(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 21 بهمن  1391 - شماره 20426

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
صدايي كه همه جا به گوش مي رسد (يادداشت روز)
سند (گفت و شنود)
رئيس جمهور در اجلاس قاهره:
مهمترين نياز امروز جهان اسلام وحدت است
مرتضوي خبر داد
معرفي رئيس ستاد انتخابات در آينده اي نزديك
مهمانپرست مطرح كرد
رقابت تحريم كنندگان در توسعه روابط با ايران
محكوميت ترور دانشمندان هسته اي ايران
در بيانيه سازمان همكاري هاي اسلامي
ديدار صالحي با نخست وزير مراكش
كيهان و خوانندگان
حمايت سؤال برانگيز از تروريست هاي نفوذي در مطبوعات (خبر ويژه)
نيويورك تايمز: هدف از مذاكره شكستن اسطوره ايستادگي ايران است (خبر ويژه)
جمهوري اسلامي در 34 سال گذشته چالش هاي بسيار بزرگ تر را مديريت كرده است (خبر ويژه)
اصلاح طلبان براي انتخابات دو كميته مشورتي راه انداختند (خبر ويژه)


صدايي كه همه جا به گوش مي رسد (يادداشت روز)

فردا آغاز سي و پنجمين سالگرد انقلاب اسلامي است و 22 بهمن هر سال دو معناي روشن و بدون ابهام دارد؛ يكي اينكه يك سال به عمر نظام جمهوري اسلامي افزوده شده و ديگر آنكه به پيوست آن دشمني با نظام يك سال ديگر تداوم يافته است.
34 سال است كه دشمن تلاش مي كند تا سالگرد 22 بهمن 57 تكرار نشود و در همين راستا انواع و اقسام توطئه ها و دسيسه ها را به صحنه آورده تا «جمهوري اسلامي» نباشد و ادامه نيابد.
«ترور»، «كودتا»، «جنگ»، «تحريم»، «تهاجم فرهنگي و نبرد نرم»، «پروپاگانداي رسانه اي»، «صدور قطعنامه هاي به اصطلاح بين المللي»، «پرونده سازي» و طرح اتهامات متعدد عليه ايران اسلامي بخشي از تحركات و كارشكني هاي دشمن است تا صداي انقلاب اسلامي پژواك و بازتاب نداشته باشد.
34 سال است كه دشمن «جمهوري اسلامي» را برنمي تابد و نمي تواند نظام و حكومتي را تحمل كند كه بيرون از بستر نظام سلطه و بطور مستقل بر مبناي دكترين «نه شرقي، نه غربي، جمهوري اسلامي» عينيت يافته و با قوت به حيات خود ادامه مي دهد.
يك روز قطع روابط سياسي با ايران (فروردين 59) در دستور كار قرار مي گيرد، روز ديگر تجاوز نظامي به خاك ايران (ارديبهشت 59) عملياتي مي شود، جنگ 8 ساله و فرسايشي را به ايران تحميل مي كنند، به موازات همه اين سناريوها، پروژه تحريم هاي اقتصادي را به صحنه مي آورند تا به اهداف شوم خودشان برسند آنچنان كه يكي از مهره هاي نظام سلطه نقشه راه دشمن را در همان اوايل پيروزي انقلاب اسلامي علني مي كند. «واين برگر» «وزير جنگ آمريكا در دولت ريگان عجز آلود از به اصطلاح مهار انقلاب اسلامي مي گويد؛ «بايد ريشه انقلاب اسلامي و ملت ايران را خشكاند»!
اكنون سؤالي كه به ميان مي آيد اين است كه چرا دشمن در مواجهه با ايران اسلامي در 34 سال گذشته طرفي نبسته است؟ مگر نه اينكه دشمنان نشان دار جمهوري اسلامي هر چه در چنته داشتند عليه ايران بكار گرفتند، پس چرا كارگر نيفتاده است؟
اگر مجموع گزينه هاي دشمن عليه ايران در حوزه هاي سياسي، اقتصادي، ديپلماسي، فرهنگي و نظامي بر ضد كشور ديگري بكار گرفته مي شد بي ترديد از پا درمي آمد.
چه رمز و رازي است كه جبهه استكبار با تمام امكانات و پتانسيل، ايران اسلامي را نشانه مي رود ولي ناكام مي ماند؟
چرا به تعبير انديشكده بروكينگز، آمريكا- دشمن شماره يك جمهوري اسلامي- در مواجهه با ايران آنجا كه بايد كم آورده است؛ «ايجاد تغييرات اساسي در رفتار ايران»؟
ناكامي بزرگ دشمنان و بخصوص آمريكا با آن دبدبه و كبكبه آنچنان تو ذوق مي زند كه حتي صداي رسانه ها و تحليلگران غربي را نيز درآورده است.
از باب نمونه و از ميان حجم پرشمار و انبوه كدها و نمونه هاي مستند درباره ناكامي دشمنان ايران مي توان به گزارش نشريه آمريكايي «فوربس» اشاره كرد كه در روياي براندازي جمهوري اسلامي مي نويسد؛ «چه مي شد اگر رژيم [جمهوري اسلامي] در ايران تغيير پيدا مي كرد، تصورش را بكنيد اين تغيير چه تحولاتي را براي ما آمريكايي ها در دنيا به وجود مي آورد و...» و اذعان مي كند كه ايران مانع دستيابي اهداف آمريكا در منطقه است تا جايي كه با وجود تلفات و هزينه هاي سنگين واشنگتن، اين جمهوري اسلامي است كه نفوذ اصلي را در حد فاصل درياي مديترانه و كوه هاي هندوكش دارد.
اما براي اين كه به پاسخ سؤال هاي پيش گفته نزديك بشويم بايد اين واقعيت غيرقابل انكار را لحاظ كرد كه دشمن با همه توانمندي مالي، نظامي و تكنولوژيك- بخوانيد فيزيكي- از شناخت همه جانبه جمهوري اسلامي و ماهيت ايدئولوژيك آن عاجز است و به عبارت ديگر مشكل متافيزيكي است. براي همين است كه داني ياتوم رئيس پيشين سرويس جاسوسي رژيم صهيونيستي- موساد- در مصاحبه اي درباره ايران مي گويد كه اين كشور برخوردار از يك خط تلفني مستقيم با خدا به علاوه موشك هايي با برد بلند است.
