(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 22 فروردین 1392 - شماره 20462

دورخيز القاعده براي جنگ با حزب الله لبنان
مالكي: عراق تحت الحمايه نيست
آمريكا بايد به استقلال ما احترام بگذارد
راهپيمايي وحدت ميان مسلمانان و مسيحيان در پايتخت مصر
طرح مداخله گرانه قطر در سوريه به سازمان ملل ارائه شد
كسري بودجه پنتاگون جنگنده هاي آمريكا را زمين گير كرد
گراميداشت روز «شهدا» در تونس
تظاهرات ضد آل سعود در عربستان ؛
زندانيان سياسي را آزاد كنيد
درگيري با پليس آل خليفه در خيابان هاي چند شهر بحرين
با افزايش تنش ها در شبه جزيره كره
پيونگ يانگ موشك هاي خود را به سمت كره جنوبي نشانه گرفت
مذاكره رهبران 2 حزب سياسي ايتاليا
براي تشكيل دولت ائتلافي نتيجه نداد
بحران اروپا به كپهناگ هم رسيد
تشكيل زنجيره انساني 35 كيلومتري عليه طرح رياضت اقتصادي در دانمارك
اختلافات بر سر مراسم كفن و دفن تاچر بالا گرفت


دورخيز القاعده براي جنگ با حزب الله لبنان

يك روزنامه لبناني خبر داد القاعده قصد دارد با ترور شخصيت هاي سني و متهم كردن شيعيان به اين اقدام، لبنان را وارد جنگ مذهبي كند .
به گزارش فارس، روزنامه الاخبار لبنان طي گزارشي نوشت، گروه تروريستي القاعده فعاليت خود را در لبنان افزايش داده و به دنبال ايجاد فتنه مذهبي و طايفه اي در اين كشور از طريق ترور شخصيت هاي سني مذهب است . بر اساس اين گزارش، علماي سني مذهبي كه مخالف طرح هاي سلفي ها در لبنان هستند، هدف حملات اين گروه تروريستي خواهند بود و احتمالا شيخ ماهر حمود، امام مسجد القدس در صدر ليست اهداف القاعده در لبنان قرار دارد. گفتني است، نيروهاي القاعده از يك ماه قبل از طريق خاك تركيه به لبنان آمده و با علماي سلفي و رهبران سياسي در اين كشور كه حامي جنگ در سوريه هستند، ديدار كرده اند .
 


مالكي: عراق تحت الحمايه نيست

 آمريكا بايد به استقلال ما احترام بگذارد

نوري مالكي طي يادداشتي به مقامات واشنگتن گوشزد كرد كه عراق تحت الحمايه آمريكا نيست و كاخ سفيد بايد به استقلال عراق احترام بگذارد.
به گزارش خبرگزاري ها، نخست وزير عراق طي يادداشتي در روزنامه «واشنگتن پست» تاكيد كرد كه عراق يك كشور تحت الحمايه آمريكا نيست و ايالات متحده بايد به استقلال عراق احترام بگذارد. مالكي در اين يادداشت براندازي رژيم «صدام» توسط آمريكا را ستود و خواستار ادامه همكاري دو كشور نيز شد. مالكي گفت: عراق شريك آمريكا محسوب مي شود و شركا بايد به ديدگاه هاي هم احترام بگذارند. ما از اين كشور (آمريكا) مي خواهيم كه به ديدگاه هاي عراق در مورد مسائل مهم و منطقه اي احترام بگذارد. مالكي افزود، عراق همسايگاني دارد و سعي مي كند براساس اشتراكات مذهبي و فرهنگي و حسن همجواري، با اين كشورها از جمله ايران روابط خوبي داشته باشد.
 


