(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 22 فروردین 1392 - شماره 20462

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
كوتاه از انتخابات
وعده تازه وزير صنعت، معدن و تجارت
مردم خودرو نخرند ، قيمت ها باز هم كاهش مي يابد
در مكتب امام
بصيرت ، راه نجات از دام شياطين(بخش چهارم وپاياني)
حقيقت مسأله سوريه
خارج از دستور
با حضور مقامات لشكري و كشوري
مراسم سالگرد شهادت سپهبد صياد شيرازي برگزار شد
تاكيد مسئولان ارشد نظام
بر امدادرساني سريع به زلزله زدگان بوشهر
آخرين خبرها از وضعيت بودجه 92 در كميسيون تلفيق
آژانس انرژي اتمي و شركت روسي تأييد كردند
 زلزله تاثيري بر نيروگاه بوشهر نداشته است
واكنش سياري
به اعلام استقرار توپ هاي ليزري آمريكا در خليج فارس


كوتاه از انتخابات

فضاي جريان اصلاحات روشن نيست
سخنگوي ستاد انتخابات محمد شريعتمداري با بيان اينكه هنوز در جريان اصلاحات فضا روشن نيست، گفت:
هنوز بحث حضور برخي از اصلاح طلبان در انتخابات مشخص نيست و نمي توان تصميم درست و قاطعي براي چگونگي حضور در انتخابات گرفت.
محسن بهرامي با اشاره به ديدارهاي محمد شريعتمداري با ديگر كانديداهاي جريان اصلاحات، گفت: شريعتمداري به بهانه بازديدهاي نوروزي با برخي ديگر كانديداهاي جريان اصلاحات ديدارهايي دارد كه بحث انتخابات به صورت در حاشيه تمام ديدارها مطرح مي شود .
گفتني است، ديدار اخير محمد شريعتمداري و محمد عارف دو نامزد جريان اصلاحات در انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري نتيجه مورد نظر هيچ كدام از اين دو نامزد احتمالي اطلاح طلب در خصوص اجماع بر روي يك گزينه واحد را در برنداشت .
از سوي ديگر وزير بازرگاني دولت اول هاشمي رفسنجاني ، رئيس ستاد انتخاباتي محمد شريعتمداري در يازدهمين دوره انتخابات شد، عبدالحسين وهاجي در دوره دولت اصلاحات به عنوان معاون وزير بازرگاني با شريعتمداري همكاري داشته است .
اصلاح طلبان به اجماع نمي رسند
عضوحزب اعتماد ملي اعلام كرد اصلاح طلبان فقط در سال 76 به اجماع رسيدند و بعد از آن با توجه به اختلافاتي كه بين گروهها بوجود آمد اجماع هم دشوار شد.
حجت الاسلام محمد باقر ذاكري در خصوص احتمال اجماع اصلاح طلبان بر روي يك كانديدا در انتخابات گفت: طيف اصلاح طلبان از همان روزهاي اول با 18 گروه وارد ميدان سياست شدند و با توجه به تعداد گروه هاي تشكيل شده در جبهه اصلاح طلبان طبيعي است هر فردي را به عنوان كانديداي رياست جمهوري قبول نداشته باشند، حتي امكان دارد تعداد اندكي بر روي يك كانديدا به اجماع برسند.
اين فعال سياسي اصلاح طلب در گفت و گو با فارس در پاسخ به اين سوال آيا امكان اجماع اصلاح طلبان روي كواكبيان وجود دارد؟ گفت: اطلاع دقيقي در اين خصوص ندارم ولي طبيعي است كه در شرايط فعلي گروههايي مخالفت و يا گروههايي موافقت كنند كه اين امر در سياست عادي است.
ذاكري تاكيد كرد: به نظر من حتي اگر خاتمي هم كانديداي رياست جمهوري شود ديگر اجماع 18 گروه اصلاح طلب بوجود نمي آيد.
دعوت براي نامزدي در انتخابات رياست جمهوري
گروهي از جانبازان دفاع مقدس با انتشار بيانيه اي خواستار نامزدي زاكاني در يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري شدند.
با نزديك شدن به ايام برگزاري يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري »جانبازان عاشورايي« با انتشار بيانيه اي خواستار حضور عليرضا زاكاني، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي به عنوان يكي از نامزدهاي انتخابات آتي رياست جمهوري شدند.
لزوم آگاهي داوطلبان عضويت در شوراهاي شهر از قوانين انتخاباتي
رئيس هيئت نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستاي استان تهران تاكيد كرد اگر داوطلبي هنگام ثبت نام از قوانين به طور كامل آگاهي داشته باشد قطعاً با خيالي آسوده ثبت نام خواهد كرد.
حسين طلا نماينده مجلس و رئيس هيئت نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستاي استان تهران اظهار داشت: براساس ماده 30قانون انتخابات شوراها داوطلبان عضويت در شوراها نمي توانند همزمان در بيش از يك حوزه انتخابيه به عنوان داوطلب ثبت نام نمايند در غير اينصورت اسم آنها از فهرست داوطلبان حذف و از آن تاريخ تا پايان همان دوره از داوطلب شدن در انتخابات شوراها محرومند.
وي با بيان اينكه همه داوطلبان بايد 25سال تمام و تابعيت كشور جمهوري اسلامي را داشته باشندگفت: اگر فردي داراي دو تابعيت باشد، نمي تواند در اين انتخابات داوطلب شود و همچنين اعتقاد و التزام عملي به اسلام و ولايت فقيه و ابراز وفاداري به قانون اساسي كشور از جمله موارد مطرح در قانون است.
اصولگرايان روي گزينه رأي آور اجماع كنند
رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) با تاكيد بر لزوم اجماع اصولگرايان گفت: اصولگرايان نظرات ديگر خود را كنار بگذارند و بر روي شخصي اجماع كنند كه در مقابل اصلاح طلبان رأي داشته باشد.
