(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 20 فروردین 1392 - شماره 20460

حديث دشت عشق
استقلال - الهلال؛ دومين شكست به عربستاني ها تحميل مي شود؟!
شب تار الهلال در ورزشگاه آزادي پيروزي، كليد صعود استقلال
اخبار كوتاه از فوتبال
ارسال مجدد اساسنامه كميته ملي المپيك
خط و نشان سرمربي تيم ملي براي حاشيه سازان وزنه برداري
باقري: دوران تعيين تكليف ورزشكار براي مربي گذشته است
تشييع پيكر عضو سابق تيم ملي كشتي فرنگي
تيم ملي واليبال بدون مربي ايراني در ليگ جهاني
خواندني از ورزش ايران
برگزاري مراسم توديع و معارفه دبير سابق و جديد فدراسيون كشتي
توضيحات ساعي در خصوص كناره گيري كرمي از تيم ملي تكواندو


حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «سيدمحمد ميرشفيعي» رها در رمل هاي داغ جنوب
«شهيد سيدمحمد ميرشفيعي»، جايگاه والايي در ميان معاشران و دوستانش داشت و فردي عاطفي و مقيد به امور اجتماعي شمرده مي شد جاذبه اش عجيب بود و بسيار باهوش و مهربان! او در كار دامداري و كشاورزي پدر را تنها نمي گذاشت. پس از دوره راهنمايي به حوزه خوانسار رفت و در مدرسه علميه حضرت ولي عصر(عج) به خواندن مقدمات علوم حوزه پرداخت اما شور و حال وصف ناشدني او، مقدمات بزم رباني را برايش فراهم ساخت؛ به ويژه با شهادت عمو زاده اش «سيدتقي ميرشفيعي» تاب ماندن را از دست داد و به سوي جبهه هاي نور عليه ظلمت شتافت.
آري! رفتن به جبهه شرهاني در خاك عراق و غلتيدن در خاك و خون با پيكري پاره پاره...
طلبه بسيجي شهيد «سيدمحمد ميرشفيعي»، سال 1343 درخوانسار متولد شد و در 25/5/1361 در منطقه شرهاني به شهادت رسيد.
 


استقلال - الهلال؛ دومين شكست به عربستاني ها تحميل مي شود؟!

شب تار الهلال در ورزشگاه آزادي پيروزي، كليد صعود استقلال

هفته چهارم از مرحله گروهي ليگ قهرمان آسيا امروز در حالي با انجام هشت بازي آغاز مي شود كه در مهمترين ديدار اين هفته استقلال ايران ميزبان الهلال عربستان است، ديداري كه شاگردان قلعه نويي مي توانند با حمايت تماشاگران پرتعدادش، الهلال را شكست داده و ضمن قطعي كردن صعودش به مرحله بعدي، اين تيم مدعي عربستاني را در خطر حذف زودهنگام از اين جام قرار دهد.
روز نخست هفته چهارم از مرحله گروهي يازدهمين دوره مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان آسيا امروز با برگزاري 8 ديدار آغاز مي شود كه در غرب آسيا همه نگاه ها از ساعت 21 به ورزشگاه آزادي تهران است، جايي كه در گروه مرگ استقلال ايران ميزبان الهلال عربستان است. در اين بازي استقلالي ها به لطف حضور پرتعداد تماشاگرانشان در ورزشگاه آزادي و پيروزي در بازي رفت، با روحيه مضاعف به مصاف حريف قدرتمند عربستاني خود مي روند و اميدوارند با تكرار نتيجه بازي رفت و ناكامي الريان برابر العين در ورزشگاه خانگي، صعود خود به مرحله بعدي اين جام را قطعي كنند. شاگردان قلعه نويي كه تا به امروز بهترين نماينده ايران در ليگ قهرمانان آسيا بوده و نتايج بسيار خوبي را در گروه D ليگ قهرمانان آسيا كسب كرده اند، براي اينكه همچنان مدعي نخست صعود از اين گروه باشند، نبايد در اين بازي امتياز از دست بدهند زيرا در اينصورت ممكن است دور برگشت اين جام را با سقوط به رده دوم آغاز كنند.
البته در اين بازي حساس الهلالي ها هم براي حذف نشدن زودهنگام از اين جام و انتقام شكست دردناك خانگي برابر نماينده ايران، با تمام توان به ميدان مي آيند تا با كسب امتياز از استقلال، از حذف زودهنگام خود جلو گيري كنند. استقلالي ها اگر مي خواهند اين ديدار را با پيروزي پشت سر بگذارند نبايد به خاطر پيروزي در عربستان مغرور شوند و حريف را يك از پيش بازنده تلقي كنند. برنامه كامل ديدارهاي روز نخست از هفته چهارم مرحله گروهي مسابقات ليگ قهرمانان آسيا در غرب قاره كهن به اين شرح است:
گروه B :
¤ پاختاكور ازبكستان - لخويا قطر
¤ الاتفاق عربستان - الشباب امارات
گروه D :
¤ الريان قطر - العين امارات
¤ استقلال ايران - الهلال عربستان
جدول رده بندي گروه D :
1- استقلال ايران با 7 امتياز، 2- العين امارات با 6 امتياز، 3- الهلال عربستان با 3 امتياز و 4- الريان قطر با يك امتياز.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

