(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 17 اسفند  1391 - شماره 20448

مدارس كشور تا 28 اسفند داير است
بارش شديد برف
بهار از آمدن پشيمان شد
رستوران هاي بين راهي
در اولويت بازرسي هاي بهداشت محيط نوروز 92
شناسايي 2 هزار نقطه حادثه خيز در جاده هاي كشور
رقابت بيش از 20 هزار دانش آموز در المپياد نانو
جشن نيكوكاري در 100 هزار مدرسه برگزار شد
رتبه برتر خبرنگار كيهان در جشنواره فصلي مطبوعات
نشست 3 جانبه براي آزادي زندانيان جرايم غيرعمد
طرح سراسري پيشگيري از فشارخون در كشور اجرا مي شود
حوادث كوتاه از كشور
سالمندترين زن جهان درگينس
كشف 5/1 تن كوكائين در كلمبيا
كولاك در آمريكا قرباني گرفت
انفجار در گينه
نصب پوسترهاي ضد اردوغان در متروي نيويورك
سقوط مرگبار هواپيما
آتش سوزي در بازار آنكارا


مدارس كشور تا 28 اسفند داير است

رئيس مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش با بيان اينكه مدارس كشور تا 28 اسفند 91 داير است، گفت: مدارس 14 فروردين 92 داير است.
علي فرهادي، رئيس مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش در گفت گو با فارس اظهار داشت: مدارس كشور تا 28 اسفند ماه سال جاري داير است و هيچ برنامه اي براي تعطيلي مدارس نداريم.
وي در خصوص وضعيت مدارس در روز 14 فروردين 92 كه بين روز سه شنبه 13 فروردين (تعطيلي رسمي) و 15 فروردين (مدارس كشور پنج شنبه ها تعطيل است)، قرار دارد، گفت: پس از 13 فروردين، مدارس داير خواهد بود و روز 14 فروردين هيچ مدرسه اي تعطيل نيست.
فرهادي ادامه داد: در صورتي كه تصميمي مبني بر تعطيلي مدارس در روز 14 فروردين گرفته شود، از طريق رسانه هاي جمعي اطلاع رساني خواهد شد اما در حال حاضر هيچ برنامه اي براي تعطيلي مدارس در روزهاي ياد شده نداريم.
 


