(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 28 اسفند 1391 - شماره 20457

نمايندگان پارلمان استراليا
سياست اسرائيل ر ا مشابه نازي ها دانستند
اعتراض علماي ديني عربستان
به سياست ضدمردمي آل سعود
درگذشت مادر 3 شهيد فلسطيني در غزه
نامه بشار اسد
به سران 5 قدرت نوظهور براي حل بحران سوريه
رئيس جمهور جديد چين:
اولويت ما تحقق يك رنسانس بزرگ است
در سالگرد كشتار مردم ستره برگزار شد
راهپيمايي بزرگ مردم بحرين عليه آل خليفه و آل سعود
اعتراض مردمي عليه خشونت پليس در كانادا
علماي افغان به آمريكا درباره ادامه اشغالگري هشدار دادند
تظاهرات عليه رياضت اقتصادي در 57 شهر انگليس
كره شمالي: جنگ شروع شود
 ژاپن هم در امان نخواهد بود
برلوسكني خطاب به معترضان
خجالت بكشيد احمق ها!
پيشنهاد اخوان المسلمين
به احزاب مخالف براي حل بحران سياسي مصر


نمايندگان پارلمان استراليا

سياست اسرائيل ر ا مشابه نازي ها دانستند

دو عضو پارلمان استراليا سياست هاي رژيم صهيونيستي در قبال مردم فلسطين را شبيه نازي ها دانستند.
به گزارش خبرگزاري قدس (قدسنا)، شوكت مسلمان از نمايندگان لبناني الاصل پارلمان استراليا ضمن محكوم كردن سياست ضد فلسطيني اسرائيل رژيم صهيونيستي را به آلمان نازي تشبيه كرد و غزه را بزرگترين زندان جهان ناميد.وي از رزمندگان مقاومت لبنان در ايستادگي مقابل زورگويي صهيونيست ها حمايت كرد.وي افزود: من يك لبناني هستم و اعلام مي كنم كه اگر مقاومت و از خودگذشتگي هوادارانش نبود، هيچ لبناني نمي توانست براي ديدار با خانواده اش به سرزمين مادري خود برود.ديويد شوبرگ ديگر عضو پارلمان استراليا سياست هاي اسرائيل را دليل اصلي تنش در منطقه خواند. وي نيز همانند شوكت مسلمان غزه را به بزرگترين زندان روباز دنيا تشبيه كرد.
 


اعتراض علماي ديني عربستان

به سياست ضدمردمي آل سعود

فرهيختگان، نويسندگان و شخصيت هاي ديني در عربستان با صدور بيانيه اي سياست هاي آل سعود در سركوب اعتراضات مردمي را محكوم كردند.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، شخصيت هاي ديني و فرهيختگان سعودي، در بيانيه خود، سياست هاي عربستان را كه مبتني بر بازداشت و مجازات بستگان بازداشت شدگان است، به شدت محكوم كردند.براساس اين گزارش، «شيخ سليمان العوده» مبلغ سعودي نيز سياست هاي حكومت را به باد انتقاد گرفت و آن را امنيتي توصيف كرد.وي در عين حال در خصوص حالت خفقاني كه بر كشور حاكم است هشدار داد و از حكومت خواست طرح اصلاحاتي كارآمدي تنظيم و در قبال خسارت هايي كه به بازداشت شدگان وارد شده است غرامت پرداخت شود.از سوي ديگر، شبكه عربي اطلاعات مربوط به حقوق بشر، از رياض خواست تا شكنجه و مجازات بستگان بازداشت شدگان و زندانيان به ويژه زنان را متوقف كند.
 


