(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 21 اسفند  1391 - شماره 20451

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
منطقه ممنوعه سياست كجاست؟ (يادداشت روز)
كولر (گفت و شنود)
5 ناظر انتخابات رياست جمهوري دراستان تهران تعيين شدند
دومين جلسه رسيدگي به پرونده كهريزك برگزار شد
مهمان پرست:
بيانيه وزيران خارجه اتحاديه عرب دخالت در امور داخلي ايران است
تسليت به همكاران
كيهان و خوانندگان
با اين طناب پوسيده ته هيچ چاهي نمي شود رفت (خبر ويژه)
گزارش مستند شكنجه مردم عراق توسط اشغالگران (خبر ويژه)
آقاي عارف! يك چراي كوچك را جا انداختيد! (خبر ويژه)
ماجراي آن عكس! (خبر ويژه)
راديو فرانسه: اروپا قدرت تحريم مالي ايران را ندارد (خبر ويژه)
بهار زوركي با مدال الكي ! (خبر ويژه)


منطقه ممنوعه سياست كجاست؟ (يادداشت روز)

چگونه مي توان امور سياسي را به اعتلا رساند يا به ابتذال و انحطاط كشاند؟ مرز صلاح و فساد در اقدام سياسي- اجتماعي كجاست؟ فرصت ها و ظرفيت ها چگونه به فعليت هاي مطلوب درمي آيند يا از دست مي روند؟ حريم سياست ديني و عقلي كدام است و از كجا وارد منطقه ممنوعه مي شود؟ با آنها كه وارد حريم هاي ممنوعه مي شوند چه بايد كرد؟
اين نوشته صرفا درآمد و مقدمه اي براي تامل در باب سوالات فوق است.
1- اعتلا و انحطاط سياستمداران را بايد از همت ها و دغدغه هاي آنان بازشناخت. هيجان زدگي و اغراق و زياده روي در دوستي و دشمني، بي پروايي در تعصب و لجاجت، و انحراف غيرت و حميت به جانب غيرحق از جمله علايم بيماري سياسي است. اين تعبير بلند اميرمومنان عليه السلام بايد سرلوحه دغدغه ها و هدفگذاري همه به ويژه نخبگان و صاحبان نفوذ و قدرت باشد كه خطاب به عبدالله بن عباس نوشت «فلايكن افضل ما نلت في نفسك من دنياك بلوغ لذه او شفاء غيظ ولكن اطفاء باطل او احياء حق... نبايد رسيدن به لذتي يا فرونشاندن آتش غيظي، برترين چيز از دنيا باشد كه به آن نايل مي شوي بلكه بايد خاموش كردن باطل يا زنده كردن حق باشد» (نامه 66نهج البلاغه). كم نيست كنش يا واكنش هايي كه از سر عقده گشايي و انواع هيجان هاي ناسالم معطوف به خشم خواسته يا ناخواسته است.
2- قلب به عنوان مركز مديريت عواطف انسان، انباشته از حب و بغض، غيرت و نفرت، و تعصب و لجاجت است. نوع انسان ها جاذبه و دافعه و غيرت و تعصب دارند اما بايد ديد كجاها و براي كدام مقاصد غيرتي مي شوند، آبرو مي گذارند و مي جنگند؟ امام حسين عليه السلام در خطبه منا كه سال 06 هجري در جمع صحابه و تابعين ايراد شد از راز لعنت شدگي احبار و بزرگان يهود پرده برداشت و سپس خطاب به حاضران فرمود «آيا همه اعتبار و احترام و حيثيت شما به اين خاطر نيست كه مردم اميدوارند براي حق خدا قيام كنيد و اين در حالي است كه درباره اكثر حقوق الهي كوتاهي كرده و حق ائمه را خوار شمرده ايد؟ حق ضعيفان را پايمال كرديد ولي آنچه را به زعم شما حق تان بود، مطالبه نموديد... شما به خاطر خداوند در ميان بندگان گرامي داشته مي شويد و اين در حالي است كه مي بينيد پيمان هاي الهي نقض مي شود و نگران و هراسان نمي شويد اما از شكسته شدن برخي پيمان هاي پدرانتان هراسان و بيمناك مي شويد.»
برخي رجال سياسي با گرايش ها و تابلوهاي مختلف- و حتي معارض هم- در همين تاريخ انقلاب به ويژه يكي دو دهه اخير، آن قدر كه براي برخي حاميان و اطرافيان خاص خود غيرتي شدند، خونشان براي مفسده جويي هاي كلان فرهنگي و سياسي و اقتصادي به جوش نيامد هيچ، كه حتي پاي دفاع از مفسدان و منحرفان ايستادند. چه نام و لقب و عنوان و ستايش ها كه به هم قرض ندادند و چه قديس ها و قهرمان ها كه از خيانت كنندگان در سه دوره سياسي اخير نساختند. گويا آيات تكان دهنده و برحذر دارنده الهي را نشنيده بودند كه «ولاتكن للخائنين خصيما... و لا تجادل عن الذين يختانون انفسهم. حامي خائنان نباش... و حمايت نكن از كساني كه به خود خيانت كردند. همانا خداوند خيانتگران گناهكار را دوست ندارد» (آيات 105 و 107 سوره نساء). قطعا آرمان ها و اولويت ها نزد آنان جابه جا شده بود كه پشت مفسدان و منحرفان ايستادند و به آنها عنوان و لقب و نشان دادند؛ كه اگر اين نبود در طول اين 20 سال براي حمايت از فلان مدير متخلف، ستاد حمايت در وزارت كشور راه نمي انداختند و براي اين يكي مدير متخلف كه با مفسد اقتصادي چند هزار ميلياردي مراوده داشته، عناوين نچسب سزاوار انسان كامل جعل نمي كردند.
3- اگر به اعتبار «حب الشأ يعمي و يص مّ»، محبت افراطي، آدمي را نابينا و ناشنوا مي كند(و قدرت تشخيص را سلب مي نمايد)، بغض ناحق نيز فرزند آدم را به همين ميزان به عجز مي كشاند. حميت و تعصب ناحق، همان قدر ابتذال و انحطاط براي انسان مي آورد كه لجاجت و دشمني نابجا. و رواج اين هر دو بيماري در وسعت تعاملات سياسي- اجتماعي كم نيست. تعصب ناحق، از مومن كافر مي سازد چنان كه از عابدي 6هزار ساله به نام ابليس ساخت. اين عبارات شريف، قوانين الهي است كه بر زبان مبارك پيامبر اعظم(ص) جاري شده و تخلف ناپذير است؛ «هركس تعصب بورزد يا به خاطر او تعصب بورزند، همانا رشته ايمان را از گردن خويش گشوده است» يا «از ما نيست هركس كه مردم را به عصبيت دعوت كند و از ما نيست كسي كه به خاطر تعصب بجنگد و از ما نيست كسي كه با تعصب بميرد» و نيز «هركس به اندازه دانه خردل، عصبيت داشته باشد خداوند او را روز قيامت با اعراب جاهلي محشور مي كند».
