(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 21 اسفند  1391 - شماره 20451

در جلسه ديروز شوراي شهر تهران؛
افزايش نرخ كرايه ها در سال 92 تصويب شد
ساجدي نيا خبر داد
جمع آوري 63 نفر از اراذل و اوباش شرق تهران
شرور كرج دستگير شد
مراسم تحليف 407 كارآموز قضايي
خانم معلم در اثر تصادف پرايد با كاميون به مدرسه نرسيد
آغاز طرح امداد و نجات نوروزي با حضور18 هزار جوان داوطلب
پاتك پليس به سي دي فروشان غيرمجاز
هشدار سازمان مديريت بحران
به وضعيت آب و هوايي هفته جاري
رئيس سازمان انتقال خون خبر داد:
خودكفايي ايران در توليد 2 فرآورده خوني
حمله به يكي از قضات دادسراي تهران
انفجار انبار مواد محترقه در بازار تهران
آغاز توزيع آرم طرح ترافيك 92
حوادث كوتاه از كشور
كشف 15 تن هل خوراكي در بوشهر
ناپديد شدن بالگرد روسي
آتش سوزي در خانه روستايي
كماندوهاي محجبه
مادر بزرگ برقي!
نتايج نمونه برداري از جسد عرفات


در جلسه ديروز شوراي شهر تهران؛

افزايش نرخ كرايه ها در سال 92 تصويب شد

 نرخ كرايه هاي تاكسي با /5 /31 درصد و اتوبوس و مترو با افزايش 20 درصدي به تصويب اعضاي شوراي شهر تهران رسيد.
در جلسه علني ديروز نرخ كرايه حمل و نقل عمومي تاكسي و مترو به تصويب رسيد.بر اين اساس نرخ كرايه تاكسي در سال آينده با افزايش 5 /31 درصد، مترو و اتوبوسراني با افزايش 20 درصد به تصويب شوراي شهر تهران رسيد.
اين لايحه براي تصويب نهايي به فرمانداري تهران ارسال مي شود كه پس از تاييد فرمانداري در سال 92 عملياتي مي شود.
 


ساجدي نيا خبر داد

جمع آوري 63 نفر از اراذل و اوباش شرق تهران

فرمانده انتظامي تهران بزرگ از دستگيري 63 نفر از اراذل و اوباش بنام شرق تهران در دوازدهمين مرحله از طرح برخورد با اراذل و اوباش خبر داد.
سردار حسين ساجدي نيا روز يكشنبه در حاشيه دوازدهمين مرحله طرح برخورد با اراذل و اوباش و مخلان نظم و امنيت عمومي و اجتماعي در ميدان امامت محله تهران نو با اشاره به اينكه اجراي اين مرحله از طرح برخورد با اراذل و اوباش از ساعات آغازين بامداد يكشنبه و با حضور يگان هاي تخصصي پليس پايتخت اعم از امنيت، يگان امداد و پيشگيري انجام شد، افزود: در اين مرحله 63 تن از اراذل و اوباش اين منطقه شناسايي و دستگير شدند كه پرونده آنها در روزهاي آتي به مراجع قضايي ارسال مي شود.
وي گفت: از اولين مرحله اجراي اين طرح ها در سال 91 تاكنون شاهد نزول دستگيري ها بوديم كه اين به اين معناست كه وضعيت خوبي از لحاظ امنيتي در سطح شهر تهران با اجراي اين طرح ها برقرار شده و با اطلاع رساني صورت گرفته و رصد و كنترل ها است كه اراذل و اوباش ديگر احساس امنيت در تهران نمي كنند.
ساجدي نيا افزود: اين طرح آخرين مرحله از برخورد متمركز با اراذل و اوباش در سال 91 است اما مردم بدانند كه طرح برخورد با اراذل و اوباش هر روز ادامه خواهد داشت و مامورين ما در سطح تهران روزانه افرادي را كه اقدام به برهم زدن امنيت مردم بكنند دستگير خواهند كرد.وي در ادامه گفت: با اجراي اين طرح تاكنون بيش از 1600 نفر اراذل و اوباش تهران دستگير شده اند كه اكثر افراد دستگير شده از اراذل و اوباش سطح دو هستند و جرايمي همچون مزاحمت براي نواميس، زورگيري، شرارت و سرقت از جرايم اين افراد است.فرمانده انتظامي تهران بزرگ در خصوص طرح نوروزي پليس نيز گفت: پليس پايتخت از 15 اسفند تا 15 فروردين در آماده باش كامل است و براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته تعداد ايستگاه هاي ايست و بازرسي خصوصا ايست و بازرسي هاي شبانه و استفاده از نيروهاي پياده و سواره تردد كننده در سطح شهر براي افزايش امنيت خريدهاي مردم افزايش يافته است.
وي با اشاره به اينكه در نوروز امسال نيز ايستگاه هاي پليس در پايتخت راه اندازي مي شود گفت: در عين حال بر اساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته در تمامي نمايشگاه هاي بهاره عوامل پليس چه به صورت محسوس و چه نامحسوس حضور دارند و با سارقان و جيب بران به طور جدي برخورد مي كنند.به گفته فرمانده انتظامي تهران بزرگ پيك ترافيك پايتخت نيز در روزهاي پاياني سال در برخي مناطق تا ساعت 23 ادامه دارد كه ماموران راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ تلاش مي كنند تا ترافيك را تا ساعات پاياني روانسازي كنند .وي در خصوص آخرين چهارشنبه سال نيز گفت: از 25 اسفندماه برنامه هاي ويژه اي در خصوص آخرين چهارشنبه سال خواهيم داشت اما آمارها نشان مي دهد شمار تلفات اين روز به ميزان قابل توجهي كاهش يافته است. از سوي ديگر قاچاق موادمحترقه نيز كاهش داشته و با همكاري خوبي كه از سوي صنف رنگ فروش ها مشاهده كرديم اميدواريم در چند روز باقي مانده تا پايان سال نيز حادثه اي را در پايتخت شاهد نباشيم.
گفتني است ماموران پليس پايتخت شنبه شب با كمك يگان هاي مختلف اعم از پليس امنيت و يگان امداد، جمعي از اراذل و اوباش «تهران نو» را دستگير كردند. در ميان دستگيرشدگان ياسر دنبه، علي باشگاهي، ميلاد خوفناك، وحيد سلطان، بهروز ذومبه، ابي قابلمه، فري نفسي و احسان كافر نيز به چشم مي خورند كه عمده تخلفات اين افراد تجاوز به عنف، فروش و توزيع موادمخدر، مزاحمت براي نواميس، تشكيل باندهاي فساد و شرارت و ... است. اراذل و اوباش دستگير شده كه از منطقه «تهران نو» هستند، صبح ديروز در ميدان امامت در منظر عموم قرار گرفتند.
 


