(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 22 فروردین 1392 - شماره 20462

گزارش كيهان از مناطق زلزله زده
پايان آواربرداري و اسكان زلزله زدگان استان بوشهر
شماره حساب هلال احمر براي كمك به زلزله زدگان بوشهر
مشاركت 410 ميلياردي خيرين در طرح فرشتگان رحمت
در پي بارندگي اخير صورت گرفت
توزيع اقلام امدادي بين 104 خانوار آسيب ديده از سيل در سيستان و بلوچستان
جدال آتش نشانان با حريق ساختمان 12 طبقه
زنان كم سواد و بي سواد كشور آموزش مي بينند
مرگ يك كارگر در پي انفجار در شركت فولاد يزد
تشييع 2 شهيد گمنام در دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي
حوادث كوتاه از كشور
مراسم تشييع 2 شهيد گمنام در منطقه 15 برگزار مي شود
توقيف خودرو با 73 ميليون ريال خلافي در قم
پارك هاي ملي مجهز به دوربين هاي مدار بسته مي شوند
ورود درس آمادگي دفاعي دانش آموزان به دفترچه كنكور
برخورد 3 دستگاه خودرو در بزرگراه آزادگان
تخم مرغ سياه
هنرنمايي با دهان!
مهندسي از نوع چيني!
اين دختر فقط ماكاروني مي خورد!
چاقوكشي در دانشگاه آمريكايي


