(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 26 بهمن  1391 - شماره 20430

حديث دشت عشق
روز سخت استقلال در شيراز
طلسم تساوي ها شكست
پرسپوليس به رده ششم رسيد
اخبار كوتاه از فوتبال
صداي اعتراض قدرت هاي طراز اول كشتي دنيا بلند شد
حذف نشدن كشتي از المپيك در گروي اتحاد كشورهاي عضو فيلا
آغاز اردوي تيم ملي تكواندو
پلي آف ليگ برتر بسكتبال
ميهماني مدعيان در شمال و جنوب
سايپا تكميل كننده مربع پلي آف ليگ برتر واليبال


حديث دشت عشق

به ياد شهيد «مهدي اديب حاجي باقري»
جان را فداي حضرت جانانه كرد و رفت
ستاد يادواره هيأت بني فاطمه اصفهان
دوران حاكميت طاغوت بود. حاكميت عناصر آلوده اي كه فساد و فحشا و هرزگي را نماد تمدن مي دانستند و دينداري و عفت و حيا را نماد عقب افتادگي . چنين دوران سياهي بود كه انقلاب به وقوع پيوست و به تعبير امام خميني (رحمه الله عليه) «انفجار نور» در اين سرزمين اتفاق افتاد. براي تحقق اين امر رادمرداني بودند كه همه هستي شان را دادند تا دين خدا و نظام مبتني بر احكام نوراني اسلام پايدار بماند. مهدي هم در اين قافله يكي از راهيان به خدا پيوسته به شمار مي آيد كسي كه زيبايي هاي خلق و خويش سرمايه اي است گران سنگ براي جوانان و نوجوانان اين مرز و بوم.
جواني بشاش و بذله گوي كه تمام توانش را صرف انجام حلال الهي و ترك حرام مي كرد. از اسراف بيزار بود و در راه كمك رساني به مردم از هيچ كوششي دريغ نمي كرد. و سرانجام در راه هدفش كه همان رضاي الله بود جان به جان آفرين تقديم كرد و رهسپار ديار باقي شد. شهيد «مهدي اديب حاجي باقري»، سال 1338 متولد شد و در 52/5/1360 در منطقه جوانرود به شهادت رسيد.
 


