(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 17 اسفند  1391 - شماره 20448

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
كوتاه از انتخابات
در دومين روز اجلاس صورت گرفت
توصيه هاي انتخاباتي خبرگان به نامزدهاي مطرح و مردم
در مكتب امام
بررسي شرايط نماز (1)
رمزگشايي از فعاليت رسانه اي فتنه گران خارج نشين
ولايتي ، حداد عادل و قاليباف مطرح كردند
آخرين خبر ها از ائتلاف سه گانه اصولگرايان
سبحاني نيا:
مجلس با طرح ساماندهي تعطيلات موافق نيست
هاشمي رفسنجاني:
عبور از تنگناها نيازمند وحدت و انسجام ملي است
دبيرخانه جنبش عدم تعهد
 تا جشن هنرمندان و همايش ميراث فرهنگي!
با حكم قضايي صورت گرفت
بازداشت يكي از ابربدهكاران بانكي كشور
آسمان، تجربه و مهرنامه توقيف شدند


كوتاه از انتخابات

ائتلاف جبهه پيروان با جامعه روحانيت
سخنگوي جبهه پيروان خط امام و رهبري با بيان اينكه اسامي نامزدهاي جبهه پيروان اعلام شده است، بر ائتلاف جبهه متبوعش با نامزد جامعه روحانيت تاكيد كرد.
سيدكمال سجادي با اشاره به اينكه جبهه پيروان با روحانيت در حال تعامل است گفت: به احتمال بسيار زياد گزينه مورد حمايت جامعه روحانيت به جمع سه نفره اين جبهه اضافه مي شود، چرا كه بر اين باوريم بايد براساس هدايت ها و رهنمودهاي روحانيت حركت كنيم.
وي افزود: اگر تركيب قطعي نامزدهاي اصولگرا در انتخابات يازدهم رياست جمهوري قطعي شود، براساس مكانيزمي نامزد واحد را انتخاب خواهيم كرد.
سخنگوي جهبه پيروان خط امام و رهبري همچنين درخصوص انتخابات شوراها افزود: اسامي اوليه نامزدها به ستاد انتخاباتي شوراهاي جبهه پيروان فرستاده شد و اميدواريم به زودي بتوانيم فهرست انتخاباتي اين جبهه در انتخابات شوراها را ارائه دهيم.
تشكيل هيئت نظارت بر انتخابات شوراها
عضو هيئت عالي نظارت بر انتخابات شوراها به تشريح اقدامات اين هيئت براي برگزاري انتخابات شوراهاي اسلامي پرداخت.
حسين طلا نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به نحوه انتخاب هيئت مركزي نظارت بر انتخابات شوراها و برنامه هاي آن اظهار داشت: مجلس هيئت مركزي نظارت بر انتخابات شوراها را متشكل از 3 نفر از كميسيون شوراها و 2 نفر از كميسيون اصل 90 را تشكيل مي دهد كه در نهايت با رأي گيري در صحن مجلس، هيئت مركزي نظارت بر انتخابات شوراها تشكيل مي شود كه در حال حاضر نيز اين هيئت تشكيل شده است.
وي با بيان اينكه صلاحيت داوطلبان شوراي اسلامي شهر با تأييد هيئت نظارت شهرستان تأييد مي شود، يادآور شد: چنانچه داوطلبان شوراهاي شهر نسبت به بررسي صلاحيت خود اعتراض داشته باشند، هيئت عالي نظارت استان ها وظيفه تجديدنظر مجدد را دارند و بعد از آنكه هيئت هاي نظارت كه وظيفه شان علي القاعده نظارت بر حسن اجراست، بعد از اجراي نظارت بر شمارش و اخذ شكايات و بررسي آن، در نهايت نتيجه نهايي را اعلام مي كنند.
هاشمي نيامدني است
سخنگوي حزب اعتدال و توسعه درباره احتمال كانديداتوري هاشمي رفسنجاني در انتخابات رياست جمهوري آينده، گفت: به نظر مي رسد وي نيامدني است.
غلامعلي دهقان درباره آخرين اقدامات اين حزب براي حضور در انتخابات سال آينده، اظهار كرد: موضوع انتخابات ابتدا در دفتر سياسي حزب مورد بحث قرار گرفت و تاكيد شد كه به دليل اهميت بالاي انتخابات رياست جمهوري، حزب اعتدال و توسعه بايد حضوري فعال در اين عرصه داشته باشد.
وي پيش بيني اش را از فضاي انتخابات آينده و رقابت نهايي در اين انتخابات اينگونه مطرح كرد: پيش بيني مي شود كه انتخابات در نهايت با حضور 6 يا 7 نفر به عنوان كانديداهاي نهايي و تائيد شده از سوي شوراي نگهبان برگزار شود كه رقابت اصلي بين اصولگرايان، گزينه دولت و حسن روحاني خواهد بود؛ چرا كه ما روحاني را يكي از اضلاع سه گانه انتخابات رياست جمهوري آينده مي دانيم.
ديدارهاي انتخاباتي حزب وحدت
و همكاري ملي
دبير كل حزب وحدت و همكاري ملي از ديدار انتخاباتي دفتر سياسي اين حزب با شريعتمداري، روحاني و عارف خبر داد.
محمدرضا راه چمني از ديدار دفتر سياسي اين حزب با «محمد شريعتمداري» داوطلب كانديداتوري انتخابات رياست جمهوري سال 92 خبر داد و اظهار داشت: اين ديدار در راستاي جلسه با داوطلبان كانديداتوري در انتخابات برگزار مي شود.
وي در ادامه از ديدار گذشته اين دفتر سياسي اين حزب با «محمدرضا عارف» اشاره كرد و گفت: طي هفته آينده نيز ديداري را با «حسن روحاني» خواهيم داشت و در آينده با ديگر كانديداهايي كه علاقمند باشند، ديدار مي كنيم.
راه چمني درباره فعاليت هاي اين حزب در چهارمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا تصريح كرد: ستادي را براي انتخابات شوراها تشكيل داديم تا درباره برنامه ريزي و برگزاري جلسه با ديگر گروه هاي سياسي و احزاب همفكر رايزني و ائتلاف كند.
احتمال كانديداتوري زاكاني
مسئول روابط عمومي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي گفت: احتمال كانديداتوري «عليرضا زاكاني» در انتخابات يازدهم رياست جمهوري قوت گرفته است.
«مجتبي توانگر» با اشاره به ائتلاف سه گانه اصولگرايان اظهار كرد: ائتلاف سه گانه اي كه اخيراً شكل گرفته، اگر بر روي اصول و مواضع ايستادگي كند و آمادگي داشته باشد كه در صورت لزوم از خود بگذرد و معيارها و ارزش هاي انقلاب را نصب العين خود قرار دهد، قطعاً از نظر جمعيت ايثارگران پسنديده است و مورد حمايت قرار مي گيرد.
وي با بيان اينكه كانديداتوري زاكاني در انتخابات يازدهم رياست جمهوري قوت گرفته است، گفت: زاكاني براي تقويت گفتمان انقلاب اسلامي وارد عرصه انتخابات خواهد شد.
موتورش روشن نشده است
معاون اجرايي خانه كارگر اعلام كرد «حسين كمالي» هنوز موتورش را براي حضور در انتخابات رياست جمهوري روشن نكرده و نمي پذيرد وارد اين صحنه شود.
«حسن صادقي» با اشاره به اينكه كمالي گزينه قطعي ما براي انتخابات رياست جمهوري است گفت: ستادهاي انتخاباتي اين تشكل در قالب خانه كارگر فعال هستند و با شروع فعاليت هاي انتخاباتي به طور حتم به صورت منسجم و سازماندهي شده در اين انتخابات وارد عمل خواهند شد.
وي افزود: ما آمادگي كامل داريم در انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي شهر با برنامه ريزي كامل وارد عمل شويم.
 


