(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 21 اسفند  1391 - شماره 20451

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
كوتاه از انتخابات
لايحه سه دوازدهم بودجه با 188 راي به تصويب رسيد
 45 هزار ميليارد تومان تنخواه سه ماهه مجلس به دولت
در مكتب امام
سبك زندگي ؛ مهمترين دغدغه رهبر انقلاب -3
آمريكايي كردن ايران !
خارج از دستور
طي بخشنامه اي از سوي رئيس قوه قضائيه؛
شرايط اعطاي مرخصي نوروزي به زندانيان اعلام شد
دهقان : كاهش استقبال مردمي از احمدي نژاد
دليل تعطيلي سفرهاي استاني است
زاكاني: فتنه گران جايي در انتخابات 92 ندارند


كوتاه از انتخابات

فعاليت 1460هيئت بازرسي انتخابات رياست جمهوري
رئيس هيئت بازرسي انتخابات كشور از آغاز فعاليت هاي حدود يك هزار و 460 هيئت بازرسي در انتخابات آتي خبر داد.
غلامعلي حاجي زاده در خصوص زمان فعاليت بازرسان انتخابات و همچنين اداره كل و ستاد اين مجموعه اظهار داشت: اداره كل انتخابات و ستادي كه مستقيماً مشغول انجام وظيفه در اين امور است براساس جدول و برنامه اي كه در حوزه بازرسي تهيه شده، فعاليت خود را آغاز مي كنند.
رئيس هيئت بازرسي انتخابات كشور در مورد اينكه حضور بازرسان در انتخابات رياست جمهوري و شورا متفاوت است، تصريح كرد: به دليل اينكه انتخابات آتي رياست جمهوري و شوراها همزمان و به تفكيك برگزار مي شوند امكان دارد حضور بازرسان از نظر كمي در شعب اخذ راي نيز متفاوت باشد.
حاجي زاده افزود: در انتخاب هيئت ها و بازرسان هيچ محدوديتي وجود ندارد و ما مي توانيم از آحاد مردم از جمله اقشار دانشگاهي، كارمندان آموزش و پرورش و ساير ادارات استفاده كنيم.
وي در خاتمه خاطرنشان كرد: انتخاب اين مأموران با توجه به اينكه از آحاد مردم صورت مي گيرد براساس تجربه، شناخت و همچنين هوشياري آنها در انجام به موقع و به تدبير وظايف خود است.
ائتلاف يك قدم عقب تر از اجماع
عضو جبهه پيروان خط امام و رهبري با بيان اينكه اصولگرايان اگر به اجماع نرسند، به سمت و سوي ائتلاف پيش خواهند رفت، گفت: ائتلاف يك قدم عقب تر از اجماع بر روي يك نامزد واحد است.
محسن كوهكن با اشاره به اينكه اصلاح طلبان عزم خود را براي حضور در انتخابات رياست جمهوري و شوراها جزم كرده اند و اكنون نيز در حال فعاليت هستند، اظهار كرد: اصلاح طلبان در تلاش هستند كه ميزان ضريب خطا در انتخاب نامزد مورد نظر خود را پايين بياورند و دغدغه آن ها نيز اين است كه گزينه اي را به عنوان نامزد انتخاباتي معرفي كنند تا بتواند تأييد صلاحيت شود.
دبيركل جامعه اسلامي نمايندگان ادوار مجلس خاطرنشان كرد: مجموعه اصولگرايان نيز در تلاش هستند كه بر روي يك نامزد به اجماع برسند و نامزد واحدي معرفي كنند و استراتژي و راهبرد كلي جبهه پيروان براي انتخابات آينده به نوعي همان استراتژي خواهد بود كه در انتخابات مجلس نهم به كارگرفته شد كه نتيجه آن مجلس نهم است.
هاشمي تجربياتش را ارائه كند
سخنگوي جبهه اصلاح طلبان با بيان اينكه كشور نيازمند نيروي جواني براي رياست جمهوري است گفت: بهتر است هاشمي رفسنجاني به عنوان مشاور تجربيات خود را به رئيس جمهور آينده ارائه كند.
مجيد محتشمي در خصوص همايش انتخاباتي جبهه اصلاح طلبان اظهار داشت: اين همايش در فروردين ماه برگزار مي شود.
سخنگوي جبهه اصلاح طلبان در گفت و گو با مهر در مورد خبرهايي مبني بر ورود هاشمي رفسنجاني به رقابت هاي انتخاباتي گفت: اندكي از اصلاح طلبان خواهان حضور هاشمي در رقابت ها هستند و بهتر است آقاي هاشمي به عنوان مشاور تجربيات خود را به رئيس جمهور آينده ارائه كند.
دعوت باهنر از پايداري و ائتلاف سه گانه
دبيركل جامعه اسلامي مهندسين با بيان اينكه ائتلاف جبهه پيروان شامل تمام گروه هاي اصولگرا مي شود، از ائتلاف سه گانه و جبهه پايداري براي پيوستن به ائتلاف اين جبهه دعوت كرد.
محمدرضا باهنر نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به دعوت اخيرش از ائتلاف سه گانه براي پيوستن به ائتلاف جبهه پيروان خط امام و رهبري گفت: با توجه به اينكه ائتلاف ما در جبهه پيروان، ائتلافي باز است ما به صورت عام از همه گروه هاي اصولگرا كه كليت اصولگرايي را پذيرفته اند دعوت كرده ايم كه براي ائتلاف به جبهه پيروان اضافه شوند.
