(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 22 فروردین 1392 - شماره 20462

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
از آلماتي تا پيونگ يانگ ! (يادداشت روز)
ريگ (گفت و شنود)
با حضور وزير كشور
ستاد انتخابات شوراهاي شهر و روستا فعاليت خود را آغاز كرد
گزارش خبري - تحليلي
سناريوي «انتخابات آزاد» بهانه اي براي اعمال تحريم ها!
مهمانپرست:
بازرسي از هواپيماي ايراني در عراق حقانيت دوباره ايران را اثبات كرد
با حضور رئيس جمهور انجام شد
افتتاح قطعه چهارم آزاد راه تهران-شمال
كيهان و خوانندگان
تا آبروريزي كامل نشده دنبال چسب براي جبهه اصلاحات باشيد(خبر ويژه)
عصبانيت سلفي هاي مصر از دشمني ايران با اسرائيل (خبر ويژه)
رئيس سابق موساد: همه ايراني ها پاي پيشرفت كشورشان ايستاده اند(خبر ويژه)
همكاران روزنامه كروبي از BBC اجازه مي گرفتند!(خبر ويژه)


از آلماتي تا پيونگ يانگ ! (يادداشت روز)

شايد تيتر يادداشت پيش روي در نگاه اول، «عجيب»! تلقي شود و اين پرسش احتمالي را در پي داشته باشد كه ميان مذاكرات ايران و كشورهاي 1+5 در «آلماتي» پايتخت قزاقستان و مناقشه اي كه اين روزها به بهانه آزمايش بمب اتمي در كره شمالي، ميان واشنگتن و «پيونگ يانگ» در جريان است چه رابطه اي مي توان يافت؟! ولي اين ماجرا، از زاويه ديگري نيز قابل بررسي است و درباره مناقشه اخير در شبه جزيره كره، احتمال ديگري نيز در ميان است. احتمالي كه اگر هم درصد آن اندك باشد، به دليل اهميت موضوع نبايد از كنار آن به سادگي عبور كرد و در اين باره گفتني هايي هست؛
1- روز يكشنبه هفته جاري- 18/1/92- طي يادداشتي در كيهان و با عنوان «دو خط موازي كه يكديگر را قطع كردند!» با اشاره به شواهد و ارائه اسنادي به نقل از مقامات رسمي آمريكايي و اروپايي آورده بوديم كه آمريكا در چالش هسته اي 10 ساله خود با ايران به بن بست رسيده است و خط تحريم اگرچه براي جمهوري اسلامي ايران مشكلاتي درپي داشته است ولي برخلاف انتظار آمريكا نه فقط آنگونه كه خانم كلينتون ادعا مي كرد و نتانياهو، آرزوي آن را در سر مي پروراند، تحريم ها «فلج اقتصادي» ايران را به دنبال نداشته و مانع ادامه فعاليت هسته اي و پيشرفت خيزش گونه علمي و تكنولوژيك كشورمان نشده است، بلكه بحران اقتصادي بي سابقه آمريكا طي 50 سال اخير (اعتراف «گيتنر» وزير خزانه داري آمريكا) و بحران مشابه در اروپا، باعث شده است كه به جاي ايران، آمريكا و متحدان اروپايي آن در آستانه فلج اقتصادي قرار گيرند تا آنجا كه «هاآرتص» با عصبانيت مي نويسد «آرامش در ايران، دهن كجي به تحريم هاست»، گاردين توضيح مي دهد كه «بحران اقتصادي غرب، تحريم ها را به نفع ايران رقم زده است» واشنگتن پست طي گزارشي نتيجه مي گيرد كه «دود تحريم ها به چشم آمريكا رفته است» و اين همه در حالي است كه ايستادگي و مقاومت 10 ساله ايران در برابر باج خواهي آمريكا و متحدانش، الگوي عزت آفريني از «مقاومت پيروز» را به دنياي برانگيخته و ملتهب كنوني- جنبش ضد سرمايه داري وال استريت در غرب و بيداري اسلامي در منطقه- پمپاژ كرده است...
با اين اشاره مختصر كه در يادداشت مورد اشاره كيهان با توضيح و تفصيل بيشتر آمده بود مي توان نتيجه گرفت كه «آمريكا اگر به چالش هسته اي پايان بدهد، الگوي ديگري از پيروزي برخاسته از مقاومت را به نام جمهوري اسلامي ايران ثبت كرده است. الگويي كه موج فراگير بيداري اسلامي را شتاب بيشتري مي دهد و چنانچه به چالش هسته اي ادامه بدهد، اين چالش در حالي كه اهرم تحريم ها از كار افتاده و يا لااقل كند شده است، نتيجه از قبل طراحي شده و مطلوب آمريكا را در پي نخواهد داشت.»
2- حضور پرقدرت و مثال زدني تيم مذاكره كننده كشورمان در مذاكرات هسته اي با گروه كشورهاي 1+5 كه با استدلال قوي، اسناد فني و حقوقي مستحكم -FIRM DOCUMENTS- همراه بوده است، آخرين اميدهاي حريف را براي چانه زني هاي يكسويه در مذاكرات، بر باد داده است. گفتني است در جريان مذاكرات جانبي «آلماتي 2»، نمايندگان 1+5 در مقابل استدلال قوي و اسناد فني و حقوقي مستحكمي كه دكتر جليلي ارائه كرده بود، آچمز شده و چاره اي جز اعتراف ضمني نداشتند و هنگامي كه نماينده انگليس براي تغيير فضا، سؤالي را پيش كشيد و دكتر جليلي آغاز به پاسخ كرد، خانم «وندي شرمن» نماينده آمريكا كه به جاي ماموريت اسمي كاترين اشتون، رهبري واقعي گروه 1+5 را برعهده دارد، دست نوشته اي پيش روي وي گذاشته و او را مجبور به سكوت كرد! و نماينده يكي ديگر از كشورهاي 1+5 در پاسخ به اين سؤال آقاي دكتر جليلي كه آيا نظر كنوني خود را در جلسه رسمي نيز مطرح خواهي كرد؟ گفت؛ از من چنين انتظاري نداشته باشيد!