در دومين روز اجلاس صورت گرفت

توصيه هاي انتخاباتي خبرگان به نامزدهاي مطرح و مردم

در دومين روز نشست مجلس خبرگان، نمايندگان اين مجلس طي سخناني توصيه هايي در زمينه هاي مختلف از جمله انتخابات رياست جمهوري سال آينده مطرح كردند.
آيت الله غلامعلي نعيم آبادي در سخنان خود گفت: در تمام دوران گذشته پس از انقلاب اسلامي و برگزاري بيش از 30 انتخابات شاهد حضور جدي مردم در صحنه بوده ايم لذا بيان برخي نكات كه بوي فتنه و توطئه بدهد محكوم است.
وي بر آگاهي دادن به مردم از سوي نخبگان جامعه اشاره كرد و گفت: خط سير حركت نظام اسلامي در مسير ولايت فقيه است و لذا در اين مسير بايد با اعتقاد عملي پيرو ولايت فقيه و شخص رهبر معظم انقلاب بود.
نماينده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبري برخي تندروي ها از سوي برخي جريانات سياسي را محكوم كرد و افزود: نبايد گذاشت عده اي با اين گونه روش هاي غلط نظام اسلامي را زير سؤال ببرند.
آيت الله محسن حيدري آل كثير نماينده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبري نيز با اشاره به مسئله انتخابات يازدهم از تمام صاحبنظران و خبرگان ملت خواست تا با آگاهي بخشي، حفظ و ترويج فرهنگ وحدت و اتحاد بستر مناسبي را براي برگزاري اين انتخابات و حضور آگاهانه و حداكثري براي همگان فراهم آورند. حيدري آل كثير همچنين از كانديداهاي انتخابات رياست جمهوري و جريانات سياسي خواست كاري نكنند تا بر وحدت و انسجام ملت خدشه وارد شود. وي بر ضرورت پرهيز از اسراف و ريخت و پاش در دوران تبليغات نامزدهاي رياست جمهوري نيز تاكيد كرد.
آيت الله عباسعلي سليماني امام جمعه زاهدان نيز با تشكر از حضور چشمگير مردم هميشه در صحنه در راهپيمايي 22 بهمن از گروه مذاكره كننده ايراني با 1+5 بخاطر برخورد مقتدرانه در اين دوره از مذاكرات قدرداني كرد.
آيت الله محسن مجتهد شبستري نماينده آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري نيز گفت: دولت و مجلس بيش از پيش به فكر معيشت مردم و مهار گراني و گران فروشي باشند.
وي بروز برخي ناهنجاري هاي فرهنگي در سطح كشور را مورد مذمت قرار داد و دست اندركاران فرهنگي نظام را به اصلاح نابساماني هاي فرهنگي فراخواند.
آيت الله شبستري در بخش ديگري از سخنانش پيرامون مسائل جاري و روند پيشرفت در بازسازي مناطق زلزله زده آذربايجان شرقي گزارشي ارائه داد.
وي در پايان از تمام كساني كه در بازسازي مناطق زلزله زده، به ويژه مساجد تخريب شده، كمك كرده و لوازم تعمير و بازسازي اين مناطق را مهيا كردند تشكر كرد.
ديدار خبرگان با آيت الله مهدوي كني
نشست صميمي اعضاي مجلس خبرگان رهبري با آيت الله مهدوي كني ديدار و گفت وگو كردند.
در اين نشست مهم ترين مسائل مربوط به امور كشور و دغدغه هاي اعضاي مجلس خبرگان رهبري در حوزه هاي مختلف سياسي، اجتماعي و فرهنگي بويژه حوزه اقتصادي مطرح و بر لزوم برنامه ريزي براي رفع مشكلات معيشتي مردم تاكيد شد.
ناهنجاري هاي اجتماعي، ضرورت برخورد با مفاسد اقتصادي، زمينه سازي براي برگزاري انتخابات باشكوه با هدف مايوس كردن دشمنان نظام و اميدواري دوستداران انقلاب اسلامي از ديگر موضوعات مطرح شده در اين نشست بود.
در اين جلسه اعضاي مجلس خبرگان بر لزوم استفاده از ظرفيت بالاي خبرگان براي پيگيري مسائل مطرح در اين نشست تاكيد كردند.
رئيس مجلس خبرگان نيز در اين نشست بر طرح و پيگيري دغدغه هاي مردم از طريق مجلس خبرگان تاكيد كرد.
آيت الله مهدوي كني همچنين با اشاره به حساس بودن موقعيت كشور، همگان را به درك اين حساسيت و لزوم مشاركت براي رفع مشكلات مردم فرا خواند.
مسئولان بايد از اختلافات پرهيز كنند
رييس مجلس خبرگان رهبري با اشاره به انتخابات رياست جمهوري، گفت: بنده توصيه مي كنم كساني بيايند كه هم صلاحيت داشته و هم راي آور باشند. البته افرادي صلاحيت دارند، اما موقعيت ندارند. پس تقصير مردم چيست.
آيت الله محمدرضا مهدوي كني رئيس مجلس خبرگان رهبري عصر ديروز در مراسم اختتاميه سيزدهمين اجلاس خبرگان رهبري اظهار داشت : از مسئولان مي خواهيم از اختلافات، تشتت و تفرقه بپرهيزند. مقام معظم رهبري گفته اند كه مسائل جزئي را به بيرون نبريد. از اين رو از مسئولان قوه مقننه، قضائيه و مسئولان ديگر مي خواهيم كه مشكلات مردم را درك كنند. همه از خوبي هاي خودشان بگويند و نبايد برخي براي ديگران سينه بزنند.
وي ادامه داد : نبايد بيانات به گونه اي مطرح شود كه ما عقبگرد داشته ايم. اينگونه نيست و ما عقبگردي نداشتيم. ما امروز توانسته ايم به پيشرفت هاي خوبي دست يابيم از اين رو نااميد نيستيم.
سيزدهمين اجلاس مجلس خبرگان رهبري پايان يافت
سيزدهمين اجلاس مجلس خبرگان رهبري با صدور بيانيه اي به كار خود پايان داد.
در بخشي از بيانيه پاياني سيزدهمين اجلاس مجلس خبرگان آمده است : حضور پرشكوه مردم در راهپيمايي 22 بهمن با وجود مشكلات مختلف، نشانه عظمت، هوشياري و صبوري اين ملت بزرگ است كه شكر اين نعمت، وظيفه بزرگي را بر عهده مسئولين مي گذارد كه عبارت است از رعايت حقوق اساسي مردم، خدمتگزاري مدبّرانه و صادقانه، رعايت تعادل، تعامل و تعقل، حفظ وحدت، حركت در صراط مستقيم، كنترل گراني، تورم و آرام نگاه داشتن فضاي عمومي كشور. خبرگان ملت تاكيد كردند : مقام معظّم رهبري، ضامن يكپارچگي كشور، محور وحدت، داراي جايگاهي رفيع بوده و توجه به نظرات حكيمانه و داهيانه ي ايشان كه همواره فصل الخطاب مي باشد؛ بر همگان از جمله مسئولين لازم است تا پايبندي خود را عملاً اثبات نمايند.
نمايندگان مجلس خبرگان رهبري در ادامه افزودند : اميدواريم با فراهم شدن بستر حضور حداكثري مردم در پاي صندوق هاي رأي، انتخاب رئيس جمهور توسط مردم كه نماد جمهوريت نظام مي باشد در فضايي آكنده از اميد، نشاط و آگاهي سياسي، رقابتي سالم و پر شور را رقم زند. انتظار از مردم، مسئولين مربوطه و كانديداهاي محترم رياست جمهوري، عمل به قانون، رعايت اخلاق و مصالح كشور و انقلاب مي باشد. بديهي است طبق نظر مقام معظم رهبري: »هرگونه اختلاف افكني و التهاب آفريني، خلاف قانون و شرع است.»

 


در مكتب امام

معرفي «حزب الله»
هر مسلماني كه موازين و اصول اسلام را پذيرفته است و در اعمال و رفتار از انضباط دقيق شيعي برخوردار است يك عضو از اعضاء حزب الله مي باشد و تمامي دستورات اين حزب و خط و مشي آن را قرآن و اسلام بيان كرده است.
آيين انقلاب اسلامي ـ ص 371
 


بررسي شرايط نماز (1)

