(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 21 بهمن  1391 - شماره 20426

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هديه به خوانندگان
رهبر انقلاب در جمع فرماندهان و پرسنل نيروي هوايي تاكيد كردند
 22 بهمن روز جواب دشمن
درپرتو وحي
اخبار ادبي و هنري
بازتاب گسترده بيانات رهبر معظم انقلاب در ديدار فرماندهان نيروي هوايي
در رسانه هاي خارجي
بيانيه انقلابيون بحرين در سالروز پيروزي انقلاب اسلامي:
 انقلاب اسلامي ايران مقدمه بيداري اسلامي در جهان است
مدير مسئول كيهان :
تمامي رؤساي جمهور آمريكا در يك نقطه با امام خميني (ره) اشتراك نظر داشتند !
با صدور اطلاعيه اي جامعه مدرسين حوزه علميه قم،
دعواي سياسي مسئولان را موجب اميدواري دشمن دانست
پذيرش 56 هزار دانشجو در دانشگاه هاي پرديس فرهنگيان
معاون استاندار تهران:
 2880 نفر در استان تهران استخدام مي شوند
معاون وزير اقتصاد تركيه:
حجم مبادلات ايران و تركيه به 35 ميليارد دلار مي رسد
بمب افكن هاي ايران توان حمل بمب هاي 2تني را دارند
نايب رئيس كميسيون برنامه و بودجه مجلس:
لايحه بودجه اگر تا هفته جاري به مجلس نرسد روند بررسي آن با مشكل رو به رو مي شود
با حضور معاون رئيس جمهور
مجهزترين تصفيه خانه فاضلاب شرق كشور در بجنورد به بهره برداري رسيد
با حضور وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح انجام شد
برگزاري جشن پاكسازي مناطق آلوده به مين در استان كرمانشاه
راه اندازي 23 دانشگاه تك جنسيتي در كشور
رئيس كميسيون برنامه و بودجه مجلس خبر داد
 كسب 50 ميليارد دلار درآمد از فروش نفت و ميعانات گازي در سال جاري
معاون وزير جهاد كشاورزي خبر داد
 10 هزار ناظر كشاورزي و منابع طبيعي استخدام مي شوند
آيت الله زبرجد در آرامگاه ابدي آرام گرفت


هديه به خوانندگان

حضرت آيت الله العظمي خامنه اي: حضرت امام(ره) در وصيتنامه شان تاكيد مي كنند كه اين انقلاب يك انقلاب الهي است و پايه اصلي آن مردمند، يعني انقلاب متعلق به مردم است و هيچكس، هيچ قشري، هيچ فردي، هيچ طبقه اي نمي تواند و نبايد ادعاي مالكيت اين انقلاب را بكند.
 


