(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 2 اسفند  1391 - شماره 20435

سردار مومني تشريح كرد
اجراي 2 طرح ترافيكي پليس براي ايام پاياني سال و نوروز
احمدي مقدم خبر داد
مبارزه با مواد مخدر در اولويت كاري مسئولان كشوري
عاملان اخلال در بازار سكه و طلاي شيراز دستگير شدند
با برگزاري 400 گشت سيار صورت گرفت
تشديد برخورد با تخلفات صنفي و دارويي در تهران
اخاذي كلاهبرداران با كارت تقلبي پزشك خانواده
سال آينده انجام مي شود
 ورود بسته حمل و نقل الكتريكي به سيستم حمل و نقل عمومي
دستگيري 22 عضو شركت هرمي در كرج
مراجعه 90 هزار نفر به مراكز مشاوره بهزيستي
ناوگان حمل و نقل عمومي تهران 3 كابين مي شود
كشف 13 هزار ليتر نفت سفيد قاچاق در صومعه سرا
حوادث كوتاه از كشور
شوراي شهر با افزايش كرايه اتوبوس و ميني بوس
تا پايان سال مخالفت كرد
مالباختگان اين 4 زورگير را شناسايي كنند
مهندس انبوه ساز كلاهبردار از آب درآمد
خودسوزي زني در بانك
خواستگار طلايي!
دي ان اي اسب در محصولات غذايي نستله
كاريكاتور پادشاه عربستان در خيابان هاي بيروت
سرقت سنگ هاي تاريخي به دست صهيونيست ها


سردار مومني تشريح كرد

اجراي 2 طرح ترافيكي پليس براي ايام پاياني سال و نوروز

فرمانده راهنمايي و رانندگي كل كشور 2 طرح ترافيكي پليس براي كنترل ترافيك ايام پاياني سال و ايام نوروز را تشريح كرد.
سردار مومني در اين رابطه گفت: به مناسبت فرا رسيدن روزهاي پاياني سال و ايام نوروز براي تسهيل در رفت وآمد هموطنان طرح نوروزي را در دو بخش اجرا خواهيم كرد.
وي افزود: در بخش اول اين طرح كه تا آغاز سال جديد ادامه خواهد داشت طرح انضباط بخشي ترددهاي شهري و برخورد با تخلفات ساكن مانند توقف به صورت دوبله و پارك ممنوع در سطح شهرها به منظور روان سازي ترافيك و سهولت رفت و آمد اجرا مي شود.سردار مومني در ادامه گفت: در بخش ديگر طرح كه از 25 اسفند تا 15 فروردين اجرا خواهد شد به دليل افزايش سفرهاي بين شهري طرح نوروزي كنترل جاده ها اجرا مي شود.
وي افزود: امسال در نظر داريم براي طرح نوروزي 30 تا 40 فروند وسيله پرنده براي كنترل هوايي جاده ها به كار بگيريم.
فرمانده پليس راهور تاكيد كرد: پليس راهنمايي و رانندگي با تخلفات حادثه ساز مانند سرعت غيرمجاز، انحراف به چپ و سبقت غيرمجاز در طرح نوروزي به شدت برخورد خواهد كرد.
افزايش ساعات كاري
مراكز تعويض پلاك
به گفته سردار مومني ساعات كار مراكز تعويض پلاك خودرو تا ساعت 10 شب افزايش يافته است.
فرمانده پليس راهور در پايان از مردم خواست كه با توجه به الزامي بودن معاينه فني براي خودروها در سامانه هاي عمومي حتما قبل از روزهاي پاياني سال برنامه ريزي داشته باشند كه هرچه سريعتر نسبت به معاينه فني خودروي خود اقدام كنند.
 