اولين چيزي كه در مقام عمل نزد ائمه اطهار ـ صلوات الله عليهم اجمعين ـ اهميت فوق العاده اي دارد، نماز است. مي دانيم كه در اسلام مهمترين عبادات نماز است. حتي يك كودك مسلمان هم مي داند كه الصّلاه عمود الدّ ين(1)،؛ ف ن قب لت قب ل ما س واها(2). نماز حكم عمود خيمه دين را دارد؛ اگر اين عمود برپا بود، دين برپا مي ماند. اما اگر عمود خيمه افتاد، خيمه هم فرو مي افتد. اگر نماز قبول بشود، اين اميد هست كه ساير عبادات هم به قبولي برسد. اما اگر نماز رد شد، ديگر جايي براي رسيدگي به ساير اعمال نيست و عبادات و اعمال ديگر به طريق اولي رد خواهد شد. اين مطلب جزء واضحات دين اسلام و بخصوص مكتب اهل بيت ـ ع ـ است.
اهميت رعايت وقت نماز
البته نماز ابعاد مختلفي دارد؛ اما يك بعد آن كه بخصوص به اين برنامه تمريني مربوط مي شود و ويژگي خاصي دارد، رعايت وقت نماز است. اگر كسي مي خواهد منضبط باشد، برنامه منظمي داشته باشد و درست عمل كند، اولين شرط آن است كه وقت هر يك از كارهاي خود را معين كند. اگر زمان هر كار معين نشود، كارها سهل گرفته مي شود و يكي پس از ديگري تعطيل مي شود، ترك مي شود و فراموش مي شود. برنامه اي موفق خواهد بود كه شخص نسبت به رعايت اوقات آن اهتمام داشته باشد. در قرآن كريم غير از اصل اقامه نماز، در چند آيه بخصوص رعايت وقت آن مورد تأكيد قرار گرفته: حاف ظوا علي الصّلوات (3)، و الّذ ين هم علي صلوات ه م يحاف ظون(4). شايد يكي از نكته هاي تاكيد قرآن بر اين امر همين باشد كه در برنامه هاي تربيتي و تمريني، رعايت وقت از اهميت بسزايي برخوردار است. بزرگان دين، علماي اخلاق و اصحاب كرامات و مكاشفات هم درباره وقت نماز مطالب عجيبي گفته اند كه هر چند شايد بعضي از آنها اعتبار فقهي نداشته باشد، اما از مجموع اين تأكيدات مي توان فهميد در اينجا خبري هست كه ما درست اطلاع نداريم.اهميت نماز به قدري است كه هر چه درباره آن بحث و گفت وگو شود، كم است؛ چون ستون خيمه دين است. با اين وجود به لحاظ اهميت فوق العاده نماز جا دارد اشاره اي به بعضي نكات در زمينه نماز داشته باشيم.
رعايت وقت نماز به قدري اهميت دارد كه نه تنها با بسياري از عبادات و رياضات قابل مقايسه است، بلكه بالاتر از آنهاست. از بعضي بزرگان با تعبيرات مختلف نقل شده كه اگر كسي تعهد كند و مراقب باشد كه نماز را در اول وقت به جا بياورد، من تعهد مي كنم كه به مقامات بسيار عالي نائل بشود؛ مقاماتي كه تصورش از فكر امثال بنده بالاتر است. چه سرّي در اين كار وجود دارد، ما نمي دانيم. چه فرقي مي كند كه نماز را اول وقت بخوانيم يا يك ساعت ديگر؟ يكي از اساتيد بزرگ مي فرمودند تا كسي خودش مقيد نباشد كه نمازش را اول وقت بخواند، سّ ر آن را نمي فهمد و در نمي يابد كه نماز اول وقت چه تأثيري در تعالي روح انسان و تقرب به خداي متعال دارد . اين راز قابل تبيين نيست و آن را بايد در عمل يافت. شايد هم مصلحت نبوده كه براي ما تبيين كنند. اما همين قدر مي دانيم كه رعايت وقت نماز و خواندن آن در اول وقت بسيار مهم است.
بدعت ممنوع