گزارش كيهان از مناطق زلزله زده

پايان آواربرداري و اسكان زلزله زدگان استان بوشهر

بوشهر- خبرنگاركيهان:
معاون اول رئيس جمهور به همراه وزيران كشور و بهداشت و درمان و معاون وزير راه و شهرسازي براي بازديد از مناطق زلزله زده و بررسي وضعيت زلزله زدگان ديروز وارد استان بوشهر شد.
محمدرضا رحيمي پس از بررسي وضعيت مناطق زلزله زده و ارزيابي ميزان خسارت هاي وارد شده به هر منطقه، دستورات لازم را براي تخصيص اعتبارات لازم، جبران خسارات و بازسازي مناطق زلزله زده صادر كرد.
كارگروهي به رياست معاون اول رئيس جمهور براي اتخاذ تدابير لازم جهت امدادرساني زلزله زدگان تشكيل شد. رحيمي در اين سفر در جمع مردم زلزله زده دشتي گفت: 150 ميليون ريال تسهيلات به آسيب ديدگان زلزله پرداخت مي شود. در اين سفر مديرعامل جمعيت هلال احمر و رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي معاون اول رئيس جمهور را در سفر به استان بوشهر همراهي مي كنند.
به گزارش خبرنگار ما، در حاشيه سفر معاون اول رئيس جمهور و هيات همراه به مناطق زلزله زده معاون عمراني استاندار بوشهر گفت: خسارت اوليه زلزله در شهرستان دشتي 154 ميليارد تومان در بخش هاي مختلف برآورد شده است.
شاپور رستمي افزود: در 6 روستاي شهرستان دشتي زلزله خسارت داشته كه در منطقه شنبه بيش از 450 واحد 100 درصد تخريب شد.
وي بيان كرد: در كاكي 2780 واحد، درويشي 77 واحد، باغان 200 واحد، كردلان 67 واحد و سنا 225 واحد تخريب شدند.
معاون بنياد مسكن انقلاب اسلامي كشور نيز گفت: بازسازي خانه هاي آسيب ديده از هم اكنون آغاز شده و ما شناسايي واحدهاي آسيب ديده را آغاز كرديم.
وي بيان كرد: براي قابل سكونت كردن يك واحد 60 متري تسهيلات بلاعوض در اختيار خانواده ها قرار مي گيرد.
مديركل پزشكي قانوني استان بوشهر از صدور 35 جواز دفن براي متوفيان زلزله دشتي خبر داد و گفت: 22 نفر از كشته شدگان زن و 13 نفر آنها مرد بوده اند.
گفتني است تاكنون هويت 25 تن از جان باختگان زلزله استان بوشهر شناسايي شده است.
پس از وقوع زلزله 1/6 ريشتري عصر سه شنبه در استان بوشهر، گروه هاي امداد و نجات به مناطق زلزله زده اعزام شدند و هم اكنون مشغول خدمت رساني به آسيب ديدگان هستند.
به گزارش خبرگزاري فارس از بوشهر، رئيس سازمان امداد و نجات كشور كه از عصر سه شنبه در مناطق زلزله زده شهرستان دشتي استان بوشهر حاضر است در آخرين گزارش از وضعيت زلزله اظهار داشت: كار امدادرساني به حادثه ديدگاني كه زير آوار مانده اند به پايان رسيده و عمليات امدادي در بخش هاي ديگر همچنان ادامه دارد. همچنين كار اسكان حادثه ديدگان نيز تمام شده و حدود يك هزار چادر در مناطق زلزله زده نصب كرديم.
محمود مظفر بيان كرد: حدود 700 منزل در مناطق زلزله زده تخريب شده و بيش از 850 نفر هم زخمي شدند و نيروهاي امدادي و درماني كار خود را انجام مي دهند.
وي تصريح كرد: با پايان يافتن عمليات آواربرداري، وعده هاي غذايي بين آسيب ديدگان در حال توزيع بوده و كسي هم زير آوار نيست.
به گفته معاون استاندار بوشهر، براساس جديدترين بررسي ها، در اثر زلزله ، 37 نفر جان خود را از دست داده اند.
رئيس سازمان مديريت بحران كشور نيز از وقوع بيش از 100 پس لرزه تا بعدازظهر ديروز در استان بوشهر خبر داد و گفت: در اثر زلزله عصر سه شنبه در اين استان 700 واحد مسكوني در 12روستا به صورت 100درصد تخريب شده و مابقي واحدهاي مسكوني بين 20 تا 80درصد آسيب ديده اند كه قابل ترميم نيستند. بخشدار شنبه گفت: زلزله به بيش از 90درصد از تاسيسات و زيرساخت هاي شهري و ساختمان هاي شهر شنبه خسارت وارد ساخت. وي افزود: زلزله عصر سه شنبه باعث شد آب و برق اين شهرستان قطع شود.
براساس اين گزارش، نيروهاي امدادي از استان هاي فارس، كهكيلويه و بويراحمد، خوزستان و چهارمحال بختياري براي كمك به زلزله زدگان به استان بوشهر رفتند. مديرعامل جمعيت هلال احمر فارس گفت: اين جمعيت يك هزار تخته پتو و 500 تخته چادر براي زلزله زدگان ارسال كرده و 14تيم امداد و نجات جهت كمك به آنان به بوشهر اعزام شده اند.
اعضاي تيم واكنش سريع خوزستان همراه با يك فروند بالگرد و يكصد امدادگر به بوشهر رفتند تا به زلزله زدگان اين استان كمك كنند.
مديرعامل جمعيت هلال احمر كرمانشاه از اعزام يك تيم عملياتي 33نفره به همراه يك هزار تخته چادر به بوشهر خبر داد. مديرعامل سازمان منطقه ويژه پارس گفت: 20 دستگاه آمبولانس و چند گروه امدادي به همراه كاميون هاي حامل مواد غذايي و ساير اقلام مورد نياز زلزله زدگان به شهرستان دشتي اعزام شدند. قرارگاه پشتيباني امداد و نجات سپاه استان بوشهر با ارسال يك كاميون آب معدني، تعداد زيادي فانوس و 2دستگاه ژنراتور بزرگ برق به كمك زلزله زدگان شتافت. همچنين اعضاي حلقه هاي صالحان بسيج از شهرستان هاي دشتي، دير، تنگستان، بوشهر و دشتستان از نخستين ساعات وقوع زلزله به كمك زلزله زدگان رفتند.
براساس گزارش هاي دريافتي از بوشهر، پس از وقوع زلزله در شهرستان دشتي مسئولان بلندپايه استان بوشهر از جمله نماينده ولي فقيه در اين استان و استاندار بوشهر از مناطق زلزله زده بازديد كردند.
آيت الله صفايي بوشهري نماينده ولي فقيه و امام جمعه بوشهر با صدور پيام تسليت، 3 روز در اين استان عزاي عمومي اعلام كرد. همچنين استاندار بوشهر در پيامي وقوع زلزله در شهرستان دشتي و كشته و زخمي شدن شماري از هموطنان را تسليت گفت. براساس اين گزارش، فرمانده نيروي انتظامي استان بوشهر با اشاره به حضور ماموران اين فرماندهي در مناطق زلزله زده گفت: در اين مناطق مشكل امنيتي نداريم.فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر نيز از استقرار نيروهاي بسيجي در محل هاي زلزله زده خبر داد.
 


