(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 17 فروردین 1392 - شماره 20457

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
خطيب جمعه تهران:
دشمن در پي نفي زيبايي ها توانمندي ها و پيشرفت هاي ايران است
هديه به خوانندگان
درپرتو وحي
اخبار ادبي و هنري
مهمانپرست: اولين اشتباه صهيونيست ها در برابر ايران
 آخرين اشتباه اين رژيم است
بازديد بيش از يك ميليون نفر
از بناهاي تاريخي اصفهان در نوروز
امام جمعه قم:
آلماتي آزموني بزرگ براي صداقت غرب است
رئيس دفتر حافظ منافع ايران در قاهره:
تلاش تهران براي گسترش تشيع در مصر كذب محض است
دبيركل جنبش مبارزه عربي لبنان:
مقابله با رژيم صهيونيستي در كنار ايران باعث افتخار دروزي هاي لبنان است
پس از 72 روز صورت گرفت
بازگشت ناوگروه بيست وچهارم ارتش به كشور
طي يك هفته بيش از 80 هزار نفر به ديدن ابيانه رفتند
رضايت 83 درصدي گردشگران كيش
مراسم اربعين آيت الله خوشوقت
در مسجد اعظم قم برگزار شد
ثبت 58 ميليون اقامت نوروزي مردم در كشور
فضلي : حضور جدي تر مردم در اردوي راهيان نور
نشانه هوشمندي آنهاست
از صبح ديروز آغاز شد
ثبت نام از داوطلبان نمايندگي مجلس خبرگان رهبري در آذربايجان غربي


خطيب جمعه تهران:

