(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 26 بهمن  1391 - شماره 20430

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رئيس سازمان انرژي اتمي
كاركنان آژانس عضو سرويس هاي اطلاعاتي هستند
هديه به خوانندگان
اخبار ادبي و هنري
چشم به راه سپيده
ليبرمن: توقف ايران از طريق تحريم ها فكر اشتباهي است
امير سياري مطرح كرد
تاكيد رهبر معظم انقلاب بر احياي نام اصيل سواحل مكران
اوباما اتهام هسته اي عليه ايران را تكرار كرد
واكنش ها به درخواست احمدي نژاد
پيرامون انتخابات سازمان نظام پزشكي
معرفي 110 نرم افزار چند رسانه اي
در نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال
نقل و انتقال سفارشي دانشجويان ممنوع!
فيصل مقداد: طرح هاي ايران براي عبور از بحران سوريه
با طرح هاي اسد تطابق دارد
تقويت همكاري هاي ايران و روسيه در عرصه فضايي
نماينده مردم مرند در مجلس:
پرداخت نقدي يارانه آثار تورمي دارد
برپايي جشنواره اسب اصيل كردي در مهاباد
راه اندازي بازار عرضه آبزيان در اروميه
آيت الله جوادي آملي در پيام تصويري به مراسم اربعين معلم بزرگ اخلاق:
تاثيرگذاري حاج آقا مجتبي به خاطر مهذب بودن او بود
حماسه «قاچاق نبي» ثبت ملي شد
معاون سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر كشور:
پايگاه هاي امداد و نجات جاده اي 3 برابر مي شود
با مشاركت شهرداري و دانشگاه تبريز
همايش آيت الله شهيد مدني در تبريز برگزار مي شود
معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خبر داد
توزيع يك ميليون جلد قرآن در سراسر جهان
درخشش كاشاني هاي حافظ نهج البلاغه در كشور
رئيس شوراي عالي استان ها:
شهرداري ها با مشكل اعتبار مواجهند


رئيس سازمان انرژي اتمي

كاركنان آژانس عضو سرويس هاي اطلاعاتي هستند

رئيس سازمان انرژي اتمي كشورمان با انتقاد از درز اطلاعات محرمانه ايران از سوي آژانس بين المللي انرژي اتمي، كاركنان اين آژانس را عضو سرويس هاي اطلاعاتي دانست.
فريدون عباسي، رئيس انرژي اتمي جمهوري اسلامي در پايان جلسه هيئت دولت و در جمع خبرنگاران درباره مذاكرات ايران و آژانس گفت: اين گفت و گوها ادامه دارد و بسته نمي شود و ادامه خواهد داشت تا به يك نتيجه معقول با آژانس دست پيدا كنيم.
پارچين يك سايت هسته اي نيست
وي درباره بحث بازديد بازرسان آژانس از سايت پارچين گفت: پارچين يك سايت هسته اي نيست و من بارها اين مسئله را تكرار كردم؛ ابهاماتي در اين باره مطرح مي شود كه در جهت رفع اين ابهامات با آژانس در حال گفت و گو هستيم.
رئيس سازمان انرژي اتمي با بيان اينكه رفع ابهامات نياز به مدارك لازم دارد اظهار داشت: اگر مستندي از سرويس هاي امنيتي وجود دارد كه آنها را فريب داده است، لازم است به ما ارائه دهند.
تبديل اورانيوم 20 به پودر
رئيس سازمان انرژي اتمي درباره برخي اخبار پيرامون تبديل سوخت اورانيوم به پودر اورانيوم تأكيد كرد: تبديل سوخت روندي بوده كه ما از سال گذشته در پيش گرفته بوديم و در 25 بهمن ماه سال 90 از اولين بسته سوخت با حضور رئيس جمهور پرده برداري شد و تاكنون 12بسته سوخت توليد شده است كه بخشي از آنها در اصفهان نگهداري مي شود و بخشي ديگر تحويل رآكتورهاي اتمي شده و همه مراحل توليد اكسيد اورانيوم و تبديل آنها به صفحات سوخت تحت نظر بازرسان آژانس بوده است.
رئيس سازمان انرژي اتمي ادامه داد: ما به خاطر نيازي كه به سوخت 20درصد داشتيم در حال انجام اين كار هستيم و به تدريج اورانيوم غني شده 20درصدي خود را به صورت پودر درآورده و به شكل بسته هاي سوخت براي استفاده در رآكتورهاي هسته اي درمي آوريم.
عباسي تأكيد كرد: اين كار براي محدود كردن ذخاير اورانيوم 20درصدي نيست و نخواهد بود و تنها به منظور راه اندازي رآكتورهاي تحقيقاتي ماست.
وي درباره ابراز خرسندي كشورهاي غربي از اين مسئله گفت: مگر ما سوخت را براي چه مي خواستيم؟ اين مسئله عقبگرد نسبت به هيچ چيز محسوب نمي شود؟ آنها ادعا مي كنند كه ما اگر اورانيوم 20درصد را غني كرده ايم براي مباحث ديگري است ولي از ابتدا گفته شد كه اين كار براي تأمين سوخت راكتور تهران است و آنها از دادن اين سوخت به ما خودداري كردند.
نصب سانتريفيوژهاي جديد
رئيس سازمان انرژي اتمي ادامه داد: در بهمن 90 از اولين زنجيره نسل جديد سانتريفيوژها پرده برداري كرديم و از آن به بعد تحقيقات ما در اين پايلوت كامل شد.
رئيس سازمان انرژي اتمي ادامه داد: براي اينكه به توليد صنعتي در اين زمينه دست يابيم بايد تعدادي زيادي از اين دستگاه ها را نصب كنيم. نصب سانتريفيوژهاي جديد از حدود 1 ماه پيش در سايت نطنز آغاز شده است و با برنامه ريزي كه كرده ايم نصب دو برابري آنها ادامه دارد تا بتوانيم آزمايشگاه مرتبط با نسل جديد را تكميل كنيم.
عباسي تصريح كرد: اين سانتريفيوژها براي غني سازي ويژه زير 5 درصد ساخته شده و هيچ استفاده اي از آنها در غني سازي 20درصد نمي شود.
درز اطلاعات از آژانس
رئيس سازمان انرژي اتمي درباره شكايت اين سازمان از آژانس انرژي اتمي به خاطر انتشار اطلاعات محرمانه گفت: فعلاً پاسخ مناسبي در اين باره دريافت نكرده ايم؛ حتي اخيراً اعتراضات جديدي در اين باره داشتيم و نماينده ما در آژانس درباره انتشار خبر نسل جديد سانتريفيوژهاي هسته اي از آنان سؤال كرده بود كه چرا اطلاعات آنها بايد از آژانس به بيرون درز پيدا كند.
وي افزود: 3-4 روز بعد از اينكه كارشناسان آژانس نصب اين سانتريفيوژها را به آژانس گزارش كردند اطلاعات آنها در اختيار رسانه هاي غربي قرار گرفت و منبع خود را يكي از كارشناسان آژانس نقل كرده بودند؛ اين مسئله دال بر اين است كه اطلاعات از آژانس به راحتي درز پيدا مي كند.
كارمند آژانس يا جاسوس؟!
وي با بيان اينكه در آژانس كارمنداني مشغول كار هستند كه از آژانس حقوق نمي گيرند بلكه حقوق خود را از كشور خود دريافت مي كنند اظهار داشت: اين باعث مي شود تا آنها اطلاعات خود را در اختيار كشورهاي خود، سرويس هاي امنيتي و رسانه ها قرار دهند؛ ما به آقاي آمانو هشدار داديم كه اين مسئله بايد برطرف شود.
رئيس سازمان انرژي اتمي در پايان گفت: ما به آژانس اين امتياز ويژه را داده ايم تا درباره ابعاد احتمالي نظامي برنامه هسته اي گفت و گو كنيم و اين دليل نمي شود كه ما بي جهت اطلاعات خود را درباره اماكن هسته اي به آژانس دهيم چرا كه آژانس مكان امني براي نگهداري مطالب و اسناد محرمانه نيست.
سخنان عباسي در حالي است كه هيئت آژانس به سرپرستي هرمان ناكارتس روز گذشته در تهران با هيئت ايراني گفت و گو كردند.
 