شماره حساب هلال احمر براي كمك به زلزله زدگان بوشهر

مديركل روابط عمومي جمعيت هلال احمر با اعلام شماره حساب اين جمعيت (99999) از آمادگي اين جمعيت براي جمع آوري كمك هاي نقدي مردم خبر داد.
پويا حاجيان گفت: شماره حساب 99999 جمعيت هلال احمر براي دريافت كمك هاي نقدي مردم اعلام مي شود.
وي افزود: هموطنان نوع دوست مي توانند كمك هاي خود را به اين شماره حساب نزد بانك هاي ملت، ملي و مسكن واريز كنند.
 


مشاركت 410 ميلياردي خيرين در طرح فرشتگان رحمت

با اجراي طرح ملي فرشتگان رحمت جمعيت هلال احمر براي چهاردهمين سال متوالي، خيرين و داوطلبان بيش از 410 ميليارد ريال به نيازمندان كمك كردند.
فرحناز رافع اظهار داشت: اين طرح از طريق جمع آوري كمك هاي مردمي و داوطلبان خير و نيكوكار با هدف كمك به خانوارهاي محروم و كم برخوردار كه زير پوشش هيچ نهادي قرار نگرفته شده، در مناطق روستايي و حاشيه اي سراسر كشور به اجرا درآمد كه با مشاركت فراتر از 410 ميليارد و صد و سي و هفت ميليون ريالي خيرين و داوطلبان نوعدوست جمعيت، بيش از 420 هزار سبد كالا شامل مايحتاج ضروري و البسه با رعايت اصل حفظ كرامت انساني به درب منازل نيازمندان ارسال شد.
رئيس سازمان داوطلبان افرود: آمارها حاكي از آن است كه در مقايسه با سال گذشته، امسال ميزان مشاركت خيرين و داوطلبان در طرح مذكور از رشد 837 درصدي نسبت به سال گذشته برخوردار شده است.
گفتني است طرح ياد شده در 1192 خانه داوطلب و در 321 شعب جمعيت در سراسر كشور و با همكاري بيش از 15372 داوطلب و همچنين بيش از 1800 تن از كاركنان جمعيت به اجرا درآمد.
 


در پي بارندگي اخير صورت گرفت

توزيع اقلام امدادي بين 104 خانوار آسيب ديده از سيل در سيستان و بلوچستان

مديرعامل جمعيت هلال احمر سيستان و بلوچستان گفت: اقلام امدادي و زيستي توسط امدادگران هلال احمر بين 104 خانوار آسيب ديده از سيل در سيستان و بلوچستان توزيع شد.
رسول راشكي در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: به دنبال بارندگي هاي اخير در استان، جمعيت هلال احمر اقدامات زيادي را از نظر فعاليت هاي امدادي و توزيع اقلام زيستي در مناطق سيل زده انجام داده است.
وي گفت: در پي بارندگي هاي پي در پي در استان، امدادگران به موقع در مناطق سيل زده حضور يافته و نسبت به شناسايي مناطق آسيب ديده اقدام كرده اند.
مديرعامل جمعيت هلال احمر سيستان و بلوچستان عنوان كرد: به دنبال اين بارندگي ها از ظهر روز 18 فروردين ماه اقلام امدادي و زيستي ميان 104 خانوار آسيب ديده ناشي از سيل توسط 14 تيم 33 نفره امدادي توزيع شده است.
راشكي خاطرنشان كرد: در اين زمينه تعداد 65 دستگاه چادر امدادي، 88 تخته موكت، 222 تخته پتو و 250 كيلوگرم پلاستيك سنگري بين خانوارهاي آسيب ديده توزيع شده است.
 


