(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 29 بهمن  1391 - شماره 20432

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
راه دو شاگرد اول از كجا جدا شد ؟ (يادداشت روز)
روده (گفت و شنود)
گزارش خبري
ابراز اميدواري آمريكا و روسيه به مذاكرات قزاقستان
و ادعاي رويترز درباره پيشنهاد جديد 1+5 به ايران
اعتراض ايران به برخورد خصمانه و غيرمسئولانه بان كي مون
رئيس ديوان عالي كشور:
حكم اعدام 2 متهم فساد كلان بانكي تأييد شد
كيهان و خوانندگان
چه دستي در كار است
كه خبرها فورا به كيهان مي رسد؟! (خبر ويژه)
فرزند كروبي: اصلاح طلبان بي تجربه
از همان آغاز تقابل با حاكميت را برگزيدند (خبر ويژه)
انقلاب فرزند پدر من است! (خبر ويژه)
شازده 50 ساله با مغز يك كودك اما دروغگو!(خبر ويژه)
حمايت از سوريه چه ربطي به دفاع از خوزستان دارد؟! (خبر ويژه)


راه دو شاگرد اول از كجا جدا شد ؟ (يادداشت روز)

اگر از شما بخواهند فهرستي از 50 سياستمدار شاخص كه در تعاملات و كش و قوس هاي سياسي به چشم مي آيند تهيه كنيد، نام كدام چهره ها را در اين فهرست مي گنجانيد؟ ترجيحا فهرست كاملي تهيه كنيد كه جامع اشخاص متفاوت و احيانا مخالف يكديگر باشد، با اين مشخصه كه اثرگذار و مدعي اند؛ مدعي خدمتگزاري خدا و خلق. ترجيح ديگر آن است كه گزينه هاي شما از افرادي باشند كه در گذشته از آنها تعريف و تمجيد شده، از جمله در كلام امام و رهبري. حتما موافقيد كه در صورت تهيه اين فهرست از سوي افراد مختلف، احتمالا 10 يا 20 اسم مشترك خواهد بود. آيا در فهرستي كه تهيه كرده ايد، حتي يك نفر هست كه معصومين عليهم السلام درباره وي فرموده باشند «منّا اهل البيت»؟!
پرسش غريبي است؟! حق با شماست، هم درباره ظاهر سؤال و هم درباره پاسخ آن. شما درباره هيچيك از 50 نفر فهرست خود، حديثي از رسول خدا(ص) يا امير مؤمنان(ع) پيدا نمي كنيد كه فرموده باشند او از ما اهل بيت است. اما در روزگار صدر اسلام مردان بزرگي بودند كه به مدال پراعتبار «منّا اهل البيت» نائل شدند. اولي سلمان فارسي و دومي زبيربن عوام است. هر دو صحابه رسول خدا(ص) بودند كه پس از خدمات فراوان و رحلت آن حضرت، در ماجراي تلخ سقيفه پاي امير مؤمنان ايستادند و در بيعت آن حضرت بودند. اما عاقبت اين دو صحابه بزرگ و بي نظير يكي نشد. جناب سلمان، پيمان را وفادارانه به سر برد و جناب زبير نقض پيمان نمود و تمام رشته هاي ساليان سخت مبارزه و مجاهدت را پنبه كرد؛ گويا اين آيت الهي را نشنيده بود كه «ولا تكونوا كالتي نقضت غزلها من بعد قوه انكاثا. مانند كسي نباشيد كه رشته هاي تابيده و محكم كرده را واتابيد و از هم گسيخت». امير مومنان درباره زبير فرمود «زبير پيوسته مردي از ما اهل بيت بود تا اين كه پسر شوم او عبدالله پا به سن جواني گذاشت» (حكمت 453نهج البلاغه). «با اهل بيت ماندن»، جناب سلمان را تا عرش برد اما «از اهل بيت بودن» كفايت جناب زبير را كه روگردان شده بود، نكرد.
فرق سلمان و زبير چه بود كه ميان دو شاگرد اول مكتب اهل بيت تا اين حد فاصله انداخت؟ سلمان خود را بدهكار دايمي اسلام مي ديد و خود را آزاد شده و هدايت يافته رسول خدا(ص) مي دانست. او اين افتادگي و د ين به پيامبر را در ملازمت ركاب امير مومنان(ع) نشان داد اما كار زبير به جايي رسيد كه براي او از قطب استكبار(دربار معاويه) پالس هاي ائتلاف و هم پيماني فرستادند. معاويه در خطاب نامه خود به زبير، از او به عنوان اميرالمومنين ياد كرد و زبير را در مقابل حاكميت امام گذاشت و چون سكوت و رضايت و هيجان زبير را ديد، طمعش در وي دوچندان شد. معاويه در جمل نه از سپاه علي(ع) كه از زبير و سوابق رزمندگي او در بدر و احد انتقام گرفت. زبير در آن اواخر خود را هم طراز امام پنداشته بود كه جرئت كرد مقابل حضرت صف آرايي كند يا دست كم كساني بيماري غرور را زير پوست او تزريق كرده بودند كه به اين صف آرايي نابخردانه از نگاه ناظران بيطرف تن داد. اما سلمان تلقي ديگري داشت. خوب است او خود را معرفي كند تا بهتر بشناسيمش. جمعي از صحابه پيامبر(ص) دور هم نشسته اند و از افتخارات و دارندگي ها و بزرگي هاي خود مي گويند. يكي قبيله اش را به رخ مي كشد، ديگري تعداد فرزندان برومندش را، سومي ميزان دارايي و خدم و حشم خويش را و آن يكي سوابق مبارزه و جهاد خود را. «سلمان! ساكتي؟ تو خود را معرفي كن كه به چه مي نازي و با چه چيز خويشتن را مي شناساني؟»
رحمت خاصه الهي بر روح بلند سلمان كه گفت «من سلمانم، پسر عبدالله. گمراه و گمشده بودم، خداوند هدايتم كرد به بركت وجود رسول الله(ص). برده بودم و خدا آزادم كرد به بركت وجود پيامبر. و فقير و ناتوان بودم، پروردگار مرا به بركت رسول خدا توانگر و بي نياز ساخت». ذره اي تكبّر و تبختر و طلبكاري و خودشگفتي و از خود متشكر بودن در اين ادبيات ديده نمي شود. او هرگز نگفت اگر من نبودم انقلاب رسول خدا پيش نمي رفت يا من صاحب انقلابم يا من بودم كه آن را احيا كردم و يا من بودم كه علي(ع) را روي كار آوردم. سلمان و زبير هر دو از اهل بيت بودند اما «من» آنها يكي بدهكار اهل بيت و نهضت اسلامي بود و ديگري طلبكار.
داستان را فعلا تا همين جا نگه داريد! اگر قرار باشد 50 نفر خدمتگزار گمنام را كه اصلا به چشم نمي آيند و در اولويت و حواشي هيچ رسانه اي نمي گنجند فهرست كنيد، نام چه كساني را روي كاغذ مي آوريد؟ اين سوال سخت تر از سوال اول است؟ حق با شماست. خدمتگزاران گمنام، نوعا ناشناس مي مانند. چند نفر از ما حتي نام شريف حسن تهراني مقدم يا مصطفي احمدي روشن را شنيده بوديم؟ راه دور چرا برويم؟ چند نفر از ما حتي با اسم آسماني شهيد حسن شاطري آشنا بوديم تا بماند رسم مومنانه و مجاهدانه او؟ و كدام سعادت از اين بالاتر كه كارنامه پركار و خدمت اين مجاهدان گمنام حتي بعد از شهادت و گشوده شدن راز سر به مهر شيدايي آنان ناگشوده و ناگفته مي ماند؟ «الذين آمنوا و عملوا الصالحات طوبي لهم و حسن مآب» (سوره رعد، آيه 29). آيا نمي شود تعريف تازه و متدينانه اي از عملگرايي و پرتلاشي كرد به گونه اي كه از بيغوله عمل زدگي و پراگماتيسم و گم شدگي هدف سر درنياورد؟ يا اين گونه بپرسيم كه چرا برخي خوشنامان و خوش سابقان همراه جبهه حق، به انحراف مي گروند و تسليم طلب مي شوند و نهايتا هرچه در برابر دشمن كم مي آورند، در برابر جبهه حق شاخ و شانه مي كشند؟ اين وارونگي شخصيت كه باعث مي شود برخي نامداران با دشمنان فروتن شوند و با مومنان از روي لجاجت و تكبر و نخوت و غرور مواجه شوند، از كجا مي آيد؟ اين آسيب شناسي، ضرورت راهبردي امروز و فرداي ماست.
