(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 21 اسفند  1391 - شماره 20451

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
از سوي معاون رئيس رسانه ملي در امور سيما صورت گرفت
معرفي ويژه برنامه هاي سيما در نوروز
هديه به خوانندگان
درپرتو وحي
اخبار ادبي و هنري
انجمن وبلاگ نويسان حج تشكيل شد
معاون فرهنگي ستاد عمره و عتبات:
 19 هزار دانشجو از 3 فروردين به عمره مفرده اعزام مي شوند
اعزام هاي نوروزي عتبات عاليات 24 اسفند آغاز مي شود
اذعان اوباما به اختلاف با تل آويو بر سر ايران
تاكيد ايران و عمان بر توسعه روابط نظامي در حوزه دريا
سردار فضلي:
مردم با استقبال از راهيان نور پاسخ محكمي به دشمنان نظام و انقلاب دادند
امير پوردستان خبر داد
آزمايش سامانه هاي بسيار پيشرفته در رزمايش موشكي نيروي زميني
جليلي:ايران با دفاع از حقوق خود
توانسته به پيشرفت هاي بزرگ نائل آيد
در نشست خبري مشترك با وزير خارجه بنين
صالحي: سال آينده، سالي نويد بخش براي رفع تحريم هاست
قاضي سراج: امكان صدور حكم غيابي براي خاوري وجود ندارد
رئيس قوه قضائيه: قاضي نبايد به خطوط قرمز توهمي توجه كند
استاندار تهران خبر داد
جانمايي پايتخت اداري كشور
معاون فرهنگي سازمان اوقاف و امور خيريه:
امامزادگان و بقاع متبركه كشور براي پذيرايي از زائران در ايام نوروز آماده شده اند
تسليت آيت الله نوري همداني به خانواده مرحوم موسوي لاري


از سوي معاون رئيس رسانه ملي در امور سيما صورت گرفت

معرفي ويژه برنامه هاي سيما در نوروز

سرويس ادب و هنر-
معاون سيماي رسانه ملي از نمايش چهار سريال، 128 فيلم سينمايي جديد، 60 مستند فاخرو ويژه برنامه هاي نوروزي ديگري از تلويزيون خبر داد.
به گزارش خبرنگار كيهان، علي دارابي معاون رئيس سازمان صدا و سيما در امور سيما در نخستين نشست خبري خود به بهانه معرفي ويژه برنامه هاي نوروزي سيما، در جمع نمايندگان رسانه هاي جمعي حضور يافت. وي با اعلام اينكه ويژه برنامه هاي نوروزي سيما از 28 اسفند امسال تا 16 فروردين سال آينده از شبكه هاي مختلف تلويزيون پخش خواهند شد، گفت: اين ويژه برنامه ها با چهار رويكرد و گفتمان كلي تدارك ديده شده اند كه عبارتند از؛ برخورداري از نشاط اجتماعي، تعالي معنوي و آموزنده بودن، تقويت همدلي و وحدت ملي و معرفي دستاوردهاي علمي و پيشرفت هاي كشور.
دارابي ادامه داد: بيش از 400 شخصيت از خانواده شهدا از جمله شهداي هسته اي و چهره هاي مذهبي، سياسي، هنري، علمي و ورزشي با حضور در برنامه هاي سيما در ايام نوروز مهمان خانه هاي مردم مي شوند.
معاون سيما به معرفي سريال هاي نوروزي و زمان پخش آن ها پرداخت و اظهار داشت: سريال «پايتخت 2» ساعت 22 و 15 دقيقه از شبكه يك، سريال «آب پريا» ساعت 21 و 30 دقيقه از شبكه دو، سريال «همه خانواده من» ساعت 23 و 15 دقيقه از شبكه سه و سريال «هفت سين» ساعت 20 و 45 دقيقه از شبكه تهران روي آنتن خواهند رفت. همچنين دو سريال خارجي «هيچكاك» و «لئوناردو» نيز از شبكه چهار سيما به نمايش در مي آيند.
ضمن اينكه دو سريال «پايتخت 2» و «هفت سين» هم هر روز صبح از دو شبكه تماشا و بازپخش خواهند شد. در مجموع طوري برنامه ريزي شده كه يك شبكه مجازي پخش سريال به وجود بيايد و مخاطبان اين امكان را دارند تا از ساعت 10 تا 24 سريال ببينند.
دارابي همچنين درباره فيلم هاي سينمايي نوروزي سيما توضيح داد: 128 فيلم جديد سينمايي براي اين ايام تدارك ديده شده كه از اين ميان 50 عنوان توليد داخل هستند. به طوري كه يك شبكه مجازي پخش فيلم سينمايي در سيما ايجاد شده و مخاطبان سيما از ساعت هشت تا 24 مي توانند اين فيلم ها را تماشا كنند. ضمن اينكه امسال تلاش شده تا پخش محصولات سينمايي داخلي افزايش يابد.
وي همچنين از نمايش 60 فيلم مستند فاخر در تعطيلات سال جديد خبر داد و گفت: از جمله اين مستندها مي توان به مستند آفريقا در 6 قسمت 50 دقيقه اي اشاره كرد كه براي نخستين بار در خاورميانه از سيماي جمهوري اسلامي پخش مي شود.
اين مسئول رسانه اي درباره برنامه هاي معارفي سيما هم بيان داشت: در نخستين روز سال 92 نيز در همه شبكه ها بصورت زنده قاريان ممتاز كشور و بين المللي قرائت قرآن مي كنند و اذان خواهند گفت: با اماكن مذهبي نيز ارتباط زنده خواهيم داشت و برنامه هاي راهيان نور نيز مانند سال هاي گذشته پوشش داده مي شود. ضمن اينكه ما از روز پنج فروردين همزمان با شهادت حضرت زهرا(س) ويژه برنامه هايي خواهيم داشت. شبكه قرآن نيز هر روز ساعت شش صبح قرائت يك جزء از قرآن كريم را به صورت زنده پخش مي كند. مشاعره قرآني، فيلم تلويزيوني قصه هاي قرآن و پاسخ به شبهات ديني نيز از ديگر برنامه هاي نوروزي اين شبكه هستند. وي همچنين از تهيه ويژه برنامه هايي براي درگذشتگان سال 91 نظير آيت الله مجتبي تهراني، آيت الله خوشوقت، هنرمندان درگذشته و خبر داد.
معاون سيما همچنين در پاسخ به خبرنگار كيهان درباره چرايي توليد كمرنگ سريال هايي با مضامين استراتژيك نظام، نظير بيداري اسلامي، انرژي هسته اي، انقلاب اسلامي، دفاع مقدس و سبك زندگي اسلامي، تنها به اين پاسخ اكتفا كرد كه ما سريال هاي خوب فراواني ساخته ايم كه نبايد نيمه خالي ليوان را ديد و تلاش خواهيم كرد كه وضعيت سريال هايمان ارتقا يابد.
دارابي از راه اندازي دو شبكه فارسي زبان بيگانه در آستانه انتخابات رياست جمهوري خبر داد و گفت: هدف ما رقابت با شبكه هاي بيگانه نيست، بلكه قصد داريم تا برنامه هايي مطابق با آداب و سنن و ارزش هاي خودمان را توليد كنيم.
وي درباره آمادگي سازمان صدا و سيما براي انتخابات نيز توضيح داد: برنامه ريزي براي برگزاري مناظره ها، تبليغات انتخاباتي، فضاسازي انتخاباتي و بطور كلي زمينه سازي براي مشاركت عمومي در اين حركت ملي انجام شده و رسانه ملي در اين كار با دست پر وارد شده است.
وي افزود: مناظره ها به شكل هاي مختلف بررسي شده و منتظريم براساس هماهنگي و سياست هاي ستاد، برنامه ها را اعلام كنيم.
معاون سيما گفت: برخي برنامه هاي مربوط به انتخابات از جمله «ديروز، امروز، فردا» آغاز شده است و برخي برنامه هاي نوروزي در حوزه هاي اجتماعي و سياسي به موضوع انتخابات توجه دارند. معاون سيما تاكيد كرد: بعد از نوروز و به ويژه در ماه هاي ارديبهشت و خرداد، برنامه هاي انتخاباتي اين رسانه به ويژه برنامه هايي كه با موضوع دعوت مردم به مشاركت در انتخابات است، به اوج خود خواهد رسيد. معاون سيما همچنين گفت: دو شبكه فارسي زبان ماهواره اي تنها با موضوع انتخابات خرداد سال آينده در دست تاسيس است.
معاون سيما در پاسخ به سوالي درباره راه اندازي شبكه هاي كابلي گفت: هرچند سياست هاي اصل 44 شمول گسترده اي داشت، اما طبق تفسير شوراي نگهبان، صدا و سيما در جاي خود محفوظ ماند. طبق اين تفسير، انحصار شبكه هاي راديويي و تلويزيوني در اختيار صدا و سيماست، اما از نظر فناوري جديد بايد با مسائل جديد رو به رو باشيم. وي تاكيد كرد: موضوع راه اندازي شبكه هاي كابلي در دست بررسي است، اما اكنون چنين برنامه و سياستي وجود ندارد.
 


