(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 19 اسفند  1391 - شماره 20449

با بارش برف و يخبندان شكوفه ها قنديل بستند
عامل ترور پيشمرگ كرد مسلمان در كردستان دستگير شد
كشف 75 هزار ترقه از غرب استان تهران
احداث باغ مشاهير علمي در محوطه برج ميلاد
بروجردي ها خريد آجيل عيد را تحريم كردند
اعلام محدوديت هاي ترافيكي در نوروز
برخورد زنجيره اي 40 خودرو در اتوبان تهران-قم
شهردار منطقه 14 خبر داد
بهره برداري از تونل اميركبير در آينده نزديك
دستگيري 37 سرشاخه اصلي يك شركت هرمي
بانك ملت تنكابن آتش گرفت
دستگيري پرايد سوار متعرض نوجوان
زن آمريكايي طعمه شير شد
خودكشي بازرگان ايتاليايي
دختري بدون چشم و بيني
سوءاستفاده اسرائيلي ها از زندانيان خردسال


با بارش برف و يخبندان شكوفه ها قنديل بستند

بارش برف در روزهاي واپسين سال سبب مسدود شدن برخي محورهاي مواصلاتي كشور، تعطيلي مدارس در بعضي شهرها و وارد شدن خسارت به كشاورزان شد.
به گزارش خبرگزاري ها، بارش برف سنگين، صبح پنجشنبه مشهد را سفيدپوش كرد و مردم اين شهر را خانه نشين ساخت. بارش برف كمر درختان را خم كرد و شاخه آنها را شكست و در تردد خودروها در سطح شهر مشكلاتي را ايجاد كرد. مديركل مديريت بحران استان خراسان رضوي در ارتباط با سانحه هاي گزارش شده در اثر بارش، گفت: روز پنجشنبه 18 مورد سانحه گزارش شده كه شاخص ترين آنها واژگون شدن تعدادي اتوبوس در محورهاي قوچان و نيشابور مصدوم شدن 81 نفر و فوت يكي از هم استاني ها بوده است. مديركل مديريت بحران استانداري خراسان رضوي از نجات 29 خانوار در برف مانده خبر داد و افزود: تاكنون به 523 نفر امدادرساني شده است.
رئيس مركز پيش بيني هواشناسي خراسان رضوي نيز گفت: ارتفاع برف در برخي شهرهاي اين استان به 40 سانتيمتر رسيده است. مديركل اداره هواشناسي خراسان شمالي گفت: ارتفاع برف در برخي از نقاط اين استان به نيم متر رسيد. وي افزود: ارتفاع برف در بجنورد به 40 سانتيمتر رسيد. همچنين ميزان برف در ارتفاعات شهرستان مشگين شهر در استان اردبيل به بيش از يك متر رسيد. به دليل بارش برف و سردي هوا تمام مدارس در مقاطع تحصيلي مختلف در شهرستان مشكين شهر تعطيل شد. برف سنگين و كم سابقه موجب اختلال در زندگي روزمره اهالي شده و شهر تا حدودي به حالت نيمه تعطيل درآمده است.
در شهرستان هاي اردبيل نيز تمام مقاطع تحصيلي و نيز در شهرستان خلخال مقاطع ابتدايي و راهنمايي در نوبت صبح پنجشنبه به علت سرما و يخبندان شديد تعطيل شدند.
روابط عمومي راه و شهرسازي گيلان اعلام كرد: در محور كوهستاني «آبي فام» سياهكل بيش از يك متر برف به زمين نشست. بارش برف در روزهاي واپسين امسال سبب شد تا درختاني كه به شكوفه نشسته بودند دچار يخ زدگي شوند و بدين ترتيب خسارت زيادي به كشاورزان وارد شود.
نجات مسافران
بارش برف سنگين در محورهاي مختلف كشور سبب شد تا تعدادي از هموطنان ما در برف و كولاك گرفتار شوند.
برف و يخبندان در محورهاي مختلف استان خراسان رضوي سبب شد تا خودرو هموطنان در اين محورها متوقف شوند و 4 هزار نفر از آنان در مساجد و بقاع متبرك اين استان اسكان داده شوند. زائران امام هشتم(ع) در قوچان، نيشابور، اسلام قلعه، تربت حيدريه، سبزوار، كاشمر و گناباد اسكان يافتند و پذيرايي شدند.
مديركل دفتر مديريت بحران استانداري سمنان گفت: در محدوده كوهپايه سمنان به دليل يخ زدگي جاده باعث خارج شدن دو دستگاه تريلر از اين جاده و توقف 300 تا 500 دستگاه خودرو شد كه با تلاش ماموران راهداري محور مزبور بازگشايي شد.
مديرعامل جمعيت هلال احمر استان سمنان از امدادرساني به قريب 350 مسافر در راه مانده در محورهاي مختلف اين استان خبر داد.
اين مسافران به علت بارش برف و يخبندان در محورهاي سمنان به دامغان در گردنه آهوان و فولادمحله گرفتار شده بودند.
وي افزود: در محور سمنان- دامغان دو مسافر نيز مصدوم شده بودند كه با اقدام به موقع امدادگران تحت درمان قرار گرفتند.
رئيس جمعيت هلال احمر آمل گفت: با تلاش نيروهاي امدادي اين جمعيت و راهداري سرنشينان حدود 2 هزار دستگاه خودروي گرفتار در كولاك جاده هراز نجات يافتند.
رحمت الله مقصودلو افزود: اين تعداد خودرو در مسير «آب اسك» تا پل «لاسم» به علت شرايط بد هوايي ناشي از بارش سنگين برف و كولاك گرفتار شده بودند. معاون فرمانداري خلخال نيز گفت: نيروهاي راهداري و پليس راه موفق شدند سرنشينان بيش از 50 خودروي گرفتار در برف و كولاك را نجات داده و آنان را در مكاني امن اسكان دهند.
بخشدار «لاريجان» از توابع شهرستان آمل از مرگ دو نفر از سرنشينان يك دستگاه خودرو سواري در اين بخش به علت گرفتار شدن در برف و كولاك خبر داد و گفت: اين افراد براي گرم نگه داشتن خود خودرو را روشن نگه داشتند كه در نهايت برف انباشته شده بر روي جاده، جلوي خروجي اگزوز خودرو را بست و سبب نشت گاز منواكسيد كربن به داخل خودرو شد.
