(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 28 اسفند 1391 - شماره 20457

حديث دشت عشق
از تقابل تراكتور و سپاهان تا رويارويي استقلال و نفت
خداحافظي گهر و نفت آبادان با ليگ برتر ذوب آهن اميدوار شد ، پيكان و آلومينيوم در لبه پرتگاه
نكته ورزشي
اخبار كوتاه از فوتبال
نامه وزير ورزش و جوانان به رهبر معظم انقلاب
جامعه ورزش ، فرمايشات رهبري را نصب العين برنامه هاي خود قرار مي دهد
اعلام فهرست جديد تيم ملي فوتبال
محمدي از آخرين شرايط تيم ملي كشتي آزاد
مي گويد هيچ كشتي گيري حاشيه امنيت ندارد
پيام تبريك نوروزي كي روش
فرق بزرگ بازيكن حرفه اي با آماتور
نايب قهرماني دوچرخه سوار ايراني در آسيا
سفر سرپرست فدراسيون كشتي به تفليس
نايب قهرماني تيم ملي جودو در رقابت هاي كاتاي آسيا
شانس كم كرمي براي اعزام به مسابقات جهاني تكواندو
خواندني از ورزش ايران
انتقال بسكتباليست ايراني به ليگ لبنان


حديث دشت عشق

به ياد پاسدار شهيد «كاظم پيروزي»با ياد خدا راهي ميدان شد و رفت
شهيد «كاظم پيروزي» يكي از بندگان برگزيده الهي و در شمار انسان هاي فداكار و آزاده اي است كه شاني رفيع و جايگاهي در خور دارد. سال 1330 در خانواده اي مذهبي، نجيب و شريف قدم به عرصه پرفراز و نشيب هستي نهاد. و در گذر پرشتاب زمان راه و رسم زندگي و مقاومت و تلاش را به نيكويي آموخت.
او فردي با ايمان و رئوف بود و اخلاقي پسنديده داشت و پدر و مادر و نزديكان خود را به جان گرامي مي داشت. اين شهيد براي پاسداشت حاكميت ارزش ها و شعائر الهي عاشقانه به صف دلاورمردان كميته انقلاب اسلامي پيوست. شيفته انقلاب و شهادت بود و به حضرت امام خميني(ره) از صميم جان مهر مي ورزيد. سرانجام به پاس رزم آوري هاي خالصانه اش در تاريخ 9/12/1357 به پاداش ملكوتي متنعم گرديد و به فيض بي بديل شهادت نائل آمد.
امور ايثارگران نيروي انتظامي
 


از تقابل تراكتور و سپاهان تا رويارويي استقلال و نفت

خداحافظي گهر و نفت آبادان با ليگ برتر ذوب آهن اميدوار شد ، پيكان و آلومينيوم در لبه پرتگاه

سرويس ورزشي-
تيم هاي فوتبال صنعت نفت آبادان و گهر درود با پذيرش شكست در هفته سي ام ليگ برتر به رقابت هاي ليگ دسته اول سقوط كردند.
روز دوم از هفته سي ام رقابتهاي ليگ برتر فوتبال عصرديروز با برگزاري چهار بازي همزمان پي گرفته شد كه طي آن تيم هاي نفت آبادان و گهر درود با شكست برابر رقباي خود به ليگ دسته اول سقوط كردند و اوضاع تيم هاي پيكان تهران و آلومينيوم هرمزگان نيز با باختي كه ديروز متحمل شدند بحراني شد.
ذوب آهن 2 - پيكان يك
تيم ذوب آهن اصفهان در ديدار برابر پيكان موفق شد با نتيجه 2 بر يك حريف خود را شكست دهد و با كسب سي امين امتياز يك پله در جدول صعود كند و از جمع تيم هايي كه قطعا به دسته يك سقوط مي كنند، خارج شود و اين اميد را داشته باشد كه در ليگ برتر باقي بماند.در اين ديدار قاسم حدادي فر (28) و محسن بياتي نيا (73) براي ذوب آهن گلزني كردند و تك گل پيكان را نيز محمد برجلو بازيكن ذوب آهن به اشتباه درون دروازه خودي قرار داد.
گهر يك - داماش 2
ديدار تيم هاي فانوس به دست جدول رده بندي ليگ برتر را نماينده گيلان با برتري به پايان برد. داماش كه اين روزها در كش و قوس رفت و آمد مديرعامل و كادر فني به سر مي برد و هنوز تكليف مشكلات مالي اش روشن نشده است، توانست در اين هفته با نتيجه 2 بر يك گهر دورود را شكست دهد.در اين ديدار محمدرضا مهدوي (24) و عليرضا جهانبخش (38) براي داماش و محمدرضا خرسندنيا (88) براي گهر گلزني كردند. با اين حساب داماش با 37 امتياز همچنان در رتبه 13 جدول باقي ماند. گهر هم كماكان قعر جدول را از آن خود كرده است.
نفت آبادان صفر - سايپا 3
از ساعت 16 و همزمان با سه ديدار ديگر سايپا در آبادان به مصاف نفت رفت و در پايان موفق شد با سه گل ميزبانش را شكست دهد. سايپا با اين پيروزي 39 امتيازي شد و به رده دهم جدول صعود كرد. نفت آبادان با 19 امتياز همچنان هفدهم است. حامد شيري (32)، محسن ارزاني (72) و سعيد دقيقي (85)براي سايپا در اين ديدار گلزني كردند.همچنين عباس مرداسي در دقيقه 57 از نفت آبادان اخراج شد.
صبا 2 - آلومينيوم يك
تيم صباي قم هم موفق شد در يك بازي نزديك و پرحادثه آلومينيوم هرمزگان را شكست دهد و دو پله در جدول صعود كند و نهم شود. در اين ديدار كه دو اخراجي هم داشت، اكبر صادقي (55) و عبدالكريم اسلامي (66) براي صبا گلزني كردند و ميلاد ميداودي (26) براي آلومينيوم گل زد.سعيد لطفي در دقيقه 56 و مهدي مومني در دقيقه 69 اخراجي هاي صبا در اين ديدار بودند،همچنين در اين بازي گل دقيقه 57 محمود تيغ نورد بازيكن آلومينيوم را داور مردود اعلام كرد.آلومينيوم با اين شكست 28 امتيازي باقي ماند.
ديدارهاي حساس در تبريز و تهران
هفته سي ام رقابت هاي فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور امروز با برگزاري دو ديدار در تبريز و تهران به پايان مي رسد كه در تبريز جدال حساس تراكتورسازي با سپاهان انجام مي شود و در تهران منصور ابراهيم زاده تيمش را مقابل تيم همكار سابقش در تيم ملي كه امروز صدرنشين است به ميدان مي فرستد. در زير نگاهي به اين دو ديدار خواهيم داشت:
تراكتورسازي تبريز- سپاهان اصفهان
شكست مقابل تيم 10 نفره استقلال در ورزشگاه آزادي براي شاگردان توني بسيار گران تمام شد. آنها كه در يك قدمي صدر قرار داشتند امروز در رده سوم ايستاده اند و براي جبران آن شكست بايد سپاهان را قرباني كنند. البته حريف آنها سپاهاني است كه پس از شكست در تهران مقابل پرسپوليس سه پيروزي متوالي در ليگ برتر به دست آورد. هر چند آنها هفته گذشته در قطر مغلوب الغرافه شدند اما بسيار اميدوارم در اين بازي دست به كار بزرگي بزنند.
نفت تهران- استقلال تهران
صدرنشين ليگ هر چند ميهمان نفت است اما قطعاً با توجه به پيروزي هاي ارزشمند در ليگ برتر و موفقيت در ليگ قهرمانان آسيا امروز در ورزشگاه آزادي ممكن است با سكوهاي پر از پرچم هاي آبي به استقبال نفت برود. شاگردان قلعه نويي كه در اين بازي بايد به مصاف تيمي بروند كه جزو بهترين تيم هاي نيم فصل دوم ليگ بوده اگر دچار اشتباه نشوند مي توانند با كسب حداقل امتياز هم سال 91 را با صدرنشيني به پايان برسانند. هر چند آنها مي خواهند كه در اين بازي پيروز شوند و ديدار تبريز هم برنده نداشته باشد تا سال رو به پايان را با صدرنشيني مقتدرانه به بهترين شكل تمام كنند البته تيم ابراهيم زاده هم نشان داده تيم بسيار خوبي است. تيم ابراهيم زاده نشان داده هميشه مقابل تيم هاي بزرگ حرف هاي زيادي خواهد داشت. آنها هم براي رسيدن به رتبه چهارم و آسيايي شدن نبايد در هفته هاي پاياني ليگ به راحتي امتياز از دست بدهند خصوصاً در اين هفته كه فولاد دو امتياز حياتي از دست داده و نفتي ها مي توانند با شكست دادن استقلال به اين تيم نزديك تر شوند. برنامه كامل ديدارهاي امروز به اين شرح است:
دوشنبه28/12/91
¤ تراكتورسازي تبريز- سپاهان اصفهان (ساعت 30:15)
¤ نفت تهران- استقلال تهران (ساعت 35:17)
 


