(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 21 فروردین 1392 - شماره 20461

شماره گذاري خودروها متوقف شد
آخرين گزارش ها از زلزله6/1 ريشتري كاكي
نجات مفقودشدگان سيلاب اخير كرمان
تصويب تعرفه هاي درماني سال 92 در دولت
اولويت پليس ،تامين امنيت انتخابات است
وزارت آموزش و پرورش: شنبه تعطيل نيست
بزرگراه صدر با بي آرتي به پارك وي وصل مي شود
كمبود داروي بيماران تالاسمي
1136 مسافر نوروزي به خانه برنگشتند
واگذاري تمامي واحدهاي مسكوني مسكن متري شهر تهران
شوراي شهر لايحه شهرداري
مبني بر فروش اوراق مشاركت را برگشت زد
تخريب يك خانه بر اثر انفجار گاز
خروج خونين قطار از ريل
نجات معدنچيان از دل زمين
تيراندازي در صربستان
تفريح زنان سعودي
اعتصاب غذاي دسته جمعي مهاجران يوناني
3ميليارد دلار خسارت هكرها به رژيم صهيونيستي


شماره گذاري خودروها متوقف شد

شماره گذاري خودروهاي مدل 92 توسط سازمان محيط زيست متوقف شد.
سرهنگ روحي گفت: با ابلاغ سازمان استاندارد و محيط زيست مبني بر اين كه خودروهاي 92 بايد با استاندارد يورو4 عرضه شوند، شماره گذاري خودروهايي را كه فاقد يورو 4 بودند متوقف كرديم.
گفتني است براساس قانون تمامي خودروهاي توليد شده از نيمه سال 91 بايد استاندارد يورو 4 را دريافت مي كردند كه با مصوبه دولت اين موضوع به ابتداي سال 92 موكول شده بود. بر اين اساس شماره گذاري خودروها متوقف شده است.
 


آخرين گزارش ها از زلزله1/6 ريشتري كاكي

بوشهر- خبرنگار كيهان:
در پي زمين لرزه 6/1 ريشتري بعد ازظهر ديروز در شهر 12هزار نفري كاكي از توابع شهرستان دشتي در استان بوشهر، تيم هاي ارزياب به مناطق زلزله زده اعزام شدند.
اين زلزله كه ساعت 16 و 22دقيقه و 49ثانيه ديروز در عرض شمالي 28/48 درجه و طول شرقي 58/51 درجه و در عمق 12متري زمين روي داد، منطقه كاكي، شبنه، كنگان، دير، دشتي و تنگستان و خورموج را لرزاند و در شهر بوشهر نيز كه 126كيلومتر با مركز زلزله فاصله دارد، احساس شد.
به گزارش خبرنگار ما، در اثر اين زمين لرزه 11نفر در شهر شبنه جان خود را از دست دادند و تلاش گروه هاي امدادي براي نجات جان ساير مصدومان اين زمين لرزه همچنان ادامه دارد. از سوي ديگر از شهر كاكي خبر مي رسد زلزله در اين شهر بيشتر خسارت مالي به بار آورده است. همچنين زلزله ديروز سبب شد كه ارتباط تلفني شهرستان دشتي با ساير شهرها قطع شود. براساس اين گزارش، كل جمعيتي كه در مناطق زلزله زده استان بوشهر ساكن هستند 100هزار نفر است. در اين مناطق 50روستا قرار دارد.
به گزارش ايسنا، متعاقب اين زلزله چهار تيم ارزياب سازمان امداد و نجات هلال احمر شامل 20 امدادگر به منطقه اعزام شدند. تا لحظه مخابره خبر چند پس لرزه به قدرت 3/5 و 8/4 و 2/4 در منطقه مزبور روي داد و موجب شد مردم به خيابان ها بريزند.
بر اثر اين زلزله، كوه «منه» در اطراف كاكي ريزش شديد داشته است.
استاندار بوشهر نيز اعلام كرد اين زمين لرزه، صدمه اي به نيروگاه بوشهر وارد نكرده است.
به گزارش فارس استاندار بوشهر افزود : نيروگاه اتمي بوشهر با مركز زلزله بيش از صد كيلومتر فاصله داشته و هيچ آسيبي به اين نيروگاه نرسيده است، بنابر اين اخبار منشره در اين زمينه دروغ است.
رئيس جمعيت هلا ل احمر بوشهر نيز گفت : يك روستا به نام باغان به صورت صددرصد تخريب شده است .
براساس اطلاعات سايت مركز لرزه نگاري كشوري وابسته به موسسه ژئو فيزيك دانشگاه تهران، تاكنون 6 پس لرزه نيز در اين منطقه رخ داده است كه بزرگترين آن 3/5ريشتر و كوچكترين آن 4/3 گزارش شده است . مظفر رئيس سازمان امداد و نجات بوشهر گفت : تا كنون 500 نفر مصدوم شده اند كه از اين ميزان 450 نفر به صورت سرپايي درمان و 50 نفر جهت تكميل مراحل درماني به بيمارستان منتقل شده اند .
مدير عامل جمعيت هلال احمر فارس از انتقال 1000 تخته چادر به همراه تيم هاي امداد و نجات اين جمعيت به مناطق زلزله زده استان بوشهر خبر داد .
رئيس دانشگاه علوم پزشكي بوشهر گفت : هماهنگي هاي لازم براي انتقال مصدومان زمين لرزه اخير به بيمارستان زينلي هرمز انجام شده است .
به گفته رئيس دانشگاه علوم پزشكي بوشهر تعداد تلفات زلزله به 31 كشته رسيده است.