هديه به خوانندگان

 حضرت آيت الله بهجت(ره): اگر بي تفاوت باشيم و براي رفع گرفتاري ها و بلاهايي كه اهل ايمان به آن مبتلا هستند دعا نكنيم، اين بلاها به ما هم نزديك خواهد شد.
 


درپرتو وحي

سزاوارترين افراد
به حضرت ابراهيم(ع) اينها هستند...
قرآن مجيد:
سزاوارترين مردم به ابراهيم، كساني اند كه از او پيروي مي كنند. اين پيامبر (حضرت محمد(ص) ) و كساني كه (به او) ايمان آورده اند (به ابراهيم از همه سزاوارند) و خداوند، ولي و سرپرست مومنان است.
سوره آل عمران
آيه 68
 


اخبار ادبي و هنري

يك فيلم ضد ايراني با خاطرات جاسوس انگليس ساخته مي شود
هاليوود، براساس خاطرات يكي از جاسوسان انگليس در جريان فتنه سال 88 فيلم ضد ايراني خواهد ساخت.
به گزارش خبرنگار كيهان، جان استوارت مجري برنامه هاي شبانه شبكه «كمدي سنترال» آمريكا قصد دارد براساس خاطرات مازيار بهاري يك فيلم سينمايي بسازد. بهاري به اصطلاح خبرنگار نيوزويك و جاسوس سفارت انگليس بود كه در جريان فتنه سال 88 دستگير شد و پس از آزادي به غرب گريخت و به فعاليت عليه جمهوري اسلامي ايران ادامه داد.
در همين حال خبرگزاري مهر به نقل از كنتكت ميوزيك گزارش داد: در برنامه «ديلي شو» هفته پيش اعلام شد، جان استوارت قصد دارد براي اولين بار با ساختن فيلمي درباره ايران پشت دوربين فيلمبرداري قرار بگيرد و به همين دليل براي مدت چند هفته از برنامه شبانه اش فاصله مي گيرد.
انتقاد جمعي از انيميشن سازان
به برخي اتفاقات جشنواره پويانمايي
همزمان با اختتاميه هشتمين جشنواره بين المللي پويانمايي تهران، جمعي از انيميشن سازان كشورمان با ارسال نامه اي به رياست كانون پرورش فكري به عنوان متولي اصلي برگزاري اين جشنواره، به نحوه برگزاري، انتخاب انيميشن ها و همچنين برگزيدگان اين دوره از جشنواره پويانمايي تهران معترض شدند.
در بخشي از اين نامه آمده است: در پنجمين دوره جشنواره پويانمايي تهران فيلم بلندي با عنوان «در ميان تيغ ها» به بخش مسابقه انيميشن هاي اين جشنواره راه يافت و كارگردان اين اثر با نام يوزي جفن بليد جايزه بهترين اثر بلند پنجمين جشنواره دو سالانه انيميشن جمهوري اسلامي ايران را از آن خود كرد، در حالي كه با جستاري ساده در منابع معتبر اينترنتي و يا وب سايت شخصي اين شخص به وضوح مشهود است كه اين كارگردان فردي اسرائيلي الاصل بوده و تا همين چند سال پيش هم ساكن تل آويو بوده است! تصادفي و سهوي بودن اين ماجرا زماني منتفي مي شود، كه اثر «طبيعت شگفت انگيز ما» ساخته تومر اشد كارگردان و انيماتور اسرائيلي الاصلي كه در دانشگاه اورشليم تحصيل كرده (و هنوز هم به تل آويو در رفت و آمد است) درست در دوره بعد موفق به دريافت جايزه بهترين اثر انيميشن دانشجويي، در ششمين جشنواره دو سالانه پويانمايي جمهوري اسلامي ايران مي شود. حال به نظر شما آيا دبيري كه طي هشت دوره حضور خود، مفتخر است حداقل در دو دوره به كارگردانان اسرائيلي جايزه بهترين اثر انيميشن را داده است، آيا حاضر است آثار صهيونيست ستيز را هم در جشنواره پذيرا باشد؟!
در بخش ديگري از اين نامه نوشته شده است: در همين جشنواره امسال در ميان داوران بخش بين الملل جشنواره، شخصي انتخاب مي شود به نام آقاي پريت پارن (Priit Parn) كه در كارنامه خود افتخارات متعددي دارد تا جايي كه بسياري از آثار انيميشني اين فرد در دسته انيميشن هاي ضد اخلاقي (موسوم به فيلم پرنو) قرار مي گيرد... در دنياي انيميشن بسيار شناخته شده است. به نظر شما دبيري كه براي جشنواره اش آقاي پارن را به عنوان داور انتخاب مي كند، آثاري كه درون مايه انقلابي و اسلامي دارند را ارزشمند مي داند يا ضد ارزش؟
جشنواره قرآني آيات برگزار شد
برگزيدگان دومين جشنواره جلوه هاي قرآني در آئينه نشريات مكتوب و ديجيتال با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تجليل شدند.