دبيركل جامعه اسلامي مهندسين با بيان اينكه ائتلاف 1+2 خوب و مفيد است اما نبايد همه اصولگرايي را منحصر در اين ائتلاف بدانيم، خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه وحدت به لحاظ تئوري امكان پذير نيست ما به دنبال تعيين ساز و كار جمعي در جبهه اصولگرايي هستيم.
معرفي 30 معتمد هيئت اجرايي انتخابات به شوراي نگهبان
مدير كل دفتر انتخابات وزارت كشور از معرفي 30 نفر معتمد از سوي وزير كشور به شوراي نگهبان خبر داد.
حسنعلي نوري با اشاره به اينكه همزمان دو انتخابات يكي در سطح ملي و ديگري محلي پيش رو داريم كه دستگاه نظارتي اين دو انتخابات جداست اظهار كرد: با توجه به تغييراتي كه در قانون انتخابات ايجاد شده است، در بحث آموزش به صورت جدي تري ورود پيدا كرديم تا بتوانيم انتخاباتي باشكوه درخور شأن ملت ايران رقم بزنيم.
مديركل دفتر انتخابات وزارت كشور از تشكيل هيئت اجرايي مركزي در وزارت كشور خبر داد و افزود: اين مهم به عنوان عمده ترين تغيير بوده و اين هيئت هايي كه در فرمانداري ها تشكيل مي شود در وزارت كشور تشكيل خواهد شد. در اين هيئت اجرايي چهار عضو حقوقي از جمله وزير كشور، وزير اطلاعات، دادستان كل كشور و يك نفر از اعضاي هيئت رئيسه مجلس حضور دارند و عضو منتخب مجلس شوراي اسلامي حق راي ندارد و تنها مي تواند در جلسات حضور يابد.
وي افزود: متولدين 24 خرداد 74 به قبل كه در روز راي گيري به 18 سال تمام مي رسند، اگر به هر دليلي كارت ملي خود را نگرفتند مي توانند به ادارات ثبت احوال شهرستان هاي محل سكونت خود مراجعه و كارت ملي خود را جهت شركت در انتخابات دريافت كنند.
پذيرش ائتلاف سه گانه
عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي اعلام كرد نتيجه ائتلاف سه گانه اصولگرايان را مي پذيريم اما ترجيح جمعيت ايثارگران حداد عادل و زاكاني است.
احمد نجابت درخصوص جلسه شوراي مركزي تشكل متبوعش گفت: در اين جلسه كه شش ساعت به طول انجاميد موضوع انتخابات يازدهم رياست جمهوري بررسي شد و ما براساس شاخص هايي كه در نظر داشتيم نامزدهاي انتخابات را مورد ارزيابي كلي قرار داديم.
عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران با بيان اينكه مقرر شد كه ما ائتلاف سه گانه اصولگرايان را مرجع بدانيم، تصريح كرد: به اين علت به اين نتيجه رسيديم كه اعضاي ائتلاف سه گانه اعلام كرده اند كه دنبال سهم خواهي نبوده و نيستند و حتي ممكن است فردي خارج از اين ائتلاف را كه از كارآمدي، صلاحيت هاي عمومي و راي آوري برخوردار است را انتخاب كنند.
نجابت تاكيد كرد: البته ارجحيت ما در انتخابات رياست جمهوري آقايان حداد عادل و زاكاني هستند، اما اگر نتيجه ائتلاف سه گانه اصولگرايان كس ديگري شد به خاطر وحدت آن را خواهيم پذيرفت و هم دبير كل و هم اعضاي شوراي مركزي جمعيت ايثارگران به هيچ وجه حاضر نيستند به وحدت اصولگرايان در انتخابات صدمه اي وارد شود.
كناره گيري ام از ائتلاف سه گانه
كذب است
محمدباقر قاليباف عضو ائتلاف سه گانه اصولگرايان، در پاسخ به اين كه گفته مي شود شما خيلي تمايل به ادامه دادن كار با ائتلاف سه گانه نداريد، اظهار كرد: اين موضوع را تكذيب مي كنم.
وي ديروز در بازديد از خبرگزاري مهر، گفت: هدف ما از تشكيل اين ائتلاف اين است كه مي خواهيم يك حرف را به جامعه بگوييم و اين كه علاقه مند ادامه زشتي هاي فعلي در جامعه نيستيم، بنده به عنوان يك بچه رزمنده ياد گرفته ام كه منافع شخصي را به منافع انقلاب ترجيح ندهم و آن سياستي كه من با آن مشكل دارم سياست مكارانه است. سعي ما اين است كه در ائتلاف سه گانه بحث هاي شخصي را كنار بگذاريم و به دنبال اصلاح رويه هاي نادرست گذشته باشيم. بر اين اساس بنده يك مصاحبه بيشتر انجام ندادم و طي آن گفته ام كه اين ائتلاف يك ائتلاف عقيدتي است.
وي در پاسخ به سئوالي ديگر مبني بر اين كه دوست داريد مردم شما را به چه عنوان بشناسند، تصريح كرد: دوست دارم مردم بنده را به عنوان يك رزمنده بشناسند.
 


