(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 20 فروردین 1392 - شماره 20460

تظاهركنندگان يمني
خواستار محاكمه عاملان كشتار انقلابيون شدند
سياستمدار عراقي:
قطر و تركيه حامي تروريست ها هستند
محمد مرسي براي مهار ناآرامي هاي مصر
جلسه فوق العاده تشكيل داد
جنايت هولناك تروريست ها در سوريه
يك روز پس از مذاكرات جان كري با اردوغان
مارگارت تاچرنخست وزير اسبق انگليس مرد
تظاهرات در يك شهر عربستان
عليه بدرفتاري ماموران سعودي با بازداشت شدگان
براساس تازه ترين نظرسنجي
اكثر دولتمردان فرانسه فاسد هستند
تحليلگر آمريكايي:
اوباما جنايتكار است بايد در دادگاه لاهه محاكمه شود
آمريكا بار ديگر كودكان افغاني را قتل عام كرد
وليعهد عربستان در ملاقات با نخست وزير بحرين :
آل خليفه را تنها نمي گذاريم
عليه طرح رياضتي دولت صورت گرفت
تظاهرات گسترده اسپانيايي ها در مادريد و 30 كشور جهان


تظاهركنندگان يمني خ

واستار محاكمه عاملان كشتار انقلابيون شدند

مردم جنوب يمن خواستار محاكمه و مجازات عاملان كشتار انقلابيون شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس، مردم استان هاي مختلف در جنوب يمن با برگزاري تظاهرات خواستار مجازات عاملان كشتار جوانان انقلابي شدند.تظاهركنندگان با انتشار بيانيه اي از رئيس جمهور اين كشور خواستند كه اعضايي از كنگره گفت وگوي ملي يمن را كه در كشتار انقلابيون نقش داشته اند مجازات و از كنگره اخراج كند.مردم يمن همچنين از شوراي امنيت سازمان ملل خواستند هرچه سريع تر همه افرادي را كه در كشتار انقلابيون يمني سهيم بوده اند به دادگاه جنايي بين المللي معرفي كند.از سوي ديگر منابع آگاه در يمن اعلام كردند دوره انتقالي رياست جمهوري منصور هادي براي شش تا يك سال ديگر تمديد خواهد شد.تمديد دوره رياست جمهوري منصور هادي به اين دليل است كه هنوز بسياري مسائل از جمله زمينه سازي براي برگزاري انتخابات، تدوين قانون اساسي، بازسازي ارتش و بسياري مسائل ديگر حل نشده باقي مانده است.
 


سياستمدار عراقي:

قطر و تركيه حامي تروريست ها هستند

يك نماينده پارلمان عراق گفت، تركيه و قطر از جريان هاي طايفه گرا و تروريست ها در عراق حمايت مي كنند.
به گزارش خبرگزاري فارس، «قاسم الاعرجي» گفت: برخي كشورها از متهمان تروريست حمايت مي كنند. به عنوان مثال تركيه با ارسال پيام هاي نامناسب درصدد است اهل سنت را (در عراق) تحريك كند و باعث فتنه شود. وي افزود: نحوه برخورد تركيه با عراق مبتني بر طايفه گرايي است و سرازير شدن سياستمداران عراقي به داخل تركيه به منظور كسب حمايت هاي مادي و غيرمادي براين موضوع صحه مي گذارد. الاعرجي به نقش قطر نيز اشاره كرد و گفت: عملكرد قطر در منطقه براساس نقشه آمريكا و اسرائيل صورت مي گيرد و در همين چارچوب، درصدد تضعيف تمام كشورهايي برمي آيد كه براي اسرائيل و آمريكا خطر محسوب مي شوند. گفتني است تروريست ها در تازه ترين جنايت خود عصر شنبه با انفجار بمب در بعقوبه، 25نفر را به شهادت رساندند و 60نفر را مجروح كردند.

