(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 17 فروردین 1392 - شماره 20457

حديث دشت عشق
نفت آبادان خداحافظي كرد، فجر در منطقه خطر قرار گرفت
پيروزي مس ، سايپا و آلومينيوم
رقابت نفس گير براي پلي آف ليگ برتر
اخبار كوتاه از فوتبال
معرفي جودوكاران اعزامي به مسابقات قهرماني آسيا
تقابل پرسپوليس و داماش اين بار در مرحله نيمه نهايي جام حذفي
معرفي دومين فيناليست از رشت
ايجاد نمازخانه در ورزشگاه خانگي نيوكاسل
خواندني از ورزش ايران
برگزاري نشست هيات اجرايي كميته ملي المپيك
رضازاده نامزد نايب رئيسي فدراسيون جهاني وزنه برداري


حديث دشت عشق

به ياد استوار دوم شهيد «عبدالوهاب حاتمي»
شهيد مبارزه با اشرار
شهيد «عبدالوهاب حاتمي»، سال 1358 در يك خانواده مومن و متدين در روستاي تميانه از توابع شهرستان اسلام آباد غرب ديده به جهان گشود. پس از طي دوران طفوليت وارد مدرسه شد و در سال 1377 با اخذ مدرك در رشته برق كار دانش فارغ التحصيل گرديد.
سال 77 به خدمت سربازي رفت و پس از طي دوره آموزشي در اصفهان مابقي خدمت را در تهران گذراند، سپس با علاقه اي كه به نيروي انتظامي داشت به استخدام ناجا درآمد و جهت ادامه خدمت به استان سيستان و بلوچستان شهرستان كهنوج انتقال يافت و در مورخه 19/1/82 در درگيري با اشرار مسلح به درجه رفيع شهادت نائل آمد.
امور ايثارگران نيروي انتظامي
 