از سوي ديگر خبرنگار كيهان از شهركرد گزارش داد: بارش برف در منطقه گداركبك سبب شد تا صدها دستگاه خودرو متوقف شوند و راه بندان 20 كيلومتري ايجاد شود كه با تلاش نيروهاي راهداري، جمعيت هلال احمر و پليس راه محور گدار كبك بازگشايي شد.
مسدود شدن راه ها
بارش سنگين برف و لغزندگي معابر سبب مسدود شدن محور خلخال- اسالم، هراز، سمنان- دامغان، مشهد- سبزوار، مشهد- نيشابور و تربت حيدريه، محور تهم- چورزق زنجان شد كه با تلاش نيروهاي راهداري اين محورهاي بازگشايي شدند همچنين بر اثر برف و كولاك، 50 راه روستايي در شهرستان نمين مسدود شد. ارتفاع برف در مشكين شهر به بيش از يك متر رسيد و راه 270 روستاي اين شهرستان با مشگين شهر قطع شد كه با تلاش مأموران راهداري بازگشايي شدند. بارش برف موجب مسدود شدن 120 راه روستايي در آذربايجان شرقي كه با تلاش مأموران راهداري تمام محورهاي روستايي اين استان بازگشايي شدند.
همچنين برف و كولاك راه هاي ارتباطي 70 روستاي محور هراز و بخش لاريجان مازندران را مسدود ساخت كه اين محورهاي مواصلاتي نيز بازگشايي شدند.
لغو پروازها
مدير كل اداره فرودگاه هاي خراسان رضوي گفت: 28 پرواز ورودي و خروجي فرودگاه بين المللي شهيد هاشمي نژاد مشهد به دليل شرايط نامساعد جوي لغو شد.
وي گفت: از اين تعداد 13 پرواز خروجي داخلي، دو پرواز خروجي خارجي، 12 پرواز ورودي داخلي و يك پرواز ورودي خارجي بوده است.
مديركل فرودگاه بين المللي سردار جنگل رشت گفت: دو پرواز تهران و بندرعباس به رشت و بالعكس كه صبح پنجشنبه بايد انجام مي شد، به دليل بارش برف و نبود ديد كافي لغو شد.
همچنين بارش برف باعث لغو پرواز ورودي و خروجي فرودگاه بين المللي بجنورد شد.
بارش باران و وزش توفان
بارش باران در روزهاي پاياني هفته گذشته سبب آبگرفتگي خيابان هاي شهر يزد شد، ارتفاع آب به حدي رسيد كه تعدادي از خودروها خاموش شدند.
در اثر اين بارندگي زيرگذرها و برخي ميادين دچار آبگرفتگي شدند و لغزندگي معابر سبب وقوع چند تصادف و ايجاد راه بندان سنگين در بسياري از خيابان ها شد. از سوي ديگر مدير كل مديريت ستاد بحران استان اصفهان با اشاره به بارش باران در شامگاه چهارشنبه در اين استان گفت: بر اثر فرو ريختن سقف يك واحد دامي در منطقه فرخي شهرستان خور و بيابانك يك مرد 63 ساله جان خود را از دست داد.
منصور شيشه فروش افزود: بيشترين بارش به صورت برف و باران در شهرهاي سميرم، شهرضا، نائين و خور و بيابانك گزارش شده است.
به گفته وي، تعداد 200 نفر در مناطق تيران و كرون، كاشان، سميرم و نايين توسط عوامل امدادي اسكان يافتند و به 60 خودرو در راه مانده امدادرساني شد.
مديركل مديريت بحران استان اصفهان با اشاره به گرم شدن هوا در روزهاي گذشته و شكوفه دار شدن درختان ميوه در برخي از شهرستان هاي استان اصفهان، افزود: بارش هاي اخير و كاهش دما موجب وارد شدن خسارت هايي به محصولات باغي نيز شده است.
توفاني با سرعت 90 كيلومتر در ساعت فرودگاه زنجان را درنورديد.
رئيس اداره آمار اداره كل هواشناسي استان زنجان با بيان اين مطلب افزود: وزش باد در شهر زنجان 57 كيلومتر در ساعت بود. همچنين سرعت باد در همين روز در شهرستان خرمدره به 80 كيلومتر در ساعت رسيد.
از سوي ديگر تندبادي كه مركز ديده باني اداره كل هواشناسي استان كرمان سرعت وزش آن را 70 كيلومتر در ساعت اعلام كرد شهر كرمان را درنورديد.
براساس اين گزارش، وزش تندباد همراه با گرد و خاك علاوه بر شهر كرمان، شهرستان هاي شهر بابك و رفسنجان را فرا گرفت.
بيشترين سرعت وزش تندباد در اين دو شهرستان نيز 61 كيلومتر در ساعت ثبت شده است.
هنوز از خسارات احتمالي اين تندباد در شهر كرمان گزارشي دريافت نشده است.
خدمات امدادي به 7 هزار مسافر در كولاك برف
امدادگران هلال احمر مستقر در پايگاه هاي جاده اي و بين شهري طي دو روز گذشته 7 هزار و 400 نفر را از كولاك برف نجات دادند.
محمود مظفر، رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمرهمچنين افزود: در اين مدت 15 هزار نفر از در راه ماندگان جاده ها و مسيرهاي مواصلاتي اين استانها از سوي امدادگران و نجاتگران هلال احمر از خطر سرمازدگي عمومي و شديد نجات يافتند كه در ميان نجات يافتگان 79 مصدوم حوادث رانندگي و ترافيكي بودند. همچنين از اين تعداد 49 نفر به بيمارستان منتقل شده و 30 نفر هم درمان سرپايي شدند.
مظفر از تمامي هموطنان و در راه ماندگان خواست در صورت قرار گرفتن در وضعيت هاي اضطراري عمومي و پيچيده با شماره تلفن 147 (نداي امداد) مركز پاسخگويي فوري به انواع حوادث سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر تماس بگيرند.
 