احمدي مقدم خبر داد

مبارزه با مواد مخدر در اولويت كاري مسئولان كشوري

فرمانده نيروي انتظامي گفت: در حالي كه بيشترين كشفيات مواد مخدر جهان را نيروي انتظامي انجام داده است اما مردم پايين ترين نمره را در خصوص مبارزه با مواد مخدر به ما مي دهند.
سردار اسماعيل احمدي مقدم در همايش سراسري روساي پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا اظهار كرد: يكي از مشكلات در اين باره خرده فروشان مواد، كمبود ظرفيت در نگهداري معتادان و امكانات پاسخگويي است كه بايد به بخش خصوصي مشاركت داده شود.
وي اضافه كرد: بسياري از خانواده ها حاضرند معتادان خود را با هزينه هاي شخصي درمان كنند كه بايد از اين ظرفيت نيز استفاده شود.
فرمانده نيروي انتظامي گفت: مواد مخدر به عنوان يك معضل در دنيا تبديل شده است به طوري كه مساله اصلي در كشور ما و ديگر كشورها مبارزه با مواد مخدر است چون آمار معتادان در دنيا رو به افزايش است.
وي با بيان اينكه مبارزه با مواد مخدر در اولويت كاري مسئولان كشورها قرار گرفته است گفت: در بعضي از كشورها مانند روسيه كه تا چندي پيش معتادي وجود نداشت هم اكنون نزديك به 9 ميليون معتاد وجود دارد، به طوري كه در انتخابات اخير رياست جمهوري اين كشور مبارزه با مواد مخدر به عنوان يكي از شعارهاي اصلي نامزدها قرار گرفته بود.
اين مسئول در خصوص تعداد معتادان در كشور گفت: از اوايل انقلاب اسلامي تاكنون شمار معتادان در ايران ثابت مانده در حالي كه رقم جمعيت رو به افزايش بوده است.
احمدي مقدم تصريح كرد: برخي با سياه نمايي آمار معتادان ايران را غيرواقع اعلام مي كنند و سازمان هاي بين المللي نيز از اين فرصت سوءاستفاده كرده و به آن استناد مي كنند و از طرفي خوراك خبري براي رسانه هاي بيگانه و مغرض فراهم مي كنند.
وي ادامه داد: كل دستگيري هاي معتادان و قاچاقچيان پس از انقلاب تاكنون حدود يك ميليون نفر بوده است.
فرمانده نيروي انتظامي درباره معتادان به الكل نيز گفت: براساس آمار سازمانO. H.W. معتادان به الكل در دنيا 250 ميليون نفر اعلام شده كه اين رقم در ايران كمتر از 200 هزار نفر است.
 


عاملان اخلال در بازار سكه و طلاي شيراز دستگير شدند

نيروهاي امنيتي سپاه فجر استان فارس، دو نفر از عاملان اخلال در بازار سكه و طلا را در شيراز دستگير كردند.
به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومي سپاه فجر فارس، اين افراد اقدام به احتكار سه هزار سكه و خروج غيرقانوني طلاي آب شده به صورت شمش به خارج از كشور كرده بودند.
از ديگر تخلف اين دستگيرشدگان، وارد كردن طلاي 14 عيار و فروش آن با عنوان طلاي 21 عيار در بازار اعلام شده است.
بنا به اعلام اين روابط عمومي، اخلالگران در عمليات ضربتي و پرشتاب نيروهاي امنيتي شناسايي، دستگير و تحويل مراجع قضايي استان فارس شدند.

 


با برگزاري 400 گشت سيار صورت گرفت

تشديد برخورد با تخلفات صنفي و دارويي در تهران

سازمان تعزيرات حكومتي با تشكيل 400 گشت سيار بازرسي برخورد با تخلفات صنفي و دارويي را تشديد كرد.
به گزارش روابط عمومي سازمان تعزيرات حكومتي در اين گشت هاي مشترك كه بازرسان تعزيرات حكومتي، كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استانداري، نيروي انتظامي، دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي و سازمان صنعت و معدن حضور دارد از انبارها و واحدهاي فروشنده مكمل هاي دارويي و آرايشي مناطق 22گانه تهران را بازديد كرده و تخلفات به همراه ميزان تعزيرات را به متخلفين گوشزد مي كنند.بنابراين گزارش در جريان اين گشت ها براي121 واحد متخلف پرونده تشكيل شده است.پس از انجام تحقيقات لازم و طي مراحل قانوني در شعب ياد شده، با توجه به مستندات موجود در پرونده ها، تخلفات انتسابي برخي از واحدهاي صنفي محرز تشخيص و واحدهاي مزبور به پرداخت جزاي نقدي به مبلغ 640 ميليون ريال محكوم شدند.
پرونده ساير واحدهاي صنفي و دارويي در شعب تعزيرات حكومتي استان تهران و همچنين در دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي در حال بررسي است.
 