راهپيمايي وحدت ميان مسلمانان و مسيحيان در پايتخت مصر

هزاران مصري با برگزاري تظاهرات در پايتخت، بر همبستگي ميان مسلمانان و مسيحيان تاكيد و خشونت هاي مذهبي و قومي را به شدت محكوم كردند.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، هزاران شهروند مصري سه شنبه با برگزاري تظاهرات و تجمع مقابل كليساي جامع قبطي ها در منطقه «العباسيه» قاهره، بر روابط دوستانه ميان مسيحيان و مسلمانان و طوايف مختلف مصري تاكيد كردند، تظاهركنندگان مقابل هرگونه خشونت طايفه اي، مذهبي و فرقه اي موضع گرفتند و چنين حركت هايي را به شدت محكوم كردند.
تظاهركنندگان در حالي كه پرچم مصر را در دست داشتند، شعار مي دادند: مسلمانان و مسيحيان يك دست واحد هستند. درگيري هاي چند روز اخير مصر كه ميان مسلمانان و مسيحيان رخ داد هشت كشته و ده ها زخمي برجاي گذاشته است.
در همين حال، مخالفان «محمد مرسي» رئيس جمهوري مصر نيز ديروز در قاهره به سمت كاخ الاتحاديه راهپيمايي كردند.
خبر ديگر اينكه دولت مصر از كارشناسان حقوقي درخواست كرد پيشنهاداتي را درخصوص اصلاح قانون اساسي ارائه دهند. كارشناسان اين مسئله را نشانه تلاش قاهره براي جلب نظر مخالفان ليبرال و چپگرا ارزيابي مي كنند. دولت مرسي علاوه بر اينكه بايد به نيازهاي معيشتي مردم پاسخ بگويد و جامعه را اداره كند، با كارشكني هاي احزاب مخالف در داخل و فشارهاي خارجي نيز مواجه است.
 