 


محمد مرسي براي مهار ناآرامي هاي مصر

 جلسه فوق العاده تشكيل داد

در پي از سر گرفته شدن درگيري هاي داخلي در مصر، رئيس جمهور اين كشور به همراه كابينه اش نشست فوق العاده تشكيل داد.
به گزارش خبرگزاري فارس، در پي از سر گرفته شدن درگيري ميان مسلمانان و مسيحيان قاهره و شهرك «الخصوص» استان «القلبوبيه» و شهر «دمياط»، «محمد مرسي» به همراه اعضاي كابينه و معاونان و مشاورانش جلسه فوق العاده تشكيل داد. در اين جلسه راه هاي مهار خشونت و درگيري ميان مسلمانان و مسيحيان مورد بررسي قرار گرفت. به اعتقاد كارشناسان، رژيم صهيونيستي كه از وقوع انقلاب در مصر و به قدرت رسيدن گروه «اخوان المسلمين» ناخرسند است، در فتنه افكني ميان مصري ها نقش دارد.
در منطقه «حي العباسيه» قاهره ديروز مردم در مراسم تشييع جنازه قربانيان اخير شركت كرده بودند. اين مراسم به درگيري دوباره ميان مسيحيان و قبطي ها منجر شد و يك كشته و 29 زخمي بر جاي گذاشت. مسيحيان بومي مصر را قبطي مي گويند، مسيحيان 10 درصد جمعيت اين كشور را تشكيل مي دهند. برخي منابع اعلام كردند كه درگيري ديروز در قاهره ميان موافقان و مخالفان رئيس جمهور رخ داده است.
ديروز علاوه بر قاهره، در شهرك «الخصوص» استان «القلبوبيه» و شهر «دمياط» نيز درگيري و ناآرامي رخ داده است. شهرك «الخصوص» كه جمعه گذشته ناآرامي ها از آنجا آغاز شده و پنج كشته (چهار قبطي و يك مسلمان) برجاي گذاشته بود، ديروز بار ديگر به صحنه درگيري ميان مسلمانان و مسيحيان مبدل شد. نيروهاي پليس نيز براي جلوگيري از تلفات بيشتر وارد عمل شد و به سمت طرفين درگيري گازهاي اشك آور پرتاب كردند.
اما، تظاهرات در دمياط عليه دولت و حزب حاكم «عدالت و آزادي» برگزار شد. در اين تظاهرات شماري از معترضان مقر حزب مذكور را به آتش كشيدند و جلوي ورود خودروهاي آتش نشاني براي خاموش كردن آتش را هم گرفتند.
دولت مصر نيز پس از جلسه فوق العاده ذكر شده، با صدور بيانيه اي هشدار داد، با هرگونه آشوب و خرابكاري در كشور مقابله خواهد كرد. در اين بيانيه از مصري ها خواسته شد از فتنه هاي تفرقه افكن دوري كنند. براساس اين بيانيه، مسلمانان و مسيحيان مصر طبق قانون اساسي از حقوق مساوي برخوردارند و هيچ تفاوتي ميان آنها وجود ندارد. مرسي نيز يكشنبه گذشته اعلام كرده بود: من هرگونه حمله به كليساي جامع را به منزله حمله به خودم مي دانم. مصر بيش از 85 ميليون نفر جمعيت دارد.
كاترين اشتون
ديروز «كاترين اشتون» مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا در قاهره با مرسي ديدار كرد. دفتر رياست جمهوري مصر با صدور بيانيه اي اعلام كرد، مرسي در اين ديدار به اشتون گوشزد كرد كه كشورهاي اروپايي مي توانند در توسعه مصر نقش ايفا كنند. اشتون نيز ابراز اميدواري كرد كه مناسبات ميان مصر و اتحاديه اروپا گسترش يابد.
 