دشمن در پي نفي زيبايي ها توانمندي ها و پيشرفت هاي ايران است

خطيب نمازجمعه تهران با اشاره به نامگذاري سال جاري از سوي مقام معظم رهبري به عنوان حماسه سياسي و اقتصادي گفت: عدم حضور در پاي صندوق راي بي تقوايي سياسي است.
به گزارش فارس، آيت الله محمد امامي كاشاني خطيب نمازجمعه تهران در خطبه دوم با اشاره به نامگذاري سال جاري از سوي مقام معظم رهبري به عنوان سال «حماسه اقتصادي حماسه سياسي» و همچنين محورهاي سخنراني ايشان در صحن مطهر حضرت علي ابن موسي الرضا(ع) گفت: سال جاري سال حماسه اقتصادي و حماسه سياسي است و اين نامگذاري از چند جنبه حائز توجه است. نكته اول در خصوص سخنان مقام معظم رهبري و اين نامگذاري در سال جديد اين است كه دشمن از دو راه براي ضربه زدن به ما وارد شده است.
وي افزود: راه اول اين است كه مردم را از كارهاي اساسي و مسائل مهم دور كرده و آنها را درگير مسئله تحريم ها، تهديدها و ساير مسائل غيرمهم نگه دارد.
خطيب نمازجمعه تهران ادامه داد: هدف دوم دشمن آن است كه زيبايي هاي اين نظام آن صنعت، آن تكنولوژي و آن دانشگاه ها و حماسه هاي اين ملت را مكتوم كند و بگويد كه چه كاري انجام شده است.
آيت الله كاشاني ادامه داد: برخي نيز متأسفانه در داخل اين سخنان را باور مي كنند و تسليم فشارهاي دشمن مي شوند.
وي افزود: خداوند در قرآن كريم خطاب به پيامبر گرامي اسلام در خصوص تهديدهاي مشركان اينگونه ايشان را خطاب قرار مي دهد كه مبادا ناراحت شود. محكم باشد و در مقابل مخالفان و توطئه هاي يهود محكم بايست و سخنانت را بگو.
خطيب نمازجمعه تهران تصريح كرد: امسال سال حماسه اقتصادي و به معناي آن است كه ما همه بايد تلاش كنيم كه جلوي واردات را بگيريم و آنچه كه مي توانيم در داخل توليد كنيم و واردات تنها به مواردي محدود شود كه امكان توليد آن در داخل فراهم نيست.
امامي كاشاني در ادامه سخنان خود با اشاره به نامگذاري حماسه سياسي در سال جاري گفت: اين مطلب بسيار مهم است چرا كه ملت ايران در مقطع بسيار حساسي قرار گرفته است و امروز دشمنان به دنبال ضربه زدن به كشور هستند.
وي با اشاره به ضرورت حفظ اتحاد، وحدت و انسجام در سطح ملي گفت: حضور در پاي صندوق هاي راي واجب است و عدم حضور در پاي صندوق ضد تقوا است و هر كسي كه اين كار را انجام دهد گناه كرده و ضد تقواي سياسي است.
امامي كاشاني اضافه كرد: امواج ملت ما در انتخابات مي تواند به غربي ها بفهماند كه بايد با ملت ايران با عدل و عدالت رفتار كند. اميدوارم خداوند به دشمنان ما عقل عنايت كند.
همچنين آيت الله امامي كاشاني در خطبه نخست با بيان اينكه انسان بايد با معنا باشد، افزود: انسان نمي تواند تنها به حس، حواس و ذائقه خود بسنده كند چرا كه اگر مي خواهد جايگاهي داشته باشد بايد زندگي خود را توام با معنا كند.
خطيب نمازجمعه در ادامه با اشاره به ايام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: پيامبر مكرم اسلام ذكري را براي حضرت زهرا(س) گفتند تا آن حضرت از صبح تا شب آن را تكرار كند كه اين ذكر اين است «يا حي يا قيوم برحمتك استغيث فاغثني و لا تكلني الي نفسي» اين ذكر يعني انسان خودش را به خدا بسپارد.
وي در ادامه با اشاره به آغاز سال جديد به مردم توصيه كرد كه با توجه به حرز حضرت زهرا به ياد خدا باشند و تنها كارهايي بكنند كه براي خداست.
وزير بهداشت : پزشك خانواده
هفته آينده در 9 استان اجرا مي شود
وزير بهداشت با اعلام اجراي برنامه پزشك خانواده از هفته آينده در 9 استان كشور از مردم خواست هرگونه مشكلات بهداشتي در اماكن عمومي از جمله رستوران ها و گرفتن پول اضافه در مراكز درماني را به شماره 1490 در دفتر وزير گزارش دهند.
به گزارش فارس، محمدحسن طريقت منفرد در سخنراني پيش از خطبه هاي نمازجمعه تهران كه به مناسبت آغاز هفته سلامت انجام شد، افزود: در آستانه روز جهاني بهداشت و هفته سلامت قرار داريم و حماسه اقتصادي در امر سلامت محقق خواهد شد.
طريقت منفرد گفت: احياي جايگاه طب ايراني، اسلامي در دستور كار دولت و وزارت بهداشت قرار گرفته و از اين پس با اقدامات جدي و علمي به همراه گسترش مراكز علمي مرتبط، متخصصان طب ايراني در رسانه ها در مورد صيانت از سلامت به مردم اطلاع رساني خواهند كرد.
وزير بهداشت گفت: همان افرادي كه مصرف كود و سم را بر ما تحميل كردند امروزه خودشان مصرف محصولاتي كه آفت زده و آلوده به سموم نيستند را ترجيح مي دهند.
وي افزود: دنيا مي داند با استفاده از موادغذايي ناسالم در آينده با سونامي وحشتناكي از بيماري هاي غيرواگير مواجه است. بنابراين در وهله اول كه همه پيشگيري را مقدم بر درمان مي دانيم لازم است به تغيير سبك زندگي به خصوص در تغذيه دقت كنيم.
وزير بهداشت با اشاره به شعار امسال سازمان بهداشت جهاني با عنوان «فشارخون را جدي بگيريم» تصريح كرد: در كشور ما از هر صد نفر بزرگسال 20 نفر به فشارخون مبتلا است كه 10 نفر از آنها از بيماري خود مطلع هستند و فقط 5 نفر از آنها درمان مي شوند.
طريقت منفرد بر اجراي برنامه پزشك خانواده و گسترش آن تاكيد كرد و گفت: از هفته آينده در 9 استان كشور اجراي پزشك خانواده عملياتي مي شود چرا كه طبق تجربه جهاني تنها راه ساماندهي وضعيت بهداشت و درمان اجراي پزشك خانواده است.
وي افزود: روزي كه هر ايراني پزشك مسئول دارد ضمن اعمال اقدامات پيشگيرانه بيماران ديگر جز درد و رنج بيماري دغدغه ديگري نخواهند داشت. در برنامه پزشك خانواده رابطه مالي بيمار و پزشك به حداقل مي رسد و شناخت پزشك از بيمارش درمان را آسان و كم خطرتر مي كند.
وزير بهداشت تبديل تحريم ها به فرصت را برنامه ديگر اين وزارتخانه عنوان كرد و گفت: اين امر از طريق حركت در جهت خودكفايي در توليد مواد اولين دارويي ميسر است در ماه گذشته با دانشمندان شيمي گردهمايي برگزار كرديم و مشخص شد كه توانايي آنها بي پايان است و بايد از تهديد پيش آمده به عنوان فرصت استفاده شود و اين همان نعمتي است كه مسئولان نظام را در اجراي اقتصاد مقاومتي مصمم تر مي كند.
طريقت منفرد ادامه داد: وزارت بهداشت به دليل ضرورت نظارت و مشاركت همگاني مردم سامانه اي را به شماره 1490 در دفتر وزارتي راه اندازي كرده تا از اين طريق از اطلاع رساني سراسر مردم بهره مند شوند.
 


هديه به خوانندگان

رهبر معظم انقلاب: گاهي يك نفر در لباس خودي است اما حنجره او سخن دشمن را تكرار مي كند. او را بايد نصيحت كرد، اگر به نصيحت عمل نكرد انسان با او بايد حد و مرز تعريف كند.
 


درپرتو وحي

با صادقان باشيد
قرآن كريم:
اي كساني كه ايمان آورده ايد!
از (مخالفت با دستورات سعادت بخش) خداوند پرهيز كنيد!
و با صادقان، (همراه و همگام) باشيد.
سوره توبه
آيه 119
 