نكته ورزشي

تحول در ورزش
سرويس ورزشي-
سال 91 در حالي آخرين روزهاي خود را سپري مي كند كه ورزش ايران طي آن موفق شد در بزرگترين صحنه ورزشي جهان يعني المپيك (لندن-2012) علي رغم همه اشكالات ساختاري، بي ثباتي و درگيري هاي مديريتي و... يكي از درخشانترين حضورهاي خود را به نمايش بگذارد. حضوري كه به طور طبيعي موجبات شادي و خشنودي يك ملت را فراهم آورد و براي هميشه به عنوان برگي زرين در تاريخ ورزش اين مملكت ثبت شد. در بررسي رويدادهاي ورزشي كشورمان در سال 91 حضور در المپيك لندن، بدون ترديد از مهمترين و سرآمد ساير رويدادهاي و اتفاقات تلخ و شيرين ورزش ما به حساب مي آيد. حضوري كه طبق روال اكثر اوقات با نتايجي «غيرقابل پيش بيني» همراه بود! هر چند خيلي از كساني كه عنوان مدير و رئيس و... را در اين ورزش يدك مي كشند، تلاش كرده و مي كنند كه اين موفقيت و حضور درخشان المپيكي را به حساب تلاش و برنامه ريزي و اقدامات و حمايت هاي حساب شده خود بگذارند، اما، ما بدون اينكه خود فريبي و يا بي انصافي كنيم و زحمات اين عزيزان را در حد و در جاي خود ناديده بپنداريم، مثل همه كساني كه از دور و نزديك با مسائل اين ورزش و روند جاري و مديريتي حاكم بر آن كم و بيش آشنا هستند، مي دانيم كه اين موفقيت ها قبل از آنكه حاصل «تدبير» باشد، نتيجه «تقدير» و زحمات زحمتكشاني است كه در هيبت مربي و ورزشكار با انگيزه هاي فردي و ملي، با همه وجود و اخلاص خود براي افتخارآفريني تلاش مي كنند. به هر حال كسب 4 طلا و 5 نقره و 3 برنز و در مجموع 12 مدال و قرار گرفتن در رتبه هفدهم رده بندي جدول مدال هاي المپيك، يك موفقيت بزرگ است كه نشان از حركت رو به جلوي ورزش ايران (تأكيد مي كنيم) با وجود همه مشكلات ساختاري و ناهنجاري هاي اخلاقي و بي ثباتي مديريتي و... دارد. مسلماً اگر اين اشكالات و نواقص برطرف شود، ترديدي وجود ندارد كه با وجود امكانات مادي و انساني و سرآمد همه- جوانان برومند و باهوش و مستعد- سرعت ورزش ايران در جاده پيشرفت و افتخارآفريني شتاب بيشتري خواهد گرفت و...
در سال پيش رو شايد مهمترين دغدغه ورزشدوستان ايراني مسئله فوتبال و صعود تيم ملي فوتبال ايران به جام جهاني (2014- ريو) باشد. صعودي كه هر چند با نتايج نامطلوبي كه تيم ملي در برابر حريفاني چون لبنان و ازبكستان به دست آورد و با توجه به روزهاي سختي كه در پيش دارد كمي سخت و مشكل به نظر مي رسد، اما هنوز از دسترس ما خارج نشده و مي توان در ديدارهاي باقيمانده با حضوري در حد نام و سابقه فوتبال ايران توقع هواداران را پاسخ مثبت داد و به جام جهاني- كه الحق ميدان مهم و بزرگي است- صعودكرد. باز هم اصرار و تأكيد مي ورزيم كه اين حداقل حق فوتبال ايران است با آن سابقه و اين همه علاقه مند و استعدادي كه دارد. متأسفانه با دست خود بلايي سر اين فوتبال آورده ايم كه براي رسيدن به اين حداقل حق آن هم با وجود قرار گرفتن در گروهي تقريباً آسان، بايد دوستداران اين فوتبال با اضطراب و استرس دست و پنجه نرم كنند و...
به هر حال سال 91 با همه تلخي و شيريني هايش براي ورزش ايران در حال سپري شدن است و سال 92 عن قريب از راه مي رسد و زندگي ادامه دارد. براي بهبود اين زندگي و بهتر شدن وضع و حال مان نسبت به گذشته يكي از مهمترين شرايط، درس گرفتن از ديروز و به كار بستن آن براي فرداي بهتر است. ورزش ايران براي رسيدن به روزهاي بهتر و تحقق هر چه بيشتر اهداف متعالي و انساني خود بايد فراتر از روزمرگي و دل بستن به بازي هاي زودگذر، براي رسيدن به اهداف بزرگتر و زيربنايي تر خود كه در وهله اول بدون شك ارتقاي سطح اخلاقي و اشاعه فرهنگ پهلواني و جوانمردي است، از گذشته درس بگيرد. در اين باره به هر دليل كه در اين مختصر جاي پرداختن به آن نيست، كم كاري فراوان است و بي ثباتي مديريتي كه بالاتر اشاره شد، مي تواند يكي از مهمترين دلايل اين كم كاري و برنامه نداشتن در اين باره باشد.
در سال آينده نيز انتظار مي رود با برگزاري انتخابات رياست جمهوري و استقرار دولت جديد، باز هم شاهد تغييرات وسيع مديريتي در سطوح كلان ورزش باشيم كه اين هر چند با توجه به ساختار سياسي مملكت امري طبيعي به نظر مي رسد اما براي ورزش ما به صورت يك «معضل» خودنمايي مي كند. معضلي كه بارها به آن اشاره كرده ايم و مانع از طراحي و اجراي برنامه هاي ميان و بلندمدت در عرصه ورزش بويژه از حيث فرهنگي و اخلاقي مي شود. اين در حالي است كه با توجه به آموزه هاي اعتقادي و علمي، سنت الهي و همچنين قوانين اجتماعي، پيشرفت و تكامل را در هر عرصه اي (فني، هنري، علمي و... و ورزشي) منوط به زيرساخت فكري، اخلاقي و فرهنگي مي داند و... به مصداق چون كه صد آمد نود هم پيش ماست. اگر اين بعد از ابعاد ورزش درست شود و سامان بگيرد، آن وقت پيشرفت در جنبه هاي فني و قهرماني و... سهل تر و آسان تر صورت مي گيرد.
بنابراين بار ديگر برحسب وظيفه در آخرين شماره سال بر موضوع اهميت مسئله اخلاق و فرهنگ در پيشرفت ورزش تأكيد مي كنيم و اميدواريم مسئولان امر در اين باره فراتر از حرف و شعار در حد امكان و بضاعت تلاش كنند و اراده خود را به شكلي مدبرانه و علمي براي مبارزه با ناهنجاري ها و كجروي ها و بداخلاقي ها در ورزش به كار بگيرند و... بويژه اين كه در ملاقات اخير ورزشكاران و مسئولان ورزش با رهبر معظم انقلاب شاهد بوديم كه ايشان ضمن تأكيد بر مسئله اشاعه اخلاق جوانمردي و پهلواني در ورزش، از عملكرد رسانه هاي ورزشي در ترويج بداخلاقي ها و اختلافات و دعواهاي مخرب و... به شدت انتقاد كردند، جا دارد در اين باره در وهله اول خود رسانه ها كه بيش از هر چيز نقش و كاركرد فرهنگي در ورزش دارند، به اصلاح معايب و عملكرد خود بپردازند و در مرحله بعدي مسئولان و كساني كه در اين باره وظيفه نظارتي و ارشادي دارند، حداقل در پاسخ به گلايه و انتقاد رهبر معظم انقلاب به وظيفه خود عمل كنند.
به هر حال با تبريك سال نو اميدواريم دعاي سال نو «... يا محول الحول والاحوال، حول حالنا الي احسن الحال» در سال جديد شامل حال همه ملت ايران بويژه جامعه ورزش و خوانندگان محترم كيهان و بالاخره خود ورزش شود و اين تحول دروني كه بيش از هر چيز بايد اخلاقي و فرهنگي باشد، ورزش ايران اسلامي را در مسير شايسته و بايسته به حركت درآورد و... آن را به جايگاهي برساند كه در شأن ملت بزرگ ايران و مطابق با آرمان هاي انقلاب اسلامي درباره ورزش اين مرز و بوم باشد. ان شاء الله
 


