(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 21 فروردین 1392 - شماره 20461

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
انتخابات مسئله اصلاح طلبان نيست (يادداشت روز)
متهم (گفت و شنود)
هشدار وزير اطلاعات راه فتنه گري در انتخابات مسدود است
پيام تسليت رهبر انقلاب در پي رحلت آيت الله عبدالهادي الفضلي
2 عضو كميسيون در گفت وگو با كيهان:
بودجه 92 در كميسيون تلفيق متوقف نشده است
مهمان پرست: عربستان عذرخواهي كرد
كيهان و خوانندگان
بيطرفي از كه آموختي؟... از رسانه هاي آمريكا! (خبر ويژه)
طرف مقابل ما قانون اساسي نيست اسلامگرايي است! (خبر ويژه)
درس عراق مي گويد مداخله نظامي در سوريه اول بدبختي هاي آمريكاست (خبر ويژه)
موعظه هاي هاشمي در گوش فائزه اثر نمي كند (خبر ويژه)
سنگ تمام خط فتنه براي حلقه انحرافي (خبر ويژه)
پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی
در پی وقوع زلزله در استان بوشهر


انتخابات مسئله اصلاح طلبان نيست (يادداشت روز)

جريان موسوم به اصلاح طلبي وضعيت تأثربرانگيزي پيدا كرده است. اين طيف كه در گذشته خود را به عنوان خط امامي معرفي مي كرد تدريجا در برابر گروه ها و جريان هاي معارض انقلاب اسلامي منحل يا منفعل شده است. طيفي از اين جريان آشكارا طي 2 دهه اخير در صف دشمنان جمهوري اسلامي ادغام شدند كه نمونه آن، سرنوشت برخي نمايندگان سابق مجلس و اعضاي احزاب و روزنامه نگاران طيف ياد شده در خارج و داخل كشور است. و طيف ديگري كه با وجود تصاعد روحيات خيانت به انقلاب و ارتكاب رفتار پرخطر از سوي طيف اول، جرئت نكردند اعلام مرزبندي و برائت كنند و همچنان چوب گروه اول را مي خورند. برخي از چهره هاي شاخص طيف اول بارها جبهه اصلاحات را اين گونه معرفي كردند كه طيف وسيعي، از سروش تا گوگوش را شامل مي شود اما طيف منفعل طرفدار نظام خروش بر نياوردند كه حساب جريان خط امامي با انجمن حجتيه و نفاق مذهبي و سلطنت طلبان و كاباره نشينان و سازمان منافقين و چپ هاي آمريكايي يكسره جداست. در اين روند بود كه جبهه اصلاحات در مقطع سال 88 يكسره گروگان و آلت فعل جبهه معارض انقلاب اسلامي قرار گرفت اما رمق نجات خود از دست گروگانگيران را نداشت.
حجت الاسلام والمسلمين محمدحسن رحيميان از ياران نزديك حضرت امام و عضو «مجمع روحانيون مبارز»، آذرماه سال 1389 در مصاحبه با نشريه پنجره اين گونه روايت مي كند كه «مقام معظم رهبري براي مجمع روحانيون سنگ تمام گذاشتند و... از همان اول موافقت كردند يك نفر به عنوان نماينده مجمع به طور هفتگي با ايشان ملاقات داشته باشد. در ملاقاتي كه همگي بعد از رحلت امام به عنوان اعلام بيعت با ايشان داشتيم، بر ادامه فعاليت مجمع تأكيد فرمودند و تصريح كردند كه اگر اين كار در زمان امام هم انجام نشده بود، من با تشكيل آن موافقت مي كردم». برخي نقل قول هاي ديگر حاكي از آن است كه رهبرمعظم انقلاب به گروهي از اعضاي اين جريان گفته بودند اگر شما هم اقدام نكنيد من خودم اين جريان (موسوم به چپ) را احيا مي كنم. اين نگاه پدرانه و توأم با عطوفت تا به امروز نيز - با وجود سقوط برخي اعضا و گروه هاي جريان ياد شده- تداوم يافته است چنان كه مقتداي انقلاب اسفندماه سال گذشته با درخواست ملاقات آقايان مجيد انصاري، موسوي لاري و جهانگيري موافقت كرده و آنها را به حضور پذيرفتند. با اين حال عملكرد برخي سران اين جريان در داد و ستد با گروه هاي مخالف نظام و انقلاب، همان دغدغه تلخ عمومي را زنده مي كند كه پيش از اين از زبان آقاي رحيميان بازگو شد؛ «چطور شد كه بعد از 20 سال از رحلت امام ، موضع مجمع روحانيون در قبال نهضت آزادي يا آقاي منتظري دگرگون شد؟ و چطور شد كه در فتنه سال 1388، مواضع مجمع با نهضت آزادي و ملي گراها همگون از آب درآمد؟ آيا آقاي منتظري و نهضت آزادي به خط امام نقل مكان كردند يا در اين مدت مواضع و ديدگاه هاي امام(ره) نسبت به اين دو مقوله تغيير يافته است يا شما از خط امام خارج شده ايد؟».
تنها در سال 88 نبود كه اوباش ضد انقلاب به واسطه مقدمه چيني جريان نفاق جديد جرئت عرض اندام پيدا كرده و مثلا تصوير حضرت امام خميني(ره) را آتش زدند بي آن كه فرياد اعتراض از سوي مدعيان سابق يا مثلا امثال موسوي و كروبي بلند شود. 10 سال پيش از آن نيز وقتي روزنامه نگار زنجيره اي -اكبر، گ- در مصاحبه با روزنامه آلماني به گزافه گفت «خميني به موزه تاريخ خواهد رفت» يا عليرضا-ع سردبير آقاي حجاريان در روزنامه صبح امروز تصريح كرد «طيف خط امامي در جبهه مشاركت به حاشيه خواهند رفت» صدايي از جريان چپ اصلاح طلب داعيه دار خط امام بلند نشد؛ همان گونه كه نه در سال 88 و نه در سال 78 به هنگام حرمت شكني امام حسين و خشونت طلب معرفي كردن پدر و جد گرامي آن حضرت -عليهم السلام- كسي اعتراضي از اين حضرات نشنيد. همان روزنامه نگار مصاحبه كننده با روزنامه آلماني، 4 سال پيش در كنار امثال گوگوش و سروش در تجمعات گروه هاي ورشكسته ضدانقلاب به نام جنبش سبز شركت داشت و بعدها منكر امام عصر(عج) شد.
لازم نيست محمدحسن رحيميان باشي تا غم انگيزي وضعيت امروز جريان موسوم به اصلاح طلبي را بفهمي و آنان را دعوت به بازگشت از مسير تيره و تار كني. عباس عبدي عضو جدا شده جبهه مشاركت نيز كه داراي سوابق تندروي در روزگار اصلاحات است- البته با فهم و منطق خودش- وضعيت امروز اين جريان را تخطئه مي كند. به اين عبارات عنايت كنيد:
