(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 23 اسفند 1391 - شماره 20453

شرق تهران ديروزلرزيد
از سوي سردار رحيمي اعلام شد
محدوديت هاي ترافيكي چهارشنبه آخر سال و نوروز 92
ساخت بيمارستان سوختگي متوقف شد
پرستاران چشم انتظار وصول مطالبات خود هستند
حاجي بابايي خبر داد
كاهش 50 درصدي هزينه اماكن اقامتي فرهنگيان در نوروز 92
در جلسه علني ديروز شوراي شهر مطرح شد
سكوت شوراي شهر در قبال تخلفات ساخت و سازها ي شهرداري جايز نيست
دستگيري 5 نفر به اتهام راه اندازي جنگ گاوها
انهدام شبكه ساخت و توزيع موادمخدر در ازنا
افزايش پوشش بيمه اي داروهاي ضروري بيماران دياليزي
افزايش 8 درجه اي دما در پايتخت
حوادث كوتاه از كشور
انجام رايگان غربالگري چشم در بيمارستان طرفه
ورود دستگاه هاي زنده ياب به كشور
انفجار ترانس برق در مجتمع فولاد مباركه اصفهان
مشروب تقلبي جان گرفت
كولاك فرانسه را مختل كرد
ممنوعيت حجاب در آذربايجان
ازدواج پسر 8 ساله با زن 61 ساله
قتل نوجوان 16 ساله به دست پليس آمريكا


شرق تهران ديروزلرزيد

دو زمين لرزه عصر ديروز شرق استان تهران را لرزاند كه يكي از آنها در پرديس با شدت 8/1 درجه در مقياس امواج دروني زمين (ريشتر) ثبت شده است .
به گزارش فارس از شرق استان تهران، عصر ديروزشهر جديد پرديس و حومه كيلان در استان تهران لرزيد .
اين زمين لرزه در ساعت 15 و 22 دقيقه و 9 ثانيه بعد از ظهر ديروز به وقت محلي رخ داد و شدت آن 8/1 درجه در مقياس امواج دروني زمين (ريشتر) ثبت شده است .
اين زمين لرزه كه در موقعيت جغرافيايي با عرض شمالي 35.66 درجه و طول شرقي 51.80 درجه ثبت شده است،
در 9 كيلومتري پرديس، 13 كيلومتري رودهن، 12 كيلومتري بومهن و 37 كيلومتري تهران و در عمق چهار كيلومتري زمين رخ داده است . همچنين زلزله خفيف ديگري حوالي كيلان از توابع استان تهران را لرزاند . اين زمين لرزه در ساعت 15 و هفت دقيقه و 17 ثانيه بعد از ظهر ديروز به وقت محلي رخ داد و شدت آن 6.1 درجه در مقياس امواج دروني زمين (ريشتر) ثبت شده است .
اين زمين لرزه در موقعيت جغرافيايي با عرض شمال35/51درجه و طول شرقي 28/52درجه ثبت شده است . اين زلزله در 11 كيلومتري كيلان، 27 كيلومتري ايوانكي، 29 كيلومتري آبسرد و 82 كيلومتري تهران رخ داده است .
اين زمين لرزه در عمق شش كيلومتري زمين رخ داده است .
وقوع اين زمين لرزه ها را شبكه لرزه نگاري شرق تهران وابسته به مؤسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران تأييد كرده است .
 