شرور كرج دستگير شد

رئيس پليس اطلاعات و امنيت عمومي استان البرز از دستگيري شرور منطقه اي از كرج به همراه همدستش خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرج به نقل از پايگاه خبري البرز «حبيب الله صادقي» گفت: در پي دريافت گزارشي مبني بر شرارت فردي در منطقه آق تپه كرج رسيدگي به موضوع در دستور كار ماموران پليس اطلاعات و امنيت عمومي استان البرز قرار گرفت.
وي افزود: در بررسي ماموران و تحقيقات از اهالي منطقه مشخص شد كه متهم مورد نظر به نام «ح-م» با قدرت نمايي و توسل به زور، موجب سلب آسايش شهروندان شده است.
صادقي افزود: ماموران طي يك عمليات پليسي موفق شدند او را دستگير و همراه با يك قبضه كلت كمري به پليس اطلاعات و امنيت عمومي استان منتقل كنند.
رئيس پليس اطلاعات و امنيت عمومي استان البرز در خاتمه گفت: فرد شرور دستگير شده در بازجويي هاي ماموران ضمن اقرار به جرم خود مبني بر شرارت و گردنكشي اعتراف كرد كه با همكاري همدستش در مناطق آق تپه و شاهين ويلا اقدام به شرارت و زورگيري كرده كه با راهنمايي هاي وي اين فرد شرور نيز شناسايي و دستگير شد.
گفتني است، متهمان دستگير شده پس از تشكيل پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند.
 


مراسم تحليف 407 كارآموز قضايي

مراسم تحليف 407 نفر از كارآموزان قضايي ديروز با حضور مسئولان قوه قضائيه و مجتمع فرهنگي شهيد بهشتي تهران برگزار شد.
اين كارآموزان از شهرهاي تهران، قم، مشهد و كرمانشاه بودند كه ضمن موفقيت در دوره كارآموزي، كار خود را پس از مراسم تحليف آغاز مي كنند.بر اساس اين گزارش، برخي ديگر از اين افراد نيز امروز كارآموزي خود را با ابلاغ رئيس قوه قضائيه آغاز مي كنند.همچنين ديروز از 40 نفر از دانش آموختگان قضايي كه در امتحانات جامع بالاترين نمره ها را بدست آورده اند تقدير به عمل مي آيد.
 