عامل ترور پيشمرگ كرد مسلمان در كردستان دستگير شد

معاون هماهنگ كننده سپاه بيت المقدس كردستان از شناسايي و دستگيري عامل ترور پاسدار شهيد ابراهيم محمدي خبر داد.
به گزارش ايرنا، شهيد «ابراهيم محمدي» از پيشمرگان كرد مسلمان كه حدود 15 سال پيش بازنشسته شده بود هفتم اسفند امسال در مزرعه خود در يكي از روستاهاي شهرستان سنندج به شهادت رسيد.
سرهنگ «ابراهيم حسيني» در حاشيه جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه كردستان در سنندج، گفت: با تلاش ماموران امنيتي، عامل ترور اين شهيد كه در طول سال هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي، در دفاع از ارزش هاي انقلاب تلاش فراوان كرده بود، شناسايي و دستگير شد.
وي ريخته شدن خون اين شهيد بزرگوار به دست شيطان خودفروشي كه به خاطر وعده دشمنان و گرفتن مبلغي از سوي آنان دست به چنين اقدامي زده بود، نشان از كم كاري در حوزه فرهنگي است.
 


كشف 75 هزار ترقه از غرب استان تهران

رئيس پليس اطلاعات و امنيت عمومي غرب استان تهران از اجراي طرح «پاكسازي صنوف» و كشف 75 هزار و 381 عدد انواع مواد محترقه در سطح فرماندهي انتظامي غرب خبر داد.
سرهنگ احمد شرف در مورد ميزان كشفيات مواد محترقه از سوي فرماندهي انتظامي غرب استان تهران در آستانه چهارشنبه آخر سال، گفت: به منظور پيشگيري از سوانح و حوادث احتمالي، طرح «پاكسازي صنوف» به صورت سراسري در اين فرماندهي اجرايي شد.
وي با بيان اينكه ماموران پليس اطلاعات و امنيت عمومي غرب استان تهران طرح «پاكسازي صنوف» را در شهرستان هاي شهريار، رباط كريم، قدس، ملارد، اسلامشهر و بهارستان به اجرا گذاشتند، گفت: در اين طرح بازديد از واحدهاي صنفي توسط ماموران ادارات نظارت بر اماكن عمومي صورت گرفت.
رئيس پليس اطلاعات و امنيت عمومي غرب استان تهران با بيان اينكه ماموران پليس امنيت عمومي و اداره نظارت بر اماكن عمومي از 99 واحد صنفي بازديد كردند، گفت: در اين بازديدها ماموران موفق به كشف 75 هزار و 381 عدد مواد محترقه شدند.
شرف افزود: در اين طرح علاوه بر بازديد از 99 واحد صنفي، پنج واحد صنفي پلمب و 11تن دستگير شدند.
 


