(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 22 فروردین 1392 - شماره 20462

حديث دشت عشق
رئيس فدراسيون در اختلافات سرمربي و ورزشكاران ، حق را به باقري داد
حمايت رضازاده از سرمربي تيم ملي وزنه برداري بازهم المپيكي ها دعوت نشدند
اخبار كوتاه از فوتبال
كناره گيري نماينده بسكتبال ايران ازجام باشگاه هاي غرب آسيا
گودرزي از دنياي كشتي خداحافظي مي كند؟!
ذوب آهن و پرسپوليس دوباره به هم رسيدند
استقلال به صدر جدول بازمي گردد؟!
وعده هاي بي حاصل فدراسيون كشتي
اعتراض هاي كشتي گير مضروب
اعتراض دوباره پرسپوليس به تصميم سازمان ليگ برتر
14 ارديبهشت زمان برگزاري فينال جام حذفي


حديث دشت عشق

به ياد سرباز شهيد«فريدون نجفي» شكفتن چو لاله ز خاك وطن
شهيد «فريدون نجفي»، سال 1344 در شهرستان خلخال ديده به جهان گشود.
براي دفاع از ميهن اسلامي به عنوان بهيار به خدمت مقدس سربازي اعزام شد و پس از رشادت ها و قهرماني ها، در سال 1364 در منطقه عملياتي موسيان، در حال انتقال 2 تن از مجروحين، بر اثر اصابت تركش به درجه رفيع شهادت نائل آمد.
 