آخرين مرخصي كي روش
نايب رئيس اول فدراسيون فوتبال گفت: اين آخرين مرخصي كي روش و دستيارانش بود.هادي آيت اللهي در مورد مرخصي دوباره كي روش آن هم در زمان برگزاري ليگ برتر، گفت: اين آخرين مرخصي كي روش و دستيارانش بود و كادر فني تيم ملي از آخرين مرخصي سال خود استفاده كردند.آيت اللهي در مورد اينكه حكم ماموريتش براي ادامه حضور در فدراسيون فوتبال از طرف وزارت ورزش تمديد شد يا خير، گفت: من كارمند اداره كل تربيت بدني فارس هستم و اكنون در محل كارم حضور دارم، اگر نياز و ضرورتي باشد در فدراسيون فوتبال هم حضور پيدا مي كنم.
موافقت ايران با برگزاري ديدار دوستانه با عراق
سايت «الفيحاء» عراق نوشت ، فدراسيون فوتبال ايران با برگزاري ديدار دوستانه با تيم ملي فوتبال اين كشور موافقت كرده است. اين سايت نوشت: فدراسيون فوتبال عراق پيش از اين با ارسال نامه اي به همتاي ايراني خود از آنها خواسته بود كه با برگزاري ديدار دوستانه اي در امارات موافقت كند كه اين درخواست با موافقت طرف ايراني همراه شد.اين ديدار در جهت آمادگي دو تيم براي شركت در انتخابي جام جهاني بوده و قرار است ششم خرداد در امارات برگزار شود.
گل محمدي:باشگاه بخواهد در پرسپوليس مي مانم
يحيي گل محمدي مي گويد، توجهي به شايعه ها درباره حضور زلاتكو كرانچار در پرسپوليس ندارد و اگر اين باشگاه تمايل داشته باشد، فصل بعد هم در اين تيم خواهد ماند.سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس درباره شايعه هايي كه در روزهاي گذشته مبني بر حضور زلاتكو كرانچار روي نيمكت پرسپوليس در فصل بعد مطرح مي شد، گفت: به اين حرف ها كاري ندارم. قرارداد من با پرسپوليس يك ونيم ساله است و بعد از پايان فصل هم با توجه به اين كه باشگاه تصميم مي گيرد كه چه كسي باشد و چه كسي نباشد، فعلا دراين باره نمي توان صحبت كرد. اگر هم باشگاه بخواهد، براي فصل بعد با فرد ديگري صحبت كند، مشكلي ندارد.
مايلي كهن: به خاطر مردم برگشتم
