(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 22 اسفند  1391 - شماره 20452

رئيس سازمان غذا و دارو:
 داروها از گمرك ترخيص شدند
امسال انجام مي شود
برخورد شديدتر پليس با فروشندگان مواد محترقه
سرابيان:گشت هاي مشترك تعزيرات تا 20فروردين ادامه دارد
در اردوگاه شهيد باهنر همايش همياران پليس برگزار شد
هشدار ثبت احوال
 11 ميليون ايراني هرگز ازدواج نكرده اند
انگشتان دست نوجوان اصفهاني
در استقبال از چهارشنبه سوري قطع شد
شعار هفته سلامت فشار خون را جدي بگيريم
در آستانه فرا رسيدن چهارشنبه آخر سال عنوان شد
مديران موظف به كنترل جدي دانش آموزان هستند
راه اندازي نخستين خط توليد متادون
در شركت داروسازي سها
رهايي قاتل زرندي از پاي چوبه دار
گلباران مزار شهداي منطقه 7
حوادث كوتاه از كشور
پيك نوروزي حذف شد
آموزش كنترل فشارخون در مترو اتوبوس، تاكسي و ميادين تره بار
رئيس پليس فتا:
عامل انتشار تصاوير غيراخلاقي در فضاي مجازي دستگير شد
گردهمايي جوجه پنگوئن ها
80 درصد ديپلمه هاي نيويوركي بي سوادند!
تمساحي با دم مصنوعي
تيرباران به جاي گردن زدن
شرط بندي كثيف!


رئيس سازمان غذا و دارو:

داروها از گمرك ترخيص شدند

رئيس سازمان غذا و دارو از ترخيص تمام اقلام دارويي كه در گمرك مانده بود خبر داد و گفت: ارز مورد نياز براي ترخيص اين داروها تأمين شده است.
احمد شيباني در اين رابطه افزود: به تدريج روند ترخيص داروهايي كه در گمرك مانده و شامل داروهاي بيماران خاص، داروهاي معمولي، مواد اوليه و تجهيزات است، در حال انجام است و خوشبختانه ارز مورد نياز آنها تأمين شد.
وي ادامه داد: ماندن انواع اين داروها در گمرك امري طبيعي است و به محض اينكه بانك كارگزار ارز مورد نياز را تأمين كند، اين داروها وارد كشور مي شوند.
رئيس سازمان غذا و دارو گفت: مشكلي كه براي ترخيص اين اقلام دارويي وجود داشت مشكل ارزي بود اما به تدريج هماهنگي هاي لازم انجام شده و اين اقلام در حال ترخيص هستند.
شيباني گفت: ميزان ارز مورد نياز براي ترخيص اين اقلام مشخص نيست.وي ادامه داد: مشكل پيش آمده ربطي به تحريم ها ندارد و به محض ترخيص از گمرك به شركتهاي توزيع دارويي داده مي شود تا سريعاً در بازار تزريق شود.

 


امسال انجام مي شود

برخورد شديدتر پليس با فروشندگان مواد محترقه

فرمانده نيروي انتظامي گفت: امسال برخورد پليس با فروشندگان مواد محترقه شديدتر مي شود.
سردار اسماعيل احمدي مقدم فرمانده نيروي انتظامي صبح ديروز در همايش فرماندهان پليس هاي پيشگيري كشور با اعلام اين مطلب افزود: امروز در كلانتري ها 30 درصد از پرونده هايي كه به واحد صلح و سازش ارجاع داده مي شود منجر به صلح و سازش مي شوند و ديگر نيازي به وجود طرفين پرونده در دادسراها نيست.
وي گفت: اولويت ما در سال 92 پليس پيشگيري و فرماندهي مرزباني ناجا كه بايد به اين دو حوزه توجه ويژه اي شود.
احمدي مقدم اظهار كرد: امروز بالاترين نارضايتي مردم از پليس مربوط به پليس پيشگيري و دليل اين امر هم همان تعدد برخورد ميان پليس پيشگيري و مردم است.
فرمانده نيروي انتظامي در بخش ديگر از سخنان خود به ضرورت حفظ شأن شهروندان در هنگام ابلاغ احكام قضايي توسط ماموران پليس اشاره كرد و گفت: ماموران بايد دقت كنند كه در هنگام ورود به منازل و همچنين ابلاغ قضايي برخورد ناشايستي نداشته باشند و باعث آزار و اذيت خانواده ها نشوند.
فرمانده نيروي انتظامي در بخش پاياني سخنان خود به موضوع برگزاري مراسم چهارشنبه آخر سال اشاره كرد و گفت: پيش بيني ما اين است كه اين مراسم در 28 اسفند برگزار شود.
وي افزود: خوشبختانه امسال شاهد كاهش چشمگير مسائل مربوط به چهارشنبه آخر سال هستيم و برخورد شديدتري با فروشندگان مواد محترقه انجام مي شود.
احمدي مقدم همچنين به برداشته شدن منع فعاليت صنوف اشاره كرد و گفت: صنوف مي توانند تا 16 فروردين بدون هيچگونه محدوديتي حتي به صورت شبانه روزي فعاليت كنند.
وي گفت: حتي بايد صنوف فعاليتشان را تشديد كنند تا كسب و كار رونق پيدا كرده و براي شهروندان ايام خوشي را رقم بزنند.
 