رئيس فدراسيون در اختلافات سرمربي و ورزشكاران ، حق را به باقري داد

حمايت رضازاده از سرمربي تيم ملي وزنه برداري بازهم المپيكي ها دعوت نشدند

سرويس ورزشي-
رئيس فدراسيون وزنه برداري با دفاع از مواضع سرمربي اين تيم خطاب به ملي پوشان معترض گفت: براي مدال آوران المپيك خوب نيست به اردوي تيم ملي بيايند و 30 كيلو كمتر از جوانان وزنه بزنند.
چند صباحي است كه اختلافات تيم ملي وزنه برداري رسانه اي شده است؛ دعوت نشدن مدال آوران المپيك به اردوي تيم ملي از يك سو و از سوي ديگر اعتراض آنها به برخي رفتارهاي كوروش باقري سبب شد كه اين اختلافات وارد فاز تازه اي شود تا جايي كه روز سه شنبه بهداد سليمي در گفت و گويي با خبرگزاري ايسنا اظهار داشت: منتظر بازگشت رضازاده از ازبكستان هستيم تا جلسه اي را با وي برگزار كنيم و مشكلاتمان را با رئيس فدراسيون وزنه برداري در ميان بگذاريم.
اعلام فهرست تيم ملي
24 ساعت پس از صحبت هاي سليمي ، فهرست جديد تيم ملي وزنه برداري اعلام شد. فهرستي كه در آن نامي از وزنه برداران سرشناس ايران در المپيك 2012 لندن از جمله بهداد سليمي، سجاد نوشيرواني، نواب نصيرشلال، كيانوش رستمي و سهراب مرادي به چشم نمي خورد . با توجه به اتفاقات رخ داده در روزهاي گذشته قابل پيش بيني بود كه وزنه برداران المپيكي به اردوي تيم ملي دعوت نشوند و مانند اردوي قبلي تنها سعيد محمدپور، در اردو حضور داشته باشد.
سرمربي تيم ملي از مواضعش عقب نشيني نمي كند
در همين خصوص، روز گذشته كوروش باقري سرمربي تيم ملي وزنه برداري گفت: برخلاف آنچه گفته مي شود من با هيچ يك از المپيكي ها مشكلي ندارم. ما در كنار هم ماه ها كار كرديم و اگر دوستي و همبستگي لازم در ميان مان نبود قطعا اين موفقيت ها هم به دست نمي آمد. اما حقيقت اين است كه اكثر المپيكي ها با وجود گذشت هشت ماه از اين رقابتها هنوز نتوانسته اند خود را به يك شرايط نسبي آمادگي نزديك كنند و فاصله زيادي با ركوردهاي تمريني خود دارد. در اين شرايط دعوت كردن از آنها به نوعي تضييع حق ديگر وزنه برداران آماده اي است كه براي حضور در اردوي تيم ملي لحظه شماري مي كنند.
باقري با تاكيد بر اين كه درهاي تيم ملي به روي هيچ وزنه برداري بسته نيست، ادامه داد: شايد الان غيبت المپيكي ها مورد انتقاد رسانه ها باشد اما دعوت كردن از چند وزنه بردار ناآماده هم از چشم منتقدان پنهان نخواهد بود. به همين خاطر من صراحتا عنوان مي كنم هر زمان كه نفرات المپيكي به 80 درصد از سطح آمادگي ركوردهاي تمريني شان رسيدند، مي توانند كادر فني را در جريان بگذارند تا بدون هيچ واسطه اي به اردوي تيم ملي دعوت شوند. باقري در ادامه با اشاره به انتقادهاي اخير بهداد سليمي گفت: بهداد قهرمان ارزنده اي است كه در اين سه سال بهترين مدالها را براي تيم ملي به دست آورده است. ما بايد قدر اين قهرمانان را بدانيم اما آنها هم نبايد فراموش كنند كه در وهله اول اين خودشان هستند كه بايد قدر جايگاه شان را بدانند. من در اين مدت بيشترين حمايت را از شاگردان داشتم و و تمام تلاشم اين بود كه به آنها مسير درست گام برداشتن در عرصه زندگي قهرماني را نشان دهم. بهداد نبايد آن راهي را برود كه من و برخي ديگر از همدوره اي هايم رفتيم.
وي افزود: اگر تحمل شرايط حاكم براي اردوي تيم ملي سخت است در عوض براي بهداد سليمي و ديگر اردونشينان مدال هاي خوش رنگ المپيك و جهان را به ارمغان آورده است؛ مدال هايي كه طي سالهاي 2007 تا 2010 هم مي توانست براي وزنه برداري ايران به دست بيايد اما به دليل كوتاهي و كم توجهي برخي ها هرگز به دست نيامد. حالا من و رضازاده در كنار هم هستيم تا اجازه ندهيم آن اشتباهاتي كه در گذشته به وزنه برداري ضربه زد يك بار ديگر مانع حركت رو به رشد اين رشته شود. مطمئن باشيد حتي اگر يك روز به پايان عمر مربيگري ام باقي مانده باشد امكان ندارد از اصول و روش هاي كاري ام عقب نشيني كنم. ما طي سه سال گذشته با همين تمرينات و همين برنامه ريزي منسجم پيش رفتيم و موفق شديم و از اينجا به بعد هم با هماهنگي خوبي كه ميان من و رئيس فدراسيون وجود دارد با همين شيوه به كارمان ادامه مي دهيم.
حمايت رضازاده از باقري
پس از اين صحبت هاي باقري بود كه رضازاده گفت و گويي را با يكي از خبرگزاري ها انجام داد و گفت: نمي دانم چرا حرف هايي از سوي ملي پوشان المپيكي وزنه برداري مبني بر بي احترامي كوروش باقري مطرح شده است. معتقدم برخي افراد هستند كه اين نفرات را تحريك مي كنند تا چنين صحبت هايي را مطرح كنند. وي ادامه داد: سخت گيري هايي كه باقري مي كند به خاطر خود ورزشكاران است. همين سخت گيري، نظم، انضباط اردوها و شخص باقري باعث شد تا اين نفرات مدال بگيرند. چرا آنها قبل از كوروش باقري، نمي توانستند مدال بگيرند؟ بنابراين هر سخت گيري اي كه مي كند به خاطر خود آنها است. رضازاده تصريح كرد: با 100 يا 150 كيلوگرم نمي توان به اردو آمد، ضمن اينكه كوروش اعلام كرده درهاي تيم ملي باز است و هر زمان المپيكي ها 80 درصد آماده شدند، مي توانند به اردو برگردند. در حال حاضر براي خودشان بد است كه در كنار جوانان تمرين كرده و از آنها بيست تا سي كيلو كمتر وزنه بزنند. وي با بيان اينكه ورزشكار بايد اخلاق داشته باشد و به مربي اش احترام بگذارد، يادآور شد: آنها نبايد اين طور مصاحبه مي كردند و بايد پيش خود من مي آمدند و اين انتقادات را مطرح مي كردند.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