اين اظهارنظر، مشكل دشمن در تحليل جمهوري اسلامي را مي رساند يعني كلياتي را درك مي كند اما نمي تواند به تحليل درست و عميقي درباره ايران برسد.
«فارين پاليسي»- foreign policy- شفاف تر و صريح تر اين واقعيت را اذعان مي كند و مي نويسد؛ «مشكل اينجاست كه ما نمي توانيم ايران را تحليل كنيم.»
در همين خط باز بايد به مصاحبه جرج سوروس- پدر انقلاب هاي مخملي- در سي ان ان درباره ايران آدرس داد.
او اواخر سال 89 و پس از ناكامي بزرگ در تحقق فتنه سال 88، وقتي مورد سؤال قرار مي گيرد كه چرا برنامه ها و طراحي هاي شما پيرامون ايران به نتيجه نرسيد فقط به اين جمله پرمعنا بسنده مي كند؛ «حاضرم شرط ببندم كه تا سال ديگر رژيم ايران سقوط خواهد كرد»!
بنابراين دشمن دچار يك استيصال استراتژيك است و نمي داند كه در مواجهه با ايران چگونه برخورد كند و بعد درباره ناكامي اين مواجهه چه بگويد و گويا بهترين راه را در «شرط بندي» دانسته كه بالطبع توخالي بودن آن پس از مدت زماني آشكار مي شود.
شواهد و قرائن به وضوح نشان مي دهد 34 سال دشمني با جمهوري اسلامي همراه با «اشتباه در محاسبات» بوده و از همين روي است كه توطئه ها، سناريوها و تحركات دشمن بر ضد ايران به بار ننشسته است.
به عبارت روشن تر هرچند نظام سلطه «سياست مهار»- containment policy- عليه ايران اسلامي را در دستور كار داشته ولي چون با «اشتباه در محاسبات» پيوندي درهم تنيده داشته است برآوردها و ارزيابي هاي پيش بيني شده آنها هيچگاه به وقوع نپيوسته است.
اما اين «اشتباه در محاسبات» در چند محور و زاويه قابل اعتناست؛
1- يكي از اشتباهات راهبردي دشمن در مواجهه با ايران اسلامي، بي خبري از نصرت الهي است. اين وعده راستين خداوند است كه؛ «ان تنصروالله ينصركم» و اين قاعده قرآني بارها در نظامي كه برخاسته از اسلام ناب و آموزه هاي قرآني است نمود داشته است.
واقعه طبس در ارديبهشت سال 59 يكي از نمونه هاي بارز آن است.
آمريكايي ها در تجاوز به خاك ايران براي آزادي گروگان ها همه چيز را پيش بيني كرده بودند بجز طوفان و شن هاي طبس را كه طومار عمليات «پنجه عقاب» را در هم پيچيد.
در تمامي 34 سال گذشته، تاريخ شهادت مي دهد كه مدد و ياري الهي، دشمنان جمهوري اسلامي را زمين گير كرده است.
2- يكي ديگر از اشتباهات دشمن در مواجهه با ايران، «مردم» بوده اند. «اشتباه در محاسبات» دشمن آنجاست كه فكر مي كند مي تواند با اهرم فشارها و تحريم ها، مردم را از نظام جمهوري اسلامي جدا كند اما ملت بزرگ ايران به گواهي تمام بزنگاه هاي حساس و پرخطر ثابت كرده اند كه پاي نظام جمهوري اسلامي ايستاده اند.
يكي از اين بزنگاه ها، ميدان انتخابات است كه در بيش از 30 انتخابات مردم حضوري حداكثري داشته اند و علي رغم تمام سم پاشي هاي دشمن و پروپاگانداي رسانه اي به ميدان آمدند و حماسه اي ماندگار خلق كردند.
براي همين است كه پس از آخرين انتخابات انجام شده در ايران -انتخابات مجلس نهم- رويترز اعتراف مي كند كه پيروز اين انتخابات «مردم ايران» بودند.
فردا- 22بهمن 91- نيز علي رغم آنكه اين روزها رسانه هاي دشمن با هياهو خط اختلاف و نا اميدي را پمپاژ مي كنند اما به تعبير رهبر انقلاب -در جمع مسئولان نيروي هوايي ارتش- مردم كوبنده به ميدان مي آيند و جواب دشمن را قاطعانه خواهند داد.
3- از ديگر محورهاي «اشتباه در محاسبات» دشمن، شناخت ناقص آنها از رهبري و ولايت فقيه در ايران است.
آنها مي پندارند مي توانند محاسبات رهبر ايران را بر مبناي سناريوهاي سياسي تغيير بدهند و درك عميقي ندارند كه در جمهوري اسلامي، رهبر به عنوان ولي فقيه بر مبناي اصول تصميم مي گيرد.
مشكل ديگر آنها اين است كه رهبري در ايران پيش از همه نقشه راه دشمن را براي آحاد مردم تشريح مي كند و بازي دشمن را ناكام مي گذارد.
به تعبير موسسه آمريكايي رند -RAND- رهبر ايران به عنوان مديري مدبر و مقتدر حرف آخر را مي زند.
4-يكي ديگر از نشانه هاي روشن در اشتباه محاسبات از سوي دشمن پيرامون ايران نتيجه معكوس خروجي ها است.
به عنوان نمونه مي توان به ميزگرد «سي ان ان» در برنامه «جي پي اس» با اجراي فريد زكريا اشاره كرد كه سال گذشته در آن مطرح شد يكي از علت هاي قدرت گرفتن ايران در منطقه، سياست هاي آمريكاست.
5-و بالاخره بايد گفت؛ «ماهيت الهي انقلاب و اشتباه در محاسبات» دشمن است كه نه تنها جمهوري اسلامي به تعبير آنها مهار نشده است بلكه امروز مدل و الگوي كشورها در بستر بيداري اسلامي است. الگويي كه قادر است ريشه تجاوزات، جنايات، ظلم ها و زياده خواهي هاي نظام سلطه را بر كند و تئوري «پايان تاريخ» بر مبناي گفتمان ليبرالي را بخشكاند.
با انقلاب اسلامي پيچ تاريخي دنيا تغيير جهت داده است و فردا بار ديگر صداي پرطنين ملت ايران اين واقعيت را عيان و نمايان مي كند.
حسام الدين برومند