-اصلاح طلبان بايد از مشي 4 سال گذشته برگردند. آنها نمي توانند بين دو نقطه اصلاح طلبي و فراتر از رفورم [ساختارشكني] ، نقطه بهينه اي را انتخاب كنند. آنها يا بايد بگويند اصلاحات تا اطلاع ثانوي تعطيل است، يا بگويند كه آمدن مان به آن صورت اشتباه بود و اشتباه را تصحيح بكنند. تصحيحش اين است كه منطق ورود اصلاح طلبان در انتخابات 88 اشتباه بود... وقتي مي خواهيد از موضع اصلاح طلبي به درون قدرت بياييد، نمي شود هر نوع رفتاري را انجام داد.(روزنامه بهار، 8 بهمن 1391).
- بخش هايي از اصلاح طلبان تنها گزينه خود را آقاي خاتمي مي دانند ولي چنين چيزي در شرايط فعلي محقق نخواهد شد... نيروي اصلاح طلب بايد به گونه اي رفتار كند كه راه را براي فعاليت خود باز كند نه آن كه برعكس با اقدامات اشتباه خود امكان بسته شدن راه را فراهم كند. (هفته نامه آسمان، 24دي 91)
- درباره آقاي خاتمي بايد گفت كه نامزدي ايشان در شرايط كنوني از سوي حاكميت به معناي مقابله جويي تلقي خواهد شد و اين برخلاف خط مشي اصلاح طلبي است. آنان كه آمدن اصلاح طلبان را مشروط به حضور و نامزدي وي مي كنند، صادقانه تر و بهتر است كه از ابتدا شعار تحريم انتخابات بدهند. (مصاحبه با خبرگزاري تسنيم، 11دي 1391).
- من اين فرض را غلط مي دانم كه يك كساني بيايند و بگويند حتما رأي مي آوريم. چرا؟ چون وقتي رأي نياوردند مي زنند زيرش و مي گويند تقلب شده ... بايد ببينيم دنبال چه هستيم در انتخابات. مجموعه اي كه در انتخابات 88 آن نحوه برخورد را داشتند فارغ از اينكه سياست شان درست يا غلط بوده، ديگر نمي توانند در اين انتخابات باز هم از همان زاويه وارد شوند، اصلا اجازه به آنها داده نمي شود... اين حكايت يك كاسه ماست و يك دريا دوغ است. نامزدي بايد معرفي شود كه معرف تغيير نگاه اصلاح طلب ها باشد. (مصاحبه با دويچه وله، 2بهمن 1391).
- اصلاح طلبان يكي به نعل و يكي به ميخ مي زنند. چرا هر از گاهي يكي به ميخ زده مي شود و يكي به نعل؟ و البته در نهايت هم اين چكش سرگردان بر دستان نعل بند فرود خواهد آمد و هيچ اسبي را نعل نخواهد كرد. واقعيت اين است كه مسئله و مشكل اصلاح طلبان، انتخابات و شركت يا عدم شركت در آن نيست... تا وقتي كه تناقضات موجود در ذهنيت و رفتار كليت اصلاح طلبان حل نشود، شكل گيري راهبردي عملي و معقول از سوي آنان قابل تصور نخواهد بود... تغيير مشي در 4سال گذشته، آنان را در برزخ سياسي و تعليق نگه داشته است... واقعيت اين است كه با ادامه سياست سال 1388، امكان بازگشت به عرصه انتخابات وجود ندارد و نه تنها نشان ندادن اقدامي از سوي حكومت براي حضور اصلاح طلبان غيرمنتظره نيست بلكه حالت عكس آن غيرقابل انتظار است... نحوه رفتار اصلاح طلبان در سال هاي اخير نه از منطق سياسي استوار برخوردار است و نه اينكه مي تواند با مردم و مسائل جامعه تعامل كند؛ حداكثر كارايي آن در برخي شبكه هاي اينترنتي و براي لقلقه زباني غيرمسئولانه كارآيي دارد. (هفته نامه آسمان، 30دي 1391).
حقيقت آن است كه طيف مرتجع و استحاله شده جريان موسوم به اصلاح طلب سالهاست به اسارت خود خواسته جبهه ضد انقلاب درآمده و اكنون اعضاي آن بردگان كم اختيار اين جبهه كه به اتاق فرماندهي دشمنان اصلي انقلاب ختم مي شود محسوب مي شوند. از اين طيف كه شرافت و ديانت و ملت و مملكت خود را به دشمنان تاريخي ملت ايران فروختند، توقع كمترين حريت براي جبران و اصلاح خيانت هاي گذشته نيست. اما اگر در ديگراني احتمال جبران جفاهاي كم سابقه 15-10 سال اخير وجود داشته باشد، علامت آن نه طلبكاري بلكه اعلان بيزاري و جدايي صف خود از صف كارگردانان و بازيگران فتنه 4 سال پيش خواهد بود. طيف مذبذب مدعي اصلاح طلبي كه در گفتار از وفاداري به نظام و انقلاب مي گويند اما در عمل و سر بزنگاه ها به جانب جبهه ضدانقلاب غش مي كنند، اينك به نحوي درباره انتخابات آتي حرف مي زنند كه گويا ملت و نظام بي تابانه براي ورود آنان لحظه شماري مي كند و همه چيز حل شده جز بله گفتن همين عاليجنابان! اين چنين است كه از پيش خود براي يكديگر دعوت نامه مي نويسند و تعارف و بفرما مي زنند و ناز و غمزه مي كنند و بازي «مي آييم- نمي آييم- حالا ببينيم چه مي شود» كوك مي نمايند و مثلا به تعليق و ابهام و انتظار دامن مي زنند گويا كه مردم يا حاكميت معطل آنها هستند؛ بنابراين مي گويند پاسخ سوالات ما معلوم نشده تا ما هم جواب قطعي بدهيم. آخر سر هم كه ديدند كمترين اعتنايي به آنان و شرط گذاري هايشان نشد، دست روي گزينه هايي مي گذارند كه با توجه به خيانت هاي بزرگشان نامحرمان حريم جمهوريت و اسلاميت نظام جمهوري اسلامي و مجرمان بايسته مجازات محسوب مي شوند.
سرانجام فتنه 88 و انتخابات مجلس نهم در اسفند سال 90 به اين حلقه نشان داد كه جمهوري اسلامي (نظام امت-امامت) در مسير پيشرفت به گذشته برنمي گردد و گردن گردن كلفت هاي سياسي قانون شكن را نرم مي كند. انتخابات 2ماه آينده مستثنا از اين روند حماسي عزتمندانه نخواهد بود. ائتلاف شترمرغي اصلاح طلبان نه آن هنگام كه در حاكميت بودند جواب داد- چنان كه مثلا در حوزه برنامه ريزي، وزارت اقتصاد و سازمان مديريت و بانك مركزي قفل شدند و شوراي شهر منحل شد- و نه امروز كه خندق ميان خط امام و خط استكبار عميق تر از هميشه شده مي توان يك پا در اين سو و پاي ديگر در آن طرف داشت. ماجراي هل دادن برخي چهره هاي سوخته يا نيم سوز براي انتحار سياسي و پيشمرگي جبهه اپوزيسيون كه براي دو تن از نقش آفرينان فتنه 88 در حال تدارك است، زحمت چنداني براي نظام ندارد و صرفا گواهي مرگ آنان را توشيح خواهد كرد.
محمد ايماني
 