19 محروم هفته سي و دوم
سازمان ليگ فوتبال درحالي اسامي محرومان هفته سي و دوم رقابت هاي ليگ برتر را اعلام كرد كه نام يك سرمربي و 18 بازيكن در بين نفرات محروم در اين هفته ديده مي شود. سازمان ليگ فوتبال اسامي محرومان هفته سي و دوم رقابت هاي ليگ برتر را به اين شرح اعلام كرد:تراكتورسازي تبريز: محمد نصرتي و ويكتور كارواليو فرناندو، پرسپوليس: محمد قاضي، پيكان: حميدرضا ديوسالار، ذوب آهن اصفهان: سپهر حيدري، راه آهن تهران: فرزاد آشوبي، صباي قم: سهراب بختياري زاده، كريم اسلامي و صمد مرفاوي(سرمربي)، استقلال: آرش برهاني، فولاد خوزستان: مهدي اميرآبادي، نفت تهران: بهمن كامل، سپاهان اصفهان: اروين بولكو، سايپا البرز: حامد شيري، فجرسپاسي شيراز: محمود خرمزي.
شمس تيم ملي فوتسال را زير نظر مي گيرد
حسين شمس سرمربي پيشين تيم ملي فوتسال ايران به عنوان عضو كميته فني مسابقات آسيايي داخل سالن، به كره جنوبي اعزام مي شود. چهارمين دوره بازي هاي داخل سالن آسيا 2013 كره جنوبي، از 8 تا 15 تير 92 در شهر اينچيون كره جنوبي برگزار مي شود. در برگزاري اين رقابت ها نمايندگان ديگري هم از ايران داراي سمت هايي اجرايي هستند.
صعود رئال و دورتموند به نيمه نهايي ليگ قهرمانان اروپا
رئال مادريد و دورتموند با برتري در مجموع دو ديدار بر حريفان خود راهي مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان اروپا شدند. در استانبول رئال مادريد كه در بازي رفت موفق شده بود با 3 گل گالاتاسراي را شكست دهد، در بازي برگشت با نتيجه 3 بر دو مغلوب تيم تركيه اي شد اما به نيمه نهايي صعود كرد. در ديگر ديدار اين مرحله بوروسيا دورتموند كه تا دقايق پاياني حذف شده بود، متحول شد و موفق شد 3 بر 2 مالاگا را شكست دهد و به نيمه نهايي راه يابد.
بازتاب شكست استقلال در رسانه هاي عربي
تيم فوتبال استقلال در چهارمين ديدار خود در ليگ قهرمانان آسيا در شرايطي برابر الهلال عربستان تن به شكست داد كه بازي رفت در زمين حريف را با پيروزي پشت سرگذاشته بود و اين اميدواري را داشت كه با سه امتياز بازي برگشت در ورزشگاه آزادي صعودش به مرحله بعد را قطعي كند.تنها گل اين بازي در دقيقه 35 به ثمر رسيد. در اين دقيقه جواد نكونام قصد داشت توپ را از درون محوطه جريمه استقلال دفع كند كه توپ به بدن حنيف عمران زاده برخورد كرد و روي گوشه شش قدم مقابل نواف الشاكر افتاد و او هم با ضربه اي محكم توپ را به سقف دروازه استقلال چسباند تا عربستاني ها در ورزشگاه آزادي يك بر صفر ميزبان خود را شكست دهند. لازم به يادآوري است اين شكست بازتاب وسيعي در ميان رسانه هاي عرب داشت تا جايي كه چند سايت و روزنامه عربستاني به تعريف و تمجيد از الهلال پرداختند.
پيرواني ، رحمتي را به تيم ملي برمي گرداند؟!
غلامحسين پيرواني با بيان اين كه براي بازگشت سيد مهدي رحمتي به تيم ملي با كفاشيان و تاج صحبت كرده ، گفت: من مي توانم مشكل به وجود آمده را حل كنم و جلسات هم انديشي ميان مربيان و كي روش مي تواند خيلي از مشكلات را حل كند.
مذاكره با دوستي براي هدايت تيم جوانان
پس از شكست تيم فوتبال جوانان ايران براي كره جنوبي در مرحله يك چهارم نهايي مسابقات قهرماني جوانان آسيا و ناكامي در صعود به مسابقات جام جهاني جوانان 2013 تركيه، به همكاري اكبر محمدي با اين تيم پايان داده شد تا از تاريخ بيست و سوم آبان ماه سال گذشته تا به امروز، وضعيت كادرفني اين تيم نامشخص باشد. در اين رابطه ميرشاد ماجدي با علي دوستي مهر صحبت هاي اوليه را در خصوص هدايت تيم جوانان مطرح كرد و قرار شد براي مشخص شدن وضعيت همكاري روز شنبه نشست نهايي در محل فدراسيون فوتبال برگزار شود.
تلاش پرسپوليس براي تعويق بازي با ملوان
باشگاه پرسپوليس در نامه اي از سازمان ليگ خواسته اند ديدار با ملوان را كه قرار است در روز 10 ارديبهشت برگزار شود زودتر برگزار كنند تا زمان كافي براي آمادگي قبل از بازي با پرسپوليس داشته باشند.
درخواست مسئولان استقلال از مجيدي
يكي از مسئولان باشگاه استقلال تاكيد كرد از فرهادمجيدي مي خواهم مصاحبه كند و از طرفدارانش بخواهد استقلال را تشويق كنند. روز گذشته معاون اجرايي استقلال در مصاحبه اي اظهار داشت: به نظر تشويق مجيدي در بازي با الهلال خطي بود. دست هاي پشت پرده باعث شد چنين اتفاقاتي بيفتد و ما قطعا پيگيري مي كنيم. حتي ديديد كه بازيكنان هم گله مند بودند. از فرهاد مي خواهم مصاحبه كند و از طرفدارانش بخواهد استقلال را تشويق كنند. وي ادامه داد: فرهاد مجيدي را دوست دارم اما سوالم اين است كه چطور مي شود تا دقيقه 70 امير قلعه نوعي تشويق مي شود، اما به يكباره از دقيقه 85 صداي تشويق فرهاد مجيدي به گوش مي رسد؟!
 