خانم معلم در اثر تصادف پرايد با كاميون به مدرسه نرسيد

قائمشهر- خبرنگار كيهان:
حادثه تصادف بين دو دستگاه خودروي سبك و سنگين در جاده قائمشهر به سيمرغ يك كشته بر جاي گذاشت.
در اين حادثه كه صبح يكشنبه در حوالي روستاي اخته چي بين يك دستگاه سواري پرايد و يك دستگاه كاميون ولوو رخ داد، راننده خودروي پرايد كه يك خانم معلم جوان بود در دم جان باخت.
محور ارتباطي قائمشهر به شهرستان سيمرغ كه يكي از راه هاي پرتردد بخش مركزي مازندران است به دليل بروز حوادث متعدد و خسارات مالي و جاني فراوان در سفر هيئت دولت به استان مازندران در زمره پروژه مصوب تعريض و چهاربانده شدن و ايمن سازي قرار گرفت كه به دليل نبود اعتبارات چند سالي است كه نيمه كاره رها مانده است.علت اين تصادف از سوي كارشناسان در دست بررسي است.
 


آغاز طرح امداد و نجات نوروزي با حضور18 هزار جوان داوطلب

سرويس اجتماعي-
طرح امداد و نجات نوروزي از 24 اسفند ماه به صورت همزمان در سراسر كشور آغاز مي شود.
به گزارش خبرنگار كيهان، محمود مظفر، ديروز در مراسم آمادگي طرح ملي امداد و نجات در اين باره گفت: اين طرح با بيش از يكهزار و 219 پايگاه امداد و نجات جاده اي به اجرا درمي آيد.
وي ضمن اشاره به رشد 127درصدي امدادگران به كار گرفته شده اظهار كرد: در طرح امداد و نجات نوروزي امسال 447 پايگاه ثابت و 772 پايگاه موقت و سيار، يكهزار و 150 دستگاه آمبولانس، 281 خودروي نجات، 110دستگاه خودروي ويژه عملياتي، يكهزار و 61 خودروي عملياتي، 11 خودروي فرماندهي ارتباطات راديويي و يكصد دستگاه موتورسيكلت آمبولانس براي خدمات رساني به مسافران نوروزي در نظر گرفته شده است.
محمد جعفريان، رئيس سازمان جوانان جمعيت هلال احمر نيز در ادامه گفت: نوروز امسال تعداد پست هاي جوانان داوطلب هلال احمر از 850 به 950 پايگاه افزايش يافته است كه 18 هزار جوان داوطلب اين پايگاه ها را راهبري مي كنند و پيش بيني ما ارائه خدمات به 30 ميليون مراجعه كننده است.
وي رويكرد امسال سازمان جوانان هلال احمر را كاهش تصادفات رانندگي اعلام كرد و اظهار داشت: ارائه بروشورهاي عوامل خطرساز براي پيشگيري از تصادف در جاده ها، ارائه 20 قلم كالاي آموزشي- فرهنگي، كيف هاي امدادي داشبردي از ديگر مواردي است كه جعفريان به آن اشاره كرد و افزود: برپايي چادرهاي سلامت براي كنترل فشارخون، قندخون، بانداژهاي اوليه زخم ها، خدمات تسكين درد به مراجعه كنندگان و برپايي 500 خيمه فضاي دوستدار كودك براي ارائه خدمات تفريحي به كودكان مسافر در راه نيز در نظر گرفته شده است.
جعفريان با تأكيد بر اينكه برخي مسافران همواره براي يافتن مسير تردد خود در جاده ها گاهاً با مشكل مواجه مي شوند تصريح كرد: در همين راستا نقشه هاي جاده اي كشور را با ترسيم نقاط پرخطر در نظر گرفته ايم با اين تفاوت كه در هر محور جاده اي نقشه هاي مرتبط به استان مورد نظر را ارائه مي كنيم.
احمدرضا شجيعي، قائم مقام سازمان امداد و نجات نيز در اين برنامه اعلام كرد: زمان حضور امدادگران و نجات گران هلال احمر در حوادث جاده اي به 8 دقيقه و 30 ثانيه رسيده است.
او گفت: تمام تلاش جمعيت هلال احمر به ويژه سازمان امداد و نجات كه نجات و امدادرساني به آسيب ديدگان را به عهده دارد، رسيدن به زمان استاندارد است.
فرحناز رافع، رئيس سازمان داوطلبان جمعيت هلال احمر نيز از مشاركت دو هزار و 500 نفر از اعضاي فعال اين سازمان شامل پزشكان و پيراپزشكان داوطلب در طرح داوطلب يار امداد و نجات ويژه طرح امداد و نجات نوروزي سال 92 خبر داد.
وي افزود: اين متخصصان در پايگاه هاي امداد و نجات جاده اي و بين شهري، خدمات بهداشتي و درماني به مسافران نوروزي ارايه خواهند كرد.
رافع با اشاره به ضرورت افزايش توان جمعيت هلا ل احمر در پاسخگويي و مقابله با حوادث و بازسازي آنان، اظهار داشت: هدف از اجراي طرح داوطلب يار امداد و نجات اين است كه به بهترين شكل برنامه ريزي كنيم تا از توان داوطلبان در عمليات امدادي استفاده شود.
افتتاح 2 سامانه هلال احمر
ديروز 2 سامانه خط 147 و تلفن همراه EOC بطور رسمي افتتاح گرديد.
بنابر اظهارات دكتر مظفر، خط 147 ارتباط بين جمعيت و مردم در كل استان هاي كشور مي باشد كه در مواقع بروز حوادث به كمك حادثه ديدگان مي شتابد.
وي در رابطه با سامانه تلفن همراه EOC نيز اظهار داشت: اين سامانه روي موبايل نصب مي شود و مسافران مي توانند در صورت بروز هر نوع حادثه يا مشكلي نزديكترين مركز جمعيت يا انبار امدادي را از طريق اين سايت رصد و طلب كمك نمايند.
 


