(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 21 بهمن  1391 - شماره 20426

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
راه عبور از فتنه ها در نگاه امام(ره)- قسمت پاياني
انقلاب ما محدود به ايران نيست
آيت الله موحدي كرماني در خطبه هاي نمازجمعه تهران:
 مسئولين به جاي نزاع و تخاصم مشكلات مردم را حل كنند
در مكتب امام
فرمانده نيروي هوافضاي سپاه خبر داد
رمزگشايي آركيو 170 و توليد انبوه اسكن ايگل
مجلس براي نجات 13 تالاب كشور اعتبار داد
حداد عادل: با بودن ولايت فقيه بن بست نداريم
امام جمعه قم:
آمريكا آرزوي تسليم شدن ملت ايران را به گور خواهد برد
نمايندگان مجلس:
پيشنهاد مذاكره با تهديد معنايي ندارد
در بيانيه هاي جداگانه از سوي دستگاه ها و نهادهاي انقلابي صورت گرفت
دعوت از مردم براي شركت گسترده در راهپيمايي 22 بهمن
سرلشكر صفوي:
اگر خطري متوجه نظام و مردم باشد با تمام قدرت به ميدان مي آييم
روسيه از تحريم هاي ضدايراني آمريكا در آستانه مذاكرات انتقاد كرد


راه عبور از فتنه ها در نگاه امام(ره)- قسمت پاياني

انقلاب ما محدود به ايران نيست

ابراهيم حاجي محمدزاده
در سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي و در پي گيري مقالات «راه عبور از فتنه ها از ديدگاه امام» نه قلم توان تحليل رهنمودهاي امام را دارد و نه صفحات محدود روزنامه. بهتر ديدم قسمتي از رهنمودهاي سياسي الهي امام(ره) را كه براي «راه عبور از فتنه ها» گردآوري نموده ام تقديم كنم تا هر كس - متناسب با ظرفيت خويش - از اين كوثر هميشه جوشان ولايي بهره اي گيرد؛
«شما باز نمي دانيد چه كرديد، در دنيا چه شده است، و حق هم همين است كه ما باز آن كاري كه اين ملت در پناه اسلام و در پناه امام زمان-سلام الله عليه- انجام داده است ما باز هم عمقش را تا حالا نمي توانيم بفهميم اين را به تدريج بايد فهميد» (صحيفه امام ج 16 ص 299). «مسئولان ما بايد بدانند كه انقلاب ما محدود به ايران نيست، انقلاب مردم ايران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداري حضرت حجت ارواحنا فداه است كه خداوند بر همه مسلمانان و جهانيان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد. مسائل اقتصادي و مادي اگر لحظه اي مسئولين را از وظيفه اي كه برعهده دارند منصرف كند خطري بزرگ و خيانتي سهمگين را به دنبال دارد. بايد دولت جمهوري اسلامي تمامي سعي و توان خود را در اداره هرچه بهتر مردم بنمايد، ولي اين بدان معنا نيست كه آن را از اهداف عظيم انقلاب كه ايجاد حكومت جهاني اسلام است منصرف كند» ج 21 ص 327
«ان شاءالله خداوند ايمان همه ما را زياد كند. و شما را در دو قطب معنويت و ماديت تقويت كند و اسلام را ان شاءالله از شر همه قدرتمندان نجات بدهد و اين تحولي كه در ايران هست ان شاءالله، باقي بماند تا ظهور امام زمان، اين ملت بتواند اين كشور را به طور شايسته تحويل ايشان بدهد ان شاءالله» ج 61 ص 332
«اين اسلام بود كه شما را راه انداخت و به شما همچو قدرتي داد كه در مقابل اين قدرتهاي شيطاني بزرگ ايستاديد و نترسيديد اين قدرتي بود كه خدا به شما داد و الا ما كه بندگان ضعيفي هستيم كه چيزي نداريم. ما در مقابل تفنگ هم همه مان عاجزيم. و همين ما كه در مقابل يك تفنگ عاجز بوديم و از يك پاسبان مي ترسيديم، همين ملتي كه از پاسبان مي ترسيد خدا يك قدرت به او داد آمد در خيابان و فرياد زد كه ما اين رژيم را نمي خواهيم. اساس را گفت نمي خواهيم اين چيزي بود كه خدا به شما عنايت كرد و بايد اين عنايت خدا را حفظ كنيد حفظ اين عنايت خدا، كه منشاء همه پيروزي ها ان شاءالله خواهد شد به اين است كه اين قدمهاي ديگري هم كه بايد برداريم، همه با هم پشتيباني كنيم» ج 8 ص201
«من بار ديگر از مسئولان بالاي نظام جمهوري اسلامي مي خواهم كه از هيچ كس و از هيچ چيز جز خداي بزرگ نترسند و كمرها را ببندند و دست از مبارزه و جهاد عليه فساد و فحشاي سرمايه داري غرب و پوچي و تجاوز كمونيزم نكشند كه ما هنوز در قدمهاي اول مبارزه جهاني خود عليه شرق و غربيم» ج 12 ص 723