متهم (گفت و شنود)

گفت: يكي از مدعيان اصلاحات گفته است شوراي نگهبان چگونه مي خواهد صلاحيت افرادي را رد كند كه بسياري از شخصيت هاي بين المللي از آنها به عنوان افراد برجسته و هوشمند ياد مي كنند.
گفتم: مثلا كدام شخصيت بين المللي؟ نتانياهو كه از آنها به عنوان سرمايه اسرائيل در ايران ياد كرده بود؟! يا جرج سوروس صهيونيست كه آنها را بهترين جايگزين براي جمهوري اسلامي مي دانست؟! يا اوباما كه حمايت از آنها را هدف استراتژيك آمريكا معرفي كرده بود؟! يا ملك عبدالله سعودي و....
گفت: چه عرض كنم؟! مي گويد سران جريان اصلاح طلب افرادي صاحب نظر! مردم دوست و مدير و مدبر هستند!
گفتم: وكيل مدافع توي دادگاه داشت از متهم دفاع مي كرد و مي گفت؛ آقاي قاضي! ايشان فردي شريف، با شخصيت و انسان دوست هستند و متهم كه هاج و واج مانده بود به او گفت؛ فلان فلان شده از من پول گرفته اي و داري از يك نفر ديگر دفاع مي كني؟!
 


هشدار وزير اطلاعات راه فتنه گري در انتخابات مسدود است

وزير اطلاعات با تاكيد بر برخورد قاطع با هرگونه فتنه گري در انتخابات آينده گفت: وزارت اطلاعات آماده است تا راه هرگونه فتنه گري از خارج كشور و روند تاثيرگذاري آن را سد كند.
حجت الاسلام والمسلمين حيدر مصلحي با اشاره به برنامه هاي وزارت اطلاعات در راستاي تحقق شعار محوري حماسه سياسي و حماسه اقتصادي، اظهار كرد: حماسه سياسي، وجوه مختلف دارد و مردم ما با حضور پرشور خود در همه عرصه هاي سياسي آن را به اثبات مي رسانند. امسال نيز يكي از مهمترين تبلور حماسه سياسي، معطوف به انتخابات رياست جمهوري است كه همگي وظيفه داريم زمينه برگزاري شكوهمند آنرا فراهم آوريم. در اين زمينه اين احتمال وجود دارد كه از خارج از كشور، سازمان هاي اطلاعاتي، گروه ها و جريان هاي خاص اقدام به ايجاد مشكلاتي كنند؛ كه در اين صورت با برخورد قاطع مواجه خواهند شد.
وي افزود: وزارت اطلاعات با استفاده از تجربياتي كه به ويژه در فتنه 88 به دست آورده، خود را مهيا كرده تا راه هر گونه فتنه گري از خارج كشور و روند تاثير گذاري آنها را سد كند. با عنايت به بيداري كه در ملت رشيد كشورمان سراغ داريم اين انتخابات به حماسه سياسي ماندگار در كارنامه نظام اسلامي تبديل خواهد شد.
مصلحي تاكيد كرد: وزارت اطلاعات تمام تلاش خود را براي حفظ امنيت اين انتخابات به كار خواهد بست و به برگزاري انتخابات باشكوه و همراهي مسئولان ذي ربط در خلق حماسه مهم سياسي كمك خواهد كرد.
وي تاكيد كرد: در ارتباط با حماسه اقتصادي نيز غربي ها با تحريم ها و اخلال در نظام اقتصادي به زعم خود دنبال فلج كردن كشورمان بودند، ضمن آنكه اميدوارند كه بتوانند ملت ما را در فشار اقتصادي قرار دهند، اما وزارت اطلاعات با اشراف كامل اطلاعاتي طرح هاي دشمن را مورد شناسايي قرار داده و در اين رابطه اقداماتي پيشگيرانه و متقابل در دست اقدام دارد كه ان شاءالله راه اخلال اقتصادي در نظام اسلامي را مسدود و زمينه بي اثر كردن تحريم هاي ظالمانه را فراهم مي كند.
وزير اطلاعات همچنين يادآور شد: همانطور كه رهبرمعظم انقلاب فرمودند، اين بار نيز دشمنان شكست خواهند خورد و وزارت اطلاعات با تمام توان، وظايف خود در موضوعات امنيت اقتصادي را دنبال مي كند.
همچنين مصلحي كه اخيرا به دعوت مقامات عراقي، سفري به اين كشور داشت، در تبيين اهداف اين سفر، تصريح كرد: اين سفر، با دعوت مسئولان عراقي بخصوص آقاي فالح فياض مشاور امنيت ملي نخست وزير، هماهنگ كننده سازمان هاي اطلاعاتي و امنيتي و سرپرست وزارت امنيت ملي كشور عراق صورت گرفت و در اين سفر با برخي از مسئولان و مقامات عراقي ملاقات داشتم و من از آنها تشكر مي كنم.
وزير اطلاعات در ادامه به تحليل فضاي سياسي داخلي عراق پرداخت و گفت: عراق دوره جديدي را تجربه مي كند، دوره اي كه همه طيف هاي عراقي در حاكميت حضور و نقش فعال دارند. در اين دوره، با مشاركت همه طيف ها اعم از شيعه، سني، كرد، تركمن، مسيحي و ديگر طوايف در ابعاد مختلف آن به ويژه در دستگاه قانون گذاري و اجرايي شكل گرفته است و به مرور با بالا رفتن ظرفيت طرف هاي مختلف ان شاءالله شاهد توسعه مشاركت همگاني در اين كشور خواهيم بود.
به گزارش پايگاه خبري وزارت اطلاعات، مصلحي در پايان با تاكيد بر اين كه روابط بين دو طرف (ايران و عراق) ادامه خواهد داشت، افزود: از برادرم فالح فياض دعوت كردم تا در آينده نزديك به كشورمان سفر كند. در مقطع سفر بنده به كشور عراق هيئت دولت اين كشور موافقتنامه امنيتي بين دو كشور را كه پيش نويس آن قبلا به امضاء طرفين رسيده بود، تصويب كرد. پيش بيني مي شود با سفر آقاي فالح فياض به كشورمان روند اجرايي آن نيز شروع شود.
 