پاتك پليس به سي دي فروشان غيرمجاز

رئيس پليس اطلاعات و امنيت عمومي غرب استان تهران از بازرسي هشت واحد صنفي و كشف بيش از 6000 سي دي غيرمجاز خبر داد.
سرهنگ شرف با بيان اينكه مأموران پليس اطلاعات و امنيت عمومي غرب استان تهران در پي پاكسازي حوزه استحفاظي اين منطقه از سي دي هاي غيرمجاز و اقلام ضد فرهنگي، طرح تشديدي را در دستور كار خود قرار دادند، گفت: با اجراي طرح تشديد مبارزه با اقلام غيرمجاز و همچنين مبارزه با توزيع كنندگان سي دي هاي غيرمجاز كه با هماهنگي مراجع قضايي صورت گرفت، اقدام به بازرسي چندين باب مغازه و كارگاه كردند.وي افزود: مأموران در بازديد از هشت واحد صنفي در شهرهاي انديشه و شهريار، 6840 صفحه سي دي كشف و ضبط كردند.
رئيس پليس اطلاعات و امنيت عمومي غرب استان تهران با بيان اينكه متصديان واحدهاي صنفي متخلف به اتهام نگهداري و توزيع انواع اقلام غيرمجاز دستگير شدند، گفت: اين افراد براي ادامه رسيدگي و همچنين سير مراحل قانوني، به مراجع قضايي معرفي شدند.
 


هشدار سازمان مديريت بحران

به وضعيت آب و هوايي هفته جاري

سازمان مديريت بحران كشور با صدور اخطاريه شماره 73 هواشناسي نسبت به وضعيت آب و هوايي مناطق مختلف كشور طي هفته جاري هشدار زود هنگام داد.
به گزارش سازمان مديريت بحران كشور از اواخر روز شنبه 19اسفند و طي روز يكشنبه به سبب بارش برف در ارتفاعات رشته كوه هاي البرز و زاگرس مركزي، اختلال در تردد جاده هاي كوهستاني منتهي به استان هاي گيلان، مازندران، تهران، البرز، قزوين، لرستان، خوزستان، كهگيلويه و بويراحمد، چهار محال و بختياري دور از انتظار نيست.
در ادامه اين اخطاريه هشدار زودهنگام آمده است: در اين مدت در شمال اصفهان به سبب بارش شديد باران، آب گرفتگي معابر عمومي پيش بيني مي شود.
اين اخطاريه مي افزايد كه در روز دوشنبه اين هفته نيز بارش برف و باران در نيمه شرقي خوزستان، شمال خراسان رضوي، جنوب گلستان و شمال استان سمنان از شدت بيشتري برخوردار است.
در اين اخطاريه هواشناسي تصريح شده است كه روز يكشنبه در شمال خليج فارس و در روز دوشنبه در كل اين منطقه درياي مواج و توفاني پيش بيني مي شود.
اين اخطاريه همچنين اضافه مي كند از عصر يكشنبه و طي روز دوشنبه باد شديد همراه گرد و خاك در جنوب استان كرمان و شمال استان سيستان و بلوچستان پيش بيني مي شود كه ممكن است با ايجاد خسارت همراه باشد.اين اخطاريه هواشناسي مي افزايد: همچنين طي روزهاي دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه به سبب افزايش دما در نوار شمالي كشور، ريزش بهمن در گذرگاه هاي البرز دور از انتظار نيست.
در پايان اين اخطاريه از تمامي هموطنان خواسته شده است تا با عنايت به موارد ياد شده آمادگي خود را براي مقابله با هرگونه حوادث احتمالي افزايش دهند.
 