بارش شديد برف

بهار از آمدن پشيمان شد

سرويس شهرستانها-
بارش برف در آستانه فصل بهار در استان هاي غربي كشور، راه هاي ارتباطي بسياري از روستاها را مسدود و مدارس را تعطيل كرد.
به گزارش خبرنگار كيهان از اردبيل، نخستين برف سنگين امسال همراه با كولاك اكثر مناطق استان اردبيل را سفيدپوش كرد و زندگي مردم را با مشكل روبه رو ساخت و آنها را غافلگير كرد. ارتفاع برف در اردبيل 25 تا 35 سانتي متر گزارش شده است و عبور و مرور را كند ساخت.
آموزش و پرورش استان اردبيل مدارس اردبيل، نمين، هير، سرعين و مشكين شهررا در تمامي مقاطع تحصيلي و خلخال و كوثر را در مقاطع ابتدايي و راهنمايي در روز چهارشنبه تعطيل اعلام كرد.
بارش برف در مشكين شهر راه هاي ارتباطي بيش از 250 روستا را مسدود كرد. ارتفاع برف در مشكين شهر 20 سانتي متر در ارتفاعات بيش از 50 سانتي متر گزارش شده است. همچنين توفان سهمگين با سرعت بيش از يكصد كيلومتر خسارات زيادي به درختان و تابلوهاي تبليغاتي و برخي از ساختمان هاي روستايي و در حال احداث به ميزان بيش از 10 ميليارد ريال وارد ساخت.
همچنين بارش برف و برودت هوا مدارس 5 شهر در استان آذربايجان شرقي را تعطيل كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، به علت بارش برف و برودت هوا در نوبت صبح چهارشنبه، مدارس پنج شهر آذربايجان شرقي تعطيل شد.
در شهرستان جلفا و شهر صوفيان، مدارس مقاطع پيش دبستاني، ابتدايي و راهنمايي در نوبت صبح روز چهارشنبه تعطيل شد. همچنين مدارس شهرستان ورزقان و كندوان و ميانه در تمام مقاطع تحصيلي نوبت صبح و بعدازظهر تعطيل شد. در مناطق مرند، خاروانا و هوراند هم مدارس مقاطع پيش دبستاني و ابتدايي در نوبت صبح تعطيل شد.
در خسروشهر نيز مقاطع پيش دبستاني و ابتدايي نوبت بعدازظهر تعطيل شد.
به دنبال بارش برف، دماي هوا در آذربايجان شرقي 15 درجه كاهش يافت و به 4 درجه سانتي گراد زير صفر رسيد. بارش برف و كولاك موجب انسداد راه هاي روستايي استان از جمله در شهرستان هاي اهر، كليبر، مرند و بستان آباد شد.
به گزارش خبرگزاري فارس بارش سنگين برف در چالدران واقع در اروميه نيز تردد خودرو در جاده هاي اين شهرستان را با مشكل روبه رو ساخت. بارش برف همراه با باد شديد باعث مسدود شدن راه هاي ارتباطي بسياري از روستاهاي اين شهرستان شد به گونه اي كه در برخي از مسيرهاي روستايي بيش از 50 سانتي متر برف بر زمين نشست كه امدادگران به كمك مسافران در راه مانده و عوامل راهداري به بازگشايي راهها شتافتند.
بارش برف در محور مهاباد-سردشت باعث شد تا تردد خودروها در گردنه هاي «جواله رشان» و «زمزيران» به دليل كولاك شديد توأم با يخبندان بدون استفاده از زنجير چرخ غيرممكن شود.ارتفاع برف در اين گردنه ها حدود 20 سانتي متر اعلام شد.
برف و كولاك شديد در محور مهاباد-بوكان در جاده برهان نيز تردد در اين محور به ويژه گردنه «قره بلاغ» را به دليل لغزندگي، بدون زنجير چرخ غيرممكن ساخت.
ارتفاع برف در اين گردنه نيز حدود 15 سانتي متر اعلام شد كه با ادامه بارش برف و كولاك شديد راهداران، به پاكسازي جاده پرداختند.
گزارش خبرنگار ايرنا از كرج نيز حاكي است، رئيس پليس راه البرز از اعمال محدوديت هاي ترافيكي در جاده كرج-چالوس در پايان هفته جاري خبر داد.
سرهنگ «همايون شريفي» گفت: براساس اين محدوديت ها، حركت انواع وسايل نقليه از ساعت 15 /14دقيقه جمعه 18 اسفندماه از كرج به سمت مرزن آباد ممنوع است.
وي افزود: همچنين تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 17 تا 30/21 جمعه 18 اسفندماه از 15 كيلومتري بالاي مرزن آباد(دزدبن) به سمت كرج يك طرفه خواهد بود.
شريفي ادامه داد: اين محدوديت ها به منظور تخليه بار ترافيكي خودروهاي ورودي از سمت تونل كندوان به كرج و بالعكس اعمال شده است.
وي افزود: چنانچه بار ترافيكي در اين محورها در زمان تعيين شده كم نشود ساعت محدوديت افزايش خواهد يافت.
وي ياد آور شد: در اين مدت تردد انواع تريلر و كاميون در محور كرج-چالوس ممنوع است.
رئيس پليس راه استان البرز گفت: ممنوعيت تردد موتورسيكلت نيز تا پايان محدوديت در محور كرج-چالوس و بالعكس ادامه دارد.
گزارش ديگري از خبرگزاري فارس حاكي است، بارش باران از اوايل صبح چهارشنبه در آبادان، عطر خاص بهار را در اين شهر پاشيد و حال و هواي اين شهر را پس از چند روز ماندگاري گرد و غبار دگرگون و باطراوت ساخت و هواي شهر را به 19 درجه سانتي گراد كاهش داد.

 