 


سند (گفت و شنود)

گفت: يك سايت حق العمل كار وابسته به جريان فتنه از اسنادي كه كيهان درباره وابستگي سران فتنه به مثلث آمريكا و اسرائيل و انگليس منتشر كرده است بدجوري عصباني شده و خودش را به گيجي زده است.
گفتم: خب معلومه! چوب را كه برداري «گربه دزده» يك جوري مي شود.
گفت: اين سايت بعد از انتشار اين همه سند درباره وطن فروشي سران فتنه و ماموريت آنان از سوي دشمنان بيروني، تازه مي نويسد پس چرا كيهان سند رو نمي كند؟!
گفتم: به يارو گفتند؛ بابات مرده! و انتظار داشتند از ناراحتي غش كند ولي يارو كه خيلي خوش غيرت تر! از اين حرف ها بود گفت؛ راستش را بگوئيد! حتما يك اتفاق بد ديگري افتاده و شما مي خواهيد با اين خبرها، ذهن مرا براي شنيدن آن خبر بد آماده كنيد!
 


رئيس جمهور در اجلاس قاهره:

مهمترين نياز امروز جهان اسلام وحدت است

رئيس جمهور كشورمان در اجلاس قاهره با تاكيد بر اينكه افتراق و تفرقه نتيجه اي ندارد گفت: امروز وحدت مهمترين ضرورت براي دولت ها و ملت هاي مسلمان است.
محمود احمدي نژاد رئيس جمهور اسلامي ايران در دوازدهمين اجلاس سران عضو سازمان همكاري هاي اسلامي ضمن تشكر از رئيس جمهور مصر به خاطر ميزباني اين نشست اظهار كرد: امروز جهان در منطقه ما در يكي از خطيرترين نقاط تاريخ و در آستانه تحولات بزرگ به سر مي برد. چالش ها و فرصت هاي بزرگي فراروي ماست.
وي افزود: امروز وحدت مهمترين ضرورت براي دولت ها و ملت هاي ماست. وحدت از طريق تاكيد بر نقاط قوت و مشترك حاصل مي شود. تاكيد بر نقاط ضعف و تفرقه جز تشديد درگيري نتيجه اي ندارد. نقاط مشترك ما اصلي، كلان و نامحدود و نقاط فرعي ما خرد و محدود است.
رئيس جمهور در ادامه سخنان خود پيشنهاد جمهوري اسلامي در نشست قاهره اجلاس سازمان همكاري هاي اسلامي را تكرار و خاطرنشان كرد: ما بايد با اختلافات داخلي و بين دولتي خود را از طريق شوراي داوري متشكل از افراد مورد اعتماد و امين در كل كشورهاي مسلمان و تحت نظر سازمان همكاري اسلامي حل كنيم و به بيگانگان اجازه دخالت ندهيم.
همراهي سازمان همكاري هاي اسلامي
و جنبش عدم تعهد
همچنين احمدي نژاد در حاشيه نشست سران كشورهاي عضو سازمان همكاري هاي اسلامي مطبوعاتي با حضور خبرنگاران مصري و نمايندگان خبرگزاري هاي بين المللي در قاهره به سوالات آنها پاسخ داد.
وي در اين كنفراس خبري با بيان اينكه سازمان همكاري هاي اسلامي و جنبش عدم تعهد مي توانند همكاري خوبي با يكديگر داشته باشند، اظهار كرد: البته به جز چند كشور همه كشورهاي عضو سازمان همكاري اسلامي، در جنبش عدم تعهد عضويت دارند، بنابراين، اين دو سازمان به خوبي مي توانند با يكديگر هم افزا بوده و پشتيبان يكديگر باشند.
رئيس جمهور در ادامه با اشاره به روابط دو كشور ايران و مصر گفت: جمهوري اسلامي ايران به دنبال توسعه سطح روابط ديپلماتيك و باز كردن سفارتخانه ها با مصر است و به زودي براي فعاليت تجاري و گردشگري ويزا را به طور يكطرفه حذف خواهيم كرد و اميدواريم اين كار مقدمه اي براي توسعه هر چه بيشتر روابط باشد.
احمدي نژاد همچنين با تاكيد بر لزوم برقراري آرامش در سوريه افزود: ديدگاه هاي ايران، مصر و تركيه در زمينه ايجاد تفاهم در سوريه در حال نزديك شدن به هم است. كسي حق ندارد، در امور داخلي ساير كشورها دخالت كند، اما بايد كمك كنيم كه در سوريه تفاهم ملي ايجاد شود.
وي با اشاره به اينكه در اجلاس قاهره، موضوع فلسطين از مهمترين مسائل مورد بحث ميان شركت كنندگان بود، گفت: اگر همه كشورهاي مسلمان با هم در دفاع از حقوق فلسطين عمل كنند، حقوق حقه و اساسي اين ملت سريع تر استيفا خواهد شد.
رئيس جمهور در پاسخ به سوالي مبني بر علت رد پيشنهاد آمريكا مبني بر مذاكره مستقيم در خصوص موضوع هسته اي تصريح كرد: علت كاملا واضح است، مذاكره بايد براي تفاهم باشد و مذاكره براي تحميل معنايي ندارد، اينكه يك طرف چماقي در دست بگيرد و با فشار و از موضع زور از گفتگو سخن بگويد، چنين گفتگويي بي معناست.
جشن سالگرد
پيروزي انقلاب در قاهره
رئيس جمهور كشورمان در ادامه سفر خود به قاهره در مراسم جشن سي و چهارمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در محل دفتر حفاظت از منافع جمهوري اسلامي ايران در قاهره شركت كرد.
در اين مراسم كه عمرو موسي دبيركل سابق اتحاديه عرب، عبدالله الاشعل معاون سابق وزير خارجه و چند نفر از شخصيتهاي مهم سياسي و فرهنگي مصر نيز حضور داشتند، احمدي نژاد ديدگاه هاي جمهوري اسلامي ايران را درباره مسائل منطقه و جهان تشريح كرد.
گفتني است، رئيس جمهور كشورمان پس از سفر چهار روزه خود به مصر، روز گذشته به ايران بازگشت.
 