همين جا بايد متذكر شد كه قبل از مذاكرات آلماتي يك، با اطلاع از درخشش استدلال ها و استنادهاي تيم هسته اي كشورمان، طي يادداشتي با عنوان نقطه پايان كجاست؟!- 9/12/91- پيشنهاد كرده بوديم جمهوري اسلامي ايران متن مذاكرات را به صورت مكتوب و صوتي و تصويري در سطح جهان منتشر كند و آورده بوديم «اين اقدام مي تواند ترفند آمريكا و متحدانش و چنته خالي از قانون و منطق آنها را فاش كند» اين پيشنهاد اگرچه - نمي دانيم به چه علت- با موافقت مسئولان محترم كشورمان روبرو نشد ولي بلافاصله واكنش سراسيمه رسانه ها و مقامات رسمي حريف را برانگيخت. «آلن اير» سخنگوي وزارت خارجه آمريكا در مصاحبه اي كه شتابزده به نظر مي رسيد گفت «نمي توان با حضور رسانه ها مذاكره كرد» و خبرگزاري فرانسه به نقل از «جو بايدن» معاون رئيس جمهور آمريكا نوشت كه وي در ملاقات با «فرانسوا اولاند» رئيس جمهور فرانسه بر ضرورت غيرعلني بودن مذاكرات تاكيد كرده است و شبكه بين المللي بي بي سي - B.B.C.WORLD- پيشنهاد علني بودن مذاكرات را ناممكن! توصيف كرد و... و صد البته هنوز هم دير نشده است، مخصوصا آن كه تيم هسته اي كشورمان در مذاكرات آلماتي 2 با درخشش استدلال ها و استنادهاي حقوقي، فني به مراتب برجسته تري حاضر شده است تا آنجا كه به نوشته واشنگتن پست، خانم اشتون بعد از پايان دور دوم مذاكرات و در حالي كه انتظار مي رفت در مقابل مستندات ارائه شده از سوي دكتر جليلي و تيم همراه وي، پاسخي ارائه كند، اعلام كرد؛ نمايندگان 1+5 به پايتخت هاي خود بازخواهند گشت و بعد از مشورت و رايزني، نتيجه- بخوانيد پاسخ استدلال ها و استنادهاي مستحكم جليلي- را در يك تماس تلفني به اطلاع ايشان خواهد رساند.
همه شواهد كه به نمونه هايي از آن اشاره شد به وضوح نشان مي دهد كه انتشار متن مذاكرات «پاشنه آشيل» آمريكاست و معلوم نيست به چه علت تيم هسته اي كشورمان از آن اجتناب مي ورزد؟!
3- اكنون به نكته آغازين اين نوشته بازمي گرديم و احتمال آن كه مناقشه اخير ميان آمريكا و كره شمالي يك «پروژه فريب» بوده و به منظور دامن زدن به ترفند «ايران هراسي» و زمينه سازي براي خروج آمريكا از بن بست در چالش هسته اي با ايران طراحي شده باشد را به ارزيابي مي نشينيم. قبل از ورود به اين ارزيابي بايد اشاره كرد كه؛
آمريكا بيش از 7 هزار و 600 كلاهك هسته اي آماده نصب روي موشك هاي بالستيك و قاره پيما دارد و تاكنون 715 آزمايش هسته اي انجام داده است. فرانسه 300 كلاهك هسته اي آماده نصب داشته و تا امروز 210 بار دست به آزمايش هسته اي زده است و انگليس متحد ديگر آمريكا داراي 225 كلاهك هسته اي است و 45 بار آزمايش اتمي انجام داده است. رژيم صهيونيستي، صاحب نزديك به 200 كلاهك هسته اي است، اگرچه همواره تعداد واقعي كلاهك هاي هسته اي خود و تعداد آزمايش هاي اتمي انجام گرفته را پنهان نگه داشته است و اما، اين همه در حالي است كه كره شمالي كمتر از 10 كلاهك هسته اي دارد و تاكنون فقط 3 بار دست به آزمايش هسته اي زده است.
اكنون جاي اين سؤال است كه آيا- حداكثر- 10 كلاهك هسته اي كره شمالي در مقابل 7 هزار و 600 كلاهك هسته اي آمريكا و مجموعه 725 كلاهك هسته اي آماده نصب متحدان استراتژيك آمريكا- فرانسه، انگليس و اسرائيل- در حد و اندازه اي هست كه تهديد كره شمالي به حمله هسته اي عليه آمريكا بتواند اينهمه سر و صدا و هياهوي آمريكا و متحدانش را در پي داشته باشد؟! مخصوصا آن كه آزمايش هسته اي اخير كره شمالي سومين آزمايش اتمي اين كشور است و 2 آزمايش قبلي كره شمالي فقط با اخم ديپلماتيك غرب روبرو شده و مذاكرات 6گانه- آمريكا، ژاپن، كره شمالي، كره جنوبي، چين و روسيه- را در پي داشت و اين حجم انبوه از هياهوي تبليغاتي را به دنبال نداشت!
4- همزمان با هياهوي اخير درباره تهديد اتمي كره شمالي عليه آمريكا و كره جنوبي، دولتمردان آمريكايي، انگليسي، فرانسوي، رژيم صهيونيستي و رسانه هاي غربي با استناد به آنچه كه از آن با عنوان «خطر سلاح هسته اي كره شمالي عليه جامعه جهاني»! ياد مي كنند، درباره خطر دستيابي جمهوري اسلامي ايران هشدار مي دهند! نتانياهو يقه چاك مي دهد كه «خطر حمله اتمي كره شمالي، ضرورت برخورد قاطع با جمهوري اسلامي ايران را بيشتر از هر زمان ديگري گوشزد مي كند»! ديويد كامرون نخست وزير انگليس با اشاره به تهديد اتمي كره شمالي، از ضرورت مقابله با ايران اسلامي ياد مي كند و اوباما، اولاند و... اين ترجيع بند را تكرار مي كنند كه «تهديد اتمي كره شمالي براي غرب مي تواند يك هشدار جدي درباره دستيابي ايران به سلاح اتمي باشد»!
اشاره به خطر ايران با استناد به آزمايش هسته اي كره شمالي به اندازه اي پرحجم است كه انگار جمهوري اسلامي ايران دست به آزمايش هسته اي
- از نوع انفجار براي توليد سلاح اتمي- زده است! و اين احتمال را قوت مي بخشد كه ماجراي اخير و تبليغات پر سر و صداي غرب درباره خطر حمله اتمي كره شمالي فقط يك بازي مسخره و صحنه سازي براي توهم پراكني نسبت به تلاش ايران براي توليد سلاح هسته اي باشد. يعني دقيقا همان توهمي كه در چالش 10 ساله هسته اي و بازرسي هاي پي درپي و پيوسته آژانس از تاسيسات هسته اي ايران كمترين نشانه اي از آن به دست نيامده است.
از اين روي و با توجه به موارد ياد شده، اين احتمال قوت مي گيرد كه آمريكا بعد از ناكامي در چالش هسته اي 10 ساله با ايران اسلامي، در پي آن است كه اين چالش را از «آلماتي» به «پيونگ يانگ» منتقل كند، چرا كه پشت ميز مذاكره بايد استدلال و سند فني و حقوقي ارائه كرد ولي در بازي اخير
- به زعم آمريكا- هياهو و جنجال مي تواند جايگزين سند و استدلال شود!
در اين ميان، آنچه به كره شمالي مربوط مي شود، اين كه مراقب پروژه فريب آمريكا باشد چرا كه شواهد موجود از احتمال اين فريب خوردگي حكايت مي كند و آنچه به ايران اسلامي مربوط است، اين كه، جمهوري اسلامي ايران، بن بست آمريكا و متحدانش و تلاش آنان براي خروج آبرومندانه از اين بن بست تحقيركننده را درك مي كند و به قول حضرت آقا تنها راه باقيمانده براي آمريكا، اعتراف به حق قانوني ايران اسلامي است و اين كه آمريكا و متحدانش در يك بازي دوسر باخت وارد شده اند كه راه خروجي غير از پذيرش باخت ندارد.
حسين شريعتمداري
 