رئيس سازمان انتقال خون خبر داد:

خودكفايي ايران در توليد 2 فرآورده خوني

سرويس اجتماعي-
رئيس سازمان انتقال خون ايران از اهداي يك ميليون و 715 هزار و 637 واحد خون توسط مردم در كشور طي ده ماهه امسال خبر داد.
به گزارش كيهان، دكتر غلامرضا توگه، ديروز در جمع خبرنگاران، استان هاي تهران، مازندران، فارس، خراسان رضوي و اصفهان را به عنوان ركورددار اهداي خون در سال جاري اعلام كرد.
وي ذخاير خوني كشور را مطلوب ارزيابي كرد و گفت: با استقرار 218 پايگاه اصلي و فرعي انتقال خون در 31 استان كشور همواره تلاش كرده ايم تا خون موردنياز را تهيه و در اختيار بيماران قرار دهيم.
توگه با اشاره به ميزان رشد اهداي خون در سال 90 نسبت به سال 89 اظهار داشت: در سال 90، 5/1 درصد رشد در اهداي خون داشتيم كه اين وضعيت در سال 91 نسبت به سال گذشته 6/2 درصد افزايش يافته و پيش بيني مي كنيم تا آخر سال اين ميزان به بالاي 3 درصد برسد.
وي شاخص اهداي خون نسبت به جمعيت در كشورمان را 4/26 اهدا كننده به ازاي هر هزار نفر جمعيت عنوان كرد و گفت: پيش بيني مي كنيم تا پايان سال اين شاخص به بالاي 27 اهداكننده در هر هزار نفر برسد.
مديرعامل سازمان انتقال خون ايران با اعلام اين كه ايران در بين كشورهاي مديترانه شرقي رتبه اول را به لحاظ تامين خون سالم و كافي دارد گفت: ما جزو 5 كشور دنيا هستيم كه توانستيم در بحث ارتقاي كيفيت خون موفق باشيم و اين موضوع توسط WHO اعلام شده است.
وي ميزان آلودگي ناشي از هپاتيت بي در هر هزار كيسه خون اهدايي را 2/0 درصد در هر هزار اعلام كرد و افزود: اين در حالي است كه شيوع ويروس هپاتيت بي در جامعه 2 تا 5 درصد است.
توگه همچنين ميزان آلودگي هپاتيت سي در كيسه هاي خون هاي اهدايي را 6/0 درصد اعلام كرد و گفت: ميزان آلودگي HIV در خون هاي اهدايي در حد صفر است.
وي با اشاره به ارسال حدود 130 هزار ليتر پلاسما به اروپا براي توليد داروهاي خاص اظهار داشت: با ارسال اين ميزان پلاسما از كشور توانسته ايم در توليد بعضي از داروها از جمله فاكتور 9 انعقادي و IVIG به خودكفايي برسيم.وي همچنين از توليد پلاسماي اختصاصي در كشور خبر داد و گفت: در شش ماه اول سال آينده پلاسماي ضدهاري وارد بازار كشور مي شود.توگه در بخش ديگري در صحبت هايش گفت: در رابطه با تجهيزات موردنياز به مقدار قابل توجهي به خارج وابسته هستيم، كيسه خون، كيف غربالگري و بخش عمده اي از تجهيزات را بايد وارد كنيم و اين در حالي است كه سازمان درآمد اختصاصي ندارد و از نظر هزينه ها وابسته هستيم.رئيس سازمان انتقال خون كشور افزود: براي بيماراني كه نيازمند خون هستند مانند بيماران دياليزي و تالاسمي براي جلوگيري از عوارض مصرف خون بايد از كيسه هاي فيلتردار استفاده كنند.
وي افزود: بسياري از اين كيسه هاي فيلتردار به كشور وارد نشد و كشورهاي صادركننده اعلام كردند كه اين كيسه ها جنبه نظامي هم دارد بنابراين به شركت ژاپني طرف قرارداد ما فشار وارد كردند تا واردات را با ما قطع كنند.