مرتضوي خبر داد

معرفي رئيس ستاد انتخابات در آينده اي نزديك

معاون سياسي وزير كشور با اشاره به تشكيل ستاد انتخاباتي وزارت كشور براي انتخابات 92 از معرفي رئيس اين ستاد در آينده نزديك خبر داد.
«صولت مرتضوي» در گفت وگو با مهر، با اعلام اين خبر همچنين در واكنش به ادعاي اصلاح طلبان مبني بر اين كه زمينه براي حضور آنان در انتخابات و انجام فعاليت سياسي فراهم نيست، خاطرنشان كرد: زمينه براي كساني كه شرايط مندرج در اصل 115 قانون اساسي را داشته باشند، فراهم است و مانع فعاليت قانونمند هيچ تشكلي نيستيم.
 


مهمانپرست مطرح كرد

رقابت تحريم كنندگان در توسعه روابط با ايران

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان با تاكيد بر توانايي مديريت منطقه اي ايران گفت: در آينده كشورهايي كه امروز ايران را تحريم مي كنند در توسعه روابط با جمهوري اسلامي با يكديگر رقابت خواهند كرد.
رامين مهمانپرست سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان اظهار كرد: فشارهاي اقتصادي و تحريم ها تنها از روي خصومت و كينه توزي عليه ملت ايران و براي به قدرت نرسيدن ما در جهان اسلام است و بحث هسته اي تنها بهانه اي براي كينه ورزي هاي آنان است چرا كه ايران خود سردمدار خلع سلاح هسته اي است.
به گزارش فارس، وي با تاكيد بر توانايي ايران در مديريت منطقه گفت: انسجام ملي و توانايي مديريت منطقه مي تواند سبب اين شود كه حقوق ايران در مذاكرات هسته اي به رسميت شناخته و تحريم ها برداشته شود.، آن موقع، همان كشورهايي كه امروز ما را تحريم مي كنند به يقين در توسعه روابط با ايران، با يكديگر به رقابت مي پردازند.
 


محكوميت ترور دانشمندان هسته اي ايران

در بيانيه سازمان همكاري هاي اسلامي

در بيانيه پاياني نشست سران كشورهاي عضو سازمان همكاري هاي اسلامي، ترور دانشمندان هسته اي ايران محكوم شد.
حميدرضا دهقاني سفير و نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران در سازمان همكاري هاي اسلامي در حاشيه دوازدهمين اجلاس اين سازمان در قاهره گفت: با پيشنهاد ايران يكي از بندهاي مهم بيانيه پاياني اجلاس سازمان همكاري هاي اسلامي به محكوميت ترور دانشمندان هسته اي كشورمان اختصاص يافت.
دهقاني در گفت وگو با ايرنا خاطرنشان كرد: بيانيه سازمان همكاري هاي اسلامي در قاهره 170 بند دارد كه محكوميت حمله رژيم صهيونيستي به سوريه، ضرورت دستيابي كشورهاي عضو پيمان ان پي تي به فناوري صلح آميز هسته اي، ضرورت پايان مصائب و مشكلات مسلمانان در ميانمار، و محكوميت اقدامات رژيم صهيونيستي در قدس شريف از ديگر بندهاي مهم اين بيانيه بوده كه به تصويب رسيده است.
 