ريگ (گفت و شنود)

گفت: سايت هاي وابسته به دو جريان «اصحاب فتنه» و «حلقه انحرافي» يكي ديگر از حركت هاي مشترك خود را كليد زده اند.
گفتم: نقاط اشتراك اين دو جريان به اندازه اي فراوان است كه معرفي يك نقطه از ميان آن همه نقطه مشترك آسان نيست. حالا كدام حركت مشترك را مي گويي؟!
گفت: هر دو جريان كم كم اين زمزمه را شروع كرده اند كه زندگي اشرافي و برخورداري از حمايت كلان سرمايه داران نبايد براي نامزدهاي رياست جمهوري نقطه ضعف تلقي شود!
گفتم: تا حالا مي گفتند حمايت خارجي ها از اصحاب فتنه و حلقه انحرافي نقطه ضعف نيست و حالا زندگي اشرافي و حمايت كلان سرمايه داران هم به آن اضافه شده است.
گفت: حالا چرا اين دو جريان تا اين اندازه از مردم محروم و مستضعف دوري مي كنند؟!
گفتم: چون مي دانند پابرهنگان كفش ندارند كه ريگي در كفش داشته باشند و به نامزدهاي اصحاب فتنه و حلقه انحرافي رأي بدهند!
 


با حضور وزير كشور

ستاد انتخابات شوراهاي شهر و روستا فعاليت خود را آغاز كرد

وزير كشور دستور شروع عمليات اجرايي انتخابات چهارمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا را صبح چهارشنبه در محل ستاد انتخابات كشور صادر كرد.
مصطفي محمد نجار وزير كشور در مراسم آغاز چهارمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا در جمع خبرنگاران با بيان اينكه وزارت كشور در امتداد برگزاري شكوهمند انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي از مدت ها قبل خود را آماده برگزاري هرچه باشكوه تر انتخابات چهارمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا و همچنين يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري به عنوان مظهر حماسه سياسي كرده است، افزود: امروز ما به عنوان نخستين گام اجرايي در برگزاري انتخابات شوراها برابر ماده 45 قانون و مواد 22 و 21 آيين نامه اجرايي انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا دستور شروع انتخابات را از طريق سامانه جامع انتخابات براي كليه فرمانداران و بخشداران صادر كرديم.
وي ادامه داد: ثبت نام داوطلبان چهارمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا از روز 26 فروردين آغاز مي شود و تا اول ارديبهشت ادامه خواهد داشت.
نجار با بيان اينكه در اين دوره از انتخابات شوراها با تلاش دست اندركاران در وزارت كشور براي اولين بار اقدامات ويژه اي درنظر گرفته شده است، اظهار كرد: براي جلوگيري از اتلاف وقت، مقرر شده داوطلبان عزيز ابتدا به 15 هزار دفتر پيشخوان شهري و روستايي مراجعه و پيش ثبت نام خود را انجام دهند و سپس با كد رهگيري به فرمانداري ها و بخشداري ها مراجعه كنند و ثبت نام اصلي شان را انجام دهند.
وي افزود: با بكارگيري سامانه جامع انتخابات در اين دوره از انتخابات نيز شاهد سرعت، دقت و شفافيت بيشتري خواهيم بود و اين سامانه مجهز به امضاي الكترونيكي است و تمام مسئولان ذيربط با استفاده از اين امضا اسناد لازم خود را در اين فضاي مجازي توليد قرار مي دهند. استفاده از اين امكانات يكي از قابليت هاي كارت هوشمند ملي است كه از آن استفاده مي شود.
وزير كشور با اشاره به اينكه براي اولين بار اصالت مدارك داوطلبان بصورت الكترونيكي تاييد مي شود، تصريح كرد: براساس توافق با وزارت علوم و برنامه ريزي هاي انجام شده اصالت كليه مدارك دانشگاهي و معادل آن توسط سامانه جامع انتخابات مورد ارزيابي قرار مي گيرد.
نجار در ادامه با بيان اينكه مردم در اين دور از انتخابات شوراها در شهر و روستا به 207 هزار و 587 نفر راي خواهند داد، اظهار كرد: در 1458 منطقه تداركات لازم ديده شده و 421 هيئت اجرايي نيز در شهرستان ها تشكيل خواهد شد.
وي در ادامه با اشاره به برگزاري انتخابات ميان دوره اي مجلس نهم و همچنين انتخابات ميان دوره اي چهارمين دوره خبرگان گفت: هم اكنون 48 نفر براي انتخابات ميان دوره اي مجلس و 16 نفر نيز براي انتخابات ميان دوره اي خبرگان ثبت نام كرده اند.
نجار با بيان اينكه صددرصد كار انتخابات، چه در مورد انتخابات شوراها و چه رياست جمهوري، از طريق سامانه جامع و بصورت الكترونيك انجام مي شود تاكيد كرد: اخذ راي نيز در درصد مختصري از شعبه ها بصورت الكترونيكي خواهد بود.
به گزارش خبرگزاري ها، نجار در اين مراسم از طريق ويدئو كنفرانس با استانداران خراسان رضوي، لرستان، خوزستان، سيستان و بلوچستان و آذربايجان شرقي ارتباط برقرار كرد و پيگير روند آغاز مراحل اجرايي انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا شد.
 


گزارش خبري - تحليلي

سناريوي «انتخابات آزاد» بهانه اي براي اعمال تحريم ها!