آيت الله مصباح يزدي در ديدار با محمد نبي حبيبي دبيركل حزب موتلفه اسلامي و برخي از اعضاي شوراي مركزي اين حزب با انتقاد از كساني كه دم از وحدت مي زنند، اظهار داشت: متأسفانه افرادي كه از همه جا شكست مي خورند و هيچ جايي آنها را راه نمي دهند حتي در نمازجمعه، دم از وحدت مي زنند و مي گويند وحدت آن چيزي است كه ما مي گوييم.
رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره)، افزود: سعي كنيم نظرات را به هم نزديك كنيم نه اين كه هركسي تصميمي بگيرد و بعد بگويد وحدت؛ اين امر نه عقلا صحيح است و نه شرعاً و هيچگاه در چنين حالتي وحدت حاصل نمي شود.
وي تصريح كرد: اگر همه اصولگرايان كابينه تشكيل مي دادند و همه مي دانستند كه اين كابينه اصولگرايان است وحدت اصولگرايان در مقابل رقبا حفظ مي شد، اين ايده آل است اين كه همه اصولگرايان بنشينند و نفر واحدي را انتخاب كنند هرچند شدني نيست، حتي همان سه نفري كه ابتدا با هم ائتلاف كردند بنده معتقدم كه در عمل هيچ كدام از آنها با هم نمي سازند.
آيت الله مصباح يزدي با اشاره به انتخابات هشتم رياست جمهوري، گفت: در آن دوره قدرت، امكانات، صدا و سيما و حتي ثروت كارگزاران در اختيار اصلاح طلبان بود، در چنين شرايطي جا دارد كه از همه چيز صرف نظر كنيم و توافق امري عقلايي است.
نماينده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: امروز اصلاح طلبان چنين وضعيتي ندارند و شانس برنده شدن با آنها نيست آنها در موقعيتي هستند كه چه كسي را انتخاب كنند كه رد صلاحيت نشود، سران آنها كه قطعاً رد صلاحيت مي شوند از اين رو به دنبال فردي هستند كه سابقه نسبتا خوبي داشته و رأي بياورد اما بعيد است كه مردم به آنها اقبال داشته باشند. رييس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره)، تصريح كرد: اگر در انتخابات امر داير شد بر اصولگرا و اصلاح طلب، همه بايد بر روي اصولگرا اتفاق كنند و نظرات ديگر خود را كنار بگذارند و بر روي شخصي اجماع كنند كه در مقابل آنها رأي داشته باشد.
به گزارش فارس، آيت الله مصباح يزدي خاطرنشان كرد: اما امروز رقابت در ميان اصولگرايان است چون اصلاح طلبان بعد از فتنه 88 ديگر در ميان مردم جايي ندارند.
به انتخابات خوشبين هستم
رئيس مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه برخي آينده را سياه نمايي مي كنند، تاكيدكرد من نسبت به انتخابات آينده بسيار خوش بين هستم و معتقدم چشم انداز كشور، خوب و روشن است.
آيت الله مهدوي كني رئيس مجلس خبرگان رهبري با اشاره به انتخابات رياست جمهوري در 24 خردادماه اظهار كرد: نظر ما در انتخابات »ائتلاف« است و منظور از ائتلاف، يكي شدن نيست، بلكه مراد بنده آن است كه همه بايد با هم باشند و از تفرقه بپرهيزند، لذا توصيه مي كنم همه در مسير وحدت قرار گيرند، هرچند تاكيد مي كنم كه معناي وحدت، يكي شدن نظرات و سليقه ها نيست.
وي در ادامه با تاكيد بر اينكه تفرقه در بين اصولگرايان به نفع كشور و مردم نيست، اظهار داشت: روش مورد نظر ما ائتلاف است و در آخرين مرحله هم بايد يك نظر را كه به نفع جمهوري اسلامي و مردم است، در نظر گرفت.
دبير كل جامعه روحانيت مبارز در بخش ديگري از سخنان خود كه به مسائل كشور و انتخابات اختصاص داشت، با تاكيد بر اينكه فتنه گران سال 88، دو اشتباه بزرگ مرتكب شده اند، گفت: اولين اشتباه بزرگ آنان اين بود كه با رهبري معظم انقلاب اسلامي به مخالفت برخاستند، با وجود آنكه مقام معظم رهبري در نظام ولايت فقيه و در جمهوري اسلامي با آن صلاحيت ها و شايستگي هايي كه در قانون اساسي هم مشخص شده است، »قول فصل« و »فصل الخطاب« است. وي دومين اشتباه بزرگ فتنه گران را نپذيرفتن نظر اكثريت مردم كشورمان عنوان و خاطرنشان كرد: اگر نظر اكثريت مردم در انتخابات برخلاف ميل ما بود، حتماً بايد آن را بپذيريم و پس از آن اگر به مسئولان و مديران انتقادي داشتيم، آنرا مطرح كنيم. آيت الله مهدوي كني با بيان اينكه نبايد به تعريف و تمجيد دشمن در هيج حالتي خوش بين بود، ادامه داد: امكان ندارد فردي طرفدار امام (ره) باشد اما رفتاري انجام دهد كه دشمنان اسلام را خوشحال كند اما متاسفانه شاهد بوديم كه در ماجراهاي بعد از انتخابات 88، عده اي از مدعيان دروغين طرفداري از امام (ره)، دشمن را خوشحال كردند.
وي تاكيد كرد: اگر روزي آمريكا و رژيم صهيونيستي و ساير دشمنان اسلام و جمهوري اسلامي از روش ما حمايت و تمجيد كردند، بايد بدانيم كه قطعاً اشكالي در كارمان بوده است.
دبيركل جامعه روحانيت مبارز در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه »ارزيابي شما از انتخابات رياست جمهوري 92 چيست؟« گفت: بنده برخلاف برخي كه آينده را سياه نمايي مي كنند، نسبت به انتخابات آينده بسيار خوش بين هستم و معتقدم چشم انداز كشور، خوب و روشن است.
 