لايحه سه دوازدهم بودجه با 188 راي به تصويب رسيد

 45 هزار ميليارد تومان تنخواه سه ماهه مجلس به دولت

نمايندگان مجلس با 188 رأي مثبت، كليات لايحه بودجه سه دوازدهم براي ارائه تنخواه 45 هزار ميلياردي به دولت در سه ماهه نخست سال آينده را به تصويب رساندند.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني ديروز پس از بررسي كليات لايحه سه دوازدهم بودجه 92، با 188 رأي موافق، 23 رأي مخالف و 16 رأي ممتنع از مجموع 247 نماينده حاضر در صحن علني، كليات اين لايحه را به تصويب رساندند.
در اين جلسه، جعفرزاده نماينده رشت و مهدي سنايي نماينده نهاوند در مخالفت و همچنين جعفر قادري نماينده شيراز و خسروي نماينده سمنان در موافقت با كليات لايحه بودجه سه دوازدهم در جلسه علني سخنراني كردند.
اين لايحه پس از تصويب كليات بنا بر تصميم هيئت رئيسه، براي رسيدگي در قالب پيشنهادات نمايندگان مجلس، به كميسيون برنامه و بودجه مجلس ارسال شد تا جزئيات آن در جلسه بعدي خانه ملت مورد رسيدگي قرار گيرد.
در صورت تصويب نهايي لايحه بودجه سه دوازدهم، به دولت اجازه داده مي شود تنخواه 45 هزار ميليارد توماني در ماه هاي فروردين، ارديبهشت و خرداد 92، دريافت و پرداخت نمايد.
دريافت ها و پرداخت ها
توقف ناپذير است
معاون بودجه دولت با بيان اينكه به موجب قانون اساسي كشور بايد داراي قانون بودجه سالانه باشد گفت: دريافت ها و پرداخت ها در كشور جرياني توقف ناپذير است.
رحيم ممبيني معاون بودجه معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور در سخناني به عنوان نماينده دولت در جريان بررسي كليات لايحه بودجه سه دوازدهم در صحن علني، اظهار داشت: به موجب قانون اساسي، كشور بايد داراي قوانين بودجه سالانه باشد، چرا كه دريافت ها و پرداخت ها در كشور جرياني توقف ناپذير است.
وي افزود: روزانه و شايد ساعتي، ما دريافت داريم و پرداخت هايي را هم انجام مي دهيم؛ دريافت ها بايد به خزانه واريز شود و پرداخت ها هم بايد از طريق خزانه صورت گيرد.
معاون بودجه معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنانش متذكر شد: هر گونه دريافت و پرداخت منوط به اجازه قانوني است كه توسط مجلس تصويب مي شود و در همين راستا به جهت خلأ قانوني كه وجود داشت، دولت لايحه بودجه سه دوازدهم را تقديم مجلس كرد.
وي اضافه كرد: پيشنهاد دولت در اين لايحه بر مبناي اعتبارات بودجه سال 91 با پيش بيني افزايش هايي كه در سال 92 بايد اعمال شود، صورت گرفته است.
ممبيني با يادآوري اينكه در لايحه بودجه سه دوازدهم، دولت خواستار دريافت 45 هزار ميليارد تومان اعتبار به منظور دريافت و پرداخت در سه ماهه نخست سال 92 شده است، تصريح كرد: اين اعتبار شامل منابع عمومي و هم پرداخت هاي اختصاصي و نيز بودجه شركت ها مي شود.
لايحه بودجه فشرده بررسي شود
مهدي سنايي نماينده مردم نهاوند در ادامه ضمن مخالفت با لايحه سه دوازدهم بودجه خواستار بررسي فشرده لايحه بودجه 92 شد.
وي با بيان اينكه بررسي لوايح چند دوازدهم به جاي لايحه بودجه نمي تواند منافع اقتصادي كشور را تأمين كند، اظهار داشت: برخورد مجلس با دولت در عدم ارائه لايحه بودجه و تأخير 84 روزه آن مؤثر است چرا كه ما سال گذشته ابتدا بودجه دو دوازدهم را تصويب كرديم و سپس هزينه كردها را در شهريور ماه مصوب كرديم كه اين اقدام ما در نحوه تعامل بد دولت با مجلس مؤثر است.
سنايي با بيان اينكه اساس بودجه نويسي در كشور غلط است اظهار داشت: اينكه ما بودجه براي دو يا سه ماه تصويب كنيم و بگوييم چاره اي نداريم به صلاح كشور نيست.
وي با بيان اينكه مجلس با تصويب لايحه سه دوازدهم به استمرار كار غلط دولت كمك مي كند افزود: دولت با تأخير در ارائه لايحه بودجه مشكلاتي را براي كشور درست كرد كه ما نبايد در مقابل آن سكوت كنيم.
سنايي در پايان پيشنهاد كرد كه مجلس لايحه بودجه 92 را به طور فشرده براي سال آينده بررسي كند و لايحه بودجه چند دوازدهم را از دستور كار خارج كند.
مبناي چند دوازدهم بايد آخرين بودجه باشد
نماينده بوكان در مجلس با انتقاد از لايحه ارائه شده دولت در زمينه بودجه چند دوازدهم گفت: اگر مي خواهيم چند دوازدهم بودجه را بدهيم بايد بر مبناي بودجه سال قبل ارائه شود.
محمد قسيم عثماني اظهار داشت: وقتي دولت در لايحه بودجه سه دوازدهم درخواست اعتباري بالغ بر 45 هزار ميليارد تومان ارائه داده، معنايش اين است كه در سه ماهه اول سال 91 همين رقم پرداخت شده است در حالي كه ما در شش ماهه دوم سال جاري هم اين رقم را پرداخت نكرده ايم.
در ادامه علي لاريجاني رئيس مجلس ضمن وارد دانستن اين تذكر، گفت: بايد مبناي چند دوازدهم، آخرين قانون بودجه سالانه مصوب باشد.
لايحه بودجه انبساطي است
غلامعلي جعفرزاده نماينده مردم رشت نيز در مخالفت با كليات لايحه بودجه سه دوازدهم با انتقاد از عدم حضور رئيس جمهور در مجلس براي توضيح درباره لايحه بودجه گفت: لايحه بودجه انبساطي است و اكنون كه ما در شرايط تحريم ها قرار داريم نبايد در چنين مخمصه هايي گرفتار شويم.
وي با بيان اينكه نمايندگان مجلس از مردم راي گرفته اند اما برخي از آنها نماينده دولت هستند خاطرنشان كرد: ماشاءالله نمايندگان دولت در مجلس زياد هستند و اين افراد آماده دفاع از دولت هستند.
جعفرزاده با بيان اين كه رئيس جمهور بايد شرايط كشور را درك كند گفت: بنده مي دانم كه نمايندگان مجلس در جهت توصيه هاي رهبر معظم انقلاب كليات لايحه سه دوازدهم را تصويب خواهند كرد اما سؤال اين است چرا ما بايد در چنين مخمصه اي گرفتار شويم و مجبور شويم لايحه سه دوازدهم براي كشور تصويب كنيم.