كناره گيري نماينده بسكتبال ايران ازجام باشگاه هاي غرب آسيا

تيم بسكتبال مهرام از حضور در رقابت هاي بسكتبال باشگاه هاي غرب آسيا انصراف داد.
مدافع عنوان قهرماني به اين دليل كه نتوانست بازيكن خارجي مورد نظر خود را جذب كند تصميم به كناره گيري گرفت تا پس از نايب قهرماني دوره گذشته، دومين تيمي باشد كه از باشگاه هاي غرب آسيا كناره گيري مي كند.باشگاه مهرام اعلام كرده كه به اين دليل كه اين تيم مدافع عنوان قهرماني است بايد با قدرت كامل در رقابت ها شركت مي كرد تا نام بسكتبال ايران و مهرام حفظ شود اما به دليل عدم جذب بازيكن خارجي نمي توان با قدرت كامل در رقابت ها شركت كرد. فدراسيون بسكتبال حالا مي تواند يك باشگاه ديگر را جايگزين مهرام كند كه شنيده مي شود ماهان اصفهان هم اكنون در حال مهيا كردن شرايط حضورش در اين رقابت ها است.
 


گودرزي از دنياي كشتي خداحافظي مي كند؟!

نايب قهرمان المپيك 2012 لندن در اقدامي عجيب و دور از تصور، قصد خداحافظي از دنياي كشتي را دارد.
صادق گودرزي با اعلام كناره گيري احتمالي اش از دنياي قهرماني اظهار داشت: 10 سال است كه تمام زندگي من به ورزش اختصاص داده شده و احساس مي كنم از ديگر كارهايم چون تحصيل جا مانده ام، به علاوه من 5سال است كه درگير مسابقات جهاني و المپيك هستم و تمام وقت در اختيار ورزش بوده ام، شايد تنها عشق به كشور و افتخار آفريني براي آن انگيزه ام را زنده نگه داشت. براي هر ورزشكاري روي سكو رفتن در آوردگاه المپيك نهايت آرزوهاست و من هم به آرزوي خود رسيده ام، حال برنز و نقره و طلا به نظر من تفاوتي ندارد.
 


