(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 3 اسفند  1391 - شماره 20436

راه اندازي اورژانس اجتماعي در 120 شهر
رئيس پليس پيشگيري ناجا:
بازتاب هاي اعدام اراذل و اوباش مثبت بود
حادثه در پالايشگاه امام خميني شازند خسارتي نداشت
حضور يگان هاي ويژه در مرزها براي تامين امنيت
آشپز، آهن آلات منازل نيمه ساز را سرقت مي كرد
توزيع آرم طرح ترافيك 92 از 20 اسفند
انواري خبر داد
 ايجاد 500 هزار شغل توسط كميته امداد امام خميني
محدوديت هاي ترافيكي پايان هفته راه هاي كشور
پيش فروش نوروزي بليت قطار از 5 اسفند
دادستان بابلسر خبر داد
دستگيري عروس و داماد قلابي در كمتر از 6 ساعت
بهره برداري از پاركينگ طبقاتي در شيراز
نمايش تجهيزات پزشكي 220 شركت داخلي
در نمايشگاه بين المللي ايران هلث
در شيراز صورت گرفت
اعدام 8 قاچاقچي عمده مواد مخدر
پيش بيني هواشناسي امروز باران مي بارد
هشدار وزارت بهداشت درباره افزايش اماكن عرضه كننده قليان
4 نفر قرباني سرقت مسلحانه
فروش آنلاين تكه هاي شهاب سنگ
جنجال احداث قمارخانه در اسپانيا
انفجار مهيب در كانزاس
ويروس شبه سارس در انگليس


راه اندازي اورژانس اجتماعي در 120 شهر

معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي كشور از ايجاد اورژانس هاي اجتماعي در 120 شهر كشور از ابتداي سال 92 خبر داد.
محمد نفريه همچنين از خريد 100 دستگاه خودرو براي اورژانس هاي اجتماعي تا پايان سال خبر داد و گفت: بودجه اين 100 دستگاه خودرو پيش بيني شده است و پس از مصوبه هيئت وزيران تا پايان سال خريداري مي شود.
وي با بيان اينكه در سال جاري بيش از 92 هزار تماس مرتبط با اورژانس اجتماعي برقرار شده است، اظهار كرد: تماس هاي مرتبط با اورژانس اجتماعي و خط 123 نسبت به سال هاي گذشته بيش از 10 برابر افزايش يافته كه نشان دهنده آشنا شدن مردم با خدمات و فعاليت هاي اين اورژانس است.
به گفته معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي، كودك آزاري، همسرآزاري، معلول آزاري و مشكلات حاد خانوادگي از جمله موضوعاتي است كه قبل از اينكه منجر به مداخله قضايي و انتظامي شود، مي تواند با ورود اورژانس اجتماعي حل شود.
لازم به ذكر است، اورژانس اجتماعي شامل چهار بخش خط 123، مراكز مداخله در بحران، تيم هاي سيار و پايگاه خدمات اجتماعي است.
 


رئيس پليس پيشگيري ناجا:

 بازتاب هاي اعدام اراذل و اوباش مثبت بود

رئيس پليس پيشگيري ناجا گفت: اعدام اراذل و اوباش تبعات خوب و مثبتي در جامعه داشته است.
به گزارش خبرگزاري فارس از زنجان سرتيپ تقي مهري در جمع خبرنگاران اظهار كرد: زنجان از استان هاي امن و موفق كشور در زمينه كاهش جرايم محسوب مي شود.
وي با بيان اينكه آسيب هاي اجتماعي بيشتر در استان زنجان نمود دارد، خاطرنشان كرد: بايد در زمينه كاهش آسيب هاي اجتماعي تلاش هاي بيشتري صورت گيرد.
رئيس پليس پيشگيري ناجا با اشاره به اجراي طرح محله محور در كشور تصريح كرد: اين طرح با برنامه ريزي مطلوب در سطح كشور و به صورت منطقه اي و محله اي اجرا مي شود.
وي شناسايي و رفع معضلات اجتماعي را از اهداف اين طرح برشمرد و افزود: در هر حوزه استحفاظي تعريف شده اين طرح با تعامل مناسب و مشاركت دستگاه ها و نهادها به اجرا در مي آيد.مهري گسترش طرح محله محور را از برنامه هاي نيروي انتظامي برشمرد و گفت: تاكنون موفقيت هاي مطلوبي در اين زمينه به دست آمده است.
وي از برنامه ريزي هاي نيروي انتظامي براي ادامه جمع آوري اراذل و اوباش خبر داد و افزود: پليس با رويكردي جديد و با تعامل قوه قضائيه در اين زمينه موفق عمل كرده است.رئيس پليس پيشگيري ناجا تبعات اعدام اراذل و اوباش را مثبت ارزيابي كرد و گفت: اين برنامه بازخوردهاي خوبي داشته است.
اين مسئول با بيان اينكه آسيب هاي اجتماعي در مناطق روستايي كمتر است، يادآور شد: افزايش سن ازدواج از آسيب هاي كلانشهرها و شهرها است.رئيس پليس پيشگيري ناجا از كاهش نزاع هاي دسته جمعي و برخوردهاي خشن در جامعه خبر داد و افزود: استان زنجان در اين زمينه از وضعيت مطلوبي برخوردار است.
 