جنايت هولناك تروريست ها در سوريه

يك روز پس از مذاكرات جان كري با اردوغان

در پي كشته شدن سركرده جبهه النصره در ديرالزور سوريه، تروريست ها در اقدامي ضدانساني 50 شهروند سوري را در اين منطقه به قتل رساندند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه خبري عربي پرس، به دنبال هلاكت سركرده جبهه النصره و مفتي اين گروهك تروريستي به دست جوانان منطقه ديرالزور، تروريست ها 50 شهروند سوري را كه اغلب آنها زن و كودك بودند قتل عام كردند.
تروريست ها كه از طرف آمريكا، تركيه و برخي كشورهاي عربي حمايت مي شوند با استفاده از بمب هاي دست ساز و پرتاب آنها به درون منازل و همچنين تيراندازي مستقيم به سوي مردم شهروندان بي گناه را به قتل رساندند.
اين قتل عام در شرايطي صورت مي گيرد كه جان كري وزير خارجه آمريكا در آنكارا در ديدار با رجب طيب اردوغان از دشمنان سوريه خواسته تا حمايت تسليحاتي خود را از مخالفان سوري افزايش دهند.
كري در اين سفر علاوه بر هماهنگ كردن تلاش ها عليه دولت سوريه، تحكيم مناسبات بين تركيه و رژيم اسرائيل و همچنين احياي مذاكرات سازش را دنبال مي كند.همزمان با سفر كري به تركيه اعتراضات ضدآمريكايي در اين كشور برگزار شد كه به دستگيري هشت معترض انجاميد.
حمايت از بشار اسد
از سوي ديگر مردم بندر طرطوس سوريه در حمايت از بشار اسد رئيس جمهور كشورشان تظاهرات كردند.
تطاهركنندگان كه عكس هاي بشار اسد و پرچم سوريه را در دست داشتند تاكيد كردند كه حامي نظام سوريه هستند و اجازه دخالت به بيگانگان را نخواهند داد. در استان «اب» يمن نيز تظاهراتي در حمايت از بشار اسد صورت گرفت.
تظاهركنندگان يمني با در دست داشتن عكس هاي رئيس جمهور سوريه با دولت و ملت سوريه اعلام همبستگي كردند و خواستار توقف دخالت هاي خارجي در اين كشور شدند.
تظاهركنندگان كه با فراخوان جوانان يمني به خيابان ها آمده بودند در مقابل ساختمان شوراي محلي استانداري تجمع كردند و با سر دادن شعارهايي در تاييد رژيم حاكم در سوريه پرچم هاي برخي از كشورهاي عربي و اسرائيل را به آتش كشيدند و اعلام كردند كه اين دولت ها از جمله قطر، عربستان، تركيه و آمريكا از تروريسم در سوريه حمايت مي كنند.
فرماندهي كل ارتش سوريه نيز با انتشار بيانيه اي اعلام كرد كه ارتش با همكاري شهروندان سوري موفق شد طي يك عمليات گسترده كنترل كامل منطقه طوقه الشرقيه را به دست گيرد و جنايتكاران جبهه النصره را بيرون براند.
ارتش همچنين از همكاري مردم تقدير كرد و به معارضان مسلح پيشنهاد داد كه براي توقف خشونت سلاح خود را به ارتش تحويل بدهند و در بازگرداندن امنيت و ثبات به كشور همكاري كنند.
ارتش سوريه همچنين در عملياتي گسترده و پس از درگيري هاي فراوان با تروريست ها موفق شد كنترل منطقه استراتژيك «العزيزه» در حومه جنوبي حلب را به دست گيرد.
25 كشته و 80 مجروح
در انفجار تروريستي دمشق
بر اثر انفجار يك خودروي بمب گذاري شده در مركز شهر دمشق دست كم 25 نفر كشته و 80 نفر ديگر مجروح شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، تروريست ها يك خودروي بمب گذاري شده را در خياباني حد فاصل ميدان السبع و منطقه شاهبندر منفجر كردند كه خساراتي سنگين به بار آورد.
بيشتر قربانيان زنان و كودكان و غيرنظاميان هستند و اين انفجار باعث آتش سوزي گسترده و خسارت هاي مادي فراوان به مدارس، مساجد، منازل مسكوني و خودروها وارد كرد.
منابع آگاه اعلام كردند كه اين انفجار مهيب كه باعث كشته شدن دست كم 25 نفر و زخمي شدن 80 تن گرديد انتحاري بوده است. تروريست ها در سوريه از حمايت مالي و تسليحاتي كشورهاي غربي و عربي برخوردارند و اين جنايات را با چراغ سبز آنها انجام مي دهند.
ساير رويدادها
¤ دبيركل سازمان ملل متحد روز پنج شنبه به واشنگتن خواهد رفت تا با باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا درباره بحران سوريه گفت و گو كند.
¤ باراك اوباما طي روزهاي آينده در ديدار با تعدادي از رهبران منطقه خاورميانه بحران سوريه را بررسي مي كند.
¤ فرمانده ستاد مشترك ارتش آمريكا درباره تبديل شدن سوريه به افغانستاني ديگر هشدار داد.
¤ يك نماينده پارلمان عراق ضمن محكوم كردن فتواي صادر شده براي تخريب مرقد حضرت زينب (س) در سوريه گفت، اين اقدام جهان اسلام را وارد جنگ طايفه اي مي كند.
¤ برخي استان هاي سوريه به دليل عمليات خرابكارانه تروريست ها با مشكل تامين برق مواجه هستند.
¤ عبدالله دوم پادشاه اردن بر حمايت كشورش از راهكار سياسي براي حل بحران سوريه تاكيد كرد.
 