اخاذي كلاهبرداران با كارت تقلبي پزشك خانواده

رئيس ستاد اجرايي برنامه كشوري پزشك خانواده از فعاليت سودجويان در برخي استان ها و اخاذي از مردم به نام اعطاي «كارت سلامت» خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت بهداشت، محمد شريعتي افزود: با توجه به اخبار و گزارش هاي واصله به ستاد اجرايي كشوري برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع، همزمان با شروع فاز استقرار اين برنامه در سطح برخي از استانها، گروهي از افراد سودجو به ايجاد اختلال در آرامش خانوارها و اخذ پول از آنان به بهانه هاي مختلف و تحت عنوان انجام هماهنگي هاي پيش از برنامه و اعطاي كارت سلامت قلابي مي كنند.
وي افزود: به اطلاع مردم شريف اين استانها مي رسانيم كسب هرگونه اطلاعات فردي و سلامتي از طريق تلفن به اين سودجويان و همچنين پرداخت هرگونه وجه به آنان در قبال دريافت كارت سلامت يا موضوعاتي از اين قبيل غير قانوني است و هموطنان عزيز آگاه باشند كه به اين سودجويان اجازه سوء استفاده ندهند.رئيس ستاد اجرايي كشوري برنامه پزشك خانواده از مردم خواست با مشاهده چنين مواردي مراتب را به دانشگاههاي علوم پزشكي استانها گزارش كنند.

 


سال آينده انجام مي شود

ورود بسته حمل و نقل الكتريكي به سيستم حمل و نقل عمومي

قائم مقام سازمان حفاظت محيط زيست از ورود 30 هزار دستگاه موتورسيكلت، 5 هزار دستگاه تاكسي و 500 دستگاه اتوبوس و ميني بوس برقي به سيستم حمل و نقل عمومي در سال آينده خبر داد.
علي محمد شاعري در گفت وگو با فارس، با اشاره به تصويب بسته حمل و نقل الكتريكي، اظهار داشت: اين بسته با هدف كاهش آلودگي هوا، صوت و نيز كاهش مصرف سوخت در كشور به پيشنهاد سازمان حفاظت محيط زيست، به تصويب ستاد حمل و نقل و سوخت كشور رسيده است.قائم مقام سازمان حفاظت محيط زيست بيان داشت: اين مصوبه پس از ابلاغ از ابتداي سال 1392 به مرحله اجرا در مي آيد و وزارتخانه هاي صنعت، معدن و تجارت و شهرداري ها، بانك ها و ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت وظيفه حمايت از اجراي اين مصوبه را برعهده دارند.وي افزود: خودروهاي الكتريكي به ميزاني كه تصويب شده است با تعرفه پايين و تسهيلاتي كه بانك ها در اختيار توليدكنندگان و مصرف كنندگان قرار مي دهند، وارد مي شوند.
به گفته شاعري، هدف اصلي كاهش آلودگي هوا و صوتي و نيز كاهش ميزان مصرف انرژي و سوخت در كشور است.
وي افزود: از سال آينده با ورود تعداد محدودي اتوبوس، ميني بوس، تاكسي و موتورسيكلت الكتريكي و همچنين با ورود دورچرخه برقي به سيستم حمل و نقل كشور اين كار كليد خواهد خورد.شاعري خاطرنشان كرد: برهمين اساس مقرر شده است كه طي يك دوره 3 ساله، حداقل 30 هزار دستگاه موتورسيكلت و دوچرخه برقي، 5 هزار دستگاه تاكسي برقي و نيز 500 دستگاه اتوبوس و ميني بوس برقي وارد سيستم حمل و نقل عمومي شود.
 


دستگيري 22 عضو شركت هرمي در كرج

رئيس پليس آگاهي استان البرز از شناسايي و دستگيري 22 نفر از اعضاي يك شركت هرمي در البرز خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرج به نقل از پايگاه خبري پليس البرز، حميدرضا گل صباحي اظهار داشت: افرادي با تاسيس پنج دفتر در سطح شهرستان كرج با انجام ترفندها و روش هاي متقلبانه اقدام به عضوگيري و دريافت 150 ميليون تومان از اين طريق كرده بودند.
اين مسئول گفت: از آنجايي كه آدرس يكي از اين دفاتر مورد شناسايي قرار گرفته بود گروهي از كاركنان دايره مبارزه با جعل و كلاهبرداري جهت بررسي به محل مزبور اعزام شدند. گل صباحي افزود: طي چندين روز مراقبت و تحت نظر قرار دادن محل مورد نظر تعدادي از افراد شركت هرمي شناسايي و مشخص شد كه اعضاي اين دفتر جهت ارتباط با ساير اعضا دفاتر ديگر در پارك هاي سطح شهر جلساتي را برگزار مي كنند كه طي چندين هفته پيگيري و تعقيب تعداد چهار دفتر ديگر در باغستان، شاهين ويلا، حيدرآباد و چهارراه مصباح شناسايي شدند.
وي بيان داشت: پس از هماهنگي با مقام قضايي چندين اكيپ از ماموران زبده پليس آگاهي به صورت همزمان و پس از اطلاع از اينكه سرشاخه هاي اين شركت در حال آموزش افراد زيرمجموعه خود هستند طي چندين عمليات غافلگيرانه پس از ورود به دفاتر مورد نظر 22 نفر از اعضاي شركت هاي هرمي را دستگير و در بازرسي از آنجا تعداد زيادي كتب و سي دي آموزشي را كشف و ضبط كردند.
رئيس پليس آگاهي استان البرز اظهار داشت: متهمان در بازجويي هاي ماموران پليس اعتراف كردند كه از استان هاي غربي و شمالي كشور به كرج آمده و هركدام با پرداخت 4 تا 6 ميليون تومان به سرشاخه ها و عضويت در يك شركت هرمي داخلي وابسته به يك كمپاني در خارج از كشور پس از ديدن آموزش هاي لازم اقدام به عضوگيري در اين شركت كرده اند.
به گفته وي در تحقيقات نهايي مشخص شد كه عضو اصلي و سرشاخه اين باند يكي از افراد دستگير شده به نام «م-ق» است و مبالغي كه تاكنون توسط سرشاخه ها و از اعضاي اين شركت هرمي دريافت شده است 150 ميليون تومان تخمين زده شد.
 