طرح مداخله گرانه قطر در سوريه به سازمان ملل ارائه شد

قطر در راستاي اعمال فشار بر دولت سوريه طرح جديدي به منظور براندازي نظام بشار اسد به سازمان ملل ارائه داد.
به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري شرق الاوسط طرح مداخله گرانه قطر 29 بند دارد كه در آن قطر حمايتش را از تصميم اخير اتحاديه عرب مبني بر اعطاي كرسي سوريه به مخالفان اين كشور اعلام كرده است.
در اين طرح قطر خواستار انتقال قدرت در سوريه به نظامي دموكراتيك و چند حزبي شده و از تشكيل ائتلاف ملي مخالفان سوريه و به رسميت شناخته شدن آنها از سوي كشورهاي جهان استقبال كرده است.
دولت قطر كه در كنار عربستان از تروريست ها در سوريه حمايت مي كند از بان كي مون دبير كل سازمان ملل خواسته تا حمايت و كمك لازم براي اجرايي شدن طرح انتقال قدرت در سوريه را كه در پايان نشست گروه تماس بر آن توافق شد ارائه دهد.
قطر همچنين از دبير كل سازمان ملل خواسته با نهادهاي مالي بين المللي و سازمان هاي منطقه اي از جمله اتحاديه عرب براي حمايت از روند انتقال قدرت در سوريه همكاري كند.
در پيش نويس اين طرح از مسئولان سوريه خواسته شده تا ضمن پايان فوري عمليات نقض قوانين بين المللي حقوق بشر و حمايت از جان ساكنان سوريه به كميته بين المللي تحقيقات اجازه دهند تا هر چه سريع تر وارد سوريه شده و تحقيقاتشان را در همه مناطق اين كشور آغاز كنند.
اين طرح در شرايطي ارائه شده است كه دولت روسيه با انتقاد از درخواست سازمان ملل از دولت سوريه براي حضور تيم حقيقت ياب درباره سلاح شيميايي در مناطق مختلف اين كشور آن را غير ممكن دانست.
در همين رابطه معاون وزير خارجه روسيه گفت، با توجه به اينكه سازمان ملل متحد اطلاعات مشخصي درباره به كارگيري سلاح شيميايي در مناطق ديگر سوريه به غير از آنچه در حومه حلب رخ داده است ندارد به نظر مي رسد كه درخواست سازمان ملل براي تحقيق در مناطق ديگر فراتر از درخواست سوريه است. از سوي ديگر، شبكه خبري العربيه به نقل از منابع ديپلماتيك فاش كرد دولت آمريكا با درخواست ائتلاف ملي مخالفان سوريه براي به دست آوردن كرسي سوريه در سازمان ملل مخالف است.
بنا به گفته اين منابع، علت مخالفت آمريكا اين است كه مي داند درخواست مخالفان سوري در «كميته اعتماد» سازمان ملل كه مسئول بررسي چنين پرونده هايي است با مخالفت روبه رو خواهد شد و ممكن است مخالفان سوري براي رسيدن به خواسته خود به مجمع عمومي مراجعه كنند.
آمريكا بيم آن دارد كه مخالفان سوري به مجمع عمومي سازمان ملل بروند و در مجمع رأي گيري انجام شود كه اين كار راه را براي تكرار چنين اقدامي در آينده عليه همپيمانان آمريكا باز مي گذارد و اين چيزي است كه واشنگتن آن را نمي خواهد.
ويتالي چوركين، نماينده دائم روسيه در سازمان ملل نيز در اين باره گفت: بيشتر كشورهاي جهان به خوبي مي دانند كه اين يك بازي است و هدف خاصي را در آينده دنبال مي كند و من فكر نمي كنم كه كشورهاي عضو سازمان ملل تمايلي به وارد شدن به چنين بازي هايي داشته باشند.
نامه هاي دمشق به شوراي امنيت
وزارت خارجه سوريه با ارسال دونامه جداگانه به رئيس شوراي امنيت و دبير كل سازمان ملل متحد گروه هاي تروريست مسلح را مسئول انفجار خونين اخير در دمشق خواند.
سوريه در اين دو نامه خاطرنشان كرده است، از شوراي امنيت مي خواهيم موضعي واحد و مشخص كه نشان دهنده تمايل سازمان ملل براي مبارزه با تروريسم باشد اتخاذ كند تا بدين وسيله به گروه هاي تروريستي و حاميان آنها اعلام شود كه جامعه جهاني در مبارزه با اين آفت جهاني جدي است.
وزارت خارجه سوريه همچنين اظهار داشت: سوريه بار ديگر تأكيد مي كند كه اقدامات تروريستي اين قاتلان، سوريه را از ادامه مبارزه با تروريست ها از طريق ارتش قدرتمند سوريه و نيز حمايت از تماميت ارضي و جان شهروندان سوريه باز نمي دارد و سوريه به اتخاذ اقدامات جدي لازم براي اجراي برنامه هاي سياسي كه توسط بشار اسد، رئيس جمهور سوريه براي حل بحران موجود و برگزاري مذاكره ملي به عنوان تنها راه خروج از بحران پيشنهاد شد ادامه مي دهد.
انفجار تروريستي اخير در دمشق كه به كشته و زخمي شدن ده ها تن منجر شد همچنان محكوميت هاي متعدد از سوي شخصيت هاي سياسي را به دنبال دارد و اين شخصيت ها اقدامات شنيع گروه هاي تروريستي را ناشي از تهيدستي آنها و حاميان منطقه اي و بين المللي تروريست ها دانستند. از سوي ديگر بسياري از گروه ها و سازمان ها و احزاب يمني و قشرهاي مختلف مردم با برگزاري تظاهرات در صنعا بر همبستگي خود با دولت، ملت و ارتش سوريه تأكيد كردند.
جنايت تازه تروريست ها
منابع خبري روز گذشته از قتل عام دست كم 8 كودك سوري به دست تروريست هاي مسلح خبر دادند. آنطور كه شبكه تلويزيوني العالم اعلام كرده، افراد مسلح در روستاي القصير واقع در حمص، پس از ورود به خانه يك خانواده 10 نفره، پدر و مادر به همراه 8 كودك را قتل عام كرده و محل را ترك كردند.
اين جنايات در حالي از سوي تروريست ها صورت مي گيرد كه كشورهاي عربي و غربي با هدايت و رهبري آمريكا در رساندن تجهيزات جنگي به شورشيان با يكديگر رقابت مي كنند. سوريه از زمان آغاز ناآرامي ها در سال 2011، بارها شاهد چنين جنايات هولناكي بوده است. نكته قابل تامل اين كه رسانه هاي غربي و عربي بعضا هيچ ابايي هم از اعلام چنين خبرهايي ندارند و براي سرپوش گذاشتن بر آن، تروريست هاي مسلح را به دو گروه تروريست هاي خوب و تروريست هاي بد تقسيم مي كنند! به عنوان مثال گروه تروريستي النصره از نظر آنها يك گروه تروريستي بد است!
ساير رويدادها
¤ ديدبان حقوق بشر سوريه كه از طرفداران مخالفان است اعلام كرد يك گردان از نيروهاي مخالف، شهروندان عادي را شكنجه و از آنها باج خواهي مي كند.
¤ دبير كل اتحاديه عرب گفت، تجهيز مخالفان سوري از سوي اعراب به اتحاديه عرب مربوط نيست.
¤ سفير سوريه در لبنان تأكيد كرد، قاچاق افراد مسلح به سوريه خطر بزرگ براي لبنان است.
¤ وزير بهداشت اردن با اشاره به حضور يك ميليون سوري در اردن خواستار حمايت مالي فوري جهاني براي تحمل بار مالي پناهندگان سوري شد.
¤ وزير خارجه انگليس خبر داد كه سران گروه هاي مخالف سوريه طي هفته جاري با وزيران خارجه گروه هشت در لندن ديدار خواهند كرد.
¤ رسانه هاي سوري فاش كردند رژيم صهيونيستي تأسيسات جاسوسي در مناطق مختلف ساحل بندر طرطوس جاسازي كرده و براي ايجاد ناآرامي در كشور و براندازي نظام بشار اسد تلاش مي كنند.
 