ذوب آهن و پرسپوليس دوباره به هم رسيدند

 استقلال به صدر جدول بازمي گردد؟!

مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي ايران عصر فردا با برگزاري يك ديدار معوقه و شش بازي از هفته سي و دوم پيگيري مي شود.
هفته سي و يكم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر در حالي روز جمعه با رويارويي استقلال و گهر دورود به پايان مي رسد كه شاگردان قلعه نويي به فكر جبران شكست برابر الهلال با بازگشت به صدر جدول ليگ و مردان مايلي كهن در انديشه به تاخير انداختن سقوط خود به ليگ دسته اول هستند. جبران شكست برابر الهلال، صعود به صدر و پايان دادن به ناكامي خانگي در سال 92، سه هدف اصلي آبي پوشان در اين بازي محسوب مي شود.استقلال كه به علت برنامه ريزي ليگ، 6 روز ديرتر از سپاهان به ميدان مي رود، در حالي در ورزشگاه آزادي ميزبان گهر است كه روز 17 فروردين صدر جدول را به سپاهان سپرد. آنها در پايان طولاني ترين هفته ليگ برتر كه از آغاز تا اتمام آن 15 روز طول كشيد، به فكر كسب پيروزي مقابل گهر دورود هستند زيرا تساوي يا باخت، آبي پوشان را پس از مدتها صدرنشيني به رده دوم مي فرستد.
همچنين رويارويي محمد مايلي كهن و امير قلعه نويي هميشه جذابيت هاي خاصي داشته است. مايلي كهن پرسپوليسي خيلي دوست دارد در روزهاي پاياني (احتمالي) حضورش در گهر دورود برابر استقلال پيروز شود و قلعه نويي هم علاقه دارد با شكست دادن تيم مايلي كهن به صدر جدول بازگردد.
اما در ساير ديدارهاي فردا 12 تيم ديگر آغاز كننده بازي هاي هفته سي و دوم ليگ برتر خواهند بود ، ديدارهايي كه بيشتر براي تيم هاي قعر جدولي مهم و تاثير گذار خواهد بود.در يكي از بازي ها ذوب آهن براي بقا در ليگ برتر و افزايش فاصله اش با تيم پانزدهم جدول آلومينيوم هرمزگان بايد در اصفهان برابر پرسپوليس به پيروزي برسد. از سويي ديگر سرخپوشان تهراني كه خود را براي فينال جام حذفي آماده مي كنند، مي خواهند در سه ديدار پاياني ليگ هم نتيجه اي شايسته بگيرند. هرچند گل محمدي پس از فيناليست شدن تيمش گفت بازي هاي ليگ براي پرسپوليس دستگرمي است.
در انزلي ملوان بعد از شكست برابر آلومينيوم قصد دارد در هفته هاي آخر ليگ بهترين نتايج را كسب كند، از اين رو شاگردان محمد احمدزاده مي خواهند در بازي خانگي با پيكان هر طور شده به پيروزي برسند. پيكان هم اگر در اين بازي بازنده شود اميدهاي كمرنگش براي بقا به ياس تبديل مي شود و بايد به طور رسمي با ليگ برتر خداحافظي كند. برنامه تنها ديدار معوقه وهفته سي و دوم ليگ برتر به اين شرح است:
جمعه 23 فروردين
¤ استقلال تهران - گهر دورود(ساعت 19)
¤ فجر سپاسي - مس(ساعت 17)¤ ذوب آهن - پرسپوليس( ساعت 17)¤ نفت آبادان - داماش( ساعت 17)¤ صبا - سايپا(ساعت 30:17)¤ ملوان - پيكان ( ساعت 30:17)¤ نفت تهران - راه آهن ( ساعت 30:17)
دوشنبه 26 فروردين
¤ گهر - آلومينيوم(ساعت 17)¤ تراكتورسازي - فولاد(ساعت 19)¤ استقلال - سپاهان ( ساعت 19).
 