هديه به خوانندگان

رهبر معظم انقلاب: نگذاريم اختلاف نظرها، اختلاف سليقه ها، حتي گاهي اوقات كينه هاي شخصي، غرض ورزي هاي شخصي بر زندگي ما، بر مشي ما غلبه كند و دشمن را شاد كند.
 


اخبار ادبي و هنري

چاپ هفتاد و هشتم كتاب «مفاتيح الحيات» آيت الله جوادي آملي
كتاب «مفاتيح الحيات» براي هفتاد و هشتمين بار منتشر و روانه بازار نشر شد.
با توجه به نوسانات قيمت كاغذ هيچ گونه تغيير قيمت در كتاب «مفاتيح الحيات» حضرت آيت الله جوادي آملي صورت نگرفته و اين اثر كه با استقبال گسترده مردم مواجه شده است، با همان قيمت سابق در حال توزيع است.حضرت آيت الله جوادي آملي اين اثر را در پنج بخش بيان كردند كه به «تعاملات انسان با خود»، «تعامل انسان با همنوعان»، «تعامل مردم و نظام اسلامي»، «تعامل انسان با حيوان» و «تعامل انسان با خلقت زيست محيطي» اختصاص دارد.
اختتاميه جايزه سينمايي گفتمان انقلاب اسلامي برگزار مي شود
آيين اختتاميه دومين جايزه سينمايي گفتمان انقلاب اسلامي با ياد شهيد سيد مرتضي آويني و مرحوم رسول ملاقلي پور و نكوداشت ابراهيم حاتمي كيا و فرج الله سلحشور برگزار مي شود.
در اين مراسم، تنديس ققنوس طلايي به بهترين فيلم با محوريت گفتمان انقلاب اسلامي تعلق خواهد گرفت و از تعدادي از فيلم هاي جشنواره نيز تقدير خواهد شد.
بنابر اين گزارش، فيلم هاي «تنهاي تنهاي تنها» به كارگرداني احسان عبدي پور، «سر به مهر» به كارگرداني هادي مقدم دوست، «رسوايي» به كارگرداني مسعود ده نمكي، «دهليز» به كارگرداني بهروز شعيبي، «خسته نباشيد» به كارگرداني محسن قرايي، «20:9 در بوشهر» به كارگرداني محمدامين همداني، «حوض نقاشي» به كارگرداني مازيار ميري و «ترنج» به كارگرداني مجتبي راعي، به عنوان پربحث ترين فيلم ها براي كسب جايزه سينمايي اعلام شده اند. تقدير از رسانه برتر گفتمان انقلاب اسلامي در حوزه سينما از ديگر برنامه هاي اين مراسم خواهد بود.
آيين اختتاميه دومين جايزه سينمايي گفتمان انقلاب اسلامي، جمعه 27 بهمن در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شده و در انتهاي مراسم، فيلم برگزيده با حضور عوامل و سازندگان به نمايش درخواهد آمد.گفتني است دومين جايزه سينمايي گفتمان انقلاب اسلامي در طول 9 روز با حدود 500 داور به تحليل و بررسي فيلم هاي جشنواره فيلم فجر پرداخت و در مراسم اختتاميه، بهترين فيلم در گفتمان انقلاب اسلامي، انتخاب خواهد شد.
كتاب ممنوع از چاپ فرانسه
در ايران رونمايي شد
اريك بلانرو كتاب «ساركوزي، اسرائيل و يهوديان- لابي صهيونيستي فرانسه» را درباره نفوذ لابي صهيونيست در فرانسه نوشته كه اين كتاب تبديل به معروفترين اثر درباره افشاگري لابي صهيونيستي فرانسه شده است، ولي اجازه نشر در كشور آزاد فرانسه پيدا نكرد.
در مراسم رونمايي از اين كتاب كه در خبرگزاري فارس برگزار شد بلانرو نويسنده اين كتاب گفت: تاكنون نزديك 20 كتاب نوشته ام كه همه اين ها در فرانسه چاپ شده است اما اين كتاب براي چاپ، انتشار و توزيع فروش در فرانسه ممنوع شد و ناگزير شدم كتاب را در بلژيك چاپ كنم. ناشراني كه كارهايم را پيش از اين چاپ مي كردند همه عذرخواهي كرده و نامه هايي را مبني بر اينكه نمي توانند اين كتاب را چاپ كنند، برايم فرستادند كه با اجازه خود آنها بخشي از اين نامه ها در ابتداي كتاب آمده است.
وي افزود: تيتر اين كتاب ساده و شوك آور است و پاسخي به كتاب «دوگل، اسرائيل و يهوديت» است. چاپ و توزيع اين كتاب در سرزمين آزاد فرانسه به علت فشارهاي لابي اسرائيل با مشكلات زيادي مواجه بود تا حدي كه چاپ، نشر و توزيع آن در فرانسه ممنوع گرديد و به مدت شش ماه پس از چاپ آن در بلژيك هيچ توزيع كننده كتابي حاضر به پخش و توزيع آن در فرانسه نمي شد. البته چنين برخوردي باعث شهرت آن شد و اين كتاب به يكي از پرفروش ترين كتاب هاي فرانسه از طريق اينترنت تبديل شد استقبال از اين كتاب در فرانسه كه قدرت و لابي صهيونيستي را در اين كشور به چالش كشانده است نشان از عمق تغييرات و تحولاتي بود كه جامعه فرانسه انتظار آن را مي كشيد.
بلانرو ادامه داد: سانسور در فرانسه يك سكوت محض و دايناميك است. هيچ خوبي و هيچ بدي مطرح نمي شود و از اين طريق جامعه آشنايي پيدا نمي كند و موضوع در خلأ باقي مي ماند اگر بدي مطلبي هم مطرح شود باز جامعه آن را خواهد شناخت اما در فرانسه در سكوت كامل هيچ سخني بيان نمي شود.وي اضافه كرد: به دلخواه خود انتشار اين كتاب را براي انتشار در ايران انتخاب كردم و هدفم رساندن صداي نارضايتي يك تاريخ دان فرانسوي است كه اين دوستي نه چندان گذشته را يادآوري مي كند. دولت و ملت ايران بايد اطلاع داشته باشند كه برخلاف ظواهر امر، همه مردم فرانسه فريب اخبار زنجيروار منتشر شده از رسانه هاي غربي را كه در كنترل لابي اسرائيل است، باور نمي دارند.در ادامه مراسم رونمايي از كتاب «ساركوزي، اسرائيل و يهوديان- لابي صهيونيستي در فرانسه» غلامرضا منتظمي كه ترجمه اين كتاب را به زبان فارسي برعهده داشته سخنراني كرد.
حضور مسئولان سينمايي ايران
در جشنواره ضدايراني
تعدادي از مسئولان و اهالي سينماي كشورمان در يك جشنواره ضدايراني حاضر شده اند.
به گزارش خبرنگار كيهان، به رغم موضع گيري شديد دبير جشنواره فيلم برلين عليه ايران، دخالت بي جاي وي در امور داخلي كشورمان با حمايت از يك مجرم امنيتي، دعوت از يك فعال معاند نظام به عنوان داور و نمايش فيلم هاي ضد ايراني، تعداد قابل توجهي از مديران دولتي سينما در شصت و سومين دوره جشنواره برلين حضور يافته اند.
براساس گزارش خبرگزاري ايسنا، اسامي مسئولين و نمايندگاني از بنياد سينمايي فارابي، مؤسسه رسانه هاي تصويري، بخش سينمايي حوزه هنري و صدا و سيما در ليست مهمانان اين جشنواره ديده مي شود. متأسفانه با وجود رويكرد سياسي و ضد ايراني جشنواره هاي وابسته به دولت هاي غربي، به ويژه جشنواره برلين اما كاروان سينمايي ايران نيز در آنها حاضر مي شود كه بدون شك برخلاف منافع و مصالح ملي ماست. البته مسافران جشنواره هاي غربي نيز هيچ گاه گزارشي درباره دستاوردهاي سفر خود به اين جشنواره ها ارائه نمي دهند.
انتقادات شديد بهروز افخمي
از فيلم هاي ميري و درخشنده
بهروز افخمي، عضو سابق حزب منحله مشاركت و از اعضاي هيئت داوري سي و يكمين جشنواره فيلم فجر، در اظهاراتي ضمن دفاع از برگزيدگان اين جشنواره، انتقادات شديدي را عليه فيلم هاي مازيار ميري و پوران درخشنده مطرح كرد.
وي در گفت و گو با مهر درباره فيلم «خوض نقاشي» به كارگرداني مازيار ميري گفته است: اين فيلم ايراد داستاني دارد. اتفاقي كه در «حوض نقاشي» مي افتد غيرممكن است. عقب ماندگان ذهني اي كه كارگردان در فيلم اش به تصوير مي كشد، غيرممكن است بچه دار شوند. به همين دليل چنين داستاني هم ممكن نيست. با توجه به اين ايراد بزرگ بايد فيلمنامه و كارگرداني را از قضاوت خارج مي كرديم.
افخمي همچنين درباره فيلم جديد درخشنده نيز بيان داشت: فيلم «هيس!دخترها فرياد نمي زنند» يك فيلم كاملاً تجاري است و براي گيشه ساخته شده است. اين كارگردان هر حادثه را پشت يك حادثه ديگر رديف كرده تا به جايي برسد كه عقل مخاطب را تعطيل كند... جالب است در اين ميان يك بازپرس هم حضور دارد كه ابتدايي ترين وظايف خود را نمي داند و اصلاً اطلاعي از قانون ندارد. در پايان هم بحث قصاص مطرح مي شود. داستان فيلم از نيمه راه به بعد كاملاً نامعقول است. نمي دانم خانم درخشنده چه اصراري دارد كه بگويد سه سال تحقيق كرده است. در صورتي كه او سه ساعت هم تحقيق نداشته است. من فكر مي كنم وي كاملاً مي دانسته كه چنين شرايط دادگاه و بازپرسي در قانون ما وجود ندارد بلكه با خودش فكر كرده خيلي از مخاطبان كه در جريان چنين موضوعاتي نيستند بقيه هم احساساتي مي شوند و فقط با درگير شدن احساسشان فيلم را دنبال مي كنند.
 


