(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 26 بهمن  1391 - شماره 20430

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ضرب شست تاريخي (يادداشت روز)
تعريف (گفت و شنود)
آيت الله جنتي:
 اتفاق ناگوار قم مصداق صريح خيانت به كشور است
محمدنجار:
وزارت كشور آماده اجراي اصلاحيه قانون انتخابات است
6 تن از اخلالگران در مراسم 22 بهمن قم دستگير شدند
الهام خبر داد
افزايش 52 هزار توماني عيدي كارمندان
مراسم نماز جمعه اين هفته تهران
به امامت آيت الله خاتمي برگزار خواهد شد
كيهان و خوانندگان
فرايتاگ: آمريكا دروغ مي گويد حق با آيت الله خامنه اي است (خبر ويژه)
شوراي ناهماهنگي از اول هم اشتباهي بود (خبر ويژه)
مردم ايران در 22بهمن قوي تر از گذشته مرگ بر آمريكا گفتند (خبر ويژه)
همكاران صداي آمريكا اين طوري اسكورت مي شوند (خبر ويژه)


ضرب شست تاريخي (يادداشت روز)

پيام و پيامدهاي حماسه بزرگ ملت ايران در 22 بهمن امسال اظهر من الشمس است و همگان مي دانند كه در اين كارزار و مواجهه رودرروي مردم با دشمنان نشان دار جمهوري اسلامي، دشمن ناكام ماند و به تعبير عميق و دقيق رهبر انقلاب -23 بهمن 91- «دشمن فهميد كه نمي شود با ملت ايران مواجه شد».
اين ضرب شست توده هاي ميليوني مردم ايران به دشمن و جبهه استكبار در حالي صورت گرفت كه از ژوئيه 2012 تا فوريه 2013 انواع و اقسام تحريم هاي ضدايراني به خدمت گرفته شد تا به اصطلاح خط جدايي «مردم» از «نظام» عملياتي شود. نكته گفتني اين است كه تحريم هاي پي در پي دشمن طي 8ماه گذشته در دو لايه طراحي شده بود؛ يكي در سطح «تشديد» تحريم ها و ديگري در زمينه «افزايش» تحريم ها و هر دو همزمان و توامان به كار گرفته شده بود.
ادعاي بزرگ تحريم هاي «فلج كننده» و «گزنده» كه به تحريم هاي اول ژوئيه- 11 تير 1391- اختصاص داشت ناظر بر تشديد تحريم هاي يكجانبه ضدايراني بود كه از جمله تحريم نفتي و تحريم بانك مركزي را مورد ارزيابي و اجرا قرار مي داد تا در كمتر از يكسال تضعيف ساختار نظام را محقق نمايند و البته طرفي نبستند.
از تحريم نهادها و مقامات عالي رتبه كشورمان تا تحريم صدا و سيماي جمهوري اسلامي و بالاخره تحريم 18 بهمن -6فوريه- در راستاي «افزايش» و حجم انبوه تحريم ها عليه ايران بود تا چاشني تحريم هاي فلج كننده باشد و به تعبير ادعايي تحليلگران و رسانه هاي غربي، «ضربه آخر» را وارد كند و براي همين بود كه به فاصله 4 روز مانده به 22 بهمن، دشمن تحريم هاي جديدي را بر ضد ايران سامان داد و با پروپاگانداي رسانه اي آن را پمپاژ كرد ولي نتيجه نگرفت.
جالب اينجاست كه با حضور دهها ميليوني مردم در 22 بهمن، رسانه ها و تحليلگران خارجي به يك نتيجه روشن و مشخص رسيدند و اذعان داشتند خط تحريم ها در برابر ايران بي تاثير بوده است.
مقارن با اين فضا و در شرايطي كه قرار است 26 فوريه(8 اسفند) مذاكرات ايران با 1+5 در آستانه قزاقستان از سرگرفته شود بسياري از كارشناسان و مطبوعات غربي پيشنهاد مي دهند كه غرب بايد «تحريم» هاي ضد ايراني را لغو كند. بنابراين پروژه تحريم ها از سوي غرب اكنون به يك پروژه سوخته تبديل شده و بدون كمترين ترديد نتوانسته اهداف راهبردي آنها عليه ايران را تامين كند. در واقع «ضربه آخر» را توده هاي ميليوني مردم به «اتاق فكر» دشمن زدند كه پروژه تحريم ها را در چشم انداز نقشه آنها نقش بر آب كردند.
اما موضوع اصلي يادداشت پيش روي با توجه به واكاوي رفتار و گفتار دشمن طي ماه هاي اخير و حماسه تاريخي مردم در 22 بهمن امسال بر دو محور در حوزه سياست داخلي و سياست خارجي كشورمان اختصاص دارد:
1- رصد رفتار دشمن طي سال 91- آنهم پس از انتخابات مجلس نهم در اسفند 90- در مواجهه با جمهوري اسلامي نشان مي دهد كه «خط تأثيرگذاري بر انتخابات خرداد 92» را در دستور كار قرار داده است.