مراجعه 90 هزار نفر به مراكز مشاوره بهزيستي

سال گذشته بيش از 90 هزار نفر جهت دريافت خدمات مشاوره اي به مراكز بهزيستي مراجعه كرده اند كه 70 درصد مربوط به ازدواجهاي فاميلي بوده است.
بنابر اظهارات مينو رفيعي معاون پيشگيري از معلوليتهاي مركز توسعه پيشگيري بهزيستي، بطور متوسط و براساس آمارهاي جمع آوري شده بين 30 تا 40 هزار نوزاد معلول يا داراي اختلال ژنتيكي به دنيا مي آيند كه از بين اينها بسياري از اينها قابل پيشگيري است. براساس بررسيهاي صورت گرفته 50 درصد از ناشنوايي ها، نابينايي ها و عقب ماندگي ها قابل پيشگيري هستند.وي گفت: متاسفانه آماري از ازدواجهاي فاميلي در كشور نداريم و اين در حالي است در مناطقي كه قوميت ها زندگي مي كنند آمار ازدواجهاي فاميلي بالاست.رفيعي ادامه داد: هم اكنون حدود 180 مركز مشاوره اي در كشور وجود دارد كه در سال گذشته بيش از 90 هزار نفر به اين مراكز جهت دريافت خدمات مشاوره اي مراجعه كرده اند كه از اين تعداد 70 درصد مربوط به ازدواج هاي فاميلي و مابقي به زوجهاي غيرفاميلي بوده است.وي افزود: با اجراي طرح مشاوره ژنتيكي در سطح كشور مي توان از بروز معلوليتهاي ناشي از ژنتيكي به شدت جلوگيري كرد كه اين نياز به همكاري ساير دستگاهها و مخصوصا مجلس شوراي اسلامي دارد.رفيعي خاطرنشان كرد:هم اكنون لايحه اجباري شدن مشاوره ژنتيك قبل از ازدواج ها به هيئت دولت ارسال شده است و هم اكنون اين لايحه دركميسيون اجتماعي دولت در حال بررسي است.
 


ناوگان حمل و نقل عمومي تهران 3 كابين مي شود

رئيس سازمان حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران اعلام كرد: 20 دستگاه اتوبوس سه كابين به زودي وارد ناوگان حمل ونقل عمومي پايتخت مي شوند.
سيدجعفر تشكري هاشمي در خصوص تجهيز ناوگان حمل ونقل عمومي در آستانه فرا رسيدن سال جديد گفت: 300 دستگاه اتوبوس توسط شهرداري تهران خريداري و آماده ورود به ناوگان حمل ونقل عمومي پايتخت است.
وي افزود: 20 دستگاه اتوبوس 3 كابين در صورت تحويل سازنده وارد ناوگان خواهد شد.
برنامه طرح استقبال از بهار
شركت واحد اتوبوسراني تهران نيز طي اطلاعيه اي به تشريح برنامه هاي طرح استقبال از بهار خبر داد.
در اين اطلاعيه آمده است: به منظور رفاه حال شهروندان محترم جهت عزيمت به حرم مطهر حضرت امام خميني(ره) و مزار شهداي گرانقدر و زيارت اهل قبور در روز پنج شنبه آخر سال سرويس هاي ويژه اي از پايانه ها و ميادين بزرگ سطح شهر از جمله آزادي - انقلاب اسلامي - تجريش - امام خميني(ره) - رسالت- خراسان - راه آهن - شوش - شهرري - خزانه بخارائي - نازي آباد - خاوران - شهرك شهيد محلاتي - محمديه - فلكه هاي اول و دوم تهرانپارس - ابوذر - تهرانسر - شهرك وليعصر - دولت آباد - و صادقيه به سمت بهشت زهرا(س) و برگشت آنها به مبادي اوليه برقرار خواهد گرديد ضمن آن كه خطوط منتهي به بهشت زهرا(س) با توجه به ميزان متقاضيان سفر تقويت خواهند شد.در ضمن به علت وجود ترافيك سنگين معابر پايتخت به ويژه در روزهاي اسفندماه حداكثر توان ناوگان اتوبوسراني تهران در خدمت شهروندان محترم بوده و از تاريخ 10/12/1391 تا پايان كليه كاركنان اجرايي اعم از اتوبوسرانان و عوامل فني و پشتيباني با آماده باش كامل به سرويس دهي مشغول خواهند بود.
 