 


نجات مفقودشدگان سيلاب اخير كرمان

مفقودشدگان در جريان وقوع سيلاب روزهاي اخير در مناطق مختلف اين استان، با تلاش امدادگران نجات يافتند.
مديرعامل جمعيت هلال احمر كرمان در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: تنها يك مورد مفقودي در بخش جبالبارز جنوبي شهرستان عنبرآباد باقي مانده كه گروه هاي امداد كوهستان براي نجات اين فرد وارد عمل شده و در صورت نتيجه نگرفتن، گروه امداد هوايي به منطقه اعزام مي شود.
كاووس محمودي ادامه داد: 58 گروه امدادي با 205 امدادگر طي دو روز گذشته در 84 روستاي استان كرمان امدادرساني كردند.
وي گفت: بر اثر جريان سيلاب در سطح استان 87 باب منزل مسكوني تخريب و 902 خانوار با جمعيت دو هزار و 564 نفر دچار حادثه شدند.
محمودي بيان كرد: 223 خانوار با جمعيت 873 نفر در اين مدت توسط گروه هاي امدادي جمعيت هلال احمر استان اسكان داده شدند.
وي گفت: 485 نفر گرفتار در سيلاب نيز توسط نيروهاي امدادي جمعيت هلال احمر نجات يافتند.
مديرعامل جمعيت هلال احمر كرمان با اشاره به توزيع كمك هاي امدادي افزود: در اين مدت 301 تخته چادر، 250 تخته موكت، دو هزار و 433 كيلوگرم نايلون، هزار و 939 تخته پتو و اقلام ديگر شامل نان، مواد غذايي و پوشاك بين سيل زدگان در استان كرمان توزيع شده است.
بارش شديد باران از اوايل هفته جاري تا ديشب موجب آبگرفتگي و جريان سيلاب در برخي مناطق استان كرمان شد.بيش از 100 روستا در شهرستان هاي سيرجان، بافت، جيرفت، رابر، بردسير، رفسنجان، كهنوج، شهربابك، زرند، ارزوئيه، انار، بم، ريگان، فهرج و بخش هاي شهداد، ساردوئيه، دلفارد و گلباف بر اثر بارندگيهاي مداوم دچار آبگرفتگي شدند.جاري شدن سيلاب همچنين خسارت هايي را در برخي شهرستان هاي استان كرمان برجاي گذاشت كه ميزان آن از سوي كارشناسان در دست بررسي است.
 


تصويب تعرفه هاي درماني سال 92 در دولت

 معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از تصويب تعرفه هاي خدمات درماني در دولت و ابلاغ و اجرايي شدن آن تا آخر هفته خبر داد.
حسن امامي رضوي ديروز در حاشيه نشست توسعه برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع به خبرنگاران گفت: تعرفه ها در بخش دولتي 18 درصد و در بخش خصوصي 29 درصد افزايش داشته است.
امامي رضوي هزينه تخت بستري در بيمارستان ها را حدود 700 هزار تومان اعلام كرد و تصريح كرد: اين رقم در مورد تخت هاي ICU و CCU متفاوت است چون خدمات اضافي ارائه مي شود و بستگي به نوع و حال بيمار نمي توان عدد مشخصي را اعلام كرد.
معاون درمان وزارت بهداشت تأكيد كرد: در مورد خدمات بستري گرانقيمت اصل آن است كه هزينه به مردم تحميل نشود چرا كه در بخش خصوصي بيماراني كه مراجعه مي كنند اگر زير پوشش بيمه تكميلي باشند از آن بهره مي برند و افرادي كه اين امكان را ندارند به بخش دولتي مراجعه مي كنند.
امامي رضوي كمبود تخت هاي ويژه در بخش دولتي را يكي از عوامل مراجعه مردم به بخش خصوصي عنوان كرد و گفت: در اين راستا به پوشش حمايتي مردم و همكاري بيشتر بيمه ها نياز داريم.