نقطه مقابل اين رويكرد منحط، لج و لجبازي است. رسول خدا(ص) فرمود «از لجاجت بر حذر باش كه آغاز آن ناداني و پايان آن پشيماني است» همچنين از امير مومنان علي عليه السلام مكرر نقل شده كه «لجاجت شوم است»، «جنگ ها را به بار مي آورد و دل ها را كينه دار مي كند»، «نفس انسان را به ننگ مي كشاند»، «تدبير را تباه و نابود مي كند» و «زيانبارترين چيزها در دنيا و آخرت است». آن حضرت بهترين اخلاق ها را دورترين آنها از لجاجت دانسته و فرموده اند؛ «سوار مركب لجاجت، هدف و آماج بلاست»، «مركب لجاجت سوار خود را به زمين مي زند» و «هركس لجاجت كند و بر آن اصرار ورزد، همان بخت برگشته اي است كه خدا بر دلش حجاب كشيده و تقدير بد بر فراز سرش قرار گرفته است». البته امير مومنان درباره تعامل غلط و منجر به لجبازي نيز هشدار داده اند كه «زياده روي در سرزنش و ملامت، آتش لجاجت را شعله ور مي كند».
كافي است به برخي رويدادهاي تلخ از ابتداي انقلاب مخصوصا يك دهه اخير نظر بيفكنيم كه تكبر و تعصب هاي ناحق به افراد يا حلقه هاي خاص چگونه افراد صاحب نام را به فتنه انگيزي و معارضه با اسلام و انقلاب كشاند يا لجبازي و عقده گشايي با عمر و زيد، كساني را به انتحار شخصيتي واداشت چنان كه به حق مي توان از آنها به عنوان افراد بخت برگشته سزاوار ترحم و مايه عبرت و حسرت ياد كرد. از دل همين تعصب و لجاجت هاي ناحق بود كه حلقه هاي فاسد قدرت و ثروت سر برآوردند و فتنه هاي زشت سيما، بزك حق طلبي كرد. فتنه 88 و انحراف بعد از آن، از متن اين هيجان زدگي و زياده روي در غيرت و نفرت سر برآورد. كم نبودند آنها كه خواستند جگرشان را در تسويه حساب با رقبا- ولو با خون كردن به دل ملت متدين- خنك كنند اما خودسوزي كردند شايد كه شعله اي از آن به جامه حريف و رقيب برسد!
4- فرصت ها چگونه تبديل به چالش و تهديد مي شوند؟ امير مومنان در خطبه 081 نهج البلاغه و در مذمت ياران كج رفتار و ناهمراه خود مي فرمايد «اي مردم بي اصل! براي پيروزي و جهاد در راه رسيدن به حق خويش منتظر چه هستيد؟... آيا ديني كه شما را مجتمع و متحد كند، وجود ندارد؟ و آيا حميت و غيرتي نيست كه شما را به تلاش و جهاد برانگيزد؟ آيا شگفت نيست كه معاويه فرومايگان و اوباش بي سر و پا را مي خواند و آنها بدون خرج و بخشش او را اطاعت مي كنند و من شما را كه ماترك اسلام و باقي مانده مردم مسلمان هستيد با معونه و عطا فرا مي خوانم اما شما از دور من پراكنده مي شويد و با من مخالفت و سرپيچي مي كنيد؟» امام مي فرمود اجتماع آنها بر باطلشان و تفرقه شما از حق خويش، دل را مي گدازد و آب مي كند. حضرت در عين حال راه طلايي خروج از بن بست و محروميت را نشان داده و فرموده بود «اي مردم! همانا دنيا آرزومند خود را و آن را كه آرزوي جاودانگي در دنيا كند، مي فريبد دنيا براي كسي كه بر سر دنيا رقابت كند، عزيز و ارجمند نمي دارد... به پروردگار سوگند! هيچ قومي داراي نعمت زندگي گسترده نبودند كه خداوند آن نعمت را از آنان گرفت مگر به خاطر گناهاني كه مرتكب شدند... و اگر مردم آن هنگام كه سختي ها بر آنان فرود مي آيد و نعمت ها از آنان زايل مي شود، با نيت هاي صادق و دلهاي مشتاق و خائف به درگاه پروردگارشان تضرّع كنند، لردّ عليهم كلّ شارد و اصلح كلّ فاسد؛ همانا همه نعمت رفته به آنان بازمي گردد و هر آنچه فاسد و تباه شده، به صلاح و سامان مي رسد» (خطبه 871).
5- انحطاط و انحراف و فتنه انگيزي از آنجا آغاز مي شود كه «...يتولّي عليها رجال رجالاً علي غير دين الله». مردماني، مردماني ديگر را در غير حق پيروي كنند. تدبير چيست؟ اگر كسي به تاخت به سوي پرتگاه مي رود، چاره آن است كه ديگران پيروي او نكنند. «بر حذر باشيد از اطاعت بزرگاني كه به خاطر حسب و نسب خود تكبر ورزيدند... كه آنها پايه هاي بنيان عصبيت و ستون هاي فتنه و آشوبند... شيطان آنها را مركب گمراهي گرفت و لشكري براي هجوم به مردم و مترجماني كه از زبان آنها سخن مي گويد، تا عقل از شما بربايد و در ديده شما رخنه كند و در گوش شما بدمد (كه نبينيد و نشنويد) تا بدين ترتيب شما را نشانه تير و جاي پا و دستاويز خويش قرار دهد» (خطبه 291 نهج البلاغه).
آلودگان به بيماري دوگانه «تعصب و تكبر» و «لجاجت» را بايد مشفقانه انذار كرد و در عين حال مراقب بود بيماري واگير خود را به سياست و اجتماع منتقل نكنند. مردم ما در شناخت و مقابله با اين بيماري به مراتب از برخي نخبگان آلوده به رفتارهاي پرخطر، بصيرترند كه چشم فتنه و آشوب 3 سال پيش را از حدقه درآوردند و پاي امام خميني و امام خامنه اي ايستادند. البته حلول اين بيماري، سياست ورزي را پيچيده تر و دشوارتر مي سازد. اينجاست كه صبر آميخته با بصيرت و مجاهدت و تقوا راهگشاست. مدام بايد فضا را شفاف كرد و در عين حال مراقب بود آنچه خواسته جريان ها و حلقه هاي منحرف- عوامل جنگ نيابتي دشمن- است يعني برجسته كردن چالش هاي حاشيه اي و گرفتن واكنش براي ايجاد غفلت از جبهه و اولويت هاي اصلي، محقق نشود. مفهوم ديگر اين سخن آن است كه بايد اولويت ها و آرمان هاي مطلوب ديني را تبيين كرد تا تمايز و تعارض حلقه هاي فتنه گر منحرف آشكار شود.
محمد ايماني
 