كشف 13 هزار ليتر نفت سفيد قاچاق در صومعه سرا

مديركل تعزيرات حكومتي گيلان از كشف 13هزار و 500 ليتر نفت سفيد قاچاق در صومعه سرا و جريمه 670 ميليون ريالي فرد متخلف خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از رشت، رضا قشلاقي در جلسه تعزيرات حكومتي استان با اشاره به كشف سوخت قاچاق مذكور در صومعه سرا توسط نيروي انتظامي افزود: فردي با تهيه مقاديري نفت سفيد و پركردن آن در ظرف 4 و 20 ليتري آن ها را با نام تينر روغن به استان زاهدان ارسال مي كرد.
وي افزود: متهم به پرداخت جزاي نقدي به مبلغ بالغ بر 672 ميليون ريال در حق دولت و ضبط سوخت مكشوفه به نفع دولت محكوم شد.
 


حوادث كوتاه از كشور

زلزله در انديمشك
فارس- دزفول: زمين لرزه اي به بزرگي 4/4 دهم ريشتر ساعت 8 و 48 دقيقه صبح ديروز شهر حسينيه انديمشك در شمال استان خوزستان را لرزاند.
موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران كانون اين زمين لرزه را شهر حسينيه بخش الوار گرمسيري در 3 كيلومتري شهر انديمشك اعلام كرد.
تاكنون گزارشي از خسارات احتمالي اين زمين لرزه دريافت نشده است.
آتش سوزي در گلوگاه
فارس- گلوگاه: در اثر نشت بخاري گازي ، يك منزل مسكوني در شهرستان گلوگاه دچار آتش سوزي شد و 2 نفر از ساكنان منزل دچار سوختگي شدند. حادثه ديدگان توسط اورژانس به بيمارستان ثامن الائمه گلوگاه انتقال داده شدند.
دستگيري سارق و زورگير
فارس- اراك: رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان مركزي از شناسايي و دستگيري 20 سارق حرفه اي در اجراي طرح 3 روزه مبارزه با سرقت در اين استان خبر داد.
قاتلان صراف دستگير شدند
اردبيل- خبرنگار كيهان:با تلاش مامورين انتظامي استان اردبيل قاتلان يك صراف در اردبيل دستگير شدند. هر سه نفر دستگير شده معتاد به هروئين بوده و همچنين سابقه چندين فقره سرقت و جرايمي چون ضرب و جرح داشته و يكي از آنها بيش از 16 فقره سابقه سرقت و ديگر جرائم دارد.
 