رستوران هاي بين راهي

در اولويت بازرسي هاي بهداشت محيط نوروز 92

رئيس اداره بهداشت مواد غذايي و بهسازي اماكن عمومي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اعلام كرد با توجه به وجود بيش از يك ميليون مكان عمومي و پذيرايي در كشور و تعداد محدود بازرسان محيط، بازرسي از رستوران هاي بين راهي در اولويت كار بازرسان نوروزي بهداشت محيط قرار گرفته است.
«محسن فرهادي» افزود: مراكز تفريحي مانند پارك ها و همچنين هتل ها و سواحل درياهاي شمال و جنوب كشور از ديگر مكان هايي است كه مورد توجه بازرسان محيط در نوروز 92 خواهد بود.
وي خاطرنشان كرد در نوروز 92، حجم برداشت نمونه هاي مختلف از مواد غذايي از سوي بازرسان بهداشتي افزايش مي يابد تا وضعيت سلامت غذا به طور دقيق تر و بهتري مورد سنجش قرار گيرد.
رئيس اداره بهداشت مواد غذايي و بهسازي اماكن عمومي وزارت بهداشت، گفت: با توجه به كمبود بازرسان محيط در مقايسه با حجم مراكز پذيرايي و عمومي، ساعت كاري فعاليت بازرسان نوروزي بهداشت محيط افزايش يافته است.
به گفته فرهادي، بازرسان بهداشت محيط از اول اسفند ماه جاري تا پانزدهم فروردين ماه سال آينده از ساعت هشت صبح تا 20 شب مشغول فعاليت هستند و پس از آن نيز شكايات مردمي از طريق تلفن هاي پيامگير قابل دريافت است.
وي ادامه داد: بازرسان نوروزي بهداشت محيط در تمام ايام تعطيل و غير تعطيل، فعال خواهند بود.
رئيس اداره بهداشت مواد غذايي و بهسازي اماكن عمومي وزارت بهداشت، تصريح كرد به دليل حجم كار، مكان هاي حساس براي بازرسي، هدف گذاري شده اند و مكان هاي غير حساس مانند مغازه هاي معمولي كمتر مورد بازرسي قرار مي گيرند.
به گفته فرهادي، دو هزار اكيپ بهداشتي سيار و ثابت شامل چهار هزار و 200 بازرس از بيش از يك ميليون و 200 هزار مكان عمومي طي نوروز 92، بازرسي مي كنند.
 


شناسايي 2 هزار نقطه حادثه خيز در جاده هاي كشور

سرويس اجتماعي-
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي از فعاليت يكصدهزار بازرس نامحسوس در جاده هاي كشور طي تعطيلات نوروزي خبر داد.
سردار اسكندر مومني صبح ديروز در حاشيه هشتمين همايش سراسري روسا و فرماندهان پليس راهنمايي و رانندگي ناجا با بيان اينكه تعداد رانندگان متخلف در كشور كم است، تاكيد كرد: بايد كاري كنيم كه در تمام ساعات شبانه روز فضا براي متخلفان كمرنگ شود.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي با اعلام خبر حضور 100 هزار بازرس نامحسوس در طرح نوروز 92 گفت: بازرسان نامحسوس به عنوان همكاران افتخاري پليس راهنمايي و رانندگي در طرح نوروزه اعمال قانون خواهند كرد.
وي با تاكيد بر شيوه هاي انتخاب درست بازرسان نامحسوس، گفت: اين افراد بايد به درستي و براساس آيين نامه انتخاب شوند نه اين كه صرفا كارتي بگيرند و هنگامي كه دچار تخلفي شدند بگويند كه بازرس نامحسوس هستند. هرچند كه عنوان شده، اگر بازرس نامحسوسي تخلفي داشت حتما كارت را از وي بگيرند.
وي همچنين در ادامه سالم بودن خودرو و تخلفات حادثه ساز را جزو خط قرمزهاي پليس اعلام كرد و اظهار داشت: تمامي خودروها بايد معاينه فني داشته باشند و سرعت و سبقت غيرمجاز و انحراف به چپ نيز جزو خط قرمزهاي پليس خواهد بود.
مومني با بيان اينكه علت 80 درصد از تصادفات كشور سرعت غيرمجاز، سبقت غيرمجاز و انحراف به چپ و خستگي و خواب آلودگي است، گفت سه علت سرعت و سبقت غيرمجاز و همچنين انحراف به چپ جزو تخلفات حادثه ساز محسوب مي شود كه قطعا پليس با اين رانندگان برخورد مي كند.
وي با اشاره به اهميت تاثير خستگي و خواب آلودگي در بروز تصادفات گفت: ما نمي توانيم براي هر خودرو يك مامور بگذاريم كه راننده خوابش نبرد. اما خود رانندگان مي توانند نسبت به اين مسئله واكنش نشان دهند.
به گفته رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي معاينه فني و تخلفات حادثه ساز خط قرمز پليس در نوروز 92 است.
وي با بيان اينكه آشكارسازي نقاط حادثه خيز با نصب تابلوها در ايام نوروز عملي مي شود، گفت: بيش از 2000 نقطه حادثه خيز در كشور احصاء شده كه اين نقاط قبلا به صورت كتبي به مسئولان امر گزارش شده است.
وي در مورد خودروهاي حمل ونقل عمومي مسافربري گفت: اگر اين خودروها يك تصادف منجر به جرح و فوت داشته باشند، و مقصر شناخته شوند، دفترچه رانندگي آنان باطل شده و اين افراد در دوره هاي بازآموزي شركت مي كنند.
مومني با بيان اينكه اگر خودروهاي حمل ونقل عمومي به ويژه مسافربري تخلف حادثه ساز داشته باشند در دوره هاي باز آموزي شركت و در صورت انجام دو تخلف حادثه ساز خودروي آنان به مدت 72 ساعت توقيف مي شود، گفت: تمامي اين اقدامات براي حفظ سلامتي مردم است.
 


