(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 2 اسفند  1391 - شماره 20435

حديث دشت عشق
برتري ملي پوشان برابر تركيه، قزاقستان و آذربايجان در جام جهاني كشتي فرنگي
يك گام تا فينال جام قهرماني به ايران مي رسد يا روسيه؟!
اخبار كوتاه از فوتبال
نامه نگاري ايران با فيلا و كميته بين المللي المپيك
گزارشي كوتاه از مراسم افتتاحيه جام جهاني كشتي
 فرياد «المپيك، المپيك» در زمان سخنراني نماينده فيلا
آغاز پلي آف ليگ برتر واليبال از تهران
صحبت هاي تكراري علي كفاشيان
رئيس فدراسيون فوتبال باز هم وعده رفتن سر داد !
پايان دور رفت مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا
 ميزباني قرمز و مشكي پوشان از آبي- اناري ها


حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «سيدعلي ميرزايي»
مجروح والفجر 8 و شهيد كربلاي 5
«...بگذاريد بدنمان در نبرد با دشمنان اسلام تكه تكه گردد تا كفاره گناهانمان ادا شود...». قبل از آخرين عملياتي كه مي خواست شركت كند دعاي كميل مي خواند و در فرازهاي آن مي گفت: «شايد اين دعا راز و نياز آخرمان با خدا باشد...»
شهيد سيدعلي ميرزايي مقدمات را در مدرسه علميه امام خميني(ره) به پايان رساند و مشغول فقه و اصول و سپس لمعتين و اصول فقه شد. او ضمن درس و بحث به ورزش هم مي پرداخت و در مسابقات قهرماني استان جايزه مدال طلا در جودو دريافت نمود.
سيدعلي در عمليات بدر و جزيره مجنون در مسئوليت هاي پدافندي به خدمت مشغول بود. در عمليات والفجر 8 در شمار غواصان، عرض 1200 متر اروند را طي كرد و به عنوان خدمه تيربار، دشمن را ناكام مي نمود. در همين عمليات از ناحيه بازو زخمي شد اما به عقب برنگشت. عمليات كربلاي 4 و 5 شروع شد و پس از جانفشاني بسيار در كربلاي 5 به شهادت رسيد. شهيد ميرزايي علاوه بر رزم بي امان به امامت جماعت در جبهه و تبليغ عقايد اسلامي مي پرداخت.طلبه بسيجي شهيد «سيدعلي ميرزايي»، سال 1347 در زرين شهر اصفهان متولد شد و در 22/10/1365 در عمليات كربلاي پنج (شلمچه) به شهادت رسيد.
 


برتري ملي پوشان برابر تركيه، قزاقستان و آذربايجان در جام جهاني كشتي فرنگي

يك گام تا فينال جام قهرماني به ايران مي رسد يا روسيه؟!