شوراي شهر با افزايش كرايه اتوبوس و ميني بوس

تا پايان سال مخالفت كرد

شوراي اسلامي شهر تهران ديروز با درخواست شهرداري مبني بر افزايش كرايه هاي اتوبوس و ميني بوس مخالفت و تأكيد كرد: تا پايان سال هيچ گونه افزايش نرخي نخواهيم داشت.
به گزارش خبرنگار كيهان لايحه افزايش كرايه اتوبوس و ميني بوس ارسالي از سوي شهرداري تهران در شوراي شهر مورد بررسي قرار گرفت و با توجه به يك ماه باقي مانده از سال با طرح اين لايحه مخالفت شد.
اعضاي شوراي شهر از شهرداري خواستند كه لايحه مربوط به سال 92 را تنظيم و قبل از پايان سال براي بررسي و تعيين تكليف به شوراي شهر ارسال كند.
دكتر شيباني: اسامي غايبين شورا بايد به مردم اعلام شوند
جلسه ديروز شوراي شهر تهران با تأخير بيش از يك ساعت آغاز شد به طوري كه دكتر شيباني پيرترين عضو اين شورا ضمن انتقاد از اينكه به خاطر قصور چند نفر جلسات با تأخير آغاز مي شود در يك تذكر آيين نامه اي خواستار اعلام اسامي غايبين و متأخرين به روزنامه ها شد.
محمد علي نجفي، معصومه ابتكار و خسرو دانشجو از متأخرين و رسول خادم و هادي ساعي از غائبين ديروز جلسه علني شوراي شهر بودند كه همين مسئله منجر به انتقاد جدي دكتر شيباني از آن ها شد.
مالكان حق اشغال
بيش از يك سوم پياده رو را ندارند
شوراي شهر ديروز همچنين لايحه اصلاحيه چگونگي نحوه رفع سد معابر عمومي و اشغال پياده روها و جلوگيري از استفاده غيرمجاز از آن ها و ساير اماكن عمومي در شهر تهران بررسي و آن را تصويب كرد.
در جريان بررسي اين لايحه با اشاره به تخلف برخي مالكين از شهرداري خواسته شد كه توجه بيشتري به رفع سد معبرها داشته باشد.
مهندس مهدي چمران در اين باره تأكيد كرد: طبق قانون مالكين در ساخت و سازها تنها حق اشغال يك سوم پياده رو را دارند و پس از اتمام كار بايد تحويل داده شود. اما در برخي مواقع مالكين حتي به بخشي از سواره رو خيابان ها هم تجاوز مي كنند و شهرداري در اين گونه مواقع بايد برخورد جدي با متخلفين داشته باشد.
پروين احمدي نژاد نيز تأكيد كرد: برخي از صنوف نيز پياده روها را به عنوان بخشي از مغازه براي فروش اجناس خود اشغال مي كنند كه كمتر مورد نظارت شهرداري قرار مي گيرد. گفتني است در ادامه اين جلسه يك فوريت لايحه مجوز اعطاي تسهيلات به فوت شدگان، مصدومان عملياتي سازمان آتش نشاني نيز مطرح و به تصويب رسيد.
 


مالباختگان اين 4 زورگير را شناسايي كنند

پليس آگاهي تهران بزرگ اقدام به انتشار بدون پوشش تصاوير چهار سارق زورگير از مالباختگان اين گونه سرقت ها خواست كه با شناسايي عكس ها اطلاعات خود را در اختيار پليس قرار دهند.
سرهنگ كارآگاه علي غياثوند معاون مبارزه با سرقت هاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ درباره جزئيات اين سرقت ها گفت: متهمان تحت پوشش مامور به شكار شهروندان رفته و ضمن خالي كردن جيب آن ها و توسل به زور و تهديد و گرفتن رمز عبور محتويات عابر بانك آن ها را نيز خالي مي كردند.
با ارجاع يكي از اين پرونده ها به پليس آگاهي، كارآگاهان اداره پنجم با توجه به شيوه و شگرد سارقان و احتمال ارتكاب سرقت از سوي مجرمان سابقه دار، از طريق چهره نگاري و بهره گيري از بانك اطلاعات مجرمان سابقه دار موفق به شناسايي و دستگيري يكي از مجرمان سابقه دار به هويت «رضا.الف» شدند كه پيش از اين، 6 بار به اتهام ارتكاب جرايم مختلف سرقت داخل خودرو، سرقت منزل، شرارت و ضرب و جرح عمدي دستگير و روانه زندان شده بود.
به محض معرفي «ناصر.س» از سوي «رضا.الف»، كارآگاهان اداره پنجم وي را به عنوان يكي از مجرمان سابقه دار طايفه فيوج-داراي سوابق متعدد دستگيري به اتهام ارتكاب جرايم مختلف سرقت منزل، شرب خمر، سرقت مقرون به ضرب و جرح (زورگيري) و مورد شناسايي قرار دادند و با توجه به احتمال متواري شدن ناصر، بلافاصله اقدامات پليسي در مورخه 17/11/1391 جهت شناسايي مخفيگاه وي آغاز و ضمن شناسايي مخفيگاه «ناصر.س» در منطقه تهرانسر، كارآگاهان وي را نيز در داخل مخفيگاهش دستگير و علاوه بر كشف يك دستگاه بي سيم و كارت شناسايي تقلبي، در بازرسي از پاركينگ ساختمان نيز موفق به شناسايي و توقيف خودرو پرايد سفيد رنگ مورد استفاده در سرقت ها شدند كه بنابر اعترافات «رضا.الف»، با اين خودرو اقدام به سرقت از مالباختگان كرده بودند.
در ادامه تحقيقات و با توجه به اظهارات برخي از مالباختگان در خصوص همراه بودن همدستان جوان با اين دو متهم، تحقيقات از متهمان از همان دقايق اوليه دستگيري جهت شناسايي ديگر اعضاي احتمالي گروه آغاز و هر دو متهم پس از مدت كوتاهي مجبور به اعتراف شده و دو برادر به اسامي «فريد» (23 ساله) و «فرهاد» (20 ساله) را به عنوان همدستان خود معرفي كردند، كه آن ها نيز بلافاصله دستگير شدند.
پليس آگاهي از كليه مالباختگاني كه در اين رابطه مورد سرقت قرار گرفته اند خواست كه اطلاعات خود را از طريق شماره تماس 51055397 در اختيار كارآگاهان اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند.
 