دفاع از سه دوازدهم
به معناي تائيد دولت نيست
جعفر قادري نماينده شيراز در موافقت با كليات لايحه سه دوازدهم بودجه گفت: گرچه حمايت از بودجه سه دوازدهم به معناي تائيد برخورد دولت با مجلس نيست اما چاره اي جز تصويب اين لايحه نداريم.
عليرضا خسروي نماينده مردم سمنان نيز با بيان اينكه اشكالات برخي نمايندگان به لايحه سه دوازدهم بودجه به حواشي آن مرتبط است نه به اصلش از نمايندگان خواست با كليات لايحه دولت براي بودجه سه دوازدهم سال آتي موافقت كنند.
طرح اصلاح قانون شوراها
در اولويت قرار گرفت
نمايندگان مجلس با بررسي خارج از نوبت طرح اصلاح قانون تشكيلات، وظايف و انتخابات شوراهاي اسلامي كشور و انتخاب شهرداران در صحن علني پارلمان موافقت كردند.
نمايندگان ملت تقاضاي تغيير دستور طرح اصلاح مواد 26 و 73 قانون تشكيلات، وظايف و انتخابات شوراهاي اسلامي و انتخاب شهرداران را تصويب كردند.
اين تقاضا با امضاي 54 نفر از نمايندگان ملت تقديم هيئت رئيسه مجلس شده بود.
وكلاي ملت پس از بررسي درخواست مذكور، آن را با 130 راي موافق، 27 راي مخالف و 19 راي ممتنع از مجموعه آراي 234 نماينده حاضر در جلسه، به تصويب رساندند.
حيدرپور از پاسخ هاي خليليان قانع شد
نماينده مردم شهرضا از پاسخ هاي وزير جهاد كشاورزي به سؤال خود در صحن علني مجلس قانع شد.
سؤال حيدرپور از وزير جهاد كشاورزي در مورد برآورد تمهيدات گوشت قرمز و سفيد در سال 91 و نحوه تامين آن و همچنين اقدامات وزارت جهاد كشاورزي در خصوص خريد تضميني محصولات كشاورزي، دامداري و دامپروري بود و در نهايت بعد از توضيحات خليليان در جلسه ديروز به حيدرپور اعلام كرد كه توضيحات وزير جهاد كشاورزي را قانع كننده مي داند.
وزير جهاد كشاورزي در پاسخ به پرسش حيدرپور گفت: ما 100 ميليارد تومان از محل هدفمندي به صندوق حمايت از دامداران براي تامين علوفه اختصاص داديم.
وي افزود: شيرخشك وارداتي ابزاري شده بود تا شير دامداران را كارخانه داران به قيمت نازل بخرند و پولش را هم چند ماه بعد پرداخت كنند. بر اين اساس ما واردات شيرخشك را هم ممنوع كرديم.
خليليان ادامه داد: يكي از كارهاي بسيار خوبي كه در سال 90 براي حمايت از دامداري هاي صنعتي و غيرصنعتي انجام داديم استمهال وام حدود 80 درصد آنها بود كه انجام شد.
خليليان با بيان اينكه ما حمايت هاي قيمتي خوبي از توليدكنندگان صورت داديم، اظهار داشت: قيمت تمام شده گوشت گوساله حدود 9 هزار تومان است كه در حال حاضر از دامدار با قيمت حدود 10 هزار تومان خريداري مي شود.
وي افزود: همچنين گوشت گوسفند 9 هزار و 600 تومان است كه ما از دامدار 10 هزار و 900 تومان خريداري مي كنيم يعني ما از قيمت تمام شده بيشتر از دامدار مي خريم.
وزير جهاد كشاورزي با بيان اين كه تهيه طرح جامع خريد تضميني گوشت قرمز و سفيد و شير از جمله اقداماتي بود كه ما انجام داديم، گفت: دولت مقدار زيادي مرغ را طي سال جاري از مرغداران خريداري كرده است.
خليليان خاطرنشان كرد: ما قيمت خريد تضميني گندم را به گونه اي تنظيم كرده ايم كه از خارج گندم خريداري نكنيم و گندم در داخل تامين شود.
غرب كاري نكند ايران تجديدنظر كند
رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: غرب با بهانه گيري به دنبال سوءاستفاده از موضع نجيبانه ايران در مسئله هسته اي است، به آنها مي گوئيم كاري نكنند كه ايران وادار به تجديدنظر در مسير تعاملي خود شود.
علي لاريجاني در نطق پيش از دستور خود گفت: بعد از مذاكرات اخير ايران با 1+5 در قزاقستان برخي اقدامات و اظهارات آژانس بين المللي انرژي اتمي و سايرين نه تنها در جهت كمك به مذاكرات نبود بلكه بايد آن را نوعي سنگ اندازي در مسير مذاكرات تلقي كرد.
ايران بارها اعلام كرده است كه فناوري صلح آميز هسته اي را در برنامه خود دارد و در چارچوب NPT همكاري لازم را با آژانس خواهد داشت. اما ظاهرا غربي ها با بهانه گيري به دنبال سوءاستفاده از اين موضع نجيبانه هستند. كاري نكنيد كه ايران به تجديدنظر در اين مسير تعاملي وادار شود.
لاريجاني اظهار داشت: مجلس شوراي اسلامي رفتار آمريكا و 1+5 و آژانس را به دقت زير نظر دارد و مذاكرات آتي هسته اي را آزموني براي بررسي انتخابي ديگر مي داند. بازيگري در شطرنج رسواي چماق و هويج رنگ باخته است و ايران اجازه زمان خريدن براي ماجراجويي جديد به آمريكا را نخواهد داد.
لاريجاني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اقدامات تروريستي عليه شيعيان پاكستان گفت: واكنش مراجع عظام تقليد و حوزه هاي علميه به اين گونه اقدامات تفرقه افكنانه در پاكستان ارزشمند و به موقع بود و لازم است دولت پاكستان اقدامات عملي جهت جلوگيري از اين فتنه انجام دهد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: متاسفانه جريان تندرو و تفرقه افكنانه اين فرقه در ساير كشورهاي اسلامي چون عراق و سوريه نيز مسبوق به سابقه است و برخلاف شعارهاي ضدآمريكايي آنان آتش توطئه گري را در ميان مسلمانان برافروختند كه به خوبي ريشه هاي تكويني استكباري آنان را نشان مي دهد.
لاريجاني خاطرنشان كرد: مجلس شوراي اسلامي ضمن محكوم كردن اين اقدامات تروريستي از پارلمان و دولت پاكستان مصراً مي خواهد تا با عوامل اين حوادث برخورد جدي شود و تمهيداتي انديشيده شود تا اينگونه حوادث چهره كشور همسايه ما را مشوه نكند.
 