اخبار ادبي و هنري

اخباري جديد از انحراف اخلاقي
در بي بي سي
سالانه بيش از 500 مورد سرقت، كلاهبرداري و تعرض جنسي در بنگاه خبرپراكني انگليس (بي بي سي) صورت مي گيرد.
به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از شبكه تلويزيوني الاخباريه سوريه، اعتبار موسسه خبري بي بي سي انگليس زير سوال رفته است. مجموعه اي از اشتباهات حرفه اي و رسوايي هاي اخلاقي اعتبار اين موسسه را به لرزه درآورده است.
واحد تحقيقات داخلي بي بي سي در گزارشي درباره چهار سال گذشته اعلام كرده است شماري از كارمندان به ارتكاب جرايمي مانند سرقت، كلاهبرداري و تعرض جنسي مظنون هستند و هر سال 500 مورد سرقت، كلاهبرداري و تعرض جنسي در اين شبكه رخ داده است و بسياري از موارد خلاف نيز به پليس اطلاع داده نمي شود.
روزنامه ديلي ميل كه اين پرونده را باز كرده است به تجاوز جنسي، رفتارهاي ناشايست و مصرف مواد مخدر در بي بي سي اشاره كرد و نوشت: شماري از كارمندان بي بي سي مرتكب اين تخلفات شده اند.
ديلي ميل افزود: سرقت دستگاه هاي تلويزيون، راديو، تلفن هاي همراه، ماشين هاي حساب و به هدر دادن ميليونها پوند در دفاتر بي بي سي در سراسر انگليس شيوع يافته است.
علاوه بر اين يكي از كارمندان بي بي سي به تجاوز جنسي به يك دختر خردسال به هنگام ماموريت متهم شده است.
چندي پيش، خبر تجاوز صادق صبا مدير بي بي سي فارسي به يكي از مجريان اين شبكه موجب رسوايي وي شد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:
موسسه هنرمندان پيشكسوت
افتتاح مي شود
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: به زودي موسسه هنرمندان پيشكسوت به منظور حمايت از هنرمنداني كه توانايي انجام كار هنري ندارند، افتتاح مي شود.
به گزارش فارس، سيد محمد حسيني ديروز در آيين افتتاح مجتمع سينمايي شاهين طلايي در شاهين شهر اصفهان اظهار كرد: نبايد انتظار داشت سينما به دست دولت ساخته شود، زيرا قانون چنين اجازه اي نمي دهد و از همين رو بايد سرمايه گذاران، شهرداري ها و علاقه مندان به فرهنگ در اين زمينه دست به كار شوند.
وي افزود: دولت از اين طرح ها استقبال مي كند و در زمينه تجهيزات و ارائه تسهيلات مساعدت كرده و در آينده نيز حمايت مي كند.
توهين يك بازيگر به زنان ايراني!
يك بازيگر سينما، اخيرا مصاحبه اي با يك نشريه فارسي زبان خارج از كشور انجام داده است.
به گزارش جهان، انتخاب نوشت: «حامد-ب»، بازيگر اخيرا در مصاحبه اي با يكي از نشريات فارسي زبان خارج از كشور در پاسخ به اينكه چرا زن ايراني نمي گيرد، گفت: زن هاي ايراني خيلي خشن هستند، تازه وقتي كتكشان مي زني شكايت مي كنند و در مورد حقوق زنان حرف مي زنند، به جاي اينكه مثل زنان مالزي بعد از كتك خوردن دستشان را به روي سينه شان جفت كنند و تعظيم كنند و بگويند ارباب عفو بفرماييد، تهديد مي كنند كه مهريه ام را به اجرا مي گذارم و پدرت را درمي آورم! با آن مادر حسودت! بعد هم بچه را با خودشان مي برند و تو را مي اندازند زندان!
اين بازيگر قبلا نسبت به يكي از بازيگران سينما نيز مطالبي بيان كرد كه موجب واكنش تند آن بازيگر در برنامه «هفت» شبكه سوم سيما شد.
كشف حجاب يك بازيگر!
عكس بدون پوشش يك بازيگر زن سينماي ايران در جشنواره برلين در يك شبكه اجتماعي منتشر شد.
به گزارش زندگي نيوز، در اين عكس «ن.ك» بدون حجاب اسلامي، در حال امضاي عكس خود كه روي ديواري نصب شده، ديده مي شود.
هتك حرمت زنان
در كنسرت خواننده هاي لس آنجلسي!
كنسرت سه خواننده لس آنجلسي در اربيل با هتك حرمت زنان، به خشونت كشيده شد.
به گزارش سايت هاي خبري، برخي از حاضرين با حمله به صحنه اجرا، سازهاي موسيقي را شكستند و آنها را به ميان مردم پرت كردند.
نمايندگان حزب دمكرات كردستان عراق هم در اين كنسرت حضور داشتند.
متاسفانه تلويزيون هاي ماهواره اي، برخي ايرانيان را به حضور در كنسرت هاي مبتذل دعوت مي كنند كه در اغلب اين كنسرت ها حوادث تلخ و خانمان براندازي براي خانواده ها رقم مي خورد.
جالب اينكه راديوها و تلويزيون هاي ماهواره اي مانند «من و تو» و «راديو فردا» سعي در سانسور وقايع هولناك كنسرت ياد شده دارند.
تغيير داستان يك سريال
با موضوع انقلاب اسلامي
كارگردان مجموعه تلويزيوني «پروانه» با بيان اينكه پخش اين سريال از اواخر فروردين ماه آغاز مي شود، گفت: آن بخش از داستان سريال كه منتشر شده بود، عوض شد.
«جليل سامان» در گفت وگو با فارس گفت: طبق برنامه ريزي هاي انجام شده قرار است مجموعه تلويزيوني «پروانه» از 26 فروردين و پس از ايام فاطميه هر شب ساعت 21و15 از شبكه سه سيما به روي آنتن برود.
وي ادامه داد: تصويربرداري سريال به پايان رسيده هرچند كه من علاقه داشتم بخش هاي ديگري نيز به كار اضافه كنم كه متاسفانه امكانش فراهم نشد.
كارگردان سريال «ارمغان تاريكي» اظهار داشت: تا به حال تدوين همه قسمت ها به پايان رسيده و تنها سه الي چهار قسمت پاياني مانده كه كار آنها نيز انجام خواهد شد.
سامان درباره بخش هايي از داستان «پروانه» كه توسط روابط عمومي صدا و سيما منتشر و به اصطلاح لو رفته بود نيز توضيح داد: در كمترين زمان ممكن تغييراتي در فيلمنامه ايجاد كرديم و دوباره تصويربرداري كرديم تا بار دراماتيك و غافلگيري داستان براي مخاطب حفظ شود.
قصه مجموعه در اواخر دهه پنجاه مي گذرد و روايتگر داستان جواني به نام امير است كه در سال هاي دهه پنجاه به دنبال گمشده خويش است. تدوين مجموعه نيز به طور همزمان با تصويربرداري توسط رضا بهارانگيز انجام شده است.
سامان پيش از اين كارگرداني مجموعه موفق «ارمغان تاريكي» را با موضوع گروهك هاي ضد انقلاب در كارنامه داشته است.
 


