(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 26 بهمن  1391 - شماره 20430

تكذيب بخشودگي جرايم رانندگي در 22 بهمن
دستگيري ده ها تن ديگر از سارقين جنايتكار پايتخت
خواب اراذل و اوباش تهران ديروز براي بار دهم پريشان شد
شوخي ركيك دو فاميل به مرگ منجر شد
تاكيد رئيس مركز پيشگيري از معلوليت؛
زوج هاي جوان مشاوره ژنتيك را جدي بگيرند
شكارچي دختران بالاي چوبه دار
معاون كميته امداد امام(ره):
معتادها هميشه يك قدم جلوتر از ما هستند!
قاليباف در مراسم رونمايي از طرح بشارت:
موانع قانوني مانع نرخ گذاري كرايه تاكسي ها است
مقصودي خبر داد
فعاليت مراكز درماني آتيه سازان در ايام نوروز
حوادث كوتاه از كشور
بارندگي موجب آبگرفتگي معابر در اردبيل شد
سردار كمالي خبر داد
احتمال لغو فروش خدمت سربازي مشمولان خارج از كشور
فروشندگان تمبرهاي تقلبي به ظاهر طلا دستگير شدند
كشف 3 محموله ترانزيت كالاي قاچاق در كيش
آنفلوانزاي پرندگان در چين
شيرها در وسط خيابان!
شوهر كرايه اي!
بحران گوشت اسب در اروپا
پايان غم انگيز دو زندگي


تكذيب بخشودگي جرايم رانندگي در 22 بهمن

معاون فرهنگ ترافيك پليس راهور هرگونه بخشودگي جرايم رانندگي به مناسبت 22 بهمن را تكذيب كرد.
سرهنگ محمد كريم خسروي گفت: اخيراً پيامك هايي در ميان شهروندان رد و بدل مي شود كه اگر شماره وين (پشت كارت) خودرو خود را تا ساعت 24 امشب به شماره 30005151 پيامك كنيد به مناسبت 22 بهمن تخلفات رانندگي شما حذف و جريمه هايتان نيز بخشيده مي شود.
وي ضمن تكذيب چنين موضوعي گفت: هرگونه بخشودگي جرايم رانندگي بايد در قالب قانون به پليس ابلاغ شود و تا اين لحظه چنين اتفاقي نيفتاده است. معاون فرهنگ ترافيك پليس راهور ادامه داد: شهروندان با ارسال شماره پشت كارت خودرو به سامانه پيام كوتاه ياد شده تنها مي توانند از ميزان تخلفات رانندگي خود مطلع شوند اين در حالي است كه به منظور سهولت در پرداخت جريمه و جلوگيري از افزايش سفرهاي شهري اگر در پايان شماره هاي پشت كارت علامت ستاره گذاشته شود شناسه قبض و پرداخت نيز براي راننده ارسال مي شود.
 


دستگيري ده ها تن ديگر از سارقين جنايتكار پايتخت

خواب اراذل و اوباش تهران ديروز براي بار دهم پريشان شد

در پي اجراي دهمين مرحله از طرح برخورد با اراذل و اوباش در تهران بامداد ديروز ده ها تن ديگر از سارقين جنايتكار پايتخت از لانه هاي خود بيرون كشيده شده و دستگير شدند.
به گزارش خبرگزاري ها ماموران پليس كه در يك عمليات هماهنگ از بامداد ديروز توانسته بودند بيش از 80 نفر از اين اراذل را دستگير كنند براي شكسته شدن ابهت پوشالي اين عناصر آن ها را اين بار در ميان مردم منطقه خاني آباد نو گرداندند.
اين افراد به جرم هايي مانند شرارت، ايجاد مزاحمت براي نواميس مردم، سرقت، زورگيري، شرب خمر و خريد و فروش موادمخدر متهم هستند.
پليس امنيت عمومي شهر تهران با اشاره به سابقه برخي از اين اراذل و اوباش معروف كه با نام هايي از قبيل علي بوفالو، افشين نيلي، داوود بوقلمون يا محسن گربه شهرت دارند از مردم خواست كه اگر شكايتي از اين افراد دارند به پايگاه هاي پليس امنيت عمومي شهر تهران مراجعه كنند.
رئيس پليس تهران: مردم با 110 در تماس باشند
سردار حسين ساجدي نيا رئيس پليس تهران ديروز در حاشيه اين عمليات به خبرنگاران گفت: اين مرحله از طرح برخورد با اشرار كه از ساعت چهار بامداد در محله هاي خاني آباد، نازي آباد و عبدل آباد به اجرا درآمد بر اساس درخواست مردم و در راستاي اجراي طرح امنيت محله محور به اجرا درآمده است.
ساجدي نيا با بيان اينكه در 9 مرحله طرح اراذل و اوباش كه در سال جاري برگزار شد 1363 اراذل و اوباش دستگير شدند تاكيد كرد: طرح برخورد با اشرار، سارقان، موادفروشان و ناامن كنندگان نظم اجتماعي ادامه دارد و با توجه به اينكه به روزهاي پاياني سال و خريد نزديك مي شويم كنترل ماموران تشديد مي شود.
به گفته رئيس پليس تهران شهروندان مي توانند هرگونه گزارش مردمي را در تماس با پليس 110 اطلاع دهند و مطمئن باشند به گزارشات آنها در مورد اراذل و اوباش در كمترين زمان رسيدگي مي شود.
وي با اشاره به حمله شبانه 4 اراذل و اوباش به يك درمانگاه در شرق تهران گفت: بلافاصله پس از اطلاع ماموران پليس 110 وارد عمل شدند و با شليك به اين افراد سه نفر از آن ها دستگير و يك نفر نيز با گلوله پليس مجروح شد كه هم اكنون در بيمارستان بستري مي باشد.
مردم با خيال راحت
خريد عيد كنند
وي در پاسخ به سوالي مبني بر تامين امنيت مراكز خريد در شب عيد 92، گفت: ماموران پليس در نزديكي مراكز خريد مستقر خواهند شد و به خصوص در فروشگاه هاي عرضه مستقيم كالا كه در پنج نقطه تهران برگزار مي شود، ماموران پليس راهنمايي و رانندگي، آگاهي و ماموران انتظامي مستقر خواهند شد تا مردم با خيالي آسوده به خريد شب عيد بپردازند.
ساجدي نيا با بيان اينكه ماموران پليس به صورت محسوس و نامحسوس در بحث سرقت در مناطق مركزي شهر و محدوده بازار مستقر شدند، افزود: اجراي طرح برخورد با مخلان نظم و امنيت و اراذل و اوباش در پايتخت كماكان ادامه دارد.
 