كولر (گفت و شنود)

گفت: در مراسمي با عنوان جشن استقبال از نوروز خطاب به اسفنديار مشايي گفته شد آقاي مشايي مردي است بهاري، بهاري، بهاري!
گفتم: قرار بود در اين شب عيدي براي اقشار مستضعف و محروم جامعه كاري بكنند و شرّ گراني را از سر آنها كوتاه كنند، نه اينكه با هزينه بيت المال و از كيسه همين مردم محروم، جشن بگيرند و از خودشان تعريف كنند.
گفت: اي عوام! خب! وقتي هيچكس از آنها تعريف نمي كند مجبورند خودشان از همديگر تعريف و تمجيد كنند.
گفتم: ولي مردم كه طرف را مي شناسند و با اين تعريف و تمجيدهاي كيلويي كه نظر آنها عوض نمي شود.
گفت: چه عرض كنم؟!
گفتم: يارو براي ديدن كانال هاي ضد اخلاقي يك ديش ماهواره روي پشت بام خانه اش نصب كرده بود و به خيال خودش براي اين كه رد گم كند، روي آن نوشته بود كولر آبي!
 


5 ناظر انتخابات رياست جمهوري دراستان تهران تعيين شدند

پنج عضو هيئت نظارت بر انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري در تهران انتخاب شدند و با حكم رئيس هيئت نظارت مركزي انتخابات، فعاليت خود را آغاز كردند.
از سوي هيئت نظارت بر انتخابات قاسم محمدتهراني به عنوان رئيس هيئت نظارت تهران انتخاب شد و فيروز اصلاني، صادقي مقدم، نصر اصفهاني و حجت الاسلام رسول جليل زاده نيز اعضاي اين هيئت را تشكيل مي دهند.
به گزارش فارس، اعضاي هيئت نظارت بر انتخابات تهران با حكم رئيس هيئت مركزي نظارت بر انتخابات رياست جمهوري فعاليت خود را آغاز كرده اند.
اعضاي هيئت مركزي نظارت بر انتخابات 92 نيز در آذر امسال (91) در اجراي ماده 2 قانون نظارت بر انتخابات رياست جمهوري و چهارمين انتخابات مياندوره مجلس خبرگان رهبري تعيين و به وزارت كشور معرفي شده بودند.
اعضاي اين هيئت را آيت الله احمد جنتي(دبير شوراي نگهبان)، آيت الله محمد يزدي(عضو فقهاي شوراي نگهبان)، محمدرضا عليزاده(قائم مقام شوراي نگهبان)، عباسعلي كدخدايي(سخنگوي شوراي نگهبان)، حجت الاسلام سيدابراهيم رئيسي(معاون اول قوه قضائيه)، محسن اسماعيلي(عضو حقوقدان شوراي نگهبان) و محمدرضا ميرشمسي تشكيل مي دهند.
مكانيزم انتخاب اعضاي هيئت مركزي نظارت بر انتخابات بدين شكل است كه پيش از شروع انتخابات، از سوي شوراي نگهبان پنج نفر از افراد مسلمان و مطلع و مورد اعتماد (به عنوان هيئت مركزي نظارت)، با اكثريت آرا انتخاب و به وزارت كشور معرفي مي شوند.
 


دومين جلسه رسيدگي به پرونده كهريزك برگزار شد

دومين جلسه رسيدگي به پرونده قضات تعليقي كهريزك در شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران و به رياست قاضي مدير خراساني برگزار شد.
جلسه دوم دادگاه رسيدگي به پرونده كهريزك در حالي برگزار شد كه در جلسه اول اين دادگاه شكات و اولياي دم سه نفر از جان باختگان اين بازداشتگاه مشروحا شكايت خود را بيان كردند و دو نفر از وكلاي آنها نيز به ارائه توضيحات و دفاعيات موكلان خود پرداختند.
در دومين جلسه اين دادگاه كه با حضور مستشاران برگزار شد، ابتدا وكيل مدافع خانواده «جوادي فر» شكايت موكل خود را بيان كرد و در ادامه متهم رديف اول به ارائه دفاعياتش پرداخت.
دادستان سابق تهران پس از پايان دادگاه در جمع خبرنگاران گفت: در دفاعيات خود سه ايراد را به صلاحيت دادگاه وارد كردم. نخست اينكه عمل معاونت و مباشرت بايد در يك دادگاه رسيدگي مي شد، موضوع در حدي نبود كه پنج قاضي به آن رسيدگي كنند و آخرين ايرادي كه به آن گرفتم عدم صلاحيت رئيس دادگاه بود.
وي در مورد دليل غيرعلني برگزار شدن دادگاه اظهار كرد: اين موضوع به تشخيص رئيس دادگاه است و تعيين نوع دادگاه به عهده طرفين پرونده است. من خودم را براي دفاع علني آماده كرده بودم و دلم مي خواست مردم بدانند قضات كوچكترين دخالتي در حادثه كهريزك نداشتند؛ اين اتهامات فقط برمبناي اغراض سياسي بوده است. من و همكارانم هيچ دخالتي در اين حادثه نداشتيم.
متهم رديف اول اين پرونده خاطرنشان كرد: لايحه دفاعيات من 40 صفحه است كه در اين جلسه 25 صفحه آن را قرائت و ادامه آن به جلسه بعدي دادگاه موكول شد.
همچنين پس از پايان دومين جلسه دادگاه شاكيان پرونده در جمع خبرنگاران از روند رسيدگي اعلام رضايت كردند. پدر مرحوم محسن روح الاميني با بيان اينكه متهم رديف اول پرونده بخشي از دفاعيات خود را ارائه داد و مابقي دفاعياتش به سومين جلسه دادگاه موكول شد، تصريح كرد: ما از روند رسيدگي به پرونده كهريزك تا اين لحظه رضايت داريم، ولي متاسفانه هيچ آثار تنبه و صداقتي در دفاعيات متهم اصلي اين پرونده نديديم.
علي كامراني پدر يكي ديگر از قربانيان حادثه كهريزك نيز در جمع خبرنگاران گفت: متهم اصلي اين پرونده به كرات عناوين اتهامي نسبت به خود را رد كرده و لايحه دفاعي كه ايشان ارائه داده، تكراري است و بنده مطلب جديدي در دفاعيات ايشان نديدم.
در ادامه پدر مرحوم جوادي فر يكي ديگر از قربانيان پرونده كهريزك نيز تاكيد كرد كه دادگاه رضايتبخش بوده است. گفتني است، سومين جلسه رسيدگي به پرونده كهريزك امروز(دوشنبه) و در شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران به صورت غيرعلني برگزار مي شود.
جلسه اول دادگاه كهريزك، هشتم اسفند برگزار شده بود.
 


