(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 29 بهمن  1391 - شماره 20432

جان كري از كاهش كمك واشنگتن به تل آويو خبر داد
ماموران آل سعود با گلوله يك كودك 3 ساله را مجروح كردند
مظلوميت فلسطيني ها عكس سال 2012
نامه دمشق به سازمان ملل
جلو دخالت تركيه در سوريه را بگيريد
لباس ضد پهپاد!
طرح قطر و عربستان براي ترور نوري مالكي لو رفت
سيد حسن نصرالله:
 با شليك چند موشك اسرائيل را در تاريكي فرو مي بريم
300 هزار بحريني سقوط ديكتاتور را فرياد زدند
انفجار بمب در كويته پاكستان
 55 كشته و 200 زخمي بر جاي گذاشت
رسوايي ديگري دامن دولت اسپانيا را گرفت
زد و خورد آشوب طلبان با پليس اطراف كاخ رياست جمهوري مصر
اتحاديه اروپا تحريم هاي كره شمالي را سنگين تر مي كند


جان كري از كاهش كمك واشنگتن به تل آويو خبر داد

وزير خارجه آمريكا از كاهش كمك هاي نظامي واشنگتن به تل آويو به دليل كاهش بودجه آمريكا از ماه آينده خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روزنامه صهيونيستي جروزالم پست، جان كري در تازه ترين اظهارات خود اعلام كرد به دليل كاهش بودجه دولت آمريكا كه از ماه مارس سال جاري ميلادي به مرحله اجرا درمي آيد كمك هاي نظامي آمريكا به اسرائيل كاهش مي يابد وي افزود: كاهش كمك هاي نظامي به تل آويو تعهدات آمريكا به امنيت اسرائيل در چنين زمان آشفته اي را تضعيف مي كند. وزير خارجه آمريكا اظهار داشت: كاهش بودجه در كشور نيز تأثير مي گذارد و به صنايع نظامي كشور لطمه مي زند و باعث حذف بسياري از شغل ها در آمريكا خواهد شد.آمريكا سالانه 3 ميليارد دلار كمك بلاعوض به اسرائيل مي كند كه 74 درصد از اين كمك ها بايد در آمريكا هزينه شود.كاهش بودجه امسال به تلاش هاي آمريكا براي افزايش امنيت در تأسيسات ديپلماتيك كشور نيز آسيب مي زند.
 


ماموران آل سعود با گلوله يك كودك 3 ساله را مجروح كردند

مزدوران آل سعود در ادامه ددمنشي هاي خود غيرنظاميان را به رگبار بستندكه در نتيجه يك كودك سه ساله در «القطيف» مجروح شد.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، شاهدان عيني در منطقه «الشرقيه» عربستان تاكيد كردند: يك كودك سه ساله روز جمعه هنگام عبور از يكي از خيابان هاي شهر «القطيف» به همراه پدرش به ضرب گلوله نيروهاي امنيتي مجروح شدند.
براساس اين گزارش، كودك مصدوم شيعي براي مداواي جراحات به بيمارستان شهر القطيف منتقل شده است و اقدام ماموران امنيتي موجي از خشم را در ميان مردم منطقه برانگيخته است.شاهدان عيني در القطيف گفتند؛ اين اولين بار نيست كه مزدوران آل سعود مردم عادي را هدف گلوله هاي كينه توزانه خود قرار مي دهند، بلكه در طي دو سال گذشته چندين بار اين موضوع اتفاق افتاده است.اعتراضات و تظاهرات مردمي در شرق عربستان بر ضد آل سعود طي دو سال گذشته به شهادت ده ها نفر و مصدوميت صدها تن انجاميده است.
 


مظلوميت فلسطيني ها عكس سال 2012

مؤسسه ورلدپرس فوتو عكسي از غزه را به عنوان بهترين عكس سال 2012 برگزيده است.
اين عكس متعلق به «پاول هانسن» عكاس سوئدي است در اين عكس گروهي از اهالي غزه در حال تشييع پيكر دو كودك 2 و 3 ساله هستند كه در حملات رژيم صهيونيستي به غزه در نوامبر سال 2012 به شهادت رسيدند. عضو هيئت داوران در توصيف اين عكس گفت به تصوير كشيدن خشم و اندوه فراوان و معصوميت دو كودك اين عكس را بسيار تأثيرگذار كرده است. اين يكي از تصاويري است كه هيچ گاه آن را فراموش نخواهم كرد.
 