سرويس ورزشي-
تيم ملي كشتي فرنگي ايران براي حضور در فينال جام جهاني تهران، امروز تنها نياز به برتري برابر حريفي نه چندان دشوار به نام مجارستان دارد.
سرانجام انتظارات به پايان رسيد و مسابقات جام جهاني كشتي سال 2013 به ميزباني تهران از ديروز در سالن 12 هزار نفري آزادي آغاز شد. تيم ملي كشتي فرنگي كشورمان كه بايد با تركيبي متفاوت از المپيك لندن و در غياب نامداران خود به مصاف حريفانش مي رفت در نخستين ديدار موفق به پيروزي مقابل حريفي سرسخت به نام تركيه شد. ايران در 4 مسابقه اول كار را تمام كرد تا سه مسابقه ديگر تشريفاتي باشد. سامان عبدولي، عبدالمحمد پاپي، علي محمدي و فرشاد عليزاده چهار برد ايران را بدست آوردند و طالب نعمت پور به سلجوق جبي(قهرمان سابق وزن 74 كيلوگرم جهان) باخت. گيل نيرنگ هم در 96 كيلوگرم به ايلدم باخت و باباجانزاده هم مقابل رضا كايالپ حاضر به ادامه كشتي نشد تا ايران 4-3 پيروز شود.
برتري برابر قزاقستان
اما در دومين مبارزه ، فرنگي كاران ايران برابر قزاقستان قرار گرفت و اين تيم را با نتيجه 6 بر يك شكست داد. براي ايران در اين ديدار حاجي پور در 55 كيلو، بيابانگرد در 66 كيلو، عليزاده در 74 كيلو، طالب نعمت پور در 84 كيلو، علياري در 96 كيلو و بشير باباجان زاده در 120 كيلو به پيروزي دست يافتند و تنها عبدالمحمد پاپي در 60 كيلو مقابل حريفش تن به شكست داد. پيش از برگزاري ديدارهاي 2 وزن آخر پيروزي ايران مسجل شده بود.
تهران جاي تفريح و گردش نيست
پس از پيروزي در دومين مسابقه بود كه جزيني سرمربي تيم ملي كشتي در غياب بنا در جمع خبرنگاران حاضر شد و اظهار داشت: با توجه به تركيب اصلي اكثر تيم هاي شركت كننده، نمي توان آنان را دست كم گرفت به خصوص تيم هاي تركيه و قزاقستان كه به مصاف آنها رفتيم و با بهترين نفراتشان در برابر ما صف آرايي كردند. وي احتمال حضور توريستي برخي از تيم ها را تكذيب كرد و يادآور شد: به هيچ عنوان نمي توان حضور اين تيم ها را براي تفريح و گردش در كشورمان تلقي كرد. به عنوان مثال بايد به تيم آذربايجان اشاره كرد كه بر خلاف گفته مسئولان اين تيم با تركيبي توانمند و اصلي به ايران آمده اند و به هيچ عنوان تيم دست و پا بسته و بي تجربه اي نيستند.
پيروزي قاطع مقابل آذربايجان
اما در آخرين رقابت و در دور سوم ، عصر روز گذشته ملي پوشان كشتي فرنگي كشورمان به مصاف آذربايجان رفتند و توانستند اين تيم را هم با نتيجه 5 بر 2 از سد راه بردارند. پرونده اين رقابت نيز در 5 وزن نخست مشخص شد و 2 مبارزه باقيمانده تشريفاتي بود. از نكات جالب توجه در اين بازي غيبت سامان طهماسبي كشتي گير ايراني وزن 84 كيلوگرم تيم آذريابجان در اين مبارزه بود كه با تشخيص كادرفني آذربايجان برابر تيم ايران كشتي نگرفت. همچنين ناصر نوربخش مربي ايراني تيم كشتي فرنگي تيم آذربايجان هم پيش از آغاز اين مسابقه به سمت مربيان تيم ايران نرفت و با آنها دست نداد. قبل از اين ديدار گفته مي شد ممكن است حضور سامان طماسبي در وزن 84 و همچنين مربيگري ناصر نوربخش در تيم آذربايجان باعث واكنش منفي تماشاگران شود اما اتفاق خاصي در اين زمينه رخ نداد و تماشاگران تنها تيم ايران را تشويق كردند.
تقابل با روسيه در ديدار فينال
اما دور پنجم از مرحله مقدماتي رقابتهاي جام جهاني كشتي فرنگي 2013 كه قرار بود عصر ديروز برگزار شود، به دليل فشردگي مسابقات به صبح امروز موكول شد كه يكي از اين ديدارها، رقابت تيم هاي ايران و مجارستان بود. تيم ملي كشورمان در صورت برتري برابر مجارستان - كه احتمالش بسيار زياد است - به عنوان تيم نخست گروه دوم جواز حضور در ديدار نهايي را بدست خواهد آورد. با نتايجي كه روز گذشته در ديگر گروه اين مسابقات رقم خورد به احتمال زياد ملي پوشان ايران امروز با روسيه ( تيم نخست گروه اول ) برگزار كننده ديدار فينال خواهند بود.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

