحراني شدن اوضاع سياسي اكنون در تونس وجود دارد و بايد راهكاري براي آن انديشيده شود. در همين حال حدود 3000 نفر روز جمعه براي شركت در مراسم تشييع جنازه شكري بلعيد فعال چپگرا و مخالف دولت در حومه جنوبي تونس تجمع كردند و عليه دولت شعار دادند.
همچنين اسلامگرايان تونس در واكنش به درخواست نخست وزير براي انحلال دولت و تشكيل يك كابينه تكنوكرات مخالفت كردند و اين اقدام را باعث تشديد بحران تونس دانستند.
 


افشاي ديدار رهبر مخالفان سوريه با وزير دفاع اسرائيل

منابع ديپلماتيك اعلام كردند كه رئيس ائتلاف مخالفان سوريه با وزير جنگ اسرائيل در حاشيه اجلاس سالانه امنيت مونيخ ديدار كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از دام پرس، ديدار معاذ الخطيب و ايهود باراك به درخواست «جو بايدن» معاون رئيس جمهور آمريكا و با حضور «باكوف هاداس» سفير اسرائيل در برلين صورت گرفت و 45 دقيقه به طول انجاميده است.
خطيب در اين ديدار به باراك گفته است هدف ائتلاف پس از برپايي حكومت و بازسازي سوريه ايجاد رابطه دوستانه با همسايگان از جمله اسرائيل است چرا كه مردم سوريه هيچ مشكلي با تل آويو ندارند.
وي افزود، تنها مسئله مورد اختلاف با اسرائيل مسئله بلندي هاي جولان است كه از سوي اسرائيل اشغال شده است.
منابع موثق تاكنون بارها از ارتباط تروريست ها در سوريه با رژيم صهيونيستي خبر داده اند تا جايي كه يك مقام اسرائيلي گفته القاعده در سوريه براي ما مي جنگد.
اين ديدار در شرايطي صورت گرفته است كه رژيم صهيونيستي به يك مركز تحقيقاتي در حومه دمشق تجاوز كرد و اين اقدام با محكوميت منطقه اي و بين المللي مواجه شد. در حالي كه ائتلاف مخالفان سوري نه تنها اين تجاوز را محكوم نكرد بلكه رئيس اين ائتلاف با وزير جنگ اسرائيل ديدار نيز كرد.
از سوي ديگر گروه تروريستي القاعده در سوريه تبديل به يكي از گروه هاي فعال عليه حكومت بشار اسد شده است و با همكاري با گروه هاي تروريستي كشور را به آشوب و درگيري كشانده اند.
در همين رابطه لئون پانه تا وزير دفاع آمريكا در مقابل مجلس سناي آمريكا اعتراف كرد كه از مخالفان سوري حمايت مي كند.
وي افزود، هنوز از رساندن تسليحات به مخالفان سوريه حمايت مي كند طرح حمايت تسليحاتي از مخالفان سوري را هيلاري كلينتون وزير خارجه سابق آمريكا و ديويد پترائوس رئيس سابق سازمان سيا آمريكا مطرح كرده بودند.
«مارتين دمپسي» رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا نيز در كنگره آمريكا از حمايت خود از تروريست ها در سوريه خبر داد و گفت، آمريكا همچنان از كمك تسليحاتي به مخالفان نظام بشار اسد حمايت مي كند.
از سوي ديگر شركت كنندگان در نشست سران همكاري اسلامي با صدور بيانيه اي بر ضرورت حل و فصل مسئله سوريه از طريق مذاكره تاكيد كردند.