نامه دمشق به سازمان ملل

جلو دخالت تركيه در سوريه را بگيريد

وزارت خارجه سوريه در نامه اي به رئيس شوراي امنيت و دبيركل سازمان ملل متحد با اشاره به نقش ويران كننده تركيه در بحران سوريه خاطرنشان كرد، تركيه از خاك كشورش براي آموزش گروه هاي تروريستي از جمله القاعده و النصره استفاده مي كند.
به گزارش خبرگزاري ها به نقل از خبرگزاري رسمي سوريه (سانا)، وزارت خارجه سوريه در دو نامه پياپي به دبيركل سازمان ملل و رئيس دوره اي شوراي امنيت تأكيد كرد، ادامه دخالت هاي دولت تركيه در امور داخلي سوريه بدون شك اين وظيفه را بر جامعه جهاني واجب مي كند كه اقداماتي جدي براي ممانعت از ادامه فعاليت هاي تركيه انجام دهد و آنكارا را به توقف مداخلاتش در سوريه و پايان دادن به حمايت از گروه هاي تروريستي مجبور كند.
به گزارش ايسنا اين وزارتخانه همچنين نقش دولت تركيه در سوريه را ويران كننده توصيف كرده و اعلام كرد: دولت تركيه همچنان به شكل مستقيم و غيرمستقيم در امور داخلي سوريه دخالت مي كند كه اين مسئله نقض آشكار منشور سازمان ملل و اصول و قوانين بين المللي و قوانيني است كه بر روابط ميان كشورها حاكم است، اين اقدامات تركيه در حقيقت تهديدي براي صلح و امنيت در منطقه و سراسر جهان است.
وزارت خارجه سوريه در ادامه اين نامه ها تأكيد كرد، آنكارا اخيراً مواضع خصمانه خود عليه سوريه را از طريق تلاش براي ممانعت از اجراي برنامه هاي سياسي دولت سوريه تشديد كرده است.
دمشق در نامه هاي خود به شوراي امنيت و سازمان ملل اعلام كرده است: تركيه اراضي خود را به مراكزي براي جمع آوري و پناه دادن و آموزش گروه هاي تروريستي مسلح از جمله القاعده و جبهه النصره و ساير گروه هاي تروريستي تبديل كرده و به شكل علني از فعاليت هاي تروريستي ويران كننده اين گروه ها كه در نهايت به كشتار مردم بي دفاع سوريه و ويراني هاي فراوان در كشور مي انجامد، حمايت مي كند.
وزارت خارجه سوريه همچنين آورده است: دولت سوريه بار ديگر تأكيد مي كند كه به ملت دوست تركيه احترام مي گذارد و معتقد است اقداماتي كه برخي كشورها به ويژه دولت آنكارا اتخاذ مي كند با هدف تعطيلي و به شكست كشاندن گام هاي جدي است كه دمشق براي اجراي برنامه هاي سياسي خود در راستاي حل و فصل بحران سوريه اتخاذ كرده است.
از سوريه نيز خبر مي رسد كه در درگيري ارتش سوريه با گروه هاي مسلح در منطقه جبل الزاويه شماري از عناصر مسلح به هلاكت رسيدند.
در درگيري هاي ميان ارتش سوريه و تروريست ها در شهر حلب نيز دست كم 150نفر كشته شدند.اين درگيري ها براي كنترل فرودگاه بين المللي حلب صورت گرفت كه مخالفان مسلح نتوانستند فرودگاه را در اختيار بگيرند و كنترل آن در اختيار ارتش باقي مانده است.
منابع سوري اعلام كردند كه چهار افسر نظامي ترك كه در كنار شورشيان مسلح در شهر حلب مي جنگيدند در درگيري با ارتش سوريه به هلاكت رسيدند. يك تبعه سعودي نيز در درگيري نيروهاي ارتش سوريه با عناصر مسلح در منطقه «ديرالزور» به هلاكت رسيد.
در همين رابطه دو تن از تروريست هاي سوري كه به خرابكاري، آتش زدن مغازه ها و ترساندن مردم مبادرت مي كردند طي اعترافاتي اعلام كردند كه از خارج پول و سلاح دريافت مي كردند تا به اقدامات خرابكاري دست بزنند و مردم را به تظاهرات عليه بشار اسد وادار كنند.
انتخاب سفير ائتلاف مخالفان در قطر
دولت قطر به طور رسمي با تعيين نزار الحراكي به عنوان سفير ائتلاف ملي مخالفان سوريه در اين كشور موافقت كرد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران به نقل از خبرگزاري رسمي قطر، يك منبع مسئول در وزارت خارجه قطر اعلام كرد اين كشور به طور رسمي اعلام كرده است با تعيين نزار الحراكي به عنوان سفير ائتلاف ملي مخالفان سوريه در دوحه موافقت كرده است.
اين خبر تنها يك روز پس از آن بود كه ائتلاف ملي مخالفان سوريه در بيانيه اي اعلام كرد: قطر تصميم دارد نزار الحراكي را به عنوان سفير ائتلاف مخالفان در دوحه تعيين كرده و مقر سفارت سوريه را به مخالفان تحويل دهد.
به گفته ائتلاف مخالفان سوري قرار است پرچم مخالفان بر فراز سفارت سوريه در دوحه به اهتزاز درآيد.
بنا به گفته منبع مسئول در وزارت خارجه قطر پس از اعلام رسمي تعيين نزارالحراكي به عنوان سفير ائتلاف مخالفان در قطر وي و معاونانش از مصونيت هاي ديپلماتيك لازم در قطر برخوردار خواهند بود.
همچنين اين منبع مسئول تأكيد كرد: الحراكي توسط احمد معاذ الخطيب، رئيس ائتلاف ملي مخالفان سوريه به عنوان نامزدي براي نمايندگي ائتلاف مخالفان در قطر معرفي شد.
براساس اين اقدام قطر نزارالحراكي اولين سفير ائتلاف ملي مخالفان سوريه در كشورهاي عربي به شمار مي رود.اين اقدام قطر پس از خروج سفير سوريه از دوحه صورت گرفت.
شش كشور عضو شوراي همكاري خليج فارس از جمله قطر ماه فوريه تصميم گرفتند سفيران خود را از دمشق خارج و سفيران دمشق در اين كشورها را اخراج كنند.
ساير رويدادها
¤ يك مسئول برجسته در اتحاديه اروپا اعلام كرد كه اين اتحاديه قصد دارد فردا نشستي را درباره سوريه برگزار كند و طي آن دور جديد تحريم ها عليه سوريه را مورد بررسي قرار دهد.
¤ در پي درگيري هاي خونين در شهر الشداده در شمال شرقي سوريه حدود 04 هزار نفر از اين شهرگريختند.
¤ وزير خارجه فرانسه تأكيد كرد، به راهكار سياسي در سوريه ايمان داريم.
¤ سخنگوي وزارت خارجه آمريكا اعلام كرد، مطرح كردن پرونده سوريه در شوراي امنيت به دليل نبود وحدت نظر ميان اعضاي اين شورا فعلاً مناسب نيست.
 