احداث باغ مشاهير علمي در محوطه برج ميلاد

به منظور پاسداشت مقام والاي دانشمندان و بزرگان عرصه علم در آستانه روز درختكاري و به همت انجمن ترويج علم ايران، «باغ علم» در محوطه برج ميلاد تهران احداث شد.
به گزارش ايسنا، مراسم كاشت درخت و نصب پلاك به نام مشاهير علم در محوطه برج ميلاد تهران، عصر چهارشنبه به دعوت انجمن ترويج علم ايران و با حضور جمعي از اساتيد و چهره هاي علمي و فعالان حوزه ترويج علم برگزار شد.طي اين مراسم «درخت دانش» توسط استاد يوسف ثبوتي، استاد برجسته و چهره ماندگار فيزيك و اختر فيزيك كشور و عضو فرهنگستان علوم و 40 درخت ديگر كه هر يك به نام يكي از چهره هاي علمي برجسته ايران و جهان پلاك گذاري شدند توسط حاضران كاشته شدند.ابن سينا، ابوريحان بيروني، عمر خيام، خوارزمي، ابونصر فارابي، خواجه نصيرالدين طوسي، محمدبن زكرياي رازي، ابن خلدون، شيخ بهايي، ابوالوفا بوزجاني، ارسطو، گاليله، نيوتن، انشتين و لويي پاستور از جمله دانشمنداني هستند كه درختي به نام آنها در باغ علم كاشته شده است.
 


بروجردي ها خريد آجيل عيد را تحريم كردند

بروجرد-خبرنگار كيهان:
بسياري از روستاهاي بروجرد با تجمع در مساجد روستاها، در تحريم خريد آجيل عيد هم قسم شدند.
اهالي چندين روستاي شهرستان بروجرد با تجمع در مساجد اين روستاها قسم ياد كردند كه از خريد آجيل عيد خودداري كنند. مردم اين روستاها دليل آن را قيمت بالاي آجيل و اينكه شايد بسياري از خانواده ها، توان خريد نداشته باشند اعلام كردند و مي گويند ديد و بازديد عيد را هم مي توان بدون آجيل انجام داد و هيچ اتفاقي نخواهد افتاد.
 