وعده تازه وزير صنعت، معدن و تجارت

مردم خودرو نخرند ، قيمت ها باز هم كاهش مي يابد

وزير صنعت و معدن در صحن علني مجلس شوراي اسلامي از اعلام قيمت جديد خودرو در فروردين و ارديبهشت ماه سال جاري خبر داد و گفت: قيمت هاي جديد به مراتب پايين تر از قيمت هاي قبلي خودروسازان است.
در جلسه روز چهارشنبه سوال نماينده مردم قم از وزير صنعت، معدن و تجارت در مورد دلايل افزايش قيمت خودروهاي توليد داخل مطرح شد.
اين سوال با حضور وزير در كميسيون صنايع و معادن بررسي شده بود اما نماينده از پاسخ هاي وزير قانع نشده و عنوان كرده بود كه خودروسازان داخلي در ماه هاي پاياني سال عرضه خود را كم كردند تا قيمت ها را بالا ببرند و با سازمان حمايت به هماهنگي برسند به همين دليل بايد اين سوال در صحن علني مجلس بررسي شود.
غضنفري در ابتداي دفاعيات خود با بيان اين كه صحبت هاي ما به هيچ وجه حمايت از مديران خودروسازي داخلي نيست، گفت: خودروسازان بايد به افزايش كيفيت و پايين آوردن قيمت هايشان فكر كنند.
وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اشتغال يك ميليون و 100 هزار جوان در صنعت خودروسازي و قطعه سازي گفت: ارزش افزوده خودروسازي در ايران 20 درصد است و رتبه صنعت خودروسازي ما در جهان درسال 90 رتبه 13 بوده اما سال گذشته اين صنعت شرايط بسيار بدي را گذرانده و امروز از رتبه مان در جهان اطلاعي نداريم.
وي تصريح كرد: در سال 90 خودروسازان 25 هزار ميليارد تومان فروش خودروي داخلي داشتند كه براي اين ميزان فروش 5/5 ميليارد دلار ارز دريافت كردند، به عبارت ديگر 24 درصد صنعت خودروسازي ما پيش از افزايش قيمت ارز از ارز ارزان استفاده مي كرد اما زماني كه قيمت ارز بالا رفت وابستگي خودروها به قيمت ارز موجب افزايش متفاوت قيمت خودروها شد.
غضنفري در ادامه به تحليل افزايش قيمت خودرو در نيمه اول و دوم سال 91 پرداخت و گفت: در نيمه اول سال 91 ما با تغيير در قيمت ارز مواجه بوديم كه ارز مرجع براي خودروسازان تامين نشد و قيمت ارز براي خودروسازان 200 درصد افزايش داشت.
وي با اشاره به افزايش قيمت مواداوليه خودروسازي گفت:درست است كه خودروسازي در بخش هايي خودكفاست و مواد اوليه خود را نيز از داخل تامين مي كند اين در حالي است كه قيمت فولاد در سال گذشته 36 درصد، مس 28 درصد، آلومينيوم 33 درصد، پليمر 28 درصد افزايش داشت و افزايش قيمت اين مواد اوليه در قيمت تمام شده خودرو تاثيرگذار بود.
وزير صنعت ادامه داد: با ادامه روند افزايش قيمت ها و بدهكار شدن شركت هاي خودروساز به شركت هاي توليدكننده مواداوليه خودروسازان تصميم به كاهش 40 درصدي توليد خود گرفتند.
وي با بيان اينكه مصوبه دولت مبني بر تامين نقدينگي خودروسازان از طريق بانك ها نيز به دليل كمبود منابع اجرا نشد گفت: با توجه به اين شرايط حساس سازمان حمايت با افزايش 10 درصدي قيمت خودروها در مهرماه موافقت كرد.
غضنفري در خصوص علت افزايش قيمت ها در نيمه دوم سال 91 گفت: ما اميدوار بوديم مشكلات خودروسازان با افزايش 10 درصدي قيمت ها حل شود اما با افزايش مجدد قيمت مواد اوليه مثل فولاد به 57 درصد، مس به 49 درصد، آلومينيوم 59 درصد و پليمر 57 درصد موجبات افزايش مجدد قيمت خودرو فراهم شد.
وزير صنعت و معدن ادامه داد: در حال حاضر مقرر شده است شوراي رقابت و شوراي حمايت خودروها را قيمت گذاري كند. بنابراين قيمت گذاري خودروها توسط خودروسازان متوقف شده و ما منتظر اعلام قيمت هاي جديد هستيم.
وي با بيان اينكه سازمان حمايت قيمت خودروها را براساس ارز مبادلاتي تصويب مي كند گفت: تا پايان فروردين ماه و يا اوايل ارديبهشت ماه قيمت هاي جديد اعلام مي شود و اين خبر خوش را به مردم مي دهم كه قيمت هاي جديد به مراتب پايين تر از قيمت خودروسازان است.
مي ترسم قانع نشوم قيمت خودرو
بالاتر برود!
نماينده قم در مجلس از پاسخ هاي وزير صنعت، معدن و تجارت در زمينه سوالش كه درباره علت افزايش قيمت خودرو بود، قانع شد.
اميرآبادي پس از ارائه توضيحات وزير صنعت گفت: بنده از وزير اقتصاد درباره دانه درشت هاي بانكي و معوقات بانكي سوال كردم و كارت زرد هم به حسيني داده شد اما متاسفانه معوقات بانكي بالا رفت، مي ترسم به وزير صنعت هم كارت زرد داده شود و قيمت خودروها مجددا افزايش يابد، با وجود اينكه از توضيحات وزير قانع نشدم، ولي درخواست راي گيري هم ندارم.