سرابيان:گشت هاي مشترك تعزيرات تا 20فروردين ادامه دارد

رئيس طرح گشت هاي سيار تعزيرات حكومتي از ادامه فعاليت گشت هاي مشترك تعزيرات تا 20فروردين ماه خبر داد.
محمدحسن سرابيان در گفت وگو با فارس در حاشيه اجراي گشت هاي سيار اين سازمان با اعلام اين مطلب افزود: طرح گشت هاي نوروزي تعزيرات از 15 اسفند آغاز شد.
وي افزود: اين طرح با قدرت هرچه تمام تر و براي برخورد با سودجويان آغاز شده و تا 20فروردين ماه سال آينده ادامه خواهد داشت.
رئيس طرح گشت هاي سيار تعزيرات حكومتي تصريح كرد: روساي شعب مختلف تعزيرات حكومتي در سراسر كشور در آماده باش به سر مي برند.
وي افزود: در سال 91 بيش از 100 هزار بازرسي مشترك از سوي سازمان تعزيرات و با همكاري اتحاديه صنوف مختلف برگزار شده است.
سرابيان با اشاره به اينكه شعب رسيدگي به تخلفات تعزيراتي تا ساعت 9شب در ايام نوروز به همكاران ارائه خدمات خواهند كرد.
 


در اردوگاه شهيد باهنر همايش همياران پليس برگزار شد

رئيس پليس راهور كشور گفت: 100 هزار بازرس نامحسوس از نيروهاي مردمي، در ايام نوروز سازماندهي شدند.
سردار اسكندر مومني، رئيس پليس راهور كشور در حاشيه همايش همياران پليس كه ديروز در اردوگاه شهيد باهنر تهران برگزار شد، در خصوص فعاليت پليس نامحسوس در ايام نوروز در جاده هاي كشور اظهار داشت: 100 هزار بازرس نامحسوس از نيروهاي مردمي در ايام نوروز سازماندهي شدند كه اين بازرسان در جاده هاي پرتردد مانند تهران به مشهد، حضور دارند.
وي همچنين از آماده باش 10 ميليون هميار پليس و 200 هزار فرهنگيار ترافيك از امروز در كشور خبر داد و گفت: اين همياران پليس براي نوروز 92 آماده باش هستند.مومني همچنين به مصوبه مجلس براي اهميت دادن به تذكرات به هميار پليس اشاره كرد و بيان داشت: در قانون راهنمايي و رانندگي كه بعد از چهار دهه بازنگري شد و سال گذشته به تصويب رسيد، يكي از بندهاي آن اين است كه اگر كسي به فرمان ايست پليس مدرسه توجه نكند هم جريمه مي شود و هم نمره منفي مي گيرد.
فرمانده راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي اضافه كرد: اين مصوبه به اين معني است كه براي دانش آموزان اهميت قائل هستيم كه البته كار به جريمه و نمره منفي نمي كشد و همه مردم به فرمان پليس مدرسه و همياران پليس توجه مي كنند، اما در هر حال در قانون به دليل اهميت كار، پيش بيني شده است كه اگر راننده اي به تذكرات هميار پليس توجه نكرد، نمره منفي بگيرد.
 