چشم به راه سپيده

Email: SEPIDEH@kayhannews.ir
تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضر نبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله»، در آستانه آدينه اي ديگر با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.
حضور
ز عشق هر كه سرايد تويي، تمام تويي
تو روح مهري و معناي عشق تام، تويي
تمام هستي عشقم، حضور دائم توست
چنان توام كه ندانم ز ما، كدام تويي
پر از توام، به همانگونه كز هواست، حباب
مرو، مرو كه مرا هستي و دوام تويي
تو آسمان و من آن تك درخت كهسارم
كه آنچه مي نگرم صبح تا به شام، تويي
پلنگ خشمگين دشت روزگار، منم
مرا پناه شبانگاهي و كنام، تويي
ز نام و ننگ گذشتم به پشتباني عشق
خوشا دگر كه مرا عين ننگ و نام، تويي
سخن ز جذبه مهر تو، نگسلد از هم
مدار باطن و معيار انسجام، تويي
كدام جمله تو را شرح مي توان كردن
تو خود كتاب خودي، بهترين كلام، تويي
موسوي گرمارودي

خواهد آمد...
نذر كردم لحظه تنگ غروب
نذر يك شب اشك نيلي ريختن
بر سر هر كوچه شهر خيال
شب چراغي از نگاه آويختن
¤ ¤ ¤
باز مي سايم نگاهم را به راه
خيره بر دروازه هاي نيمه باز
گامها فرسوده ام در كوچه ها
كوچه هاي خاكي دور و دراز
¤ ¤ ¤
خواهد آمد اي دل ديوانه ام
او كه نامش با لبانم آشناست
من گل نرگس برايش چيده ام
باورم كن خواهد آمد، باوفاست
مژده پاك سرشت

بي تو...
بي تو جان آشنا ندارد هيچ
دردهامان دوا ندارد هيچ
كشتي محنت زمين جز تو
به خدا ناخدا ندارد هيچ
بي تو اين جا به زردي گلها
هيچكس اعتنا ندارد هيچ
بي تو دستان زخمي احساس
التماس دعا ندارد هيچ
بازگرد اي نجابت شرقي
«بي تو اينجا صفا ندارد هيچ»
عباس نادري قطب الديني
 


ليبرمن: توقف ايران از طريق تحريم ها فكر اشتباهي است

وزير خارجه مستعفي رژيم صهيونيستي اظهار داشت: هركس كه فكر مي كند، تحريم ها يا مذاكرات ايران را متوقف مي كند، در اشتباه است.
به گزارش پايگاه صهيونيستي تايمز اسرائيل، «آويگدور ليبرمن» وزير خارجه سابق و نفر شماره دو فهرست مشترك «ليكود-اسرائيل بيتنا» مي گويد تحريم ها و مذاكرات ايران رااز پيشبرد برنامه هسته اي باز نمي دارد.
«بنيامين نتانياهو» نخست وزير رژيم صهيونيستي و شريك انتخاباتي ليبرمن نيز سال گذشته در جريان سخنراني خود در مجمع عمومي سازمان ملل، گفته بود تحريم ها برنامه هسته اي ايران را متوقف نكرده است.
البته هدف نتانياهو و ليبرمن از بيان چنين موضوعي توجيح حمله نظامي احتمالي به ايران است. هم ليبرمن و هم نتانياهو از راستگرايان جنگ طلب اسرائيل به شمار مي آيند. «شيمون پرز» رئيس رژيم صهيونيستي هم يك ماه قبل گفته بود اگر تحريم ها جواب ندهد، آمريكا به تأسيسات هسته اي ايران حمله مي كند.
به گزارش فارس ليبرمن كه ديروز با راديو ارتش اسرائيل صحبت مي كرد، با اشاره به آزمايش هسته اي كره شمالي، گفت: اين آزمايش «شاهدي آشكار» بر اين امر است كه ديپلماسي نتوانسته اين كشور را از گسترش برنامه هسته اي باز دارد. رسانه هاي كره شمالي روز گذشته از آزمايش هسته اي موفقيت آميز اين كشور خبر دادند. اين سومين آزمايش هسته اي پيونگ يانگ از سال 2000 به بعد بوده است.
وزير خارجه مستعفي رژيم صهيونيستي، افزود: هركس كه فكر مي كند تحريم ها يا مذاكرات ايران را متوقف مي كند، در اشتباه است.
روز سه شنبه هم «يعير شامير» نفر شماره دو حزب «اسرائيل بيتنا» گفته بود ايران مي بيند كه دنيا چطور از برخورد با آزمايش هاي هسته اي كره شمالي ناتوان است.
 