محمدرضا باهنر نائب رئيس دوم مجلس نيز در پاسخ به اميرآبادي گفت: اينكه مي گوييد درخواست راي گيري نداريد به معناي آن است كه از پاسخ هاي وزير صنعت قانع شديد و از نظر حقوقي مفهوم ديگري نمي تواند داشته باشد.
تدابير مجلس براي تسريع در بازسازي مناطق آسيب ديده
نمايندگان مجلس در جلسه علني ديروز پس از چندين جلسه بررسي جزئيات طرح تسريع در بازسازي مناطق آسيب ديده در اثر حوادث غيرمترقبه، آن را به تصويب رساندند.
به موجب مصوبه مجلس و به منظور بازسازي ساختمان هاي دولتي و عمومي آسيب ديده، مساجد، حسينيه ها و امامزاده ها و اماكن تاريخي پس از اعلام استانداري مربوطه و تائيد معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري اعتبار مورد نياز در اختيار وزارت راه و شهرسازي يا دستگاه هاي ذيربط قرار مي گيرد تا پس از تعيين رديف، عنوان طرح و اعتبار مصوب هر كدام نسبت به احداث آنها اقدام كند به گونه اي كه ظرف دو سال همه عمليات اجرايي خاتمه يابند.
همچنين طبق مصوبه مجلس، بازپرداخت همه تسهيلات اعطايي قبل از وقوع حادثه به افراد آسيب ديده اعم از توليدي و غيرتوليدي، در شهرها و روستاها به مدت 2 سال از تاريخ وقوع حادثه استمهال و از سود متعلقه براي مدت مذكور توسط دولت تأمين مي شود.
احكام اين قانون در مورد حوادث غيرمترقبه از تاريخ 21 مرداد ماه 91 نيز لازم الاجرا است.
نمايندگان ملت با 149 راي موافق، 2 راي مخالف و 14 راي ممتنع از 212 نماينده حاضر در جلسه جزئيات اين طرح را مصوب كردند.
درخواست رئيس مجلس از مسئولان براي رسيدگي به زلزله زدگان
رئيس مجلس در نطق پيش از دستور خود ضمن تسليت به مناسبت ايام فاطميه اظهار داشت: دغدغه فاطمه زهرا(س) صيانت از مهمترين بخش امت اسلامي بود كه چنانچه دچار انحراف شود جاهليت، زنده و غروب در بامداد اسلام حادث مي شود؛ كه آن بخش مديريت و رهبري جامعه اسلامي است. اگر در اين خطبه از فدك سخن مي گويد از آن جهت است كه پايه هاي نظام حقوق اسلامي از ابتناي به وحي و حق و عدالت به سوي تصميمات عامه پسند جهت قدرت گرايي سوق مي يافت. فاطمه به خوبي مي دانست اين انحراف از سنت به ديكتاتوري خلافت اموي و عباسي ختم مي شود كه با ظاهر شعار دين و سنت رسول خدا به قدرت طلبي و دنياخواهي منحرف مي شوند به طوري كه با شعار مقدس دست به ويراني جامعه از هر جهت مي زند تا جايي كه صحنه عاشورا را ايجاد مي كند...
وي در ادامه با تشكر از كاركنان سازمان انرژي اتمي هسته اي به خاطر دستاوردهاي اين سازمان اظهار داشت: رئيس سازمان انرژي اتمي هم امروز براي همه نمايندگان اين بخش از تحقيقات نوين مجموعه تحت امر خود را طي گزارشي ارائه كرده اند و اميدواريم كه با هوشمندي و پايمردي در مسير ترقي دانش هسته اي و سرافرازي براي ملت محقق شود.
وي با اشاره به زلزله اخير در بوشهر، گفت: اين حادثه موجب تأسف همگان گرديد و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ضمن ابراز همدردي با آسيب ديدگان براي درگذشتگان آرزوي علو درجات مي كنند.
لاريجاني اظهار داشت: از وزارت كشور و وزارت بهداشت و هلال احمر مي خواهيم با جديت به وضع آوارگان و نجات آسيب ديدگان رسيدگي كنند و لازم است كميسيون عمران و كميسيون بهداشت و درمان با اعزام نمايندگاني به استان بوشهر گزارشي از اقدامات انجام شده به همراه پيشنهادات به مجلس ارائه كند.
وي همچنين به مناسبت سالروز شهادت شهيد صيادشيرازي ضمن عرض تسليت به خانواده وي براي اين شهيد علو درجات را از خداوند خواستار شد.
اعلام وصول طرح مقابله
با گروه هاي انحرافي
حجت الاسلام حسين سبحاني نيا عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي پيش از پايان جلسه علني خانه ملت موارد اعلام وصولي را قرائت كرد.
بر اين اساس، طرح قانوني مقابله با گروه هاي انحرافي و همچنين طرح الحاق يك تبصره به بند يك ماده 68 قانون خدمات كشوري مصوب 86، اعلام وصول شد.
نمايندگان مجلس همچنين با دستور كار قرار گرفتن لايحه استرداد مجرمين بين جمهوري اسلامي ايران و جمهوري قزاقستان موافقت كردند.
 