هشدار ثبت احوال

 11 ميليون ايراني هرگز ازدواج نكرده اند

مديركل دفتر آمار و اطلاعات جمعيتي سازمان ثبت احوال كشور از تجرد 11 ميليون نفر از جمعيت كشورمان كه داراي شرايط ازدواج هستند خبر داد.
علي اكبر محزون روز يكشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با اعلام اين مطلب افزود: 48 درصد زنان و 46 درصد مرداني كه در سن ازدواج بسر مي برند هرگز ازدواج نكرده اند.
وي تاكيد كرد: در حال حاضر بيش از 23 ميليون نفر از جوانان در سن ازدواج قرار دارند اين در حالي است كه 11 ميليون نفر آنها براساس آمارهاي سازمان هرگز ازدواج نكرده اند.
محزون تاكيد كرد: ازدواج 85 درصد از پسران در سن 20 تا 34 سالگي و 85 درصد زنان نيز در سن 15 تا 29 سالگي ثبت مي شود.
وي با اشاره به اينكه از ابتداي سال جاري تا به امروز يك ميليون و 274 هزار و 859 واقعه ولادت به ثبت رسيده است، گفت: از اين آمار 653 هزار و 785 مورد مربوط به پسران و 622 هزار و 74 مورد نيز مربوط به دختران بوده است.
به گفته مديركل دفتر آمار و اطلاعات جمعيتي سازمان ثبت احوال طي اين مدت 323 هزار و 342 واقعه وفات نيز در كشور به ثبت رسيده است.
محزون در مورد آمار ازدواج و طلاق نيز گفت: طي مدت يازده ماهه سال جاري 726 هزار و 390 مورد ازدواج و 121 هزار و 1 مورد نيز واقعه طلاق به ثبت رسيده است.
 


انگشتان دست نوجوان اصفهاني

در استقبال از چهارشنبه سوري قطع شد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
ساخت ترقه با دستورالعمل اينترنتي و انفجار آن باعث قطع انگشتان دست يك نوجوان اصفهاني شد.
به گزارش مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي اصفهان اين نوجوان كه ساعت 22 و 43 دقيقه در حال ساخت ترقه بود، بر اثر انفجار ترقه در دستانش دچار حادثه شد كه امدادگران بلافاصله به كمك مصدوم شتافتند.
نوجوان حادثه ديده كه دچار آسيب شديد از ناحيه انگشتان دست راست خود شده بود و پس از انجام پانسمان و آتل گيري و كنترل خونريزي مصدوم را به مركز آموزشي درماني الزهرا(س) انتقال دادند.
مصدوم در حال ساخت ترقه با دستورالعمل اينترنتي بود كه هنگام مخلوط كردن چند نوع اسيد انفجاري روي داد و انگشتان وي قطع شدند.

 


شعار هفته سلامت فشار خون را جدي بگيريم

هفته سلامت با شعار «فشار خون را جدي بگيريم» 18 تا 24 فروردين ماه در سراسر كشور برگزار مي شود.
دكتر فاطمه رخشاني ديروز در نشست خبري كه به منظور تشريح برنامه هاي هفته سلامت در سالن اجتماعات وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: چه اشكالي دارد از الان همه مردم ايران خود را آماده كنند براي اينكه در سفرهاي نوروزي هيچكس تصادف نكند.
وي افزود: سرپرست وزارت بهداشت، به بحث مراقبتهاي اوليه در سطح يك اهميت زيادي قائل هستند، اين مراقبتها نيز ميسر نمي شود مگر اينكه مردم به عنوان عاملان اصلي آن نسبت به سلامتي خودشان آگاه شوند.
رخشاني ادامه داد: يكي از اين موارد توجه ويژه به فشارخون است كه طبق آمار 50 درصد مردم نسبت به وجود آن در خود بي خبرند.
معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: در كشور از هر 5 نفر يك نفر فشار خون دارد يعني 20 درصد جمعيت كشور درگير اين بيماري هستند.
وي افزود: نيمي از اين 20 درصد هم درمان نمي شوند و فقط نيمي از جمعيت فشارخوني ها تحت مداوا قرار مي گيرند.
رخشاني، فشارخون را سومين عامل كشنده افراد جوامع دانست و خواستار توجه به كاهش سكته هاي قلبي از طريق كنترل فشارخون شد و گفت: كنترل فشار عصبي و استرس، كم كردن مصرف نمك، تحرك بدني، تغذيه مناسب، اتخاذ سبك زندگي سالم و كاهش مصرف دخانيات مهم ترين ريسك فاكتورها و عواملي است كه موجب كاهش فشار خون مي شود.
وي با اعلام اينكه ايرانيها 2 برابر استاندارد جهاني نمك مي خورند، افزود: نمك يكي از عوامل افزايش فشار خون است. بنابراين، بهتر است كه نمكدانها را از سر سفره ها و رستورانها برداريم.
رئيس ستاد برگزاري هفته سلامت با اعلام اينكه 60 درصد زنان ايراني تحرك بدني ندارند، ادامه داد: انجام روزانه 30 دقيقه پياده روي، مي تواند سلامت ما را تضمين كند.
ويزيت رايگان توسط پزشكان بسيجي
دبير ستاد برگزاري هفته سلامت نيز در اين نشست از ويزيت رايگان مردم توسط پزشكان بسيجي در طول هفته سلامت خبر داد و در ادامه به اقدامات و برنامه هاي ساير سازمان ها در هفته سلامت اشاره كرد و گفت: روز 23 فروردين انجام خون گيري و تست فشار خون از همه ورزشكاران و قهرمانان ورزشي توسط سازمان انتقال خون انجام مي شود.
رحمتي، غربالگري فشارخون در 34 مركز فعال در سراسر كشور توسط جمعيت هلال احمر و راه اندازي خط ويژه مشاوره تلفني فشار خون با همكاري سامانه بركت تل (8999) از ابتداي هفته سلامت را از مهمترين برنامه هاي ديگر اين هفته برشمرد.
 