امير سياري مطرح كرد

تاكيد رهبر معظم انقلاب بر احياي نام اصيل سواحل مكران

فرمانده نيروي دريايي ارتش گفت: زماني كه خدمت فرمانده معظم كل قوا براي اعلام برگزاري همايش توسعه سواحل «مكران» رسيديم، معظم له فرمودند خوب است اين نام احيا شود زيرا نام اصيل است.
امير دريادار «حبيب الله سياري» فرمانده نيروي دريايي ارتش در نشست خبري كه صبح چهارشنبه برگزار شد، گفت: اهميت رزمايش دريايي ولايت 91 و همايش توسعه سواحل مكران اين است كه در منطقه و آب هايي انجام مي شوند كه عرصه بين المللي است.
وي افزود: وقتي ما 100 كيلومتر از ساحل دريا جدا مي شويم طبيعتا در عرصه بين المللي قرار مي گيريم و توجه جهانيان به ما جلب مي شود.
سياري در ادامه تصريح كرد: با توجه به همايش اخير نيروي دريايي كه در سواحل مكران انجام مي شود، اين همايش جايگاه بسيار مهمي براي جمهوري اسلامي دارد.
به گزارش فارس، فرمانده نيروي دريايي ارتش با اشاره به اينكه فرمانده معظم كل قوا توجه ويژه اي به اهميت سواحل مكران دارند، گفت: يك سوم مرزهاي ما دريايي است كه مهمترين مرز دريايي ما سواحل مكران يعني از بندرعباس تا پسابندر كه نام اصلي ايراني آن مكران است، را تشكيل مي دهد.
سياري ادامه داد :زماني كه خدمت فرمانده معظم كل قوا براي اعلام برگزاري همايش توسعه سواحل مكران رسيديم، ايشان فرمودند خوب است كه اين نام احيا شود زيرا نام اصيل است.
وي تاكيد كرد: سواحل مكران بر آبهاي آزاد و اقيانوس مشرف است و از اين سواحل مي توانيم مستقيم تا قطب جنوب پيشروي كنيم.
 


اوباما اتهام هسته اي عليه ايران را تكرار كرد

رئيس جمهور آمريكا با تكرار اتهامات واهي درباره برنامه هسته اي ايران مدعي شد همه اقدامات لازم براي عدم دستيابي جمهوري اسلامي به تسليحات اتمي را انجام خواهد داد.
در حالي كه اين روزها برخي مقامات آمريكايي خواهان مذاكره با ايران شده اند، باراك اوباما - رئيس جمهور اين كشور - زبان به تهديد گشود و اتهامات واهي عليه برنامه هسته اي ايران را تكرار كرد.
رئيس جمهور آمريكا در سخنراني سالانه خود گفت: سران ايران بايد درك كنند كه اكنون زمان يك راه حل ديپلماتيك است، زيرا يك ائتلاف متحد خواستار اين هستند كه آنها به وظايفشان عمل كنند.
رئيس جمهور آمريكا در بخش ديگري از اظهاراتش با تكرار اتهامات غرب مبني بر نظامي بودن برنامه هسته اي ايران مدعي شد: ما هر چه لازم است انجام مي دهيم تا ايران را از دسترسي به تسليحات هسته اي بازداريم.
همچنين رويترز گزارش داد كه سفر رز گاتمولر، معاون موقت وزير امور خارجه آمريكا در زمينه كنترل تسليحاتي و امنيت بين المللي توسط ميزبان هاي اسرائيلي اش بخشي از تلاش ها براي مقدمه چيني جهت سفر اوباما به اراضي اشغالي در بهار تلقي مي شود، سفري كه موضوع ايران در دستور كار آن قرار دارد.
يك مقام رژيم صهيونيستي كه با گاتمولر ديدار كرده بود گفت كه معاون وزير امور خارجه آمريكا «تعهد آمريكا به جلوگيري از يك ايران هسته اي را تكرار كرد.»
سخنگوي سفارت آمريكا (در اراضي اشغالي) از اطهارنظر درباره محتواي سفر گاتمولر خودداري كرد.
سخنراني معاون وزير امور خارجه آمريكا در جمع مقامات رژيم صهيونيستي نيز بدون حضور خبرنگاران صورت گرفت.
 


واكنش ها به درخواست احمدي نژاد

پيرامون انتخابات سازمان نظام پزشكي

درحالي رئيس جمهور طي نامه اي به رئيس مجمع عمومي سازمان نظام پزشكي كشور خواستار تجديدنظر در روند برگزاري انتخابات اين سازمان شد كه رئيس هيئت نظارت بر انتخابات نظام پزشكي، رئيس كميسيون بهداشت و درمان مجلس و رئيس سازمان بسيج جامعه پزشكي اين درخواست احمدي نژاد را خلاف قانون و غيرقابل اجرا دانستند.
رئيس جمهور به دنبال نامه رئيس مجمع عمومي سازمان نظام پزشكي كشور درباره عملكرد هيئت هاي نظارت بر انتخابات نظام پزشكي در روند رسيدگي به صلاحيت نامزدهاي انتخابات هيئت مديره اين سازمان، خواستار اصلاح اين روند و تجديدنظر درباره افرادي شد كه بدون دليل قانوني رد صلاحيت شده اند.
احمدي نژاد در پاسخ به اين نامه كه خطاب به سرپرست وزارت بهداشت نوشته شده است تاكيد كرد: بايد طبق قانون عمل شود و نظرات شخصي و گروهي و خارج از چارچوب قانون دخالتي نداشته باشد. چنانچه روند اصلاح نشود و افرادي كه بدون دليل قانوني رد صلاحيت شده اند با تجديدنظر احقاق حق نشوند، برگزاري انتخابات خلاف قانون و از نظر اينجانب باطل است.
گفتني است در بخشي از نامه بيژن گودرزي رئيس مجمع عمومي سازمان نظام پزشكي خطاب به رئيس جمهور آمده است: چندي است كه مقدمات برگزاري انتخابات نظام پزشكي در حال اجرا مي باشد، عملكرد هيئت هاي نظارت بر انتخابات نظام پزشكي شهرستان ها، تهران بزرگ و هيئت نظارت مركزي در روند رسيدگي به صلاحيت نامزدهاي انتخابات هيئت مديره سؤالات و ابهامات فراواني را براي جامعه پزشكي فراهم آورده است.
وي با اين ادعا كه رد صلاحيت شدگان در دوره هاي متوالي مورد اعتماد و وثوق جامعه پزشكي قرار گرفته اند نوشته است:
مجمع عمومي نظام پزشكي جمهوري اسلامي به عنوان فراگيرترين مرجع منتخب جامعه پزشكي از مقام منيع رياست جمهوري تقاضا مي نمايد كه با مرعي نمودن كليه اقدامات قانوني و ملحوظ ساختن تمامي مقدورات، نسبت به اصلاح روند رسيدگي به صلاحيت نامزدهاي انتخابات نظام پزشكي و عملكرد هيئت هاي نظارت مركزي، تهران و شهرستان ها دستور عاجل صادر فرمايند.
در همين حال، رئيس هيئت نظارت بر انتخابات نظام پزشكي در واكنش به نامه رئيس جمهور گفت: به هيچ عنوان در رأي صادر شده تجديدنظر نخواهيم كرد چرا كه ملاك حال فعلي افراد است.
مراد هاشم زهي در گفت وگو با تسنيم، در خصوص نامه رئيس جمهور كه در بخشي از آن احمدي نژاد خواستار بررسي مجدد ردصلاحيت شده هاي انتخابات نظام پزشكي شده بود، اظهار داشت: ما جواب اين نامه را به رئيس جمهور داديم و آنچه را كه مد نظر آقاي رئيس جمهور بود مد نظر ما هم قرار داشت.
وي با بيان اين كه موارد مورد نظر رئيس جمهور مورد توجه شوراي نگهبان و هيئت نظارت بر انتخابات نظام پزشكي قرار داشته است تصريح كرد: نظرات در اين زمينه يكي است اما در برخي موارد سوءتفاهم هايي ايجاد شده است.
هاشم زهي گفت: ملاك حال فعلي افراد است و ممكن است كسي 6 ماه پيش مشكلي نداشته اما استعلام ها براساس قوانين صورت گرفته است و تجديدنظري نخواهد شد.
وي تصريح كرد: غير از اين نامه، نامه ديگر رئيس جمهور به هيئت نظارت بر انتخابات نظام پزشكي نوشته بود كه آن هم مورد نظر هيئت نظارت قرار داشت و در اين نامه تاكيد بر اجراي انتخابات براساس قانون شده بود.
هاشم زهي گفت: ما با توجه به قانون اساسي و قوانين انتخابات نظام پزشكي تصميم موجود را گرفته ايم و به هيچ عنوان از آن عدول نخواهيم كرد.
حسينعلي شهرياري رئيس كميسيون بهداشت و درمان مجلس نيز با اشاره به اين كه رئيس جمهور نگران دوستان رد صلاحيت شده خود در نظام پزشكي است گفت: رئيس جمهور حق ندارد در همه امور كشور دخالت كند.
شهرياري با اشاره به نامه رئيس جمهور كه خواستار تجديدنظر در روند برگزاري انتخابات سازمان نظام پزشكي شد، اظهار داشت: واقعا اين تصميم هاي رئيس جمهور در يك فضاي خاصي در حال انجام است و رئيس جمهور فكر مي كنند در همه امور مملكت مي تواند دخالت كند.
وي افزود: رئيس جمهور به عنوان مجري قانون نبايد برخلاف قانون عمل كند تصريح كرد: اينگونه نامه نگاري رئيس جمهور به اين معناست كه وي نگران دوستان رد صلاحيت شده اش در انتخابات نظام پزشكي است.
رئيس كميسيون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان كرد: رئيس جمهور بايد به قانون احترام بگذارد و اجازه دهد موازين قانوني به صورت صحيح اجرا شود.
وي با بيان اين كه نمي توان سرنوشت جامعه پزشكي را به هر كسي سپرد اضافه كرد: اگر رئيس جمهور مي خواهد با توجه به نزديك شدن انتخابات رياست جمهوري براي خود يار جمع كند اين موضوع ديگري است.
همچنين محمد رئيس زاده رئيس سازمان بسيج جامعه پزشكي در اين زمينه گفت: اين حركت رئيس جمهور اتفاق و حركتي غيرقابل قبول است چرا كه هيئت عالي نظارت مركزي انتخابات نظام پزشكي روند كاملا قانوني را طي كرده است.
وي ادامه داد: رئيس جمهور نبايد صرفا به خاطر اين كه عده اي از اطرافيانش رد صلاحيت شده اند كار هيئت نظارت بر انتخابات نظام پزشكي را زير سؤال ببرد.
رئيس زاده گفت: اين موضوع كه رئيس جمهور صرفا به خاطر رد صلاحيت شدن يك فرد مسئله دار كليه اقدامات وزارت بهداشت و هيئت هاي نظارت سراسر كشور و هيئت نظارت مركزي را زير سؤال برده است اشتباه محض است.
وي گفت: جامعه پزشكي در مقابل اين حركت غيرقانوني ساكت نمي نشيند و كساني كه به خاطر عدم تاييد صلاحيت با توسل به حلقه انحرافي مسبب صدور اين نامه شدند بدانند كه به هيچ عنوان در جامعه پزشكي جايي نخواهند داشت.
 