نكته ديگر اينكه بايد از خدا بخواهيم به ما توفيق دهد نماز را طبق سنت پيغمبر(ص) انجام دهيم؛ روشي كه پيغمبر(ص) نماز مي خواند، نه روش هاي من درآوردي كه بعضي افراد مطابق سليقه خودشان در كيفيت يا كميت نماز يا در بعضي اذكار و اوراد آن ابداع مي كنند. چنين ابداعاتي كار مطلوبي نيست و اگر به قصد ورود باشد بدعت و حرام است و چنين نمازي به جاي اينكه عبادت باشد، معصيت است. حتي اگر نمازي به قصد رجا هم خوانده مي شود، بهتر است آن طور كه پيغمبر(ص) مي خوانده، خوانده شود.
بنا بر آنچه در روايات نقل شده، نماز در معراج به پيغمبر اكرم(ص) تعليم داده شد. البته قبل از معراج، آن حضرت عبادتي را به عنوان خضوع و كرنش در پيشگاه الهي انجام مي دادند؛ اما بر اساس روايت ، نماز با اين كيفيت و ركوع و سجود و اذكار در شب معراج به پيغمبر اكرم(ص) تعليم داده شد(5). اين نماز را خدا تشريع كرده، بهترين نمازگزار هم پيغمبر(ص) است، برترين جايي هم كه نماز اقامه شده، در شب معراج و در پيشگاه الهي است، جايي كه ما نمي دانيم كجا و چه مقامي است: فكان قاب قوسين أو أدني(6)؛ همين اندازه مي دانيم كه مقام بسيار بالايي است. در چنين مقامي خداوند به پيامبرش ياد داده كه چگونه نماز بخواند. آيا بهتر از اين شيوه هم مي توان نماز خواند؟ يعني روش بهتري هم وجود داشت و خدا به پيغمبرش ياد نداد؟! قطعاً خداوند در آن زمان و در آن مقام بهترين شيوه عبادت را به پيغمبرش آموخت. آن حضرت هم بر ما منت گذاشتند و كيفيت نماز را كه در شب معراج به ايشان تعليم داده شده بود، براي ما بيان كردند. حال ما بياييم از پيش خود چيزهايي را مطابق سليقه خودمان از نماز كم يا زياد كنيم؟ مثلاً طبق آنچه از برادران اهل تسنن نقل شده، در صدر اسلام بعضي گفتند اگر نمازگزار در نماز دستهايش را روي سينه بگيرد، نشانه احترام بيشتري است. گويا با مشاهده نحوه اداي احترام بعضي ايرانيان در مقابل سلاطينشان، اين روش را براي احترام كردن پسنديدند و گفتند بهتر است با حالت تكتف نماز بخوانيم.
اگر كسي به قصد تشريع يا به قصد استحباب، به حالت تكتف نماز بخواند با اينكه مي داند پيغمبر(ص) به صورت دست بسته نماز نمي خوانده، اين بدعت و گناه است. كسي كه چنين بدعتي را ايجاد كند بزرگترين كبائر را مرتكب مي شود. كساني هم كه به آن عمل كنند به جاي اينكه با اين كار ثوابي ببرند و به خدا تقرب پيدا كنند، مرتكب گناهي شده اند و از خدا دور مي شوند.
البته، همه كساني كه امروز اينچنين نماز مي خوانند به اين مسأله توجه ندارند و بسياري از ايشان يقين دارند نمازي كه امروز اكثريت مسلمانان مي خوانند، همان طوري است كه پيامبر(ص) مي خواند. اما كسي كه مي داند پيغمبر(ص) اين گونه نماز نمي خوانده، در عين حال به قصد تشريع و با اين نيت كه چنين نمازي بهتر است، اين گونه نماز بخواند، اين كار گناه، خلاف سنت و بدعت است و بدعت در دين طبق بعضي از روايات مساوي با كفر و شرك است(7). عمل كردن به بدعت هم در حكم تبعيت از كفار و حرام است.
سخنراني آيت الله مصباح يزدي(دامت بركاته)
در دفتر مقام معظم رهبري - قم - 23/06/87
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1. وسائل الشيعه، ج 4، ص 27، باب 6.
2. الكافي، ج 3، ص 268، باب «من حافظ علي صلاته...»؛ .
3. بقره / 238 4. مؤمنون / 9.
5. ر.ك: بحارالأنوار، ج 25، ص 98، باب 3 6. نجم / 9.
7 . ر.ك: بحارالأنوار، ج 2، ص 303، روايت 39.
زلال بصيرت روزهاي پنج شنبه منتشر مي شود.
 