 


اولويت پليس ،تامين امنيت انتخابات است

سرويس اجتماعي-
فرمانده ناجا درباره برگزاري كارناوال هاي هواداران كانديداهاي رياست جمهوري گفت: اقدامات تبليغاتي تابع كميته هاي وزارت كشور و ستاد انتخابات است و هر ضابطه اي را ابلاغ كنند اجرايي مي شود. براي هر اقدامي بايد مجوز دريافت شود.
به گزارش كيهان سردار احمدي مقدم ديروز در اولين نشست خبري خود در سال 92 در تشريح مطالبات مردم از نيروي انتظامي با بيان اينكه مواد مخدر با اختصاص 56 درصد از نظر مردم در صدر مطالبات قرار دارد گفت: سرقت خرد، بدحجابي و بدپوششي، تصادفات، سرقت مسلحانه و به عنف و همچنين نزاع و درگيري در مراتب بعدي قرار دارند.
وي تأكيد كرد: براساس ارزيابي معاونت اجتماعي ناجا اولويت مردم در زمينه امنيت اجتماعي مربوط به مواردي همچون توزيع مواد مخدر با 5/60 درصد، رسيدگي به تصادفات رانندگي 9/55 درصد، برخورد با بدپوششي و آرايش مربوط به آقايان و خانم ها 6/54 درصد، برخورد با آلودگي هاي صوتي 3/54 درصد، سرقت مسلحانه 24 درصد و قتل عمد 22 درصد نشان دهنده پايين آمدن جرايم خشن در اولويت هاي امنيت اجتماعي است.
وي با بيان اينكه براساس نظرسنجي ها پايين ترين احساس امنيت در استان البرز و فرماندهي شرق و غرب تهران بود، گفت: رشد شهرك ها و همچنين مهاجرت شديد و بي رويه جمعيت سبب شده كه هرچه نيروي انتطامي اقدام به تأسيس و افزايش واحدهاي انتظامي در اين مكان ها مي كند بازهم عقب بماند و اين احساس پايين امنيت در اين سه منطقه در حالي است كه ميزان وقوع جرايم در اين مناطق بالا نيست.
فرمانده ناجا در ادامه صحبت هايش در تشريح آمار جرم سال 91 گفت: در سال 91 در جرايم ناامن مانند قتل با كاهش 10درصدي مواجه بوديم و 87 درصد كشف وقوع قتل را در سال 91 داشتيم كه با مقايسه اين آمار با آمار سال 81 و نسبت به رشد جمعيت كاهش وقوع جرم قتل در كشور را شاهد بوده ايم كه طبق آمار در نوروز امسال هم شاهد كاهش 20درصدي قتل بوده ايم.
وي افزود: مهمترين عامل قتل در كشور ما نزاع است و 62 درصد از قتل ها بدون انگيزه قبلي انجام مي شود و در حدود 32درصد از قتل ها به دليل روابط فاميلي و با دلايل ناموسي انجام مي شود كه اكثراً در مناطق جنوب كشور و به دليل اختلافات فرهنگي و قومي انجام مي گيرد.
سردار احمدي مقدم با اشاره به اينكه در سال 81 ميانگين قتل به 3/3 نفر در ازاي هر 100 هزار جمعيت بوده و در سال 91 به 5/2 نفر در ازاي 100 هزار نفر جمعيت موجود بوده است، اظهار كرد: در خصوص جرايمي مانند آدم ربايي و گروگانگيري در سال 91 تا 321 فقره صددرصد كشف اين جرايم را داشتيم كه نسبت به سال 1384 كه اين جرايم در اوج خود بوده 80 درصد كشف داشته ايم.
احمدي مقدم در ادامه گفت: نزاع و شرارت در سال 91 نسبت به سال 90 شش درصد كاهش داشته و در ايام 22 روزه طرح نوروزي شرارت 23 درصد، آدم ربايي 52 درصد با 7 فقره، قتل 20 درصد، تجاوز به عنف 28 درصد كاهش يافته است.
احمدي مقدم در بخش ديگري از سخنان خود با اعلام خبر وقوع 760 فقره سرقت مسلحانه در سال 91 گفت: اين در حالي است كه در نقطه اوج وقوع سرقت هاي مسلحانه شاهد رخداد 1519فقره بوده ايم كه اين رقم در سال 91 به شدت كاهش يافته و نرخ كشف وقوعات سرقت مسلحانه 77 درصد بوده است.
فرمانده ناجا در بخش ديگري از صحبت هايش با بيان اينكه اولويت اول پليس در سال جاري برگزاري انتخاباتي امن است گفت: همه پيش بيني ها از جمله اشرافيت اطلاعاتي، آمادگي عملياتي و هماهنگي با ساير سازمان ها انجام شده است و من از كانديداها درخواست مي كنم كه از ايجاد تنش پرهيز كنند.