پيام تسليت رهبر انقلاب در پي رحلت آيت الله عبدالهادي الفضلي

رهبر معظم انقلاب به مناسبت رحلت آيت الله دكتر عبدالهادي الفضلي، رئيس علماي شيعه عربستان، پيام تسليتي به زبان عربي صادر كردند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني مقام معظم رهبري، بخشي از پيام تسليت حضرت آيت الله العظمي خامنه اي كه در پي رحلت آيت الله عبدالهادي الفضلي، نماينده رهبرمعظم انقلاب در عربستان به زبان عربي منتشر شده، به شرح زير است:
او سرمشق براي علماي امت از نظر فكر و حركت جهادي بود و همواره براي وحدت ميان امت اسلامي تلاش مي كرد.
 


2 عضو كميسيون در گفت وگو با كيهان:

بودجه 92 در كميسيون تلفيق متوقف نشده است

در حالي كه برخي مطبوعات و رسانه ها از توقف موقت بررسي بودجه در كميسيون تلفيق خبر داده بودند 2 عضو اين كميسيون در مصاحبه با كيهان تاكيد كردند بودجه 92 در كميسيون تلفيق متوقف نشده است.
جعفر قادري سخنگوي كميسيون تلفيق در گفت وگو با كيهان با تكذيب خبر توقف موقت بررسي بودجه در اين كميسيون اظهار داشت: جلسه دوشنبه كميسيون تلفيق با حضور وزير اقتصاد، رئيس بانك مركزي و معاونت برنامه ريزي و نظارت رئيس جمهور برگزار شد.
وي ادامه داد: اعضاي كميسيون اعتراض داشتند كه اطلاعات كافي در مورد بودجه در اختيار آنان قرار نگرفته است و بايد افراد بيشتري از سوي دولت در جلسه كميسيون براي ارائه توضيحات حاضر شوند.
وي ادامه داد: در جلسه روز دوشنبه تصميم گرفته شد كه در جلسات آينده وزيران نفت و صنعت و معدن و رئيس سازمان خصوصي سازي، رئيس سازمان امور مالياتي و رئيس سازمان هدفمندي يارانه ها نيز حضور داشته باشند.
قادري گفت: نمايندگان معتقدند تا زماني كه اطلاعات كافي در مورد بودجه نداشته باشند نمي توانند به كليات آن راي مثبت دهند.
از سوي ديگر حسينعلي حاجي دليگاني عضو كميسيون تلفيق نيز در گفت وگو با كيهان اظهار داشت: جلسه روز دوشنبه به رياست آقاي نادران تشكيل شد، نمايندگان در پايان اين جلسه تاكيد كردند مستندات بودجه كافي نيست و نمي توان به كليات بودجه اي كه آمار و ارقام و اعداد آن روشن نيست راي مثبت داد.
وي ادامه داد: رهبر معظم انقلاب سال جديد را با عنوان «حماسه سياسي و حماسه اقتصادي» نام نهاده اند و بايد بستر آن در بودجه فراهم شود.
حاجي دليگاني گفت: بودجه كشور سند دخل و خرج يك ساله كشور است، جهت گيري بودجه بايد در راستاي نام سال باشد، اصول اساسي بايد در آن مورد ملاحظه قرار گيرد.
وي از نمايندگان عضو كميسيون تلفيق نيز خواست روحيه حماسي داشته و براي بررسي بودجه وقت و جديت بيشتري صرف كنند.
همچنين عضو هيئت رئيسه فراكسيون اصولگرايان در مصاحبه ديگري با فارس نيز اظهار داشت: در جلسه هيئت رئيسه فراكسيون اصولگرايان مقرر شد تا طي جلسه اي با اعضاي فراكسيون كه در كميسيون تلفيق عضويت دارند راهكارهاي تحقق شعار سال در بودجه 92 مورد بحث قرار گيرد.
 