در مكتب امام

بزرگترين مدرسه
دامن مادر، بزرگترين مدرسه اي است كه بچه در آن جا تربيت مي شود.
آنچه كه بچه از مادر مي شنود، غير از آن چيزي است كه از معلم مي شنود.
بچه از مادر بهتر (حرف) مي شنود تا از معلم.
در دامن مادر بهتر تربيت مي شود تا در جوار پدر، تا در جوار معلم.
آئين انقلاب اسلامي - ص 313
 


سبك زندگي ؛ مهمترين دغدغه رهبر انقلاب -3

آمريكايي كردن ايران !

پيام فضلي نژاد
«سبك زندگي آمريكايي» را مي توان در يك عبارت تعريف و خلاصه كرد: «عياشي تماشايي» اين توصيف «ژان بودريارد» فيلسوف برجسته فرانسوي از آمريكاست. او در كتاب «آمريكا» مي نويسد: آمريكا نسخه اصلي مدرنيته است: هيچ «حقيقت بنياديني» در خود ندارد. مقدر است كه همه چيز به صورت وانمود دوباره ظاهر شود. اينجا همه چيز ساختگي است. «هرزگي» اين جامعه نشانه آزادي اش است. «سياست» خودش را در نمايش، در حالت تبليغي تمام عيار آزاد مي كند. گرايش جنسي خودش را در تمام ناهنجاري ها و انحرافاتش آزاد مي كند. شعائر، آداب و رسوم، جسم و زبان خودشان را در گردش هر چه سريع تر «مد» آزاد مي كنند.
اينجا نه ابرها، بلكه مغزها «پنبه» مانندند. آري! «ويراني مدرن» واقعا شگفت انگيز است. اينجا همه چيز گواهي مي دهد كه مرگ، خانه آرماني خود را يافته است.»
اين سبك زندگي آمريكايي را مي توانيد در جهان بيني اي كه گروه هاي موسيقايي مانند گروه «بيتلزها» ديد. «جان لنون» از اعضا اين گروه كه خواننده اي مشهور و از برجسته ترين الگوهاي زندگي آمريكايي است، در دهه 1970 آهنگي خوانده است به نام God (خدا). او مي گويد «God is a concept. By which we measure our pai» يعني «خدا يك مفهوم است؛ كه ما آن را با دردها و رنج هايمان مي سنجيم...» سپس جان لنون حتي همه اعتقادات رايج آن روز آمريكا را منكر مي شود و مي گويد «I just believe in me» يعني «من فقط به خودم اعتقاد دارم.» فكر اومانيسم اينجا در زندگي آمريكايي عينيت اجتماعي و موجوديت فرهنگي پيدا مي كند و مي بينيم كه از يك مقطع تاريخي، بيتلزها به عنوان يك «نماد زندگي» توسط آمريكايي ها در دنيا ترويج مي شوند. امروز ترويج اين سبك ها در جهان، تبادل فرهنگي از طريق ديپلماسي عمومي ناميده مي شوند، در حالي كه يك پروژه جنگ نرم آمريكايي عليه ايدئولوژي هاي رقيب و خصوصا مكتب «اسلام ناب» است. «جوزف ناي» در كتاب «قدرت نرم» مي نويسد «هميشه اغوا، موثرتر از اجبار است» و براي همين آمريكايي ها مي كوشند صرفا از ابزارهاي فرهنگي كه از لحاظ روان شناختي مي تواند مولد «واكنش هاي غريزي محض» در افراد باشد، بهره بگيرند. شما به پروژه ترويج خواننده اي انگليسي مانند «سر التون جان» در ايران نگاه كنيد و مضامين اشعار آهنگ هايش را نيز بررسي كنيد. او يك خواننده دربار سلطنتي انگليس و يك همجنس باز مشهور است كه بت خيلي از نوجوانان و جوانان همجنس باز اروپايي است، اما متاسفانه سي.دي هاي آثار اين خواننده همجنس باز در مراكز فرهنگي ايران و آن هم با مجوز رسمي وزارت ارشاد به فروش مي رسد يا آثار گروه هاي موسيقي مانند «مدرن تالكينگ» با مجوز رسمي در مراكز شهر كتاب عرضه مي شود.
از سال 1368 با آغاز رياست جمهوري آقاي هاشمي رفسنجاني روند گسترش سبك زندگي ليبرال آغاز شد. تحليل «كنت پولاك» ( از روساي بخش خاورميانه سازمان سيا) درباره كابينه آقاي هاشمي و دولت سازندگي خواندني است. او در كتاب «معماي ايراني» مي نويسد: «رفسنجاني به محض دست گرفتن قدرت، كابينه اي را روي كار آورد كه راديكال هاي كليدي در آن حضور نداشتند. اين كابينه شامل چهره هاي جديدي بود كه انجام تغييرات در سياست هاي ايران را وعده داده بودند و بيشتر به توانايي هاي تكنوكراتيك باور داشتند تا به وفاداري و پاسداري از انقلاب اسلامي.» شخص آقاي هاشمي اعتقادي به مبارزه با سرمايه داري نداشتند و حتي براي گسترش آن توجيهات ديني دست و پا مي كردند كه مستندات آن را در فصل چهارم كتاب «ارتش سري روشنفكران» آورده ايم. يكي از گزارش هاي آمريكايي ها از تغييرات اجتماعي و فرهنگي اي كه آقاي هاشمي رقم زد، تعجب آور و در عين حال دقيق است.