اخبار كوتاه از فوتبال

حمله سارقان به دايي
سرمربي تيم فوتبال راه آهن خبر سوء قصد چند سارق به خود را تاييد كرد و گفت: هيچ مشكلي برايم پيش نيامده و حالم خوب است.
علي دايي كه صبح ديروز براي مداواي سرماخوردگي دخترش به بيمارستان رفته بود، مقابل بيمارستان مورد سوء قصد چند سارق قرار گرفت اما سارقين به هدف خود نرسيدند و فرار كردند. دايي كه از ساعت 30:14 ديروز در دفتر باشگاه راه آهن حضور داشت تا در مهماني آخر سال باشگاه شركت كند، درباره اين اتفاق گفت: من براي مداواي سرماخوردگي دخترم به بيمارستان رفته بودم كه ناگهان يك نفر از پشت سر به من حمله كرد. من هم سريع واكنش نشان دادم و آن فرد فرار كرد و به همراه يك موتورسوار از آنجا رفت. ظاهرا سه نفر بودند كه قصد داشتند گردنبند مرا بدزدند اما موفق نشدند.دايي در ادامه گفت:وقتي آنها فرار كردند من تازه متوجه شدم كه گردن بندم باز شده و داخل پيراهنم افتاده اما هر چه بود به خير گذشت و آنها هم فرار كردند. من هم حالم خوب است و خدارا شكر مي كنم كه دخترم در آن لحظه پيش همسرم بود و براي او اتفاق خاصي رخ نداد. اميدوارم اين گونه افراد هم از كارهاي بد خود پشيمان شوند و همه مردم در كمال امنيت و آرامش زندگي كنند.
دزفولي به عسگري اجازه صحبت نداد
نماينده فدراسيون فوتبال گفت: عسگري قصد داشت در جلسه صحبت هاي تكراري كند و اين اجازه را ندادم.هادي دزفولي در مورد اتفاق رخ داده در جلسه هماهنگي بازي نفت تهران و استقلال و ناراحتي عسگري از وي اظهار داشت: من طبق قانون مسئوليت بازي و جلسه هماهنگي را دارم و دليلي نمي بينم در چنين جلسه اي ناظر داوري هم صحبت كند و به همين دليل به عسگري اجازه ندادم كه صحبت كند چون مي خواست صحبت هاي تكراري كند و هيچ فايده اي هم نداشت.وي افزود: وقتي همه چيز مشخص است چه لزومي دارد كه حرف بزند. الان هم او هر كاري كند من ناراحت نمي شوم و اگر مي خواهد با هر كسي دوست دارد نامه نگاري كند. قرار است چه اتفاقي رخ دهد؟ آخرش مي خواهند به من كار ندهند و كنارم بگذارند اما اين دليل نمي شود قانون را رعايت نكنم.دزفولي تاكيد كرد: در ورزش حرمت واجب است كه برخي رعايت نمي كنند. وقتي در فدراسيوني كه رئيس كميته داوران آن نه ديپلم دارد و نه داور بين المللي بوده و دو دوره رئيس كميته داوران مي شود شما بخوانيد حديث مفصل از اين مجمل.
رحمتي: دوستان سابق از اتفاقات خوشحال باشند
دروازه بان تيم فوتبال استقلال گفت: در پايان فصل فرصت براي بازگويي و تشريح اتفاقات رخ داده بسيار است و به قول معروف حرف نزده را هميشه مي توان زد.سيد مهدي رحمتي، دروازه بان استقلال در مورد عدم حضورش در ليست جديد تيم ملي گفت: اين نيز قسمت من بوده كه تسليم تدبير پروردگار هستم و همواره اعلام كردم همچون سربازي در هر شرايطي آماده خدمت به تيم ملي كشورم هستم. در اين مقطع بنا به دلايلي كه فعلا وقت بازگويي آن نيست نمي توانم تيم ملي را همراهي كنم. رحمتي در پاسخ به اين سوال كه در پايان سال 1391 حداقل به جزئيات دقيق اين موضوع اشاره كند، گفت : متاسفانه به دليل روزهاي حساسي كه براي تيم استقلال و تيم ملي در پيش است نمي توانم وارد جزئيات شوم. احازه بدهيد در اين مقطع دوستان سابق ما بابت اين اتفاقات خوشحال باشند. در پايان فصل فرصت براي بازگويي و تشريح اتفاقات رخ داده بسيار است و به قول معروف حرف نزده را هميشه مي توان زد.
خسوس در تيم ملي فوتسال ماندگار شد
خسوس كاندلاس در تيم ملي فوتسال ايران به كارش ادامه مي دهد. سيدرضا افتخاري -سرپرست كميته فوتسال گفت: خسوس بر اساس قرارداد خود از مرخصي استفاده كرده و پس از بازگشتش از مادريد، تمرينات تيم ملي آغاز مي شود.او به عنوان سرمربي در كنار تيم ملي مي ماند اما در رابطه با كادرمربيان بايد منتظر بازگشت خسوس بود تا پس از مذاكره با وي و رئيس فدراسيون فوتبال، اسامي كادر فني اعلام شود.در مجموع از عملكرد تيم اعزامي به روسيه راضي بودم و اميدوار هستم با حمايت مسئولان همچنان در مسير رشد باشيم.