مهمان پرست: عربستان عذرخواهي كرد

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان از عذرخواهي عربستان در رابطه با موضوع فوت دو زائر ايراني در فرودگاه جده خبر داد.
رامين مهمان پرست در جمع خبرنگاران درباره ممنوع الخروج بودن ديپلمات عربستان سعودي كه در يك حادثه رانندگي باعث كشته شدن يك ايراني در تهران شده بود، گفت: متاسفانه يكي از ديپلمات هاي عربستان سعودي مقيم ايران در هنگام رانندگي با اتومبيلي تصادف كرد كه منجر به مرگ يكي از هموطنانمان شد و فرد ديگري هم مجروح شده است اين موضوع از همان لحظه رخداد در دستور كار وزارت امور خارجه قرار گرفت و با اقداماتي كه صورت گرفت در مرحله اول از خروج وي جلوگيري شد.
سخنگوي وزارت امور خارجه ادامه داد: بايد اين مسئله توسط مقامات مسئول رسيدگي مي شد و گزارش هايي كه نيروي انتظامي و دستگاه هاي مربوطه در جهت علت حادثه مي توانستند آماده كنند را دنبال كرديم.
سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان همچنين درباره مرگ دو زائر ايراني در فرودگاه جده نيز گفت: اين حادثه بلافاصله توسط سركنسولگري ما و مقامات عربستان دنبال شد يكي از افراد شركت هايي كه مسئوليت خدمات رساني به حجاج را برعهده دارد و در اين باره خدماتش را ارائه مي داده با ورود تانكر آبي كه نمي توانست آن را كنترل كند ديوار تخريب مي شود و وارد سالن ترانزيت مي شود.
مهمان پرست ياد آور شد: چند نفر از زائران ايراني در اين حادثه صدمه ديدند، 2 نفر متاسفانه فوت كردند و 2 نفر نيز مجروح شدند. عربستان بلافاصله مسئوليت اين حادثه را پذيرفت و عذرخواهي كرد آنها به دنبال اين هستند كه اقدامات لازم را انجام دهند و اين همكاري و هماهنگي بين نمايندگان سياسي كشور ما و عربستان با مقامات مسئول در اين زمينه در حال انجام است.
مهمان پرست در مورد مذاكرات آلماتي 2 نيز گفت: طرف مقابل اعلام كرد كه به وقت نياز دارد تا اين پيشنهادات را در پايتخت هاي كشورهاي خود مطرح كنند و پس از تماس خانم اشتون با وزراي خارجه كشورهاي 1+5 نتيجه رايزني ها را تلفني به آقاي جليلي اطلاع دهند. بنابراين نظراتي كه راجع به فضاي مذاكرات مطرح مي شود تحليل هايي است كه افراد و يا رسانه هاي مختلف دارند.
وي مذاكرات را به صورت مشخص، شفاف، جدي و صريح خواند و افزود: منتظر اقدامات كشورهاي 1+5 هستيم آنها بايد اراده و صداقت خود را در اعتمادسازي به ملت ما نشان دهند.
سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ به سوالي درخصوص دور بعدي مذاكرات گفت: منتظر پاسخ خانم اشتون و رايزني هاي وي با 1+5 هستيم. در شرايط فعلي نوبت 1+5 است كه نشان دهد چه ميزان با اراده و با صداقت براي ادامه مذاكرات آمادگي دارد و براي اعتمادسازي در مقابل ملت ما گام هاي لازم را برمي دارد.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 30002323
¤ در انتخابات حساس پيش رو اصولگرايان بايد با انسجام كامل به يك نامزد تمام و كمال واحدي برسند و از خودگذشتگي كنند و همسو با منويات رهبرمعظم انقلاب در كشور براي مردم فعاليت كنند و از تفرقه پرهيز كنند.
مرشدي
¤ حماسه سياسي سال 92 با حضور آگاهانه و انتخاب رئيس جمهور اصلح و مردمي و انقلابي و ولايتمدار و دين محور تحقق مي يابد. اين كشور متعلق به ما مردم است و اينگونه انتخابات سرنوشت ساز و بسيار تعيين كننده است پس بايد دقت و هوشمندي لازم در انتخاب فرد اصلح لحاظ كنيم و تحت جوسازيهاي كاذب قرار نگيريم و كسي را انتخاب كنيم كه كلاه رياست جمهوري به سرش گشاد نباشد يعني شأن اين مسئوليت خطير را داشته باشد و بر حفظ اين امانت مقدس پاي بفشارد.
بختياري
¤ عدم اتحاد و همبستگي و ارتباط همه جانبه كشورهاي اسلامي با يكديگر از بزرگترين اهداف دشمنان است اما بحمدالله و به كوري چشمشان برقراري روابط نه تنها در ايران بلكه در كشورهاي اسلامي و بويژه كشورهاي پيروز شده در حال افزايش است.
سليمان بلغار
¤ ضمن تشكر از مسئولان وزارت خارجه و دكتر جليلي در مذاكره 1+5 ولي به اين كفتارها نبايد اعتماد كرد چون آنها غير از اتلاف وقت و كوچك شمردن ملت ايران و جلوگيري از پيشرفت اين ملت قصد ديگري ندارند چون چند روز قبل از برگزاري مذاكره خانم اشتون در يك مصاحبه تلويزيوني پيشنهاد فشار عليه ملت ايران را مي دادند حال چگونه مي توان انتظار داشت در جلسه اي شركت كند و بخواهد مذاكره نتيجه داشته باشد. قطع مذاكره زودتر از ادامه همكاري نتيجه مي دهد!
وحدتي
¤ از مسئولان وزارت خارجه مي خواهيم براي شركت در جلسات 1+5 از خانم اشتون بخواهند كساني را وارد مذاكره كند كه اختيارات تامي داشته باشند و با واقعيت و منطق با مسئولان كشورمان وارد مذاكره شوند. اين نوع بي اختياري ها و سكوت ها فقط در راستاي چشم اندازي براي كشور ما محسوب مي شود ولي غربي ها بدانند كه نمي توانند ايران را تسليم كنند.
يك هموطن
¤ خدايا يادم بده كه هميشه يادت باشم و از غفلت بدور و اسير شياطين جني و انسي و اسير نفسم نباشم.
3167---0912
¤ گفت: آيا هنوز با اين گراني ها پاي آرمانهاي انقلاب و رهبرت هستي؟ گفتم بلي، در مكتب سيدالشهدا(ع) ممكن است آب هم براي نوشيدن نداشته باشيم و اين را از مكتب او آموخته ايم.
نقي رحماني
¤ كسي كه نان صهيونيست ها را بخورد بايد بار صهيونيست ها را بي منت به دوش بكشد فلذا اگر كسي از مولا علي(ع) روي گرداند سزايش بيعت با معاويه است و همچنين كسي كه از رفتن زير بيرق نظام مقدس جمهوري اسلامي فرار كند بايد نوكري بي مزد و مواجب آمريكا و غرب را به جان بخرد و اينگونه آخرت خويش را قرباني دنياي يك عده بكند.
6091---0915
¤ كساني كه با بليت جعلي سوار قطار انقلاب شده اند دير يا زود مردم متوجه جعلي بودن بليت آنان شده و مثل اسلاف گذشته خود مجبور به پياده شدن خواهند شد.
4147---0937
¤ وقتي كشور سوريه در دوران جنگ تحميلي جانب ما را گرفت و از حمايت هاي خويش دريغ نكرد جا دارد كه امروز با تدبير و مديريت مسئولين كشور از هر جهت به كمك اين كشور مسلمان بشتابيم و در اين مورد كوتاهي نكنيم.
قدمي از قم
¤ كمك هاي نظامي شيطان بزرگ آمريكا به تروريست هاي سوريه هر چقدر هم زياد باشد چون در جهت حمايت از باطل است نتيجه نخواهد داد.
6263---0938
¤ در انتظار اجراي اعدام مفسدين اقتصاد كشور نشسته ايم تا بلكه شاهد سرآغاز پايان يغماگران باشيم.
رضا سرابي
¤ به بركت انقلاب اسلامي هم به تعداد علم آموزان و هم بر سطوح علم آموزي حتي در سطح آموزش هاي عالي كشور به نحو چشمگيري افزوده شده ولي جاي تاسف دارد كه شاهد شيوع انواع ناهنجاري هاي اخلاقي و بدحجابي در بين فارغ التحصيلان دانشگاه ها هستيم. در هر حال همه ما از مسئولين گرفته تا خود خانواده ها مسئول هستند.
6263---0938
¤ بوستان ناظم الاطباء واقع در محله پامنار محل تجمع تعدادي از افراد معتاد شده و در گوشه اين پارك تعدادي از معتادان مشغول خريد و فروش آن هستند مسئولين مربوطه به اين وضع پايان دهند.
منوچهر اميرزاده
¤ به مجمع نمايندگان و مديران خوزستان و مسئولين محيط زيست پيشنهاد مي كنم با توجه به زيان هاي گرد و خاك ها نسبت به پوشاندن اراضي سيصدهزار هكتاري بيابان هاي استان بوسيله قلوه سنگ ريز و قلوه سنگ شكسته و شن و كاشت نهال هاي مفيد اقدام و از پوشاندن سطوح بيابان ها بوسيله مواد نفتي جدا خودداري شود.
2148---0927
¤ در ايام تعطيلات به مقبره الشهدا واقع در ابتداي خيابان پيروزي خيابان شهيد دوران رفتيم متاسفانه متصدي امور بهداشتي آنجا درب سرويس هاي بهداشتي را قفل و محل مربوطه را ترك كرده بودند وقتي پيگير مطلب شديم معلوم شد شهرداري منطقه 31 كه پوشش دهنده امور مربوطه است آنجا را به پيمانكاري واگذار كرده و نظارتي نيز بر آنها ندارد و اين قضيه تكرار شد مگر نه اينكه مراكز رفاهي و عمومي بايد از همه امكانات لازم برخوردار باشند بويژه مراكزي كه زائرين براي زيارت و دعا مراجعه مي نمايند.
نراقي
¤ بيمه ايران در اهواز متقاضي و مشترك زياد دارد ولي متاسفانه واحد خسارت ظاهرا يكي است و در اين واحد كارشناسي كه بخواهد وضعيت ماشين را مشخص كند بايد چند روز معطل بماند از مسئولان بيمه تقاضا داريم كارشناسان واحدهاي خسارت را بيشتر كنند تا مردم دچار مشكل نشوند.
رحماني- اهواز
¤ در پاكدشت ورامين شهرداري در حال تعريض خيابان است به ما گفته اند بايد عقب نشيني كنيد در حالي كه هيچ پولي در ازاي آن به ما نمي دهد. از مسئولان تقاضاي رسيدگي داريم.
مسعود صوري
¤ كرايه تاكسي در بندرعباس از 500 تومان به طور ناگهاني به 800 تا 900 تومان افزايش يافته است. مسئولان دليل آن را بيان كنند.
علي كمالي
¤ از مسئولين امر درخواست مي شود براي تغيير وضعيت نيروهاي شركتي در دانشگاه دولتي ياسوج با سابقه 51 سال خدمت اقدام نمايند.
نيروي شركتي دانشگاه ياسوج
 