رهبر انقلاب در جمع فرماندهان و پرسنل نيروي هوايي تاكيد كردند

 22 بهمن روز جواب دشمن

حضرت آيت الله العظمي خامنه اي با اشاره به سخنان بعضي از مسئولين آمريكايي مبني بر تشديد تحريم ها براي رو در رو قرار دادن مردم با نظام اسلامي تأكيد كردند: ملت هميشه و به خصوص در راهپيمايي 22 بهمن هر سال جواب اين حرفها را داده است و امسال نيز خواهد داد.
رهبر معظم انقلاب در ديدار فرماندهان، مسئولان و ديگر پرسنل نيروي هوايي ارتش، استمرار فشارهاي گوناگون و تهديدات 34 ساله آمريكا را همزمان با سخنان مسئولان اين كشور درباره آمادگي براي مذاكره با ايران نشان دهنده فقدان حسن نيت آمريكايي ها دانستند و با اشاره به هوشياري و مرعوب نشدن ملت ايران در مقابل حركت هاي حيله گرانه تأكيد كردند: ملت عزيز، بصير و پر استقامت ايران روز 22 بهمن متحد و كوبنده به ميدان مي آيد و در حركتي ملي و انقلابي، بار ديگر توطئه دشمن را براي جدا كردن مردم از نظام و انقلاب، ناكام مي سازد.
اين ديدار همزمان با سالروز بيعت تاريخي جمعي از همافران نيروي هوايي ارتش با امام خميني(ره) در نوزدهم بهمن سال 1357برگزار شد.
رهبر انقلاب با اشاره به فاصله عظيم جايگاه كنوني ملت ايران با 34 سال قبل خاطرنشان كردند: مردم ايران در اين 3 دهه، به ملت هاي ديگر آموختند كه مي توان و بايد در مقابل سلطه بيگانگان ايستاد و با توكل به خدا، حركت مستقل، پيشتاز و سرافرازانه را ادامه داد.
حضرت آيت الله خامنه اي روزهاي دهه فجر را فرصت مناسبي براي ارزيابي حركت 34 ساله نظام و ملت در عرصه هاي مختلف برشمردند و افزودند: اين نگاه نشان خواهد داد كه راه آينده را چگونه انتخاب كنيم و چگونه بپيماييم.
رهبر انقلاب توطئه هاي مختلف دشمنان از جمله كودتا، تحريك نظامي، حمايت همه جانبه از دشمن مهاجم، معارضه سخت، معارضه نرم، فشارهاي مضاعف امپراطوري خبيث رسانه اي و تحريم هاي شديد و روزافزون را يادآوري كردند و افزودند: آنها در سه دهه اخير هرچه در چنته داشته اند بكار گرفته اند تا ملت را نااميد و به اسلام و جمهوري اسلامي بدبين كنند و از صحنه خارج سازند اما به فضل الهي، مردم شادابتر، فعالتر و وفادارتر شده اند.
ايشان با اشاره به سخنان بعضي از مسئولين آمريكايي مبني بر تشديد تحريم ها براي رو در رو قرار دادن مردم با نظام اسلامي تأكيد كردند: ملت، هميشه و بخصوص در راهپيمايي 22بهمن هر سال، جواب اين حرفها را داده است و امسال نيز خواهد داد.
حضرت آيت الله خامنه اي بصيرت و بيداري را رمز موفقيت در مقابل بيگانگان برشمردند و افزودند: مردم با هوشياري و بصيرت عمومي، دست آمريكايي ها و صهيونيست ها را در هر حركتي، به خوبي مي خوانند و در رفتار و مواضع خود دچار خطا نمي شوند و اين واقعيت، حسن عظيم ملي است.
رهبر انقلاب با اشاره به طرح مجدد و مكرر آمادگي براي مذاكره با ايران در سخنان اخير مقامات آمريكا افزودند: اين حرف البته تازگي ندارد و آنها در مقاطع مختلف، آن را تكرار كرده اند و ملت ايران در هر بار با توجه به اقدامات عملي آمريكايي ها، درباره سخنان آنها قضاوت كرده است.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به سخنان آمريكايي ها مبني بر اينكه توپ در زمين ايران است خاطرنشان كردند: توپ در زمين شماست. چرا كه شما بايد پاسخگو باشيد كه آيا سخن گفتن از مذاكره همزمان با ادامه فشار و تهديد، اصولاً معنايي دارد؟
ايشان افزودند: مذاكره براي اثبات حسن نيت است، شما ار سر سوءنيت دهها كار انجام مي دهيد و بعد به زبان مي گوييد مذاكره! آيا ملت ايران مي تواند باور كند كه شما حسن نيت داريد؟
رهبر انقلاب در ريشه يابي علت طرح پيشنهاد مذاكره از جانب آمريكايي ها گفتند ما البته نياز آنها به مذاكره را درك مي كنيم چون سياست خاورميانه اي آمريكايي ها دچار شكست شده و آنها براي ترميم اين شكست نياز دارند برگ برنده اي رو كنند.
ايشان كشاندن جمهوري اسلامي انقلابي مردمي به پاي ميز مذاكره را برگ برنده مورد نياز آمريكايي ها خواندند و افزودند: آنها مي خواهند به دنيا بگويند حسن نيت دارند اما كسي حسن نيتي نمي بيند.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به پيشنهاد 4 سال قبل آمريكا براي مذاكره خاطرنشان كردند: همان موقع تأكيد شد كه ما پيش داوري و قضاوت نمي كنيم و منتظريم عمل آنها را ببينيم اما در اين چهار سال جز ادامه توطئه ها، كمك به فتنه گران و حمايت از تروريستهايي كه دانشمندان ملت ايران را ترور كردند چيزي مشاهده نشد.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: شما به قول خودتان تحريم هاي فلج كننده مي گذاريد تا ملت را فلج كنيد آيا اين نشان دهنده حسن نيت است يا سوء نيت؟
رهبر انقلاب افزودند: مذاكره هنگامي معنا پيدا مي كند كه دو طرف با حسن نيت، با شرايط برابر و بدون قصد فريب گفتگو كنند به همين علت «مذاكره براي مذاكره»، «مذاكره به صورت تاكتيكي» و پيشنهاد مذاكره براي فروختن ژست ابرقدرتي به دنيا، حركتي حيله گرانه است.
حضرت آيت الله خامنه اي تاكيد كردند: من ديپلمات نيستم، انقلابيم به همين علت صريح، صادقانه و قاطعانه حرف مي زنم: پيشنهاد مذاكره وقتي معنا دارد كه طرف حسن نيت خود را نشان دهد.
ايشان به آمريكايي ها خاطرنشان كردند: اسلحه را مقابل ملت ايران مي گيريد و مي گوييد يا مذاكره يا شليك مي كنيم! اما بدانيد فشار و مذاكره با هم سازگار نيست و ملت مرعوب اين چيزها نخواهد شد.
رهبر انقلاب با انتقاد از عده اي ساده لوح يا داراي غرض كه از پيشنهاد آمريكا ابراز خوشحالي مي كنند افزودند: مذاكره با آمريكا مشكلي را حل نمي كند چرا كه آنها در 60 سال اخير به هيچيك از وعده هاي خود عمل نكرده اند.
سازماندهي كودتاي28 مرداد عليه دكتر مصدق آن هم در حاليكه او به آمريكاييها اعتماد كرده بود و حمايت مستمر از حكومت ظالمانه و مستبد پهلوي، دو نمونه اي بود كه حضرت آيت الله خامنه اي در تبيين رفتار آمريكايي ها در قبال ايرانيان، مورد اشاره قرار دادند.
ايشان افزودند: بعد از انقلاب هم در برهه اي، مسئولان از روي خوش بيني به آمريكاييها اعتماد كردند اما آنها ايران را محور شرارت خواندند و به ملت ايران اهانتي بزرگ كردند.
رهبر انقلاب در جمع بندي اين بخش از سخنانشان افزودند: با توجه به اين سوابق و با توجه به واقعيات، تاكيد مي كنيم مذاكره و فشار دو راه جداگانه هستند و ملت ايران قبول نمي كند كه زير فشار و تهديد با تهديدكننده مذاكره كند.
ايشان افزودند: هركسي بخواهد سلطه آمريكا را مجددا برقرار كند و براي جلب رضايت آمريكايي ها از منافع ملي، پيشرفت كشور و استقلال ملي صرفنظر كند ملت گريبان او را مي گيرد و بنده هم اگر خلاف اين خواست عمومي حركت كنم مورد اعتراض مردم واقع مي شوم.
حضرت آيت الله خامنه اي ملت ايران را اهل حلم و مسالمت خواندند و افزودند: ما با هر كشوري كه عليه ايران توطئه نداشته است مذاكره و ارتباط داشته ايم و اين مسئله را در خدمت منافع ملي مي دانيم.
رهبر انقلاب، حركت عظيم مردم ايران را حركتي در جهت تامين منافع «ايران، امت اسلامي و جامعه بشري» خواندند و افزودند: اين ملت به ياري حق، امت اسلامي را به اوج افتخار مي رساند.
ايشان حفظ بصيرت و اتحاد را زمينه ساز ادامه عزت و پيشرفت ملي دانستند و با انتقاد از برخي بداخلاقي هاي اخير افزودند: مسئولان بايد مصالح كشور را حفظ كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به اينكه در آينده با مردم درباره اين بداخلاقي ها سخن خواهند گفت افزودند: مسئولان، اين بداخلاقي ها را كه در برخي عرصه ها و صحنه ها ديده شد كنار بگذارند و همچون ملت يكدل و مصمم و همزبان باشند.
فرمانده كل قوا در بخش ديگري از سخنانشان، ساخت جنگنده، انواع هواپيما و تجهيزات پيشرفته در نيروي هوايي ارتش را نشان دهنده شكوفايي جريان عظيم استعداد، عشق و ابتكار در سراسر كشور از جمله در نيروهاي مسلح دانستند و افزودند: شما تبليغات سلطه گران را درباره ناتواني ملتها براي ايستادن روي پاي خود، در هم شكستيد.
در ابتداي اين ديدار امير سرتيپ خلبان شاه صفي فرمانده نيروي هوايي ارتش ضمن گراميداشت نوزدهم بهمن، سالروز بيعت تاريخي همافران با امام خميني(ره)، گزارشي از توانمنديهاي داخلي و پيشرفت هاي نيروي هوايي بيان كرد.
 


درپرتو وحي

به زرق و برق زندگي كفاربي اعتنا باش!
قرآن مجيد:
هرگز چشم خود را به نعمت هاي (مادي) كه به عده اي از آنها (كفار) داده ايم، نيفكن!
و به خاطر آنچه دارند، غمگين نباش (كه اينها گذرا و مايه آزمايش و اتمام حجت به آنهاست).
و بال (عطوفت) خود را براي مومنين فرود آور و بگو: من انذاركننده آشكارم!
سوره حجر
آيات 89- 88
 