از سوي سردار رحيمي اعلام شد

محدوديت هاي ترافيكي چهارشنبه آخر سال و نوروز 92

سرويس اجتماعي-
طرح ترافيك و زوج و فرد از اول تا 17 فروردين ماه سال 92 اجرا نمي شود.
به گزارش خبرنگار كيهان، سردار رحيمي، رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ ديروز در نشست خبري خود تاكيد كرد؛ پليس به هيچ عنوان از تخلف رانندگان نمي گذرد زيرا راننده اي كه مكررا تخلف انجام مي دهد به حقوق ديگران اجحاف كرده است.
وي همچنين گفت: تمامي خودروهايي كه در نوروز امسال توقيف مي شوند تا 15 فروردين ماه در پاركينگ ها باقي مانده و مهمان پليس خواهند بود. لذا به رانندگان تهراني و شهرستاني مجددا تاكيد مي كنيم تهران شهر قانونمندي است و به طور جدي از انجام تخلفات حادثه ساز به خصوص سرعت و سبقت غيرمجاز خودداري كنند.
سردار رحيمي در ادامه صحبت هايش در رابطه با محدوديت هاي ترافيكي پنج شنبه و جمعه آخر سال اظهار داشت: طرح ويژه ترافيكي براي زيارت اهل قبور از ساعت 4 صبح پنج شنبه 24 اسفند تا ساعت 22 روز جمعه 25 اسفند در محدوده هاي زير انجام مي شود.
سه راهي كهريزك در جاده قديم قم در مسير جنوب به شمال به سمت تهران تردد وسايط نقليه ممنوع بوده و بار ترافيكي به سمت جاده سايت و سه راهي قمصر و پس از آن بلوار فلسطين، باقرشهر و جاده قديم قم به سمت شمال هدايت مي شود. از سوي ديگر جاده قديم تهران - قم از شمال به جنوب از سه راهي باقرشهر به سمت بهشت زهرا(س) نيز در اين مدت مسدود بوده و بار ترافيكي به سمت شرق و بلوار امام و بهشت زهرا(س) هدايت مي شوند.
رئيس پليس راهور تهران با اشاره به اينكه در گلدسته در بهشت زهرا(س) مسدود خواهد بود گفت: بر اين اساس بار ترافيكي به سمت جنوب هدايت شده و افرادي كه قصد دارند از بهشت زهرا(س) خارج شوند بايد از دور برگردان كهريزك استفاده كنند.
وي با تاكيد بر اينكه تردد كاميون ها و اتوبوس ها به جز كاميون هاي حامل مواد سوختي و فاسدشدني از ساعت پنج صبح روز 24 اسفندماه تا 22 روز 25 اسفندماه در محورهاي شهيد رجايي، بعثت، فدائيان اسلام و صالح آباد ممنوع است، گفت: بر اين اساس تردد اين وسايط نقليه از بزرگراه آزادگان به سمت جنوب و از جاده ساوه و اتوبان ساوه انجام مي شود.
رئيس پليس راهور تهران با اشاره به تدارك ويژه شهرداري تهران براي استفاده از سيستم هاي حمل ونقل عمومي جهت انتقال زائران گفت: در عين حال تمام پاركينگ هاي بهشت زهرا بازگشايي شده و هرگونه توقف در بلوار اصلي بهشت زهرا ممنوع بوده و جرثقيل هاي پليس خودروهاي متخلف را به پاركينگ منتقل مي كنند.
به گفته وي با هماهنگي انجام شده از نيمه شب چهارشنبه تا 48 ساعت كليه درهاي بهشت زهرا(س) باز خواهد بود.
رئيس پليس راهور تهران تصريح كرد: افرادي كه قصد دارند به قطعات ضلع غربي بهشت زهرا(س) بروند توصيه مي كنيم از شمال به جنوب بزرگراه خليج فارس و بلوار علامه عسگري استفاده كنند. همچنين افرادي كه قصد دارند به قطعات مركزي بهشت زهرا(س) بروند از بزرگراه صالح آباد و افرادي كه قصد ورود به قطعات جديد را دارند از جاده قديم قم- تهران بايد استفاده كنند.
سردار رحيمي گفت: بروشورها و تابلوهاي راهنمايي تهيه شده كه در مسيرهاي مختلف منتهي به بهشت زهرا و همچنين در بلوارهاي بهشت زهرا در خدمت مردم قرار مي گيرد تا براي تعيين مسير مردم بتوانند به راحتي از آنها استفاده كنند و به ترافيك افزوده نشود.
وي در ادامه ضمن اشاره به چهارشنبه آخر سال گفت: در اين روز روانسازي ترافيك اول اولويت پليس است و بر اين اساس ايجاد هرگونه انسداد و بي نظمي ترافيكي جزو خط قرمزهاي پليس محسوب مي شود كه قطعا بدون هيچگونه اغماضي با متخلفان در اين خصوص برخورد مي كند و خودروي آنها تا پايان تعطيلات نوروز در پاركينگ پليس باقي مي ماند.
 


ساخت بيمارستان سوختگي متوقف شد

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: با توجه به جداسازي بيماران سوختگي در بخش ها ساخت بيمارستان جديد سوختگي در تهران ضروري است، اما روند ساخت اين بيمارستان به دليل اختصاص نيافتن اعتبار ملي متوقف شده است.
حسن امامي رضوي در گفت وگو با فارس اظهار داشت: علي رغم اينكه احداث بيمارستان جديد سوختگي در اولويت جدي قرار گرفته، ساخت آن به دليل قرار گرفتن در رده طرح هاي ملي به تعويق افتاده است.
وي افزود: اعتبارات طرح هاي ملي صفر شده و عملا كار متوقف شده است و در اعتبارات عمراني سال 92 هم خيلي اتفاق خاصي نيفتاده و ما در اين زمينه ابراز نگراني مي كنيم.گفتني است طي چند سال گذشته ساخت يك بيمارستان سوختگي جديد در منطقه شمال تهران(منطقه كن) در دستور كار قرار گرفته كه به دلايل مختلف از جمله كمبود بودجه ساخت و تجهيز آن به تعويق افتاده است.
 