در اين آيين از پنج رسانه برتر و موفق در نشر و ترويج فرهنگ قرآني با موضوع سيماي برتر، صداي برتر، خبرگزاري برتر، نشريه برتر، و سايت خبري برتر با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تجليل شد.
همچنين از 28 نفر در رشته هاي داستان، مقاله، شعر، خبر، گزارش خبري، عكس و برنامه هاي راديو و تلويزيوني با اهداء لوح تقدير، تنديس و جوايزي تقدير شد.
تقدير از 22 چهره قرآني برتر سال با عنوان قرآن ياور، سه كانون تبليغاتي قرآن در حوزه رسانه هاي ياور قرآن از ديگر برنامه ها بود.
همچنين در اين آيين از كتاب پنج جلدي «آرمان شهر از نظر قرآن» حجت الاسلام عاملي نيز رونمايي شد.
القاعده بازي رايانه اي خود را
فقط به رژيم صهيونيستي مي فروشد!
سازمان القاعده بازي رايانه اي در حمايت از جنگجويان اين گروه در مبارزه با فرانسويان در مالي توليد كرده و گفته است: آن را تنها به اسرائيل مي فروشم.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري المنار، يك مهندس كامپيوتر حامي گروه القاعده در كشورهاي «مغرب عربي» بازي رايانه اي را در حمايت از اين گروه در جنگ با فرانسويان در مالي توليد كرده است. اما نكته قابل تأمل اين است كه سازنده اين بازي گفته است: قيمت اين بازي نيم ميليارد دلار است و آن را تنها به اسرائيلي ها مي فروشم!
«جورج بوش» نقاش سگ ها شد!
«جورج دبليو بوش» رئيس جمهور سابق آمريكا، به طور فشرده در حال يادگيري هنر نقاشي است و بيشتر نقاشي هايش پرتره سگ است.
به گزارش فارس، رئيس جمهور سابق آمريكا، با 67 سال سن، هم اكنون به طور فشرده در حال يادگيري هنر نقاشي است. او براي آنكه بتواند اين هنر را به طور حرفه اي ياد بگيرد، روزانه بيش از 6 ساعت به اين كار مي پردازد. بيشتر نقاشي هاي بوش، پرتره سگ و همچنين پرتره خودش است. بوش تاكنون حدود 50 پرتره سگ طراحي كرده كه در پائين هر تابلو عدد 43 را به عنوان امضاء خود به ثبت رسانده است.
 


انجمن وبلاگ نويسان حج تشكيل شد

انجمن وبلاگ نويسان حج و عتبات با هدف ترويج فرهنگ عبادت و زيارت، تبليغ و توليد محتوا درباره آيين حج و كمك كردن به فضاي معنوي اينترنت و وبلاگستان زبان فارسي تشكيل شد.
حجت الاسلام رضايي، مدير اطلاع رساني بعثه مقام معظم رهبري با اشاره به تشكيل انجمن وبلاگ نويسان حج و عتبات از سوي حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت گفت: در ميان رسانه هاي جديد و موفق در ميان جامعه جوان ايراني، وبلاگ جايگاه ويژه اي دارد و در مناسبات مختلف اجتماعي جايگاه و تأثير خود را به اثبات رسانده است. از طرف ديگر، سرعت انتشار و گسترش محتوا به واسطه اين رسانه و كم هزينه بودن آن، آن را تبديل به يك رسانه منحصر به فرد و فراگير كرده است. وبلاگ نويسي تا كنون توانسته در عرصه هاي ديگري نظير مهدويت، فعاليت هاي قرآني، فعاليت هاي علمي و آموزشي و فعاليت هاي متنوع ديگر نقشي تأثيرگذار را ايفاء كند؛ ظرفيتي كه به خوبي در فضاي حج بيت الله الحرام و زيارت عتبات عاليات وجود دارد.
وي تبليغ و ترويج فرهنگ حج و زيارت كربلاي معلي، توليد محتواي ديني و اسلامي در محيط رسانه هاي ديجيتالي و اينترنت، تشويق و ترغيب وبلاگ نويسان و فعالان اينترنتي به فعاليت در حوزه حج، گسترش فرهنگ عبادت و زيارت در عرصه رسانه اي و اينترنتي، معرفي استعدادها و فعالان گمنام رسانه اي كشور در زمينه عبادت و زيارت اهل بيت عليهم السلام و تقويت پويايي جامعه رسانه اي و اينترنتي در ايام برگزاري مراسم عبادي اجتماعي حج را از اهداف تشكيل اين انجمن برشمرد.
رضايي افزود: همه كساني كه داراي وبلاگ با موضوع حج و زيارت هستند مي توانند در اين انجمن ثبت نام كنند، حتي كساني كه موضوع وبلاگ آنها، زيارت ساير عتبه مقدسه همچون كربلاي معلي، نجف اشرف، مشهد مقدس ، سوريه و .... باشد مي توانند براي ثبت نام اقدام كنند.
 