جدال آتش نشانان با حريق ساختمان 12 طبقه

آتش سوزي در انبار 200متري مملو از كاغذ و كتاب ساختمان 12 طبقه را به آتش كشيد.
بنابر گزارش سازمان آتش نشاني حوالي ساعت 6 بعدازظهر ديروز ماموران اورژانس تهران براي كمك به مصدومان حادثه آتش سوزي در ساختمان 12 طبقه در خيابان انقلاب تقاطع وصال اعزام شدند.ظاهرا به دليل آتش گرفتن يك انبار 200 متري مملو از كاغذ، كتاب و لوازم نوشت افزار در زيرزمين اين ساختمان دود غليظي به طبقات بالايي ساختمان سرايت كرده بود.
4 نفر از ساكنان ساختمان دچار مشكلات قلبي و تنفسي شده بودند كه توسط ماموران اورژانس به بيمارستان فيروزگر انتقال داده شدند.
متاسفانه ماموران آتش نشاني هم از دود غليظ در امان نماندند و 3 مامور آتش نشاني هم در حين انجام ماموريت به دليل دود غليظ در محيط دچار مشكلات تنفسي شدند كه به بيمارستان پارس انتقال يافتند.

 


زنان كم سواد و بي سواد كشور آموزش مي بينند

مدير تنظيم الگوها و انتظام خانواده مركز زنان رياست جمهوري از انعقاد تفاهم نامه با سازمان نهضت سوادآموزي براي آموزش زنان كم سواد و بي سواد كل كشور خبر داد.
رابعه امامي رضوي در اين رابطه گفت: هم اكنون كارشناسان در حال تدوين آيين نامه براي اجرايي شدن طرح هستند تا قبل از پايان دولت اين طرح اجرايي شود.
وي در خصوص آمار زنان بي سواد و كم سواد در كل كشور گفت: آماري كه ما داريم همان آماري است كه نهضت سوادآموزي به ما داده است و مجموعا در حدود سه ميليون نفر در كل كشور زنان كم سواد و بي سواد داريم.
امامي رضوي افزود: از آنجايي كه شناسايي اين افراد مشكل است بنابراين سعي كرديم از توانايي نهضت هم استفاده كنيم و به شكل مشترك كار را پيش ببريم كه اين آموزش ها به صورت رايگان به زنان داده مي شود.

 


مرگ يك كارگر در پي انفجار در شركت فولاد يزد

بر اثر انفجار در شركت فولاد يزد، دوباره مرگ كارگر ديگري در اين واحد توليدي فولاد رقم خورد.
به گزارش خبرگزاري فارس از يزد، به دليل بارش باران هاي بهاري در چند روز گذشته در استان يزد، مقداري آب در زير سرباره و كوره ذوب فولاد شركت فولاد يزد نفوذ كرد و اين نفوذ منجر به انفجار در اين شركت شد.
در اين انفجار كه با آتش سوزي نيز همراه بود يكي از كارگران اين شركت دچار آتش سوزي شد و جان خود را از دست داد.
هنوز اطلاعاتي از علت قطعي اين انفجار در دست نيست و جسد كارگر متوفي نيز در پزشكي قانوني است.
كارگر متوفي، راننده بيل مكانيكي بوده كه در حال جابه جايي آهن، دچار آتش سوزي شد و جان خود را از دست داد.
در سال 90 نيز يكي از كوره هاي اين شركت دچار انفجار شد و 18 كارگر جان خود را از دست دادند.
 