در آستانه فرا رسيدن چهارشنبه آخر سال عنوان شد

مديران موظف به كنترل جدي دانش آموزان هستند

معاون سلامت آموزش و پرورش از تشكيل كميته سلامت در مدارس كشور براي آموزش و پيشگيري از حوادث چهارشنبه آخر سال خبر داد.
محمد چينيان گفت: در سال هاي اخير برگزاري مراسم چهارشنبه سوري به دليل استفاده از مواد آتش زا و خطرناك به ويژه در ميان نسل جوان منجر به بروز حوادثي تلخ براي خانواده شده است.
وي با اشاره به اينكه فرهنگ سازي در ميان نسل جوان و دانش آموز مهمترين نقش را براي پيشگيري از حوادث خطرناك براي دانش آموزان دارد، افزود: كميته سلامت در مدارس تشكيل شده است كه در اين كميته نكات پيشگيرانه در خصوص كاهش اثرات، حوادث و سوانح مرتبط با چهارشنبه آخر سال به دانش آموزان ارائه مي شود.
در اين كميته نمايندگان دستگاه هاي مختلف مانند هلال احمر، نيروي انتظامي، وزارت بهداشت و آتش نشاني حضور داشته و آموزش هاي لازم را براي ترويج فرهنگ ايمني در جامعه، هشدارهاي لازم براي استفاده از مواد محترقه و كاهش خسارات جاني و مالي را به دانش آموزان مي دهند.
چينيان در پاسخ اين سوال كه آيا ممانعت هاي لازم براي جلوگيري از ورود مواد محترقه و آتش زا مورد استفاده در چهارشنبه سوري در مدارس مي شود، گفت: هيچ دانش آموزي اجازه استفاده از اين مواد را در مدارس كشور ندارد و مديران موظف به كنترل دانش آموزان هستند.
وي با بيان اينكه نگاه آموزش و پرورش نسبت به اين موضوع بيشتر آموزشي است، ادامه داد: البته بهتر است كه خانواده هشدارهاي لازم را در اين خصوص به جوانان و نوجوانان خود بدهند و نظارت ها و كنترل بيشتري بر فرزندان خود داشته باشند تا هيچ اتفاق ناگواري در آستانه سال جديد براي هيچيك از دانش آموزان و خانواده ها نيافتد.

 