خواص اهل حق در كدام روند سقوط مي كنند كه تبديل به مزاحم و معارض جبهه حق مي شوند به آنها براي توجيه خودخواهي و خودشگفتي ابتدا بدعت مي آورند و اين بدعت، آنان را به انحراف بيشتر مي كشاند و از دل همين انحراف، جنين فتنه زاييده مي شود. كساني هستند مدام سقوط مي كنند و در عين حال دوست دارند به خاطر كم گذاري هايشان ستايش شوند! «گمان مبر آنها كه از كرده خود شادماني مي كنند و دوست دارند ستايش شوند به خاطر كاري كه نكرده اند، گمان مبر كه از عذاب الهي نجات پيدا مي كنند» (آيه 188 سوره آل عمران) اما افراد پركار و عملگرا هم هستند كه خداوند آنان را زيانكارترين مردم شمرده است. «بگو آيا شما را از زيانكارترين مردم از نظر عمل با خبر كنيم؟ آنها كه تلاش شان در زندگي دنيا گم و نابود شد در حالي كه گمان مي برند كه نيكوكار و خوش كردارند» (آيات 103 و 104 سوره كهف). اصبغ بن نباته روايت مي كند شخصي از اميرمومنان درباره تفسير «اخسرين اعمالا» پرسيد و امام در پاسخ فرمود «منظور يهود و نصارا هستند. اينها در آغاز با حق بودند، سپس بدعت هايي در دين خدا آوردند و اين بدعت ها آنها را به انحراف كشاند اما مي پنداشتند كار نيك انجام مي دهند... خوارج نهروان نيز چندان از يهود و نصارا فاصله نداشتند».
نفاق هميشه مقدم بر پيمان شكني نيست بلكه گاه بي وفايي و نقض پيمان- و توبه نكردن و بازنگشتن- از انسان، منافق تمام عيار مي سازد. «فاعقبهم نفاقا في قلوبهم الي يوم يلقونه بما اخلفوا الله ما وعدوه... نفاق را تا روزي كه خدا را ملاقات كنند، در دل هاي آنان برقرار ساخت به خاطر تخلف و سرپيچي كه از پيمان الهي كردند» (توبه، آيه 77). پاي گذاشتن در حريم ممنوعه حرام و حرمت هاي الهي، انسان را در برابر خطا و خيانت هاي بعدي آسيب پذير و در مقابل دشمنان، بي طاقت و تسليم طلب مي كند. قرآن حكيم در ماجراي مقابله سپاه طالوت با لشكر باطل (جالوت) شرح مي دهد كه لشكر حق در راه عزيمت به ميدان جنگ با نهر آبي مبتلا و امتحان شدند. فرمان خدا اين بود كه از اين نهر ننوشند مگر به اندازه يك مشت. اما اكثر آنان اطاعت نكردند و زياده روي كردند. آنان هنگامي كه به سپاه دشمن رسيدند، منطق شان اين شد؛ «لاطاقه لنا اليوم بجالوت و جنوده. ما امروز طاقت رويارويي با جالوت و سپاه او را نداريم.» اما منطق مومنان چيز ديگري بود «چه بسا گروه هاي كم شمار كه به اذن الهي بر گروه هاي پرشمار غالب شدند و خدا با صابران است... خداوندا پيمانه صبر را بر ما فرو بريز و قدم هاي ما را استوار بدار و ما را بر گروه كافران پيروز گردان» (آيات 249 و 250 سوره بقره).
امروز هيچ شگفت زده نمي شويم از اين كه ببينيم در مقابل آمريكا كساني تسليم طلبي يا ابراز ضعف مي كنند كه دست بر قضا حرمت هاي انقلاب و نظام اسلامي را پاس نمي دارند. و نيز تعجب نمي كنيم كه برخي از آنها ولو در رقابت و عداوت با هم بوده باشند، مشتركا خانه هاي جدول دشمن را پر مي كنند. اين اتفاق تاسف بار كاملا قاعده مند است. تك تك آنها كه در جبهه انقلاب بودند و براي نظام و انقلاب ايجاد مزاحمت كردند و دانسته و ندانسته تبديل به سرعت گير و دست انداز سر راه پيشرفت ملت ايران شدند با وجود تفاوت و تعارض هاي بسيار، يك ويژگي مشترك داشته اند و آن منم منم گفتن آنان است. ملت ما از امام و رهبري هرگز نشنيدند كه بگويند «من» صاحب يا پدر انقلابم و يا گفته باشند انقلاب و نظام را «من» حفظ كردم. با اين وصف اگر كسي دچار اين خيال شد كه صاحب و پدر انقلاب يا منجي كشور است، پيداست كه دچار سوءتفاهم و عدم هم پايي و همراهي لازم با امت و امامت است. اگر فرزند يك رجل سياسي آمد و در مصاحبه با نشريه اي گفت «پدرم انقلاب را فرزند خود مي داند... و من پدرم را از صاحبان اين انقلاب مي دانم»، بايد از اين حس مالكيت نگران شد؛ همان گونه كه اگر چند نفر در پستويي نشستند و توهم پروراندند كه مثلا نظام رأي مردم را نداشت و ما بوديم كه رأي آور شديم، پس حق آب و گل داريم و مي توانيم از قوانين عبور كنيم يا منت سر انقلاب و نظام بگذاريم!
البته بايد نگران بود از جانب خودي هايي كه؛ 1- بدكردار و كج رفتار 2- ازخودمتشكر و 3- اشخاصي هستند كه نسبت حقيقي خود با انقلاب و نظام و ولايت فقيه را گم كرده و احيانا اصالتي براي شخص خود قائلند. آنها از ياد برده اند اين كلام راهبردي حضرت امام خميني را كه انقلاب به هيچ كس بدهكاري ندارد. ولي نعمتان حقيقي انقلاب همان توده هاي پاك و بصير و پرصبر و استقامتي هستند كه با وجود فشارهاي كينه توزانه دشمن و ماجراسازي هاي تلخ برخي دوستان، حماسه روز 22 بهمن را آفريدند و پاسخ يك سال خباثت دشمن را با عزت تمام دادند. تنها آنها سزاوار شكرگزاري بي حد و مرزند همچنان كه بايد اعتراف كرد از عهده شكر نعمت بي بديل ولايت فقيه و برخورداري از مقتدايي حكيم و بصير نمي توان برآمد. ملاك ارزيابي و قضاوت ما درباره تك تك رجال سياسي همين تراز بي مانند نظام امت و امامت است. سياستمداران تا آنجا محترمند كه حرمت اين حريم را پاس بدارند. بايد عاقبت جناب سلمان را براي رجال سياسي دعا كرد و اميدوار بود كه هيچ كدام آنها عبرت آيندگان نشوند.
محمد ايماني
 