همچنانكه در بالا اشاره شد پروژه تحريم ها بخشي از سناريو و تحركات دشمن براي تأثيرگذاري بر مردم ايران بوده تا در انتخابات رياست جمهوري دوره يازدهم به اصطلاح «چالش در مشاركت» را رقم بزنند اما دشمن علاوه بر پروژه تحريم ها براي اينكه بر انتخابات در پيش روي تأثير بگذارد، موضوع هسته اي ايران، پرونده سازي در زمينه حقوق بشر و تهديدهاي جسته و گريخته بر ضد جمهوري اسلامي را نيز پيگيري كرده است.
آنچه در اين ميان قابل اعتناست خطاي استراتژيك دشمن در خط تأثيرگذاري بر انتخابات 92 است چرا كه آحاد مردم در حماسه 22 بهمن امسال، اين خط را سوزاندند و بازي دشمن را بهم ريختند.
به عبارت روشن تر، دشمن تلاش مي كرد با پروژه تحريم ها و اهرم هسته اي و حقوق بشر خط تأثيرگذاري بر فضاي سياسي كشور را تا شب انتخابات 92 به پيش ببرد و در برآورد- بخوانيد آرزوي- او فضايي به جامعه ايران تحميل مي شد كه در بزنگاه انتخابات، خواسته هاي اتاق فكر و فرمان در واشنگتن و لندن جامه عمل بپوشد اما عاملي به نام «مردم»، محاسبات دشمن را دگرگون و واژگون ساخت.
بنابراين مشكل كنوني دشمن كه او را مستأصل و سردرگم كرده، اين است كه آحاد مردم ايران با حماسه ماندگار 22 بهمن امسال خط تأثيرگذاري بر انتخابات خرداد سال آينده را تا حد زيادي كور كردند.
اين در حالي است كه دشمن به گواهي و شهادت تحركات و تلاش هايي كه در ماه هاي گذشته كرده بود اميد داشت جشن سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي پر رونق برگزار نشود و از اين اتفاق به عنوان كاتاليزوري براي تأثيرگذاري بر انتخابات 92 بهره ببرد اما حضور به موقع و بهنگام مردم كاملاً نتيجه را معكوس كرد.
مردم با بصيرت و آگاهي كامل، ميان «مشكلات اقتصادي و معيشتي» و «نقشه هاي دشمن در مواجهه با جمهوري اسلامي» خط كشي كردند و سناريوهاي دشمن براي انتخابات پيش رو را بي خاصيت نمودند ولي ناگفته پيداست اين بدان معنا نيست كه دشمن از دشمني خود با ايران اسلامي بكاهد يا عقب نشيني كند و اينجاست كه مسئولان بايد مراقب باشند كه به تعبير رهبر انقلاب؛ «جدول دشمن را پرنكنند.»
دشمن فهميده و به اين باور رسيده كه از زاويه «مردم» نمي تواند اهداف شوم خود را دنبال كند و براي همين است كه به روزنه «غفلت مسئولان» اميد بسته است.
2- حماسه 22 بهمن 91 در سطح سياست خارجي و منطقه اي نيز تأثير شگرف و عميقي داشته است. دشمن با دنبال كردن خط تأثيرگذاري بر انتخابات 92 و تحميل خواسته هاي خود كه خروجي آن خط سازش است يك هدف راهبردي را دنبال مي كرد و آن انحراف در تحولات و قيام هاي منطقه اي در بستر بيداري اسلامي است؛ چطور؟ خيلي پيچيده نيست. اگر ايران به سازش با نظام سلطه و جبهه استكبار متاثر از فضاسازي دشمن در «كريدور انتخابات» تن بدهد، آيا مي تواند نقش پيشقراولي و الهام بخشي در تحولات تاريخي منطقه داشته باشد؟ بدون ترديد پاسخ منفي است.
اجازه بدهيد شفاف تر و با صراحت كامل نكته مورد نظر را مطرح كنيم و آن اين كه مردم ايران در 22 بهمن 91، در نهايت حيرت دشمن در جهت پيچ تاريخي حاكميت اسلام به پيش رفتند و نقطه انحراف در بيداري اسلامي را مسدود كردند. اگر متأسفانه برخي از مسئولان- خواسته يا ناخواسته- در شرايط حساس و خطير تحولات منطقه در جاده خاكي حركت كردند و به اصطلاح سرگردنه با يكديگر كشتي گرفتند، مردم جبران كاستي اين مسئولان را برعهده گرفتند و الحق والانصاف سنگ تمام گذاشتند و نگذاشتند نظم جديد تحولات منطقه و گذار به دوران اسلام خواهي آسيب ببيند.
كار بزرگ و سترگ مردم ايران چه در كور كردن خط دشمن براي تأثيرگذاري بر انتخابات 92 و چه در جلوگيري از انحراف تحولات بيداري بخش و درك پيچ تاريخي- اتفاقات منطقه اي و فرامنطقه اي- هر چند قابل آناليز و بررسي و تحقيق و واكاوي است اما درك همه ابعاد عميق آن اكنون مقدور نيست چون تأثيرات آن پردامنه تر از پازل سياست است و «تاريخ» براي آيندگان آن را ثابت مي كند. گذشت زمان عمق تاثيرات اين اتفاق بزرگ را آشكار خواهد كرد.
حسام الدين برومند
 