پرستاران چشم انتظار وصول مطالبات خود هستند

رئيس شوراي عالي نظام پرستاري با انتقاد از اجرا نشدن قانون تعرفه گذاري خدمات پرستاري و اجرايي نشدن كامل قانون ارتقاي بهره وري پرستاران، گفت: پرستاران از وضعيت فعلي خود رضايت ندارند و چشم انتظار وصول مطالبات خود هستند .
يعقوب جعفري در مراسم جشن بزرگ روز پرستار كه ديروز در تالار وزارت كشور برگزار شد با اشاره به معضل بيكاري پرستاران، گفت: در بسياري از استان ها براي استخدام نيروهاي جديد دچار مشكل هستيم كه لازم است با تلاش دانشكده پرستاري و افزايش ظرفيت، اين نقيصه نيز برطرف شود .
رييس شوراي عالي نظام پرستاري همچنين بر لزوم بكارگيري و تربيت پرستاران مرد در بخش هاي مراقبت هاي ويژه كه سختي كار بالايي دارند، تاكيد كرد . وي با اشاره به اينكه هنوز هم رضايت پرستاران از اقدامات انجام شده جلب نشده است، اظهار كرد: جلب رضايت پرستاران نيازمند اجراي دو قانون بر زمين مانده تعرفه هاي پرستاري و قانون ارتقاي بهره وري است . جعفري با بيان اينكه متاسفانه قانون ارتقاي بهره وري كاركنان نيروهاي باليني وزارت بهداشت كه پرستاران نيز از جمله آنها هستند، به صورت ناقص اجرا شد، ادامه داد: از تمام بندهاي قانون ارتقاي بهره وري، بند مربوط به كاهش ساعات كار و تسهيل شرايط جذب نيرو به اجرا درآمد، اما يكي از بندهاي مهم آن، بازنشستگي پيش از موعد بود كه به طور كامل اجرا نشد .
رييس شوراي عالي نظام پرستاري در ادامه به قانون تعرفه گذاري خدمات پرستاري نيز اشاره كرد و گفت: اين قانون در تيرماه سال 1386 و حدود 5.5 سال گذشته به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيد و دولت نيز اندكي پس از آن آيين نامه اجرايي آن را ابلاغ كرد، اما هنوز پايلوت هم نشده است .
وي با طرح اين پرسش كه نظام پرستاري بايد چه اقدام ديگري را انجام دهد كه اين قانون به اجرا دربيايد؟ اظهار كرد: ما همه بسترهاي لازم براي اجراي اين قانون را فراهم كرده ايم .
جعفري در خاتمه با بيان اينكه پرستاران ما چشم انتظار تحقق مطالبات خود هستند، اظهار كرد: اميد است سال 92 سال خاتمه اين چشم انتظاري باشد و مسوولين بودجه لازم را براي اين قانون در نظر بگيرند .


حاجي بابايي خبر داد

كاهش 50 درصدي هزينه اماكن اقامتي فرهنگيان در نوروز 92

هزينه هاي اسكان در اماكن اقامتي آموزش و پرورش سراسر كشور براي فرهنگيان با دستور وزير آموزش و پرورش، 50 درصد كاهش يافت.
حميدرضا حاجي بابايي وزير آموزش و پرورش دستوري مبني بر كاهش 50درصدي هزينه هاي اسكان براي فرهنگيان را صادر كرد.تعرفه اسكان براي 1 تا 5 نفر به ازاي هر شب براي كلاس هاي گروه ويژه، 18 هزار تومان؛ گروه الف، 14 هزار تومان؛ گروه ب، 10 هزار تومان؛ گروه ج، 8 هزار تومان و برپايي چادر در محل هاي اسكان، 4 هزار تومان بود كه با توجه به دستور اخير وزير آموزش و پرورش، اين تعرفه ها براي فرهنگيان 50 درصد كاهش يافته كه به ترتيب به 9، 7، 5، 4 و 2 هزار تومان رسيده است.
آن دسته از فرهنگياني كه محل اسكان خود را بر مبناي تعرفه هاي گذشته تعيين كرده و هزينه آن را از طريق سامانه الكترونيك واريز كرده اند، از طريق اداره رفاه و تعاون هر استان مبلغ مابه التفاوت به كارت هاي بانكي آنها عودت داده مي شود.
تمام فرهنگيان و خانواده آنها براساس تعرفه جديد از ارائه خدمات در اماكن اقامتي آموزش و پرورش سراسر كشور برخوردار خواهند بود.