مهمانپرست: اولين اشتباه صهيونيست ها در برابر ايران

 آخرين اشتباه اين رژيم است

سخنگوي وزارت امورخارجه كشورمان گفت: ما تامين امنيت، آرامش و صلح را به نفع همه كشورهاي منطقه مي دانيم و تلاش هاي زيادي داشته ايم تا براي حل بحران هاي منطقه اي راهكاري پيدا شود.
رامين مهمانپرست در نشست مطبوعاتي در ارمنستان در پاسخ به سوال درباره موضع ايران در برابر ادعاي مطرح شده اخير در آذربايجان افزود: ما در سياست خارجي به دنبال داشتن بهترين روابط با همسايگان خود هستيم و تلاش مي كنيم حتما بهترين رابطه سياسي، اقتصادي و فرهنگي را با كشورهاي همسايه از جمله ارمنستان، تركيه، عراق داشته باشيم و اين جزو اولويت هاي سياست خارجي ماست.
وي تاكيد كرد: ما همكاري هاي منطقه اي را بهترين راه حل براي بحران هاي منطقه اي مي دانيم. به نظر مي آيد روابط خوب كشورهاي منطقه در راستاي منافع برخي كشورهاي خارج از منطقه يا جريانات موجود منطقه نيست. از جمله رژيم صهيونيستي در واقع منافع خود را در ايجاد تنش و اختلاف بين كشورهاي منطقه مي داند.
سخنگوي وزارت خارجه كشورمان گفت: بارها به مسئولان كشورهاي منطقه توصيه كرديم با درايت كاري كنند كه در فتنه هاي منطقه دخالتي نداشته باشند. هرگونه ادعاي بي اساسي كه منجر به اختلاف كشورهاي منطقه شود، توسط دشمنان هر دو كشور ايجاد مي شود. كشورهايي كه چنين ادعايي مطرح مي كنند معلوم مي شود كه تاريخ را خوب مطالعه نكرده اند. اگر تاريخ را خوب مطالعه كنند مشخص مي شود كه كدام مناطق متعلق به كدام سرزمين است. اما هم اكنون وقت پرداختن به مسائل جانبي نيست، ما مي خواهيم بهترين روابط بين كشورهاي منطقه حاكم باشد. همه بايد دقت كنيم از اين گونه اقدامات تحريك آميز جلوگيري شود.
مهمانپرست در پاسخ به سوالي درباره داير كردن پايگاه نظامي رژيم صهيونيستي در مرز ايران و آذربايجان گفت: رژيم صهيونيستي قدرت و توان اقدام نظامي عليه ايران را ندارد، هر قدر اين رژيم ضعيف تر شده جمهوري اسلامي در قوي ترين حالت دفاعي خود قرار گرفته است. اگر اشتباهي تاريخي از مقامات صهيونيستي سر بزند اولين اشتباه آن ها آخرين اشتباه آن ها خواهد بود.
وي ابراز داشت: ما توانايي كافي براي دفاع از كشور را داريم و اين قدرت دفاعي را در جهت تامين امنيت منطقه مي دانيم و ستون برقراري امنيت منطقه در حال حاضر جمهوري اسلامي ايران است. اميدواريم كه كشورهاي منطقه هم با درايت رفتار كنند.
به گزارش فارس، مهمانپرست درباره نقش جمهوري اسلامي ايران براي حل مناقشه قره باغ خاطر نشان كرد: ما در مذاكرات با مقامات ارمنستان در اين باره گفت و گو كرده ايم. اگر درخواستي از ايران از طرف دو كشور به عمل آيد كه تهران نقش جدي براي حل اين مساله داشته باشد، حتما با تمام ظرفيت در اين راه اقدام خواهيم كرد.
همچنين سخنگوي وزارت خارجه كشورمان با اظهار تاسف از شهادت اسير فلسطيني ميسره ابوحمديه اقدامات ضدبشري رژيم صهيونيستي با اسراي فلسطيني در بند اين رژيم را به شدت محكوم كرد.
 


بازديد بيش از يك ميليون نفر

از بناهاي تاريخي اصفهان در نوروز

قائم مقام ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي استان اصفهان گفت: تا روز 12 نوروز 92 بيش از يك ميليون و 110هزار نفر از بناهاي تاريخي اصفهان ديدن كردند.
مهدي جمالي نژاد در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد ميزان اقامت در استان اصفهان در ايام نوروز اظهار كرد: براساس آمار ستاد تسهيلات سفرهاي استان از روز 25 اسفندماه 91 تا 12 فروردين ماه جاري، 3 ميليون و 886 هزار و 665 نفر در استان اصفهان اقامت داشتند.
وي افزود: بيش از 700 هزار نفر از آغاز تعطيلات نوروز تا پايان هفتمين روز فروردين 92 از اماكن و بناهاي تاريخي اين استان ديدن كردند.
قائم مقام ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي تصريح كرد: تا روز 12 فروردين ماه حدود يك ميليون و 110 هزار و 554 نفر نيز از بناهاي تاريخي استان اصفهان بازديد كردند.
وي ادامه داد: بيشتر بناهاي مورد توجه مسافران نوروزي در مجموعه نقش جهان است كه در دل خود چندين اماكن تاريخي همچون مسجد شيخ لطف الله، مسجد امام و نيز عالي قاپو و نيز بازارهاي مختلف را دربر دارد.
جمالي نژاد گفت: پس از ميدان نقش جهان اصفهان، باغ موزه چهل ستون در شهر اصفهان و باغ فين كاشان در شهرستان كاشان بيشترين بازديدكننده را داشته است.
 