نفت آبادان خداحافظي كرد، فجر در منطقه خطر قرار گرفت

پيروزي مس ، سايپا و آلومينيوم
 رقابت نفس گير براي پلي آف ليگ برتر

هفته سي و يكم ليگ برتر فوتبال با انجام 5 ديدار ادامه پيدا كرد تا تنور رقابت پلي آف ميان ذوب آهن و آلومينيوم هرمزگان داغ تر از هميشه شود.
در ادامه رقابت هاي هفته سي و يكم ليگ برتر فوتبال ايران عصر روز گذشته 5 ديدار برگزار شد كه در آنها سايپا ، مس كرمان و آلومينيوم هرمزگان موفق به شكست حريفانشان شده و 2 ديدار نيز با تساوي به پايان رسيد. در كرج تيم سايپا با نتيجه 3 بر صفر از سد فجرسپاسي شيراز گذشت. نيمه اول اين ديدار با تك گل دقيقه 44 سعيد دقيقي به سود سايپا خاتمه يافت اما در نيمه دوم نيز حملات شاگردان تقوي ادامه يافت كه حاصل آن گل هاي دقايق 75 ابراهيم صادقي و 89 كاوه رضايي بود. سايپا با اين برد 42 امتيازي شد و موقتا جاي صباي قم را در مكان نهم جدول رده بندي گرفت. تيم فجرسپاسي هم با 37 امتياز در مكان دوازدهم جدول باقي ماند.
در هرمزگان، آلومينيوم ميزبان ملوان بود كه در نهايت آلومينيوم با نتيجه 3 بر 2 مهمانش را شكست داد. گل هاي آلومينيوم را در اين ديدار ناصحي (4،95) و تيغ نورد (35) به ثمر رساندند. براي ملوان، پژمان نوري و سيدجلال رافخايي در دقايق 15 و 82 براي ملوان گلزني كردند. با اين سه امتياز، شاگردان مظلومي با 31 امتياز و به علت تفاضل كمتر نسبت به ذوب آهن در رده پانزدهم ايستادند تا رقابتي شانه به شانه با ذوب آهن براي سهميه پلي آف داشته باشند. همچنين ملواني ها 39 امتيازي باقي ماندند و در رده ي يازدهم جدول ايستادند.
در كرمان نيز مس كرمان با حساب يك بر صفر نفت آبادان را شكست داد. تك گل اين ديدار را حسن زاده در دقيقه 8 براي مس كرمان به ثمر رساند. شاگردان بوناچيچ با اين سه امتياز 46 امتيازي شدند تا در همان جايگاه هفتم باقي بمانند، همچنين نفت آبادان با همان 19 امتياز در انتهاي جدول باقي ماند.
در ديگر بازي ديروز راه آهن برابر ذوب آهن در تهران با تساوي يك - يك متوقف شد. تك گل راه آهن را مجتبي شيري در دقيقه 86 به ثمر رساند. گل ذوب آهن را عليرضا محمد (91) براي تيم اصفهاني به ثمر رساند. با اين تساوي راه آهن 44 امتيازي شد و در رده هشتم باقي ماند، از سويي ديگر ذوب آهن 31 امتيازي شد و به علت تفاضل گل بهتر نسبت به آلومينيوم در رده چهاردهم باقي ماند.
در آخرين ديدارهم فولاد خوزستان ميزبان صباي قم بود كه در پايان اين ديدار نيز با تساوي 2 - 2 به پايان رسيد. گل هاي فولاد را مهدي نوري (2 بار) و بهزاد كريمي و عبدالكريم اسلامي براي صباي قم به ثمر رساندند. با اين نتيجه فولاد با 54 امتياز در همان رده ي چهارم باقي ماند و صباي قم نيز با 41 امتياز و با يك رده سقوط در رده دهم ايستاد.
لازم به يادآوري است در ادامه رقابت هاي ليگ برتر امروز از ساعت 30/17 يك ديدار در اصفهان برگزار مي شود كه طي آن سپاهان ميزبان نفت تهران است. در آخرين بازي هفته سي و يكم نيز استقلال تهران روز جمعه در غياب تماشاگرانش ميزبان گهر دورود است.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