مارگارت تاچرنخست وزير اسبق انگليس مرد

مارگارت تاچر، نخست وزير اسبق انگليس روز گذشته در 88 سالگي مرد.
«لردبل»، سخنگوي «تاچر» با اعلام خبر مرگ وي افزود، تنها نخست وزير زن انگليس بر اثر سكته مغزي درگذشت.
تاچر بين سال هاي 1979 و 1990 نخست وزير انگليس بود و در جريان جنگ ايران و عراق به طور تمام قد در خدمت صدام قرار داشت. وي از جمله رهبران غربي بود كه انواع تجهيزات جنگي و سلاح هاي شيميايي در اختيار رژيم بعثي عراق قرار داد و اين حمايت ها تقريباً در تمام دوران جنگ هشت ساله ادامه داشت.
نوع رفتار «تاچر» با رقبا و ديگر كشورها طوري بود كه برخي به وي لقب «بانوي آهنين» داده بودند...
«مارگارت هيلدا تاچر» فعاليت جدي سياسي خود را پس از آن آغاز كرد كه مسئوليت رهبري حزب محافظه كار اين كشور را در سال1975 بر عهده گرفت.
وي در 1979 با شعار بهبود اوضاع اقتصادي به مقام نخست وزيري رسيد. يكي از مهمترين چالش هاي سياسي انگليس در 11 سال زمامداري تاچر، پيروزي انقلاب اسلامي در ايران بود. وي همچنين از نخستين حاميان تحريم هاي آمريكا عليه ايران و همچنين طرفدار مداخله نظامي واشنگتن در حمله نافرجام طبس بود.
 


