(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 21 فروردین 1392 - شماره 20461

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
با حضور رئيس جمهور و خانواده شهدا صورت گرفت
رونمايي از دستاوردهاي جديد هسته اي پاسخ ايران به تحريم ها
هديه به خوانندگان
اخبار ادبي و هنري
درپرتو وحي
بزرگداشت بيستمين سالگرد شهادت آويني برگزار شد
آويني ؛ راوي فردايي ديگر
بازتاب دستاورد جديد هسته اي
رسانه هاي غربي: ايران به رغم تحريم ها توليد «كيك زرد» را آغاز كرد
علي رغم حمله سلفي ها به دفتر نمايندگي ايران در قاهره صورت گرفت
 اهداي گل از سوي دانشجويان ايراني به حافظ منافع مصر در تهران
دانشجوي اصفهان دستگاه شبيه ساز باران ساخت
آغاز جشنواره علوم و هنرهاي قرآني
دانشگاه هاي پيام نور خراسان رضوي
سوگواره تعزيه فاطمي در نيشابور اجرا مي شود
معاون فرهنگي سازمان اوقاف و امور خيريه:
سوگواره ياس نبوي با برنامه هاي متنوع برگزار خواهد شد
افتتاح چند پروژه عمراني در استان گيلان
با حضور معاون اول رئيس جمهور
بازديد معاون وزير صنعت ، معدن و تجارت از معادن زغالسنگ طبس
توقيف محموله 250 هزار ليتري سوخت قاچاق توسط سپاه
توضيحات مشاور دادستان كل درباره يك شيطنت رسانه اي
تاكيد سفراي ايران و واتيكان بر حل مسالمت آميز بحران سوريه
سومين جكت فاز 14 پارس جنوبي نصب شد
اصفهاني ها پيكر 6 شهيد را تشييع مي كنند