امام جمعه قم:

آلماتي آزموني بزرگ براي صداقت غرب است

امام جمعه قم با اشاره به دور دوم مذاكرات ايران و گروه 1+5 گفت: اين يك آزمون بزرگ براي نشان دادن صداقت از سوي دنياي غرب به ملت ايران است.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت الله سيدهاشم حسيني بوشهري ديروز در خطبه نخست نماز جمعه قم كه در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار كرد: نوروز امسال با ايام فاطميه شروع شده و پايان سال هم با نام و ياد حضرت زهرا(س) همراه خواهد بود به همين دليل بايد الگوهاي فاطمي را سرلوحه زندگي خود قرار دهيم.
امام جمعه قم با بيان اين كه حضرت زهرا(س) حتي در آخرين لحظات زندگي خود هم به فكر ديگران بودند گفت: ايشان در آن لحظات خداوند را به حق برگزيدگان و رسولان و گريه فرزندان خويش قسم دادندكه شيعيان گناهكار را ببخشد و اين دعا شامل حال شيعيان امروز هم مي شود.
مدير حوزه هاي علميه سراسر كشور با اشاره به 20 فروردين ماه سالروز قطع رابطه سياسي ايران و آمريكا بيان داشت: به تعبير امام خميني قطع رابطه با ايران از سوي آمريكا تنها خدمتي بود كه ايالات متحده به مستضعفان كرده است.
وي ادامه داد: ملت رشيد ايران به بركت حضور هميشگي در صحنه و رهبري هاي امام و آيت الله خامنه اي در صحنه مبارزه با امپرياليسم مي درخشد و ديگر ملت ها به اراده و استقلال جمهوري اسلامي غبطه مي خورند.
آيت الله حسيني بوشهري با اشاره به دور دوم مذاكرات ايران و گروه 1+5 ابراز كرد: اين يك آزمون بزرگ براي نشان دادن صداقت از سوي دنياي غرب به ملت ايران است؛ آنها همواره اذعان مي كنند كه ايران بايد اعتمادسازي كند اما ما با صراحت اعلام مي كنيم كه امروز شما بايد اعتمادسازي كنيد.
خطيب جمعه قم با تاكيد بر جدي گرفتن توصيه هاي رهبر انقلاب در روزهاي نخست سال جاري از سوي كشورهاي غربي بيان داشت: دنيا بايد حقوق مردم ايران را به رسميت بشناسد و بداند كه ملت ايران يك قدم هم از حقوق اصلي خود عقب نشيني نمي كند.
وي گفت:رهبر انقلاب بيان فرمودند كه اگر از هر فرد ايراني بپرسيد دشمن شما كيست آمريكا را نشان مي دهد و اين امر گوياي اين حقيقت است كه تا غرب دست از دشمني برندارد اين شعار همچنان اصلي ترين شعار ملت ايران خواهد بود.
آيت الله حسيني بوشهري با اشاره به پايان تعطيلات نوروز بيان داشت: لازم است ملت ايران كار و همت خود را مجددا آغاز كنند زيرا مطالبات رهبري در نامگذاري سال جاري به نام حماسه سياسي و اقتصادي تكليف سنگيني را بر دوش مردم مي گذارد؛ ملت ايران بايد آگاهانه در انتخابات رياست جمهوري و شوراها شركت كنند و تمام افرادي هم كه نسبت به انقلاب و اصل نظام اعتقاد دارند مي توانند در صحنه حاضر باشند و در عين حال التزام به قانون را جدي بگيرند.
وي تاكيد كرد: كانديداها نبايد شعارهاي بدون پشتوانه بدهند و اميدواري بيهوده ايجاد كنند زيرا رئيس جمهور داراي اختيارات فراواني است اما نبايد در اين ميان شعارهاي نابجا بدهد.
مدير حوزه هاي علميه سراسر كشور افزود: چنانچه نامزدي بخواهد ديگر كانديداها را تخريب كند بداند كه اين كار او از ديد ملت ايران اقدامي كاملا ضدارزشي محسوب مي شود.
وي اعتقاد به اسلام و ولايت را معيار اصلي مردم ايران در انتخاب رئيس جمهور دانست و ابراز كرد: كساني كه معتقد به خدمت به مردم بوده و ملت را ولي نعمت خود بدانند محبوب هستند؛ بحران آفريني از نظر مردم ايران محكوم است و كوچك ترين حركت در اين زمينه از سوي مردم تحمل نخواهد شد.