تعريف (گفت و شنود)

گفت: سايت وابسته به سلطنت طلب ها طي يادداشتي از گروه هاي اپوزيسيون گلايه كرده كه چرا دست روي دست گذاشته و از فعاليت عليه جمهوري اسلامي ايران خسته شده اند؟!
گفتم: وقتي آمريكا و اتحاديه اروپا و همه دشمنان ريز و درشت ايران اسلامي نمي توانند هيچ غلطي بكنند از دست يك مشت اجق وجق فراري چه كاري ساخته است؟!
گفت: يكي از گروه هاي اپوزيسيون به اين سايت سلطنت طلب پاسخ داده و نوشته است «از خودمان تعريف نمي كنيم ولي مگر از دست شما شاه پرست ها غير از غارت ثروت عمومي چه كاري ساخته بوده است»؟!
گفتم: از يارو پرسيدند گاو بهتره يا گوسفند؟! گفت؛ اگر بگويم گاو ممكن است فكر كنيد دارم از خودم تعريف مي كنم!
 


آيت الله جنتي:

اتفاق ناگوار قم مصداق صريح خيانت به كشور است

محكوميت حوادث 22بهمن قم همچنان ادامه دارد و در اين راستا آيت الله جنتي با انتشار بيانيه اي تاكيد كرد: اتفاق ناگوار قم مصداق صريح خيانت به كشور است.
در پيام آيت الله جنتي آمده است: ضمن تشكر از مردم شريف و مقاوم و بصير و لحظه شناس و ولايت مدار در حضور چشمگير و دشمن شكن در يوم الله 22بهمن ايران و تقدير از صدا و سيما و دست اندركاران و مسئولان امنيتي، بداخلاقي هاي صورت گرفته و اتفاق ناگوار در قم را كه مصداق صريح خيانت به كشور است را محكوم كرده و از مراجع ذي صلاح مي خواهم با جديت مسائل را پيگيري كنند و براي هميشه به اين بداخلاقي ها خاتمه دهند.
آيت الله مظاهري رئيس حوزه علميه اصفهان نيز در تماس تلفني با رئيس مجلس نسبت به حادثه روز 22بهمن در حرم حضرت معصومه(س) ابراز تاسف كرد.
آيت الله مظاهري در گفت وگوي تلفني با علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي، با اظهار تاسف از رفتارهاي غيراخلاقي پيش آمده در راهپيمايي يوم الله 22بهمن در شهر مقدس قم و با ابراز نگراني از اينكه اينگونه برخوردهاي سخيف تبديل به يك شيوه رايج در كشور شده است افزودند: اين حركت ناشايست، علاوه بر اينكه يك كار خلاف اخلاق و بي ادبانه بود، هم اهانت به حريم مقدس حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه «سلام الله عليها» و هم شكستن شكوه و انسجام راهپيمايي 22بهمن بود.
وي با بيان اينكه پيش از اين در جريان برخوردهايي نظير اين اتفاق ، به مسئولان مربوطه تذكر داده شد كه اگر جلوي اين سياست بازي هاي زشت و غيراخلاقي گرفته نشود، كار به جايي خواهد رسيد كه اين رذيلت، در جامعه فراگير خواهد شد، از متانت و سعه صدر رئيس مجلس شوراي اسلامي در جريانات اخير قدرداني كرده و براي وي آرزوي توفيق كردند.
حجت الاسلام مرتضي آقا تهراني دبيركل جبهه پايداري نيز با بيان اينكه هر شخصي از هر حزبي آرامش را برهم بزند محكوم است گفت: نمي توان توقع داشت جامعه اسلامي با بداخلاقي رشد كند و اين شدني نيست.
حجت الاسلام آقا تهراني با تاكيد بر اينكه بايد از اين مردم تشكر كرد و نعمت حضور مردمي را در اين نظام پاس داشت، به حادثه قم اشاره كرد و افزود: حادثه اي كه در قم اتفاق افتاد به برخي افراد متدين و حزب اللهي نسبت داده مي شود در حالي كه براي اين طيف نظرات مقام ولايت بسيار مهم است.
دبيركل جبهه پايداري ادامه داد: آقا گفتند نبايد بين مسئولان برخورد صورت گيرد تا آرامش كشور حفظ شود لذا نمي توان از آن گذشت و اين نكته را ناديده گرفت چرا كه اين از نكات بسيار جدي است.
حجت الاسلام جلالي رئيس دفتر آيت الله مصباح نيز بداخلاقي هاي مسئولان را خلاف دستورات رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: كشاندن اختلافات ميان مردم و متهم كردن افراد در رسانه ها از اموري است كه رهبر معظم انقلاب تاكيد بر ترك آنها داشته اند.
عضو انجمن فارغ التحصيلان موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني(ره) گفت: نيروهاي امنيتي بايد قضيه را مورد بررسي قرار داده و شفاف سازي كنند و با مجرمين برخوردي سريع و قانوني شود.
وي با بيان اينكه حوادث اخير، را به شدت محكوم مي كنيم اظهار داشت: اميدواريم طرفين، از رهبر و ملت، بخاطر اين بداخلاقي ها عذرخواهي كرده و همواره اشارات مقام معظم رهبري، را نصب العين قرار داده و همچنين مردم شريف از هرگونه رفتار و يا اقدامي كه زمينه تنش و ناآرامي را، در اين زمان حساس فراهم كند بپرهيزند.
 


محمدنجار:

وزارت كشور آماده اجراي اصلاحيه قانون انتخابات است

مصطفي محمدنجار با تأكيد بر اينكه انتخابات آينده به نوعي منحصر به فرد است گفت: وزارت كشور براي اجراي اصلاحيه قانون انتخابات امور مربوطه را آغاز كرده است.
مصطفي محمدنجار وزير كشور در بندرعباس با اشاره به آخرين وضعيت لايحه اصلاح قانون انتخابات و فعاليت احزاب، اظهار داشت: تمامي احزابي كه طبق قوانين جمهوري اسلامي به ثبت رسيده اند مي توانند در انتخابات شركت كنند و منعي براي حضور احزاب نيست.
وي با اشاره به تصويب اصلاحيه قانون انتخابات توسط مجلس و شوراي نگهبان افزود: در وزارت كشور به دنبال دستور رئيس جمهور براي اجراي اين اصلاحيه امور مربوطه را آغاز كرده ايم.
وزير كشور تصريح كرد: انتخابات آينده در نوع خود علاوه بر حساسيت هاي معمول، از بعد اينكه انتخاباتي است كه با انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستاها برگزار مي شود، به نوعي منحصر به فرد است.
وي افزود: نبايد فراموش كرد كه انتخابات ميان دوره اي مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان رهبري را نيز بايد به ويژگي هاي انتخابات يازدهم رئيس جمهوري اضافه كنيم.
همچنين وزير كشور در گفت وگو با ايسنا، با تأكيد بر اينكه بيانات رهبر معظم انقلاب در تمامي موضوعات فصل الخطاب است، گفت: بيانات رهبر معظم انقلاب به عنوان ولي فقيه درباره تمام موضوعات فصل الخطاب به شمار مي آيد، از اين رو همواره مسئولان گوش به فرمان رهبري بوده اند و خواهند بود.
نجار با بيان اينكه ايران در رتبه شانزدهم علمي دنيا قرار گرفته است، خاطرنشان كرد: ما در سطح منطقه به لحاظ علمي اول هستيم و در بخش هاي مختلف صنعتي، دفاعي و تكنولوژي هاي گوناگوني همچون نانو، جوانان نشان داده اند كه هوش ايراني برتري خاصي دارد.
 