پيروزي خارج از خانه نفت
ديدار تيم هاي فوتبال صباي قم و نفت تهران كه آخرين ديدار هفته بيست و ششم رقابتهاي فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور محسوب مي شد، ديروز در ورزشگاه يادگار امام (ره) قم برگزار شد. در اين مسابقه كه با برتري 2 بر يك تيم نفت تهران به پايان رسيد، محسن يوسفي (21) و احمد آل نعمه(36) گل هاي برتري تيم نفت تهران را به ثمر رساندند و مهدي مومني(75) براي صبا گل زد. تيم فوتبال صباي قم هر چند در هفته هاي اخير نتايج قابل قبولي كسب نكرده و به چهار تساوي دست پيدا كرده است، اما بعد از 9 هفته شكست خورد. اين تيم البته چند روز پيش با قبول شكست برابر نماينده امارات از مرحله پلي آف ليگ قهرمانان آسيا هم حذف شد.
يك دو رگه ديگر در راه است
سرپرست تيم ملي فوتبال ايران گفت: قرار است سرمربي تيم ملي عملكرد يك بازيكن دورگه شاغل در ليگ سوئد را از نزديك مشاهده كرده و با وي صحبت كند. فعلا نمي خواهيم نام و پست اين بازيكن را رسانه اي كنيم اما قطعا بدانيد پست وي دروازه بان نيست. از زماني كه كارلوس كي روش به عنوان سرمربي تيم ملي فوتبال ايران مشغول به كار شده است، زمينه حضور بازيكناني چون اشكان دژاگه، اميد نظري و رضا قوچان نژاد را فراهم كرد. وي همچنين از دانيال داوري براي حضور در تيم ملي ايران دعوت كرده اما هنوز اين دروازه بان پيراهن تيم ملي كشورمان را برتن نكرده است.
نخستين شوك آسيايي به استقلال
در حالي كه استقلال چند روز ديگر براي بازي با الريان قطر در ليگ قهرمانان فوتبال آسيا به دوحه مي رود سفارت اين كشور از صدور ويزا براي نكونام ، مجيدي و عمران زاده سر باز زده است. سرپرست تيم استقلال در اين باره گفت: ما از قبل كارهاي مربوط به ويزا را انجام داديم ولي متوجه شديم كه ويزاي سه بازيكن تيم صادر نشده است. البته در اين باره نگران نيستيم و نامه نگاري هاي خود را انجام داده ايم و اميدواريم خيلي زود ويزاي اين بازيكنان صادر شود.
باقري مشكلي با بگوويچ ندارد
كريم باقري شايعه اختلافش با بگوويچ را رد كرد و گفت: وقتي من بودم، بگوويچ به پرسپوليس آمد. چند روزي كار شخصي داشتم و نتوانستم به تمرين بيايم. نمي دانم اين شايعات از كجا درست شده است. در پرسپوليس هستم، اميدوارم كه بتوانم نقشي در تيم داشته باشم و براي اين تيم مفيد باشم.