روده (گفت و شنود)


گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: اعلام كردند كه صادرات پسته ممنوع است.
گفت: ولي يك روز بعد اعلام كردند صادرات پسته آزاد است!
گفتم: اين چه كاري است؟! چرا شل كن سفت كن درآورده اند؟!
گفت: مرد حسابي! وقتي صادرات پسته ممنوع اعلام مي شود قيمت آن پايين مي آيد و عده اي پسته ها را با قيمت ارزانتر مي خرند و بعد كه صادرات آن را آزاد اعلام مي كنند، با قيمت بيشتري مي فروشند.
گفتم: مثل گوشي موبايل كه چند سال قبل تعرفه آن را 60 درصد اعلام كردند و يكي از واردكنندگان كلان، گوشي هاي وارداتي خود را به قيمت بالا فروخت و بعد دوباره تعرفه پايين آمد!
گفت: خب چرا برخي از مديران براي مفسدان اقتصادي جاده صاف مي كنند؟!
گفتم: چه عرض كنم؟! يارو گوسفند مي دزديد و گوشت آن را صدقه مي داد! پرسيدند؛ اين چه كاريه؟! گفت؛ گناه دزدي به ثواب صدقه در، پوست و روده حيوان هم براي ما باقي مي ماند!
 


گزارش خبري

ابراز اميدواري آمريكا و روسيه به مذاكرات قزاقستان
و ادعاي رويترز درباره پيشنهاد جديد 1+5 به ايران

سرويس سياسي-
با نزديك شدن به دور جديد گفت وگوها ميان ايران و گروه 1+5 در قزاقستان، ابراز اميدواري آمريكا و روسيه به نتيجه اين مذاكرات همزمان با ادعاي برخي رسانه هاي غربي در خصوص پيشنهاد كاهش تحريم تجارت طلا به ايران از سوي 1+5 بخشي از فضاسازي قبل از مذاكرات را تشكيل داده است.
چهارمين دور مذاكرات ايران و گروه 1+5 (آمريكا، فرانسه، انگليس، روسيه و چين به همراه آلمان) در سال جديد قرار است 8 اسفند در شهر آلماتي قزاقستان برگزار شود.
آمريكا همزمان با تشديد فشارها عليه ايران، ابراز اميدواري كرده است كه مذاكرات آتي ايران و 1+5 در قزاقستان منجر به ايجاد فرصت هاي جديدي شود.
به گزارش پرس تي وي، «جان كري»، وزير امور خارجه ايالات متحده از اتحاديه اروپا خواسته است تا حداكثر تلاش خود را براي جلوگيري از تقابل و اختلاف بر سر برنامه هسته اي ايران به عمل آورد.
بنابر اين گزارش، كري كه روز جمعه و در يك كنفرانس خبري پس از ديدار با كاترين اشتون، مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا سخن مي گفت، نسبت به مذاكرات ايران و 1+5 در قزاقستان ابراز خوش بيني كرد.
وي تصريح كرد: «ما اميدواريم كه گفت وگوها در آلماتي بتواند پيشرفت بيشتري را به نمايش گذارد و فرصت هاي بيشتري را ايجاد كند.»
معاون وزير امور خارجه روسيه نيز ابراز اميدواري كرد كه مذاكرات بين ايران و 1+5 در قزاقستان نتايج ملموس به دنبال داشته باشد.
سرگئي ريابكوف، روز جمعه در گفت وگو با خبرگزاري اينترفكس گفت: ما به لحظه اي نزديك مي شويم كه مجبوريم تصميمات متفاوتي اتخاذ كنيم. در هر صورت مايليم شركت كنندگان در مذاكرات آلماتي (شهري در قزاقستان كه مذاكرات در آنجا صورت مي گيرد) در اين درك درباره ويژگي هاي اين لحظه شريك باشيم.
به گزارش خبرگزاري آرتي، اين ديپلمات روسي گفت كه مسكو طرحي را ارائه داده است كه هسته موضع گروه 1+5 را تشكيل مي دهد، زيرا شامل «اقدامات تدريجي و دوجانبه اي» براي حل موضوع هسته اي ايران است.
ريابكوف در عين حال افزود كه ايران نيز «نظرات خاص خود را پيشنهاد داده است» كه شامل «پيشنهادات طولاني و گسترده» در طول مذاكرات قبلي است.
معاون وزير امور خارجه روسيه تاكيد كرد كه «مذاكرات واقعي» تنها زماني آغاز مي شود كه هر دو طرف توضيح دهند كه چرا اقدامات پيشنهادي «صحيح» است.
وي افزود: در اين مرحله كشورهاي عضو 1+5 و ايران مي توانند براساس «آنچه بين مان مشترك است» پيش روند.
طي روزهاي گذشته رسانه هاي غربي به نقل از ديپلمات هاي آگاه اعلام كرده اند كه 1+5 قرار است در اين دور از مذاكرات پيشنهادهاي جديد و به روز تري نسبت به پيشنهادهاي قبلي ارائه خواهد كرد.
خبرگزاري رويترز در اين باره نوشت: مقامات غربي روز جمعه اعلام كردند قدرت هاي جهاني قصد دارند پيشنهاد كاهش تحريم ها در زمينه تجارت طلا و ديگر فلزهاي گرانبها را به ايران بدهند و در مقابل تهران نيز گام هايي را براي بستن سايت غني سازي فردو بردارد.
اين مقامات اعلام كردند كه اين پيشنهاد در مذاكرات 26 فوريه [8 اسفند] ميان ايران و گروه 1+5 كه در آلماتي قزاقستان برگزار مي شود ارائه خواهد شد.
اين مقامات افزودند كه اين مورد يكي از موارد اصلاح بسته پيشنهادي كشورهاي غربي است كه سال پيش به ايران ارائه شد.
اين ادعا در حالي مطرح مي شود كه جمهوري اسلامي ايران شروط پذيرش غني سازي 5 درصد و كاهش تحريم ها از سوي غرب را لازمه هرگونه برداشتن گام متقابل تهران دانسته است.
يك ديپلمات روس: ايراني ها در گفت وگوها بسيار دقيق
و سختگير هستند
يك ديپلمات بلندپايه روسيه در نيويورك با تشريح ديدگاه خود درباره روند گفت وگوهاي ايران و گروه 1+5 گفت: ايراني ها درباره جزييات بسيار دقيق و سختگير بوده و به راحتي از هر نكته اي نمي گذرند.
به گزارش ايرنا، اين ديپلمات روس كه در جمع خبرنگاران سخن مي گفت، تصريح كرد: پيشنهاد غني سازي 5 درصد كه اكنون مطرح شده سال ها پيش توسط روسيه پيشنهاد داده شده بود اما آمريكا آن را نپذيرفت.
وي با بيان اينكه اين پيشنهاد جديدي نيست و سال ها قبل اعلام شده بود و با اشاره به برگزاري دور تازه اي از گفت وگوهاي ايران و 1+5 گفت: پيشرفت اين مذاكرات كند است و نبايد انتظار تحول سريع از آن داشت.
وي افزود: ايراني ها درباره جزييات دقيق بوده و به راحتي از هر نكته اي نمي گذرند.
 