در مكتب امام

وضعيت انسان در حال احتضار
انسان در وقت احتضار (جان دادن) و معاينه:
- آثار و صور اعمال خود را مشاهده مي كند.
- و بشارت جنت و نار را از ملك الموت مي شنود.
آئين انقلاب اسلامي - ص 29
 


بصيرت ، راه نجات از دام شياطين(بخش چهارم وپاياني)

حقيقت مسأله سوريه

مسأله سوريه، مسأله حكومت سوريه نيست؛ بلكه مسأله اين است كه در منطقه خاورميانه دو گروه بر عليه استكبار جهاني مبارزه مي كنند و ده ها سال است كه شهيد و زنداني داده و شكنجه و آواره شده اند. نخست، ملت فلسطين است كه شايد بيش از نيمي از جمعيت اصلي آن كشور آواره هستند و در كشورهاي ديگر زندگي مي كنند. آنها با تأثيرپذيري از جمهوري اسلامي ايران دو گروه به نام هاي جهاد و حماس براي مبارزه با همه دستگاه كفر و استكبار جهاني تشكيل دادند. البته مدتي كشورهاي عربي از جمله عربستان و قطر از فلسطيني ها حمايت مي كردند. سال ها پيش حاجي هاي ايران در عربستان مي ديدند كه در سخنراني ها و خطبه هاي نماز جمعه از مردم فلسطين حمايت مي كردند، اما در جنگي كه اسرائيل عليه مردم فلسطين راه انداخت، هيچ كدام از اين كشورهاي عربي به كمك فلسطيني ها نيامدند. در همين جنگ اخير مردم غزه، تنها كشوري كه در عالم از آنان حمايت واقعي كرد ايران بود؛ ما نه عرب بوديم، نه روابط نژادي، نه روابط اقتصادي و سياسي داشتيم و نه باهم هم مرز بوديم. ما حتي با آنان ارتباط شيعه و سني نداشتيم. آنها سني هستند و بعضي هايشان از آن سني هايي هستند كه نسبت به شيعه بسيار بدبين اند، اما آنان مسلمان هستند در مقابل كفر. و بالاخره شاهد بوديد كه در اين جنگ اخير به واسطه كمك هاي ايران بود كه آنان بر اسرائيل پيروز شدند. البته ما وظيفه اسلامي، ديني، عقلاني و انساني خودمان مي دانيم كه به مظلومان فلسطين كمك كنيم. اما پرسش اين است كه چگونه بايد كمك كنيم در حالي كه ما باهم مرز مشتركي نداريم؟ توجه داشته باشيم كه غزه محصور شده و حتي با يك كشور خارجي نمي تواند ارتباط داشته باشد.
شبيه اين گروه، اقليتي شيعه در لبنان هستند. در اين كشور مذاهب مختلفي وجود دارد كه با هم اختلاف دارند. كاتوليك ها، پروتستان ها و ارتودكس ها از مسيحيان و از مسلمان ها سني ها و شيعيان و يك مذهبي به نام دروزي هست كه آنها يك قوم خاصي هستند و در كشورهاي ديگر كمتر آن مذهب وجود دارد. لبنان مجموعه اي از مذاهب مختلف است كه شيعيان در آنجا غالباً در فقر و اقليت زندگي مي كردند كه بعد از مهاجرت امام موسي صدر اندكي حيات يافتند. در ميان شيعيان نيز گروه هاي مختلفي وجود دارد كه باز اقليت كوچكي به نام حزب الله وجود دارد كه آن هم به دستور امام تأسيس شد. سيدحسن نصرالله ـ كه خداوند ان شاءالله وي را در پناه خود از همه آفات و بليات حفظ كند ـ طلبه اي بود در ايران كه در جنگ و جبهه هاي ايران هم شركت داشت. امام به او فرمودند تا به لبنان برود و اين گروه را تشكيل دهد؛ گروهي كه هم اكنون سرنوشت لبنان به دست آنان است. كار به آنجا رسيد كه سيدحسن نصرالله به عنوان اولين شخصيت معروف عالم شناخته شد، بطوري كه بسياري از اهل تسنن عاشقش شده و عكسش را در آغوش مي گيرند. اگر ما هزاران ميليون خرج مي كرديم، نمي توانستيم يك چنين تبليغاتي براي شيعه ترتيب دهيم. البته همه اينها به بركت كمك هايي است كه از ايران به آنها مي شود. تا به حال خيلي علني نبود، اما حالا ديگر علني شده است.
ضرورت حمايت
ازفلسطين و لبنان
جمهوري اسلامي ايران بايد فلسطين و لبنان را كه عليه كفر جهاني مبارزه مي كنند با تمام قوا براي آبرو شدن براي اسلام و بخصوص تشيع كمك كند. اما چگونه بايد حمايت كند؟
ما نه با لبنان مرز مشترك داريم و روابط آن چناني و نه حتي با فلسطين. تنها حلقه واسطه براي كمك رساندن به ان دو كشور، سوريه است. اگر سوريه با ايران باشد، مي توان از راه سوريه كمك هاي مالي، بهداشتي، تاكتيكي و نظامي به فلسطيني ها و لبناني ها رسانده شود. اگر دولت سوريه مخالف اين امر باشد، اين راه مسدود است. مسدود شدن اين مسير يعني شكست حركت مقاومت در لبنان و فلسطين و شكست خوردن مقاومت در جهان اسلام و تشيع و البته شكست ايران. حمايت ايران از دولت سوريه وسيله اي است كه بتواند براي اسلام خدمت كند، حركت مقاومت را در عالم زنده كند و به كشورهاي ديگر ياد بدهد كه شما بايد مقاومت كنيد. فلسطيني ها مقاومت بلد نبودند. آنهايي كه مخالف اسرائيل بودند، گرايش به ماركسيسم داشتند و هنوز هم بعضي از گروه هايشان اين گرايش را دارند. وقتي فلسطين براساس اسلام حركت كرد كه مقاومت اسلامي را از امام ياد گرفت. تأثير انقلاب اسلامي در فلسطين بود كه گروه هاي مقاومت و حماس را به وجود آورد. پس براي پيشرفت اسلام و حفظ هويت اين دو كشور اسلامي ما نيازمند حلقه اي واسط هستيم به نام سوريه. علاوه بر اين كه آن كساني كه مخالف سوريه هستند، عمّال آمريكا و اسرائيل هستند. موافقت كردن با آنها يعني بازي در ميدان و زمين آمريكا و اسرائيل؛ همچنانكه عربستان و قطر اين كار را مي كنند و تركيه هم به آنها ملحق شده است. ما براي حفظ اسلام و تشيع و براي ترويج ارزش هاي اسلامي، براي اينكه روحيه مقاومت در مسلمان ها زنده باشد، بايد اين ارتباط را حفظ كنيم.
مقام معظم رهبري ، پرچمدار بصيرت
در جهان
بصيرت يعني اينكه مردمي هوشيار شوند، بفهمند و فريب ظواهر و شعارهاي فريبنده اي چون آزادي، وحدت، آرامش و صلح را نخورند. »صلح« هميشه مطلوب نيست. اگر اين طور بود پيغمبر صلي الله عليه وآله اين همه جنگ نمي كرد. امام حسين عليه السلام در طول سيزده سال اين همه فداكاري نمي كرد، خود و اهل بيتش و حتي طفل شيرخواره او به شهادت رسيدند. آن حضرت مي توانست فقط بيعت ظاهري كند و خود و يارانش را نجات دهد. «آزادي» اگر به معناي ولنگاري و افسارگسيختگي باشد و هركس هر كاري مي خواهد بكند، هيچ وقت مطلوب نيست؛ نه به عنوان عقل مطلوب است و نه به عنوان شرع. بايد كنترل وجود داشته باشد. بايد هوس هاي حيواني مهار شود. ولي آنها با شعار آزادي، اسلام، حقيقت و انسانيت را مي كوبند. بصيرت يعني انسان بفهمد دشمن چه نقشه هايي به كار مي گيرد و چگونه بايد در مقابلش مقاومت كرد. امروزه پرچمدار بصيرت، رهبر معظم انقلاب است.
سخنراني آيت الله مصباح يزدي(دامت بركاته)
در جمع ناظران شوراي نگهبان - 8/10/1391
زلال بصيرت روزهاي پنج شنبه منتشر مي شود.
 