بازي هاي همزمان سه هفته پاياني ليگ برتر
دبير سازمان ليگ برتر فوتبال از همزماني بازي هاي سه هفته پاياني ليگ خبر داد و گفت: براي به پايان رساندن ليگ تا 20 ارديبهشت يك هفته كم آورديم اما تلاش مي كنيم سه هفته پاياني همزمان برگزار شود.
خروج نام تيموريان از ليست الخريطيات
تيموريان، بازيكن ايراني تيم الخريطيات قطر به دليل مصدوميت از ناحيه لگن پا نمي تواند در ديدار هفته هفدهم ليگ ستارگان قطر مقابل القطر، تيمش را همراهي كند. تيموريان در ديدار هفته گذشته تيمش مقابل العربي كه با برتري 4 بر صفر الخريطيات همراه شده بود هم به دليل محروميت حاصل از دريافت كارت قرمز حضور نداشت.
موافقت فيفا براي استفاده از دوربين خط دروازه
فيفا پس از بررسي هاي فراوان در نهايت به استفاده دوربين خط دروازه راي مثبت داد كه اين تكنولوژي از جام جهاني 2014 برزيل به شكل رسمي مورد استفاده قرار خواهد گرفت. تكنولوژي دوربين خط دروازه در جام كنفدراسيون ها كه از 25 خرداد در همين كشور برگزار خواهد شد، نيز به عنوان دوره آزمايشي استفاده خواهد شد.
احتمال حضور فيگو روي نيمكت اينترميلان
در رسانه هاي ايتاليايي خبرهايي در مورد حضور لوئيس فيگو روي نيمكت اينترميلان منتشر شده است. با توجه به اينكه اينترميلان اكنون با آندرا استراماچوني 36 ساله در رتبه پنجم جدول رده بندي قرار گرفته است ولي ماسيمو موراتي، مالك نرآتزوري قصد دارد لوئيس فيگو را به جاي وي به عنوان سرمربي جديد اين تيم انتخاب كند.گفته مي شود اگر اينتر در دربي روز يكشنبه شهر ميلان شكست بخورد، موراتي بلافاصله استراماچوني را اخراج و هدايت تيمش را به فيگو خواهد داد. فيگو كه پيشينه پوشيدن پيراهن تيم هاي رئال مادريد و بارسلونا را در كارنامه دارد، در پيراهن اينترميلان با فوتبال خداحافظي كرد و پس از آن در هيئت رئيسه اين باشگاه مشغول به فعاليت شد.
كونته بهترين مربي سال فوتبال ايتاليا
آنتونيو كونته به دليل قهرمان كردن يوونتوس در فصل 12-2011 سري آ بدون حتي يك شكست به عنوان بهترين مربي سال فوتبال ايتاليا انتخاب شد. كونته در حالي جايزه نيمكت طلايي را از آن خود كرد كه با راي ماه آگوست دادگاه به دليل گزارش ندادن يك تباني با 10 ماه محروميت روبرو شد كه بعدا به 4 ماه تقليل پيدا كرد. يوونتوس هم اكنون بعد از 25 هفته با 4 امتياز اختلاف در صدر جدول سري آ قرار دارد.
 