رقابت بيش از 20 هزار دانش آموز در المپياد نانو

ستاد ويژه توسعه فناوري نانو از ثبت نام 20 هزار و 494 دانش آموز از 31 استان كشور در چهارمين المپياد دانش آموزي علوم و فناوري نانو خبر داد.
به گزارش پايگاه اينترنتي ستاد ويژه توسعه فناوري نانو، از اين تعداد 19 هزار و 910 نفر از طريق 170 نهاد ترويجي و بقيه افراد به صورت انفرادي فرآيند ثبت نام خود را انجام داده اند. اين المپياد در 30 فروردين ماه 92 به صورت سراسري برگزار مي شود.
بر اين اساس استان هاي فارس با 3570 داوطلب، تهران با 2440 داوطلب، بوشهر با 1402 داوطلب، همدان با 1268 داوطلب و سمنان با 1212 داوطلب بيشترين سهم ثبت نام در المپياد را به خود اختصاص داده اند. شهرستان هاي شيراز، تهران، كرج، ري و بجنورد نيز از لحاظ تعداد ثبت نام بالاتر از بقيه شهرستان ها قرار گرفته اند.
همچنين آموزش و پرورش شهرستان بوشهر، آموزش و پرورش ناحيه يك شيراز، آموزش و پرورش ناحيه دو شهر ري و آموزش و پرورش منطقه 15 تهران از بين 170 نهاد ترويجي بيشترين آمار ثبت نام را از آن خود كردند.
اسامي شهرهاي محل آزمون هر يك از استان ها به زودي از طريق پايگاه اينترنتي باشگاه نانو منتشر مي شود.
 


جشن نيكوكاري در 100 هزار مدرسه برگزار شد

جشن نيكوكاري در آستانه نوروز 92 در مدارس كشور برگزار شد و طي آن دانش آموزان هداياي نقدي و غير نقدي خود را به دانش آموزان نيازمند اهدا كردند.
بنابرگزارش كيهان، مراسم نمادين نيكوكاري صبح ديروز با حضور معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش و پرورش، مدير كل آموزش و پرورش شهر تهران و قائم مقام سرپرست كميته امداد در مدرسه راهنمايي نور واقع در منطقه 6 تهران برگزار گرديد. ديروز جشن نيكوكاري بطور همزمان در بيش از 100 هزار مدرسه كشور برگزار شده و امروز در پايگاه هاي امداد و نيروي مقاومت بسيج و 18 اسفند ماه نيز در پايگاه هاي نماز جمعه سراسر كشور برگزار مي شود.
قائم مقام سرپرست كميته امداد در اين مراسم گفت: اكنون بيش از 600 هزار دانش آموز و بالغ بر 100 هزار دانشجو از خدمات كميته امداد برخوردار هستند. به گفته هاشمي، دولت نهم و دهم همواره و در همه حال پشتيبان كميته امداد بوده است.وي با بيان اينكه در زلزله آذربايجان شرقي يك هزار و 700 واحد مسكوني زنان سرپرست خانوار تخريب شد، تصريح كرد: هم اكنون بيش از يك هزار و 500 واحد مسكوني احداث و به مددجويان واگذار شده است.
جشن نيكوكاري با هدف آموزش مهرورزي
معاون پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش گفت: جشن نيكوكاري با هدف آموزش مهرورزي و نوعدوستي به دانش آموزان برگزار مي شود.
حسين هژبري در اين رابطه افزود: برنامه آموزش مهارت هاي زندگي در مدارس در راستاي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش با هدف آشنا كردن دانش آموزان با نيازهاي اجتماعي و فرهنگي جامعه انجام مي شود.
وي اظهار داشت: اين برنامه در راستاي آموزش به دانش آموزان براي درك اجتماعي، نوعدوستي، مهرورزي و محبت به همنوع، دستگيري از نيازمندان و غيره همه ساله با محوريت سازمان دانش آموزي در آستانه سال نو برگزار مي شود.
هژبري با بيان اينكه هر ساله مبالغي توسط دانش آموزان در اين برنامه اهدا مي شود، ادامه داد: سال گذشته 11 ميليارد و 100 ميليون تومان كمك نقدي توسط دانش آموزان اهدا شد و به دانش آموزان نيازمند در مدارس اختصاص يافت.
معاون پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش با اشاره به محفوظ ماندن اسامي دانش آموزان نيازمند نزد مسئولان مدرسه گفت: اگرچه دانش آموزان در جشن نيكوكاري به همكلاسي هاي نيازمند خود كمك مي كنند اما اين كمك ها به صورت غير مستقيم است و موجب شناسايي دانش آموزان نيازمند در مدرسه نمي شود.
 