شوخي ركيك دو فاميل به مرگ منجر شد

درگيري دو فاميل در رودسر به دليل حرف هاي شوخي و ركيك منجر به قتل شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از رشت فرمانده انتظامي اين شهرستان در اين باره گفت: مسئولان بيمارستان شهيد انصاري رودسر يك مورد مجروحيت و مرگ با چاقو را به پليس گزارش دادند كه بررسي اين موضوع در دستور كار پليس رودسر قرار گرفت.
مهدي تركي ادامه داد: ماموران كلانتري 11رودسر بلافاصله به بيمارستان اعزام شدند و دريافتند فردي به نام صادق 25 ساله توسط شخصي به نام محمد 22 ساله كه با هم نسبت فاميلي دارند به دليل حرف هاي ركيك و زشت با همديگر درگير شدند.
به گفته اين مسئول، درگيري دو فاميل به مجروح شدن يكي از آنها با چاقو منجر شد كه پس از انتقال به بيمارستان، وي در اثر شدت جراحات وارده فوت كرد.
وي با بيان اينكه ضارب پس از ارتكاب عمل اقدام به فرار كرده بود، اذعان كرد: قاتل در كمتر از هشت ساعت در مخفيگاه خود در يكي از شهرستان هاي استان گيلان مورد شناسايي قرار گرفت و با اخذ نيابت قضايي دستگير و تحويل مقام قضايي شد.
 


تاكيد رئيس مركز پيشگيري از معلوليت؛

زوج هاي جوان مشاوره ژنتيك را جدي بگيرند

رئيس مركز توسعه پيشگيري از معلوليت هاي سازمان بهزيستي كشور اعلام كرد: اجباري شدن مشاوره ژنتيك به ويژه قبل از ازدواج، ميزان بروز معلوليت ها در كشور را تا 30 درصد كاهش خواهد داد.
«كاظم نظم ده» ديروز در گفت وگو با ايرنا گفت: لايحه اجباري شدن مشاوره ژنتيك قبل از ازدواج در صورت تصويب شامل همه افراد خواهد شد و به اين معنا است كه اين لايحه محدوديت سني ندارد و هر فردي كه در آستانه ازدواج باشد بايد اين مشاوره را در مراكز معتبر انجام دهد.
به گفته نظم ده، در صورت تصويب نهايي اين لايحه، مشاوره و آزمايشات ژنتيك از بيمه برخوردار شده و هزينه كمتري براي مردم در بر خواهد داشت كه در اين خصوص وزارت بهداشت بايد همكاري هاي لازم را به عمل آورد.
وي درباره مرجع بررسي اين لايحه گفت: كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي، مرجع نهايي بررسي لايحه اجباري شدن مشاوره ژنتيك است.