در جلسه علني ديروز شوراي شهر مطرح شد

سكوت شوراي شهر در قبال تخلفات ساخت و سازها ي شهرداري جايز نيست

رئيس كميسيون عمران شوراي شهر ديروز با اشاره به نمونه هايي از تخلفات آشكار شهرداري در ساخت و سازهاي غيرمجاز و اجراي ناقص طرح تفصيلي از ديگر اعضاي شورا خواست كه در قبال اين تخلفات سكوت نكنند.
به گزارش خبرنگار كيهان دكتر حمزه شكيب در ابتداي جلسه علني ديروز شوراي اسلامي شهر تهران اين موضوع را مطرح كرد و از اعضاي شورا درخواست كرد كه براي صيانت از آراي مردم نسبت به اين تخلفات واكنش نشان دهند و سكوت در اين موضوع را جايز ندانست.
وي با اشاره به يكي از تخلفات شهرداري در بالاي پارك جمشيديه گفت: بنده همين امروز يك موضوع بسيار جالب و يك تخلف آشكار را پي گيري مي كردم كه در آن شهرداري اجازه ساخت يك ساختمان 6 طبقه را در يك زمين با متراژ قابل توجه بالاي 1800متر داده است كه در مخالفت صريح با طرح تفصيلي مي باشد.
دكتر شكيب تاكيد كرد: پرونده اين موضوع به سال 89 برمي گردد و شورا همان موقع در نامه اي خطاب به آقاي بافنده بر مزروعي بودن اين زمين تاكيد كرده است ولي پس از مدتي كاشف به عمل آمد كه متاسفانه شهرداري به آن پروانه مسكوني داده است در حالي كه اين زمين به خاطر درختان زيادي كه داشته جنگل محسوب مي شد اما اكنون از اين درخت ها خبري نيست.
وي خطاب به مهندس چمران رئيس شوراي شهر گفت: جالب است شما در سال 89 نامه پي گيري فرستاده ايد اما به جاي پي گيري درختان را بريده اند. در اين رابطه از دفتر مقام معظم رهبري هم نامه اي داشتيم اما به خاطر ضعف نظارتي ما توجهي به آن نشده است و هيچ گونه پاسخي از مسئولان شهرسازي درخصوص عدم اجراي قوانين و مقررات داده نشده است.
رئيس كميسيون عمران شوراي شهر تهران گفت: بنده پيشنهاد بازنگري مجدد طرح تفصيلي با حضور اساتيد و كارشناسان در يك جلسه غيرعلني را دارم و بر حل مشكلات و موانع اين طرح تاكيد دارم و به جد معتقدم كه بايد پشت صحنه اين ماجرا مشخص شود.
شكيب خاطر نشان كرد: در سال 86 زماني كه طرح جامع به تصويب رسيد اميدوار بوديم ناهنجاري ها و مشكلات شهر تهران كاهش يابد. اما در حال حاضر شاهد مشكلات عديده در سطح شهر و ساخت و سازهاي غيرمجاز هستيم.
وي با انتقاد از حوزه شهرسازي شهر تهران و جفايي كه در اين رابطه به شهروندان مي شود خاطر نشان كرد: چرا از خرد جمعي استفاده نمي كنيم و از افرادي كه تخصص ندارند و به حرفه ديگر به غير از معماري مشغول هستند استفاده و در نهايت تصميم گيري مي شود.
ريشه تخلفات در كميسيون ماده 5
رئيس كميسيون عمران شوراي شهر تهران با انتقاد از كميسيون ماده 5 تصريح كرد: تصميماتي كه گرفته مي شود تصميمات كاملا مديريتي و مصلحتي است و اگر اين گونه است بهتر است جلسات تعطيل شود چرا كه اين جلسات به نفع مردم نيست.
دكتر شكيب تاكيد كرد: درست است كه ما موظف به حمايت از مسئولين هستيم اما آيا نبايد مشخص شود كه چرا خلاف مصوبات شوراي شهر در كميسيون ماده 5 به اجرا گذاشته مي شود.
شكيب در عين حال خطاب به رئيس شوراي شهر گفت: چرا وقتي كه شوراي شهر براي قطعه 300 متري گذرگاه 12 متري را تصويب مي كند اين كميسيون آن را به 10 متر تبديل مي كند يا براي ساختمان 7 طبقه در خيابان آفريقا مجوز 20 طبقه را مي دهد. آيا بعدها اين نوع تصميمات براي مردم عارضه نمي شود.
دكتر شيباني: مسئولين متخلف شهري بايد اخراج شوند
دكتر عباس شيباني هم در اين جلسه با تاكيد بر اينكه طرح تفصيلي بايد كامل اجرا شود گفت: در اين رابطه بايد هرچه سريع تر بررسي هاي لازم را بكنيم و مصوبه اي را بگذرانيم تا ساختمان هايي كه در تهران بالاي چهار طبقه ساخته مي شوند تخريب شوند.
وي ضمن تاكيد بر اين مطلب كه متخلفين از طرح تفصيلي بايد تنبيه شوند گفت: افرادي كه اجازه اين ساخت و سازها را مي دهند بايد اخراج شوند. مهندس مهدي چمران رئيس شوراي شهر نيز تاكيد كرد: طرح تفصيلي يك طرح بسيار كامل و خوبي است اما نواقص و ايرادهايي دارد كه بايد برطرف شود. وي تصريح كرد: اگر طرح تفصيلي كامل اجرا شود به نفع شهر و شهروندان است.
 


دستگيري 5 نفر به اتهام راه اندازي جنگ گاوها

رشت- خبرنگاركيهان:
5 نفر به اتهام راه اندازي جنگ گاوها در بخش خمام شهرستان رشت دستگير شدند.
ماموران نيروي انتظامي شهرستان رشت در پي گزارش مردمي مبني بر راه اندازي جنگ گاوهاي نر و شرط بندي بر سر برد و باخت آنها در يكي از روستاهاي بخش خمام اين شهرستان بلافاصله در صحنه حاضر و پس از اطمينان از صحت گزارش طي عملياتي 5 نفر از برگزاركنندگان جنگ گاوها به نام هاي محمد، مهران، يعقوب، مسعود و قربان را شناسايي و دستگير كردند.
دستگيرشدگان با قرار وثيقه راهي زندان شدند.
 