« و چنانچه تا به امروز در همه صحنه ها از امدادهاي غيبي و عنايات ويژه خود، شما را متنعم ساخته است بعد از اين نيز يار و ياورتان خواهد بود و شما را تنها نخواهد گذاشت و من هم در همه حالات به شما دعا مي كنم و شما را دوست دارم و اي كاش در كنار شما و در سنگر شما بودم» (ج02 ص 200)
«مصلحت پابرهنه ها و گودنشين ها و مستضعفين، بر مصلحت قاعدين در منازل و مناسك و متمكنين و مرفهين گريزان از جبهه و جهاد و تقوا و نظام اسلامي مقدم باشد و نسل به نسل و سينه به سينه شرافت و اعتبار پيشتازان اين نهضت مقدس و جنگ فقر و غنا محفوظ بماند و بايد سعي شود تا از راه رسيده ها و دين به دنيا فروشان، چهره كفرزدايي و فقرستيزي روشن انقلاب ما را خدشه دار نكنند و لكه ننگ دفاع از مرفهين بيخبر از خدا را بر دامن مسئولين نچسبانند و آن هايي كه در خانه هاي مجلل، راحت و بي درد آرميده اند و فارغ از همه رنجها و مصيبت هاي جانفرساي ستون محكم انقلاب و پابرهنه هاي محروم، تنها ناظر حوادث بوده اند و حتي از دور هم دستي بر آتش نگرفته اند. نبايد به مسئوليت هاي كليدي تكيه كنند كه اگر به آنجا راه پيدا كنند چه بسا انقلاب را يك شبه بفروشند و حاصل زحمات همه ملت ايران را بر باد دهند، چرا كه اينها هرگز عمق راه طي شده را نديده اند و فرق و سينه شكافته نظام و ملت را بدست از خدا بيخبران مشاهده نكرده اند و از همه زجرها و غربتهاي مبارزان و التهاب و بيقراري مجاهدان كه براي مرگ و نابودي ظلم بيگانگان دل به دريا زده اند غافل و بيخبرند» (صحيفه امام ج 02 ص 334)
«همه مديران و كارگزاران و رهبران و روحانيون نظام و حكومت عدل موظفند كه با فقرا و مستمندان و پابرهنه ها بيشتر حشر و نشر و جلسه و مراوده و معارفه و رفاقت داشته باشند تا متمكنين و مرفهين، و در كنار مستمندان و پابرهنه ها بودن و خود را در عرض آنان دانستن و قرار دادن، افتخار بزرگي است كه نصيب اولياء شده و عملا به شبهات و القائات خاتمه مي دهد خدا نياورد آن روزي را كه سياست ما و سياست مسئولين كشور ما پشت كردن به دفاع از محرومين و رو آوردن به حمايت از سرمايه دارها گردد و اغنيا و ثروتمندان از اعتبار بيشتري برخوردار شوند. معاذالله كه اين با سيره و روش انبياء و اميرالمؤمنين و ائمه معصومين-عليهم السلام- سازگار نيست، دامن حرمت و پاك روحانيون از آن منزه است تا ابد هم بايد منزه باشد و اين از افتخارات و بركات كشور و انقلاب و روحانيت ما است كه به حمايت از پابرهنگان برخاسته اند و شعار دفاع از مستضعفين را زنده كرده اند بدون شك جهانخواران به همان ميزان كه از شهادت طلبي و ساير ارزش هاي ايثارگرانه ملت ما واهمه دارند از گرايش و روح اقتصاد اسلام به طرف حمايت از پابرهنگان در هراسند و مسلم هرقدر كشور ما به طرف فقرزدايي و دفاع از محرومان حركت كند، اميد جهانخواران از ما منقطع و گرايش ملت هاي جهان به اسلام زيادتر مي شود» (صحيفه امام ج 02 ص 243)
«و نكته ديگري كه از باب نهايت ارادت و علاقه ام به جوانان عرض مي كنم اين است كه در مسير ارزش ها و معنويات از وجود روحانيت و علماي متعهد اسلام استفاده كنند و هيچ گاه و تحت هيچ شرايطي خود را بي نياز از هدايت و همكاري آنان ندانند البته تذكر اين نكته لازم است كه در تمام نوشته ها و صحبت ها هر وقت نام «روحانيت» را به ميان آورده ام و از آنان قدرداني نموده ام مقصودم علماي پاك و متعهد و مبارز است كه در هر قشري ناپاك و غير متعهد وجود دارد و روحانيون وابسته ضررشان از هر فرد ناپاك ديگر بيشتر است و هميشه اين دسته از روحانيون مورد لعن و نفرين خدا و رسول و مردم بوده اند. و ضربات اصلي را به اين انقلاب، روحانيون وابسته و مقدس مآب و دين فروش زده اند و مي زنند در خاتمه از پيشگاه مقدس پروردگار، كه الطاف بيكران خود را بر اين ملت ارزاني داشته است تشكر و قدرداني مي كنم و از محضر مقدس بقيه الله - ارواحنا فداه - عاجزانه مي خواهم كه ما را در مسير و هدفمان مدد و رهبري فرمايد» (صحيفه امام ج 12 ص 79 و 001)
 