حادثه در پالايشگاه امام خميني شازند خسارتي نداشت

حادثه اي كه صبح ديروز در پالايشگاه امام خميني(ره) شازند- اراك رخ داد هيچ گونه خسارتي نداشت.
به گزارش ايسنا، مدير عمليات پالايشگاه امام خميني شازند در مورد حادثه صبح ديروز اين پالايشگاه توضيح داد: آب هاي آلوده اي كه به خارج از منطقه پالايشگاه هدايت مي شدند موجب تجمع گاز در يكي از منهول ها شد كه اين تجمع گاز حادثه اي را ايجاد كرد.
وي با تاكيد بر اين كه اين حادثه خارج از واحدهاي عملياتي و پالايشگاهي بوده است خاطرنشان كرد كه در حال حاضر تمام واحدهاي پالايشگاه امام خميني شازند اراك در مدار توليد قرار دارد.
شاه وردي همچنين با اعلام اين كه اين حادثه هيچ گونه خسارتي نداشته است، گفت: كاركنان اين پالايشگاه بعد از تعمير «در» منهول حادثه ديده، آن را به خط توليد برگرداندند.
 


حضور يگان هاي ويژه در مرزها براي تامين امنيت

جانشين فرمانده نيروي انتظامي، يگان ويژه را يگان احتياط نيروي انتظامي دانست و گفت: اين يگان در ماموريت هاي مختلف ناجا حضور دارد كه البته در بيشتر اوقات حضور اين يگان، از جنس نرم و مقابله اي است.
سردار احمدرضا رادان، با اشاره به فعاليت پليس مرزباني در انسداد مرزهاي كشور، گفت: تاكنون تلاش نيروي انتظامي براي كنترل مرزها به گونه اي پيش رفته كه در حال حاضر در مرزهاي شمال غرب و جنوب شرق كشور شاهد انجام بخش عظيمي از اين اقدام هستيم.
وي به بودجه و اعتبارات انسداد مرز نيز اشاره كرد و گفت: اگر دولت و مجلس بودجه مناسب تري در اختيار نيروي انتظامي قرار دهند، اين فعاليت سهل تر صورت مي گيرد، چرا كه معتقديم هزينه كردن در اين امر، درآمد محسوب مي شود كه در نهايت سود آن نيز به دولت باز مي گردد.رادان در خصوص به كارگيري يگان هاي ويژه و امداد در مرزها براي تامين بيشتر امنيت، اظهار داشت: يگان ويژه، يگان احتياط است كه در ماموريت هاي مختلف نيروي انتظامي حضور مي يابد، البته در اكثر مواقع ماموريت هاي اين يگان از جنس نرم و مقابله اي است.
وي به سايت پليس گفت: بر اين اساس يگان ويژه در ماموريت هاي مرزباني حضور ندارد بلكه نيروهاي تكاوري مرزباني، به عنوان واحدهاي احتياط در سرحدات در اختيار مرزباني هستند، كه در صورت بروز مشكل اين افراد وارد عمل شده و به مرزبانان كمك مي كنند.
 