معاون فرهنگي ستاد عمره و عتبات:

 19 هزار دانشجو از 3 فروردين به عمره مفرده اعزام مي شوند


معاون فرهنگي ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان از اعزام 113 كاروان شامل 19 هزار دانشجو به حج عمره از فروردين سال آينده خبر داد.
به گزارش خبرگزاري مهر حجت الاسلام والمسلمين محمد علي اخويان شامگاه شنبه در همايش بوي سيب ويژه بدرقه دانشجويان عازم كربلا افزود: از 113 كاروان حدود 64 كاروان متأهلين و بقيه مجرد هستند كه در كنار اعمال حج براي آنها برنامه زيارت، جلسه توجيهي و مسابقات و... در نظر گرفته شده است. اخويان در خصوص اعزام به عتبات عاليات تصريح كرد: از اواخر شهريور تا آذرماه حدود هشت هزار نفر به عتبات اعزام شدند كه تمام دانشگاههاي كشور شامل اعزام بوده اند و اعزام هاي جديد به زودي انجام مي شود. اخويان اضافه كرد: امسال به طور متوسط حدود 20 تا 40 هزار نفر به عتبات عاليات و حج اعزام شدند.
وي همچنين با اشاره به فضايل زيارت گفت: زيارت اباعبدالله بيش از 35 فضيلت دارد و فضيلت زائران با زيارت اين امام بزرگوار كامل مي شود. معاون فرهنگي ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان يادآور شد: در ايران بعد از امام رضا شاهچراغ براي زيارت حرف اول را مي زند همچنين در برخي روايات آمده كه زيارت امام رضا افضل تر بر زيارت امام حسين است.
حجت الاسلام اخويان بيان داشت: در فضايل زيارت نزديكترين مسير بندگي است و بهترين وسيله تقرب به خدا است.

 


اعزام هاي نوروزي عتبات عاليات 24 اسفند آغاز مي شود

مدير كل عتبات عاليات سازمان حج و زيارت گفت:اعزام هاي نوروزي عتبات عاليات از پنجشنبه هفته جاري آغاز مي شود.
به گزارش ايرنا، مسعود اخوان به نام نويسي 210 هزار نفر در دوره جديد عتبات عاليات اشاره كرد و افزود: درهمين راستا، اعزام زائران ايراني كه اعزام هاي نورزي را نيز شامل مي شود با دو و نيم برابر افزايش رو به رو خواهد بود.
اين مقام مسئول در سازمان حج و زيارت يادآور شد: همچنين پيش بيني مي شود در دوره جديد 52 تا 54 پرواز هوايي درهرهفته از 17 ايستگاه پروازي كشور به سمت نجف اشرف انجام شود.
اخوان با بيان اينكه نام نويسي در كاروان هاي دوره جديد عتبات از هشتم اسفند ماه آغاز شد گفت: متقاضيان اعزام به دوره جديد عتبات عاليات به هشت اولويت شامل شش اولويت اصلي و دو اولويت ذخيره تقسيم شده بودند كه طبق زمان بندهاي صورت گرفته مي توانستند در كاروان ها نام نويسي كنند.
مدير كل عتبات عاليات سازمان حج و زيارت گفت: متقاضيان همچنان مي توانند در صورت وجود ظرفيت در كاروان هاي اين دوره نام نويسي كنند.
به گفته اخوان اعزام هاي دوره جديد عتبات 26 ارديبهشت ماه سال آينده پايان مي يابد.
 


اذعان اوباما به اختلاف با تل آويو بر سر ايران

رئيس جمهوري آمريكا در ديدار رهبران يهودي آمريكا با تاكيد بر اينكه اختلافات داخلي اسرائيل بيش از اختلافات آنها با آمريكاست تاكيد كرد كه هنوز فضا براي راه حل ديپلماتيك براي برنامه هسته اي ايران وجود دارد.
روزنامه صهيونيستي هاآرتص نوشت: «باراك اوباما» در آستانه سفر به سرزمين اشغالي به رهبران يهودي آمريكايي اعلام كرد كه مصمم است تا از هسته اي شدن ايران جلوگيري كند اما اعتقادي به ايجاد سر و صداي زيادي ندارد و متقاعد شده است كه هنوز فضا براي راه حل ديپلماتيك در قبال ايران وجود دارد. وي در ديدار با چند تن از رهبران يهودي آمريكا در كاخ سفيد تاكيد كرد كه آمريكا و اسرائيل در قبل ايران اطلاعات مشتركي دارند اما دقيقا در زمينه اين بخش كه «ديپلماسي ناكارآمد مي شود» اختلاف نظر دارند كه البته شكاف بين اسرائيل و آمريكا به بزرگي اختلاف نظرهايي كه داخل تل آويو وجود دارد، نيست.
برخي منابع آمريكايي اعلام كردند كه اوباما تاكيد كرده است كه همچنان بر راه حل ديپلماتيك تاكيد كرد و اظهارات «سان تزو» استراتژيست چيني را تكرار كرد كه گفت: براي مخالف خود يك پل طلايي ايجاد كنيد تا عقب نشيني كند.
وي تصريح كرد كه هيچ طرح صلح خاصي را در نظر ندارد و يكي از مقامات كاخ سفيد در اين باره اعلام كرد كه رئيس جمهوري آمريكا فرصت مشورت با اسرائيل درباره طيف گسترده اي از موضوعات از جمله ايران و سوريه و وضعيت منطقه و همچنين فرايند سازش دارد اما به هر حال اوباما اعلام كرد كه به اسرائيلي ها مي گويد كه تنها راه رسيدن به امنيت واقعي از طريق توافق سازش و راه حل دو دولتي است.
وقتي رهبران يهودي از اوباما خواستند كه در سفر به تل آويو تمايل اسرائيل براي صلح را به رسميت بشناسد، گرچه موافقت كرد اما ادامه داد كه مهم است كه چه كارهايي براي صلح انجام مي شود.
اوباما همچنين اشاره اي به روابط اسرائيل و تركيه كرد و گفت كه از دو طرف مي خواهد كه با يكديگر مصالحه كنند اما از اظهارات هفته گذشته «رجب طيب اردوغان» نخست وزير تركيه بسيار خشمگين است زيرا اعلام كرده بود كه صهيونيسم يك جرم عليه بشريت است.
به گزارش فارس، يكي از رهبران حاضر در نشست كاخ سفيد با اوباما به روزنامه ها آرتص اعلام كرد كه اوباما اعلام كرده كه معتقد است هنوز فضا براي راه حل ديپلماتيك برنامه هسته اي ايران وجود دارد و همچنين تاكيد كرده كه تحريم ها عليه تهران كارساز است اما همچنان معتقد است كه تمامي گزينه ها براي ايران روي ميز قرار دارد.
وي ادامه داد كه رئيس جمهوري آمريكا تاكيد كرده است كه سياست آمريكا در قبال برنامه هسته اي ايران پيشگيري از هسته اي شدن و نه مهار است.
 