لباس ضد پهپاد!

مي گويند، يك طراح نيويوركي توانسته لباسي اختراع كند كه مي تواند آدم ها را از ديد تيزبين سيستم هاي ردياب هواپيماهاي بدون خلبان كه از پرتو مادون قرمز استفاده مي كنند، بپوشاند!
«آدام هاروي»، مخترع اين لباس در گفت وگويي با راديو «صداي روسيه» مي گويد، همه اختراعاتش را از زندگي در جامعه الهام گرفته كه انسان را مدام زير نگاه فضول دوربين هاي جاسوسي قرارمي دهد! مي گويند، «هاروي» همچنين دوربيني اختراع كرده كه در مقابل فلاش دوربين ها به واكنش مي افتد و اجازه نمي دهد خبرنگاران شايعه ساز از سوژه مورد نظرشان عكس بگيرند!
بد نيست يادآوري كنيم كه، دوربين هايي كه هواپيماهاي بدون خلبان را تجهيز مي كنند، به ردياب هاي مادون قرمز مجهزند كه به پرتوهاي حرارتي كه از بدن موجودات زنده ساطع مي شود، حساس اند. حالا، لباس «آدام هاروي» كه از جنس فلز است مي تواند اين پرتوها را مسدود و بنابر اين، هواپيماهاي بدون خلبان را «كور» كند!
¤سرويس خارجي كيهان
 