بيطرفي از كه آموختي؟... از رسانه هاي آمريكا! (خبر ويژه)

«يك ماه در آمريكا بودم. رسانه هاي اين كشور به دور از آداب حرفه اي و بدون كوچك ترين سند و مدرك، براساس پيش فرض ها و اتهامات درباره ايران گزارش مي كنند».
رامي خوري تحليلگر روزنامه لبناني ديلي استار با درج اين مطلب خاطرنشان كرد: يكي از رنج آورترين جنبه هاي گذراندن زمان در آمريكا همانطور كه من در طول يك ماه ديدار كاري خود از اين كشور با آن روبرو شدم، پيگيري پوشش خبري مسايل ايران در رسانه هاي اصلي و عمده آمريكا است. توصيف اين موضوع به عنوان «پوشش خبري»، خيلي واقعي نيست، زيرا رسانه هاي عمده آمريكا واقعا اخبار ايران را گزارش نمي دهند، بلكه به جاي آن به عرضه مجدد حملات و تهديدهاي عقيدتي مي پردازند كه از دولت هاي آمريكا و اسرائيل سرچشمه مي گيرد.
وي مي افزايد: مشكل اصلي كه تقريبا در هر خبر و گزارشي كه درباره ايران در رسانه هاي عمده آمريكا منتشر مي شود، ديده مي شود - از جمله رسانه هايي مانند نيويورك تايمز، واشنگتن پست، وال استريت ژورنال و شبكه هاي مهم تلويزيوني- اين است كه پوشش خبري به صورت گريزناپذيري براساس پيش فرض ها، اتهامات و نگراني هايي است كه تقريبا هيچگاه داراي مدارك و مستندات واقعي و معتبر نيستند. از نگاه اين رسانه ها ايران را بايد به هر قيمت عقب راند.
تحليلگر ديلي استار مي نويسد: در هرگونه ارزيابي بي طرفانه عملكرد حرفه اي اغلب رسانه هاي آمريكا در پوشش وضع ايران، مشخص خواهد شد كه به شدت ناقص است تا حدي كه بايد بگويم پوشش رسانه هاي اصلي آمريكا از ايران به صورت حرفه اي جنايتكارانه است. من اين گفته را براساس اين مي گويم كه حرفه و ارزش هاي روزنامه نگاري را در آمريكا آموخته ام؛ اينكه پوشش مطبوعاتي كيفي هر موضوعي به صورت مطلوب بايد داراي مشخصات دقت، توازن، عمق و بافت باشد و نويسنده براي حفظ بي طرفي در هنگام ارائه گزارشي درباره مطالبي كه جنجالي يا داراي تعارض است، بايد تلاش و دقت بسيار زيادي بكند. اما چنين كيفيتي در اغلب رسانه هاي آمريكا ديده نمي شود.
رامي الخوري نوشت: من از ديدن طرح اتهامات بي سند عليه برنامه هسته اي ايران و ادعاي ساخت پنهاني بمب حيرت زده مي شوم. در اين عبارت ها هيچ اطمينان و يقيني وجود ندارد، مدارك و اسناد معتبر و واقعيات قابل تاييد اندكي وجود دارد و به جاي آن تنها خشم، پيش فرض ها و هراس ديده مي شود. آنها مسئوليت خود را فراموش كرده و سربازان عقيدتي اهداف دولت شده اند.
 


طرف مقابل ما قانون اساسي نيست اسلامگرايي است! (خبر ويژه)

يك عضو متواري حلقه كيان ضمن مرور برخي تناقضات اصلاح طلبان فعال در فتنه سبز تصريح كرد اين جريان دچار ريزش شده و امكان بازسازي حوادث سال 88 وجود ندارد.
مجيد محمدي همكار فعلي راديو فردا 3 سال پيش تصريح كرده بود كه مسئله جنبش سبز، انتخابات و تقلب يا حتي قانون اساسي و ولايت فقيه نيست بلكه اسلامگرايي را مسئله اصلي خود مي بيند. او اكنون در وب سايت راديو زمانه مي نويسد: درست است كه سياست عرصه آرمان گرايي و مطلق گرايي نيست اما نمي توان عنصر نتيجه را از معادلات سياسي حذف كرد. با تمركز بر «نتيجه» است كه ارزيابي وسايل براي رسيدن به اهدافي خاص و هزينه- فائده كردن معني دار مي شود. آيا سبك و سنگين كردن هزينه ها و فوايد، شركت در انتخابات را معني دار مي كند؟ كساني كه منتقد شركت در انتخابات پيش رو هستند بازندگي اصلاح طلبان را بدين معنا نمي گيرند كه به ميدان راهشان نمي دهند يا اصلاً نمي توانند اقدامي انجام دهند بلكه با تمركز بر نتيجه معتقدند در مجموع گلي نخواهد زد.
وي با ادعاي اينكه امكان دستكاري و تقلب هميشه فراهم بوده مي نويسد: همان طور كه اصلاح طلبان نتوانستند جلوي مهندسي انتخابات در سال 84 را بگيرند، دولت احمدي نژاد نيز نخواهد توانست جلوي اين كار را در انتخابات 92 بگيرد.
وي آنگاه تصريح مي كند: آنها كه مي خواهند شركت كنند مجبورند بحث تقلب را فراموش كنند يا بگويند تقلبي در دوره هاي پيشين رخ نداده و در اين دوره هم رخ نخواهد داد. حتي اگر اصلاح طلبان راي بياورند. بالاخص از آن دسته از اصلاح طلبان وفادار به نظام كه مي خواهند در بيعت پيش رو شركت كنند (كساني مثل محمدرضا عارف، حسن روحاني، يا كواكبيان) براي حكومت نگران كننده نيستند. اين عضو حلقه كيان- حلقه اي كه نقش اساسي را در به بازي گرفتن خاتمي در سال 76 ايفا كرد- آنگاه مي نويسد: از سوي ديگر آيا اصلاح طلبان در محدوده هاي خاكستري و حتي روشن ظرفيت جنگيدن دارند يا خير؟ آيا كاري از دستشان برمي آيد؟ آيا نشانه اي براي باز شدن فضا وجود دارد؟ ريزش هاي مربوط به اصلاح طلبان نيز صورت گرفته و حكومت براي حفظ انسجام دروني ابايي از پرداخت هزينه ندارد. اگر تصور بخشي از مخالفان آن است كه ممكن است در صورت شركت در انتخابات فرصتي براي حركت هايي مثل جنبش سبز فراهم شود دستگاه هاي امنيتي رژيم را دست كم گرفته اند. آنها با درسي كه از تحولات سياسي سال 88 گرفته اند نخواهند گذاشت انتخابات به فرصتي مشابه تبديل شود.
مجيد محمدي كه از رونق گرفتن انتخابات عصباني به نظر مي رسيد افزوده است: آيا مشاركت و رقابت در اين بيعت، اخلاقي و عقلاني است؟ اگر در حالي كه نامزدهاي دوره قبل اصلاح طلبان در حصر خانگي و فعال ترين نيروهايي كه در دوره قبل مشاركت داشتند اكنون در زندان هستند گروهي كه مي گويند به آرمان هاي اصلاح طلبي وفادارند در بيعتي كه شرايط آن تغيير نكرده شركت كنند، افكار عمومي چه تلقي اي از آنان پيدا خواهد كرد؟ آيا اين همخوان است با رفاقت و هم پيماني؟ آيا اين كه گروهي از اصلاح طلبان در دوره هاي گذشته چنين جفايي (در چارچوب اخلاق دوستي، و نه اخلاق فلسفي و عرفاني) عليه هم جناحي هاي خود روا داشته اند توجيه كننده جفاي اين دوره است؟ آيا نداشتن خط قرمز يا اصول، بخشي ضروري از فعاليت سياسي است؟ اصلاح طلبان بايد به اين سؤال مبنايي پاسخ دهند كه حكومت به چه اقدامي دست زند، آنها از اين ماجرا كنار خواهند كشيد؟
 