 


رئيس دفتر حافظ منافع ايران در قاهره:

تلاش تهران براي گسترش تشيع در مصر كذب محض است

رئيس دفتر حافظ منافع جمهوري اسلامي ايران در قاهره با رد شايعات مربوط به تلاش ايران براي گسترش تشيع در مصر تاكيد كرد كه اگر ايران چنين قصدي داشت تاكنون آن را عملي كرده بود.
«مجتبي اماني» طي اظهاراتي در برنامه «قاهره 360» گفت كه 8 سال است در مصر زندگي مي كند و طي اين سال ها جز محبت چيزي از مردم اين كشور نديده است و اين محبت و دوستي نيز بين دو ملت ايراني و مصر متقابل است.
وي افزود: دشمنان مصر ثبات آن را نمي خواهند و نقاط مشترك زيادي بين مصر و ايران در بسياري از مسائل وجود دارد.
اماني به شدت شايعات مربوط به تلاش ايران براي گسترش تشيع در مصر را رد و تاكيد كرد: اگر ما چنين قصدي داشتيم تاكنون آن را عملي كرده بوديم؛ متهم كردن ما به گسترش تشيع در مصر اتهامي كاملا كذب است. وي با اشاره به اين كه برخي ها ايران را به حمايت مالي از معارضين يا حمايت از نظام مصر متهم مي كنند، تصريح كرد: تهران پس از انقلاب دعوتنامه هايي براي سفر به ايران به شخصيت هاي زيادي از جمله شخصيت هاي سلفي ارسال كرده است.
اماني تاكيد كرد كه ايران، مصر قدرتمند را مي خواهد و ما «محمد مرسي» را به عنوان رئيس جمهور منتخب مصر كه به شيوه دموكراتيك انتخاب شده است، تاييد مي كنيم.
 


دبيركل جنبش مبارزه عربي لبنان:

مقابله با رژيم صهيونيستي در كنار ايران باعث افتخار دروزي هاي لبنان است

دبيركل جنبش مبارزه عربي لبنان، ايستادگي در كنار ايران در جبهه مقابله با رژيم صهيونيستي را باعث افتخار دروزي هاي لبنان دانست.
«فيصل داود» دبيركل جنبش مبارزه عربي لبنان با حضور در محل سفارت، با «غضنفر ركن آبادي» سفير جمهوري اسلامي ايران ملاقات و درخصوص تحولات منطقه و روابط دو جانبه گفت وگو كرد.
دبيركل جنبش مبارزه عربي لبنان در اين ديدار، شرايط كنوني منطقه را بسيار حساس ارزيابي كرد و اظهار داشت: هدف اصلي توطئه دشمنان در منطقه و خصوصا بحران سوريه، تضعيف محور مقاومت در برابر رژيم صهيونيستي و تامين امنيت آن رژيم است.
وي ضمن تمجيد از نقش بارز جمهوري اسلامي ايران در راستاي تقويت وحدت بين ملت هاي منطقه و تقويت مقاومت در برابر رژيم صهيونيستي اظهار داشت: ايستادگي در كنار ايران در مقابله با آن رژيم و ايستادگي در خط مقاومت، باعث افتخاردروزي هاي لبنان است.
در اين ديدار سفير جمهوري اسلامي در بيروت با اشاره به تحولات اخير در صحنه داخلي لبنان، بر ضرورت حفظ وحدت و اهتمام به ثبات و استقرار لبنان تاكيد ورزيد و ابراز اميدواري كرد: به زودي شاهد روي كار آمدن دولتي جديد با توافق كليه جريان هاي مختلف سياسي باشيم.
همچنين به گزارش فارس «وجيه البعريني» نماينده سابق و رئيس تجمع مردمي عكار لبنان نيز با حضور در محل سفارت، با غضنفر ركن آبادي سفير جمهوري اسلامي ايران در لبنان ملاقات و در خصوص تحولات منطقه گفت وگو كرد.
وي از نقش جمهوري اسلامي ايران در قضيه فلسطين و قدس شريف و حمايت از مقاومت تقدير كرد.
 


پس از 72 روز صورت گرفت

بازگشت ناوگروه بيست وچهارم ارتش به كشور

ناوگروه بيست و چهارم نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي پس از ماموريت 72 روزه خود، پنجشنبه گذشته به كشورمان بازگشت.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني ارتش جمهوري اسلامي ايران، ناوگروه بيست وچهارم براي نخستين بار توانست پس از حضور در اقيانوس آرام با عبور از خط استوا برگ زرين ديگري بر تاريخ افتخارات نيروي دريايي ثبت كند.
«دريادار حبيب الله سياري» فرمانده نيروي دريايي ارتش در مراسم استقبال از اين ناوگروه گفت: اين ناوگروه متشكل از ناو بالگرد بر خارك و سبلان به همراه بالگرد از اول بهمن ماه ماموريت خود را آغاز كرد.
وي افزود: ناوگروه بيست و چهارم با 800 نفر از پرسنل در اين ماموريت شركت داشت.
سياري ادامه داد: حضور در شمال اقيانوس هند، عبور از تنگه استراتژيك مالاكا، حضور در اقيانوس آرام و درياي چين، عبور از خط استوا، موفق بودن كارورزي دانشجويان ما در درياهاي آزاد، پهلوگيري در بندر «ژانگ ژيانگ» چين، شناسايي 370 يگان شناور سطحي، زير سطحي و پرنده از جمله ويژگي هاي ماموريت ناوگروه بيست و چهارم بود.
فرمانده نيروي دريايي ارتش خاطرنشان كرد: نيروي دريايي ارتش مي تواند در سياست و عزت و استقلال كشور نقش آفرين باشد و اميدواريم در سال 92 در عرصه درياهاي آزاد و اقيانوس هاي ديگر حضور داشته باشيم.
سياري اظهار داشت: تمامي يگان هاي ما با فناوري هاي روز تجهيز شده و باعث غرور ملت قهرمان ايران اسلامي هستند.
 