اخبار ادبي و هنري


امتياز ويژه مديران سينمايي براي يك فيلم خيانتكار!
در حالي كه فيلم هاي با مضمون خيانت خانوادگي با انتقادات شديد كارشناسان فرهنگي مواجه شده اند، مديريت سينمايي قصد دارد تا فرصت اكران نوروزي را در اختيار يكي از اين فيلم ها قرار دهد. در حالي كه وزير محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي روز گذشته در سخنراني پيش از خطبه هاي نمازجمعه از وضعيت رو به اصلاح سينما خبر داده بود اما، سايت سينماپرس كه به خبرگزاري سازمان سينمايي مشهور است گزارش داد كه يكي از فيلم هاي ضد اخلاقي كه محور داستاني آن، روابط نامشروع يك زن متأهل است، در نوبت اكران نوروزي قرار گرفته است. نكته قابل توجه اين است كه در جريان مناقشه ميان سازمان سينمايي و حوزه هنري، تهيه كننده و كارگردان فيلم مذكور به حمايت از مديريت سازمان سينمايي پرداختند و به نظر مي رسد اهداي فرصت ويژه اكران نوروزي، نوعي باج به سازندگان اين فيلم ضد خانواده است. متأسفانه سال گذشته نيز چند فيلم مبتلا به مشكلات محتوايي صرفاً به خاطر روابط نزديك سازندگان آن فيلم ها با مديران سينمايي، در نوبت اكران قرار گرفتند. اكراني كه موجب آغاز حاشيه ها و اختلافات گسترده در عرصه سينماي كشورمان شد.
آغاز جشنواره فيلم برلين با يك بيانيه سياسي عليه ايران!
شصت و سومين جشنواره فيلم برلين با يك بيانيه سياسي عليه ايران پنجشنبه شب كار خود را شروع كرد. اين جشنواره كه همواره بر سياسي بودن خود تأكيد دارد، با حضور برند نويمان وزير فرهنگ آلمان و با ارائه خط مشي سياسي خطاب به ايران آغاز شد. او از ايران خواست تا محروميت جعفر پناهي (متهم ضد امنيتي) از حق سفر را بردارد و به وي اجازه دهد تا براي نخستين اكران جهاني فيلمش كه هفته آينده در اين جشنواره اكران مي شود، به آلمان سفر كند. نكته قابل تأمل اين است كه پناهي با وجود محكوميت، فيلم هاي خود را مي سازد و به صورت مخفيانه به جشنواره هاي خارجي ارسال مي كند. متأسفانه مسئولان فرهنگي و سينمايي كشورمان هنوز واكنش درخور توجهي به اين گونه اقدامات مداخله گرانه جشنواره هاي غربي در امور داخلي كشورمان نشان نداده اند.
دعوت از هنرمندان براي رفع شبهات ديني
آيين اختتاميه دومين دوره جشنواره بين المللي قرآني آيات شامگاه پنجشنبه 19 بهمن در تالار وحدت برگزار شد. وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين مراسم ضمن بيان اين مطلب كه قرآن كريم تمام مسائل ديني و شرعي را در بردارد، گفت: از نويسندگان و هنرمندان توقع داريم تا از قرآن كريم و مضامين آن براي توليد آثار فاخر بهره مند شوند.سيدمحمد حسيني، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه سخنانش گفت: در اين راستا رسالت جشنواره بين المللي قرآني آيات تبيين ابعاد مختلف ويژگي هاي قرآن كريم است. هر كسي در هر رشته اي كه توانايي و دانش دارد مانند رشته هاي ترجمه قرآن كريم، نقاشي، تئاتر، فيلم و نويسندگي بايد از معارف ناب قرآني استفاده كند. به گزارش ايبنا، وي عنوان كرد: انديشمندان در گذشته براي پاسخ به شبهات، همواره شبهات را به چالش مي كشيدند و به آنها پاسخ مبنايي مي دادند. هنرمندان و نويسندگان نيز بايد در اين مسير گام بردارند و تنها به محكوم كردن شبهات نپردازند بلكه به آنها پاسخ مبنايي دهند.
 


بازتاب گسترده بيانات رهبر معظم انقلاب در ديدار فرماندهان نيروي هوايي

 در رسانه هاي خارجي

بيانات رهبر معظم انقلاب در ديدار با پرسنل نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران بازتاب گسترده اي در رسانه هاي خارجي داشت.
بي بي سي فارسي با اشاره به رد تقاضاي مذاكره آمريكا از سوي آيت الله خامنه اي گزارش داد: رهبر ايران هدف از طرح مجدد مذاكره از سوي آمريكا را با شكست سياست خاورميانه اي آمريكا مرتبط دانسته و گفته اند آمريكايي ها احتياج دارند برگ برنده اي رو كنند و برگ برنده آنها كشاندن ايران پاي ميز مذاكره است.
صداي آمريكا نيز با اشاره به اين بخش از سخنان رهبر معظم انقلاب كه «عده اي از روي ساده لوحي يا غرض از پيشنهاد مذاكره آمريكا خوشحال مي شوند» اضافه كرد: رهبر ايران هرگونه مذاكره با آمريكا را رد كرد.
راديو فردا ارگان رسانه اي سازمان سيا نيز با اشاره به درخواست چهار سال پيش اوباما از رهبر انقلاب براي مذاكره از قول آيت الله خامنه اي نوشت: همان موقع تاكيد شد كه ما پيشداوري و قضاوت نمي كنيم و منتظريم عمل آنها را ببينيم، اما در اين 4 سال جز ادامه توطئه ها، كمك به فتنه گران و حمايت از تروريست هايي كه دانشمندان ملت ايران را ترور كردند چيزي مشاهده نشد.
راديو فردا خاطرنشان كرد: درخواست مذاكره اوباما در 4 سال پيش با واكنش سرد رهبر ايران روبرو شد و ايشان در سخناني در مشهد از پيشنهاد اوباما با عنوان دراز كردن دست چدني در دستكش مخملي ياد كردند.
از سوي ديگر با وجود مخالفت صريح رهبر معظم انقلاب با برگزاري مذاكره دوجانبه با آمريكا سخنگوي وزارت خارجه اين كشور بار ديگر براي برگزاري گفت وگوي دوجانبه با ايران ابراز تمايل كرد.
نولاند با تكرار اظهارات گذشته مقامات آمريكايي گفت: توپ اكنون در زمين ايران است و در صورت مشاركت ايران در مذاكرات شدت تحريم ها كاسته مي شود!
اين سخنان در حالي از سوي مقامات آمريكايي تكرار مي شود كه رهبر معظم انقلاب به طور صريح با رد پيشنهاد مذاكره دوجانبه با آمريكا، تاكيد كردند: نو به ميدان آمده هاي دولت آمريكا مانند دولت هاي سابق خود مجددا مسئله مذاكره را تكرار كرده و مي گويند توپ در زمين ايران است. توپ در زمين آمريكاست كه بايد پاسخ دهند مذاكره با فشار و تهديد و بدون حسن نيت چه معنايي دارد.
 