كسري بودجه پنتاگون جنگنده هاي آمريكا را زمين گير كرد

كسري بودجه ناشي از بحران اقتصادي در آمريكا يك سوم جنگنده هاي اين كشور را از رده خارج كرد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، به دنبال كاهش بودجه دفاعي آمريكا، نيروي هوايي اين كشور مجبور شد يك سوم از جنگنده هاي خود را از دور خارج كند. اين اقدام كه از حدود 10روز پيش (اواخر ماه مارس) آغاز شده بر توانايي يگان هاي نيروي هوايي اين كشور در اروپا و اقيانوسيه تاثير مي گذارد.
ژنرال «مايك هاستج» از مقامات نيروي هوايي آمريكا در اين باره اعلام كرد: جنگنده ها به صورت گردشي زمين گير مي شوند تا نيروي هوايي بتواند توانايي خود را روي «ماموريت هاي حياتي» متمركز كند.
در عين حال خبر مي رسد، نمايش هوايي نيروي هوايي اين كشور نيز به دليل مشكلات مالي لغو شده است.
گفتني است وزارت دفاع و خارجه آمريكا طي ماه هاي گذشته تلاش زيادي براي جلوگيري از كاهش بودجه وزارتخانه هاي خود كردند اما مشكلات مالي بر اين تلاش ها چيره شد.
شبكه دولتي انگليس (بي بي سي) در اين باره گزارش داد، در مجموع 85 ميليارد دلار از بودجه برنامه هاي نظامي سال جاري آمريكا كم شده است. پنتاگون پيشتر تهديد كرده بود كه اگر بودجه اش كاهش پيدا كند، 46 هزار نفر از كاركنان خود را اخراج مي كند!
اين خبر پس از آن منتشر مي شود كه باراك اوباما طي سخناني از «بهبود اوضاع اقتصادي» آمريكا خبر داده بود. اظهاراتي كه به اعتقاد گروهي از كارشناسان همين كشور «كذب محض» است. در همين رابطه «راب پرينس» استاد دانشگاه دنور آمريكا در گفت وگو با شبكه تلويزيوني پرس تي وي گفت: بحران اقتصادي آمريكا ساختاري است و اين بحران همچنان ادامه دارد. استاد «مطالعات بين المللي» دانشگاه دنور در ادامه افزود: مردم آمريكا از اينكه اوباما بتواند چنين مشكلي را حل كند نااميد شده اند. وي اظهارات دولتمردان اروپايي درباره بهبود اوضاع اقتصادي را كذب محض دانست.
برخي گزارش ها حاكي است بيش از 101 ميليون نفر از جمعيت در سن اشتغال آمريكا، بيكارند!
 