تشييع 2 شهيد گمنام در دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي

همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) دو شهيد گمنام در پرديس دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي به خاك سپرده مي شوند.
به گزارش مهر، اين دو شهيد گمنام يكشنبه 25 فروردين ماه همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، ساعت 10 صبح از مقابل مسجد بلال صدا و سيما تا تقاطع خيابان وليعصر(عج) و نيايش تشييع شده و در دانشكده داروسازي و پرستاري دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي به خاك سپرده مي شوند.
 


حوادث كوتاه از كشور

توقيف اتوبوس حامل مواد مخدر
فرمانده انتظامي تربت حيدريه از توقيف اتوبوس حامل مواد افيوني در شهرستان تربت حيدريه خبر داد. به گزارش فارس وي در جمع خبرنگاران گفت: به دنبال مشكوك شدن ايستگاه بازرسي شهيد شيردل به يك دستگاه اتوبوس مأموران پس از بازرسي اتوبوس 24 كيلو و 700 گرم مواد مخدر از نوع ترياك را كه به طرز ماهرانه اي در ميان جعبه هاي پرتقال جاسازي شده بود را كشف كردند.
تصادف 3 دستگاه خودرو
در پي برخورد دو دستگاه خودروي سواري با يك دستگاه كاميونت در بزرگراه تهران- كرج يكي از خودروهاي سواري در وسط بزرگراه واژگون شد.
به گزارش فارس، پس از اين تصادف و به علت شدت برخورد راننده يكي از خودروها درون اتاقك خودرو محبوس شده بود كه بلافاصله آتش نشانان ايستگاه 20 با رعايت كامل نكات ايمني و با استفاده از ابزارها راننده را نجات دادند.
كشف 10 هزار قرص غيرمجاز
فرمانده انتظامي شهرستان زاهدان گفت: بيش از 10 هزار عدد قرص خارجي غيرمجاز و قاچاق در شهرستان زاهدان كشف شد.
به گزارش فارس مأموران كلانتري 12 شهرستان زاهدان به دنبال دريافت خبري مبني بر خريد و فروش قرص هاي خارجي غيرمجاز و قاچاق توسط يك تبعه خارجي بلافاصله براي بررسي بيشتر موضوع به محل اعزام شدند.
وي افزود: طي بررسي هاي اوليه انجام شده توسط عوامل تخصصي اين يگان مشخص شد فردي به نام «احمد.ش» به صورت قاچاق اقدام به وارد كردن قرص هاي غيرمجاز به صورت قاچاق و فروش آنها به طور غيرقانوني مي كند كه پس از اخذ مجوز از مقامات قضايي به آدرس اعلامي اعزام و وي را دستگير كردند.
 


مراسم تشييع 2 شهيد گمنام در منطقه 15 برگزار مي شود

25 فروردين همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، پيكر دو شهيد گمنام از مقابل ستاد فرماندهي بسيج حوزه 327 سيدالشهدا(ع) در محله كيانشهر شمالي تشييع مي شود.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 15، مهندس صفوي شهردار منطقه با اعلام اين خبر افزود: پس از تحويل پيكر دو تن از شهداي گمنام از معراج شهدا، مراسم «شبي با شهدا» 24 فروردين ماه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء با اجراي برنامه هاي مذهبي، سخنراني و مداحي مداحان اهل بيت عصمت و طهارت در ستاد فرماندهي بسيج حوزه 327 سيدالشهدا برگزار مي شود.
مهندس صفوي با تاكيد بر اينكه مراسم با هدف گراميداشت ياد و خاطره دلاورمردي هاي رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس برگزار مي شود، گفت: مراسم معنوي تشييع و خاكسپاري نيز ساعت 10 صبح يكشنبه با حضور مقامات لشكري و كشوري، مديران شهري، خانواده معزز شهدا و عموم شهروندان برگزار خواهد شد.
وي افزود: دو شهيد گمنام كه 19 و 28 ساله هستند در عمليات محرم در منطقه عملياتي شهران و عمليات بدر در منطقه عملياتي مجنون به درجه رفيع شهادت نائل آمده اند و پيكر مطهر آنان پس از سال ها توسط گروه تفحص شناسايي و با هماهنگي بنياد حفظ نشر آثار و ارزش هاي دفاع مقدس در بوستان سپيدار كيانشهر به خاك سپرده مي شود.
 