مهمان پرست:

بيانيه وزيران خارجه اتحاديه عرب دخالت در امور داخلي ايران است

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان بيانيه اخير وزيران امور خارجه كشورهاي عضو اتحاديه عرب را دخالت در امور داخلي جمهوري اسلامي ايران دانست و آن را فاقد هرگونه ارزش حقوقي و سياسي خواند .
رامين مهمان پرست ادعاها و اتهامات مطرح شده در اين بيانيه را نشانه ارزيابي و برخورد نادرست آن اتحاديه در برخورد با مسائل منطقه و توجه نكردن به راه هاي منطقي براي حل بحران هاي جاري در جهان عرب دانست و با اشاره به تحولات بحرين، سوريه و رفتار خشن رژيم صهيونيستي با ملت مظلوم فلسطين، رويكرد اتحاديه عرب در پرداختن به موضوع جزاير ايراني را بيانگر سردرگمي در برخورد با واقعيت هاي جاري و مسائل مبرم در منطقه عنوان كرد.
سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان با تأكيد مجدد بر اين كه سه جزيره تنب بزرگ، تنب كوچك و ابوموسي بخش هاي جدايي ناپذير از سرزمين ايران هستند، حفظ و صيانت از امنيت و آرامش در منطقه خليج فارس را مسئوليت تمامي كشورهاي منطقه دانست و اظهار اميدواري كرد كه اعضاي اتحاديه عرب در سايه احترام به حق حاكميت جمهوري اسلامي ايران به حل مشكلات واقعي منطقه كمك كنند.
تاكيد وزير خارجه عمان
بر جايگاه و نقش مهم ايران در منطقه
وزير امور خارجه عمان با اشاره به جايگاه و نقش مهم ايران در منطقه ، بر ضرورت تداوم همفكري و تعامل بين كشورهاي منطقه از جمله ايران و عمان براي حل و فصل مسائل منطقه تاكيد كرد.
رامين مهمان پرست سخنگوي وزارت امور خارجه كه به مسقط سفر كرده است ، صبح يكشنبه با«يوسف بن علوي» وزير امور خارجه عمان ديدار و گفت و گو كرد.
وزير امور خارجه عمان در اين ديدار ، روابط بين جمهوري اسلامي ايران و عمان را دوستانه و برادرانه توصيف كرد و بر عزم و اراده مقامات عالي دو كشور براي تعميق وتوسعه بيش از پيش روابط تاكيد كرد.
يوسف بن علوي با اشاره به جايگاه و نقش مهم ايران در منطقه ، بر ضرورت تداوم همفكري و تعامل بين كشورهاي منطقه از جمله ايران و عمان براي حل و فصل مسائل منطقه تاكيد كرد.
وزير امور خارجه عمان سياست و رويكرد كشورش را مبتني بر حمايت از مذاكره و گفت وگو و رد هرگونه اعمال فشار و خشونت دانست و در اين راستا با اظهار خرسندي از فضاي مثبت مذاكرات اخير بين جمهوري اسلامي ايران و گروه1+5 ، ابراز اميدواري كرد اين مذاكرات در ادامه به نتايج مطلوب و ثمربخشي براي طرفين منجر شود.
رامين مهمان پرست نيز در اين ديدار با اشاره به اهميت و حساسيت منطقه خليج فارس و خاورميانه ، ثبات و امنيت در منطقه را اولويت نخست جمهوري اسلامي دانست و ضرورت همكاري و تعامل بين كشورهاي همسايه و دوست را در اين راستا يادآور شد.
 