وعده هاي بي حاصل فدراسيون كشتي

 اعتراض هاي كشتي گير مضروب

ميلاد خسروي كه در مسابقات كشتي فرنگي قهرماني كشور بر اثر ضربه چاقوي يكي از تماشاگران مضروب شد، مي گويد فعلاً نمي تواند كشتي بگيرد.
اين كشتي گير لرستاني افزود: صورتم پاره شد و از كشتي گرفتن عاجز هستم. در مجموع 30 بخيه داخلي و بيروني روي صورتم است و دكتر گفته بايد دوباره معاينه كنم و اگر معاينات رضايت بخش بود آن وقت كشتي بگيرم.خسروي با اشاره به آزادي ضارب، گفت: او با فيش حقوقي آزاد شد و حتي يك شب هم به زندان نرفت! ماموران چاقويي كه ضارب با آن من را مجروح كرده، گم كرده اند! وقتي مي گويند چاقو سلاح سرد و جرم آن اندازه سلاح گرم است و مجازات دارد چرا آن فرد يك شبه آزاد مي شود؟!ملي پوش سابق تيم ملي در خصوص هزينه هاي پزشكي اش، اظهار كرد: حدود 2 ميليون تومان تاكنون هزينه كرده و تمام اين مخارج را خودم پرداخت كرده ام.
آزادي ضارب در حالي صورت گرفته كه زمان رخ دادن اين اتفاق، نايب رئيس فدراسيون كشتي گفت: مطمئن باشيد براي درس عبرت سايرين هم كه شده برخورد جدي و اساسي با ضارب ميلاد خسروي انجام خواهيم داد.
 


اعتراض دوباره پرسپوليس به تصميم سازمان ليگ برتر

 14 ارديبهشت زمان برگزاري فينال جام حذفي

براساس اعلام سازمان ليگ برتر ديدار فينال بيست و ششمين دوره رقابت هاي فوتبال جام حذفي بين تيم هاي سپاهان و پرسپوليس روز 14 ارديبهشت ماه برگزار خواهد شد. اين تصميم در حالي اعلام شد كه هنوز ورزشگاه ميزبان اين ديدار مشخص نشده است.
سازمان ليگ برتر زمان برگزاري ديدار فينال جام حذفي را 14 ارديبهشت ماه سال جاري اعلام كرد اما هنوز در مورد ميزبان اين ديدار تصميم نگرفته است. البته براساس تصميم سازمان ليگ نمايندگان دو باشگاه پرسپوليس و سپاهان روز سه شنبه 27 فروردين ماه با حضور در محل اين سازمان براي مشخص كردن محل ديدار فينال توافق خواهند كرد.
پس از اعلام تاريخ ديدار فينال جام حذفي مديرعامل باشگاه پرسپوليس با انتقاد از تاريخ مشخص شده گفت: ما از تاج و سازمان ليگ گله داريم. نمي دانيم چگونه اين تصميم را گرفته اند. در اصفهان مي گويند كه تاج مخالف سپاهان است، اما خروجي تصميم هاي سازمان ليگ طور ديگري شده است و در واقع اين تاريخ به نفع سپاهان است.وي ادامه داد: نمي دانم چرا بايد 14 ارديبهشت با سپاهان بازي كنيم. بازي ما با ملوان را هم روز دهم گذاشتند. يعني ما بعد از بازي با ذوب آهن سه هفته بازي نداريم و در بازه زماني 10 روزه ( دهم تا بيستم ارديبهشت ) بايد سه بازي انجام دهيم. رويانيان گفت: چرا بازي ما با ملوان را زودتر نمي گذاريد؟ اين تاريخ به نفع سپاهان است. شما ببينيد اعضاي هيات رييسه سازمان ليگ چه كساني هستند. آيا چون ما در سازمان ليگ عضو نيستيم، بايد سر ما را ببرند. من از تاج خواهش مي كنم كه به اين موضوع دقت كند.مديرعامل باشگاه پرسپوليس همچنين گفت: چرا ما بايد چوب بازي هاي آسيايي سپاهان را بخوريم، چه اجباري است كه ما روز دهم با ملوان بازي كنيم؟! اين بي عدالتي و جفا در حق پرسپوليس است. بازيكنان ما سه هفته بازي نمي كنند و اين باعث افت آنها مي شود.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10