طرح قطر و عربستان براي ترور نوري مالكي لو رفت

 يك منبع اروپايي فاش كرد مخالفان داخلي دولت عراق از كشورهاي تركيه و قطر و عربستان خواسته اند در ترور نخست وزير عراق به آنها كمك كنند.
به گزارش خبرگزاري فارس، راديو نروژي «اوستن» فاش كرد، عوامل داخلي پشت پرده تظاهرات ضد دولتي عراق از تركيه و قطر و عربستان خواسته اند در ترور «نوري مالكي» به آنها كمك هاي اطلاعاتي و تجهيزاتي بكنند.
اين راديو مدعي شد اعتراضات ضد دولتي در استان هاي سني نشين الانبار، موصل و تكريت از حوزه محلي و داخلي خارج شده و به بخشي از درگيري هاي منطقه اي تبديل شده است. عربستان، تركيه و قطر امكانات زيادي را به خدمت گرفته اند و حمايت هاي زيادي را به عمل آورده اند تا اهل تسنن را به حركت درآورند. راديو اوستن اين توطئه را مشابه توطئه عليه «بشار اسد» در سوريه دانست.
ظاهرا شعار «حركت به سوي بغداد» كه اين روزها معترضان بر زبان مي آورند، بخشي از توطئه از پيش طراحي شده تركيه، قطر و عربستان است. در بغداد نيز عده اي اعلام كرده اند مقابل حركت سني ها به سمت اين شهر مي ايستند. اگر اين طرح ها عملي شود، عراق عملا وارد يك نزاع قبيله اي و مذهبي گسترده خواهد شد. مالكي تاكنون در مورد دخالت هاي خارجي از خود خويشتنداري نشان داده است.
سفر مشكوك
يك نماينده پارلمان عضو ائتلاف حاكم عراق با اشاره به توطئه هاي قطر عليه دولت بغداد، سفر رئيس پارلمان عراق به دوحه را مشكوك خواند. همزمان با آن، در جنوب بغداد عليه رئيس پارلمان تظاهرات شد.
به گزارش شبكه العالم، «علي العلاق» گفت: سفر «اسامه النجيفي» به قطر مشكوك است. به گفته وي، اين سفر در شرايطي صورت مي گيرد كه هم عراق در شرايط امنيتي و سياسي حساسي قرار دارد و هم مواضع قطر و تركيه عليه دولت بغداد مواضع خصمانه اي را اتخاذ كرده است. العلاق گفت: آيا شخصيتي در سطح رئيس پارلمان به بهانه دعوت يك شبكه ماهواره اي مشكوك مثل الجزيره (قطر) كه در حال فتنه انگيزي قومي در منطقه است، بايد به خارج از كشور سفر كند.
اين نماينده پارلمان عراق اظهارات ضد دولتي النجيفي را نشانه افول و سرخوردگي رواني و سياسي وي دانست و گفت: سخنان النجيفي عليه نخست وزير، گرايشات طايفه اي وي را برملا مي كند. العلاق از پارلمان نيز خواست عليه اظهارات النجيفي موضع قاطعي بگيرد. النجيفي چهارشنبه گذشته در سفري اعلام نشده، به دوحه رفت و با «تمهيم بن حمد آل ثاني» وليعهد قطر ديدار و گفت وگو كرد. النجيفي در گفت وگو با شبكه الجزيره نيز به شدت مالكي را مورد انتقاد قرار داد و حتي خواستار استعفاي وي شد. ديروز همزمان با اين اظهارات، مردم جنوب بغداد عليه النجيفي تظاهرات كردند و خواستار استعفاي وي شدند. اين در حالي است كه «سعد المطلبي» در گفت وگو با العالم، اظهار داشت: برخي كشورهاي منطقه براي (تجزيه) عراق نقشه كشيده اند و متاسفانه عناصري در داخل زمينه دخالت اين كشورها را فراهم مي كنند. وي طرح «پيشروي به سوي پايتخت» را كه برخي در استان الانبار به تظاهركنندگان پيشنهاد مي كنند را تهديدي بزرگ براي جامعه و مردم عراق دانست.
جمعه گذشته نيز هزاران نفر در استان الانبار و ديگر شهرهاي سني نشين شمال عراق تظاهرات ضد دولتي برگزار و سياست هاي مالكي را محكوم كردند.
 


سيد حسن نصرالله:

با شليك چند موشك اسرائيل را در تاريكي فرو مي بريم

دبيركل حزب الله لبنان در سخناني به مناسبت بزرگداشت رهبران شهيد اين جنبش گفت كه رهبران شهيد به خط مشي مقاومت ايمان و باور داشتند .
به گزارش خبرگزاري فارس، سيد حسن نصرالله در سخناني به مناسبت بزرگداشت رهبران شهيد اين جنبش گفت: ما از اين شهدا الهام مي گيريم و از آنها مي آموزيم و با آنها پيمان دوباره مي بنديم و وصيت آنها را حفظ مي كنيم و مرد ايستادگي و مقاومت باقي خواهيم ماند. اين فرماندهان شهيد شاهد تمام مراحل مقاومت بوده و تا به امروز هستند .
وي كه سخنانش به طور مستقيم از شبكه خبري المنار پخش مي شد، افزود: شهيد راغب حرب شاهد تاسيس مقاومت و فرماندهان و اتخاذ تصميمات و شهيد عباس موسوي شاهد مرحله ثبات و استقرار و ثبات در خط مقاومت بود و شهيد عماد مغنيه شاهد مرحله پيشرفت كمي و كيفي و مرحله موفقيت ها و پيروزي ها بود .
دبيركل حزب الله لبنان گفت: در مدرسه اين رهبران شهدا طرح و برنامه مقاومت بود و اولويت نيز مقاومت بوده چون تشخيص درست آنان خطر بزرگ يعني اسرائيل و طرح صهيونيستي بود و هنگامي كه ما از ابعاد ملي و قومي و اسلامي انديشه مي كنيم، به اين نتيجه مي رسيم و هنگامي كه با منطق درگيري ها و نزاع هاي محلي انديشه مي كنيم، خطر چيز ديگري نمود مي كند و تنها راهكار پيش روي ملت ها گزينه مقاومت مردمي در تمام اشكال و خط مشي ها و سطوح آن است، به همين دليل اين رهبران شهيد بسان شهيد «امام موسي صدر»، بنيانگذار مقاومت به طرح مقاومت ايمان آورده و به آن وفادار بوده و جواني و زندگي خويش و تلاش هايشان را در اين راه صرف كرده و در اين راه هم به شهادت رسيدند و به ما ياد دادند كه به اين طرح وفادار باشيم و براي آن تلاش كنيم و ما هستيم كه وصيت را بايد حفظ كنيم .
سيد حسن نصر الله در ادامه گفت: پس از 30 سال طرح مقاومت چون كوه در زمين سخت و مقاوم حقايق و معادلات و موفقيت ها و پيروزي ها ايستاده و اين يك رويا نيست كه خواهان تحقق آن باشيم. طي 30 سال مقاومت لبنان از سر سخت ترين و مقاوم ترين حقايق موجود و واقعيت هاي روشن بود كه معادلات استراتژيكي را تغيير داد كه قرن ها پايه ريزي شده بودند و موفقيت هاي مقاومت شاهدي عيان از زمان آزادسازي كشور تا حمايت و پشتيباني از آن است و اين موفقيت ها راه ما را تكميل مي كند و بدانيد راه پيروزي بسيار طولاني است .
دبيركل حزب الله لبنان گفت: شعار امسال بزرگداشت اين شهدا «رهبران در راه فلسطين» است و در ابتدا اينگونه به نظر مي رسد كه اين شعار در اين مرحله شعار عجيب و غريبي به نظر برسد و در اين ميان كساني يافت شوند بگويند كه هم اكنون چه وقت سخن گفتن از فلسطين و و انديشيدن به فلسطين است. اما اگر به اوضاع منطقه نگاه كنيم درخواهيم يافت كه اين سوالي طبيعي است. اما مقاومت در لبنان با تمام گروه ها و گردان هايش از جمله حزب الله حامي قدرتمند فلسطين و مردم فلسطين و ايستادگي و مقاومت آنها بود و اگر طرح آمريكا-اسرائيل در سال 1982 موفق مي شد، بي ترديد هر وجب از خاك فلسطين به يغما مي رفت، اما مقاومت طرح اسرائيل بزرگ را ناكام ساخت و اميدها و آرزوهارا زنده كرد و مقاومت فلسطين و لبنان وحدت روح و قلب و وحدت سرنوشت را آشكار ساخت و مقاومت در لبنان از مقاومت فلسطين حمايت كرد تا قدرتمند باشد و از لحاظ معنوي و مادي قوي باشد و ما ايمان داشتيم و ايمان داريم كه استراتژي بايد حمايت از ملت فلسطين باشد تا از طريق مقاومت خويش بتواند، حقوق و زمين و مقدسات خود را بازگرداند و اين تجربه اي موفق در لبنان بود، هنگاني كه لبناني ها به پا خاستند و با عزم و اراده شهيد شدند و با عزم و اراده تاريخ را ساختند و همين مقاومت در غزه نيز پيروز شد و مي تواند پيروز هم بشود، اما مهم آن است كه ملت فلسطين راه خود را ادامه دهند و ما حمايت خود را از آنها ادامه دهيم .
سيد حسن نصرالله اين رانيز گفت كه حزب الله امروزبه قدري قوي شده است كه هيچ نيازي به سوريه يا ايران ندارد .
نصرالله اظهار داشت: سخناني كه در گذشته گفتم اسرائيل مي داند كه همه آنها جدي است و اگر بخواهم صدايم را بلند كنم اسرائيل مي فهمد كه به اين امر نياز بوده است اما من با تمام آرامش به اسرائيل هشدار مي دهم كه مقاومت در لبنان در برابر هيچ تجاوزي عليه لبنان و يا اراضي لبناني، هرگز سكوت نخواهد كرد .
وي تصريح كرد : فرودگاه ها، بنادر و ايستگاه هاي برق شما در تيررس ماست، به چند موشك نياز داريد تا اسرائيل را در تاريكي فرو ببريم، ايستگاه برقي هست كه مي گويند 6 ماه زمان نياز دارد تا دوباره احيا شود آيا اين را تحمل مي كنيد؟ آنها مي دانند كه هر چه بنده در گذشته گفته ام همه جدي بوده است و به همين دليل شبانه روز در تلاش هستند، ما امروز به خون پاك و مطهر و عزيز شهدا مي گوئيم كه فرزندان و شاگردان شما عزم قوي و اراده راسخ براي مقابله با هر گونه تجاوز و حفظ وصيت شما را دارند و حسابرسي باز همچنان بازخواهد ماند .
در اين مراسم كه در مجتمع سيد الشهدا(ع) در ضاحيه جنوبي بيروت برگزارشد، جهاد مغنيه، فرزند شهيد عماد مغنيه اظهار داشت: ما افتخار مي كنيم كه ثمره جهاديم. ما اينجا گرد آمده ايم تا به دشمن صهيونيست بگوييم كه هيچ گاه نمي تواند مقاومت را از پاي درآورد و اگر يكي را بكشد، هزاران تن از مقاومت سربرمي آورند .
وي ادامه داد: اي شهداي مقاومت، شما مناره هاي نور هستيد و ما با هدايت از شما ياد مي گيريم كه چگونه پيروزي را به دست آوريم و چگونه در راه مقاومت گام برداريم. تا آخرين نفس در راه مقاومت، مقاومت خواهيم كرد و در زير پرچم حزب الله براي پيروزي مبارزه خواهيم كرد .
 