اعتراض ايران به برخورد خصمانه و غيرمسئولانه بان كي مون

سفير و نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل طي نامه اي به بان كي مون دبير كل اين سازمان از اظهارات منتسب به وي در روزنامه واشنگتن پست در خصوص برنامه هسته اي كشورمان ابراز تأسف كرد.
«محمد خزاعي» در نامه خود توجه دبير كل سازمان ملل را به اظهارات نقل شده از وي در شماره مورخ 27 بهمن ماه سال جاري روزنامه واشنگتن پست تحت عنوان «بان كي مون گفت: ايران مي تواند از مذاكرات هسته اي در چارچوب سازمان ملل به عنوان پوششي براي ساخت بمب استفاده كند» جلب و تصريح كرد: اگر گزارش روزنامه واشنگتن پست درست باشد، مايه تآسف است كه دبيركل سازمان ملل موضعي را در تناقض با وظايف خود و برخلاف اصول مسلم بين المللي درباره ماهيت صلح آميز فعاليت هاي هسته اي ايران اتخاذ كرده است.
وي افزود: ظرف چند روز گذشته چند مقام غربي اظهارات نادرستي را در همين چارچوب بيان كرده اند و با انتساب اظهارات مشابهي به شخصيت برجسته اي مانند دبير كل سازمان ملل اين خطر وجود دارد كه به اعتبار جنابعالي در بين كشورهاي مستقل لطمه وارد شود.
وي افزود: در همان مصاحبه گفته شده كه جنابعالي در جريان سفر شهريورماه سال جاري خود به جمهوري اسلامي ايران از تأكيد مقامات ارشد ايران در خصوص صلح آميز بودن فعاليت هاي هسته اي ايران قانع نشده ايد. با توجه به اين كه اينجانب در تمامي جلسات جنابعالي با مقامات ارشد جمهوري اسلامي ايران حضور داشته ام، جاي تعجب دارد كه قرائتي تحريف شده از محتواي مذاكرات جنابعالي و مقامات ارشد ايران در اين مصاحبه ارائه شده است.
سفير و نماينده دائم كشورمان در سازمان ملل ادامه داد: همچنين روزنامه واشنگتن پست از بخش ديگري از سخنان دبير كل سازمان ملل اين گونه برداشت نموده كه شوراي امنيت سازمان ملل بايد پاسخي محكم، قاطعانه، مؤثر و سريع در قبال برنامه هسته اي ايران نشان دهد. اگر اين روايت درست باشد، از دبير كل سازمان ملل انتظار مي رود كه مراقب اصول عدالت و اعتماد بوده و از مساعي جميله خود در حل مناقشات و بحران هاي بين المللي از طريق ديپلماسي، گفت وگو و راه هاي صلح آميز استفاده كند.
وي خاطرنشان كرد: همان گونه كه جنابعالي مطلع هستيد جمهوري اسلامي ايران و گروه 1+5 قرار است مذاكرات خود را در تاريخ هشتم اسفند ماه سال جاري در قزاقستان از سر بگيرند. در اين مقطع حساس، اين گونه موضع گيري منتسب به دبيركل سازمان ملل مغاير با روح حاكم بر فضاي قبل از مذاكرات است كه بايد به طرف ها براي پيشرفت و حل اختلاف نظرها كمك كرد. برهمين اساس جمهوري اسلامي ايران از دبيركل سازمان ملل متحد مي خواهد كه بي طرفي خود را، كه يك رويه طبيعي حاكم بر كار سازمان ملل است، حفظ كند.
وي در پايان نامه خود خاطر نشان كرد: بدون شك بي طرفي، شفافيت و انصاف مفروضات كليدي هستند كه بايستي مبناي عملكرد دبيرخانه سازمان ملل متحد باشد.
خزاعي تصريح كرد: تلاش هاي ما بايد در اين جهت كمك سازمان ملل به دولت هاي عضو براي فعاليت مشترك در حل موضوعات جهاني در يك رويكرد مسئولانه باشد و جمهوري اسلامي ايران آماده است تا در رسيدن به اين اهداف كمك كند.
 


رئيس ديوان عالي كشور:

حكم اعدام 2 متهم فساد كلان بانكي تأييد شد

رئيس ديوان عالي كشور با بيان اين كه به زودي نتايج آراء پرونده فساد بزرگ بانكي اعلام مي شود گفت: حكم اعدام متهم رديف اول و يكي ديگر از متهمان اين پرونده از سوي ديوان عالي تاييد شده است.
آيت الله احمد محسني گركاني در خصوص جزئيات پرونده فساد بزرگ بانكي اظهار داشت: در هفته جاري رسيدگي به بخش اول پرونده فساد سه هزار ميلياردي در ديوان عالي كشور به پايان مي رسد.
رئيس ديوان عالي كشور در پاسخ به اين سؤال كه براساس شنيده ها ظاهرا در بخش اول پرونده فساد سه هزار ميلياردي كه به ديوان عالي كشور ارسال شده فقط متهم رديف اول و يكي ديگر از متهمان، حكم اعدامشان تاييد شده است، اين مطلب را صحيح دانست و افزود: اين پرونده در يكي از شعب ديوان در حال رسيدگي است و به زودي نتايج آرا اعلام مي شود.
وي در پاسخ به سؤالي در باره اين كه از افرادي كه به حكم اعدام محكوم شده بودند فقط همين دو نفر حكم شان تاييد شده و مابقي محكومين حكم شان نقض شده است، تاكيد كرد: از احكام صادر در پرونده توسط قضات عالي رتبه ديوان نقص گرفته شده و احكام نقض ماهوي نشده است از اين جهت كه اصلاح شود و مجددا به ديوان عالي كشور بازگردد.
آيت الله محسني گركاني در گفت وگو با مشرق خاطرنشان كرد: مابقي متهمان، پرونده شان داراي نقص است و پس از رفع نقص در دادگاه مربوطه، مجددا پرونده متهمان براي تاييد نهايي به ديوان عالي كشور برگشت داده مي شود.
رئيس ديوان عالي كشور در خصوص زمان قطعي اجراي حكم اعدام متهمان هم مجددا تاكيد كرد كه البته موضوع بستگي به اين دارد كه باز شعبه از نظر رسيدگي دقيق پرونده با مسائل و مشكلات ديگري برخورد نكند چون مسئله اعدام است.
وي در پاسخ به اين پرسش كه بالاخره حكم اعدام چه زماني حالت اجرايي پيدا مي كند، گفت: پس از ابلاغ حكم اعدام متهم رديف اول در زمان خودش به مرحله اجرا گذاشته مي شود.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 30002323
¤ اگر استكبار جهاني و عوامل مزدور آن كور نيستند عظمت ايران و ايراني را مشاهده كنند و به قدرت مردمي جمهوري اسلامي اعتراف نمايند.
1260---0912
¤ به كساني كه وجود و زندگي خود را فداي كشور و رهبري كنند راي خواهيم داد نه به آنان كه به دشمن چراغ سبز نشان مي دهند.
يك ايراني
¤ اگر جايگاه ولايت فقيه در ايران نبود ديكتاتوري در اين سرزمين حاكم مي شد. خدا را شكر كه در كشورمان صاحب ولايتيم.
7561---0917
¤ از قول بنده خطاب به سياسيون جنجال آفرين و منحرف از صراط مستقيم الهي و ولايت بنويسيد اين چند روز رياست هم تمام مي شود و شرمندگي از خون شهدا و ملت صبور تا ابد بدرقه راهتان خواهد شد. از تاريخ عبرت بگيريد و عبرت ديگران نشويد.
3167---0912
¤ به مسئوليني كه با حمايت رهبري و مردم به قدرت رسيده اند و امروز منافع كشور را هزينه منفعت شخصي خودشان مي كنند عرض مي كنم كه از اين راه نتيجه اي نخواهند گرفت راه توبه براي هر دو طرف اين منازعه زشت باز است تا دير نشده از محضر ملت و رهبري عذرخواهي كنند و بيش از اين در زمين دشمن بازي نكنند و در يك كلام آب به آسياب بيگانگان نريزند.
محمودي
¤ در راهپيمايي روز 22بهمن چندين نوجوان 16 ساله را مشاهده كردم كه با در دست داشتن پلاكاردي تحت اين عنوان كه سران سه قوه از ما ياد بگيريد، خواستار وحدت و همدلي سه قوه در كشور شده بودند.
شهروندي از كاشان
¤ مشكل اساسي آمريكاي جنايتكار در منطقه اين بود كه نظام پوسيده صدام حسين را با نظام مردمي بشار اسد اشتباه گرفت. اما به همين زودي شاهد شكست مفتضحانه مدعيان دموكراسي در صحنه سوريه خواهيم بود.
غلامرضا مونسي
¤ از شهرداري شهريار به خاطر نصب عكس هاي شهدا در بلوار شهدا تشكر مي كنم.
يكي از اهالي شهريار
¤ علي رغم اين همه قوانين در مورد ممنوعيت دخانيات معلوم نيست اين كالاي مضر چه موقع برچيده مي شود. هنوز كه هنوز است قوانين قاطعي براي برخورد با مشاغل مضري مثل فروش سيگار وضع نشده است.
7585---0937
¤ اينكه عده اي در قم و در جشن انقلاب اسلامي هياهو راه بيندازند قابل قبول نيست و مخدوش كردن حماسه عظيم است اين يك صحنه مشكوك است جريان انحرافي تفاوتي با فتنه گران مدعي اصلاح طلبي ندارد. در شيوه عمل جريان انحرافي به طور مرموزتر دنبال اجراي نقشه هاي غربي هاست. لذا اين اعمال را محكوم مي كنيم.
پوريا سعيدي
¤ از ستاد كاروان راهيان نور تقاضا داريم بخشي را به توريست هاي خارجي اختصاص دهند چرا كه تاثير بسزايي در افكار آنها دارد و در عرصه جنگ نرم موثر است. حيف است اين فيض عظيم را مردم ديگر درك نكنند.
يك پيام
¤ برخي از محرومان واقعي تحت پوشش هيچ ارگاني نيستند چرا كه بخاطر حفظ آبرو درد و مشكلات خويش را نزد هيچ كس آشكار نمي كنند. اگر مسئولي يا فرد نيكوكاري بخواهد معرفي مي كنم.
1223---0919
¤ چه سري وجود دارد كه هيچ كدام از ابلاغيه هاي صادره دولت در حمايت از نيروهاي شركتي شامل حال نيروهاي شركتي در آموزش و پرورش نمي شود؟ چرا اين مسئله در اين وزارتخانه براي هميشه حل نمي شود؟
1126---0914
¤ خيلي از رانندگان اتوبوس ها استراحت كافي براي رانندگي مجدد نمي كنند انتظار مي رود پليس راه با اين جماعت راننده برخورد قاطع داشته باشد ولي اين گونه نيست. در اين بين خطر جان 40 مسافر اتوبوس را تهديد مي كند.
0359---0912
¤ منطقه ولاشگرد در سمنان تا چند دهه قبل حدود 40 روستا و آبادي را در خود جاي داده بود ولي در حال حاضر خالي از سكنه شده است. اگر مسئولين منطقه با رسيدگي به مشكلات مانع مهاجرت به شهرها مي شدند امروز شاهد اين وضع نبوديم.
7902---0919
¤ از مسئولين شهرري درخواست مي شود به مشكلات مردم در محله قوچ حصار رسيدگي نمايند. متاسفانه اهالي محل از كمبود آب آشاميدني و نبود خاك حاصل خيز در رنج و عذابند.
مختاريان
¤ كشتن گوزنهاي باردار واقعا تاسف آور است چرا مسئولان حفاظت از محيط زيست با اين قاتلان بي رحم برخورد جدي نمي كنند.
يك شهروند
¤ خبر دارم كه جمعي از كاركنان و مديران شركت هاي توليدكننده خودرو با اطلاع از تغيير قيمت خودرو اقدام به پيش خريد تعداد زيادي خودرو كرده اند. از سوي ديگر در بيرون كارگاههاي قطعه سازي راه انداخته اند و حاضر نيستند قيمت خودرو پايين بيايد. آيا درست است كه صنعت خودروسازي كشور بازيچه اين گونه افراد به عنوان مديران صنعت بشود و اجحاف زيادي به مردم بيچاره صورت بگيرد. نمايندگان محترم مجلس هم گويا كاري به اين مسائل و مشكلات مردم ندارند و مشغول تسويه حساب هاي شخصي و سياسي هستند. براي آنان مهم نيست بر سر ملت چه آمده و مي آيد.
پرتو
¤ مطلب «درمان و عدالت» به قلم آقاي دكتر خاتمي نوشته خوبي بود. متاسفانه برخي از مسئولان فقط شعار مي دهند. در سال 86 خانه و زندگي ام را فروختم تا بتوانم دخترم را با عمل جراحي درمان كنم و تاكنون دارم قسط درمان دخترم را پرداخت مي كنم و با 5 سرعائله مستاجرم بيمه ها هم فقط شعار مي دهند و 11 ميليون تومان در سال 86 حق ما تضييع شد.
0392---0912
¤ خروجي بزرگراه زين الدين به طرف بزرگراه شهيد باقري فقط 6 متر عرض دارد در نتيجه راه بنداني به وجود مي آيد كه گاهي تا دو كيلومتر ادامه دارد. جالب اينكه پياده رو اين خروجي چيزي در حدود 10 متر مي باشد! چرا در مهندسي ساخت اين خروجي اينچنين بي دقتي شده و اسباب ناراحتي شهروندان را فراهم كرده اند.
نظري
 