آيت الله موحدي كرماني در خطبه هاي نمازجمعه تهران:

مسئولين به جاي نزاع و تخاصم مشكلات مردم را حل كنند

امام جمعه موقت تهران با اشاره به لزوم پرهيز از نزاع مسئولين در شرايط فعلي گفت: مردم علي رغم مشكلات اقتصادي پاي اين نظام ايستاده اند اما مسئولان هم بايد براي بيكاري و گراني فكري كنند و نگويند چون مردم صبر مي كنند پس نياز به كاري نيست، مسئولين بايد به وظيفه خود عمل كنند.
به گزارش فارس، آيت الله محمدعلي موحدي كرماني امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نمازجمعه كه در مصلاي بزرگ امام خميني تهران برگزار شد، با بيان اينكه انسان با تقوا به بن بست نمي رسد، توطئه امروز دشمن را ايجاد اختلاف دانست و گفت: بايد از اختلاف و فراموش كردن مردم ترسيد.
وي افزود: همانطور كه رهبر معظم انقلاب فرمودند، دشمن به دنبال ايجاد اختلاف است تا مسلمان به دست مسلمان كشته شود و توطئه ديگر فشار اقتصادي است تا مردم خسته و از نظام جدا شوند.
آيت الله موحدي كرماني تصريح كرد: بزرگان و سران كشور مراقب باشند مبادا اختلاف يا نزاعي پيش آيد كه موجب غم دوستان و خوشحالي دشمنان شود؛ در هفته اخير مسئله اي پيش آمد كه اي كاش در جلسات دوستانه حل مي شد. وي ادامه داد: خيلي ها مي خواهند ببينند مقصر كيست كه البته در آينده نزديك اين مسئله روشن مي شود و چه بسا همين الان هم اين موضوع براي برخي ها روشن شده است. اما به هر حال بايد نزاع و برخوردهاي لفظي قطع شود.
امام جمعه موقت تهران گفت: ائمه معصومين (ع) وقتي با انسان هاي فحاش مواجه مي شدند مي فرمودند اگر آنچه به من نسبت دادي، راست بود، خدا مرا ببخشد و اگر دروغ گفتي خدا تو را ببخشد.
وي مجددا خطاب به مسئولان كشور اظهار داشت: بحث ها را به تخاصم نكشانيد. تخاصم مال جهنمي هاست و زيبنده نظام ما نيست؛ خدا نكند در بحث ها هوا و هوس حاكم شود. مسئولين به جاي اين كارها بنشينند مشكلات مردم را حل كنند.
آيت الله موحدي كرماني با اشاره به توطئه آمريكا در تشديد فشارهاي اقتصادي گفت: مردم ما در مقابل اين فشارها ايستاده اند و 34 سال مشت ها را گره كرده و مرگ بر آمريكا گفته اند و قطعا با اين فشارها نظام و دين شان را رها نمي كنند؛ مردم ما فرزند عاشورا و رمضان هستند و در 22 بهمن با حضور گسترده خود نشان مي دهند بيعت خود را با قرآن، حضرت امام و رهبر عظيم الشان انقلاب ادامه خواهند داد.
وي افزود: مردم علي رغم مشكلات اقتصادي پاي اين نظام و انقلاب ايستاده اند اما مسئولان هم بايد براي گراني و بيكاري فكري كنند؛ نگويند چون مردم صبر مي كنند پس كاري نياز نيست؛ مردم خوب به وظيفه خود عمل كرده اند. شما هم نزاع ها را كنار بگذاريد و به وظيفه خود عمل كنيد.
آيت الله موحدي كرماني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ديپلماسي ايران در سوريه اظهار داشت: ديپلماسي ايران درباره سوريه موفق بود، ارتش سوريه هم به اين كشور وفادار بوده و هست و در نتيجه طرح آمريكا و اسرائيل و ماجراي اعزام تروريست ها با شكست مواجه شد و نتيجتا آمريكا رو به مذاكره آورد و بحران سوريه براي كشورهاي مرتجع و آمريكا نتيجه اي جز ذلت نداشت و قطعا اسرائيل نيز كه به سوريه حمله كرده پشيمان خواهد شد.
وي با اشاره به مسائل به وجود آمده در عراق نيز گفت: با حضور مرجعيت در اين كشور درباره برخي اختلافات جاي نگراني خاصي نيست.
آيت الله موحدي كرماني با تشكر از مجلس به دليل تصويب طرح مجازات اخلالگران ارزي، پيشرفت اخير وزارت دفاع در ساخت هواپيماي پيشرفته قاهر را نيز باعث افتخار دانست و 19 بهمن سالروز بيعت همافران ارتش با حضرت امام خميني(ره) را گرامي داشت.
آيت الله موحدي كرماني همچنين در خطبه اول نمازجمعه تهران با اشاره به يوم الله بودن 22 بهمن تصريح كرد: در 22 بهمن مشخص شد اگر تمام قدرت هاي كفر، شرك و نفاق و قدرت هاي استكباري بخواهند در مقابل حق بايستند، خداوند حق را ياري مي كند و به همين دليل است كه مي گوييم تعدادي از وعده هاي خداوند در 22 بهمن تجسم يافت و ما هر سال در اين يوم الله به ياد اين آيات تجلي يافته هستيم.
وي با تذكر نعمت مهم ولايت تصريح كرد: اين ملت به بركت وحدت حول محور ولايت، نظام طاغوتي را نابود كرد؛ تا اتحاد بر محور ولايت و امامت باشد و تا مادامي كه اين راه ادامه يابد هيچ خطري نظام را تهديد نمي كند.
امام جمعه موقت تهران با هشدار نسبت به نفوذ فرهنگ غربي به كشور گفت: از اينكه فرهنگ اسلامي با پديده هايي مانند بدحجابي، رشوه، زيرميزي، پارتي بازي، اختلاف،تفرقه، حب دنيا و قدرت و عدم رسيدگي به مشكلات مردم تهديد شود، بايد ترسيد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:
فيلم هاي فجر امسال آسيب شناسانه است
سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در سخنراني پيش از خطبه هاي نماز جمعه تهران با بيان اينكه فيلم هاي اين دوره از جشنواره در موضوعات دفاع مقدس، مسائل خانوادگي، ترويج فرهنگ نماز، نقش روحانيون و غيره است تصريح كرد: از نكات برجسته اين دوره از جشنواره تنوع موضوعات است اگر به ناهنجاري ها هم پرداخته شده به گونه اي آسيب شناسانه است تا قبح مسئله بيان شود نه اين كه عادي سازي شود.
به گزارش فارس، سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در خطبه هاي پيش از نماز جمعه تهران اظهار داشت: اگر بخواهيم درباره عظمت امام خميني(ره) صحبت كنيم بايد ساعت ها بحث كنيم.
وي ادامه داد: حضور امام خميني يكي از نعمت هاي با عظمت الهي بود كه نصيب ايرانيان شد و در حال حاضر هم خلف صالح امام اين روند را ادامه مي دهد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اشاره كرد: در يك نگاه اجمالي به سال هاي اخير به خصوص از سال 84 مي بينيم كه سرعت خدمات رساني به كشور افزايش يافته است و با روحيه خدمات رساني كه در مسئولان وجود دارد پروژه ها و طرح ها شتاب گرفته اند و سعي شده فرصت هاي برابر با امكانات عادلانه در تمام نقاط ايران ارائه شود.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي درباره جنگ نرم نيز گفت: در حال حاضر در جنگ رسانه اي، تبليغي و فرهنگي اعتقادات مردم و به خصوص جوانان مورد هدف قرار گرفته است و سرمايه گذاري كلاني صورت گرفته تا سبك زندگي جوانان را تغيير دهند و با ايجاد شبكه هاي فارسي زبان و استفاده از نيروهاي داخلي اين روند را پيگيري كردند.
حسيني با اشاره به ايجاد معاونت قرآن و عترت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: اگر فرهنگ و هنر از قرآن نشأت بگيرد نظام استمرار مي يابد و بايد قرآن به عنوان كتاب عزت بخش شناخته شود. فيلم ها و سريال ها با داستان هاي قرآني ساخته شوند و در اين جا از همه هنرمندان در بخش هاي مختلف مانند خطاطان تا فيلم سازان مي خواهيم معاني قرآني را به صورت زيبا و هنري بيان كنيم.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي درباره مطالعه و كتابخواني هم بيان كرد: از سال 58 تا سال 84، حدود 340 هزار عنوان كتاب منتشر شد و از سال 84 تا سال 91 بيش از 415 هزار عنوان كتاب منتشر شده است كه اين تعداد از همه آن سال ها بيشتر است و بيانگر حمايت از كتاب و كتابخواني است. حسيني همچنين با بيان اينكه فيلم هاي اين دوره از جشنواره در موضوعات دفاع مقدس، مسائل خانوادگي، ترويج فرهنگ نماز، نقش روحانيون و غيره است تصريح كرد: از نكات برجسته اين دوره از جشنواره تنوع موضوعات است اگر به ناهنجاري ها هم پرداخته شده به گونه اي آسيب شناسانه است تا قبح مسئله بيان شود نه اينكه عادي سازي شود.
 