آشپز، آهن آلات منازل نيمه ساز را سرقت مي كرد

اصفهان-خبرنگار كيهان:
سارق حرفه اي كه اقدام به سرقت شبانه آهن آلات منازل نيمه ساز كرده و آنها را در منزل خود انبار مي كرد توسط ماموران پليس شهرستان شاهين شهر دستگير شد.
به گزارش مركز اطلاع رساني پليس اصفهان، فرمانده انتظامي شهرستان شاهين شهر و ميمه با بيان اين مطلب اظهار داشت: متهم به نام «احسان-ع» كه اقدام به سرقت آهن آلات ساختمان هاي نيمه ساز شهرك گلديس اين شهرستان و آنها را در منزل خود انبار مي كرد شناسايي و دستگير شد.
سرهنگ غلامعباس بلفكه اضافه كرد: ماموران با هماهنگي مقام قضايي منزل متهم را مورد بازرسي قرار دادند كه در نتيجه چندين تن ميلگرد و خاموت و سيم حرارتي قطعه قطعه شده كه در داخل پاركينگ منزل انبار شده بود كشف كردند.
وي با بيان اينكه شغل اصلي متهم آشپزي بوده و هيچ گونه فعاليتي در امر ساخت وساز ندارد، گفت: براساس اعترافات متهم وي هنگام روز منازل در حال ساخت فاقد نگهبان كه داخل آنها ميلگرد و خاموت موجود بوده را شناسايي كرده و در ساعات پاياني شب به اين منازل رفته و با قطعه قطعه كردن ميلگردها اقدام به سرقت و انتقال آنها به منزل خود مي كرده است.فرمانده انتظامي شهرستان شاهين شهر و ميمه افزود: متهم تحويل مراجع قضايي شد و تلاش براي شناسايي مالباختگان پرونده ادامه دارد.
 


توزيع آرم طرح ترافيك 92 از 20 اسفند

مشاور معاون ترافيك شهردار تهران گفت كه چاپ آرم طرح ترافيك به اتمام رسيده و توزيع آرم 92 از 20 اسفند آغاز مي شود.
وحيد نوروزي در اين رابطه گفت: تاكنون 90درصد افراد واجد شرايط دريافت آرم طرح ترافيك سال 92 مدارك خود را به دفاتر خدمات الكترونيك شهر داده اند.
وي با اشاره به تمديد مهلت ارائه مدارك گفت: متقاضيان واجد شرايط تا 15اسفند ماه براي ارائه مدارك مهلت دارند.
نوروزي با بيان اين كه رونمايي از آرم هاي طرح ترافيك جديد روز يكشنبه 6 اسفندماه انجام مي شود خاطرنشان كرد: با توجه به اين كه چاپ آرم هاي جديد به اتمام رسيده است توزيع آرم طرح ترافيك سهميه بگيران از همان روز يكشنبه آغاز مي شود.
مشاور معاون ترافيك شهردار تهران در خصوص زمان توزيع آرم طرح ترافيك شهروندان نيز به ايسنا گفت: با تمهيدات اتخاذ شده آرم طرح ترافيك شهروندان از 20 اسفندماه توزيع مي شود و متقاضيان مي توانند براي دريافت آرم خود به دفاتر خدمات الكترونيك شهر محل تحويل مدارك مراجعه و آرم خود را دريافت كنند.
وي خاطرنشان كرد: آرم هاي طرح ترافيك جديد تنها از ابتداي فروردين 92 معتبر بوده و در سال جاري فاقد اعتبار هستند.
 


انواري خبر داد

ايجاد 500 هزار شغل توسط كميته امداد امام خميني

سرپرست كميته امداد از برنامه ريزي اين نهاد براي ايجاد 500 هزار فرصت شغلي در سال جاري خبر داد و گفت: بخشي از اين شغل ها روستايي است.
به گزارش خبرگزاري فارس از بوشهر، حسين انواري صبح ديروز در ديدار با امام جمعه بوشهر اظهار داشت: اين نهاد در سال گذشته 300 هزار فرصت شغلي ايجاد كرده است.
وي افزود: توانمند كردن خانواده هاي تحت پوشش از رويكردهاي مهم كميته امداد امام خميني است تا بتوانيم تفكر و انديشه خانواده ها را براي حل معضلات فكري و زندگي بهتر فعال كنيم.
سرپرست كميته امداد اضافه كرد: برنامه هاي مددكاري، مشاوره هاي ديني و رواني، پزشكي، حقوقي و شغلي از ديگر برنامه هاي امداد است و در اين زمينه تلاش ما بر اين است كه خودباوري را در خانواده هاي تحت پوشش ايجاد كنيم تا به دنبال آن به ثبات خانواده ها برسيم.
انواري گفت: برخي كارها و برنامه هاي كميته امداد مورد توجه ديگر دستگاه هاي اجرايي قرار گرفته كه محصول آن ثبات خانواده هاي تحت پوشش است.
نيازمندان تهران بدون نوبت تحت پوشش قرار مي گيرند
مديركل كميته امداد استان تهران با اشاره به اينكه در حال حاضر نيازمند تهراني براي دريافت خدمات پشت نوبت قرار ندارد، گفت: افرادي كه شرايط نيازمنديشان احراز شود تحت پوشش كميته امداد قرار مي گيرند.
تبارك سبحاني در گفت وگو با فارس با اشاره به اينكه براساس برنامه پنجم توسعه سالانه بايد 10 درصد از افراد تحت پوشش نهادهاي حمايتي از چرخه پوششي خارجي شوند، اظهار داشت: خوشبختانه مجموعه امداد در اين زمينه پيشرو بوده و بيش از اين آمار از مجموعه خود خارج كرده است.
وي تصريح كرد: در سال جاري 4 هزار و 500 نفر توانسته اند با كمك هاي مجموعه امداد شاغل شوند
سبحاني خاطرنشان كرد: هم اكنون 52 هزار مستمري بگير دائم وجود دارد و اين در حالي است كه كسي پشت نوبت جهت دريافت خدمات در تهران وجود ندارد.
وي ادامه دارد: هم اكنون تمامي ايتام تحت پوشش كميته امداد استان تهران داراي حامي بوده و اين در حالي است كه برخي از ايتام داراي بيش از 5 حامي هستند.
وي خاطرنشان كرد: در حال حاضر به مددجويان تحت پوشش از 40 هزار تومان تا 120 هزار تومان در ماه مستمري پرداخت مي شود و كميته امداد در بخش پرداخت مستمري با مشكلي روبرو نيست.