 


حمله به يكي از قضات دادسراي تهران

داديار اظهارنظر يكي از دادسراهاي تهران به طور ناگهاني با ضربات قمه مجروح شد.
فرهاد شهبازوار وكيل قاضي شرفي در گفت وگو با فارس اظهار داشت: قاضي شرفي سه روز قبل از حادثه احساس مي كرد كه تحت تعقيب يك موتورسوار قرار دارد و حتي اين موضوع را به حفاظت اطلاعات قوه قضائيه نيز خبر داد.
وي افزود: ساعت 11:30 شب پانزدهم اسفندماه زماني كه قاضي شرفي به سمت منزلش در سعادت آباد در حركت بود، دو نفر موتورسوار به وي حمله كرده و او را با قمه مجروح كردند.
شهبازوار تاكيد كرد: قاضي شرفي گمان مي كند كه اين حمله از سوي افرادي باشد كه اخيرا به پرونده آنها در رابطه با جعل و كلاهبرداري رسيدگي كرده است.
وكيل قاضي شرفي تصريح كرد: وي از ناحيه سر به شدت مجروح شده و هنوز هم پس از گذشت چند روز قادر به حركت نيست.وي با گلايه از برخورد نامناسب اداره آگاهي گفت: روز اولي كه ما براي شكايت به آنجا رفتيم برخورد مناسبي را از پرسنل اداره آگاهي شاهد نبوديم كه عليرغم اينكه دستور مستقيم بازپرس را به رئيس پليس آگاهي تهران داديم اما رسيدگي درستي را شاهد نبوديم.

 


انفجار انبار مواد محترقه در بازار تهران

انبار نگهداري مواد محترقه در محدوده بازار تهران طعمه حريق شد.
به دنبال بروز آتش سوزي در يك انبار 120متري نگهداري از مواد دخاني ناگهان انفجاري رخ داد.
مسئولان آتش نشاني بعد از بررسي محل متوجه شدند كه در اين انبار مقادير زيادي ترقه و مواد محترقه براي چهارشنبه آخر سال انبار شده كه بر اثر وقوع آتش سوزي منفجر گرديده است.
آتش نشانان پس از گذشت بيش از 3 ساعت از وقوع حادثه در ساعت 35 دقيقه بامداد شعله هاي آتش را به طور كامل مهار و اطفاء و به عمليات خود خاتمه دادند.
در جريان اين حادثه تنها دو آتش نشان يكي از ناحيه پا و ديگري به علت دودگرفتگي دچار مصدوميت شدند كه عوامل اورژانس آنان را به مراكز درماني منتقل كردند.
گفتني است اين حادثه ساعت 11/21 شنبه شب رخ داد.

 


آغاز توزيع آرم طرح ترافيك 92

مشاور معاون شهردار تهران از توزيع آرم طرح ترافيك 92 از امروز خبر داد.
وحيد نوروزي در گفت وگو با فارس افزود: متقاضيان براي دريافت آرم هاي خود به دفاتر خدمات الكترونيك مراجعه كنند.وي بيان كرد: برچسب هاي تهيه شده يك رنگ و يك شكل هستند و تفاوتي بين خودروهاي شخصي، عمومي و دولتي در خصوص رنگ برچسب هاي آرم طرح ترافيك وجود ندارد.وي ادامه داد: نماد اصلي آرم طرح ترافيك در سال 92 پرچم مقدس جمهوري اسلامي ايران است كه به صورت برافراشته شده در آرم وجود دارد.
 