در مكتب امام

ما براي خدا قيام كرده ايم
از هيچ يك از قدرت هايي كه در عالم هستند و ارعاب مي كنند، ملت ما را، ما نمي ترسيم براي اين كه ما:
براي خدا قيام كرديم.
ملت ما براي خدا قيام كرده است.
و ملتي كه براي خدا قيام كند از هيچ چيز نمي ترسد و آسيب نمي بيند.
و خدا با شماست و نگهدار شماست.
صحيفه نور ـ ج 13 - ص 30
 


فرمانده نيروي هوافضاي سپاه خبر داد

رمزگشايي آركيو 170 و توليد انبوه اسكن ايگل

تصاوير جديدي از جزئيات شكار و رمزگشايي پهپاد RQ170 و راه اندازي خط توليد انبوه «اسكن ايگل» توسط متخصصان داخلي جمهوري اسلامي، منتشر شد.
تاريخچه توليد و استفاده از پهپادها در ايران و جزئياتي از دستاوردهاي جديد ايران در اين حوزه در برنامه تلويزيوني «ثريا» تشريح شد.
احتمال بمباران و آماده باش كامل
سردار اميرعلي حاجي زاده فرمانده نيروي هوافضاي سپاه با اشاره به در اختيار گرفتن هواپيماي جاسوسي RQ170 آمريكا (معروف به ديده بان) توسط سپاه در سال گذشته، گفت: در آن زمان عده اي اعتقاد داشتند كه به هر حال آمريكايي ها هلي برن مي كنند و نيرو و كماندو پياده مي كنند و آن را منهدم خواهند كرد.
وي افزود: عده اي هم معتقد بودند آمريكايي ها حمله هوايي صورت مي دهند و اين هواپيما را با بمباران از بين ببرند ولي جمع بندي ما اين بود كه آنها هلي برن نمي كنند و نيروهايشان را به دام ما نمي فرستند.
حاجي زاده تاكيد كرد: چون اگر اين نيروها با تمهيداتي كه فكر شده بود مي آمدند و گرفتار مي شدند مشكل آمريكايي ها بزرگ تر از مشكل اول مي شد لذا احتمال اينكه بيايند و بمباران كنند را رد نمي كرديم.
فرمانده نيروي هوافضاي سپاه ادامه داد: البته در حدود 10 الي 15 درصد احتمال بود اين اتفاق بيفتد به همين دليل به همه پايگاه هاي موشكي و يگان ها آماده باش داده بوديم كه اگر آنها حركتي كردند ما بلافاصله پايگاه هاي آنها را موشك باران كنيم.
حاجي زاده با اشاره به رمزگشايي اطلاعات هواپيماي جاسوسي RQ170 گفت: پس از رمزگشايي حافظه هاي اين هواپيما متوجه شديم اين هواپيما در كشورهاي اطراف ايران پروازهاي زياد داشته و خيلي از درگيري هاي پاكستان را هدايت كرده است.
حاجي زاده كه در مستندي با نام «شكار طبس» به تشريح نحوه به دام انداختن و رمزگشايي پهپاد آمريكايي مي پرداخت، ادامه داد: هر روز كه جلوتر مي رفتيم متوجه مي شديم آمريكايي ها چه چيز بزرگي را از دست داده اند. فناوري هاي موجود در اين هواپيماها خيلي به هواپيماهاي پيشرفته مانند B2 كه كاملا رادار گريز و بمب افكن هستند و همچنين جنگنده F35 شباهت دارند.
وي با اشاره به محل نگهداري اين هواپيما در افغانستان اظهار داشت: RQ170 در پايگاهي در حدود 420 كيلومتري مرزهاي شرقي ما و در داخل افغانستان بود كه البته هواپيماهاي ديگري از جمله هواپيماهاي سري MQ كه هم در كار شناسايي و مراقبت استفاده مي شوند، در آنجا سازماندهي شده اند. عمده بمباران هايي كه آمريكا يي ها عليه افغاني ها و پاكستاني ها انجام مي دهند توسط هواپيماهايي است كه از اين پايگاه بلند مي شوند.
خط توليد پهپاد اسكن ايگل
محمد اسلامي معاون وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح نيز در اين برنامه جايگاه ايران را در اين حوزه در ميان كشورهاي جهان بسيار بالا دانست و گفت: ما امروز در كشور بيش از 20 نوع پهپاد توليد مي كنيم كه اين پهپادها در سه حوزه برد و ارتفاع بلند، متوسط و كوتاه تعريف مي شوند.
اسلامي خاطرنشان كرد: پهپادهاي برد بلند، پهپادهاي استراتژيك و راهبردي هستند. پهپادهاي متوسط بيشتر وظيفه مراقبت و ديده باني با مداومت پروازي بالا دارند و پهپادهاي با برد كوتاه كه دامنه گسترده اي از مصرف را شامل مي شوند براي امور مختلف مثلا آموزش، شركت در رزمايش ها و نيز به همراه دسته هاي رزمنده اي كه مي بايد به صورت مستمر در يك منطقه عمليات كنند به كار مي رود كه اين پهپادهاي برد كوتاه معمولا حداكثر 200 كيلومتر برد دارند كه به لحاظ مصرف و توليد جزو فراوانترين پهپادها در حوزه هاي آفندي، پدافندي و شناسايي هستند.
معاون وزير دفاع تاكيد كرد: در حوزه پهپادهاي برد متوسط نيز معمولا نسبت به برد كوتاه محدودترند و بيشتر به منظور امور شناسايي با مداومت پروازي بالا (حداقل 12 ساعت) به كار گرفته مي شوند كه مي توان به نوع پيشرفته خانواده پهپادهاي مهاجر در اين حوزه اشاره كرد.
اسلامي همچنين افزود: ما در لايه سوم يعني پهپادهاي استراتژيك و برد بلند نيز دستاوردهاي خوبي داشتيم كه توانستيم به طراحي و توليد موتور جت برسيم كه اين موتور بر روي پهپاد بمب افكن كرار نيز نصب شد و در آينده اميدواريم بتوانيم از پهپادهاي جديد استراتژيك با سطح پرواز 30 هزار پا و مداومت پرواز 24 ساعت رونمايي كنيم كه اين پهپادها ماموريت هاي گسترده اي دارند.
وي خاطرنشان كرد: ان شاالله در سوم خرداد سال آينده از جديدترين پهپاد برد بلند كشور كه تكنولوژي بالايي نيز دارد رونمايي خواهد شد.
معاون وزير دفاع با تاكيد بر اينكه اين پهپاد از بزرگترين دستاوردهاي آمريكايي ها بهره مي برد و فقط يك محصول علمي ساده نيست، خاطرنشان كرد: صنعت دفاعي ما نيز به لحاظ طراحي و ساخت تجهيزات همواره در رديف هاي دهم تا اول دنيا قرار دارد و به عقيده بنده در حوزه پهپادها نيز ما جزو پنج كشور اول جهان هستيم.
اسلامي با اشاره به انتقال تكنولوژي پهپاد ايوب به حزب الله لبنان گفت: با عمق استراتژيكي كه ايران دارد تجهيزات و دستاوردهاي ما براي آنها هم قابل استفاده است.
وي تاكيد كرد: امروز پهپادهاي ايراني خواهان هاي گوناگوني دارد و آن را به كشورهاي مختلف انتقال داده ايم و در آنجا كارخانه و ظرفيت توليد ايجاد و محصولاتي صادر كرده ايم. بازار كار بسيار بزرگي پيش روي ماست.
شكار طبس
همچنين در اين برنامه مستند «شكار طبس» به نمايش درآمد كه به شكار پهپاد پيشرفته آمريكايي RQ170 و رمزگشايي اطلاعات آن اختصاص داشت.
خبر انتشار تصاوير رمزگشايي شده پهپاد كه يك پايگاه نظامي آمريكا در نزديكي قندهار را نشان مي دهد، انعكاس وسيعي در خبرگزاري ها و رسانه هاي مختلف منطقه و جهان داشته است. در خبرها و گزارش هاي رسانه هاي خارجي، علاوه بر تصاوير رمزگشايي شده به اظهارات فرمانده نيروي هوافضاي سپاه كه در اين مستند به نمايش درآمده و همچنين تصاوير به نمايش درآمده از «خط توليد» يك نوع هواپيماي شناسايي آمريكايي به اسم «اسكن ايگل» كه چند نمونه از آن توسط متخصصان ايراني به دام افتاده توجه شده است.
تحليل گران نمايش اين تصاوير رمزگشايي شده را نشان دهنده توان بالاي متخصصان ايراني مي دانند. تحليل گران نظامي پس از به زمين نشاندن پهپاد آمريكايي توسط متخصصان ايراني گفته بودند حتي اگر ايراني ها به اين موفقيت دست يافته باشند توان رمزگشايي اطلاعات پهپاد را نخواهند داشت؛ ادعايي كه با نمايش اين تصاوير بطلان آن ثابت شده است.
 