اعلام محدوديت هاي ترافيكي در نوروز

مركز مديريت راه هاي كشور محدوديت هاي ترافيكي نوروز را به شرح زير اعلام كرد.
محور كرج-چالوس
تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 00:15 الي 00:24 روزهاي 4،9، 13، 14، 16/1/1392 از مرزن آباد به سوي كرج به صورت يك طرفه انجام مي شود و ورود وسايل نقليه از ساعت 00:12 الي 00:01 بامداد روزهاي بعد، از كرج به سوي مرزن آباد ممنوع مي باشد.
تردد انواع كاميون و كاميونت كماكان در محور كرج- چالوس و بالعكس ممنوع مي باشد.
محور هراز
- تردد انواع تريلر در محور هراز كماكان ممنوع مي باشد.
- تردد انواع كاميون و كاميونت به استثناء حاملين مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 00:12 روز پنج شنبه مورخ 24/12/1391 الي ساعت 00:01 بامداد روز دوشنبه مورخ 5/1/1392 و از ساعت 00:08 روز پنج شنبه مورخ 8/1/1392 تا ساعت 00:24 روز جمعه مورخ 16/1/1392 از تهران به آمل و بالعكس ممنوع مي باشد.
- تردد انواع وسايل نقليه در محور هراز از ساعت 00:13 الي ساعت 00:24 روزهاي 4 و 9 و 13 و 14 و 16/1/1392 از رودهن به آب اسك ممنوع بوده و تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 00:15 الي 00:24 روزهاي فوق از آب اسك تا رودهن به صورت يكطرفه خواهد بود.
محور فيروزكوه
- تردد انواع كاميون و تريلر به استثناء حاملين مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 00:12 روز پنج شنبه مورخ 24/12/91 الي ساعت 00:24 روز دوشنبه مورخ 5/1/1392 و نيز از ساعت 00:08 روز پنج شنبه 8/1/1392 تا ساعت 00:24 روز جمعه مورخ 16/1/1392 از تهران به قائم شهر و بالعكس ممنوع مي باشد.
محور قديم قزوين -رشت
- تردد انواع كاميون و تريلر به استثناء حاملين مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 00:12 روز يكشنبه مورخ 27/12/91 الي ساعت 00:01 بامداد روز دوشنبه مورخ 5/1/1392 و همچنين از ساعت 00:12 روز چهارشنبه 7/1/1392 تا ساعت 00:24 روز جمعه مورخ 16/1/1392 از قزوين به رشت و بالعكس ممنوع مي باشد.
محور قديم ساوه - همدان
- تردد انواع كاميون و تريلر به استثناء حاملين مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 00:12 روز يكشنبه مورخ 27/12/91 الي ساعت 00:24 روز جمعه مورخ 2/1/1392 و نيز از ساعت 00:12 روز چهارشنبه مورخ 7/1/1392 الي ساعت 00:24 روز جمعه مورخ 16/1/1392 از ساوه تا سه راهي روعان و بالعكس ممنوع مي باشد.
محورهاي اردبيل- آستارا، اردبيل- سراب و خلخال به اسالم و اردبيل- سرچم و بالعكس
تردد انواع كاميون و تريلر به استثناء حاملين مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 00:7 روزهاي 12 و 13/1/92 الي ساعت 00:24 همانروزها در محورهاي فوق ممنوع مي باشد.
محورهاي مشهد- قوچان، مشهد- نيشابور و سبزوار و بالعكس
تردد انواع كاميون و تريلر به استثناء حاملين مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 00:07 روزهاي 27 و 28 و 29 و 30/12/1391 الي ساعت 00:24 همانروزها و همچنين از ساعت 00:07 روزهاي 12 و 13 و 14 و 15 و 16/1/1392 تا ساعت 00:24 همانروزها ممنوع مي باشد.
محدوديت هاي جابجايي محمولات ترافيكي
- جابجايي محمولات ترافيكي در تمامي راههاي اصلي برون شهري كشور از تاريخ 27/12/1391 تا پايان روز 5/1/1392 و همچنين از تاريخ 12/1/1392 تا پايان روز جمعه مورخ 16/1/1392 ممنوع مي باشد، شايان ذكر است براي روزهاي 6 و 7 و 8 و 9 و 10 و 11/1/92 صرفاً براي محمولات ترافيكي اضطراري داراي ضرورت ملي حسب تشخيص مرجع صادر كننده مجوز عبور محموله، مجوز صادر مي شود.
- در محورهايي كه ممنوعيت تردد وسايل نقليه باربري صورت مي گيرد، با تشخيص رئيس قرارگاه پليس راه استان در صورتي كه معاذير فني و ترافيكي در يك محور يا محورهائي وجود نداشته باشد، اجازه رفت و آمد وسايل نقليه مذكور از ساعت 00:23 الي ساعت 00:07 روز بعد در محورهاي مورد نظر داده خواهد شد.ورود خودروهاي خارجي ترانزيت حمل مواد سوختي به داخل كشور از مورخ 28/12/1391 تا پايان روز 5/1/1392 و نيز از مورخ 11/1/1392 تا پايان روز 16/1/1392 ممنوع مي باشد. مضافاً به اينكه خودروهاي مذكور در ساير ايام محدوده زماني نوروز سال 1392 صرفاً در ساعت روز مجاز به تردد بوده و در ساعات شب ملزم به توقف در محل هاي ايمن بين راهي خواهند بود و وسايل نقليه مذكور از مقررات مندرج در رديف 2 بند الف- كليات (در صفحه يك) و رديف 19 بالا مستثني مي باشند.
 


برخورد زنجيره اي 40 خودرو در اتوبان تهران-قم

اورژانس تهران از برخورد 40 خودرو در اتوبان تهران-قم و مصدوميت 7 نفر خبر داد.
بنابر گزارش رسيده ساعت 5 و 30 دقيقه ديروز 40 دستگاه خودرو در اتوبان تهران-قم با يكديگر برخورد كردند كه هفت تن در اين حادثه مصدوم شدند.سه تن از مصدومان به بيمارستاني در قم و چهار نفر به بيمارستان هفتم تير شهرري منتقل شدند. لغزندگي جاده علت بروز اين حادثه بود.اورژانس تهران همچنين از برخورد 8 خودرو در اتوبان آزادگان ابتداي تهرانسر به دليل لغزندگي خيابان و ريزش برف خبر داد.در اين حادثه 8 تن مصدوم شدند.
 