سرويس سياسي -
در حالي كه ويليام هيگ وزير خارجه انگليس در حاشيه نشست گروه جي 8 تصريح كرده كه اعمال تحريم جديد عليه ايران در دستور كار نيست، گروهي از نمايندگان سناي آمريكا طرح جديدي را براي تشديد تحريم ها عليه ايران تهيه كردند.
وزيرخارجه انگليس طي سخناني در حاشيه نشست گروه موسوم به جي 8 در لندن اظهار داشت فعلا اعمال تحريم جديد عليه ايران در دستور كار نيست.
او همچنين گفت كه موضوع ايران در اين نشست مورد بررسي قرار مي گيرد اما مجددا تاكيد كرد كه امروز (چهارشنبه) پيشنهادي براي اعمال تحريم هاي جديد عليه ايران ارايه نمي كنيم.
اين در حالي است كه گروهي از اعضاي سناي آمريكا در ادامه سياست هاي خصمانه خود عليه ملت ايران قصد دارند طرح جديدي را براي تشديد تحريم ها عليه ايران به اجرا بگذارند.
در همين ارتباط تلويزيون بلومبرگ روز 20 فروردين 1392 (10 آوريل 2013) در گزارشي خاطرنشان كرد كه سناي آمريكا قصد دارد به زودي قانوني عليه ايران تصويب كند كه به ايران اجازه مي دهد درآمد نفت خود را تنها در ازاي واردات غذا و دارو هزينه كند.
اين پيشنهاد كه بلومبرگ ادعا كرده است كه ظرف يك ماه آينده نهايي خواهد شد شركت هايي را كه با ايران وارد تجارت يا بيمه محموله هاي ايران شود مورد تحريم قرار مي دهد.
نكته قابل تامل اين است كه تلاش ها و تحركات سناي آمريكا درباره تهيه طرحي براي سناي آمريكا در شرايطي كه يكي از بهانه هاي اين موضوع، مقوله «انتخابات آزاد»! در ايران است.
خاطرنشان مي شود؛ انتخابات آزاد شعاري است كه نخست از سوي سرويس هاي اطلاعاتي غربي به اپوزيسيون ايراني خارج از كشور در نشست محرمانه پراگ ابلاغ شد و سپس از طريق كانال هايي شناخته شده وارد كشور شد و افراد شاخص اصحاب فتنه و حلقه انحراف بارها از اين كليد واژه استفاده كردند.
اكنون اقدام كنگره آمريكا نشان مي دهد كه كل اين پروژه در واقع زمينه سازي براي آغاز اعمال دور جديدي از فشارها به ملت ايران بوده است و جريان فتنه - اين بار با همراهي حلقه انحرافي - همچون گذشته هيچ كاري جز زمينه سازي براي اعمال تحريم هاي بيشتر عليه ملت ايران نكرده است.
 


مهمانپرست:

بازرسي از هواپيماي ايراني در عراق حقانيت دوباره ايران را اثبات كرد

سخنگوي وزارت خارجه كشورمان در واكنش به بازرسي اخير از هواپيماي ايراني در عراق تأكيد كرد كذب بودن ادعاها و تبليغات خلاف واقع برخي طرف ها مجدداً به اثبات رسيد.
رامين مهمانپرست با ابراز ناخرسندي نسبت به اقدام اخير دولت عراق در بازرسي هواپيماي حامل تجهيزات پزشكي و دارويي و مواد غذايي به مقصد سوريه، اين عمل را مخالف اصول و موازين پذيرفته شده بين المللي و روابط حسن همجواري دو كشور دانست و افزود: بازرسي از هواپيماهاي جمهوري اسلامي ايران، كذب بودن ادعاها و تبليغات خلاف واقع برخي طرفها را مجدداً به اثبات رساند.
وي همچنين تأكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران در راستاي وظايف انسان دوستانه خود، همچنان به ارسال كمك هاي دارويي و غذايي به مردم سوريه ادامه خواهد داد.
همچنين مهمانپرست در واكنش به اظهارات اخير وزير امور خارجه كانادا عليه ايران در سفر به منطقه خاورميانه ابراز داشت: اين گونه اظهارات ناشي از نداشتن شناخت وي از واقعيت هاي موجود كشورمان و منطقه است. وي با بيان اينكه دولت كانادا ناقض مستمر و سيستماتيك حقوق بوميان خود است خاطرنشان كرد: دولت كانادا مناسب است به جاي ايراد اتهام به ديگران، رويكرد معقول و واقع گرايانه و بازگشت به سنت هاي شناخته شده سياست خارجي كانادا را در دستور كار خود قرار دهد.
وي همچنين در گفت وگويي با باشگاه خبرنگاران با اشاره به برخي رفتارهاي خارج از عرف ديپلماتيك برخي از ديپلمات هاي حاضر در كشورمان مانند ترتيب دادن پارتي هاي شبانه تأكيد كرد: ديپلمات هاي خارجي بايد از قوانين داخلي كشورمان پيروي كنند و اقدامات خارج از عرف قوانين انجام ندهند.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي تصريح كرد: در صورتي كه اقدامات غير قانوني از سوي ديپلمات هاي خارجي به وقوع بپيوندد وزارت امور خارجه واكنش جدي نشان داده و درباره نوع رفتارها تصميم گيري مي كند.
 