درگذشت مادر 3 شهيد فلسطيني در غزه

«خنساء فلسطين» مادر معنوي مبارزان و مادر سه شهيد روز گذشته درگذشت و غزه به ياد اين مادر مبارز سياهپوش شد.
به گزارش خبرگزاري فارس، «مريم فرحات» معروف به «خنساء فلسطين» نماينده پارلماني جنبش حماس در بيمارستان غزه درگذشت.
وي در بيست و چهارم دسامبر 1949 در يك خانواده فقير به دنيا آمد. وي 10 برادر و پنج خواهر دارد. از خنساء فلسطين شش پسر و چهار دختر باقي مانده كه همگي آنها عضو گردان هاي شهيد عزالدين قسام شاخه نظامي حماس هستند. سه نفر از فرزندانش به نام هاي نضال، محمد و رواد شهيد شده اند و يك فرزند وي نيز 11 سال است در زندان اسرائيل است.نظاميان صهيونيست چهار بار منزل خنساء فلسطين را بمباران كرده اند.
 


نامه بشار اسد

به سران 5 قدرت نوظهور براي حل بحران سوريه

رئيس جمهور سوريه با ارسال نامه اي به رهبران پنج كشور بزرگ دنيا، خواستار كمك براي پايان بخشيدن به اختلافات و بحران در سوريه شد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، همزمان با برگزاري اجلاس سران بريكس (برزيل، هند، چين، روسيه و آفريقاي جنوبي) در شهر «دوربان»، «بشار اسد» با ارسال نامه اي به «ژاكوب زوما» رئيس جمهور آفريقاي جنوبي كه رياست بريكس در دوربان را بر عهده دارد، از آنها خواست براي پايان دادن به بحران در سوريه كمك كنند.
خانم دكتر «بثينه شعبان» مشاور بشار اسد كه اين نامه را به زوما در دوربان داد، گفت كه اين پيام در ارتباط با شرايط جاري سوريه است.
بثينه شعبان افزود: بشار اسد در اين پيام خواستار مداخله بريكس به منظور پايان دادن به خشونت ها و زمينه سازي براي گفت و گو در سوريه است.
كارشناسان، اعضاي بريكس را پنج قدرت در حال ظهور مي دانند.
زوما نيز در اين ديدار با فرستاده بشار اسد، با درخواست رئيس جمهور سوريه برخورد مثبت كرد و تخريب و ويراني اين كشور را تاسف بار خواند.
آفريقاي جنوبي قبلا نيز خواستار توقف خشونت ها و شروع گفت و گوهاي جامع ملي از سوي تمامي طرف هاي درگير در سوريه شده بود.
انتقال تروريست ها
كشورهاي تركيه، قطر و عربستان تلاش هاي تازه اي را براي انتقال تروريست هاي جديد به داخل سوريه آغاز كرده اند؛ به گزارش خبرگزاري مهر، يك مسئول امنيتي يمني فاش كرد، تيمي از نيروهاي اطلاعاتي تركيه در يمن مستقر شده اند و بر انتقال جوانان يمني به داخل سوريه نظارت دارد. به گفته اين مقام امنيتي، شمار زيادي از يمني هاي وابسته به اخوان المسلمين تاكنون با كمك دستگاه اطلاعاتي تركيه به سوريه اعزام شده اند.
در همين حال، روزنامه عربستاني «اليوم» از اعزام جوانان تندروي اين كشور براي جنگ با دولت سوريه انتقاد كرد. به گزارش خبرگزاري فارس، اليوم نوشت: حضور جوانان سعودي در خاك سوريه براي مبارزه با حكومت بشار اسد سؤال برانگيز است.
ساير رويدادها
¤ عدنان منصور وزير خارجه لبنان، اعلام كرد، تعليق مشاركت سوريه در نشست هاي اتحاديه عرب بايد لغو شود.
¤ گرهارد شيندلر رئيس سرويس اطلاعات خارجي آلمان از تشديد اختلافات ميان گروه هاي مخالف دولت دمشق خبر داد.
¤ مجله شوراي روابط خارجي آمريكا اعلام كرد، اين كشور روز به روز بيشتر وارد بحران سوريه مي شود.
¤ نيروهاي ارتش سوريه در آخرين عمليات خود، ده ها تروريست را در شهرها و مناطق دمشق، حمص، ادلب، حلب و حسكه به هلاكت رساندند.
 