وي با بيان اينكه با توجه به نظرسنجي هاي انجام شده شاهد حضور بيش از 65 درصدي مردم در انتخابات رياست جمهوري خواهيم بود، افزود: بررسي ها نشان داده است علاوه بر حضور بالاي مردم در انتخابات آتي، روحيه دشمن ستيزي نيز افزايش يافته و 85 درصد از مردم فشار اقتصادي و گراني را متوجه فشار دشمنان مي دانند و به همين دليل نيز مي خواهند در برابر دشمن ايستادگي كنند.
احمدي مقدم در مورد اينكه نيروي انتظامي در مواجهه به كارناوال هاي هواداران كانديداها چه برخوردي خواهد داشت، گفت: اقدامات تبليغاتي كانديداها تابع كميته اي در وزارت كشور و ستاد انتخابات است و هر ضابطه اي را كه ابلاغ كنند، نيروي انتظامي آن را اجرا خواهد كرد.
وي با بيان اينكه اگر هواداران كانديداها خواهان برپايي راهپيمايي يا كارناوال هايي هستند بايد مسير قانوني آن طي شود و مجوز اخذ كنند، گفت: با اين حال پليس از هرگونه اقدام فاقد مجوز جلوگيري مي كند.
احمدي مقدم در پاسخ به سؤالي مبني بر تحريم پليس فتا از سوي اتحاديه اروپا با بيان اينكه علاوه بر پليس فتا، صدا و سيما را نيز تحريم كرده اند گفت: آنان از تروريست ها حمايت مي كنند و هر كه را كه تحريم مي كنند حتماً آن سازمان خدمت هايي را به مردم ارائه مي كند و ما بيش از اين نيز توقع نداريم.
احمدي مقدم در بخش ديگري از سخنان خود ضمن تشريح اقدامات مأمورانش در حوزه راهنمايي و رانندگي با بيان اينكه در سال 91 به ازاي 10 هزار وسيله نقليه 3/7 تن كشته شده اند گفت: به نظر مي رسد با اقدامات صورت گرفته در سال 92 اين ميزان كشته ها به كمتر از 5/6 تن كاهش يابد.
وي با بيان اينكه بنابر نظر و اعلام رسمي سازمان بهداشت جهاني در سال 2011 به ازاي هر 10 هزار وسيله نقليه در آسيا 9/10تن كشته شده و در جهان اين رقم به 5/7 تن مي رسد، اظهار كرد: وضعيت ايران (3/7كشته به ازاي هر 10 هزار وسيله نقليه) از ميانگين آسيا و جهان بهتر اما نسبت به ميانگين اروپا كه 7/2 تن كشته به ازاي هر 10 هزار وسيله نقليه است بايد بهبود يابد.
احمدي مقدم در مورد عملكرد مأمورانش در حوزه راهور در طول نوروز نيز گفت: در طول 22 روز اجراي طرح و بنا بر آمارهاي اوليه پزشكي قانوني شاهد كاهش 108 نفري كشته هاي تصادفات بوده ايم و كاهش 9 درصدي كشته هاي تصادفات در نوروز هستيم.
وي با بيان اينكه 37 درصد از علت تصادفات منجر به فوت واژگوني اعلام شده تصريح كرد: دو عامل خستگي و عدم كنترل وسيله نقليه و همچنين ضعف ايمني خودرو در تلفات ناشي از واژگوني بسيار مؤثر بود.
احمدي مقدم در تشريح عملكرد مامورانش در حوزه مبارزه با مواد مخدر نيز گفت: نيروي انتظامي در سال گذشته 452 تن انواع مواد مخدر كشف و ضبط كرد.
وي با بيان اينكه افزايش قيمت مواد مخدر در افغانستان، افزايش قيمت دلار در ايران و افزايش ريسك انتقال مواد مخدر در مرزها موجب افزايش قيمت مواد مخدر شد، افزود: در حال حاضر هر كيلوگرم ترياك سه ميليون و 600 هزار تومان مبادله مي شود و اين در حاليست كه دو سال قبل اين رقم تنها 700 هزار تومان مبادله مي شد.
احمدي مقدم با اشاره به قيمت هر كيلوگرم هروئين به مبلغ 14ميليون تومان گفت: اين در حاليست كه اين رقم پيش از اين سه ميليون تومان مبادله مي شد و در حال حاضر نيز شاهد آن هستيم كه قيمت شيشه از كيلويي سه تا چهار ميليون تومان به 17 ميليون تومان رسيده كه اين افزايش قيمت مواد مخدر در افزايش ميزان وقوعات سرقت خرد و كاهش گرايش بسيار مؤثر است.
 