رتبه برتر خبرنگار كيهان در جشنواره فصلي مطبوعات

هفتمين جشنواره فصلي مطبوعات و خبرگزاري هاي كشور ديروز با معرفي برترين هاي آثار در حوزه هاي مختلف مطبوعاتي كشور پايان يافت.
به گزارش خبرنگار ما، در اين مراسم كه با حضور اصحاب مطبوعات برگزار شد محمدجعفر محمدزاده معاون مطبوعاتي وزارت ارشاد با اشاره به آثار انتخاب شده در اين فصل از جشنواره گفت: مطالب انتخاب شده نشان مي دهد كه مطبوعات از لحاظ كيفي نسبت به گذشته رشد معناداري پيدا كرده اند و حركت مطبوعات در وظيفه اطلاع رساني درست و صحيح و رو به جلو مي باشد.
وي تاكيد كرد: اگر چه مطبوعات از لحاظ كمي در موقعيت مناسبي قرار ندارند اما اميدواريم با ارتقاء كيفيت به كميت مطلوب نيز برسيم.
وي در پايان با اشاره به فعاليت هاي آينده جشنواره فصلي از برگزاري اين جشنواره ها در استان ها از ابتداي سال آينده خبر داد و گفت: نتايج داوري جشنواره هاي استاني به پايتخت ارسال و داوري نهايي در تهران صورت خواهد گرفت.
در پايان اين مراسم برترين هاي آثار در حوزه هاي مقاله، گفت و گو، گزارش، سرمقاله، طنز، صفحه آرايي، عكس، نقد و تيتر معرفي و به خالقين آن تقديرنامه هايي به رتبه هاي اول تا سوم اعطا شد.
بنابراين گزارش آقايان علي فاتحي در بخش مقاله و رحيم چوخاچي زاده مقدم در بخش گفت و گو از روزنامه كيهان موفق به كسب رتبه اول جشنواره شدند.
گفتني است طي سال جاري اين پنجمين بار است كه روزنامه كيهان در حوزه هاي مختلف بويژه حوزه مقالات معارفي حائز رتبه مي شود.
 


نشست 3 جانبه براي آزادي زندانيان جرايم غيرعمد

وزير دادگستري، نتيجه نشست 3 جانبه سازمان زندانها، ستاد ديه و نماينده رئيس جمهور را مصوبه تامين هزينه آزادي 10 هزار زنداني جرائم غير عمد اعلام كرد.
سيد مرتضي بختياري در گفتگو با مهر در اين رابطه گفت: در اين نشست در مورد وضعيت زندانيان جرائم غيرعمد و مبلغ مورد نياز براي آزادي اين زندانيان بحث و تبادل نظر شد و نتيجه اين گزارش پس از ارائه به رئيس جمهور منجر به تصويب مبلغي براي آزادي 10 هزار زنداني در دولت شد.
وي افزود: سال گذشته هم رئيس جمهور مبلغ 50 ميليارد تومان به اين امر اختصاص داده بود كه با كمك خيرين ستاد ديه توانست 3770 زنداني جرائم غيرعمد را كه مبلغ 160 ميليارد تومان بدهكار بودند آزاد كند.
وزير دادگستيري گفت: البته مبلغي كه رئيس جمهور به اين امر اختصاص داده تنها با كمك خيرين، رضايت شاكي ها و اولياي دم موجب آزادي تمامي زندانيان مي شود. گروه هاي ويژه در ستاد ديه تلاش مي كنند تا بتوانند رضايت شاكيان را جلب كرده و با گلريزان و كمكهاي خيرين و مبلغ اختصاص داده شده از سوي دولت تمامي اين زندانيان را آزاد كنند.
سيد مرتضي بختياري گفت: همچنين دولت مصوب كرده تا از محل صندوق تامين خسارات بدني اقدامات لازم براي آزادي 1500 زنداني ديه فراهم شود. وزير دادگستري اظهار داشت: تلاش مي كنيم تا اين مبلغ از سوي دولت قبل از عيد واريز شود. رئيس جمهور هم تاكيد داشتند كه زندانيان جرائم غيرعمد سال نو در كنار خانواده هاي خود باشند.
وزير دادگستري از اختصاص مبلغ 200 ميليارد تومان كمك دولت براي آزادي زندانيان ديه در بودجه سال 90 و 91 خبر داد و گفت: براساس مصوبه دولت مبلغ 100 ميليارد در سال 90 و 100 ميليارد هم در سال 91 در بودجه صندوق تامين خسارتهاي بدني تامين اعتبار شد كه در سال گذشته 60 ميليارد تومان از اين بودجه تامين شده است.
 