محمدمايلي كهن كه يكشنبه شب حضور دوباره خود در گهر را اعلام كرد از قول صددرصدي هدايتي براي رفع مشكلات مالي اين تيم خبرداد.سرمربي مستعفي گهر گفت:استعفا نداده بودم، به خاطر مشكلات مالي رفتم و قرار نبود بروم الان هم همه توانم را خواهم گذاشت؛ يكي از دلايل مهم بازگشتم، مردم فهيم لرستان است.وي در ادامه با بيان اينكه مقابل استقلال قطعا روي نيمكت گهر خواهم نشست، اظهاركرد: پيشنهاد مي كنم اين بازي با حضور تماشاگران برگزارشود و تمامي هواداران دوتيم بيايند و بليط تهيه كنند؛ تمامي عوايد اين ديدار جهت تكميل ورزشگاه نيمه تمام تختي دورود هزينه شود.
كريمي و پرسپوليس در انتظار چهارشنبه
چهارشنبه مشخص مي شود كه علي كريمي به بازي پرسپوليس با ذوب آهن مي رسد يا خير.پزشك تيم فوتبال پرسپوليس درباره آخرين وضعيت مصدوميت علي كريمي اظهار كرد: فعلا در حال بررسي مصدوميت او هستيم. اگر كريمي در روزهاي آينده دردي احساس كند، بهتر است كه بازي نكند. ما درباره او احساسي كار نمي كنيم و علاوه بر او و حقيقي همه نيروهايمان را براي بازي مهم با سپاهان آماده نگه مي داريم.در مجموع تا چهارشنبه وضعيت كريمي براي بازي با ذوب آهن مشخص مي شود.
صحبت درباره سقوط نفت، جو تيم و شهر را بر هم مي زند!
مربي تيم فوتبال صنعت نفت آبادان مي گويد به نظرم حرف زدن درباره اين كه چرا تيم به ليگ دسته يك سقوط كرد، جو تيم و شهر را بر هم مي زند.بهنام سراج اظهاركرد: به نظرم مديريت باشگاه و اعضاي هيات مديره بايد براي سال آينده تيم برنامه ريزي كنند و اين كه ما اكنون تقصير را بر گردن فردي بيندازيم و بگوييم او باعث سقوط تيم شده است، كار درستي نيست و دردي را دوا نمي كند.
رئال مادريد و دورتموند در آستانه صعود
ديدارهاي برگشت مرحله يك چهارم نهايي رقابتهاي ليگ قهرمانان اروپا امشب با برگزاري دو ديدار پيگيري مي شود. تيم رئال مادريد كه در ديدار رفت با نتيجه 3 بر صفر مقابل گالاتاسراي به پيروزي رسيده، براي برپايي يك صعود محتمل در ديدار برگشت مقابل نماينده تركيه حاضر مي شود.دورتموند هم در ديداري كه چندان دشوار به نظر نمي رسد ميزبان مالاگا است. اين دو تيم در بازي رفت كه در ورزشگاه »روساله دا« برگزار شد با تساوي بدون گل به كار خود پايان دادند.
مجيدي از ليست استقلال خط خورد
فرهاد مجيدي كه در ديدار با الهلال عربستان در شهر رياض غايب بود ديدار برگشت دو تيم را هم از دست داد. به گزارش فارس اين بازيكن با نظر قلعه نويي از فهرست 18 نفره تيمش خط خورد تا به اين ترتيب غايب بزرگ ديدار امروز محسوب شود.