رابين رايت، نويسنده روزنامه لس آنجلس تايمز كه براي نگارش كتاب «آخرين انقلاب بزرگ» ابتداي دهه 1370 ماه هاي متوالي را در ايران سپري كرده، مي نويسد آقاي رفسنجاني پس از دست گرفتن قدرت، كرباسچي را به سمت «شهردار تهران» رساند تا اين شهر را «زنده» كند و فرهنگسراهاي جديدي مانند فرهنگسراي بهمن «جايي بود كه در آن ايران با غرب مي آميخت.»
نشريات زنجيره اي اصلاح طلبان نيز بر تحليل «رابين رايت» صحه گذاشتند. شهريور 1377 پرونده اي با عنوان «طبقه جديد: پرونده كرباسچي از منظر جامعه شناختي» در شماره 5 ماهنامه گوناگون به چاپ رسيد. «محمد قوچاني» در اين مطلب از «روند نامحسوس آميزش غرب با ايران» تحت سياست هاي آقاي هاشمي با خشنودي سخن مي گويد و اقدامات غلامحسين كرباسچي براي نابودي بافت سنتي شهر و جايگزين كردن زندگي مدرن با آن را مستند تحليل خود مي آورد و مي نويسد: «كرباسچي به عنوان يك چهره ليبرال و تكنوكرات پيش از هرگونه فعاليت سياسي به ايجاد دگرگون سازي زيرساخت هاي اجتماعي و سياسي پرداخت. او كوشيد بافت سنتي فرهنگ را به سوي مدرنيزاسيون سوق دهد. ايجاد فرهنگسراها به ويژه در مناطق جنوب شهر تهران سبب ساز آشنايي صريح مردم با «زندگي مدرن» شد. انتشار «روزنامه همشهري» به جريان سازي اين فرهنگ جديد كمك كرد. شگفت آنكه كرباسچي در همه اين اقدامات سعي آشكاري بر غيرسياسي جلوه كردن اقدامات خود داشت.»
در نتيجه، گسترش ايدئولوژي سرمايه داري كه متضمن گسترش «سبك زندگي آمريكايي» است، از دوره رياست جمهوري آقاي هاشمي رفسنجاني آغاز شد و مي بينيم كه از ابتداي دهه 1370 رهبر معظم انقلاب انتقادات زيادي به اين روند مطرح كردند. در دوره رياست جمهوري سيدمحمد خاتمي نيز مدرسه دولتي «شهداي معلم» در شهر تهران رسما بر مبناي نظريه مدرسه آزمايشگاهي جان ديويي آمريكايي ساخته شد. وزارت آموزش و پرورش از شهريور 1378 اين مدارس را با هدف تربيت ليبرال هايي تاسيس كرد كه به «نيروي سازماني براندازي نرم» مشهورند. در نتيجه، سبك زندگي در آمريكا پيوندي لاينفك با مهندسي اجتماعي ليبرال دارد و در انگلستان نيز نظريه لوح سفيد جان لاك مبناي تئوري تعليم و تربيت است. سركارل پوپر، فيلسوف يهودي اتريشي - انگليسي كه پدرخوانده تئوريك اصلاح طلبان ايراني محسوب مي گردد در شرح «سبك زندگي سياسي ليبرال» و شيوه مهندسي رفتار سياسي مبتني بر اصول «جامعه باز» مي گويد «دستور كار سياسي در جامعه را بايد از طريق مهندسي جزء به جزء اجتماعي محقق ساخت.» در اينجا، ادعاي آزادي ليبرال ها در حد يك «حرف مفت» تنزل پيدا مي كند.
روند گسترش سبك زندگي ليبرال در دولت دهم نيز استمرار يافت. براي نمونه، «روزنامه ايران» (ارگان رسمي دولت) در بهمن ماه 1391 آگهي فروش ساعت 200 ميليوني «كارتيه» را در صفحه 2 و ذيل سخنان رهبر معظم انقلاب چاپ مي كند؛ روزنامه اي كه ادعاهايش در حمايت از مستضعفان و پاسداري از فرهنگ انقلاب گوش همه را كر كرده است. گفتيم كه در نظريه آمريكايي life style آگهي ها و تبليغات سبب ساختن تصويرها و تصورهاي بالقوه در ذهن شهروندان از زندگي مي شود و اين آگهي ها كه چيزي جز تبليغات براي ايدئولوژي سرمايه داري نيست، ذائقه سازي مي كند و مخاطب را به «مراكز تجاري» ارجاع مي دهد.
زنجيره سكولارها همانند يك مافياي غول پيكر مي كوشد تا نهادهاي موثر فرهنگ ساز و هويت ساز از «آموزش و پرورش» تا «شهرداري» را تحت سيطره خود بگيرد. منصفانه و واقع بينانه و متاسفانه بايد گفت مافياي سرمايه داري ليبرال خود را در برخي از لايه هاي اجتماعي تا حدي نهادينه كرده است؛ چنان كه «كيان تاجبخش» (يكي از جاسوسان آمريكايي و محكومان فتنه در دادگاه كودتاي مخملي) مي گفت، اين زنجيره به دنبال «فتح عرصه عمومي ايران» است. بدين معنا كه وقتي تابلوي تبليغات شهري در اتوبان هاي تهران محل تبليغ گران ترين برندهاي اروپايي - آمريكايي مي شود، يا روزگاري مي رسد كه در برج ميلاد تهران بستني با روكش طلا به مبلغ 250 هزار تومان مي فروشند، يا الگوي «شهر كتاب» با 52 شعبه در كشور از الگوي مراكز فرهنگي فرانسه اقتباس مي شود، با زنجيره اي از گسترش فحشاي سرمايه داري مواجه مي شويم.
 