روز سخت استقلال در شيراز

طلسم تساوي ها شكست
پرسپوليس به رده ششم رسيد

ديدار تيم هاي فوتبال پرسپوليس و گهر دورود در شرايطي برگزار شد كه سرخپوشان تهراني در جدالي سخت و برابر موفق شدند با پيروزي برابر نماينده لرستان طلسم سه تساوي پي در پي را بشكنند و در جدول رده بندي نيز صعود چشمگيري داشته باشند و پس از ماه ها تك رقمي شوند.
آخرين ديدار معوقه از هفته بيستم رقابت هاي ليگ برتر از ساعت 10:17 ديروز بين تيم هاي پرسپوليس و گهر دورود در ورزشگاه آزادي تهران برگزار شد كه در پايان سرخپوشان تهراني موفق شدند با نتيجه 3 بر 2 گهر را شكست دهند.
در اين ديدار كه به قضاوت سعيد بخشي زاده و در حضور كمتر از 10 هزار تماشاگر برگزار شد، شاگردان يحيي گل محمدي نيمه اول را با تنها گل دقيقه 18 غلامرضا رضايي به سود خود به پايان بردند اما در شروع نيمه دوم غافلگير شدند و دروازه خود را به روي شاگردان محمد مايلي كهن بازشده ديدند.در دقيقه 48 اين ديدار حامد پورعمراني با استفاده از تعلل مدافعان پرسپوليس درون محوطه جريمه با شوتي زيبا دروازه نيلسون را باز كرد و در حالي كه پرسپوليسي ها به فكر رسيدن به گل دوم بودند، اين گهري ها بودند كه شوك دوم را هم به سرخپوشان تهراني وارد كردند و در دقيقه 56 توسط مجيد خميس به گل رسيدند.پس از اين گل پرسپوليسي ها حملاتشان را بيشتر كردند و هر چند برنامه ويژه اي براي رسيدن به دروازه گهر نداشتند و اكثرا با ارسال از جناحين روي دروازه حريف خطرساز مي شدند، اما در نهايت موفق شدند در دقيقه 69 توسط هادي نوروزي به گل تساوي دست پيدا كنند.
با رسيدن سرخپوشان به اين گل تلاش بازيكنان براي رسيدن به گل برتري آغاز شد و در شرايطي كه هواداران منتظر شنيدن سوت پايان بازي و رقم خوردن يك تساوي ديگر براي پرسپوليس بودند، «پروويچ» در دقيقه 90 با شوتي تماشايي دروازه شاگردان مايلي كهن را براي سومين بار باز كرد.در دقيقه دوم وقت هاي اضافه در شرايطي كه گهري ها توپ بلندي را روي دروازه پرسپوليس ارسال كرده بودند، سرخپوشان در يك ضد حمله توپ را براي هادي نوروزي ارسال كردند كه حركت وي داخل محوطه جريمه با خطاي مدافع گهر همراه بود. سعيد بخشي زاده اين صحنه را پنالتي اعلام كرد. اين ضربه را حسين ماهيني به تير دروازه زد تا سرخپوشان دقايق پاياني را با استرس پشت سربگذارند.
نبرد قعرنشينان جنوبي
هفته بيست و ششم ليگ برتر در حالي با انجام 5 ديدار آغاز مي شود كه استقلال در غياب مجيدي براي حفظ صدرنشيني كار سختي در شيراز دارد. همچنين نبرد خودروسازان در پيكانشهر و بازگشت مظلومي از ديگر جذابيت هاي اين هفته است. به گزارش خبرنگار مهر، هفته بيست و ششم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور روز جمعه با برگزاري پنج ديدار آغاز مي شود كه استقلال در شيراز روز سختي را پيش رو دارد. فولاد به فكر حفظ جايگاه و ركوردش در انزلي است و سه تيم قعرنشين پيكان، ذوب آهن و صنعت نفت آبادان در خانه نياز به پيروزي دارند. استقلال كه در نيم فصل دوم ليگ 5 پيروزي و 3 تساوي كسب كرده و هنوز مقابل تيمي شكست نخورده توانسته به لطف اين نتايج صدرجدول را از آن خود كند. آنها كه در خطر از دست رفتن جايگاه شان توسط سه رقيب سرسخت قرار دارند، بايد در شيراز آنهم در غياب كاپيتان فرهاد مجيدي - كه سه اخطاره است - پيروز شوند. شكست در اين ديدار حتي آنها را به رده سوم خواهد فرستاد.
برنامه كامل ديدارهاي هفته 26 ليگ برتر به اين شرح است:
جمعه 27 بهمن:
¤فجر سپاسي-استقلال (ساعت 30:14) ¤ملوان-فولاد(ساعت 15:15) نفت آبادان-آلومينيوم هرمزگان(ساعت 16) ¤پيكان-سايپا(ساعت 16) ¤ذوب آهن-مس(ساعت 16)
يكشنبه 29 بهمن:
¤گهر-تراكتورسازي(ساعت 15) ¤راه آهن-داماش(ساعت 16) ¤پرسپوليس-سپاهان(ساعت 15:17)
سه شنبه اول اسفند:
¤صبا-نفت تهران (ساعت 30:15)
 