رمزگشايي از فعاليت رسانه اي فتنه گران خارج نشين

دستگيري عوامل داخلي شبكه بنگاه خبرپراكني بي بي سي، اخبار جالبي نيز از نحوه مديريت و پشت پرده رسانه هاي حامي جريان فتنه فاش كرده است.
شناسايي و بازداشت تعدادي از مرتبطين شبكه بنگاه خبرپراكني بي بي سي فارسي كه اخيراً صورت گرفت علاوه بر افشاي ابعاد و اهداف يكي از گسترده ترين شبكه هاي آن بنگاه در داخل و خارج از كشور، در عين حال موجب كشف مخزني از اطلاعات پيرامون رسانه هاي مختلف جريان فتنه كه نقش خرده بلندگو را براي بيگانگان ايفا مي كردند نيز شده است.
اكنون با انتشار رسمي برخي از اطلاعات مربوط به اين پرونده و افشاي تدريجي و پراكنده اخبار ديگري پيرامون آن علت جنجال كم سابقه رسانه هاي جبهه استكبار و ايادي و وابستگان به اصطلاح ايراني آنها و مجموعه رسانه هاي فتنه گران پس از بازداشت مذكور مشخص مي گردد.
به گزارش مشرق، يك منبع مطلع ضمن اشاره به آثار اقدام پيش گفته اظهار داشت: يكي از تاكتيك هاي فتنه گران فراري براي جلب همكاري برخي از افراد دستگير شده، دادن وعده انتقال به خارج و ايجاد امكان اسكان و اشتغال در كشورهاي مورد نظر بوده است بدين ترتيب برخي از عناصر بي ريشه و جاه طلب كه غايت آمال خود را در اقامت و اشتغال در خارج مي ديدند فريب آن وعده ها را خورده و سرازپا نشناخته، بدنبال جمع آوري اطلاعات مورد نظر عناصر فراري يا اجراي بي كم و كاست خطوط كاري آنها مي رفتند.
اين منبع آگاه در ادامه افزود: مثلاً سايت جرس كه در اطلاعيه سوم وزارت اطلاعات به اسم، مورد اشاره قرار گرفته بود، يكي از پايگاه هاي شبكه رسانه اي بيگانه بود كه چند تن از بازداشت شدگان را اغوا و به شبكه مزبور وصل كرده بود. متوليان اين سايت به آن چند نفر گفته بودند كه پس از يكسال همكاري تمام عيار و اجراي دستورهاي سايت در داخل كشور، آنها را به خارج منتقل كرده و در گام اول در آن سايت بكارگيري خواهند كرد. از سوي ديگر اين افراد دوستاني داشتند كه در سايت مذكور مشغول به كار بودند و مي دانستند كه مسئولين سايت به بهانه مشكل كمبود بودجه در حال اخراج آنها بودند!
منبع مطلع مورد اشاره اضافه كرده است دقيقاً در همان زمان كه سايت جرس در حال اخراج تعدادي از كاركنان فعلي خود بود ما اطلاع موثق و مستند داشتيم كه حاميان خارجي فتنه به مناسبت در پيش بودن انتخابات رياست جمهوري آتي، اقدام به تزريق بودجه اي كلان به سايت كرده بودند كه حتي موجب شگفتي خود متوليان سايت شده بود، اما مشكل از جايي شروع شد كه حاميان خارجي فتنه كه همواره نگران حضور عوامل اطلاعاتي جمهوري اسلامي بين فتنه گران و ضد انقلاب هستند و به منظور ايجاد پوشش براي پرداخت هاي كلان نقدي به اين سايت (و سايت هاي مشابه) تصميم مي گيرند وجوه نقد را در قالب «كمك هاي ايرانيان خارج از كشور» آنهم نه به حساب رسمي سايت، بلكه به حساب چند تن از اعضاي هيأت مديره سايت واريز نمايند تا به زعم خويش، نهايت حفاظت را رعايت كرده باشند.
اما واريز پولها همان و ناپديد شدن بخش عظيمي از آن همان و تشديد درگيري هاي قبلي و ايجاد دعواهاي جديد نيز همان، تا آنجا كه به چندين اخراج و استعفا مي انجامد. مهمترين آن استعفاي محسن كديور بود كه رسماً علت استعفاي خود را «بي اخلاقي در سايت، دزدي، فضاي اتهام زني و...» مطرح مي نمايد.
اما نكته بسيار جالب اين است كه اين فرد به زعم استعفاي ظاهري، در عين حال نمي تواند از آن امكان مالي بي حساب و كتاب دل بكند و لذا همزمان با استعفا، يكي از خواهرانش را به عنوان مدير جديد سايت معرفي مي نمايد! ديگر اعضاي هيأت مديره سايت نيز كه از اين انتصاب خانوادگي ناراضي بودند و در برابر كاري انجام شده قرار گرفته بودند، بلافاصله يك نفر از آنها خود را به عنوان قائم مقام سايت (عبدالرضا تاجيك) و ديگري (رجب مزروعي) خود را به سمت دبيرخانه سايت جرس معرفي مي كنند.
پديد آمدن چنين جوي در سايت فتنه گران مدعي فرهيختگي و نوانديشي ديني، موجب اعتراض شديد كاركنان سايت شده است. آنها در تماس هاي خود با بستگان و دوستان خويش ضمن اشاره به آشفتگي هاي موجود در مديريت سايت، مسئله دزدي ها، عزل و نصب ها، استفتاءها و تقليل وحشتناك بازديدكنندگان سايت، مي گويند: «هيئت مديره اين به اصطلاح رسانه كه خود را انديشمند، فرهيخته و آوانگارد مي خوانند و به مسئولين جمهوري اسلامي انتقاد مي كنند كه «حكومت داري بلد نيستند»، خودشان نمي توانند يك رسانه كوچك و يك جمع بسيار محدود را مديريت كنند و هر روز با يك مشكل و يك بحران و يك دزدي مواجهند.
 