تظاهرات در يك شهر عربستان

عليه بدرفتاري ماموران سعودي با بازداشت شدگان

هزاران نفر در عربستان در اعتراض به بدرفتاري دولت سعودي با بازداشت شدگان و از آن جمله آيت الله نمر تظاهرات كردند.
به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، مردم القصيم با برگزاري تظاهرات گسترده، از مسئولان سعودي درخواست كردند آزار بازداشت شدگان را متوقف كرده و آنها را فورا آزاد كنند. شركت كنندگان در اين فعاليت اعتراض آميز تاكيد كردند، مسئولان زندان «الطريفه» در شهر «القصيم» بازداشت شدگان را از خدمات درماني و حق قرار گرفتن در معرض هواي آزاد و ديدن نور خورشيد محروم كرده و به آنها توهين مي كنند. شهرهاي «بريده» و «القصيم» در عربستان سعودي بيش از يك ماه است كه صحنه تظاهرات و اعتراض هاي مردمي براي درخواست آزادي بازداشت شدگان است. حدود يك ماه پيش در جريان تجمع گسترده خانواده هاي بازداشت شدگان مقابل ساختمان دادستاني كل در شهر «بريده» نيروهاي امنيتي سعودي 300 نفر از شهروندان را بازداشت كردند؛ شمار قابل توجهي از اين بازداشت شدگان زن و كودك بودند. با شدت گرفتن تظاهرات مردمي در اعتراض به اين اقدام تجاوزكارانه عليه زنان، مسئولان سعودي پس از مدتي اعلام كردند كه شماري از بازداشت شدگان را آزاد كرده اند.
مقامات سعودي اعتراف كرده اند كه در حال حاضر 2800 نفر در زندان هاي عربستان به سر مي برند.
خبر ديگر اينكه حاميان آيت الله نمر روحاني مبارز شيعه به دولت سعودي درباره ادامه بازداشت وي هشدار دادند.
اين حاميان با هك كردن سايت هاي سعودي اعلام كردند كه تا آزادي آيت الله نمر به فعاليت هاي خود در داخل و خارج عربستان ادامه خواهند داد.
 


براساس تازه ترين نظرسنجي

اكثر دولتمردان فرانسه فاسد هستند

نظرسنجي هاي انجام شده در فرانسه نشان مي دهد 77 درصد مردم معتقدند سياستمداران اين كشور «فاسد» هستند.
خبرگزاري جمهوري اسلامي به نقل از موسسه نظرسنجي «اوپينيون وي» فرانسه، نوشت اكثر مردم اين كشور معتقدند كه سياستمداران حاكم بر آنها عده اي «فاسد» هستند.
نتايج اين نظرسنجي كه روز دوشنبه منتشر شد حاكي است 36 درصد از پاسخ دهندگان به اين نظرسنجي از مقامات فرانسه اعلام «انزجار» كرده و نسبت به آنها كاملا «بي اعتمادند». طبق اين نظرسنجي فقط يك درصد از مردم فرانسه مقامات و سياستمداران كشورشان را قابل «احترام» مي دانند!
اين نظرسنجي كه در پي رسوايي مالي «ژروم كاهوزاك» وزير مشاور در امور بودجه كشور انجام مي گيرد، نشان مي دهد كه شكاف بي اعتمادي ميان شهروندان و سياستمداران كشور عميق تر شده است.
بر اين اساس، ظرف سه سال اخير، احساس تنفر از سياستمداران نزد شهروندان فرانسوي با 13 رتبه افزايش، از 23 درصد به 36 درصد ارتقا يافته و اين در حالي است كه در همين مدت نيز ميزان اعتماد شهروندان نسبت به انتخاب شدگان از سوي مردم در اين كشور از 39 درصد به 32 درصد كاهش يافته است.
معاون مديركل موسسه نظرسنجي «اوپينيون وي» در اين زمينه مي گويد: اين براي اولين باري است كه احساس تنفر از مسئولان سياسي كشور نزد فرانسوي ها در نظرسنجي هاي صورت گرفته در راس جدول قرار مي گيرد.
«برونو ژان بارت» مي افزايد: ماجراي داشتن حساب بانك اعلام نشده در خارج از كشور از سوي «كاهوزاك» وزير مشاور بودجه كشور نيز در تشديد اين وضعيت اثرگذار بوده است.
وي اضافه كرد كه ظرف سه ماه اخير و از زمان مطرح شدن ماجراي «كاهوزاك»، بر ميزان تنفر فرانسوي ها از سياستمداران به ميزان 10 درصد افزوده شده است.
همچنين نتايج اين نظرسنجي نشان مي دهد كه 77 درصد مردم اين كشور معتقدند سياستمداران فرانسه فاقد نجابت و پاكدامني لازم هستند كه در اين زمينه تنها 22 درصد پرسش شوندگان نظري عكس ارايه كرده اند.
بخشي از پرسش هاي اين نظرسنجي همچنين به واكنش فرانسوا اولاند رئيس جمهور به موضوع ياد شده اختصاص دارد كه نتايج نشان مي دهد پرسش شوندگان خواستار آنند كه رئيس جمهور فرانسه در مواجهه با موضوع «كاهوزاك» از خود واكنش قوي نشان دهد.
طبق همين نظرسنجي 33 درصد فرانسوي ها معتقدند رئيس جمهور شان بايد مجلس ملي را منحل و زمينه انتخابات زودهنگام را فراهم كند.
يادآور مي شود به تازگي خبرهايي در رسانه هاي فرانسوي منتشر شده مبني بر اينكه «لوران فابيوس» وزيرخارجه فعلي فرانسه نيز در رسوايي مالي مربوط به «دارايي هاي اعلام نشده اعضاي دولت در بانك هاي خارجي» دست دارد! وي بلافاصله پس از انتشار اين خبر آن را تكذيب كرد. گفتني است «كاهوزاك» وزير دارايي پيشين فرانسه نيز كه پيش از اين به فساد مالي متهم شد، دست داشتن در اين رسوايي را رد كرده بود.
 


