(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 21 اسفند  1391 - شماره 20451

حديث دشت عشق
پرونده هفته بيست و نهم با برگزاري 4 ديدار بسته شد
برتري راه آهن، فولاد و نفت تهران
پايان شكست ناپذيري پرسپوليس
اخبار كوتاه از فوتبال
يك پيروزي ديگر تا قهرماني در ليگ بسكتبال
معرفي عليجاني براي نايب رئيسي دووميداني آسيا
ارسال اساسنامه تا پايان هفته به IOC
مدال نقره جوانان شمشيربازي اپه در قاره كهن
دعوت از سليمي
براي دريافت جايزه بهترين وزنه بردار جهان
انتخاب پازاج به عنوان
سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي و واكنش فدراسيون
رد شكايت رئيس بركنار شده در ديوان عدالت اداري
درخشش حدادي در ليگ بسكتبال NBA
خواندني از ورزش ايران
پشت پرده چاقوكشي در مسابقات كشتي
گلايه هاي ديرهنگام سرمربي كنار گذاشته شده تيم ملي تكواندو
قرارمان با فدراسيون بركناري نبود!
نامه وزير ورزش به مسئولان ورزشي 26 كشور دنيا


حديث دشت عشق

از نوشته سرباز شهيد «محمد چشم زاغ»
جان سپردن به راه دوست خوش است
انسان مردني است چه بهتر كه در راه آرمان الهي جان خويش را نثار كند.
نمازهايتان را به موقع برگزار كنيد و بخوانيد مخصوصاً نمازجمعه و به حجاب هم خيلي اهميت بدهيد كه ارزنده ترين زينت زن حفظ حجاب است. سرباز شهيد «محمد چشم زاغ»، سال 1342 در استان فارس متولّد شد و در 19/11/1365 در شلمچه (عمليات كربلاي پنج) به شهادت رسيد.
ستاد يادواره شهداي سرباز استان فارس
 