طرح سراسري پيشگيري از فشارخون در كشور اجرا مي شود

مدير دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت گفت: طرح سراسري آموزش الكترونيك تغذيه و پيشگيري از فشار خون، روز دوم هفته سلامت در سراسر كشور اجرا مي شود.
دكتر زهرا عبداللهي افزود: پيشگيري و كنترل فشار خون موضوع امسال هفته سلامت است و در اين ميان تغذيه صحيح مي تواند بسترساز داشتن زندگي سالم و جلوگيري از بيماري هاي قلبي باشد.
وي با بيان اينكه دومين روز هفته سلامت به موضوع تغذيه و فشارخون اختصاص داده شده است، گفت: نحوه تغذيه و الگوي مصرف غذايي يكي از عوامل مهم و مؤثر در بروز فشار خون بالاست و با رعايت تغذيه صحيح و محدود كردن مصرف نمك در برنامه غذايي روزنامه مي توان از بروز فشار خون بالا و بيماري هاي قلبي عروفي پيشگيري كرد.
عبداللهي افزود: در دوره آموزشي الكترونيكي تغذيه و فشار خون افراد با نحوه تغذيه صحيح، اصول و نكاتي كه مي تواند به كاهش مصرف نمك منجر شود، مواد غذايي حاوي سديم بالا كه لازم است مصرف آنها به ويژه در بيماران مبتلا به فشارخون بالا و بيماري هاي قلبي عروقي محدود شود، آشنا شده و با استفاده از ظرفيت فضاي مجازي خواهيم توانست، جمعيت بي شماري از كشور را تحت پوشش آموزش هاي پيشگيري مدار قرار دهيم.
 


حوادث كوتاه از كشور

كشف 17 تن بادام هندي
اصفهان- خبرنگار كيهان: مأموران انتظامي ايست و بازرسي شهيد رئيسان اين شهرستان در راستاي مبارزه با كالاي قاچاق و ارز به يك دستگاه كاميون كشنده ولوو مشكوك شده و آن را متوقف كردند.
در بازرسي از خودرو تعداد 500 كارتن به ميزان 17 تن و 500 كيلوگرم بادام هندي به صورت كاملاً قاچاق و بدون مجوز و مدارك گمركي كشف و ضبط شد. برابر نظر كارشناسان اداره گمرك ارزش ريالي كالاي قاچاق بالغ بر 3 ميليارد ريال برآورد شده است.
شناسايي سايت مبتذل در كيش
جزيره كيش- خبرنگار كيهان: كارشناسان پليس فتاي جزيره كيش يك سايت مبتذل را كه اقدام به انتشار محتواي غيراخلاقي در فضاي مجازي مي كرد، شناسايي و مدير آن را دستگير كردند متهم كه اهل و ساكن جزيره كيش بود، با تكميل پرونده تحويل مرجع قضايي شد.
انهدام مواد غذايي غيراستاندارد
اصفهان-خبرنگار كيهان: روابط عمومي اداره كل استاندارد اصفهان اعلام كرد: در بازرسي هاي انجام شده از 2 كارخانه توليد فرآورده هاي گوشتي استان بيش از 2 تن سوسيس و كالباس غيراستاندارد كشف و معدوم شد.
در حال حاضر پروانه استاندارد اين 2 واحد متخلف به حالت تعليق درآمده است تا سازمان تعزيرات حكومتي در مورد مديران آنها تصميم گيري كند.
گرداندن شرور در سطح شهر
فارس- ايلام: فرمانده انتظامي استان ايلام گفت: با اخذ مجوز از دستگاه قضايي و براي متنبه شدن اشرار فردي كه 25 فقره سابقه شرارت دارد، توسط پليس در سطح شهر ايلام گردانده شد.
كشف تنباكوي تقلبي
اصفهان- خبرنگار كيهان: در پي كسب خبري مبني بر اينكه فردي با راه اندازي كارگاه غيرمجاز اقدام به توليد تنباكوهاي غيرمجاز و غيربهداشتي مي كند، مأموران با تشكيل اكيپي ويژه به محل مورد نظر اعزام شده و كارگاه موصوف را مورد بررسي قرار دادند.
وي افزود: در بازرسي از انبار كارگاه تعداد 23 هزار و 730 پاكت تنباكوي غيرمجاز و تقلبي با مارك هاي مختلف داخلي و خارجي همچنين 12 گوني جعبه خالي جهت بسته بندي كشف و متصدي مربوطه دستگير شد.
برابر نظر كارشناسان اداره تعزيرات ارزش ريالي تنباكوهاي كشف شده غيرمجاز بالغ بر 115 ميليون ريال برآورد شده كه متصدي دستگير شده به 230 ميليون ريال جريمه محكوم شده است.
دستگيري كلاهبردار
همدان- خبرنگار كيهان: با پيگيري مأموران پليس، 2 نفر كلاهبردار در همدان دستگير شدند.
متهمان در حالي كه قصد داشتند 48 عدد سكه تقلبي را به يكي از شهروندان همداني بفروشند دستگير شدند و از آنان تعداد 78 عدد سكه تقلبي طلا، تعدادي سيم كارت اعتباري و يك دستگاه خودروي زانتيا كشف و ضبط شد.
متهمان به همراه پرونده به دادسراي عمومي و انقلاب تحويل، و با صدور قرار قانوني روانه زندان شدند.
خانواده سارق در دام پليس
نيشابور- خبرنگار كيهان: مرد 45 ساله اي كه با همدستي 2 پسر 20 و 25 ساله خود اقدام به سرقت كابل مخابراتي مي كرد، توسط پليس انتظامي نيشابور شناسايي و دستگير شد.
از خودرو پژو 206 متعلق به سارقان بيش از 70 كيلوگرم كابل به ارزش تقريبي 20ميليون ريال كشف و ضبط شد. هر 3 متهم ضمن اعتراف به جرم خود همراه با پرونده به دادسرا معرفي شدند.
 