رئيس جمهور جديد چين:

اولويت ما تحقق يك رنسانس بزرگ است

رئيس جمهور چين در نخستين سخنراني رسمي خود اعلام كرد براي وقوع يك رنسانس بزرگ در كشور خواهد جنگيد.
به گزارش خبرگزاري ها «شي جين پينگ» در سخنراني خود خطاب به نمايندگان كنگره ملي خلق چين خواهان تلاش هايي سخت براي رونق و شكوفايي همه جانبه كشور شد كه وي از آن تعبير به رنسانس كرد.
از زماني كه شي جين پينگ در ماه نوامبر سال گذشته به مقام رهبري حزب كمونيست چين رسيد مساله شكوفايي چين موضوع سخنراني هاي وي بوده است. هر چند كه وي در اين خصوص جزئياتي ارائه نكرده است.
وي همچنين در سخنراني خود خواهان تقويت نيروهاي مسلح چين براي پيروزي در جنگ هاي آينده شد.
شي جين پينگ همچنين به مسئله فساد كه باعث خشم مردم چين شده و به گفته وي قدرت حزب كمونيست را تهديد مي كند، اشاره كرده و از نمايندگان چيني خواست با لذت طلبي و سبك زندگي هاي تجملاتي مخالفت كنند.اين سخنراني رسما باعث پايان نشست هاي دو هفته اي كنگره ملي خلق چين شد و پس از آن نيز لي كچ يانگ، نخست وزير جديد چين يك كنفرانس خبري برگزار كرد.نخست وزير جديد چين در اين كنفرانس خبري دو ساعته اتهام هاي آمريكا در مورد حملات سايبري را رد كرد و آن را بي اساس خواند و گفت كشور چين خود از قربانيان اين نوع حملات است.لي كچ يانگ افزود: پكن و واشنگتن اختلاف هايي دارند كه لازم است با رايزني هاي بيشتر حل و فصل شود.
بحران در شبه جزيره كره، اختلاف هاي ارضي با همسايگان، بحران سوريه و مقابله با حضور رو به گسترش آمريكا در منطقه اقيانوس آرام از مهمترين چالش هاي سياست خارجي رهبران جديد چين است در حوزه داخلي نيز مسئله اصلي مقابله با فساد رو به گسترش در بين دواير دولتي و اثبات كارآمدي نظام سياسي و اقتصادي منحصر به فرد چين از چالش هاي عمده كادر رهبري جديد چين است.
 


در سالگرد كشتار مردم ستره برگزار شد

راهپيمايي بزرگ مردم بحرين عليه آل خليفه و آل سعود

هزاران تن از مردم بحرين در سالگرد كشتار مردم ستره با سر دادن شعارهايي بر ضد آل خليفه و آل سعود به تظاهرات پرداختند.
به گزارش پايگاه خبري «مداه البحرين»، تظاهركنندگان بحريني در جزيره ستره با حمل تصاوير شهدا و قربانيان انقلاب 14 فوريه شعار مرگ بر رژيم آل خليفه و آل سعود سر دادند و تاكيد كردند كه راهي به جز برقراري دموكراسي و احترام به خواسته هاي مردمي، براي حل بحران كنوني بحرين وجود ندارد.
براساس اين گزارش، تظاهركنندگان كه در ميان آنها، زنان، كودكان و افراد سالخورده حضور داشتند با مشت هاي گره كرده، سياست امنيتي و سركوبگران آل خليفه را محكوم كردند و خروج نيروهاي اشغالگر سعودي را خواستار شدند.
شركت كنندگان در اين تظاهرات، مانورهاي سياسي رژيم آل خليفه براي حل بحران سياسي در اين كشور را مزورانه خواندند و بر ادامه پي گيري اهداف انقلاب مردمي تاكيد كردند.
از سوي ديگر حاكم بحرين در يك اقدام پيشگيرانه به منظور حفظ حاكميت رژيم آل خليفه، نخست وزير اين كشور را به عنوان مسئول اداره امور بحرين در وضعيت هاي فوق العاده منصوب كرد.
در همين حال «خالدبن علي آل خليفه» وزير دادگستري روز يكشنبه اعتراف كرد كه نيروهاي اشغالگر سعودي كه تحت عنوان نيروهاي سپر جزيره از دو سال پيش تاكنون در بحرين حضور دارند براي مقابله با انقلاب 14 فوريه وارد اين كشور شده اند.
اين اعتراف ديرهنگام وزير بحرين در حالي عنوان شد كه طي دو سال گذشته رژيم آل خليفه بارها ورود اشغالگران را در چارچوب همكاري نظامي شوراي خليج فارس عنوان كرده بود و از اعتراف رسمي به اين امر طفره مي رفت.
گفتني است در ماه مارس 2011 يك روز پس از ورود نيروهاي اشغالگر در كنار اشغالگران در منامه تظاهرات مسالمت آميز مردم را در ميدان لؤلؤ به خاك و خون كشيدند.
 