ولايتي ، حداد عادل و قاليباف مطرح كردند

آخرين خبر ها از ائتلاف سه گانه اصولگرايان

اعضاي ائتلاف سه گانه اصولگرايان در نشست سراسري اين ائتلاف به تشريح نظرات خود پرداختند .
غلامعلي حداد عادل در نشست سراسري ائتلاف سه گانه اصولگريان با اشاره به اينكه تعجب مي كنم كه عده اي در كشور برابر ائتلاف سه گانه موضع گرفته اند، اظهار داشت: اين مواضع در حالي است كه بنده معتقدم اگر ما اختلاف مي كرديم بايد ملامت مي شديم.
وي ادامه داد : اينكه 3 نفر بگويند ما با يكديگر آمده ايم و تلاشمان اين است كه نيروهاي اصولگرا پيروز شوند جاي استقبال دارد نه ملامت.
حداد عادل گفت : متاسفانه به دليل اينكه اختلاف در جامعه نهادينه شده، گويي ائتلاف هم مايه خجالت است. در حالي كه به اعتقاد ما اختلاف امر قبيحي است.
پيام ما اين است كه وحدت را فراموش نكرده ايم
وي به پيام هاي ائتلاف سه گانه به جامعه اشاره كرد و افزود: پيام ائتلاف سه گانه به مردم بايد اين باشد كه ما وحدت را فراموش نكرده ايم. گيج نشده ايم و در اختلاف هاي اخير راه خود را گم نكرده ايم. پيام ديگر ائتلاف برنامه داشتن براي آينده كشور است و ما اعلام كرده ايم كه با برنامه و تيم وارد انتخابات شده ايم.
حداد عادل در پايان گفت : اصلاح طلبان ، برخي نامزدهاي انتخابات و همچنين گروهي از احزاب از تشكيل ائتلاف سه گانه ناراضي هستند .
اگر پايان اين ائتلاف اختلاف باشد
در دينداري ما شك كنيد
محمد باقر قاليباف شهردار تهران وعضو ديگر ائتلاف سه گانه نيز در اين نشست گفت:بنده معتقدم اگر پايان ائتلاف سه گانه موجب اختلاف شود، قطعاً بايد در دينداري ما شك كرد، چراكه ما در ائتلاف سه گانه جمع شده ايم تا امانتي كه شهدا به ما سپرده اند را حفظ كنيم و خواسته هاي شهدا را به خواسته هاي فردي ترجيح دهيم و اگر غير از اين شود، قطعاً گناهكاريم.
وي ادامه داد: اگر بنده در استان ها ظرفيتي دارم و ائتلاف سه گانه به اين نتيجه رسيد كه قاليباف منتخب نيست، ذره اي در حرف و كلامم درباره ائتلاف سه گانه ترديد ايجاد شود، قطعاً خيانت كرده ام.
كاري نمي كنيم با جامعتين
در تضاد باشيم
علي اكبر ولايتي عضو ائتلاف سه گانه اصولگرايان نيز طي سخناني در اين نشست تاكيد كرد: اين ائتلاف به هيچ عنوان كاري نمي كند كه با جامعتين در تضاد باشد.
وي با اشاره به تشكيل ائتلاف سه گانه اصولگرايان گفت: ما تلاش كرديم مجمعي از دلسوختگان اصولگرا در سطح كشور تشكيل شود تا براي دولت آينده و بر عهده گرفتن مسئوليت ها كه از قوه مجريه، دولت و رئيس جمهور از همه مهمتر است، فكري شود.
ولايتي تصريح كرد: بنده به ضرس قاطع عرض مي كنم كه بسياري از آن چيزهايي كه الان در صحنه بين المللي براي ما مشكل است، مي توانست نباشد و مي توانم اميدواري دهم كه اصلاح مسير از هر زماني شروع بشود، وضعيت بسيار مناسب تري نسبت به آنچه كه امروز داريم، برگردد.
دسته بندي ها به شكست منتهي مي شود
وي اظهار داشت : دسته بندي ها ، تشكيل گروه ها و ائتلاف هاي خلق الساعه و اينكه هر كسي احساس تكليف مي كند كه حتما به بالاترين مقام اجرايي كشور برسد تا دينش را به كشور ادا بكند، موجب شكست اصولگرايان خواهد شد. لذا اين ضرورت اقتضا كرد كه در خدمت آقايان حداد عادل و قاليباف باشيم تا جلسات دوستانه اي داشته باشيم و با هم گفت وگو كنيم تا ببينيم چه اقداماتي بايد انجام داد.
عضو ائتلاف سه گانه اصولگرايان با اشاره به اينكه شرطي از ابتدا گذاشتيم و شما را هم امروز شاهد مي گيريم كه هر زمان آن شرط را رعايت نكرديم، به ما تذكر دهيد،گفت: همانطور كه آمادگي داريم اگر اقتضا كرد هر مسئوليتي را بپذيريم، اين آمادگي را هم داشته باشيم كه اگر شرايط براي ديگري فراهم بود به نفع او از ادعا دست برداريم و به او كمك بكنيم تا او با قوت بيشتري كارش را ادامه دهد.
عضو ائتلاف سه گانه اصولگرايان اضافه كرد: اگر جامعه مدرسين و جامعه روحانيت به تصميم مشترك برسند، ما هم از آن شخص حمايت خواهيم كرد.
 