6 تن از اخلالگران در مراسم 22 بهمن قم دستگير شدند

نائب رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس از تشكيل هيئت ويژه 4 نفري براي بررسي واقعه روز 22 بهمن قم خبر داد و اعلام كرد در ارتباط با اين رويداد 6 نفر بازداشت شدند.
اسماعيل حقيقت پور نائب رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس در گفت وگو با مهر با اشاره به جلسه صبح چهارشنبه كميسيون امنيت ملي درخصوص اتفاقات روز 22 بهمن در قم اظهار داشت: با دعوت از مسئولان امنيت و انتظامي جلسه اي را در كميسيون تشكيل داديم.
وي گفت: در اين جلسه وزير كشور و معاونان وي به همراه معاونان وزارت اطلاعات و نيروهاي انتظامي حضور داشتند و اين موضوع به طور مفصل در كميسيون بحث شد و ديدگاه هاي مختلف مطرح و مورد بررسي قرار گرفت.
حقيقت پور تصريح كرد: در نهايت قرار شد كميسيون امنيت ملي هيئت ويژه اي را براي بررسي اين موضوع تعيين كند و اين هيئت از همين امروز(چهارشنبه) با مسئوليت بنده جلسات خود را آغاز مي كند.
نائب رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس افزود: در پي واقعه روز 22 بهمن در قم 6 نفر بازداشت شدند و اعضاي اين هيئت ويژه متشكل از 4 نفر از اعضاي كميسيون يعني آقايان جهانگيرزاده، دواتگري، نقوي حسيني و بنده و يك مشاور ديگر اين موضوع را پيگيري خواهيم كرد.
احمد اميرآبادي نماينده قم نيز در اين زمينه گفت: در جلسه كميسيون امنيت ملي تصميم گرفته شد كه اقداماتي از سوي مسئولان اطلاعاتي و امنيتي و قضايي انجام شود تا از تكرار چنين حوادثي در كل كشور جلوگيري و ريشه آن خشكانده شود.

 


الهام خبر داد

افزايش 52 هزار توماني عيدي كارمندان

سخنگوي دولت از افزايش 52 هزار و 500 توماني عيدي كارمندان خبر داد و گفت: مبلغ عيدي امسال 402 هزار و 500 تومان است و تا پايان بهمن واريز مي شود.
غلامحسين الهام پس از پايان جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران، درباره مصوبات جلسه هيات دولت گفت: علاوه بر تصويب عيدي سالانه، تدابير ويژه اي براي كنترل بازار در شب عيد انجام شد تا به مردم فشار وارد نشود.
وي گفت: اگر به مر قانون اساسي عمل شود همه چيز حل خواهد شد و اختلافات داخلي حل مي شود.
الهام در ادامه اظهار كرد: همان طور كه رئيس جمهور منتخب مردم در سخنراني 22 بهمن خود تاكيد كردند، تحت هيچ شرايطي پيوند رئيس جمهور و رهبري، مردم و رهبري، مردم و نظام گسستني نخواهد بود.
 