پرونده هفته بيست و نهم با برگزاري 4 ديدار بسته شد

برتري راه آهن، فولاد و نفت تهران
پايان شكست ناپذيري پرسپوليس

سرويس ورزشي-
راه آهن با شكست پرسپوليس ركورد يازده بازي متوالي بدون شكست يحيي گل محمدي در اين فصل را شكست.
رقابتهاي هفته بيست و نهم ليگ برتر فوتبال روز گذشته با برگزاري 4 بازي به پايان رسيد كه طي آن تيم هاي فولاد ، نفت و راه آهن تهران برابر رقباي خود به برتري دست يافتند و بازي آلومينيوم و ذوب آهن نيز با تساوي بدون گل خاتمه يافت.
در يكي از ديدارهاي حساس ديروز فولاد خوزستان با نتيجه 4 بر يك گهر دورود را شكست داد. فولادي ها در حالي كه دروازه خود را در همان دقيقه دوم گشوده ديدند با ارايه يك بازي تهاجمي چهار بار دروازه شاگردان مايلي كهن را گشودند تا علاوه بر ثبت شانزدهمين باخت اين تيم، گهر را به قعر جدول بفرستند. با اين نتيجه تيم فولاد 52 امتيازي شد و جايگاه خود را در رده چهارم جدول رده بندي مستحكم كرد. گهر نيز با 19 امتياز و به خاطر تفاضل گل ضعيف تر نسبت به نفت آبادان در رده هجدهم جدول ايستاد.
در ورزشگاه اكباتان تهران هم تيم نفت تهران با حساب 2 بر يك از سد فجر سپاسي گذشت. نفتي ها در حالي اين نتيجه را كسب كردند كه ابراهيم زاده از ابتدا يعقوب كريمي، ميثم حسيني و هادي شكوري را در تركيب تيم خود قرار نداد. نيمه اول اين ديدار با گل ديرهنگام منوچهري به سود نفت خاتمه يافت. در نيمه دوم نيز سهم هر تيم يك گل بود تا در نهايت نفت تهران با برتري 2 بر يك به استقبال ديدار با استقلال برود. نفتي ها با اين برد 47 امتيازي شدند و در رده هفتم جدول رده بندي باقي ماندند. فجرسپاسي هم با 36 امتياز در رده يازدهم قرار گرفت.
در بندرعباس جدال تيم هاي آلومينيوم هرمزگان و ذوب آهن اصفهان با تساوي بدون گل خاتمه يافت تا امتيازات بين اين دو تيم تقسيم شود. شاگردان مظلومي با اين تساوي 28 امتيازي شدند ولي در رده چهاردهم جدول رده بندي باقي ماندند. تيم ذوب آهن هم با 27 امتياز در مكان پانزدهم جدول ايستاد.
ركورد يحيي شكست
اما در حساس ترين بازي ديروز تيم راه آهن به روند شكست ناپذيري پرسپوليس پايان داد و توانست اين تيم را با يك گل شكست دهد. در اين ديدار كه به قضاوت محسن قهرماني و در حضور نزديك به 5 هزار تماشاگر برگزار شد، پرسپوليس شروع خوبي داشت و مي توانست در همان دقيقه اول توسط كريم انصاريفرد به گل برسد اما اين فرصت خوب از دست رفت. در ادامه دو تيم بازي كم رمق و نزديكي را به نمايش گذاشتند كه موقعيت هاي خطرناك زيادي به همراه نداشت تا نيمه اول با تساوي بدون گل به پايان برسد. در نيمه دوم بازهم شاگردان يحيي گل محمدي براي رسيدن به گل تلاششان را آغاز كردند اما در دقيقه 57 اين شاگردان علي دايي بودند كه از يك ضد حمله بهترين استفاده را كردند و با شوت عليرضا عظيمي دروازه سياه پوشان اين ديدار را باز كردند تا كار پرسپوليس براي رسيدن به گل تساوي و پيروزي سخت شود.
پس از اين گل پرسپوليس حملات جسته گريخته اي را روي دروازه راه آهن انجام داد كه زهر چنداني نداشت و تنها در يك مورد مي توانست به گل برسد كه تعلل كريم انصاريفرد در زدن ضربه آخر اين فرصت را هم از اين تيم گرفت. در ادامه تغييراتي كه گل محمدي در تركيب تيمش داد و به ميدان فرستادن قاضي و فشنگچي هم نتوانست تاثير زيادي در روند تهاجمي اين تيم بگذارد و اين راه آهني ها بودند كه با حفظ و كنترل بازي تلاش كردند از تك گل شان به خوبي مراقبت كنند. در پنج دقيقه پاياني بازي پرسپوليس چهره هجومي تري به خود گرفت و حملاتي را روي دروازه مردان سرخپوش راه آهن پي ريزي كرد اما نتوانستند از اين برتري استفاده كنند و در نهايت اولين شكست گل محمدي با پرسپوليس رقم خورد. شاگردان گل محمدي با اين شكست 42 امتيازي و در رده ششم ماندند و شاگردان علي دايي با 42 امتياز اما تفاضل گل كمتر در همان رده هشتم باقي ماندند.
نتايج كامل بازي هاي ديروز به اين شرح است:
¤ فولاد خوزستان 4 - گهر دورود يك
گلها: ايوب كلانتري(6)، لوسيانو پريرا(39) و بختيار رحماني(58 و 69) براي فولاد و مجيد باجلان(2) براي گهر
¤ نفت تهران 2 - فجرسپاسي يك
گلها: امين منوچهري(43) و رضا نوروزي(66) براي نفت تهران و حميد جوكار(80) براي فجرسپاسي
¤ آلومينيم هرمزگان صفر - ذوب آهن اصفهان صفر
¤ راه آهن تهران يك - پرسپوليس صفر
گل: عليرضا عظيمي(57).
 