سبحاني نيا:

مجلس با طرح ساماندهي تعطيلات موافق نيست

عضو هيئت رئيسه مجلس گفت: نمايندگان ملت به طرح ساماندهي تعطيلات روي خوش نشان نمي دهند.
وي در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به طرح ساماندهي تعطيلات در مجلس گفت: اين طرح هنوز مورد بررسي واقع نشده اما در گذشته براي كسر و يا ازدياد تعطيلات طرح هايي را داشته ايم.
وي در ادامه با اشاره به اين مسئله كه مجلس آمادگي اضافه كردن تعطيلات گسترده را ندارد، بيان كرد: امكان جايگزيني تعطيلات به اين دليل كه هر كدام از اين مناسبت ها اهميت خاص خود را داراست امكان پذير نيست.
سبحاني نيا با اشاره به اهميت برخي از تعطيلات خاص تصريح كرد: مطمئنا در انحناي ارزيابي تعطيلات و يا عدم تعطيلي مناسبت ها نگاه وسيعي قرار دارد.
عضو هيئت رئيسه مجلس در مورد مخالفت برخي مراجع و علما با طرح ساماندهي تعطيلات و حذف برخي از مناسبت هاي مذهبي گفت: در مورد اين نوع ساماندهي ها در گذشته نيز طرح هايي مورد بررسي قرار گرفته كه يكي از اين طرح ها پيشنهاد جايگزيني مناسبت هاي ملي بود اما مجلس به آن روي خوش نشان نداد.
وي در پايان خاطر نشان كرد: بايد زمينه فراهم شود و مجددا اين موارد را بررسي كنيم اگر برخي از همكاران نظريه و يا زمينه قابل طرح ارائه دهند، مطرح خواهيم كرد.
گفتني است در اين طرح قرار است 7 روز از تعطيلات رسمي كشور شامل روزهاي 29 اسفند، يك روز از 4 روز تعطيلي عيد نوروز، 15خرداد و 12 فروردين حذف شود همچنين شهادت امام رضا(ع) فقط در مشهد تعطيل بوده و شهادت حضرت زهرا(س) و شهادت امام صادق(ع) فقط در قم تعطيل است و مابقي كشور تعطيل نيست.
 


هاشمي رفسنجاني:

عبور از تنگناها نيازمند وحدت و انسجام ملي است

هاشمي رفسنجاني لازمه عبور از تنگناهاي به وجود آمده را وحدت و انسجام ملي دانست.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار اعضاي مجمع روحانيون مبارز خراسان، شرايط كشور را حساس و مهم خواند و با تاكيد بر لزوم حفظ هوشياري و مسئوليت شناسي دلسوزان و وفاداران به نظام و انقلاب اسلامي گفت: حفظ وحدت و انسجام ملي براي عبور از تنگناهاي پيش آمده با حضور تاثيرگذار نيروهاي بالنده، توانمند و دلسوز واقعي كشور در عرصه هاي مهم تصميم گيري حاصل مي شود.
وي، مردم ايران اسلامي را دوستدار اسلام و دلبسته مكتب اهل بيت(ع) دانست و با بيان اينكه «حقايق و معارف دين مبين اسلام و مكتب تشيع جدا از برخي عملكردها و افكار منحرف و افراطي موجود در كشور است،» افزود: عموم مردم و جامعه متدين ايران بديل و جايگزيني براي نظام جمهوري اسلامي و معارف مكتب اهل بيت(ع) نمي شناسند و اگر گله و شكايتي از اوضاع دارند، به برخي عملكردهاي مجريان و برداشت هاي شاذ و به دور از واقعيت افراطيون باز مي گردد.
به گزارش خبرگزاري ها، اين عضو مجلس خبرگان رهبري، ارائه تفسير واسع و رحماني از اسلام و مكتب اهل بيت(ع) براساس اجتهاد و فقه پويا و ديدگاه هاي راهگشاي امام راحل را نياز اساسي جامعه خواند و گفت: اگر مي خواهيم جامعه اي الگو و براساس اسلام ناب و خالص براي قلوب تشنه مردم امروز دنيا ارائه كنيم، لازم است با سعي و تلاش روحانيون و حوزه هاي علميه و مدنظر قرار دادن مصالح و نيازهاي بشر امروزي، برداشت هاي سطحي و متحجرانه را به انزوا كشانده و ميدان را براي دانشمندان و عالمان خوش فكر و روز آمد فراهم كنيم.
 


دبيرخانه جنبش عدم تعهد

تا جشن هنرمندان و همايش ميراث فرهنگي!

