(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 29 بهمن  1391 - شماره 20432

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
شخصيت ها و چهره هاي سياسي:
مسئولان رهنمودهاي رهبري را فصل الخطاب قرار دهند
با حضور احمدي نژاد برگزار شد
اولين همايش ملي توسعه سواحل مكران در چابهار
در مكتب امام
پيوندناگسستني با نبي اكرم (ص) (خوان حكمت)
سردار سلامي:
مرزهاي امنيت و دفاع از كشور را هزاران كيلومتر دورتر برده ايم
جلسات مشترك اقتصادي دولت و مجلس ادامه مي يابد
كارشناسان مطرح كردند
كسي نمي تواند خارج از قانون انتخابات نظام پزشكي را باطل كند
سپاه در بيانيه اي تأكيد كرد
استمرار راه سردار شهيد شاطري پوياتر از گذشته
در نامه اي به احمدي نژاد
لاريجاني تعيين نماينده ويژه رئيس جمهور در احداث ساختمان را غيرقانوني خواند
ابلاغ مصوبه هيئت وزيران درباره پرداخت عيدي به كاركنان دولت
يادواره شهداي حزب الله برگزار شد
با اشاره به ناكارآمدي تحريم ها
 آسيا تايمز: ايران به بازارهاي جهاني دسترسي دارد
هشدار وزارت خارجه به اتباع ايراني درباره سفر به ليبي
حضور ايران در كنفرانس بين المللي امنيت آسيا


شخصيت ها و چهره هاي سياسي:

مسئولان رهنمودهاي رهبري را فصل الخطاب قرار دهند

در پي بيانات مهم رهبر معظم انقلاب در جمع پرشور مردم آذربايجان شخصيت ها و چهره هاي سياسي از مسؤلان خواستند رهنمودهاي رهبري را فصل الخطاب قرار دهند.
آيت الله عباس كعبي عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به بيانات مهم مقام معظم رهبري در ديدار مردم تبريز گفت: رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت الله خامنه اي مثل هميشه چراغ راه حركت ملت ايران در مسير پيشرفت، عدالت و گشايش كارها، حل مشكلات و استكبارستيزي بود.
وي با بيان اينكه مقام معظم رهبري با بيانات راه گشاي خود تكليف و وظيفه همگان را مشخص كردند، تصريح كرد: حضرت آقا چارچوب تعامل اخلاقي و حقوقي قوه مجريه و مقننه را ترسيم كردند و نسبت به نقاط ضعف و بداخلاقي ها تذكر دادند.
عضو هيئت علمي مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) به فارس گفت: فكر مي كنم بعد از بيانات حضرت آقا، اكنون نوبت مسئولان، نخبگان و عموم ملت است تا با تمكين به رهنمودهاي معظم له، طوري عمل كنند كه نه جلوتر از حضرت آقا باشند و نه از ايشان عقب تر باشند.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با بيان اينكه با توجه به فصل الخطاب بودن بيانات رهبر معظم انقلاب، هر فردي از اين پس به اختلافات دامن بزند و يا حوادثي چون حادثه قم را رقم بزند در ضديت با رهبري و نظام عمل كرده است، خاطرنشان كرد: اكنون كه آمريكا به عنوان شيطان بزرگ با «تاكتيك مذاكره» به دنبال اجرايي كردن «استراتژي تسليم» است، ملت مقاوم، مجاهد و انقلابي ايران هرگز تسليم استكبار جهاني نخواهد شد چرا كه دشمن با اين حركت فريبكارانه به دنبال تسليم كردن ملت ايران است.
حجت الاسلام ابراهيمي عضو جامعه روحانيت مبارز نيز با بيان اينكه فرمايشات رهبر معظم انقلاب يك كيميا است كه همه بايد آن را فصل الخطاب بدانند گفت: رئيس جمهور به شاخص هاي 22گانه سوگندنامه رياست جمهوري پايبند باشند.
حجت الاسلام حسين ابراهيمي عضو جامعه روحانيت مبارز درباره بيانات بسيار مهم و توصيه هاي مقام معظم رهبري به سران قوا اظهار داشت: با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب ما بايد به دنبال عملياتي كردن فرمايشات ايشان باشيم.
عضو جامعه روحانيت مبارز با اشاره به اينكه اگر رئيس جمهور وجدان خود را قاضي كند، بايد بگويد آيا چنين كاري را درباره خود مي پسندد يا ظلم مي داند، ادامه داد: جامعه اي كه با فشار و تورم و گراني دست و پنجه نرم مي كند و دشمنان و پياده نظام آنها به دنبال بهانه هستند، اظهارات شخص دوم كشور جاي تامل داشت.
آيت الله محمود رجبي عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم و قائم مقام مؤسسه آموزشي پژوهشي امام خميني(ره) نيز با تأكيد بر اينكه مسئولان بيايند از رفتارهاي گذشته شان پرهيز كنند گفت: مسئولان بايد به نوعي از رفتار گذشته خود توبه كنند.
وي ادامه داد: مسئولان آثار سوء رفتارهايشان را مشاهده و از آن عبرت بگيرند؛ مسئولان ببينند از بداخلاقي هايي كه اخيراً رخ داد، دشمنان چه سوءاستفاده هايي كردند، چقدر از اين رفتارها خشنود شدند، بايد اين موضوع براي آن دسته از خواصي كه هوشيار و بيدارند و به فشارها و سوءاستفاده هاي دشمن توجه دارند، عبرت باشد و بيايند مانند توده مردم، به خوبي مسائل را تشخيص دهند.
 