تسليت به همكاران

با نهايت تأثر مطلع شديم همكارمان آقاي اكبر فرجي در غم از دست دادن مادر گرامي خود سوگوار است. ضمن تسليت به ايشان و ديگر خانواده هاي عزادار براي آن مرحومه رحمت واسعه الهي خواستاريم.
¤¤¤
همچنين با خبر شديم همكارمان آقاي محمدحسين نوروزي نيا در غم از دست دادن يكي از نزديكان خود به سوگ نشسته است. ضمن تسليت به ايشان و ديگر خانواده هاي عزادار براي آن مرحوم غفران الهي آرزو داريم.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 32320003
¤ حضرت امام رضا(ع) مي فرمايند: ايمان يك درجه بالاتر از اسلام است، تقوا يك درجه بالاتر از ايمان است و به فرزند آدم چيزي بالاتر از يقين داده نشده است.
6263---0938
¤ وقتي بنا به فرمايشات رهبر معظم انقلاب بررسي صلاحيت ها يك عرف پذيرفته شده در تمام مكتب ها و حكومت ها مي باشد چرا با اين وصف برخي هنوز اصرار به حذف بررسي صلاحيت ها توسط شوراي محترم نگهبان دارند. چگونه به كسي كه التزام عملي به نظام مقدس جمهوري اسلامي ندارد اجازه بدهيم كه به بالاترين مسئوليت اجرايي برسد؟
6091---0915
¤ خطاب به نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري بايد گفت كسي كه خود را وارد اين ميدان كرده بايد توان مديريتي بالا و همسو با خواسته ها و مطالبات مردم را داشته باشد آنهايي كه كميتشان لنگ مي زند و به دفعات در جاده خاكي حركت كرده و در زمين دشمن ديده شده اند لطفا وارد اين عرصه نشوند و بي جهت براي خود و كشور مزاحمت ايجاد نكنند.
محمودي
¤ از اعضاي محترم شوراي نگهبان درخواست داريم تا نامزدهاي رياست جمهوري بصورت شفاف و روشن عليه فتنه و فتنه گران سال 88 موضع گيري نكرده اند صلاحيت آنان را تاييد نكنند. در غير اين صورت بايد گفت خيانت به خون شهيدان شده است.
عليمرداني
¤ عصر پنجشنبه هفدهم اسفند ماه در جاده سبزوار-نيشابور شاهد تلاش سردار فرمانده تيپ زرهي 21 امام رضا(ع) به اتفاق كاركنان تيپ در ميان برف و يخ براي باز كردن مسير روي مسافرين در راه مانده بوديم. بي اختيار ياد اخلاص بچه هاي دوران دفاع مقدس افتادم و خدا را شكر كردم. به همه اين عزيزان خسته نباشيد عرض مي كنم.
9671---0915
¤ شرايط خاصي را كه برخي خواص مردود و بي لياقت در فتنه 88 بر خود تحميل كردند تا از گردونه احترام و اعتماد ملي رانده شوند كمترين چوب تنبيهي است كه از خيانت خود مي خورند. آنها اگر واقعا عارف به اين معني باشند بايد بدانند كه پايان عمر بي معرفتي خود را مي گذرانند.
9005---0913
¤ وزير خارجه فرتوت عربستان اعلام نمود كه حمايت از شورشيان و تروريست هاي سوري وظيفه ديني ماست كه بايد به او گفت حمايت شما از رژيم نامشروع و غده سرطاني و كودك كش اسرائيل غاصب در جنگ هاي 33 روزه، 22 روزه، 8 روزه هم وظيفه ديني شما بوده كه سنگ تمام گذاشتيد؟
نجفي از قشم
¤ از مسئوليني كه در تكميل و تعريض جاده زابل-نهبندان كه از طرح هاي چندين سال قبل از سفر رهبر معظم انقلاب به منطقه سيستان بوده تعلل نموده و آن را مورد غفلت قرار داده اند بسيار متاسفم.
1648---0915
¤ شركت ايرانسل بارها هزينه پيامك را از موجودي كسر ولي پيامك ارسال نشده است. عمليات در حافظه موجود است و قابل ارائه مي باشد. گاهي نيز به جاي 10 تومان، 16 تومان كسر مي كند مثل روز سه شنبه هفته قبل.
2846---0935 و4901---0930
¤ در تاريخ سه شنبه 13/12/91 به نمايشگاه مواد غذايي واقع در خيابان شهيد بهشتي جنوب مصلي رفته بودم كه در قسمت گوشت منجمد شاهد فروش 10 كارتن گوشت به يك فرد بودم در حالي كه اين گوشت ها توسط دولت براي مصرف كننده است و نبايد به واسطه ها تحويل گردد تا گرانتر از نمايشگاه فروخته شود.
4822---0933
¤ تعدادي وسايل نقليه هستند كه مدت دو سال از انقضاي بيمه آنها گذشته است و صاحبان آنها توانايي پرداخت پول بيمه را نداشته اند. چرا براي اين عده بخشودگي اجرا نمي شود كه حداقل خود را آماده عقد قرارداد جديد با بيمه بكنند و مشكلشان حل بشود.
9005---0913
¤ هنوز اسكناس هاي نو در بين مردم توزيع نشده ولي بسته هاي آن توسط افراد دلال در جلو بانك ها فروخته مي شود چرا جلوي دسترسي افراد دلال به اين اسكناس ها را نمي گيرند؟
6091---0915
¤ آبان ماه در طرح پيش فروش عيد غدير شركت ايران خودرو براي اتومبيل تندر 90 تحويلي اسفند ماه ثبت نام كردم حال مي گويند به جاي 21 ميليون تومان بايد 36 ميليون تومان بپردازم كجاي اين كار شرعي و قانوني است؟
0950---0919
¤ خطاب به مسئولين بنويسيد كه در استان هرمزگان برخي راننده هاي ماشين هاي سنگين سهميه گازوئيل خود را مي فروشند و بار جابجا نمي كنند. مي گويند فروش گازوئيل سهميه سودش از كرايه بار بيشتر است و درد سر هم ندارد.
0897---0917
¤ در طول سال اين همه روزهاي پنجشنبه تعطيل شده نمايندگان مجلس هيچگونه اعتراضي نكردند حالا گير داده اند به چند روز تعطيلات مذهبي در تقويم سال چرا؟ اين بد سليقگي از كجا ريشه مي گيرد؟
7902---0919
¤ كسر مبلغ 5 درصد ماليات از دستمزدهاي ناچيز كاركنان حق الزحمه اي صدا و سيما در مراكز استان ها به ويژه اصفهان با مصوبه قانون بخشودگي مالياتي وزارت اقتصاد و دارايي هيچگونه مطابقت و هماهنگي ندارد.
2143---0913
¤ در سال 92 بايد حداقل ميزان دريافتي حقوق كارگران و كارمندان مطابق با نرخ تورم و گراني موجود در حدي تعيين بشود كه موجب خدشه در انگيزه پيشرفت نشود.
6263---0938
¤ از شهرداري درخواست مي شود با كساني كه در معابر و خيابان ها و درب منازل مردم اقدام به چسباندن پوسترهاي تبليغاتي تخليه چاه و مي كنند برخورد نمايد.
1862---0937
پاسخ روابط عمومي بانك مسكن
در پاسخ به مطلب مندرج در ستون خوانندگان روزنامه در تاريخ 19 بهمن ماه سال جاري با عنوان مطالبات كارگران شركت فولاد ذوالفقار، پس از پيگيري هاي مستمر از شعبه كوي نصر بانك مسكن، مشخص شد هيچ گونه سابقه حساب، تسهيلات اعطائي، صدور اجرائيه و تمليك دارائي درخصوص كارخانه فولاد ذوالفقار در شعبه موصوف وجود نداشته است.
 


با اين طناب پوسيده ته هيچ چاهي نمي شود رفت (خبر ويژه)

«با طناب پوسيده خاتمي نمي شود در چاه رفت». اين مطلب را برخي روزنامه نگاران و عناصر اصلاح طلب فراري در واكنش به نوشته پسر جلايي پور درباره لزوم نامزدي خاتمي عنوان كردند.
محمدرضا جلايي پور اخيرا 40 دليل در اين باره نوشته بود اما وب سايت خودنويس از قول برخي عناصر اصلاح طلب فراري نوشت: با طناب خاتمي در هيچ چاهي نمي شود رفت. با آوردن خاتمي، اندك سياست ورزي واقع بينانه و عمل گرايانه اگر با هزينه فراوان به دست آمده، بر باد خواهد رفت و دود آن در چشم حاميان جنبش سبز مي رود.
در ادامه اين مطلب آمده است: اگر واقع گرا باشيم با آمدن خاتمي فضا براي خارج كشوري ها شديدتر خواهد شد كه در همان خارج بمانند.
يكي ديگر از منتقدين مي گويد: «خاتمي قبلاً شرايطش رو براي شركت در انتخابات گفته... يكي از اون شرايط آزادي تمام زندانيان سياسيه... و برگزاري انتخابات آزاد كه البته فكر مي كنم (مطمئنم) هيچ يك از شرايطش توسط حاكميت قبول نميشه... پس آمدن خاتمي ؟؟؟؟؟؟؟؟؟»
روزبه ميرابراهيمي همكار فراري روزنامه اعتماد نيز مي پرسد: جلايي پور از كجا و بر مبناي چه شواهدي به اين برداشت رسيده كه خاتمي برخواهد خاست و «گام هاي عملي» برخواهد داشت؟ نه كارنامه هشت ساله رياست او چنين نشان مي دهد و نه كارنامه او پس از سال .88
وي مي نويسد: «كيفيت حضور خاتمي در قدرت، عملاً بگير و ببندها را افزايش داد و قرباني هاي بسياري گرفت.»
 