مراسم نماز جمعه اين هفته تهران

به امامت آيت الله خاتمي برگزار خواهد شد

مراسم عبادي- سياسي نماز جمعه اين هفته تهران به امامت آيت الله سيد احمد خاتمي در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.
به گزارش روابط عمومي ستاد نماز جمعه تهران اين مراسم از ساعت 11 با تلاوت قرآن كريم آغاز مي شود و در ادامه مراسم حجت الاسلام والمسلمين رشاد به ايراد سخنراني پيش از خطبه ها خواهند پرداخت. در پايان مراسم نيز نماز جمعه به امامت آيت الله سيد احمد خاتمي اقامه خواهد شد.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 30002323
¤ سلام و درود بر امت ولايتمدار كه با حماسه حضور خويش خفاشان شب پرست را گامي ديگر به پرتگاه نابودي نزديك كرد.
8847---0919
¤ گويا كه دوباره بدر و خيبر شده بود
فرياد همه چو تيغ حيدر شده بود
تابوت عزاي دشمنان را ديديم
نصرت به فدائيان رهبر شده بود
عهد دگري ز جنس ايمان به امام
از شوق و غرور ديده ها تر شده بود
فرمود كه انقلابي ام، صريح و صادق
ايران بنگر دوباره محشر شده بود
علي شايان از فومن
¤ رهبر معظم انقلاب در جمع كاركنان مقتدر نيروي هوايي مصمم فرمودند من ديپلمات نيستم و يك انقلابي هستم . اين درس بزرگ به تمامي ديپلمات هاي كشور بلكه تمامي دست اندركاران و مديران و سران قوا در تمامي جايگاه هاي مديريتي است كه قبل از هر عنوان و صفتي كه درسر تابلو و مكان امضايي خود دارند بايد انقلابي باشند آن هم انقلابي اسلامي آن هم اسلام ناب محمدي(ص) آن گونه رفتار كنند كه دشمن مأيوس و منافع كشور و مردم و حرمت و رفاه و آسايش و ارزش هاي ديني مردم در آن تأمين شود. بنازم به رهبري و انقلابي بودن او كه بر همه چه دوست و چه دشمن ثابت شده است.
طالعي و 8516---0919
¤ بيشترين فشار تورم و گراني و تحريم بر دوش همين ملتي است كه در خلق حماسه 22بهمن به خيابان ها آمده و نفرت و انزجار خود را از استكبار جهاني به نمايش گذاشتند و به دشمنان زبون بايد گفت كه ملت ما مثل گذشته پشت سر ولايت و با پيروي از اسلام ناب محمدي (ص) از دستاوردهاي انقلاب حفاظت كرده است و لحظه اي از اين خط، منحرف نخواهد شد ولي از مسئوليني كه با بي تدبيري در مسير حل مشكل مردم تعلل مي كنند شديداً دل خورند. اكنون وقت آن است كه مسئولان مدبرانه بازار را مديريت كنند.
عليمرداني
¤ به برخي مسئولين محترم عرض مي كنم خداوند بهترين نظام و بهترين مردم را در اختيار شما قرار داد كه خدمت بكنيد. حال شما هستيد كه هر لحظه در حال آزمون هستيد يا به شكرانه اين نعمت ها خدمت مي كنيد يا برعكس مرتكب خيانت مي شويد.
3007---0913
¤ مسئولين در نظام مقدس جمهوري اسلامي توجه داشته باشند كه تمام حرمت و اعتبار آنها در نزد ملت به ميزان تعهد و پايبندي آنها به امر ولايت امت است و اينكه براي گره گشايي از امور مردم شب و روز را نشناسند.
3007---0913
¤ پيام ملت در راهپيمايي باشكوه روز 22بهمن در سراسر كشور ايستادگي در برابر تحريم ها و تهديدها است. مسئولين هم با خدمت رساني هرچه بيشتر به كشور مي توانند اشتباهات خود را جبران كنند.
5764---0912
¤ اگر مسئولين قوا پيرو ولايت هستند بايد به رهنمودهاي رهبري مبني بر نكشيدن اختلاف ها به سطح جامعه گوش فرا دهند و دانسته يا ندانسته اسباب خوشحالي دشمنان را فراهم نكنند.
9541---0911
¤ اينكه نمايندگان مجلس خيلي سريع در قبال اخلال در سخنراني آقاي لاريجاني موضع مي گيرند كار خوبي است، ما هم آن اخلال را محكوم مي كنيم. ولي بهتر است آقايان هنگامي هم كه رؤساي قوا در جلسه علني توصيه هاي رهبري را فراموش مي كنند موضع بگيرند.
يك شهروند
¤ مردم تابع رهبري و ولايتند و كسي را انتخاب خواهند كرد كه نزديك ترين مواضع را به رهبري داشته باشد نه كساني را كه هيچ سنخيتي با مواضع رهبري و ملت ندارند.
1648---0915
¤ امروز با اطمينان مي توان گفت اين مردم با عزت در هر موقعيتي پشتيبان و حامي رهبري هستند ولو اين كه شرايط سخت تر شود. زيرا به رهنمودهاي رهبر فرزانه خود چشم دوخته اند، نه جلو مي افتند نه عقب مي مانند و به واسطه اين فيض الهي سربلندتر از هميشه شدند. اين است رمز موفقيت غيور مردم ايران و اين چيزي نيست جز لطف خداوند.
خانم داوودي
¤ در همه رويدادهاي تفرقه افكنانه اخير ردپاي جريان انحرافي به وضوح به چشم مي آيد هم به خاطر يكشنبه سياه و هم به خاطر به هم ريختن سخنان رئيس مجلس در قم و هم به خاطر رفتاري كه در تنظيم سخنان رئيس جمهور داشت. سرنخ اين توطئه ها در دست دشمنان است. بايد بيش از پيش هوشيار باشيم و فريب اين توطئه ها را نخوريم.
مصطفي عباسي
¤ اصحاب فتنه اين بار قبل از انتخابات رياست جمهوري فعاليت تخريبي خود را شروع كرده اند ولي ملت دست آنها را خوانده و مثل گذشته آنان را نااميد خواهندكرد.
8789---0912
¤ آقاي حسن روحاني مشكل هسته اي كشور را دولت نهم و دهم دانسته است. چرا ايشان نمي گويد كه دو مورد عقب نشيني سنگين هسته اي در دولت اصلاحات و توسط ايشان در پاريس و كاخ سعدآباد صورت گرفته است و خلاصه همه چيز را به خارجي ها بخشيده بودند. تا اينكه در دولت هاي نهم و دهم توانستيم دانش هسته اي را جلو ببريم و در نقطه اي كه امروز هستيم باشيم يعني اورانيوم را براي مصارف پزشكي تا 20درصد غني بكنيم و نسل جديد سانتريفيوژها را راه اندازي كنيم.
مهربان از اصفهان وچند پيام مشابه ديگر
¤ معاون كروبي در حزب اعتماد ملي آن زماني كه او نماينده مجلس بود و هاشمي رئيس مجلس او آقاي هاشمي را حضرت آيت الله خطاب مي كرد و دائم از او تعريف و تمجيد مي كرد و بعد از اينكه او در دوره هاي بعد راي نياورد از آقاي هاشمي انتقاد كرد وحالا كه او خانه نشين شده از آقاي هاشمي مي خواهد براي انتخابات رياست جمهوري كانديدا شود تا او پادويي اش را كند. برخي چقدر نوسان دارند!
راستگو
¤ با توجه به اسناد منتشره درباره وابستگي سران فتنه به مثلث شوم آمريكا، انگليس خبيث و اسرائيل غاصب شايسته است نمايشگاههايي در سراسر استانها بر پا و خيانت هاي آنها براي مردم تبيين شود.
حسن از گلستان
پاسخ روابط عمومي شهرداري منطقه 13
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه به تاريخ 9/11/91، با عنوان «تعريض خيابان پيروزي» به آگاهي مي رساند: منطقه 13 شهرداري تهران توسط معابر مهمي از جمله خيابان پيروزي محصور شده است، اين معبر به عنوان يكي از مهم ترين معابر حمل ونقلي محدوده به شمار مي رود كه با توجه به كمبود معابر شرقي- غربي در محدوده جنوب شرقي تهران و كم عرض بودن برخي از معابر موجود در اين محدوده، خيابان پيروزي را به عنوان يك معبر حمل ونقلي پر تقاضا تبديل كرده است كه علاوه بر ترافيك عبوري در اين محدوده، پاسخگوي بسياري از دسترسي هاي محلي نيز است. از اين رو طرح تعريض اين محور و افزايش ظرفيت ترافيكي آن از گذشته مورد توجه بوده است. در اين زمينه شهرداري منطقه 13 با رفع معارضان در اين محدوده، افزايش عرض اين معبر 30 متري را در دستور كار قرار داده است كه اخيرا با تملك بيش از نيمي از املاك مورد اشاره و آزاد سازي بخش زيادي از مسير پروژه، پيشرفت هاي اجرايي قابل توجهي حاصل شده است.
اميد است با همكاري و همراهي شهروندان و بهره گيري از ظرفيت شوراياران اين پروژه بزرگ تا اواخر سال 92 به نتيجه رسيده تا بخشي از مشكلات ترافيكي اين محدوده كاهش يابد.
پاسخ روابط عمومي شهرداري منطقه 13
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه به تاريخ 12/11/91، با عنوان «احداث پاركينگ در كنار ايستگاه مترو شهيد كلاهدوز» به آگاهي مي رساند: احداث 8 دستگاه پاركينگ مكانيزه و تامين 96 واحد پاركينگ در مجاورت ورودي شرقي متروي كلاهدوز در دستور كار قرار گرفته كه در حال حاضر اين طرح، در مرحله فنداسيون است و فاز اول احداث 4 پاركينگ مكانيزه با ظرفيت 48 خودرو و فاز دوم احداث چهار پاركينگ مكانيزه ديگر به تعداد 48 واحد در حال اجراست كه با توجه به برنامه ريزي هاي به عمل آمده، اين پروژه در آينده نزديك تكميل و به بهره برداري مي رسد.
 