در اين بيانيه از طرح محمد مرسي رئيس جمهور مصر مبني بر انجام مذاكرات چهارجانبه درباره مسئله سوريه حمايت شده است.
يك منبع بلندپايه در سازمان ملل نيز اظهار داشت كه بان كي مون دبير كل سازمان ملل متحد پيشنهاد جديدي را براي حل و فصل مسالمت آميز بحران سوريه بررسي مي كند.
اين پيشنهاد دربرگيرنده دعوت سازمان ملل براي برگزاري نشستي با حضور مسئولان بلندپايه كشورهاي منطقه، آمريكا، روسيه، انگليس، فرانسه و چين براي بررسي حل و فصل مسالمت آميز مسئله سوريه است. پيشنهاد سازمان ملل براي بررسي بحران سوريه در شرايطي مطرح شده است كه بشار جعفري نماينده سوريه در سازمان ملل هشدار داد ناتواني شوراي امنيت در محكوميت حمله اسرائيل به سوريه صلح و امنيت منطقه و جهان را تهديد مي كند.
در همين رابطه كميته هاي دولتي و پارلماني سوريه به فعاليت خود در راستاي فراهم كردن زمينه گفت وگوي ملي براي حل بحران براساس طرح رئيس جمهور اين كشور ادامه مي دهد.
جمال رابعه عضو كميته آشتي ملي مجلس سوريه در اين باره گفت، بدون گفت وگوي سياسي آشتي ملي واقعي امكان پذير نيست.
اتحاديه وكلاي عرب نيز با انتشار بيانيه اي تاكيد كردند كه مذاكره تنها راه حل بحران سوريه است و خشونت و دخالت خارجي براي براندازي نظام اين كشور بي فايده است.از سوريه نيز خبر مي رسد كه ارتش سوريه در حال پاكسازي اكثر مناطق از حضور تروريست ها است.
ارتش سوريه موفق شد حملاتي را بر عليه گروه هاي مسلح در حومه دمشق انجام دهد و به سوي مناطق داريا و جوبر پيشروي كند. بر اثر درگيري در شماري از مناطق استان حمص ده ها نفر از اعضاي گروهك تروريستي النصره كشته و زخمي شدند.
نيروهاي ارتش سوريه شهر كرناز را از عناصر و گروه هاي مسلح پاكسازي كردند.
همچنين طرح تروريست ها براي ناآرام كردن دمشق با شكست مواجه شد. در شهر حلب نيز بر اثر درگيري سنگين ميان ارتش و تروريست ها ضربات سنگيني به تروريست ها وارد آمد و تعداد زيادي از آنان به هلاكت رسيدند.
ساير رويدادها
¤استاندار حمص از حمله تروريستي به كاروان حامل وي جان سالم به در برد.
¤محمد مرسي و عبدالله گل در نشست مشتركي در قاهره درباره بحران سوريه گفت وگو كردند.
¤افراد مسلح روز گذشته اقدام به بمباران مناطقي از حومه دمشق با خمپاره كردند كه به كشته شدن چند زن و كودك منجر شد.
¤ نخست وزير سوريه با گروه ها و احزاب داخل و خارج از سوريه ديدار و روند اجراي طرح پيشنهادي رئيس جمهور سوريه براي گفت وگوي ملي را بررسي كرد.
¤ افراد مسلح وابسته به اخوان المسلمين سوريه با نيروهاي گروهك تروريستي النصره در حلب درگير شدند كه طي اين درگيري چهار نفر كشته شدند.
 