شهردار منطقه 14 خبر داد

بهره برداري از تونل اميركبير در آينده نزديك

شهردار منطقه 14 از افتتاح تونل اميركبير در آينده نزديك خبر داد و گفت: 65 درصد كار احداث تونل به پايان رسيده است.
مهندس اردشير نوريان در نشست خبري خود با اصحاب رسانه از بهره برداري 54 پروژه عمراني، اجتماعي، فرهنگي، ورزشي و درماني خبر داد و افزود: از مجموع 100 پروژه 54 پروژه محقق شده است كه بزودي به بهره برداري مي رسد.
وي از بهره برداري كلينيك تخصصي درماني با همكاري شركت سالم در منطقه خبر داد و گفت: اولين پل كابلي نيز به منظور ايمني ورزشكاران در مقابل ورزشگاه تختي راه اندازي شده است.
شهردار منطقه 14، با بيان اينكه از 12 طرح ويژه فرامنطقه اي تهران، سه تونل اميركبير، بزرگراه امام علي(ع) و تعريض خيابان پيروزي در آن قرار دارد افزود: بزرگراه امام علي(ع) 13 رجب افتتاح مي شود. براي ساخت اين پروژه 998 واحد ملكي با هزينه 160 ميليارد تومان در منطقه 14 تملك شده است كه فقط يك مورد آن براساس ماده قانوني تخريب شده و بقيه با رضايت مالكان بوده است.
وي با بيان اينكه در آستانه سال نو تمام دسترسي ها به كندروهاي پروژه امام باز شده است، درباره تعريض خيابان پيروزي گفت: 82 درصد اين كار در بخش جنوبي اين خيابان در منطقه 14 به اتمام رسيده است نوريان گفت: از 273 پلاك پروژه تاكنون 229 پلاك با هزينه 90 ميليارد تومان كاملا تخريب و خيابان تعريض شده و 44 پلاك ديگر نيز در دستور كار قرار دارد.
شهردار منطقه از تكميل مسجد معمار در اين منطقه با هزينه 2 ميليارد و 600 ميليون تومان، بهره برداري از زورخانه آلاله، ايمن سازي بلوار ابوذر، طراحي پاركينگ مكانيزه و احداث مسير دوچرخه سواري از ديگر اقدامات انجام شده ياد كرد.وي با اشاره به اعزام 500 نفر از شهروندان به مناطق عمليات جنگي در قالب طرح كاروان راهيان نور، اظهار داشت: در قالب طرحي نو با همكاري شهرياران جوان، منزل 10 خانواده شهيد كه مادران مسن داشتند خانه تكاني شد.
 


دستگيري 37 سرشاخه اصلي يك شركت هرمي

معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي ناجا از دستگيري 37 سرشاخه اصلي شركت هرمي «گامانت» با بيش از 9000 زيرمجموعه خبر داد.
سرهنگ اميدي با اعلام خبر دستگيري 37 سرشاخه شركت هرمي «گامانت» در اصفهان، گفت: ماموران پليس آگاهي استان اصفهان چندي پيش توانستند اعضاي شركت هرمي «گامانت» كه فعاليت خود را در اين استان متمركز كرده بودند را شناسايي كنند و اين شبكه را منهدم كنند.
وي با بيان اينكه ليدرهاي اصلي اين شركت هرمي پس از اقدامات فني، شناسايي و دستگير شدند، گفت: افراد دستگير شده سرشاخه هاي اصلي اين شركت هرمي بودند كه مبالغ قابل توجهي را نيز به دست آورده بودند.
معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي ناجا با بيان اينكه ماموران مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي اصفهان توانستند اين 37 تن از سرشاخه ها را در چندين عمليات ضربتي دستگير كنند، گفت: تحقيقات نشان داد كه اين 37 تن 9665 تن زير شاخته داشته اند.
اميدي با بيان اينكه اين افراد از 47 تن تا 1604 تن زير مجموعه داشتند، گفت: با دستگيري سرشاخه هاي اصلي اين شبكه هرمي، اين شركت متلاشي و همكاران ما در حال انجام تحقيقات تكميلي هستند.
 


بانك ملت تنكابن آتش گرفت

بانك ملت شعبه خيابان امام خميني شهرستان تنكابن بعد از ظهر پنج شنبه دچار حريق شد كه براثر آن پنج نفر دچار سوختگي شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس، شدت آتش سوزي به حدي بود كه آتش ساعاتي پس از شروع آتش سوزي مهار نشده بود و سه نفر از پرسنل آتش نشاني تنكابن نيز دچار مصدوميت شدند.
رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي مازندران ضمن تشريح حادثه گفت: در حادثه آتش سوزي عصر پنج شنبه بانك ملت تنكابن پنج نفر دچار سوختگي شدند.
فرزاد بزرگي افزود: 5 خودرو آتش نشاني از تنكابن و اطراف براي مهار حريق به صحنه حادثه اعزام شدند.
وي افزود: همچنين تكنسين هاي اورژانس 115 تنكابن و هلال احمر بلافاصله پس از اطلاع به محل حادثه اعزام شدند.
وي خاطرنشان كرد: سه مصدوم حادثه توسط هلال احمر و دو مصدوم ديگر توسط آمبولانس هاي اورژانس به بيمارستان شهيد رجايي تنكابن منتقل شدند.
بزرگي حال مصدومان را خوب ارزيابي كرد و افزود: درمان اوليه در صحنه حادثه انجام و مصدومان براي ادامه درمان به بيمارستان اعزام شدند.
بانك صادرات تنكابن نيز در كنار بانك ملت قرار داشت كه با اقدامات به موقع آتش نشاني و ديگر عوامل امدادي وحريق به اين بانك و ديگر مغازه هاي اطراف آسيبي نرساند.
 