 


ارسال مجدد اساسنامه كميته ملي المپيك

براي دومين بار اساسنامه كميته ملي المپيك امروز به IOC ارسال مي شود.
پس از عدم تائيد اساسنامه كميته ملي المپيك ايران از سوي كميته بين المللي، اصلاحات مدنظر IOC اعمال شد.قرار است اين اساسنامه امروز در نشست هيئت اجرايي كه با حضور وزير ورزش برگزار مي شود، تائيد و در نهايت به IOC ارسال شود. پس از تائيد IOC كميته ملي المپيك بايد با برگزاري مجمع انتخابات را در دستور كار خود قرار دهد.

 


خط و نشان سرمربي تيم ملي براي حاشيه سازان وزنه برداري

باقري: دوران تعيين تكليف ورزشكار براي مربي گذشته است

سرمربي تيم ملي وزنه برداري مي گويد دوراني كه ورزشكار بخواهد براي مربي اش تعيين تكليف كند، به پايان رسيده است.
اتفاقات اخير تيم ملي وزنه برداري و اختلافات برخي ملي پوشان با كورش باقري سبب شد كه سرمربي تيم ملي روز گذشته گفت و گويي انجام دهد كه گزيده اي از صحبت هايش درادامه مي آيد:
¤ سرمربي تيم ملي در مورد صحبت هاي بهداد سليمي مبني بر رأي به محمد بنا به عنوان بهترين مربي سال و شائبه عدم دعوت ملي پوشان المپيكي به همين دليل به اردوهاي تيم ملي گفت: دعوت نشدن آنها به اردوي تيم ملي هيچ ربطي به اين موضوع ندارد و نمي دانم چرا اين مباحث مطرح شده است و واقعا نمي دانم منظور چيست. به شدت عدم دعوت به تيم ملي به خاطر رأي به محمد بنا را تكذيب مي كنم. قبلا هم گفته ام كه هر وزنه برداري كه آماده باشد در خدمتش خواهيم بود و در اين خصوص كاري هم به اسامي نداريم. به واقع نمي دانم چه كسي به كدام مربي رأي داده است اما رأي خود من محمد بنا بود.
¤ شايد يك زماني به خاطر آماده يا ناآماده بودن آنها از دستشان دلخور بودم اما فكر كنم اشتباه كردم كه آنها را تحت فشار قرار دادم كه موفق شوند. آدم ها خودشان بايد تصميم بگيرند كه مي خواهند چه كاري انجام دهند. من نسبت به فرد خاصي، موضع نداريم و از هر فردي كه آماده باشد در تيم ملي استفاده خواهيم كرد.
¤ مردم نگران نباشند و مطمئن باشند كه نسل جديدي در راه است و وزنه برداري راه خودش را مي رود. امثال كوروش باقري و بهداد سليمي هم روزي مي روند و اين وزنه برداري هست كه مي ماند، ضمن اينكه براي حضور در رقابت هاي پيش رو كارم را با قدرت ادامه مي دهم. كسي كه بايد كار من را به شكل قانوني و سيستماتيك تأييد كند، حسين رضازاده است كه در اين زمينه مشكلي با هم نداريم و من كارم را انجام مي دهم، ضمن اينكه گذشت دوراني كه ورزشكار بخواهد براي مربي تعيين تكليف كند.
¤ از كار كردن دلسرد نشده ام و پرقدرت تر از قبل به كارم ادامه مي دهم. افرادي كه اين مباحث را مطرح مي كنند قصد ضربه زدن به وزنه برداري را دارند اما وزنه برداري مسير خودش را مي رود و تا زماني كه من سرمربي هستم هيچ شخص يا ورزشكاري نمي تواند اين آرامش را از اردوهاي تيم ملي بگيرد. افرادي كه اين خط ها را مي دهند به دنبال ايجاد تنش هستند كه به هيچ وجه نمي توانند اين كار را انجام دهند.
¤ اردوي بعدي هم بدون حضور ملي پوشان برگزار مي شود و تا زماني كه آماده نباشند مطمئن باشند كه وزنه بردار ناآماده را به تيم ملي دعوت نخواهم كرد.
 