بيانيه انقلابيون بحرين در سالروز پيروزي انقلاب اسلامي:

انقلاب اسلامي ايران مقدمه بيداري اسلامي در جهان است

جنبش 14 فوريه بحرين در بيانيه اي انقلاب اسلامي را مقدمه اي براي بيداري اسلامي در جهان دانست و از نقش تاريخي و مديريتي رهبر معظم انقلاب در اداره نظام اسلامي تجليل كرد.
جنبش انقلابي 14 فوريه در بحرين با صدور بيانيه اي سالروز ايام الله دهه فجر و پيروزي انقلاب اسلامي را به رهبر انقلاب و ولي امر مسلمين و ملت قهرمان و بزرگ ايران تبريك گفت.
اين بيانيه، انقلاب اسلامي را مقدمه اي براي احياي بيداري اسلامي در جهان عرب و اسلام دانست و تاكيد كرد كه بركات اين انقلاب در مقابله با استبداد و امپرياليسم و استكبار جهاني در تمام جهان منتشر شد.
انقلابيون بحرين بيداري اسلامي كنوني در جهان عرب و اسلام را مديون انتفاضه 15 خرداد در سال 1963 ميلادي دانسته و تاكيد كرد كه اين بيداري كه از مساجد و نمازهاي جمعه و جماعت برخاسته، تعدادي از رژيم هاي ديكتاتور را ساقط كرده است، به همين علت است كه غرب و آمريكا به دنبال مصادره اين انقلاب ها و بيداري اسلامي به نام خود هستند و مي خواهند آن را از مسير انقلاب اسلامي خود خارج كنند و در راستاي پروژه هاي امپرياليستي قرار دهد.
اين بيانيه كه نسخه اي از آن به خبرگزاري فارس مخابره شده، سالروز پيروزي انقلاب اسلامي را مصادف با توقف توطئه هاي آمريكا و غرب و هم پيمانان منطقه اي آن شامل رياض و دوحه براي براندازي دولت بشار اسد و تغيير دادن آن به رژيمي وابسته دانسته و تاكيد كرد كه ايستادگي سياسي و ديپلماتيك ايران در كنار سوريه توطئه هاي دشمن و تلاش ها براي تجزيه خاورميانه در راستاي معاهده سايكس-پيكو جديد را به شكست كشاند.
اين بيانيه در ادامه خطاب به حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي، نقش تاريخي و مديريتي ايشان در اداره نظام اسلامي در سايه اصل ولايت فقيه را ستود و تاكيد كرد كه ايران مثالي برجسته براي وحدت شيعه و سني در برابر توطئه هاي دشمنان در ايجاد جنگ طايفه اي و مذهببي در كشور و تجزيه طلبي در ايران است.
جنبش 14 فوريه از نقش ايران در مقابله با توطئه هاي دشمنان در جهان عرب و اسلام نيز قدرداني كرده و ابراز داشت كه ايران در كنار ملت هاي عربي و اسلامي و بيداري اسلامي قرار دارد و از جهاد ملت لبنان و فلسطين با حمايت از حزب الله و مقاومت و گروه هاي مقاومت فلسطين حمايت كرده و در برابر خودكامگي هاي رژيم صهيونيستي ايستاده است.
 


مدير مسئول كيهان :

تمامي رؤساي جمهور آمريكا در يك نقطه با امام خميني (ره) اشتراك نظر داشتند !

اين روزها و در آستانه انتخابات پيش روي شاهد تابلوها و پلاكاردهايي هستيم كه هر يك از شخصيت ها و گروههاي سياسي براي معرفي خود، در دست گرفته اند. اما آنچه روي اين تابلوها نوشته شده ملاك ارزيابي نيست بلكه براي پي بردن به هويت واقعي اين شخصيت ها و احزاب بايستي تابلوها را با شناسنامه هاي سياسي آنها مقايسه كرده و به ارزيابي نشست.
به گزارش خبرگزاري ها، حسين شريعتمداري مدير مسئول روزنامه كيهان كه پيش از ظهر روز پنج شنبه در ششمين همايش سراسري سازمان بسيج جامعه پزشكي در تالار امام خميني دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي سخن مي گفت، به جمله معروف حضرت امام(ره) كه از جنگ تا رفع فتنه در جهان خبر داده بود اشاره كرد و گفت: بعد از پذيرش قطعنامه، برخي زبان به طعنه گشودند كه اگر جنگ تا رفع فتنه بود، چرا پايان پذيرفت؟ آنها نمي دانستند كه درگيري نظام اسلامي با آمريكا و متحدانش ريشه در ماهيت طرفين درگير دارد و با خاتمه جنگ تحميلي پايان نمي پذيرد، بلكه فقط ميدان هاي درگيري تغيير مي كند. مدير مسئول كيهان افزود؛ آيا از نخستين روزهاي بعد از پيروزي انقلاب تاكنون مي توان يك مقطع زماني را آدرس داد كه در آن با نظام سلطه درگير نبوده ايم؟ وي با اشاره به نمونه هايي از اين درگيري ها گفت؛ دشمن عرصه هاي مختلف را تجربه كرده و ناكام مانده است و امروز هم، چالش هسته اي فقط يك بهانه است. وي با ارائه اسنادي از مقامات رسمي آمريكايي نظير «جرج فريدمن» و گزارش «ديويد فروم» اظهار داشت: چالش هسته اي براي توجيه تحريم هاست نه آن كه تحريم ها به خاطر فعاليت هسته اي كشورمان باشد.
شريعتمداري در ادامه گفت: دشمن طي 10 سال گذشته دو خط استراتژيك را عليه ايران اسلامي به كار گرفته است. فاز اول، محاصره نظامي بود كه با حمله به افغانستان و عراق آغاز شد و جنگ هاي 33 روزه و 22 روزه پروژه هاي مياني آن بود كه تماما با شكست روبرو شد. مدير مسئول كيهان از «جنگ نيابتي» به عنوان فاز دوم ياد كرد و گفت؛ دشمن در جنگ نيابتي به جاي آن كه خود مستقيما وارد صحنه شود، ديگران را به نيابت از خود به كار مي گيرد. مدير مسئول كيهان توضيح داد كه جنگ نيابتي مي تواند ميان كشورها باشد نظير تركيه و عربستان و قطر كه به نيابت از آمريكا و اسرائيل با سوريه مي جنگند. ويا بهره گيري از ستون پنجم در داخل يك كشور باشد، مانند فتنه 88 كه در آن، نتانياهو از فتنه گران با عنوان بزرگترين سرمايه اسرائيل در ايران ياد مي كرد و شيمون پرز با صراحت مي گفت؛ سبزها به نمايندگي از اسرائيل با نظام اسلامي درگير شده اند.
شريعتمداري در تشريح شرايط كنوني گفت؛ مثلث آمريكا، اسرائيل و انگليس در جريان فتنه 88 همه توان و سرمايه خود را به ميدان آورده و آنها را به مهره هاي سوخته تبديل كردند و امروزه در ميدان واقعي نيروي درخور توجهي ندارند و به همين علت و با دستور هيلاري كلينتون و هزينه چندصد ميليون دلاري آمريكا به فضاي مجازي و سايبري كوچ كرده اند، چرا كه در فضاي سايبري نيروها قابل شمارش نيستند و يك نفر مي تواند با بزرگ نمايي سايبريك خود را چند هزار نفر جا زده و رجز بخواند!
مدير مسئول كيهان گفت؛ ماموريت كنوني اين عده اندك و كم شمار، سياه نمايي، تفرقه افكني، ترساندن مردم از آمريكا و در مواردي نيز تلاش براي پاك كردن ننگ وطن فروشي از پيشاني سران و عوامل فتنه است. وي گفت؛ به عنوان مثال با همين ترفند قصد داشتند در سازمان نظام پزشكي رخنه كنند و كساني را كه به هيچ چيز مردم رحم نكرده بودند، در جايگاه سلامت و درمان مردم بنشانند.
شريعتمداري در ادامه به چند فرمول براي شناسايي ماموران داخلي دشمن و مقابله با ماموريت آنان اشاره كرد و گفت؛ مردم در طول سي و چند سال گذشته آبديده شده و تجربه فراواني آموخته اند. اين بصيرت را مي توان در مقايسه ميان رجزخواني هاي چند ماه اخير دشمن با حضور حماسي مردم در 22 بهمن بار ديگر به وضوح و با صراحت ديد.
در صفين از نيزه فريب زخم برداشتيم
به گزارش خبرنگار كيهان، حسين شريعتمداري پنجشنبه شب در مراسم بزرگداشت دهه فجر در مسجد جامع دماوند نيز سخنراني كرد. وي در اين مراسم كه با حضور انبوه مردم و مسئولان شهر دماوند تشكيل شده بود گفت؛ در احد از تنگه غنيمت شكست خورديم و كساني كه بايد مراقب تنگه باشند، به هواي غنيمت تنگه را رها كردند و خالدبن وليد را كه به كمين نشسته بود نديدند. در صفين از نيزه جهالت زخم برداشتيم و شماري از سپاهيان مولايمان حضرت امير عليه السلام با پاره هاي قرآن كه بر نيزه شده بود فريب خوردند و قرآن ناطق را در ميدان تنها گذاشتند. در مدينه با خيانت خواص پيكر مطهر امام حسن مجتبي(ع) تيرباران شد و در كربلا غنيمت خواهي، فريب، خيانت خواص و همه پليدي ها دست به دست هم دادند و حسين عزيز ما و فرزند رسول خدا(ص) را به خاك و خون كشيدند و نوبت كه به عصر خميني (ره) رسيد با همه آن تجربه ها كه اندوخته بوديم بر نظام سلطه تاختيم و بر اساس اسلام ناب محمدي (ص) طرحي نو درانداختيم تا امروز كه پيچ بزرگ تاريخ را رقم زده ايم. مدير مسئول كيهان در ادامه به مقايسه شرايط كنوني با شرايط آن روزها در صدر اسلام پرداخت و گفت؛ امروزه نگاه مردم به خواص نيست كه با لغزش خواص بلغزند، بلكه نگاه ها به رهبر و ولي امر مسلمين دوخته شده است و خواص در صورت آلودگي و لغزش، به جاي لغزاندن ديگران، خود رفوزه شده و سقوط مي كنند. شريعتمداري گفت؛ فتنه 88 اگرچه بي خسارت نبود ولي بركات فراواني هم داشت كه از جمله آنها، شناسايي افراد و جريانات آلوده بود كه بسياري از مردم احتمال همكاري آنها با بيگانگان را نمي دادند. مدير مسئول كيهان افزود؛ سران و عوامل فتنه و كساني كه با آنها همراهي كرده يا در مقابل جنايات آنان سكوت كرده بودند، مانند چوب كبريت هايي هستند كه يك بار آتش گرفته و سوخته اند. وي، تلاش مدعيان اصلاحات براي بازسازي چهره خود را بي حاصل ارزيابي كرد و گفت؛ طرح شعارهايي نظير «انتخابات آزاد» نشانه ترس و نگراني آنها از وزن كشي در انتخابات است چرا كه مي دانند در ميان مردم پايگاهي ندارند و اگر در انتخابات نامزدي معرفي كنند و يا از هر نامزدي حمايت كنند راي اندكي مي آورند و بي ريشه بودن آنها بيشتر از پيش برملا خواهد شد. به همين علت از هم اكنون سعي در زير سؤال بردن سلامت و آزادي انتخابات آينده را دارند تا بي پايگاه بودن خود را در پوشش دروغين آزاد نبودن انتخابات پنهان كنند. شريعتمداري، تهديدهاي گاه و بيگاه دشمن به حمله نظامي را با هدف حفظ پرستيژ و سرپوش نهادن بر شكست هاي پي درپي آمريكا و متحدانش ارزيابي كرد و با اشاره به بيانات رهبر معظم انقلاب كه گفته بودند ايران در جنگ هاي 33 روزه و 22 روزه دخالت داشته است گفت؛ پيام حضرت آقا به دشمن اين بود كه شما در مقابله با حزب الله و حماس كه تحت حمايت ما بودند شكست خورده ايد بنابراين چگونه درباره حمله به ايران رجز مي خوانيد؟!
مدير مسئول كيهان در همين زمينه به گزارش نشريه آمريكايي «ويكلي استاندارد» اشاره كرد كه نوشته بود؛ همه روساي جمهور آمريكا از كارتر تا بوش پدر، ريگان، كلينتون، بوش پسر و اوباما در يك نقطه با امام خميني(ره) اشتراك نظر داشتند و آن اين كه «آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند.»
شريعتمداري در پايان اين نشست در پاسخ به سؤال يكي از حاضران كه به ماجراي روز يكشنبه مجلس اشاره كرده بود، گفت؛ همه مسئولان محترم بايد بدانند كه حرمت آنها در ميان مردم در پيروي آنان از توصيه هاي رهبري است و بيرون از اين حلقه جايگاهي ندارند.
 