ديدار صالحي با نخست وزير مراكش

وزير امور خارجه كشورمان در حاشيه اجلاس سران سازمان همكاري هاي اسلامي با نخست وزير مراكش ديدار و گفت وگو كرد.
علي اكبر صالحي وزير امور خارجه كشورمان در ديدار با عبدالله بن كران نخست وزير مراكش ضمن گفت وگو پيرامون مسائل مهم منطقه اي و بين المللي بر گسترش روابط دوجانبه ايران و مراكش تاكيد كرد.
در اين ملاقات كه در حاشيه دوازدهمين اجلاس سران كشورهاي عضو سازمان همكاري هاي اسلامي صورت گرفت، صالحي و بن كران براي حل بحران سوريه، گفت وگوهاي سياسي را بهترين راه حل دانستند.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 30002323
¤ دهه فجر يادآور شهدا و امام شهيدان و پيروزي انقلاب اسلامي بر همه دلدادگان امام خميني كبير(ره) و امام خامنه اي مباركباد. پيروزي و تداوم انقلاب اسلامي در پيروي از ولايت فقيه و عمل به دستورات اسلام و با اجتماع در سراسر كشور محقق مي شود.
5100---0912
¤ لطفا به دستاوردهاي عظيم انقلاب اسلامي اعم از سياسي - فرهنگي نظامي و اقتصادي به طور كامل اشاره كنيد و گزارشاتي در اين مورد به صورت مفصل بنويسيد چرا كه انقلاب اسلامي ارزش دارد به صورت مفصل روي دستاوردهاي عظيم آن كار شود.
عاصفي
¤ پيشنهاد مي كنم انقلابيوني كه در رژيم منفور شاه توسط ساواك شكنجه شده و هنوز در قيد حيات هستند و يا آزادگاني كه در زمان اسارت در عراق زير شكنجه بوده اند در جلسات سران و مسئولين كشور حضور پيدا كنند تا آقايان مسئول قدري دلشان به رحم بيايد و به جاي تسويه حساب هاي شخصي با يكديگر بار گراني را از روي دوش مردم بردارند.
رهبر از اصفهان
¤ حفظ نظام از اوجب واجبات است. اين نظام برآمده از خون مقدس هزاران شهيد است و همه بايد فداي اين نظام شويم تا اين نظام بماند. برخي دانسته يا ندانسته به جاي افشاگري اخلال در نظام ايجاد مي كنند آن ها با كار حرام شان حرمت خويش را در نزد ملت لكه دار مي كنند.
جانباز احمد خزامشي از شهر رويان
¤ از مناظره آقاي شريعتمداري با آقاي عسگراولادي تشكر مي كنم خداوند ايشان را محفوظ بدارند كه به روشنگري مي پردازند. به مسئولين قواي مقننه و مجريه عرض مي كنم بدانيد اگر كه قرار است در ايام ا... دهه فجر با وحدت و يكپارچگي حول ولايت و ملت به پيروزي برسيد بخواهيد به اختلافات دامن بزنيد مردم شما را نخواهند بخشيد. هركس بر خلاف ولايت گام بردارد جزاي خود را خواهد ديد.
خواهر 4 شهيد بهادربيگي
¤ از مسئولين قوا انتظار مي رود كه به جاي جنگ و دعواهاي برآمده از هواي نفس به حل مشكلات مردم و منويات رهبري توجه نمايند، در صورت تداوم اين روند ناخوشايند اختلاف مسئولين حماسه اي از جنس 9 دي ضروري به نظر مي رسد.
خانم احمديان
¤ از مسئولين انتظار مي رود به جاي درگيري بي حاصل با يكديگر به گره گشايي از مشكلات مردم و دغدغه هاي رهبري توجه نمايند. ملت از چنين حركات ناشايست نخواهند گذشت. با اين همه ايثار و از خودگذشتگي ملت و اين همه توصيه رهبري متاسفانه بداخلاقي هايي آن هم در انظار عمومي بوجود مي آورند و موجب خوشحالي دشمنان مي شوند قواي مجريه و مقننه جاي تسويه حسابهاي شخصي نيست، جاي نوكري و حل مشكل مردم است.
اكبري
¤ حس قدرت طلبي و جاه و مقام آنقدر برخي را تحت تاثير قرار داده كه در ايام مبارك دهه فجر كه هر روزه شاهد دستاوردي عظيم از ابتكارات و اختراعات و پيشرفت هاي مختلف مي باشيم و آلبوم اين دستاوردها كامل و كامل تر مي شود تا حدي كه جهانيان را به حيرت انداخته، برخي يقه يكديگر را گرفته و به چانه زني هاي دشمن پسند اقدام مي كنند. اين آقايان لازم است ساعتي را به رفتار و كردار زشت خود فكر كنند و از ملت و رهبري عذرخواهي كنند و به درگاه خدا توبه كه چگونه به خون شهدا بي توجهي مي كنند. آخر مگر چند روزه دنيا چه ارزشي دارد.
محمودي
¤ جلسه استيضاح يكشنبه 15/11/91 در مجلس قلب رهبري و ملت را درد آورد و نشان داد كه برخي از مسئولين قواي مقننه و مجريه از فرامين و خط مشي رهبري عدول كرده اند. پيام ما به عنوان توده مردم اين است كه انقلاب اسلامي ارزان به دست نيامده كه هر مسئولي براساس اميال نفساني خود دست به هر كاري بزند، شما در برابر كلام الله مجيد سوگند ياد كرده ايد كه وفادار به انقلاب و ملت باشيد و خيانت نكنيد ولي در اين جلسه كاملا برعكس عمل نموديد... همراهي ملت با مسئولين تا زماني است كه در مسير ولايت باشند و عقد اخوت با هيچ كس نبسته اند. «فاعتبروا يا اولي الابصار»
بوربور
¤ از صدا و سيما به دليل هزينه كردن هاي گزاف از بيت المال براي مطرح نمودن برخي از هنرپيشه ها به هر بهانه اي بي نهايت گلايه منديم. آيا قشر برجسته تري در جامعه وجود ندارد؟ خصوصا اين قشر كه خود نياز به الگوي سالم دارد. خانواده هاي شهدا، اساتيد، ايثارگران و نخبگان چرا در اين قبيل برنامه هاي صدا و سيما كمتر مورد توجه قرار گرفته اند.
دبير دبيرستان
¤ از نيروي انتظامي شهر همدان تقاضا داريم حد فاصل ميدان امام و باباطاهر با عده اي كه به طور علني مزاحم رفت و آمد مردم مي شوند برخورد نمايند. در اين ميدان به صورت آشكار موادمخدر خريد و فروش مي شود. لطفا پيگيري كنيد.
يك جانباز
¤ خيلي از برنامه هاي شبكه يك سيما روز بعد تكرار آنها پخش مي شود ولي اين قانون شامل حال برنامه تلويزيوني درس هايي از قرآن نمي شود ديواري كوتاه تر از اين برنامه پيدا نكرده اند؟
8976---0935
¤ لطفا از بانك مركزي سوال كنيد چرا ارز از طريق بانكها خريد و فروش نمي شود و اين همه صرافي در نقاط مختلف كشور اين كار را انجام مي دهند اگر از طريق بانك انجام شود قابل پاسخگويي است و سيستم نظارتي دقيق بر اين مسئله خواهد بود.
5996---0912
¤ به خدا كمرمان زير بار گراني و تورم شكست. مسئولين چرا عكس العملي از خود در مبارزه با گراني و تورم نشان نمي دهند.
0525---0914
¤ با گذشت ماهها هنوز حق الزحمه امتحانات نهايي معلمان پرداخت نشده است. از مسئولين امر درخواست اقدام لازم را دارم.
3275---0914
¤ نتيجه ادغام دو موسسه جوانان خير و كوثر اين شده كه بعد از يك سال انتظار از پرداخت وام خودداري مي كنند. به سپرده هاي مردم هم فقط ده درصد سود مي دهند. آيا انصاف است كه هركاري خواستند با شهروندان بكنند؟
3796---0914
¤ آيا هيئت رئيسه مجلس نمي توانست با مديريت صحيح استيضاح را از طرح در جلسه با توجه به عمر كوتاه دولت خارج كند؟ چرا تسليم چند نماينده حاشيه ساز مي شوند؟ حال مجلس بفرمايد چه سودي اين استيضاح به حال مردم داشت؟!
2172---0914
¤ از وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست مي شود نسبت به توزيع مايحتاج اقلام عمومي از قبيل برنج و روغن و... در تمامي مناطق 22گانه تهران اقدام نمايد تا افرادي كه توان خريد در چند محله خاص در تهران بزرگ و بالاي ده ميليوني را ندارند بي نصيب نمانند.
علي مرداني
¤ بخش ميان آب از توابع شهرستان شوشتر نياز به مركز فني و حرفه اي و خانه هنرمندان دارد. در ضمن زمين محصور شده ايستگاه آب در 50 متري جاده اهواز-شوشتر براي اين پروژه مناسب است اميدواريم نماينده اين شهرستان و شوراي اشتغال به موضوع اهميت بدهند و مساعدت نمايند.
2148---0937
¤ آيا روغن موتور هم كه از فرآورده هاي نفتي داخلي است بايد حكم كالاهايي را داشته باشد كه دچار نوسانات قيمت مي شود. و حتي احتكار روي آن صورت بگيرد.
0290---0912
 