 


محدوديت هاي ترافيكي پايان هفته راه هاي كشور

محدوديت هاي ترافيكي هفته محورهاي مواصلاتي كرج- چالوس، هراز، دماوند و زاهدان- زابل اعلام شد.
پليس راه راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي اعلام كرد: رفت و آمد موتور سيكلت از ساعت 12 ظهر روز پنجشنبه سوم اسفند تا ساعت 22 روز جمعه چهارم اسفند از محورهاي كرج-چالوس، هراز، فيروزكوه و محور تهران- سمنان- مشهد و برعكس ممنوع است.
براساس اين گزارش در محور كرج-چالوس، تردد انواع تريلر و كاميون همچنان ممنوع است و رفت و آمد انواع وسايل نقليه از ساعت 14 و 15 دقيقه تا 21 و 30 دقيقه روز جمعه چهارم اسفند از كرج به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 17 تا 21 و 30 دقيقه از 15 كيلومتر بالاي مرزن آباد (دزبن) به سمت كرج بصورت يكطرفه خواهد بود.
همچنين رفت و آمد تمام تريلرها از محور هراز همچنان ممنوع است و تردد تمام كاميون ها به استثناي حاملين مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 12 تا 21 و 30 دقيقه روز پنجشنبه سوم اسفند و ساعت شش تا 21 و 30 دقيقه روز جمعه چهارم اسفند از محور هراز ممنوع است.
در محور دماوند نيز تردد تمامي تريلرها به استثناي حاملين مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت شش تا 21 روز جمعه از تهران به قائم شهر و برعكس ممنوع اعلام شد.
راهور ناجا در اين گزارش در خصوص محور زاهدان- زابل نيز افزود: در اين محور رفت و آمد تمام تريلرها و كاميون ها به استثناي حاملين مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 14 تا 20 روزهاي پنجشنبه و جمعه اين هفته- سوم و چهارم اسفند- ممنوع است.
مركز اطلاعات و كنترل ترافيك پليس راه راهور ناجا با شماره تلفن 88255555 (10 خط) به طور شبانه روزي پاسخگوي وضعيت راه هاي كشور و امدادرساني احتمالي به هموطنان است.
 


پيش فروش نوروزي بليت قطار از 5 اسفند

پيش فروش اينترنتي بليت قطارهاي نوروزي از 7 صبح شنبه، پنجم اسفند آغاز مي شود.
به گزارش ايسنا، پيش فروش قطارهاي نوروزي شركت جوپار از 7 صبح شنبه پنجم اسفند جاري از طريق سايت اينترنتي ww.jooparticket.ir آغاز مي شود.
پيش فروش بليت قطارهاي نوروزي هفت شركت راه آهن شرقي بنياد، رعد تبريز، ريل ترابر سبا، وانياريل، نورالرضا، ريل سير كوثر و هستيا نيز از طريق سامانه جامع برنامه ريزي و نظارت بر فروش بليت قطارهاي مسافري از يكشنبه، ششم اسفندماه جاري - انجام خواهد شد.
براساس اين گزارش، پيش فروش اينترنتي بليت قطارهاي نوروزي رجاء نيز از 10 صبح روز يكشنبه، ششم اسفند ماه جاري، از طريق سايت www.raja.ir انجام خواهد شد.
طبق زمان بندي انجام شده پيش فروش حضوري بليت قطارهاي رجا نيز براي ايام نوروز از ساعت 7 صبح روز دوشنبه - هفتم اسفند ماه جاري - از طريق كليه دفاتر فروش بليت قطار در سراسر كشور آغاز مي شود.
گفتني است، قيمت بليت قطارهاي رجا در روزهاي اخير 31 درصد افزايش يافته است.
 