مجلس براي نجات 13 تالاب كشور اعتبار داد

عضو كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي گفت: مجلس براي اجراي طرح هاي مطالعاتي و نجات بخشي 13 تالاب در استان هاي مختلف اعتبار در نظر گرفت.
به گزارش ايرنا، موسي الرضا ثروتي در آيين راه اندازي سامانه پايش اينترنتي مجتمع پتروشيمي خراسان در بجنورد بدون اشاره به ميزان اعتبار در نظر گرفته شده، گفت: پيش بيني اين اعتبار با هدف انجام امور پژوهشي براي نجات اين تالاب ها صورت گرفته است.
نماينده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم با اشاره به جايگاه و نقش پتروشيمي خراسان در توسعه استان خراسان شمالي، خواستار پيگيري طرح هاي توسعه اين اين مجتمع توليدي شد.
ثروتي افزود: در سفر دوم هيئت دولت به استان خراسان شمالي مصوب شده بود كه طرح هاي توليدي «اوره و آمونياك» در مجتمع پتروشيمي خراسان اجرايي شود.
وي از معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست خواست تا براي اجرايي شدن اين مصوبه دولت پيگيري لازم را صورت دهد.
وي همچنين خواستار نصب دستگاه هشداردهنده آلودگي هوا در شهر بجنورد، مركز استان خراسان شمالي و پيگيري لازم براي ساخت سد «قردانلو» شد.
 


حداد عادل: با بودن ولايت فقيه بن بست نداريم

محمدحسن ابوترابي فرد نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي و غلامعلي حداد عادل نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با حضوردر برنامه ديروز، امروز، فردا درباره مسائل سياسي روز به اظهارنظر پرداختند.
به گزارش فارس، در اين برنامه غلامعلي حداد عادل نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، اظهار داشت: در جامعه خودمان تا وقتي ولايت فقيه داريم بن بستي نداريم و اين حرف درستي است و بايد اين موارد را رعايت كنيم؛ بنده تصور مي كنم با اين اهرم هايي كه در اختيار داريم و راهكارهايي كه براي خروج از اختلاف نظر وجود دارد اين اختلاف نظرها را بايد وسيله رشد قرار داد نه اينكه وسيله اي براي نزاع باشد كه باعث توقف شده و مردم به حيرت افتاده و گيج شوند و ياس و نااميدي در آنها پيدا شود.
وي با بيان اينكه يك ماه پيش در مسائل اقتصادي و مشكلات مردم كه اصل آن است و ديديم در اين مسير اختلافي با فراكسيون رهروان ولايت نداريم جلسه مشترك گذاشتيم كه اثر مثبت هم داشت، افزود بايد: بدانيم اين اتفاقات گذراست و به بي بي سي، صداي آمريكا و دنباله هاي آنها در خارج از كشور و برخي در داخل مي گويم مطمئن باشند خوشحالي آنها دوام نخواهد داشت و مردم با حضور خود در راهپيمايي 22 بهمن آنچنان جلوه اي از وحدت را به نمايش مي گذارند كه آنها مثل هميشه نااميد شوند.
همچنين «محمدحسن ابوترابي فرد» نايب رئيس مجلس و نماينده مردم قزوين در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين برنامه اظهار داشت: مشاركت سياسي مردم در انتخابات و راهپيمايي هاي 22 بهمن را از عوامل كليدي اقتدار ملت دانست و تصريح كرد: مردم امسال نيز با حضور گسترده در راهپيمايي 22 بهمن در تقابل با آمريكا كه سعي دارد ما را از حق مسلم هسته اي مان بازدارد، مي ايستد.
نايب رئيس مجلس با اشاره به تلاش استكبار براي بازداشتن كشورهاي مستقل از دانش و فناوري براي مصادره منافع ملت ها يادآور شد: آنها از اينكه جمهوري اسلامي راه را براي امت اسلام هموار مي كند واهمه دارند و مردم نيز اين مسئله را درك كرده اند. از اين رو معتقدند حضور در 22 بهمن راه افزايش اقتدار ملي و برخورد با زياده خواهي آمريكاست.
نماينده مردم قزوين در مجلس شوراي اسلامي در عين حال به مشكلات و سختي هاي طبقات مختلف مردم به ويژه طبقه متوسط و محروم اشاره و تصريح كرد: ما انشاءالله با تدبير رهبري به درستي از اين پيچ عبور مي كنيم به شرط آنكه مسئولان با تدبير و تفاهم راه برون رفت از مشكلات را فراهم كنند.
 