 


شكارچي دختران بالاي چوبه دار

حكم مرگ شكارچي دختران در شرق تهران ديروز پس از 6 سال امضا و اين جنايتكار بامداد روز گذشته بالاي چوبه دار قرار گرفت و با كشيده شدن چهار پايه زيرپايش توسط يكي از اولياي دم جان داد.
اين مرد جوان كه براساس حكمي در آخرين لحظات در محل مراسم اعدام قرائت شد كينه شديدي نسبت به دخترها داشت به طوري كه اولين طعمه خود را كه دختر 21 ساله اي به نام «ندا» بود در شامگاه 30 آبان سال 84 در مقابل خانه اش پس از سرقت اموالش با ضربات چاقو به كام مرگ برد.
هنوز چند ماهي از اين حادثه نگذشته بود كه اين شرور زن جوان ديگري را در شرق تهران مورد هدف چاقوي خود قرار داد كه خوشبختانه از خطر مرگ حتمي رهايي يافت.كارآگاهان با مشخصاتي كه اين زن جوان از ضارب ارائه كرد، به اين نتيجه رسيدند كه عامل حمله به دختران، سارق جواني است كه طعمه هاي خود را از بين دختران جوان در شرق تهران انتخاب مي كند.
تلاش هاي پليس آگاهي ادامه داشت تا اين كه در 16 خردادماه سال 85 مأموران پليس از زخمي شدن دختر جواني در شرق تهران از سوي شكارچي دختران با خبر شدند.
متهم در نهمين جنايت خود، پس از زخمي كردن دختر جوان، تلفن همراه وي را سرقت كرد.
آموزش هاي خاص پليس
به نهمين طعمه شكارچي
مأموران پليس زماني كه پي بردند سارق جنايتكار با شماره يكي از دوستان نهمين طعمه اش تماس گرفته و قصد دارد با وي طرح دوستي بريزد، دختر را تحت آموزش هاي خاص پليسي قرار دادند و سرانجام اين متهم دستگير شد و در بازجويي ها به قتل دو دختر و زخمي كردن پنج دختر ديگر اعتراف كرد.
حكم قصاص متهم پس از تأييد در شعبه 42 ديوان عالي كشور براي سير مقدمات اجرا به شعبه اجراي احكام دادسراي جنايي فرستاده شد و پس از انجام مراحل قانوني اين حكم صبح ديروز - چهارشنبه- در ملأ عام و با حضور مسئولان قضايي، خانواده قربانيان و تعداد زيادي از مردم به اجرا درآمد.
بنابراين گزارش ها خانواده دو دختر جوان كه به دست شكارچي به قتل رسيده بودند براي انجام تشريفات اجراي حكم به داخل محوطه اجراي حكم رفتند. بر اساس هماهنگي هاي به عمل آمده قرار بود يكي از بستگان درجه يك يكي از مقتولان مأمور اجراي حكم باشد لذا همينطور هم شد و در ساعت 18/6 صبح ديروز پس از پايان قرائت حكم دادگاه با ضربه پاي يكي از اعضاي خانواده مقتولين به چهار پايه زيرپاي قاتل وي روي چوبه دار آويزان شد.
برخورد با مجرمان جدي است
فريدون اميرآبادي سرپرست دادسراي امور جنايي تهران ديروز در حاشيه اجراي حكم اين جنايتكار در ملأ عام گفت: براساس اعلام مسئولان پليس، بعد از اعدام 2 زورگير خشن در ملأ عام حدود 70 درصد از جرائم زورگيري كاسته شده است و اين نشان مي دهد كه اجراي احكام در ملأ عام بازدارندگي لازم را دارد.
وي تأكيد كرد: همانطور كه بارها رئيس قوه قضائيه برآن تأكيد داشته است برخورد سخت و محكمي در انتظار متجاوزين به عنف و اخلالگران نظم عمومي است.
 


معاون كميته امداد امام(ره):

معتادها هميشه يك قدم جلوتر از ما هستند!

معاون مشاركت هاي مردمي كميته امداد امام خميني(ره) از ايمن سازي 45درصد صندوق هاي صدقات استان تهران از دستبرد سارقين و معتادان خبر داد.
«سعيد ستاري» ديروز در گفت وگو با ايرنا، افزود: هم اكنون حدود 40هزار صندوق صدقات در استان تهران وجود دارد كه در حال ايمن سازي فيزيكي هستند.
اين مقام مسئول در كميته امداد امام(ره) تشديد برخوردهاي قضايي و انتظامي با سارقان وجوه صندوق هاي صدقات را خواستار شد و گفت: سرقت از صندوق هاي صدقات توسط سارقان و معتادان، سبب بي اعتمادي مردم مي شود.
وي افزود: دستبرد به صندوق هاي صدقات در كلانشهرهايي مانند تهران بيشتر از ساير شهرستان ها و استان هاي كشور است.
معاون مشاركت هاي مردمي كميته امداد تصريح كرد: به رغم ايمن سازي هاي صورت گرفته، سارقان يك گام از ما جلوتر هستند به طوري كه براي سرقت از صندوق هاي صدقات از روش هاي ديگري استفاده مي كنند.
 