تاكيد ايران و عمان بر توسعه روابط نظامي در حوزه دريا

فرماندهان نيروي دريايي جمهوري اسلامي ايران و نيروي دريايي عمان بر توسعه روابط نظامي در حوزه دريا تاكيد كردند.
امير دريادار «حبيب الله سياري» صبح ديروز در ديدار با «عبدالله بن خميس بن عبدالله الرئيسي» فرمانده نيروي دريايي عمان در اين كشور يادآور شد: ايران و عمان مي توانند با برنامه ريزي، رزمايش ها و تمرينات مشترك دريايي خود را در مقياس وسيعتري تداوم بخشند.
امير دريادار سياري خاطر نشان كرد: ايران و عمان با اقتدار و توانمندي هاي زياد دريايي قادر هستند با كمك ساير كشورهاي دوست و برادر منطقه، امنيت اين منطقه مهم و استراتژيك كه تنگه حساس و حياتي هرمز را نيز شامل مي شود، برقرار كنند.
وي در اين ديدار از عمان به عنوان كشور دوست و برادر ايران ياد كرد كه در منطقه منافع مشترك و مشابهي با ما دارد.
امير دريادار سياري افزود: نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران آمادگي پذيرش ناوهاي كشور عمان را در بندرعباس دارد و اميدواريم در آينده اين ملاقات ها در سطوح ناوگروه ها هم ادامه يافته و بيشتر تداوم يابد.
فرمانده نيروي دريايي عمان نيز در اين ديدار با ابراز خرسندي از حضور هيئت بلندپايه نظامي ايران در اين كشور، اظهار داشت: ما به دنبال توسعه روابط نظامي در حوزه دريا با كشور ايران هستيم و تمايل ز يادي براي برگزاري رزمايش و تمرينات نظامي واقعي به صورت مشترك با شما داريم.
به گزارش ايرنا، «عبدالله بن خميس بن عبدالله الرئيسي» با اشاره به برگزاري موفقيت آميز رزمايش مشترك امداد و نجات دريايي كه در منطقه يكم دريايي بندرعباس انجام شد، افزود: نيروي دريايي كشور عمان تمايل زيادي براي توسعه سطح رزمايش ها و تمرينات نظامي با كشور ايران در اداره و مشاركت دريايي با اين كشور را يك افتخار مي داند.
وي با اشاره به سخنان دريادار سياري گفت: ما در كنار نيروي دريايي ايران كه از اقتدار بسيار زيادي برخوردار است قادر به تأمين امنيت منطقه هستيم و قطعا اقتدار دريايي شما موجب اقتدار ما خواهد بود و توان دريايي ما هم به اين اقتدار خواهد افزود.
فرمانده نيروي دريايي عمان در پايان آمادگي اين كشور براي پذيرش ناوگروه هاي ايران در بنادر عمان تأكيد كرد.
گفتني است فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در صدر يك هيئت بلند پايه نظامي و بنا به دعوت نيروي دريايي كشور عمان و به منظور تحكيم روابط صلح و دوستي ايران و عمان، به اين كشور سفر كرده است.
 


سردار فضلي:

مردم با استقبال از راهيان نور پاسخ محكمي به دشمنان نظام و انقلاب دادند

جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: علاوه بر دشمنان خارجي متأسفانه عده اي هم در داخل، عقده هايشان از دفاع مقدس و ارزش انقلاب را به حوادث راهيان نور متصل مي كنند كه استقبال گسترده مردم از راهيان نور پاسخ محكمي به آنان بود.
سرتيپ پاسدار «علي فضلي» در نشست خبري اين قرارگاه كه صبح ديروز برگزار شد، گفت: راهيان نور حج بصيرتي است كه از سوي مردم و جوانان مورد استقبال قرار گرفته است. جانشين سازمان بسيج مستضعفين ادامه داد: اردوگاه هاي بيست گانه، آمادگي پذيرايي از زائران مناطق عملياتي را دارند و خوشبختانه تمام استان ها در اين مناطق زائرسرا دارند. اكنون آمادگي كامل براي اسكان حداقل 100 هزار نفر در استان هاي ميزبان را داريم.
فرمانده قرارگاه مركزي راهيان نور تأكيد كرد: زائران مناطق عملياتي در اردوهاي راهيان نور در 7 نقطه مي توانند شاهد نمايش هاي رزمي نيروهاي مسلح باشند.
جانشين سازمان بسيج مستضعفين اظهار داشت: امروز بيش از 95 درصد كاروان هاي راهيان نور نيازهاي مادي شان را از استان هاي ميزبان تهيه مي كنند.
فضلي خاطرنشان كرد: در چند سال گذشته هيچ گونه موضوع امنيتي در كاروان هاي راهيان نور نداشته ايم البته در موضوع ايمني حادثه اي در سال گذشته داشتيم كه متأسفانه تعدادي از دانش آموزان، فرهنگيان و برادران سپاهي را بر اثر واژگوني اتوبوس از دست داديم.
به گزارش فارس وي افزود: متأسفانه علاوه بر دشمنان خارجي عده اي هم در داخل عقده هايشان از دفاع مقدس و ارزش هاي انقلاب را به اين حادثه متصل كردند اما مردم هوشمندانه با حضور در مناطق عملياتي و استمرار در اردوهاي راهيان نور پاسخ آنها را دادند.
جانشين سازمان بسيج مستضعفين خاطرنشان كرد: بعد از آن حادثه 400 هزار دانش آموز به مناطق عملياتي اعزام كرديم. البته بنا داشتيم يك ميليون دانش آموز اعزام كنيم كه با مشكل اعتبارات روبرو شديم كه در اين حوزه كمك دولت را نيز مي طلبيم.
وي در پايان با اشاره به اردوهاي راهيان نور دريايي گفت: با همت نيروي دريايي سپاه و سپاه هاي استاني سه سال است كه اردوهاي دريايي راهيان نور آغاز شده و در اين راستا يك كشتي هزار نفري و يك كشتي 700 نفره نيروي دريايي ارتش در نظر گرفته شده و در سال گذشته 80 هزار نفر در اردوهاي راهيان نور دريايي شركت كرده اند.
 


امير پوردستان خبر داد

آزمايش سامانه هاي بسيار پيشرفته در رزمايش موشكي نيروي زميني

فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي از آزمايش سامانه هاي پيشرفته موشكي اين نيرو تا پايان اسفندماه جاري خبر داد.
اميرسرتيپ «احمدرضا پوردستان» در حاشيه همايش پرستاري و مديريت بحران كه در ستاد نيروي زميني ارتش برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رزمايش خاتم الانبيا(ص) يك رزمايش نوع 2 است كه تحويل پاسگاه فرماندهي در منطقه جنوب غرب كشور شده و به اجرا درآمده است.
پوردستان با بيان اين كه به كليه اهداف مورد نظر در رزمايش خاتم الانبيا(ص) دست يافته ايم، گفت: قابليت هايي كه مد نظرمان بوده و ارتباطي كه بين فرمانده و ستاد بايد باشد و در يك وضعيت ناهمتراز در ستاد ايجاد شود، در اين رزمايش به دست آمده است و هدف اصلي در اين رزمايش ورزيدگي فرماندهي ستاد بود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران فرمانده نيروي زميني ارتش همچنين درباره برگزاري همايش پرستاري و مديريت بحران در نيروهاي مسلح نيز اظهار داشت: در اين همايش سامانه «تري مديسن» را در نيروي زميني افتتاح كرديم و اين سامانه به مجموعه پزشكي نيروي زميني اين امكان و توان را مي دهد كه از راه دور، خدمات پزشكي را به اقصي نقاط كشور ارائه داده و در كوتاه ترين زمان ممكن به نيازمندان برساند و اميدواريم آن رسالت و مسئوليتي را كه در خصوص جامعه پزشكي و خدمات رساني برعهده داريم به خوبي انجام دهيم. وي درباره آمادگي براي مديريت بحران نيز گفت: به جرات مي گويم كه يكي از آماده ترين و كارآمدترين نيروهايي كه مي توانند در زمان بحران وارد شوند نيروهاي مسلح هستند، زيرا ما نيروهاي سرباز جوان، با انگيزه و خطرپذيري داريم كه از انگيزه هاي بالايي براي ورود به اين عرصه ها برخوردار هستند.
پوردستان در ادامه در مورد رزمايش موشكي نيروي زميني ارتش گفت: تا پايان اسفندماه، مجوز ستاد كل نيروهاي مسلح براي اين كار گرفته خواهد شد و تا پايان سال اين رزمايش در نقاط مركزي كشور اجرا خواهد شد.
وي تصريح كرد: كاربران و اپراتورهاي موشك ها و راكت ها بايد قابليت هاي لازم را براي اجراي تيراندازي ها كه يكي از اهداف رزمايش خواهد بود داشته باشند كه نشان از اقتدار و توان يگان هاي راكت انداز نيروي زميني است و هدف ما ارتقاي سطح آموزش كاركنان گروه راكت انداز نيروي زميني نيز هست.
پوردستان در پايان خاطرنشان كرد: رزمايش موشكي توسط گروه راكت انداز نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران برگزار مي شود و در سطح گروه به عنوان پشتيبان يگان هاي نيروي زميني انجام وظيفه مي كند.
 


جليلي:ايران با دفاع از حقوق خود

توانسته به پيشرفت هاي بزرگ نائل آيد

آكيتاكي سايكي، معاون سياسي وزير خارجه ژاپن عصر روز يك شنبه با سعيد جليلي، نماينده مقام معظم رهبري و دبير شوراي عالي امنيت ملي ديدار و گفت وگو كرد .
سعيد جليلي با اشاره به تاريخ روابط دو كشور تاكيد كرد: دوستي طولاني دو ملت ايجاب مي كند مناسبات دو كشور بر اساس روابطي مستقل و پايدار گسترش يابد .
وي با تاكيد بر تجربه موفق 34 ساله جمهوري اسلامي ايران در مديريت روابط خود با ديگر كشورها خاطرنشان كرد: ملت ايران همواره با دفاع از منافع و حقوق خود توانسته است به پيشرفت هاي بزرگ نائل آيد .
در اين ديدار سايكي، معاون وزير خارجه ژاپن ضمن تاريخي و برجسته دانستن روابط دوستانه بين دو كشور خواستار گسترش همكاري هاي دوجانبه در چارچوب منافع مشترك جمهوري اسلامي ايران و ژاپن شد .
 