مظلومي: قضاوت داور يك طرفه بود!
سرمربي تيم آلومينيوم هرمزگان گفت: بعد از 9 نفره شدن صبا كارمان سخت شد و اي كاش آنها با 11 بازيكن به بازي ادامه مي دادند.پرويز مظلومي پس از شكست 2 بر يك تيمش مقابل صباي قم گفت: به 3 امتياز اين مسابقه نياز داشتيم در نيمه اول بازي خوب و منطقي انجام داديم اما پس از گل صبا از روي نقطه پنالتي تمركزمان را از دست داديم. ما هم صاحب يك پنالتي شديم كه متأسفانه آن را از دست داديم و اگر از موقعيت هايمان استفاده مي كرديم نتيجه ديگري رقم مي خورد.وي در مورد 9 نفره شدن صباي قم اظهار داشت: پس از 10 نفره شدن صبا كار برايمان سخت شد و آنها توانستند گل دوم را نيز به ثمر برسانند وقتي كه بازيكن دوم اين تيم اخراج شد همه به لاك دفاعي فرو رفتند و اين كار ما را دشوارتر كرد. موقعيت هاي زيادي داشتيم اما از دست داديم. اي كاش صبا بازيكنانش اخراج نمي شد و با همان 11 نفر به كار خود ادامه مي داد.سرمربي آلومينيوم هرمزگان در مورد قضاوت داور در اين مسابقه گفت: داوري يك طرفه بود، گل دوم صبا در حالي به ثمر رسيد كه روي بازيكن ما خطا شده بود.
بازگشت نوروزي با تذكر جدي
جلسه كميته انضباطي باشگاه پرسپوليس بعد از ظهر دير وز در خصوص هادي نوروزي برگزار شد.
محمود سالاركيا در خصوص اين جلسه گفت: اين جلسه را با حضور طرفين برگزار كرديم اما با توجه به كار زيبا و جوانمردانه امروز(ديروز) نوروزي(عذر خواهي از گل محمدي در حضور بازيكنان) و از طرفي ديگر با توجه به اينكه گل محمدي و شيريني سرمربي و سرپرست تيم نوروزي را بخشيدند ما هم سعي كرديم پرونده را طوري بررسي كنيم كه هادي نوروزي كه يكي از با تعصب ترين بازيكنان ماست دچار ضرر نشود اما سعي كرديم كاري كنيم كه ديگر شاهد اين مسائل نباشيم.وي افزود: از همين رو هادي نوروزي به تمرينات برمي گردد و فقط به او تذكري جدي و درج در پرونده داديم تا در صورتيكه در آينده اين موضوع تكرار شود با آن برخورد خواهيم كرد.وي همچنين در خصوص محسن بنگر نيز گفت: به پرونده وي در سال آينده خواهيم پرداخت.
دعوت از 20 بازيكن به تيم زير 22 سال
از سوي كادر فني تيم ملي زير 22 سال، 20 بازيكن به اردوي تيم ملي دعوت شدند.اسامي بازيكنان دعوت شده به شرح زير است:عليرضا بيرانوند، امير عابدزاده، ايمان صادقي، احمد زنده روح، محمدرضا خانزاده، امين حاج محمدي، نويد خوش هوا، وحيد اسماعيل بيگي، سعيد لطفي، شهاب كرمي، مرتضي پورعلي گنجي، بختيار رحماني، محسن مسلمان ، مرتضي تبريزي، اميد عاليشاه، پيام صادقيان، كاوه رضايي، هادي دهقاني، ميلاد غريبي و عليرضا جهانبخش بازيكناني هستند كه عليرضا منصوريان سرمربي تيم ملي زير 22 سال كشورمان جهت شركت در تورنمنت چهارجانبه قطر انتخاب كرده است. تورنمنت چهارجانبه قطر از اول فروردين با حضور تيم هاي ايران، مراكش، قطر و تركيه برگزار خواهد شد.
مربي فنلاندي براي تيم ملي
دبيركل فدراسيون فوتبال گفت: يك بدنساز فنلاندي كه سابقه كار در ليگ برتر انگليس را دارد به تيم ملي مي آيد.مهدي محمد نبي در مورد حضور يك بدنساز در كادرفني تيم ملي فوتبال گفت: با توافقات صورت گرفته و پيشنهاد كارلوس كي روش يك مربي فنلاندي الاصل كه سابقه حضور در ليگ برتر انگليس را دارد براي حضور در تيم ملي به عنوان بدنساز مي آيد.وي افزود: اين بدنساز براي بازي با كويت مي آيد و در اردوي امارات هم همراه تيم ملي است. او خودش مستقيم به امارات مي رود و به به ايران نمي آيد.
 