حوادث كوتاه از كشور

كشف سوخت قاچاق
ايرنا - بندرعباس: فرمانده انتظامي بندرعباس از كشف 172 هزار ليتر سوخت قاچاق توسط ماموران انتظامي در اين شهرستان طي 24 ساعت گذشته خبر داد.
سرهنگ «عبدالحسين بسطامي» روز شنبه به خبرنگاران اظهار داشت: اين محموله سوخت قاچاق به هنگام كنترل محورهاي ورودي و خروجي شهرستان توسط ماموران انتظامي مستقر در پاسگاه ايست و بازرسي شهيد ميرزايي كشف شده است.
دستگيري باند خانوادگي
فارس - پيشوا: به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس انتظامي شهرستان پيشوا يك باند خانوادگي كه اقدام به سرقت عابر بانك افراد مي كردند شناسايي و دستگير شدند. از متهمان 20 كارت عابر بانك كشف شد.
نجات راننده گرفتار كولاك
فارس - چناران: با تلاش شبانه نيروهاي امدادي و بسيج عشاير چناران راننده گرفتار در برف و كولاك در ارتفاعات هزار مسجد اين شهرستان از مرگ نجات يافت.
عباس نيكو اقبال كه با خودرو تانكر، در حال آبرساني به دامداران دهستان بقمچ در ارتفاعات هزار مسجد بود پنجشنبه هفته گذشته در برف و كولاك اين منطقه گرفتار و ناپديد شد.
ضبط موادغذايي فاسد
فارس - آبيك: با اجراي طرح بسيج سلامت نوروزي سال جاري، 100 واحد صنفي و اماكن موادغذايي شهرستان آبيك مورد بازرسي و نظارت قرار گرفت كه 300 كيلوگرم موادغذايي فاسد از اين اماكن كشف و ضبط شد.
سارقان كابل در دام پليس
فارس - جنوب استان تهران: ماموران انتظامي شهرستان هاي دماوند و پاكدشت، هنگام كنترل خودروهاي عبوري در محور مواصلاتي شهرستان هاي دماوند و پاكدشت به 2 دستگاه كاميون مشكوك و آنها را متوقف كردند.
در بازرسي از خودروها، 40 تن سيم و كابل مسروقه كشف و سرنشينان خودرو دستگير و خودروها توقيف شدند.
برخورد با توزيع كنندگان مواد آتش زا
فارس - شيروان: فرمانده انتظامي شهرستان شيروان از كشف 3 هزار مواد محترقه در اين شهرستان خبر داد.
اين تعداد مواد محترقه از دو عامل توزيع مواد محترقه در اين شهرستان به دست آمد.در اين راستا پرونده اي براي متهمان تشكيل و تحويل مقامات قضايي شد.
تولد در برف
فارس- نيشابور: به گزارش روابط عمومي دانشكده علوم پزشكي نيشابور مادر 36 ساله اهل و ساكن روستاي گرماب اين شهرستان در حين انتقال به بيمارستان در شرايط بد جوي وضع حمل كرده بود كه با تلاش ماما، زايمان با موفقيت انجام شده و نوزاد پسر همراه مادر صحيح و سالم به بيمارستان حكيم منتقل شدند.
افشاي راز يك قتل
فارس: بازپرس شعبه 4 دادسراي عمومي و انقلاب گرگان گفت: در پي گزارش هاي مردمي به نيروي انتظامي مبني بر قتل فردي كه چندي پيش توسط بستگانش به خاك سپرده شده بود، دستور نبش قبر صادر شد.پس از نبش قبر و انتقال جنازه به پزشكي قانوني علت مرگ مقتول مورد بررسي قرار گرفت و سرانجام همسر مقتول اعتراف كرد كه پس از خفه كردن همسر خود با استفاده از روسري، اقدام به بريدن رگ دست هاي وي براي وانمود به خودكشي كرده است. وي اكنون بازداشت شده و در زندان به سر مي برد.
 


كشف 15 تن هل خوراكي در بوشهر

فرمانده انتظامي استان بوشهر از كشف 15 تن هل خوراكي قاچاق در استان بوشهر خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از بوشهر، حيدر عباس زاده شنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: راننده يك دستگاه تريلر با دستكاري و جعل در اسناد قصد داشت 15تن و 115 كيلوگرم هل خوراكي مربوط به تعاوني مرزنشينان يكي از شهرستان هاي استان را به يكي از استان هاي ديگر منتقل و به فروش برساند كه با هوشياري پليس مبارزه با قاچاق كالا در خروجي شهر بوشهر شناسايي و دستگير شد.
فرمانده انتظامي استان بوشهر ارزش ريالي كالاي كشف شده را بالغ بر چهار ميليارد و 500 ميليون ريال عنوان كرد .
 


ناپديد شدن بالگرد روسي

يك بالگرد روسي كه براي نيروهاي سازمان ملل مستقر در كنگو كار مي كرد هنگام پرواز در اين كشور ناپديد شد.
به گزارش پايگاه خبري روسيا اليوم، يك منبع امنيتي در مسكو به خبرگزاري اينترفكس روسيه گفت: اين بالگرد «مي 8»، متعلق به شركت «يوت اير» وابسته به سازمان ملل بود كه مسافر و بار حمل مي كرد و در فاصله 10 كيلومتري از پايگاهي كه به سوي آنجا در پرواز بود در شرايط بد آب و هوايي ناپديد شد.اين منبع افزود: مقامات محلي بلافاصله جستجو براي يافتن بالگرد را آغاز كردند اما تاكنون اثري از آن نيافته اند.
 


آتش سوزي در خانه روستايي

در حادثه آتش سوزي يك خانه روستايي در ايالت كنتاكي آمريكا هفت تن از جمله پنج كودك جان باختند.
فرمانده پليس ايالت كنتاكي اعلام كرد: والديني به همراه سه فرزندشان در خانه اي در شهر «ناكس كانتي» زندگي مي كردند، قرباني حريق شدند.دو كودك ديگر كه در اين حادثه جان خود را از دست دادند، ميهمان اين خانواده بودند. اين حادثه روز شنبه رخ داد و كارشناسان در حال بررسي علت آتش سوزي هستند.
به گزارش خبرگزاري رويترز، هر هفت ساكن اين خانه به دليل مسموميت با گاز دي اكسيد كربن و خفگي جان باختند. با اين حال علت دقيق مرگ آنها در دست بررسي است.
 