حمايت سؤال برانگيز از تروريست هاي نفوذي در مطبوعات (خبر ويژه)

ادعاي يك نماينده مجلس درباره بازداشت روزنامه نگاران مرتبط با شبكه دولتي انگليس، با استقبال ويژه رسانه هاي دشمن روبرو شد.
روزنامه زنجيره اي بهار، اخيرا از قول «ع-م» مدعي شده بود بازداشت روزنامه نگاران مورد اشاره، براي كنترل انتخابات از سوي حكومت است. اين نماينده كه چندي پيش به خاطر جملاتش به شوراي نگهبان و دفاعش از برخي سران فتنه عنوان اصلاح طلب جديد را از شبكه بي بي سي دريافت كرد. همچنين مدعي شده كه اگر لازم باشد از وزير اطلاعات سؤال و در صورتي كه نتيجه اي حاصل نشد، استيضاح خواهند كرد.
اظهارات نامبرده بلافاصله مورد استقبال شبكه دولتي انگليس (بي سيم كودتاي 28 مرداد 32 و از نقش آفرينان اصلي در كودتاي مخملين سال 88) و راديو فردا ارگان رسمي سازمان سيا و همچنين سايت هايي نظير سايت كلمه قرار گرفت كه به اين دو شبكه متصل هستند.
برخلاف ادعاي محافل ضد انقلاب و آلودگان به فتنه كه مدعي اند بازداشت طيف ياد شده از روزنامه نگاران زنجيره اي براي كنترل انتخابات است، واقعيت اين است كه طيف مذكور به همراه شبكه اطلاعاتي خارجي و طيفي از فتنه گران داخلي، درصددند به بهانه استفاده از فضاي انتخاباتي، فعاليت هاي ضد امنيتي را پيش ببرد به نحوي كه نسل فراري روزنامه نگاران زنجيره اي ضمن مقالات صريحي در وبسايت هاي بي بي سي، راديو فردا، ملي- مذهبي و... تاكيد كرده اند بايد از فضاي انتخابات براي «شبكه سازي، هزينه سازي و دردسرسازي عليه جمهوري اسلامي» استفاده كرد. با اين تاكيد بايد پرسيد نماينده ياد شده چرا از تروريست هاي فرهنگي و شعبان بي مخ هاي سيا و «MI6 » براي آشوب افكني- البته با مختصات دوره جديد- جانبداري مي كند؟ و چرا مورد توجه و طرف مصاحبه روزنامه هاي زنجيره اي متبوع اين طيف از عناصر نفوذي در مطبوعات واقع مي شود؟
نامبرده پيش از اين مدعي شده بود بايد يكي از ساكتين فتنه رئيس جمهور شود كه اين حرف بلافاصله مورد استقبال محسن هاشمي قرار گرفت. اين نماينده از دست اندركاران اصلي ماجراي استيضاح وزير كار در هفته گذشته بود كه با تحريك حلقه انحرافي و همراهي رئيس جمهور تبديل به يك فتنه جديد و دشمن شادكن شد.


 


نيويورك تايمز: هدف از مذاكره شكستن اسطوره ايستادگي ايران است (خبر ويژه)

رسانه هاي غربي معتقدند ايران تن به تسليم در برابر آمريكا نخواهد داد چرا كه خود را پيروز نهايي چالش فعلي مي داند.
روزنامه فايننشال تايمز با تصريح بر اينكه ايران دليلي نمي بيند در برابر غرب جام زهر بنوشد، نوشت: ديپلمات ها و تحليلگران مي گويند جمهوري اسلامي توانسته خود را با جنگ اقتصادي تطبيق دهد. ديپلمات هاي مقيم تهران مي گويند كه سياستمداران ايران به آنها گفته اند كه حكومت قصد ندارد برنامه هاي اتمي اش را متوقف يا هيچ يك از سايت هاي اتمي اش را تعطيل كند.
به گزارش فايننشال تايمز « يكي از تحليلگران اصلاح طلب مي گويد اگر به تصوير كلان از ديدگاه آيت الله خامنه اي نسبت به آينده نگاه كنيد، مي بينيد كه او ايران را برنده مناقشه اتمي مي بيند كه با تحريم ها سازگار شده است و از تغييرات سياسي در خاورميانه سود مي برد. آنها چرا بايد جام زهر را بنوشند؟ حكومت به نبرد ادامه مي دهد تا آمريكا برنامه هاي اتمي اش را قبول كند و به عنوان ابرقدرت منطقه به رسميت بشناسد.»
از سوي ديگر روزنامه نيويورك تايمز در گزارشي خاطرنشان كرد: در شرايطي كه ايران از مذاكره با آمريكا سر باز مي زند، پرسش اصلي اين است كه چگونه مي توان تهران را متقاعد كرد تا با ايالات متحده مذاكره كند. تعامل ديپلماتيك با ايران، ايده جديدي نيست. هر رئيس جمهوري در آمريكا از زمان جيمي كارتر، به نوعي و در برهه اي از زمان خواستار مذاكره شده است. اما اين رويكردها هيچگاه به تقويت روابط منتهي نشده است.
اين روزنامه با اشاره به اينكه ايستادگي مقابل آمريكا يكي از اصول بنيادين جمهوري اسلامي است نوشت: در شرايطي كه ايران به تدريج روابط خود را با كشورهاي اروپايي و آسيايي متحد آمريكا بهبود داده، گامي در جهت از سرگيري روابط با ايالات متحده و البته اسرائيل برنداشته است. در نتيجه تعامل جدي با آمريكا تنها در شرايطي امكان پذير است كه تغييري استراتژيك از سوي جمهوري اسلامي ايجاد شود. به بيان ديگر مذاكره با آمريكا پيامد يك تغيير استراتژيك در جمهوري اسلامي است نه دليلي براي ايجاد اين تغيير و اين در حالي است كه چنين تغييري انجام نشده است. از سوي ديگر در شرايطي كه نشانه هايي از افزايش اختلافات وجود دارد، تحريم ها نيز تأثيرگذاري خود را بر اقتصاد ايران آغاز كرده است. اين شرايط، زمينه خوبي براي آمريكا فراهم كرده تا پيشنهاد مذاكره مستقيم را ارائه كند تا از اين طريق با روايت مقاومت و ايستادگي ايران مقابله كند. با اين حال اميد اندكي وجود دارد كه تهران اين خواست را بپذيرد. در واقع جمهوري اسلامي زمان را به نفع خود مي داند.
نيويورك تايمز در عين حال از موضع طلبكارانه نوشت: در مذاكرات دو جانبه با ايران بايد نه تنها مسئله هسته اي حل و فصل شود بلكه بايد به رفع ديگر موارد نگراني آمريكا شامل حمايت ايران از حزب الله شود.
اين روزنامه مي افزايد: در حالي كه آمريكا و شركايش فشار بر ايران را افزايش مي دهند، اين نكته اهميت دارد كه واشنگتن روي درخواست هاي خود از ايران پابرجا بماند. زيرا در صورتي كه ايران گمان كند مي تواند در برابر فشارها ايستادگي كند، اين اقدام را انجام خواهد داد.
در همين حال عبدالرحمن الراشد مدير سابق شبكه سعودي العربيه در روزنامه الحيات چاپ لندن تصريح كرد ايران احساس خطر نمي كند و بنابراين عقب نشيني هم نمي كند.
اين خدمتگزار صهيونيست ها در العربيه اضافه كرد: ايران شرايط فعلي را اين گونه تحليل مي كند كه واشنگتن جرأت حمله نظامي را ندارد و ايران مي تواند به فعاليت هاي هسته اي خود تداوم بخشد. بايد يادآور شد حكومت ايران يك گروه ديني تندرو است و حاضر به عقب نشيني نيست.
 