دادستان بابلسر خبر داد

دستگيري عروس و داماد قلابي در كمتر از 6 ساعت

دادستان بابلسر گفت: دو سارق كه در پوشش عروس و داماد اقدام به سرقت از يك آرايشگاه زنانه در بابلسر كرده بودند در كمتر از 6 ساعت شناسايي و دستگير شدند.
سيد يوسف مطهري در گفت وگو با خبرنگار فارس در بابلسر اظهار داشت: خانم ف- ب، 22 ساله اهل فريدونكنار 29 بهمن به يكي از آرايشگاه هاي بهنمير بابلسر مراجعه كرده و با مشاهده موقعيت خوب آرايشگر به وي گفت كه به اتفاق همسرش براي مراسم عروسي به اين آرايشگاه مراجعه خواهد كرد.
وي افزود: اين خانم بعد از مدتي به اتفاق همدست ديگر خود به نام آقاي م-م، 24 ساله اهل شهرستان ساري به آرايشگاه آمد و به آرايشگر گفت كه آرايشگاه بايد براي آرايش عروس جوان خالي شود.دادستان بابلسر تصريح كرد: بعد از گذشت نيم ساعت، نامزد قلابي زن براي سرقت طلا و جواهرات آرايشگر اقدام كرد و هفت النگو، يك گردنبند و يك جفت گوشواره به ارزش 200 ميليون ريال به سرقت برد و آرايشگر را با ضربات چاقو نيز مجروح ساخت.
مطهري با بيان اينكه يكي از سارقان هنگام فرار كيف خود را در آرايشگاه جا گذاشت، اظهار داشت: زن آرايشگر بعد از مشاهده مدارك كيف عروس قلابي بلافاصله با پليس تماس گرفت و ماموران پليس با هماهنگي با مراجع قضايي كمتر از 6 ساعت متهم را به نام «ف-ب» در فريدونكنار دستگير كردند.
وي با اشاره به كشف 5 النگوي سرقتي از اين عروس قلابي گفت: با هماهنگي پليس، دختر جوان با متهم ديگر قرار گذاشته و زماني كه متهم بر سر قرار حاضر شد بلافاصله توسط ماموران نيروي انتظامي دستگير و از او دو عدد النگو، يك عدد گردنبند و يك جفت گوشواره كشف و ضبط شد.
 


بهره برداري از پاركينگ طبقاتي در شيراز

شيراز-خبرنگار كيهان:
پاركينگ 450 واحدي خلدبرين شيراز تا پايان اسفندماه به بهره برداري مي رسد.
شهردار منطقه يك شيراز با اعلام اين خبر از آغاز ساخت پاركينگ مرصاد، در بهار سال آينده خبر داد و گفت: ظرفيت اين پاركينگ 750 واحد است كه در 12 طبقه ساخته مي شود و يك طبقه تجاري 2 طبقه اداري و 9 طبقه براي پاركينگ اختصاص داده شده است.
فرج زاده همچنين از افزايش ساعت كار شهرداري منطقه يك خبر داد و گفت: براي تسهيل خدمات به ارباب رجوع و نظارت دقيق تر بر اجراي طرح هاي خدماتي و عمراني منطقه تا پايان فروردين ماه ساعت كار اين شهرداري را تا ساعت 17 افزايش داده و پاسخگوي شهروندان عزيز هستيم.
وي از سرپوشيده شدن انشعابات كانالهاي دفع آب هاي سطحي در خيابان هاي زند، مشيرفاطمي و ملاصدرا در خيابانهاي مركزي منطقه يك شيراز خبر داد و در پايان گفت: تقاطع غيرهمسطح ميدان احسان كه عمليات اجرايي آن از تيرماه امسال شروع شده است تا پايان سال آينده به بهره برداري مي رسد.
 