در نشست خبري مشترك با وزير خارجه بنين

صالحي: سال آينده، سالي نويد بخش براي رفع تحريم هاست

وزير خارجه كشورمان گفت: سال آينده سال نويدبخشي در زمينه رفع تدريجي تحريم ها خواهد بود.
علي اكبر صالحي در كنفرانس خبري مشترك با وزير خارجه بنين كه ديروز برگزار شد، با اشاره به مذاكرات آلماتي(1) بين ايران و 1+5 گفت: ايران در بعد سياسي و در چارچوب عزت، حكمت و مصلحت جلو مي رود. ما در خط مقدم جبهه كه امروز شكلي اقتصادي به خود گرفته است، سربلند بيرون خواهيم آمد. ما فرض مي گيريم كه طرف غربي مثل ايران به حل و فصل موضوع هسته اي علاقه مندند و در اين مسئله صادق هستند. وي افزود: ما به نشست آلماتي 2 بسيار خوشبين هستيم و اين خوشبيني را از باب مجامله سياسي نمي گويم بلكه از باب برخي داده هايي كه داريم عرض مي كنم. رئيس دستگاه ديپلماسي همچنين ابراز اميدواري كرد كه با چشم اندازي كه پيش رو داريم شاهد رفع تدريجي تحريم ها باشيم.
 


قاضي سراج: امكان صدور حكم غيابي براي خاوري وجود ندارد

قاضي پرونده فساد بزرگ بانكي تصريح كرد رسيدگي به پرونده و صدور حكم براي خاوري در دستور كار قرار دارد و امكان صدور حكم غيابي براي اين متهم به دليل داشتن وكيل وجود ندارد.
قاضي ناصر سراج درباره آخرين وضعيت پرونده خاوري اظهار داشت: در راستاي رسيدگي به پرونده فساد 3000 ميلياردي براي رئيس فراري بانك ملي كيفرخواست صادر شده است.
قاضي پرونده فساد بزرگ مالي به باشگاه خبرنگاران گفت: رسيدگي به پرونده و صدور حكم براي خاوري در دستور كار قرار دارد و امكان صدور حكم غيابي براي اين متهم به دليل داشتن وكيل وجود نداشته و اظهارات وكيل پس از تشكيل دادگاه قابل استماع است. قاضي «ناصر سراج» پيش از اين اعلام كرده بود اينترپل نام خاوري را در ليست اسامي تحت پيگرد قانون خود قرار داده است.
وي اين اقدام پليس بين الملل را مثبت تلقي كرده وگفته بود اين امر گامي مثبت براي بازگرداندن خاوري به ايران و محاكمه وي در ايران محسوب مي شود.
 


رئيس قوه قضائيه: قاضي نبايد به خطوط قرمز توهمي توجه كند

رئيس قوه قضائيه تأكيد كرد عده اي خطوط قرمز توهمي براي خود درست مي كنند و قاضي نبايد به خطوط قرمز توهمي توجه كند.
آيت الله آملي لاريجاني طي سخناني در مراسم تحليف 407 نفر از كارآموزان قضايي با مهم دانستن اصل قضا در اسلام و قانون اساسي اظهار كرد: منصب قضا منصبي بي بديل بوده و داراي شان بسيار بالايي است.
وي با بيان اين كه استقلال و اقتدار قوه قضائيه در قانون اساسي مطرح شده است، گفت: بحمدالله قوه قضائيه در اين چند سال اخير در برخورد با مفاسد اجتماعي، اقتصادي، اشرار و قاچاقچيان مواد مخدر عزم قوي اي از خود نشان داده است.
رئيس قوه قضائيه گفت: در مهر ماه سال 90 بيان كردم كه وقتي قوه قضائيه در مراحل برخورد با مفاسد اجتماعي و اقتصادي با قاطعيت عمل كند سرو صداها بلند شده و تخريب ها شروع مي شود و اين موضوع نيز اتفاق افتاد اما قضات بدانند كه آنچه معيار است حق است و بايد راه خودشان را بروند.
وي خطاب به كارآموزان قضايي گفت: ما در مسير قضايي دايما به مسائلي برمي خوريم كه نياز به فكر دارد، خداي نكرده اين طور نباشد كه با جهل، حكم صادر كنيم. من از شما تقاضا دارم كه دانش خود را به روز كنيد.
آملي لاريجاني گفت: قاضي در جايگاهي قرار دارد كه خطر لغزيدن در آن زياد است. هيچ كس جز مخلصون نمي توانند ادعا كنند كه مي توانند در برابر وسوسه هاي شيطاني بايستند. ما اخلاق را در قوه قضائيه هم براي خود و هم براي ارتباط با مردم نياز داريم و در اين راستا بايد ارباب رجوع را مورد تكريم قرار دهيم و با لسان خوش با ارباب رجوع برخورد كنيم.
براساس اين گزارش، پس از سخنان رئيس قوه قضائيه كارآموزان حاضر در اين مراسم با اداي سوگند مراسم تحليف خود را برگزار كردند.
 


استاندار تهران خبر داد

جانمايي پايتخت اداري كشور

استاندار تهران از جانمايي مكان جديد پايتخت اداري كشور خبر داد و گفت: طرح انتقال برخي سازمان ها و وزارتخانه ها به استان هاي ديگر، از سوي شوراي عالي اداري در دست بررسي قرار دارد.
مرتضي تمدن در گفتگو با خبرنگار مهر در شهريار اظهار داشت: طرح انتقال پايتخت اداري كشور از مدت ها قبل و بنابر دستور رئيس جمهور به منظور سبك سازي شهر تهران از لحاظ جمعيتي، ترافيكي و كاهش بار سنگين اين شهر، مورد مطالعه و بررسي قرار گرفت.
اين مسئول عنوان كرد: در واقع آنچه عامه مردم از آن به عنوان انتقال پايتخت كشور به طور مطلق، ياد مي كنند مطرح نيست و تنها طرح انتقال پايتخت اداري كشور مورد مطالعه قرار دارد.
وي ادامه داد: به اين منظور، شوراي عالي اداري در اين مساله ورود پيدا كرده و موضوع انتقال برخي سازمان ها و وزارتخانه ها به استان هاي ديگر را در دستور كار و مطالعه قرار داده است.
استاندار تهران بيان كرد: در استان تهران نيز جانمايي مكاني جديد جهت انتقال پايتخت اداري صورت گرفته است تا ساختمان سازمان هاي غيراستاني، به آنجا منتقل شود.
تمدن در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبني بر زمان دقيق اجراي اين طرح گفت: پيش بيني ها بر اين است كه اين طرح در روزهاي آينده در جلسات شوراي عالي اداري در دستور كار قرار گيرد.
 