اعتراض مردمي عليه خشونت پليس در كانادا

پليس كانادا تظاهرات مردمي عليه «خشونت پليس» را به شدت سركوب و 250 نفر از معترضان را بازداشت كرد.
به گزارش شبكه تلويزيوني «راشا تودي» هزاران نفر از مردم «مونترال» كانادا كه در هفدهمين راهپيمايي سالانه خود عليه «خشونت پليس» تظاهرات مي كردند با خشونت پليس مواجه شدند! بر اساس اين گزارش پليس سواره نظام كانادا با اعلام «غيرقانوني» بودن اين تظاهرات با اسپري فلفل و باتوم به ضرب و شتم و دستگيري مردم پرداخت.
طبق گزارش هاي منتشر شده در جريان اين خشونت ها پليس دست كم 250 معترض را بازداشت كرد. شماري از بازداشت شدگان با جريمه هاي نقدي و شماري نيز به عمل حبس محكوم شده اند. در اين بين شش نفر از جمله دو نيروي پليس نيز مجروح شدند.
تظاهرات عليه خشونت پليس چند روزي است شهر نيويورك آمريكا را نيز فرا گرفته است. پلس نيويورك هفته گذشته يك سياهپوست 16ساله را با 11 گلوله از پاي در آورد!
 


علماي افغان به آمريكا درباره ادامه اشغالگري هشدار دادند

شوراي سراسري علماي افغانستان به آمريكا در مورد بي توجهي به خواسته هاي «حامد كرزاي» و خارج نكردن نيروها از استان «وردك» هشدار داد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، شوراي سراسري علماي افغانستان شنبه با صدور بيانيه اي، حمايت قاطع خود را از مواضع «حامد كرزاي» در برابر نيروهاي آمريكايي مستقر در افغانستان اعلام كرد: در اين بيانيه آمده است: خواست كرزاي، صداي ملت مجاهد و مسلمان افغانستان است. كرزاي پيش از اين دو هفته به نيروهاي آمريكايي فرصت داده بود كه استان وردك را ترك كنند. اين ضرب الاجل پايان يافت و آمريكايي ها هيچ توجهي به آن نكرده اند.
پس از متهم شدن نيروهاي ويژه آمريكايي به تجاوز، قتل و آدم ربايي، كرزاي چنين دستوري صادر كرده بود.
واگذاري زندان بگرام به نيروهاي افغانستان نيز از ديگر خواست هاي رئيس جمهور اين كشور بوده است كه واشنگتن از برآورده كردن اين خواسته نيز طفره مي رود و هر وقت بهانه جديدي مي آورد.
علماي افغان به واشنگتن هشدار دادند اگر خواسته هاي كرزاي برآورده نشود، با نيروهاي آمريكايي در افغانستان مانند اشغالگران رفتار خواهد شد و اين نيروها با پيامدهاي ناگواري روبه رو مي شوند.
در بيانيه آمده است؛ اگر آمريكايي ها به وعده هاي خود درباره تحويل بازداشتگاه بگرام عمل نكنند، اشغالگر تلقي مي شوند و احتمالا بايد منتظر پيامدهاي آن باشند.
شوراي سراسري علماي افغانستان كه عالي ترين نهاد مذهبي اين كشور محسوب مي شود، اظهارات اخير كرزاي را خواسته هاي واقعي مردم مسلمان افغانستان دانست.
واشنگتن و كابل مارس 2012 (فروردين 1390) قراردادي امضا كرده اند كه به موجب آن، آمريكا اكنون بايد بازداشتگاه بگرام در استان پروان را به نيروهاي افغان واگذار نمايد.
روز شنبه همچنين، دومين هلي كوپتر نظاميان خارجي در استان قندهار سقوط كرد. در مورد تلفات احتمالي اين حادثه گزارشي نرسيده است. دو هفته قبل نيز بر اثر سقوط هلي كوپتر در حوالي قندهار پنج نظامي آمريكايي به هلاكت رسيده اند.
خبر ديگر اينكه، به گفته مقامات امنيتي افغانستان 20 تن از اعضاي طالبان و رهبر شبكه حقاني را دستگير كردند.
 