اخبار كوتاه از فوتبال

تساوي فوتسال ايران و روسيه
ديدار تيم هاي ملي بزرگسالان ايران و روسيه ديروز برگزار شد كه اين ديدار با نتيجه 4 - 4 به پايان رسيد. براي ايران عليرضا وفايي 23، ابوالقاسم عروجي 38 و سرگئو بازيكن روسيه 11 با گل به خودي و حسين طيبي در دقيقه 39 گلزني كردند. ملي پوشان سه شنبه بيست و دوم اسفندماه روسيه را به مقصد تهران ترك مي كنند.
آمادگي كريمي براي بازي با داماش
پزشك تيم فوتبال پرسپوليس در خصوص آخرين وضعيت علي كريمي گفت: بعداز معايناتي كه روي پاي كريمي داشتيم به نظر مي رسيد او مشكلي براي تمرين كردن نداشته باشد. وقتي تمرين را شروع كرد گفت احساس خوبي در پايش ندارد و نمي تواند به خوبي تمرين كند به همين دليل دوباره از پايش ام آر آي گرفتيم. وي ادامه داد: وقتي ام آر آي را به متخصصان نشان داديم نظر آنها اين بود كه بهتر است فعلا صبر كنيم. ما هم قبول كرديم و بر همين اساس كريمي تا پايان سال نمي تواند براي پرسپوليس بازي كند. او به بازي پرسپوليس و داماش در جام حذفي مي رسد و در صورت صلاحديد كادر فني مي تواند در آن بازي به ميدان برود.
اعتراض استقلال به كميته انضباطي
معاون حقوقي باشگاه استقلال در اعتراض به آراي صادر شده عليه استقلال در بازي با تراكتورسازي تبريز گفت: احكام صادر شده بسيار سنگين تر از احكام مورد انتظار بوده است.جالب اينكه فقط پس از گذشت 24 ساعت از زمان انجام بازي،كميته انضباطي چنين رايي را صادر كرد.ما به برخورد دوگانه صورت گرفته اعتراض داريم و معتقديم كه چرا اتفاقات رخ داده در بازي استقلال مقابل تراكتور در تبريز در دو فصل اخير ديده نشد. وي ادامه داد:اعضاي حاضر در اين جلسه متفق القول اين پرسش را دارند كه چرا با وجود گذشت يك سال از ديدار استقلال و تراكتورسازي در تبريز كه هواداران تراكتورسازي به سمت بازيكنان استقلال يخ و برف پرتاب كردند، هنوز تصميمي درباره آن ديدار گرفته نشده است ولي در كمتر از 24 ساعت با وجود آن همه مشكلات انضباطي درباره اين ديدار به اين سرعت تصميم گيري شده است.
ممبيني ناظر داوري كنفدراسيون فوتبال آسيا
حسين عسگري رئيس دپارتمان داوري كه براي شركت در جلسات كنفدراسيون فوتبال آسيا در مالزي به سر مي برد با اعلام اينكه هدايت الله ممبيني ناظر داوري كنفدراسيون فوتبال آسيا شده است، عنوان كرد: بر اساس رايزني هايي كه در جلسات كميته داوران كنفدراسيون فوتبال آسيا داشته ايم و با توجه به همه مسايل، توانستيم مجوز نظارت داوري هدايت الله ممبيني در كنفدراسيون فوتبال آسيا را بگيريم تا وي ناظر داوري كنفدراسيون فوتبال آسيا شود.
پرداخت طلب وينگادا به صورت قسطي
معاون حقوقي باشگاه پرسپوليس در خصوص پرداخت طلب وينگادا كه تا 5 روز ديگر مهلتش به پايان مي رسد،اظهار داشت:بخش مالي باشگاه در حال تهيه ارز است.با توجه به اينكه در روزهاي پاياني سال قرار داريم كمي اين امر مشكل شده اما درصدد هستيم تا بخشي از طلب وينگادا را بپردازيم و سپس با وي توافق كنيم تا باقي مانده پول را در فرصت مناسبي به وي بدهيم.
اعتراض به نيمكت نشيني
مدافع چپ پاي استقلال معتقد است نيمكت نشيني اش در اين تيم دليل فني ندارد. اشجاري در تازه ترين صحبت هاي خود مي گويد: نيمكت نشيني من فني نيست. خوشحالم كه الان در اوج آمادگي به سر مي برم و به خاطر مشكل فني نيمكت نشين نشده ام. اين سليقه سرمربي تيم است كه از كدام بازيكن استفاده كند و خيال من از اين موضوع راحت است كه براي استقلال كم نگذاشته ام و بازي بدي ارايه نداده ام. وي ادامه داد: من كه تاكنون در تركيب استقلال مرتكب اشتباه نشده ام اما آنهايي كه اشتباهات مرگبار كرده اند فيكس هستند.
كي روش تا جمعه در تهران
محمدهادي آيت اللهي نايب رئيس فدراسيون فوتبال درباره سفر كارلوس كي روش و زمان بازگشت او به ايران گفت: كي روش تا پايان اين هفته به ايران مي آيد و هيچ مشكلي در اين باره وجود ندارد. وي همچنين درباره شايعه افزايش تعداد تيم هاي ليگ برتر به 18 تيم واكنش نشان داد و گفت: هيات رييسه 16 تيم را تصويب كرده و برگزاري جلسه مجدد براي 18 تيمي كردن ليگ برتر دروغ است و قطعا فصل آينده ليگ برتر ايران 16 تيمي خواهد بود.
مظلومي از شانس كم آلومينيوم براي بقا مي گويد
سرمربي آلومينيوم معتقد است شانس اين تيم براي بقا در ليگ كم است. مظلومي پس از تساوي برابر ذوب آهن گفت: كمي كارمان براي ماندن در ليگ سخت شده است اما با شناختي كه از بازيكنان تيم آلومينيوم دارم، تمامي تلاش خود را براي شاد كردن دل هواداران به كار خواهيم بست و آلومينيوم در ليگ ماندني خواهد شد. مظلومي در پايان گفت: زماني كه بنده به آلومينيوم آمدم، پيكان از تمامي تيم ها شكست خورده بود ولي موفق به برد آلومينيوم در بندرعباس شد اما حالا كه بنده موفق به متوقف كردن پرسپوليس و ذوب آهن در بندرعباس شده ام، همه از مظلومي شاكي هستند.
 