نامه وزير ورزش و جوانان به رهبر معظم انقلاب

جامعه ورزش ، فرمايشات رهبري را نصب العين برنامه هاي خود قرار مي دهد

وزير ورزش و جوانان در نامه اي به رهبر معظم انقلاب اسلامي از عنايت ويژه معظم له به جامعه ورزش و قهرمانان المپيك و پارالمپيك ايران قدرداني كرد.
محمد عباسي در اين نامه ابراز اميدواري كرده است كه جامعه ورزش بتواند فرمايشات مقام معظم رهبري را نصب العين رفتار و برنامه هاي خود در راه افتخارآفريني براي ورزش ايران اسلامي قرار دهد. متن نامه محمد عباسي به رهبر معظم انقلاب بدين قرار است:
محضر رهبر فرزانه انقلاب اسلامي
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي (مد ظله العالي)
سلام عليكم
در واپسين روزهاي سال جاري و در آستانه سال نو، حضور در جمعي از قهرمانان و مدال آوران ورزش كشور در محضر ولي امر مسلمين جهان، فصلي پر بركت و اثرگذار براي دست اندركاران ورزش و جوانان و به خصوص ورزشكاران و ورزش دوستان رقم زد. ديداري كه با استقبال قهرمانان و دلاورمردان و زنان ايران زمين همراه شد، بار ديگر خط پرافتخار و با شكوه امامت و امت را پر رنگ تر از هميشه نمايان كرد كه بي گمان نقطه عطفي در تاريخ پر افتخار ورزش كشور بوده و مايه مباهات است كه در دوره خدمتگزاري دولت خدمتگزار دهم، زيارت نوراني رهبري عظيم الشأن مايه دلگرمي فرزنداني شد كه در نگاه هايشان عشق به رهبري، انقلاب، امام(ره) و آرمان هاي آن موج مي زند.
عنايات و تفقد ويژه اي كه نسبت به فرزندان رشيدتان از جمله قهرمانان المپيك و پارالمپيك مبذول داشتيد، نتايج تاريخي و درخشان موفقيت هاي ورزش كشور را ماندگار نموده و از لحظات زيبا، شيرين و اميدآفرين اين ديدار معنوي بوده است.
از اينكه رفتارهاي ارزشمند ورزشكاران جمهوري اسلامي در ميادين بين المللي از جمله به كارگيري صفات پهلواني، جوانمردي، همت، اراده، اعتماد به نفس، رعايت حجاب شرعي، رفتارهاي ارزشي مانند سجده شكر، آوردن نام ائمه(ع)، را كه حاكي از ادب ديني، شجاعت و صفات پهلواني و روحيه معنوي آنان است يادآوري نموديد نه تنها براي مخاطبين حاضر در آن جلسه كه در آنان شوق حاكي از رضايتمندي رهبر بزرگوار را ايجاد كرده، بلكه عزمي را در جامعه ورزش كشور فراهم ساخت كه همواره اين طريق را دستمايه تربيت و منش ورزشي شان قرار دهند.
يقيناً در فزوني بصيرت و ژرف انديشي در عرصه تقابل با دشمنان و تزريق روحيه اميد و تقويت فرهنگ روحيه خودباوري و پرورش انديشه هاي متعالي در حوزه ورزش و تربيت جوانان، توجه به زندگي مكتبي فرزندان انقلاب، براي خدمت به مردم فهيم اين سرزمين نقشي اساسي داشته و در مجموع مي توان از دستاوردهاي اين ديدار تاريخي به حساب آورد.
اميدوارم در حمايت و اجرايي شدن فرمايشات حكيمانه رهبر عزيز كه آينده اي درخشان و افق روشني براي تعالي و رشد ورزش كشور ترسيم مي نمايد، با توفيق الهي و ياري همگان موفق شويم.
اينجانب ضمن سپاس و قدرداني از بذل عنايات آن رهبر فرزانه انقلاب، با استعانت از خداوند متعال، عزم خود و همه همكاران، مربيان، كارشناسان و ورزشكاران در مجموعه وزارت ورزش و جوانان را در تلاش مضاعف براي زمينه سازي و حركت در اين مسير، اعلام نموده و همچون گذشته، تلاش خواهيم كرد در ادامه راه پرنور امام راحل(ره) و شهداي گرانقدر و دعاي خير همه دلسوزان انقلاب، رهنمودهاي حكيمانه رهبري عزيز را كه برگرفته از سرچشمه زلال ولايت است نصب العين زندگي و برنامه هاي خود قرار داده و با همراهي علاقمندان به رشد و تعالي ورزش و سرافرازي جوانان شجاع و پيشكسوتان و قهرمانان عزيز، بيش از پيش در خدمت به ملت شريف ايران اسلامي به ويژه علاقمندان به ورزش و جوانان كشور، جديت لازم را به كار گيريم. در سايه توجهات حضرت بقيه الله الاعظم(عج)، با دعا براي تعجيل در ظهور حضرتش، دوام، سلامت و توفيقات حضرتعالي و عزت روزافزون مردم ايران را از درگاه ايزد منان مسئلت دارم.
 