سالمندترين زن جهان درگينس

كتاب ركوردهاي گينس «ميسائو اوئوكاوا» 114 ساله را به عنوان سالمندترين زن جهان معرفي كرد.
به گزارش رويترز اين زن در پنجم مارس 1898 ميلادي در يك خانواده تاجر پارچه هاي سنتي كيمونو در شهر اوزاكا ژاپن متولد شده است و در كمتر از يك هفته ديگر 115 ساله خواهد شد.
وي كه در سال 1919 ازدواج كرد، صاحب سه فرزند (دو پسر و يك دختر) است كه همگي زنده اند و در آستانه 90 سالگي هستند. وي داراي چهار نوه و 6 نبيره هم است.
ميسائو در يك كنفرانس خبري در حالي كه روي صندلي چرخدار نشسته بود، گفت كه هرگز دچار بيماري جدي نشده ام. و فقط در 102سالگي ساق پايم شكست.
 


كشف 5/1 تن كوكائين در كلمبيا

مقامات نيروي دريايي كلمبيا از كشف بيش از 5/1 تن محموله كوكائين جاسازي شده در يك قايق خبر دادند.
به گزارش ايسنا، مقامات نيروي دريايي كلمبيا اعلام كردند: اين قايق كه به مقصد آمريكاي مركزي در حركت بود، با محموله 5/1تني از كوكائين توقيف و محموله آن كشف و ضبط شد.
يكي از مقامات نيروي دريايي كلمبيا گفت: چهار سرنشين اين قايق به محض باخبر شدن از حضور نيروهاي گارد ساحلي، متواري شدند.
بنا به گزارش هاي رسيده، اعضاي اين قايق بلافاصله بسته هاي حاوي كوكائين را به داخل آب ريختند و يكي از آنان نيز خود را به داخل آب پرت كرد.
بنابر اعلام مقامات نيروي دريايي كلمبيا، اين قايق حامل هزار و 540 بسته كوكائين به ارزش 40 ميليون دلار بود.
 


كولاك در آمريكا قرباني گرفت

كولاك شديد و بارش برف سنگين به ارتفاع 30 سانتي متر در مناطقي از ايالت هاي غرب ميانه آمريكا، زندگي مردم اين ناحيه را مختل كرد.
به گزارش ايسنا، در پي بارش شديد برف در منطقه «ميدوست» مدارس ايالت هاي «مينه سوتا»، «ويسكانسين» و «ايلي نوي» بسته شدند و لغزندگي جاده ها مشكلاتي را براي مردم ايجاد كرد.
رسانه هاي داخلي آمريكا اعلام كردند: بر اثر وقوع سانحه رانندگي در غرب ايالت ويسكانسين و واژگوني يك دستگاه كاميون، يك تن جان خود را از دست داد.
همچنين بارش شديد برف موجب شد تا 1100 پرواز فرودگاه شيكاگو لغو شود.به گزارش شبكه خبري بي بي سي، سازمان هواشناسي آمريكا اعلام كرد: ميزان بارش برف و كولاك از نواحي ايالت هاي غرب ميانه آمريكا كاسته شده و قرار است ايالت هاي ساحلي اقيانوس اطلس را در برگيرد.