با حضور رئيس جمهور و خانواده شهدا صورت گرفت

رونمايي از دستاوردهاي جديد هسته اي پاسخ ايران به تحريم ها

همزمان با 20 فروردين ماه، روز ملي فناوري هسته اي و به رغم تشديد فشارها و تحريم هاي غرب عليه جمهوري اسلامي ايران، از 5 راديو دارو و دستاوردهاي جديد هسته اي كشور رونمايي شد.
از جمله اين دستاوردها شامل مجتمع معدني اورانيوم ساغند، مجتمع توليد اكسيد اورانيوم شهيد رضايي نژاد و شتاب دهنده صنعتي الكترون است.
معادن شماره يك و دو اورانيوم ساغند با تاريخچه شناسايي حدود سي سال و آماده سازي حدود 18 سال بنا به دلايلي روند عادي خود را طي مي كرد كه با بهره گيري از روش هاي مديريتي جديد و توانمندي پيمانكاران داخلي به نتيجه رسيد و سه شنبه (ديروز) به دست رئيس جمهوري اسلامي ايران رسما افتتاح شد كه در چرخه تامين مواد اوليه صنعت هسته اي ايران قرار خواهد گرفت.
در حوزه فرآوري، هم كارخانه و مجتمع فناوري اورانيوم و توليد كيك زرد با ظرفيت 60 تن در سال توسط متخصصان كشور به صورت كاملا داخلي طراحي و ساخته و با نامگذاري اين مجتمع به نام شهيد مهندس داريوش رضايي نژاد افتتاح شد. همچنين در عرصه كاربرد پرتوها در زندگي بويژه پزشكي، كشاورزي و صنعت، تجهيز و ساخت شتاب دهنده ها جزو مهمترين و پيچيده ترين اجزا و مسائل است كه به دست جوانان دانشمند و متفكر ايران نخستين شتاب دهنده صنعتي كشور ساخته شد كه به همراه پنج راديو داروي درماني راه اندازي و رونمايي شد.
در اين مراسم كه خانواده هاي شهداي هسته اي كشور نيز حضور داشتند مادر شهيد قشقايي به نمايندگي از خانواده هاي شهداي هسته اي از اين راديو داروها رونمايي كرد. همچنين لوح تقدير و تنديس روز ملي فن آوري هسته اي از سوي خانواده هاي شهداي هسته اي به رئيس جمهوري اعطا شد.
ادامه مسير تكميل چرخه هسته اي بدون وقفه
«محمود احمدي نژاد» طي سخناني در مراسم روز ملي فناوري هسته اي كه در سازمان انرژي اتمي با حضور مقامات لشكري، كشوري و برخي سفراي كشورهاي خارجي برگزار شد، با اشاره به مذاكرات ايران و 1+5 خطاب به طرف هاي مذاكره گفت: نصيحت مي كنم بنشينيد و همكاري كنيد چرا كه هيچ كس قادر نخواهد بود در مسير تكميل چرخه هسته اي شدن ملت ايران وقفه اي ايجاد كند.
آقاي احمدي نژاد افزود: زماني بود كه آنها تلاش كردند و تمام راه ها را رفتند تا مانع دسترسي ملت ايران به دانش هسته اي شوند و اجازه ندهند اين دانش وارد ايران شود و به قله آن دسترسي پيدا كنيم، اما حالا دسترسي پيدا كرده ايم و به قله رسيده ايم.
وي با بيان اين كه حالا كه به اين دانش دسترسي پيدا كرده ايم، اين كشورها چه مي گويند؟ خطاب به غربي ها گفت: خوب است در عرصه سياسي آدم كمي از عقلش استفاده كند؛ آن موقع كه به دانش هسته اي دست پيدا نكرده بوديم نتوانستيد جلوي ما را بگيريد حالا كه ما به آن دست يافته ايم چطور از اين حرف ها مي زنيد؟!
احمدي نژاد با انتقاد شديد از نحوه مديريت برخي كشورهاي غربي به اصطلاح قدرت جهاني افزود: آخر مگر مي شود دنيا را اينطور اداره كرد؟ مگر مي توانيد بگوييد ما مي گوييم كدام ملت چه چيز داشته باشد، كدام ملت چه چيز نداشته باشد؟ اينها براي دوره استعمار است و دوره آن تمام شده است. رئيس جمهور در ادامه با اشاره به اينكه سالها وارد كننده شمش فولاد خام بوديم گفت: با افتتاح پنج كارخانه اين محصول در اين ماه از واردات بي نياز مي شويم و بايد به دنبال طرح هايي براي صادرات باشيم.
آقاي احمدي نژاد در ادامه با اشاره به مجتمع معدني كه ديروز آغاز به كار كرده است، افزود: وقتي كه معدن مي گوييم ابتدا اين در ذهن تداعي مي شود كه منطقه اي را منفجر مي كنند و مواد را برمي دارند اما در خصوص اورانيوم اينطور نيست در طبيعت هر ماده اي كه ارزشمندتر است دسترسي به آن نيز سخت تر است. وي گفت: هر چه ارزش كاني ها بالاتر مي رود حجمش در دنيا كمتر و دستيابي به آن سخت تر مي شود كه اورانيوم از آن جمله است، نه اين كه در مناطقي از دنيا اورانيوم در سطح پيدا نمي شود بله پيدا مي شود البته به صورت رگه اي و آن هم در اعماق بالا است. رئيس جمهور افزود: در همين سنگ معدني كه امروز افتتاح شد در هر تن سنگي كه بالا مي آيد كمتر از نيم كيلو كيك زرد به دست مي آيد كه آن هم وقتي تبديل به اورانيوم5 /3 درصد مي گردد يك دهم آن مي شود.
وي گفت: يعني حجم عظيمي از مواد از عمق 300 متري بايد بالا بيايد و كارهاي زيادي روي آن صورت گيرد و از هر 10 تن ، نيم كيلو به ما مواد دهد.
رئيس جمهور افزود: در گذشته براي تهيه مواد اوليه و كيك زرد وابسته به بيرون بوديم آن هم كه الان در انحصار سياسي برخي قدرت هاست همان طور كه اصل انرژي هسته اي در انحصار برخي قدرت هاي جهان خوار است.
آغاز ساخت دو راكتور هزار مگاواتي
در سال جديد
فريدون عباسي، رئيس سازمان انرژي اتمي نيز طي سخناني در اين همايش به تشريح اهم اقدامات اين سازمان در سال گذشته پرداخت.
وي افزود: صنعت هسته اي كشور در سال 91 با بهره گيري از توانمندي هاي كسب شده سال هاي قبل و با انسجام مديريت و تمركز بر اهداف تعيين شده توانست ضمن تثبيت شرايط پايدار در همه اجزاي صنعت هسته اي، سمت گيري فعاليت هاي خود را در چهار محور تقسيم سوخت، چرخه سوخت، فناوري هاي پيشرفته، توليد انرژي و كاربرد پرتوها در زندگي متمركز كند و نتايج مطلوبي بدست آمده است.
وي اضافه كرد: در حوزه نيروگاه و راكتورهاي تحقيقاتي، نيروگاه اتمي بوشهر در شهريور 91 به قدرت نهايي هزار مگاوات الكتريكي رسيد و با انجام آزمايشهاي استاندارد آمادگي تحويل موقت به بهره بردار ايراني را دارد كه در اين خصوص همكاري مطلوبي ميان متخصصان فدراسيون روسيه و جمهوري اسلامي ايران وجود داشته است كه مي تواند در آينده نيز استمرار داشته باشد.
وي با اشاره به تلاش هاي اين سازمان براي تكميل چرخه سوخت گفت: انجام اصلاحات لازم و تكميل تجارب در ساخت مجتمع هاي سوخت صفحه اي و توليد 15 مجتمع سوخت براساس اعلام نياز راكتور تهران طراحي و به 55 مجتمع سوخت مجازي براي راكتور تحقيقاتي 40 مگاواتي خنداب، توليد بردهاي سوخت اكسيد اورانيوم سراميكي مورد نياز راكتور خنداب، اراك، طراحي و ساخت 36 مجتمع سوخت با اكسيد اورانيوم طبيعي براي انجام اصلاحات و روزآمد كردن راكتور صفر قدرت اصفهان و بهره برداري از آن براي آزمايش سوخت هاي اصلي راكتور 40 مگاواتي خنداب اراك در آينده نزديك، طراحي مجتمع هاي سوخت راكتور قدرت مشابه نيروگاه اتمي بوشهر و اقدام در جهت ساخت قطعات نمونه، انجام آزمايش هاي مربوط به پرتودهي سوخت هاي با غناي طبيعي، غناي 5/3 درصد و غناي 20 درصد در راكتور تهران و آمادگي لازم براي انجام آزمايشات پرتودهي به منظور كسب تجربه نهايي در ساخت سوخت و تهيه استانداردهاي لازم براي صادرات آن جز دستاوردهاي سازمان در اين حوزه بوده است.
عباسي اصلاح نسل گياهان با استفاده از پرتودهي را يكي ديگر از دستاوردهاي هسته اي كشور برشمرد كه توسط متخصصان داخلي انجام مي شود.
واگذاري موقت نيروگاه بوشهر به ايران
ئيس سازمان انرژي اتمي در حاشيه مراسم گراميداشت روز ملي فناوري هسته اي از واگذاري مقدماتي نيروگاه اتمي بوشهر به ايران خبر داد و گفت: اين واگذاري اوايل ارديبهشت ماه امسال انجام مي شود. وي با بيان اين مطلب افزود: اشكالات كوچكي در راه اندازي ژنراتور برق نيروگاه و وصل شدن آن به مدار ايجاد شده بود كه برطرف شده است. وي ادامه داد: براساس برنامه زمانبندي شده آزمايشات مقدماتي انجام و عيب هاي آن برطرف شده است.
معاون رئيس جمهوري تصريح كرد: با رفع اين عيوب و اشكالات، واگذاري مقدماتي نيروگاه از سوي پيمانكار روسي به ايران اوايل ارديبهشت ماه انجام مي شود و پس از اتمام دوره ضمانت آن، واگذاري قطعي انجام مي شود.
مهم ترين دستاوردهاي هسته اي كشور
از سال 1386 كه روز 20 فروردين ماه به عنوان روز ملي فناوري هسته اي نامگذاري شده هر سال از دستاورد جديدي در كشور رونمايي شده است.
كامل شدن چرخه توليد سوخت هسته اي در مقياس آزمايشگاهي و توليد اورانيوم با غناي مورد نياز در سال 86، نصب 6000 سانتريفيوژ در سال 87، توليد نخستين سوخت هسته اي در يو.سي.اف اصفهان در سال 88، رونمايي از نسل سوم ماشين هاي سانتريفيوژ و سوخت مجازي راكتور تهران در سال .89 توليد سوخت مجازي نيروگاه آب سنگين اراك در سال 90 و بهره برداري از توان توليد برق 60 مگاواتي نيروگاه اتمي بوشهر از مهم ترين دستاوردهاي هسته اي كشور طي سالهاي گذشته بوده است.
 