چه دستي در كار است

كه خبرها فورا به كيهان مي رسد؟! (خبر ويژه)

ماجراي اخراجي ها در بخش فارسي صداي آمريكا و بازتاب وسيع آن در ميان رسانه هاي اپوزيسيون، تبديل به يك سريال دنباله دار شده است.
پايگاه اينترنتي راديو كوچه با اشاره به دور جديد اخراج گردانندگان بخش فارسي VOA نوشت: با اعلام رسمي بخش نيروي انساني در ساعت هاي پاياني روز دوازدهم فوريه به كاركنان تحريريه صداي آمريكا و پس از گذشت يك سال و اندي از فعاليت «كاوه باسمنجي» در تحريريه رسانه وزارت امور خارجه آمريكا، هفته گذشته به كار وي در بخش فارسي پايان داده شد. باسمنجي روزنامه نگار پر سابقه اي است كه پيشتر مدير «بي بي سي» در واشنگتن بود. او پس از پايان ماموريت اش در آمريكا مدتي به دفتر لندن آن رسانه اعزام و سپس با توافق مدير وقت صداي آمريكا «رامين عسگرد» به صداي آمريكا آمد. از سويي گفته مي شود ديگر همكار وي «رودابه بختيار» نيز براي مدتي در بخش تحريريه هم كاري نخواهد كرد. در هفته هاي گذشته «كيانوش سنجري» نيز كه گفته مي شود به دليل عدم توافق مالي با بخش مالي و اداري قراردادش با اين رسانه ادامه نيافته، پس از نزديك به سه سال با صداي آمريكا قطع رابطه كرده است.
ايران گلوبال ديگر وبسايت وابسته به اپوزيسيون نيز با اشاره به خبر زنجيره اي اخراج ها در يك سال گذشته و از جمله اخراج اخير كاوه باسمنجي مي نويسد: عباس فخرآور نفوذي اطلاعات جمهوري اسلامي اخبار مربوطه درباره اين اخراج ها را منتشر مي كند اما صداي خود ساكت است. فريبا داوودي مهاجر، دوست خانوادگي و صميمي آقاي باسمنجي در همين دوران داراي شغل در صداي آمريكا شد و داماد وي، علي افشاري هم به شكل افسار گسيخته اي به همراه اعضاي دفتر تحكيم وحدت در تمام برنامه هاي بخش فارسي، به عنوان كارشناسان نظامي، اقتصادي، سياسي، فرهنگي، هنري، اجتماعي، ورزشي و... حاضر مي شد. كاوه باسمنجي در دوران حضورش در صداي آمريكا علي رغم اينكه ارتباطات ويژه اي با فريبا داوودي مهاجر، حميده آرميد و رودي بختيار داشت از انجام توطئه هاي پشت پرده عليه ديگر همكارانش غافل نمي شد.
وي توطئه اي را عليه ستاره درخشش ترتيب داد و با ايجاد تشنج در بخش فارسي نزد مديران صداي آمريكا وانمود كرد كه ستاره درخشش توانايي مديريت اين بخش را ندارد و به اين شكل توانسته بود درخشش را خانه نشين كند و جايگاه وي را براي خودش تصاحب كند، اما اكنون ستاره درخشش سمت بالايي در بخش فارسي صداي آمريكا دارد.
اما پايگاه اينترنتي خودنويس از زاويه ديگري به ماجرا پرداخته و با عصبانيت از خبررساني كيهان ابراز تعجب مي كند كه چگونه صداي اخراج ها به سرعت به كيهان رسيد؟! و از اين طريق مي كوشد ماجراي اخراج افراد ياد شده از صداي آمريكا را در كيهان رديابي كند و مي گويد؛ فقط جمهوري اسلامي از اين اتفاقات در صداي آمريكا سود مي برد. باسمنجي سالها در بي بي سي و راديو فردا كار كرده بود. صداي آمريكا در طول دو سال گذشته، تغييرات زيادي كرده، از جمله حذف و جابجايي و يا تغيير تعدادي از برنامه هاي قديمي اش. شايد حذف مجموعه چالنگي-نوري زاده- سازگارا و عدم ادامه برنامه پارازيت، شاخص ترين تغييرات بود. برنامه تفسير خبر كه مي توانست در يك رسانه حزبي كاركرد داشته باشد، تدريجا رنگ باخت و مهمانان ثابت آن كه از تشكيل دهندگان گروه «اتحاد براي دموكراسي» (برگزاركنندگان كنفرانس هاي استكهلم، بروكسل و پراگ) بودند سنگرشان در صداي آمريكا را از دست دادند. اما همراهان تفسير خبر، از مدت ها پيش نسبت به مديريت صداي آمريكا معترض بودند و شايد زماني مي پنداشتند كه با رفتن «علي سجادي»، سردبير وقت، تمامي مشكلات شان با اين رسانه حل شود.
خودنويس افزود: چند سال پيش، گروهي از كساني كه رابطه اي با صداي آمريكا داشتند، عليه علي سجادي، سردبير وقت اين رسانه، كمپيني را آغاز كردند و بدون ارائه مدرك، و تنها براساس برداشت از نحوه كار او، سردبير صداي آمريكا را مامور جمهوري اسلامي ايران مي خواندند. اما كنار رفتن سجادي در دوره كاري رامين عسگرد، مشكل منتقدين را حل نكرد و كساني مثل علي رضا نوري زاده و محسن سازگارا نيز كه شايد خيال مي كردند با رفتن سجادي، همه مشكلات حل مي شود، تدريجا از جلوي دوربين حذف شدند. اين اتفاقات نااميد كننده است.
 