نامه نگاري ايران با فيلا و كميته بين المللي المپيك

رئيس كميته ملي المپيك با ارسال نامه اي به فيلا و IOC نگراني مردم و جامعه ورزش ايران را از حذف كشتي در المپيك 2020 اعلام كرد.
محمد علي آبادي، رئيس كميته ملي المپيك و نايب رئيس شوراي المپيك آسيا طي نامه اي به ژاك روگ، رئيس كميته بين المللي المپيك، شيخ فهد، رئيس شوراي المپيك آسيا و كيم، رئيس كنفدراسيون كشتي آسيا نگراني مردم و بخصوص جامعه ورزش كشورمان را در خصوص حذف احتمالي كشتي از بازي هاي المپيك اعلام كرد. همچنين كميته ملي المپيك طي نامه هاي جداگانه اي به شوراي المپيك آسيا و كنفدراسيون كشتي آسيا حذف كشتي با بيش از 180 عضو جهاني از بازي هاي المپيك را دور از ذهن دانست و ابراز اميدواري كرد در نشست بعدي IOC شاهد تثبيت و حضور دوباره كشتي در اين بازي ها باشيم.
 


گزارشي كوتاه از مراسم افتتاحيه جام جهاني كشتي

فرياد «المپيك، المپيك» در زمان سخنراني نماينده فيلا


اگرچه رقابت هاي جام جهاني كشتي فرنگي تهران از صبح ديروز در سالن 12 هزار نفري آغاز شد اما مراسم افتتاحيه اين مسابقات بعدازظهر برگزار گرديد.
اين مراسم با تلاوتي چند از قرآن مجيد آغاز شد و پس از اجراي سرود جمهوري اسلامي كه توسط هنرمندان ناشنوا اجرا شد، تيم هاي شركت كننده در مراسم رژه شركت كردند. در ادامه مراسم حجت اله خطيب سرپرست فدراسيون كشتي در مراسم سخنراني افتتاحيه ضمن خيرمقدم و خوش آمدگويي به مهمانان و تماشاگران گفت: كشتي يك ورزش پهلواني و جوانمردي است و از اهميت بسياري برخوردار است و نبايد از المپيك حذف شود و در اينجا بايد قاطعانه تلاش كنيم تا مسئولين كميته المپيك از تصميم خود صرف نظر كنند.
سابا هگدوش نماينده مجارستاني فيلا در مسابقات نيز در سخنراني مراسم افتتاحيه تصريح كرد: خوشحالم كه در جام جهاني آزاد وفرنگي شركت مي كنم به تمامي مردم ايران و حاضران سلام و ادب دارم. اين مسابقات بعد از المپيك 2012 كه با درخشش كشتي ايران همراه بود. اولين مسابقات رسمي است كه انجام مي شود و بنده اين مسابقات را رسما افتتاح مي نمايم. تماشاگران خونگرم ايراني نيز در خلال سخنراني نماينده فيلا فرياد المپيك المپيك سر دادند كه حاكي از نارضايتي آنان از حذف كشتي از المپيك بود. در ادامه اين مراسم گروه هاي مختلف به اجراي حركات نمايشي كشتي تركمني و گيله مردي پرداختند و گروه موسيقي آذري و همچنين حركات نمايشي آذري برنامه هاي خود را اجرا كردند.
 


آغاز پلي آف ليگ برتر واليبال از تهران

دور رفت مرحله پلي آف ليگ برتر واليبال امروز با رويارويي تيم هاي پيكان و كاله و همچنين متين و سايپا آغاز مي شود و گردن كشان واليبال براي صعود به فينال با يكديگر مبارزه مي كنند.
عصر امروز تب واليبال در شهرهاي تهران و ورامين بالا مي گيرد. اين هفته خانه واليبال تهران ميزبان ديدار تيم هاي پيكان و كاله از دور رفت مرحله پلي اف ليگ برتر است. جايي كه نامدارترين بازيكنان سال هاي دور و نزديك واليبال ايران به مصاف هم مي روند. اين دو تيم در مرحله مقدماتي ليگ برتر دو بار با هم ديدار كردند و هر يك در خانه ديگري را شكست دادند، اما حالا براي سومين بار در حالي به مصاف هم مي روند كه ديگر جاي اشتباه وجود ندارد. شاگردان با تجربه پيمان اكبري اصلاً دوست ندارند در خانه به حريف امتياز دهند و ستارگان كاله هم مي خواهند به هر ترتيب ممكن از تهران سوغات ببرند.
پيمان اكبري در آستانه اين ديدار مهم مي گويد: در پلي آف هم هر تيمي بهتر كار كند و اشتباه نداشته باشد پيروز خواهد شد. چون ديگر جاي اشتباه نداريم و بايد تلاش كنيم تا اشتباه هاي خود را به حداقل برسانيم. همه تيم هاي راه يافته به پلي آف تقريباً از نظر قدرت برابر هستند و اصلاً نمي شود گفت كه كدام تيم در اين مرحله مي تواند پيروز شود، ما تلاش مي كنيم تا موفق باشيم.
اما در ورامين، ارتش مصطفي كارخانه در انتظار لشگر منظم سايپا است. متين ورامين كه نخستين سال حضورش را در ليگ برتر تجربه مي كند حالا براي قهرماني دورخيز كرده است.
در مقابل واليباليست هاي جنگنده متين ورامين، فرهاد نفرزاده سرمربي سايپا، كه برخلاف پيش بيني بسياري از كارشناسان بالاتر از تيم هايي چون پيشگامان و شهرداري اروميه به پلي آف رسيده، فارغ از كسب نتيجه، در ورامين به دنبال يك نمايش زيباست. سايپا در دور مقدماتي دوبار متين ورامين را مغلوب كرده است تا هيچ كس نتواند اين تيم را مقابل شاگردان كارخانه دست كم بگيرد.
 


صحبت هاي تكراري علي كفاشيان

رئيس فدراسيون فوتبال باز هم وعده رفتن سر داد !