پيروزي با ارزش استقلال و اظهار نظر قلعه نويي
استقلال ايران با پيروزي ارزشمند برابر الهلال عربستان در رده نخست گروه خود قرار گرفت. از گروه چهارم رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا دو تيم استقلال ايران و الهلال عربستان در رياض به مصاف يكديگر رفتند كه در پايان الهلال عربستان با نتيجه دو بر يك مغلوب نماينده ايران شد. در اين ديدار همانطور كه امير قلعه نويي در نشست خبري پيش از بازي گفته بود، استقلال ابتدا بدنبال بسته نگاه داشتن دروازه و سپس گلزني بود با اين حال گل دقيقه 68 الدوساري معادلات را بهم زد و استقلال پس از اين گل به فاز تهاجمي رفت و در دقيقه 80 پژمان منتظري كار را به تساوي كشاند. در ادامه آرش برهاني با گلزني براي استقلال، حساب كار را دو بر يك به سود نماينده ايران كرد تا استقلال در صدر گروه مرگ قرار بگيرد. پس از اين بازي امير قلعه نويي گفت: بازيكنان استقلال شرافتمندانه و مردانه بازي كردند. با اينكه 4 روز پيش بازي سختي با سپاهان داشتيم اما آنها غيرت ايراني شان را نشان دادند و ثابت كردند كه ايراني مرد روزهاي سخت است و در اين شرايط دشوار بهترين تصميم ها را مي گيرد.
دايي مذاكره اي با بازيكنان پرسپوليس نداشته است
سرمربي راه آهن با بيان اين كه هنوز وضعيتش در راه آهن مشخص نيست، گفت: با هيچ بازيكني مذاكره اي نكرده است، اما اگر در راه آهن بماند فكرهاي بزرگي به همراه كادرش براي اين تيم دارد. دايي در پاسخ به پرسشي مبني بر اين كه در رسانه ها عنوان شده است كه او با سه بازيكن پرسپوليس مذاكره كرده است؟ اظهار داشت: من با هيچ كدام از بازيكنان پرسپوليس مذاكره نكرده ام. راه آهن جزو باشگاه هايي است كه در نقل و انتقالات، حرفه اي عمل كرده و درخواستش را به صورت مكتوب و نامه به باشگاه ها ارسال كرده است. از طرفي هم شرايط خودم در راه آهن مشخص نيست، چطور مي توانم براي سال آينده با بازيكن مذاكره كنم؟
درگيري در تمرينات گهر
روز پنجشنبه تمرين گهر درود كه به نوعي اولين حضور نادر فرياد شيران به عنوان سرمربي گهر بود حواشي زيادي به همراه داشت. در ابتدا بازيكنان حاضر نبودند كه تمرين كنند و مي گفتند تا حق و حقوق مان پرداخت و محل خوابگاه مشخص نشود، تمرين نمي كنيم كه با پادرمياني فرياد شيران و گرفتن مهلت چند روزه از خروطي، مدير اجرايي تيم، بازيكنان راضي شدند تمرين كنند. بعد از اين خروطي به ايراد سخناني پرداخت كه ظاهرا صحبت هاي وي به مذاق مراديان، معاون ورزشي تيم خوش نيامد و كار آنها به درگيري كشيده شد. كار به حدي بالا گرفته بود كه اگر وساطت حاضران نبود شايد اتفاق بدي رخ مي داد. پس از اين اتفاقات حك بركناري معاون ورزشي گهر از سوي كدير اجرايي تيم صادر شد.
مهدوي كيا در سوگ مادر
صبح ديروز مراسم خاكسپاري پيكر مادر مهدي مهدوي كيا در شهر اراك برگزار شد. مراسم ترحيم آن مرحومه نيز كه پنجشنبه در اثر سكته دارفاني را وداع گفت، روز سه شنبه در مسجد نور برگزار مي شود. سرويس ورزشي كيهان اين ضايعه را به مهدي مهدوي كيا و خانواده وي تسليت مي گويد.
كريمي : بلاي تيم ملي را بايد خودمان برطرف كنيم
هافبك تيم ملي فوتبال كشورمان مي گويد: بلايي را كه خودمان بر سر تيم ملي آورده ايم، بايد خودمان هم آن را برطرف كنيم. علي كريمي در تازه ترين صحبت هاي خود اظهار داشت: با پيروزي كره جنوبي و ازبكستان مقابل قطر و لبنان كار ما براي صعود خيلي خيلي سخت شد اما خودمان اين بلا را سر خودمان آورده ايم و خودمان هم بايد درستش كنيم. ما اگر قطر را ببريم در بازي هاي آينده نيز مي توانيم پرقدرت ظاهر شويم و به هدفمان برسيم. بالاخره رفتن به جام جهاني دل مردم را شاد مي كند و همه در حال تلاش هستند كه به اين هدف برسيم.
بدهكارترين باشگاه هاي ايران
رئيس كميته انضباطي فدراسيون فوتبال از تعليق 48 باشگاه فوتبال خبر داد و گفت: استقلال، صبا و پرسپوليس بدهكارترين باشگاه هاي ليگ برتر هستند. حسن زاده اظهارداشت: 40 روز پيش چنين تصميمي گرفته شده است و در همان زمان 48 باشگاه در ليگ هاي مختلف به دليل بدهي نامشان اعلام شد و گفتيم كه اين 48 باشگاه به دليل بدهي ها فصل آينده تعليق هستند مگر آنكه تا پايان فصل سر و ساماني به بدهي هاي خود بدهند. وي ادامه داد: استقلال با يك ميليارد و 200 ميليون بدهكارترين باشگاه ليگ برتر است بعد از آن، صباي قم و پرسپوليس با حدود يك ميليارد تومان بدهكارترين باشگاه هاي ليگ برتر هستند.
 