انهدام شبكه ساخت و توزيع موادمخدر در ازنا

فرمانده نيروي انتظامي ازنا گفت: در عملياتي غافلگيرانه ماموران نيروي انتظامي موفق به كشف و دستگيري عوامل ساخت و پخش مواد مخدر شيشه در يكي از مكان هاي صنعتي در اطراف شهر ازنا شدند.
غلامعلي جودكي در گفت وگو با خبرنگار فارس در ازنا گفت: اين شبكه قاچاق مدت دو ماه در يكي از كارخانه هاي سنگبري نواحي شهر ازنا در حال ساخت مواد روان گردان شيشه بودند كه در اين مدت فعاليتشان تحت نظر بود.
وي افزود: در اين عمليات مقدار 57 كيلوگرم مواد متشكل از 27 كيلو خالص و 30 كيلو مايع و لوازم ساخت اين مواد از عوامل كشف و تعداد چهار نفر قاچاقچي دستگير و دو دستگاه خودروي پرايد و آزرا كشف و ضبط شد.
فرمانده نيروي انتظامي ازنا گفت: مجرمان طي عمليات اقدام به مقاومت كردند كه موجب درگيري نيروها شد.جودكي درباره غيربومي بودن همه مجرمان اضافه كرد: اين شبكه با اين حجم سنگين ساخت مواد، وابسته به جاهاي ديگر است و خوشبختانه هيچ ارتباطي با شهر ازنا ندارد، زيرا سه نفر از عوامل اهل تهران و يك نفر ديگر از اهالي يكي از شهرهاي مجاور است كه به دليل امن بودن شهر ازنا اقدام به اجاره يكي از كارخانه هاي مجاور شهر كرده بودند.وي گفت: متهمان از عوامل سابقه دار و شرور و در حال حاضر در حال بازجويي و آماده تحويل به مقامات قضايي هستند.
 


افزايش پوشش بيمه اي داروهاي ضروري بيماران دياليزي

رئيس اداره پيوند و بيماري هاي خاص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: پوشش بيمه اي داروهاي ضروري بيماران دياليزي از 70درصد به 90 درصد افزايش يافته است.
«محمد عقيقي» سه شنبه در گفت وگو با ايرنا، افزود: هم اكنون سازمانهاي بيمه گر هزينه هاي داروهاي ضروري بيماران نارسايي مزمن كليوي مانند اريتروپويتين (نوعي داروي تزريقي) را تا 90درصد تامين مي كنند.وي خاطر نشان كرد: درمان هاي اصلي و اساسي بيماران دياليزي يا رايگان و يا با پوشش بيمه اي 90 درصد صورت مي گيرد.
رئيس اداره پيوند و بيماري هاي خاص وزارت بهداشت، تصريح كرد: احتمال دارد استثناهايي براي تامين داروهاي بيماران دياليزي وجود داشته باشد كه تامين بخشي از هزينه برخي داروهاي وارداتي از آن جمله است.عقيقي گفت: سازمان هاي بيمه گر براساس مصوبات و قوانين خود تعهدي در برابر پوشش بيمه اي داروهاي خارجي ندارند.
وي به بيماران خاص توصيه كرد: اگر توان پرداخت حداقل تعهدات سهم فرانشيز خود را ندارند بايد از داروهاي توليد داخل استفاده كنند كه در آن صورت سهم بيمار در پرداخت هزينه هاي دارويي صفر و يا حدود 10درصد مبلغ فرانشيز خواهد شد.
وي يادآور شد: اكنون 23هزار و 200 بيمار همودياليز (دياليز خوني)، يكهزار و 120بيمار دياليز صفاقي (تصفيه خون در درون بدن) و حدود 18 هزار و 500بيمار پيوندي در كشور وجود دارد.
 