هديه به خوانندگان

حضرت امام خميني(ره): امروز اگر قواي ما از هم منفصل شوند به نفع آمريكاست و الان دشمن آمريكاست و بايد تجهيزات ما به طرف اين دشمن باشد.
 


اخبار ادبي و هنري

فرزند شهيد آويني:
پدرم با خاتمي و هاشمي اختلاف داشت
فرزند شهيد آويني در گفت و گويي بر اختلاف نظر سيد شهيدان اهل قلم با سيدمحمد خاتمي تأكيد كرد.
دختر شهيد آويني در بخشي از اين مصاحبه گفته است: سيدمرتضي آويني در زمينه فرهنگي با آقاي خاتمي اختلاف نظر عميق داشته و اين را هم با صراحت بيان مي كند. او يك متفكر آرمان گرا بوده و ابايي هم از بيان اعتقاداتش نداشته. يعني پدرم در مقام كسي كه سال ها زندگي اش را صرف كار فرهنگي كرده و در اين زمينه مطالعات بسيار زيادي داشته وظيفه خودش مي دانسته كه در عرصه فرهنگي صراحتاً اظهارنظر كند و مخالفتش با رويكرد وزارت ارشاد آقاي خاتمي را علني كند.
وي در گفت و گو با شرق تصريح كرد: او (شهيد آويني) به صراحت در برابر آدم هايي كه فكر مي كرده از معيارهاي فرهنگي انقلاب انحراف پيدا مي كنند، مي ايستاده و واكنش اش از همان تفكر آرمان گرايانه برمي خاسته است.
فرزند شهيد آويني افزود: پدرم هرگز با مرحوم فرديد ملاقاتي نداشته و هرگز در جايي نگفته يا ننوشته كه خودش را متأثر از ايشان مي داند. اما البته با ديدگاه مجله كيان و جريان روشنفكري ديني مشكل داشته و مخالفت هايش را چه شفاهي و چه كتبي بيان كرده.
وي در ادامه اين گفت وگو بيان كرده: پدرم هم با صدا و سيما اختلافات سازماني داشت و هم با نحوه مديريت و سياست هاي آقاي محمد هاشمي اختلافات فرهنگي.
بيعت سينماگران با شهيد آويني
مراسم تجديد بيعت با شهيد آويني با حضور جمعي از سينماگران و مسئولان سينمايي روز گذشته در مزار اين شهيد در قطعه شهداي بهشت زهرا(س) برگزار شد.
به گزارش برنا، اين مراسم با نوحه خواني و ذكر مصيبت به مناسبت شهادت فاطمه زهرا(س) آغاز شد. سپس ميرعلايي، مديرعامل بنياد سينمايي فارابي در سخناني گفت: صحبت در مورد شهدا و كساني كه اهل عمل بودند سخت است. آنها راه آرماني خود را پيدا كردند و در آن مسير قدم گذاشتند اميدواريم طوري عمل كنيم كه در روز قيامت شفيع ما شوند.
بازديد از مقبره شهداي گمنام و قطعه هنرمندان پايان بخش اين مراسم بود.
تنها شبكه عربي كه از فيلم حضرت محمد(ص) حمايت كرد
در حالي كه همه رسانه هاي عربي فيلم حضرت محمد(ص) به كارگرداني مجيد مجيدي را هدف حمله قرار داده اند، شبكه المنار وابسته به حزب الله لبنان به استقبال اين فيلم ايراني رفت.
«المنار» به تازگي در گزارشي از پايان كار فيلمبرداري فيلم جديد «مجيد مجيدي» درباره زندگي پيام اكرم(ص) خبر داد.
طبق اعلام المنار، اين فيلم امسال در تالارهاي سينماي ايران و به طور همزمان در كشورهاي اسلامي به زبان هاي عربي، انگليسي و اردو به نمايش درخواهد آمد.
كار فيلمبرداري صحنه هاي مربوط به لشكركشي ابرهه حبشي به سوي مكه و تخريب كعبه در قاره آفريقا به پايان رسيده و 99 درصد كار فيلمبرداري داخل ايران نيز انجام شده است.
 


درپرتو وحي

ملاك هاي سنجش شما
درست و دقيق باشد!
قرآن كريم:
و هنگامي كه پيمانه مي كنيد، حق پيمانه را ادا نمائيد.
و با ترازوي درست وزن كنيد.
اين (كه ملاك هاي سنجش شما درست و دقيق باشد) برايتان بهتر و عاقبتش نيكوتر است!
سوره اسراء
آيه 35
 