دستگيري پرايد سوار متعرض نوجوان

راننده پرايد كه پسران نوجوان ساكن چيتگر و دهكده المپيك را مورد تعرض قرار مي داد، دستگير شد.
يكي از شكات در اظهارات خود به كارآگاهان گفت: «در ساعت 00/19 مورخه 14/11/1391، از ميدان المپيك و به مقصد شهرك شهيد باقري [واقع در انتهاي اتوبان شهيد همت] منتطر تاكسي بودم كه خودرو پرايد 132 سفيدرنگي در مقابل من توقف كرد. در بين راه، ناگهان راننده تغيير مسير داد و خودرو را در محل تاريكي متوقف كرد؛ ناگهان [راننده] با كشيدن قمه و قرار دادن آن در زير گلويم مانع از هرگونه عكس العمل از سوي من شد و در حالي كه درب سمت شاگرد راننده را به گونه اي به گاردريل چسبانده بود كه نمي توانستم درب ماشين را باز نمايم، ضمن ضرب و شتم و بدون توجه به التماس هايم مرا مورد آزار و اذيت قرار داد؛ پس از آن بنده را در تاريكي رها كرد و با سرعت زياد و چراغ خاموش، از محل متواري شد».
ديگر شكات نيز در اظهارات مشابه عنوان كردند كه در حوالي ميدان المپيك و در ساعات اوليه شب، راننده جوان يك دستگاه خودرو پرايد سفيدرنگ اقدام به سوار نمودن آنها به عنوان مسافر كرده و در طي مسير، با تهديد چاقو و شوكر، آنها را مورد تهديد و آزار و اذيت قرار داده و حتي در صورت همراه داشتن وجه نقد و طلا، اقدام به زورگيري وجوه نقد و ديگر اموال با ارزش شكات نيز نموده است.
كارآگاهان بعد از بررسي اطلاعات به دست آمده متوجه شدند پرايد سفيد متعلق به اصغر.ب (متولد 1368) است.
با به دست آمدن هويت دقيق «اصغر .ب»، تصاوير بدست آمده از وي به شكات پرونده نشان داده شد كه همگي آنها، «اصغر» را به عنوان راننده پرايد و متهم تحت تعقيب پرونده مورد شناسايي قرار دادند؛ بلافاصله اقدامات پليسي جهت شناسايي مخفيگاه متهم در دهكده المپيك انجام و نهايتا وي در ساعت 30/17 مورخه 8/12/1391 توسط كارآگاهان اداره شانزدهم دستگير شد.سرهنگ كارآگاه آريا حاجي زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ، با اشاره به شناسايي متهم از سوي شكات و اعترافات صريح متهم در خصوص اقدام به آزار و اذيت شكات پرونده، در ادامه اعلام اين خبر گفت: «با توجه به شناسايي متهم از سوي تمامي شكات اين پرونده و همچنين اعترافات صريح متهم در خصوص اقدام به آزار و اذيت آنها، قرار بازداشت موقت از سوي داديار محترم پرونده صادر و تحقيقات تكميلي جهت شناسايي ديگر جرايم ارتكابي و ساير شكات احتمالي در دستور كار كارآكاهان اداره شانزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است.»
 


زن آمريكايي طعمه شير شد

يك زن 26 ساله در پارك گربه سانان واقع در ايالت كاليفرنيا طعمه يك شير شد و جان خود را از دست داد.
به گزارش ايسنا، اين زن كه يك داوطلب كارآموزي بود، پس از نزديك شدن بيش از حد به شيرها مورد حمله يك قلاده شير قرار گرفت. مقامات باغ وحش براي نجات وي ناچار به كشتن شير با شليك گلوله شدند اما اين زن به دليل شدت جراحات، جان خود را از دست داد.ماموران در حال تحقيق علت حادثه هستند.
هويت اين زن مشخص نشده است.
 


خودكشي بازرگان ايتاليايي

بازرگان ايتاليايي در اعتراض به وخامت وضعيت اقتصادي در اين كشور پس از قتل2 نفر خودكشي كرد.
به گزارش «پرس تي وي» اين بازرگان پس از مخالفت با پرداخت وامش نخست با شليك گلوله 2 نفر را كشت و سپس خودكشي كرد.
براساس اين گزارش «آندرا زامپيا» روز چهارشنبه پس از ورود به اداره اي در شهر «پروگيا» فرياد زد: «شما مرا نابود كرديد.» وي سپس 2 تن از كاركنان زن را هدف گلوله قرار داد و پس از آن خودكشي كرد.
«ولاديميرو بوچالي» شهردار اين شهر گفت: «اين تراژدي نتيجه وضعيت بسيار نامساعد اقتصادي است.» گفته مي شود كه زامپيا پس از مخالفت با درخواست وي مبني بر اعطاي وامي حدود 130 هزار يورويي (169 هزار دلار) خودكشي كرد.
فعالان اقتصادي در ماه هاي اخير به دليل بحران اقتصادي در ايتاليا شرايط دشواري را پشت سر گذاشته اند.
به تازگي موسسه آمار ملي ايتاليا اعلام كرد شمار بيكاران در اين كشور در ماه ژانويه به بيش از 3 ميليون تن رسيده است. در ماه دسامبر تعداد افراد بيكار تنها بيش از 2 ميليون نفر ثبت شده بود. شمار بيكاران در مقايسه با ماه دسامبر 110 هزار نفر افزايش يافته است.
 