امام جمعه قم:

 آمريكا آرزوي تسليم شدن ملت ايران را به گور خواهد برد

امام جمعه قم گفت: مردم ما بسيار آگاه و فهيم بوده و با وجودگراني و تورم با نگاه كلان به مسائل هيچ گاه كاري نمي كنند كه موجب خوشحالي دشمنان شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت الله سيدهاشم حسيني بوشهري ديروز در خطبه نماز جمعه اين هفته قم كه در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با بيان اين كه آمريكا مي خواهد از طريق افزايش فشارها ايران را وادار به مذاكره كند، گفت: دشمن بداند كه هيچ وقت نمي تواند رهبري نظام و ملت ايران را به وسيله اين كارها تسليم كند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود بداخلاقي هاي صورت گرفته در مجلس را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان كرد: همه گروه ها و اقشار جامعه از اين حادثه ناراحت شده اند زيرا مسئولاني كه پشت تريبون هاي رسمي از وحدت ميان همه كشورهاي اسلامي سخن مي گويند چرا بايد در داخل اين گونه عمل كنند در حالي كه مردم مسلمان ايران بيش از همه شايسته وحدت هستند.
خطيب نمازجمعه قم افزود: مردم رفتار وگفتار مسئولان كشور را مي بينند و در حالي كه از گراني، تورم و نرخ هاي جديد در هر روز رنج مي برند اما ديدن چنين صحنه هايي آنها را بيشتر نگران مي كند زيرا اين گونه احساس مي كنند كه مسئولان آنها را فراموش كرده اند.
حسيني بوشهري خطاب به مسئولان و مديران كشور گفت: همه ما خواستار عزت جمهوري اسلامي و مديران آن هستيم به همين دليل به خاطر خدا از شما مي خواهيم بيش از اين دل هاي پاك مردم را به درد نياوريد و با عمل به رهنمودهاي رهبري به حل مشكلات بپردازيد.
مدير حوزه هاي علميه سراسر كشور تصريح كرد: با تمام اين مسائل ملت ايران بداند كه تا وقتي سايه ولي امر زمان آيت الله العظمي خامنه اي بر سر كشور است نبايد نگران مشكلي باشند.
وي ابراز كرد: اكنون كه در آستانه انتخابات هستيم همه گروه ها به ويژه كساني كه نامزد اين انتخابات خواهند شد بايد انصاف را در همه امور رعايت كنند.
خطيب نمازجمعه قم ايران اسلامي را رقيب بي چون و چراي ايالات متحده در عرصه هاي گوناگون دانست و تصريح كرد: آمريكاي استكبارگر به همين دليل سعي مي كند به وسيله تحريم ها جلوي پيشرفت ايرانيان را بگيرد؛ دشمنان در اين انديشه هستند كه از طريق فشارهاي اقتصادي ملت ايران را از انقلاب نااميد كنند هرچند مردم ما بسيار آگاه و فهيم بوده و با وجود گراني و تورم با نگاه كلان به مسائل سياسي و اجتماعي هيچ گاه كاري نمي كنند كه موجب خوشحالي دشمنان شود و آنها بايد اين آرزو را با خود به گور ببرند.
وي با اشاره به بيانات اخير رهبر معظم انقلاب مبني بر مذاكره با آمريكا گفت: آمريكا از يك سو تفنگ را به دست گرفته و به سوي ما شليك مي كند و از طرف ديگر پيشنهاد مذاكره مستقيم مي دهد، ملت ما آماده مذاكره است اما آمريكا نيز بايد حسن نيت نشان داده و حداقل بخشي از تحريم ها را بردارد تا آنگاه جمهوري اسلامي حاضر به گفت وگو شود در حالي كه ديده مي شود طي چند روز اخير بازهم بر ميزان تحريم ها افزوده شده است.


 


نمايندگان مجلس:

پيشنهاد مذاكره با تهديد معنايي ندارد

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با بي معنا خواندن پيشنهاد مذاكره آمريكا تاكيد كردند: همزماني پيشنهاد مذاكره با افزايش تحريم ها و تهديدها بي معني و نشان دهنده عدم حسن نيت مقامات آمريكايي است.
اسماعيل كوثري عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: آمريكايي ها از رابطه ايران با مصر به وحشت افتاده اند، در سوريه نيز با شكست روبرو شده اند و در پي اين شكست هاي متعدد است كه پيشنهاد مذاكره را مطرح مي كنند. وي با بيان اينكه آمريكايي ها بايد در رفتارهاي خود تغيير نشان دهند، نيروهاي خود را از منطقه بيرون كشيده و تحريم ها را بردارند گفت: در اين صورت است كه مي توان به مذاكره فكر كرد.
منصور حقيقت پور نائب رئيس دوم كميسيون سياست خارجي مجلس نيز با تاكيد بر اينكه ارائه پيشنهاد مذاكره با ايران همزمان با اعمال تحريم و فشار عليه كشورمان به هيچ وجه قابل قبول نيست گفت: هيچ گونه صداقتي در رفتار آمريكا ديده نمي شود.
وي افزود: در روزهاي اخير شاهد تشديد اقدامات تحريمي از طرف آمريكا عليه ايران هستيم؛ آنان از طرفي مي خواهند ايران را تحريم كنند و از طرفي مي گويند آماده مذاكره هستند، اين اقدامات به هيچ وجه قابل قبول نيست.
نائب رئيس دوم كميسيون سياست خارجي مجلس همچنين با بيان اينكه به نظر مي رسد آمريكايي ها با ارائه پيشنهاد مذاكره به ايران چند هدف اساسي را دنبال مي كنند، تصريح كرد: آمريكا در خاورميانه نه تنها شكست خورد بلكه ورشكسته شد و همه طرح هاي آنان براي عراق، سوريه، لبنان و افغانستان با شكست مواجه شد اما امروز جمهوري اسلامي ايران قدرت پيروز در خاورميانه است؛ بنابراين طبيعي است كه نشست بين ورشكسته و پيروز به نفع ورشكسته خواهد بود.
ابراهيم آقامحمدي عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي نيز با بيان اينكه بيانات رهبر معظم انقلاب درباره پيشنهاد مذاكره با ايران صداي ملت بود گفت: واشنگتن بايد براي اعتمادسازي اقدامات عملي نشان دهد و حسن نيت داشته باشد.
آقامحمدي همچنين گفت: آمريكايي ها بايد با احترام متقابل و داشتن حسن نيت، در ملت ايران اعتماد ايجاد كنند و اگر راست مي گويند در مذاكره بايد حقوق هر دو طرف لحاظ شود و بايد آنان حسن نيت داشته باشند و اقدام عملي در جهت اعتمادسازي ملت ايران انجام دهند اما آنان در جهت تضعيف و به گفته خودشان فلج كردن ملت ايران با اعمال برخي تحريم ها، گام برمي دارند، بنابراين مطرح كردن پيشنهاد مذاكره با چنين اقداماتي اصلا قابل قبول نيست.
سيدحسين نقوي سخنگوي كميسيون سياست خارجي مجلس نيز در گفت وگو با فارس با تاكيد بر اينكه اظهارات آمريكايي ها با عملشان يكي نيست گفت: آمريكايي ها با ارائه پيشنهاد مذاكره به ايران دست به يك فريب بين المللي زدند.
وي افزود: آمريكايي ها مي خواهند نشان دهند اهل مذاكره هستند اما در عمل تهديد، تحريم و فشار را دنبال مي كنند.
 


در بيانيه هاي جداگانه از سوي دستگاه ها و نهادهاي انقلابي صورت گرفت

دعوت از مردم براي شركت گسترده در راهپيمايي 22 بهمن

در آستانه سي و چهارمين فجر انقلاب اسلامي از سوي احزاب، سازمان ها و نهادهاي انقلابي بيانيه هاي جداگانه اي در دعوت از ملت شريف ايران براي شركت در راهپيمايي 22 بهمن منتشر شد.
به گزارش خبرگزاري ها در اين اطلاعيه ها با توجه دادن ملت شهيدپرور به حساسيت كنوني شرايط جهان اسلام و منطقه از مردم ايران اسلامي خواسته شده تا با حضور پرشور خود در راهپيمايي روز 22 بهمن بار ديگر عزم و اراده راسخ ملت ايران در دفاع از نظام اسلامي را به چشم جهانيان و به خصوص دولت هاي استكباري عيان كنند.
در بخشي از بيانيه شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي آمده است؛ «22 بهمن ماه»، ملت وفادار انقلابي ايران، با پيروي از فرامين رهبري، بصير و پر استقامت، متحد و كوبنده به ميدان مي آيد و در حركتي ملي و انقلابي، بار ديگر توطئه دشمن را براي جدا كردن مردم از نظام و انقلاب، ناكام مي سازد.
شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي و ستاد مركزي دهه فجر انقلاب اسلامي؛ بار ديگر از امت هميشه در صحنه و بيدار ايران اسلامي، همه گروه ها، جريان ها، احزاب سياسي و كليه آحاد، اقشار و اصناف مردم شريف، وفادار و انقلابي با تمامي سلايق و گرايش هاي سياسي كه در مسير پيشرفت و عدالت نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران گام برمي دارند، مي خواهد تا با حضور حماسي، آگاهانه، انقلابي، پرشور و گسترده خود در صفوفي متحد و يكپارچه با بانگ رساي «الله اكبر» و «مرگ بر آمريكا» و «مرگ بر اسرائيل» در راهپيمايي مردمي يوم الله 22 بهمن ماه وحدت و اقتدار ملي خود را به منصه ظهور رسانده و با حضور گسترده و انقلابي خود ضمن حمايت از رويش جوانه هاي قيام ملت هاي مسلمان، مشت محكمي بر دهان مستكبرين جهاني و مزدوران داخلي آنها كه با چهره نفاق جديد، جبهه جديدي در رويارويي با اسلام و ملت بزرگ ايران گشوده اند، بكوبند و بار ديگر با نمايش وحدت ملي خود در راهپيمايي عظيم 22 بهمن، دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامي را رسوا و زبون سازند.
در اين رابطه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، شوراي نگهبان، دفتر رياست مجلس خبرگان، مجمع جهاني اهل بيت، مركز مديريت حوزه هاي علميه، دفتر تبليغات اسلامي، جامعه مدرسين حوزه علميه قم، جامعه روحانيت مبارز تهران، جامعه اسلامي اصناف و بازار، جامعه اسلامي كارگران و نيز از ديگر سازمان ها و نهادهايي هستند كه با صدور بيانيه هاي جداگانه، از ملت شهيدپرور ايران براي حضور در راهپيمايي 22 بهمن دعوت كرده اند.
 


سرلشكر صفوي:

اگر خطري متوجه نظام و مردم باشد با تمام قدرت به ميدان مي آييم

دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم كل قوا گفت: اگر خطري متوجه اين نظام و مردم شود، با تمام قدرت همانند گذشته براي شكستن توطئه هاي دشمنان به ميدان مي آييم.
سرلشكر پاسدار «سيديحيي صفوي» در گردهمايي 5000 نفري ايثارگران و بازنشستگان نيروهاي مسلح شرق تهران با اشاره به حركت با صلابت و پرقدرت جمهوري اسلامي ايران، گفت: انقلاب اسلامي به بركت مجاهدت ها و رشادت هاي شما بازنشستگان، امروز درختي تناور شده است.
دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم كل قوا در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به لزوم حفظ آمادگي بازنشستگان نيروهاي مسلح، گفت: شما عزيزان بازنشسته همچون زمان خدمت بايد آماده دفاع از ملت، كشور و نظام سياسي باشيد ممكن است فتنه اي در راه باشد و برخي داخلي ها بخواهند فتنه جديدي را سامان دهند.
به گزارش فارس، وي افزود: نيروهاي بازنشسته ما نيروهاي مدافع انقلاب، نظام و ملت هستند و حضور، فكر و تجربه آنها برهم زننده توطئه دشمنان است. شما بايد پشتوانه اين انقلاب و نظام سياسي باشيد؛ اگر خطري متوجه اين نظام و مردم شود ما و شما مثل سال هاي گذشته با تمام قدرت براي شكستن توطئه دشمنان به ميدان مي آييم.
سرلشكر صفوي در ادامه سخنان خود گفت: توصيه من به شما عزيزان وفاداري به عهد و پيماني است كه با خدا و رسولش، با امام و شهدا بسته ايم. ما از راهي كه انتخاب كرده ايم برنخواهيم گشت، ما آگاهانه در نيروهاي مسلح آمديم و مي دانستيم كه كار سختي است؛ از صراط مستقيمي كه انتخاب كرديم كه همان راه دفاع از اسلام، ملت ايران و ملت هاي اسلامي دنيا است دست برنخواهيم داشت، هر روز كه بگويند برويد در جايي دفاع كنيم قطعا خواهيم رفت.
 


روسيه از تحريم هاي ضدايراني آمريكا در آستانه مذاكرات انتقاد كرد

سخنگوي وزارت خارجه روسيه از تحريم هاي يك جانبه آمريكا عليه ايران در آستانه مذاكرات هسته اي به شدت انتقاد كرد.
«الكساندر لوكاشويچ»، روز پنجشنبه در مصاحبه با «صداي روسيه»، تحريم هاي يك جانبه آمريكا عليه ايران را خطرناك و ناكارآمد دانست و تاكيد كرد: اين تحريم ها در هر زمان كه ايران و گروه 1+5 قصد برگزاري مذاكرات را دارند، اعمال مي شوند.
به گزارش پرس تي وي، لوكاشويچ در ادامه تصريح كرد: تحريم هاي ضدايراني آمريكا همچنين بر ملت و اقتصاد ايران، تاثير منفي خواهد داشت.
گفتني است، آمريكا و اتحاديه اروپا، ابتداي سال 2012 ميلادي در تلاش براي جلوگيري از مناسبات كشورهاي ديگر در خريد نفت ايران و جلوگيري از تراكنش هاي بانكي با بانك مركزي ايران، تحريم هاي جديدي را عليه بخش هاي مالي و نفتي ايران اعمال كردند.
همچنين اخيرا وزارت دارايي آمريكا روز چهارشنبه (6 فوريه، 18 بهمن) در ادامه مخالفت هاي خود با برنامه صلح آميز هسته اي ايران، تحريم هاي جديدي را عليه بخش نفتي ايران اعلام كرد.
اعلام دور جديد تحريم هاي ضدايراني از سوي آمريكا
آمريكا در اقدامي خصمانه دور جديدي از تحريم هاي ضدايراني را آغاز كرد. اين تحريم ها با هدف ايجاد مانع در انتقال پول نفت فروخته شده به حساب هاي ايران اعمال شده است. واشنگتن اعلام كرده است كه اين اقدام را با هدف افزايش فشارها بر تهران انجام مي دهد.
آمريكا همچنين تحريم هايي را عليه سازمان هاي رسانه اي (صدا و سيما) و پليس سايبري (فتا) ايران اعمال كرده است. اين تحريم ها نيز به بهانه آنچه آمريكا آن را «سانسور» و «نقض حقوق بشر» خوانده، انجام گرفته است. وزارت خزانه داري آمريكا اعلام كرده است كه با اين تحريم ها معامله نفتي براي كشورهايي هم كه مجازند بدون نقض تحريم هاي آمريكا با ايران معامله نفتي داشته باشند، سخت تر شده است.
بنابر اعلام خزانه داري آمريكا، اين كشورها مجبورند پرداخت هاي خود در قبال خريد نفت از ايران را در خارج از اين كشور نگه دارند، تا دسترسي ايران به منابع مالي اش محدود شود.
«ديويد كوهن» مسئول بخش تروريسم و اطلاعات مالي خزانه داري آمريكا در اين مورد مي گويد: تا زماني كه ايران نتواند نگراني هاي جامعه بين الملل در مورد برنامه هسته اي اش را برطرف كند، آمريكا همچنان تحريم هاي سخت تري را اعمال كرده و فشار اقتصادي به نظام ايران را تشديد مي كند.
اين اقدام ما پس از آن انجام مي شود كه آمريكا اعلام كرد در صورتي كه كشوري به جز كشورهاي مجاز با ايران رابطه مرتبط با نفت داشته باشد، از دسترسي به سيستم بانكي و مالي آمريكا منع مي شود.
بنابر اعلام خزانه داري آمريكا قوانين جديد نحوه خريد را دشوارتر مي كند. چرا كه كشورهاي خريدار نفت ايران بايد پول ها را به حسابي در كشور خود به عنوان اعتبار براي ايران نگهداري كنند.
به گزارش فارس، خزانه داري آمريكا اعلام كرده است كه اين مسدود شدن درآمدهاي ايران بخش هاي كشاورزي، مواد غذايي، دارو و محصولات پزشكي را شامل نمي شود.
وزارت خارجه آمريكا براي 20 كشور كه نفت ايران را خريداري مي كنند و نتوانسته اند واردات نفت خود را از ايران كاهش دهند، استثنا قائل شده و يك مهلت شش ماهه را از 7 دسامبر به اين كشورها داده است.
آمريكا همچنين سازمان صدا و سيما ايران و رئيس اين سازمان را نيز در فهرست تحريم هاي خود قرار داد.
تحريم فلزات گرانبهاي ايران از جمله طلا نيز از ديگر تحريم هايي است كه قرار بوده از امروز اجرا شود. بر اين اساس خزانه داري آمريكا اجازه يافته است دارايي هاي اشخاصي را كه به ايران براي به دست آوردن فلزات گرانبها كمك كند، بلوكه كند.
خاطرنشان مي شود دور جديد تحريم هاي ضدايراني از سوي آمريكا درحالي است كه اين روزها مقامات آمريكايي طي مواضعي دوگانه و متناقض آميز پيشنهاد مذاكره مستقيم با ايران را به پيش كشيده اند.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10