«اسفنديار رحيم مشايي» روز چهارشنبه در مراسم افتتاح سومين همايش فرصت هاي سرمايه گذاري در حوزه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در سالن ميلاد، سخنان خود را با عبارت «سلام بر بهار انسان ها و درود بر خرمي دوران ها» آغاز كرد.
وي جهان را متصل و به هم پيوسته توصيف كرد و افزود: در آينده اين ملت ها هستند كه حرف آخر را مي زنند.
رئيس دبيرخانه جنبش عدم تعهد به مقايسه گذشته و آينده جهان پرداخت و افزود: در آينده كسي به جاي مردم تصميم نمي گيرد و به نام مردم بر مردم حكومت نمي كند و ملت ها تصميم گير هستند.
مشايي سپس با بيان شعار «ما در انتظار بهار و بهار انسان ها هستيم» اضافه كرد: اگر نگويم ما تنها ملتي هستيم، اما به صراحت مي توان گفت از جمله برترين ملت هايي هستيم كه به آينده صلح و روشني بشريت اعتقاد داريم و به آينده نيك، صلح، صفا و مودت و برادري براي بشريت يقين داريم كه اين از اصلي ترين باورهاي ما است.
وي همچنين با شركت در جشن جمعي از بازيگران و خوانندگان، از خلق انسان توسط انسان در 100 سال آينده خبر داد.!
مشايي كه سخنان خود را با شعار «سلام بر بهار انسان ها» شروع كرده بود، گفت: مدتي به اين موضوع فكر مي كردم كه وضعيت بشر در آينده چطور خواهد بود. و در ادامه در عبارتي پرسش برانگيز افزود: شايد در كمتر از 100 سال آينده با انسان هايي زندگي خواهيم كرد كه خودمان آنها را خلق مي كنيم و مي سازيم. نظريه ها و ايده هايي كه هست نشان مي دهد اين امر در ساليان آينده تحقق پيدا خواهد كرد.
وي افزود: انسان هايي كه ظاهرشان نيز پوست است و خيلي شبيه خودمان هستند و حتي اگر دست در دستش بگذاريم همين گرماي 37 درجه را دارد.ما با آنها انس مي گيريم و زندگي مي كنيم و بسياري از كارهايي كه ما انجام مي دهيم، آنها فردا انجام مي دهند اين آينده قطعي بشريت است.
وي در ادامه با تمجيد از منشور كوروش اضافه كرد: ما افتخار مي كنيم كه ايراني هستيم، اگر امروز به هر دليلي در شرايط دشواري قرار داريم ما در نزد خود خورشيد داريم. خورشيد در پس ابر هميشه برقرار نخواهد ماند.
مشايي همچنين با تبريك گفتن فرا رسيدن فصل بهار، اظهار داشت: دوست دارم بهار مردم ايران بهار بي خزان باشد.
وي ادامه داد: من داشتم فكر مي كردم پاييز براي چه هست، وقتي در روز درختكاري به همراه نمايندگان غيرمتعهدها در حال درختكاري بوديم، يكي از آنها گفت كه فلسفه پاييز چيدن گل است. فصلي هم تعريف شده است كه در آن گل به مقصد برسد گل بايد چيده شود، نه اين كه پژمرده گردد.
مشايي افزود: پاييز حقيقت و موضوعيتي ندارد، پاييز و زمستان نبود بهار است. حقيقت بهار است. خوشحاليم بشريت بهارش هميشگي است.
وي همچنين با بيان اين كه ملت ايران اميدوارترين ملت جهان نسبت به آينده هستند، اظهار داشت: ما آينده را درخشان تر از همه دنيا مي شناسيم و اين مكتب سبز بهاري ما است!
او درباره اين به اصطلاح مكتب توضيحات روشني نداد.
گفتني است استفاده از شعار «بهار» از سوي مشايي و اطرافيانش طي هفته هاي اخير به شدت افزايش يافته و تقريباً به پاي ثابت تمام ديدارها و سخنراني هاي وي تبديل شده است.
 


با حكم قضايي صورت گرفت

بازداشت يكي از ابربدهكاران بانكي كشور

يكي از بزرگترين بدهكاران بانكي كشور كه بدهي فراواني به سيستم بانكي كشور دارد، در روزهاي گذشته بازداشت شده است.
«ح.ب.د.» كه بدهي فراواني به سيستم بانكي كشور دارد، در روزهاي گذشته بازداشت شده است.
«ح.ب.د» از جمله افرادي است كه نه تنها داراي پرونده هاي كلان بانكي است، بلكه داراي تخلفات گسترده اي در زمين خواري، نفت و فرآورده هاي نفتي و قاچاق است.
وي تاكنون چندين بار و در سال هاي گذشته بازداشت شده، اما بنا به دلايل مختلف آزاد شده است.
به گزارش مشرق، يك مقام آگاه در اين خصوص گفت، با توجه به حجم گسترده تخلفات صورت گرفته، پرونده اين فرد از پيچيدگي هاي فراواني برخوردار است، كه در صورت برخورد مناسب، اميد است بخش عمده اي از منابع مالي كه از بيت المال تضييع شده است، به دستگاه هاي دولتي و عمومي بازگردد.
با توجه به اينكه دستگيري «ح.ب.د» بعد از چند سال از گذشت تخلفات عمده وي صورت مي گيرد بنظر مي رسد قوه قضائيه عزم خود را براي برخورد عملي با اينگونه افراد جزم كرده است.
 


آسمان، تجربه و مهرنامه توقيف شدند

هفته نامه آسمان و ماهنامه هاي تجربه و مهرنامه توقيف شدند .
شنيده ها حاكيست هفته نامه آسمان و ماهنامه هاي تجربه و مهرنامه توقيف شدند .
همچنين به گزارش ايسنا مديرمسئول و دبير سياسي روزنامه مغرب عصر ديروز با حكم دادستاني تهران بازداشت شدند. «امامي ناصري» پيش از اين نيز يك مرحله بازداشت شده بود كه در آن مقطع سخنگوي قوه قضاييه دليل بازداشت مديرمسئول «مغرب» را اتهام غير مطبوعاتي اعلام كرده بود.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10