با حضور رئيس جمهور انجام شد

افتتاح قطعه چهارم آزاد راه تهران-شمال

محمود احمدي نژاد با حضور در محور مرزن آباد به چالوس قطعه چهارم آزاد راه تهران-شمال را به طور رسمي افتتاح كرد.
رئيس جمهور در بازديد از بخش هايي از قطعه چهارم آزاد راه تهران- شمال با توضيح مسئولان در جريان اقدامات صورت گرفته در جهت احداث آن قرار گرفت.
به گزارش ايسنا قطعه چهارم آزاد راه تهران- شمال، به طول حدود 21 كيلومتر از مرزن آباد شروع و به چالوس ختم مي شود.
4 تونل، 4 دستگاه پل به طول حدود يكهزار و 100متر، 4 دستگاه پل خاص به طول 263 متر، 2 تقاطع غيرهمسطح و 34 دستگاه پل و آب روهاي مسير از جمله ويژگي هاي فاز چهارم آزادراه تهران- شمال است.
با بهره برداري از قطعه چهارم آزاد راه تهران-شمال زمان سفر به شمال كشور يك ساعت كاهش يافته و سالانه 15 ميليارد تومان صرفه جويي سوخت و 20 ميليارد تومان كاهش هزينه تصادفات را به دنبال خواهد داشت.
براي احداث اين قطعه از آزادراه حدود 2 هزار و 130 ميليارد ريال هزينه شده است.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 32320003
¤ مذاكرات آلماتي2 نشان داد كه سلاح منطق توأم با شجاعت، عزت نفس و اقتدار همواره بر اسلحه تزوير و تحكم و زورگويي پيروز است. اين پيام ملت ما به تمام مستضعفان جهان است كه راه استقلال طلبي و كرامت ملي نفي سلطه گري و سلطه پذيري است.
0219---0918
¤ يازده هزار و دويست و سي و سه روز براي ما چشم برهم زدني گذشت ولي براي حاج احمد متوسليان، موسوي، رستگار و اخوان يعني سي سال و 9 ماه و سه روز اسارت در زندان هاي وحشيانه اسرائيل غاصب. فرمانده مقتدر آن روز، امروز 60 ساله شد.
فشاركي
¤ در گزارش حقوق بشر به اعدام ها در ايران اعتراض مي شود همه مي دانند افرادي كه در كشورمان اعدام مي شوند قاچاقچي و يا كساني هستند كه مرتكب قتل و جنايت شده اند. در ضمن آمار نشان مي دهد كه با ورود آمريكايي ها به افغانستان ميزان كاشت مواد مخدر در اين كشور چندين برابر شده چرا در گزارش هاي حقوق بشر آمريكا به اين واقعيت اشاره نمي شود. آيا به كام مرگ كشاندن ميليون ها جوان نگون بخت از طريق مواد مخدر جرم نيست؟!
عشقي
¤ بعضي افراد در ليست نامزدهاي احتمالي رياست جمهوري كه در حال حاضر عهده دار برخي امور بوده و يا بعضاً در طول دوره هاي گذشته مسئوليت هايي داشته اند ولي قادر به اداره و مديريت جزئي خود نبوده و نيستند چه فكري كرده اند كه پا در عرصه مديريت اجرايي كشور گذاشته اند. مردم ما قد و قواره اي بسيار بزرگ دارند و برخي افراد حاضر يا برخي كساني كه ادعاي حضور كرده ولي سابقه شان اجازه حضور نمي دهد كوچك تر از آنند كه عهده دار خدمتگذاري مردم شوند .
محمودي
¤ از مسئولين وزارت امور خارجه درخواست مي شود به حرمت امام راحل (ره) و خون مقدس شهدا دست اجنبي انگليس خبيث با آن كارنامه مملو از جنايت و خيانت را براي هميشه از روي كشورمان قطع كنند و راه مجدد ورود او را براي هميشه مسدود كنند مگر اينكه روزي صفت گرگ بودن و درندگي از او به كلي جدا شود.
6432---0919
¤ چند برابر شدن يارانه نقدي هيچ دردي را دوا نمي كند. دولتمردان به جاي وعده دادن ها نسبت به كنترل بازار خودرو، طلا، ارز و ساير اجناس مايحتاج مردم و ... اقدام نمايند كه گراني هاي افسار گسيخته كمر مردم را شكسته است. جا دارد در سال حماسه سياسي و اقتصادي شاهد برخورد قاطع مسئولين با اخلال گران اقتصادي باشيم.
توكلي- اليگودرز
¤ از مسئولين محترم تأمين اجتماعي مي پرسم؛. حقوق 570 هزار توماني را با تورم 40 درصدي و داشتن چند جوان مجرد در حال ازدواج و عروس و داماد و نوه و نتيجه چگونه هزينه كنيم؟ انتظار مي رود در سال جديد تغيير محسوسي در حقوق بازنشستگان ايجاد كنند.
رضايي
¤ 7 ماه پيش در مؤسسه مالي و اعتباري نصر واقع در كوي پرواز تبريز براي دريافت وام با واريز پنج ميليون تومان حساب باز كردم. مدتي است كه براي وام مراجعه مي نمايم ولي متأسفانه نه از وام خبري است و نه از عودت پول خودم. مؤسسه را تعطيل كرده اند و كسي هم پاسخگو نيست. از مسئولين امر درخواست رسيدگي دارم. صدها نفر شرايط مرا دارند.
1128---0914
¤ چرا خودروهايي كه در خروجي طرح ترافيك قرار گرفته اند هنگام خارج شدن توسط دوربين جريمه مي شوند؟! آيا ما ساكنان محدوده طرح بايد زنداني شويم؟! از پليس راهور انتظار مساعدت داريم.
3462---0912
¤ با ادغام وزارتخانه هاي بازرگاني و صنايع و تشكيل وزارت صنعت، معدن و تجارت متأسفانه فوق العاده بهره وري براي كاركنان صنايع پرداخت مي شود ولي براي كاركنان بازرگاني پرداخت نمي شود. اين تبعيض باعث نارضايتي كاركنان در استان ها شده است از وزير محترم درخواست پرداخت يكنواخت اين فوق العاده را براي همه كاركنان اين وزارتخانه داريم.
انصاري از اردبيل
¤ بيش از يك سال است كه حقوق بازنشستگان شركت ملي فولاد 3 ماه يك بار پرداخت مي شود و تابه حال هم حقوق اسفند ماه ما پرداخت نشده است. از رئيس جمهور محترم و ديگر متوليان امر درخواست مي شود نسبت به حل مشكل و معضل اين قشر زحمتكش تدبيري بينديشند كه حقوق ما همچون ديگر شركت ها و نهادها سي ام هر ماه پرداخت شود.
پايسته از خوزستان
¤ از مددجويان كميته امداد هستم كه واقعاً با حقوق 40 هزار توماني قادر به زندگي نيستم از نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي درخواست مي شود در برنامه بودجه 92 جدولي براي مددجويان كميته امداد امام راحل(ره) و بهزيستي در نظر بگيرند تا بتوانند با حداقل ها زندگي خود را تأمين كنند.
مددجوي 75 ساله از منطقه 17 تهران
¤ در ايام عيد كه به استان هرمزگان رفته بودم گوجه فرنگي كيلويي 1000تومان بود چرا همين گوجه را در تهران و ساير شهرستان ها تا 5 هزارتومان مي فروشند و كسي يا نهادي برخورد نمي كند؟
رحماني
¤ دولت زحمت كشيده خط راه آهن تهران- تبريز را از ميدان راه آهن تهران تا نزديك شهرك خليج فارس به طول10 كيلومتر زيرگذر كرده است. ولي جاي تعجب دارد كه از كنار اين شهرك مسكوني خط راه آهن را بالا آورده اند و باز مثل گذشته سبب سلب آرامش زندگي ساكنين شده و ما شهروندان اين شهرك در اثر صداي حركت قطار در طول شبانه روز آسايش نداريم، عرض مي كنم حقوق شهروندي ما چه مي شود؟
قهرماني
¤ ناحيه 1 شهرداري منطقه 2 قصد تخريب فضاي سبز موجود و قطع حدود سيصد اصله درخت 20 ساله را در سعادت آباد- انتهاي كوچه هاي سوم و پنجم غربي منتهي به بلوار شهرداري و احداث موزه را دارد و اين امر با توجه به تاكيد رهبر معظم انقلاب در روز درختكاري و به تبع مسئولين شهرداري و فضاي سبز باعث تعجب بسياري از مردم شده است. لذا از مسئولين امر درخواست مي شود با توجه به آلودگي هر روزه تهران نسبت به اين اقدام غلط واكنش نشان داده و مانع تحقق آن شوند.
جمعي از اهالي سعادت آباد
¤ ما مردم شمال كشور شعارها و مصاحبه هاي مسئولين در مورد اهميت محيط زيست را كه از رسانه ملي پخش مي شود باور كنيم يا آنچه را كه از كوتاهي برخي مسئولين در حفظ محيط زيست در عمل مشاهده مي كنيم. به عنوان مثال در شهرهاي چالوس و نوشهر چندين معدن شن و ماسه با از بين بردن هزاران اصله درخت جنگلي در اراضي ملي منطقه مشغول فعاليت هستند و ضرر و زيان زيادي به آبزيان رودخانه ها وارد كرده اند. پس چرا مسئولين محيط زيست هيچ واكنشي نشان نمي دهند و اقدام بازدارنده اي انجام نمي دهند.
وطن دوست
¤ بيش از دو دهه است كه تعداد قابل توجهي ساختمان چند طبقه معروف به خانه هاي شوري در شرق آزادراه اهواز و شوشتر رها شده و بلااستفاده مانده است از نمايندگان محترم اين استان درخواست داريم با پيگيري خويش كاري كنند كه اين خانه ها بازسازي شده و به محرومين فاقد مسكن واگذار بشود.
2148---0937
¤ خطاب به وزير ورزش و جوانان بنويسيد پرداخت پاداش هاي ميليوني به فوتباليست هايي كه بهره اي از اخلاق و معنويت ندارند هنر و مديريت نيست. اگر راست مي گويند در جهت رفع مشكل ازدواج و بيكاري جوانان اقدام موثري انجام دهند.
4061---0917
¤ از رئيس جمهور محترم درخواست مي شود دستور پرداخت مطالبات آزادگان را به معاونت خود (بنياد شهيد و ايثارگران) ابلاغ نمايند. قرار بود در بهمن ماه اين طلب ها پرداخت شود ولي خبر نشد.
جانباز عباس حسن پور شلمان گيلان
¤ شركت برق تهران سه سال قبل در روزنامه شماره 19692 در ستون كيهان و خوانندگان از اجراي قريب الوقوع طرح روشنايي خيابان نسيم 16(بلوار علوم و فنون) شهرك راه آهن خبر داده بود ليكن اين كار تا به حال انجام نشده است. چرا؟!
8605---0935
¤ از مسئولين بنياد شهيد و جانبازان درخواست مي شود نسبت به حل مشكلات جانبازان زير 50 درصد و خانواده آنان اهتمام ويژه اي نمايند.
2864---0936
¤ كاهش فقط 500هزار تومان از قيمت چند برابر شده پرايد توسط دولت نوعي توهين به شعور ملت محسوب مي شود. غرض اين كه مسئولين مواظب اعمال و رفتار خود باشند.
0767---0912
 