بزرگداشت بيستمين سالگرد شهادت آويني برگزار شد

آويني ؛ راوي فردايي ديگر

آرش فهيم
بيستمين سالگرد شهادت سيد شهيدان اهل قلم درحالي روز گذشته برگزار شد كه با گذشت اين زمان ، هنوز هم سيد مرتضي آويني به عنوان بهترين الگوي هنرمند انقلابي شناخته مي شود.
خوشبختانه، نسل نوين انقلاب اسلامي پيوند فكري و عاطفي عميقي با شهيد آويني پيدا كرده و اين اتفاق، فراهم كننده دست يابي به «فردايي ديگر» است.
هرچند برخي از نويسندگان و منتقدان غرب گرا كه نسبت به اين پيوند نگران هستند، طي سال هاي اخير تلاش نموده اند تا چهره آويني را نزد آينده سازان انقلاب اسلامي مخدوش نمايند.
تعابيري با اين مضامين كه «آويني با اصولگرايي هيچ نسبتي نداشت»، «آويني فرهنگ و هنر را از سياست جدا مي كرد» و... در همين راستا بيان مي شوند. اما بهترين و صادق ترين راوي آويني، آويني است و بس!
گويي شهيد آويني، در زمان حيات در اين دنيا، اين روزگار و اين گونه نظرات را پيش بيني كرده و نوشته بود: «به راستي روزگار بسيارغريبي است! چه كسي مي توانست تصور كند كه در كره زمين، روزگاري پيش خواهد آمد كه با نام علم، «نظر» و «عمل» را اين چنين از يكديگر جدا خواهند ساخت و ميان علوم و معارف، سياست و دين و هنر و اقتصاد و اخلاق و... مرزهايي محكم تر از مرزهاي جغرافيايي خواهند كشيد؟»اما به راستي شهيد آويني چه آرمان هايي در عرصه هاي هنر، رسانه و سينما داشت؟ اين آرمان ها كه در سخنراني ها، نقدها و مقالات وي قابل شناسايي هستند، مي توانند به عنوان شاخص هايي براي افق آينده فرهنگي كشور استفاده شوند. برخي از اين شاخص هاي آرماني به اين شرح هستند:
«سينما شايد آنچنان كه هست مسلمان شدني نباشد، اما مي توان آن را به خدمت اسلام در آورد و اين وظيفه اي است گران بر گرده ما.»
«آينده انقلاب اسلامي در همه وجوه توسط كساني محقق مي شود كه اسلام را بشناسند و مهم تر از شناختن، با جان و دل بدان پيوسته باشند. پس اجازه دهيد كه اميد ما براي آينده سينماي ايران جز به هنرمندان مومن خط شكن نباشد كه نباشد.»
«سينما و تلويزيون ظروفي نيستند كه ما هرچه بخواهيم در آن ها بريزيم؛ آن ها ماهيتاً براي ايجاد »تفنن و تفريح« تغفل شكل گرفته اند و اگر ما بخواهيم رسانه هاي گروهي را به سوي غايتي كه حضرت امام فرموده اند - دانشگاه عمومي اسلامي - بكشانيم، قبل از هر چيز لازم است كه با تحقيق و تعمق درماهيت اين وسايل و موجبات آن ها، راه هاي خروج از »موجبيت تكنيك« را جست و جو كنيم.»
«سينما رسانه اي عظيم است كه مي تواند منشا تحول فرهنگي باشد و متاسفانه ما از اين واقعيت غفلت كرده ايم. معتقديم كه همه امكانات حياتي بشر، اعم از تكنولوژي، علم يا هنر بايد در خدمت تعالي انسان باشد، به سوي آن نهايتي كه انبياي عظام مي خواهند. فيلم و سينما نيز جدا از اين اصل براي ما معنايي ندارد.»
«سينماي ايران گرفتار بحران هويت است و اين بحران به اين دليل ايجاد شده كه سينما از مردم و غايات فرهنگي آنان دور است.»
«... هنر براي هنر« توهمي بيش نيست. »هنر براي مردم« و »هنر براي هنر» دو وجه از يك ابتذال واحد است.
هنرمندان بايد روي به حق بياورند و چون اين چنين شد، هنرشان «ذكر» خواهد شد و مخاطب ذكر، فطرت الهي بشر است. آن گاه آثار هنري ماهيتي كمال جويانه و آسماني خواهند يافت و مخاطب خويش را به آن ميثاق ازلي تذكر خواهند بخشيد... ولكن اين تحول ممكن نمي شود، مگر آن كه نخست هنرمندان متحول شوند.
آزادي هنرمند در «درك تكليف» اوست، نه در نفي و طرد التزام به همه چيز، و البته اين التزام، بايد از درون ذات بيرون بجوشد نه آن كه از بيرون سايه بر وجود هنرمند بياندازد.
حقيقت هنر عين تعهد است و اصلا معني ندارد كه ما نخست اين دو را مستقل از يكديگر فرض كنيم و بعد بنشينيم و مجادله كنيم كه اصلا هنر، تعهد و ميثاق مي پذيرد يا نه... خلاصه آن كه، هنر خواه ناخواه عين تعهد است و از اين لحاظ هرگز از حكمت و تفكر و اخلاق و دين و سياست و... انفكاك و انتزاع نمي پذيرد.
با اميد به اينكه سينماي ايران با بهره گيري از ديدگاه ها و آموزه هاي شهيد آويني سينماي ايران در بازيابي مسير حقيقي خويش توفيق يابد ، به ويژه در عصر حاضر كه سينماي ايران به شدت دچار بحران هويت است.
 


بازتاب دستاورد جديد هسته اي

رسانه هاي غربي: ايران به رغم تحريم ها توليد «كيك زرد» را آغاز كرد

رسانه هاي غربي در بازتاب دستاورد جديد هسته اي كشورمان اعلام كردند علي رغم تحريم ها ايران بهره برداري از دو معدن اورانيوم و يك كارخانه توليد «كيك زرد» را آغاز كرد.
خبرگزاري فرانسه با اذعان به پيشرفت هسته اي كشورمان عليرغم تحريم هاي ضد ايراني خبر افتتاح پروژه آغاز به كار نيروگاه هسته اي جديد ايران براي توليد كيك زرد را بازتاب داده و در اين باره افزوده است «ايران عليرغم آنكه تحت تحريم هاي وضع شده از سوي قدرتهاي غربي در مورد برنامه هسته اي اش قرار دارد نيروگاه هسته اي جديدي را به منظور غني سازي اورانيوم تاسيس كرده است.» به گزارش باشگاه خبرنگاران، روزنامه صهيونيستي «جروزالم پست» نيز با اذعان به دفاع كشورمان از حق غني سازي اورانيوم براي مصارف صلح آميز هسته اي افزوده است «جمهوري اسلامي ايران عليرغم تحريم هاي وضع شده بر حق غني سازي اورانيوم تاكيد كرده است و در اين راستا از افتتاح نيروگاه هسته اي «ساغند» در يزد خبر داده است.» خبرگزاري «رويترز» نيز با انعكاس اين خبر افزوده است «امروز ايران با بهره برداري از معادن 1 و 2 اورانيوم خود در ناحيه «ساغند» در شهر يزد نيروگاه توليد «كيك زرد» را تحت عنوان نيروگاه «شهيد رضايي نژاد» افتتاح كرد. اين نيروگاه سالانه قابليت توليد بيش از 60 تن كيك زرد را دارد.» سايت صداي آمريكا نيز در اين مورد نوشت: «ايران بهره برداري از دو معدن اورانيوم و يك كارخانه توليد كيك زرد را آغاز كرد.»
 