فرزند كروبي: اصلاح طلبان بي تجربه

از همان آغاز تقابل با حاكميت را برگزيدند (خبر ويژه)

پسر كروبي با دفاع از اقدامات پدرش در مقابل اصلاح طلبان در مجلس ششم مي گويد اصلاح طلبان همان هنگام تقابل با حاكميت را انتخاب كرده بودند.
محمد تقي كروبي در مصاحبه با يكي از رسانه هاي ضد انقلاب و در پاسخ به اين سؤال كه آن زمان آقاي كروبي در چه فضايي مي انديشيد طرح اصلاح قانون مطبوعات را از دستور خارج كرد، مي گويد: قانون مطبوعات در ماههاي آخر مجلس پنجم به تصويب رسيد و وقتي مجلس ششم شكل گرفت برخي دوستان بي تجربه در امر قانونگذاري بجاي تعامل، تقابل را انتخاب كردند. به دو جهت پدر با اين كار موافق نبود اول آنكه ويژگي اساسي قانون در هر جامعه اي ثبات و دوام آن است و تغيير قانون در هر چند ماه امري غير قابل قبول در حوزه حقوق است. پدر مجلسي بود و اين موضوع را مي فهميد در حالي كه دوستان اين موضوع بديهي حقوقي را درك نمي كردند. رهبري هم از طريق پدر به مجلس پيام داد لااقل بگذاريد يكسال از عمر اين قانون بگذرد بعد اصلاح اش كنيد. پدر به لحاظ سياسي هم اين كار را صحيح نمي دانست، مجلس از همان روز اول در تقابل با رهبري قرار مي گرفت. مصالحه امري اجتناب ناپذير در سياست است و نمي توان سياه و سفيد همه امور را تفسير كرد. قدم برداشتن در جهت سياستهاي معقول هم امري كاملاً واضح و روشن است.
وي مي افزايد: قرار نيست كشور با حكم حكومتي اداره شود اما مطابق با قانون اساسي، رهبري اين حق را دارد و در موارد استثنايي امام هم از آن استفاده كرده بودند. بيشتر عقلاي جريان اصلاح طلب بعدها اذعان بر درستي استدلال پدر كردند و آن بخشي كه به بهانه حكم حكومتي تضعيف كروبي را برنامه لاينقطع خود مي دانستند در انتخابات نهم هنگامي كه دكتر معين رد صلاحيت شد، تأييد او را با حكم حكومتي با جان و دل پذيرفتند و روي چشم گذاشتند. رهبري با هوشمندي به جامعه نشان داد آقايان چه ميزان به شعارهايشان پايبند هستند.
وي همچنين مي گويد: ببينيد من هدف ندارم در اين مصاحبه به بازخواني اشتباهات دوران اصلاحات بپردازم فقط مي پرسم در اين سال ها كه عرصه بر همه ما تنگ شد، كجايند آنان كه كروبي را مصالحه كار مي دانستند و خود را انقلابي خط اول؟ كجا هستند آنها كه منشور حقوق بشري طراحي مي كردند و امروز حتي يك اعتراض ساده هم نسبت به اين وضعيت نمي كنند؟ شعار دادن كه هنر نيست.
 


انقلاب فرزند پدر من است! (خبر ويژه)

فرزند يكي از چهره هاي سياسي، داداش انقلاب از آب درآمد!
وي در مصاحبه با نشريه مثلث ضمن بررسي نقش آفريني پدر خود در انتخابات آتي مي گويد «آقاي [...پدر مصاحبه شونده] انقلاب را فرزند خود مي داند و تلاش دارد تا انتخابات در يك شرايط بسيار مطلوب انجام شود». چهره سياسي مذكور چندماه پيش مدعي انتخابات شده و پس از آن نيز خواستار برگزاري انتخابات طبق استانداردهاي جهاني شده بود.
پسركوچك آقاي... در اين مصاحبه همچنين گفته است: من آقاي [... پدر] را از صاحبان اين انقلاب مي دانم. اگر روزي به جمع بندي برسد كه بخواهد بيايد قطعا اين تصميم را مي گيرد و مي آيد. هيچ ترسي و هيچ نگراني ندارد ولي من خيلي صريح بگويم امروز ايشان نظري بر كانديداتوري ندارد و اين مسئله را نمي بيند كه خود به صحنه انتخابات بيايد. آقاي [...] به كمك براي برگزاري انتخابات مطلوب فكر مي كند، فكري كه ته مايه اش پررنگ كردن بحث سازندگي و اعتدال در ذهن مردم است تا زمينه براي انتخاب كانديداي نزديك به اين ايده فراهم شود. وي در اين مصاحبه، موسوي خوئيني ها را تندرو خواند و گفت: پدرم با اين موضوع خيلي ساخت و كمك كرد كه آنها از صحنه خارج نشوند ولي خود اينها كه به قدرت آمدند حتي تلاش كردند يك مركز كوچك مطالعاتي را از دست پدرم بگيرند.
 


شازده 50 ساله با مغز يك كودك اما دروغگو!(خبر ويژه)