نمايش تجهيزات پزشكي 220 شركت داخلي

در نمايشگاه بين المللي ايران هلث

سرويس اجتماعي-
رئيس انجمن توليدكنندگان تجهيزات پزشكي و دندانپزشكي از فعاليت 400 واحد توليد در بحث صنعت پزشكي و صادرات 8 ميليون دلار در سال جاري خبر داد.
به گزارش كيهان، قاسم آبخضر ديروز در نشستي كه به مناسبت برپايي نمايشگاه بين المللي ايران هلث برگزار شد، گفت: در بخش دارويي 95 درصد و در تجهيزات پزشكي بيش از 50 درصد محصولات ايراني توليد مي شوند و برخي اقلام توليدي به بيش از 40 كشور صادر مي شود.
وي همچنين اظهار كرد: هم اكنون 400 واحد توليدي در بحث صنعت پزشكي فعاليت مي كند و تعداد زيادي شركت هاي دانش بنيان در اين نمايشگاه توانمندي هاي خود را ارائه مي دهد.
آبخضر در ادامه صحبت هايش از حضور انجمن توليدكنندگان تجهيزات پزشكي، مهندسي پزشكي، انجمن هاي دارويي شركت هاي صادر كننده و وزارت بهداشت براي حضور در شانزدهمين نمايشگاه ايران هلث در فضاي بيش از 6000 مترمربع با حضور 220 شركت داخلي و خارجي خبر داد و اظهار داشت: امسال از 20 دستگاه جديد تجهيزات پزشكي رونمايي خواهد شد.
وي ادامه داد امسال شركتهايي از كشورهاي كره جنوبي، تركيه، چين، هند، آرژانتين، تايوان، مالزي و روسيه نيز در اين نمايشگاه حضور خواهند داشت.
آب خضر ضمن اشاره به پيشرفت هاي قابل توجه در توليد برخي از اقلام پزشكي گفت: اينكار باعث جلوگيري از خروج ارز از كشور شده است.
وي خاطر نشان ساخت امروزه شركت توليدي علاوه بر ساخت تجهيزات دندانپزشكي، تخت هاي جراحي، دستگاه هاي ساكشن جراحي، كوترو مانيتورينگ و غيره آنها را به ديگر كشورها صادر مي نمايند. در ادامه اين نشست سيدمجتبي معظمي، رئيس اتحاديه بازرگانان با اشاره به شرايط سخت تحريم گفت:تمام متخصصان كشورمان و بيمارستانها انتظار دارند كه بهترين وسيله و ابزار پزشكي را استفاده كنند بنابراين صادرات در بخش پزشكي بسيار سخت است چرا كه علاوه بر تأمين نيازهاي داخل بايد صادرات را هم داشته باشيم.
معظمي گفت: رقم هاي صادرات نشان دهنده كار بزرگ در صادرات نيست بلكه نتيجه حركتي است كه از واردات 100 درصدي به راه اندازي 400 واحد توليدي رسيده ايم.
گفتني است شانزدهمين نمايشگاه بين المللي ايران هلث 28 تا 31 ارديبهشت 92 در محل دائمي نمايشگاه بين المللي تهران برگزار خواهد شد. در اين نمايشگاه تمامي توليدكنندگان و واردكنندگان تجهيزات پزشكي، شركت هاي خدماتي فني و مهندسي، بيمارستانها و مراكز درماني، اساتيد، روساي دانشگاه هاي علوم پزشكي، مسئولان امور تجهيزات پزشكي و وزارت بهداشت، پرستاران، بهياران و دانشجويان حضور خواهند داشت.

 


در شيراز صورت گرفت

اعدام 8 قاچاقچي عمده مواد مخدر

هشت نفر از قاچاقچيان عمده مواد مخدر ديروز در زندان عادل آباد شيراز به دار مجازات آويخته شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس، اين محكومان در دادگاه انقلاب اسلامي محاكمه و پس از تاييد احكام صادره توسط دادستاني كل كشور و تنفيذ آن و صدور دستور اجرا، از سوي رئيس قوه قضائيه به مرحله اجرا درآمد.
معاون دادستان عمومي و انقلاب شيراز گفت: اين افراد كه در سال هاي 87 تا 91 به دست دستگاه هاي مامور در امر مبارزه با مواد مخدر از جمله كاركنان تلاشگر پليس مبارزه با مواد مخدر و سربازان گمنام امام زمان(عج) دستگير و تحويل دستگاه قضايي اين استان شده بودند مبادرت به تهيه، حمل و فروش مقادير عمده مواد مخدر سنتي و صنعتي از جمله كراك، هروئين، حشيش و ترياك كرده بودند.
وي افزود: پس از تكميل تحقيقات توسط دادسرا با صدور كيفرخواست اين محكومان در دادگاه هاي انقلاب اسلامي اين استان محاكمه و برابر مقررات به اعدام محكوم شدند كه پس از تاييد و تنفيذ احكام توسط مراجع قانوني و استيذان رئيس قوه قضائيه احكام صادره كه توسط محاكم انقلاب اسلامي شيراز، نورآباد، ممسني، داراب، بوانات و ني ريز صادر شده بود، درباره آنان به مرحله اجرا درآمد.
سيدرضا موسوي تبار در مورد تاكيد بر عزم و اراده دستگاه قضايي استان فارس در برخورد قاطع با سوداگران مرگ گفت: سوداگران مرگ با اقدام خود زمينه انحراف و اعتياد بسياري از جوانان اين مرز و بوم و نابودي و متلاشي كردن كانون گرم بسياري خانواده ها را فراهم كرده بودند كه امروز برابر قانون به سزاي عمل خود رسيدند.
مقادير كشف شده از اين افراد از يك كيلوگرم تا 77 كيلوگرم انواع مختلف مواد مخدر است.
 