افزايش 8 درجه اي دما در پايتخت

مديركل پيش بيني و هشدار سازمان هواشناسي با اعلام اينكه تا ورود سامانه جديد، بارشي در سطح شهر تهران نخواهيم داشت، گفت: طي روزهاي آينده دماي هوا در كل كشور 5 تا 10 و در پايتخت حداكثر 8 درجه سانتي گراد افزايش مي يابد.
عبدالرضا اميدوار شهري افزود: پديده بارشي كه در كشور فعال بوده هم اكنون به سمت شرق حركت كرده و از كشور خارج شده است.
مديركل پيش بيني و هشدار سازمان هواشناسي در ادامه بيان داشت: تا اوايل هفته آينده پديده جوي خاصي براي كشور پيش بيني نمي شود.
وي يادآور شد: طي روزهاي آتي در سطح كشور كمي وزش باد خواهيم داشت.
اميدوار شهري ادامه داد: صبح روز يكشنبه هفته آتي سامانه جديد بارشي وارد كشور مي شود كه با بارش باران همراه خواهد بود.
مديركل پيش بيني و هشدار سازمان هواشناسي با اعلام اين كه دماي هواي كشور با روند افزايشي همراه خواهد بود، افزود: تا زمان ورود سامانه جديد بارشي دماي هوا در سطح كشور 5 تا 10 درجه افزايش مي يابد.وي گفت: دماي هواي تهران طي هفته آتي بين 6 تا 8 درجه سانتي گراد افزايش خواهد يافت.به گفته وي دماي هواي پايتخت شنبه هفته آينده به 20 درجه سانتي گراد مي رسد.
 


حوادث كوتاه از كشور

دستگيري مخلان امنيت عمومي
فارس-سبزوار: پيرو تماس با مركز فوريت هاي پليس 110 مبني بر ايجاد رعب و وحشت با سلاح سرد توسط چند شرور سابقه دار در يكي از روستاهاي تابع، با توجه به حساسيت موضوع، پيگيري پرونده در دستور كار ماموران قرار گرفت.
ماموران پليس اطلاعات و امنيت عمومي با حضور در محل و انجام تحقيقات افراد شرور را شناسايي و در اقدامي ضربتي آنها را دستگير و به مقر انتظامي منتقل كردند.
برخورد با گران فروش
فارس-آمل:در پي دريافت گزارش از اداره صنعت، معدن و تجارت آمل مبني بر گران فروشي از سوي يك واحد كشتارگاه صنعتي در اين شهرستان، پرونده اي در اين مورد تنظيم و پس از تحقيقات لازم و سير مراحل قانوني به تعزيرات حكومتي آمل ارسال شد.
كشف مواد آتش زا
فارس-قزوين: ماموران نيروي انتظامي بوئين زهرا پس از اطلاع از نگهداري و توزيع مواد محترقه در چند مغازه و منزل مسكوني در اين شهرستان با هماهنگي قضايي از 4 واحد صنفي و 3 منزل مسكوني بازرسي كرده و با دستگيري 6 نفر موفق به كشف 10 هزار و 815 عدد انواع محترقه آتش زا شدند.
مقابله با اشرار
فارس-قم: فرد شرور و سابقه داري كه با ايجاد رعب و وحشت به تعدادي از قلعه هاي دامپروري در روستاهاي اطراف استان وارد شده و اقدام به سرقت احشام، طيور و سگ هاي با ارزش كرده بود در عملياتي غافلگيرانه دستگير شد.
رئيس پليس آگاهي انتظامي استان گفت: متهم در تحقيقات ماموران به 7 فقره سرقت اعتراف كرد كه در ادامه 4 نفر از همدستان وي و 2 نفر مالخر شناسايي و دستگير شدند و متهمان همراه با پرونده به مراجع قضايي استان انتقال يافتند.
ضبط سوخت قاچاق
ايرنا-گناوه: 4 هزار ليتر گازوئيل قاچاق از 2 دستگاه خودرو وانت بار در بندر گناوه كشف و ضبط شد. قاچاقچيان پيش از دستگيري با رها كردن خودروها متواري شدند. با توجه به بدون پلاك بودن خودروها، اقدام براي شناسايي قاچاقچيان ادامه دارد.
دستگيري سارق
فارس-كرمانشاه: ماموران كلانتري 14 كرمانشاه طي عمليات ضربتي موفق به دستگيري يك سارق حرفه اي شدند. متهم به 29 فقره سرقت سيم برق و داخل خودرو اعتراف كرده و با اطلاعات به دست آمده از متهم هويت 2 همدست وي نيز شناسايي شد كه هم اكنون تحت تعقيب هستند.
 


انجام رايگان غربالگري چشم در بيمارستان طرفه

بيمارستان طرفه وابسته به دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي براي نخستين بار با استقرار 10 تيم پزشكي روز پنجشنبه 24 اسفند ماه از ساعت 8 صبح تا 13 به صورت رايگان غربالگري چشم انجام مي دهد.
بنابر گزارش روابط عمومي اين بيمارستان، افراد سالم مي توانند براي انجام معاينه چشم خود به اين مركز درماني مراجعه كنند.
اين غربالگري به مناسبت هفته جهاني گلوكوم(آب سياه) برگزار مي شود و يكي از اهداف اجراي اين غربالگري شناسايي مبتلايان به بيماري چشمي آب سياه است زيرا اين بيماري در مرحله اول بدون هيچ گونه علامتي بروز مي كند.
گفتني است پزشكان مستقر در اين مركز براساس تخصص خود كه آب سياه است به صورت ويژه اين بيماري را رصد خواهند كرد.
«گلوكوم» يا آب سياه عارضه اي است كه در آن افزايش فشار داخل چشم رخ مي دهد كه در صورت عدم درمان مي تواند باعث آسيب وارد كردن به عصب بينايي و كوري شود.
مايعي شفاف و صاف به نام «زلاليه» مرتباً در چشم در گردش است، اگر خروجي مايع زلاليه به طريقي مسدود شود، فشار مايع درون چشم بالا رفته و اين امر باعث مي شود به عصب بينايي صدمه وارد شود.»
 