گزارش مستند شكنجه مردم عراق توسط اشغالگران (خبر ويژه)


«بدترين و سخت ترين شكنجه ها در عراق بعد از سرنگوني صدام، در بازداشتگاه هاي آمريكا و تحت نظارت مستقيم آمريكا صورت گرفته است».
روزنامه گاردين و بي بي سي عربي با انتشار گزارش تحقيقي مشترك اعلام كردند پنتاگون در تأمين بودجه و اداره بازداشتگاه هاي مخوف عراق كه شكنجه سازماندهي شده در آنها رواج داشته، نقش مستقيم ايفا كرده است.
براساس اين گزارش پنتاگون يكي از ژنرال هاي بازنشسته خود را كه در جنگ هاي آمريكاي مركزي، در نيكاراگوئه و السالوادور، حضور مؤثري داشت، بدور از سر و صداي رسانه اي به عراق فرستاده بود تا بر عملكرد اين بازداشتگاه ها و مراكز شكنجه نظارت كند.
به گزارش دويچه وله «ژنرال جيمز استيل 58 ساله نظامي بازنشسته اي است كه از سوي دونالد رامسفلد مأمور تشكيل نهادي متمركز براي سركوب گروه هاي معارض در عراق شد. گاردين و بي بي سي عربي از كلنل جيمز كافمن، به عنوان مشاور ارشد و همراه جيمز استيل در راه اندازي و اداره اين بازداشتگاه ها در راستاي اهداف سركوب شورشيان نام بردند.
اين گزارش مستند همچنين از نقش ژنرال ديويد پترائوس، رئيس سابق سازمان سيا كه در ماه نوامبر به دليل افشاي رابطه خارج از ازدواج خود ناچار به استعفا شد در تأسيس اين بازداشتگاه ها پرده برمي دارد.
ژنرال السمري، يك نظامي عراق كه يك سال در بازداشتگاه هاي امنيتي عراق با استيل و كافمن كار كرده مي گويد: «پترائوس و كافمن را هميشه با هم در بازداشتگاه مي ديديم. هربار آن ها را ديدم كنار هم راه مي رفتند و به آرامي با هم صحبت مي كردند. پترائوس همه چيز را درباره واقعيت مخوف و خشن و رواج روزمره شكنجه مي دانست.
بنا به گزارش گاردين هر يك از بازداشتگاه ها، تيم بازجويان و شكنجه گران مخصوص خود را داشته است. «تيم هاي بازجويي از هر گونه ابزار و شيوه شكنجه براي اعتراف متهم استفاده مي كردند. شواهد نشان مي دهد كه شكنجه با وسايل برقي، كشيدن ناخن، شلاق به نقاط حساس بدن و آويزان كردن متهم از سقف به شكل وارونه بسيار رايج بوده است.»
ژنرال السمري در اين مستند مدعي شد كه در يك مورد پسر 14 ساله اي به يكي از قفسه هاي كتابخانه يكي از اتاق ها به شكلي كه پاهايش تا بالاي سر او قرار مي گرفت، طناب پيچ شد. اين نظامي عراقي مي گويد: «تمام بدن اين پسربچه بعد از چند ساعت كه در اين وضع طناب پيچ بود و در اثر ضربات شلاق با كابل كبود بود.»
ژيل پرس، عكاس سابق «نيويورك تايمز» كه در سفر سامرا موفق به بازديد يكي از بازداشتگاه ها شده مي گويد: «در كتابخانه بازداشتگاه با استيل گفت وگو مي كرديم و لكه هاي خون را همه جاي كتابخانه مي شد ديد.» پيتر ماس خبرنگاري كه به همراه ژيل پرس با استيل مصاحبه كرده، مي گويد در طول مصاحبه صداي فريادهاي بلند و ناله كسي مي آمد كه مدام مي گفت، «الله، الله».
گاردين همچنين گزارش داد برخي از متهمان وادار به حضور در جلوي دوربين تلويزيون براي اعتراف و ابراز ندامت شده اند.
پخش اولين قسمت از برنامه با خشم افكار عمومي در عراق مواجه شد و بعد از اين واكنش، ژنرال پترائوس در تماس تلفني مستقيم خواهان آن شد كه پخش اين برنامه متوقف شود.
 


آقاي عارف! يك چراي كوچك را جا انداختيد! (خبر ويژه)

معاون اول دولت اصلاحات درباره فتنه سبز و ارتباط آن با اصلاح طلبان دچار تناقض گويي شده است.
محمدرضا عارف در ديدار تعدادي از دانشجويان يزدي مقيم تهران و در پاسخ به اين سوال كه موضعش نسبت به جنبش سبز چيست، اذعان كرد: بايد پرسيد مراد از جنبش سبز چيست؟ آن چيزي كه به اسم جنبش سبز مطرح شده است در دو سر طيف آن، هم افراد اصيل انقلاب قرار دارند و هم افرادي كه به دنبال براندازي نظام هستند.
وي در عين حال بر اينكه اصلاح طلبان هيچ ارتباطي با براندازها ندارند، گفت: افرادي را كه روش هاي راديكالي برگزيدن بايد تلاش شود با نگاه مثبت به نظام برگردانده شوند چرا كه بسياري از آنها تحت تاثير فضا، مواضع تندي مي گيرند ولي با مدتي گفت وگو و شنيدن سخنانشان برمي گردند.
وي درباره دليل سكوت خود در وقايع سال 88 گفت: در انتخابات سال 88 اعتقادم بر اين بود كه كشور در حال ورود به بازي باخت-باخت است و همه اشتباه كرديم و به نظرم هيچ راهي جز سكوت نبود.
وي با بيان اينكه سكوتم به صورت عمومي بود نه خصوصي، گفته است: مواضع ام را همه مي دانند و در اين مقطع صلاح نمي دانم برخي مسايل درون گروهي و برخي مسايلي كه كمك به كشور نمي كند را مطرح كنم چرا كه در شرايط فعلي بايد اميد در جامعه را ايجاد كرد و جواناني را كه بي انگيزه شدند را جذب كرد.
عارف در واكنش به سوال يكي از دانشجويان كه از او خواست بگويد حوادث سال 88 فتنه بوده است يا نه گفت: مگر مشكل كشور اين است كه گفته شود حوادث سال 88 فتنه بوده است يا نه؟ چه نيازي است كه دائما حوادثي كه متعلق به 4 سال گذشته بوده است براي تسويه حساب هاي سياسي بكار برده شود؟
عارف با بيان اينكه «هيچ گاه قبول نداشتم كه كل نظام را براي انتخابات زير سوال ببريم»، افزود: اگر حقمان در انتخابات ناديده گرفته شد، مطمئن باشيد تا آخرين مرحله از طريق مكانيزم هاي قانوني پيگيري مي كنيم و صدالبته اعتقادم بر اين نيست براي نظامي كه آن را قبول داريم و براي احقاق حق خود مردم را به خيابان بياوريم.
نكته مهمي كه در اظهارات آقاي عارف مغفول و مسكوت مانده، چرايي هم جبهه شدن مدعيان اصلاح طلبي با جريان برانداز در جنبش سبز است كه آقاي عارف نيز اصل آن را تأييد كرده اما چرايي ماجرا را توضيح نداده است. به اعتبار طفره رفتن از تحليل موضوع است كه طبيعتاً آقاي عارف مدعي مي شود «علت سكوتم در حوادث سال 88 اين بود كه همه اشتباه كرديم»! در واقع خط خيانت به اعتبار همراهي جريان نفاق جديد با گروهك هاي تابلودار و حمايت رژيم صهيونيستي و آمريكا تشكيل شده و به ميدان آمده بود و اين خط با تودهني خود ملت- پيش از حاكميت- مواجه شد. و به اين معنا- با عرض پوزش از آقاي عارف- منطق «همه اشتباه كرديم» همان منطق خوارج فريب خورده در جنگ صفين است كه بعد از آگاهي از فريب خوردگي در قبال حيله عمر وعاص، باز هم حاضر نشدند اشتباه خود را بپذيرند و به جاي معارضه با معاويه، به معارضه با اميرمومنان برخاسته و نقشه اردوگاه شام را كامل كردند.
 