خارج از دستور

بيانيه 234 نماينده مجلس
در محكوميت كشتار مسلمانان پاكستان
234 تن از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در محكوميت كشتار وحشيانه مسلمانان پاكستان بيانيه اي صادر كردند.
نمايندگان در اين بيانيه تاكيد كردند: كشتار وحشيانه و چندين باره شيعيان مظلوم پاكستان بدون ترديد توطئه اي طراحي شده توسط دشمنان اسلام و در راس آنها آمريكا و انگليس و دوستان منطقه اي آنان است كه از سوي مزدوران مسلمان نماي تكفيري اجرا مي شود.
در بخشي از بيانيه نمايندگان ملت آمده است: انتظار طبيعي افكار عمومي جهان اسلام به ويژه ملت انقلابي ايران از دولت، مجلس و به ويژه سازمان هاي اطلاعاتي پاكستان اين است كه با همه توان خود با اين توطئه ضدانساني كه امنيت پاكستان را نشانه رفته است برخورد كنند و اجازه ندهند اين جنايت هاي وحشيانه استمرار پيدا كنند.
در ادامه اين بيانيه تصريح شده است: سكوت مجامع بين المللي و كشورهاي مدعي حقوق بشر در برابر اين نقض آشكار و كاهش حقوق بشر نشان دهنده اين واقعيت تلخ است كه امروز حقوق بشر تبديل به ابزار سياسي قدرت هاي بزرگ به ويژه آمريكا شده است كه اين كشور بايد به جامعه جهاني پاسخگو باشد.
در پايان بيانيه 234 نماينده مجلس نيز آمده است: ما نمايندگان ملت بزرگ ايران ضمن تقدير و تشكر از مراجع گرانقدر تقليد، حوزه هاي علميه به ويژه حوزه علميه قم و شهر مقدس و قاطبه ملت ايران و عرض تسليت و ابراز همدردي با خانواده هاي محترم شهداي پاكستان، اين جنايت وحشيانه را به شدت محكوم مي كنيم و از دولت پاكستان قويا مي خواهيم كه با همه توان از ادامه فجايع جلوگيري كند.
تجمع كاميون داران مقابل مجلس
تعدادي از كاميون داران مقابل مجلس شوراي اسلامي تجمع كردند.
تعدادي از رانندگان كاميون كه خودروهاي فرسوده خود را براي گرفتن خودرو جديد تحويل داده بودند ديروز در اعتراض به عدم تحويل خودروهاي جديدشان مقابل مجلس تجمع كردند.
يكي از تجمع كنندگان به فارس گفت: حدود 6 ماه پيش ما قراردادي با ايران خودرو بستيم و ايران خودرو كاميون هاي ما را كه فرسوده بود گرفت تا كاميون هاي جديد به ما تحويل دهد.
وي افزود: بعد از اينكه برخي مسائل در مورد نرخ ارز در كشور به وجود آمد به ما اعلام كردند كه بايد 60 ميليون تومان ديگر براي تحويل كاميون ها پرداخت كنيم در حالي كه ما قراردادمان مربوط به چند ماه پيش است و نبايد اين مبلغ را از ما بگيرند.
وي گفت: ما از نمايندگان مجلس مي خواهيم تا پي گير حق و حقوق ما كاميون دارها هم باشند.
ارسال لايحه قرارداد ايران و آرژانتين
به مجلس
سخنگوي وزارت امور خارجه از ارسال لايحه قرارداد ميان ايران و آرژانتين به مجلس براي تصويب روند قانوني تشكيل يك كميته حقيقت ياب در مورد انفجار سال 1994 آميا خبر داد.
رامين مهمانپرست در گفت وگو با ايرنا افزود: اين قرارداد پيشتر در مجلس سناي آرژانتين به تصويب رسيده و «كريستينا فرناندز كرشنر» رئيس جمهوري اين كشور نيز قانون آن را امضا كرده است.
مهمانپرست اضافه كرد: ما نيز اين قرارداد را براي تصويب به مجلس شوراي اسلامي ارائه كرديم تا ان شاءالله تصويب شود.
ايران و آرژانتين پس از امضاي يادداشت تفاهمي براي تشكيل يك كميته حقيقت ياب در مورد پرونده آميا توافق كردند كه ابتدا روند تصويب قانوني اين يادداشت تفاهم در مجلس آرژانتين و سپس مجلس شوراي اسلامي ايران طي شود.
يادداشت تفاهم ميان ايران و آرژانتين هشتم بهمن ماه گذشته در حاشيه نشست سران اتحاديه آفريقا در آديس آبابا پايتخت اتيوپي به امضاي «علي اكبر صالحي» و «هكتور تيمرمن» وزيران خارجه دو كشور رسيد.
هدفمندي در 3 ماه نخست سال همانند روند فعلي خواهد بود
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه اجراي فاز دوم هدفمند كردن يارانه ها منوط به تصويب لايحه بودجه و نظر نمايندگان است گفت: وضعيت هدفمندي در سه ماه نخست سال آتي همانند روند فعلي دنبال خواهد شد.
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در حاشيه بازديد از نمايشگاه توانمندي هاي كشاورزي جنوب استان كرمان در جمع خبرنگاران گفت: حتما هدفمندي اجرا خواهد شد ليكن چون دولت لايحه بودجه را به موقع به مجلس ارائه نكرده به لحاظ قانوني و آئين نامه داخلي مجلس ما بايد لايحه سه دوازدهم را براساس بودجه سال جاري تصويب كنيم لذا همين روال فعلي در سه ماه آينده نيز درباره هدفمندي يارانه ها دنبال خواهد شد تا بودجه تصويب شود. وي در پاسخ به سوالي درباره احتمال اجراي فاز دوم قانون هدفمند كردن يارانه ها در سال 92 افزود: رجال الغيب نيستم بايد ببينيم مجموعه مجلس اين موضوع را مي پذيرد يا نه.
خبرنگاري از لاريجاني درباره پيشنهاد دولت در لايحه بودجه براي اجراي فاز دوم قانون هدفمند كردن يارانه ها پرسيد كه وي در پاسخ گفت: اين موضوع بايد در كميسيون هاي تخصصي مجلس بررسي شود و براساس شرايط كشور و مصلحت تصميم گيري شود، ما وقت داريم تا آن موقع كه موضوع را بررسي كنيم اما بعيد است به اين سادگي انجام شود.
 


طي بخشنامه اي از سوي رئيس قوه قضائيه؛

شرايط اعطاي مرخصي نوروزي به زندانيان اعلام شد

آيت الله صادق آملي لاريجاني رئيس قوه قضائيه طي بخشنامه اي شرايط اعطاي مرخصي به زندانيان را در ايام تعطيلات نوروز سال 92 اعلام كرد .
در بخشنامه صادره از سوي آيت الله لاريجاني آمده است: به مناسبت فرا رسيدن سال نو هجري شمسي، با توجه به آثار مثبت و سازنده حضور زندانيان در كنار خانواده، به منظور نيل به اهداف عالي در بازسازي اجتماعي و اخلاقي زندانيان و نيز برقراري روابط عاطفي بين زندانيان و اعضاي خانواده آنها بويژه درايام نوروز مقتضي است به زندانيان محكوم با رعايت شرايط ذيل و اخذ تأمين مناسب 15 روز مرخصي داده شود .
محكومين به حبس ابد به شرط تحمل حداقل 5سال حبس، محكومين به حبس بيش از 10 سال به شرط تحمل حداقل يك سال حبس، محكومين به 5سال حبس تا 10 سال حبس به شرط تحمل حداقل شش ماه حبس، محكومين به يك سال حبس تا 5 سال حبس به شرط تحمل حداقل دو ماه حبس و محكومين به حبس كمتر از يكسال به شرط تحمل حداقل يك ماه حبس از شرايط اعطاي مرخصي نوروزي به زندانيان محكوم به حبس است .
تبصره اين بند مي افزايد: به محكومين به حبسي كه باقيمانده حبس آنها كمتر از يكماه باشد، مرخصي منتهي به آزادي اعطاء مي شود .
بند دوم به زندانياني اختصاص دارد كه صرفاً به دليل عجز از پرداخت جزاي نقدي در حبس به سر مي برند كه طبق بخشنامه صادره، محكومين به جزاي نقدي كه مقدار باقيمانده آن بيش از سي ميليون ريال باشد به شرط تحمل حداقل سه ماه حبس و محكومين به جزاي نقدي كه مقدار باقيمانده آن بيش از ده ميليون و حداكثر سي ميليون ريال باشد، به شرط تحمل حداقل يك ماه حبس از شرايط اعطاي مرخصي به اين دسته از زندانيان است .
در تبصره اين بند نيز آمده است: محكومين به جزاي نقدي كه مقدار باقيمانده آن تا 10 ميليون ريال باشد به شرط تحمل حداقل يك ماه حبس، مرخصي منتهي به آزادي اعطاء مي شود .
بر اساس اين گزارش در بند ج نيز آمده است: زندانياني كه به لحاظ عجز از پرداخت ديه در جرايم غيرعمد بازداشت هستند و همچنين دارندگان محكوميت هاي مالي، صرفنظر از مدت اقامت در زندان از مرخصي موضوع اين بخشنامه برخوردار خواهند بود و مرخصي اين افراد براي 15 روز ديگر قابل تمديد هستند .
همچنين طبق بخشنامه صادره از سوي رييس قوه قضاييه محكومين جرايم سرقت ( اعم از مسلحانه، عادي و يا كيف قاپي)، جاسوسي، اقدام عليه امنيت كشور، آدم ربايي، جرايم باندي و سازمان يافته، تجاوز به عنف، داير كردن مراكز فساد و فحشاء، اسيدپاشي، اخلال در نظام اقتصادي، ورود، توليد، توزيع و فروش مشروبات الكلي و محكومين به قصاص و اعدام و حدود شرعي، مشمول اين بخشنامه نمي شوند .
در اين بخشنامه موارد ديگري نيز تصريح شده ودر پايان آمده است: دادستان هاي سراسر كشور ملزم به اجراي اين بخشنامه بوده و بر حسن اجراي آن نظارت مي كنند .
 