درس عراق مي گويد مداخله نظامي در سوريه اول بدبختي هاي آمريكاست (خبر ويژه)

وضعيت سوريه اگر دشوارتر از عراق نباشد، دست كم به همان اندازه سخت است و به همين دليل مداخله نظامي براي آمريكا مي تواند تبعات سنگيني داشته باشد.
روزنامه واشنگتن پست با درج اين مطلب نوشت: مقامات كنگره آمريكا دو هفته پيش در حالي كوبيدن بر طبل مداخله نظامي اين كشور در جنگ داخلي سوريه را تشديد كردند كه تبعات بلندمدت پيشنهادهاي قانونگذاران درباره چنين مداخله اي را ناديده گرفته اند. همزمان، «جان مك كين» سناتور جمهوري خواه از ايالت آريزونا و از مدافعان اصلي مداخله نظامي در سوريه از اشتباهات آمريكا در عراق نيز سخن گفت.
مك كين و سناتور «كارل لوين» نماينده دمكرات ايالت ميشيگان و رئيس كميته خدمات نيروهاي مسلح سنا از «باراك اوباما» رئيس جمهوري آمريكا خواستند در صورت درخواست آنكارا براي ايجاد منطقه پرواز ممنوع در داخل مرز شمالي سوريه از تركيه حمايت و قدرت هوايي حكومت اسد را تضعيف كنند.
اما اين دو نماينده آمريكايي از اشاره به اين مطلب كه اگر اسد با حمله به پايگاه هاي موشكي تركيه به چنين حملاتي پاسخ دهد يا از سامانه هاي دفاع هوايي سوريه براي حمله به منافع آمريكا و هم پيمانانش استفاده كند، چه اتفاقي رخ خواهد داد؟ پاسخ واضحي ندادند.
واشنگتن پست نوشت: سناتورها همچنين ترديد ژنرال ماتيس در مورد در اختيار نهادن سلاح به مخالفان اسد را به دليل «پيچيده بودن اوضاع سوريه» ناديده گرفتند. اين ژنرال آمريكايي گفته بود بايد تا اندازه اي مطمئن شويم كه اين تسليحات به دست دشمنان ما نمي افتد.
واشنگتن پست افزود: اكنون صرفنظر از اين كه حمايت نظامي از برخي نيروهاي (به اصطلاح) «خوب» مخالف سوري تا چه اندازه دشوار و هزينه بر خواهد بود، بد نيست كه به چشم انداز آينده بپردازيم. معماي كنوني آمريكا كه سناتور مك كين و ژنرال كين از اشاره به آن خودداري كردند اين است كه دولت هاي جديد آسياي مركزي و خاورميانه خواه در عراق، افغانستان يا تمايلي به حضور گسترده نيروهاي خارجي در كشورشان حتي براي كمك به آموزش نيروهاي نظامي بومي ندارند. مردم اين كشورها به ويژه علاقه مند به حضور نيروهاي آمريكايي نيستند. ژنرال كين در تشريح اين موضوع گفت: در سال 2009 زماني كه مساله توافقنامه استقرار نيروها در عراق و ادامه حضور آنها پس از سال 2010 مطرح شد با توجه به نزديك شدن به انتخابات اين كشور در سال 2010 هيچ يك از نامزدهاي انتخابات جرات حمايت از حضور نيروهاي آمريكايي را نداشتند و در اين صورت شانس آنها براي انتخاب شدن كاهش مي يافت.
 


موعظه هاي هاشمي در گوش فائزه اثر نمي كند (خبر ويژه)

شبكه دولتي انگليس با استقبال از اظهارات اخير فائزه هاشمي، مواضع وي را ناديده گرفتن حساسيت هاي پدرش از جمله درباره سازمان مجاهدين خلق(منافقين) ارزيابي كرد.
فائزه هاشمي كه اواخر اسفندماه پس از تحمل 6ماه حكم از زندان آزاد شد، در مصاحبه با روزنامه زنجيره اي بهار، هم بندي هاي خود از گروهك بهائيت و سازمان منافقين را دوستان خود خوانده و با استنكاف از منافق خواندن سازمان مذكور گفته است: با تعدادي از خانم هاي بهايي، تعدادي از سازمان مجاهدين، دو خانم مسيحي، دو نفر از گروه مادران عزادار پارك لاله، تعدادي بچه هاي سبز، لائيك و چپ، هم بند بودم.
به گفته فائزه آقاي هاشمي در جريان ملاقاتي كه با او داشته «گله هاي آن طرف را منتقل كرد كه چرا به مجاهدين، منافقين نمي گويم يا چرا روابط خوبي مثلا با مجاهدين و بهايي ها دارم.» وي همچنين گفته كه «نگراني براي بازگشت به زندان ندارم و خود را شيرزن مي دانم ولي نه تنها شيرزن خانواده هاشمي».
وبسايت بي بي سي فارسي با استقبال از سخنان فائزه هاشمي و اينكه او از سازمان تروريستي منافقين به عنوان مجاهد خلق ياد مي كند، نوشت دختر اكبر هاشمي رفسنجاني، به عنوان يكي از اصلي ترين چهره هاي جمهوري اسلامي، ضمن آگاهي كامل از تاريخچه درگيري هاي مجاهدين خلق با پدرش و حكومتي كه او از عمده ترين پايه گذاران و نگهبانانش بوده، تابوها و حساسيت هاي موجود را ناديده مي گيرد و از واژگان رسمي تجويز شده براي نامگذاري آنها استفاده نمي كند.
يادآور مي شود برخي اعضاي خانواده همسر فائزه هاشمي در دهه 60 با سازمان منافقين سمپاتي و ارتباط داشتند. هاشمي رفسنجاني يك بار توسط سازمان منافقين ترور شد اما اين ترور نافرجام بود.
سازمان منافقين يكي از حاميان فتنه سبز و آشوب خياباني در سال 88 بود كه فائزه هاشمي نيز در آن نقش آفريني مي كرد.
 