علي رغم حمله سلفي ها به دفتر نمايندگي ايران در قاهره صورت گرفت

اهداي گل از سوي دانشجويان ايراني به حافظ منافع مصر در تهران

جمعي از دانشجويان كشورمان با حضور مقابل دفتر حافظ منافع مصر در تهران، دسته گلي را به نشانه اتحاد ميان دو ملت ايران و مصر به رئيس اين دفتر اهدا كردند.
مراسم اهداي گل به دفتر حافظ منافع مصر در تهران با حضور نمايندگان تشكل هاي دانشجويي، مردمي و اتحاديه بين المللي امت واحده ظهر ديروز در مقابل اين دفتر برگزار شد.
در اين مراسم ابتدا تجمع كنندگان نماز وحدت ظهر و عصر را در مقابل دفتر حافظ منافع مصر در تهران اقامه كردند.
همچنين تجمع كنندگان با در دست داشتن پلاكاردهايي به زبان عربي از قبيل «يا ايها المسلمون اتحدوا اتحدوا»، شعار «مرگ بر اسرائيل»، «مرگ بر آمريكا»، «لاشيعه لاسني، لتوحيد اسلامي»، «لااله الاالله»، اسرائيل عدوالله، آمريكا عدوالله» سر دادند.
در ادامه اين مراسم احمدي، مسئول آموزش امت واحده درباره رهايي مصر از ديكتاتور و بازگشت اين كشور به جهان اسلام به سخنراني پرداخت. همچنين كميلي يكي از نمايندگان امت واحده بيانيه پاياني اين تجمع را به زبان عربي قرائت كرد. سپس دسته گلي توسط نمايندگاني از تشكل هاي دانشجويي و مردمي به نشانه اتحاد بين ملت هاي ايران و مصر و وحدت مذاهب اسلامي به اين دفتر اهدا شد كه براي دريافت اين دسته گل خالد عماره، رئيس دفتر حافظ منافع مصر در تهران حاضر شد و از اقدام دانشجويان قدرداني كرد.
به گزارش ايسنا در پايان اين مراسم بيانيه اي نيز از سوي دانشجويان قرائت شد. خالد عماره، در حاشيه اين مراسم در واكنش به حمله تعداد معدودي از سلفي هاي مصري به منزل حافظ منافع ايران در قاهره در جمع خبرنگاران درباره اينگونه تندروي ها گفت: وزارت خارجه مصر به طور قطعي اين اقدام را محكوم كرده است. من نيز خود با مجتبي اماني همتاي ايراني خود در مصر تماس گرفته ام و پيگير اين موضوع بوده ام.
وي تاكيد كرد: اين گونه تندروي ها در مصر هيچ جايگاهي ندارد.
خالد عماره در ادامه اظهاراتش با تبريك سال نو، به خبرنگاران گفت: قطعا روابط ايران و مصر رو به بهبود است و انتظار مي رود در آينده بهتر و بهتر شود.
رئيس دفتر منافع مصر در تهران درباره آينده روابط ايران و مصر با وجود فشارهاي آمريكا بر دولت جديد مصر گفت: ما مصري ها روابط بسيار قوي با ايران داريم. ان شاءالله با فعاليت هاي من و جناب آقاي اماني، روابط دو كشور گسترش مي يابد. اميدوارم اين روابط در آينده تقويت شود.
همچنين وزارت خارجه مصر نيز حمله به محل اقامت رئيس دفتر حافظ منافع ايران در مصر از سوي تعداد معدودي سلفي را محكوم كرد.
به گزارش واحد مركزي خبر، عمرو رشدي سخنگوي وزارت امور خارجه مصر در بيانيه اي اعلام كرد: مصر حمله برخي گروه ها به دفتر حافظ منافع ايران در قاهره را محكوم مي كند. وي افزود: دولت مصر به تعهداتش در حمايت و تامين امنيت دفاتر ديپلماتيك كشورهاي خارجي در قاهره پايبندي كامل دارد. سخنگوي وزارت خارجه مصر تصريح كرد: حمايت از هيئت هاي ديپلماتيك خارجي در مصر براساس توافقنامه وين از وظايف قانوني دولت مصر است و در كنار آن از لحاظ اخلاقي نيز بايد مصر به تعهداتش در قبال ديپلمات هاي خارجي پايبند باشد.

 


دانشجوي اصفهان دستگاه شبيه ساز باران ساخت

اصفهان- خبرنگار كيهان:
محققان دانشكده كشاورزي دانشگاه صنعتي اصفهان موفق به طراحي و ساخت دستگاه قابل حمل شبيه ساز باران شدند.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه صنعتي اصفهان، اين دستگاه توسط مهندس حامد شهابي نژاد دانشجوي كارشناسي ارشد مهندسي كشاورزي- خاكشناسي گرايش فيزيك و حفاظت خاك دانشگاه صنعتي اصفهان با راهنمايي دكتر محمدرضا مصدقي عضو هيأت علمي دانشكده كشاورزي اين دانشگاه و نيز با همكاري مجتبي هاشمي از گروه مكانيك ماشين هاي كشاورزي اين دانشكده طراحي و ساخته شده است.
شهابي نژاد بزرگي ابعاد، عدم امكان كاربرد در مراتع كوهستاني و عدم سهولت استفاده را، از مهم ترين محدوديت ها در استفاده از شبيه سازهاي باران موجود در داخل كشور عنوان كرد و افزود: دستگاه ساخته شده در اين پژوهش، از مزاياي متعددي برخوردار است كه ابعاد كوچك، قابليت حمل آسان، امكان تغيير شدت بارش و نيز توانايي شبيه سازي اثر باد به هنگام بارندگي از جمله آن ها است.
دانشجوي مبتكر دانشگاه صنعتي اصفهان قابليت بهره برداري در محيط هاي آزمايشگاهي و صحرايي و نيز مناطق كوهستاني، مرتفع و شيب دار را از ديگر قابليت هاي اين دستگاه بيان كرد و افزود: ايجاد بارندگي با شدت هاي مختلف، تعيين حساسيت خاك به فرسايش، اندازه گيري مقدار فرسايش و هدر روي خاك در زمان بارندگي، اندازه گيري نفوذپذيري خاك و اندازه گيري مقدار رواناب ناشي از بارندگي از ديگر مزاياي استفاده از اين دستگاه است.
 