كماندوهاي محجبه

ارتش افغانستان به منظور انجام عمليات هاي شبانه و جستجوي منازل افراد مرتبط با طالبان و القاعده تعدادي از زنان افغاني را به عضويت يگان عمليات ويژه اين كشور پذيرفته است.
اين زنان پس از تكميل آموزش با رعايت كامل حجاب اسلامي به منظور كمك به عمليات هاي ارتش افغانستان وارد خدمت مي شوند.
در حال حاضر تنها ژنرال ارتش ملي افغانستان «خاتون محمدزاي» است كه با موفقيت دوره چتربازي را نيز به پايان رسانده است.
 


مادر بزرگ برقي!

بسياري از بيماراني كه قلب شان مشكل دارد از جايگزين هاي باتري خور به عنوان قلب استفاده مي كنند. اما «آنا هيگس» مادر بزرگ 56 ساله انگليسي است كه با بسياري از بيماران قلبي تفاوت دارد و براي زنده ماندن بايد خودش را به برق متصل كند. قلب او روزها با باتري و شب ها با برق 240 ولت كار مي كند.
او مي گويد تمام دوستان و نوه هايم مرا مادربزرگ الكتريكي صدا مي كنند. اوايل ناراحت مي شدم اما حالا مي بينم كه واقعاً درست مي گويند و ناراحت نمي شوم.از شكم اين مادر بزرگ يك كابل خارج شده است كه به او كمك مي كند تا زنده بماند. او مجبور است شب ها هنگام خواب كابل را به برق متصل كند تا قلبش او را تا صبح همراهي كند.با وجود يك قلب برقي او در اصل هيچ نبضي در بدنش ندارد و تنها گردش خون به كمك اين دستگاه است كه كنترل مي شود. او مي گويد: از زماني كه قلبم را عوض كرده ام بيشتر صداي چرخ دنده مي شنوم تا صداي قلبم را چرا كه دستگاه هر لحظه مشغول فعاليت است.از سال 2009 كه اين خانم مورد حمله قلبي قرار گرفت، مجبور شد از دستگاه استفاده كند ولي به علت كهولت سن و نبود دستگاه هاي مناسب از سيستم كابل كشي استفاده كرد.
 


نتايج نمونه برداري از جسد عرفات

آزمايشگاه سوئيسي مسئول نمونه برداري از جسد «ياسر عرفات» رئيس فقيد تشكيلات خودگردان فلسطين اعلام كرد كه نتايج آزمايشات و نمونه برداري هاي به عمل آمده بر روي جسد وي اواخر ماه مي آينده اعلام مي شود.
به گزارش فارس، سخنگوي اين آزمايشگاه تأكيد كرد كه پس از انجام 60 مورد نمونه برداري بر روي جسد عرفات در سال گذشته، اين آزمايشگاه در تلاش براي اثبات وجود يا نبود ماده پولونيوم سمي در لباس هاي شخصي وي است تا پرده از ابهامات موجود در پرونده ترور وي با مواد سمي بردارد.
تيم هايي از فرانسه، سوئيس و روسيه 27 نوامبر سال گذشته به رام الله رفتند و از جسد ياسر عرفات نمونه برداري كردند تا با انجام آزمايش هاي لازم دلايل اصلي فوت وي را مشخص كنند.
به گزارش مركز اطلاع رساني فلسطين، ياسر عرفات 3 سال آخر عمرش را به دليل تهديدات مداوم صهيونيست ها مبني بر قتل يا تبعيد وي در انزوا به سر برد تا اينكه اواخر ماه اكتبر سال 2004 اوضاع او به طرز عجيبي رو به وخامت نهاد كه ابهامات زيادي در اين زمينه وجود داشت.به دنبال اين واقعه، عرفات به پاريس منتقل شد و سه هفته بعد در همانجا دارفاني را وداع گفت و درگذشت وي در بامداد 11 نوامبر سال 2004 در بيمارستان نظامي پرسي در فرانسه اعلام شد.
براساس نتايج تحقيقاتي كه شبكه الجزيره چند ماه پيش منتشر كرد، مقادير زيادي از ماه سمي پولونيوم در لباس هاي شخصي عرفات مشاهده شده است. اين موضوع پس از تحقيقات گسترده يك آزمايشگاه معتبر سوئيسي به درخواست شبكه الجزيره مشخص شد.
نزديكان عرفات بر اين باورند كه نتايج اين تحقيقات به وضوح نشان مي دهد كه ياسر عرفات براثر اين مواد سمي ترور شده است و همين مسئله موجب انجام تحقيقاتي گسترده در مورد دلايل مرگ وي شد.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10