گراميداشت روز «شهدا» در تونس

مردم تونس با برپايي راهپيمايي در خيابان هاي پايتخت، ياد شهداي قيام تونس عليه استعمار فرانسه را گرامي داشتند.
به گزارش خبرگزاري ها، صدها تن از مردم تونس سه شنبه هفتاد و پنجمين سالروز قيام اين كشور عليه فرانسه را گرامي داشتند. روز نهم آوريل (20 فروردين) در تونس به نام «روز شهدا» نام دارد و مردم اين كشور هر ساله اين روز را گرامي مي دارند. نيروهاي فرانسوي در هشتم و نهم آوريل سال 1938 تظاهرات و اعتراضات مردم تونس را به خاك و خون كشيده بودند و طي اين دو روز 140 تونسي را كشتند و صدها نفر ديگر را زخمي كردند.
تونس كه 160هزار كيلومتر وسعت دارد و در شمال آفريقا واقع است، در سال 1881 تحت اشغال فرانسه قرار گرفت و در سال 1956 از استعمار اين كشور رهايي يافت. فرانسه پس از اشغال الجزاير در سال 1833 يك معاهده اقتصادي ظالمانه اي را بر تونس تحميل كرده بود. تونس بيش از 11 ميليون نفر جمعيت دارد.
 


تظاهرات ضد آل سعود در عربستان ؛

زندانيان سياسي را آزاد كنيد

مردم عربستان در شهرهاي مختلف اين كشور عليه رژيم حاكم بر اين كشور تظاهرات كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس، مردم شهرهاي مختلف عربستان از جمله «رياض» پايتخت و شهر «القصيم» دست به تظاهرات و اعتراضات ضددولتي زدند. شهروندان سعودي در اين تظاهرات گسترده آزادي زندانيان سياسي را خواستار شدند. محاكمه «محمدبن نايف» وزير كشور سعودي نيز از ديگر خواسته هاي تظاهركنندگان بود.
همزمان با اين اعتراضات، سومين قاضي عربستان نيز در اعتراض به اوضاع نابسامان دستگاه قضايي اين كشور، از سمت خود استعفا كرد. قبل از استعفاي اين قاضي (يوسف السليم) قاضي «عبدالله بن عبدالعزيز بن راشد المطيردي» و يك قاضي ديگر به دليل مشابه استعفا كرده اند.
رژيم سعودي مدعي است هيچ زنداني سياسي را در زندان ندارد. اما خانواده هاي زندانيان با برگزاري تجمع و تظاهرات، اين ادعاي مقامات سعودي را رد مي كنند.
تشييع پيكر علامه فضلي
عصر سه شنبه مردم شهر «سيهات» استان «القطيف» پيكر علامه دكتر «عبدالهادي فضلي» از علماي برجسته شيعه را تشييع كردند و در قبرستان اين شهر به خاك سپردند. شبكه خبري «الراصد» شمار شركت كنندگان در اين مراسم را ده ها هزار نفر اعلام كرد. شمار زيادي از حاضران در اين مراسم از شهرهاي «الاحساء»، «القطيف» و «الدمام» (محل اقامت اين علامه فقيد) آمده بودند.
پيشاپيش مراسم تشييع كه حدود سه ساعت طول كشيد، ده ها نفر از بارزترين علماي ديني حركت مي كردند هزاران نفر تلاش مي كردند كه تابوت اين علامه فقيد را روي دست ها و شانه هاي خود بگيرند؛ تابوتي كه با پارچه اي سياه رنگ مزين به آيات قرآن كريم شده بود.
ده ها پرچم سياه رنگ نيز در كنار مسير تشييع پيكر علامه فضلي برافراشته شده بود و تشييع كنندگان در رثاي اين علامه فقيد مي گريستند و نوحه سرايي مي كردند.علامه فضلي در 78 سالگي در منطقه القطيف بعد از مبارزه طولاني با بيماري دار فاني را وداع گفت. وي در طول عمر پربركت خود خدمات زيادي به اسلام كرده است.
شيخ عبدالهادي در 1935 ميلادي در يكي از روستاهاي نزديك بصره در جنوب عراق به دنيا آمد و در بصره زير نظر پدرش آيت الله «ميرزا محسن الفضلي» مدارج عاليه ديني را پشت سر گذاشت و عضو هيئت عالي مجمع جهاني اهل بيت(ع) بود.
او تحصيلات دانشگاهي خود را در دانشگاه هاي نجف و بغداد انجام داد. وي در رشته صرف و نحو در دانشگاه «ملك عبدالعزيز» شهر جده نيز تحصيل خود را ادامه داد و علاوه بر آن در رشته زبان عربي از دانشگاه قاهره دكترا گرفت. وي يكي از دوستان صميمي شهيد «محمدباقر صدر» بود.
 