با حضور احمدي نژاد برگزار شد

 اولين همايش ملي توسعه سواحل مكران در چابهار

رئيس جمهور تصريح كرد: حضور با برنامه در سواحل مكران فرصت و ظرفيت هاي امنيتي جمهوري اسلامي ايران را بيش از پيش گسترش مي دهد.
به گزارش خبرنگار اعزامي ايرنا، محمود احمدي نژاد ديروز در نخستين همايش ملي «توسعه سواحل مكران و اقتدار دريايي جمهوري اسلامي ايران» در چابهار، افزود: شرايط طبيعي بسته به نوع نگاه، برنامه ريزي و تدبير ما همزمان هم فرصت است و هم تهديد كه اگر آن را در اختيار بگيريم فرصت و اگر نگيريم تبديل به تهديد مي شود.
وي با بيان اين كه امنيت متكي بر منابع بومي، ملي و سرزميني قابل خدشه نيست، اضافه كرد: بايد امنيت متكي بر انديشه، تدبير و ظرفيت هاي ملي ايران زمين باشد.
رئيس جمهور با اشاره به اين كه هم اكنون در عرصه اقتصادي مشكلاتي داريم گفت: اين مشكلات در حركت تاريخي يك ملت مسئله مهم و تأثيرگذاري نيست بلكه همچون يك دست انداز در مسير يك خودرويي قرار دارد كه مي خواهد چند هزار كيلومتر راه را طي كند.
احمدي نژاد با بيان اين كه حدود 150تا 200 سال قبل از انقلاب مردم از اداره و سياست كشور كنار گذاشته شدند، افزود: مهمترين سرمايه كشور براي پيشرفت در اين مقطع از صحنه فكر، تدبير و عمل كنار گذاشته شد.
به گفته احمدي نژاد پس از اين اقدام عدم تعادل هايي به وجود آمد و در برخي نقاط محروميت و فقر و در برخي نقاط ديگر انباشت ثروت ايجاد شد كه امروز بايد آن را اصلاح كنيم.
وي در ادامه با اشاره به وجود سه مشكل اساسي در كشور، گفت: مشكل نخست جريان و چرخش ثروت در كشور است.
رئيس جمهور با بيان اين كه دست كم حدود 70 سال حركت ثروت از مناطق و افراد محرومتر به مناطق و افراد برخوردارتر بوده است گفت:دائماً اين سير ادامه دارد.
احمدي نژاد، حركت ثروت و سرمايه به سمت مراكز كشور را اشكال بعدي برشمرد و ادامه داد: حركت از كار زاينده و سازنده مبتني بر طبيعت و امكانات طبيعي به سمت كارهاي كاذب ديگر مشكلي است كه در كشور ما وجود دارد.
رئيس جمهوري بر معكوس كردن اين سه جريان تأكيد كرد و گفت: به عنوان مثال منطقه سيستان و بلوچستان با آن سابقه تاريخي، روحيه ضد استعماري و عشق به ايران و عزت كشور و ايمان، صفا و صميميت مردم اين استان به تنهايي مي تواند خوراك كل كشور را تأمين كند.
وي همايش ملي توسعه سواحل مكران و اقتدار دريايي جمهوري اسلامي ايران را آغاز خوبي دانست و خطاب به نيروي دريايي و استانداري استان سيستان و بلوچستان، برتشكيل كميته دائمي براي توسعه و رشد استان تأكيد كرد.
به گزارش خبرنگار ايرنا، اين همايش سه روزه در راستاي اجراي منويات رهبر معظم انقلاب براي توسعه سواحل جنوب شرق كشور توسط نيروي دريايي ارتش در دانشگاه دريانوردي و علوم دريايي شهر چابهار برگزار مي شود.
دريادار «حبيب الله سياري» فرمانده نيروي دريايي ارتش هفته گذشته با بيان اينكه يك سوم مرزهاي ايران، آبي است، اظهار داشت: سواحل مكران به اقيانوس مشرف است ولي به دليل سياست هاي استكبار در سال هاي گذشته براي دور نگه داشتن حكومت مركزي از توسعه سواحل جنوبي، متأسفانه اين منطقه محروم مانده است.
وي گفت: رهبر معظم انقلاب تأكيد دارند كه سواحل جنوب شرق كشور از بندر عباس تا پسابندر كه با نام قديمي «مكران» شناخته مي شود، توسط نيروي دريايي ارتش متحول و شهرهاي مهمي در اين منطقه بنا شود.
در اين همايش، مقالات متعددي در زمينه توسعه سواحل جنوب شرق كشور و نيز سخنراني هايي در اين باره ارائه خواهد شد.
افتتاح چند پروژه
رئيس جمهور همچنين با سفر به استان يزد بزرگترين سايت ويلايي مسكن مهر كشور و چند پروژه صنعتي در اين استان را افتتاح كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از طبس، محمود احمدي نژاد در جريان سفر به طبس با اعطاي نمادين كليد چند واحد مسكن مهر به صاحبانش، بزرگترين سايت ويلايي مسكن مهر كشور در طبس و همچنين 8 هزار و 24 واحد مسكن مهر استان يزد را به طور رسمي افتتاح كرد.
رئيس اداره راه و شهرسازي شهرستان طبس در گفت و گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: شهرك مسكن مهر طبس كه كار احداث آن از سال 1387 و به صورت ويلايي آغاز شده است، هزار و 280 واحد دارد و از امكانات آب، برق، تلفن و گاز برخوردار است.
علي اكبر رحيمي افزود: شهرك مسكن مهر طبس هم اكنون از مسجدي بسيار زيبا و تعدادي واحد تجاري برخوردار است، ضمن اينكه در اين شهرك زمين هايي نيز براي كاربري هاي ورزشي، درماني، آموزشي، اداري و فضاي سبز در نظر گرفته شده كه در حال واگذاري به دستگاه هاي اجرايي مربوطه است.
به گزارش ايرنا، سفر به شهرستان اردكان و افتتاح بزرگترين واحد صنعتي توليد شيشه خاورميانه با ظرفيت توليد روزانه 800 تن انواع محصولات شيشه، پروژه آهن و فولاد ارفع اردكان با ظرفيت توليد 800 هزار تن آهن اسفنجي و 800 تن شمش فولادي از جمله برنامه سفرهاي رئيس جمهور به استان يزد است. همچنين احمدي نژاد در سفر يك روزه خود به يزد كارخانه فرآوري مجتمع معدني سنگ آهن چادرملو را افتتاح كرد. براساس همين گزارش، افتتاح شركت كاشي سراميك ميبد با سرمايه گذاري 300ميليارد ريال از ديگر برنامه هاي سفر رئيس جمهور به استان يزد است. اين كارخانه سالانه 3 ميليون و 600 هزار متر مربع انواع كاشي و سراميك توليد خواهد كرد. همچنين با حضور «مجيد نامجو» وزير نيرو چهار پروژه عظيم صنعت برق كشور در شهرستان طبس به طور همزمان به بهره برداري رسيد.
به گزارش خبرنگار اعزامي ايرنا، اين پروژه ها شامل خط 400 كيلو ولت طبس- بافق، پست 400/230 كيلو ولت نخلستان بافق، پست 400/132كيلو ولت گلشن طبس و خط 400 كيلو ولت دو مداره مهدي آباد- بافق است.
در آيين افتتاحيه چهار پروژه عظيم صنعت برق كشور «علي نيكزاد» وزير راه و شهرسازي و همچنين جمعي از مقامات محلي استان يزد حضور داشتند.