جمهوري اسلامي در 34 سال گذشته چالش هاي بسيار بزرگ تر را مديريت كرده است (خبر ويژه)

 يك وب سايت وابسته به اپوزيسيون خارج نشين تصريح كرد جمهوري اسلامي بحران هايي به مراتب بزرگتر از چالش هاي فعلي را پشت سر گذاشته و محافل مخالف جمهوري اسلامي نبايد به برخي اختلاف هاي موجود اميد ببندند.
وب سايت راديو زمانه در مطلبي به قلم يكي از اصلاح طلبان متواري و با اشاره به برخي مجادلات داخلي اخير نوشت: برخي [گروه هاي مخالف] اين گمان را مي پراكنند كه اين سطح از نزاع در گذشته وجود نداشته و شيرازه امور را از هم مي پاشد. اما عمر 34 ساله جمهوري اسلامي در تعارض با اين مدعا قرار دارد. نزاع بني صدر و حزب جمهوري اسلامي را به ياد آوريد كه ماه ها طول كشيد. آيت الله خميني مي كوشيد تا اختلاف قوا را حل كند و طرفين بدون اعتنا به فرامين او به جنگ علني ادامه مي دادند. آيت الله خميني تا يك ماه قبل از عزل بني صدر از فرماندهي كل قوا، همچنان از او حمايت مي كرد. اما وقتي نزاع ها از حدي عبور كرد، در يك سخنراني علني در ديدار با نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، خطاب به بني صدر گفت؛ «نمي شود از شما پذيرفت كه ما قانون را قبول نداريم. غلط مي كني قانون را قبول نداري! قانون تو را قبول ندارد نبايد از مردم پذيرفت، از كسي پذيرفت، ما شوراي نگهبان را قبول نداريم. نمي تواني قبول نداشته باشي.» (صحيفه امام، جلد14، ص378)
«اكبر-گ» در ادامه مي نويسد: تصويب عدم كفايت سياسي بني صدر كه با 30 خرداد 1360 همراه شد، هزاران كشته برجاي نهاد. مسعود رجوي اعلام كرد كه در يك ساله پس از 30خرداد 1360، سازمان مجاهدين خلق بيش از دو هزار تن را ترور كرده و به قتل رسانده است. رژيم هم متقابلا صدها عضو سازمان را درهمان مدت اعدام كرد. آن نزاع به شدت خونبار- كه ضمن حملات تروريستي سازمان مجاهدين، تعداد زيادي از سران رژيم (رئيس جمهور، نخست وزير، رئيس قوه قضاييه، وزرا، نمايندگان مجلس و...) كشته شدند- موجب سرنگوني رژيم نشد و آنان با جايگزين كردن افراد جديد به بقاي خود ادامه دادند.
راديو زمانه با اشاره به تقابل آقاي منتظري با امام مي نويسد: آن نزاع به عزل آيت الله منتظري از رهبري آينده جمهوري اسلامي منتهي شد. آيت الله خميني براي عزل منتظري- در نامه 6/1/68- نوشت: «روشن شده است كه شما اين كشور و انقلاب اسلامي عزيز مردم مسلمان ايران را پس از من به دست ليبرال ها و از كانال آنها به منافقين مي سپاريد، شما در اكثر نامه ها و صحبت ها و موضعگيري هايتان نشان داديد كه معتقديد ليبرال ها و منافقين بايد بر كشور حكومت كنند، مطالبي كه مي گفتيد ديكته شده منافقين بود، در همين دفاعيه شما از منافقين تعداد بسيار معدودي كه در جنگ مسلحانه عليه اسلام و انقلاب محكوم به اعدام شده بودند را منافقين از دهان و قلم شما به آلاف و الوف رساندند، چه خدمت ارزنده اي به استكبار كرده ايد، مسلما منافقين صلاح نمي دانند و شما مشغول به نوشتن چيزهايي مي شويد كه آخرتتان را خراب تر مي كند، افراد بيت خود را عوض كنيد تا سهم مبارك امام بر حلقوم منافقين و گروه مهدي هاشمي و ليبرال ها نريزد، شايد خدا از سر تقصيرات شما بگذرد، براي اين كه در قعر جهنم نسوزيد خود اعتراف به اشتباه و گناه كنيد، شايد خدا كمكتان كند، اگر اين گونه كارهاتان را ادامه دهيد مسلما تكليف ديگري دارم و مي دانيد كه از تكليف خود سرپيچي نمي كنم.» (صحيفه امام، جلد 21). جمهوري اسلامي اين بحران را هم پشت سر نهاد.
در ادامه اين تحليل آمده است: اعتراضات پس از انتخابات رياست جمهوري 22 خرداد 1388 كه در نهايت به حصر موسوي و كروبي انجاميد، حركت كوچكي نبود. بسياري از وزرا، نمايندگان مجلس و معاونان وزراي قبلي بازداشت و به حبس هاي طولاني مدت محكوم شدند. بسياري از تحليلگران خارجي و افراد و گروه هاي اپوزيسيون ايران، كار رژيم را تمام شده تلقي مي كردند. اما حاكميت اوضاع را به حالت عادي بازگرداند. بدين ترتيب، جمهوري اسلامي تنش هاي بسيار حادتر را پشت سر گذاشته است.
نويسنده در بخش ديگري از اين تحليل با بيان اينكه جمهوري اسلامي با رژيم هاي ديكتاتوري قابل مقايسه نيست نوشت: در رژيم هاي ديكتاتوري (روسيه، چين، عربستان، قطر، امارات، ليبي، عراق دوره صدام و...) يكپارچگي تمام عيار وجود دارد و آنها فاقد اين قبيل منازعات هستند اين تفاوت جمهوري اسلامي با آن رژيم هاست. در اين نظام حرف ناگفته اي باقي نمي ماند كه اپوزيسيون بخواهد مطرح كند.
راديو زمانه با اشاره به اقتدار ايران از جمله زدن دست رد بر سينه آمريكا درباره ادعاي مذاكره تصريح كرده كه از نگاه جمهوري اسلامي توازن قوا در سطح منطقه و داخل كاملا به نفع جمهوري اسلامي است. در منازعه داخلي اخير هم زمان به نفع جمهوري اسلامي پيش مي رود و به همين دليل هم تحمل مي كنند.
 