معرفي 110 نرم افزار چند رسانه اي

در نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگي بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: اين نهاد بيش از 110 نرم افزار چند رسانه اي مربوط به حوزه ايثار و شهادت را در نخستين نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال انقلاب اسلامي در معرض ديد عموم قرار خواهد داد.
به گزارش ايرنا، «رضا مؤمنين» با اشاره به برپايي نخستين نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال با عنوان «سراج» در مصلاي امام خميني(ره) افزود: اين نرم افزارها توسط نشر الكترونيكي شاهد آماده عرضه شده است.
وي ادامه داد: مجلات صوتي، كتابهاي الكترونيكي در بخش انقلاب اسلامي و دفاع مقدس از جمله محصولات نرم افزار چند رسانه اي حوزه ايثار و شهادت است كه در اين نمايشگاه عرضه خواهد شد.
وي با اشاره به حضور سه پايگاه اطلاع رساني نويد شاهد، قربانيان سلاح هاي شيميايي و قربانيان ترور در اين نمايشگاه، گفت: استقرار نرم افزار تفال به شهدا كه مورد استقبال بازديد كنندگان در نمايشگاه هاي فرهنگي قرار گرفته و رونمايي از چند نرم افزار جديد از ديگر برنامه هاي حضور معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگي در نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال است.
براساس اين گزارش، نخستين نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال با عنوان «سراج» از ديروز به مدت هشت روز در محل مصلي تهران داير خواهد بود.
 


نقل و انتقال سفارشي دانشجويان ممنوع!

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي از آخرين وضعيت نحوه نقل و انتقال دانشجويان دانشگاه آزاد خبر داد.
فرهاد دانشجو، رئيس دانشگاه آزاد در اين باره به باشگاه خبرنگاران گفت: براي نقل و انتقال دانشجويان يك آيين نامه جديد تدوين كرده ايم كه از هفته گذشته ابلاغ شده است.
وي افزود: اساس اين آيين نامه اين است كه اگر دانشجويي قرار است منتقل شود، بايد موافقت واحد مبدأ و مقصد را داشته باشد، اگر اين دانشگاه همتراز باشد مشكلي در جابه جايي وجود ندارد ولي اگر دانشگاه مبدأ و مقصد همتراز نباشند در صورت هم استان بودن درخواست انتقال بايد علاوه بر تائيد دانشگاه مبدأ و مقصد موافقت هيئت امناي واحد را هم داشته باشد.
دانشجو درباره دانشگاه هايي كه هم استان نيستند، تصريح كرد: در صورت همتراز و هم استان نبودن دانشگاه مبدأ و مقصد دبيران هيئت امناهاي دو استان بايد براي انجام انتقال موافقت كنند.
وي در ادامه تأكيد كرد: از مهر ماه سال آينده تنها راه نقل و انتقال دانشجويان فقط همين روال است و دانشگاه ها بايد طبق آيين نامه ابلاغي عمل كنند تا حقي از دانشجويان ضايع نشود و ديگر خبري از نامه هاي سفارشي نقل و انتقال نيست.

 


فيصل مقداد: طرح هاي ايران براي عبور از بحران سوريه

با طرح هاي اسد تطابق دارد

معاون وزير امور خارجه سوريه تاكيد كرد: طرح هايي كه جمهوري اسلامي براي گذر از بحران سوريه مطرح كرده، همان طرح ها و برنامه هاي پيشنهادي «بشار اسد» رئيس جمهور سوريه است.
«فيصل مقداد» معاون وزير امور خارجه سوريه در مصاحبه با پايگاه خبري «العهد» گفت طرح هايي كه جمهوري اسلامي ايران در رابطه با بحران سوريه مطرح كرده، همان طرح ها و برنامه هاي سياسي است كه «بشار اسد» رئيس جمهور سوريه مطرح كرده است.
به گزارش فارس وي افزود: رهبران ايران بارها و در مكان هاي مختلف طرح هاي سياسي كه رئيس جمهور سوريه مطرح كرده بود را تاييد كرده اند.
فيصل مقداد كه اين مصاحبه را با پايگاه خبري العهد در حاشيه جشن سي وچهارمين سالگرد پيروزي انقلاب ايران در سفارت دمشق انجام مي داد، گفت: دولت سوريه از طريق كميته هاي مخصوص خود به اجراي برنامه هاي سياسي اش مي پردازد و اين كميته تصميم هاي متعددي درباره بازگشت مهاجران اتخاذ كرده و آنها را تشويق به بازگشت به كشورشان كرده است.
براي حل بحران سوريه بايستي با ايران مذاكره كنيد
همچنين «جيياندومنيكو پيكو» و «گاربيل ريفكايند» در مقاله جديد خود تحت عنوان «براي كمك به سوريه، نخست با ايران و عربستان سعودي مذاكره كنيد» راه حل رفع بحران سوريه را ايفاي نقش مثبت كشورهاي منطقه اي مي دانند و در اين باره اذعان مي كنند كه جمهوري اسلامي ايران ايفاگر نقشي كليدي در اين باره است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از گروه مطالعاتي آكسفورد، نويسندگان اين مقاله در ابتداي مقاله به بحران جاري در سوريه و بيداري اسلامي اشاره مي كند و مي نويسد «اخباري از سوي دولت سوريه و ائتلاف مخالفين سوري منتشر شده است كه نشان مي دهد تمايلاتي براي مذاكره وجود دارد و اميد مي رود كه منازعه سوريه رفع شود. اما واقعيت نشان مي دهد كه خشونت و حملات تروريست هاي سوري همچنان ادامه دارد. قدرت هاي منطقه اي نيز در اين ميان به ايفاي نقش مي پردازند و در حال رقابت با يكديگر هستند. موج بيداري اسلامي در حال پيش روي است و ملت هاي منطقه نشان داده اند كه خواهان كسب عزت و شرافت انساني هستند.»
آنان در ادامه مقاله به نقش كليدي جمهوري اسلامي ايران در منطقه اشاره مي كنند و مي نويسند «اما واقعيت آنست كه اين رقابت جمهوري اسلامي ايران و عربستان سعودي در منطقه است كه عاملي كليدي براي حل بحران سوريه محسوب مي شود و مي تواند چشم انداز منطقه را تعيين نمايد. بايستي گفت كه در اين ميان روسيه و آمريكا نيز همچنان تاثيرگذار هستند اما نقش عوامل و قدرت هاي منطقه اي بسيار مهم تر است.»
 