تا آبروريزي كامل نشده دنبال چسب براي جبهه اصلاحات باشيد(خبر ويژه)

ارگان شاخه خارج نشين فتنه سبز در لندن اذعان كرد فتنه گران از سر استيصال و ناچاري وارد گود انتخابات شده اند و بيشتر دنبال چسب براي جمع كردن اجزاء جدا شده اين جريان مي گردند.
جرس در تحليلي نوشت: خاتمي مايل نيست كانديدا شود اما گزينه عدم شركت در انتخابات فعلاً ممكن نيست و ناچار بايد عرصه انتخابات را گام به گام جلو رفت.
جرس توقع جريان متبوع خود از خاتمي را «چسب شدن»! توصيف كرده و مي نويسد: چه تصميم بر شركت در انتخابات شود چه عدم شركت، خاتمي چسبي براي كنار هم نشاندن سبزهاي اصلاح طلب براي اتخاذ موضع واحد براي انتخابات خواهد بود. اما اگر نيايد كار سخت شده و چسبي كه همه اصلاح طلبان سبز را كنار هم نگه دارد، گيرايي سابق را نخواهد داشت.
«حسين-ن» نويسنده اين تحليل كه از اعضاي حزب مشاركت و از بازداشت شدگان فتنه سبز بوده، با اذعان به اينكه اصلاح طلبان 6 ماه پيش از گزينه عدم شركت در انتخابات سخن مي گفتند، درباره علت استيصال اخير و عقب نشيني از آن موضع مي نويسد: اولين عامل، شكستن جو عدم شركت و اعلام نامزدي توسط كساني چون محمدرضا عارف و شايعه نامزدي كساني مانند اسحاق جهانگيري و محمدعلي نجفي بود. علت ديگر متوقف شدن عيني جنبش سبز است. مدت زمان زيادي است كه از اين نمودها خبري نيست.
وي آنگاه به حذف شدن عملي مدعيان اصلاح طلبي از صحنه سياسي و ناديده گرفتن آنان از سوي حاكميت و افكار عمومي مي پردازد و مي نويسد: واقعيت رخ داده ديگر در اين مدت، رقابت جدي دروني بين جريان اصولگرا بود كه باعث مي شد عدم حضور اصلاح طلبان در عرصه سياست، كمتر به چشم بيايد. عدم حضور اصلاح طلبان در انتخابات مجلس نهم، عوارضي براي بيرون گودنشينان اصلاح طلب داشت. اينكه در تنور داغ رقابت و درگيري هاي دروني جريان اصولگرا، عرصه سياست در ايران اشباع شد.عرصه سياست زنده به رقابت است و اگر اين رقابت بين نيروهايي ديگر در عمل اتفاق بيفتد، بيرون گودنشينان حاشيه نشينان و شايد فراموش شدگان اين عرصه مي شوند. مروري بر سايت ها و روزنامه هاي سبز و اصلاح طلب در اين مدت نشان مي دهد كه عدم حضور اصلاح طلبان در صحنه سياست رسمي، باعث شده بود تا تنها بازتاب دهنده اتفاقاتي بودند كه ديگران بازيگر آن بودند.
وي با لو دادن راز دستپاچگي پدرخوانده هاي جبهه اصلاحات براي عقب نشيني از موضع بالاي تحريم انتخابات تصريح مي كند كه اگر اين جريان وارد عرصه نشود، نامزدهاي منسوب به جريان اصلاحات با خيال راحت تا مرز آبروريزي براي كل جريان اصلاحات در عرصه مي مانند و همچنين انسجام داخلي «جريان اصلاحات- سبز» لطمه خواهد خورد.
جرس در پايان با عقب نشيني از گنده گويي هاي يكي دو سال اخير درباره تحريم انتخابات نوشت «عدم شركت فعلاً ممكن نيست».
تحريم انتخابات مجلس از سوي فتنه گران با دهن كجي عمومي مردم و بي اعتنايي حاكميت مواجه شد و صرفاً برگي سياه بر كارنامه مدعيان اصلاح طلبي اضافه كرد.
 