با صدور اطلاعيه اي جامعه مدرسين حوزه علميه قم،

دعواي سياسي مسئولان را موجب اميدواري دشمن دانست

جامعه مدرسين حوزه علميه قم در آستانه يوم الله 22 بهمن با صدور بيانيه اي تاكيد كرد: هرگونه ايجاد اختلاف در صفوف به هم پيوسته مردم و نيز اتهام زني و كشمكش هاي سياسي و جناحي در ميان مسئولان، دشمن را در پيگيري اهداف خود اميدوار مي سازد.
به گزارش خبرنگار مهر، اطلاعيه جامعه مدرسين كه با آيه شريفه «والفجر و ليال عشر» آغاز شده، به شرح ذيل است:
ايام الله دهه مباركه فجر، يادآور حماسه بزرگ ملت ايران در سرنگوني رژيم طاغوت و برقراري نظام مقدس جمهوري اسلامي است. بي ترديد اين حماسه عظيم با مجاهدت عالمان و فرزانگان در طول تاريخ و سرآمد آنان در عصر حاضر حضرت امام خميني«رضوان الله تعالي عليه» و به بركت خون شهيدان گلگون كفن انقلاب پديد آمد.
مروري بر كارنامه درخشان انقلاب اسلامي در طول سال هاي مختلف، زمينه درك و شكرگزاري اين موهبت عظيم را بيشتر فراهم مي آورد. كشوري كه در عصر اختناق و حضور طاغوتيان، در اكثر محصولات اقتصادي و فرهنگي به بيگانگان وابسته بود، امروز شاهد خودكفايي در صنايع گوناگون و برخورداري از مواهب فرهنگي و معنوي فراوان است.
رشد چشمگير علم و صنعت، توسعه گسترده دانشگاه ها و مراكز علمي، نوآوري هاي حيرت آور در عرصه انرژي صلح آميز هسته اي، پرتاب ماهواره هاي تحقيقاتي به فضا، پيروزي در المپيادهاي علمي، خودكفايي در محصولات غذايي، توانايي هاي شگفت در عرصه سلول هاي بنيادي، همه و همه بخشي از افتخارات انقلاب اسلامي است. حضور پرشور جوانان در صحنه هاي معنوي- بويژه مراسم اعتكاف- توسعه كمي و كيفي حوزه هاي علميه، افتخارآفريني قاريان و حافظان قرآن كريم در عرصه هاي بين المللي، رشد قابل توجه جلوه هاي هنر و ادب ديني، پيوند عميق جوانان با روحانيت نيز همه و همه بخشي ديگر از افتخارات انقلاب اسلامي است.
در عرصه بين المللي نيز امروز پيام انقلاب اسلامي، مرزها را درنورديده و رايحه بيداري اسلامي، از سراسر بلاد اسلامي استشمام مي شود. تهديدها به فرصتي براي بالندگي تبديل شده و تحريم ها زمينه خودكفايي و مقاومت اقتصادي را فراهم آورده است.
نكته مهم آن است كه اين همه افتخار، در سايه پيروي از رهنمودهاي امام خميني(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت الله خامنه اي «دامت بركاته» و اتحاد و همدلي مردم و مسئولان پديد آمده است. از اين رو هرگونه ايجاد اختلاف در صفوف به هم پيوسته مردم و نيز اتهام زني و كشمكش هاي سياسي و جناحي در ميان مسئولان، دشمن را در پيگيري اهداف خود اميدوار مي سازد. از اين رو لازم است مسئولان محترم و بويژه سران قوا ضمن توجه به رهنمودهاي رهبري معظم انقلاب، زمينه ايجاد روح برادري و همدلي در جهت حل مشكلات مردم و تلاش براي پيشرفت در عرصه هاي مختلف را فراهم آورند.
جامعه مدرسين حوزه علميه قم، ضمن تبريك فرا رسيدن دهه مبارك فجر، عموم ملت شريف ايران را به شركت در راهپيمايي 22بهمن ماه دعوت مي كند.
 