طي يك هفته بيش از 80 هزار نفر به ديدن ابيانه رفتند

سرويس شهرستانها -
مدير پايگاه پژوهشي ابيانه گفت: در طي يك هفته تعطيلات نوروز بيش از 80 هزار گردشگر و مسافر از اقصي نقاط ميهن اسلامي از اماكن ديدني و آثار تاريخي روستاي ابيانه بازديد كردند.
روح الله احمدي افزود: در اين مدت تعداد 250 تخت اقامتي و هتل هاي موجود در روستا به صورت 100 درصد در اختيار مسافران و گردشگران نوروزي قرار گرفت.وي تصريح كرد: بالغ بر 5 هزار نفر از موزه مردم شناسي ابيانه ديدن كردند.
خاطرنشان مي شود روستاي ابيانه در 40 كيلومتري شمال غربي نطنز و در دامنه كوه كركس واقع شده است. ويرانه قلعه هاي باستاني، بازمانده دو آتشكده از زمان ساسانيان، سه مسجد قديمي و خانه هايي بازمانده از دوره صفويه تا قاجاريه، نمونه هايي از آثار كهن در اين روستا هستند. در مسجد جامع ابيانه منبري را كه در سال 466 ه.ق و محرابي چوبي كه در سال 477ه.ق ساخته شده است، مي توان ديد.
 


رضايت 83 درصدي گردشگران كيش

كيش- خبرنگار كيهان:
83 درصد گردشگراني كه نوروز امسال به جزيره كيش آمدند از خدمات ارائه شده در اين جزيره ابراز رضايت كردند.
مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش در نشست ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي اين جزيره با بيان مطلب فوق افزود: دستيابي به اين ميزان از رضايتمندي گردشگران، نتيجه تعامل و همكاري مسئولان و بخش خصوصي و اعضاي شوراي تامين جزيره كيش است.
مهندس عليرضا عامري تصريح كرد: طي ايام نوروز، كيش ميزبان 212 هزار و 500 گردشگر داخلي و خارجي بود و ما توانستيم لبخند رضايت را بر لبان آنان بنشانيم. وي، برپايي 4 هزار چادر در 9 كمپينگ و 1500 چادر شخصي در محل هاي تعيين شده و احداث دو جايگاه عرضه مستقيم ميوه و كالاهاي مورد نياز را از جمله اقدامات ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي براي رفاه حال گردشگران جزيره كيش دانست.
مهندس عامري برگزاري جشنواره اقوام ايراني، مسابقه بازي هاي ساحلي، جشنواره غذاهاي محلي و سنتي، جنگ هنري، نورافشاني و آتش بازي، مسابقه ساخت مجسمه هاي شني و اجراي كنسرت را از جمله برنامه هايي عنوان كرد كه طي ايام نوروز براي گردشگران به اجرا درآمده است.
 


مراسم اربعين آيت الله خوشوقت

در مسجد اعظم قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت چهلمين روز درگذشت آيت الله عزيزالله خوشوقت از سوي دفتر مقام معظم رهبري در قم و نهادهاي حوزوي در مسجد اعظم قم برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، در اين مراسم كه با حضور گسترده طلاب، روحانيان و عموم مردم همراه بود آيت الله سيدمحمدعلي علوي گرگاني، آيت الله محمدتقي مصباح يزدي، آيت الله سيدهاشم حسيني بوشهري، آيت الله اميني، آيت الله كعبي، حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد سعيدي و نمايندگان مراجع عظام تقليد حضور يافته و ياد و نام آيت الله عزيزالله خوشوقت را گرامي داشتند.
حجت الاسلام والمسلمين كاظم صديقي امام جمعه موقت تهران نيز در اين مراسم نيز به تبيين گوشه هايي از زندگي پربركت آيت الله عزيزالله خوشوقت پرداخت و جايگاه علمي و اخلاقي اين مرحوم را تشريح كرد.
وي مرحوم آيت الله خوشوقت را نمونه يك انسان متواضع و با اخلاق معرفي كرد و يادآور شد: آيت الله خوشوقت در عرصه تهذيب نفس و جهاد عملي اقدامات شايسته و قابل توجهي انجام داد و طلاب جوان مي توانند اين عالم ارجمند را الگوي علمي و عملي خود قرار دهند.
امام جمعه موقت تهران به تلاش آيت الله خوشوقت در عرصه تبليغ دين و تربيت شاگردان فرهيخته اشاره كرد و گفت: آيت الله خوشوقت لحظه اي از تبليغ دين اسلام غافل نشد و همواره در عرصه دفاع از ولايت فقيه ثابت قدم بود.
حضرت آيت الله عزيزالله خوشوقت كه از علماي حوزه علميه تهران بود، اوايل بهمن ماه سال گذشته به سرزمين وحي سفر كرده بود كه پس از اقامت شش روزه در مدينه منوره، چهاردهم بهمن براي انجام اعمال مناسك عمره مفرده به مكه مكرمه عازم شد كه پس از انجام اعمال دچار عارضه تنفسي و در بيمارستان مكه بستري شد و پس از تحمل درد و رنج بيماري در حرم امن الهي به لقاءالله پيوست.
پيكر معظم له پس از اقامه نماز توسط رهبر معظم انقلاب در جوار مرقد حضرت عبدالعظيم حسني(ع) به خاك سپرده شد.
 