معرفي جودوكاران اعزامي به مسابقات قهرماني آسيا

تركيب تيم ملي جودوي بزرگسالان ايران، اعزامي به مسابقات قهرماني آسيا در تايلند مشخص شد.
رقابتهاي جودو قهرماني آسيا 30 فروردين تا اول ارديبهشت ماه به ميزباني تايلند در شهر بانكوك برگزار خواهد شد و تيم ملي جودوي ايران به منظور حضور در اين رقابتها 27 فروردين ماه با 10 جودوكار راهي بانكوك خواهد شد. بر همين اساس و طبق نظر كادر فني تيم ملي بهزاد وحداني از خراسان شمالي در وزن 60- كيلوگرم، احسان بهراميان و قاسم نوري زاده از لرستان در وزن 66- كيلوگرم، الياس علي اكبري از خراسان شمالي و سعيد مولايي از تهران در وزن 73- كيلوگرم، اميرقاسمي نژاد از خراسان رضوي و سعيد مرادي از قزوين در وزن 81- كيلوگرم، محمد جمالي از تهران در وزن 90- كيلوگرم، جواد محجوب از خراسان رضوي در وزن 100- كيلوگرم و جعفر پهلواني از خراسان رضوي در وزن 100+ كيلوگرم جودوكاران اعزامي به اين دوره از رقابتها هستند.در برخي اوزان كه دو جودوكار اعزام مي شود يك نفر در بخش انفرادي و يك نفر در بخش تيمي به روي تاتامي مي رود. تيم ملي ايران در دوره قبل اين رقابتها كه ارديبهشت 91 در ازبكستان برگزار شد يك مدال طلا توسط محمد رضا رودكي، يك مدال نقره توسط جواد محجوب و يك مدال برنز توسط امير قاسمي نژاد و مقام سومي بخش مردان را بدست آورد.
 


تقابل پرسپوليس و داماش اين بار در مرحله نيمه نهايي جام حذفي

 معرفي دومين فيناليست از رشت

دومين فيناليست جام حذفي باشگاه هاي كشور امروز با رويارويي دو تيم داماش گيلان و پرسپوليس در ورزشگاه عضدي معرفي مي شود، ديداري كه هر دو تيم با هدف مشترك كسب سهميه آسيا از اين رقابتها و جبران ناكامي هاي ليگ در اين جام به ميدان مي روند.
مرحله نيمه نهايي رقابتهاي فوتبال جام حذفي باشگاه هاي كشور امروز با برگزاري ديدار تيم هاي داماش گيلان و پرسپوليس به پايان مي رسد تا دومين فيناليست جام بيست و ششم و حريف سپاهان در ديدار نهايي اين مسابقات مشخص شود. داماشي ها كه به حكم قرعه ميزبان مسابقه لقب گرفتند، اميدوار هستند با پيروزي برابر پرسپوليس، صعود به فينال جام حذفي و در نهايت موفقيت در اين جام ناكامي در ليگ را جبران كنند. آنها كه پس از درگيري هاي مديريتي و بركناري حميد درخشان، با هدايت افشين ناظمي سرمربي موقت اين تيم، تا حدودي به آرامش رسيده اند، قصد دارند از امتياز ميزباني خود استفاده كرده و همانند ديدار رفت ليگ، در خانه پرسپوليس را شكست دهند و بعد از 5 سال، دوباره به فينال جام حذفي صعود كنند. اما پرسپوليس هم براي جبران ناكامي هاي متوالي اش در ليگ، جام حذفي و آسيا در سال 90، در انديشه هديه كردن جام قهرماني اين رقابتها به هواداران متعصب خود است. سرخپوشان كه برخلاف ليگ، در جام حذفي عملكرد فوق العاده اي داشته و در 3 بازي 11 گل به ثمر رسانده و تنها يك گل دريافت كرده اند، با هدف تداوم اين موفقيت ها و صعود به فينال جام، خود را براي اين بازي آماده كرده اند. پيروزي برابر پيكان، آمادگي علي كريمي و بازگشت نفراتي همچون رضا حقيقي، غلامرضا رضايي و حسين ماهيني به تركيب اصلي اين تيم، قدرت روحي و فني پرسپوليس را براي اين بازي افزايش مي دهد تا آنها بتوانند در اين بازي پيروز شده و با صعود به ديدار نهايي، به عملي شدن يكي از شعارهاي مديران خود براي قهرماني در يك فصل نزديك تر شوند.
البته حضور امير عابديني كه به عنوان مديري پرسپوليسي در فوتبال ايران شناخته مي شود، در راس مديريت باشگاه داماش و حضور برخي از بازيكنان پيشين پرسپوليس از جمله حسن رودباريان و ابوالفضل حاجي زاده در تركيب نماينده شهر رشت، اين بازي را به جدال پرسپوليسي ها تبديل كرده است. برنامه ديدار فوتبال داماش گيلان با پرسپوليس در مرحله نيمه نهايي رقابتهاي فوتبال جام حذفي باشگاه هاي كشور به اين شرح است:
شنبه - 17/01/92
¤ داماش گيلان - پرسپوليس( ساعت 17)
داور: سعيد مظفري زاده، كمك ها: رضا سخندان و بابك داوري، داور چهارم: سيدمهدي سيدعلي، ناظر: ايرج نظري.
 