اعلام فهرست جديد تيم ملي فوتبال

كارلوس كي روش سرمربي تيم ملي فوتبال اسامي بازيكنان دعوت شده به اردوي تداركاتي امارات و ديدار مقابل كويت را اعلام كرد.
رحمان احمدي، عليرضا حقيقي، دانيال داوري، خسرو حيدري، حسين ماهيني، پژمان منتظري، محمد نصرتي، سيد جلال حسيني، شجاع خليل زاده، مهرداد پولادي، احسان حاج صفي، جواد نكونام، اميد ابراهيمي، آندرانيك تيموريان، مهرداد اولادي، مجتبي جباري، قاسم حدادي فر، اشكان دژاگه، محمدرضا خلعتبري، رضا قوچان نژاد، سيد جلال رافخايي، مسعود شجاعي و يعقوب كريمي نفراتي هستند كه به تيم ملي دعوت شدند. بنابر اعلام كادر فني تيم ملي، بازيكنان دعوت شده اي كه امروز در ليگ بازي دارند، در امارات به تيم ملي ملحق خواهند شد.
از نكات مهم اين ليست مي توان به غيبت مهدي رحمتي، علي كريمي و كريم انصاري فر اشاره كرد. از سوي ديگر دانيال داوري دروازه بان دو رگه اي كه در فوتبال آلمان شاغل است براي نخستين بار در اردوي تيم ملي حاضر مي شود.
 


محمدي از آخرين شرايط تيم ملي كشتي آزاد مي گويد

هيچ كشتي گيري حاشيه امنيت ندارد

مربي تيم ملي كشتي آزاد مي گويد كشتي گيراني كه در مسابقات جام جهاني يا قهرماني آسيا به دوبنده تيم ملي مي رسند بايد بدانند در تيم ملي هيچ كشتي گيري حاشيه امنيت ندارد.
غلامرضا محمدي درباره رقابت هاي انتخابي تيم ملي كشتي آزاد گفت: مسابقات جام اوپن، جام اميد، جام جهاني و قهرماني كشور را برگزار كرديم كه داشته هايمان را شناسايي كرديم تا در نهايت براي مرحله نهايي انتخابي تيم ملي و مسابقات جهاني آماده شويم. با توجه به اينكه تعدادي از كشتي گيران مجوز حضور در مرحله اول انتخابي تيم ملي را داشتند و در مسابقات قهرماني كشور حضور نداشتند، اما در مجموع سطح مسابقات قابل قبول بود.
مربي تيم ملي كشتي آزاد درباره نفرات دعوت شده به اردوي تيم ملي براي حضور در قهرماني آسيا گفت: با تركيبي از نفرات برتر قهرماني كشور و جام جهاني به آسيا مي رويم. بعد از جلسه كميته فني به اين نتيجه رسيديم كه نفرات برتر قهرماني كشور را براي حضور در مسابقات قهرماني آسيا به اردو دعوت كنيم، اما در 96 كيلو نظر كميته فني اين بود كه با توجه به اينكه ميرزايي براي اولين بار حضور در 96 كيلو را تجربه مي كرد به اين اردو دعوت نشود.
محمدي درباره صدور مجوز براي فردين معصومي و سعيد ابراهيمي براي حضور در مرحله اول انتخابي تيم ملي كشتي آزاد گفت: كادر فني با اين كار حسن نيت خود را نشان داد تا تمام كشتي گيران فرصت حضور داشته باشند و هيچ كشتي گيري از قلم نيفتد، اما ديگر خودشان بايد شايستگي خودشان را نشان دهند. اگر هر كشتي گيري بتواند خودش را ثابت كند به مرحله نهايي راه خواهد يافت. وي افزود: كشتي گيراني كه در مسابقات جام جهاني يا قهرماني آسيا به دوبنده تيم ملي مي رسند بايد بدانند كه در تيم ملي هيچ كشتي گيري حاشيه امنيت ندارد و هر كس خواهان رسيدن به دوبنده تيم ملي است بايد زحمت بكشد. شرايط كشتي گيران سنجيده مي شود و بهترين ها براي حضور در مسابقات جهاني انتخاب خواهند شد.
محمدي با اشاره به برنامه هاي كشتي آزاد گفت: اتفاقات خوبي در كشتي آزاد افتاده و در حال رخ دادن است و نشان داده كه در اين سال ها روند رو به رشدي را طي كرده است. بهترين كساني كه مي توانند در اين باره قضاوت كنند مردم هستند. كشتي آزاد حتي در المپيك هم نمره قبولي گرفت و بعد از المپيك هم بيكار ننشست و برنامه ريزي هايش را ادامه داد كه در سال هاي آينده حتماً نتيجه آن را خواهيد ديد. وي خاطر نشان كرد: در نظر داريم كارگاه هاي فني را هم در رده هاي سني نوجوانان و جوانان برگزار كنيم. نمي توان انتظار داشت كه اين برنامه ها ظرف چند ماه به نتيجه برسد، اما مطمئن باشيد در آينده چندين تيم قدرتمند در كشتي آزاد خواهيم داشت.
 