قاليباف در مراسم رونمايي از طرح بشارت:

موانع قانوني مانع نرخ گذاري كرايه تاكسي ها است

شهردار تهران با بيان اينكه رانندگان هم جزوي از مردم هستند، گفت: شهرداري به دليل موانع قانوني نمي تواند در بحث نرخ گذاري تاكسي ها به درستي عمل كند چون افزايش كرايه ها با اعتراض فرمانداري مواجه مي شود.
محمدباقر قاليباف در مراسم رونمايي از بسته حمايتي تاكسيرانان پايتخت (طرح بشارت) اذعان كرد: شهرداري هنوز نتوانسته آنگونه كه شايسته است به قشر زحمتكش رانندگان تاكسي خدمت كند.
وي با اشاره به اينكه با وجود تورم فعلي نبايد به مردم فشار مضاعفي وارد شود، گفت: هنگام نرخ گذاري كرايه هاي تاكسي اغلب به اعضاي شوراي شهر يادآوري مي كنم كه ما مي توانيم محدوديت در قيمت را در بخش عمومي حمل و نقل اعمال كنيم اما تاكسيراني بخش خصوصي است و رانندگان هم جزوي از مردم هستند.
قاليباف دراين باره ادامه داد: منبع درآمد خانواده هاي تاكسيران از همين كرايه هاست، بنابراين بايد متناسب با نرخ تورم افزايش يابد تا هزينه هاي جديد به آنها تحميل نشود. با اين حال شوراي شهر و فرمانداري ممكن است به نرخ هاي پيشنهادي شهرداري تهران برابر قانون اعتراض كنند و به همين خاطر شايد شهرداري در اين بخش نتواند به دليل موانع قانوني به درستي عمل كند اما با پيش بيني بسته هاي حمايتي تلاش مي كنيم از طريق اختصاص امكانات ديگر به تاكسيرانان اين موضوع را جبران كنيم.
افزايش 15درصدي كرايه ها
در ادامه مراسم معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران گفت: با توجه به اينكه هزينه ها بيش از 50 تا 70 درصد افزايش يافته است ولي نرخ كرايه هاي حمل و نقل عمومي در سال آينده بين 10 تا 15 درصد افزايش مي يابد.سيدجعفر تشكري هاشمي بابيان اينكه بسياري از رانندگان تاكسي تحت پوشش خدمات بيمه اي، درماني و حوادث نيستند افزود: ارائه خدمات درماني را براي اين قشر در اولويت قرار داده ايم. به طوري كه رانندگان تاكسي رايگان و خانواده هاي آنها با تخفيف ويژه تحت پوشش قرار مي گيرند.
معاون حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران تاكيد كرد: تمامي رانندگان تاكسي بيمه عمر و حوادث مي شوند و خدماتي نيز براي بيمه بدنه تاكسي ها پيش بيني شده است.
وي افزود: استفاده از مراكز تفريحي، آموزشي و سرگرمي از قبيل سينما، فرهنگسراها و مراكز ورزشي براي رانندگان تاكسي نيز در نظر گرفته شده است.
تشكري هاشمي ادامه داد: رانندگان تاكسي مي توانند از مراكز مسافرتي شهرداري تهران در مشهدمقدس بهره مند شوند و براي اقامت يك روزه فقط 10 هزار تومان پرداخت كنند.
وي گفت: متأسفانه رانندگان تاكسي كه به 60 سالگي رسيدند و بيشترين نياز درماني را دارند تحت پوشش بيمه تامين اجتماعي قرار نمي گيرند و بايد براي اين قشر اقدامي صورت بگيرد.
تشكري هاشمي با بيان اينكه 17 هزار تاكسي فرسوده در شهر تهران وجود دارد، گفت: پيگيري زيادي را براي نوسازي اين تاكسي ها با دستگاه هاي مربوطه داشته ايم ولي تاكنون نتيجه خاصي نداشته است.
وي افزود: به دليل افسارگسيختگي نرخ ها از كنترل خارج شده و ما سعي مي كنيم با قيمت هاي گذشته نسبت به نوسازي تاكسي ها اقدام كنيم.
جابجايي 4 ميليون مسافر در روز
در مراسم رونمايي از بسته خدمات رفاهي تاكسيرانان تهران (طرح بشارت) ميثم مظفر مديرعامل سازمان تاكسيراني با اشاره به جابه جايي چهار ميليون مسافر در روز توسط ناوگان تاكسي پايتخت گفت: شهر تهران با برخورداري از 80 هزار تاكسي در رتبه نخست ناوگان تاكسيراني كلان شهرهاي جهان قرار دارد و مجموعا 400 هزار نفر تحت پوشش سازمان تاكسيراني قرار دارند.
وي با اشاره به كاركرد تاكسي به عنوان يك رسانه اظهار داشت: تاكسي رانان در تهران به مثابه يك شبكه اجتماعي عمل مي كنند. به عنوان مثال اگر روزي تمامي رانندگان تصميم بگيرند كه در رعايت آداب گفتاري يا مقررات راهنمايي و رانندگي پيشگام باشند، مي توانند در طيف وسيعي از شهروندان اثر بگذارند.
وي نوسازي و هوشمندسازي ناوگان تاكسيراني را از برنامه هاي مهم سازمان تاكسيراني برشمرد و گفت: در گذشته سازمان تاكسيراني مستقيما با همه رانندگان در ارتباط بود اما اكنون از وظايف تصدي گري فاصله گرفته و وجود 26 شركت خصوصي تنها بخش هدايت و حمايت را برعهده دارد.
مديرعامل سازمان تاكسيراني شهر تهران اعلام كرد: به زودي فهرست جديدي از وظايف اين سازمان به بخش خصوصي واگذار خواهد شد.گفتني است در اين مراسم همچنين از 4 نفر از تاكسيرانان تهراني و مادر يكي از شهداي خانواده تاكسيراني در جنگ تحميلي تجليل شد.