توقيف خودرو با 73 ميليون ريال خلافي در قم

جانشين پليس راهنمايي و رانندگي فرماندهي انتظامي استان قم از توقيف يك دستگاه خودرو سمند تاكسي با بيش از 73 ميليون ريال خلافي در استان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم به نقل از پايگاه خبري پليس، احمد پوربافراني اظهار كرد: مأموران راهور پاسگاه مفيد قم در اجراي طرح برخورد با تخلفات خودروها يك دستگاه خودرو سمند، تاكسي را متوقف كردند.
وي ادامه داد: خودرو سمند، مربوط به يكي از شركت هاي حمل و نقل بوده كه پس از استعلام از سامانه اجرائيات مشخص شد داراي 350 فقره تخلف است.
جانشين پليس راهنمايي و رانندگي قم با بيان اينكه مجموع تخلفات خودرو مبلغي بالغ بر 73 ميليون و 580 هزار ريال است گفت: بلافاصله خودروي مذكور به پاركينگ منتقل شد.
 


پارك هاي ملي مجهز به دوربين هاي مدار بسته مي شوند

فرمانده يگان حفاظت محيط زيست از نصب دوربين هاي مدار بسته در پارك هاي ملي براي پايش آنلاين اين مناطق خبر داد.
سرهنگ حميدرضا خيلدار افزود: با استفاده از اين دوربين ها مي توان تا شعاع 30كيلومتري محل نصب را پايش كرد.
وي تأكيد كرد: حتما در شش ماه اول امسال اين دوربين ها در مناطق مشخص شده به صورت پايلوت نصب مي شود.
فرمانده يگان حفاظت محيط زيست افزود: تاكنون با چند شركت واردكننده اين دوربين ها جلساتي را برگزار كرده و با يكي از اين شركت ها كه دوربين ها را از آلمان وارد مي كند توافق كرده ايم.
احداث 400پاسگاه محيط زيست
خيلدار در ادامه گفت: امسال با احداث 400 پاسگاه محيط زيست تعداد پاسگاه هاي يگان را به 1000مورد مي رسانيم.
وي افزود: اين پاسگاه ها در مناطق تحت حفاظت باتوجه به نوع منطقه ساخته خواهند شد به عنوان مثال در مناطق كويري پاسگاه هايي با موقعيت كويري و در مناطق كوهستاني پاسگاه هايي مناسب با آب و هوا و موقعيت جغرافيايي كوهستاني احداث مي كنيم.

 


ورود درس آمادگي دفاعي دانش آموزان به دفترچه كنكور

معاون وزير آموزش و پرورش گفت: رشته جديد «علوم و معارف دفاعي» به عنوان رشته جديد از سال تحصيلي آينده در دانشگاه فرهنگيان راه اندازي مي شود تا فارغ التحصيلان آن به عنوان مدرسان درس آمادگي دفاعي جذب مدارس شوند.
ابراهيم سحرخيز در گفت وگو با ايسنا درباره نحوه ارائه درس «آمادگي دفاعي» به دانش آموزان و آخرين تغييرات آن گفت: در حال حاضر با توجه به اينكه نوع دفاع در ايران، دفاع نرم و جنگ نرم است، ضمن آنكه بايد مسائل معنوي و برنامه هاي دفاعي ايران در دفاع مقدس و ارزش هاي آن در بين دانش آموزان پاس داشته شود، بايد آموزش هاي جنگ و دفاع نرم براي دانش آموزان بازتوليد و تبيين شود.
معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش تاكيد كرد: در حال حاضر كتاب «آمادگي دفاعي« به صورت آزمايشي در هشت استان كشور اجرا مي شود و اصلاحاتي در محتواي آن صورت گرفته است.
معاون وزير آموزش و پرورش ادامه داد: در همين راستا مقرر شده رشته جديدي با عنوان «علوم و معارف دفاعي» در دانشگاه فرهنگيان راه اندازي شود تا فارغ التحصيلان اين رشته به عنوان مدرسان درس آمادگي دفاعي در مدارس جذب شوند كه تائيديه ايجاد اين رشته از سوي وزير آموزش و پرورش صادر شده است.
وي خاطرنشان كرد: آموزش و پرورش تلاش مي كند تا در كنكور 92 اين رشته تحصيلي به عنوان يكي از رشته هاي جديد دانشگاه فرهنگيان در دفترچه كنكور به متقاضيان معرفي شود.
 