تحليلگر آمريكايي:

اوباما جنايتكار است بايد در دادگاه لاهه محاكمه شود

تحليلگر آمريكايي با اشاره به «جنايات آمريكا» گفت اوباما بايد در دادگاه لاهه به اتهام جنايات جنگي محاكمه شود.
«جف استاينبرگ» عضو «مركز بررسي اطلاعات اجرايي» آمريكا در مصاحبه با شبكه تلويزيوني «پرس تي وي» به تشريح جنايات «باراك اوباما» رئيس جمهور آمريكا و مقامات عالي رتبه اين كشور در سرتاسر جهان پرداخت و خواستار محاكمه آنها در دادگاه لاهه شد.
به گفته اين تحليلگر سياسي، ايالات متحده به رهبري اوباما «مشغول ترور و كشتار در كشورهاي خارجي» است و در اين بين از هواپيماهاي بدون سرنشين استفاده مي شود. به اعتقاد «استاينبرگ» دولت اوباما بدون توجه به مخالفت هاي مردمي عليه آمريكا همچون دولت بوش كه در لواي جنگ با تروريسم آدم ربايي، شكنجه و قتل عام مي كرد، دست به چنين جناياتي مي زند.
در همين ارتباط خبر مي رسد براي چندمين بار مردم آمريكا عليه سياست هاي جنگي اوباما تظاهرات كردند.
خبرگزاري جمهوري اسلامي در اين باره نوشت، ده ها نفر از مردم «شيكاگو» با تجمع مقابل دفتر شركت هواپيمايي بوئينگ در شيكاگو، خواستار توقف حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا به غيرنظاميان در سرتاسر جهان شدند.
معترضان همچنين استفاده دولت آمريكا از اين هواپيماها براي جاسوسي از شهروندان آمريكايي را نيز محكوم كردند. يك روز قبل از اين نيز ده ها تن از شهروندان «سن ديگو» تظاهرات مشابهي برگزار كرده بودند. قرار است اين نوع اعتراض ها در تمام شهرهاي آمريكا برگزار شود.
 