اخبار كوتاه از فوتبال

تاكيد دوباره كفاشيان بر استعفا
رييس فدراسيون فوتبال بر قطعي بودن استعفايش در مجمع فوق العاده فدراسيون فوتبال تاكيد دارد. علي كفاشيان ديروزدرباره خبرهايي كه مبني بر استعفاي 10 خطي او در رسانه ها مطرح شده گفت: من دو، سه ماه پيش استعفاي خودم را مطرح كردم و براي آن بايد مجمع تشكيل و تصميم بگيرد. ما بايد امكانات بيشتري را براي توسعه فوتبال داشته باشيم و اگر مجمع به اين نتيجه برسد كه فرد ديگري مي تواند امكانات را فراهم كند به او راي خواهد داد بنابراين استعفاي خودم در مجمع مطرح مي شود. وي همچنين درباره مشكلاتي كه در بخش كميته داوران و نحوه قضاوت داوران وجود دارد بيان كرد: چون هفته هاي آخر ليگ حساس شده و نتايج براي تيم هاي بالا و پايين جدولي مهم شده، ما اين موضوع را در جلسه ديروز بررسي كرديم. در اين جلسه عنوان شد كه اگر خداي نكرده باشگاهي به داوري شبهه دارد، داور ديگري را براي بازي آن تيم معرفي كنيم تا خيال باشگاه راحت باشد اما برخورد جدي از طرف كميته انضباطي با آن هايي كه بدون مدرك عليه داوري صحبت و جوسازي مي كنند خواهد شد تا حضورشان در ليگ برتر هم زير سوال برود.
پايان ليگ برتر تا 26 ارديبهشت
سرپرست سازمان ليگ از برگزاري هفته پاياني ليگ امسال در 20 تا 26 ارديبهشت 92 خبر داد و گفت با وجود فشردگي مسابقه هاي ليگ و محدوديت هاي زماني كه داريم قطعا ليگ را به موقع تمام خواهيم كرد. تاج گفت: تلاش مي كنيم هفته پاياني (سي وچهارم) ليگ را در اين بازه زماني برگزار كنيم. ضمن اينكه فينال جام حذفي هم بايد پيش از اين زمان برگزار شود كه بعد از آن ديگر بتوانيم بازيكنان را در اختيار تيم ملي براي بازي هاي حساس خردادماه قرار دهيم.
مخالفت رئيس دپارتمان داوري با استعفاي تركي
رئيس دپارتمان داوري با استعفاي محسن تركي مخالفت كرد.مهدي تاج، سرپرست سازمان ليگ عصر امروز اعلام كرد كه محسن تركي به علت فشارها و اعتراضات، نامه اي به فدراسيون فوتبال ارسال كرده است و خواستار اين شده تا در بازي هاي داخلي و خارجي قضاوت نداشته باشد.پس از اين موضوع حسين عسگري، رئيس دپارتمان داوري با استعفاي تركي مخالفت كرد.
محروميت 1 تا 3 جلسه اي براي معترضان
رييس كميته انضباطي فدراسيون فوتبال از محروميت يك تا سه جلسه اي براي كساني كه عليه داوري مصاحبه مي كنند خبر داد و گفت: اگر اين عمل تكرار شود، محروميت 8 جلسه اي و حتي محروميت از يك فصل از رقابت هاي ليگ مي تواند در انتظار خاطيان باشد.اسماعيل حسن زاده درباره مصوبه هيات رييسه فدراسيون فوتبال مبني بر برخورد شديدتر كميته انضباطي فدراسيون با كساني كه عليه داوران مصاحبه مي كنند، اظهار كرد: حتي اگر كميته و دپارتمان داوران به عنوان متولي امر داوري از شخصي كه عليه داوري مصاحبه كرده شكايت هم نكند، كميته انضباطي به طور مستقل تمامي اظهار نظرها و صحبت هاي قبل و بعد از مسابقه ها توسط عوامل تيم ها را كنترل مي كند.
آلومينيوم براي بقا 15 امتياز مي خواهد
سرمربي تيم فوتبال آلومينيوم هرمزگان با بيان اينكه بايد از 9 بازي آينده حداقل 15 امتياز بگيريم تا در ليگ برتر بمانيم در خصوص اظهار نظر اخير اكبر ميثاقيان مبني بر اينكه دلال ها در حضور وي به عنوان سرمربي آلومينيوم نقش داشته اند گفت: من در اين فصل نمي خواستم مسئوليت تيمي را بر عهده بگيريم. مسئولان تيم آلومينيوم در نيم فصل رقابت هاي ليگ برتر در هتل لاله با من مذاكرات جدي را انجام دادند تا در نيم فصل دوم مسئوليت هدايت تيم آلومينيوم را بر عهده بگيريم اما من قبول نكردم و به آنها گفتم بايد به ميثاقيان فرصت داد. در واقع آنها در همان زمان ديگر نمي خواستند به همكاري خود با ميثاقيان ادامه دهند.وي تاكيد كرد: هفته گذشته نيز آنها دوباره با من مذاكره كردند و اگر من قبول نمي كردم آنها دو گزينه ديگر را نيز براي هدايت تيم آلومينيوم در نظر داشتند. همه مي دانند كه هيچگاه دلال ها در زندگي فوتبالي من كوچكترين نقشي نداشته اند.
سر كمك داور بازي پرسپوليس-گهر شكست
محمدرضا اميني، كمك داور ديدار پرسپوليس و گهر توسط تماشاگران منتسب به تيم گهر مضروب شد.كمك داور بازي پرسپوليس و گهر دورود در حالي كه در حال رفتن به رختكن داوران بود، يكي از تماشاگران منتسب به گهر از روي سكوها شي سختي را به طرف او پرتاب كرد و اين داور از ناحيه سر دچار خونريزي شد.نيروهاي اورژانس سريع خودشان را به رختكن داوران رساندند وسر اميني را بخيه كردند. همچنين تماشاگران گهري پس از پايان بازي شعارهاي تندي عليه داور اين بازي دادند و معتقدند او پول گرفته است.
 