300 هزار بحريني سقوط ديكتاتور را فرياد زدند

300 هزار نفر از اقشار مختلف مردم بحرين با شركت در تظاهراتي باشكوه در غرب منامه برپايبندي خود به مطالباتشان براي سرنگوني رژيم آل خليفه و انجام تغييرات سياسي تأكيد كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، مردم بحرين در اين تظاهرات كه با عنوان «نداي وطن» برگزار شد آغاز سومين سالگرد انقلابشان را گرامي داشتند. تظاهركنندگان در اين تظاهرات كه روز جمعه برگزار شد بر مخالفت خود با ديكتاتوري آل خليفه تأكيد كردند و خواستار سقوط ديكتاتور شدند.
پنجشنبه 14 فوريه دومين سالگرد انقلاب مردم بحرين بود كه نيروهاي امنيتي آل خليفه دو بحريني را در اين روز به شهادت رساندند.
اين تظاهرات پس از تشييع پيكر شهيد امينه السيد مهدي آغاز شد اين بانوي بحريني به دليل استنشاق گاز سمي كه توسط نيروهاي اين رژيم شليك شده بود به شهادت رسيد.
پيكر شهيد حسين الجزايري نيز در منطقه الديه واقع در غرب منامه تشييع شد و شركت كنندگان در اين مراسم متعهد شدند كه انتقام خون شهدا را بگيرند.تظاهركنندگان اعلام كردند آماده هر نوع فداكاري هستند و بدون هيچ شك و ترديدي به مسير خود براي تحقق مطالبات خود ادامه خواهند داد.
گفتني است بيش از 200 بحريني طي تظاهرات روزهاي اخير به دليل اصابت گلوله هاي ساچمه اي به شدت مجروح شدند كه حال برخي از مجروحان وخيم است.
مأموران رژيم از فاصله نزديك معترضان را هدف اصابت گلوله هاي ساچمه اي خود قرار دادند.
در همين رابطه شيخ عيسي قاسم رئيس شوراي علماي بحرين تأكيد كرد، اراده مردم براي تغيير نظام قوي تر از آن است كه با سركوب شكست بخورد.
شيخ عيسي قاسم گفت، 14 فوريه امسال نشان داد كه ملت بحرين از تلاش خود براي تحقق مطالباتش خسته نمي شود.
وي افزود، اين تظاهرات در بردارنده اين پيام بود كه جامعه جهاني در قبال آنچه بر سر مردم بحرين مي آيد با رژيم آل خليفه همدست است. شيخ علي سلمان رئيس جمعيت الوفاق بحرين نيز تأكيد كرد، ملت بحرين بر مطالبات خود مبني بر دموكراسي خواهي تأكيد دارد و در اين راه حاضر است هر نوع فداكاري و جانفشاني كند.
هشام الصباغ يكي از رهبران جمعيت كار بحرين نيز طي اظهاراتي تأكيد كرد، زخمي شدن شمار زيادي از مردم بحرين در تظاهرات روز 14 فوريه نشان دهنده ناتواني رژيم آل خليفه در كنترل اوضاع امنيتي بحرين است.
وي افزود، صداي فرياد اعتراض مردم بحرين از سكوت سنگين حاكم بر جامعه جهاني به سبب بايكوت خبري تحولات بحرين فراتر رفت و در سراسر جهان طنين انداز شد و اكنون تصوير واقعي انقلاب بحرين در تمام جهان ديده مي شود و مي تواند گواهي بر حقانيت اين انقلاب باشد.
از سوي ديگر مردم مناطق مختلف عراق در حمايت از ملت انقلابي بحرين راهپيمايي كردند.
به گزارش شبكه خبري العالم، مردم شهرهاي مختلف عراق به ويژه صدر در جنوب بغداد، كربلا، نجف و كوفه در اعلام همبستگي با انقلاب مردم بحرين راهپيمايي كردند.
مردم عراق مشاركت برخي كشورهاي عربي منطقه خليج فارس در سركوب مردم بحرين را محكوم كرده و خواستار خروج نيروهاي اشغالگر سعودي از خاك بحرين شدند.
 