 


مقصودي خبر داد

فعاليت مراكز درماني آتيه سازان در ايام نوروز

مديرعامل شركت بيمه آتيه سازان حافظ وابسته به سازمان بيمه سلامت ايران از فعال بودن مراكز وابسته و تحت نظارت اين بيمه در ايام نوروز 92 خبر داد.
«افشين مقصودي» ديروز در گفت وگو با ايرنا افزود: همه مراكز و بيمارستان هاي درماني وابسته به بيمه آتيه سازان حافظ در روزهاي تعطيل و غيرتعطيل و حتي قبل از فرا رسيدن ايام نوروز، آماده ارائه خدمات هستند.
به گفته وي، بيمه شدگان بيمه تكميلي آتيه سازان حافظ، مي توانند در تعطيلات نوروزي نيز از خدمات پزشكي اين مراكز بهره مند شوند.
مقصودي با بيان اينكه اين مسئله شامل مراكز طرف قرارداد بيمه طلايي نيز مي شود، گفت: هم اكنون 540 مركز درماني و بيمارستان در قالب بيمه طلايي و با همكاري بيمه آتيه سازان حافظ، آماده ارائه خدمات به بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگي كشوري هستند.
 


حوادث كوتاه از كشور

زلزله ورزقان را لرزاند
ايرنا- زلزله 8 بار شهرستان ورزقان را لرزاند.
به گزارش موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران، اين زمين لرزه ها كه از ساعت يك و 54 دقيقه و 41ثانيه آغاز شده تا ساعت چهار و 32 دقيقه ديروز ادامه داشت. بزرگترين اين زمين لرزه ها 1/4درجه در مقياس امواج دروني زمين «ريشتر» بوده و پس از آن يك زمين لرزه 7/3 ريشتري و شش پس لرزه نيز در اين منطقه رخ داد.
موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران مختصات اين زمين لرزه را 41/38 عرض شمالي و 71/46 درجه طول شرقي اعلام كرد.
به گزارش مديريت كل بحران آذربايجان شرقي اين زمين لرزه ها خسارتي دربر نداشت.
درگذشت هنرمند
بندرانزلي- خبرنگاركيهان: سرپرست انجمن خوشنويسان ايران شعبه بندرانزلي درگذشت.
حسن ريحاني يكتا 55 ساله دبير بازنشسته هنر مدارس بندرانزلي كه در نگارش خط شكسته از تبحر بالايي برخوردار بود در حين بازي فوتبال در ساحل اين شهر در اثر ايست قلبي جان به جان آفرين تسليم كرد.
دستگيري سارق متواري
جزيره كيش- خبرنگاركيهان: به گزارش پليس آگاهي جزيره كيش، سارق حرفه اي كه 3 ماه پيش با استفاده از قرص خواب آور كاركنان يك رستوران را بيهوش كرده و وجوه نقد و اشياي متعلق به آن ها را به سرقت برده بود، شناسايي و دستگير شد.
كشف شكر احتكاري
اصفهان- خبرنگاركيهان: فرمانده انتظامي شهرستان اصفهان اظهار داشت: در پي كسب خبري مبني بر احتكار شكر توسط فردي در منزل خود واقع در يكي از محله هاي مركزي شهر، ماموران پس از انجام تحقيقات ميداني و كسب اطمينان از درستي موضوع با هماهنگي قضايي به همراه نماينده تعزيرات حكومتي به محل مورد نظر اعزام شدند و در عمليات جست وجو مقدار 37تن شكر به صورت كاملا احتكار شده كشف و در اين زمينه متصدي مربوطه دستگير و به مراجع قضايي معرفي شد.
دستگيري سارقان سابقه دار
چناران- خبرنگاركيهان: فرمانده انتظامي چناران اعلام كرد: در پي وقوع چندين فقره سرقت از باغ ويلاها، تيم ويژه اي تشكيل شد و ماموران در حين گشت زني يكي از سارقان را در حين ارتكاب جرم دستگير و تحويل پليس آگاهي دادند كه وي در بازجويي، ضمن اعتراف به سرقت؛ همدستان خود را لو داد و با عمليات غافلگيرانه 5 همدست متهم نيز دستگير و پس از تشكيل پرونده تحويل مقامات قضايي شدند.
متهمان بين 20 تا 40 سال سن دارند و ساكن مشهد هستند، سارقان به 9 فقره سرقت سيم و كابل و باغ ويلا اعتراف كردند.
واژگوني پژو در هراز
فارس- در اثر واژگوني يك دستگاه خودروي پژو در محور هراز 2 نفر كشته و 4 نفر ديگر مجروح شدند. اين حادثه در منطقه آبشار پلور اتفاق افتاد.
برخورد با برداشت غيرمجاز شن
رشت- خبرنگاركيهان: مديركل حفاظت محيط زيست استان گيلان اعلام كرد: با پيگيري هاي اداره كل حفاظت محيط زيست استان، يك برداشت كننده غيرمجاز شن و ماسه به 18ماه حبس تعزيري و پرداخت جريمه 900 ميليون ريالي محكوم شد.