فرايتاگ: آمريكا دروغ مي گويد حق با آيت الله خامنه اي است (خبر ويژه)

يك نشريه آلماني در گزارشي نوشت ايرانيان حق دارند پيشنهاد دروغين آمريكا براي مذاكره را باور نكنند.
هفته نامه فرايتاگ نوشت: رهبر انقلاب ايران آيت الله خامنه اي در يك سخنراني به موضوع، به اصطلاح آمادگي آمريكا براي گفتگو، پرداخت. ديگر نكته تازه اي نيست كه بگوييم حرف هاي رهبر ايران عمداً در رسانه هاي غربي ناقص پخش مي شود. در نتيجه تعجبي ندارد كه اين بار نيز بخش بزرگي از مطبوعات غربي چنين كردند.
اين نشريه در گزارش خود با عنوان «چرا حرف آمريكايي ها را باور نمي كنند، مي نويسد: هفته گذشته جو بايدن معاون رئيس جمهور آمريكا در كنفرانس امنيت مونيخ گفت آمريكا هنوز آماده است به ديپلماسي فرصت بدهد و البته اضافه كرد كه «اين پنجره، نامحدود باز نخواهد ماند» اما كوتاه زماني بعد از كنفرانس و قبل از اينكه حكومت ايران موضعي بگيرد، اين كشور دچار تحريم هاي بيشتر غرب شد. بانيان اين تحريم ها كه از جمله قرار است فروش نفت ايران را سخت تر كنند، چون هميشه در واشنگتن نشسته اند از اينرو بايد به عنوان ناظر از خود بپرسيم اصولاً پيشنهاد مذاكره آمريكايي ها تا چه ميزان جدي بوده است؟
فرايتاگ مي نويسد: آيت الله خامنه اي جوابي قاطع به اين بازي آشكار داد. البته اين جواب هيچ ارتباطي با عنوان هاي خبري چون «ايران پيشنهاد صلح را قاطعانه رد كرد» ندارد. به گفته او آمريكايي ها بايد «حسن نيت» داشته و «صادق» باشند.
نشريه آلماني مي افزايد: در غرب با علاقه اين برداشت را ارايه مي دهند كه حرف هاي رهبر عالي ايران نفرت پراكني عقيدتي است. آناني كه فارسي مي دانند يا ترجمه هاي بي طرف را خوانده اند مي دانند كه اين گونه نيست. رهبر ايران تأكيد كرد، «مذاكرات تنها از موضع برابر مي تواند شكل بگيرد و نه همراه تهديد». از اين گذشته آمريكا در سال هاي گذشته نيز نظاره گر ترور دانشمندان ايراني از جمله فيزيكدان هاي هسته اي بوده است.
در ادامه اين تحليل خاطرنشان شده است: رهبر عالي ايران مي گويد آمريكايي ها تنها نوعي برگ برنده مي خواهند. به باور او علت اين امر به ويژه آن است كه سياست خارجي آمريكا در منطقه كاملاً شكست خورده است. اكنون قرار است به جامعه جهاني اين برداشت را دهند كه حسن نيت دارند. چگونه مي توان در چنين پيشنهادي صداقت و حسن نيت ديد در حالي كه همزمان ايران را تحريم مي كنند؟
فرايتاگ در ادامه نوشت: در رسانه هاي غربي اصولاً صحبت از «تحريك هاي» رهبر ايران است كه تنها به ادعاي آنها دنبال «ايجاد درگيري» است. به جاي اين ادعا بهتر است از خود بپرسند چرا ايران به چنين مذاكراتي اعتماد ندارد. آمريكا در ايران حسن شهرت ندارد. روزگاري كودتاي نظامي عليه محمد مصدق سازماندهي كردند گرچه وي به آمريكا اعتماد كرده بود. سپس محمدرضا شاه ديكتاتور را علم كردند و نظاره كردند او چگونه ملتش را غارت و سركوب مي كند. اكنون صحبت از مذاكرات صلح است در حالي كه همزمان همچنان مي خواهند ملت ايران را با تحريم ها فلج كنند؛ صرفنظر از موارد جنايت عليه دانشمندان ايراني.
نشريه آلماني در پايان نوشت: هيچ انسان عاقلي در چنين حالتي به چنين طرف مذاكره اي اعتماد نخواهد كرد. به جاي اينكه صداقت نشان دهند همچنان به سياست ارعاب ادامه مي دهند. نيازي نيست كه حكومت ايران باشيد تا مخالف اين مطلب باشيد زيرا موضوع مشخص است. براي اين كار تنها نگاهي به تاريخ كافي است.