پذيرش 56 هزار دانشجو در دانشگاه هاي پرديس فرهنگيان

معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش و پرورش از پذيرش 56 هزار نفر دانشجو در 64 دانشگاه پرديس فرهنگيان در استان هاي كشور خبر داد.
فاطمه قربان در گفت وگو با خبرنگار مهر در بوشهر اظهار داشت: تعداد 25هزار نفر دانشجوي كارشناسي پيوسته جذب خواهند شد و از سال آينده دوره كارشناسي ارشد و دكترا در دانشگاه فرهنگيان پذيرش خواهيم داشت. وي اضافه كرد: 4/98 درصد كودك لازم التعليم تحت پوشش ما هستند و 6 ميليون و 860 هزار دانش آموز در دوره ابتدايي مشغول به تحصيل هستند.
قربان تأكيد كرد: 33 هزار مدرسه در كشور به سيستم هوشمندسازي مجهز شده اند و هدف ما اين است كه تا قبل از پايان برنامه پنجم توسعه تمامي مدارس كشور را هوشمند كنيم.
وي افزود: با توجه به هزينه نگهداري در بحث ساختمان مدرسه، تجهيزات و هوشمندسازي نيازمند مشاركت جامعه هستيم.
 


معاون استاندار تهران:

 2880 نفر در استان تهران استخدام مي شوند

معاون مديريت توسعه و منابع انساني استانداري تهران از استخدام و به كارگيري دو هزار و 880 نفر در اين استان در دستگاه هاي دولتي در صورت موافقت مجلس و تصويب لايحه مربوطه خبر داد.
نصرالله ابراهيمي در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: دولت در خصوص اشتغال در سطح استان تهران پيش بيني هايي در غالب طرح مهرآفرين ارائه كرده كه ايراداتي از سوي مجلس شوراي اسلامي بر اين طرح وارد شد و در حال حاضر در دست بررسي است و در صورت قطعيت در اجراي اين طرح، اين مصوبه نهايي و ابلاغ خواهد شد.
وي افزود: با تصويب و ابلاغ اين مصوبه، دو هزار و 880 نفر استخدام جديد در تمامي دستگاه هاي اجرايي استان تهران خواهيم داشت كه به صورت نشر آگهي عمومي اطلاع رساني مي شود.
ابراهيمي گفت: پس از آگهي و فراخوان عمومي، براساس ماده 57 قانون برنامه، نسبت به برگزاري آزمون و جذب افراد اقدامات لازم انجام مي شود.
معاون مديريت توسعه و منابع انساني استانداري تهران ادامه داد: در راستاي استخدام افراد در استان تهران، داوطلبان داراي شرايط مورد نظر در مشاغل تصدي گري، به صورت پيماني و در مشاغل حاكميتي به صورت رسمي استخدام خواهند شد.
 


معاون وزير اقتصاد تركيه:

حجم مبادلات ايران و تركيه به 35 ميليارد دلار مي رسد

امسال قرار است با توافق مقام هاي ايران و تركيه حجم مبادلات اقتصادي دو كشور به 35 ميليارد دلار افزايش يابد.
جمال الدين داملاجي معاون وزير اقتصاد تركيه در ديدار با استاندار آذربايجان شرقي اظهار كرد: آسان سازي در انجام امور گمركي و مبادلات كالايي بين دو طرف از جمله توافق هايي است كه هيات تركيه در 4 روز گذشته با سفر به ايران و ديدار با مقام هاي جمهوري اسلامي ايران در تهران به آن دست يافته اند.
استاندار آذربايجان شرقي هم توسعه همه جانبه روابط ايران و تركيه را خواست مقام هاي دو كشور خواند و افزود: براي تحقق اين توسعه بويژه در بخش اقتصادي مقام هاي تركيه بايد همت بيشتري در رفتارهاي همسوي اقتصادي داشته باشند.
احمدعلي رضابيگي با تشريح ظرفيت هاي اقتصادي و علمي آذربايجان شرقي بر ضرورت فراهم كردن بستر مناسب براي سرمايه گذاري هاي مشترك با محوريت بخش خصوصي تاكيد كرد.
وي افزود: اين استان رتبه نخست صادرات غيرنفتي كشور را دارد و در سال هاي اخير با ايجاد شهرك اقتصادي سرمايه گذاري خارجي در جذب سرمايه هاي خارجي موفق عمل كرده است.
وي با بيان اينكه در اين مدت بسياري از سرمايه گذاران ايران و تركيه جذب آذربايجان شرقي شده اند افزود: فعالان اقتصادي اين استان نيز در اين مدت در تركيه حضور مستمر و تاثيرگذار در اقتصاد اين كشور داشته اند.
هيات اقتصادي تركيه در سفر 4 روزه خود علاوه بر تهران به استان هاي آذربايجان غربي و آذربايجان شرقي سفر كرده و با مسئولان اين استان ها ديدار داشتند.

 


بمب افكن هاي ايران توان حمل بمب هاي 2تني را دارند

قائمشهر- خبرنگار كيهان:
بمب افكن هاي نيروهاي مسلح توان حمل بمب هاي دو تني عليه مواضع دشمنان را دارند.
مشاور رهبر معظم انقلاب در پژوهشگاه دفاع مقدس و فرمانده سابق لشكر ويژه 25 كربلا با بيان اين مطلب افزود: توانمندي هاي بالاي جمهوري اسلامي ايران در زمينه هاي دفاعي، نظامي، تسليحاتي و هوا و فضا مرهون فداكاري شهدا و پيروان راستين امام خميني(ره) و رهبر معظم انقلاب است. سرتيپ مرتضي قرباني كه در گردهمايي فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس لشكر ويژه 25 كربلا در حسينيه عاشقان ثارالله قائمشهر سخنراني مي كرد، اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران امروز به بمب افكن هاي فوق مدرن مجهز است كه قادرند با خلبان يا بدون خلبان مواضع دشمن را هدف قرار دهند. وي تصريح كرد: ايران 2هزار موشك با برد دوهزار كيلومتر آماده شليك دارد كه در صورت فرمان فرمانده كل قوا درجا دشمن را نابود مي كنيم. سردار قرباني با ذكر خاطراتي از دلاورمردي هاي رزمندگان لشكر ويژه 25 كربلا دوران دفاع مقدس از سرداران، شهدا و ايثارگران اين لشكر به خصوص گردان خط شكن امام محمدباقر(ع) تجليل كرد.
 