پيش بيني هواشناسي امروز باران مي بارد

مديركل پيش بيني و هشدار سازمان هواشناسي پيش بيني كرد بارش در ارتفاعات پايتخت از امروز آغاز مي شود.
عبدالرضا اميدوار شهري گفت: آسمان پايتخت طي اين مدت همراه با غبار صبحگاهي و وزش باد ملايم است.وي همچنين در استانهاي واقع در نوار شمالي كشور بارش باران و در ارتفاعات البرز شمالي بارش برف را پيش بيني كرد و افزود: طي امروز و فردا هواي سرد بر اين مناطق حاكم خواهد بود.
اميدوار شهري خاطرنشان كرد: امروز در نيمه غربي و صبح جمعه در نيمه شرقي كشور دماي هوا بين 3 تا 5 درجه كاهش مي يابد.
 


هشدار وزارت بهداشت درباره افزايش اماكن عرضه كننده قليان

رئيس مركز سلامت محيط زيست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي نسبت به افزايش تعداد اماكن عرضه كننده قليان در سطح كشور و به خطر افتادن سلامت مردم هشدار داد.
دكتر «كاظم ندافي» افزود: اخيرا بسياري از مراكز و اماكني كه اصلا پروانه كسب ندارند يا پروانه كسب آنها براي كارهاي ديگر از جمله براي عرضه مواد غذايي است، صرفا به دليل سودآوري رو به عرضه قليان آورده اند.
وي اظهار داشت: اين در حالي است كه طبق قانون، هيچ مكان عمومي حق عرضه دخانيات از جمله قليان را ندارد، قهوه خانه نيز يك مكان عمومي است چرا كه مردم به آن مراجعه مي كنند بنابراين از اين قانون مستثني نيست.
رئيس مركز سلامت محيط وزارت بهداشت تاكيد كرد ممنوعيت عرضه دخانيات از جمله قليان، صراحت قانون بوده و ترديدي در آن نيست و وزارت بهداشت با تمام اماكن عرضه كننده قليان به طور جدي برخورد مي كند.
ندافي درباره جمع آوري قليان ها از اماكن عمومي، گفت: اينكه براي جمع آوري به صورت ضربتي بخواهيم تاريخي را مشخص كنيم امكان پذير نيست اما برخورد با اين اماكن را به صورت مستمر صورت مي دهيم.
وي افزود: وزارت بهداشت در صورت مشاهده اين اماكن با آنها برخورد خواهد كرد.
رئيس مركز سلامت محيط وزارت بهداشت در عين حال تصريح كرد جمع آوري و اقدام حقوقي عملي عليه عرضه دخانيات را بايد سازمان هاي مسئول ذيربط انجام دهند و وزارت بهداشت فقط پرونده تشكيل داده و آن را به مراجع قضايي ارجاع مي دهد.
 


4 نفر قرباني سرقت مسلحانه

رسانه هاي داخلي آمريكا از وقوع چند مورد سرقت مسلحانه خودرو در كاليفرنيا و كشته شدن چهار تن خبر دادند.
به گزارش ايسنا، پليس كاليفرنيا در توضيح اين حادثه اعلام كرد: متهم پس از تيراندازي به يك زن و كشتن او تصميم گرفت تا يك دستگاه كاميون را به سرقت ببرد.
بنا به اين گزارش متهم كه يك دانشجو بود پس از سرقت كاميون از محل متواري شد اما در ميانه راه سوخت كاميون تمام شد و تصميم به سرقت يك دستگاه بي ام و گرفت و پس از تيراندازي به سمت راننده اين خودروسواري، آن را به سرقت برد.
گفته شده كه اين مرد پس از اين اقدام به يك شركت محلي رفت و پس از به قتل رساندن يك تن، يك كاميون ديگر را سرقت كرد.
پليس كاليفرنيا با اعلام اينكه در اين حادثه دو تن ديگر نيز مجروح شدند، اعلام كرد: در عمليات تعقيب و گريز با متهم او به سمت خود تيراندازي و اقدام به خودكشي كرد.
به گزارش ايسنا به نقل از شبكه خبري اسكاي نيوز، پليس كاليفرنيا در رابطه با جزئيات بيشتر اين حادثه خبري منتشر نكرده است.
 