انفجار بمب در كويته پاكستان

 55 كشته و 200 زخمي بر جاي گذاشت

وقوع انفجار در بازار محله شيعه نشين شهر كويته پاكستان حداقل 55 كشته و 200 زخمي بر جاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري فارس تروريست ها با جا سازي بمب در موتورسيكلت پارك شده در بازار سبزي فروشي شهر «كويته» كه معمولا محل ازدحام وتردد شيعيان است55نفر را كشته و200 نفر رامجروح كردند. بسياري از قربانيان اين حادثه را زنان و كودكان تشكيل مي دهند. منابع بيمارستاني اعلام كرده اند كه حال بسياري از زخمي ها وخيم است و احتمال افزايش تلفات وجود دارد.
كويته مركز استان بلوچستان و محل زندگي اقليت شيعي پاكستان است و امسال بارها شاهد حملات تروريستي بوده است. شيعيان 20درصد جمعيت پاكستان را تشكيل مي دهند.
تظاهرات
عليه كشتار شيعيان
به گزارش خبرگزاري فارس، ديروز صدها نفر از شهروندان پاكستاني در اعتراض به كشتار شيعيان در اين كشور تظاهرات كردند.
تظاهركنندگان كه تصاوير شهداي خود و قربانيان ترور را در دست داشتند، و تصاوير مقام معظم رهبري را نيز حمل مي كردند، از دولت اسلام آباد خواستند براي مقابله با تروريست ها واحدهاي ويژه اي را در نيروهاي مسلح تشكيل دهد.طبق اعلام حزب «ملت جعفريه»، طي دو هفته اخير حدود 90 شيعه در منطقه پيشاور كشته شده اند.
معترضان مجازات تروريست ها را نيز خواستار شدند. در پاكستان شيعيان بيشتر از ساير اقشار مردم هدف حملات تروريستي قرار مي گيرند.تظاهركنندگان در پيشاور همچنين حمله تروريست ها در سوريه به ضريح مقدس حضرت رقيه(س) را نيز محكوم كردند. شهروندان پاكستاني علاوه بر آن، با در دست گرفتن تصاوير آيت الله «خامنه اي» ارادت خود را به ايشان و انقلاب اسلامي ايران به نمايش گذاشتند.
 


رسوايي ديگري دامن دولت اسپانيا را گرفت

در پي فاش شدن استراق سمع گسترده از سياستمداران و شخصيت هاي سرشناس اسپانيايي، دولت مادريد با يك رسوايي بزرگ جديد مواجه شده است.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، در پي رسوايي مالي اخير در حزب حاكم اسپانيا، اكنون رسوايي بزرگ ديگري در رابطه با استراق سمع اين كشور را فرا گرفت. قضيه از اين قرار است كه كارآگاهان مخفي طي ماه هاي اخير 500 سياستمدار، مدير و شخصيت هاي سرشناس را در ايالت كاتالونيا استراق سمع مي كرده اند. اين رسوايي بزرگ پس از آن برملا شد كه «آليسيا سانچز كاماخو» رئيس حزب محافظه كار مردم در جريان گفت وگو در يك رستوران مكالمات وي شنود شد و عليه اين اقدام شكايت كرد. يك كارآگاه سابق نيز اعتراف كرده كه سياستمداران جريان هاي مختلف، مديران شركت ها، قضات و دادستان ها تحت كنترل دستگاه اطلاعاتي هستند. ژانويه گذشته نيز در پي افشا شدن پرداخت هاي غيرقانوني به «ماريانو راخوي» نخست وزير و ديگر «رهبران حزب مردم»، شهروندان اسپانيايي شوكه شده بودند.
خبر ديگر اينكه، كاركنان خطوط هوايي اسپانيا اعلام كردند طي روزهاي آتي در اعتراض به شرايط كاري دست به اعتصاب مي زنند. در صورت عملي شدن اين اعتصاب صدها پرواز لغو مي شود.
 