نايب رئيس كميسيون برنامه و بودجه مجلس:

لايحه بودجه اگر تا هفته جاري به مجلس نرسد روند بررسي آن با مشكل رو به رو مي شود

نايب رئيس كميسيون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: در صورتي كه كليات لايحه بودجه سال 92 تا هفته جاري به مجلس شوراي اسلامي نرسد در ابتداي سال آينده دولت نمي تواند كاري انجام دهد.
به گزارش خبرگزاري مهر، غلامرضا تاجگردون بعدازظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران در گچساران افزود: هنوز دولت كليات لايحه بودجه سال 92 كشور را به مجلس شوراي اسلامي ارائه نكرده تا بتوان در مورد آن نظر قطعي داد اما اعلام كرده كه كليات بودجه 92 كشور تا هفته جاري به مجلس داده مي شود.
وي گفت: مجلس براي بررسي بودجه سال 92 حداقل 25 تا 45 روز وقت نياز دارد.
وي بيان كرد: بايد دولت هرچه سريعتر نظر كارشناسي خود در زمينه لايحه بودجه سال 92 كشور را ارائه داده و براي بررسي به مجلس شوراي اسلامي تقديم كند تا كار كارشناسي لازم روي آن انجام شود.
تاجگردون بيان داشت: نمايندگان در مجلس شوراي اسلامي بايد وقت كافي براي بررسي بودجه سال 92 داشته باشند و تصميمات مهمي در اين زمينه بگيرند.
نايب رئيس كميسيون برنامه و بودجه مجلس گفت: در صورتي كه تا هفته جاري لايحه بودجه به مجلس نرسد، روند بررسي آن با مشكل رو به رو خواهد شد.
 


با حضور معاون رئيس جمهور

مجهزترين تصفيه خانه فاضلاب شرق كشور در بجنورد به بهره برداري رسيد

با حضور معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان محيط زيست كشور، پيشرفته ترين تصفيه خانه فاضلاب شرق كشور در بجنورد با ظرفيت 12 هزار متر مكعب به بهره برداري رسيد.
به گزارش خبرگزاري ها، مديرعامل شركت آب و فاضلاب خراسان شمالي در آيين افتتاح اين پروژه عنوان كرد: تصفيه خانه فاضلاب بجنورد در زميني به مساحت 33 هكتار در قسمت شمال شرقي شهر بجنورد در محدوده روستاي باقرخان، براي جمعيت تحت پوشش 122 هزار نفر با ظرفيتي بالغ بر 52 هزار و 600 متر مكعب تصفيه فاضلاب در شبانه روز طراحي شده است.
سيدابراهيم علوي اظهار داشت: ساخت مدول دوم تصفيه خانه از سال 86 آغاز و از ارديبهشت ماه سال 90 نيز با ظرفيت 12 هزار متر مكعب در روز و براي جمعيت 60 هزار نفر به بهره برداري آزمايشي رسيد و پس از 21 ماه فعاليت آزمايشي، بهره برداري نهايي شد.
همچنين با حضور محمدجواد محمدي زاده معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان محيط زيست عمليات اجرايي تصفيه خانه كارخانه قند شيروان و نيز اجراي طرح تصفيه خانه فاضلاب شركت بهنوش شيروان با اعتباري بالغ بر 7 ميليارد و 160 ميليون ريال آغاز شد.
 


با حضور وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح انجام شد

 برگزاري جشن پاكسازي مناطق آلوده به مين در استان كرمانشاه

چهار فروند بالگرد بازسازي شده هوانيروز كرمانشاه با حضور سرتيپ «احمد وحيدي» وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران رونمايي شد.
محمدرضا صيدي مدير روابط عمومي پايگاه هوانيروز كرمانشاه روز پنج شنبه با اعلام اين خبر به خبرنگار ايرنا افزود: كار بازسازي اين بالگردها از سال گذشته آغاز شده بود.
وي گفت: با وجود نبود قطعات و شرايط تحريم با انجام 30 هزار ساعت كار، بازسازي اين چهار فروند بالگرد انجام گرفت و اكنون قابليت پرواز دارند.
سه فروند از اين بالگردها از نوع 214 هجومي و يك فروند آن نيز بالگرد شناسايي 206 است.
اين گزارش مي افزايد: جشن پاكسازي مناطق آلوده به مين استان كرمانشاه روز پنج شنبه با حضور وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران برگزار شد.
استاندار كرمانشاه در اين مراسم گفت: بعد از گذشت بيش از يك ربع قرن از دوران جنگ تحميلي خوشحاليم كه به عنوان اولين استان موفق شديم كه خاك زرخيز خود را از آلودگي حضور متجاوزين پاكسازي كنيم.
سيددادوش هاشمي احتمال وجود پراكنده مين در برخي از نقاط استان را منتفي ندانست و گفت: آنچه تاكنون در خصوص پاكسازي مناطق مين گذاري شده در استان صورت گرفته است بخش عمومي و اصلي موضوع بوده است و اين احتمال وجود دارد كه در آينده در برخي از نقاط به صورت پراكنده شاهد كشف مين باشيم.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران نيز در مراسم جشن پاكسازي مناطق آلوده به مين استان كرمانشاه گفت: امروز نيروهاي مسلح مقتدرانه و با قدرت تمام از كيان ميهن اسلامي دفاع مي كنند و دشمنان توان كوچكترين تعرضي به ايران اسلامي را ندارند.
سرتيپ پاسدار «احمد وحيدي» افزود: در زمينه هاي مختلف علم و فن آوري، سازندگي، انرژي صلح آميز هسته اي و حضور در صحنه هاي بين المللي و جهاني به اقتدار بالايي دست پيدا كرده ايم.
وي اظهار كرد: جهانيان از اين همه پيشرفت و بالندگي جمهوري اسلامي ايران در حيرت هستند.
وحيدي در ادامه با بيان اين كه پاكسازي 700 هزار هكتار از زمين هاي آلوده به مين استان كرمانشاه اقدامي ارزشمند و بسيار مهم است، گفت: امروز خوشحاليم كه اين مراسم برگزار شده است.
در پايان اين مراسم، سند تغيير و تحول اراضي پاكسازي شده استان كرمانشاه بين وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و استاندار كرمانشاه به امضا رسيد.
نيروهاي مركز مين زدايي كشور وابسته به معاونت دفاع و پدافند غيرعامل وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح از سطح 700 هزار هكتار از اراضي آلوده به مين استان كرمانشاه، سه ميليون و 500 هزار قبضه مين و گلوله عمل نكرده خنثي و جمع آوري كرده اند.
 