 


بارندگي موجب آبگرفتگي معابر در اردبيل شد

بر اثر نفوذ هواي سرد كه از ظهر ديروز بيشتر نقاط استان اردبيل را تحت تاثير قرار داده بارش شديد باران در مركز استان موجب آبگرفتگي معابر شد.
به گزارش خبرنگار مهر، بارش باران كه تا لحظه مخابره اين خبر ادامه دارد، در كمتر از نيم ساعت موجب آبگرفتگي سطح خيابان هاي اردبيل شده و تردد شهروندان مركز استان را با اختلال مواجه كرده است.
بارندگي ها علاوه بر اختلال در زندگي روزمره مردم اردبيل سبب لغزندگي جاده ها و سطح خيابان ها شده و زندگي روزمره شهروندان اردبيل را با مشكلاتي روبرو كرد.
بيشترين ميزان آبگرفتگي در مناطق حاشيه اي شهر اردبيل بويژه در دروازه مشگين، ميادين خروجي و مركز شهر اردبيل ديده مي شود، به طوري كه حتي عبور عابر پياده از خيابان نيز غيرممكن شده است.
سرپرست اداره پيش بيني و تحقيقات هواشناسي استان اردبيل با اشاره به بارش هاي رگباري در نقاط مختلف استان، بارندگي در اردبيل را قابل توجه دانست و يادآور شد: پيش بيني كرده بوديم كه بارش ها از عصر چهارشنبه در برخي نقاط اين استان آغاز شود.
رسول همتي تصريح كرد: بررسي نقشه هاي پيشيابي هواشناسي بيانگر آن است سامانه ناپايداري طي 2 روز آتي برخي نقاط استان اردبيل را تحت تاثير خود قرار خواهد داد.
وي با بيان اينكه از شب چهارشنبه با افت 5 تا 7 درجه اي دما مواجه خواهيم بود، ادامه داد: بر اين اساس در برخي نقاط استان بويژه در نواحي كوهستاني بارش باران تبديل به برف خواهد شد.
به گفته سرپرست اداره پيش بيني و تحقيقات هواشناسي استان سامانه بارشي حاكم در استان تا ظهر روز چهارشنبه در منطقه فعال بوده و از بعدازظهر همين روز با خروج سامانه تا پنجشنبه هواي سرد در منطقه حاكم مي شود.
 


سردار كمالي خبر داد

احتمال لغو فروش خدمت سربازي مشمولان خارج از كشور

جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح، از بررسي طرحي خبر داد كه به موجب آن فروش سربازي براي مشمولان خارج از كشور متوقف مي شود.
سردار موسي كمالي در گفت وگو با ايسنا در اين باره گفت: در حال حاضر آن دسته از افراد ذكور ايراني مقيم خارج از كشور كه تا پيش از پايان سال 82 از كشور خارج شده اند، مي توانند نسبت به خريد خدمت سربازي خود اقدام كنند.
به گفته جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح، آن دسته از دانشجوياني كه تا پايان شهريور 85 اقدام به خروج از كشور كرده اند، تنها مي توانند به كشور تردد كنند اما نمي توانند نسبت به خريد خدمت سربازي خود اقدام كنند.
وي ادامه داد: در حال حاضر اين افراد مي توانند سالانه يكبار، حداكثر به مدت سه ماه به كشور تردد كنند و نگراني نيز از بابت دستگيري نداشته باشند.
جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح همچنين درباره آن دسته از افراد عادي كه از سال 83 از كشور خارج شده اند و نيز دانشجوياني كه پس از سال 85 از كشور خارج شده اند، نيز گفت: در حال حاضر اگر اين افراد وارد كشور شوند، اجازه خروج مجدد به آنان داده نخواهد شد و بايد به خدمت سربازي بروند.
كمالي با بيان اينكه مهلت اجراي مقررات ذكر شده تا پايان سال 90 بود گفت: در حال حاضر شرايط همانند سال گذشته است، اما مشغول بررسي طرحي هستيم كه به موجب آن امكان خريد و فروش خدمت مشمولان خارج از كشور همچون داخل كشور متوقف شود.
وي با اشاره به احتمال متوقف شدن بحث فروش سربازي براي مشمولان خارج از كشور نيز گفت: با توجه به اين كه در حال حاضر شرايط مانند سال گذشته است، توصيه مي شود مشمولان مقيم خارج از كشور داراي شرايط بهره مندي از خريد خدمت سربازي هرچه سريع تر به نمايندگي هاي جمهوري اسلامي در كشور محل اقامتشان مراجعه كنند.
جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح همچنين درباره وضعيت مشمولان مقيم خارج از كشور در صورت توقف طرح فروش خدمت سربازي نيز گفت: در حال حاضر طرحي در حال بررسي است كه در صورت تصويب اين افراد بتوانند تا ظرف سه بار در طول سال با مهر ورود و خروج در گذرنامه شان به كشور تردد كنند.