ورود دستگاه هاي زنده ياب به كشور

سرويس اجتماعي-
مديرعامل سازمان تداركات پزشكي جمعيت هلال احمر از ورود نسل جديد دستگاه هاي زنده ياب بيو رادار به كشور خبرداد.
به گزارش كيهان، دكترظاهر رستمي دراين رابطه اظهار كرد: 74 دستگاه زنده ياب بيو رادار به تازگي جهت نجات جان افراد گرفتار در آوار زلزله، ريزش بهمن و ريزش معادن در اختيار گروه هاي تخصصي جستجو و نجات هلال احمر قرارگرفته است.
اين دستگاه ها در هنگام وقوع حوادث طبيعي وحوادث انسان ساخت به نوعي كاربرد تخصصي داشته وقادر است مصدومان گرفتار در شرايط اضطراري انواع حوادث را شناسايي و رديابي نمايد.
دستگاه هاي بيور رادار براي انجام عمليات هاي زنده يابي در عمق هفت متر، سطح 30متر و در بتن يك متر بوده و در برف و باران نيز كارايي رديابي و رصد حادثه ديدگان را دارد.
رستمي توضيح داد، دستگاه هاي بيو رادار مجهز به آناليز فركانس قلب و نبض انسان بوده و قادر به تشخيص مصدومان فاقد درجه هوشياري در زير آوار است.
وي تصريح كرد: دستگاه زنده ياب، دلسارال دي تري قادر است با استفاده از شش گيرنده صوتي افراد زير آوار را رديابي كند و با بهره گيري از ميكروفن هاي خيلي حساس مي تواند ارتباط دو سويه اي با فردي كه در زير آوار بوده و حيات دارد در منطقه وسيعي برقرار كند.
 


انفجار ترانس برق در مجتمع فولاد مباركه اصفهان

ترانس برق مجتمع فولاد مباركه اصفهان منفجر شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، يك دستگاه ترانس برق 400 كيلوولتي فولاد مباركه اصفهان منفجر شد.
در پي اين انفجار در فولاد مباركه، دود و آتش از اين مجموعه به هوا برخاست و اين حادثه منجر به تعطيلي چندين واحد از اين مجتمع شد.
گفته مي شود ترانس حادثه ديده يكي از پنج ترانس مجتمع بوده كه پس از اين اتفاق از مدار حذف و با جايگزيني ترانس هاي ديگر مشكل مجتمع برطرف شد.
 


مشروب تقلبي جان گرفت

وزارت بهداشت ليبي اعلام كرد: نوشيدن مشروبات الكلي تقلبي در اين كشور به مرگ 38 تن و مسموميت 378 تن ديگر منجر شد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، يك مقام وزارت بهداشت ليبي گفت: با ثبت 22 مورد جديد فوتي بر اثر نوشيدن مشروبات الكلي تقلبي در طرابلس آمار قربانيان به 38 فوتي و مسموميت بيش از 378 نفر رسيده است.
عامر محمد عامر، رئيس دفتر اطلاع رساني وزارت بهداشت ليبي گفت: آمار قربانيان اين نوشيدني هاي سمي به احتمال زياد بالاتر نيز خواهد رفت.
پيش از اين آمار از فوت 16 تن و مسموميت 310 نفر حكايت داشت.از جمله فوتي ها دو دختر جوان و يك شهروند الجزايري هستند.
نورالدين دغمان، وزير بهداشت ليبي نيز گفت: در بيمارستان هاي طرابلس براي پذيرش بيماران مسموم با اين مشروبات تقلبي حالت فوق العاده اعلام شده است.فروش و سرو مشروبات الكلي در ليبي ممنوع است اما در بازار سياه به وفور به فروش مي رسد.
«يوسف الوافي»، رئيس مركز طبي طرابلس گفت كه اين مشروبات تقلبي با ماده متانول مخلوط شده كه مي تواند به از كار افتادن كليه ها، از دست رفتن بينايي، شوك، سكته هاي قلبي و در نهايت مرگ منجر شود.
 