تقويت همكاري هاي ايران و روسيه در عرصه فضايي

مقامات ايران و روس در دهمين نشست همكاري دو كشور در زمينه همكاري هاي دو جانبه در عرصه فضايي توافق كردند.
به گزارش خبرنگار ايرنا، «دنيس لسيكوف» از مقام هاي آژانس فضايي فدرال روسيه روز سه شنبه به نمايندگي از طرف اين كشور در نشست همكاري هاي ايران و روسيه در هتل پرزيدنت مسكو گفت: ديروز در زمينه فضا با طرف ايراني جلسه كاري داشتيم و همكاريهاي دو كشور در زمينه فضايي مورد بررسي قرار گرفت.
وي افزود: ما مي توانيم در تمامي زمينه ها در عرصه فضا همكاري كنيم.
لسيكوف گفت: درباره آموزش هاي فضايي كارشناسان ايراني بحث كرديم و روسيه همچنين مي تواند در زمينه ايستگاههاي زميني دريافت اطلاعات از ماهواره ها با ايران مشاركت داشته باشد.
«حسن كريمي» از مقام هاي سازمان هوا-فضاي ايران هم به نمايندگي از كشورمان با اشاره به تشكيل كارگروه فضايي براي بررسي وضع همكاري هاي ايراني و روسيه در عرصه فضايي گفت: طرفين بر افزايش فعاليت اين كارگروه تاكيد دارند.
وي از جمله موارد همكاري ميان ايران و روسيه به فعاليت صلح جويانه در فضا، آموزش كارشناسان فضايي با مشاركت روسيه در ايران، همكاري در پروژه هاي مشترك و ساخت و طراحي ماهواره ها و نيز همكاري در ساخت شهرك هاي فضايي اشاره كرد.
«علي اكبر صالحي» وزير امور خارجه كشورمان ديروز در كنفرانس مطبوعاتي در مسكو گفت كه در يكي از بندهاي پروتكل دهمين نشست كميسيون همكاري هاي دو كشور به توسعه همكاري هاي فضايي ميان ايران و روسيه اشاره شده است.
وي با بيان اين كه دولت روسيه آمادگي خود را براي همكاري با ايران در زمينه فضايي اعلام كرده است، اظهار داشت: اميدواريم با همكاري روسيه بتوانيم به دستاوردهاي كشور خود در عرصه فضايي سرعت بخشيم.
دهمين نشست كميسيون همكاري هاي مشترك ايران و روسيه ديروز پايان يافت و «علي اكبر صالحي» وزير امور خارجه كشورمان به عنوان رئيس ايراني و «الكساندر نوواك» وزير انرژي روسيه از طرف هيئتي روسي، رياست آن را برعهده داشتند.
 


نماينده مردم مرند در مجلس:

پرداخت نقدي يارانه آثار تورمي دارد

تبريز - خبرنگار كيهان:
با 2 برابر شدن مبلغ نقدي يارانه ها، كسري بودجه به 820 هزار ميليارد ريال مي رسد.
نماينده مرند و جلفا و عضو شوراي پول و اعتبار در بانك مركزي گفت: بايد براي اجراي مرحله دوم هدفمندي يارانه ها به ثبات اقتصادي برسيم. با دو برابر شدن مبلغ نقدي يارانه ها كسري بودجه 820 هزار ميليارد ريال مي شود و بايستي دقيق بود.
محمد حسن نژاد در مرند تصريح كرد: با توجه به آثار تورمي پرداخت هاي نقدي، مجلس بر حمايت از توليد در مرحله دوم هدفمندي يارانه ها تاكيد جدي دارد و در جلسات دولت و مجلس كه البته هنوز قطعي نشده تصميم گرفته شد تا در اجراي فاز دوم طرح فوق 50 درصد درآمد اجراي حاصل از قانون به كمك هاي نقدي و 30 درصد براي بخش صنعت و 20 درصد نيز براي دولت در نظر گرفته شود.
وي با اشاره به «عيدانه اول اسفند»، از برداشت 2 ميليارد و 700 ميليون دلار از صندوق توسعه ملي به همين منظور خبر داد و تصريح كرد: اين برداشت «مبادله اي» خواهد بود و عنايت خاص رهبري به مردم ا
 


برپايي جشنواره اسب اصيل كردي در مهاباد

مهاباد-خبرنگار كيهان:
جشنواره تفريحي- ورزشي اسب اصيل كردي با هدف شناساندن بيشتر آن به مردم، در مهاباد برگزار شد.
جشنواره براي مشتاقان و علاقه مندان اسب اصيل كردي كه از دور و نزديك آمده بودند برنامه اي مفرح اما براي اسب سواران رقابتي تمام عيار بود رقابتي كه در آن 30 سوار كار از شهرهاي كردنشين جنوب آذربايجان غربي حركات اسب خود را مقابل هيئت داوران به نمايش گذاشتند و هر كدام در پي اثبات زيبايي بيشتر اسب خود بودند.
كريمي رئيس هيئت اسب سواري مهاباد گفت در فرم هايي كه در اختيار هيئت داوران قرار گرفت بايد به آناتومي اسب ها از دم گرفته تا سر امتياز بدهند كه در پايان به سواركاران اسب هاي اول تا سوم جوايز نقدي داده شد. در آغاز اين مراسم احمدي نماينده مردم مهاباد در مجلس شوراي اسلامي از اختصاص 8 ميليارد ريال تسهيلات براي احداث مركز نگهداري و پرورش اسب اصيل كردي در مهاباد خبر داد.
ست و 73 ميليون نفر 700 هزار ريال و افراد تحت پوشش بهزيستي 900هزار ريال دريافت مي كنند.
 