پيام تبريك نوروزي كي روش

سرمربي تيم ملي فوتبال ايران در پيامي عيد نوروز را به مردم ايران تبريك گفت.
كارلوس كي روش با انتشار بيانيه اي عيد نوروز را به ملت ايران تبريك گفت و براي تيم ملي فوتبال آرزوي موفقيت و درخواست حمايت كرد. در اين بيانيه آمده است:در حالي كه 77ميليون جمعيت ايران در حال جشن گرفتن سال نو هستند، تيم ملي ما با تمامي تمركز و تعهد، در حال آماده سازي براي ديدار آينده خود كه مقابل كويت و خارج از خانه مي باشد است. با در نظر گرفتن دو هدف بزرگ، ما كاملا از وظايفي كه براي اين مسابقه پيش رو خواهيم داشت مطلع هستيم. بازيهاي مقدماتي جام ملت هاي آسيا و همينطور اين بازي فرصت مناسب ديگري خواهد بود براي ضمانت اينكه بتوانيم گامي ديگر در راه آماده سازي جام جهاني برداريم.ما به عنوان يك خانواده بزرگ فوتبالي در كنار هم خواهيم بود و از وظايفي كه نسبت به هوادران تيم ملي داريم آگاه هستيم. هر مانعي كه سر راه ما قرار داشته باشد، با تمامي سختيهاي پيش رو، نمي تواند تمركز ما را براي رسيدن به هدف مشتركي كه داريم بر هم زند و آن نيز روياي صعود به جام جهاني است كه خواسته تمامي ايرانيان است.به نمايندگي از تيم ملي ، آرزوي سلامتي و موفقيت روز افزون را براي تك تك ايرانيان در تمامي نقاط دنيا را خواهانم، و همچنين اميدوارم كه اين رويا به حقيقت بپيوندد و ما در جام جهاني برزيل حضور داشته باشيم.
 


فرق بزرگ بازيكن حرفه اي با آماتور

در فوتبال مدرن وقتي بازيكني از تركيب اصلي دور مي ماند تلاش مي كند تا جايگاه خود را بازيابد اما در فوتبال آماتور، بازيكن قهر مي كند .
يكي از غافلگيري هاي بزرگ رقابتهاي ليگ قهرمانان، حضور نداشتن «وين روني» در تركيب اصلي منچستريونايتد در بازي مقابل رئال مادريد بود. آن بازي را منچستريونايتد با نتيجه 2 بر يك شكست خورد و از دور رقابتهاي ليگ قهرمانان اروپا حذف شد. روني در دقيقه 73 به جام «تام كله ورلي» وارد ميدان شد. پس از پايان بازي هم كه با حذف من يونايتد همراه شد، وين روني با تمام بازيكنان رئال و به ويژه «كريستيانو رونالدو» خوش و بش كرد و ناراحتي خود را بروز نداد . بي ترديد ناراحت ترين بازيكن ميدان كسي نبود جز خود روني - به غير از ناني كه در آن بازي با تصميم مشكوك داور اخراج شد - با اين حال خم به ابرو نياورد و حتي يك كلمه هم به تصميم سرمربي تيم، «آلكس فرگوسن»، اعتراض نكرد.
اكنون به فوتبال ايران بازگرديم. «هادي عقيلي» ماه گذشته در اعتراض به اينكه چرا در فهرست تيم ملي براي بازي با لبنان نيست، شبانه اقدام به ترك اردو مي كند. «هادي نوروزي» هم به دليل مشابه و يا هر دليلي كه به هيچ وجه نمي تواند حرفه اي باشد، اردوي پرسپوليس را قبل از بازي با مس ترك مي كند .
« وين روني» شنبه شب در بازي با ردينگ تك گل من يونايتد را به ثمر رساند و اين تيم را يك قدم ديگر به قهرماني رقابتهاي ليگ برتر نزديك كرد و آن گاه بازيكنان ما با عملكرد مبتديانه خود، اخلاق حرفه اي را زير سوال مي برند. حال اين دو رفتار به كنار، فقط به نوع بازي «وين روني» و سطح اين بازيكن با بازيكنان ايراني نگاهي بيندازيد و آن گاه به مابقي ماجرا فكر كنيد .
 


نايب قهرماني دوچرخه سوار ايراني در آسيا

مسابقات دوچرخه سواري قهرماني آسيا 2013 هند با كسب مقام نايب قهرماني توسط آروين معظمي گودرزي ركابزن ملي پوش كشورمان در ماده استقامت جاده پيگيري شد.
در ادامه رقابت هاي مواد جاده اين دوره از مسابقات قهرماني آسيا آروين معظمي گودرزي، ركابزن ملي پوش كشورمان با كسب مدال نقره، مقام نايب قهرماني را به خود اختصاص داد.در اين ماده ركابزنان ازبك و قزاق به ترتيب مقام هاي اول تا سوم را به خود اختصاص داد.
پيش از اين نيز ركابزنان كشورمان موفق به كسب يك مدال طلا در ماده استقامت جاده در رده سني زير 23 سال، 3 مدال نقره در مواد اسكرچ، 200 متر و كايرين و 3 نشان برنز در مواد دورامتيازي، چهاركيلومتر تعقيبي انفرادي و مديسون در رقابت هاي بخش مواد پيست و يك برنز در ماده تايم تريل انفرادي جاده شده اند.
 