آمريكا بار ديگر كودكان افغاني را قتل عام كرد

مردم استان «كنر» افغانستان در اعتراض به كشتار 11 كودك افغان به دست نيروهاي ناتو تظاهرات كردند و عليه اشغالگران آمريكايي شعار دادند.
به گزارش خبرگزاري ايلنا، ديروز مردم منطقه «ولسوالي» استان كنر افغانستان با روي دست گرفتن پيكر 11 كودك افغان كه در حملات نيروهاي ناتو جان خود را از دست داده بودند، به سمت مقر حكومتي اين منطقه راهپيمايي كردند. يكشنبه گذشته در پي بمباران مناطق مسكوني منطقه ولسوالي، اين كودكان به همراه پدر خانواده جان خود را از دست دادند و شش زن نيز زخمي شدند. اين زنان براي معالجه به بيمارستان مركزي شهر «اسعدآباد» كنر منتقل شدند.
مردم خشمگين منطقه ولسوالي در اين تظاهرات عليه آمريكا و ناتو شعار دادند و خواستار خروج هرچه سريعتر نيروهاي آمريكايي از افغاستان شدند.
كشتار غيرنظاميان افغان به دست نيروهاي ناتو بارها موجب واكنش تند رئيس جمهور افغانستان شده است.
صبح ديروز نيز در منطقه «چشمه سالار» افغانستان واقع در استان «ميدان وردك» يك بمب كنار جاده اي منفجر شد. اين انفجار نيز مرگ 9 غيرنظامي و جراحت 22 نفر ديگر را در پي داشت. حال 15 نفر از مجروحان وخيم گزارش شده است. هيچ گروهي مسئوليت اين حادثه را برعهده نگرفته است ولي مقامات افغان طالبان را مسئول اين حادثه اعلام كرده اند.
 


وليعهد عربستان در ملاقات با نخست وزير بحرين :

 آل خليفه را تنها نمي گذاريم

نخست وزير بحرين در ديدار با وليعهد عربستان از رژيم سعودي به دليل حمايت از كشورش در شرايط بحراني تقدير كرد و در مقابل وليعهد سعودي هم گفت رياض هيچ گاه پادشاه بحرين را تنها نخواهد گذاشت.
به گزارش شبكه خبري العالم، خليفه بن سلمان آل خليفه در ديدار با سلمان بن عبدالعزيز آل سعود اظهار داشت، عربستان با موقعيت سياسي و اقتصادي خود هميشه از اعراب حمايت كرده است.
وليعهد عربستان سعودي نيز تأكيد كرد، حمايت از بحرين سياست ثابت عربستان است.
در اين ديدار طرفين بار ديگر حمايت خود را از تشكيل كنفراسيون خليج فارس پيشنهادي عبدالله بن عبدالعزيز پادشاه عربستان حمايت و اعلام كردند كه اجراي اين طرح به بهبود وضعيت امنيت و ثبات منطقه كمك مي كند.
پس از آغاز خيزش مسالمت آميز مردم بحرين در 14 فوريه2011 و ناتواني رژيم آل خليفه در متوقف كردن انقلاب مردم به رغم به كارگيري همه توان نظامي، آل خليفه از عربستان سعودي براي سركوب تظاهرات مردمي كمك خواست و رژيم آل سعود تحت پوشش سپر جزيره نيروهاي نظامي خود را به بحرين اعزام و عملا خاك اين كشور را اشغال كرد. سركوب مردم بحرين با همه ابزارهاي نظامي از سوي رژيم سعودي كفايت نكرد و اين رژيم پيشنهاد الحاق بحرين به عربستان را عنوان كرد كه با مخالفت برخي از كشورهاي حاشيه خليج فارس اين طرح به مرحله اجرا درنيامد.
مخالفان طرح پيشنهادي عربستان تأكيد كردند اين طرح مقدمه اي براي الحاق 6كشور عضو شوراي همكاري خليج فارس و تشكيل كنفدراسيون عربي زير سلطه آل سعود است.
به رغم سركوب هاي رژيم آل خليفه و آل سعود مردم بحرين همچنان بر مطالبات خود تأكيد دارند و به اعتراض ها عليه ظلم آل خليفه ادامه مي دهند.
 