مخالفان جنگ و شكنجه جلسه مجلس سناي آمريكا را به هم ريختند

جلسه راي اعتماد نامزد رياست سازمان سيا در مجلس سناي آمريكا با حضور معترضان ضد جنگ لغو شد.
جلسه روز پنجشنبه مجلس سناي آمريكا كه براي بررسي صلاحيت «جان برنان» نامزد مد نظر باراك اوباما براي تصدي پست رياست سازمان سيا برگزار شده بود، با بالا گرفتن اعتراض ها عليه جنايات جنگي دولت آمريكا نيمه كاره رها شد. براساس گزارش ها و تصاوير منتشر شده گروهي از مخالفان جنگ پس از افشاي خبر كشتار شهروندان آمريكايي با هواپيماهاي بدون سرنشين اين كشور، خود را به مجلس سنا رسانده عليه «جنايات» دولت شعار دادند. براساس اسناد تازه اي كه لو رفته، اين اقدام با دستور مقامات رسمي اين كشور صورت گرفته است. چندي پيش خبرهايي نيز منتشر شد كه براساس آن شكنجه زندانيان نيز با اطلاع مقامات دولتي صورت مي گرفته است.
شبكه تلويزيوني «الجزيره» نيز در اين باره گزارش داد، در جلسه سنا از «برنان» سوالاتي در خصوص فعاليت هاي جاسوسي آمريكا، موضوع شكنجه زندانيان به شكل غرق مصنوعي و استفاده از هواپيماهاي بدون سرنشين در دوران رياست جمهوري جرج بوش پرسيده شد.«برنان» در دوران بوش در سازمان سيا فعاليت مي كرد و در حال حاضر نيز مشاور اوباما در امور ضد تروريستي است.وي انجام شكنجه به شكل غرق مصنوعي را تاييد كرد و اظهار داشت در جايگاهي نبوده كه بتواند از آن جلوگيري كند.براساس اين گزارش ، اكثر سوال ها و انتقادات از «برنان» در اين جلسه را سناتورهاي دموكرات مطرح كردند. اما در هر حال با بالا گرفتن اعتراض ها كميته اطلاعات مجلس سنا مجبور شد جلسه راي اعتماد به رئيس سازمان سيا را به تعويق اندازد.به گزارش فارس، «جان برنان» در دور اول رياست جمهوري باراك اوباما، مشاور كاخ سفيد در امور ضد تروريسم و در زمان رياست جمهوري بوش رئيس مركز ملي مقابله با تروريسم در سازمان سيا بود. وي يكي از طراحان اصلي حملات با استفاده از هواپيماهاي بدون سرنشين به شمار مي رود.وي براي اولين بار در سال 2008، از سوي اوباما نامزد سمت رياست سيا شد اما به دليل اعتراضات فعالان حقوق بشر عليه اظهارنظرات آشكار وي در خصوص استفاده سازمان سيا از تكنيك هاي پيشرفته بازجويي شامل غرق مصنوعي، از نامزدي اين سمت كناره گيري كرد.در حالي كه برخي انتقادات از جانب دموكرات ها در خصوص استفاده از حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا مطرح شده است، جمهوري خواهان استفاده از اين حملات را بسيار مناسب مي دانند.
 


آشوب بار ديگر قاهره را فرا گرفت

هزاران نفر از مخالفان رئيس جمهور مصر روز گذشته بار ديگر قاهره را به آشوب كشيدند.
به گزارش فارس، به نقل از رسانه هاي مصر، هزاران نفر از مخالفان «محمد مرسي» - رئيس جمهور مصر - عصر روز گذشته با برپايي يك تجمع عليه دولت شعار سر دادند.مخالفان مرسي كه غالبا از طيف گرو ه هاي سكولار و طرفدار غرب هستند پس از برپايي اين تجمع به سمت كاخ رياست جمهوري حركت كردند.مخالفان مرسي خواستار بركناري دادستان و دولت قانوني مصر هستند. آنها همچنين به صراحت اعلام مي كنند «اخوان المسلمين» بايد كنار برود.پس از پيروزي انقلاب مصر در 25 ژانويه 2011 و روي كار آمدن اسلامگرايان انقلابي، گروه هاي سكولار و طرفدار غرب بارها عليه دولت روي كار آمده از اين انقلاب آشوب به پا كرده اند. بسياري بر اين باورند آشوب طلبان در راستاي تامين منافع غرب به ويژه آمريكا سازماندهي مي شوند.
تاكنون نيروهاي امنيتي موفق به مهار اين آشوب ها شده اند. در برخي موارد ارتش نيز اعلام كرده مقابل دشمنان انقلاب مصر خواهد ايستاد.
 


انفجار بمب در پاكستان 10كشته و 20 مجروح برجاي گذاشت

تعداد 30 تن در انفجارهاي شمال غرب پاكستان كشته و زخمي شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، يك مقام دولتي پاكستان از كشته شدن دستكم 10 تن در جريان انفجار بمب در بازاري واقع در شمال غرب اين كشور خبر داد.جواد خان همچنين گفت: 20 تن ديگر هم در اين انفجار زخمي شده اند.وي اعلام كرد كه انفجار اين بمب ديروز در منطقه قبيله نشين اوراكزاي واقع در شمال غرب پاكستان رخ داده است و وضعيت برخي از مجروحان اين انفجار وخيم گزارش شده است. همچنين گفته مي شود كه ا ين بمب در نزديكي يك ساختمان امنيتي و دولتي پاكستان منفجر شده است.تاكنون هيج گروهي مسئوليت اين انفجار را برعهده نگرفته اما احتمال مي رود كه شبه نظاميان طالبان كه اكثرا نيروهاي امنيتي و غيرنظاميان را در اين منطقه قبيله نشين هدف قرار مي دهند، عامل اين بمب گذاري باشند.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10