معاون فرهنگي سازمان اوقاف و امور خيريه:

امامزادگان و بقاع متبركه كشور براي پذيرايي از زائران در ايام نوروز آماده شده اند

 سرويس فرهنگ و معارف-
حجت الاسلام و المسلمين احمد شرفخاني معاون فرهنگي سازمان اوقاف و امور خيريه در نشست خبري ديروز برنامه هاي اين سازمان براي «طرح آرامش بهاري» را اعلام كرد.
به گزارش خبرنگار كيهان شرفخاني درباره لزوم تبديل امامزادگان و بقاع متبركه به قطب هاي فرهنگي اظهار داشت: براي اين كار بايد از فرصت ها و ظرفيت هاي مهم استفاده كرد كه يكي از اين ظرفيت ها و فرصت ها ايام عيد نوروز است، وي افزود: در ايام نوروز مردم اوقات فراغت دارند و در امامزادگان و بقاع متبركه حضور مي يابند و اين فرصت خوبي براي تبديل اين مراكز به قطب هاي فرهنگي است.
معاون فرهنگي اوقاف افزود: اين طرح از 29اسفند امسال تا 15فروردين سال آينده در 2193 امامزاده و بقعه كشور برگزار خواهد شد.
وي درباره ساير برنامه هاي متنوع فرهنگي در ايام نوروز گفت: در 1776 بقعه برنامه لحظه تحويل سال خواهيم داشت كه در اين برنامه پيام نوروزي مقام معظم رهبري به صورت زنده در بقاع متبركه پخش خواهد شد. شرفخاني ساير برنامه هاي اوقاف در بقاع متبركه را اين طور شرح داد:
-برگزاري مسابقه قرآن بخوانيد و جايزه بگيريد.
- اختصاص غرفه «همه واقف باشيم.»
- تشكيل خيمه هاي معرفت در 267 امامزاده
- اعزام 959 مبلغ از حوزه علميه قم به بقاع متبركه
- 1031 نفر مبلغ بومي در امامزادگان حضور مي يابند.
- حضور روحاني در تمام امامزادگان و بقاع متبركه براي اقامه نماز جماعت و پاسخ به سوالات ديني و مذهبي زائران.
- در 590 بقعه فروشگاه محصولات فرهنگي فعال خواهند شد.
- اختصاص 493 غرفه حجاب و عفاف در مراكز ديني و بقاع متبركه
- برگزاري مسابقه كتاب خواني براي زائران و اهداي جوايز به برندگان اين مسابقه
وي درباره آماده سازي امكانات رفاهي امامزادگان و بقاع متبركه اظهار داشت: در 744 بقعه، زائرسرا در اختيار مسافران نوروزي قرار داده خواهد شد.
معاون فرهنگي سازمان اوقاف و امور خيريه در پاسخ به سوال خبرنگار كيهان كه از او پرسيد: براي بازسازي مديريت امامزادگان و بقاع متبركه و افزايش فعاليت هاي فرهنگي- معنوي اين مكانها و نظارت دقيق بر اجراي برنامه هاي آنها چه تدبيري انديشيده ايد گفت: حرف شما درست است و اشكالي كه مطرح كرديد يكي از مشكلات جدي ما بود.
به همين جهت در حال بازسازي ساختار مديريت بقاع متبركه و امامزادگان هستيم و معتقديم كه اگر اين گلوگاه مهم به خوبي اصلاح و مديريت شود خيلي از كارها سامان مي يابد.
بر اين اساس درنظر داريم كه نظارت دقيق و همه جانبه پركار مديران امامزادگان و بقاع متبركه داشته باشيم. مردم نيز مي توانند از طريق سامانه پيامك 10114114 اشكالاتي را كه در امامزادگان و بقاع متبركه مشاهده مي كنند به ما اطلاع دهند و مطمئن باشند كه سريعا مورد بررسي قرار خواهد گرفت.
 


تسليت آيت الله نوري همداني به خانواده مرحوم موسوي لاري

آيت الله نوري همداني با ارسال پيامي به حجج اسلام سيدعلي اصغر و سيدعماد موسوي ارتحال عالم رباني آيت الله حاج سيد مجتبي موسوي لاري را تسليت گفت.
در پيام تسليت اين مرجع تقليد آمده است: ارتحال عالم رباني حضرت حجت الاسلام والمسلمين حاج سيدمجتبي موسوي لاري رحمت الله عليه موجب تأسف گرديد. ارتباط اينجانب با آن فقيد سعيد كه در حوزه علميه قم بوجود آمد تا اواخر ادامه داشت. او عمر پر بركت خود را در تعليم و تربيت و ارشاد و تبحر در فرهنگ اسلام و علوم اهل بيت عصمت عليهم السلام سپري كرد.
آن عالم بزرگوار عالمي كامل، متعهد، انقلابي، جهان شناس، زمان شناس، درد آشنا و داراي قلم توانمند و جذاب بود كه توانست با تضعيف و تأليف و تحليل مطالب علمي تأثير فراواني در سطح جهاني به وجود بياورد و قلب هاي بسياري را در عرصه عقيده و اخلاق به سوي دين رهنمون سازد و دلهاي فراواني را با نوك قلم خود فتح كند.
در بخشي ديگر از اين پيام آمده است: هم اكنون در اغلب كتابخانه هاي دنيا تأليفات وي به زبان هاي مختلف مي درخشد و تشنگان معارف اسلامي را سيراب مي سازد. آيت الله نوري همداني در پيام خود اين مصيبت را به علماي محترم و مردم متعهد لارستان بويژه خاندان محترم آن عالم بزرگوار تسليت گفته و از خداوند متعال براي آن عالم رباني علو مقام و براي بازماندگان محترم صبر و اجر مسئلت كرده است.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10