 


در مكتب امام

براي ما فرهنگ اسلامي اهميت دارد
نظر ما به اقتصاد نيست مگر به طور آلت.
نظر ما به فرهنگ اسلامي است كه اين فرهنگ اسلامي را از ما جدا كردند.
و غرب، در شرق آن طور نفوذ كرد كه شرق خودش را باخت.
و محتواي بسياري از جوان هاي ما را گرفتند.
صحيفه نور - ج 7 - ص 72
 


پيوندناگسستني با نبي اكرم (ص) (خوان حكمت)

خداي سبحان كه بر پيامبرش درود مي فرستد، به ما هم امر كرد درود بفرستيد در همان آيه سوره احزاب: ا نّ الله و ملائ كته يصلّون (1)، وجود مبارك حضرت امير (ع) هم در عظمت رسول خدا در نهج البلاغه به خدا عرض مي كند: خدايا ! بهترين، شريف ترين، كريم ترين درود و تحيّت را به روان مطهر او بفرست ! براي اينكه او آمده، خوابيده ها را بيدار كرده، بيدارها را به راه انداخته، جامدها را متحرّك كرده، ساكن ها را پويا كرده؛ به اينها گفت برويد و كجا برويد و چه جور برويد: اوري قبس القاب س و اضآء الطّريق ل لخاب ط (2). فرمود: به اينها چراغ داد. چون يك كسي كه شمع دستش است، اين شمع را بايد با يك نور ديگري روشن بكند، با يك شعله ديگري مشتعل بكند. فرمود: او نور دارد، به همه هم نور داد؛ هر كي شمع دستش بود، شمعش را روشن كرد؛ فانوس دستش بود، فانوسش را روشن كرد؛ هر قابسي كه به قصد قبس آمده است، اوري؛ نور به او داد، هوا به او داد، شعله به او داد، گرمش كرد، پر فروغش كرد و بخش وسيعي از راه را هم براي او روشن كرد: و اضآء الطّر يق ل لخاب ط. آنكه خبطي داشت، غير بصيرانه قدم مي زد؛ هم راه را به او نشان داد، هم سراج را در فراسوي راه او نشان داد؛ اين كارها را كرد.با اين حال امام علي (ع) خودش را مديون پيامبر مي داند ومي فرمايد: همه ما در كنار سفره پيامبريم.
بعد به خداي سبحان عرض مي كند:اللّهمّ اعل علي بناء البان ين ب ناءه (3). خدايا ! هر كس خانه اي ساخت، خانه پيامبر را بالاتر از خانه او قرار بده؛ هر كس مكتبي آورد، فكري آورد، مبنائي دارد، مشربي دارد؛ مبنا و مشرب و بناي دين پيامبر بالاترينش باشد، كه: الا سلام يعلو و لا يعلي عليه (4)؛ اينها از لحاظ معارف مكتبي.
درخواست همجواري با خداي سبحان
نشانه معرفت والا
از لحاظ آخرت هم هر كسي در بهشت منزلي دارد؛ چه آنها كه در جوار رحمت تو اند، چه آنها كه در نقطه دورتري خانه دارند، چه آنها كه نظير آسيه، اوّل به فكر همسايه بود، بعد به فكر خانه؛ اين زن چقدر تربيت شده است در سايه مكتب ابراهيم ! عرض كرد: ع ندك ب يتاً ف ي الجنّه(5). اين زن وقتي دارد از خدا بهشت مي خواهد، نمي گويد خدايا ! و ادخلن ي جنّات كذا و كذا؛ نمي گويد به من غرف مبنيّه بدهيد! مي گويد: پيش خودت يك خانه اي براي من بساز، ع ندك ب يتاً ف ي الجنّه. و اين ( ع ندك ) را هم مقدّم بر بيت مي داند. اين است كه مي فرمايند: الجّار ثمّ الدّار(6). اين زن مي گويد: من بايد بدانم در بهشت همسايه من كيست؛ با اينكه در آنجا لا لغأ ف يها و لا تأثيم(7)، كسي مزاحم ديگري نيست ! خواسته اين بانو اين است، به خدا عرض مي كند: خدايا ! من مي خواهم همسايه ديوار به ديوار خانه بي خانگي تو باشم:ربّ اجعل ل ي ع ندك ب يتاً ف ي الجنّه، نه ربّ اجعل ل ي ب يتاً ف ي الجنّه، نه ربّ اجعل ل ي ب يتاً ع ندك ف ي الجنّه؛ بلكه الجّار ثمّ الدّار، من مي خواهم آنجانزد تو جا داشته باشم !
اشراف جايگاه رسول خدا (ص) در بهشت
هر كس در بهشت جا داشته باشد؛ چه ع ند الله، چه ع ند غ ير الله، گرچه همه جا ع ند الله است؛ دعاي نوراني حضرت امير درباره پيامبر (ص) اين است: خدايا ! و اعل علي ب ناء البان ين ب ناءه. اين يك ديد است، ديد سلمان رشدي هم هست، ديد كاريكاتور دانمارك هم هست، ديد تخريب حرمين مطهرين امام هادي و امام عسكري (عليهما السلام) هم هست؛ اين كجا، آن كجا ! چقدر انسان بيراهه مي رود كه يوم يعضّ الظال م علي يديه ! اگر خداي ناكرده انبياء نبودند، يا صداي آنها به گوش ما نمي رسيد، راه سلمان رشدي ها به جا بود؛ امّا يكي راه سلمان را طي مي كند، يكي راه سلمان رشدي را طي مي كند ! اين همان است كه گفتند:
مستي بيايد ق ي كند، مستي زمين را طي كند
اين م ي مجو و آن م ي بجو؛ كو جام غم، كو جام جم
يك سلمان رشدي است كه مست است و ق ي مي كند، يك نگارنده دانماركي است، مست است و ق ي مي كند؛ يك سلمان فارسي است، مست است و طيّ الأرض دارد.
كسي جام غم دارد، كسي جام جهان نما دارد !اين را وجود مبارك حضرت امير (ع) به ما آموخت، فرمود: اينچنين باشيد، با پيامبرتان پيوندناگسستني داشته باشيد، درودي هم كه مي خواهيد بفرستيد از اين قبيل باشد.
وظايف انسان در دوران جواني، ميانسالي و كهنسالي
بدانيد ابد در پيش داريد و خود را رايگان نفروشيد. حسرت و افسوس، يك وقتي عبادت است، يك وقتي غصّه است ! براي يك جوان عبادت است، چون بر مي گردد؛ براي يك ميانسال عبادت است، چون بر مي گردد؛ براي يك كهنسال فرتوت كه راه برگشت نيست، اين ندامت، عذاب است ! فرمود: قبل از اينكه به آنجا برسيد، خودتان را بپرورانيد با علوم قرآني، مفاهيم قرآني؛ بدون افراط و تفريط. آنگاه دانشجويان و دانش آموزان و دبستاني ها و دبيرستاني هاي عزيز را مي پرورانيد. شما اگر پرواز كنيد؛ ديگران كه شما را ببينند هم پر در مي آورند ! بالأخره اكثر بشر يك اسوه و يك قدوه اي مي طلبند.
بيانات حضرت آيت الله جوادي آملي (مدظلّه العالي) در جلسه درس اخلاق در ديدار با جمعي از دانشجويان، طلاب، مربيان پرورشي، حافظان و معلّمان قرآن و اقشار مختلف مردم، قم ـ اسفند 1384
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) احزاب/ 56 (2) نهج البلاغه/ خ 72
(3) نهج البلاغه/ خ 106 (4) من لا يحضره الفقيه/ 4/ 334
(5) تحريم/ 11 (6) بحار الأنوار/ 43/ 82
(7) طور/ 23
خوان حكمت روزهاي يكشنبه منتشر مي شود.
 


سردار سلامي:

مرزهاي امنيت و دفاع از كشور را هزاران كيلومتر دورتر برده ايم

جانشين فرمانده كل سپاه تأكيد كرد: امروز مرزهاي امنيت و دفاع را به هزاران كيلومتر دورتر از مرزهاي جغرافيايي مان برده ايم و شعاع عمل ما با شعاع تأثير دشمن در هم تنيده شده است.
سرتيپ پاسدار «حسين سلامي» جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران در گردهمايي بسيج اساتيد كه در دانشگاه علامه طباطبايي برگزار شد، با بيان اينكه اساتيد بسيجي نمادهايي از انديشه، تفكر، آگاهي و بصيرت هستند كه همه اينها شخصيت ملي يك جامعه را تشكيل مي دهد، اظهار داشت: بازخواني انقلاب اسلامي از اين ديدگاه كه موقعيت ما را در هندسه قدرت جهاني تعيين مي كنند داراي اهميت بالايي است و از يك روند خطي كه معادلات آن توسط قدرت هاي مسلط خاصي ساخته مي شد خارج شده است.
وي با اشاره به اينكه انقلاب ما توانسته چرخه نزول قدرت هاي بزرگ را شتاب داده و آنها را از نقطه اوج با شيبي نزولي به سمت غروب خود پيش ببرد، تصريح كرد: انقلاب اسلامي در شتاب دهي به اين قدرت ها نقش مهمي ايفا كرده و توانسته در خورشيد گرفتگي طولاني مدت از صدر اسلام تاكنون به عنوان يك نظام ارزشي روشن و نيرومند و حيات بخش خورشيد پرفروغ اسلام را دوباره به جهانيان نشان دهد.
وي با اشاره به شوك ژئوپولتيكي انقلاب اسلامي بر آمريكا و دنياي غرب، خاطرنشان كرد: آمريكايي ها ايران را به عنوان قلب خاورميانه مي شناسند و انقلاب اسلامي شوك بزرگي بود كه آمريكايي ها را دچار يك روند بي تعادلي و برگشت ناپذير كرده است، لذا اين انقلاب در دايره زمان و مكان گنجاندني نيست و وسعت بزرگتري دارد كه آمريكايي ها را از به كارگيري عناصر قدرت خود محروم كرده است.
جانشين فرمانده كل سپاه با بيان اينكه هيچ پديده سياسي با انقلاب اسلامي قابل مقايسه نيست، افزود: ما از يك نعمت بي نظير و بي بديل و بدون جايگزين برخورداريم كه آمريكايي ها فقدان آن را هميشه براي خود داشته اند و آن اين است كه ما از يك رهبري شجاع و باهوش و دنياشناس برخورداريم.
سردار سلامي با بيان اينكه همه مي دانند كه آمريكا 50 درصد قدرت نظامي دنيا را در اختيار دارد، خاطرنشان كرد: امروزه افول قدرت اقتصادي آمريكايي ها را مي بينيم و همه شاخصه هاي علمي بيان كننده نزول و كاهش اين قدرت است؛ آثار افسردگي را در مقامات آمريكايي مي بينيم كه در سوريه به بن بست سياسي رسيده و مانند عراق نمي توانند مداخله نظامي كنند، زيرا ظرفيت آنها براي پيروزي تمام شده است.
وي ادامه داد: در مقابل انقلاب اسلامي ما طرفداران زيادي دارد. ما مرزهاي خود را با دشمنان تغيير داده ايم و امروز به نقطه اي رسيده ايم كه مرزهاي امنيت و دفاع را به هزاران كيلومتر دورتر از مرزهاي جغرافيايي مان برده ايم و شعاع عمل ما با شعاع تأثير دشمن در هم تنيده شده است.
وي اضافه كرد: امروز ما كشوري سه بعدي هستيم. زماني مساحتي در زمين داشتيم، اما امروز در فضا هم حضور داريم. ما امروز نيروگاه و پالايشگاه مي سازيم. موتورهاي توربيني. موتورهاي جت مي سازيم و اين مؤلفه هاي حقيقي قدرت ماست.