راه اندازي 23 دانشگاه تك جنسيتي در كشور

مديركل دفتر گسترش آموزش عالي وزارت علوم از راه اندازي 23 دانشگاه ويژه دانشجويان دختر در سال 92 خبر داد.
ابوالفضل حسني در گفت وگو با خبرنگار مهر، افزود: اميدواريم در هر استان يك دانشگاه ويژه دختران ايجاد شود كه در اين صورت20 دانشگاه تك جنسيتي از سال جديد راه اندازي مي شود.
وي با بيان اينكه از اين تعداد 9 موسسه غيردولتي و 11 مركز دولتي بوده و مجوز اصولي براي راه اندازي 2 موسسه ويژه خواهران در تبريز و سمنان نيز صادر شده، اظهار داشت: 14 موسسه از اين تعداد ويژه دختران بوده كه دانشكده صنايع غذايي بهار دانشگاه بوعلي سينا، مركز آموزش عالي الشتر، مركز آموزش عالي كوه دشت و دانشگاه تك جنسيتي فاطميه نهاوند از جمله اين موسسات هستند.
مديركل دفتر گسترش و برنامه ريزي آموزش عالي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در ادامه از راه اندازي 33 پرديس دانشگاهي در سطح كشور خبر داد و با بيان اينكه دانشگاه اروميه يكي از آنهاست، ادامه داد: براساس توافقات انجام شده بعضي از واحدهاي علوم تحقيقات دانشگاه آزاد اسلامي نيز به پرديسهاي علوم و تحقيقات تبديل مي شود.
حسني اضافه كرد: موافقت اصولي با ايجاد بعضي از مراكز و واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي در شهرهاي مختلف و موافقت با ادامه پذيرش دانشجو در رشته هاي داير در واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي از جمله پرديسهاي علوم و تحقيقات تا مهر 93 از ديگر توافقات به عمل آمده هستند.
 


رئيس كميسيون برنامه و بودجه مجلس خبر داد

كسب 50 ميليارد دلار درآمد از فروش نفت و ميعانات گازي در سال جاري

رئيس كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي گفت: درآمد ارزي ناشي از فروش نفت و ميعانات گازي كشور طي سال جاري تاكنون بيش از 50 ميليارد دلار بوده است.
به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامرضا مصباحي مقدم شامگاه پنج شنبه در همايش اقتصاد مقاومتي كه در مسجد جامع شهر گرمسار برگزار شد افزود: دولت بايد در بودجه 92 وابستگي بودجه را به نفت كمتر كند تا كشور دچار تورم نشود.
وي همچنين به ضرورت تغيير الگوي مصرف خانوارها با توجه به امر توليد ملي در كشور اشاره كرد و افزود: خانوارها خود مي توانند با توجه به الگوي اسلامي و حذف اسراف، مشكلات اقتصادي را كاهش دهند و دولت نيز بايد با نظارت بيشتر بر بازار موضوع افزايش قيمت ها و تورم را كنترل كند تا اقتصاد مقاومتي معنا پيدا كند.
رئيس كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي در ادامه با اشاره به اينكه بخش هاي قابل توجه اي از مشكلات اقتصادي در كشور مربوط به تحريم هاي غرب است، تصريح كرد: اما در زمينه مديريت اقتصادي كشور نيز بايد توجه بيشتري داشته باشيم و نبايد با تصميم هاي عجولانه و حزبي در بازار تشنج ايجاد كنيم.
مصباحي مقدم تاكيد كرد: دولت بايد در بودجه 92 تمام ظرفيت ها و توان نظام كه به كاهش مشكلات اقتصادي خانوارها كمك مي كند را به كار ببرد.
وي همچنين با اشاره به دستاوردهاي مهم ا نقلاب اسلامي و بخصوص قرار گرفتن ايران در رتبه 16 علمي جهان اشاره كرد و افزود: هيچ گاه دشمنان ايران از پيشرفت ما خوشحال نمي شوند و تمام توطئه هاي خود را بسيج مي كنند تا ايران پيشرفت نكند.
 


معاون وزير جهاد كشاورزي خبر داد

10 هزار ناظر كشاورزي و منابع طبيعي استخدام مي شوند

در هشتمين روز از ايام دهه فجر 284 پروژه كشاورزي در بخش هاي عمراني، خدماتي و توليدي به طور همزمان در استان همدان بهره برداري شد.
به گزارش خبرنگار مهر، معاون توسعه مديريت و منابع انساني وزارت جهاد كشاورزي عصر چهارشنبه در مراسم افتتاح اين پروژه ها اظهار داشت: 10 هزار ناظر محصولات كشاورزي و منابع طبيعي در مدت سه سال در كشور استخدام مي شوند.
علي اصغر منصورخاكي اضافه كرد: استخدام 10 هزار ناظر فرصت مناسبي را براي كارشناسان و فارغ التحصيلان كشاورزي كه بين سال هاي 89 تا 90 كار نظارت بر توليد را بر عهده داشتند فراهم مي كند.
وي با بيان اينكه اين نيروها طي سال هاي 91 تا 93 به استخدام درخواهند آمد، افزود: همه اين كارشناسان در مراكز جهاد كشاورزي مشغول به كار خواهند شد و هيچ يك از اين افراد در دفاتر ستادي و شهرستاني استخدام نمي شوند.
وي همچنين با اشاره به تحريم ها و شرايط اقتصادي كشور يادآور شد: امسال عليرغم كمبودها و محدوديت ها بيش از 118 ميليون تن محصولات كشاورزي در كشور توليد شد.
اين مسئول گفت: 98 درصد مواد غذايي كشور در داخل توليد مي شود.
 


آيت الله زبرجد در آرامگاه ابدي آرام گرفت

پيكر آيت الله زبرجد در حرم مطهر سيد علاءالدين حسين(ع) با حضور روحانيون و اقشار مردم شيراز به خاك سپرده شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز، صبح روز جمعه پيكر آيت الله سيدعبدالله زبرجد در حرم مطهر سيد علاءالدين حسين(ع) با حضور مردم شيراز، روحانيون و مسئولان فارس پس از تشييع باشكوه خاكسپاري شد.
نماز ميت بر پيكر اين مرحوم را آيت الله سيدعلي اصغر دستغيب بجاي آورد.
به همين مناسبت امروز حوزه هاي علميه شيراز تعطيل اعلام شد و مراسم سوم اين مرحوم بعدازظهر روز دوشنبه در حرم مطهر سيدعلاءالدين حسين(ع) شيراز برگزار مي شود.
آيت الله سيدعبدالله زبرجد متولي آستان مقدس سيدعلاءالدين حسين(ع) و رئيس حوزه علميه محموديه به دليل عارضه قلبي در سن 71 سالگي صبح پنجشنبه گذشته دعوت حق را لبيك گفت.
آيت الله ناصر مكارم شيرازي، آيت الله اسدالله ايماني، استاندار فارس، معاون فرهنگي- اجتماعي شهردار شيراز و علما، روحانيون، اقشار مختلف مردم، مسئولان كشوري و لشكري رحلت اين روحاني وارسته را با صدور پيام هاي گوناگون تسليت گفتند.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10