يك پيروزي ديگر تا قهرماني در ليگ بسكتبال

دومين ديدار مرحله نهايي مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور مانند ديدار نخست به سود تيم پتروشيمي به پايان رسيد تا اين تيم تنها يك پيروزي ديگر تا قهرماني اين دوره از رقابت ها فاصله داشته باشد.
ديدار دوم تيم هاي پتروشيمي و مهرام در مرحله نهايي مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور ديروز در سالن انديشه ماهشهر برگزار شد كه طي آن بازيكنان تيم ميزبان با نتيجه 96 بر 93 مهمان خود را شكست دادند. عصر شنبه نيز ديدار نخست اين دو تيم با نتيجه 102 بر 92 به سود پتروشيمي تمام شده بود. اين مرحله از مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به صورت2 از 3 برگزار مي شود. بدين ترتيب پتروشيمي در صورت كسب پيروزي در ديدار سوم عنوان قهرماني اين دوره از رقابت ها را از آن خود كرده و به روند قهرماني متوالي مهرام در ليگ برتر بسكتبال پايان مي دهد.
ديدار سوم مرحله نهايي مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور ميان دو تيم مهرام و پتروشيمي چهارشنبه در تالار بسكتبال آزادي برگزار مي شود. ديدار چهارم اين دو تيم نيز در صورت نياز روز پنجشنبه برگزار خواهد شد.
 


معرفي عليجاني براي نايب رئيسي دووميداني آسيا

عيدي عليجاني براي تصدي مجدد پست نايب رييسي كنفدراسيون دووميداني آسيا معرفي شد.
طي حكمي از سوي افشين داوري رييس فدراسيون دووميداني ايران، عيدي عليجاني به عنوان مشاور عالي اين فدراسيون برگزيده شد. همچنين عليجاني كه در سال هاي گذشته نايب رييس كنفدراسيون دووميداني آسيا بوده بار ديگر از سوي فدراسيون ايران براي تصدي اين پست به كنفدراسيون آسيا معرفي شد. عيدي عليجاني در سال هاي گذشته مسئوليت برگزاري مسابقه هاي قهرماني آسيا در كشورهاي مختلف را بر عهده داشته است. او پيش از اين نيز مسئوليت نايب رييسي و مديريت تيم هاي ملي ايران را نيز بر عهده داشت.
 


ارسال اساسنامه تا پايان هفته به IOC

اساسنامه كميته ملي المپيك تا پايان هفته براي IOC ارسال مي شود.
دبير كل كميته ملي المپيك اظهار كرد: پس از برگزاري نشست هم انديشي اعضاي مجمع با كميته ملي المپيك قرار بود اعضا نظرات شان را در رابطه با اساسنامه جديد تا امروز براي كميته ملي المپيك ارسال كنند. ما تا پايان وقت اداري امروز منتظر هستيم تا رؤساي فدراسيون ها نظراتشان را بفرستند. بهرام افشارزاده در پاسخ به اين پرسش كه پيشنهادات در چه رابطه اي بوده و تاكنون چند نفر از اعضاي مجمع نقطه نظراتشان را اعلام كرده اند خاطر نشان كرد: تاكنون هشت نفر از رؤساي فدراسيون ها پيشنهادات شان را ارسال كرده اند. در اين پيشنهادات مسأله خاصي براي ايجاد تغيير در اساسنامه عنوان نشده است. دبير كل كميته ملي المپيك در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر اين كه آيا جلسه اي براي گرفتن پيشنهادات اعضاي مجمع با كميته پنج نفره تشكيل شده برگزار كرده ايد؟ تأكيد كرد: ما منتظر ارائه نظرات اعضاي مجمع هستيم و پس از جمع آوري پيشنهادات مي توانيم با اين كميته نشستي داشته باشيم و پيشنهادات را بررسي كنيم.
 