صداي اعتراض قدرت هاي طراز اول كشتي دنيا بلند شد

حذف نشدن كشتي از المپيك در گروي اتحاد كشورهاي عضو فيلا

اگرچه روز سه شنبه انتشار خبري با تيتر »كشتي از بازيهاي المپيك حذف شد«، لرزه اي در جامعه ورزش و علاقه مندان آن بوجود آورد، اما نشست روز گذشته هيات اجرايي كميته بين المللي المپيك به اين اندازه نيز نااميد كننده نبوده و هنوز كشتي به طور كلي از گردونه بازيهاي المپيك حذف نشده است، هرچند ديگر جايي در ميان رشته هاي اصلي ندارد.
اعضاي هيات اجرايي كميته بين المللي المپيك روز سه شنبه در لوزان سوئيس تشكيل جلسه دادند تا در مورد رشته هاي ورزشي كه بايد در بازي هاي 2020 در چرخه المپيك باشند بحث و تبادل نظر كنند. هدف اصلي نيز اين بود كه 25 رشته مركزي و هسته اي جنبش براي سال 2020 شناخته شده و يك رشته ورزشي از چرخه رشته هاي موجود خارج و در كنار بيسبال / سافتبال، كاراته، اسكيت، ووشو، صخره نوردي، اسكواش و ويك بوردينگ (موج سواري روي تخته) قرار گيرد تا آراي همه كشورهاي عضو، يكي را براي بازيهاي 2020 انتخاب كند. حال در اين ميان چند مورد به وجود آمده كه اشاره به آنها اذهان را براي درك بهتر شرايط روشن خواهد كرد.
از جمله اين موارد مي توان به اظهار نظر مارك آدامز سخنگوي اصلي كميته بين المللي المپيك اشاره كرد كه بلافاصله پس از اين نشست در جمع خبرنگاران اعلام كرد اين تصميم به منزله حذف كشتي از المپيك نيست و تاكيد كرد كه تصميم اعضاي هيات اجرايي تنها يك پيشنهاد و توصيه به مجمع عمومي است .
نظر خواهي از 204 كشور
براساس آنچه روز سه شنبه اتفاق افتاد، اكنون كشتي در كنار رشته هاي ديگر كه در ابتدا به آن اشاره شد بايد در ماه مي گزارشي از خود به اعضاي هيات اجرايي ارائه دهند. پس از آن هيات اجرايي انتخاب مي كند كه كدام رشته در نشست ماه سپتامبر بوينس آيرس آرژانتين در معرض راي مجمع عمومي براي اضافه شدن به المپيك قرار گيرد . (يكي از اين هشت رشته شانس حضور در المپيك 2020 دارند.)
پس از انتخاب 8 رشته داراي شانس حضور در المپيك(كه كشتي در ميان آنها قرار گرفته)، سران اين 8 رشته تا ماه سپتامبر فرصت دارند تا لابي هاي خود را براي حضور در المپيك 2020 انجام دهند. در ماه سپتامبر (شهريور ماه سال 92) و در نشست مجمع عمومي كميته بين المللي المپيك كه همه كشورها در آن حضور دارند، تصميم نهايي براي حضور يا عدم حضور كشتي در المپيك گرفته خواهد شد. بنابراين مجمع عمومي و همه 204 كشور عضو هستند كه در مورد بودن و يا نبودن كشتي در المپيك راي نهايي و قطعي را خواهند داد.
واكنش فيلا
اما ديروز فدراسيون بين المللي كشتي نيز در مورد اين توصيه به سرعت واكنش نشان داده و اعلام كرده در چند روز آينده در شهر پوكت تايلند موضوع را در نشست فوق العاده هيات رئيسه فيلا پيگيري خواهد كرد. فدراسيون جهاني كشتي در بيانيه رسمي خود دراين خصوص نوشت:«فيلا از تصميم كميته اجرايي المپيك بسيار شگفت زده شده است كه كشتي را جزو 25 رشته اصلي بازي المپيك 2020 قرار نداده است. فيلا تمامي اقدامات ضروي را براي نقض تصميم كميته اجرايي IOC و اعضاي كميته بين المللي المپيك انجام مي دهد چرا كه در حال حاضر كشتي در 180 كشور رايج است. همچنين كشتي در بسياري از كشورها ورزش ملي به حساب مي آيد و تنها شانس كسب مدال ورزشكاران آن كشورها در المپيك به شمار مي رود. »
ايران و روسيه هم وارد ميدان شدند
البته ديروز در كنار بيانيه فيلا، ورزشكاران و مسئولان اين رشته دركشورهاي روسيه ،ايران ، آلمان ،آمريكا و... به اين تصميم واكنش منفي نشان دادند.كارشناسان بين المللي ورزش بر اين باورند با توجه به لابي بسيار قدرتمند روسها، آمريكايي ها و ژاپني ها در ورزش دنيا، اين رشته ورزشي به هيچ وجه از المپيك حذف نخواهد شد و حتي اگر در شرايط انتخاب با هفت رشته ديگر كه در ابتدا بدان اشاره شد قرار گيرد، باز هم اين كشتي خواهد بود كه گوي سبقت را از رقيبان خواهد ربود.
بدون شك يكي از كشورهايي كه از اجرايي شدن اين تصميم حسابي ضرر خواهد كرد ايران خواهد بود،چرا كه ورزش ايران اكثر موفقيت هايش در المپيك هاي گذشته را در رشته كشتي آزاد و فرنگي و كسب كرده است. از اين رو ديروز كارگروهي بابت پيگيري موضوع حذف احتمالي كشتي از المپيك تشكيل شد تا از ساعت10 صبح امروز جلسات خود را براي بررسي اين امر و چگونگي رايزني و ارسال نامه به IOC ، OCA و فدراسيون جهاني در محل كميته ملي المپيك شروع كنند .