وزارت آموزش و پرورش: شنبه تعطيل نيست

رئيس مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش گفت: مدارس كل كشور روز شنبه 24 فروردين داير است.
علي فرهادي در گفت وگو با تسنيم در پاسخ به اين پرسش كه آيا مدارس كشور در روز شنبه 24 فروردين كه بين التعطيلي است، تعطيل خواهد بود گفت: تمام مدارس كشور در روز شنبه 24 فروردين داير است.
وي افزود: بعد از 17 روز تعطيلات نوروزي دليلي براي تعطيلي مدارس در روز شنبه 24 فروردين كه بين التعطيلي است، وجود ندارد.
روز يكشنبه 25 فروردين به دليل سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) تعطيل رسمي است.
 


بزرگراه صدر با بي آرتي به پارك وي وصل مي شود

معاون فني و عمراني شهرداري تهران از اتصال بزرگراه صدر به پارك وي از طريق خطوط بي آرتي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس، معاون فني و عمراني شهرداري تهران از راه اندازي خطوط اتوبوسراني تندرو (BRT) در تراز صفر بزرگراه صدر همزمان با بهره برداري از اين پروژه در آينده نزديك خبر داد.
مازيار حسيني با تأكيد بر اينكه سهم حمل و نقل عمومي در اغلب بزرگراه هاي جديد و در دست احداث پيش بيني شده است، اظهار داشت: مطالعات مربوط به راه اندازي خطوط تندرو اتوبوسراني (BRT) در تراز صفر بزرگراه صدر در حال انجام است و به اين ترتيب همزمان با بهره برداري از اين بزرگراه طبقاتي، خط ويژه بي آرتي اين مسير آغاز به كار مي كند و با عبور از بزرگراه صدر به سمت بزرگراه مدرس شمال، در نهايت به چهارراه پارك وي منتهي مي شود.
به اعتقاد وي، دو طبقه شدن بزرگراه صدر و افزايش ظرفيت اين محور به معناي اختصاص تمام امكانات جديد به خودروهاي شخصي نيست و با تدبير شهردار تهران، حمل و نقل عمومي از كليه معابر جديد پايتخت سهم خواهد داشت.حسيني با اشاره به اينكه در هر دو مسير رفت و برگشت بزرگراه صدر، يك خط عبوري به اتوبوس هاي تندرو اختصاص خواهد يافت، افزود: حد فاصل بين ستون هاي پل صدر مي تواند محل مناسبي براي نصب ايستگاه هاي بي آرتي باشد.
معاون فني و عمراني شهرداري خاطرنشان كرد: دسترسي شهروندان به ايستگاه هاي بي آرتي نيز با پيش بيني پل هاي روگذر عابر پياده در محل ايستگاه فراهم و امكان تردد عابران از دو سوي بزرگراه صدر به رفوژ مياني ميسر خواهد شد.
وي حجم كارهاي عمراني در حال انجام در بزرگراه صدر را بسيار سنگين و قابل ملاحظه دانست و افزود: با طراحي و احداث شبكه جمع آوري آبهاي سطحي پروژه، عملاً نقاط داراي مشكل آبگرفتگي پيشين نيز در بزرگراه صدر شناسايي و مشكل اين نقاط برطرف خواهد شد.حسيني افزود: همچنين آماده سازي و تكميل حد فاصل بزرگراه مدرس تا خيابان شريعتي، خيابان كاوه و تقاطع قيطريه با جديت در حال پيگيري و انجام است.
 


كمبود داروي بيماران تالاسمي

دبير انجمن تالاسمي ايران گفت: كمبود داروي تزريقي دسفرال به حدي شديد شده كه برخي بيماران مبتلا به تالاسمي 2 ماه است كه دارويي دريافت نكرده اند.
محمدرضا مشهدي افزود: به دليل كمبود شديد دارويي تعداد مراجعاني كه پس از تعطيلات نوروز به انجمن مراجعه كرده اند بسيار زياد شده است.وي ادامه داد: اغلب بيماران تالاسمي در حال حاضر مشكل تأمين و تهيه داروي تزريقي دسفرال را دارند اما اين دارو همچنان با كمبود روبه رو است.
دبير انجمن تالاسمي ايران تصريح كرد: برخي بيماران تالاسمي به دليل كمبود دارو 2 ماه است كه دارويي دريافت نكرده اند و بقيه بيماراني كه دارو به آنها رسيده نيز بيش از 50 عدد دارو ندارند.
مشهدي گفت: مشكل كمبود داروي تزريقي دسفرال همچنان از 2 سال گذشته برقرار است و هنوز نتوانسته ايم آن را برطرف كنيم. بيماران تالاسمي نيز با اين مشكل دست و پنجه نرم مي كنند بدون اينكه كاري بتوانيم برايشان كنيم.
 


1136 مسافر نوروزي به خانه برنگشتند

سازمان پزشكي قانوني اعلام كرد در بازه زماني 25 اسفند 1391 تا 15 فروردين امسال، هزار و 136نفر به علت حوادث رانندگي جان خود را از دست دادند كه نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 2/5 درصد كاهش داشته است.
به گزارش روابط عمومي سازمان پزشكي قانوني، در حالي كه اسفند ماه سال گذشته 30 روز بود و بايد يك روز تعطيلات اضافه بازه زماني 25 اسفند تا 15 فروردين را در نظر گرفت، آمار مرگ هاي ناشي از حوادث رانندگي نوروزي امسال (هزار و 136نفر) با يك روز بيشتر، نسبت به سال گذشته (هزار و 141 نفر)، 5 نفر كاهش پيدا كرد.
براساس آمارهاي اوليه مرگ هاي ناشي از تصادفات نوروزي سال گذشته هر روز، 1/57 نفر و در تعطيلات نوروزي امسال روزانه 1/54 نفر به علت تصادفات جان باخته اند.
بيشترين مرگ هاي ناشي از حوادث رانندگي نوروز امسال با 804 مورد در جاده هاي برون شهري اتفاق افتاده است. همچنين 223 نفر مرگ ها در جاده هاي درون شهري و 104 نفر در جاده هاي روستايي اتفاق افتاده است. محل وقوع 5 مورد از مرگ هاي ناشي از تصادفات نوروزي نيز نامعلوم گزارش شده است.
براساس متوسط روزانه در هر روز از تعطيلات نوروزي امسال استان فارس، 1/6 نفر در استان اصفهان 8/3 نفر و در استان خراسان رضوي 5/3نفر به علت تصادف، كشته شده اند.بيشترين تعداد مرگ هاي تصادفات نوروزي با 129 مورد در استان فارس روي داده است، اين در حالي است كه بيشترين تعداد مرگ ناشي از تصادفات حوادث نوروزي سال گذشته با 97 مورد در خراسان رضوي اتفاق افتاده بود و مرگ هاي تصادفات نوروزي استان فارس نيز در سال گذشته 91 نفر بود.
 