تشييع پيكر عضو سابق تيم ملي كشتي فرنگي

پيكر مرحوم محسن پودنكي عضو سابق تيم ملي كشتي فرنگي صبح امروز در شهرستان قم تشييع مي شود.
محسن پودنكي قهرمان سابق كشتي فرنگي ايران سرانجام پس از چند سال دست و پنجه نرم كردن با بيماري، يكشنبه شب در يكي از بيمارستان هاي تهران در سن 35 سالگي درگذشت. پيكر مرحوم پودنكي ساعت 10 صبح امروز از مقابل منزل پدري وي واقع در شهرستان قم تشييع و در گلزار اين شهر به خاك سپرده مي شود.
سابقه كشتي گيري پودنكي
پودنكي در دوراني كه عضو تيم ملي بود، با چهره هاي شاخص جهان نبرد تنگاتنگي داشت. او با وارترس سامورگاشف قهرمان المپيك سيدني و دارنده دو مدال طلاي جهان در سال هاي 1999 و 2005 سابقه رقابت دارد. وي در سال 2003 هم به عضويت تيم ملي درآمد و در آسيايي هند چهارم شد. او همچنين داراي قهرماني هاي متعددي در تورنمنت هاي داخلي و مسابقات كشوري نيز بوده است. اين كشتي گير قمي حتي تا آستانه حضور در المپيك 2004 آتن هم پيش رفت اما در مسابقه هاي گزينشي بخت با او يار نبود. الكساندر دكتراشويلي ملي پوش آن زمان ازبكستان در مسابقه هاي گزينشي مقهور قدرت پودنكي شد و شكست خورد اما همين كشتي گير با توجه به وضعيت جدول كه در آن سال ها وجود داشت، جواز حضور در المپيك را گرفت و پودنكي اين فرصت را از دست داد. اما همين بازنده پودنكي، در المپيك آتن از سكوي قهرماني بالا رفت و مدال طلا را برگردن آويخت. اين طلا در حالي براي كشتي گير ازبك به دست آمد كه چند ماه قبلش مغلوب ملي پوش 74 كيلويي آن روزهاي ايران شده بود.
گلايه از مسئولان كشتي
پس از درگذشت پودنكي ، خانم شيرزاد همسر وي در گفت و گويي اظهار داشت: مسئولان ورزش آنقدر دست دست كردند تا همسر من از دنيا رفت. اين قدر به مسئولان التماس كردم تا محسن را براي مداوا به خارج ببرند، اما گوش كسي بدهكار نبود و فقط حرف زدند و با قول هاي بيهوده ما را فريب دادند. شيرزاد درباره پرداخت هزينه هاي بيمارستان پودنكي، گفت: تنها شهرداري تهران هزينه هاي او را تقبل كرد و هيچ يك از مسئولان فدراسيون كشتي يا وزارت ورزش كمكي به او نكردند.
 


تيم ملي واليبال بدون مربي ايراني در ليگ جهاني

تيم ملي واليبال در حالي ديدارهاي خود در ليگ جهاني را برگزار مي كند كه به غير از مربيان خارجي، هيچ مربي ايراني در كادر فني اين تيم حضور نخواهد داشت.
طبق قوانين جهاني واليبال كه در ليگ جهاني هم اعمال مي شود، در هر تيم و براي هر رويداد فقط چهار مربي اجازه نشستن روي نيمكت تيم ملي كشورشان را دارند. بر همين اساس بود كه خوليو ولاسكو، سرمربي تيم ملي واليبال پس از اينكه در انتقال صحبت هايش به بازيكنان در جريان رقابت هاي جام جهاني ژاپن با مشكل مواجه شد، تصميم گرفت براي مسابقات گزينشي المپيك به جاي مربي ايراني از حضور احمد مساجدي به عنوان مترجم بر روي نيمكت بهره ببرد. با توجه به محدوديت حضور مربيان بر روي نيمكت تيم هاي شركت كننده در ليگ جهاني، اين تصميم براي اين رقابت ها نيز اعمال خواهد شد و اين يعني همراهي نكردن مربيان ايراني براي ديدارهاي تيم ملي واليبال در ليگ جهاني؛ حتي حسين معدني هم كه همزمان با آغاز اردوهاي آماده سازي تيم ملي واليبال با نظر ولاسكو و به عنوان مربي به كادر فني اين تيم ملحق شد نيز به هنگام ديدارهاي اين تيم در ليگ جهاني حضور نخواهد داشت مگر ديدارهايي كه در ايران باشد آن هم دور از نيمكت مربيان.
 