جانشين فرمانده كل سپاه در پايان با اشاره به تهديدات نظامي و غيرنظامي دشمنان عليه كشورمان گفت: ما در حال پيشرفت هستيم به شرط آنكه متحد و منسجم باشيم و پشت سر رهبر حركت كنيم و در اين راه كوتاه نياييم و از تهديدات دشمن نهراسيم. چرا كه تهديدات آنها بي حس ترين تهديدات است. مردم ايران از اين گردنه ها عبور خواهند كرد و اميدواريم اين احساس در همه ملت زنده بماند.
 


جلسات مشترك اقتصادي دولت و مجلس ادامه مي يابد

سخنگوي كميسيون حمايت از توليد، از تداوم جلسات مشترك اقتصادي دولت و مجلس در محورهاي ديگري همچون جلوگيري از افزايش نقدينگي، مسائل ارزي ، حمايت از صادرات و ديگر مباحث كلان اقتصادي خبر داد.
جعفر قادري با اعلام اين خبر ، گفت: در آخرين جلسه مشتركي كه بين مجلس و دولت براي تعيين عيدانه نقدي برگزار شد بحث هايي صورت گرفت كه همه چيز هدفمندي نيست و بايد روي موضوعات و محورهاي ديگر هم تصميمات گرفته شود لذا بنابر اين شد كه اين جلسات ادامه يابد.
ارسلان فتحي پور رئيس كميسيون اقتصادي مجلس نيز در همين رابطه به خبرنگار پارلماني ايسنا، گفت: چهارشنبه هفته گذشته روساي كميسيون هاي اقتصادي مجلس و همچنين وزراي اقتصاد، صنعت و معدن و تجارت و آقاي بهمني رئيس كل بانك مركزي تشكيل جلسه دادند و در خصوص مبارزه با تورم ، گراني و جلوگيري از رشد نقدينگي مباحثي داشتيم كه بناست اين جلسات در هفته جاري هم ادامه يابد.
 


كارشناسان مطرح كردند

 كسي نمي تواند خارج از قانون انتخابات نظام پزشكي را باطل كند

وزير اسبق بهداشت درخصوص انتخابات نظام پزشكي گفت: كسي نمي تواند اين انتخابات را خارج از قانون باطل كند.
كامران باقري لنكراني در گفتگو با مهر در خصوص واكنش رئيس جمهور به رد صلاحيت هاي انتخابات نظام پزشكي گفت: هر اقدامي در اين خصوص بايد در چارچوب قانون باشد. قانون انتخابات نظام پزشكي مصوب مجلس است و هر نوع تصميم گيري در انتخابات نظام پزشكي بايد در اين مسير باشد.
لنكراني اضافه كرد: شوراي عالي نظارت از دو نفر از وزارت بهداشت، يك نفر از وزارت كشور به عنوان نماينده دولت، نماينده قوه قضاييه و يك نفر از منتخبين مردم كه نماينده مجلس است تشكيل شده است. اين جمع هفت نفره با استناد به قانون براي انتخابات نظام پزشكي تصميم گيري مي كنند.
وي با تاكيد نقش شوراي عالي نظارت در انتخابات نظام پزشكي افزود: به گفته رئيس هيئت نظارت تعداد افراد رد صلاحيت شده اندك بوده و هر تصميمي بايد با حضور قانوني اين هفت نفر باشد.
حسين نجابت نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: مراجع تاييد صلاحيت در كشور مشخص هستند و نظام پزشكي قانون خود را دارد. ابطال انتخابات وظيفه رئيس جمهور نيست.
وي با بيان اينكه ابطال انتخابات نظام پزشكي در حيطه اختيارات رئيس جمهور نيست، افزود: ايشان به عنوان يك مسئول يا شهروند مي توانند نسبت به رد صلاحيت ها و انتخاب افراد اين موضوع شكايت كنند، اما مساله ابطال، نه معقول است نه امكان پذير.
نماينده تهران در مجلس تاكيد كرد: انتخابات نظام پزشكي هيئت نظارت مشخص دارد كه روال آن مشخص و معلوم است و بر طبق آيين نامه هاي خود روند انتخابات را بررسي مي كنند.
 