درگيري با پليس آل خليفه در خيابان هاي چند شهر بحرين

مردم بحرين با سر دادن شعارهايي عليه آل خليفه خواستار آزادي زندانيان سياسي شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، معترضان بحريني با برگزاري تظاهرات در منامه پايتخت اين كشور، جزيره ستره و مناطق ديگر بحرين بار ديگر بر تحقق خواسته هاي خود و ادامه راه انقلاب تأكيد كردند.
تظاهركنندگان در حالي كه شعارهايي عليه شاه حمد پادشاه بحرين مي دادند خواستار سرنگوني نظام و آزادي همه زندانيان سياسي از جمله نبيل رجب فعال حقوق بشر شدند.
مردم بحرين همچنين مخالفت خود را با برگزاري مسابقات اتومبيلراني فرمول1 در بحرين طي روزهاي آينده اعلام كردند.
اين تظاهرات با يورش نظاميان آل خليفه و نيروهاي اشغالگر آل سعود به خشونت كشيده شد و تظاهركنندگان براي مقابله با گازهاي اشك آور و گلوله هاي ساچمه اي لاستيك آتش زدند و بطري هاي آتش زا به سوي آنان پرتاب كردند.
سخنگوي رسمي ائتلاف انقلابيون 14 فوريه بحرين تأكيد كرد گفت و گو با رژيم بحرين پيشرفتي نداشته و در حال حاضر رژيم آل خليفه مي كوشد به بهانه گفت و گو انقلاب را از مسير اصلي خود منحرف كند و براي خود زمان بخرد.
وي افزود: مردم بحرين در تلاشند حكومتي متمدن و دموكراتيك را پايه ريزي كنند كه حقوق شهروندان را محترم بشمارد.
وي در عين حال يادآور شد كه روياي عربستان براي الحاق بحرين تعبير نخواهد شد و مردم بحرين به هيچ وجه نخواهند گذاشت كشورهاي ديگر در امور داخلي بحرين دخالت كنند.
 


با افزايش تنش ها در شبه جزيره كره

پيونگ يانگ موشك هاي خود را به سمت كره جنوبي نشانه گرفت

با تشديد تنش ها در شبه جزيره كره و در آستانه سفر دبير كل ناتو و وزيرخارجه آمريكا به سئول، كره شمالي موشك هايش را به سمت كره جنوبي نشانه گيري كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، ناتو در بيانيه اي اعلام كرد كه راسموسن دبيركل ناتو در اين سفر با رئيس جمهور، وزير دفاع و وزير امور خارجه كره جنوبي درباره تحولات جاري در شبه جزيره كره گفت وگو خواهد كرد.
كره جنوبي از اعضاي ناتو نيست اما 350 تن از نيروهاي نظامي اين كشور در عمليات تحت فرماندهي ناتو در افغانستان مشاركت دارند.وزير امور خارجه آمريكا نيز قرار است عصر فردا به سئول سفر كند تا مسئله تهديدات كره شمالي را با همتاي خود در كره جنوبي به بحث و رايزني بگذارد.
سخنگوي وزارت امور خارجه كره جنوبي نيز اعلام كرد: در اين نشست شرايط در شبه جزيره كره مرتبط با تهديدهاي كره شمالي و نحوه واكنش به اقدامات پيونگ يانگ و همچنين سفر ماه مه رئيس جمهوري كره جنوبي به آمريكا مطرح خواهد شد.
همزمان با اعلام سفر قريب الوقوع راسموسن و جان كري به سئول وزارت دفاع كره جنوبي اعلام كرد كه كره شمالي موشك هاي بالستيك ميان برد خود موسوم به «اسكار ونودون» را به سوخت مجهز كرده و آنها را براي پرتاب در نزديكي شهر ونسان مستقر كرده است و همچنين دو سامانه موشكي «موسودان» نيز در همين منطقه مشاهده شده است.
فرمانده نظامي ارشد آمريكا در اقيانوس آرام نيز اعلام كرد، اقدام هاي كره شمالي در دنبال كردن برنامه هاي مربوط به سلاح هاي هسته اي و موشك هاي دوربرد تهديدي مستقيم و نگران كننده براي واشنگتن و متحدان آمريكا در منطقه است و آمريكا اين توانايي را دارد تا موشك هاي شليك شده از سوي پيونگ يانگ را رهگيري و ساقط كند.
لاكلير گفت: كره شمالي درصد قابل توجهي از نيروهاي جنگي خود را در منطقه غيرنظامي شده در مجاورت كره جنوبي نگه داشته است؛ اقدامي كه به پيونگ يانگ اين امكان را مي دهد كه نيروهاي نظامي و غيرنظامي كره جنوبي و آمريكا را تهديد كند. وزير دفاع ژاپن نيز در پي انتشار گزارش هايي مبني بر مجهز شدن موشك هاي پيونگ يانگ به سوخت از آماده باش كامل اين كشور خبر داد. شينزو آبه نخست وزير ژاپن نيز به نيروهاي مسلح اين كشور دستور داد در صورت مشاهده موشك به سوي آن شليك كنند.
 