مدال نقره جوانان شمشيربازي اپه در قاره كهن

تيم شمشيربازي ايران در اسلحه ا په جوانان به مدال نقره قهرماني آسيا رسيد.
رقابت هاي شمشيربازي قهرماني آسيا با حضور بيش از 850 شركت كننده در دو رده سني جوانان و نوجوانان و دو بخش دختران و پسران در تايلند در حال برگزاري است كه تيم ا په ايران با تركيب بهداد مرادي، بهنام بيك، امير رضا كنعاني و علي يوسفي در ديدار پاياني به مصاف ژاپن رفتند و 45 بر 41 شكست خوردند و نايب قهرمان شدند. تيم هاي قزاقستان و هنگ كنگ هم مشتركا سوم شدند. همچنين تيم ملي اسلحه سابر با تركيب فرزاد باهر ارسباران، محمد سازنجيان و سجاد پورسلماني به مصاف رقباي خود رفتند كه در اولين ديدار مقابل تيم چين تايپه به پيروزي رسيدند و در مرحله بعد براي ورود به نيمه نهايي و كسب مدال تنها با اختلاف 2 امتياز (43 بر 45) نتيجه را به ژاپن واگذار كردند و پنجم آسيا شدند.
 


دعوت از سليمي

براي دريافت جايزه بهترين وزنه بردار جهان

بهداد سليمي براي دريافت جايزه بهترين وزنه بردار دنيا به ازبكستان دعوت شد.
پس از رأي گيري صورت گرفته در پايان سال 2012 ميلادي بهداد سليمي قهرمان فوق سنگين وزنه برداري دنيا در بازي هاي المپيك لندن با رأي عمومي مردم به عنوان بهترين وزنه بردار سال 2012 دنيا انتخاب شد. اين انتخاب شگفتي بسياري از كارشناسان را برانگيخت چرا كه بسياري بر اين باور بودند كه ايليا ايلين وزنه بردار قزاقستاني كه در بازي هاي المپيك لندن 5 بار ركوردهاي جهان و المپيك را شكست و به مدال طلا رسيد شايستگي دريافت اين عنوان را دارد اما علاقه مندان به وزنه برداري در سراسر دنيا با آراي خود نشان دادند كه بهداد سليمي از ايران بهترين وزنه بردار دنياست.
براين اساس فدراسيون بين المللي وزنه برداري از بهداد سليمي و چين شاندو وزنه بردار زن قزاقستان دعوت كرده تا از تاريخ 16 تا 25 فروردين ماه در تاشكند ازبكستان حضور داشته باشند. در اين دوره قرار است رقابت هاي وزنه برداري نوجوانان جهان و انتخابي المپيك نوجوانان در شهر تاشكند برگزار شود.
 


انتخاب پازاج به عنوان

سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي و واكنش فدراسيون

فدراسيون كشتي به انتشار اخباري مبني بر انتخاب احد پازاج به عنوان سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي واكنش نشان داد.
حسن رنگرز نايب رئيس فدراسيون كشتي، در پاسخ به اين پرسش كه آيا قرار است احد پازاج به عنوان سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي انتخاب شود، گفت: اين اخبار صحت ندارد و تنها در حد گمانه زني است. وي درباره آخرين وضعيت كادر فني تيم كشتي فرنگي يادآور شد: مانند گذشته رسول خادم مسئوليت فني تيم هاي ملي را برعهده دارد در جهت تكريم محمد بنا، سمت سرمربيگري تيم ملي كشتي فرنگي متعلق به بناست. اما به خاطر حجم برنامه هاي تيم ملي و با هدف جلوگيري از آسيب خوردن كشتي فرنگي مي خواهيم به ثبات مديريت برسيم. در همين راستا وضعيت كادر فني تيم هاي نوجوانان و جوانان مشخص شده است. جزيني، به عنوان مربي ارشد و نفر دوم كادر فني با اختيارات سرمربي معرفي شده و قرار است به تفاهم نهايي برسيم. رنگرز در پاسخ به اين پرسش كه تا چه زماني مي خواهيد براي بنا صبر كنيد، اضافه كرد: همه تلاش ما اين است كه بسترها براي بازگشت بنا به تيم ملي فرنگي فراهم شود. به دغدغه هاي بنا حق مي دهيم . او مي خواهد مشكلات كشتي فرنگي حل شود. بنا منشا اثر و خدمت در تيم ملي كشتي فرنگي بوده و جامعه كشتي بايد قدردان زحماتش باشد، حتي اگر او به هر دليلي نخواهد به تيم ملي برگردد.
 


رد شكايت رئيس بركنار شده در ديوان عدالت اداري

طبق اعلام مديركل امور حقوقي وزارت ورزش و جوانان شكايت كريم صفايي به لحاظ رعايت قوانين و مقررات توسط وزارت ورزش و جوانان در شعبه اول ديوان عدالت اداري رد شد.
كريم صفايي، رئيس سابق فدراسيون تيراندازي با كمان شكايتي را با موضوع خواسته ابطال حكم انتصاب محمدعلي شجاعي به عنوان سرپرست فدراسيون در ديوان عدالت اداري مطرح كرده بود. شعبه اول ديوان عدالت اداري با استناد به ماده 10 اساسنامه فدراسيون هاي ورزشي آماتوري و تشخيص عدم مغايرت مصوبه مذكور با قانون و به موجب حكمي به مدت چهار سال به عنوان رئيس فدراسيون تيراندازي با كمان جمهوري اسلامي ايران انتخاب شد كه دوره رياست چهارساله كريم صفايي تمام شده بود. برطبق مفاد حكم «بركناري وي به لحاظ انقضاء مدت دوره رياست وي بوده و تخلفي از مقررات از جانب طرف شكايت (وزارت ورزش و جوانان) مشهود نبوده است.»
 