آغاز جشنواره علوم و هنرهاي قرآني

دانشگاه هاي پيام نور خراسان رضوي

نيشابور- خبرنگار كيهان:
هفدهمين جشنواره علوم و هنرهاي قرآني دانشگاه هاي پيام نور استان خراسان رضوي با حضور قاريان برتر استان در اردوگاه كشوري شهيد رجايي شهرستان نيشابور آغاز به كار كرد.
مسئول برگزاري هفدهمين جشنواره علوم و هنرهاي قرآني با بيان اين خبر گفت: اين جشنواره در سه بخش كتبي، شفاهي و هنري در روزهاي 18 و 19 فروردين و به ميزباني دانشگاه پيام نور نيشابور در حال برگزاري است.
علي عزيزي افزود: در اين جشنواره تعداد 1709 نفر ثبت نام نموده بودند كه تعداد 208 نفر از بين نفرات برتر بعد از طي 2 مرحله رقابت به مرحله استاني راه يافته اند.
وي خاطرنشان كرد: مسابقات هنري در بخش هاي داستان نويسي، شعر و خطاطي برگزار مي شود.
وي گفت: بخش مسابقات شفاهي در نه بخش قرائت، ترتيل، مداحي، دعا، حفظ پنج جزء، 10 جزء، حفظ جزء 30 و حفظ كل برگزار مي شود.

 


سوگواره تعزيه فاطمي در نيشابور اجرا مي شود

نيشابور- خبرنگاركيهان:
همزمان با ايام شهادت ام ابيها حضرت فاطمه زهرا«س» سوگواره تعزيه فاطمي در محل بقعه بي بي شطيطه نيشابور برگزار مي شود.
مسئول دبيرخانه شوراي نظارت بر نمايش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور با اعلام مطلب فوق افزود: شهرستان نيشابور با داشتن تعزيه خوانان و مرثيه سرايان مطرح استان و كشور توانسته است استقبال چشمگير و بي نظير مردم ولايت مدار و عاشقان اهل بيت عصمت و طهارت نيشابور را همراه داشته باشد، به صورتي كه مردم در گرد تعزيه ايستاده اند و در سوگ ام ابيها حضرت فاطمه زهرا«س» و اهل بيت ايشان اشك ماتم ريخته اند.
غلامرضا سلامتي گفت: سوگواره تعزيه فاطمي همزمان با ايام شهادت ام ابيها حضرت فاطمه زهرا«س» تا 26 فروردين 92 از ساعت 15 الي 18 بعدازظهر در محل بقعه بي بي شطيطه و بوستان گلريز واقع در خيابان سي متري نيشابور براي عموم به اجرا درمي آيد.
سلامتي اظهار داشت: اين مراسم تعزيه با اهتمام كانون تعزيه، گروه نينوا و عصر تعزيه و همكاري اداره اوقاف و امور خيريه، سازمان پارك ها و فضاي سبز و هيات امناي بقعه بي بي شطيطه نيشابور برگزار مي گردد.
مسئول امور هنري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور افزود: مجالس اين گروه هاي تعزيه در خصوص مصائب زندگي و شهادت حضرت فاطمه زهرا«س» است.
 


معاون فرهنگي سازمان اوقاف و امور خيريه:

سوگواره ياس نبوي با برنامه هاي متنوع برگزار خواهد شد

حجت الاسلام والمسلمين احمد شرفخاني معاون فرهنگي اوقاف در نشست خبري ديروز برنامه هاي متنوع سوگواره ياس نبوي را تشريح كرد.
به گزارش خبرنگار كيهان وي ضمن تشريح برنامه هاي دهه فاطميه اظهار داشت: سازمان اوقاف براي تعميق باورهاي ديني مردم و نشر فرهنگ فاطمي با تبيين سيره عملي حضرت زهرا(س)، سوگواره ياس نبوي را برگزار مي كند.
وي افزود: ما در راستاي درست و امين گونه واقفين نيكوكار سعي مي كنيم اين طرح را در جوار 2222 آستان مقدس و امامزادگان و بقاع متبركه برگزار كنيم.
شرفخاني اظهار داشت: در روز شهادت حضرت زهرا(س) دستجات عزاداري با مرثيه خواني و سينه زني به سمت امامزادگان حركت مي كنند. در اين مراسم مداحي، شعرخواني، مرثيه خواني و وعظ و برگزاري نماز جماعت ظهر و عصر برگزار مي شود.
امسال براي عزاداران ياس نبوي برنامه اطعام را نيز خواهيم داشت.
وي در ادامه گفت: عصر روز يكشنبه برنامه هاي خاصي در خصوص حجاب و عفاف براي بانوان خواهيم داشت.
شرفخاني درباره برنامه هاي دهه فاطميه هم گفت: در 1154 امامزاده كشور مراسم عزاداري و سوگواري برگزار مي شود. در اين راستا 2382 نفر مبلغ از حوزه هاي علميه براي تبليغ و فرهنگ سازي فاطمي به امامزاده هاي سراسر كشور اعزام شده اند.
معاون فرهنگي اوقاف افزود: در اين ايام، مجددا خيمه هاي معرفت نيز در 277 امامزاده و بقعه برپا خواهد شد كه مبلغين با زائرين به:
- مشاوره ديني
- پاسخ به سؤالات شرعي
- تبليغ ديني
- تربيت كودكان براساس آموزه هاي معنوي
- پاسخ به شبهات ديني
- و مشاوره درباره فرهنگ وقف خواهند پرداخت.
شرفخاني از آحاد ملت دعوت كرد كه درخصوص موقوفات فاطمي نيز حركت مناسبي داشته باشند.
وي در ادامه افزود: مسابقه سراسري كتابخواني كه شرح خطبه فدكيه حضرت زهرا(س) است نيز برگزار خواهد شد كه به منتخبين مسابقه هداياي ارزشمندي ارائه مي شود.
نمايشگاه بانوي بي نشان هم در 20 بخش طراحي شده كه در 1550 بقعه و امامزاده برگزار مي شود. كتاب هاي بصيرت فاطمي، مقام و منزلت حضرت زهرا(س) و آموزه هاي فرهنگ فاطمي نيز در خيمه هاي معرفت در اختيار مخاطبين قرار خواهد گرفت.
نرم افزار چندرسانه اي شماره 2 ياس نبوي هم همراه با كليپ هاي تصويري در سايت سازمان اوقاف آماده استفاده مخاطبين است.
معاون سازمان اوقاف در پايان برنامه هاي اجرا شده در طرح آرامش بهاري را تشريح كرد.
شرفخاني در پاسخ به سؤال خبرنگار كيهان كه پرسيد: براي مبارزه با موقوفه خواري و عدم تضييع موقوفات و احقاق حق واقفان سازمان اوقاف چه برنامه هايي داريد؟ اظهار داشت: سرفصل برنامه هاي ما؛ مبارزه با موقوفه خواري در عرصه اصلاح ساختاري، فرهنگ وقف و شناسايي ابعاد موقوفه خواري است.
ما بايد در عرصه پيشگيري از موقوفه خواري، مقابله با آن و مبارزه با اين فرهنگ اقدامات مهم داشته باشيم.
اگر در 13 روز تعطيلات نوروزي 130 وقف انجام شده در حالي كه در سال هاي گذشته در هر سال حدود 200 وقف انجام مي شده، نشان از مبارزه بي امان ما با موقوفه خواري است.
براي جلوگيري از موقوفه خواري بايد:
- با زمين خواري
- با عدم پرداخت اجاره به روز موقوفات
- با عدم حساسيت مردم در عرصه موقوفه خواري نيز بايد با فرهنگ سازي مناسب و امر به معروف و نهي از منكر عمومي مبارزه كرد.
 