خارج از دستور

راهكارهاي فراكسيون اصولگرايان براي تحقق نام سال
فراكسيون اصولگرايان مجلس با صدور بيانيه اي راهكارهاي تحقق حماسه سياسي و حماسه اقتصادي به عنوان نام سال را تبيين كرد.
فراكسيون اصولگرايان داشتن بصيرت سياسي، درك عميق از علل فشارهاي اقتصادي، حفظ وحدت و انسجام و پرهيز از رفتارهاي سياسي نسنجيده را از جمله مؤلفه هاي تحقق حماسه سياسي برشمرد.
در بخش حماسه اقتصادي نيز فراكسيون اصولگرايان بر مولفه هايي نظير آگاهي از علل و انگيزه هاي دشمنان در تحريم اقتصادي ملت ايران، كاهش وابستگي به درآمد نفت در اداره كشور، توجه علمي و عملي به اقتصاد مقاومتي در همه ابعاد آن نظير توليد اقتصادي و مصرف و مقابله با فساد اقتصادي كه همواره مورد توجه رهبري بوده و از مطالبات جدي ايشان از مسئولان قواي سه گانه به ويژه قوه قضائيه است تاكيد كرده است.
حضور رئيس پارلمان نيكاراگوئه در جلسه علني مجلس
رئيس هيئت پارلماني نيكاراگوئه در جلسه علني مجلس شوراي اسلامي حضور يافت و مورد استقبال علي لاريجاني رئيس مجلس قرار گرفت.
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي ضمن خير مقدم به هيئت پارلماني نيكاراگوئه گفت: نيكاراگوئه كشور دوست و برادرمان بوده و ما روابط پارلماني خوبي داريم.
وي با صميمانه توصيف كردن روابط پارلماني ايران و نيكاراگوئه ابراز اميدواري كرد كه سفر هيئت پارلماني اين كشور به تهران، موجبات افزايش روابط پارلماني دوجانبه را فراهم كند.
ارائه گزارش رئيس سازمان انرژي اتمي در جلسه غيرعلني
فريدون عباسي رئيس سازمان انرژي اتمي با حضور در خانه ملت، در نشست غير علني صبح چهارشنبه به مناسبت 20 فروردين روز ملي فناوري هسته اي گزارشي درباره موضوعات هسته اي به نمايندگان مجلس ارائه داد.
سخنگوي كميسيون امنيت ملي مجلس طي گفت وگويي در اين رابطه اظهار داشت: رئيس سازمان انرژي اتمي در جلسه غير علني خانه ملت اعلام كرد كه ما سعي مي كنيم تا اواخر ارديبهشت برق نيروگاه اتمي بوشهر وارد مدار شود.
سيدحسين نقوي در گفت وگو با فارس اظهار داشت: در اين جلسه فريدون عباسي رئيس سازمان انرژي اتمي كشورمان از روند تشكيل نيروگاه هاي اتمي جمهوري اسلامي ايران، پيشرفت هاي صورت گرفته و موفقيت هاي به دست آمده و همچنين برنامه هاي آينده اين سازمان، گزارشي ارائه داد.
اخطار به سران باكو
نماينده اروميه در مجلس تصريح كرد: ما نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به سران باكو اخطار مي دهيم اگر دست از شرارت برندارند، در مجلس شوراي اسلامي عهدنامه هاي ننگين و تحميلي گلستان و تركمانچاي را به تجديدنظر خواهيم گذاشت.
نادر قاضي پور نماينده مردم اروميه در نطق ميان دستور خود در صحن علني مجلس با اشاره به اظهارات اخير مقامات كشور آذربايجان گفت: ما آذربايجاني هاي ولايتمدار به هيچ وجه اجازه نخواهيم داد مقامات باكو براي ما تصميم گيري كنند. ما تابع فرمايشات رهبر عزيز خودمان هستيم. به كوري چشم دشمنان ايران اسلامي آذربايجاني ها در تمام نقاط ايران عزيز هستند و شهداي بزرگي چون باكري ها، برزه گرها و جايگاه خاصي در ايران دارند.
وي افزود: ما نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به سران باكو اخطار مي دهيم اگر جلوي شرارت هاي خود را نگيريد در مجلس شوراي اسلامي عهدنامه هاي ننگين و تحميلي گلستان و تركمانچاي را به تجديد نظر خواهيم گذاشت. اگر سران شيران و آران راست مي گويند اجازه بدهند الحاق 17 شهر جدا شده از ايران اسلامي به همه پرسي اهالي منطقه گذاشته شود. نتيجه از همين الان مشخص است كه همگي به ايران اسلامي لبيك خواهند گفت.
 


با حضور مقامات لشكري و كشوري

مراسم سالگرد شهادت سپهبد صياد شيرازي برگزار شد

مراسم سالگرد شهادت شهيد امير سپهبد «علي صياد شيرازي» با حضور جمعي از مقامات و مسئولان لشكري و كشوري و كاركنان نيروهاي مسلح در مسجد جهاد ستاد كل نيروهاي مسلح برگزار شد.
در اين مراسم كه صبح ديروز برگزار شد، جمعي از مقامات عالي رتبه لشكري و كشوري از جمله علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي و سرلشكر فيروزآبادي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح حضور داشتند و در اين مراسم حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد حسن ابوترابي فرد نايب رئيس مجلس سخنراني كرد.
امير دريادار حبيب الله سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش، چمران رئيس شوراي شهر تهران، امير سرتيپ فرزاد اسماعيلي فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) ارتش، سردار احمدي مقدم فرمانده نيروي انتظامي، حجت الاسلام والمسلمين آل هاشم رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش، اميري فر مشاور فرهنگي نهاد رياست جمهوري، امير سرتيپ پوردستان فرمانده نيروي زميني ارتش، سردار حجازي معاون ستاد كل نيروهاي مسلح و تعدادي از نمايندگان مجلس، از جمله حاضران در مراسم ديروز بودند.
گفتني است، شهيد سپهبد علي صياد شيرازي يكي از فرماندهان عالي رتبه ارتش جمهوري اسلامي ايران در دوران دفاع مقدس و پس از آن بود كه پس از 32 سال خدمت در يگان هاي مختلف نيروي زميني ارتش روز 21 فروردين سال 1378 در تهران به دست عوامل گروهك منافقين به شهادت رسيد.
 