سنگ تمام خط فتنه براي حلقه انحرافي (خبر ويژه)

يك اصلاح طلب حامي هاشمي و خاتمي، به حمايت از اسفنديار رحيم مشايي در روزنامه حامي وي پرداخت.
روزنامه شهروند روزنامه اي تازه تأسيس است كه با امكانات دولت (جمعيت هلال احمر!) و براي مصارف انتخاباتي راه اندازي شده. در اين ميان صادق زيباكلام ضمن انتشار مقاله اي در روزنامه شهروند از مشايي حمايت كرد. زيباكلام همسو با تاكتيك اصلاح طلبان و فتنه گران مدتي است اقدام به بزرگ نمايي مشايي مي كند. جريان متبوع زيباكلام معتقدند با برجسته كردن اين حاشيه مي توان اذهان مردم و اصولگرايان را از فتنه گران منحرف كرد.
زيباكلام در روزنامه شهروند مي نويسد: در اينكه شوراي نگهبان رحيم مشايي را رد صلاحيت خواهد نمود هيچ ترديدي وجود ندارد. في الواقع عزم و اراده جدي اصولگرايان بر آن قرار گرفته كه به هيچ روي اجازه ورود به انتخابات را به رحيم مشايي ندهند.
وي ادعا مي كند: شايد اگر نسبت به پيروزي قطعي او يقين نداشتند، اينقدر مصمم نمي شدند تا جلوي ورود او را به انتخابات پيش روي بگيرند. يقيناً اگر مطمئن بودند كه او رأي نخواهد آورد و پيروزي اش نامحتمل است، اصرار بر ممانعت از شركت وي در انتخابات نمي كردند.
زيباكلام افزود: اما پرسش دشوار براي شوراي نگهبان آن است كه رحيم مشايي را به كدام دليل يا دلايل مي توانند رد صلاحيت كنند؟ مي دانيم كه اطلاق لفظ «انحراف» و «جريان انحرافي» همچون اطلاق لفظ «فتنه» چماقي براي ساكت كردن مخالفين و منتقدين بيشتر نيست. ظرف چند سال گذشته كه اصولگرايان رحيم مشايي را متهم به «منحرف» بودن نموده اند، هرگز كلامي پيرامون مصداق يا مصاديق منحرف بودن وي نگفته اند. اينكه رحيم مشايي منحرف است دقيقاً يعني چه؟ آيا افكار و عقايد وي انحراف آميز است؟ آيا ايشان به لحاظ رفتار و سكنات شخصي منحرف هستند؟ آيا مرتكب سوء استفاده مالي شده اند؟ آيا ايشان منكر برخي اصول و بنيان هاي مذهبي هستند؟
يادآور مي شود زيباكلام پيش از اين از مفسد اقتصادي 3 هزار ميليارد توماني با تعابيري تحت عنوان نابغه كارآفرين اقتصادي و... حمايت كرده بود؛ حال آن كه جريان متبوع وي طي يك سال گذشته حداكثر استفاده را از اين پرونده فساد اقتصادي براي سياه نمايي عليه نظام كردند. دست بر قضا و بنا بر گزارش دادگاه همين متهم اقتصادي حداقل 2 بار -از جمله در هتل لاله- با ليدر حلقه انحرافي قرار و ديدار داشته است.
نكته قابل تأمل اين است كه چرا آقاي زيباكلام هر جا فرد مسئله داري مي بيند، به سوي وي متمايل مي شود. طبق قانون اساسي نامزد رياست جمهوري بايد رجل سياسي-مذهبي، مدير و مدبر باشد و طبيعي است كه حتي اگر هيچ نقطه سياهي در كارنامه امثال آقاي مشايي نبود، اين شرايط كمترين انطباقي با وي و امثال وي نداشت. يعني مثلاً لازم نبود او گفته باشد دوره اسلامگرايي تمام شده همان طور كه دوره اسب سواري تمام شده يا مثلاً مدعي دوستي با اشغالگران غاصب فلسطين تحت عنوان دوستي با مردم اسرائيل شده باشد و يا مثلاً فقدان صلاحيت نامبرده براي تصدي معاون اولي رئيس جمهور قبلاً اعلام و ابلاغ شده باشد.
اما فارغ از همه اين مسائل بايد به امثال آقاي زيباكلام گفت كه دست او و جريان متبوع وي رو شده است و آنها اگر خيلي هنرمند باشند بايد افتضاحات جريان فتنه و دم خروس بيرون افتاده پس از آشوبگري را كه ديگر قابل پنهان كردن پشت ادعاي اصلاح طلبي نيست، رفع و رجوع كنند؛ مگر اينكه نسبت وثيق تري ميان اين جريان و حلقه انحراف ايجاد شده و بنا باشد اين حلقه براي آن جريان نقش پيشمرگي و عمليات پوششي را ايفا كند.

 


پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی

در پی وقوع زلزله در استان بوشهر

حضرت آيت الله العظمی خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پي حادثه تلخ زلزله در استان بوشهر با صدور پيامي براي خسارت ديدگان و بازماندگان اين حادثه صبر و اجر مسئلت كردند.

متن پيام به اين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با تاسف و اندوه خبر زلزله در استان بوشهر و تلفات و خسارت های انسانی آن را دریافت کردم.با دعا و درخواست رحمت و مغفرت الهی برای درگذشتگان و شفای آسیب دیدگان و صبر و اجر برای بازماندگان، از نماینده محترم ولی فقیه و مسئولان محترم در استان و نیز مسئولان ذیربط در مرکز و غیره می خواهم که همه کوشش خود را برای نجات آسیب دیدگان و پشتیبانی خسارت یافتگان بکار برند و امیدوارم مردم عزیز از همه جای کشور نیز مانند همیشه نقش درخشان خود را در کاستن از رنج مصیبت دیدگان ایفا کنند.

والسلام علیکم و رحمه الله

سید علی خامنه ای – 20/فروردین ماه/1392


 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10