كولاك فرانسه را مختل كرد

كولاك و بارش برف سنگين در فرانسه به مسدود شدن جاده ها و مجروح شدن دست كم 14 تن از جمله 6 مامور آتش نشاني منجر شد.
رسانه هاي ملي فرانسه اعلام كردند: در پي طوفان شديد و بارش برف سنگين در مناطقي از اين كشور، بيش از 68 هزار خانه در خاموشي فرو رفت و صدها تن در ميان كولاك در خودروهاي خود گرفتار شدند.
شرايط بد آب و هوايي به تصادف رانندگي در نزديكي شهر «ليل» به دليل لغزندگي شديد زمين منجر شد و در اين حادثه 14 تن مجروح شدند.به گزارش خبرگزاري فرانسه، در حال حاضر 26 منطقه در شمال و شمال غرب اين كشور به دليل برف سنگين در وضعيت آماده باش و هشدار هستند. كولاك همچنين حركت قطارها را به تعويق انداخت.
بنابه گزارش هاي رسيده از پاريس، تاكنون يكصد پرواز فرودگاه «اورلي» در جنوب و 300 پرواز از فرودگاه بين المللي «شارل دوگل» در شمال پاريس لغو شده است.همچنين ارتفاع برف در برخي مناطق كوهستاني به 60 سانتيمتر مي رسد.


ممنوعيت حجاب در آذربايجان

دولت آذربايجان حجاب و پوشش اسلامي را در دانشگاه ها ممنوع كرد.
دولت آذربايجان در ادامه اسلام ستيزي به همه دانشگاه هاي كشور دستور داد از ورود دانشجويان محجبه به دانشگاه جلوگيري كنند.
ممنوعيت حجاب در دانشگاه هاي آذربايجان خشم بسياري از مسلمانان اين كشور را برانگيخته است. رهبران اسلامي اين اقدام را محكوم كرده و خواستار لغو آن شده اند.
دولت «الهام علي اف» كه مورد حمايت رژيم صهيونيستي قرار دارد تاكنون قوانين ضد اسلامي بسياري را اجرا و افراد مخالف را بازداشت كرده است. مسلمانان بيش از 93 درصد جمعيت هشت ميليون و 300 هزار نفري آذربايجان را تشكيل مي دهند.
 


ازدواج پسر 8 ساله با زن 61 ساله

در يكي از عجيب ترين ازدواج ها، يك پسربچه 8 ساله آفريقايي، با يك زن 61 ساله ازدواج كرد.
به گزارش ايسنا، اين پسربچه در حضور 100 مهمان در شهر تسوآني آفريقاي جنوبي جشن ازدواج خود را برگزار كرد.
«سانيل ماسيلا» هشت ساله به وصيت پدربزرگ مرحوم خود اين ازدواج را انجام داد و ازدواج اين دو به صورت رسمي ثبت نخواهد شد. خانواده اين پسربچه تاكيد كردند اين تنها يك مراسم تشريفاتي است و يك ازدواج قانوني و رسمي محسوب نمي شود.
ماسيلا گفت: از اين كه با اين زن ازدواج مي كنم، خوشحالم اما در صورت بالغ شدن با يك زن همسن خودم ازدواج خواهم كرد.
مادر 46 ساله ماسيلا هم فاش كرد آخرين آرزوي پدربزرگ فرزندش ديدن ازدواج نوه اش بود و ما نيز براي خوشنودي وي دست به اين كار زديم.گفتني است اين ازدواج 1500 پوند خرج روي دست داماد 8 ساله گذاشت.
 


قتل نوجوان 16 ساله به دست پليس آمريكا

دو مامور مخفي پليس آمريكا به سمت يك نوجوان سياهپوست 16 ساله تيراندازي كردند و او را به ضرب گلوله كشتند.
به گزارش پايگاه «آلترنت»، گزارش هاي منشتر شده حاكي از اين است كه اين دو مامور آمريكا به سمت «كيماني گري» نوجوان 16 ساله سياهپوست آمريكايي تيراندازي كردند.
براساس اين گزارش، افسران پليس زماني كه «گري» در حالي كه مچ بند خود را مرتب مي كرد به سمت او نزديك شدند و از او خواستند تا دستانش را نشان دهد.
افسران پليس مدعي شدند كه اين نوجوان اسلحه داشته است اما تحقيقات نشان مي دهد كه اين سلاح كه ماموران مدعي هستند متعلق به «گري» بوده، تيري شليك نكرده است.
شاهدان ماجرا مي گويند ناگهان «گري» دويد و پليس به او تيراندازي كرد و او را با گلوله كشت. اين شاهدان اعلام كردند كه «گري» در حال مرتب كردن كمربند خود بود و به هيچ عنوان گلوله اي شليك نكرده است.
اين شاهدان همچنين گفتند زماني كه «گري» مورد اصابت گلوله قرار گرفت، گفت: لطفا نگذاريد بميرم و افسر پليس تكرار كرد كه روي زمين بخواب و گرنه دوباره شليك مي كنم.
پليس هنوز اظهارنظري درباره اين حادثه نكرده است.
همچنين در حادثه تيراندازي ديگري كه در واشنگتن اتفاق افتاد، 13 تن مجروح شدند.بنا به گزارش هاي رسيده سرنشينان دو خودروي سواري با تيراندازي به سمت جمعيتي كه در نزديكي يك باشگاه ورزشي ايستاده بودند، 13 تن را روانه بيمارستان كردند. پليس احتمال مي دهد، تيراندازي پيامد مشاجره اي بوده كه در نزديكي اين كلوپ اتفاق افتاده است.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10