افتتاح چند پروژه عمراني در استان گيلان

با حضور معاون اول رئيس جمهور

با حضور معاون اول رئيس جمهوري10هزار واحد مسكن مهر گيلان به صورت همزمان در صومعه سرا افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از صومعه سرا، محمدرضا رحيمي با سفر به صومعه سرا 10هزار واحد مسكن مهر گيلان را به صورت همزمان در مسكن مهر 350 واحدي اين شهر افتتاح كرد.
معاون اول رئيس جمهوري در سفر به گيلان دانشكده داروسازي اين استان در رشت را افتتاح كرد.
ساخت دانشكده مذكور از سال 85 با اعتباري بالغ بر 13ميليارد تومان آغاز شده است كه با صرف اعتباري بالغ بر 5 هزار و 30 ميليارد تومان و اشتغالزايي 838 نفر افتتاح شد. دانشكده داروسازي گيلان داراي 13آزمايشگاه تحقيقاتي است و در ترم نخست حدود 40دانشجو مي پذيرد.
رحيمي در اين سفر بيمارستان بين المللي قائم(عج) بخش خصوصي را نيز به بهره برداري رساند و در جلسه كارگروه چاي كه به رياست وي در محل استانداري گيلان تشكيل شده بود شركت كرد.
با حضور رحيمي محموله 700تني سيمان با كشتي نيلوفر آبي به مقصد جمهوري آذربايجان صادر شد و عمليات تخليه كانتينر محموله فولاد از مبدا قزاقستان در اسكله آستارا انجام شد.
 


بازديد معاون وزير صنعت ، معدن و تجارت از معادن زغالسنگ طبس

طبس-خبرنگار كيهان:
معاون وزير صنعت و معدن و تجارت در جريان بازديد از معادن زغال سنگ طبس گفت: در صورت استفاده از تمامي ظرفيت هاي حوزه زغالسنگ طبس 3200 نفر اشتغال مستقيم و 6400 نفر اشتغال غيرمستقيم ايجاد مي شود.
اصغر اميني اظهار كرد: با توجه به بعد اقتصادي و اجتماعي كه توسعه صنايع بالادستي فولاد از طريق توسعه معادن زغالسنگ مي تواند داشته باشد، دنبال اين هستيم سرمايه گذاري ها را در اين حوزه افزايش دهيم.
وي افزود: تا سال 1399 طبق برنامه اي كه تدوين شده است برآورد مي شود حدود 8 ميليون تن فولاد به روش كوره بلند توليد كنيم كه عمده مصرف زغال سنگ كشور را شامل مي شود و برنامه ريزي مي كنيم در افق 1404 به توليد 15 ميليون تن فولاد به روش كوره بلند برسيم.
معاون وزير ادامه داد: ظرفيت قطعي كه در اين منطقه شناسايي شده حدود 450 ميليون تن است كه با اكتشافاتي كه انجام مي شود اين ميزان قابل افزايش است و تخمين زده مي شود حدود يك ميلياد و 100 ميليون تن زغال كك شو داشته باشيم.
اين مقام مسئول خاطرنشان كرد: در حوزه ساير معادن اگر بخش خصوصي وارد نشد ما براي حمايت ورود مي كنيم و در حد امكان تلاش خواهيم كرد تا سبب توسعه منطقه شود.
وي با اشاره به سخنان رئيس جمهور در همايش استانداران تصريح كرد: معادن ثروت ملي است و بايد در دست دولت باشد و نيازمند مديريت كلان از سوي دولت است.
اميني گفت: معادن بيت المال و مال مردم است و خصوصي كردن معادن ضرر بزرگي در پي خواهد داشت كه اميدواريم نگاه ها در اين مورد تغيير پيدا كند. و از توسعه معادن براي توسعه كشور استفاده كنند.
در جريان اين بازديد جلسه اي در محل فرمانداري طبس با حضور حجت الاسلام والمسلمين سيدابراهيم مهاجريان امام جمعه و احمد طالبيان مقدم فرماندار طبس و جمعي از مسئولان اجرايي شهرستان و مدير كل صنعت و معدن و تجارت خراسان جنوبي برگزار شد.
 


توقيف محموله 250 هزار ليتري سوخت قاچاق توسط سپاه

سپاه پاسداران قاچاقچيان و محموله 250 هزار ليتري سوخت قاچاق كشف شده در خليج فارس را به مقامات قضايي تحويل داد.
در پي كشف و شناسايي محموله 250هزار ليتري سوخت قاچاق توسط كاركنان منطقه يكم نيروي دريايي سپاه مستقر در ناوتيپ ذوالفقار قشم و پس از طي مراحل اوليه بازجويي و كسب اطلاعات، قاچاقچيان به همراه محموله كشف شده براي پيگيري و رسيدگي تكميلي به مقامات قضايي تحويل داده شدند.
اين محموله در نخستين روزهاي سال 92 در حالي كشف شد كه كاركنان ناوتيپ ذوالفقار قشم كه در حال گشت زني هاي روزانه در محدوده جزيره هنگام بودند، به يدك كش متردد در منطقه مشكوك شده و پس از متوقف كردن و بازرسي از آن، بيش از 250 هزار ليتر سوخت قاچاق را كشف و توقيف كردند.
اين شناور كه محموله سوخت خود را به طرز ماهرانه اي بارگيري كرده بود، از جنوب جزيره هنگام در حال حركت به مقصد يكي از كشورهاي عربي حوزه خليج فارس بود كه توسط كاركنان منطقه يكم ندسا مستقر در جزيره قشم شناسايي و متوقف شد. تعداد 10 نفر قاچاقچي در اين ماجرا دستگير و محموله كشف شده پس از انتقال به نزديك ترين حوضچه و پس از طي مراحل اوليه بازجويي، براي رسيدگي به مقامات قضايي تحويل داده شد.
به گزارش روابط عمومي ندسا، اين چندمين محموله سوخت قاچاقي است كه توسط نيروي دريايي سپاه در محدوده آب هاي خليج فارس كشف و توقيف شده است و به نظر مي رسد با روند رو به افزايش سوخت قاچاق در منطقه، بايد تمهيدات بهتر و مؤثرتري از سوي مسئولان انتظامي و مقامات محلي ذيربط در استان هاي همجوار براي جلوگيري از اين مسئله صورت گيرد.
 