تظاهرات عليه رياضت اقتصادي در 57 شهر انگليس

تظاهرات عليه «سياست هاي رياضت اقتصادي» دستكم 57 شهر انگليس را فرا گرفت.
به گزارش «راشاتودي» ده ها هزار نفر از مردم سرتاسر انگليس روز شنبه در اعتراض به سياست رياضت اقتصادي دولت ائتلافي اين كشور تظاهرات كردند و خواستار توقف اجراي چنين سياست هايي شدند.
طبق اعلام مقامات انگليس، دولت اين كشور براي مقابله با كسري بودجه به دنبال كاهش اعتبارات خدمات رفاهي و حمايتي به ويژه در بخش مسكن است. طبق قانون جديد رياضتي انگليس، از اين پس خانه ها به تناسب تعداد اتاق هاي آن بايد ماليات بدهند و افراد با بضاعت پائين نيز همچون گذشته حمايت هاي رفاهي در بخش مسكن نمي گيرند.
در واكنش به اين قانون معترضان دست نوشته هايي حمل مي كردند كه روي آن به شيوه گرفتن ماليات اعتراض شده است.
به نوشته سايت راشاتودي، با اجراي اين قانون دستكم 660 هزار شهروند انگليسي با مشكلات جدي رو به رو مي شوند.
گفتني است، انگليس يكي از 27 كشور عضو اتحاديه اروپاست كه بنابه دلايلي به منطقه پولي يورو نپيوسته و اين روزها با وقوع بحران اقتصادي، با كشورهاي عضو به شدت دچار اختلاف شده است. البته اين اختلافات بين ساير كشورهاي اروپايي نيز وجود دارد و حتي اين روزها خبرهايي از تشديد اين اختلافات منتشر مي شود. در همين رابطه سايت دويچه وله آلمان طي گزارشي به تشديد اختلافات بين كشورهاي شمال و جنوب اروپا به دليل تشديد بحران اقتصادي پرداخت. در اين گزارش آمده: «نشست اخير سران اتحاديه اروپا در بروكسل نشان داد اين اتحاديه در سياست مربوط به بحران اقتصادي خود به نقطه عطفي رسيده كه اگر مراقب نباشد تمام موفقيت هاي گذشته اش را از دست خواهد داد.
اين گزارش در ادامه با اشاره به انتخابات ناموفق پارلماني ايتاليا افزود: انتخابات پارلماني ايتاليا نشان داد روند حل بحران كاملا زير سوال رفته است. اگرچه ماريو مونتي محتاطانه مسير اصلاحات را در پيش گرفته بود اما، در اين انتخابات شكست سختي خورد. برنده اين انتخابات كساني بودند كه هرگونه سياست اقتصادي معقول را رد كرده و نمي خواستند تسليم يورو شوند.
اشاره نويسنده اين گزارش به پيروزي «به په» بازيگر و كمدين ايتاليايي در انتخابات پارلماني ايتاليا بود كه رهبران اروپا را وحشت زده كرد. وي كه توانست 25 درصد آرا را از آن خود كند! اعلام كرده حاضر نيست با هيچ كس ائتلاف تشكيل دهد!