تاكيد مسئولان ارشد نظام

 بر امدادرساني سريع به زلزله زدگان بوشهر

روساي قواي سه گانه و رئيس مجلس خبرگان رهبري با صدور پيام تسليت براي حادثه ديدگان زلزله بوشهر بر امدادرساني سريع و همه جانبه نسبت به زلزله زدگان تاكيد كردند.
«محمود احمدي نژاد» رئيس جمهور كشورمان در پيام تسليتي به مناسبت وقوع زلزله در استان بوشهر از نهادهاي امدادي خواست تا همه توان خود را در جهت امداد، نجات، درمان، رسيدگي به مردم و بازسازي سريع منطقه به كار گيرند.
همچنين «علي لاريجاني» رئيس مجلس شوراي اسلامي در پي حادثه زمين لرزه استان بوشهر با صدور پيامي ضمن ابراز همدردي با حادثه ديدگان از سازمان هاي امداد و نجات خواست با سرعت به كمك و ياري حادثه ديدگان بشتابند.
در همين حال، آيت الله «صادق آملي لاريجاني» رئيس قوه قضائيه نيز در پيامي ضمن تسليت به بازماندگان زلزله بوشهر ابراز اميدواري كرد: هرچه سريعتر نهادهاي امدادي همه توان خود را براي نجات و درمان آسيب ديدگان و بازسازي منطقه به كار گيرند.
همچنين آيت الله «محمدرضا مهدوي كني» رئيس مجلس خبرگان رهبري طي پيامي درگذشت جمعي از هموطنانمان در حادثه زمين لرزه استان بوشهر را از طرف خود و اعضاي مجلس خبرگان تسليت گفت.
در اين پيام آمده است: اميد است كه مردم شريف و مومن با رهنمودهاي مقام معظم رهبري و مساعدت مسئولان، سازمان ها و نهادهاي ذي ربط با بسيج امكانات به ياري حادثه ديدگان بپردازند.
گفتني است، سردار «محمدرضا نقدي» رئيس سازمان بسيج مستضعفين نيز در پي حادثه تلخ زلزله در استان بوشهر با صدور پيامي ضمن تسليت اين مصيبت، از كليه بسيجيان اعم از پزشكان بسيجي و گردان هاي عاشورا و الزهرا(س) كه در ساعات اوليه حادثه به آواربرداري و امدادرساني مبادرت ورزيده اند، تشكر كرد.
آمادگي سازمان ملل براي كمك به زلزله زدگان
سخنگوي بان كي مون، دبير كل سازمان ملل اعلام كرد كه «سازمان ملل براي ارائه كمك و براي بسيج كردن هرگونه حمايت بين المللي كه ممكن است لازم باشد، آمادگي دارد.»
در بيانيه دبير كل سازمان ملل آمده است: دبير كل براي از دست رفتن جان انسان ها و تخريب ناشي از زمين لرزه بوشهر در ايران غمگين است.
 


آخرين خبرها از وضعيت بودجه 92 در كميسيون تلفيق

جلسات كميسيون تلفيق براي بررسي كليات بودجه همچنان ادامه دارد و در اين راستا سخنگوي كميسيون گزارشي از جلسه روز سه شنبه ارائه كرد.
جعفر قادري سخنگوي كميسيون تلفيق لايحه بودجه سال 92 كل كشور طي سخناني در نشست خبري روزانه خود، اظهار داشت: در جلسه روز سه شنبه كميسيون تلفيق، از تعدادي وزرا و مسئولين دعوت كرديم تا گزارش كامل و جامع تري راجع به حوزه هاي كاري خود ارائه كنند، برهمين اساس وزير نفت، وزير صنعت، رئيس كل بانك مركزي، رئيس سازمان خصوصي سازي و رئيس كل گمرك در جلسه روز سه شنبه كميسيون حضور يافتند.
قادري ادامه داد: وزير نفت گزارش مفصلي به كميسيون ارائه داد كه اين گزارش به صورت مكتوب و محرمانه بود.
سخنگوي كميسيون تلفيق در ادامه به توضيحات وزير صنعت، معدن و تجارت در كميسيون تلفيق اشاره كرد و گفت: غضنفري گزارشي از وضعيت توليد، صادرات و در وضعيت دريافت ها و پرداخت هاي ارزي در حوزه هاي مختلف صنعت و معدن ارائه كرد.
وي اضافه كرد: غضنفري مشكلاتي را كه به دنبال تحريم ها و برخي مشكلات داخلي بوجود آمد را تشريح و تاثيرات آن در بخش صنعت، معدن و تجارت را برشمرد.
قادري ادامه داد: همچنين وزير به محدوديت هاي موجود براي استفاده از منابع خارجي اشاره كرد و گزارشي از وضعيت توليدات عمده در كشور به اعضا ارائه داد.
قادري در بخش پاياني سخنانش در پاسخ به سوالي درخصوص تصويب كليات لايحه بودجه در كميسيون تلفيق گفت: بررسي كليات در دستور كار امروز كميسيون تلفيق قرار دارد كه 30 دقيقه نماينده دولت توضيحاتي را ارائه مي دهد و بعد 3 نفر مخالف و 3 نفر موافق صحبت مي كنند.
وي ادامه داد: 16 نفر براي مخالفت و 4 نفر براي موافقت با كليات لايحه در كميسيون ثبت نام كرده بودند كه قرعه كشي انجام شد و موافقين و مخالفين مشخص شدند.
سخنگوي كميسيون تلفيق گفت: بعد از راي گيري نهايي اگر كليات راي آورد بلافاصله وارد جزئيات مي شويم و اگر راي نياورد موضوع به صحن ارجاع مي شود و در صحن علني راجع به كليات موافقين و مخالفين صحبت مي كنند و اگر كليات در صحن راي آورد لا يحه به كميسيون مي آيد و ما بررسي توضيحات را در دستور قرار مي دهيم و اگر هم كليات در صحن راي نياورد به دولت ارجاع داده مي شود تا لايحه اصلاح شود.
قادري اظهار داشت: در حال حاضر فضاي سنگيني در كميسيون وجود دارد و با توجه به اشكالاتي كه متوجه لايحه است مقداري كار تصويب كليات با مشكل مواجه است.
گزارش وزير صنعت مورد انتظار نمايندگان نبود
غلامعلي جعفرزاده عضو كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي گفت: گزارش امروز مهدي غضنفري وزير صنعت، معدن و تجارت در كميسيون تلفيق مورد انتظار نمايندگان مجلس نبود.
وي اظهار داشت: وزير صنعت، معدن و تجارت بايد به صورت كاملا روشن ماموريت هاي وزارتخانه، سند چشم انداز و برنامه هاي پنجم كه به اصطلاح اسناد بالادستي عنوان مي شود، گزارش ارائه دهد.
عضو كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي گفت: آنچه كه در قانون برنامه تكليف شده است بايد مبناي گزارش باشد و بر مبناي اين مهم براي كارها و برنامه هاي سال سوم درخواست اعتبار شود.
موافقت مجلس با تك نرخي شدن ارز
خبر ديگر از كميسيون تلفيق اينكه نمايندگان مجلس با پيشنهاد دولت براي اجراي نظام ارزي شناور مديريت شده با نرخ ارز مبادله اي به عنوان ارز واحد كشور موافقت كردند.
به گزارش ايسنا غلامرضا تاج گردون نائيب رئيس كميسيون تلفيق با اشاره به پيشنهاد دولت در لايحه بودجه 1392 در مورد در نظر گرفتن نرخ ارز مبادلاتي به عنوان ارز واحد در كشور گفت: طبق قانون برنامه توسعه ارز بايد تك نرخي باشد.
وي ادامه داد: بر اين اساس دولت نيز اين پيشنهاد را در لايحه بودجه لحاظ كرده ولي قيمت نهايي ارز تك نرخي را قيد نكرده است، البته برآوردها نشان مي دهد كه قيمت ارز تك نرخي حدود 2500 تومان يعني همان نرخ ارز مبادلاتي است.
كليات لايحه بودجه
در كميسيون تلفيق رد شد
آخرين خبرها نيز حاكيست كليات لايحه بودجه سال 1392 كل كشور در كميسيون تلفيق رد شد.
غلامرضاكاتب نماينده مردم گرمسار و سخنگوي كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات در گفت وگو با فارس با اشاره به جلسه عصر چهارشنبه اعضاي كميسيون تلفيق بودجه 92، اعلام كرد كه در اين جلسه كليات لايحه بودجه 92 مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
وي افزود: در اين جلسه پس از سخنراني موافقان و مخالفان، كليات بودجه 92 به تصويب اعضا نرسيد و رد شد.
كاتب همچنين گفت: كليات بودجه 92 با 22 راي موافق و 22 راي مخالف از مجموع 44 راي ماخوذه به تصويب نرسيد.
 