ماجراي آن عكس! (خبر ويژه)

انتشار تصويري از مصافحه احمدي نژاد با مادر هوگو چاوز كه خبرگزاري انگليسي «رويترز» منتشر كرده بود بلافاصله پس از انتشار با انعكاس و بازتاب گسترده اي در سايت هاي فارسي زبان گروههاي ضد انقلاب روبرو شد. و پس از آن اين خبر همراه با تصوير ياد شده از سوي برخي از سايت هاي داخلي نيز منتشر شد. اين حركت در صورت صحت، اقدام ناپسندي بود كه از سوي رئيس جمهور كشورمان بعيد و البته درخور ملامت بود. از آنجا كه تنها منبع اين خبر و عكس همراه آن، خبرگزاري انگليسي رويترز بود و سايت هاي فارسي زبان ضدانقلاب نيز با ذوق زدگي و حركتي كه از هماهنگي آنها حكايت مي كرد اقدام به انتشار آن كرده بودند، صحت خبر مي توانست قابل ترديد باشد. ديروز سايت «انتخاب» كه عكس مصافحه را منتشر كرده بود، اقدام خود را شتاب زده ناميد و توضيح داد كه عكس مصافحه رئيس جمهور با مادر چاوز، جعلي است و با استفاده از نرم افزار فتوشاپ تهيه شده است و به خاطر اشتباه خود از رئيس جمهور پوزش خواست. اما چند ساعت بعد اعلام كرد كه عكس مصافحه واقعي است و تصويري كه احمدي نژاد را در حال مصافحه با البرادعي نشان مي دهد جعلي و فتوشاپ است. همزمان با اوج گرفتن خبر اين ماجرا در سايت هاي اينترنتي داخل و خارج كشور، حجت الاسلام والمسلمين ميرتاج الديني، معاون حقوقي رئيس جمهور كه وي را در اين سفر همراهي مي كرد و در صحنه حضور داشت در مصاحبه با شبكه ايران- وابسته به حلقه انحرافي- گفت «از آنجايي كه من و دكتر صالحي شاهد ماجرا بوديم، رئيس جمهور طبق معمول دست هاي خود را در مقابل هم فشرد و به عرض تسليت به مادر چاوز پرداخت، اما به دليل اينكه حال مادر چاوز دگرگون شده بود، با ابراز تأثر شديد ناگهان دستان خود را بر دست رئيس جمهور گذاشت، اما احمدي نژاد دست هايش را مي كشيد.»
در همين حال و هوا، دو عكس روي سايت ها قرار گرفت. يكي از آنها احمدي نژاد را در حال مصافحه با مادر چاوز نشان مي داد و در عكس ديگر، احمدي نژاد با همان حالت در حال مصافحه با البرادعي بود. عده اي- البته اندك و كم شمار- اصرار داشتند كه عكس مصافحه احمدي نژاد با البرادعي، عكس واقعي است و عكسي كه احمدي نژاد را در حال مصافحه با مادر چاوز نشان مي دهد، غير واقعي و فتوشاپ است و عده اي ديگر عكس مصافحه با البرادعي را فتوشاپ و غيرواقعي مي دانستند. اما، صرفنظر از ميزان اهميت موضوع، شواهد موجود حكايت از آن دارد كه عكس مصافحه با مادر چاوز واقعي است و عكس دوم جعلي است كه با بهره گيري از نرم افزار فتوشاپ تهيه شده است. از جمله اين شواهد آن كه 1- هيچيك از خبرگزاري ها در اخبار مربوط به مراسم دفن چاوز، خبري درباره حضور البرادعي در اين مراسم مخابره نكرده اند 2- تصوير سر البرادعي در عكس دوم، دقيقا و بدون كم و كاست از عكس مربوط به مصافحه وي با علي لاريجاني كپي شده است و حالت البرادعي و خطوط چهره و... با تصويري كه از مصافحه او با علي لاريجاني در دست است، جزئي ترين تفاوتي ندارد. 3- البرادعي آدم قد بلندي است ولي در عكس مورد اشاره، قد ايشان كوتاهتر از آقاي احمدي نژاد است! و حال آن كه در فيلم و تصاوير مربوط به مراسم، هيچ نشانه اي از مثلا يك سكو كه احمدي نژاد روي آن ايستاده باشد و يا يك پلكان كه البرادعي در پله هاي پايين تر آن ايستاده باشد، ديده نمي شود و اساسا وجود ندارد. و شواهد ديگري كه موضوع اين خبر ويژه نيست.
از تمامي شواهد ياد شده برمي آيد كه مصافحه آقاي احمدي نژاد با مادر هوگو چاوز صحت داشته است و از آنجا كه چاوز در سن 57 سالگي در گذشته، مادر ايشان حداقل بايستي نزديك به 80 ساله باشد. بنابراين شائبه اي كه برخي از سايت ها در اين باره مطرح مي كنند نمي تواند پايه و اساسي داشته باشد. و از سوي ديگر، همانگونه كه آقاي ميرتاج الديني توضيح داده و سايت ايران با تيتر «وقتي شگرد هميشگي رئيس جمهور جواب نداد» به آن پرداخته است، احتمال غافلگير شدن آقاي احمدي نژاد به واقعيت نزديكتر است. و اين ماجرا با دست دادن آقاي خاتمي با زنان و دختران جوان اروپايي كاملاً متفاوت است چرا كه اقدام خاتمي نه فقط غافلگيرانه نبود، بلكه زنان و دختران در صف استقبال كنندگان ايستاده بودند و خاتمي بدون كمترين اجبار و يا غافلگيري با آنان دست داده بود! بنابراين تلاش مدعيان اصلاحات براي همسان سازي اين دو ماجرا، قياس مع الفارق است.
ولي آنچه تعجب آور و درخور ملامت است اقدام كساني است كه به جاي توضيح ماجرا، در پي توجيه آن برآمده اند و مخصوصاً، اگر تهيه عكس جعلي و فتوشاپ و انتشار آن، كار همين عده باشد كه ضمن اشاره به ناشي گري آنها بايد بر احوالشان تاسف خورد.
و اما، آنچه در اين ميان از اهميت بيشتري برخوردار است تلاش مشترك اپوزيسيون داخل و خارج براي اصلي كردن اين ماجرا و دور كردن افكار عمومي از مسائل و دغدغه هاي واقعي مردم است.
 