درخشش حدادي در ليگ بسكتبال NBA

سنتر ايراني تيم بسكتبال فينيكس سانز در بازي برابر هوستون راكتز بيش از 28 دقيقه بازي كرد و خوش درخشيد.
در ادامه رقابتهاي بسكتبال حرفه اي NBA تيم فينيكس سانز در حالي برابر هوستون راكتز به پيروزي دست يافت كه حامد حدادي، آسمانخراش ايراني را بيش از 28 دقيقه در تركيب داشت. در اين ديدار كه فينيكس به برتري 107 بر 105 رسيد حامد حدادي 13:28 دقيقه در تركيب تيمش حضور داشت و با كسب 11 ريباند نقش مؤثري را زير سبد ارايه كرد. ستاره ايراني سانز بهترين ريباندر تيمش شناخته شد و در مجموع دومين ريباندر مسابقه لقب گرفت. حدادي در مدتي كه در زمين حضور داشت 3 بلاك شات، يك توپ ربايي و 6 امتياز نيز به نام خود ثبت كرد. اين سومين بازي متوالي حدادي در تركيب فينيكس بود.
 


خواندني از ورزش ايران

¤ اردوي آماده سازي تيم ملي تنيس روي ميز از 22 تا 28 اسفند ماه در اصفهان برگزار خواهد شد. نوشاد و نيما عالميان، مهران احدي، حميدرضا طاهرخاني، ميديا لطف الله نسبي، محمدرضا اخلاق پسند، محمد علي روئين تن، پوريا عمراني، واحد مالميري و عليرضا ملارجبي راكت به دستاني هستند كه زير نظر احمد جعفري پور به تمرين خواهند پرداخت.
¤ ديدار دوم تيم هاي شهرداري گرگان و فولاد ماهان در مرحله رده بندي مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور در حالي امروز برگزار مي شود كه فولادي ها در صورت كسب پيروزي در اين ديدار، عنوان سومي خود در اين رقابت ها را تكرار خواهند كرد. ديدار نخست دو تيم پنجشنبه گذشته در سالن مخابرات اصفهان برگزار شد كه طي آن تيم فولاد ماهان با نتيجه 103 بر 68 به برتري دست يافت.
 