آبروريزي چندي پيش شاهزاده ناكام پهلوي در مصاحبه با نشريه آلماني همچنان دستمايه نقد و طعن رسانه هاي اپوزيسيون خارج از كشور است.
پايگاه اينترنتي اخبار روز با اشاره به مصاحبه رضا ربع پهلوي با نشريه فوكوس و افتضاحات به بار آمده نوشت: دفتر وي بعدها توضيحي منتشر كرده و از جمله متذكر شد كه؛ «اين مصاحبه با اشتباهات مختلفي از زبان انگليسي به آلماني و سپس به فارسي ترجمه شده است. بسياري از مطالب درج شده در اين متن به زبان آلماني و همچنين نسخه فارسي آن با ادبيات رضا پهلوي همخواني ندارد... از هفته نامه فوكوس درخواست مي كنيم با احترام به قوانين روزنامه نگاري نسخه اصلي مصاحبه به زبان انگليسي را منتشر و محتواي ترجمه متن آلماني را در اسرع وقت تصحيح نمايند.»
محمود-د نويسنده اخبار روز ادامه مي دهد: براي اينكه مطمئن باشم حداقل ترجمه آلماني به فارسي درست انجام شده است با يكي از حقوق دانان ايراني مؤسسه ماكس پلانك تماس گرفته و دو متن فارسي و آلماني را برايشان فرستادم و خواستم ببينند كه آيا ترجمه فارسي دقيق انجام شده است يا نه؟ ايشان پاسخ دادند «متن آلماني و فارسي را خواندم. ترجمه دقيق و درست است.» و در پيام بعدي نوشتند «... اما درباره رضا پهلوي؛ حقيقتش ديشب كه متن آلماني آن را خواندم حالم بد شد و تا مدتي از شدت خشم و ناراحتي از اين سطح نازل و مبتذل كار سياسي و زباني كه به شدت لو دهنده فكري عقب افتاده بود نمي دانستم چكار كنم. رفتم روي مصاحبه اش به آلماني يك كامنت تند ناسازگونه بگذارم ولي ديدم خود خبرنگار خيلي با سواد بوده و او در واقع به بهترين روش، عقل خالي و بلكه به شدت بچه گانه و در عين حال پر از تبختر بي معنا و بسيار خام انديشانه اين آدم را آفتابي كرده است.»
در ادامه اين مطلب آمده است: علت خشم حقوقدان ايراني اين بود كه رضا پهلوي در اين مصاحبه سخن از اين گفته بود كه شاه قانوني ايران است و يا اينكه در توجيه ديكتاتوري پدر گفته بود كه در واقع، مردم ايران لياقت دموكراسي را نداشتند و پدر او چاره اي جز سركوب و استبداد نداشته است و يا «بسياري از انقلابي هاي آن موقع امروز نزد من مي آيند و مي گويند: بهتر بود پدرت ما را بازداشت و اعدام مي كرد...» و يا اينكه به ستايش سياست مستبداني چون سلاطين عربستان و قطر و بحرين، در مورد ايران، پرداخته و حتي خود را در كنار شخصيت هاي تاريخي مانند گاندي و ماندلا قرار داده بود.
نويسنده يادآور مي شود: البته وقتي او مي گويد «بسياري از انقلابي هاي آن موقع امروز نزد من مي آيند و مي گويند بهتر بود پدرت ما را بازداشت و اعدام مي كرد...» دقت نكرده كه گفتن چنين سخني به اين معني مي باشد كه ايشان با نكول كردن (default) پذيرفته اند كه پدر ايشان، فردي آدمكش بوده چرا كه در غير اينصورت به جاي آوردن اين نقل قول در مقام تأييد نظرات خود، به اين افراد مي تاخته اند و سخت انتقاد كه مگر پدر من آدمكش بوده است كه شما آرزوي كشته شدن بدست ايشان را داشته ايد؟
نويسنده با اشاره به اعتراضات يكي از اعضاي اپوزيسيون به اظهارات رضا پهلوي و ادعاي تحريف مصاحبه مي نويسد: به همين علت آقاي محمد اميني با فوكوس تماس گرفتند تا نظر آنها را راجع به اعلاميه دفتر رضا پهلوي و اشتباهات ادعايي مجله جويا شوند. در پاسخ، مجله فوكوس به ايشان اطلاع داده است كه: 1. هيچ اعلاميه و درخواستي را از طرف دفتر آقاي رضا پهلوي دريافت نكرده است 2. عين مصاحبه و سخنان ايشان ضبط شده و موجود است. در اينجاست كه متوجه مي شويم كه علت صدور اعلاميه دفتر آقاي رضا پهلوي كه فقط به زبان فارسي صورت گرفته است هيچ هدفي را جز فريب دادن ايرانيان دنبال نمي كرده است چرا كه اگر قصد فريب نبود حداقل اعلاميه را يا به زبان انگليسي يا به آلماني براي مجله فوكوس مي فرستاد و به جاي كلي گويي و اينكه اشتباهاتي در ترجمه رخ داده است، همانگونه كه در اينگونه موارد معمول است مواردي را كه اشتباه مي دانست منتشر مي كردند. و نيز نوار مصاحبه را منتشر مي كرد.
اخبار روز در پايان مي نويسد: مجموعه شواهد و قرائن دال بر اين مي باشند كه آقاي رضا پهلوي در مورد شكايت بردن به دادگاه در آلمان نيز دروغ گفته اند و بنظر مي رسد كه حق با آقاي سيامك زند باشد وقتي به اينجانب اطلاع دادند كه «به عنوان كسي كه در هفت سال آخر سلطنت شاه در مركز مطبوعاتي شاه مشغول كار بود بايد بگويم كه بكارگيري دروغ و فريب، نه استثناء كه امري رايج بود». به بيان ديگر دكتر آندريا كلوديا هافمن (Andrea Claudia Hoffman) كه متخصص خاورميانه مي باشد در اين مصاحبه با نوع سؤالات معلوم كرد كه هم خبره در كار خود مي باشد و هم اينكه روانشناسي تشنگان قدرت را خوب مي شناسد. رضا پهلوي گارد تظاهر به دموكراسي خواهي خود را پايين آورده و خود واقعي را به نمايش مي گذارد. به بيان ديگر، آقاي رضا پهلوي واقعي در ويترين اين مصاحبه با اين خبرنگار زبده، خود را در شفافيت كامل به نمايش گذاشته است.
 


حمايت از سوريه چه ربطي به دفاع از خوزستان دارد؟! (خبر ويژه)

اظهارات نادرست يكي از خطباي انقلابي درباره اولويت سوريه يا خوزستان، مورد سوء استفاده رسانه هاي فتنه گر و ضدانقلابي قرار گرفت كه در عمل خائن به كشورند اما اين بار طرفدار تماميت ارضي شده اند.
به گزارش خبرگزاري دانشجو مهدي طائب در جمع مسئولان بسيج دانشجويي گفته است: سوريه استان سي و پنجم و يك استان استراتژيك براي ماست.
وي مي گويد: اگر دشمن به ما هجوم كند و بخواهد سوريه يا خوزستان را بگيرد اولويت با اين است كه ما سوريه را نگه داريم چون اگر سوريه را نگه داريم مي توانيم خوزستان را هم پس بگيريم اما اگر سوريه را از دست بدهيم، تهران را هم نمي توانيم نگه داريم.
به دنبال انتشار اين خبر طيف رسانه هاي فعال در شبكه عنكبوت موجي از تبليغات فريبكارانه را به راه انداختند و مدعي نگراني براي تماميت ارضي كشور شدند. هر چند حجت الاسلام مهدي طائب در مصاحبه با خبرگزاري فارس مي گويد رسانه ها مقدمه و زيربناي تحليلم درباره سوريه را تقطيع و تحريف كردند، اما توضيح نداده كه دقيقاً تحريف انجام گرفته چه بوده و منظور وي چه بوده است؟
در عين حال بايد تصريح كرد كه براي انتقال يك ذهنيت لازم نيست دفاع از محور مقاومت در سوريه را با دفاع از تماميت سرزميني در خوزستان يا استان ديگر را در تعارض قرار دهيم، ضمن اينكه سوريه استاني از استان هاي ما نيست بلكه يك عضو مهم و راهبردي محور مقاومت ضد صهيونيستي است. در عين حال موقعيت امروز سوريه در برابر جنگ نيابتي آمريكا و اسرائيل، موقعيت كاملاً مسلط و مقتدري است و بنابراين فرض اظهار شده در اظهارات مذكور نيز موضوعيت ندارد. از سوي ديگر رمز موفقيت دكترين جمهوري اسلامي، بسيج روحيه مقاومت اسلامي در ميان ملت هاي منطقه و از جمله لبنان و فلسطين و سوريه است و امروز همين روحيه است كه رژيم صهيونيستي و آمريكا و ارتجاع عرب را به شكست كشانده است.
با اين اوصاف انتظار مي رود افراد در اظهارنظرهاي خود به ويژه در مسائل تخصصي دقت بيشتري به خرج دهند و احياناً در صورت اظهارنظر اشتباه يا تحريف اظهارات خود، به موقع اصلاح كنند.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10