ايجاد نمازخانه در ورزشگاه خانگي نيوكاسل

باشگاه ليگ برتري نيوكاسل براي رفاه حال بازيكنان مسلمان تيم فوتبال خود در ورزشگاه خانگي خود سنت جيمز پارك يك نمازخانه ايجاد كرد.
باشگاه نيوكاسل در اقدامي پسنديده براي رفاه حال بازيكنان مسلمان تيم فوتبال خود، يك نمازخانه در استاديوم خود داير كرد. در حال حاضر هفت بازيكن تيم فوتبال نيوكاسل مسلمان هستند و پيش از اين مجبور بودند به طور متفرقه در اتاق هاي پراكنده اين استاديوم عبادت كنند و نماز بخوانند. به نوشته ديلي ميرور، يكي از مسئولان باشگاه نيوكاسل درباره ساخت اين نمازخانه گفت: اكنون نيوكاسل بيش از هر تيم ديگري در ليگ برتر انگليس بازيكن مسلمان دارد، به همين خاطر موظف هستيم تا اقداماتي براي رفاه آنان انجام دهيم. آنها پيش از اين از اتاق هاي پراكنده براي عبادت قبل از بازي استفاده مي كردند، اكنون آنها مي توانند به راحتي در اين نمازخانه به عبادت بپردازند. هفت بازيكن مسلمان تيم فوتبال نيوكاسل، «پاپيس سيسه»، «چك تيوته»، «حاتم بن عرفا»،« ماساديو هايدارا»،« ماپو ام بيوا»،« موسي سيسوكو» و« مهدي عبيد » هستند.قرار است «دمبا با» بازيكن سابق نيوكاسل نيز كه اكنون در چلسي بازي مي كند به همراه هم تيمي هاي سابق خود در اين نمازخانه به عبادت بپردازد.
 