راه اندازي بازار عرضه آبزيان در اروميه

اروميه-خبرنگار كيهان:
رئيس اداره بهبود توليدات شيلات آذربايجان غربي از راه اندازي بازار عرضه آبزيان در اروميه خبر داد.
ايرج سليمي افزود: اين بازار در زميني به مساحت يك هزار متر مربع كه توسط شهرداري تامين شده، راه اندازي شده است، داراي 10 غرفه و 360 متر مربع زير بناست.
وي با اعلام اينكه بايد سرمايه گذاران و فعالان بخش خصوصي به حوزه شيلات آذربايجان غربي وارد شوند ولي بايد مورد حمايت قرار گيرند، اظهار داشت: بايد ماهي و ساير جانداران آبزي در محيطي استاندارد پرورش و سپس عرضه شوند بر اين اساس بايد داخل مناطق شهري با مشاركت بخش خصوصي سرمايه گذاري صورت بگيرد تا محيط مناسب با ويژگي قابل شستشو، داراي سيستم دفع و احداث شود.
سليمي با بيان اينكه مصرف سرانه ماهي در كشور 9 كيلوگرم است، افزود: در آذربايجان غربي نيز براي رسيدن به اين ميانگين بايد تلاش شود به طوري كه استان هايي وجود دارند كه منابع آبي ندارند ولي چون بازار ايجاد كرده اند مصرف سرانه آنها بالا است بنابراين مي طلبد در اين خطه نيز شيلات مورد حمايت قرار بگيرد.
رئيس اداره بهبود توليدات شيلات آذربايجان غربي با اشاره به ايجاد بازار عرضه شيلات در ارس شمالي خاطرنشان كرد: در سال 1385 در زميني به مساحت 2 هزار و 53 متر مربع بازاري احداث شد كه مبلغي به ميزان 20 ميليون تومان از محل اعتبارات تملك دارايي هزينه شده است.
سليمي به بازار سد حسنلو اشاره كرد و گفت: اين بازار در زميني به مساحت 102 متر مربع ايجاد شده و به ميزان 30 ميليون تومان نيز براي آن هزينه شده است.
وي به بازار عرضه شيلات واقع در مهاباد اشاره كرد و با بيان اينكه اين بازار غرفه هاي فروش و شستشو را شامل مي شود، ادامه داد: اين بازار 5 غرفه فروش و غرفه پاك كردن نيز دارد كه در مجموع زير بناي آن 419 متر مربع است و به ميزان 231 ميليون تومان از محل اعتبارات تملك و دارايي ها هزينه شده است.
 


آيت الله جوادي آملي در پيام تصويري به مراسم اربعين معلم بزرگ اخلاق:

تاثيرگذاري حاج آقا مجتبي به خاطر مهذب بودن او بود

مراسم چهلمين روز درگذشت آيت الله آقامجتبي تهراني صبح ديروز در مسجد جامع چهلستون تهران برگزار شد.
در اين مراسم كه با حضور آيت الله مسعودي به نمايندگي از رهبر معظم انقلاب و نيز جمع كثيري از جوانان، طلاب و دانشجويان، نمايندگان مراجع تقليد و مسئولان برگزار شد، پيام تصويري آيت الله جوادي آملي پخش شد كه در آن با اشاره به احاديث مربوط به تقسيم بندي هاي گوناگون علم، حاج آقا مجتبي تهراني را در تمام اين تقسيم بندي ها، عالم به تمام معنا معرفي كرد و افزود: اين مرد بزرگ، هم خود اهل تهذيب و عمل به دستورات دين بود و هم در تمام عمر خود كوشيد، مردم را انذار دهد و چون خود از خدا مي هراسيد، مي توانست به بهترين وجه بر مخاطبان تاثيرگذاري داشته باشد و اين همان هدفي است كه دين از مردان فقيه انتظار دارد.
اين استاد برجسته حوزه علميه افزود: آيت الله حاج آقا مجتبي تهراني به علمي رسيده بود كه هم نور بود و هم گرد و غبار روح فرد و جامعه را برطرف و گردگيري مي كرد و هم آب طهوري بود كه از كوثر معرفت ناشي مي شد و نه تنها رفع تشنگي مخاطبان را مي كرد كه گرسنگي و خستگي و حزن و ملال روحشان را هم مي زدود.
آيت الله جوادي آملي همچنين حاج آقا مجتبي تهراني را در زمره عالماني دانست كه در مقابل غرور، جا خالي مي داد و از فريب پرهيز مي كرد، از دنيا انقطاع كامل داشت و خود را آماده لقاءالله و اقامت در جايگاه جاودانه قرب خداوندي كرده بود.
اين مراسم كه با تلاوت قاريان برجسته و ذكر مصيبت حاج احمد چيني و ميثم مطيعي و خاطره گويي اين دو همراه حاج آقا مجتبي همراه بود، همچنين آيت الله رضا استادي رئيس شوراي عالي حوزه هاي علميه سراسر كشور طي سخناني با توصيه به مخاطبان مجلس، اظهار داشت: يكي از بهترين كارها براي كساني كه از دنيا رفته اند علاوه بر تلاوت قرآن و دعا كردن، انجام اعمال خير به نيت متوفي است و چون اين مجلس در بازار برگزار مي شود، از شما مي خواهم در اين شب عيدي و در شرايطي كه مردم در سختي و فشار هستند، كاري كنيد كه مردم كمتر اين فشارها را تحمل كنند و دست طبقات پايين را بگيريد و به آنها خيرات كنيد و ثواب آن را به روح مطهر حاج آقا مجتبي تهراني تقديم كنيد كه ما را با چنين آداب و رفتاري آشنا كرده است.
آيت الله استادي همچنين با نقل چندين روايت از ائمه معصومين«ع» درباره ثمره علم واقعي، حاج آقا مجتبي تهراني را از كساني دانست كه علمش او را به اخلاص، تقوا، خوف از خدا، تواضع و دنياگريزي سوق داده بود و به قول برادر بزرگوارش آيت الله حاج آقا مرتضي، عمري مردم را با خدا آشنا كرد و خواسته او از همه ما اين بود كه متدين باشيم، در بازار و مغازه خيانت و بي انصافي نكنيم، در ادارات رشوه نگيريم و در تمام زندگي پاك باشيم.
وي از همه شاگردان آن معلم بزرگ اخلاق خواست تا نام و ياد بلند او را همچنان زنده نگه دارند و فراموشش نكنند و بكوشند تا جايي كه مي توانند زندگي خود را شبيه او كنند.
در حاشيه اين مراسم، يك جلد از كتابهاي جديد موسسه مصابيح الهدي كه تدوين و ويراسته سخنراني هاي آن عالم فقيه است با عنوان «رسانه دل» و نيز كتاب بسيار خواندني و تكان دهنده «حاج آقا مجتبي» كه مجموعه اي از خاطرات و ناگفته هاي اعضاي خانواده، نزديكان و آشنايان آن عالم رباني است رونمايي شد و در دسترس علاقه مندان قرار گرفت.
آيت الله حاج آقا مجتبي تهراني از شاگردان برجسته امام خميني و از بزرگترين علماي اخلاق معاصر، چهل روز پيش در آستانه اربعين حسيني پس از 75 سال تلاش علمي و تربيتي به آستان محبوب پر كشيد.
 


حماسه «قاچاق نبي» ثبت ملي شد

تبريز- خبرنگار كيهان:
حماسه قاچاق نبي، دهقان زاده فقيري كه نماد مبارزات عليه زورگويي و استثمار براي مردم آذربايجان است، ثبت ملي شد
رئيس ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي گفت: داستان و شرح مبارزات «نبي»، در فهرست ميراث ناملموس آثار ملي ايران، جاي گرفت.
به گزارش ميراث فرهنگي استان، تراب محمدي افزود: قاچاق نبي، رهبري دهقانان را عليه خان ها و تزار بر عهده داشت و از حمايت مردم برخوردار بود و ثبت داستان ها و حماسه هاي وي، ارزش بسيار دارد.
اين گزارش حاكي است «قاچاق نبي» دهقان زاده فقيري بود كه در زمان نوكري يكي از خانه هاي خان ها، دست به اعتراض عليه زورگويي زد و بعد از سوي مردم حمايت شد و مبارزاتي را شروع كرد كه اكنون در قالب داستان هاي گيرا كه نسل به نسل انتقال يافته و بازگو شده اند، مورد توجه و احترام مردم آذربايجان است.
تفنگ قاچاق نبي به «آينالي» معروف بود و خود وي در مبارزاتش «هجر»، همسرش را در كنار داشت كه بارها زنداني شدند ولي مبارزه خود را ادامه دادند.
شخصيت نبي در ضرب المثل هاي آذربايجان و داستان هاي اين ديار، جايگاه خاصي دارد و همانند كوراوغلو مورد احترام است. او سرانجام به دست دوستش كشته شد.
 