مهندس انبوه ساز كلاهبردار از آب درآمد

اصفهان- خبرنگاركيهان:
فردي كه با معرفي خود به عنوان مهندس و فعال در امر انبوه سازي ساختمان اقدام به خريد ميلياردي از آهن فروش هاي شهرستان برخوار اصفهان كرده و متواري شده بود، شناسايي و دستگير شد.
به گزارش مركز اطلاع رساني پليس اصفهان فرمانده انتظامي شهرستان برخوار در اين باره اظهار داشت: در پي شكايت تعدادي از عمده فروشان آهن آلات و مصالح ساختماني شهرستان برخوار استان اصفهان مبني بر كلاهبرداري فردي به نام «جواد-ن» از آنان، موضوع در دستور كار كارآگاهان پليس آگاهي اين شهرستان قرار گرفت.
«سرهنگ بيگلري» افزود: فرد مذكور به صورت ماهرانه اي با طرح و نقشه قبلي خود را به عنوان مهندس و فعال در امر انبوه سازي ساختمان معرفي و با جلب اعتماد عمده فروشان آهن آلات و مصالح ساختماني اقدام به خريد ميلياردي به صورت چك از آنان كرده بود.وي اضافه كرد: شخص مذكور پس از خريدهاي ميلياردي در يك زمان خاص، حساب خود را خالي و از محل متواري شد.وي اظهار داشت: مخفيگاه متهم در شهر بهارستان اصفهان شناسايي شد كه ماموران با هماهنگي مقام قضايي به محل اعزام و او را دستگير كردند.

 


خودسوزي زني در بانك

زن اسپانيايي در اعتراض به ناتواني در بازپرداخت وام مسكن، در بانك خودسوزي كرد.
به گزارش شبكه خبري «پرس تي وي»، زني اسپانيايي پس از اينكه خانه خود را به دليل ناتواني در پرداخت وام بانكي از دست داد، در يكي از شعب بانك خودسوزي كرد.
بنابر اطلاعاتي كه مقامات محلي يكي از شهرهاي شرقي اسپانيا اعلام كردند، اين زن 47 ساله پس از ورود به شعبه بانك با مايعي آتش زا، خودسوزي كرد كه نيمي از بدن وي آسيب ديد.
پليس و نيروهاي امدادي در تلاش براي نجات وي به سرعت مصدوم را با بالگرد به بيمارستاني در شهر «والنسيا» فرستادند.
در ژانويه گذشته نيز 2 تن در اعتراض به بحران اقتصادي شديد در اسپانيا كه اجراي سياست هاي رياضتي را به دنبال داشته است، خودكشي كردند.
 


خواستگار طلايي!

مرد سرمايه داري در هند براي جلب توجه دختراني كه به خواستگاري آنها خواهد رفت، پيراهني از طلاي 24 عيار دوخته است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، «داتا پهوگ» دلال سهام در هندوستان است كه در روستاي «پيمپري چينچواد» اين كشور زندگي مي كند.
او براي اينكه بتواند زن خوبي بگيرد دست به كار عجيبي زده است و با سفارش پيراهن دوخته شده از طلاي 24 عيار تصميم دارد با اين روش دختران روستاي خود را مجذوب خود كند.پيراهن فوق 3 كيلو و 200 گرم وزن دارد و ارزش مادي آن حدود 14هزار پوند انگليس است. از بقاياي طلايي كه با آن پيراهن دوخته شده نيز براي پهوگ دكمه، النگو، انگشتر و كمربند ساخته شده است.اين سرمايه دار گفت: ديگر دختري با اين لباس نمي تواند به من جواب رد بدهد و از اين بابت خيالم راحت است.
 