پشت پرده چاقوكشي در مسابقات كشتي

مضروب شدن كشتي گير لرستاني در مسابقات قهرماني كشور، باعث شد يك بار ديگر عملكرد فدراسيون كشتي زير سؤال برود.
رقابت هاي كشتي فرنگي قهرماني كشور كه از صبح روز شنبه در سالن شهداي هفتم تير تهران آغاز شده است در حالي كه به آرامي در نوبت بعد از ظهر پيگيري مي شد و نفرات راه يافته به ديدارهاي فينال 4 وزن نخست مشخص شده بودند و كشتي گيران در گروه شانس مجدد براي حضور در ديدار رده بندي آماده مي شدند به جنجال كشيده شد.
يكي از تماشاگران با چاقو به ميلاد خسروي از تيم لرستان كه خود را براي ديدارهاي شانس مجدد آماده مي كرد حمله و اين كشتي گير را از ناحيه صورت به شدت زخمي كرد. اين تماشاگر پس از ارتكاب به اين عمل اقدام به فرار كرد كه توسط ساير تماشاچيان دستگير شد. اينكه اين عمل با چه نيتي از سوي فرد خاطي صورت گرفته است موضوعي بود كه براي بسياري از نفراتي كه در سالن حضور داشتند جاي سؤال داشت، موضوعي كه تنها كشتي گير مصدوم مي توانست از پشت پرده ماجرا پرده بردارد.
ميلاد خسروي، كشتي گير لرستاني مضروب وزن 84 كيلوگرم كه مدال نقره قهرماني جوانان آسيا را نيز در كارنامه دارد بعد از شكست مقابل داود عابدين زاده و با توجه به حضور حريفش در فينال براي كسب مدال برنز به گروه شانس مجدد راه يافت، اما در حالي كه خود را براي كسب عنوان سومي آماده مي كرد با حادثه اي تلخ و حمله يكي از تماشاگرنماهاي حاضر در سالن مسابقه مواجه شد و از ادامه كار بازماند. وي در حالي كه براي مداوا توسط اورژانس به بيمارستان «سينا» منتقل شده بود در اين خصوص گفت: هنوز هم نمي دانم چه اتفاقي افتاده و در شوك هستم. در حالي كه داشتم خودم را براي شانس مجدد گرم مي كردم يكي از كساني كه در سالن در كنار من حضور داشت گفت بروم جاي ديگري گرم كنم، اما به ناگاه بعد از رد و بدل شدن چند جمله كوتاه با چاقو به من حمله كرد و صورتم غرق خون شد. وي تصريح كرد: مثل اينكه من در ديدارهاي شانس مجدد بايد با دوست اين فرد كشتي مي گرفتم و وي براي اينكه من روي تشك حاضر نشوم اقدام به اين كار كرده است.
رئيس هيأت كشتي لرستان با بيان اين كه لجام گسيختگي در كشتي كشور وجود دارد و اين به هيچ وجه شايسته نام ايران نيست، در اين باره گفت: قرار بود اين مسابقات در شيراز برگزار شود ولي به تهران واگذار شد، معلوم است كه با اين زمان كم تهران نيز نمي تواند به خوبي مسابقات قهرماني كشور را برگزار كند. عزيزپور با بيان اينكه مي خواستند تحت هر شرايطي مسابقات را برگزار كنند و اين در حالي است كه به راحتي مي توانستند زمان آن را تغيير دهند گفت: مربيان تيم ملي مشخص نيستند، انتخابات فدراسيون هم برگزار نمي شود. تا زماني كه اين وضعيت ادامه دارد اميد در كشتي وجود نخواهد داشت و كسي دل به كار نمي دهد.
 


گلايه هاي ديرهنگام سرمربي كنار گذاشته شده تيم ملي تكواندو

قرارمان با فدراسيون بركناري نبود!

سرمربي تيم ملي تكواندو در المپيك لندن مي گويد در صحبت با مسئولان فدراسيون يك برنامه درازمدت داشتيم و مبنا اين بود كه تغييراتي در تيم ملي انجام شود.
كسب مدال نقره محمد باقري معتمد در مسابقات المپيك لندن و كسب عنوان نايب قهرماني در مسابقات جام جهاني آروبا از اتفاقات مهمي بود كه در دوران سرمربيگري فريبرز عسكري در تيم ملي تكواندو رخ داد. عسكري بعد از بازگشت تيم ملي از مسابقات جام جهاني آروبا با تصميم مسؤلان فدراسيون با تيم ملي قطع همكاري كرد. وي روز گذشته در گفت و گويي براي نخستين بار به چگونگي اين بركناري اشاره كرد كه گزيده اي از صحبت هايش در ادامه مي آيد:
¤ بنده بر اساس بضاعت موجود و امكاناتي كه در اختيار داشتم از نتيجه كسب شده در المپيك راضي نيستم، اما براي آن ابزاري كه در اختيار تيم ملي بود و زماني كه براي تكواندو گذاشتم از خودم خيلي راضي ام. زماني كه سرمربي تيم ملي بودم، از خانواده ام گذشتم و تمام وقتم را صرف اين كار كردم. صحبتي كه با فدراسيون كرده بوديم اين نبود و ما يك برنامه درازمدت داشتيم و مبنا بر اين بود كه تغييراتي در تيم ملي انجام شود. قبل از آغاز اردوها به فدراسيون گفته بودم كه يك سري بازيكنان به مرز بازنشستگي رسيده اند و يك سري مصدوميت دارند. بعد از المپيك هر تيم يك خانه تكاني مي كند و 4 سال آينده را برنامه ريزي مي كنند. مبنا بر اين بود كه به من فرصت داده شود، اما اين اتفاقات رخ نداد و اميدوارم به نفرات بعدي فرصت داده شود.
¤ تيم ملي عنوان نايب قهرماني در مسابقات جام جهاني آروبا را كسب كرد، اما سرمربي تيم ملي عوض شد. اين نشان دهنده اين است كه فدراسيون از عملكرد مربي راضي نبوده. البته مربي بعدي كه آمده بايد تيم را قهرمان جهان كند. با اين حساب كادر فني كار سختي را پيش رو دارد و هر نتيجه غير از قهرماني جهان كسب كند، نتيجه قابل قبول نيست .
¤ زماني كه تيم ملي در اردوهاي قبل از اعزام به مسابقات جام جهاني آروبا حضور داشت، هادي ساعي با توجه به مشغله كاري كه در شوراي شهر داشت دو جلسه بيشتر سر تمرين تيم ملي نيامد. پس چه طور برخي ها معتقد بودند كه هادي ساعي در كار سرمربي تيم ملي دخالت مي كند؟ حتي پولادگر براي حضور در اردوهاي تيم ملي با درخواست ما در اردوها حضور پيدا مي كرد. البته در مسائل فني كه فراتر از اختيار سرمربي بود، ساعي و پولادگر ورود مي كردند و به ما كمك مي كردند.
¤ يك روز كه از خواب بلند شدم از طريق خبرگزاري ها از موضوع تغييرات در راس تيم ملي مطلع شدم. از اين موضوع گله مند بودم و حتي يك جلسه به فدراسيون رفتم و در مورد تصميماتي كه گرفته شده گلايه كردم. حتي به دوستان گفتم كه ما يك سال با هم كار كرديم و بهتر بود در مورد تصميماتي كه گرفته شده من را هم باخبر مي كردند.
¤ يوسف كرمي از لحاظ تمرين هميشه جزو نفرات برتر است. فكر مي كنم كه يوسف تمام نشده باشد و اگر حرفه اي وقت خود را در تكواندو بگذارد، به نظرم مي تواند تا المپيك برزيل در اختيار تيم ملي باشد.
 