مذاكره رهبران 2 حزب سياسي ايتاليا

براي تشكيل دولت ائتلافي نتيجه نداد

ديدار رهبران سياسي ايتاليا براي تشكيل دولت ائتلافي بدون نتيجه پايان يافت.
پس از گذشت حدود 45 روز از انتخابات پارلماني ايتاليا هنوز احزاب پيروز نتوانسته اند بر سر تشكيل يك دولت ولو ضعيف ائتلافي به توافق برسند و اين مسئله باعث تشديد «بحران بي دولتي» در اين كشور مهم اروپايي شده است.
سايت شبكه تلويزيوني «يورونيوز» در اين باره به ديدار بي نتيجه روز سه شنبه «پيرلوييجي برساني» رهبر حزب دموكرات ايتاليا با «سيلويو برلوسكني»، نخست وزير جنجالي پيشين اين كشور اشاره كرد و اينگونه نتيجه گرفت: «به نظر مي رسد باز كردن گره كور سياست اين كشور امكان پذير نيست و «برساني» قادر به تشكيل دولت جديد ايتاليا نخواهد بود.»
در اين ديدار يك ساعته كه در آستانه پايان دوران رياست جمهوري «ناپاليتانو» انجام شد، طرفين در مورد انتصاب رئيس جمهور جديد از سوي پارلمان تا قبل از هيجدهم آوريل (29 فروردين) گفت و گو كردند.
در ادامه گزارش يورونيوز مي خوانيم: در حالي كه «برساني» همچنان درخواست «برلوسكني» براي تشكيل يك دولت ائتلافي را رد مي كند، روز سه شنبه جنبش 5 ستاره ايتاليا به رهبري «بپه گريلو» اعلام كرد در اعتراض به بي ثباتي سياسي در كشور و تشكيل نشدن كميسيون هاي دائمي پارلماني، مجلس سنا و نمايندگان ايتاليا را به شكل نمادين اشغال مي كند! «گريلو» پيش از ورود به صحنه سياسي ايتاليا بازيگر فيلم هاي طنز بود! اين جنبش همچنين تأكيد كرد در صورت پيروزي، سفارش 10ميليارد دلاري خريد 90 هواپيماي شكاري «اف-35» آمريكا را به منظور صرفه جويي اقتصادي لغو مي كند.
 