توضيحات مشاور دادستان كل درباره يك شيطنت رسانه اي


مشاور قضايي دادستان كل كشور و دبير كارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه درباره درج خبري در برخي نشريات با عنوان «صفحه احمدي نژاد فيلتر شد» توضيحاتي ارائه كرد.
در پي انتشار خبري در برخي رسانه ها، راجع به فيلترينگ صفحه محمود احمدي نژاد در ويكي پديا، عبدالصمد خرم آبادي، مشاور قضايي دادستان كل كشور و دبير كارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه، دليل اين كار را نسبت هاي ناروايي دانست كه در اين صفحه به رئيس جمهور نسبت داده شده است.
خرم آبادي در جوابيه خود به استناد ماده 23 قانون مطبوعات، آورده است كه تهيه كنندگان صفحه اي به نام جناب آقاي دكتر محمود احمدي نژاد در سايت ويكي پديا، نسبت هاي ناروايي به ايشان داده اند كه محتواي اين صفحه پس از بررسي هاي كارشناسي به استناد بند «د-3» فهرست مصاديق محتواي مجرمانه و ماده 698 قانون مجازات اسلامي (نشر اكاذيب و تشويش اذهان عمومي عليه مقامات رسمي) در تاريخ 15/9/1390 توسط كارگروه تعيين مصاديق، مجرمانه تشخيص داده و فيلتر شد.
مشاور دادستان كل كشور در ادامه جوابيه خود با تاكيد بر لزوم تامل و درايت بيشتر رسانه ها نسبت به انتشار اخبار و مطالب، نوشت: اكنون بعد از گذشت بيش از 16 ماه از فيلتر صفحه مزبور، متاسفانه برخي از سايت هاي خبري و روزنامه ها با انتشار اين خبر، خواسته يا ناخواسته در جهت اهداف تهيه كنندگان مطلب مجرمانه مذكور اقدام كرده اند كه اين عمل مذموم با توجه به نزديك شدن به ايام انتخابات رياست جمهوري، امري نامطلوب و مخرب است.
 


تاكيد سفراي ايران و واتيكان بر حل مسالمت آميز بحران سوريه

سفراي ايران و واتيكان در لبنان بر حل بحران سوريه از طريق روش هاي ديپلماتيك و گفت وگو تاكيد كردند.
غضنفر ركن آبادي سفير كشورمان در لبنان در ديدار با گابريل كاچيا سفير واتيكان در بيروت، انتخاب پاپ فرانسيس اول به عنوان رهبر كاتوليك هاي جهان را به وي تبريك گفت. ركن آبادي با اشاره به اينكه تحقق عدالت، هدف مشترك همه اديان الهي و جزو اصول قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران است، ابراز اميدواري كرد كه با تمركز بر اين اصل مشترك، راه براي همكاري بين بسياري از كشورها از جمله ايران و واتيكان هموارتر شود.
سفراي ايران و واتيكان در اين ديدار تاكيد كردند كه تنها راه عملي و مورد قبول براي حل بحران سوريه راه مسالمت آميز مبتني بر مسير گفت وگو و توافق است. ركن آبادي و كاچيا همچنين با اشاره به ضرورت جلوگيري از تاثير گذاري بحران سوريه بر اوضاع داخلي لبنان، حفظ ثبات و استقرار در اين كشور را حائز اهميت برشمرده و نسبت به اتخاذ تدابير منطقي از سوي همه جريان هاي سياسي لبنان جهت همگرايي بيشتر و حفظ وحدت و انسجام ملي ابراز اميدواري كردند.
 


سومين جكت فاز 14 پارس جنوبي نصب شد

به منظورشتاب بخشي به توسعه زودهنگام فازهاي پارس جنوبي، سومين پايه سكوي دريايي جكت فاز 14 اين ميدان مشترك به دست متخصصان شركت هاي ايراني با موفقيت بارگيري، حمل و نصب شد.
به گزارش ايرنا از بوشهر، روابط عمومي شركت نفت و گاز پارس دوشنبه اعلام كرد: جكت يك هزار و 800 تني طرح توسعه فاز 14 پارس جنوبي كه سومين سازه دريايي اين بخش از اين ميدان گازي مشترك به شمار مي رود پس از انجام مراحل تخصصي بارگيري و حمل، با موفقيت در شرايط خاص و فصلي بستر دريا روي موقعيت حفاري چاه هاي اين بخش از ميدان نصب شد. همه مراحل طراحي، مهندسي و ساخت سكوي بلند SPD14A پارس جنوبي به دست مهندسان و سازندگان ايراني به انجام رسيده است.
در طرح توسعه فاز 14 پارس جنوبي ساخت و نصب چهار جكت بزرگ پيش بيني شده است كه مطابق گزارش هاي دريافتي، ساخت چهارمين جكت اين بخش به پايان رسيده و به زودي براي انجام مراحل نصب به موقعيت دريايي اين پروژه در آب هاي خليج فارس منتقل خواهد شد.
 


اصفهاني ها پيكر 6 شهيد را تشييع مي كنند

اصفهان-خبرنگار كيهان:
همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، اصفهاني ها پيكر مطهر 6 شهيد دوران دفاع مقدس را تشييع مي كنند.
جانشين فرماندهي سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان با اعلام اين خبر گفت: پيكر سردار شهيد احمد صداقت نجف آبادي از فرماندهان لشكر 14 امام حسين(ع) و 5 شهيد گمنام روز شنبه همزمان با شب شهادت حضرت زهرا(س) در اصفهان تشييع مي شوند.
سرتيپ دوم پاسدار مجتبي فداء افزود: پيكر پاك سردار شهيد صداقت در گلستان شهداي اصفهان و دو شهيد گمنام در شهر مباركه و سه شهيد گمنام ديگر نيز در شهر فلاورجان به خاك سپرده خواهد شد.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10