 


شوراي ناهماهنگي از اول هم اشتباهي بود (خبر ويژه)

يك پايگاه اينترنتي وابسته به ضدانقلاب، گروهك وابسته به اردشيرامير ارجمند را «شوراي ناهماهنگي» و «اشتباهي» توصيف كرد.
«خودنويس» با بيان اينكه گروه موسوم به شوراي هماهنگي سبز ( با تركيب اميرارجمند، رجب مزروعي و چند تن از اعضاي نهضت آزادي) 2 ساله شد، مي نويسد: بعد از ماجراي 25 بهمن 89 و حصر موسوي و كروبي، اميد بسياري از فعالان جنبش، به گروهي بود كه فقط يك نفرش اسم داشت؛ «شوراي هماهنگي راه سبز اميد». اردشيرامير ارجمند تنها فرد بدون نقاب شورا بود. اين گروه در ابتدا مدعي وكالت رهبران جنبش سبز بود، اما مشاور وقت مهدي كروبي كه در آمريكا به سر مي برد، عضويتش در اين شورا را تاييد نكرد و بعدها گفته شد كه كروبي در شورا، نماينده اي ندارد. مدتي بعد هم سايت هاي سبز كه گفته مي شد به شورا نزديك ترند، اندكي با مشاور كروبي، نامهرباني كردند.
خودنويس افزود: از سوي ديگر، با وجود برگزاري جلسات متعدد با حضور اميرارجمند و گروهي از يارانش در پاريس، حاضران در جلسات حضور خود را در شورا تكذيب مي كردند. حتي يكي از فعالان سياسي و خبرنگاراني كه برنامه هاي مختلف سخنگوي شوراي هماهنگي را «هماهنگ» مي كرد، اصرار بر اين داشت كه عضو اين شورا نيست. بعدها، برخي مدعي شدند كه چون عده اي از اعضاي اين شوراي مخفي كه سخنگويش اميرارجمند است، در ايران ساكن هستند، به خاطر دل نگراني هاي امنيتي، از ذكر نام شان خودداري شده است. برخي از پاريس نشينان هم به خاطر نگراني بابت برخوردهاي احتمالي با خانواده هاي شان در ايران، نگران عنوان شدن هر گونه ارتباطشان با سخنگوي شورا بودند.
اين نوشته خاطر نشان مي كند: با عنايت به نتايجي كه از وجود اين شورا در طول دو سال گذشته به دست آمده، به نظر مي رسد كه حضور تعدادي از جوانان پناه گرفته در پاريس كه سابقه سياسي ويژه اي نداشته اند و از كار گروهي سياسي و جمعي چيزي نمي دانند، در شوراي هماهنگي واقعيت داشته باشد.
خودنويس نوشت: زماني، لينك هاي شوراي هماهنگي در شبكه هاي اجتماعي، هزاران هزار بيننده داشت و امروز، بايد به زور رفقا و كليك دوستان، يك لينك را مثلا در بالاترين داغ كرد. امروز بعد از دو سال مي توان «عدم هماهنگي» را به خوبي ديد. شايد از ابتدا نام شورا را اشتباهي شنيده بوديم.
گفتني است گروهك مورد اشاره به خاطر افتضاحات زنجيره اي 2 سال گذشته ترجيح داد با سكوت از كنار 25 بهمن عبور كند و نزديك ايده هاي شامخي نظير پياده روي در پياده روهاي خيابان ونك و بالاتر نشود.
 


مردم ايران در 22بهمن قوي تر از گذشته مرگ بر آمريكا گفتند (خبر ويژه)

تظاهرات گسترده مرم ايران در سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي نشان مي دهد مذاكرات با اين كشور در شرايط فشار تحريم ها به جايي نخواهد رسيد.
اين تحليل را مطبوعات اسپانيايي با اشاره به راهپيمايي هاي باشكوه22بهمن در سراسر ايران منتشر كردند. ال پاييس در اين زمينه خاطرنشان كرد: تظاهرات روز يكشنبه ايران نشان داد از يكسو، مذاكرات هسته اي با هدف واداشتن ايران به انصراف از برنامه هسته اي خود به جايي نخواهد رسيد و از سوي ديگر، گشايشي در روابط ميان تهران- واشنگتن رخ نخواهد داد.
روزنامه «ال پاييس» در گزارش «آنخلس اسپينوسا» خبرنگار خود در امور ايران كه در دوبي مستقر است، نوشت: ايران روز يكشنبه در تظاهرات گسترده خود به مناسبت سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، بيهوده بودن مذاكرات هسته اي را در حالي كه آمريكا تحريم هاي تحميلي خود را بر آنها برنمي دارد، يادآوري كردند.
ال پاييس تصريح كرد: از زماني كه اين تحريم ها كه از نظر كارشناسان، سخت ترين تحريم هايي است كه تاكنون اعمال شده، فقط رفتار چالشگرانه ايران تقويت شده است. دور تازه مذاكرات هسته اي در روز بيست و ششم فوريه (8 اسفند) در قزاقستان برگزار مي شود.
روزنامه «آب ث» هم كه عنوان گزارش خود را «ايران با فرياد مرگ بر آمريكا سالگرد پيروزي انقلاب خود را گرامي داشت»، انتخاب كرده، در اين باره مي نويسد: در خيابان هاي تهران شعار «مرگ بر آمريكا» قويتر از گذشته به گوش مي رسيد و سي وچهارمين سالگرد انقلاب اسلامي به صحنه حمايت گسترده از بيانات رهبر معظم انقلاب ايران تبديل شد كه راه هرگونه مذاكره با واشنگتن در فضاي تهديد و تحريم و فشار را بست.
اين روزنامه در گزارش خود به قلم «ميكل آيستاران» افزود: آيت الله خامنه اي به تازگي خود را يك «انقلابي» خواند و با اين تظاهرات، قدرت خود را براي حذف هرگونه گزينه نزديكي به «شيطان بزرگ» به نمايش گذاشت.
اين روزنامه اسپانيايي نوشت: در چنين شرايطي، ايراني هاي وفادار به نظام جمهوري اسلامي به خيابان هاي اصلي شهرها آمدند و در مركز اين جشن ملي، تهران شاهد تظاهرات چند ميليوني بود. با اين وصف، تغييري در سياست هاي ايران به وجود نخواهد آمد.
روزنامه فرانسوي ليبراسيون در تحليل مشابهي نوشت: واشنگتن بايد رفتار خود را تغيير دهد. رهبر انقلاب ايران كه حرف آخر را در سياست خارجي مي زند گفت كه ملت ايران از حقوق مشروع خود كوتاه نخواهند آمد. براساس نظرسنجي انجام شده توسط مؤسسه آمريكايي گالوپ، برنامه اتمي ايران علي رغم مشكلات اقتصادي از سوي اكثريت مردم ايران مورد حمايت است.
ليبراسيون نوشت: براساس تصاوير منتشر شده جمهوري اسلامي روز يكشنبه سي و چهارمين سالگرد انقلاب را در سراسر كشور با حضور خيل عظيم مردم جشن گرفته است. تنها در ميدان آزادي صدها هزار نفر تجمع كرده بودند. از سوي ديگر راديو فردا وابسته به سازمان جاسوسي آمريكا با ابراز ناراحتي از بيانات حكيمانه رهبر معظم انقلاب كه به فاصله چند روز با حمايت قاطع قشرهاي مختلف در راهپيمايي 22 بهمن پشتيباني شد، گفت: با سخنراني آقاي خامنه اي دوباره آب سردي بر روي همه اميدها براي مذاكره ريخته شد. كارشناس اين راديو مي گويد: (آيت الله) خامنه اي دوست ندارد كه پاي آمريكايي ها به ايران باز شود و به تعبير وي، ايران تحت سلطه آمريكا قرار گيرد.
 