دويچه وله در پايان با تاكيد بر اينكه شرايط اروپا ضد مركل و طرفدارانش است، تصريح كرد: البته اين به مفهوم اين نيست كه همه جا مخالفت با طرح هاي رياضتي آنها وجود دارد، اما با نگاهي دقيق مشخص است كه جدايي و شكاف ميان شمال و جنوب اروپا همچنان تشديد مي شود.
در عين حال، ماريو مونتي، نخست وزير ايتاليا در چرخشي آشكار نسبت به نتيجه بخش بودن «سياست هاي رياضت اقتصادي» در حل بحران مالي اروپا ابراز ترديد كرد.
به نوشته سايت پرس تي وي، مونتي طي سخناني در بروكسل به اعضاي اتحاديه اروپا درباره پيامدهاي سياست رياضتي هشدار داد. مونتي با اعلام اينكه «رهبران اروپا در حل مشكل بيكاري جوانان موفق عمل نكرده اند» افزود: تدابير رياضتي رفتار پوپوليستي را به هنگام برگزاري انتخابات پارلماني ماه فوريه موجب شد. به نظر مي رسد اجراي اين سياست ها به نتيجه مطلوب نرسيده است.
يادآور مي شود، بحران كم سابقه اقتصادي باعث سقوط برخي دولت هاي سرمايه داري و روي كار آمدن احزاب سوسياليست و ضدسرمايه داري شده است.
مسئله اين است مردم كه سال هاست طعم تلخ سياست هاي رياضت اقتصادي را مي چشند، در فصول انتخابات به كساني راي مي دهند كه مخالف چنين سياست هايي موضع گيري مي كنند. در همين رابطه خبر مي رسد در آلمان، قوي ترين كشور عضو اتحاديه اروپا حزبي اعلام موجوديت كرده كه شعار اصلي خود را «فروپاشي يورو» ناميده است!
رئيس حزب تازه تاسيس ضد يورو موسوم به «گزينه اي ديگر براي آلمان» با تاكيد بر اينكه ارز مشترك، نابودكننده ايده هاي اروپايي است، خاطرنشان كرد كه ما فروپاشي يورو را دنبال مي كنيم.
به گزارش خبرگزاري مهر، «برند لوك» رئيس حزب تازه تاسيس ضد يورو «گزينه اي ديگر براي آلمان» در گفت وگو با نشريه «فوكوس»، خروج يونان از منطقه يورو و بازگشت به ارز سابق را نيروي محركه اي براي اقتصاد آنها دانسته و تصريح كرد كه البته مسئله به اين سادگي هم نيست و بخصوص اين كشور در هر صورت بايد مسائل بدهي هاي دولتي خود را كنترل كند.
خبر ديگر اينكه، روز شنبه هزاران نفر از مردم آلمان با حضور در خيابان هاي برلين عليه افزايش هزينه هاي اجاره راهپيمايي كردند. فرودگاه هاي اين كشور نيز چند روزي است در اعتراض به كمي حقوق و دستمزد دستخوش اعتصاب هاي پرهزينه اي شده است. معترضان خواستار افزايش حقوق متناسب با تورم هستند!
 