راه اندازي نخستين خط توليد متادون

در شركت داروسازي سها

سرويس اجتماعي-
نخستين خط توليد شربت متادون صبح ديروز با ظرفيت توليد روزانه 8 هزار بطري براي درمان اعتياد در شركت داروسازي سها هلال راه اندازي شد.
به گزارش كيهان، سيامك افاضلي، مدير عامل شركت داروسازي سها هلال ديروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حداقل ظرفيت توليد اين داروي ترك اعتياد روزانه 8 هزار بطري 250 ميلي متري بوده كه با توجه به تقاضا قابليت افزايش هم خواهد داشت.
وي افزود: با افتتاح اين خط توليد، 40 تا 50 درصد نياز به اين شربت تأمين مي شود. افاضلي همچنين درباره افتتاح همزمان خط توليد مايعات توليدي در سايت شهيد فقيهي افزود: با افتتاح اين خط توليد، سالانه بطري هاي شيشه اي و پلاستيكي حاوي مايعات دارويي از 12 ميليون به 19 ميليون عدد مي رسد.
وي به تلاش متخصصان ايراني براي راه اندازي و نصب دستگاه هاي توزين براي نخستين بار در شركت داروسازي سها گفت: با افتتاح اين دستگاه ها علاوه بر اينكه از خروج 350 هزار يورو ارز از كشور جلوگيري مي شود كاهش خطاي انساني و افزايش كيفيت دارو را نيز به همراه دارد.
افاضلي در مورد تفاوت شربت متادون با شربت ترياك كه پيش از اين توليد مي شد، گفت: شربت ترياك دارويي گياهي است ولي شربت متادون صنعتي است و ماندگاري آن در خون نسبت به شربت ترياك بيشتر است و بستگي به نوع و ميزان اعتياد تا 24 ساعت از علائم ترك اعتياد جلوگيري مي كند.وي يكي از نكات مثبت اين دارو را عدم وابستگي به محصول عنوان كرد و گفت: با مصرف روزانه فرد مجبور به افزايش دوز و وابستگي نخواهد بود.افاضلي در ادامه صحبت هايش اظهار داشت: قابليت بالاي صادرات محصولات توليدي و همكاري با شركت هاي بزرگ جهاني براي توليد مشترك دارو و تحقق اهداف انسان دوستانه جمعيت هلال احمر از نكات بارز شركت سها در توليد دارو است.
وي گفت: محصولات اين شركت در اشكال مختلف قرص، كپسول سخت، شربت، پلت (نقلك دارويي) و سوسپانسيون مطابق با قوانين GMP و آخرين استانداردهاي سازمان بهداشت جهاني توليد مي شود.
 


رهايي قاتل زرندي از پاي چوبه دار

 در يك اقدام خداپسندانه، قاتل زرندي از پاي چوبه دار رهايي يافت و خانواده جوان 23ساله، قاتل پسر خود را بخشيدند.
به گزارش خبرگزاري فارس از زرند، در آستانه فرا رسيدن سال جديد و خانه تكاني دلها، نشستي با حضور فرماندار زرند و خانواده هاي قاتل و مقتول در فرمانداري زرند برگزار شد.
رضا كرمي فرماندار زرند در اين ديدار اظهار داشت: با صحبت ها و جلسات متعددي كه با حضور معتمدان محلي صورت گرفت، خانواده مقتول به اين نتيجه رسيدند كه عفو بهتر از انتقام است.
وي خاطرنشان كرد: با اين كار در آخرين روزهاي سال جاري دو خانواده نسبت به هم صلح و سازش كردند و موجب شد، جواني كه در انتظار چوبه دار بود به زندگي بازگردد.
وي گفت: اين اقدام و گذشت بايد درسي براي آحاد مختلف مردم جامعه به ويژه جوانان و نوجوانان باشد.
علي اشرع پدر مقتول اظهار داشت: براي رضاي خداوند و اينكه لذتي كه در عفو است در انتقام نيست، قاتل فرزندم را مورد عفو و بخشش قرار دادم و از اين حركت خرسندم.
سكينه ملكي مادر مقتول گفت: براي رضاي خداوند و شادي روح فرزندم از قصاص گذشتم.
مادر قاتل با تشكر فراوان از تلاش فرماندار و معتمدان محلي كه در اين راستا قدم گذاشتند، اظهار داشت: تا زماني كه خود و خانواده ام زنده هستيم از خانواده مقتول تشكر مي كنم و سر به زير هستيم به ويژه از مادر مرحوم كه بسيار گذشت كردند و تا ابد شرمنده اين خانواده هستيم كه به فرزند من زندگي دوباره بخشيدند و او را از مرگ نجات دادند.وي گفت: شرمنده خانواده مقتول هستم و به هيچ زباني نمي توانم تشكر كنم كه فرزندم را نجات دادند، خداوند اجرشان دهد.
بنابراين گزارش، 16 شهريورماه 88 بر اثر نزاعي كه در روستاي ده چنار زرند ميان دو جوان اتفاق افتاد، مجتبي اشرع 23ساله بر اثر ضربات چاقو به قتل رسيد.
 


گلباران مزار شهداي منطقه 7

جمعي از شهروندان محلات نوزده گانه منطقه 7، مزار شهداي خود را در بهشت زهرا(س) غبارروبي و عطرافشاني كردند.
هادي حسين زاده رئيس اداره فرهنگي منطقه 7 با اعلام اين خبر گفت: شركت كنندگان با حضور در گلزار شهداي آرامستان بهشت زهرا(س)، ضمن اداي احترام، قرائت فاتحه و زيارت عاشورا به ساحت مقدس اين جاويدمردان دوران جنگ تحميلي، سنگ مزار آنها كه در مناطق عملياتي فكه، سوسنگرد و سومار به درجه رفيع شهادت نائل آمده بودند را با گل و گلاب غبارروبي و عطرافشاني كردند.به گفته وي، برگزاري ديدارهاي مستمر با خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران نيز يكي ديگر از برنامه هاي اداره فرهنگي منطقه 7 در قالب طرح استقبال از نوروز است.
 