واگذاري تمامي واحدهاي مسكوني مسكن متري شهر تهران

مديرعامل سازمان نوسازي شهر تهران گفت كه تمامي واحدهاي مسكوني مسكن متري شهر تهران واگذار شده و عده اي از افراد هم بعد از اتمام پروژه سود سرمايه گذاري خود را دريافت كردند.
عليرضا جعفري در گفت و گو با فارس با بيان اين كه وعده هاي امسال از سوي مسئولان براي ارائه تسهيلات نوسازي به شهروندان داده شده است، گفت: اميدواريم اين وعده ها محقق شود.وي ادامه داد: بايد در روند ساخت و ساز مسكن در كلان شهر تهران انگيزه بخشي ايجاد كنيم تا مردم ترغيب به ساخت و ساز شوند.مديرعامل سازمان نوسازي شهر تهران در بخش ديگر سخنانش به واگذاري واحدهاي مسكن متري شهر تهران اشاره كرد و گفت: تمامي واحدهاي مسكوني مسكن متري واگذار شده است.
جعفري بيان كرد: 1200 واحد مسكوني در اين زمينه واگذار شد و تعدادي از شركت كنندگان در اين طرح نيز بعد از اتمام طرح سود نقدي خود را گرفتند.
 


شوراي شهر لايحه شهرداري

مبني بر فروش اوراق مشاركت را برگشت زد

اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران لايحه مجوز انتشار اوراق مشاركت توسط شهرداري را به خاطر تجربه تلخ بافت هاي فرسوده براي بررسي بيشتر به كميسيون اقتصادي و امور حقوقي اين شورا بازگرداندند.
به گزارش خبرنگار كيهان لايحه شهرداري تهران مبني بر انتشار اوراق مشاركت براي اجراي پروژه صفه تجاري، اداري مجتمع ايستگاهي پرديس شرق با مخالفت جدي و اعتراض اعضاي شوراي شهر مواجه شد.
براساس ماده واحده اين لايحه در صورت تصويب اين لايحه به شهرداري تهران اجازه داده مي شد تا براي طراحي و اجراي پروژه ياد شده اقدام به انتشار فروش اوراق مشاركت تا سقف 10هزار ميليارد ريال بكند.
اگر چه در اين ماده واحده بر رعايت كليه قوانين و ضوابط مربوط نسبت به انتشار اين اوراق ديده شده و نيز رعايت مقررات بالادست و هماهنگي شهرداري تهران با وزارت كشور تأكيد شده است اما برخي از اعضاي شوراي شهر با اشاره به حيف و ميل ميلياردها تومان سرمايه مردم در سال 87 كه از همين طريق و به منظور نوسازي بافت هاي فرسوده تهران تحصيل شده بود نسبت به تصويب اين لايحه انتقاد و خواستار جلوگيري از تكرار تجربه تلخ گذشته شدند.
دكتر خسرو شكيب رئيس كميسيون عمران شوراي شهر با اشاره به حيف و ميل هاي صورت گرفته در شهرداري در نوسازي بافت هاي فرسوده تصريح كرد:
مگر چه اتفاق جديدي در شهرداري افتاده است كه ما به عنوان وكلاي مردم بايد به شهرداري اعتماد مجدد كنيم و اوراق مشاركت در اختيارش قرار دهيم؟
وي افزود: 400 ميليارد تومان پول محروم ترين قشر مردم تهران در شهرداري حيف وميل شده است و ما كه به عنوان امانتداران آنان در اين شورا هستيم هنوز متوجه نشده ايم كه اين پول ها كجا رفته است.
شكيب خطاب به معاونين شهردار تهران كه در جلسه حضور داشتند گفت: پول مردم را بدون استفاده در بانك خواباندند و سود 8 درصد آن را مي گرفتند و حال آنكه از آن طرف از جيب مردم 22درصد ضرر مي دادند.
مهندس مهدي چمران رئيس شوراي شهر نيز ضمن ابراز تأسف از ناتواني شهرداري در مديريت پول هاي كسب شده و موقعيت مناسبي كه براي خدمت به دست آمده بود گفت: يكي از دلايل ناكامي شهرداري بلوكه شدن پول ها در بانك بود بدون در نظر گرفتن اين نكته مهم كه اگر از عايدات فروش اوراق مشاركت به موقع استفاده نشود بايد بهره آن به عنوان ضرر پرداخت شود.
وي تأكيد كرد: ما مخالف اين لايحه نيستيم ولي بيم آن را داريم كه اين پول نيز گرفتار حوادثي شود كه در گذشته در بافت هاي فرسوده به وجود آمد. مهندس حسن بيادي نايب رئيس شوراي شهر نيز ضمن انتقاد شديد از شهرداري در ماجراي بافت هاي فرسوده گفت: متأسفانه شهرداري نه تنها در اين رابطه تنبيه نشده است بلكه اعضاي شوراي شهر را به خاطر اين موضوع و جلوگيري از استمرار اين حيف و ميل ها مورد مواخذه و توهين قرار مي دهد.
لازم به ذكر است كه در پايان اين مذاكرات، لايحه پيشنهادي شهرداري با اكثريت آرا به تصويب نرسيد و براي بررسي بيشتر به كميسيون مربوطه بازگشت.
معادل سازي شهيد و جانباز براي عوامل عملياتي آتش نشاني
در جلسه علني ديروز شوراي شهر كه همه اعضاي آن شركت داشتند همچنين فوريت دو لايحه مربوط به اصلاحيه مصوبه نحوه محاسبه تعرفه دفاتر خدمات الكترونيك شهر و لايحه نظام يكپارچه بليت الكترونيك حمل و نقل عمومي شهر تهران به تصويب رسيد.براساس لايحه مربوط به نظام يكپارچه شدن بليت الكترونيك كه شامل تاكسي ها نيز خواهد شد مسافرين در صورت پرداخت نقدي كرايه بايد مبلغ بيشتري بپردازند.
در اين جلسه لايحه مجوز اعطاي تسهيلات به فوت شدگان، مصدومان و معلولان عملياتي سازمان آتش نشاني و پيشنهاد تصويب عنوان شهيد و جانباز براي اينگونه افراد مورد بررسي قرار گرفت و با اصلاحاتي به تصويب رسيد. در اين مصوبه ضمن موافقت با اعطاي تسهيلات معادل با شهيد و جانباز اطلاق اين عناوين را منوط به تصويب جزئيات اين درخواست در مجلس و دولت دانست.
 