سپاه در بيانيه اي تأكيد كرد

 استمرار راه سردار شهيد شاطري پوياتر از گذشته

سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با صدور اطلاعيه اي ضمن تشكر از حضور مردم در مراسم تشييع سردار شهيد شاطري، براستمرار راه اين شهيد، پوياتر از گذشته تأكيد كرد.
در بخشي از اين اطلاعيه آمده است: بار ديگر پيوند عميق و مستحكم سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با مردم شريف و فهيم ايران در آئين تشييع و به خاكسپاري «سردار بازسازي لبنان» سرتيپ پاسدار مهندس حسن شاطري، نمايان شد و به دشمنان انقلاب و نظام اسلامي اين حقيقت را يادآوري كرد كه پيروان قرآن و عترت و تربيت يافتگان مكتب انقلاب و ولايت فقيه در راه آرمان هاي متعالي اسلام عزيز و دفاع از ملل مسلمان و حق طلب و در حال ستيز با ظلم و جنايت، از هيچ تلاشي فروگذار نخواهد كرد. در ادامه اين اطلاعيه با تأكيد بر اينكه «راه سردار شهيد مهندس شاطري پوياتر از گذشته استمرار خواهد يافت و شهادت اين عزيز سند رسوايي نظام سلطه و استكبار و تروريسم بين الملل مورد حمايت مدعيان دروغين حقوق بشر خواهد بود»، تصريح كرده است: اقدام تروريستي مزدوران رژيم صهيونيستي در به شهادت رساندن سردار بازسازي لبنان شهيد شاطري نشان داد دشمن از دامنه نفوذ انقلاب و پيوند ملت ايران با ملل مسلمان و بويژه كشورهاي خط مقدم مقاومت اسلامي و ضد صهيونيستي بيمناك و عصباني است.
همچنين طي روزهاي پنج شنبه و جمعه سفارت ايران در بيروت ميزبان مردم و شخصيت هاي لبناني در مراسم بزرگداشت شهيد شاطري بود.
طي اين دو روز، نمايندگان رئيس جمهور، نخست وزير، رئيس مجلس و همچنين تعداد زيادي از وزرا، نمايندگان مجلس، رؤساي كميسيون ها و فراكسيون هاي مختلف مجلس، رؤساي احزاب و گروه هاي سياسي، علما، شخصيت هاي مذهبي و نمايندگان طوايف مختلف، فرماندهان لشكري، نمايندگان نهادهاي امنيتي و انتظامي، سفراي خارجي، گروه هاي فلسطيني، شهرداران و اعضاء شهرداري ها، شخصيت هاي علمي، فرهنگي، دانشگاهي، مطبوعاتي، اجتماعي، اتحاديه هاي صنفي، خبرنگاران، تجار، شركت ها و مؤسسات عمراني، مسئولان عالي رتبه حزب الله، خانواده هاي شهدا و اهالي شهرها و روستاهاي مختلف از جنوب، شمال، بقاع و ديگر نقاط لبنان با حضور در محل سفارت كشورمان، ضمن تجليل از شخصيت و عملكرد مجاهدانه و دلسوزانه شهيد خوشنويس در بازسازي مناطق آسيب ديده لبنان در جنگ 33 روزه، ترور ناجوانمردانه اين عزيز را محكوم كردند.
 


در نامه اي به احمدي نژاد

 لاريجاني تعيين نماينده ويژه رئيس جمهور در احداث ساختمان را غيرقانوني خواند

رئيس مجلس شوراي اسلامي در نامه اي به رئيس جمهور مصوبه هيئت وزيران درباره تعيين نماينده ويژه رئيس جمهور در خصوص احداث ساختمان را غيرقانوني اعلام كرد.
در بخشي از اين نامه آمده است: «تفويض اختيارات دولت به وزير راه و شهرسازي از حيث اطلاق و عدم تصريح به ضرورت رعايت قوانين و مقررات مربوط از جمله بندهاي «الف» و «ر» ماده (2) و مواد (26) و (27) قانون برگزاري مناقصات- مصوب سال 1383- و بند «ب» ماده (224) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه ناظر به نحوه اجراي كار و تعيين قيمت و نحوه پرداخت، مواد (21) و (22) قانون برنامه و بودجه- مصوب سال 1351- ناظر به چگونگي تشخيص صلاحيت پيمانكاران و مواد (54) و (61) قانون محاسبات عمومي كشور- مصوب سال 1366- ناظر به چگونگي پرداخت تنخواه گردان، پيش پرداخت و علي الحساب، موضوع اجزاء «الف»، «ب»، «ح» و «د» بند (1) مصوبه مغاير قانون مي باشد.
 