رئيس فدراسيون فوتبال بار ديگر در صحبت هايي تكراري مدعي شد اصراري بر ماندن ندارد و اگر رئيس بهتري پيدا شود از فوتبال كناره گيري مي كند.
تقريبا اهالي فوتبال عادت كرده اند كه هر از چند گاهي صحبت هايي از كفاشيان مبني بر رفتن بشنوند؛ رئيس فدراسيون فوتبال معمولا در زمان افزايش فشارها بر فدراسيون، نغمه جدايي سر مي دهد اما تا فشارها كاهش پيدا مي كند دو دستي به ميز و صندلي رياستش مي چسبد! او تا به حال چند بار موضوع كناره گيري خود را از فدراسيون مطرح كرده اما هيچ گاه حاضر به ارايه استعفا يا برگزاري مجمع فوق العاده نيست. در آخرين نمونه اين كناره گيري هاي صوري، روز گذشته علي كفاشيان گفت: آنچه كه به نفع فوتبال باشد، بايد انجام شود و اگر تشخيص داده شود كه كساني بهتر از من مي توانند فوتبال را هدايت و سكانداري كنند، به طور قطع كناره گيري خواهم كرد و تشكيل مجمع فوق العاده را خواستار خواهم شد.
لازم به يادآوري است چند ماه قبل و پس از شكست تيم ملي برابر ازبكستان كفاشيان عين اين صحبت ها را انجام داد اما هيچ زماني حاضر به برگزاري مجمع فوق العاده نشد. او حتي زمان برگزاري مجمع فوق العاده فدراسيون را بهمن ماه تعيين كرد اما بهمن آمد و رفت ولي خبري از مجمع نشد.
اما صحبت هاي ديروز رئيس فدراسيون فوتبال حاوي نكات ديگري هم بود؛ وي در خصوص مرخصي هاي متعدد كي روش و اعتراض اهالي فوتبال گفت: تمامي رفتن و غيبت هاي كي روش مرخصي نبوده، بلكه فقط برخي از آنها ماموريتي در راستاي ديدن بازي ها و تلاش براي جذب بازيكنان بوده است. كفاشيان در ادامه با اشاره به استعفاي مربي بدنسازي تيم ملي فوتبال اعلام كرد: مشكل او شخصي بوده و ربطي به طلب وي از فدراسيون ندارد. رئيس فدراسيون فوتبال در مورد پرونده تباني لبنان و قطر عنوان كرد: اين پرونده از سوي فيفا پيگيري مي شود كه ما تاكنون هيچ پرونده اي را در اين راستا نديده ايم.
 


پايان دور رفت مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا

ميزباني قرمز و مشكي پوشان از آبي- اناري ها

دور رفت مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا چهارشنبه شب با دو ديدار به پايان مي رسد.
ميلان در ورزشگاه سن سيرو در حالي پذيراي بارسلونا خواهد بود كه قصد دارد شكست مرحله يك چهارم نهايي فصل 2012- 2011 برابر آبي- اناري ها را جبران كند. ميلان در اين فصل از ليگ قهرمانان اروپا پس از مالاگا در رده دوم گروه قرار گرفت و بارسلونا در گروه خود به عنوان تيم نخست به مرحله بعد صعود كرد. دو تيم 15 بار برابر هم به ميدان رفته اند كه بارسلونا در 15 بازي خود برابر ميلان صاحب 6 برد، 5 تساوي و 4 باخت شده، 22 گل زده و 19 گل را هم دريافت كرده است. از اتفاقات جالب در بازي چهارشنبه رويارويي بويان كركيچ، مهاجم ميلان برابر هم تيمي هاي سابقش خواهد بود.
در ديگر بازي گالاتاسراي كه به دليل بازي رو در رو بعد از منچستريونايتد از گروه H صعود كرد، در ورزشگاه خانگي خود ميزبان شالكه خواهد بود. در بين بازيكنان گالاتاسراي حضور ديديه دروگبا توجه همگان را به خود جلب كرده است. اين بازيكن در آخرين بازي خود در ليگ قهرمانان اروپا برابر بايرن مونيخ گلزني كرد. در كنار ديديه دروگبا، وزلي اسنايدر نيز مي تواند از اركان موفقيت گالاتاسراي باشد.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10