حوادث كوتاه از كشور

شناسايي انبار احتكار موادغذايي
ايرنا - زاهدان - مديركل تعزيرات حكومتي سيستان و بلوچستان گفت: 7 انبار احتكار موادغذايي با همكاري خوب مردم در شهر زاهدان كشف و محتكران به پرداخت يك ميليارد و 250 ميليون ريال جزاي نقدي محكوم شدند.
ضبط موادمخدر
ايرنا- خرم آباد: فرمانده انتظامي استان لرستان گفت: ماموران مبارزه با موادمخدر ازنا موفق به كشف و ضبط 68 كيلوگرم ماده مخدر هرويين و شيشه در اين شهرستان شدند.
سرتيپ «كاظم عليزاده» در اين باره افزود: اين محموله ماده مخدر روانگردان و صنعتي، طي 2 عمليات جداگانه با شناسايي و دستگيري اعضاي 2 باند تهيه و توزيع موادمخدر كشف و ضبط شد.
دستگيري توليدكنندگان نارنجك
فارس - گرمسار: فرمانده انتظامي شهرستان گرمسار از كشف بيش از 5 هزار عدد انواع مواد محترقه پرخطر در بازديد از صنوف مختلف در اين شهرستان خبر داد.
ميري گفت: علاوه بر اين، 4 كيلوگرم مواد اوليه ساخت نارنجك دست ساز نيز به دست آمد و 11 نفر نيز دستگير و تحويل مرجع قضايي شدند.
 


پيك نوروزي حذف شد

وزير آموزش و پرورش با اعلام حذف پيك نوروزي گفت: به دليل نقشي كه براي خانواده قائل هستيم لذا امسال پيك نوروزي نداريم.
حميدرضا حاجي بابايي در حاشيه همايش همياران پليس كه در اردوگاه شهيد باهنر تهران برگزار شد از حذف پيك هاي نوروزي دانش آموزان براي نوروز 92 خبر داد و گفت: براي اينكه دانش آموزان بتوانند در اين ايام بيشتر با خانواده هاي خود باشند مصحلت بر اين شد كه امسال پيك نوروزي حذف شود.
وي در پاسخ به سؤالي مبني بر اين كه سال گذشته هم عنوان شده بود كه پيك نوروزي نخواهيم داشت اما اين مسئله در برخي از مدارس رعايت نشد تاكيد كرد: شايد برخي بخواهند كاتوليك تر از پاپ شوند اما با اين حال تصميم همان است كه گفتم.
 


آموزش كنترل فشارخون در مترو اتوبوس، تاكسي و ميادين تره بار

معاون اداره سلامت شهرداري تهران از بكارگيري تمام فضاهاي مترو، اتوبوس، تاكسي و ميادين ميوه و تره بار تهران براي آموزش كنترل فشار خون به مردم در هفته سلامت (18 تا 24 فروردين) خبر داد.
به گزارش فارس، مهدي اميري ديروز در نشست خبري هفته سلامت كه در وزارت بهداشت برگزار شد افزود: 75درصد عوامل موثر بر سلامت، عوامل اجتماعي و فرهنگي هستند و شايد در حال حاضر مشكل مواد غذايي نداشته باشيم اما مشكل چگونه مصرف كردن آن را داريم.
معاون اداره سلامت شهرداري تهران در مورد برنامه هاي اين سازمان در هفته سلامت گفت: 374 نقطه شهري به عنوان پايگاه سلامت در اختيار وزارت بهداشت قرار مي گيرد و 30 پايگاه خدمات عمومي مانند مشاوره انجام تست قند خون و فشار خون را انجام مي دهند.اميري گفت: 3هزار كلاس آموزشي در 374 خانه سلامت در مدت هفته سلامت (18تا 24 فروردين) طبق موضوعات هفته سلامت برگزار مي شود و 500 پايگاه فشار خون راه اندازي مي شود.وي ادامه داد: 27 ايستگاه مترو، 15 پايگاه ميادين ميوه و تره بار و 75 پايانه تاكسيراني و اتوبوسراني در اين زمينه فعاليت خواهند كرد.اميري افزود: در 1392 اتوبوس در سطح شهر تهران، بروشورهاي كنترل فشار خون توزيع مي شود.وي گفت: همچنين از ظرفيت نمايشگر اتوبوس ، مترو و ميادين ميوه و تره بار براي اطلاع رساني استفاده خواهيم كرد. در اين زمينه 500 هزار پيامك مرتبط با پيام هاي هفته سلامت ارسال خواهد شد.
 