راديو فرانسه: اروپا قدرت تحريم مالي ايران را ندارد (خبر ويژه)

راديو فرانسه گفت آمريكا طرف زيان ديده تحريم ها عليه ايران است و ايران توانسته در بسياري از كشورهاي اروپايي، منافذي براي انتقال پول و نقدينگي ايجاد كند.
راديو فرانسه در گزارش خود تأكيد كرد: زيان هاي ناشي از تحريم عليه جمهوري اسلامي ايران به شكل يكجانبه به آمريكا منتقل مي شود و اروپا زيان چنداني در اين بين نمي بيند.
راديو فرانسه درباره علت افزايش فشار آمريكا بر اتحاديه اروپا در خصوص تحريم هاي اقتصادي ايران گفت: فشارها به اين دليل است كه عدم تقارن ميان منافع و زيان وجود دارد و با وجود آنكه آمريكا در همكاري با اتحاديه اروپا تلاش مي كند تا تحريم ها عليه ايران تشديد شود، اما زيان اين تحريم ها به شكل يكجانبه به آمريكا منتقل مي شود. نكته ديگر اين است كه ايران ضمن مذاكرات توانسته در بسياري از كشورهاي اروپايي منافذي را براي انتقال پول و نقدينگي ايجاد كند و اين باعث مي شود كه آثار تحريم هاي آمريكا كاهش يابد.
تحليلگر راديو فرانسه با بيان اينكه شيوه مذاكره براي مذاكره از سوي ايران اين شانس را در اختيار اين كشور قرار داده است تا بخشي از تحريم ها را با استفاده از كشورهاي اروپايي دور بزند، ادامه داد: دور زدن اين تحريم ها از سوي اشخاص حقيقي صورت مي گيرد و نه از سوي نهادهاي وابسته به جمهوري اسلامي، به اين شكل كه ايران افرادي را به اروپا گسيل كرده و يا از افرادي كه پيش تر در اروپا حضور داشته اند براي تأسيس شركت ها، ادارات و دفاتر استفاده مي كند.
راديو فرانسه گفت: به هيچ وجه توانايي جلوگيري از ورود و خروج ارز از ايران وجود ندارد و اساساً اين كار براي اروپا مقرون به صرفه هم نيست؛ منافذ ورود و خروج ارز آن قدر زياد و ساده هستند كه اين كار عملا ممكن نيست و تحريم بانك مركزي اروپا مي تواند مؤثر باشد اما روند انتقال ارز را متوقف نخواهد كرد.
راديو فرانسه خاطرنشان كرد: خزانه داري آمريكا از بانك مركزي اروپا خواسته است كه جمهوري اسلامي ايران را به طور كامل از سيستم پرداخت هايش معروف به سيستم «تارگت 2» حذف كند اما به نظر مي رسد اين يك موضع گيري سياسي است چرا كه تحريم بانك مركزي اروپا مشكلات زيادي را براي خود آمريكا به وجود مي آورد.
 


بهار زوركي با مدال الكي ! (خبر ويژه)

آيا رئيس جمهور، اسفنديار رحيم مشايي را اشتباه گرفته و عناوين نچسب را به او نسبت مي دهد؟
احمدي نژاد روز گذشته ضمن اعطاي نشان فرهنگ به رئيس دفتر سابق خود، تعريف و تمجيدهاي اغراق آميزي را كه در حكم رياست دبيرخانه جنبش عدم تعهد نيز براي مشايي فهرست كرده بود، دوباره ادا كرد. احمدي نژاد گفته است: در اين مراسم از فرزند برومند ملت ايران تجليل شد. براي من سخن گفتن از جناب مهندس مشايي سخت است. بايد شهادت دهم اين مرد، دلي پاك و زلال دارد. مردي است مهربان و عاشق تمام انسان ها و ايماني دارد به استواري دماوند. من افتخار آشنايي با ايشان را در 27-28 سال قبل داشتم و اين آشنايي با عنايات خداوند بر اين بنده كوچك ادامه يافته است.
احمدي نژاد افزود: من ايشان را مديري مسلط و مدبر مي دانم. ايشان مرد هنر و مرد عشق است... آقاي مشايي صاحب انديشه است، صاحب نظريه است. در زمينه هاي گوناگون و اساسي جهان و انسان و رابطه انسان با خدا و مديريت جهاني صاحب نظر است، بر خودم وظيفه مي دانم به نمايندگي از ملت ايران از ايشان تقدير كنم. البته من براي نصب نشان از ايشان اجازه گرفتم كه آيا اجازه مي دهيد آن را نصب كنم و آن را جزو افتخارات خود مي دانم كه عليرغم تمام ناملايمات، خداوند متعال اين توفيق را به بنده داد كه بنده به نمايندگي از ملت از يك فرزند برومند ملت تجليل كنم.
وي گفت: ملت قدر فرزندان خود را مي داند و مي شناسد، اگر من بخواهم آقاي مهندس مشايي را در يك كلمه معرفي كنم ايشان مردي «بهاري بهاري بهاري» است.
احمدي نژاد در متن طولاني حكم رياست مشايي بر دبيرخانه جنبش عدم تعهد نيز از وي با القاب و عناوين ويژه اي ياد كرده بود كه بعضا در شأن انسان كامل و امام معصوم(ع) است. اين در حالي است كه مسئوليت برخي انحرافات فرهنگي و اقتصادي و سياسي حلول كرده در برخي اجزاي دولت مستقيما متوجه آقاي مشايي و برخي افراد نزديك به وي است. ادعاي پايان دوران اسلامگرايي با وجود بودن اسلام- همانند پايان دوره اسب سواري با وجود بودن اسب!- از جمله گزافه گويي هاي اسفنديار رحيم مشايي بود و معلوم نيست گوينده چنين تعابيري، چه نسبتي مي تواند با «بهار جان ها» حضرت ولي عصر(عج) داشته باشد؟ اما از اين طنز بي مايه و نابجا كه بگذريم، طنز بعدي در نسبت قائل شدن ميان «نظريه» و آقاي مشايي است. انصافا اين آقا نظريه اش كجا بود؟ قطعا درباره او سوء تفاهمي نزد آقاي احمدي نژاد به وجود آمده و گرنه، بايد عامل وقوع برخي قانون شكني ها و انحرافات را توبيخ و مواخذه كرد يا حداكثر نشان بي فرهنگي به او داد.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10