 


آغاز اردوي تيم ملي تكواندو

مرحله دوم اردوي تيم ملي تكواندوي بزرگسالان ايران در بخش آقايان، از صبح ديروز با حضور 44 نفر و دعوت سه هوگوپوش جديد در مركز جهاني تكواندو آغاز شد.
دومين مرحله اردوي آماده سازي تيم ملي تكواندو آقايان در رده سني بزرگسالان به منظور حضور در رقابتهاي قهرماني جهان 2013 مكزيك و بازيهاي كشورهاي اسلامي اندونزي، از ديروز به مدت 10 روز در مركز جهاني آغاز شد كه با نظر كادر فني تيم ملي ابراهيم مرداني، احسان نقيب زاده و مرتضي شيري به عنوان سه هوگوپوش برتر نفرات جديدي بودند كه به اردوي تيم ملي دعوت شدند.بر اين اساس، دومين مرحله اردوي آماده سازي تيم ملي با حضور 41 تكواندوكار زير نظر مرتضي كريمي به عنوان سرمربي تيم مسابقات قهرماني جهان مكزيك، مرتضي سلطاني مربي و نعمت الله خليفه به عنوان سرمربي تيم ملي اعزامي به بازيهاي كشورهاي اسلامي، پيگيري مي شود.
 