ابلاغ مصوبه هيئت وزيران درباره پرداخت عيدي به كاركنان دولت

پايگاه اطلاع رساني دولت از ابلاغ مصوبه هيئت وزيران درباره پرداخت عيدي به كاركنان دولت خبرداد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت ،دستگاه هاي اجرايي مجازند به كارمندان مبلغ ثابت چهار ميليون و بيست و پنج هزار ( 000/025/4)ريال به نسبت مدت خدمت تمام وقت در سال 1391 به عنوان پاداش آخر سال (عيدي) در بهمن ماه امسال پرداخت كنند.
با تصويب هيئت وزيران، ميزان پرداخت پاداش آخر سال (عيدي) به كاركنان دولت تعيين شد.
هيئت وزيران بنا به پيشنهاد معاونت توسعه مديريت وسرمايه انساني رئيس جمهور و به استناد ماده واحده قانون نحوه پرداخت عيدي به كاركنان دولت - مصوب 1374 - و ماده (75) قانون مديريت خدمات كشوري -مصوب 1386 - تصويب كرد؛ دستگاه هاي اجرايي موضوع ماده (5) قانون مديريت خدمات كشوري و ماده (5) قانون محاسبات عمومي كشور، نيروهاي مسلح، نيروي انتظامي و قوه قضاييه و ساير دستگاه هاي اجرايي مشمول قوانين خاص مجازند به كارمندان خود (رسمي، ثابت، پيماني، خريد خدمت، قراردادي و موقت) و اعضاي هيئت علمي دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي و تحقيقاتي و قضات كه به طور تمام وقت اشتغال بكار دارند ، مبلغ ثابت چهار ميليون و بيست وپنج هزار ( 000/025/4)ريال به نسبت مدت خدمت تمام وقت در سال 1391 به عنوان پاداش آخر سال ( عيدي ) در بهمن ماه سال جاري از محل بودجه مصوب دستگاه هاي اجرايي پرداخت كنند.
همچنين پرداخت هرگونه وجه ديگري به عنوان پاداش آخر سال (عيدي) يا عناوين مشابه، علاوه بر مبلغ موضوع اين بند توسط دستگاه هاي مزبور و تمام واحدهاي وابسته و تابعه و ساير واحدهايي كه اجراي مقررات در مورد آنها مستلزم ذكر نام است، ممنوع است. سازمان حسابرسي يا حسابرسان قانوني شركتها مكلفند؛ نظارت لازم را اعمال و موارد خلاف را گزارش كنند.
پرداخت پاداش آخر سال (عيدي) موضوع اين بند به كاركنان خريد خدمت، قراردادي و موقت به نسبت خدمات تمام وقت آنان در سال 1391 خواهد بود.
بر اين اساس، ميزان پرداخت پاداش آخر سال (عيدي) بازنشستگان، مستمري بگيران حقوق وظيفه از كارافتادگي و حقوق وظيفه وراث مستخدمين متوفاي مشمول صندوقهاي بازنشستگي و صندوق معذوريت و از كارافتادگي جهاد سازندگي و صندوقهاي بازنشستگي نيروهاي مسلح و نيروي انتظامي و ساير صندوقهاي بازنشستگي و نيز شهدا و جانبازان از كار افتاده كلي، چهارميليون وبيست وپنج هزار ( 000/025/4) ريال از محل بودجه مصوب هر دستگاه اجرايي قابل پرداخت است.
خدمت نيمه وقت بانوان نيز از لحاظ اجراي اين تصويب نامه، تمام وقت محسوب مي شود. معلمان حق التدريس نسبت به ساعات تدريس، مشمول اين تصويب نامه خواهند بود.
بر اساس اين مصوبه، شركتها دولتي موظفند؛ از پرداخت هر مبلغي تحت عنوان پاداش آخر سال، (عيدي) يا عناوبن مشابه، علاوه بر مبلغ موضوع اين تصويب نامه به مديران و اعضاي هيئت مديره خودداري كنند. مسئوليت اجراي اين بند بر عهده مديرعامل و ساير مديران ذيربط است.
 


يادواره شهداي حزب الله برگزار شد

يادواره شهداي حزب الله در ايام سالگرد شهادت عماد مغنيه و سيدعباس موسوي در تهران برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمين علي شيرازي مسئول نمايندگي ولي فقيه در نيروي قدس، در اين مراسم با اشاره به سوابق و روحيات شهيد عماد مغنيه، گفت: حاج رضوان از عرصه امتحان الهي سربلند بيرون آمد و از آغاز زندگي تا پايان عمر كه 46 سال داشت انديشه، فكر و عملش براي رضاي خدا بود و با اين كه فرمانده جنگ حزب الله بود دنبال مقام بالاتر نبود.
وي ادامه داد: او با اصرار سيدحسن نصرالله پذيرفت كه در انتخابات شوراي رياست حزب الله كانديدا شود و وقتي پذيرفت بعد از سيدحسن بالاترين راي را به عنوان عضو شوراي حزب الله به او دادند. اين شهيد بزرگوار در فقيرترين محله بيروت زندگي مي كرد و مدتي در كنار نيروهاي فلسطين به جهاد عليه صهيونيست ها پرداخت و يك جوان 20 ساله بود كه وارد ميدان نبرد حزب الله با صهيونيست ها شد.
نماينده ولي فقيه در نيروي سپاه قدس گفت: حزب الله لبنان جنگ عظيمي انجام داد كه آن جنگ 33 روزه بود كه شش سال بعد از جنگ اول، حزب الله، اسرائيل را به زمين درآورد و اولين شكست بزرگي كه در دهه اخير اتفاق افتاد حركت 33 روزه حزب الله عليه اسرائيل بود كه فرمانده اين جنگ شهدا بزرگوار عماد مغنيه بود.
وي اظهار كرد: وقتي مردم غزه، اسرائيل را هشت روزه از پاي درمي آورند اگر دنياي اسلام وارد شود و اگر اينها بخواهند با جمهوري اسلامي وارد ميدان شوند چقدر طول مي كشد؟ چند ساعت؟ به ساعت هم نمي كشد.
 