 


فروشندگان تمبرهاي تقلبي به ظاهر طلا دستگير شدند

اصفهان- خبرنگار كيهان:
دو كلاهبردار حرفه اي كه قصد داشتند آلبومي از تمبرهاي تقلبي به ظاهر طلا را 60 ميليارد ريال به فروش برسانند توسط ماموران پليس اصفهان شناسايي و دستگير شدند.
فرمانده انتظامي استان اصفهان با بيان اين مطلب گفت: در پي وصول خبري مبني بر اينكه فردي به نام «هوشنگ-م» به همراه يكي از همدستان خود قصد دارد مجموعه تمبر از جنس طلا كه احتمالا سرقتي و عتيقه بوده را در شهر اصفهان به فروش برسانند، موضوع در دستور كار ماموران عملياتي پليس امنيت اين شهر قرار گرفت.
سرتيپ عبدالرضا آقاخاني افزود: با انجام بررسي هاي لازم مشخص شد افرادي سودجو با اغفال شهروندان، تحت پوشش فروش عتيقه جات و سكه هاي تقلبي اقدام به كلاهبرداري كرده اند.
وي اضافه كرد: ماموران موفق شدند مخفيگاه دو كلاهبردار را شناسايي و در اقدامي ضربتي هر دو نفر آنان را كه قصد داشتند تمبرهاي تقلبي به ظاهر طلا را بفروشند دستگير كنند.
آقاخاني اظهار داشت: در بازرسي از مخفيگاه و خودرو متهمان يك جلد آلبوم حاوي تعداد 25 برگ پلاستيكي و در مجموع 75 قطعه تمبر طلايي تقلبي كشف و ضبط شد.
وي افزود: نقشه متهمان كه قصد داشتند با فروش كلكسيوني از تمبرهاي تقلبي به ظاهر طلا مبلغ 60 ميليارد ريال به جيب بزنند نقش بر آب شد.
متهمان با تشكيل پرونده به مراجع قضايي معرفي شدند.

 


كشف 3 محموله ترانزيت كالاي قاچاق در كيش


كيش-خبرنگار كيهان:
مأموران نيروي انتطامي كيش موفق شدند سه محموله ترانزيت كالاي قاچاق را در اين جزيره كشف و ضبط كنند.
سرپرست پليس آگاهي كيش گفت: درپي دريافت گزارش هاي موثق مبني بر ورود يك باند قاچاق كالا به جزيره كيش تحت عنوان انجام كارهاي عمراني و ساختماني، بررسي موضوع در دستور كار پليس قرار گرفت.
سرگرد مجتبي مروتي افزود: ماموران پليس در تحقيقات خود موفق شدند 60 تن آهن آلات توليدي ايران را كه به طرز ماهرانه زير ضايعات جاسازي شده بود كشف و ضبط كنند. وي اظهار داشت: اين محموله با سه دستگاه تريلر در حال ترانزيت به ميرجاوه بود تا از آنجا به پاكستان حمل شود. اين محموله قاچاق كالا شامل تيرآهن، ميلگرد، پروفيل، و ورق بود، به گفته سرگرد مروتي، سه نفر در اين رابطه دستگير شدند.
 


آنفلوانزاي پرندگان در چين

يك چيني بر اثر ابتلا به آنفلوانزاي پرندگان جان خود را از دست داد.
به گزارش ايرنا، شين هوا نوشت كه بيمار يك زن 21 ساله از ساكنان استان «گويجو» در جنوب غرب چين بوده است.
وزارت بهداشت چين اين هفته از مبتلا شدن چند نفر به اين بيماري مرگبار خبر داد.
هنوز جزييات زيادي در اين باره منتشر نشده است. اين بيماري اصولا از پرندگان مبتلا به انسان منتقل مي شود. چين تاكنون چندين بار شيوع چنين بيماري را تجربه كرده و در سال هاي اخير ده ها نفر بر اثر ابتلا به بيماري آنفلوانزاي پرندگان جان خود را از دست داده اند.
 