 


انفجار در گينه

انفجار بمب در دهكده اي نزديك پايتخت گينه بيسائو به كشته شدن 10 تن منجر شد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، شاهدان روز سه شنبه از كشته شدن حدود 10 نفر از اعضاي يك خانواده بر اثر انفجار يك بمب دستي در دهكده اي در 35 كيلومتري شهر بيسائو، پايتخت گينه خبر دادند.يك شاهد گفت: اين بمب زماني منفجر شد كه اهالي دهكده در حال برگزاري مراسم سنتي خود بودند.
منابع امنيتي احتمال مي دهند اين انفجار ناشي از مواد منفجره باقيمانده از جنگ داخلي اين كشور باشد كه تاكنون باعث مرگ بسياري از غيرنظاميان شده است.

 


نصب پوسترهاي ضد اردوغان در متروي نيويورك

يك گروه هوادار رژيم صهيونيستي اخيراً در اقدامي تازه با ابراز خشم از سخنان ضد صهيونيستي «رجب طيب اردوغان» نخست وزير تركيه پوسترهايي تبليغاتي را عليه وي در متروي شهر نيويورك نصب كردند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه زمان، اين نهاد صهيونيستي كه انجمن «دفاع از آزادي آمريكايي» نام دارد در كارزار تازه اي در واكنش به اظهارات اخير ضدصهيونيستي اردوغان به راه انداخته است سعي دارد تا با خدشه دار نمودن اصول و مفاهيم اسلامي شائبه هايي را در مورد مفهوم «جهاد» در افكار عمومي رژيم صهيونيستي ايجاد نمايد.
آنان پيش تر نيز تحركاتي در مخالفت با اردوغان در سال 1998 داشتند. در آن زمان اردوغان كه به مدت چهار ماه در زندان به سر مي برد شعري را به نقل از يكي از شعراي ترك سروده بود كه در آن مناره و گنبدهاي مساجد را الهام بخش مبارزه قلمداد كرده بود!
 


سقوط مرگبار هواپيما

سقوط يك هواپيما در مركز شهري در كنگو منجر به كشته شدن 7 نفر شد.
مقامات مسئول در كنگو اعلام كردند اين هواپيما در مركز شهر گوما در شرق اين كشور سقوط كرد و خلبان اوكرايني آن تلاش كرد به جاي برخورد هواپيما با ساختمان هاي پرجمعيت در نهايت در منطقه باز حياط مانندي در پشت اين خانه ها سقوط كند. اين هواپيما از شهر كانانگا در جنوب غربي كنگو با توقفي در شهر لوجا عازم شهر گوما بوده است.
امدادگران موفق به كشف جسد 6 نفر شده اند و جسد يكي از خدمه همچنان ناپديد است. مقامات تأييد كرده اند كه اين هواپيما حامل 10 نفر بوده است كه جسد 6 نفر از جمله خلبان پيدا شده است.
برخي گزارشات از سقوط اين هواپيما به دليل شرايط بد جوي خبر مي دهند.
 


آتش سوزي در بازار آنكارا

680 باب مغازه در شهر آنكارا در آتش سوخت و مغازه داران اين شهر را ماتم زده كرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران اين مغازه ها بخشي از يك بازار بزرگ در شهر آنكارا به نام «يونس امره هالك چارشيسي» بودند كه در ناحيه «آلتينداغ» آنكارا واقع شده بودند.
هنوز علت اين حريق مشخص نشده اما شاهدان عيني اين حادثه اظهار داشته اند كه پس از شنيدن صداي يك انفجار شعله هاي آتش را مشاهده كرده اند.
اين حادثه مجروح يا كشته اي نداشته است و آتش نشانان توانسته اند آن را مهار كنند.
همچنين در حادثه آتش سوزي ديگري در بازار روسها آتش نشان توانستند در مدت 5 ساعت آن را مهار كنند.
بر اثر اين حادثه 52 وسيله نقليه و 126 آتش نشان مشغول خاموش كردن آتش بودند.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10