بحران اروپا به كپهناگ هم رسيد

تشكيل زنجيره انساني 35 كيلومتري عليه طرح رياضت اقتصادي در دانمارك

آموزگاران دانماركي در اعتراض به سياست هاي رياضت اقتصادي دولت زنجيره انساني به طول 35كيلومتر تشكيل دادند.
خبرگزاري فارس به نقل از «يورونيوز» نوشت: هزاران نفر از آموزگاران دانماركي در اعتراض به «افزايش ساعات كاري» مدارس اين كشور كه با هدف جبران كسري بودجه اعمال مي شود يك زنجيره انساني 35 كيلومتري تشكيل دادند.
اين زنجيره انساني كه ميان دو شهر «كپهناگ» و «روسكيلد» است پس از اعتصاب67 هزار آموزگار و تعطيلي هزاران كلاس درس تشكيل شد.
به دنبال آغاز اين اعتصاب 875 هزار دانش آموز سرگردان شده و در سر كلاس ها حاضر نشده اند.
گفتني است كشورهاي عضو اتحاديه اروپا چند سالي است دچار يك بحران عميق اقتصادي و به تبع آن چالش هاي پيچيده سياسي شده اند.
«خوزه مانوئل باروسو»، رئيس كميسيون اروپا چند روز پيش با اشاره به اين چالش ها نسبت به تقسيم كشورهاي اروپايي به دو بخش شمالي ثروتمند و جنوبي فقير هشدار داد!
 


اختلافات بر سر مراسم كفن و دفن تاچر بالا گرفت

هزينه بالاي مراسم كفن و دفن نخست وزير سابق انگليس باعث ايجاد اختلافاتي بين سياستمداران و رهبران اين كشور شده است.
حاشيه هاي مرگ بانوي آهنين انگليس گويا پاياني ندارد. هنوز تنش هاي اجتماعي به وجود آمده پس از جشن و پايكوبي منتقدان تاچر كه با خشونت پليس اين كشور پاسخ داده شد تمام نشده خبر مي رسد هزينه 10 ميليون پوندي مراسم تدفين وي تنش هاي سياسي در اين كشور را موجب شده است؛ اين مسئله اكنون تبديل به موضوع اختلافي دولت و نمايندگان پارلمان اين كشور شده است.
به اعتقاد منتقدان، با توجه به اوضاع بد اقتصادي حاكم بر انگليس و اروپا، صرف هزينه هاي سنگين براي مراسم تدفين تاچر كاري غير عقلاني است. در مقابل موافقان مي گويند، خدماتي كه نخست وزير پيشين اين كشور به انگليس كرده ارزش اين هزينه هاي سنگين را دارد.
شبكه تلويزيوني دولتي بي بي سي در اين باره گزارش داد، ويليام هيگ، وزير خارجه اين كشور به انتقادات مطرح شده از تداركات گسترده براي برگزاري مراسم تدفين «مارگارت تاچر» واكنش نشان داد و از صرف چنين هزينه اي دفاع كرد. به اعتقاد هيگ برگزاري مراسم ويژه براي يك رهبر «تاريخي»! كار صحيحي است .
مارگارت تاچر اولين نخست وزير زن و يكي مشهورترين سياستمداران انگليسي بود كه روز دوشنبه در سن 88 سالگي به دنبال يك سكته مغزي درگذشت. دولت انگليس برنامه هاي گسترده اي را براي برگزاري مراسم تدفين تاچر در نظر گرفته، كه هزينه هاي اين برنامه ها انتقادات گسترده اي را موجب شده است.
مراسم تدفين مارگارت تاچر قرار است روز چهارشنبه هفته آينده برگزار شود. دولت انگليس اعلام هزينه ها را به بعد از روز چهارشنبه و پايان مراسم تدفين موكول كرده است. حضور صدها نيروي خدماتي و 700 نيروي نظامي در مسير تشييع جنازه از دفتر نخست وزيري تا كليساي
«سن پائول» از جمله مواردي است كه براي مراسم تدفين تاچر در نظر گرفته شده است.
همچنين قرار است از فراز برج لندن گلوله توپي به احترام تاچر شليك شود. تابوت نخست وزير سابق را گروهي از سربازاني كه در حمله انگليس به جزاير مالويناس حضور داشته اند، حمل خواهند كرد. حمله به جزاير مالويناس در زمان نخست وزيري تاچر و با هدف بازپس گيري اين جزاير از آرژانتين انجام شد.
هنوز هيچ رقم رسمي براي هزينه هاي برگزاري مراسم تدفين تاچر اعلام نشده، اما رسانه هاي انگليسي اين رقم را تا 10 ميليون پوند تخمين زده اند.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10