برخورد 3 دستگاه خودرو در بزرگراه آزادگان

برخورد دو دستگاه خودروي سواري با يك دستگاه كاميونت در بزرگراه آزادگان باعث واژگوني يكي از خودروها شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني آتش نشاني تهران، ستاد فرماندهي آتش نشاني تهران با دريافت خبر وقوع اين حادثه بلافاصله آتش نشانان ايستگاه 20 را به جنوب به شمال بزرگراه آزادگان، بعد از بزرگراه تهران- كرج اعزام كرد.
فرمانده آتش نشانان اعزامي به محل حادثه در اين خصوص اظهار داشت: با رسيدن آتش نشانان به محل حادثه مشاهده شد كه دو دستگاه خودروي سواري با يك كاميونت برخورد كرده و به علت شدت برخورد، راننده يكي از خودروها درون اتاقك خودرو محبوس شده بود.
مهدي بهداري گفت: آتش نشانان راننده را با رعايت كامل نكات ايمني و با استفاده از ابزارهاي نجات خارج كرده و تحويل امدادگران اورژانس دادند و پس از انتقال خودروها به حاشيه امن بزرگراه به ماموريت خود پايان دادند.
برپايه اين گزارش، علت اين حادثه را عوامل راهنمايي و رانندگي در دست بررسي دارند.
 


تخم مرغ سياه

ديده شدن تخم مرغي سياه رنگ در شهر «موغلاي» تركيه همه را شگفت زده كرده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، مرغ اين تخم مرغ «بارباروس» نام دارد كه صاحب آن هنگام جمع آوري تخم مرغ ها متوجه آن شد.
صاحب اين مرغ بلافاصله موضوع را با مطبوعات در ميان گذاشت و پس از مدتي مشخص شد كه اين دومين بار است كه در جهان تخم مرغي به رنگ سياه ديده شده است.تخم مرغ سياه رنگ قبلي در ژاپن ديده شده است و گفته مي شود كه طبق افسانه هاي باستاني هركسي اين تخم مرغ را ببيند هفت سال به عمرش اضافه مي شود.
هنوز كارشناسان علوم دامي علت وقوع چنين اتفاقي را پيدا نكرده اند.

 


هنرنمايي با دهان!

يك هنرمند ناشناس سنگاپوري براي جذب مشتريان خود دست به كار جالبي زده است و با استفاده از آب نبات مجسمه هايي درست مي كند كه واقعا شگفت انگيز هستند.
اين هنرمند كه البته يك دستفروش خياباني است يك آب نبات را طي چند دقيقه با دهان و دندانش به شكل مجسمه سر يك انسان در مي آورد و با همين كار توانسته مشتريان زيادي جلب كند.
اين دستفروش در محله چيني ها كار مي كند و به يكي از جاذبه هاي توريستي اين منطقه تبديل شده است. مجسمه هايي كه او با دهانش مي تراشد، بسيار دقيق و با تمام جزئيات است.

 


مهندسي از نوع چيني!