كره شمالي: جنگ شروع شود

ژاپن هم در امان نخواهد بود

كره شمالي در ادامه تهديدات خود اعلام كرد در صورت به راه افتادن جنگ در شبه جزيره كره، ژاپن در امان نخواهد بود.
به گزارش خبرگزاري ها، روزنامه رودونگ سينمون ارگان حزب حاكم كره شمالي ديروز اعلام كرد اگر آمريكا جنگ هسته اي راه بيندازد كره شمالي اين حق را براي خود محفوظ مي داند كه با حمله پيش دستانه هسته اي پايگاه هاي متجاوز را نابود كند و ژاپن نيز از اين مسئله مستثني نخواهد بود.
در مقاله اين روزنامه آمده است: اگر ژاپن فكر مي كند در صورت به راه افتادن جنگ در شبه جزيره كره در امان خواهد بود، دچار اشتباهي بسيار بزرگ شده است.
علاوه بر ژاپن كره جنوبي نيز از تهديدات جديد پيونگ يانگ در امان نماند و ديروز دولت كره شمالي به شهروندان كره جنوبي كه در محدوه اي نزديك نوار مرزي دو كشور زندگي مي كنند هشدار داد كه اين نواحي را ترك كنند.كره شمالي از پنج جزيره در درخواست هشدار آميز خود نام برده و از ساكنان آن خواسته است كه اين مناطق را ترك كنند، اين جزاير در رسانه هاي كره شمالي اهداف حملات احتمالي آن كشور توصيف شده است.
تهديدهاي جديد كره شمالي در پي هشدار چاك هاگل وزير دفاع آمريكا براي استقرار 14 موشك رهگير جديد در سواحل اقيانوس آرام در راستاي مقابله با تهديدهاي موشكي كره شمالي صورت مي گيرد.
به گفته هاگل، برنامه جديد آمريكا براي استقرار موشك هاي جديد شامل استقرار 14 مجموعه موشك رهگير در «فورت گريلي» آلاسكا و همچنين استقرار دومين سپر موشكي در ژاپن مي شود.
 


برلوسكني خطاب به معترضان

خجالت بكشيد احمق ها!

سيلويو برلوسكني پس از مشاهده جمعيت معترض آنها را ابله خواند.
به گزارش خبرگزاري ها، «سيلويو برلوسكني»، نخست وزير سابق ايتاليا در تازه ترين اقدام جنجال برانگيز خود صدها معترض را كه مقابل ساختمان مجلس سنا عليه وي شعار مي دادند نادان خواند.برلوسكني كه پرونده هاي قطور فساد مالي و اخلاقي اش زبانزد خاص و عام است پس از اينكه ديد مردم وي را «هو» مي كنند رو به آنها فرياد زد:
«خجالت بكشيد، شما احمق و ابله هستيد.»به نوشته خبرگزاري «رويترز» در مقابل اين اظهارات، گروهي از معترضان برلوسكني را كه به دليل توصيه هاي پزشك عينك آفتابي به چشم مي زند، «دلقك» خطاب كردند.گفتني است، حزب برلوسكني در رأي گيري انتخاب رئيس مجلس سنا شكست خورد و رياست هر دو مجلس سنا و نمايندگان به ائتلاف چپگرايان به رهبري «پير لوئيجي برساني» رسيد.
 