خواندني از ورزش ايران

¤ كنفدراسيون قايقراني (كانويينگ) آسياامروز اجلاس ساليانه خود را در توكيو ژاپن برگزار مي كند كه احمد دنيامالي و حسن تيمور تاش رئيس و دبير سابق فدراسيون به عنوان نماينده هاي ايران در اين اجلاس حاضر خواهند بود. پس از اينكه احمد دنيامالي توسط وزارت ورزش از رياست فدراسيون قايقراني بركنار شد سه فدراسيون جهاني كانو، رويينگ و بادباني رييس جديد را به رسميت نشناختند و با ارسال نامه اعلام كردند كه از نظر آنها احمد دنيامالي رييس فدراسيون قايقراني ايران است. بر همين اساس ناريتا رييس كنفدراسيون آسيا با ارسال نامه اي بنا به خواسته فدراسيون جهاني احمد دنيامالي و حسن تيمورتاش را به اين اجلاس ساليانه كه براي بررسي دستاوردهاي سال گذشته و برنامه هاي سال آينده برگزار مي شود، دعوت كرده است.
¤ عارف ربطي دبير فدراسيون كشتي از مشخص شدن تكليفش در روز شنبه (امروز) خبر داد و درباره تغيير دبير فدراسيون كشتي اظهار كرد: در فدراسيون كشتي مشغول به كار هستم. البته قرار است به ديدن سجادي بروم و با وي صحبتي انجام دهم و اگر من را خواستند در فدراسيون مي مانم و اگر نخواستند مي روم.
¤ روزبهاني ژيونر بوكس ايران در رقابتهاي نيمه حرفه اي جهان توانست حريف آرژانتيني اش را شكست دهد تا با اين پيروزي تيم او (آستانا) راهي مرحله نيمه نهايي شود. ملي پوش بوكس ايران اميدوار است پيروزي اش عيدي خوبي براي هموطنانش باشد.
 


برگزاري نشست هيات اجرايي كميته ملي المپيك

هيات اجرايي كميته ملي المپيك امروز با حضور وزير ورزش و جوانان تشكيل جلسه داد.
نشست هيات اجرايي كميته ملي المپيك ساعت30:6 شنبه با حضور محمد عباسي، وزير ورزش و جوانان در محل اين وزارتخانه برگزار شد.در اين نشست اعضا در رابطه با آخرين وضعيت برگزاري مجمع كميته و تغييرات صورت گرفته در اساسنامه جديد كميته ملي المپيك به بحث و گفت و گو پرداختند. كميته ملي المپيك در 29 اسفند سال 91 اساسنامه جديد را پس از انجام تغييرات زير نظر كميته هفت نفره متشكل از اعضاي مجمع به IOC ارسال كرد. اما با وجود گذشت بيش از دو هفته از ارسال اساسنامه هنوز پاسخي از سوي كميته بين المللي المپيك براي ايران ارسال نشده است.
مسئولان كميته ملي المپيك پيش از پايان سال اعلام كردند بعد از ارسال اساسنامه به IOC بلافاصله تاريخ برگزاري انتخابات را تعيين و اعضاي مجمع را براي حضور در انتخابات دعوت خواهند كرد.
 


رضازاده نامزد نايب رئيسي فدراسيون جهاني وزنه برداري

حسين رضازاده نامزد نايب رئيسي فدراسيون بين المللي وزنه برداري شد.
انتخابات فدراسيون بين المللي وزنه برداري در حالي در روزهاي پاياني ارديبهشت ماه برگزار مي شود كه ايران با سه نامزد در اين دوره از انتخابات حضور خواهد داشت. بنابر ليست نامزدهاي اعلام شده، حسين رضازاده - رئيس فدراسيون وزنه برداري ايران و قهرمان دو دوره المپيك براي احراز پست نايب رئيسي قدم به ميدان گذارده است. همچنين فدراسيون وزنه برداري ايران كوروش باقري - سرمربي تيمهاي ملي وزنه برداري ايران و مصطفي حكمت پور از مدرسان با سابقه و پيشكسوت وزنه برداري كشور را به عنوان نامزدهاي كميته مربيگري و تحقيقات معرفي كرده است. اين انتخابات در روزهاي 30 و 31 ارديبهشت در شهر مسكو روسيه برگزار خواهد شد.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10