با اشاره به ناكارآمدي تحريم ها

آسيا تايمز: ايران به بازارهاي جهاني دسترسي دارد

نشريه «آسيا تايمز» در مقاله اي با تاكيد بر عزم ايرانيان براي پيشرفت هسته اي نوشت: با وجود تحريم ها، ايران همچنان به بازارهاي جهاني دسترسي دارد.
مقاله نويس نشريه «آسيا تايمز» در جديدترين يادداشت خود با اشاره به دشمني آمريكا با ملت ايران مي نويسد: نزديكي اوباما به رژيم صهيونيستي تاثير منفي اي بر وجهه وي در نزد ايرانيان خواهد گذاشت.سفر قريب الوقوع اوباما به سرزمين هاي اشغالي و همزماني آن با افزايش تحريم ها عليه، بيش از پيش اين ذهنيت در ميان ايرانيان را قوت مي بخشد كه آمريكا دشمن ايرانيان است.
«كاوه اسفندياري» در اين مقاله به مقاومت و پايداري ملت ايران اشاره كرد و مي افزايد: با اين وجود تحريم هاي آمريكا عليه ملت ايران نمي تواند خللي در عزم ايرانيان براي پيشرفت هسته اي كشورشان ايجاد كند، ايران از نظر جغرافيايي موقعيتي منحصر بفرد دارد و به درياي آزاد راه دارد. لازم به تكرار اين موضوع نيست كه ايران تحت فشار وارده از سوي تحريم هاي جديد نيز به بازارهاي جهاني دسترسي دارد. اين مسئله ثابت مي كند كه خيال آمريكايي ها و صهيونيست ها براي تحقق پروژه اي چون تجاوز به عراق پنداري واهي است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از آسيا تايمز، اين تحليلگر سياسي خاطرنشان مي سازد كه اين كشورهاي غربي هستند كه بايستي در سياست هاي خود در قبال برنامه هسته اي كشورمان تجديدنظر كنند و مي نويسد: قدرتهاي غربي براي ايجاد توازن مي بايستي در سياستگذاري هاي خود در قبال برنامه هسته اي ايران و بخصوص در مورد تحريم هاي ضدايراني وضع شده تجديد نظر كنند.
تحريم ها به خودكفايي ايران
انجاميده است
همچنين «بلومبرگ» در گزارشي آورده است كه ايران در برخي از حوزه هايي كه در آن تحريم شده به خودكفايي رسيده است.
براساس اين گزارش فيزيكداني به نام «فرنك دالنوكي ورس» مي گويد، نتيجه تحريم عليه ايران آن است كه اين كشور تجهيزات خود را به شكل بومي توليد مي كند. اين بدان معناست كه ايران دانش فني بيشتري به دست آورده و به اين ترتيب نه تنها مي تواند قطعات را توليد، بلكه مي تواند آنها را صادر كند.
به گزارش فارس، «يوسف بات» هم كه يك فيزيكدان است در ادامه اين گزارش گفته كه تحريم ها اگرچه پيشرفت فني ايران را كند كرده اما از سوي ديگر، ايران را در برخي حوزه هاي مهم به خودكفايي رسانده است.
اين گزارش افزوده است كه ايران در برخي ديگر از حوزه هاي تحريم شده به خودكفايي رسيده كه توليد «فومبلين» از آن جمله است. فومبلين يك ماده روغني داخل سانتريفيوژهاست. ايران نه تنها اين ماده را توليد كرده بلكه آن را به فروش هم مي رساند.
 


هشدار وزارت خارجه به اتباع ايراني درباره سفر به ليبي

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان از هموطنان خواست از انجام سفرهاي غيرضروري به ليبي تا اطلاع ثانوي خودداري كنند.
براساس اعلام سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان، به دنبال درخواست مقامات دولت ليبي از سفارت جمهوري اسلامي ايران در طرابلس كه با استناد به شرايط امنيتي حاكم بر اين كشور صورت گرفت، جمهوري اسلامي ايران با در نظر گرفتن وضعيت و شرايط جاري در آن كشور، به ويژه برخي تهديدات موجود عليه نمايندگي هاي سياسي و جان ديپلمات ها و اتباع خارجي مقيم، تصميم به اتخاذ تدابير لازم درباره تامين امنيت اماكن و اعضاي هيئت ديپلماتيك خود در طرابلس گرفت و از اتباع ايراني خواست از انجام سفرهاي غيرضروري به ليبي تا اطلاع ثانوي خودداري كنند.
 


حضور ايران در كنفرانس بين المللي امنيت آسيا

سفير ايران در هند از حضور هيئتي از وزارت امور خارجه كشورمان در پانزدهمين كنفرانس بين المللي امنيت آسيا خبر داد.
غلامرضا انصاري، سفير ايران در هند با اعلام اين خبر افزود: هادي سليمان پور، رئيس مركز آموزش و پژوهش هاي بين المللي وزارت امور خارجه براي شركت در پانزدهمين كنفرانس بين المللي امنيت آسيا در رأس هيئتي به هند سفر كرد.
به گزارش ايسنا، انصاري خاطرنشان كرد: در اين كنفرانس بين المللي كه در موسسه مطالعات و تحليل دفاعي هند با محوريت غرب آسيا برگزار شده كارشناسان، استادان و صاحب نظران مسائل سياسي و استراتژيك از كشورهاي غرب آسيا و شمال آفريقا و همچنين كارشناساني از آمريكا، انگليس، استراليا، ژاپن و چين حضور داشتند و در آن ديدگاه هاي ايران درباره مسائل اوراسيا و خليج فارس و منطقه مطرح شد.
گفتني است، موسسه مطالعات و تحليل دفاعي هند (IDSA) هر سال كنفرانس بين المللي تامين امنيت آسيا را با حضور كارشناسان برجسته مسائل سياسي و استراتژيك جهان برگزار مي كند.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10