رئيس پليس فتا:

عامل انتشار تصاوير غيراخلاقي در فضاي مجازي دستگير شد

رئيس پليس فتا ويژه شرق تهران از دستگيري عامل انتشار تصاوير غيراخلاقي در فضاي مجازي خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، فردي كه با طراحي و ايجاد سايت تصاوير و موضوعات غيراخلاقي را در فضاي سايبري قرار مي داد با تلاش كارشناسان پليس فتاي شرق تهران دستگير شد.
سلمان محمدي گفت: در راستاي برخورد با انتشار دهندگان تصاوير و فيلم هاي مستهجن در فضاي مجازي و مقابله با جرايم منافي عفت و اخلاق عمومي، كارشناسان اين پليس، سايتي را شناسايي كردند كه گرداننده آن مبادرت به انتشار محتواي غيراخلاقي در فضاي مجازي مي كرد.
وي افزود: سرانجام برابر رصد و پايش انجام شده در فضاي مجازي فردي با هويت معلوم ساكن شهرستان پيشوا شناسايي و دستگير شد.
رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات ويژه شرق تهران از جوانان خواست، ضمن حفظ هوشياري كامل در فضاي مجازي و رعايت حدود و چارچوب اخلاقي از عضويت در اين گونه شبكه ها پرهيز كنند.

 


گردهمايي جوجه پنگوئن ها

يك عكاس آمريكايي كه براي مشاهده گردهمايي بزرگ پنگوئن ها به قطب جنوب سفر كرده بود، براي اولين بار موفق به ثبت تصاوير جالبي از به هم پيوستن جوجه ها و والدين آنها شد.
به گزارش ايسنا، تصاوير «مياك ريفمان» 52 ساله، هزاران جوجه پنگوئن را در مهد كودك آنها نشان مي دهد كه در انتظار غذايي هستند كه والدين شان از دريا برايشان مي آورند.
اما والدين اين جوجه ها در زمان بازگشت با يك مشكل كوچك روبرو خواهند بود و آن چگونگي شناسايي جوجه اصلي از ديگر جوجه ها است.با وجود گردهمايي هزاران جوجه در اين فلات در جنوب جورجيا، پنگوئن هاي والد بطور خيره كننده اي قادر به مكان يابي جوجه هاي خود هستند.
جوجه پنگوئن ها با پرهاي قهوه اي و پرزدار خود پس از رفتن جمعي والدين براي جمع آوري غذا، براي گرم ماندن در اطراف يكديگر جمع مي شوند.
اين عكاس، براي ثبت اين تصاوير زيبا دو روز را در ميان اين پرندگان سپري كرده بود.


 


80 درصد ديپلمه هاي نيويوركي بي سوادند!

نرخ بي سوادي در ميان جوانان نيويوركي كه از دبيرستان فارغ التحصيل مي شوند رو به فزوني است به طوري كه 80 درصد آنها فاقد مهارت هاي لازم براي خواندن، نوشتن و مباني اوليه رياضيات هستند.
پايگاه خبري «راشا تودي» با انتشار اين خبر گزارش داد، جوانان ديپلمه نيويوركي فاقد سواد لازم براي ورود به دانشگاه هستند و مي بايست بار ديگر خواندن، نوشتن و محاسبه رياضي را در سطح دبيرستاني را از نو بياموزند.
بنابراين گزارش، منتقدان مي گويند تنها 13 درصد محصلان سياه پوست و لاتين تبار در مدارس شهر نيويورك مهارت لازم براي خواندن و نوشتن را دارند.
راشاتودي در ادامه به نقل از شبكه خبري آمريكايي «سي.بي.اس-2» نوشت: شمار دانش آموزان فاقد مهارت هاي اوليه تحصيلي در مدارس و دبيرستان هاي شهر نيويورك طي سال هاي اخير به سطح بالايي رسيده است.
بر پايه اين خبر، مقامات دانشگاه «سيتي يونيورسيتي» گفته اند سال گذشته 3/79 درصد محصلان دبيرستاني يعني 10 هزار و 700 دانش آموز براي راه يافتن به دانشگاه رد شده اند و نيازمند فراگيري مهارت هاي اوليه درسي هستند.
راشاتودي در ادامه نوشت: علي رغم تلاش هاي دولتي براي تحكيم وضعيت تحصيلي دانش آموزان آمريكايي، اين كشور حائز رتبه هاي ضعيف درسي در مقايسه با ساير كشورهاي جهان است.
بنابراين گزارش، وضعيت تحصيلي آمريكا در سال 2012 در ميان كشورهاي «توسعه يافته» جهان در مرتبه 17 قرار گرفت.
اين در حالي است كه رتبه محصلان آمريكايي در زمينه رياضيات به مراتب وخيم تر بوده و رتبه آمريكا در اين زمينه در ميان كشورهاي در «حال توسعه» در رده 25 قرار دارد.
كارشناسان هشدار داده اند اين امر براي آينده رشد اقتصادي اين كشور يك تهديد تلقي مي شود.
 