آژانس انرژي اتمي و شركت روسي تأييد كردند

زلزله تاثيري بر نيروگاه بوشهر نداشته است

آژانس بين المللي انرژي اتمي و شركت «اتم استروي اكسپورت» روسيه به طور رسمي اعلام كردند كه زلزله روز سه شنبه تاثيري در نيروگاه اتمي بوشهر و وضعيت عادي راكتور اين نيروگاه نداشته است.
آژانس بين المللي انرژي اتمي طي بيانيه اي اعلام كرد: مركز بين المللي ايمني زمين لرزه آژانس بين المللي انرژي اتمي به مركز حوادث و موقعيت هاي اضطراري آژانس اطلاع داد كه زمين لرزه در ساعت 53:11 در تاريخ 9 آوريل 2013 در 91 كيلومتري نيروگاه برق هسته اي بوشهر رخ داده است.
در اين بيانيه آمده است، ايران به مركز حوادث و موقعيت هاي اضطراري آژانس در اين باره اطلاع و گزارش داد كه هيچ صدمه اي به نيروگاه برق هسته اي بوشهر وارد نشده و هيچ گونه انتشار راديواكتيو در اين تاسيسات رخ نداده است.
آژانس در اين بيانيه افزود: براساس اين اطلاعات و تحليل مركز بين المللي اين زمين لرزه، مركز حوادث و موقعيت هاي ضروري آژانس كه شدت زمين لرزه و ديگر پارامترهاي زمين لرزه و نيز محل آن را بررسي مي كند، در حال حاضر درخواست اطلاعات بيشتري از ايران ندارد.
همچنين خبرگزاري نووستي روز سه شنبه به نقل از مقامي در شركت اتم استروي اكسپورت تاكيد كرد كه اين زمين لرزه در نيروگاه بوشهر احساس شد اما هيچ تاثيري بر عمليات هاي آن نداشت.بنابر گزارش رويترز، مقام ياد شده گفت: اين زمين لرزه به هيچ وجه بر وضعيت عادي در راكتور تاثيري نداشت. پرسنل به شكل عادي به كار ادامه دادند و سطوح تشعشعات كاملا در چارچوب بود.
همچنين «فريدون عباسي دواني»، رئيس سازمان انرژي اتمي كه در گفت وگوي ويژه خبري شبكه دو سيما سخن مي گفت با اشاره به زلزله روز سه شنبه 20 فروردين در منطقه «كاكي» استان بوشهر گفت: اين زلزله هيچ اثري در تاسيسات نيروگاه اتمي بوشهر نداشته است، چرا كه نه فقط نيروگاه در حال توليد برق و اتصال به شبكه نبوده، بلكه در صورت كار هم، طراحي نيروگاه بوشهر به گونه اي است كه در برابر بيش از 8 ريشتر هم مقاومت دارد.
 


واكنش سياري

به اعلام استقرار توپ هاي ليزري آمريكا در خليج فارس

فرمانده نيروي دريايي ارتش تصريح كرد اگر لازم باشد در عملياتي شركت كنيم، پيش بيني هاي لازم اتخاذ شده و امكاناتي در بعضي جاها داريم كه هيچ كدام از دشمنان ندارند.
«دريادار حبيب الله سياري» فرمانده نيروي دريايي ارتش در حاشيه مراسم گراميداشت شهيد سپهبد صياد شيرازي كه صبح چهارشنبه برگزار شد، گفت: ناوگروه 25 ارتش متشكل از ناوهاي نارك و البرز 14 فروردين ماه عازم منطقه ماموريتي خود شدند. وي افزود: اين ناوگروه به شمال اقيانوس هند، خليج عدن و تنگه باب المندب براي گشت و كنترل خطوط كشتيراني اعزام شد.
دريادار سياري درباره اين كه اين ناوگروه در چه كشورهايي پهلو مي گيرد، اظهار داشت: اين مسئله مشخص نيست و هر موقع كه نياز باشد به ترتيب سلسله مراتب در برخي كشورها كه معمولا بايد عمان، جيبوتي، سودان و ديگر كشورهايي كه نياز باشد پهلو مي گيرد. فرمانده نيروي دريايي ارتش همچنين اعلام كرد: دستاوردهاي جديد اين نيرو در روز 29 فروردين رونمايي مي شود. وي در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه عكس العمل نيروي دريايي ايران در مقابل اعلام نيروي دريايي آمريكا براي استقرار توپ هاي ليزري جهت حفاظت از ناوها و پهپادهايش چيست، گفت: هر كسي براي دفاع از خود پيش بيني هاي لازم را انجام مي دهد، اما ما هميشه اعلام كرده ايم كه براي دفاع از منابع، منافع و مرزهاي جمهوري اسلامي ايران در درياها با همه توان آماده ايم و اگر هم لازم باشد كه در عملياتي شركت كنيم پيش بيني هاي لازم خودمان را داريم؛ لذا تاكتيك ها، تجهيزات، توانمندي هاي خاص و امكاناتي در بعضي جاها داريم كه هيچ كدام از دشمنان ندارند.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10