ثبت 58 ميليون اقامت نوروزي مردم در كشور

رئيس ستاد تسهيلات سفرهاي كشور با اعلام اينكه 85 ميليون و 639 هزار نفر گردشگر در طول ايام نوروز اقامت شبانه در استان هاي سراسر كشور داشته اند گفت مازندران در بين استان ها ركورددار شد.
منوچهر جهانيان اظهار داشت: از 28 اسفندماه تا 16 فروردين ماه كه زمان انجام 3دوره سفرهاي نوروزي مردم بود 85 ميليون و 639 هزار نفر در سراسر استان هاي كشور اقامت شبانه داشته اند كه در مقايسه با مدت مشابه در سال قبل، رشد 4/35 درصدي را نشان مي دهد.
رئيس ستاد تسهيلات سفرهاي كشور گفت: استان هايي كه گردشگران و مسافران، بيشترين اقامت شبانه را در آنها داشته اند به ترتيب مازندران، خراسان رضوي، فارس، گيلان، اصفهان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان، يزد و كرمانشاه است.
جهانيان برپايي جشنواره هاي گردشگري در 31 استان كشور را عامل موثري در رونق سفرهاي مردم در نوروز دانست و اضافه كرد: اين جشنواره ها علاوه بر معرفي فرهنگ، سنن، آداب و رسوم اقوام مختلف ايراني، موجب ايجاد انگيزه براي سفر به شهرها و استان هاي كمتر شناخته شده گرديد و ماندگاري مردم در سفرها را بيشتر كرد.
وي از استقبال خوب مردم از ويژه برنامه هاي سوگواري مرتبط با ايام فاطميه در كل كشور نيز خبر داد.
معاون گردشگري كشور از برپايي 1000 نمايشگاه صنايع دستي همزمان با ايام نوروز در سراسر كشور نيز خبر داد و گفت: اين نمايشگاه ها با ظرفيت حداقل 50 هزار غرفه، علاوه بر معرفي هنرهاي سنتي استانها باعث ايجاد بازار مناسبي براي توليدكنندگان و هنرمندان صنايع دستي كشور شد.
جهانيان ارائه تخفيف در خدمات را توسط بخش خصوصي يكي از عوامل رونق در سفرهاي نوروزي اعلام كرد.
 


فضلي : حضور جدي تر مردم در اردوي راهيان نور

نشانه هوشمندي آنهاست

سردار علي فضلي تصريح كرد هوشمندي مردم در اردوهاي راهيان نور، دليلي براي حضور جدي تر نسبت به سال هاي گذشته عليرغم مشكلات اقتصادي، تحريم و غفلت بعضي از مسئولان امر است.
فرمانده قرارگاه مركزي راهيان نور در رابطه با تبليغات خصمانه وسيع انجام گرفته در زمينه راهيان نور گفت: راهيان نور متعلق به مردم بوده، شهدا و دفاع مقدس متعلق به مردم هستند و متعلق به آحاد مردم هوشيار ايران است. وي در ادامه تصريح كرد: البته چون يك كار ارزشمند و اثرگذار فرهنگي خصوصا در حوزه مبارزه با جنگ نرم است طبيعي است كه معاندين، منافقين، كفار و دشمن با توجه به عنادي كه به نظام اسلامي ما دارند به هر بهانه اي هجمه خود را داشته باشند و ما انتظاري غير از اين نداريم.
فضلي در ادامه با قدرداني از مردم اظهار داشت: هوشمندي مردم دليلي براي حضور جدي تر نسبت به سال هاي گذشته عليرغم مشكلات اقتصادي، تحريم و غفلت بعضي از مسئولان امر است؛ سلام و درود خداوند بر اين مردم شريف و هوشيار و هوشمند ايران اسلامي. جانشين سازمان بسيج مستضعفين در زمينه ايجاد سنگرهاي مجازي و فعاليت حوزه سايبر در راهيان نور بيان داشت: حضور در حوزه سايبر اتفاق بزرگ و مباركي در كشور است و ما بايد از ظرفيت آن در راهيان نور استفاده كنيم. بخش هاي كمتري تا به امروز درگير اين كار در حوزه راهيان نور بوده اند. من از همين جا از فعالان حوزه سايبر دعوت مي كنم حتما در تقويت راهيان نور و انتشار اين فرهنگ غني نقش خود را ايفا كنند.
 


از صبح ديروز آغاز شد

ثبت نام از داوطلبان نمايندگي مجلس خبرگان رهبري در آذربايجان غربي

فرماندار اروميه گفت: ثبت نام داوطلبان نمايندگي مجلس خبرگان رهبري در آذربايجان غربي آغاز شده است.
به گزارش خبرگزاري فارس از اروميه جواد شريف نژاد ديروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ثبت نام داوطلبان نمايندگي مجلس خبرگان رهبري در آذربايجان غربي از صبح ديروز آغاز شده و تا 21 فروردين ماه جاري ادامه خواهد داشت.
وي با بيان اينكه داوطلبان مي توانند با در دست داشتن مدارك مورد نياز، در فرمانداري اروميه و يا وزارت كشور نسبت به ثبت نام اقدام كنند، ادامه داد: با توجه به درگذشت يكي از نمايندگان مردم آذربايجان غربي در مجلس خبرگان رهبري در سال گذشته، يك فرد با انتخاب مردم در دور آينده به جاي ايشان به مجلس خبرگان رهبري راه مي يابد.
فرماندار اروميه با بيان اينكه براي داوطلبان محدوديتي در بومي بودن يا نبودن وجود ندارد، خاطرنشان كرد: داوطلباني كه خارج از استان اقامت دارند، مي توانند براي ثبت نام به وزارت كشور مراجعه كنند و لزومي ندارد به فرمانداري اروميه مراجعه كنند.
شريف نژاد با اشاره به مدارك مورد نياز براي ثبت نام از داوطلبان، ابراز داشت: اصل شناسنامه عكس دار، 4 نسخه تصوير تمام صفحات شناسنامه و 12 قطعه عكس 4*6 به همراه تكميل پرسشنامه اعلام داوطلبي، مدارك مورد نياز داوطلبان را شامل مي شود.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10