دهقان : كاهش استقبال مردمي از احمدي نژاد

دليل تعطيلي سفرهاي استاني است

عضو هيات رئيسه مجلس دليل تعطيلي سفرهاي استاني دولت را كاهش استقبال مردم از رئيس جمهور خواند و گفت: تعطيلي سفرهاي استاني دولت كاري عاقلانه است.
محمد دهقان نماينده مردم چناران و طرقبه و عضو هيات رئيسه مجلس با اشاره به سفرهاي استاني دولت نهم و دهم گفت: فارغ از انگيزه دولت از اين سفرها در مجموع جزء كارهاي خوب دولت بود كه باعث برقراري ارتباط بين مردم و مسئولان اجرايي مي شد .
وي در گفت وگو با مهر با اشاره به اينكه در اين سفرها دولت درباره اعتبارات استان به جاي شوراي برنامه ريزي استان تصميم مي گرفت، تصريح كرد: هرچند ايجاد تحرك بين مديران اجرائي استانها كار خوبي بود ولي در اصل تخصيص اعتبارات استان وظيفه شوراي برنامه ريزي بود كه دولت در اين وظيفه آنها دخالت مي كرد .
عضو هيات رئيسه مجلس خانه نشيني يازده روزه رئيس جمهور و بر ملا شدن مقاصد جريان انحرافي را يكي از دلايل تعطيلي سفرهاي استاني دانست و گفت: بعد از خانه نشيني و شكل گيري تعارض بين خواست رئيس جمهور با مصالح و منافع كشور، احمدي نژاد جايگاه خود را بين نيروهاي انقلاب از دست داد .
دهقان ادامه داد: احمدي نژاد در سفرهايي كه بعد از آن به استانها داشت با استقبال بسيار كمي مواجه شد در ضمن تعداد افرادي هم كه به خاطر حفظ ظاهر به استقبال او مي آمدند به خاطر كم شدن ارادت قبلي كمتر شدند .
وي با اشاره به تعطيلي سفرهاي استاني در چند ماه اخير تصريح كرد: وقتي اعضاي دولت متوجه شدند استقبال مردم كم شده همچنين وجود گراني ها و مشكلات اقتصادي بسيار زياد تصميم گرفتند به سفرهاي استاني نروند .
نماينده مردم طرقبه و چناران در مجلس تصريح كرد: دولت در سفرهاي استاني درصدد آن بود تا القا كند اعتبارات اختصاص داده شده به استانها به خاطر سفر رئيس جمهور است در حالي كه اين اعتبارات از بودجه هاي تصويب شده مجلس براي استانها بود .
دهقان با اشاره به اينكه بخش زيادي از مصوبه هاي دور اول و دوم سفرهاي استاني محقق شده است، اظهار داشت: بهتر بود مصوبه هاي دور سوم نيز عملي شود تا مردم تاثيرات خوب سفرهاي استاني را بيشتر لمس كنند .
وي درپايان خاطر نشان كرد: با توجه به وضعيت اقتصادي كشور در حال حاضرعاقلانه است دولت ديگر سفرهاي استاني را انجام ندهد و بعضي از مصوبه هاي دور آخر را عملي كند .
 


زاكاني: فتنه گران جايي در انتخابات 92 ندارند

دبيركل جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي گفت: فتنه گران جايي براي انتخابات 92 نداشته و تمام احزاب مي توانند در چارچوب قانون اساسي فعاليت كنند.
عليرضا زاكاني در گفت وگو با فارس در بويين زهرا با بيان اينكه انتخابات در جمهوري اسلامي تاكنون آزاد بوده است، اظهار داشت: احزاب و گروه هاي مختلف مي توانند در چارچوب قوانين نظام اسلامي با مشاركت فعال در صحنه سياسي كشور نقش آفريني كرده و هيچ مانعي براي فعالان در عرصه سياسي كشور در چارچوب قوانين نظام اسلامي وجود ندارد. دبيركل جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي افزود: تجربه 34 ساله انقلاب اسلامي بر اين است كه اگر كساني كه با زياده طلبي و فتنه گري به دنبال دست يابي نكاتي فراتر از حضور فعال در انتخابات هستند قطعا ملت دست رد به سينه آنان زده و فتنه گران را مردود مي كنند.
وي عنوان كرد: اگر كساني به دنبال حضور فعال در انتخابات هستند به اعتقاد بنده زمينه براي فعاليت آنان مهيا بوده و بايد در عرصه انتخابات حاضر شوند.
دبيركل جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي ابراز داشت: البته كساني كه بر ضديت با نظام اسلامي و مردم اقدام كرده و با فتنه گري خويش اسباب صدمات جبران ناپذير را براي انقلاب اسلامي فراهم كرده و بدون عذر خواهي از مردم و جبران گذشته با مطالبه گري مجدد خواستار حضور در صحنه هستند پاسخ مردم به آن ها روشن بوده و از اين زياده طلبي خويش هيچ سودي نمي برند.زاكاني با بيان اينكه ملت مسلمان ايران تاكنون نشان داده است كه از يك بصيرت مثال زدني برخوردار است، تصريح كرد: حضور در صحنه هاي مختلف انقلاب اسلامي و صحنه هاي دفاع براي ملت مسلمان ايران به يك اصل بدل شده است. وي با بيان اينكه مردم كساني را كه مقابل انقلاب اسلامي قد علم كرده و مانع شوند، كنار زده و از آنان عبور مي كنند، افزود: در حماسه باشكوه راهپيمايي سال جاري بار ديگر ملت ايران استمرار و پيوستگي خويش با آرمان هاي انقلاب و ميراث گران بهاي امام(ره) و شهدا را اعلام كرده و با آنان تجديد عهد و ميثاق كردند.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10