عصبانيت سلفي هاي مصر از دشمني ايران با اسرائيل (خبر ويژه)

حملات سازمان يافته جريان هاي سلفي عليه ايران با اعتراضات محافل رسانه اي در مصر مواجه شده است.
به گزارش ديپلماسي ايراني، اگرچه جريان هاي مختلفي از عادي سازي روابط تهران و قاهره در مصر نگران هستند و به روشني در اين راه سنگ اندازي مي كنند، اما مخالفت سلفي ها و در راس آنها حزب النور كه اين روزها نماينده و سخنگوي سلفي ها شده و نفوذ مذهب تشيع را بهانه اي براي جلوگيري از عادي سازي روابط ايران و مصر كرده، باعث تعجب بسياري شده است. اكنون بسياري از تحليلگران مسائل ايران مي پرسند، چرا سلفي ها از نزديكي روابط ايران و مصر بيمناك هستند.
روزجمعه گذشته افرادي وابسته به جريان هاي تندروي سلفي در مقابل محل سكونت رئيس دفتر حافظ منافع ايران در قاهره تجمع كرده و قصد ورود به خانه وي را كردند. حركت اعتراضي سلفي ها روز جمعه زماني آغاز شد كه آنها در مقابل مسجد عمرو بن العاص كه در آن كنفرانسي با هدف هشدار به مرسي بر سر عادي سازي روابط با ايران برگزار شده بود، تجمع كردند. برخي جريان هاي سلفي از سوي محافل سعودي حمايت مالي و سياسي مي شوند.
وليد اسماعيل، رئيس ائتلاف دفاع از صحابه و آل البيت در اظهارنظري تعجب برانگيز به روزنامه مصري الوطن گفت: «اعتراض ما در مقابل خانه رئيس دفتر حافظ منافع ايران در قاهره به اين دليل بود كه به تهران اين پيام را برسانيم كه ما خطر امتداد خط شيعي را جدي مي دانيم!»
در همين رابطه وائل قنديل، روزنامه نگار صاحب نام مصري در يادداشتي در روزنامه مصري الشرق به ادعاهاي جريان هاي سلفي عليه ايران پاسخ داده و آن را توهماتي غيرقابل باور از سوي آنها عليه گردشگران ايراني دانسته است. وي دراين باره نوشته است: در حالي كه ما سال ها است ارتباطي با ايران نداشته ايم و روابط تهران و قاهره بيش از سه دهه معلق بوده است چگونه مي توان نسبت به برقراري اين رابطه احساس هيستريك داشت؟
وي در يادداشت خود همچنين مي پرسد: چگونه است از اسرائيلي ها و گردشگران صهيونيستي كه در خاك مصر سفارت خانه دارند و دائما به سرزمين ما گردشگر مي فرستند ترس و واهمه نداريم در حالي كه از ايراني هايي كه همانند ما مسلمان هستند و از سرزميني اسلامي قدم به خاك كشورمان مي گذارند مي ترسيم و عليه آنها تبليغ مي كنيم. آيا فراموش كرده ايم زماني را كه سخنگوي حزب سلفي النور با راديو اسرائيل مصاحبه كرد و گفت كه ما از همه گردشگران جهان حتي گردشگران اسرائيلي با هر رنگ و نژادي كه باشند براي سفر به كشورمان استقبال مي كنيم.
قنديل در يادداشت خود همچنين مي پرسد: در كجاي تاريخ آمده است كه تهران ارتشش را براي جنگ با مصر فرستاد و فلسطين را بلعيد و بيت المقدس را به استعمار خود درآورد و به مقدسات توهين كرد و ده ها هزار فلسطيني و مصري و عرب را در 5 جنگ كشت؟ بايد از كساني كه به عادي سازي روابط تهران و قاهره ايراد مي گيرند و دائما نسبت به مخاطرات آن هشدار مي دهند و اين مساله را در بوق و كرنا مي كنند، پرسيد چگونه است كه رابطه با تهران را رد مي كنيد اما مانعي براي عادي سازي روابط با تل آويو نداريد؟
در همين رابطه روزنامه مصري الاهرام نيز در يادداشتي به قلم مكرم محمد احمد، سردبير اين روزنامه نوشت: به هيچ وجه قابل درك نيست كه سلفي ها از عادي سازي روابط ايران و مصر نگراني دارند و آن را رد مي كنند. سفر گردشگران ايراني چه ضرري مي تواند براي ما كه نياز مبرم به توريسم داريم، بگذارد؟ مصر چرا بايد دروازه هايش را به طور كامل در برابر ملتي مسلمان ببندد؟ چگونه است كه هزاران ايراني به حج مي روند و كسي از توطئه آنها بيمي ندارد اما گردشگران ايراني كه به مصر مي آيند خطري براي ما مي شوند؟ چگونه است كه حكومت عربستان رابطه خود را با ايران همچنان در سطح بالا نگه مي دارد اما ما از رابطه اي كه هنوز برقرار نشده تا اين اندازه مي ترسيم و اعتنايي به وحدت مسلمانان نمي كنيم؟
 


رئيس سابق موساد: همه ايراني ها پاي پيشرفت كشورشان ايستاده اند(خبر ويژه)

يك پايگاه اينترنتي آمريكايي در تحليلي نوشت غرب در چالش هسته اي با روحيه بلندپروازي و پيشرفت مردم ايران درگير شده و راه به جايي نمي برد.
پايگاه اطلاع رساني كامن دريمز نوشت: از آنجا كه تحريم ها مانع برنامه هسته اي ايران نشده است، قدرت هاي غربي بايد رويكرد خود را در مذاكرات تغيير دهند. دور آخر مذاكرات در آلماتي نشان داد كه روند فعلي بي نتيجه است.
نويسنده خاطرنشان مي كند: بارها گفته شده است كه دولت ايران خطري براي منطقه و آمريكاست. اما حقايق تاريخي در عوض اين گفتمان را كاملا نادرست نشان مي دهد. ايراني ها برعكس شاهد مداخله هاي خارجي عليه كشورشان بوده اند. «افرام هالوي»، رئيس موساد از 1998 تا 2000، سال گذشته در مصاحبه اي با روزنامه هاآرتص، گفت «ما بايد ايراني ها را درك كنيم. احساسات اين ملت تاريخي تحقير شده است. ايراني هاي مذهبي و حتي سكولار احساس مي كنند قدرت هاي غربي از 200 سال قبل آنها را استعمار كرده اند. بنابراين انگيزه آنها از برنامه هسته اي تمايل براي احياي عظمت ايران است كه از مدت ها قبل از آن محروم شده بود».
اين رسانه آمريكايي در ادامه تاكيد كرده است: از تجربيات گذشته مي فهميم تحريم هاي شديد عليه ايران باعث توقف بلندپروازي هاي مردم اين كشور نشده بلكه تندروها را تقويت كرده است. اما اگر روند ديپلماتيك تسريع شود دستاوردهاي بسيار بيشتري در بر خواهد داشت و روابط بين شهروندان آمريكا و ايران را بهبود مي بخشد. از آنجا كه تهديدها براي تنبيه ايران به دليل برنامه هسته ايش باعث تضعيف اين كشور نشده است و حتي سخت گيري هاي تهران را در قبال شهروندان خودش كاهش نداده است، رويكرد ديگري بايد به كار گرفت.
 