زد و خورد آشوب طلبان با پليس اطراف كاخ رياست جمهوري مصر

مخالفان دولت مصر در ادامه ناآرامي ها و آشوب طلبي هاي خود با پليس و نيروهاي امنيتي اين كشور در اطراف كاخ رياست جمهوري به زد و خورد پرداختند.
به گزارش شبكه خبري «نيل»، صدها نفر روز جمعه در مخالفت با محمد مرسي رئيس جمهور مصر، مقابل كاخ رياست جمهوري در شمال قاهره تظاهرات كردند.
براساس اين گزارش، معترضان پس از اينكه به سوي پليس و نظاميان محافظ كاخ سنگ و بمب هاي آتش زا پرتاب كردند، هدف گاز اشك آور قرار گرفتند و تظاهرات به خشونت گرائيد.
معترضان كه همانند روزهاي گذشته در اطراف كاخ رياست جمهوري گرد آمده بودند، شعارهايي بر ضد مرسي و اخوان المسلمين سردادند و استعفاي دولت را خواستار شدند.
در جريان درگيري هاي روز جمعه در پايتخت مصر 13 تن مجروح شدند و گفته مي شود كه درگيري ها در ديگر مناطق مصر نيز 13 مجروح برجا گذاشته است.
«احمد عمر» سخنگوي وزارت بهداشت مصر نيز در بيانيه اي اعلام كرد: در جريان تظاهرات ضد دولتي در منطقه «الغربيه» يك تن پس از آنكه خودرويي با او برخورد كرد جان باخته است.
از سوي ديگر تظاهركنندگان ضد دولتي در اسكندريه نيز روز جمعه به خيابان ها آمده و به نيروهاي امنيتي حمله ور شدند.
در همين حال منابع خبري از برقراري آرامش و رفت و آمد عادي خودروها در خيابان هاي قاهره و شهرهاي ديگر مصر در روز شنبه خبر دادند.
اين در حالي است كه هزاران مصري روز جمعه در حمايت از رئيس جمهور قانوني اين كشور در خيابان هاي اطراف دانشگاه قاهره تظاهرات و خشونت ها را محكوم كردند.
به گفته شاهدان عيني در تظاهرات موسوم به «خشونت هرگز»، تظاهركنندگان دست نوشته هايي را با خود حمل مي كردند كه بر روي آنها نوشته شده بود؛ «قانون اساسي اسلامي آري» و برخي از تظاهركنندگان نيز در شعارهاي خود به اين نكته اشاره داشتند كه مردم مصر خواهان اجراي قوانين الهي هستند.
تظاهركنندگان موج اخير خشونت هاي مصر در جريان تظاهرات ضد دولتي در اين كشور كه سه شنبه هفته پيش آغاز شد را محكوم كردند و خواستار پايان ناآرامي ها براي بهبود اقتصاد كشور و معيشت مردم شدند. تظاهرات موافقان و مخالفان دولت همزمان با دومين سالگرد انقلاب مردمي 25 ژانويه وارد مرحله تازه اي شد و تظاهرات موافق و مخالف دولت همچنان ادامه دارد.
 


اتحاديه اروپا تحريم هاي كره شمالي را سنگين تر مي كند

اتحاديه اروپا با هدف تشديد فشارها عليه كره شمالي به دليل آزمايش هسته اي اخير اين كشور، قصد دارد تحريم هاي جديدي را عليه اين كشور اعمال كند.
به گزارش فارس اين تحريم ها به طور رسمي در نشست فرداي وزيران امور خارجه اتحاديه اروپا به تصويب خواهد رسيد.
27 كشور عضو اتحاديه اروپا تحريم هاي گسترده اي كه در ماه ژانويه توسط سازمان ملل عليه كره شمالي به تصويب رسيده را اعمال كرده اند اما قصد دارند تا تحريم هاي يكجانبه ديگري را عليه اين كشور به كار گيرند.
براساس اين گزارش، تحريم هاي جديد اتحاديه اروپا عليه كره شمالي شامل ممنوعيت تجارت برخي تجهيزات است كه مي تواند در موشك هاي بالستيك استفاده شود.
تحريم هاي جديد همچنين هرگونه تجارت در زمينه طلا و ديگر فلزهاي گرانبها و الماس را با كره شمالي ممنوع مي كند، همچنين به بانك هاي كره شمالي اجازه افتتاح شعبه هاي جديد در اتحاديه اروپا داده نخواهد شد و بانك هاي اروپايي نيز قادر به افتتاح شعبه هاي جديد در اين كشور آسياي شرقي نخواهند بود.
كره شمالي سه شنبه هفته گذشته يك آزمايش هسته اي زيرزميني را انجام داد كه اعتراضات گسترده اي را از سوي اروپا و آمريكا به دنبال داشت.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10