معاون سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر كشور:

پايگاه هاي امداد و نجات جاده اي 3 برابر مي شود

قائمشهر- خبرنگار كيهان:
40 هزار نجات گر جمعيت هلال احمر مشغول خدمات امداد و نجات به هموطنان هستند.
معاون برنامه ريزي و عمليات سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر كشور در مراسم افتتاح پايگاه امداد و نجات جاده اي در محور ارتباطي جاده نظامي قائمشهر گفت: در حال حاضر 500 پايگاه امداد و نجات جاده اي در كشور مشغول خدمات رساني به حادثه ديدگان سوانح جاده اي هستند.
سعيد متاني افزود: در ايام تعطيلات سال نو و تابستان يك هزار و 500 پايگاه و پست امداد و نجات جاده اي به اين تعداد اضافه مي شود.
وي گفت: به روز رساني تجهيزات و ارائه آموزش هاي تخصصي نيروهاي عملياتي امداد و نجات را از اهداف راهبردي معاونت برنامه ريزي و عمليات سازمان امداد و نجات كشور است.
معاون برنامه ريزي و عمليات سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر با اشاره به فعاليت 20 پايگاه امداد و نجات بين شهري در مازندران از افزايش استقرار 55 پايگاه و پست امداد و نجات و 35 پايگاه راهنمايي مسافران در ورودي ها و خروجي هاي محورهاي استان مازندران در آستانه تعطيلات نوروز خبر داد.
 


با مشاركت شهرداري و دانشگاه تبريز

همايش آيت الله شهيد مدني در تبريز برگزار مي شود

تبريز- خبرنگار كيهان:
همايش شهيد آيت الله مدني، سال آينده و با مشاركت شهرداري و دانشگاه تبريز، در اين شهر برگزار مي شود.
معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري تبريز گفت: به همين منظور 500 ميليون ريال از سوي شهرداري تخصيص يافته است.
ناصر وحيدي مهر به خبرنگاران خاطرنشان كرد: بزرگداشت مقام آيت الله مدني با محوريت جايگاه عرفاني و اخلاقي، مردمي و فقهي و تاثيرگذاري شهيد مدني در روند شكل گيري انقلاب اسلامي، ترتيب خواهد يافت و چنين شخصيت هايي بايد تجليل شوند.

 


معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خبر داد

 توزيع يك ميليون جلد قرآن در سراسر جهان

معاون قرآن و عترت وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: يك ميليون جلد قرآن ترجمه شده به 10 زبان زنده دنيا و تعدادي بدون ترجمه ويژه كشورهاي عربي از چند روز آينده در سراسر جهان توزيع مي شود.
حجت الاسلام والمسلمين حميد محمدي سه شنبه شب به خبرنگار ايرنا در زاهدان گفت: اين در حالي است كه يك ميليون جلد قرآن نيز در سال جاري در كشورهاي مختلف جهان توزيع شده است.
وي با اشاره به فعاليت هاي قرآني در كشورهاي مختلف، اظهار داشت: جشنواره هاي قرآني آيات كه دور سوم آن تا اواسط اسفندماه به طور رسمي اعلام مي شود در بيش از 50 كشور جهان فعال خواهد شد.
محمدي افزود: حمايت از مراكز قرآني و دارالقرآن هاي خارج از كشور از طريق سازمان فرهنگ و ارتباطات، مجمع جهاني اهل بيت و برخي نهادها و مراكز در دستور كار وزارت فرهنگ و ارشاد قرار گرفته است.
معاون قرآن و عترت وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي راه اندازي 10 مركز قرآني در كشورهاي مختلف آسيايي و آفريقايي را از ديگر فعاليت هاي انجام شده عنوان كرد و گفت: برگزاري نمايشگاه هاي قرآني در سراسر جهان از جمله برنامه هاي اجرا شده و در دست اقدام اين معاونت است. همچنين سال آينده پنج نمايشگاه هفته قرآني و پنج هفته فيلم قرآني در تركيه با همكاري رايزني فرهنگي ايران برگزار خواهد شد.
محمدي اظهار كرد: با رويكرد جديدي كه در كميته بين المللي و كميسيون توسعه فعاليت هاي تبليغي ترويجي در حال انجام است گام هاي اساسي براي نهادينه كردن فعاليت هاي قرآني برداشته شده است.
وي به منظور شركت در مراسم افتتاح يازدهمين نمايشگاه قرآن و عترت سيستان و بلوچستان به زاهدان سفر كرده است.
 


درخشش كاشاني هاي حافظ نهج البلاغه در كشور

كاشان- خبرنگار كيهان:
مديرعامل موسسه فرهنگي قرآني اميرالمومنين(ع) كاشان از درخشش حافظان اين شهرستان در ششمين دوره مسابقات كشوري حفظ و مفاهيم نهج البلاغه خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمين مجتبي حسن زاده گفت: اين مسابقات در 5 رشته حفظ شامل كل نهج البلاغه، كل خطبه ها، 110 خطبه اول، نامه ها و حكمت ها و همچنين رشته حفظ صحيفه سجاديه در دو بخش خواهران و برادران برگزار شد.
وي افزود: در اين رقابت ها محدثه دانشمند رتبه اول رشته حفظ كل خطبه ها، مريم صادقي طاهري رتبه اول رشته حفظ 110 خطبه و منيره طالبيان رتبه برتر رشته حفظ نامه هاي نهج البلاغه را به خود اختصاص دادند.
به گفته وي محمدرضا ابراهيم آبادي مقام دوم رشته حفظ حكمت ها و زهرا خبازي و زهرا سادات سيروس نژاد هم در رشته حفظ حكمت هاي بخش خواهران، رتبه هاي دوم و سوم را كسب كردند.
وي خاطرنشان كرد: حافظان نهج البلاغه عضو اين موسسه در حال حاضر با كسب بيش از 40 رتبه برتر كشور در عرصه حفظ نهج البلاغه در كشور پيشتاز و سرآمد هستند.
اين موسسه تاكنون موفق به تربيت 24 حافظ كل نهج البلاغه و كسب بيش از 40 مقام كشوري در مسابقات سراسري نهج البلاغه شده است.
 


رئيس شوراي عالي استان ها:

شهرداري ها با مشكل اعتبار مواجهند

رئيس شوراي عالي استان ها و رئيس شوراي اسلامي شهر تهران از مشكل اعتبار شهرداري ها خبر داد.
به گزارش خبرگزاري مهر از بوشهر، مهندس مهدي چمران درباره وضعيت اعتبار شهرداري ها و شوراهاي اسلامي گفت: اين شوراها اصلا به اعتبار نياز ندارند اما تمام شهرداري ها با مشكل اعتباري مواجهند، همه كمبود بودجه مالي دارند و به تزريق بودجه نيازمند هستند.
وي در پاسخ به اين سوال كه تعداد اعضاي شوراي اسلامي شهر و روستا در كشور چند نفر است، بيان داشت: تعداد آن را قانون مشخص كرده، 110 هزار نفر بودند، كه در چهارمين دوره تشكيل شوراها تعدادشان بيشتر مي شود. البته در شهرها و روستاهاي كوچك زياد اضافه نخواهد شد ولي در شهرهاي بزرگ افزايش اعضاي شورا اتفاق مي افتد و مثل شهر تهران از 15 نفر به 31 عضو افزايش پيدا مي كند.
چمران با بيان اينكه تشكيل سازمان ها در شهرداري ها نيازي به تصويب شوراي عالي استان ها و مجلس شوراي اسلامي ندارد گفت: خود شهرداري ها تشكيلات مصوبي دارند. اگر بخواهند سازمان مستقلي تشكيل دهند اول بايد شوراي اسلامي آن را تصويب كند. وي افزود: توصيه ما اين است كه سازمان جديدي در شهرداري ها شكل نگيرد و سازمان ها بيهوده بزرگ نشود و جنبه عملياتي بودن اين سازمان ها در شهرداري ها مد نظر ما است.
چمران تصريح كرد: سعي شهرداري ها بايد اين باشد كه كارها را به مردم بسپارند اگر تشكيل سازمان ها در شهرداري زياد شود، شهرداري تبديل به يك وزارتخانه بزرگ مي شود و اين موضوع در جاي خود مشكل آفرين مي شود.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10