نامه وزير ورزش به مسئولان ورزشي 26 كشور دنيا

در پي پيشنهاد كميته اجرايي كميته بين المللي المپيك براي حذف كشتي از بازيهاي المپيك 2020 محمد عباسي وزير ورزش و جوانان كشورمان با ارسال نامه اي به كشورهاي صاحب نام كشتي دنيا خواستار ايجاد يك اتحاد و هماهنگي براي حفظ اين ورزش كهن در اين رقابتها شد.
متن نامه محمد عباسي وزير ورزش و جوانان ايران كه به وزرا و مسئولان ورزشي كشورهاي چين، آذربايجان، تركيه، ونزوئلا، تاجيكستان، اوكراين، قزاقستان، قرقيزستان، بلاروس، كره شمالي، لهستان، آلباني، بلغارستان، سوئد، هند، كرواسي، گرجستان، كوبا، صربستان، اسلواكي، ازبكستان، ارمنستان، ژاپن، كره جوبي، روسيه ارسال شده است به شرح زير است:
«در دنياي امروز كه ورزش به يكي از جنبه هاي مقبول رفتاري انسا ن ها تبديل مي شود و براي نظام تعليم و تربيت و ورزش كشورها يك امر مهم اجتماعي و مطلوب به شمار مي آيد، مي تواند در صورت توجه جدي همه دولت ها و به ويژه مجامع بين المللي، بهترين ابزار سلامت، نشاط و صلح و هماهنگي احساسات متفاوت در ميان ملل متحد باشد. از آنجايي كه المپيزم يك فلسفه اجتماعي است، جايگاه آن ايجاب مي نمايد تا در اين راستا به احساسات پرشور اجتماعي توجه جدي گردد، رشته كشتي بعنوان يكي از قديمي ترين ورزش هاي المپيكي از دوران باستان تا كنون در كشورهاي صاحب تمدن از جايگاه ويژه اي برخوردار بوده است، اين درحالي است كه خبر احتمال حذف اين رشته پرطرفدار كه از سال 978 قبل از ميلاد و متعاقب آن در المپيك نوين جزء رشته هاي ثابت بازي هاي المپيك قرار داشته با تصميم اعضاي هيأت اجرايي كميته بين المللي المپيك مسائل نگران كننده اي را در جهان ورزش ايجاد نموده است.
با تشكر از توجه آنجناب در حمايت از اين رشته مهم ورزشي بدينوسيله ضمن اعلام آمادگي جهت تشكيل كارگروه بين المللي حمايت از كشتي مايلم نظرات جنابعالي را در هماهنگي بيشتر در ايجاد و تقويت همگرايي 183 كشور عضو در فيلا جويا شوم.با عنايت به زمان اندك باقيمانده تا تشكيل مجمع عمومي IOC (سپتامبر) و نظر به جايگاه كشتي ايران در سطح جهان و المپيك و هيجان و احساسات پرشور طرفداران اين رشته در كشورمان، آمادگي تشكيل دبيرخانه كارگروه فوق الاشاره را در جمهوري اسلامي ايران اعلام مي نمايم تا از اين طريق بتوان همكاري همه علاقمندان و حاميان آن، سياست هاي حمايتي و به حق رشته كشتي را پيگيري نمود.» در خاتمه با اغتنام فرصت از عنايات و نظر جنابعالي سپاسگزاري مي نمايم.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10