خواندني از ورزش ايران

¤ تيم شمشيربازي جوانان ايران با تركيبي متشكل از پنج بازيكن عازم كرواسي شد تا در رقابت هاي قهرماني جهان شركت كند.
¤ بهزاد اتابكي، رئيس كميته روئينگ؛ ريحانه كاميابي، نائب رئيس كميته روئينگ؛ افشين فرزام، مربي تيم ملي؛ مجتبي صفائي، داور و كارشناس كميته روئينگ و هما حسيني، نماينده قايقراني ايران در المپيك 2008 پكن به عنوان اعضاي كميته فني روئينگ فدراسيون قايقراني معرفي شدند.
¤ ابراهيم برخورداري تيرانداز المپيكي ايران با انتقاد از انتخاب نشدنش براي اعزام به مسابقات جهاني مونيخ اعلام كرد كه با شرايط موجود ديگر به اردوي تيم ملي نخواهد آمد.
¤ تيم فينيكس سانز در حالي كه حامد حدادي ستاره ايراني خود را در تركيب داشت برابر نيواورلئانز هورنتس با نتيجه 95 بر 92 شكست را پذيرا شد. حدادي در اين بازي 59:10 دقيقه بازي كرد كه حاصل آن 6 امتياز، 3 ريباند و يك بلاك شات بود.
 


برگزاري مراسم توديع و معارفه دبير سابق و جديد فدراسيون كشتي

مراسم توديع و معارفه دبير سابق و جديد فدراسيون كشتي انجام شد.
روز گذشته در فدراسيون كشتي مراسم توديع عارف ربطي ، دبير سابق فدراسيون كشتي و محمدرضا توپچي، دبير جديد فدراسيون برگزار شد. البته حجت الله خطيب سرپرست فدراسيون كشتي در اين مراسم حضور نداشت. حسن رنگرز، نايب رييس فدراسيون كشتي در اين زمينه به ايسنا گفت: خوشبختانه امروز در يك فضاي صميمي و دوستانه اين مراسم صورت گرفت. آقاي ربطي سال ها خدمات صادقانه اي در فدراسيون كشتي انجام داده و از سرمايه هاي كشتي ايران به حساب مي آيد. آقاي توپچي هم بسيار با سابقه است و خطيب در چارچوب اختيارات خود اين تغيير را در فدراسيون كشتي به وجود آورد. پس از برگزاري اين مراسم ربطي دبير سابق فدراسيون درواكنش به صحبت هاي خطيب كه گفته بود به دليل ايجاد نشاط اداري از كار بركنار شده است، گفت: اگر قرار بر ايجاد نشاط اداري بود، چرا به من حكم مشاوره داده اند. البته نشاط اداري را طلبكاراني كه به دنبال خطيب به فدراسيون مي آيند به وجود مي آورند. به عنوان مشاور در فدراسيون كار نخواهم كرد، چون ديگر نمي توانم با خطيب همكاري كنم.
 


توضيحات ساعي در خصوص كناره گيري كرمي از تيم ملي تكواندو

مدير فني تيم هاي ملي تكواندو در مورد ترك اردوي تيم ملي از سوي يوسف كرمي و شائبه هاي پيرامون اين مساله صحبت كرد.
هادي ساعي گفت: با توجه به شرايطي كه در انتخابي هاي تيم ملي به وجود آمده بود و نتايج ملي پوشان، يوسف كرمي شانس زيادي براي اعزام به مسابقات قهرماني جهان در مكزيك نداشت و تقريبا براي اعزام به بازي هاي كشورهاي اسلامي فكيس شده بود. در صحبتي كه با او داشتيم اين شرايط را برايش توضيح داديم، اما خودش اعلام كرد كه مي خواهد براي حضور در مسابقات جهاني آماده شود كه به خاطر سابقه اي كه داشت و مدال هايش قرار شد او تلاشش را انجام دهد و ما اين فرصت را به او داديم. وي افزود: مي خواستيم آبرو و شان يوسف كرمي حفظ شود به همين خاطر اين مسايل را در تمرينات و بين همه به او نگفتيم، بلكه در جلسه اي شخصي بيان كرديم و اكنون هم كه اردوها را ترك كرده شايد به اين نتيجه رسيده كه براي اعزام به جهاني شانس زيادي نداشته است. ما نمي خواستيم كه بگوييم او از اردوها خط خورده است، به همين خاطر پس از صحبت با او دوباره فرصت داديم تا يوسف آماده شود.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10