دي ان اي اسب در محصولات غذايي نستله

بزرگترين شركت غذايي دنيا نيز از پيدا شدن دي ان اي اسب در برخي محصولات گوشتي خود در اروپا خبر داد.
به گزارش الجزيره، شركت نستله كه بزرگترين شركت مواد غذايي در دنيا به شمار مي رود پس از يافتن دي ان اي اسب در محصولات گوشتي فروش پاستا در كشورهاي ايتاليا و اسپانيا را متوقف كرده است.
خبر كشف گوشت اسب در محصولات عرضه شده با عنوان گوشت گاو در اروپا موجب نارضايتي شديد مردم و افزايش نظارت بر فروش اين محصولات شده است.
شركت نستله كه هفته گذشته بر آلوده نبودن محصولات غذايي خود تأكيد كرده بود، اعتراف كرد كه انجام آزمايش بر روي دو محصول اين شركت وجود بيش از يك درصد دي ان اي اسب در آنها را نشان داده است.
اين شركت روز دوشنبه با انتشار بيانيه اي اعلام كرد كه ديگر از بهداشتي بودن محصولات خود مطمئن نيست و به همين دليل مقامات شركت براي انجام تحقيقات بيشتر دست به كار شده اند.
پس از انتشار اين خبر شركت نستله مجبور شد تا توليد دو نوع محصول پاستاي خود را متوقف كند.
اين شركت همچنين اعلام كرد كه پخش تمام محصولاتي را كه از گوشت هاي آلماني تهيه مي شوند را متوقف كرده است.
با وجود ناراحتي شديد مردم اروپا از فروش گوشت اسب به جاي گوشت گاو مقامات اروپايي در اظهارنظري عجيب مدعي شده اند كه مصرف گوشت اسب براي سلامتي انسان مضر نيست.
در نتيجه رسوايي اخير در اروپا اطمينان مردم به شركت هاي توليدكننده مواد غذايي به شدت كاهش يافته است.
پيش از اين اخباري مبني بر ارتباط شركت نستله با سرمايه داران صهيونيستي منتشر شده بود. به همين دليل خريد محصولات اين شركت از سوي بسياري از مسلمانان تحريم شده است.
 


كاريكاتور پادشاه عربستان در خيابان هاي بيروت

رسانه هاي لبناني از نصب كاريكاتور ملك عبدالله بن عبدالعزيز پادشاه عربستان در منطقه جل الاديب بيروت خبر دادند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از النشره، در اين كاريكاتور كه در خيابان هاي منطقه «جل الاديب» شهر بيروت نصب شده است، ملك عبدالله بن عبدالعزيز پادشاه عربستان با شمشيرهايي در دست كه آغشته به خون هستند كشيده شده است.برخي منابع اين كاريكاتور را واكنشي به كاريكاتور توهين آميز روزنامه الوطن كه در آن سر اسقف ماروني هاي لبنان كشيده شده بود دانستند.
 


سرقت سنگ هاي تاريخي به دست صهيونيست ها

يهوديان صهيونيست حتي به سنگ فرش خيابان هاي الاقصي نيز رحم نكرده و به سرقت و نابودي آثار تاريخي اسلامي اين منطقه دست زده اند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از الرساله نت، مؤسسه اوقاف و ميراث فرهنگي الاقصي نسبت به عمليات هاي سازمان يافته اي هشدار داد كه به دست اشغالگران قدس و به منظور سرقت سنگ هاي تاريخي و ويراني آثار اسلامي انجام مي گيرد.
اين مؤسسه در بيانيه اي ابراز داشت: دستان پليد اشغالگران قدس به بهانه اجراي طرح عمراني هجوم وحشيانه اي را به آثار تاريخي اسلامي و عربي آغاز كرده كه شهر الاقصي را به شكل عام و مسجد الاقصي را به شكل خاص مورد هدف قرار داده است. اين مؤسسه علاوه بر ويراني برخي آثار تاريخي اسلامي از سرقت سنگ هاي قيمتي و تاريخي به دست مزدوران رژيم صهيونيستي نيز خبر داد و تأكيد كرد كه اين سنگ ها توسط سارقان صهيونيست به موزه آثار باستاني وابسته به رژيم صهيونيستي به نام موزه «راكفلر» منتقل مي شود و در آنجا مورد دستبردهاي تاريخي قرار مي گيرد.
طبق گزارش هاي رسيده، صهيونيست ها تمام نشان هاي اسلامي و عربي را از روي اين آثار تاريخي نابوده كرده و به جاي آن نمادهاي يهودي حك مي كنند.
بيانيه و هشدار سازمان اوقاف و ميراث فرهنگي الاقصي پس از آن صادر شد كه يهوديان صهيونيسم در اقدامي وحشيانه سنگ فرش خيابان «الواد» در شهر قديمي الاقصي را حفر كرده و تمام سنگ هاي آن را در روز روشن دزديدند.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10