عليه طرح رياضتي دولت صورت گرفت

تظاهرات گسترده اسپانيايي ها در مادريد و 30 كشور جهان

هزاران نفر از اسپانيايي ها در اعتراض به «سياست هاي رياضت اقتصادي» دولت اين كشور در مادريد و 30 كشور جهان تظاهرات كردند.
به دنبال تشديد بحران اقتصادي و به دنبال آن تشديد سياست هاي رياضتي هزاران نفر از قربانيان سياست هاي رياضت اقتصادي در شهر مادريد تظاهرات ضد دولتي برگزار كردند. اسپانيايي ها همچنين مقابل سفارتخانه هاي كشور خود در 30 كشور جهان تجمع كردند و خواستار توقف اجراي چنين سياست هايي شدند.
خبرگزاري «آسوشيتدپرس» در اين باره با اشاره به تظاهرات مادريد نوشت: اغلب شركت كنندگان در اين تظاهرات جواناني بودند كه شغل خود را از دست داده يا جوياي كار هستند. بر روي دستنوشته هاي معترضان نوشته شده بود حاضر به ترك اعتراض ها نيستند و تا رسيدن به هدف خود اعتراض ها ادامه خواهد داشت.
اجراي سياست هاي رياضتي در اسپانيا معمولاً به شكل افزايش شديد ماليات و اخراج گسترده كارگران و كارمندان صورت مي گيرد. اين امر باعث افزايش بي سابقه نرخ بيكاري در اين كشور اروپايي شده است.
اسپانيايي هايي هم كه خارج از كشورشان دست به تجمع اعتراضي زده بودند اعلام كردند به خاطر از دست دادن كار و خانه خود مجبور به ترك كشورشان شده اند.
يكي از معترضان به خبرنگار پرس تي وي گفت: جوانان اسپانيايي به دليل بحران بيكاري كه گريبان كشورشان را گرفته در واقع از وطنشان تبعيد شده اند.
يوناني ها نيز طبق روال چند سال گذشته در اعتراض به «اوضاع وخيم اقتصادي» حاكم بر كشورشان تظاهرات كردند و عليه «نظام سرمايه داري» و سياست هاي رياضتي دولت ائتلافي اين كشور شعار دادند.
خبرگزاري جمهوري اسلامي در اين باره نوشت: شهروندان يوناني با سر دادن شعارهايي عليه «عملكرد دولت» در قبال اقشار كم درآمد و همراهي آنها با اتحاديه اروپا، بانك جهاني و صندوق بين المللي پول (تروئيكاي اروپايي) در ميادين اصلي شهر آتن تجمع و پس از ساعاتي به سمت پارلمان راهپيمايي كردند.
اين تظاهرات همزمان با سفر فرستادگان كشورهاي وام دهند اروپايي به آتن برگزار شد.
تظاهركنندگان با شعارهايي همچون «بدترين خشونت، فقر است»، «دست از حقوق و مزاياي كاركنان برداريد»، «يونان به فروش نمي رسد» و «ديگر بس است» خواستار عدم همراهي دولت با نمايندگان تروئيكا، شدند.
در پي اين تظاهرات اعتراضي، خيابان هاي اطراف پارلمان اين كشور ساعت ها مسدود شد و دولت براي حفظ آرامش نيروهاي امنيتي زيادي به كار گرفت.
در همين حال نمايندگان تروئيكا (وام دهندگان خارجي به يونان) با نخست وزير يونان ديدار و در مورد روند اوضاع اقتصادي اين كشور و اقداماتي كه آتن موظف به اجراي آن در قبال كشورهاي وام دهنده است، گفت وگو كردند.
گفتني است، تنها شرط كشورهاي ثروتمند اروپايي براي ارائه كمك به كشورهاي ضعيف تر اروپايي اجراي سياست هاي رياضتي مد نظر آنهاست. در همين رابطه خبر مي رسد كميسيون اروپا روز يكشنبه به دولتمردان پرتغالي نسبت به «كوتاهي در اجراي تعهدات مالي اش» هشدار داد!
به گزارش خبرگزاري فرانسه اين هشدار پس از آن به «ليسبون» داده شد كه ديوان قانون اساسي اين كشور چند مورد از تدابير رياضتي مد نظر اتحاديه اروپا را رد كرد.
چندي پيش يونان نيز پس از اعلام اينكه قصد دارد اجراي سياست هاي رياضت اقتصادي را به همه پرسي بگذارد، از سوي اتحاديه اروپا تهديد به اخراج از منطقه پولي يورو و اتحاديه اروپا شد!
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10