پلي آف ليگ برتر بسكتبال

ميهماني مدعيان در شمال و جنوب

مرحله اول ليگ برتر بسكتبال امروز آغاز مي شود و در مهمترين بازي مهرام و دانشگاه آزاد دربي تهران را برگزار مي كنند.
مرحله اول پلي آف ليگ برتر بسكتبال از امروز (پنج شنبه) برگزار مي شود و تيم هاي مدعي عنوان قهرماني بازي رفت را در خانه حريفان ميهمان هستند. تيم هايي كه در مدت زمان مانده تا پلي آف اكثر بازيكنان آنها در تيم ملي حضور داشتند و نسبت به حريفان تمرينات منظم كمتري را پشت سر گذاشته اند. پتروشيمي بندرامام كه در مرحله مقدماتي قهرمان شد در بازي نخست ميهمان البدري هستند كه آخرين بازي دور مقدماتي را هم با همين تيم بازي كرد و به برتري رسيد. فولاد ماهان در اين مرحله صنايع پتروشيمي را پيش رو دارد. فولادي ها كه در هر 2 بازي دور مقدماتي صنايع را شكست دادند در اين بازي هم تنها براي برد تلاش مي كنند. اما در سوي ديگر صنايع هم با هماهنگ كردن بازيكنان خارجي اش مي خواهد در خانه نتيجه خوبي كسب كند.
بدون شك حساس ترين بازي مرحله پلي آف را دانشگاه آزاد و مهرام در تهران برگزار مي كنند. اين 2 تيم هم در آخرين بازي دور مقدماتي شان برابر هم به ميدان رفتند كه آن دربي با برتري مهرام به پايان رسيد. بچيروويچ، سرمربي مهرام كه به همراه تيم ملي ايران قهرمان مسابقات غرب آسيا شد به خوبي از دانشگاه آزاد شناخت دارد و جدال تفكرات او با مهران شاهين طبع در اين مرحله جذاب خواهد بود. همياري زنجان و شهرداري گرگان هم ديگر بازي اين مرحله را برگزار خواهند كرد. برنامه كامل مسابقات به شرح زير است:
پنج شنبه 26 بهمن- ساعت 16
¤ البدر بندر كنگ- پتروشيمي بندر امام ¤ صنايع پتروشيمي- فولاد ماهان ¤ دانشگاه آزاد- مهرام تهران ¤ شهرداري گرگان- همياري زنجان
 


سايپا تكميل كننده مربع پلي آف ليگ برتر واليبال

تيم واليبال سايپا با شكست جواهري گنبد سهميه حضور در مرحله پلي آف مسابقات ليگ برتر باشگاه هاي كشور را به دست آوردتا در كنار تيم هاي پيكان، متين و كاله راهي مرحله نيمه نهايي شود.
هفته پاياني رقابت هاي ليگ برتر واليبال عصر ديروزبا برگزاري 6 مسابقه پيگيري شد. در تهران پيكان صدرنشين 3 بر صفر باريج اسانس كاشان را مغلوب كرد و با 49 امتياز مقتدرانه در رتبه اول جدول رده بندي دور مقدماتي قرار گرفت. ورامين نيز شاهد يكي از حساس ترين بازي هاي اين هفته بود. شاگردان كارخانه در تيم متين موفق شدند 3 بر يك كاله مازندران را شكست دهند و به اين ترتيب در رده دوم جدول رده بندي قرار بگيرند تا كاله دست خالي به آمل برگردد.
پيش از اين صعود تيم هاي پيكان، كاله و متين به مرحله پلي آف قطعي شده بود و همه علاقه مندان واليبال منتظر بودند تا ببينند ضلع چهارم مربع مرحله نيمه نهايي ليگ را چه تيمي كامل مي كند. اگرچه شهرداري اروميه در خانه و در يك بازي تماشايي نوين كشاورز حريف نه چندان قدرتمند خود را 3 بر صفر شكست داد و 41 امتيازي شد اما سايپا كه تنها دو ست براي صعود به پلي آف نياز داشت موفق شد به اين مهم در گنبد دست يابد و به عنوان چهارمين تيم به مرحله پلي آف صعود كند. شهرداري اروميه هم در يك قدمي ساپيا از صعود به پلي آف بازماند.بدين ترتيب چهار تيم راه يافته به مرحله نيمه نهايي بايد طي بازي هاي رفت و برگشت براي راه يابي به فينال تلاش كنند. همچنين دو تيم نوين كشاورز و جواهري گنبد به ترتيب با قرار گرفتن در رده هاي يازدهم و دوازدهم به ليگ دسته يك سقوط كردند. نتايج هفته يازدهم دور برگشت ليگ برتر واليبالبه اين شرح است:
¤ميزان خراسان 3 - پيشگامان 2¤شهرداري اروميه 3 - نوين كشاورز صفر¤متين ورامين 3 - كاله مازندران يك¤پيكان تهران 3 - باريج اسانس صفر¤ شهرداري تبريز 2 - آلومينيوم المهدي 3¤جواهري گنبد 2 - سايپاي البرز 3
جدول رده بندي ليگ برتر واليبال در پايان دور مقدماتي:1 - پيكان تهران 49 امتياز،2 - متين ورامين 47 امتياز،3 - سايپا البرز 42 امتياز،4 - كاله مازندران 41 امتياز،5 - شهرداري اروميه 41 امتياز و...
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10