پيشنهاد اخوان المسلمين

به احزاب مخالف براي حل بحران سياسي مصر

جماعت اخوان المسلمين مصر بر آزادي بيان در كشور و حل مشكلات از طريق گفت وگوهاي مسالمت آميز تأكيد كرد.
به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه خبري «البديل» «ياسر محرز» سخنگوي مطبوعاتي گروه اخوان المسلمين مصر ضمن تأكيد بر آزادي بيان و ابراز عقيده در كشور اعلام كرد: همه مردم مصر حق انجام تظاهرات و گردهمايي هاي مسالمت آميز در كشور را دارند.
وي با اشاره به سوء استفاده برخي جريان هاي سياسي از فضاي باز سياسي كشور پس از پيروزي انقلاب مردمي 25 ژانويه اظهار داشت: متأسفانه گردهمايي هايي كه اخيراً در مقابل دفاتر جماعت اخوان المسلمين صورت گرفت، جنبه مسالمت آميز نداشته است و از سوي برخي جريان هاي مخالف انقلاب براي به راه انداختن آشوب در كشور برنامه ريزي شده است.
وي ضمن انتقاد از برخي تظاهركنندگان كه دست به عمليات خشونت آميز و خرابكارانه مي زنند خاطرنشان كرد: اين گروه ها براي اجراي خواسته سياسي برخي جريان ها دست به عمليات خشونت آميز و مخالف با قانون مي زنند.
اين مقام مصري با اشاره به ضرب و شتم تعدادي از خبرنگاران در مقابل دفاتر اخوان المسلمين متذكر شد: حمله به خبرنگاران و انتساب آن به اخوان المسلمين تلاشي براي خدشه دار كردن روند اجراي دموكراسي در كشور است.
سخنان اين مقام مصري در حالي عنوان مي شود كه صحنه سياسي مصر در روزهاي اخير، شاهد زد و خوردهاي پراكنده ميان برخي معترضان و طرفداران اخوان المسلمين است كه براثر آن علاوه بر تخريب مراكز وابسته به اين جريان اسلامي، تعدادي نيز زخمي و روانه بيمارستان شده اند.در همين حال منابع مصري روز يكشنبه اعلام كردند كه بين اعضاي اخوان المسلمين و مخالفان مرسي كه در حال نوشتن شعارهايي عليه مرسي در منطقه «المقطم» ده ها نفر از جمله چند خبرنگار مجروح شدند.
برپايه اين گزارش، نيروهاي ضد شورش حاضر در مقابل مقر اخوان المسلمين در اين درگيري ها دخالتي نكردند، اما پس از پايان اين حادثه، منطقه المقطم را به محاصره امنيتي درآوردند.
گفته مي شود تعدادي از خبرنگاران به خاطر آزادي شماري از همكاران خود كه به اتهام حمله به مقر اخوان المسلمين در بازداشت بودند، روز يكشنبه تصميم گرفتند طي مراسمي شعارهايي را بر روي آسفالت و در مقابل مقر آنها بنويسند كه همين امر باعث وقوع درگيري شد.
از سوي ديگر، با وجود اينكه محمد مرسي رئيس جمهور مصر و دولت اسلامگراي وي بارها از مخالفان خود براي نشستن بر سر يك ميز مذاكره دعوت به عمل آورده اند، برخي از عناصر خشونت طلب و آشوبگر شنبه شب با پليس و نيروهاي امنيتي درگير شدند و به سوي آنها سنگ و بطري هاي آتش زا پرتاب كردند.
پليس مصر نيز با پرتاب گاز اشك آور و نارنجك هاي صوتي اقدام به متفرق كردن آشوبگران كرد و تعدادي از آنها را به بازداشتگاه فرستاد.در زمينه تحولات سياسي داخلي مصر، مقام هاي حزب سلفي «النور» از موافقت تعدادي از احزاب و گروه هاي سياسي براي شركت در مذاكرات طرح آشتي ملي دولت اسلام گراي مصر خبر دادند.
به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از شبكه تلويزيوني «بي بي سي» عربي، «جلال مره» دبير كل حزب النور در سخناني ضمن اعلام اين مطلب افزود: اين حزب به تماس با همه گروه هاي سياسي براي شركت در گفت وگوها براساس طرح اين حزب براي خروج از بحران سياسي كنوني ادامه مي دهد.به گفته جلال مره، توافق هاي مقدماتي از سوي گروه هاي سياسي شامل جبهه نجات ملي، حزب الغد، احزاب آزادي و عدالت، سازندگي و توسعه و الثوره براي نشستن به دور يك ميزه مذاكره به عمل آمده است و پيش بيني مي شود اين موضوع تا قبل از انتخابات پارلماني صورت بگيرد.
در عين حال تلاش دولت اسلامگراي مصر براي فائق شدن بر بحران اقتصادي اين كشور به بارنشست و شنبه شب هيئتي از صندوق بين المللي پول به رياست «سعوداحمد» مدير امور خاورميانه اي و آسياي مركزي و «اندرياس پاور» مدير اجرايي اين صندوق وارد قاهره پايتخت مصر شد.اين گروه در ديدار با مسئولان مصري از جمله نخست وزير اين كشور و تعدادي از وزراي كابينه درباره تقاضاي وام 8/4 ميليارد دلاري قاهره از صندوق بين المللي پول گفت وگو مي كند.
به گزارش پايگاه خبري «المحيط»، برنامه هاي اقتصادي دولت مصر، اصلاحات اقتصادي با هدف دريافت وام و تعهدات صندوق بين المللي پول از ديگر محورهاي مذاكرات هيئت مذكور در قاهره خواهد بود.گفتني است از يك سال گذشته تاكنون صندوق بين المللي پول، به انحاي مختلف از پرداخت وام ضروري به دولت مصر طفره رفته است.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10