همكاران روزنامه كروبي از BBC اجازه مي گرفتند!(خبر ويژه)

من حامي كروبي در انتخابات سال 88 بودم اما روزنامه اعتماد ملي با صلاحديد بي بي سي از انتشار مقاله من خودداري و آن را سانسور كرد!
اين خبر را داريوش سجادي منتشر كرد. وي كه سابقه قلم زني در نشريات اصلاح طلب را دارد و از مشاوران سابق كروبي است، در وبلاگ خود مي نويسد: تا پايان انتخابات سال 88 بي بي سي براي گفت وگو به سراغم نيامد با وجود آن كه قبلا هماهنگ شده بود. از فرداي بروز شهرآشوبي ها در تهران BBC بسراغ بنده آمد اما نكته جالب آن بود كه وقتي اينجانب به سهم و بضاعت خود كوشيدم با درج مقالاتم در روزنامه «اعتماد ملي» [ارگان حزب كروبي] به شفاف شدن و آرام شدن فضا كمك كنم. بار ديگر اما اين بار بصورتي نامحسوس و غيرمستقيم مورد سانسور اين «رسانه نما» قرار گرفتم!
وي مي افزايد: داستان از اين قرار بود كه وقتي سلسله مقالات چهارگانه «تغار شكسته تهران» را براي انتشار در «اعتماد ملي» ارسال كردم بدون توضيح، نسخه اي از آن كه ناظر بر شيطنت BBC در ناآرامي هاي تهران بود از چاپ باز ماند و وقتي تلفني جوياي چرايي آن شدم دوستان در تهران گفتند «دوستان در BBC با انتشار آن موافق نيستند!!!» هيچ وقت هم معلوم نشد مقاله بنده چگونه قبل از انتشار سر از BBC درآورده بود!؟
وي تصريح مي كند: كسر معناداري از شاغلين در تلويزيون فارسي BBC تعلق به نوقلمان بعد از دوم خرداد دارند كه پس از ورود به خانواده مطبوعات داخل كشور بعدها به BBC پيوستند و طبيعتا كماكان ارتباطات خود با همكاران سابق در داخل كشور را حفظ كرده اند.
انتشار اين خبر درباره پيوند روزنامه اعتماد ملي با شبكه دولتي انگليس در حالي است كه ديگر روزنامه اصلاح طلب (اعتماد) چند سال پيش و تا مدت ها تحليل هاي بي بي سي را عينا به نام خود منتشر كرد. هم اكنون طيفي از اعضاي فراري نشريات اصلاح طلب با شبكه دولتي بي بي سي، صداي آمريكا، راديو فردا و... همكاري مي كنند.
داريوش سجادي در مطلب ديگري درباره شرافت قلم مي نويسد: ماهيت رسانه هايي چون BBC و VOA و راديو فردا و فرانسه و زمانه و رسانه هايي از اين دست را مي توان از منظر چرايي توجيه اقتصادي داشتن راه اندازي چنين رسانه هايي با چنان مخارج سنگين و كمرشكني آن هم بدون كسب حداقل سود و بازگشت هزينه توسط دولت هاي بيگانه مورد نقد قرار داد. براساس كدام «حجت عقلي» يا «خيرانديشي» و «نوع دوستي ايران نوازانه» دولت بريتانيا پذيرفته ضمن تخصيص ماليات شهروندان انگليسي اقدام به راه اندازي تلويزيوني براي كشوري ديگر و ملتي با زباني ديگر در دوردست ها نمايد كه هر ثانيه پخش آن بدون بازگشت كمترين سودي برخوردار از ضررهاي هنگفت مالي و صرف هزينه هاي گزاف اقتصادي است؟ BBC صراحتا در منشور رسانه اي خود ضمن تعريف BBC به عنوان ابزار ديپلماسي خارجي دولت انگلستان اعلام كرده كه فعاليت رسانه اي خود را وقف تامين اهداف ديپلماتيك انگلستان در خارج از مرزها مي كند.
وي ادامه مي دهد: بر همان قياس كه پيش تر مشتي افراد تحت تيول «مسعود رجوي» توانستند خود را متقاعد در پيوستن به دولت صدام و جنگ عليه ايران كنند! اينك چه عاملي سبب مي شود تا به شيوه مشابه مشتي ايراني بدون تعلل و ناراحتي به رسانه يك دولت اجنبي بپيوندند و ارزني هم بابت اين اقدام، احساس شماتت نكنند؟
همكار سابق نشريات اصلاح طلب تصريح مي كند: واقعيت ها مويد بي حسي و كرختي نظام اخلاقي اين قشر از قلم داران پيوسته به اجنبي نسبت به رذيلت خيانت است. شواهد و قرائن نيز بوضوح اثبات كننده اين واقعيت غيرقابل انكار بوده كه در طول تاريخ «رذيلت خيانت» غالبا يا محصول سفلگي مالي بوده و يا ريشه در سفلگي شخصيت و بي پرنسيبي داشته است.
وي در پايان نوشت: جامعه روزنامه نگاران شرافتمند داخل كشور فارغ از جناح بندي هاي سياسي اعم از اصلاح طلب و اصولگرا اخلاقا موظفند بمنظور صيانت از شرف روزنامه نگاري و حفظ شأن و حرمت و تقدس اين حرفه با ابراز و اعلام برائت از چنين بي آزرمي هايي، اين سنت سيئه (وصلت با اجنبي) را مبدل به يك «شرم ملي» كنند تا ديگر هر ناآشنا با الفباي رسانه به خود جرات ندهد با نيم خط مطلب نوشتن در جرايد و ابتلا به توهم «خود روزنامه نگار بيني» و با پيوستن به آغوش اجنبي، سنت روزنامه نگاري و اصحاب شرافتمند و متعهد اين حرفه را در ايران ملكوك تردامني خود كنند.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10