تخريب يك خانه بر اثر انفجار گاز

اراك- خبرنگاركيهان:
رعايت نكردن اصول ايمني در بستن فلكه اصلي گاز و ايجاد انفجار، خانه اي را در روستاي «مانيزان» خنداب استان مركزي صد درصد تخريب كرد و چهار نفر اعضاي خانواده دچار سوختگي شدند.
در پي اعلام مركز فوريت هاي پليسي 110 شهرستان خنداب مبني بر وقوع حادثه انفجار خانه اي مسكوني در روستاي «مانيزان» ماموران بخش قره چاي به همراه عوامل آتش نشاني و اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.در اين حادثه انفجار، چهار نفر اعضاي خانواده توسط عوامل آتش نشاني نجات يافتند و به علت سوختگي و مصدوميت به بيمارستان منتقل شدند.

 


خروج خونين قطار از ريل

رسانه هاي ايتاليا از خروج دو كوپه يك قطار مسافربري در مركز اين كشور خبر دادند.
به گزارش ايسنا، اين قطار مسافربري روز دوشنبه بر اثر رانش زمين از ريل خارج شد كه در پي آن 17 مسافر مجروح شدند.
مقامات راه آهن ايتاليا اعلام كردند: اگرچه لوكوموتيوران قادر بود به آرامي قطار را متوقف سازد اما نتوانست از وقوع اين حادثه جلوگيري كند.
مقامات راه آهن اين كشور همچنين اظهار داشتند: وضعيت جسماني مجروحان اين حادثه، وخيم گزارش شده است.
گفتني است، اين قطار مسافربري هنگام خروج از يك تونل به دليل وقوع رانش زمين از ريل منحرف شد.
 


نجات معدنچيان از دل زمين

كارگران چيني كه به مدت 60 ساعت در يك معدن ذغال سنگ به دليل وقوع سيل محبوس شده بودند نجات يافتند.
سه معدنچي در استان گوئيژو واقع در شمال غرب چين ساعت 6 و 35 دقيقه به وقت محلي به بيمارستان منتقل شدند. با اين همه سه تن جان خود را از دست داده و سه معدنچي ديگر همچنان مفقودالاثر هستند.
در پي اين رويداد، پليس هشت فرد مسئول را بازداشت كرده است.
روز شنبه نيز شمار كشته شدگان دو انفجار اخير در معادن ذغال سنگ شمال شرق چين به بيش از 40 تن رسيد.
انفجار نخست روز 29 مارس و ديگري روز شنبه به وقوع پيوست كه علاوه بر اين شمار كشته شدگان، از سرنوشت 11 كارگر نيز خبري در دست نيست.
 