اصلاح طلبان براي انتخابات دو كميته مشورتي راه انداختند (خبر ويژه)

وزير دولت اصلاحات براي رسيدن به اجماع در جريان اصلاحات ائتلاف تشكيل مي دهد. اين ائتلاف با محوريت دو چهره شاخص اصلاحات و همكاري كانديداهاي اين جريان تشكيل مي شود.
محسن بهرامي سخنگوي ستاد انتخاباتي محمد شريعتمداري گفت: اين ائتلاف با همكاري دو چهره شاخص اصلاحات تشكيل مي شود و برخي از اصلاح طلبان كه قصد كانديداتوري دارند به آن خواهند پيوست.
وي در گفت وگو با مهر در پاسخ به اين سوال كه اين چهره ها چه كساني هستند؟ افزود: فعلا نام آنان برده نمي شود ولي تلاش دارند محوريتي در اين بحث براي جلب همكاري كانديداهاي اصلاح طلب به منظور جلوگيري از تشتت آراء جبهه اصلاحات و كانديداهاي اصلاح طلب داشته باشند.
وي تصريح كرد: رايزني براي ايجاد وحدت و ائتلاف ادامه دارد و شريعتمداري با معتدلين و اعتدالگرايان اصلاحات هماهنگ و نزديك است.
بهرامي همچنين در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران و درباره انتشار اسم «محمد شريعتمداري» به عنوان عضو كميته مشورتي اصلاح طلبان گفت: وي پيشنهاد تشكيل «كميته مشورتي» مستقل از بنياد باران را داده است.
بهرامي اعلام كرد: شريعتمداري درصدد است در راستاي هم افزايي ظرفيت هاي اصلاح طلبان، ائتلافي شبيه 2+1اصولگرايان ايجاد و كانديداهاي بالقوه اصلاحات را به سمت اجماع و وحدت هدايت كند.
وي افزود: شريعتمداري پيشنهاد داده است يك «كميته مشورتي» با حضور همه نيروهاي اصلاح طلب تشكيل شود كه در واقع شريعتمداري در اين كميته مركز وفاق خواهد بود.
سخنگوي انتخاباتي شريعتمداري درباره اين كه بسياري از اصلاح طلبان از جمله «محمد خاتمي» اعلام كرده اند، تنها از راه «شوراي هماهنگي اصلاحات» براي رسيدن به يك كانديداي واحد اقدام خواهند كرد، اظهار داشت: بسياري از اصلاح طلبان شوراي هماهنگي اصلاحات را قبول ندارند و به طور كلي شخصيت هاي حزبي نيستند، بنابراين «شوراي هماهنگي اصلاحات» براي وحدت همه اصلاح طلبان كفايت نمي كند.
گفتني است پيش از اين برخي رسانه ها از تشكيل كميته مشورتي اصلاح طلبان با حضور اعضاي شوراي عالي بنياد باران خبر داده بود. به گزارش خبرگزاري مهر در جلسه اي كه چندي پيش با عنوان «كميته مشورتي اصلاح طلبان» براي حضور هرچه بهتر اين طيف در انتخابات رياست جمهوري سال آينده برگزار شد، مقرر گرديد كه بهترين راهبرد و استراتژي در خصوص انتخابات آينده كه حضور با يك كانديداي واحد است، اتخاذ شود. اين شورا از بين چندين پيشنهاد مطرح، بر گزينه حضور حداكثري اصلاح طلبان در انتخابات رياست جمهوري سال آينده با يك نامزد راي آور تاكيد كرده و مطلوب ترين راه براي مطرح كردن خود در صحنه سياسي كشور را برگزيدن اين راه عنوان كرده اند.
اعضاي شوراي عالي باران متشكل از افرادي نظير خاتمي، عارف، محمد شريعتمداري، بيطرف، بيژن نامدار زنگنه، مرتضي حاجي، اسحاق جهانگيري، مرعشي، سيد صفدر حسيني، جعفر توفيقي، صفايي فراهاني، عبدالله ناصري، سيد حسن رسولي، محمد ستاري فر، زهرا شجاعي، سيد محمد صدر و... است.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10