فروش آنلاين تكه هاي شهاب سنگ

رسانه هاي روسيه اعلام كردند: پليس اين كشور در حال بررسي پرونده فروش آنلاين بقاياي سقوط شهاب سنگ در منطقه «اورال» است.
به گزارش ايسنا پليس روسيه اعلام كرد: در پي سقوط اين شهاب سنگ و كشف تكه هايي از آن، عده اي اقدام به فروش اين بقايا كردند كه اين موضوع در حال بررسي است.
به دنبال سقوط اين شهاب سنگ در منطقه «اورال» كه نزديك به 1200 مجروح بر جا گذاشت، برخي سايت هاي اين كشور اقدام به انتشار آگهي در مورد فروش آنلاين تكه هاي شهاب سنگ كردند.
به گزارش خبرگزاري شينهوا، فروشندگان بقاياي اين شهاب سنگ را بين 3 تا 33 دلار قيمت گذاشته اند.
 


جنجال احداث قمارخانه در اسپانيا

با موافقت دولت اسپانيا براي احداث بزرگترين قمارخانه اروپايي در مادريد، مردم اين كشور در اعتراض به اين تصميم بسيج شدند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه تلويزيوني فرانس 24، پس از ماهها مذاكره، سرانجام دولت اسپانيا موافقت خود را با طرح «يورو وگاس»، بزرگترين قمارخانه اروپايي اعلام كرد. اين طرح اعتراض هاي زيادي در اسپانيا به بار آورده است.
در شبكه هاي اجتماعي اينترنتي، چندين گروه عليه طرح ساخت اين مجتمع شكل گرفته است و در طومارهايي، كاربران اينترنت به جمع آوري امضا رو آورده اند.
معترضان خاطرنشان كرده اند هيچ كس تمايلي به ايجاد محلي براي فساد و پولشويي در اسپانيا ندارد.
همچنين خارج از حيطه مجازي، اسپانيايي ها در شهرهاي مختلف نيز در اعتراض به اين طرح تظاهرات مي كنند.
به تازگي راهپيمايي بزرگي در مادريد عليه اين طرح برگزار شد و هزاران نفر در آن شركت كردند.
عوامل اين قمارخانه با بي اعتنايي به جنبش هاي اعتراضي مدعي اند اين طرح موجب كارآفريني مي شود!
 


انفجار مهيب در كانزاس

دست كم 14نفر در اثر وقوع انفجار در رستوراني در شهر كانزاس آمريكا زخمي شده اند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از راشاتودي، «جيمز گرت» سخنگوي آتش نشاني شهر كانزاس با اعلام اين خبر گفت: اين انفجار تقريباً مهيب بود و ما در حال بررسي علت آن هستيم.
عليرغم آنكه از ميزان تلفات دقيق اين حادثه گزارشي در دست نيست، اما گزارش شده كه حال چندين نفر وخيم است.
مقامات پليس محلي كانزاس اعلام كرده كه اين حادثه تصادفي بوده است.
 


ويروس شبه سارس در انگليس

مقامات بهداشتي انگليس مرگ يك بيمار آلوده به ويروس جديد شبه سارس را در اين كشور تاييد كردند.
به گزارش ايسنا، مسئولان بيمارستان ملكه اليزابت در بيرمنگام اعلام كردند اين بيمار كه به دليل ابتلا به يك كرونا ويروس جديد در اين بيمارستان تحت درمان قرار گرفته بود، جان باخت.
آنها تأكيد كردند كه بيمار مزبور پيش از ابتلا به عفونت كرونا ويروس به مشكلات بهداشتي جدي نيز مبتلا بوده كه همين امر علائم بيماري وي را تشديد كرده است.
خبرگزاري شينهوا گزارش داد: اين بيمار به يك مشكل نقص ايمني مبتلا بوده و ويروس را از يكي از بستگانش كه در بيمارستان منچستر بستري بوده، گرفته است.
آمارها نشان مي دهد اين بيمار ششمين نفر در جهان است كه تاكنون بر اثر ابتلا به ويروس شبه سارس جان خود را از دست داده است.
مقامات سازمان جهاني بهداشت در سوئيس نيز در بيانيه جديدي تأكيد كردند با توجه به اينكه تاكنون 12مورد ابتلا به اين بيماري در جهان تأييد شده، مسئولان بهداشتي كشورها بايدگوش به زنگ و هوشيار باشند تا در صورت شيوع بيشتر اقدامات پيشگيرانه و كنترلي مناسب را انجام دهند.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10