تيراندازي در صربستان

يك مرد مسلح پس از ورود به ساختماني در روستايي نزديك شهر «بلگراد» 13 نفر از جمله 6 زن و يك كودك را كشت.
به گزارش شبكه «اسكاي نيوز»، تيراندازي در روستاي نزديك به «بلگراد» صربستان حداقل 13 كشته بر جاي گذاشت6. نفر از قربانيان اين تيراندازي زن و يكي از آنها كودك بوده است.خبرگزاري آسوشيتدپرس گزارش داده است كه انگيزه تيرانداز مشخص نيست. وي پس از تيراندازي تلاش كرده تا خود و همسرش را هم بكشد. در حال حاضر تيرانداز و همسرش به شدت زخمي شده اند. هنوز جزئيات بيشتري از اين خبر منتشر نشده است.
 


تفريح زنان سعودي

هئيت امر به معروف و نهي از منكر عربستان به زنان اجازه داد به شرط حضور يك محرم اقدام به راندن موتور چهارچرخ در محل هاي از پيش تعيين شده كنند.
به گزارش العالم، اين تصميم در حالي گرفته شد كه زنان علي رغم امنيت و پوشش بيشتر در اتومبيل، اجازه رانندگي ندارند.بنابه اين گزارش، زنان نبايد از دوچرخه و موتور چهارچرخ به عنوان وسايل نقليه دائمي استفاده كنند بلكه استفاده از آنها فقط جنبه تفريحي دارد كه بايد به همراه افراد خانواده باشد.
اين شرط براي آن است كه در زمان حادثه محارم بتوانند به راننده زن كمك كنند. محل ها نيز براي حفظ امنيت زنان از تعرض و ربوده شدن به دور از اماكن تجمع جوانان تعيين مي شود.
در همين حال خبرگزاري فرانسه در گزارشي تصويري از يكي از اين محل هاي تعيين شده در حومه جده، رانندگي تفريحي اين زنان در حضور محارم خود را به تصوير كشيده است.
 


اعتصاب غذاي دسته جمعي مهاجران يوناني

رئيس حركت «اتحاد براي مبارزه با فاشيزم و نژادپرستي» اعلام كرد: حدود 2 هزار مهاجر در يونان در اعتصاب غذا بسر مي برند.
به گزارش سايت يوناني زبان «اين» پتروس كنستانتينو» اعلام كرده است: از روز شنبه حدود 2 هزار مهاجر در بازداشتگاه هاي سراسر كشور به نشانه اعتراض به شرايط نگهداري خود، دست به اعتصاب غذا زده اند.وي افزود: شرايط ضد بشري از جمله شكنجه و اذيت و آزار باعث شد روز شنبه سه نفر از مهاجران اقدام به خودكشي كنند.
گفته مي شود، اين سه نفر كه مدت هاست در پادگان نظامي «امگدالزه» نگهداري مي شوند تلاش كردند با استفاده از شيشه هاي پنجره به زندگي خود پايان دهند.
حركت «اتحاد براي مبارزه با فاشيزم و نژادپرستي» از نمايندگان پارلمان يونان، شهرداريهاي اين كشور و سازمانهاي بين المللي خواسته است كه به ياري مهاجران بشتابند و در جهت تغييرشرايط نامساعد محل هاي نگهداري مهاجران، اقدامي جدي به عمل آورند.اين نوع برخورد توسط مسئولان امنيتي دولت يونان بارها مورد انتقاد احزاب سياسي داخلي و سازمان هاي بين المللي قرار گرفته است.
 


3ميليارد دلار خسارت هكرها به رژيم صهيونيستي

«گروه هكري جهاني» (آنانيمس) اعلام كرد: خسارت وارده به موسسات و پايگاه هاي اينترنتي رژيم صهيونيستي پس از حمله سايبري، حدود سه ميليارد دلار برآورد مي شود.
به گزارش پايگاه خبري «فلسطين اليوم» ، اين گروه هكري در صفحه خود در شبكه اجتماعي افزود: حمله سايبري به نام «Oplsrae l #» در برگيرنده 100 هزار پايگاه اينترنتي، 40 هزار صفحه شخصي در فيس بوك، پنج هزار صفحه در شبكه اجتماعي اينترنت و 30 هزار حساب بانكي وابسته به رژيم صهيونيستي بود.
رسانه هاي خبري رژيم صهيونيستي شنبه گذشته اعلام كردند كه چند پايگاه اينترنتي اين رژيم مورد حمله سايبري قرار گرفته است. پس از آن هكرها تاكيد كردند گروهي وابسته به هكرهاي آنانيمس اقدام به جنگ سايبري عليه صهيونيست ها كرده است.
براساس اعلام تلويزيون رژيم صهيونيستي، مهمترين پايگاه هاي اينترنتي كه هكرها توانستند آن را هك كنند، شامل پايگاه اداره مهاجرت يهوديان، وزارت آموزش و وزارت امنيت اسرائيل، پايگاه حزب «كاديما» و پايگاه بورس اين رژيم است.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10