دختري بدون چشم و بيني

يك نوجوان آمريكايي كه در پي ابتلا به بيماري نادر، از چشم و بيني محروم است، در حال آماده شدن براي عمل جراحي نهايي خود است كه به وي يك بيني واقعي خواهد بخشيد.
به گزارش ايسنا، «كسدي هوپر» 16 ساله در بيمارستان كودكان لوين طي دو هفته تحت سه عمل جراحي قرار خواهد گرفت كه در آن يك بيني تازه از غضروف و استخوان به دست آمده از جمجمه وي توليد خواهد شد.
هوپر با اين بيني جديد براي اولين بار مي تواند بو را استشمام كرده و از طريق آن تنفس كند.
اين نوجوان در زمان تولد باعث شگفتي بسيار پزشكان شده بود، چرا كه هيچ مشكل پزشكي ديگري نداشت و از سلامت برخوردار بود.
هوپر از 11 سالگي براي بازسازي چهره خود تحت عملهاي جراحي پيوند پوست قرار گرفته است. پزشكان 5 سال را براي گسترش دادن صورت اين نوجوان و ايجاد يك سوراخ استخوان در آن صرف كردند و اكنون قصد دارند يك پيوند غضروفي را در آن قرار دهند.
در گذشته هوپر از چشمان مصنوعي استفاده مي كرد، اما از آنجايي كه قيمت هر چشم 5 هزار دلار است، خانواده وي نتوانستند از پس هزينه تعويض آنها با بزرگ شدن دخترشان بربيايند.
پزشكان قصد دارند از يك رويكرد لايه اي براي اين پيوند استفاده كنند. آنها ابتدا يك غشاي داخلي بر روي صورت قرار مي دهند سپس با استفاده از غضروف و استخوان جمجمه هوپر يك بيني مي سازند كه در نهايت با پوست پوشش داده مي شود.
 


سوءاستفاده اسرائيلي ها از زندانيان خردسال

سازمان ملل اعلام كرده است كه بدرفتاري با زندانيان خردسال فلسطيني در بازداشتگاه هاي نظامي رژيم اسرائيل متداول شده است.
صندوق كودكان ملل متحد (يونيسف) در يك گزارش 22 صفحه اي اعلام كرد كه سامانه دادگاه نظامي رژيم تل آويو را به دليل نگاه داشتن كودكان فلسطيني مورد بررسي قرار داده و شواهدي مبني بر «تنبيه يا رفتارهاي غيرانساني و بي رحمانه» پيدا كرده است.
در اين گزارش آمده است نزديك به 7 هزار كودك فلسطيني بين سنين 12 تا 17 سال از سوي نيروهاي رژيم اسرائيل دستگير، استنطاق و محاكمه شده اند، اين در حالي است كه بيشتر اين كودكان پسر بوده اند.در اين گزارش نوشته شده است: «در هيچ كشور ديگري كودكان به وسيله دادگاه هاي نظامي سنجيده نمي شوند و اين به آن معنا است كه در اين مواقع ضمانت لازم براي حصول اطمينان از حفظ حقوق اين كودكان وجود ندارد.»
يونيسف روند بين دستگيري تا محاكمه اين كودكان از سوي نيروهاي رژيم اسرائيل را مورد بررسي و تحليل قرار داد. اين سازمان اعلام كرد كه بسياري از كودكان «نيمه هاي شب با خشونت تمام به دست سربازان مسلح از خواب بيدار شده و با اجبار به يك مركز بازجويي برده مي شوند و در آنجا نيز دست، پا و چشم هايشان بسته و از خواب محروم مي شوند.»
در برخي موارد بسياري از اين كودكان در جريان نقل و انتقال مورد بدرفتاري قرار مي گيرند و حتي مجبور مي شوند براي يك روز در كف خودرو دراز بكشند. برپايه اين گزارش بسياري از آنان مورد سوءاستفاده فيزيكي و كلامي نيز قرار مي گيرند.
اين سازمان بين المللي ضمن اشاره به اينكه هيچ وكيل يا هيچ يك از اعضاي خانواده اين كودكان را در زمان بازجويي همراهي نمي كنند، گفت: اين بازجويي ها آميزه اي از تهديد ارعاب و خشونت فيزيكي با هدف مجبور ساختن كودكان به اقرار است.
براساس اين گزارش اين كودكان به مرگ، خشونت فيزيكي، حبس انفرادي و تجاوز جنسي به خود يا يكي از اعضاي خانواده شان تهديده شده اند. افزون بر اين تمامي اين كودكان در زمان بازجويي كه ممكن بود چند بار نيز تكرار شود، دست و پا بسته بوده اند.
حداكثر ميزان جريمه براي زندانيان خردسالي كه بين 12 تا 13 سال سن دارند، 6 ماه تعيين شده اما ممكن است براي آنان كه بيش از 14 سال سن دارند به 20 سال نيز افزايش يابد گفتني است، اغلب كودكان فلسطيني به دليل پرتاب سنگ دستگير مي شوند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10