سفر سرپرست فدراسيون كشتي به تفليس

سرپرست فدراسيون كشتي ايران صبح ديروز براي تماشاي رقابتهاي كشتي قهرماني بزرگسالان اروپا در گرجستان و همچنين حضور در نشست ويژه حفظ كشتي در المپيك راهي تفليس شد.
اين نشست پيش از برگزاري رقابتهاي قهرماني كشتي اروپا كه طي روزهاي 29 اسفند تا 4 فروردين ماه در شهر تفليس گرجستان برگزار مي شود، با حضور كشورهاي اروپايي، ايران، آمريكا و برخي كشورهاي ديگر برپا خواهد شد. در اين جلسه قرار است در مورد راه هاي حفظ كشتي در المپيك و همچنين بررسي مسائل مختلف فيلا توسط اعضاي حاضر در نشست بحث و تبادل نظر شود. حجت الله خطيب با تأييد اين خبر گفت: با توجه به هماهنگي صورت گرفته و به دعوت فدراسيون كشتي گرجستان روز 28 اسفند ماه در اين نشست شركت مي كنم تا راه هاي مختلف براي حفظ كشتي در المپيك و همچنين مسائل مختلف در مورد فدراسيون جهاني بررسي شود.
 


نايب قهرماني تيم ملي جودو در رقابت هاي كاتاي آسيا

تيم ملي جودوي ايران در پايان رقابتهاي كاتاي قهرماني آسيا با كسب 5 مدال نقره روي سكوي نايب قهرماني آسيا ايستاد.
رقابتهاي جودوي قهرماني آسيا در بخش كاتا صبح روز يكشنبه با حضور 12 كشور آسيايي در سنگاپور آغاز شد كه هر 5 تيم آسيايي موفق به كسب مدال نقره شدند. تيم ژاپن با 5 طلا قهرمان شد و كره جنوبي هم بعد از ايران با چهار برنز در جاي سوم ايستاد. ويتنام هم با يك برنز در جاي چهارم ايستاد. محمد علي نودهي و امير فرزانه حصاري در «ناگه نوكاتا»، و محمدحسن سالاري و محمدرضا صحرايي در «جونوكاتا» موفق به كسب مدال نقره شدند. تيم «ناگه نو» كاتاي ايران در راند اول مرحله نهايي امتنيازي بيشتر از ژاپن كسب كرد و در يك رقابت فشرده با اين تيم در جاي دوم ايستاد. صبح ديروز هم تيم ايران در كاتا منو كاتا با تركيب مجتبي باجلان و سيدرضا روحاني، تيم «گوشين جوتسو» كاتاي ايران با تركيب محمد حسن نجفي و عليرضا كريمي ناصر و «كيمه نو كاتا» توسط سيد حسين محمودي و حسن روشنايي موفق به كسب سه مدال نقره شده بود.
 


شانس كم كرمي براي اعزام به مسابقات جهاني تكواندو

سرمربي تيم ملي تكواندوي بزرگسالان مي گويد با توجه به باخت هايي كه يوسف كرمي در انتخابي ها داشته، شانس او براي حضور در مسابقات قهرماني جهان كم است.
مرتضي كريمي گفت: با توجه به مبارزاتي كه از يوسف كرمي در رقابت هاي انتخابي ديدم و او دو شكست در اين مسابقات متحمل شد، شرايطش فرق كرده است.
وي افزود: شعار من در همان ابتداي حضورم در تيم ملي، جوانگرايي و شايسته سالاري بود كه با در نظر گرفتن اين شرايط و اين كه جوانان حاضر در وزن يوسف كرمي بسيار بهتر از او كار كرده اند شانس او براي حضور در مسابقات قهرماني جهان كم است.
از نظر من 70 تا 80 درصد حق مهدي خدابخشي است كه به مسابقات قهرماني جهان اعزام شود و شانس يوسف بقيه اين درصدها
است.
 


خواندني از ورزش ايران

¤ طي حكمي از سوي جلال كوزه گري رئيس فدراسيون هندبال و تصميم شوراي سياست گذاري راهبردي سازمان تيم هاي ملي و كميته فني خسرو نصيري با حفظ سمت دبيري فدراسيون به عنوان رئيس سازمان تيم هاي ملي ايران منصوب شد.
¤ كاپيتان سابق تيم ملي كشتي آزاد ايران مي خواهد دوبنده تيم ملي را در سنگين وزن پس بگيرد.فردين معصومي درباره دعوت خود به مسابقات مرحله اول انتخابي تيم ملي، اظهار كرد: از كادر فني تيم ملي تشكر مي كنم كه من را به رقابت هاي انتخابي تيم ملي دعوت كردند و تمام تلاش خود را مي كنم تا با طي كردن مراحل انتخابي دوباره دوبنده اول تيم ملي ايران در وزن 120 كيلوگرم را بپوشم.
¤ 11ملي پوش تيم دو و ميداني جانبازان و معلولين براي كسب سهميه ورودي رقابت هاي جهاني فرانسه به مسابقات بين المللي امارات اعزام مي شوند. اسامي ورزشكاران اعزامي به اين مسابقات به شرح زير است:محمد الوان پور، عبدالرسول ميرشكاري (فارس)، محمدعلي ملك پور، مهدي اصغري (آذربايجان شرقي)، علي اميدي، عبدالنبي نواصر (خوزستان)، مهدي مرادي، حبيب اله ندرلو، احمد اجاقلو (زنجان)، رمضانعلي دولابي (خراسان رضوي) و عزت اله پرنيان (كرمانشاه).ملي پوشان كشورمان بامداد اولين روز فروردين تهران را به مقصد كشور امارات ترك خواهند كرد. اين رقابت ها تا هفتم فروردين ادامه دارد.
 


انتقال بسكتباليست ايراني به ليگ لبنان

بازيكن تيم بسكتبال فولاد ماهان به شانفيل لبنان پيوست.
به نوشته سايت sport - leb لبنان، اصغر كاردوست، بازيكن پست پنج فولاد ماهان با تيم شانفيل لبنان به توافق نهايي رسيد و قرارداد امضا كرد تا جانشين ريشون تري آمريكايي در اين تيم شود.
كاردوست اولين بازيكن ايراني است كه در يك تيم لبناني مشغول به كار مي شود. هدايت اين تيم لبناني را غسان سركيس، سرمربي نام آشناي لبناني بر عهده دارد. بازيكن فولاد ماهان ديروز وارد بيروت شد، اما حضور او در ديدار شانفيل برابر الرياضي هنوز هم در هاله اي از ابهام است.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10