ساخت يك پل در چين موجب شده تا عابران كه قصد عبور از زير آن را دارند با مشكل مواجه شوند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، اين پل در پي يك اشتباه مهندسي در چين ساخته شده و مشكلات بسياري را براي عابران پياده و رانندگان وسائط نقليه بوجود آورده است.بسياري از عابران هنگامي كه به پل نزديك مي شوند، متوجه آن نيستند كه هنگام عبور از زير آن بايد خم شوند و به همين دليل برخورد شديدي را با اين پل تجربه مي كنند.
اهالي اين محل از شهرداري منطقه درخواست كرده اند تا نسبت به تخريب و بازسازي اين پل اقدام كند، گرچه به نظر اين اقدام غيرقابل انجام است.
ارتفاع از زمين تا سازه ساخته شده تنها 130 سانتي متر است و تمامي عابران براي رد شدن از زير پل ناچارند كمر خود را خم كنند.
 


اين دختر فقط ماكاروني مي خورد!

اعتياد اين دختر 18 ساله به ماكاروني و نودل باعث شده است غذاي ديگري را امتحان نكند و احساس كند غذاهاي ديگر سم هستند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، «گرگور ردمن»، 18 ساله از بيماري خاصي به نام «ترس از خوراكي» رنج مي برد و اين موضوع باعث شده است كه تنها از نودل ها به عنوان غذاي اصلي استفاده كند. او مي گويد من از ميوه ها بسيار زياد و بيش از مارها مي ترسم.
او هفته اي 5 بسته ماكاروني مصرف مي كند اما با اينكه هميشه كربوهيدرات مي خورد، بسيار لاغر است.
با اين حساب او سالانه 50 كيلومتر نودل و ماكاروني مصرف مي كند كه بسيار مضر است چون ويتامين هاي لازم به بدنش نمي رسد.پزشكان به او گفته اند كه سلامت بدنش مانند يك پير زن 80 ساله شده است و بيماري هاي مختلفي از ضعف هاي عضلاني تا بيماري هاي دستگاه گوارش در كمين او هستند.
 


چاقوكشي در دانشگاه آمريكايي

اين بار حادثه چاقوكشي در يكي از دانشگاه هاي ايالت تگزاس كه به مجروح شدن 15 تن انجاميد، دانشجويان اين ايالت را وحشت زده كرده است.
بنابر اعلام مقامات قانوني، هويت متهم «دايلان كوئيك» عنوان شده است كه دانشجوي دانشكده «لان استار» در منطقه بوستون است.
«توماس گيلي»، سخنگوي اداره پليس بخش هاريس در بوستون، گفت: متهم پس از درگيري با دانشجويان توسط آنها بازداشت شد.
«آدرين گارسيا» كلانتر بخش هاريس عنوان كرد: متهم يك دانشجوي 21 ساله است.
بنا به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري شينهوا، حادثه چاقوكشي در نزديكي دانشكده مركز علوم سلامت دانشگاه رخ داده است.
بنابراين گزارش، 12 تن از مجروحان به يك بيمارستان محلي اعزام و سه تن ديگر از مجروحان به صورت سرپايي در محل حادثه مداوا شدند.
همچنين اكثر مجروحان از ناحيه صورت و گردن مورد اصابت ضربات چاقو قرار گرفته اند كه حال دو تن از آنها وخيم گزارش شده است.در حالي كه اخبار تأييد نشده حاكي از وقوع حادثه مشابه ديگر در فاصله زماني كوتاه در اين دانشگاه است با اين حال «توماس گيلي»، تأكيد كرد: تاكنون اخباري مبني بر وقوع حادثه دوم دريافت نشده است.وي افزود: كارشناسان در حال بررسي انگيزه اصلي در وقوع حوادث چاقوكشي هستند، البته اغلب بدون انگيزه قبلي رخ مي دهند.
اين دومين حادثه در دانشگاه است كه طي ماه هاي اخير رخ مي دهد. در ماه ژانويه نيز دو تن در اين دانشگاه مورد اصابت گلوله قرار گرفتند.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10