شيرها در وسط خيابان!

مردم شهر نايروبي هنگام عبور از يك بزرگراه شاهد حضور دو شير بازيگوش شدند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران اين دو شير با بو كردن مسير به دنبال شكار يك بوفالو بودند كه از محدوده پارك ملي نايروبي كنيا خارج شدند و در داخل يكي از خيابان هاي پرتردد اين شهر به راه خود ادامه دادند.
بسياري از رانندگان با ديدن اين دو شير خودروهاي خود را متوقف كردند طوري كه موجب ترافيك سنگين در منطقه شد.
سرانجام با دخالت پليس اين دو شير با اسلحه هاي بي حس كننده به پارك ملي نايروبي بازگردانده شدند.
 


شوهر كرايه اي!

دختران چيني براي مبارزه با بحران ازدواج و سرزنش اطرافيان و خانواده هايشان راه حل جديدي پيدا كرده اند!
به گزارش باشگاه خبرنگاران، در پي تاكيد سخت گيرانه والدين دختران مبني بر ازدواج، بسياري از دختران چيني كه از خانواده خود دور هستند با كرايه كردن شوهري به مدت يك روز، او را به خانواده خود معرفي مي كنند.
مرد فوق كه شوهر كرايه اي تلقي مي شود، در ازاي گرفتن مبلغي كلان حاضر به اين كار مي شود.
شوهران كرايه اي در قبال آمدن به خانه والدين 85 دلار و صرف ناهار و ديگر اقدامات 50 دلار از دختر دريافت مي كنند. آنها حتي براي ارائه خدمات خود سايت هم راه انداخته اند.
گفتني است بسياري از دختران چيني در پي يافتن شغل مناسب به دور از خانواده خود در شهرهاي ديگر زندگي مي كنند و شايد چندين سال يك بار بتوانند در تعطيلات سال مخصوص چيني ها به ملاقات خانواده خود بروند.
 


بحران گوشت اسب در اروپا

وزراي كشاورزي اروپا براي رسيدگي به رسوايي فروش گوشت اسب در فروشگاه هاي توزيع مواد غذايي در بروكسل تشكيل جلسه مي دهند.
به گزارش فارس به نقل از «بي بي سي»، وزراي كشاورزي اتحاديه اروپا با هدف رسيدگي به اتهام وجود گوشت اسب در فروشگاه هاي 16 كشور اروپا تشكيل جلسه مي دهند. «تونيو بورگ» نماينده بهداشت و درمان اتحاديه اروپا برگزاري اين نشست را در بروكسل برعهده خواهد داشت. قرار است راهكارهاي بررسي چگونگي افزايش اعتماد مصرف كنندگان به فرآورده هاي گوشتي بررسي شود.
تحقيق درباره رسوايي بر سر توزيع گوشت اسب در فرانسه و انگليس ادامه دارد و در همين حال گمان هايي مانند دست داشتن شبكه اي مافيايي در اين باره مطرح است.
هنوز ابعاد اين رسوايي تازه در صنعت مواد پروتئيني اروپا روشن نيست ولي منتقدان از نقش شبكه اي سازمان يافته سخن مي گويند. برخي احتمال داده اند كه گوشت قرمزي كه در سوپرماركت هاي با نام گوشت اسب پيدا شده گوشت خر بوده است.
گوشت اسب توزيع شده در انگليس و فرانسه مربوط به كشتارگاه هاي روماني است. مقامات دولت روماني اين موضوع را مورد بررسي قرار داده اند.
 


پايان غم انگيز دو زندگي

با خودكشي يك زوج سالمند اسپانيايي كه در آستانه تخليه خانه خود قرار داشتند، بحران اقتصادي ابعاد غمبار انساني به خود گرفت.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه تلويزيوني پرس تي وي، به اين زوج سالمند كه در جزيره «مايوركا» زندگي مي كردند، اخطار داده شده بود كه به زودي خانه آنان توقيف خواهد شد و آنان بايد هرچه زودتر، آنجا را تخليه كنند.
پليس اسپانيا گفته است اين زوج، 88 و 69 ساله بودند و در يادداشتي نوشته بودند كه به دليل ناتواني در بازپرداخت بدهي هاي خود، مجبور به خودكشي شده اند.
نمايندگان مجلس اسپانيا در حال حاضر طرحي را در دست بررسي دارند كه تخليه خانه بدهكاران در صورتي كه صاحبخانه خيابان خواب شود، منع خواهد شد.
دولت اسپانيا در ماه نوامبر طرحي را تصويب كرده بود كه مهلتي دوماهه براي تخليه خانه ها درنظر مي گرفت؛ اين طرح در واكنش به اعتراض هاي عمومي مردم اين كشور و خودكشي هاي انجام شده گرفته شده بود.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10