همكاران صداي آمريكا اين طوري اسكورت مي شوند (خبر ويژه)

روند اخراج همكاران در بخش فارسي صداي آمريكا همچنان ادامه دارد.
وب سايت «سبزنامه ايرانيان» كه از سوي شماري از عناصر ضدانقلاب مقيم آمريكا اداره مي شود، در اين باره گزارش داد: با افزايش نفوذ گروه هاي نظارت بر بخش فارسي صداي آمريكا كه در ارتباط با كنگره آمريكا هستند مديريت صداي آمريكا سخت گيري بيشتري نسبت به پرسنل بخش فارسي اعمال مي كند. بر همين اساس نخستين گروهي كه مشمول اين سخت گيري ها شده اند كيانوش سنجري، كوروش صحتي، احمد باطبي و رودي بختيار بوده اند كه در سال هاي اخير ضمن سوءاستفاده از موقعيت شغلي خود در صداي آمريكا در بسياري موارد با اقدامات غيرقانوني مشكلات حقوقي براي صداي آمريكا ايجاد كرده بودند، از جمله شكايت هاي متعدد كه از افراد و سازمان هاي حقيقي و حقوقي عليه رفتارهاي غيرقانوني اين گروه از پرسنل قراردادي صداي آمريكا به نهادهاي قضايي دولتي ارسال شده بود.
اين گزارش مي افزايد: در پي همين پيگيري ها كيانوش سنجري، از صداي آمريكا اخراج شد و به شكل زننده اي با اسكورت ماموران امنيتي صداي آمريكا به بيرون از ساختمان هدايت شده و حتي به وي اجازه داده نشد تا لوازم شخصي اش را از ميز كارش جمع كند و لوازم شخصي وي توسط ماموران امنيتي در كيسه اي پلاستيكي جمع آوري و در بيرون از ساختمان به وي تحويل داده شد. همچنين كوروش صحتي، ملتمسانه با امضاي تعهد كتبي پذيرفت تا به صورت كارمند قراردادي ساعتي تا زماني كه بتواند كار جديدش را پيدا كند در آنجا مشغول به كار باشد و در تعهدنامه تاكيد كرد به قوانين صداي آمريكا احترام خواهد گذاشت. اما همچنان وي در لبه اخراج قرار دارد.
سبزنامه ايرانيان خاطرنشان كرد: از احمد باطبي هم خواسته شده است تا كار جديدي پيدا كند و عنوان شده كه تا پايان اين ماه وي نيز اخراج خواهد شد. رودي بختيار هم از يك ماه پيش دفتر كار و پست سازماني اش در صداي آمريكا را از دست داده و از همان زمان به اعتراض در محل كار خود حضور نيافته و به همين جهت زمينه اخراج وي نيز فراهم شده است.
اين سايت اينترنتي از سوي ديگر از اخراج كاوه باسمنجي سردبير بخش فارسي VOA خبر داد و نوشت: در ادامه تغييرات اساسي و تسويه حساب هاي دروني در صداي آمريكا، كاوه باسمنجي يك سال و نيم پيش به عنوان سردبير بخش فارسي صداي آمريكا انتخاب شده بود، امروز از اين رسانه اخراج شد.
اتهامات وارد شده به كاوه باسمنجي، سوءاستفاده از موقعيت شغلي، استخدام اعضاي خانواده فاميل و دوستان و روابط خارج از اخلاق و عرف در محل كار بوده است. وي كه از آشنايان خانوادگي فريبا داوودي مهاجر و علي افشاري مي باشد، پس از ورود به صداي آمريكا پسرش آرش باسمنجي را كه كوچكترين آشنايي با روزنامه نگاري و كار رسانه نداشته است استخدام مي كنند. باسمنجي در اقدامي عجيب شغل پسرش را چرخاندن صفحه نمايش اخبار اعلام مي كند تا در ازاي چرخاند اين صفحه در مقابل چشم مجريان صداي آمريكا چند هزار دلار بيشتر به جيب خانواده شان واريز شود. همچنين براي خانواده و اعضاي فاميل دوستانش نيز از اين دست مشاغل ايجاد مي كند.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10