تمساحي با دم مصنوعي

محققان آمريكايي با طراحي و ساخت يك دم مصنوعي از جنس سيليكون و لاتكس، توانايي شنا را به يك تمساح جوان فاقد دم بازگرداندند.
«استابز» نام تمساح جوان 9 ساله اي است كه در درگيري با يك تمساح بزرگتر، دم خود را از دست داد.كارشناسان انجمن خزنده شناسي در فونيكس ايالت آريزونا براي كمك به اين حيوان جوان، دم هوشمندي را با هزينه چند هزار دلاري براي اين حيوان طراحي كردند.
دم مصنوعي با استفاده از قالب گرفته شده از اندازه بدن حيوان از جنس سيليكون و لاتكس ساخته شد كه براحتي توسط يك كمربند به دور بدن تمساح متصل مي شود.
«كوين مانفردي» از محققان دانشگاه ميدوسترن با استفاده از نشانگرهاي خاص، وضعيت حركت تمساح در آب را مورد ارزيابي قرار داده است كه نشان مي دهد، حيوان توانايي حركت و چرخش در آب را كاملا فرا گرفته و پروتز مصنوعي اثربخشي مشابه يك دم واقعي را دارد.
با رشد تمساح طي 6 دهه آينده پيش بيني مي شود كه اين حيوان به 40 دم مصنوعي جديد نياز داشته باشد.
 


تيرباران به جاي گردن زدن

عربستان سعودي مي خواهد بررسي كند اعدام از نوع تيرباران را جايگزين گردن زدن با شمشير كند.
به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از شبكه تلويزيوني الميادين، كميته اي از وزارت كشور و وزارت بهداشت عربستان دنبال راهكارهاي جايگزيني اعدام در ملأعام هستند.پس از انتقادهاي گسترده سازمان هاي حقوق بشر عربستان سعودي درصدد اتخاذ چنين تصميمي است.به گزارش اين شبكه، در عربستان سعودي حكم محكومان به جرايم قتل، قاچاق مواد مخدر، حمله مسلحانه، تجاوز به عنف و ارتداد گردن زدن در ملأ عام است.
 


شرط بندي كثيف!

شرط بندي فعلي حرام و عملي ناپسند است اما مردم بسياري از كشورهاي اروپايي و آسيايي به انجام آن مي پردازند و حتي از شرط بندي روي بيماران نيز نمي گذرند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، تايوان يكي از كشورهايي است كه مردم آن علاقه خاصي به شرط بندي دارند و اين موضوع در پزشكان اين كشور نيز ديده مي شود اما آنها كاملا غيرانساني شرط بندي مي كنند.
در اين نوع شرط بندي پزشكان و حتي افراد عادي بر روي بيماراني كه سرطان دارند شرط مي بندند و هدف اصلي آنها اين است كه كدام بيمار زودتر جان خودش را از دست مي دهد.
اين نوع شرط بندي ابتدا در بيمارستان ها رواج داشت و پس از آن در عين ناباوري به خيابان ها و حتي موسسه هاي خيريه اي كه براي كمك به سرطاني ها ساخته شده بودند، كشيده شد. پليس تايوان كشف كرده است كه روزانه نزديك به 30ميليون دلار شرط روي بيماران بسته مي شود.
در اين نوع شرط بندي نام تمامي بيماران سرطاني در جدول هايي قرار مي گيرد و به شكل زيرزميني بين مردم مي گردد و آنها با تعيين ميزان پول و مدت زمان مرگ بيماران شرط بندي مي كنند.
در اين شرايط بسياري از بستگان بيمارها دست به اعتراض زده اند و پليس نيز برخي از پزشكان كه اين بازي را آغاز كرده اند دستگير و همچنين چند موسسه را پلمب كرده است. اين نوع شرط بندي به عنوان «غيرانساني ترين» شرط بندي دنيا شناخته مي شود.
 


(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10